3 fasen Metertekort Liander

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06
mlim_s schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Nou augustus tot februari is nog steeds 7 maanden wat bij mij de originele indicatie was van wanneer ze langs zouden komen dus ik weet niet hoeveel bellen zin heb gehad.

Ik heb vooralsnog weinig mensen in probleemgebied Noord-Holland ten noorden van Amsterdam gehoord waar naast de metertekorten ook capaciteit problemen zijn met het net. Verwachte oplostijd: 10 jaar 8)7 : https://www.nhnieuws.nl/n...ol-weer-nieuwe-knelpunten

Wat zijn ze in godsnaam aan het doen bij Liander :X
Tien jaar is heel snel. Bij het trekken van een kabeltje heb je te maken met meerdere overheidsorganisaties die allen een ander belang hebben. De lokale gemeente wil niet dat je een weg af sluit want het riool wordt ergens anders vernieuwd en dan kan de brandweer er niet meer door. Dat wordt een jaartje wachten. De provincie vindt het allemaal prachtig zolang je maar links om het dorp gaat en niet rechts om vanwege een toekomstige woonwijk. Het waterschap wil liever niet dat je rechts om gaat want dan moet er een gemaal tijdelijk uit dienst genomen worden en dan hebben de boeren problemen met de waterstand. Dus als we rechts om willen kan dat alleen in periodes van laag/hoog water. Alleen dan is de aannemer druk/op vakantie. :P
Rijkswaterstaat pleurt dan acuut haar mening over de schutting want er staat ergens een brug/viaduct op instorten dus dat verkeer moet zoveel mogelijk over het lokale wegennet om de brug te ontlasten, die weg waar je een half jaar lang gedeeltes van af wil sluiten voor het leggen van wat kabels. :+ Jaartje wachten maar weer? Maar niet te lang want de lokale wielerronde komt er ook weer aan.
Wil je kabels door de lucht trekken dan moet je deals sluiten met eigenaren van land en bezorgde buren die geen hoogspanningsmast in hun uitzicht willen hebben staan. En als je dan eenmaal iedereen zo ver hebt dat je kan gaan graven en de aannemer is ook welwillend dan komt er een vleermuis, pad of wolf in beeld waarvan iemand vindt dat je beter even kan wachten tot na het broedseizoen. Snap ik, maar je mist wel je maintenance window met alle andere partijen en ben zo een half jaar verder. In een half jaar kan een hoop gebeuren en voor je het weet is bepaalde regelgeving veranderd of moet je de aanbesteding voor een aannemer opnieuw uitschrijven/indienen.

Vijf jaar plannen, 72 uur werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27

Ethirty

Who...me?

Na veel pushen en (openbaar) klagen zouden we vorige week eindelijk onze nieuwe aansluiting krijgen.
Ze zijn niet geweest, want planning...

Nog maar een weekje langer afzien, of nog ietsje langer. Gelukkig is het lekker warm buiten.

offtopic:
Nu al enorm blij met de airco. Max 11A om te verwarmen ipv 32A.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mlim_s
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik begrijp niet zo goed wat je probeert te zeggen? Moet ik begrip hebben voor Liander? Of medelijden? Als je doel is om mij te informeren dat kan je het volgende negeren ;) :

Je beschrijving zal helemaal kloppen maar al dat werk hoeft niet door Jan met de korte achternaam te gebeuren. Liander is een miljarden bedrijf met meer 7000 werknemers waaraan wij allemaal mee betalen en dus ook best wat verwachting mogen hebben. Al dat afstemmen met de regio en andere partijen is gewoon onderdeel van hun takenpakket lijkt me. Het neemt ook niet weg dat Stedin en Enexis, die al deze uitdagingen ook hebben, niet met dezelfde wachttijden kampen terwijl beide een aanzienlijk regio beheren.

Ik zou niet kritisch zijn als de wachttijden nog enigszins redelijk zouden zijn, maar als je de ervaring in deze draad alleen al leest zie je dat mensen minimaal 7 maanden moeten wachten op een aansluiting. Dan heb je toch een complete wanprestatie geleverd als bedrijf?

Overigens ligt dit niet aan de aan de monteurs/technici of de mensen aan de telefoon zal het niet liggen, die doen natuurlijk elke dag hun best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
mlim_s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:32:
Je beschrijving zal helemaal kloppen maar al dat werk hoeft niet door Jan met de korte achternaam te gebeuren. Liander is een miljarden bedrijf met meer 7000 werknemers waaraan wij allemaal mee betalen en dus ook best wat verwachting mogen hebben. Al dat afstemmen met de regio en andere partijen is gewoon onderdeel van hun takenpakket lijkt me. Het neemt ook niet weg dat Stedin en Enexis, die al deze uitdagingen ook hebben, niet met dezelfde wachttijden kampen terwijl beide een aanzienlijk regio beheren.
Stedin, Enexis en daar boven Tennet zitten met hetzelfde probleem. De capaciteit die zij hebben om uitbreidingen te realiseren is minder dan dat de markt van ze vraagt en je loopt tegen dingen aan die tijd kosten. Het bekende 'met negen vrouwen een kind baren in 1 maand'.
Hij reageerde daarmee op het nieuws dat bedrijven in Brabant en Limburg voorlopig geen nieuwe aansluiting op het net meer kunnen krijgen. 'Een heel nare mededeling', noemde Gaastra dat tijdens de bijeenkomst. Om het netwerk in een hoger tempo te kunnen uitbreiden, moeten vergunningsprocedures wat hem betreft worden versneld. 'Sommige gemeenten doen veertien jaar over een vergunning voor een transformatorstation', voegde hij er ter illustratie aan toe.

Ook hoogleraar en wetenschappelijk directeur van onderzoeksinstituut TNO Energietransitie André Faaij ziet trage procedures en inspraakrondes als een van de grote problemen in de energietransitie. 'Daar moeten we grenzen aan durven stellen', zei hij tijdens de conferentie van het onafhankelijke bureau Management Producties. 'Inspraak is een groot goed, maar deze transitie is essentieel.'
In deze provincies gaat TenneT ten eerste samen met de lokale netbeheerder Enexis bedrijven vragen of ze alle aangevraagde stroom direct nodig hebben. “Soms vragen bedrijven een grotere capaciteit aan met het oog op groei. Als we die niet direct hoeven leveren, biedt dat nog wat ruimte”, legt een woordvoerder van TenneT uit.
Dit is het verschil tussen particulier en bedrijven. Bij die eerste houdt men rekening met een bepaalde overboeking omdat niet alle huishoudens 24/7 die 3x25A uit de muur trekken. In geval van bedrijven rekent men wel met 24/7 de aangevraagde capaciteit. Dat mooie datacenter langs de A7 waar mijn email doorheen gaat is op de groei gebouwd, maar de theoretische capaciteit die men van het net nodig heeft is al geclaimed. De boer verderop kan nu geen extra stroom meer aanvragen, ook al draait het lokale verdeelstation nog op 50%.
2 miljard euro
Om de capaciteit van het stroomnet te vergroten, investeert TenneT de komende tien jaar ongeveer twee miljard euro in beide provincies. Zo wordt de bestaande 380kV-verbinding (elektriciteitssnelweg) tussen Geertruidenberg en Maasbracht versterkt om meer elektriciteit te transporteren. In Brabant wordt er verder gewerkt aan nieuwe hoogspanningsstations in onder meer Halsteren, Boxmeer en Tilburg.

"We kunnen echter niet alles tegelijk en zullen samen met het Rijk en de provincies keuzes moeten maken waar we prioriteit aan geven. Ook zetten we slimme oplossingen in om versneld extra ruimte tecreëren, bijvoorbeeld door met klanten afspraken te maken om het net te ontlasten als de capaciteit schaars is.”

Lange vergunningprocedures
Om alle problemen in de toekomst aan te kunnen is er veel tijd nodig. Zo is het lastig om geschikte locaties te vinden om uit te breiden en duurt het lang om vergunningen te krijgen. Ook is er maar een beperkt aantal medewerkers om al het werk voor te bereiden en uit te voeren.

Door de voorlopige stop komen aanvragen van grootzakelijke klanten voor een nieuwe of zwaardere aansluiting op het elektriciteitsnet op de wachtlijst. Ze kunnen pas aangesloten worden als er extra netcapaciteit bij komt. Dat gebeurt niet voor 2025.
Dat Liander een meter gebruikt die ze nu niet kunnen leveren staat hier los van. Mogelijk is men met de inkoop daar van 'een beetje dom geweest'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 21:23
Hebben er hier toevallig meer problemen dat de gasstanden niet niet meer worden doorgegeven na de meterwissel door Liander?

Na het plaatsen waren deze wel zichtbaar, later weer niet.. Toen via het online formulier van Liander storing van de gasmeter doorgegeven. Een tijdje later waren de standen weer zichtbaar (of dat toeval was of dat Liander er wat aan gedaan heeft, geen idee..). Nu alweer een week geen meterstanden zichtbaar. Een paar dagen geleden opnieuw het formulier ingevuld maar nog steeds niks.

Het gekke is dat de meterstanden wel juist worden doorgegeven van de gasmeter naar de 3 fasen meter. Het ligt ook niet aan de energieleverancier, want bij slimemeterportal zie ik hetzelfde.

Eind volgende week gaan we voor alleen gas over naar een dynamisch energiecontract. Beetje vervelend dat de standen dan niet goed doorgegeven worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Baldeagle op 25-01-2023 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 21:09
eppo16 schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:44:
13 november verzwaring van 1x 35A naar 3x25A aangevraagd.
14 november een mail van Liander dat het maximaal 7 maanden duurt.

Kunnen we ondertussen de dakpannen vervangen en de panelen laten plaatsen maar wat een TIJD duurt dat zeg.

Edit 1:
Vanuit Liander:

Maak je echt geen zorgen. Je aanvraag zit namelijk in onze zogeheten 'webshop'. Dit is een geheel automatisch proces, je aanvraag staat momenteel op hold om te wachten op ruimte om te plannen. Wanneer daar ruimte is, ontvang je een automatische mail met een link om te plannen. Daar komt dus geen persoonlijk contact tussen, zeker geen telefoontje wat te missen is!
Vandaag mail ontvangen en afspraak gemaakt. Woensdag 1 februari komen ze 💪. Tijdens het aanvragen van de verzwaring in november aangegeven dat ze week 4 konden installeren. Ondanks de vele tekorten houden ze zich er netjes aan.

[ Voor 8% gewijzigd door eppo16 op 25-01-2023 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:20
robkrekel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:13:
Hier zojuist mail van Liander gehad, regio Noord Holland Noord.
Aanvraag: 09-01-23
Antwoord: 11-01-23

[...]
Ofwel, ergens in september komen we eens langs :+

Lekker dan, mijn panelen kunnen op 30-06 al geplaatst worden 8)7
Hier hetzelfde. 5 minuten na aanvraag kreeg ik de melding dat het 7 maanden zou duren.

Regio Betuwe

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
eppo16 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:15:
[...]

Vandaag mail ontvangen en afspraak gemaakt. Woensdag 1 februari komen ze 💪. Tijdens het aanvragen van de verzwaring in november aangegeven dat ze week 4 konden installeren. Ondanks de vele tekorten houden ze zich er netjes aan.
Welke regio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eppo16
Lelystad.
ze zijn pakweg 1 uur bezig.
Totale kosten Liander €314,00

Zij komen de slimme meter vervangen en een gasmeter. Dit laatste begrijp ik echter niet.

[ Voor 18% gewijzigd door eppo16 op 27-01-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 12:37
Ik meld me ook in dit topic.

Op 24 februari wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd waarvan ik afgelopen woensdag de uitnodiging voor de oplevering met EAN cod van de meter gehad. Direct geprobeerd een stroomcontract bij Tibber af te sluiten wat niet ging omdat ik geen slimme meter heb gehad. Telefonisch konden ze me geen enkele prognose geven over wanneer dan wel. Het enige wat de man kon doen is me verwijzen naar een formulier op de site waarmee ik voorrang zou krijgen.

Is er nog iets anders dat ik kan doen behalve klagen?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:20
Sand0rf schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:38:

Op 24 februari wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd waarvan ik afgelopen woensdag de uitnodiging voor de oplevering met EAN cod van de meter gehad. Direct geprobeerd een stroomcontract bij Tibber af te sluiten wat niet ging omdat ik geen slimme meter heb gehad. Telefonisch konden ze me geen enkele prognose geven over wanneer dan wel. Het enige wat de man kon doen is me verwijzen naar een formulier op de site waarmee ik voorrang zou krijgen.

Geen slimme meter in een nieuwbouwhuis? :o

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
VidaR-9 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Geen slimme meter in een nieuwbouwhuis? :o
Nope, alleen een digitale meter: https://www.liander.nl/nieuwbouw_metertekort

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Blij zijn dat je stroom hebt? ;)

Ik zou bijna alles over hebben voor een aansluiting met domme meter.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:04

Welke omgeving zit jij en wanneer is de meter er in gezet? :)

Bericht spreekt nog van afgelopen jaar - dus hopelijk dat ze nu weer meteen slimme meters plaatsen zodat ze niet twee keer hoeven te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 27-01-2023 10:11 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
Kees_frl schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Welke omgeving zit jij en wanneer is de meter er in gezet? :)

Bericht spreekt nog van afgelopen jaar - dus hopelijk dat ze nu weer meteen slimme meters plaatsen zodat ze niet twee keer hoeven te komen.
Zevenhuizen (ZH), stroom is voor de kerst aangesloten.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

- Als u gebruik wilt maken van een app om inzicht te hebben in uw energieverbruik of opgewekte energie kan dat alleen met een slimme meter.
- Een digitale meter heeft geen P1-poort waarmee u andere apparaten kunt koppelen om het energieverbruik te bekijken.
Weten ze daar niet dat niet-slimme meters een IR-datapoort hebben om de kWh-telwerken uit te kunnen lezen? :? HomeAssistant maakt daar mooie grafiekjes van :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1986
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-01-2024
Afgelopen vrijdag eindelijk bericht, as dinsdag komen ze voor de definitieve aansluiting. Aangevraagd in maart 2022 en aanvraag inmiddels omgezet van bouw naar definitieve aansluiting.
Regio Achterhoek.
Inmiddels ben ik er achter dat de aannemer a.hak is weggelopen bij liander en geen verantwoordelijkheid heeft genomen. Vanaf 1 januari is hier een nieuwe partij voor de achterhoek; Trinitas. Maar helaas kijken zij nu tegen een boel achterstallig werk, gelukkig zijn wij snel aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Chris1986 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:33:
Afgelopen vrijdag eindelijk bericht, as dinsdag komen ze voor de definitieve aansluiting. Aangevraagd in maart 2022 en aanvraag inmiddels omgezet van bouw naar definitieve aansluiting.
Regio Achterhoek.
Inmiddels ben ik er achter dat de aannemer a.hak is weggelopen bij liander en geen verantwoordelijkheid heeft genomen. Vanaf 1 januari is hier een nieuwe partij voor de achterhoek; Trinitas. Maar helaas kijken zij nu tegen een boel achterstallig werk, gelukkig zijn wij snel aan de beurt.
Weglopen is wel een heel groot woord:

https://www.liander.nl/Gr...nd-en-Noord-Holland-Noord

https://www.infrasite.nl/...t-grote-klus/?gdpr=accept

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1986
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-01-2024
In september een afspraak hebben staan en een dag van te voren afzeggen met de mededeling dat zij het hele jaar niet meer komen vind ik het zeker geen groot woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Chris1986 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:19:
[...]

In september een afspraak hebben staan en een dag van te voren afzeggen met de mededeling dat zij het hele jaar niet meer komen vind ik het zeker geen groot woord.
Welkom in de wereld van de grote bedrijven. Hak deed werk voor Liander op stuks basis, blijkbaar was het in september al duidelijk dat zij niet de intentie hadden om op de tender van Liander in te schrijven. Werk zat....

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sinds begin november constant de Liander aan het stalken geweest, onze bouwaansluiting wordt nu ingegraven *O*

2 weken na onze deadline.

Eerste wat de aannemer zegt: ik snap niet waarom ze niet gewoon verzwaard hebben. Tja, wat zal ik zeggen…

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Ik ben zojuist gebeld door Liander, in maart zou er weer een partij binnenkomen en hoopte ze (een deel van) de achterstanden weg te kunnen werken.

Garanties uiteraard niet gegeven maar het is in ieder geval iets

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Gisterochtend in slechts 45 min de 3 fase verzwaring doorgevoerd door Liander.
Regio Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eppo16 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:11:
Regio Lelystad.
Met slimme of niet-slimme meter?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

eppo16 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:11:
Regio Lelystad.
Het vervangen zelf is natuurlijk ook niet tijdrovend. Ik neem tenminste niet aan dat ze binnen 3 kwartier na je aanvraag al op de stoep stonden…

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Raven schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Met slimme of niet-slimme meter?
Slimme meter :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:44
[quote]Baldeagle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:55:
Hebben er hier toevallig meer problemen dat de gasstanden niet niet meer worden doorgegeven na de meterwissel door Liander?

Na het plaatsen waren deze wel zichtbaar, later weer niet.. Toen via het online formulier van Liander storing van de gasmeter doorgegeven. Een tijdje later waren de standen weer zichtbaar (of dat toeval was of dat Liander er wat aan gedaan heeft, geen idee..). Nu alweer een week geen meterstanden zichtbaar. Een paar dagen geleden opnieuw het formulier ingevuld maar nog steeds niks.

Het gekke is dat de meterstanden wel juist worden doorgegeven van de gasmeter naar de 3 fasen meter. Het ligt ook niet aan de energieleverancier, want bij slimemeterportal zie ik hetzelfde.

Eind volgende week gaan we voor alleen gas over naar een dynamisch energiecontract. Beetje vervelend dat de standen dan niet goed doorgegeven worden.
[/quote

Yep hier het zelfde probleem, woensdag wordt er een nieuwe gasmeter geplaatst.
Voor de verzwaring communiceerde gasmeter wel goed. Maar meer dan 10 met Liander aan de lijn gezeten (helpdesk,) wat een ramp is dat, ene keer nieuwe meter, dan weer niet dan weer wel . Het zal mij a.s. woensdag benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv61
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-04 07:10
Vandaag bericht van Liander dat ik een afspraak kon maken. Gelijk gedaan en nieuwe 3-fasen meter wordt op 1 maart geplaatst. Komt super uit want uitbreiding zonnepanelen is op 24 februari.
Aanvraag gedaan op 29 november. Volgende dag mailtje dat het 7 maanden ging duren.
Nu dus al bericht en plaatsing op 1 maart. 3 maanden in totaal dus.
Oh ja, provincie Gelderland, Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nu we eindelijk onze aansluiting hebben, blijkt onze slimme meter helemaal niet te rapporteren 8)7

Wel de aanvraag voor het verwijderen van de oude aansluiting gelijk ingediend, je kan maar beter vast in de rij staan.
Over 17 weken gaan ze een keer contact opnemen over de details en dan nog een week of 8 extra voor de uitvoering.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
rvdv61 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:05:
Vandaag bericht van Liander dat ik een afspraak kon maken. Gelijk gedaan en nieuwe 3-fasen meter wordt op 1 maart geplaatst. Komt super uit want uitbreiding zonnepanelen is op 24 februari.
Aanvraag gedaan op 29 november. Volgende dag mailtje dat het 7 maanden ging duren.
Stond je op een lijst voor voorrang of iets?

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54

Detmer

Professioneel prutser

Op 16 januari kreeg ik de melding dat er binnen 10 werkdagen contact opgenomen zou worden. Tot op heden had ik nog niets gehoord, dus vandaag zelf maar even gebeld. Bleek dat het contactpersoon gewijzigd was en de aanvraag daardoor waarschijnlijk nog niet verder gekomen was.

Conclusie is nu dat de kabel van de buren (buren met toevoeging A en B ) via ons huis loopt en ze meteen alles willen gaan vervangen inclusief een eigen aansluiting voor beide buren. 20 februari komt iemand voor de schouw.

Ik heb weer een goede indruk gemaakt als nieuwe buurman :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Detmer op 09-02-2023 11:28 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 21:23
ivo1969 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 01:35:
[quote]Baldeagle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:55:

[/quote

Yep hier het zelfde probleem, woensdag wordt er een nieuwe gasmeter geplaatst.
Voor de verzwaring communiceerde gasmeter wel goed. Maar meer dan 10 met Liander aan de lijn gezeten (helpdesk,) wat een ramp is dat, ene keer nieuwe meter, dan weer niet dan weer wel . Het zal mij a.s. woensdag benieuwen
Ja ik vraag me af of ze bij de helpdeks wel weten wat ze aan het doen zijn. :/ Deze week nog een paar keer aan de lijn gehangen. Er werd gewezen naar de energieleveranciers omdat ik was overgestapt. Maar ik heb ook inzicht via slimmemeterportal, en daar zie ik het zelfde beeld. Anyway, werkt het hier nu weer naar behoren, dus blijkbaar hebben ze er wel iets aan gedaan. :) Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:23
Sand0rf schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Ik moet mijn exacte aanvraag datum even nakijken maar hier een vergelijkbare tijdslijn.

Tijdslijn: 31 okt. Aangevraagd
1november: zeven maanden wachten.
11 januari: u kunt gaan inplannen
13 feb.... Komt de meter.
Totale doorloop: 3,5 maand.
Liander is de leverancier
Regio Haarlemmermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Snap sinds vandaag hoe Liander onze spoed heeft opgelost zonder slimme meters. We hebben een "domme" digitale 3f meter gekregen, maar wel eentje van 2022. Vreemd inkoopbeleid daar :')

Snapte al niet waarom we sinds de omzetting 0 info meer kregen in de energie app. Blijkt er een kaartje in de bouwkast te liggen met "Dit is geen slimme meter, u moet 1x per jaar zelf de standen doorgeven."

Prima wat mij betreft omdat we haast hadden, maar niet echt duidelijk gecommuniceerd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Ethirty Welk type? Er zijn niet-slimme met IR-interface om de standen uit te lezen die je dan bijv door Home Assistant kan laten verwerken :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Weet ik, maar ik kan momenteel toch niet in het compartiment van de bouwkast waar de meter in hangt.
Ging me meer om de werkwijze van Liander :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv61
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-04 07:10
Sand0rf schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Niet dat ik wist. Heb geen voorrang gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 12:42
Enexis Maastricht:
woensdag 8 feb 10h00 online aanvraag gestart
woensdag 8 feb 15h00 werd ik gebeld
donderdag 9 feb 12h30 zat de 3fase in het huis

:) bizar

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:55
rvdv61 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:05:
Hier in Huizen iets soortgelijks. Ergens eind oktober/begin november aangevraagd, 7 maand wachttijd en eerste helft van januari kon ik een afspraak inplannen voor 27 januari. De monteur die langskwam meldde dat ze leveringsproblemen hadden (gehad) en dat de leveringen inmiddels weer goed op gang lijken te komen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:23
Gisteren was het dan eindelijk zover.
Tijdslijn: 31 okt. Aangevraagd
1november: zeven maanden wachten.
11 januari: u kunt gaan inplannen
13 feb tussen 10 en 12 Komt de meter.
13 feb 11:55 komt de monteur en half uurtje later is alles klaar.

Totale doorloop: 3,5 maand.
Liander is de leverancier
Regio Haarlemmermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 07:45
Aangevraagd, gelijk een mail gehad dat het 7 maanden kon duren.

Daar gaan alle verbouwplannen. Kon pas aanvragen als de koop definitief was.

Denk dat ik maar ga bellen, anders wordt het een drama van je welste.

Zonnepanelen besteld.
Warmtepomp besteld.
Installateur voor nieuwe meterkast gepland.
Nieuwe kookplaat besteld.
Aansluiting electrische auto besteld.

Straks kunnen we dus niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Yep, onze aannemer klaagde ook al over diverse vertraagde projecten. Kleine troost, als je pech hebt zit je sowieso 6-12 maanden te wachten op alle materialen. Warmtepompen zijn ook slecht te krijgen.

Enige wat je kan proberen is een spoedaanvraag, maar dat kan de aannemer niet voor je regelen. Hou er wel rekening mee dat ze die ook vrij makkelijk afwijzen omdat iedereen wel spoed wil. Dus je zal met echt goede argumenten moeten komen. Lang wachten is voor Liander helaas geen argument.

Wij hebben nu geluk gehad dat onze bouwkast uiteindelijk maar 2 weken na onze verhuizing is gekomen. Wel met een domme meter, maar levering was het belangrijkste. Wel jammer dat er zelfs geeneens een P1 poort op zit, nu geen enkel inzicht in het vrij forse gebruik.

[ Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 26-02-2023 22:30 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Mei vorig jaar besteld, September bericht dat het nog niet geplaatst kon worden. Net gebeld met eigenlijk het zelfde verhaal. Mogelijk komt eind deze maand nieuwe meter binnen.

Ik had een Hybride, nu krijg een auto die 22Kwh oplaad. Slaat direct de stop er uit door gebruik van load balancing. Kan mijn auto dus niet opladen.

Weet iemand of een laadpaal van Vattenfall gelimiteerd kan worden tot bijv 8Kwh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 07:27

Glewellyn

is er ook weer.

Nielsvr schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:38:
Mei vorig jaar besteld, September bericht dat het nog niet geplaatst kon worden. Net gebeld met eigenlijk het zelfde verhaal. Mogelijk komt eind deze maand nieuwe meter binnen.

Ik had een Hybride, nu krijg een auto die 22Kwh oplaad. Slaat direct de stop er uit door gebruik van load balancing. Kan mijn auto dus niet opladen.

Weet iemand of een laadpaal van Vattenfall gelimiteerd kan worden tot bijv 8Kwh?
Die vraag kan je beter even stellen in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Maar als je dat doet vermeld dan meteen even duidelijk welk model laadpaal je hebt, Vattenfall levert verschillende modellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Glewellyn op 10-03-2023 17:41 . Reden: Verwijzing naar het laatste deel van het topic toegevoegd. ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Glewellyn schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Die vraag kan je beter even stellen in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Maar als je dat doet vermeld dan meteen even duidelijk welk model laadpaal je hebt, Vattenfall levert verschillende modellen.
Inmiddels met de (heule vlotte) helpdesk van Vattenfall de paal gelimiteerd tot 11Kwh, dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 14:04
robkrekel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:13:
Hier zojuist mail van Liander gehad, regio Noord Holland Noord.
Aanvraag: 09-01-23
Antwoord: 11-01-23

[...]
Ofwel, ergens in september komen we eens langs :+

Lekker dan, mijn panelen kunnen op 30-06 al geplaatst worden 8)7

Edit: De zonnepanelenboer belt zojuist, ik had het mailtje even doorgestuurd, en die verwacht dat het met enkele maanden wel geregeld is. Vorig jaar, zo vertelde de zonnepanelen installateur, heeft liander veel gezeik gehad, en ze zijn wettelijk verplicht om een termijn te geven. Die stellen ze gewoon heeeeel lang, zodat het waarschijnlijk allemaal wel meevalt en ze toch wel relatief snel zullen langskomen.

Afwachten maar :)
Ondertussen een afspraak met Liander gemaakt op 4 mei. Kon wel eerder, maar voor de elektricien die de voorbereiding moet doen is een beetje extra tijd wel lekker.

Ofwel, na bijna 3 maanden had de aansluiting al omgezet kunnen zijn.

Regio Noord Holland Noord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik heb begin februari twee aanvragen gedaan; een van een-fase naar drie-fasen en nog een voor SAP. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen want vooralsnog hoor ik niets en kan ook niets zien in Mijn Liander bij lopende zaken...

Maar begrijp ik het goed dat eerst de 3-fasen aansluiting moet worden aangebracht voor ik een SAP kan hebben? Want een tweede meetpunt is hetzelfde apparaat waar blijkbaar tekort aan is als het eerste meetpunt lijkt me?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twiztlock
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-02 14:37
ter info:
05-04-2023: aanvraag meterwissel bij Liander gedaan (ivm installatie zonnepanelen en niet-terugdraaiende meter)
17-04-2023: email van Dynniq Energy dat ik afspraak kan plannen
26-04-2023: afspraak tbv plaatsen slimme meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Binnen een maand? Dat is verdacht snel. Welke regio?

Benieuwd of jouw situatie zich vaker gaat herhalen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 15:06

alt1579

Deus Ex Machina

3 april 2023: verzwaring aangevraagd van 1-fase naar 3-fase, ivm zonnepanelen.
Direct daarop een mail ontvangen dat we rekening moeten houden met 7 maanden wachten tot we een afspraak kunnen inplannen.
23 april 2023: installateur zonnepanelen verzocht om de plaatsing uit te stellen tot nader order.

We hebben de zonnepanelen via een inkoopactie van VEH bij 365Zon gekocht. Ik heb ze toen meteen gevraagd wanneer ik de aanvraag zou moeten indienen. Ze adviseerde ons om pas een afspraak te maken met de netbeheerder zodra de installatiedatum van de zonnepanelen bekend was. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze ons dit advies hebben gegeven, terwijl ze toch zeker op de hoogte moeten zijn van de vertraging bij Liander. Als ik de aanvraag toen gelijk al had ingediend (10 oktober 2022), hadden we al een boel maanden kunnen inlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Raar advies, kans is groot dat er veel meer in je groepenkast moet gebeuren om naar 3-fase te gaan. Dat gaat een zonnepaneel installateur niet voor je regelen, die sluit alleen de omvormer aan op de bestaande kast.

Maar je kan wel overwegen alles te laten installeren, je meterkast voor te bereiden en dan pas "online" te gaan zodra Liander is geweest.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@alt1579 Inderdaad wel bijzonder advies :/ Nu dacht ik wel dat er aardig ingelopen was maar dit verschilt volgens mij wel enorm per regio.

Advies kwam waarschijnlijk omdat je eerst nog een 4-polige hoofdschakelaar moet krijgen die ze denk ik tegelijk met de zonnepanelen pas willen plaatsen. Maar goed, aanvraag indienen en afspraak maken zijn twee losse zaken. Nadat ik eindelijk een afspraak mocht maken kon ik kiezen voor een moment over 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiztlock
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-02 14:37
twiztlock schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:33:
ter info:
05-04-2023: aanvraag meterwissel bij Liander gedaan (ivm installatie zonnepanelen en niet-terugdraaiende meter)
17-04-2023: email van Dynniq Energy dat ik afspraak kan plannen
26-04-2023: afspraak tbv plaatsen slimme meter
update: slimme elektriciteits- en gasmeter zijn zojuist geinstalleerd, 3wkn na aanvraag...
regio: Gelderland

(ik vermoed dat ik prio heb gekregen ivm niet terugdraaiende meter)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:03
Even mijn aanvraag verloop delen aangezien ik hier meerdere malen mee heb zitten lezen.

18-02-2023 Aanvraag 3x 25a gedaan
19-02-2023 mail dat het wel tot 7 maanden kon duren
04-05-2023 mail dat ik datum kon inplannen
08-05-2023 wordt meter gewisseld

Regio Sneek Friesland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Inmiddels zijn wij 11 maanden verder en hebben we nog geen 3 fase. Gelukkig zijn de zonnepanelen er ook nog niet, maar die verwacht ik eigenlijk elk moment.

We zitten met 3 huizen op een rij en de kabel is doorgelust vanaf ons huis naar het middelste huis en vanaf daar weer naar het laatste huis. Helaas hebben de buren geen kruipruimte en zit de meterkasten +- 2 a 3 meter van de voorgevel af. Dus dat geeft een serieuze extra uitdagingen.

Daarnaast kunnen nieuwe en oude kabels niet gecombineerd worden helaas. Ik had voorgesteld om naar ons huis een nieuwe kabel te trekken voor 3 fase en de kabels naar de buren te houden. Echter krijg je dan een combinatie van teerkabels en plastickabels en dat kan niet. Bij gebrek aan beter zeg maar..

Ik heb nu uit staan (zelf aangedragen):
- Kabel onder de fundering door en dan naar binnen boren;
- Ik 3 fase op de huidige kabel, buren houden de 1 fase.

Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Zo ja, hoe is het opgelost?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John30768
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-07-2023
twiztlock schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:50:
[...]

update: slimme elektriciteits- en gasmeter zijn zojuist geinstalleerd, 3wkn na aanvraag...
regio: Gelderland

(ik vermoed dat ik prio heb gekregen ivm niet terugdraaiende meter)
Hier in de Betuwe hetzelfde verhaal, 3 weken tussen aanvragen en plaatsen. Ook een prio ivm niet terugdraaiende meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 19:31
toevallig gisteren aangevraagd en eerste moment was 1e week september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
LostboyArno schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:27:
toevallig gisteren aangevraagd en eerste moment was 1e week september.
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
https://www.eigenhuis.nl/...uurzaming-niet-belemmeren
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de aansluittermijn bij een overbelast elektriciteitsnet verlengd tot maximaal 52 weken. Dat liet de toezichthouder eerder deze maand weten. Vereniging Eigen Huis vreest dat deze verlenging huiseigenaren belemmert zonnepanelen of een warmtepomp aan te schaffen.

Eerder stelde de ACM een maximum aansluittermijn voor van 18 weken bij nieuwbouw en een termijn van 12 weken voor het verzwaren van een bestaande aansluiting in huis, bijvoorbeeld bij de installatie van zonnepanelen. Deze redelijke termijnen voor aansluiting en verzwaring bieden huiseigenaren de nodige zekerheid.
Dus Liander heeft nu theoretisch een heel jaar om het werk uit te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door mlim_s op 11-07-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Iets met pinguïns uit Madagaskar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Onze bouwkast en verwijderen gingen nog relatief soepel, vrij snel in contact gekomen met de aannemer zelf.

Nu voor de verplaatsing van de bouwkast naar het huis krijgen met de efficiency van Trinitras, althans de call-center medewerkers die tussen jou en de werkvoorbereider gaan zitten en niks weten en niks kunnen zeggen.

Jammer dat in de wereld van infra, de bedrijven zelf helemaal niks doen behalve de bal neerleggen bij een aannemer, die een onder-aannemer inschakelt om een ZZP'er in te schakelen :F

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
Er zit eindelijk schot in de zaak. 10 maanden na aanvraag ben ik gebeld door Liander dat ze volgende week langs komen.

Dus:
9-sep-2022 Aanvraag wijziging aansluiting.
11-jan-2023 Aanvraag wordt voorbereid.
13-jul-2023 Afspraak gemaakt om het werk uit te voeren.

Regio Zaanstreek-Waterland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarlozNWH
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09-2023
6 april 2023 aanvraag 1x40 -> 3x25
13 juni 2023 afspraak inplannen.
7 juli 2023 meter geïnstalleerd.

In Noordwijkerhout. Liander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Detmer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:09:
[...]

Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Zo ja, hoe is het opgelost?
Niet exact dezelfde situatie, maar ook 3 huizen op 1 kabel, alle 3 een kruipruimte beschikbaar.

Sowieso denk ik dat Liander het geheel in 1x wil vervangen voor nieuw, omdat ze anders extra onderhoud krijgen, en als je toch al alles open hebt liggen (en de stroom eraf).... Dus die oude kabels gebruiken, vergeet het maar.

Bij ons is er onder de tuin geboord met een gestuurde boring tot aan de gevel, en toen de kruipruimte in.

Gezien er bij jullie geen kruipruimte is, in hoeverre kun je onder de meterkast de grond in komen? Die gestuurde boringen zijn best precies, dus ik kan me goed voorstellen dat ze de kabel wel onder je meterkast kunnen krijgen.

Ik weet niet hoeveel invloed Liander uitoefent op de uiteindelijke executie. Zij schetsen de situatie en geven een onderaannemer de opdracht die kabel daar te krijgen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

_eLMo_ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Niet exact dezelfde situatie, maar ook 3 huizen op 1 kabel, alle 3 een kruipruimte beschikbaar.

Sowieso denk ik dat Liander het geheel in 1x wil vervangen voor nieuw, omdat ze anders extra onderhoud krijgen, en als je toch al alles open hebt liggen (en de stroom eraf).... Dus die oude kabels gebruiken, vergeet het maar.

Bij ons is er onder de tuin geboord met een gestuurde boring tot aan de gevel, en toen de kruipruimte in.

Gezien er bij jullie geen kruipruimte is, in hoeverre kun je onder de meterkast de grond in komen? Die gestuurde boringen zijn best precies, dus ik kan me goed voorstellen dat ze de kabel wel onder je meterkast kunnen krijgen.

Ik weet niet hoeveel invloed Liander uitoefent op de uiteindelijke executie. Zij schetsen de situatie en geven een onderaannemer de opdracht die kabel daar te krijgen.
Ze hebben het hier nu uiteindelijk anders opgelost. Dezelfde bekabeling ligt er nog en wij zijn op 3 fase omgezet. De buren blijven dus aangesloten via ons op1 fase en kunnen geen 3 fase krijgen (als ik het goed heb begrepen). De uitvoerende monteur had er zo zijn twijfels bij omdat alle 3 de huizen zometeen zonnepanelen hebben, maar we gaan het wel zien. En anders moet het alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
Meneer van Liander is langs gekomen. Hij was in een half uurtje klaar. 8)7 Blijkbaar was de infra in mijn wijk gewoon op orde. Alleen de meter moest vervangen worden. Dus hierbij mijn laatste update: na 10 maanden en 12 dagen heb ik eindelijk mijn 3 fasen aansluiting.

Dus:
9-sep-2022 Aanvraag wijziging aansluiting.
11-jan-2023 Aanvraag wordt voorbereid.
13-jul-2023 Afspraak gemaakt om het werk uit te voeren.
21-jul-2023 Werk is uitgevoerd.

Regio Zaanstreek-Waterland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
mlim_s schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:04:
Meneer van Liander is langs gekomen. Hij was in een half uurtje klaar. 8)7
Dat is standaard. De bekabeling ligt in 90% van de gevallen al naar de woning toe. Men hoeft alleen de meter te vervangen, zekeringen bij te plaatsen en een paar draadjes van 50cm te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jadjong schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Dat is standaard. De bekabeling ligt in 90% van de gevallen al naar de woning toe. Men hoeft alleen de meter te vervangen, zekeringen bij te plaatsen en een paar draadjes van 50cm te trekken.
Daartoe hebben ze nu een samenwerkingsverband van 3 grote aannemers dat volgens mij nóg meer vertraging gaat geven.

Ze hoefden bij ons maar 2 zekeringen in te draaien en een meter op te hangen. Omdat er spoed bij was en simpele klusjes als deze kennelijk te ingewikkeld zijn om te plannen is er nu een kabel ingegraven voor een bouwkast, een bouwkast met meter geplaatst én de oude kabel ontkoppeld voor 3x de kosten. Maar hé, zo kan het wel in 3 maanden ipv een dag. Met die intelligentie snap ik een deel van de vertraging wel. 8)7

De bouwkast op het huis laten aansluiten wordt wel een kwestie van een lange adem vrees ik.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Helemaal top dit...

20 maart: aanvraag verzwaring
19 april: aanvraag wordt voorbereid
5 juni: monteur is langsgeweest, er komt maar een 1fase hoofdkabel binnen, er moet eerst gegraven worden voor een nieuwe hoofdkabel
2 augustus (vandaag): weer een monteur langsgeweest, weer dezelfde conclusie. Er is intern bij Liander dus niets gebeurd m.b.t. de hoofdkabel.

Nu Liander maar achter de vodden aanzitten m.b.t. het aanleggen van de nieuwe kabel, echter heb ik hier een hard hoofd in hoe lang dit gaat duren... ;(

Schijnbaar was de terugkoppeling van 5 juni niet naar de goede medewerker (behandelaar) van Liander gagaan, waardoor niemand deze heeft opgepakt. Wel bijzonder dat er dan een nieuwe monteur voor kleinaansluitingen wordt ingeschakeld om de aansluiting te voltooien.

[ Voor 20% gewijzigd door Xerox op 02-08-2023 14:40 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
Krijgt iedereen die een aanvraag doet standaard het 'werkzaamheden lopen vijf maanden vertraging op'-mailtje (+ zes weken voor inplannen) of is dit regio-gebonden en is het dus een tamelijk specifieke schatting?

Ik zit midden in een grote verbouwing: twee of desnoods drie maanden wachttijd is geen probleem, maar vijf of zelfs zes maanden zou wel echt een groot probleem zijn. In de posts hierboven lees ik een aantal recente aanvragen waarbij de omlooptijd duidelijk minder was dan die vijf maanden, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
Standaard mail denk ik. Ik heb het ook gekregen en uiteindelijk duurde het 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muldero
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-05 13:12
Ik heb nu ook net een aanvraag gedaan (op 23 Augustus) en ik heb ook de standaard email gekregen. Ik heb de aansluiting nodig voor mijin huis dat nu verbouwd wordt dus ik hoop dat de aansluiting snel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb nu een combi aanvraag lopen voor water + bouwkast naar huis en het irritante is nu dat water ook vertraagd door Liander :(

Leuk zo’n aannemers-verbond die het samen kennelijk ook niet kunnen begrijpen dat mensen hier last van hebben. Ze kunnen gewoon de domme meter uit de bouwkast verplaatsen, het is minder dan een halve dag werk 8)7

Ja ik snap dat er grotere problemen op het net zijn, maar die zijn hier niet relevant. Ik héb de aansluiting al.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus.
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:25
Hier januari aangevraagd, begin juli geplaatst. Regio leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muldero
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-05 13:12
Na op 23 Augustus de aanvraag te hebben gedaan kan ik nu een afspraak maken.

23 - Aug-2023 Aanvraag wijziging aansluiting.
09 - Sep-2023 Afspraak gemaakt om het werk uit te voeren.
27 - Sep-2023 Afspraak (het kon eerder maar eerst moet het werk met de meterkast klaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
vinciguerra schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:40:
Krijgt iedereen die een aanvraag doet standaard het 'werkzaamheden lopen vijf maanden vertraging op'-mailtje (+ zes weken voor inplannen) of is dit regio-gebonden en is het dus een tamelijk specifieke schatting?

Ik zit midden in een grote verbouwing: twee of desnoods drie maanden wachttijd is geen probleem, maar vijf of zelfs zes maanden zou wel echt een groot probleem zijn. In de posts hierboven lees ik een aantal recente aanvragen waarbij de omlooptijd duidelijk minder was dan die vijf maanden, vandaar mijn vraag.
Wij hebben inmiddels ook een afspraak. Omloopsnelheid van aanvraag tot afspraak is uiteindelijk minder dan een maand. Ben vooral ontzettend opgelucht, was echt een (kleine) ramp geweest als het tot in de winter had geduurd. Hopelijk gaat het voor iedereen sneller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Forcia95
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-02-2024
Hier een monteur van Trinitas, wil toch even wat toelichting geven.

Het grote probleem is simpelweg dat we niet genoeg monteurs hebben. Ze zijn er niet.

Bij de een is het alleen 2 zekeringen erbij draaien, bij de ander compleet nieuwe aansluiting. Bij elke klant is het maar een 'klein' klusje maar alles bij elkaar opgeteld zijn het een hoop klussen.

Het steeds hogere tempo waarin extra transportcapaciteit wordt gevraagd, aangejaagd door een enorme klimaatambitie overstijgt de snelheid waarmee wij het elektriciteitsnet kunnen uitbreiden.

Geloof me, we doen ons best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Niemand zal ontkennen dat jullie hard werken.

Maar mijn persoonlijke ervaringen van de afgelopen maanden: vertraging zit voor een groot deel bij Liander. Die geven niet of te laat gegevens door aan de aannemer.
Sinds ik niet meer met de aannemer rechtstreeks contact heb maar met een telefoniste van Trinitas is informatie voorziening treurig. Al maanden niks gehoord, voor een gevraagde schouw voor we gingen verbouwen is het nu te laat.

Al met al kan ik jullie nu 3x ipv 1x laten opdraven - voor 3x de kosten uiteraard - maar dat soort werkverschaffing komt jullie planning ook niet ten goede.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:51
Gisteren aanvraag gedaan voor overstap naar 3fase, vandaag bevestiging en mogelijkheid om een afspraak te maken. Eerste beschikbare datum is 17 november. Tekort is voorbij denk ik.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkb2901
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-02 18:56
In april 2022 hebben wij de eerste aanvraag gedaan bij Liander voor een aansluiting van water en netstroom voor een nieuwbouwproject. Wij waren in die tijd bezig met de bouw van een nieuw huis, naast een bestaande woning in het buitengebied bij Laren Gelderland (Noord/Oost-Gelderland)

Wij hebben het geluk dat de buurman ons al die tijd heeft kunnen voorzien van water en stroom voor de bouw.

Vandaag de dag, 28 november 2023, hebben wij nóg geen water of stroom aansluiting van het net. Het huis is af. We wilden er voor december in. Dat is alleen niet mogelijk. De afspraken worden telkens vooruit geschoven en afspraken worden niet nagekomen door Trinitas.

Liander geeft aan dat het probleem bij de onderaannemer Trinitas ligt. Ook onze installateur heeft meerdere keren contact gehad met Trinitas, wijzelf met Liander. De maat is vol. Wij begrijpen dat er een groot personeelstekort is. Alleen het feit dat beloftes telkens niet worden nagekomen, en de kosten hierdoor enorm hoog oplopen, kan dit niet meer langer.

Iemand moet ingrijpen. Wij zijn niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, het moment dat Trinitas tussen ons, Liander en van Gelder in ging zitten is het hier ook doodstil geworden.

Van Gelder heeft ons in ieder geval nog net op tijd aan een bouwkast en domme meter kunnen helpen zodat we tenminste verwarming hebben in onze woon-keet.

Als je iets wil bereiken zal je toch echt bij Trinitas moeten zijn vrees ik. Ik zou zelf social media adviseren, negatieve publiciteit helpt soms. Ben er geen fan van om het zo te moeten doen, maar als je al het andere al geprobeerd hebt…

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkb2901
maxkb2901 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:21:
In april 2022 hebben wij de eerste aanvraag gedaan bij Liander voor een aansluiting van water en netstroom voor een nieuwbouwproject. Wij waren in die tijd bezig met de bouw van een nieuw huis, naast een bestaande woning in het buitengebied bij Laren Gelderland (Noord/Oost-Gelderland)

Wij hebben het geluk dat de buurman ons al die tijd heeft kunnen voorzien van water en stroom voor de bouw.

Vandaag de dag, 28 november 2023, hebben wij nóg geen water of stroom aansluiting van het net. Het huis is af. We wilden er voor december in. Dat is alleen niet mogelijk. De afspraken worden telkens vooruit geschoven en afspraken worden niet nagekomen door Trinitas.

Liander geeft aan dat het probleem bij de onderaannemer Trinitas ligt. Ook onze installateur heeft meerdere keren contact gehad met Trinitas, wijzelf met Liander. De maat is vol. Wij begrijpen dat er een groot personeelstekort is. Alleen het feit dat beloftes telkens niet worden nagekomen, en de kosten hierdoor enorm hoog oplopen, kan dit niet meer langer.

Iemand moet ingrijpen. Wij zijn niet de enige met dit probleem.
Kleine update:

Vorige week heeft er eindelijk een schouw plaatsgevonden. Zowel de monteur als de bevestigingsemail vermelden 2 tot 4 weken tijd voordat de aansluiting gerealiseerd zou worden.

De coördinatie van Trinitas geeft later via de mail aan dat het niet eerder dan begin januari wordt, vanwege 2 weken (kerst bouwvak) vakantie van het bedrijf. Met vakantie is dat meer dan 7 weken, zonder vakantie 9 weken.
Wij moeten over 10 dagen uit onze huidige woning, en zitten dadelijk zonder water aansluiting. Ook hebben wij een beperkte stroom aansluiting.

Inmiddels bemoeit Liander zich er ook flink mee. Hopelijk kan het spoedig opgelost worden. Wij zijn het gedoe in ieder geval beu...😥

[ Voor 1% gewijzigd door maxkb2901 op 05-12-2023 19:45 . Reden: schrijf fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkb2901
Tijdlijn tot nu toe:

Apr. 2022: Aanvraag gedaan
Dec. 2022: Eerste schouw zal plaatsvinden, afgezegd door toenmalige onder aannemer
Dec. 2022: Klus werd overgenomen door Trinitas

*Tussenperiode heeft de installateur het contact op zich genomen, doordat er meerdere klanten waren met problemen met Trinitas. Ondertussen nood aansluiting omgezet worden naar vaste aansluiting.*

Jul 2023: Mail Trinitas: Schouw zal plaatsvinden in week 40 (2-8 okt)
Okt 2023: Niemand komen opdagen, direct klacht ingediend bij Liander. Terugbelverzoek ingediend door Liander bij Trinitas. Een nieuwe schouw zou zo spoedig mogelijk plaatsvinden.

Begin nov 2023: 4 weken later!
Trinitas gekomen voor nood aansluiting, schouw afgekeurd. Nieuwe afspraak nodig.

Eind nov 2023: 4 weken later..
Trinitas gekomen voor schouw. Goedgekeurd.
+ Het huis is helemaal klaar!

Binnen 2-4 weken zal de aansluiting worden gelegd. Zoals aangegeven zal het niet eerder dan eind januari worden volgens Trinitas.....

[ Voor 5% gewijzigd door maxkb2901 op 05-12-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostboyArno
Iemand een idee wat ik nog kan doen? Rechtsbijstand?

Op 29 juni een aanvraag voor verzwaring gedaan bij Liander. Slechts 1 mail gehad zie zegt voorbereiding week 51, installatie week 11 (dat is dus ruim 9 maanden). Nu liggen er 23 zonnepanelen 9660 Wp). Ik ben bang dat op een gegeven moment de hoofdzekering er uit zal knallen of is deze aanname incorrect?

Ik snap het personeelstekort maar 9 maanden is wel heel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@LostboyArno In de meeste regio's is de wachttijd volgens mij aardig teruggelopen. Aanvraag via Mijnaansluiting.nl gedaan?

Maar goed, het aangepast krijgen van je aansluiting is geen recht, hoe vervelend ook. Je hebt gewoon een werkende consumentenaansluiting en we weten dat capaciteit en arbeit een probleem is. ook is 10kWp voor een huis veel en je eigen keuze, jij had de aanvraag voor verzwaring ook eerder kunnen doen. Dus nee, denk niet dat je daar een poot hebt om op te staan. Maar er al eens een belletje aan gewaagd aan Liander?

Nu is het aantal Wp compleet irrelevant maar het vermogen van je omvormer(s). 9660W is 42A dus je omvormers (wat gok micros) zullen daar nog wel onder liggen waarschijnlijk. Dus qua eruit klappen hoef je weinig zorgen te maken op een standaard 35/40A, zeker deze tijd van het jaar. Wel zou de netbeheerder je mogen beboeten daar je maximaal 5kW terug mag leveren op een enkele fase ;)

Overigens, als je micros hebt dan is er nu wel aardige kans dat je trunkkabel die 42A NIET mag hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 13-12-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LostboyArno schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:24:

Op 29 juni een aanvraag voor verzwaring gedaan bij Liander. Slechts 1 mail gehad zie zegt voorbereiding week 51, installatie week 11 (dat is dus ruim 9 maanden). Nu liggen er 23 zonnepanelen 9660 Wp). Ik ben bang dat op een gegeven moment de hoofdzekering er uit zal knallen of is deze aanname incorrect?

Kennelijk niet terug gelezen, de persoon boven je is al anderhalf jaar bezig.

De omvormer bepaalt het maximum, niet je panelen. Als het goed is, is je omvormer gewoon veilig afgezekerd op je netaansluiting dus die mag geen hoofdzekering door laten branden. Als je dat moedwillig wel hebt gedaan, dan is het risico uiteraard ook voor jezelf.

Sowieso maak ik niet op hoe je panelen zijn aangesloten. Voor een 1-fase omvormer is het mogelijk wel erg veel, een 3-fase omvormer gaat niet werken als je die aansluiting nog helemaal niet hebt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:10
LostboyArno schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:24:

Komt er na de verzwaring een nieuwe omvormer dan? Want die 9660 wp ga jij niet op 1 fase krijgen... Dus of je hebt nu losse omvormers, of je panelen doen nu niks, of je moet een nieuwe omvormer na de verzwaring.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• LostboyArno
Ethirty schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:49:
[...]

Kennelijk niet terug gelezen, de persoon boven je is al anderhalf jaar bezig.

De omvormer bepaalt het maximum, niet je panelen. Als het goed is, is je omvormer gewoon veilig afgezekerd op je netaansluiting dus die mag geen hoofdzekering door laten branden. Als je dat moedwillig wel hebt gedaan, dan is het risico uiteraard ook voor jezelf.

Sowieso maak ik niet op hoe je panelen zijn aangesloten. Voor een 1-fase omvormer is het mogelijk wel erg veel, een 3-fase omvormer gaat niet werken als je die aansluiting nog helemaal niet hebt.
Ik heb 6 1-fase microomvormers van Hoymiles. Aangesloten door een gerenommeerd bedrijf. Die gaven aan dat Liander de verdeling zal doen als ze 3-fase aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:04
Zojuist de aanvraag gedaan om te wijzigen van 1 naar 3 fase.

Heb voor nu maar even september aan datum aangegeven omdat ik eerst de nieuwe groepenkast nog moet regelen. En ik niet veel thuis ben e.d.

Maar moet je eigenlijk eerst een nieuwe 3 fase groepenkast aangesloten hebben of kan dit ook erna?

De 3 fase groepenkast wordt dan toch tijdelijk 1 fase aangesloten totdat Liander komt? Kun je dan ook niet een 3 fase aansluiting tijdelijk op een 1 fase kast zetten en dus nog steeds 2 fases uit laten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Guido7619 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:32:
Zojuist de aanvraag gedaan om te wijzigen van 1 naar 3 fase.

Heb voor nu maar even september aan datum aangegeven omdat ik eerst de nieuwe groepenkast nog moet regelen. En ik niet veel thuis ben e.d.

Maar moet je eigenlijk eerst een nieuwe 3 fase groepenkast aangesloten hebben of kan dit ook erna?

De 3 fase groepenkast wordt dan toch tijdelijk 1 fase aangesloten totdat Liander komt? Kun je dan ook niet een 3 fase aansluiting tijdelijk op een 1 fase kast zetten en dus nog steeds 2 fases uit laten staan?
Groepen maakt niet uit, als je maar een 4 polige hoofdschakelaar erin hebt waar ze op kunnen aansluiten.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
klump4u schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:38:
[...]

Groepen maakt niet uit, als je maar een 4 polige hoofdschakelaar erin hebt waar ze op kunnen aansluiten.
Zo'n hoofdschakelaar heeft een 1 fase groepenkast niet. Waarom een 3 fase wel?

Ik heb onder de slimme meter een 1x40A hoofdschakelaar welke ik zelf uit kan zetten. De kast waarin dit zit is groot genoeg voor 3 fase. 3 fase kabel ligt ook al tot in de meterkast.

Ik ga er vanuit dat ze die 1x40 gaan vervangen en uitbreiden met 3 x 25A. Maar daarna moet er alsnog een 4 polige hoofdschakelaar in de groepenkast zelf zitten? Ik gebruik die 1x40 nu als hoofdschakelaar.

Ik zal ook eens bij mijn buurman kijken, die heeft het een aantal jaren terug al laten wijzigen ivm een sauna zijn tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Guido7619 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:08:
Ik ga er vanuit dat ze die 1x40 gaan vervangen en uitbreiden met 3 x 25A. Maar daarna moet er alsnog een 4 polige hoofdschakelaar in de groepenkast zelf zitten? Ik gebruik die 1x40 nu als hoofdschakelaar.
Klopt, je hebt een 4 polige schakelaar nodig. Wat je nu als hoofdschakelaar gebruikt is een zekering, geen schakelaar. Bij een 1-fase kast zal je een 2 polige hoofdschakelaar nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

[...]

Ik heb onder de slimme meter een 1x40A hoofdschakelaar welke ik zelf uit kan zetten. De kast waarin dit zit is groot genoeg voor 3 fase. 3 fase kabel ligt ook al tot in de meterkast.

Ik zal ook eens bij mijn buurman kijken, die heeft het een aantal jaren terug al laten wijzigen ivm een sauna zijn tuin.
Vraag dan aan de netbeheerder hoe het moet!

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
jadjong schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Klopt, je hebt een 4 polige schakelaar nodig. Wat je nu als hoofdschakelaar gebruikt is een zekering, geen schakelaar. Bij een 1-fase kast zal je een 2 polige hoofdschakelaar nodig hebben.
Ik lees dat het sinds 2005 verplicht is. Mijn huis is van 2002, die 2 polige hoofdschakelaar heb ik dus ook niet.

Maar eerst groepenkast vervangen een 3 fase model. Dit 1 fase aansluiten in afwachting van de Liander meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18-05 18:57
Omdat vroeger het niet verplicht was om een hoofdschakelaar in je groepenkast te hebben.
Zou je nu opnieuw nu een 1 fase kast laten aanleggen dan kom de (1 fase) hoofdschakelaar er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
jobr schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Omdat vroeger het niet verplicht was om een hoofdschakelaar in je groepenkast te hebben.
Zou je nu opnieuw nu een 1 fase kast laten aanleggen dan kom de (1 fase) hoofdschakelaar er ook in.
Inderdaad geleerd dat het vanaf 2005 verplicht is geworden. Mijn huis is van 2002. Ook weer opgehelderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
29 november 2023 aanvraag gedaan bij Liander om 1x 25a om te zetten naar 3x25a, monteur geweest op 12 december 2023 (super snel!). Helaas constateerde hij dat wij een zogenoemde “doortikker” met de buren hebben. De stroomkabel komt bij hen binnen, en is naar ons gesplitst. Dit mag tegenwoordig niet meer en nu moet er een aannemer komen om ons een eigen aansluiting te geven. Op 22 december had ik mijn geld terug voor het verzwaren en het aanleggen van eigen kabel gebeurt kosteloos. Best netjes, al wacht ik nu al weer een tijdje 😄
Regio West-Friesland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 22:26
Zojuist een aanvraag bij Liander ingedient voor verzwaren van 1x25 naar 3x25 A.
Helaas is het gigantisch druk.
Onze nieuwe inductiekookplaat komt in augustus. Is het een probleem deze tijdelijk op 1 fase aan te sluiten. Het maximaal vermogen is 7,4 kW

De planning van uw aanvraag
Wij verwachten rond week 29 2024 te starten met de voorbereidingen van uw aanvraag. Zijn de voorbereidingen afgerond? Dan vragen wij onze aannemer om de werkzaamheden in te plannen en uit te voeren. Wij verwachten dat de aannemer rond week 49 2024 de werkzaamheden bij u uitvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:52
@nickname89 als je hem kan begrenzen op 3kw oid kan dat misschien wel. Maar je moet hem na het omzetten van de meter waarschijnlijk opnieuw bedraden, dus let daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:24
nou, ook mijn aanvraag voor verzwaring gedaan bij Liander.... echt transparant over het process kunnen ze niet echt zijn.

Nu ben ik wel benieuwd, welke slimme meter gebruiken ze nu voor 3-fase, ik heb namelijk net een P1 meter gekocht en hoop natuurlijk dat deze blijft werken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste