Tien jaar is heel snel. Bij het trekken van een kabeltje heb je te maken met meerdere overheidsorganisaties die allen een ander belang hebben. De lokale gemeente wil niet dat je een weg af sluit want het riool wordt ergens anders vernieuwd en dan kan de brandweer er niet meer door. Dat wordt een jaartje wachten. De provincie vindt het allemaal prachtig zolang je maar links om het dorp gaat en niet rechts om vanwege een toekomstige woonwijk. Het waterschap wil liever niet dat je rechts om gaat want dan moet er een gemaal tijdelijk uit dienst genomen worden en dan hebben de boeren problemen met de waterstand. Dus als we rechts om willen kan dat alleen in periodes van laag/hoog water. Alleen dan is de aannemer druk/op vakantie.mlim_s schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:34:
[...]
Nou augustus tot februari is nog steeds 7 maanden wat bij mij de originele indicatie was van wanneer ze langs zouden komen dus ik weet niet hoeveel bellen zin heb gehad.
Ik heb vooralsnog weinig mensen in probleemgebied Noord-Holland ten noorden van Amsterdam gehoord waar naast de metertekorten ook capaciteit problemen zijn met het net. Verwachte oplostijd: 10 jaar: https://www.nhnieuws.nl/n...ol-weer-nieuwe-knelpunten
Wat zijn ze in godsnaam aan het doen bij Liander
Rijkswaterstaat pleurt dan acuut haar mening over de schutting want er staat ergens een brug/viaduct op instorten dus dat verkeer moet zoveel mogelijk over het lokale wegennet om de brug te ontlasten, die weg waar je een half jaar lang gedeeltes van af wil sluiten voor het leggen van wat kabels.
Wil je kabels door de lucht trekken dan moet je deals sluiten met eigenaren van land en bezorgde buren die geen hoogspanningsmast in hun uitzicht willen hebben staan. En als je dan eenmaal iedereen zo ver hebt dat je kan gaan graven en de aannemer is ook welwillend dan komt er een vleermuis, pad of wolf in beeld waarvan iemand vindt dat je beter even kan wachten tot na het broedseizoen. Snap ik, maar je mist wel je maintenance window met alle andere partijen en ben zo een half jaar verder. In een half jaar kan een hoop gebeuren en voor je het weet is bepaalde regelgeving veranderd of moet je de aanbesteding voor een aannemer opnieuw uitschrijven/indienen.
Vijf jaar plannen, 72 uur werken.