Buitenlandse TV Series 2022-2023 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 222.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
MAX3400 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:03:
Seizoen 3 van IMDB: All Creatures Great and Small (TV Series 2020– ) is begonnen :)

Heerlijk Engelse serie over een simpel dorpje met een simpele praktijk voor dieren met een simpele pub en wat boeren / omwonenden...
De 3e serie heb ik opgenomen van Channel 5 en de afgelopen 3 weken bekeken.

Bij de eerste serie in 2020 was ik positief verrast. Het was duidelijk gemoderniseerd maar het werkte goed en was plezierig om naar te kijken. Ook de 2e serie uit 2021 heb ik met genoegen bekeken.

Deze 3e serie is mij nogal tegengevallen. Traag en eindeloos uitgesponnen scenes. Het vuur lijkt er uit te zijn. Ook een misser uit de 2e serie, Helen in een moderne anorak met kunststof ritssluiting keerde weer terug.

Uit Wikipedia begrijp ik dat er nog een serie zal komen:
In January 2022, the show was renewed for a further two series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41
Deathchant schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:36:
Poeh, ik moet afkicken van Manifest; gisteravond het seizoen afgekeken en ik zit met zoveel vragen nog!
*knip*

Ik zeg toch, het is nu flink afkicken, want ik zit er nu zo in :'( En aangezien de makers iets met die datums hebben die in de serie ook voorkomen (op 28 augustus, 8-28, is duidelijk geworden dat het nieuwe seizoen binnenkort ging draaien etc), heb je best kans dat het laatste deel pas uitkomt in de zomer (2 juni, zoals ook een belangrijke datum is in de serie)....
Een paar antwoorden voor je: (uiteraard in spoilertags)
*knip*
Zie topic warning

De rest van je punten: Totale willekeur van de schrijvers, naar mijn idee. Hebben zichzelf klem geschreven en komen met allerlei plotdevices op de proppen om zich daar uit te redden.

[ Voor 63% gewijzigd door tweakduke op 08-11-2022 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Let op de topic warning, geen spoilers aub.

Maak een apart topic als je dieper over een serie wil discussiëren.

Ik zal later vandaag het 1 en ander weghalen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Thanks nu heb ik geen kans meer om te copy-pasten wat ik geschreven had, zodat ik het in ander topic kan plakken....Never mind, ik ben al weg :/

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een dooie boel op het moment, komt dat door de mid-terms?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:49:
Komt dat niet ook een beetje door de fragmentatie?

Gisteren heb ik Quantum Leap gekeken, vandaag is er Andor en The Handmaid's Tale, en vrijdag komt The Peripheral en Let The Right One In.

4 van de 5 worden online gezet op streamingdiensten en 3 van de 5 verdienen (of hebben) een eigen topic.

Dan gaat het al snel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Stukfruit Normaal heb ik (bij niet NL bronnen ;) ) o.a. ook NCIS, NCIS Hawaii, The Good Doctor, La Brea, Winchesters, New Amsterdam en nog een aantal. Die zijn er deze week niet en mijn 1e gedachte is mid-terms als oorzaak.

edit: Oeh, Zootopia komt net binnen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 09-11-2022 10:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:13:
@Stukfruit Normaal heb ik (bij niet NL bronnen ;) ) o.a. ook NCIS, NCIS Hawaii, The Good Doctor, La Brea, Winchesters, New Amsterdam en nog een aantal.
Maar dat zijn stuk voor stuk series die in dezelfde categorie vallen als Quantum Leap.

Sommigen zijn wel leuk of een "sweet sin" (ik ben de echte term even kwijt, je weet vast wat ik bedoel :)) maar niet bijzonder genoeg om het er echt over te hebben.

Op La Brea na. Die kende ik nog niet. Thanks :D

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:41:
[...]

Maar dat zijn stuk voor stuk series die in dezelfde categorie vallen als Quantum Leap.

Sommigen zijn wel leuk of een "sweet sin" (ik ben de echte term even kwijt, je weet vast wat ik bedoel :)) maar niet bijzonder genoeg om het er echt over te hebben.

Op La Brea na. Die kende ik nog niet. Thanks :D
Je bedoelt denk ik 'guilty pleasure'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jeroenkb schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:54:
[...]

Je bedoelt denk ik 'guilty pleasure'
offtopic:
Held :D Ik liep al dagen rond met de vraag hoe dat ook alweer heette :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07

Vrijdag

De Zwarte

La Brea ben ik ooit eens aan begonnen, maar na vier afleveringen heb ik het opgegeven. Pakte me totaal niet, acteerprestaties vond ik houterig en het zag er echt veel te veel uit als een tv serie. Nog net niet het soap opera effect, maar qua beeld was het net alsof ik naar een reclameblok zat te kijken. Geen idee hoe ik dat beter kan omschrijven.

Het idee vond ik wel tof, dat wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raven schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:49:
The Crown S05?

En ja, voldoende gedoe in de media daaromheen; neemt niet weg dat ik de serie erg fijn vindt om the bingen; we gaan vanavond eerst even The Watcher de laatste 2 afleveringen bekijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Warrior Nun S2 is te vinden :D

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Niet online
Op Netflix ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
The Imperfects (met Italia Ricci van Designated Survivor) is trouwens na seizoen 1 gecanceld door Netflix.

Manifest had in de eerste dagen minder dan de helft van de kijkers voor The Watcher.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Choices, choices... Ik was net 3 minuten aan Umbrella Academy S4 begonnen, en Rings of Power 🙈

Ja ik loop wat achter 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03 15:41
Pfoe, net Inside Man afgekeken en man, heftige serie.

Geweldig acteerwerk weer van David Tennant! Zeker een aanrader, ook omdat Stanley Tucci een erg leuke rol speelt. Niet kijken op een rotdag want hij is emotioneel wel vrij zwaar. Wordt wel afgewisseld met een gezonde dosis (galgen)humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kijkt iemand nog The Handmaid's Tale? Ik heb gisteravond de laatste aflevering van S5 gezien en die was best stevig. Met de opleving van fascisme in het echte leven wordt de serie steeds moeilijker om naar te kijken omdat het op sommige momenten bijna op een documentaire lijkt :X

Visueel gezien is het ook nog steeds een parel. En meer goed nieuws: seizoen 6 wordt het laatste seizoen, dus geen last van annuleringen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Robicide schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:33:

Geweldig acteerwerk weer van David Tennant! Zeker een aanrader, ook omdat Stanley Tucci een erg leuke rol speelt. Niet kijken op een rotdag want hij is emotioneel wel vrij zwaar. Wordt wel afgewisseld met een gezonde dosis (galgen)humor.
Serieus? Heb 1 aflevering bekeken en kon het niet aanzien zo nep en ongeloofwaardig.

Ieder zijn ding natuurlijk.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-05 18:24
Stukfruit schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:39:
Kijkt iemand nog The Handmaid's Tale? Ik heb gisteravond de laatste aflevering van S5 gezien en die was best stevig. Met de opleving van fascisme in het echte leven wordt de serie steeds moeilijker om naar te kijken omdat het op sommige momenten bijna op een documentaire lijkt :X

Visueel gezien is het ook nog steeds een parel. En meer goed nieuws: seizoen 6 wordt het laatste seizoen, dus geen last van annuleringen!
Ja, het blijft een goede serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:00:
[...]

Ik noem je wokie nog wappie ;)
Daarom mijn gebruik van het woord "zou" :p
Discussie over Fascisme is hier ook niet op zijn plaats maar for the life of me kan ik nergens

[...]

vinden dus ik vroeg me af hoe het dan een documentaire kan zijn ;)
Ah, op die manier. Dan kan ik me de verwarring voorstellen :) Als er een topic voor nodig is om de definitie en toepassing van het woord te bespreken ben ik daar wel voor te vinden, maar ik ben ook een beetje bang dat het dan een lang topic wordt.
Anyway, is de serie nog een aanrader ? hij staat nog wel op onze 'to watch list'
Je hebt de hele serie nog niet gezien?

Yes, kijken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Stukfruit schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:11:
[...]

Je hebt de hele serie nog niet gezien?

Yes, kijken!
Nope, zijn er aan begonnen maar omdat mijn vrouw toen zwanger was kon ze het niet helemaal hebben. Thanks!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

Robicide schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:33:

Ik vond David Tennant ook heel goed in Criminal: UK en in Broadchurch. Op mijn lijstje gezet, ben benieuwd.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 22:07

zeroday

There is no alternative!

Nou Nou . .Tulsa King .. Silvester Stallone

Wel een paar grin momentjes .

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Plot van Tulsa King leek heel erg Lilyhammer.

Yellowstone is ook weer begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Warrior Nun S2.

Praise God and kick some ass :')

Het is wel grappig, maar het is ook echt niets meer dan een tienerdrama met twintigers die tieners spelen, verschrikkelijk foute uitspraken, bordkartonnen baddies, stereotype knappe meisjes, popmuziek op de achtergrond en nog meer stereotype monsters tussen veel After Effects-effectjes.

Best een leuke actrice hoor, maar deze serie mag niet eens in de schaduw van Buffy staan.

Then again, ik ben niet de doelgroep :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:10

Nobby

Nuts!

sambalbaj schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:48:
Plot van Tulsa King leek heel erg Lilyhammer.

Yellowstone is ook weer begonnen!
Ik kreeg ook die vibe idd.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:19
Bitzer schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:45:
[...]

De 3e serie heb ik opgenomen van Channel 5 en de afgelopen 3 weken bekeken.

Bij de eerste serie in 2020 was ik positief verrast. Het was duidelijk gemoderniseerd maar het werkte goed en was plezierig om naar te kijken. Ook de 2e serie uit 2021 heb ik met genoegen bekeken.

Deze 3e serie is mij nogal tegengevallen. Traag en eindeloos uitgesponnen scenes. Het vuur lijkt er uit te zijn. Ook een misser uit de 2e serie, Helen in een moderne anorak met kunststof ritssluiting keerde weer terug.

Uit Wikipedia begrijp ik dat er nog een serie zal komen:
[...]
Dan vond ik het drinken uit een bodemloze bierpot in de eerste aflevering van het derde seizoen al erger ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zDeXcKv.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 10:22

Arrogant

S.F.W.

jmk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:58:
[...]

Ik vond David Tennant ook heel goed in Criminal: UK en in Broadchurch. Op mijn lijstje gezet, ben benieuwd.
Hij is briljant in Good Omens.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 10:22

Arrogant

S.F.W.

Kenhas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:06:
[...]

Dan vond ik het drinken uit een bodemloze bierpot in de eerste aflevering van het derde seizoen al erger ;)
[Afbeelding]
Kan een glazen bodem zijn.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Drinken uit een bodemloze bierpul lijkt me anders niet verkeerd :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En hij is één van de meest gewaardeerde doctors.

In Jessica Jones was hij ook niet verkeerd.

Sommige acteurs zijn gewoon heel kijkbaar en hij hoort absoluut in dat groepje :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:28:
Drinken uit een bodemloze bierpul lijkt me anders niet verkeerd :9
offtopic:
Alleen op vrijdagen? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De eerste aflevering van 1899 (op Netflix) is redelijk... Dark :+

Voor zover ik kan zien is het wel weer een serie die je wakker (niet de wapperende variant) moet kijken omdat je anders waarschijnlijk details mist.

De eerste seconden zetten goed de toon neer voor de rest van de serie. En de makers lijken een beetje de Europese Nolan te willen worden, maar dan met hun eigen typische stijl. Ik klaag in ieder geval niet :p

Vind je series zoals Dark, of misschien Andor, leuk? Dan moet je kijken. Maar als je een hekel hebt aan die twee series dan valt deze waarschijnlijk ook af.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:32:
[...]

offtopic:
Alleen op vrijdagen? ;)
Met mij is het elke dag vrijdag 8)

• Stukfruit
  • Niet online
Nu bij aflevering 5 van 1899. Ik twijfelde een paar keer omdat het een slowburner is, maar het komt goed :)

Ik zou bijna een paar vergelijkingen willen maken met het werk van een aantal erg bekende regisseurs (en daar bedoel ik geen Michael Bay mee :+), maar dat ga ik niet doen. Ga gewoon kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 17-11-2022 22:33 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het begint bijna het fruitige TV-topic te worden, maar ik heb net de laatste aflevering van 1899 gezien en kan zeggen dat je als verstokt fan van een bepaald genre bijna verplicht bent dit te kijken.

Welk genre kan ik alleen niet zeggen zonder het te spoilen :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:10
Ik vond Dark geweldig, fijn sfeertje, ga vanavond beginnen aan 1899. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt @Stukfruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stukfruit schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:58:

Welk genre kan ik alleen niet zeggen zonder het te spoilen :Y
Deze zeker? ;)

Fijn dat je zo veel post over 1899; ik denk dat ik 'm volgende week in het vliegtuig en 's avonds op het terras eens rustig ga bekijken.

Hier overigens klaar / af met Crown S05; moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het iets "heftiger" gehoopt had qua uitwerking/cinematografie en qua verhaal/diepgang. Was zeker vermakelijk weer en zal uitkijken naar S06 t.z.t.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
TheDeuce schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:12:
Ik vond Dark geweldig, fijn sfeertje, ga vanavond beginnen aan 1899. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt @Stukfruit.
Hopelijk heb ik de verwachtingen nu niet te hoog gelegd :+

Maar op IMDb zie ik echt teveel reviews met 1 ster staan terwijl duidelijk is dat ze alleen de eerste twee tot drie afleveringen hebben gezien, dus ik vind dat er ook wel wat positiever over gesproken mag worden. Velen komen niet eens de hele eerste aflevering door en plaatsen dan al 1 ster.

Mocht je daar kijken: doe het niet. Er staan grote spoilers tussen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat ik iets mis om deze te begrijpen :p
Fijn dat je zo veel post over 1899; ik denk dat ik 'm volgende week in het vliegtuig en 's avonds op het terras eens rustig ga bekijken.
d:)b rust met een lekkere slowburner erbij. Klinkt ideaal.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
Ik kwam La Brea hier tegen, leek me wel interessant. Maar het is teveel:
-iemand doet iets stoms
-probleem!
-komt goed/laat ik niet gebeuren/ik laat je niet achter/etc
-we hebben het er niet meer over en leren er ook niks van
-repeat
Ergens ben ik benieuwd hoe het zit maar ik kom gewoon niet meer door die afleveringen heen :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28
Leverage: Redemption S2 is begonnen. Nu was dit nooit een hoogdravende serie, maar de eerste 2 afleveringen van S2 zijn echt bedroevend. Van een "verstand op nul en genieten van de lol" lijkt het nu wel voor (door?) kleuters geschreven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sig69 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:04:
-iemand doet iets stoms
-probleem!
-repeat
Ergens ben ik benieuwd hoe het zit maar ik kom gewoon niet meer door die afleveringen heen :X
S2 is waardeloos want ookal was het ongeloofwaardig, het wordt nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:04:
-iemand doet iets stoms
-probleem!
-repeat
Is het erger dan in Manifest of minder erg?

* Stukfruit houdt de pen om La Brea door te strepen alvast klaar

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Stukfruit schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:26:
[...]

Tsja, vergelijkbaar. Al kan ik Manifest op een of andere manier nog wel kijken.
Bij La Brea ben ik wel een paar keer in slaap gevallen en als ik wakker werd hoorde ik weer "don't worry, it's going to be ok". Ah, daar gaan we weer. Geen idee of ik 5 minuten weg was of 3 afleveringen, maakt ook niet uit. Niet eens zin om terug te spoelen wat er nu weer aan de hand was

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 19:29

Caveman

whahoehaha

[...]

Erger... De eerste aflevering dacht ik van "whoow" dat gaat een spannende serie worden en dat was het dan, ging van kwaad tot erger. Heb voor de gein de allerlaatste even gekeken, want ik was verbaast dat er een 2de seizoen was. Ik kan me niet voorstellen dat dit enige kijkcijfers trekt. Tijdreizen is zowiezo lastig met alle paradoxen die het met zich meebrengt en er zijn maar heel weinig series die dat goed brengen. Deze serie heeft dat gewoon overboord gegooid, laten we mijn moeder ophalen uit 1988 en terug brengen naar 10.000 BC en mijn vader ontmoeten die uit de toekomst komt en een flatgebouw heeft gebouwt in 10.000 BC en de hoofdrolspeler daar heeft achtergelaten als kind en volwassen geworden is in de toekomst 8)7 8)7 8)7 ect ect. Ik ga er niet eens spoilertags omheen zetten, want er valt niets te spoileren. Want de volgende aflevering verzinnen de schrijvers weer een absurd plot en verzinnen dan hoe de acteurs zich moeten gedragen en welke idiote beslissingen ze moeten nemen om tot dat plot te komen. En weer een aflevering klaar.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oké, dan ga ik daar een streep doorheen zetten. Bedankt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mypos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-07-2024
Heeft iemand nog een tip voor een leuke comedy? Liefst iets van de laatste jaren. Ik heb veel al gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
*off-topic*

In The Handmaid's Tale trouwens wel. Daar wordt je zonder pardon afgeschoten of aan de muur opgehangen als je niet meegaat met de grote leider(s) en/of ideologie.

De auteur van de boeken heeft haar werk gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin het fascisme een rol speelde, zoals bijvoorbeeld Nazi-Duitsland.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 20-11-2022 21:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43

Dido

heforshe

Stukfruit schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:45:
De auteur van de boeken heeft haar werk gebaseerd op daadwerkelijke situaties waarin het fascisme een rol speelde, zoals bijvoorbeeld Nazi-Duitsland.
Nog enger, ze heeft zich met name gebaseerd op wat ze in Amerika zag gebeuren en de kant die ze de VS op zag gaan (decennia geleden al, toen ze het boek schreef).
Dat maakt het wmb nog veel intrigerender (en confronterender) dan als je het alleen ziet als de zoveelste "pas op voor Hitler en dergelijken"-analogie.

Dan hoef je niet eens door te schieten naar het vergelijken van een land met een democratisch gekozen regering (waar "we" braaf op blijven stemmen), maar aan de andere kant van de oceaan kun je nu alvast zien waar wij over een paar decennia zijn. Een naar een theocratie neigende, diepverdeelde samenleveing zonder empathie en zonder solidariteit, waarin verworven grondrechten worden teruggedraaid, en hele bevolkingsgroepen worden gereduceerd tot een welhaast machinale functie voor de maatschappij (hell, Atwood beschrijft in 1985 exact een veelgebruikte klacht anno nu over het vernietigen van Roe v Wade: dat de vrouw gereduceerd wordt tot een kinderbaarmachine.)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De off-topic discussie over facisme is weggehaald. Als men daar over wil discussiëren dan eventueel in AWM volgens de daar geldende spelregels.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 18:00
Wow, net begonnen aan Tulsa king. Helemaal mijn soort humor, heerlijke serie!

https://www.imdb.com/title/tt16358384/

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Gewoon overslaan. Je mist niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mypos
tweakduke schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:34:
[modbreak]De off-topic discussie over facisme is weggehaald. Als men daar over wil discussiëren dan eventueel in AWM volgens de daar geldende spelregels.[/]
En wat is AWM?

Actualiteit, wetenschap en maatschappij
*knip*
Commentaar op de moderatie mag per DM.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 21-11-2022 07:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:32

Punkrocker

Mostly harmless

Sas Rogue Heroes is alweer een tijdje bezig op BBC. Ook op Prime

IMDb: : SAS Rogue Heroes
IMDB: SAS Rogue Heroes (TV Mini Series 2022)

d:)b

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mypos
*knip*
Off-topic.

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 21-11-2022 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
The mosquito coast seizoen 2 is begonnen.
Ik hoop dat dit seizoen even goed is als het 1ste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:59
Slaapje schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:39:
Wow, net begonnen aan Tulsa king. Helemaal mijn soort humor, heerlijke serie!

https://www.imdb.com/title/tt16358384/
Gisteren aflevering 2 gezien. Je kan merken dat het van de maker van yellowstone is, zelfde vibe ondanks andere insteek.

Wat is die Stallone oud overigens, ook al zou je echt niet zeggen dat hij al 76 is...

In other news:
  • vandaag begint het 2e deel van seizoen 6 van rick en morty
  • vandaag laatste episode van TWD; ik heb het af gekeken in luwe periodes, maar niet rouwig dat het klaar is
  • Wellicht overbodig; woensdag begint (hoe toepasselijk) Wednesday
  • Volgende week begint Willow
  • Over 2 weken begint His Dark Materials weer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 08-05 20:19
Zojuist 1899 afgekeken. Wat een geweldige show. Ik wil er niks over zeggen, maar als je Dark goed vond, dan ga je deze ook goed vinden :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:19
batumulia schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:24:
Zojuist 1899 afgekeken. Wat een geweldige show. Ik wil er niks over zeggen, maar als je Dark goed vond, dan ga je deze ook goed vinden :)
Vond hem ook (heel) goed, maar Dark vele malen beter. Misschien had ik te hoge verwachtingen na Dark 😅

[ Voor 8% gewijzigd door 038Zwolle op 21-11-2022 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
batumulia schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:24:
Jammer dat het moeilijk is om er iets over te zeggen zonder te spoilen he? :P

Misschien wordt het tijd voor een topic...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:05
Net Ep 6 gezien van 1899. Dark vibe zeker, alles erg donker, maar Dark niveau zeker niet. Misschien gebeurt er nog iets in de komende 2 eps maar ik merk dat ik het me niet zo pakt als Dark. Om eerlijk te zijn kijk ik het af om die 6h die ik er al in heb zitten niet helemaal voor niks te laten zijn. Ik hoop dat ik een soort 'wow!!' heb aan het einde, anders snel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:25

3DDude

I void warranty's

Caveman schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:48:
[...]

Erger... De eerste aflevering dacht ik van "whoow" dat gaat een spannende serie worden en dat was het dan, ging van kwaad tot erger. Heb voor de gein de allerlaatste even gekeken, want ik was verbaast dat er een 2de seizoen was. Ik kan me niet voorstellen dat dit enige kijkcijfers trekt. Tijdreizen is zowiezo lastig met alle paradoxen die het met zich meebrengt en er zijn maar heel weinig series die dat goed brengen. Deze serie heeft dat gewoon overboord gegooid, laten we mijn moeder ophalen uit 1988 en terug brengen naar 10.000 BC en mijn vader ontmoeten die uit de toekomst komt en een flatgebouw heeft gebouwt in 10.000 BC en de hoofdrolspeler daar heeft achtergelaten als kind en volwassen geworden is in de toekomst 8)7 8)7 8)7 ect ect. Ik ga er niet eens spoilertags omheen zetten, want er valt niets te spoileren. Want de volgende aflevering verzinnen de schrijvers weer een absurd plot en verzinnen dan hoe de acteurs zich moeten gedragen en welke idiote beslissingen ze moeten nemen om tot dat plot te komen. En weer een aflevering klaar.
Dit ik was bij episode 2.. en nu heb ik geen eens zin ep 3 meer te kijken.
La brea, delete :+

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 08-05 20:19
038Zwolle schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:08:
[...]

Vond hem ook (heel) goed, maar Dark vele malen beter. Misschien had ik te hoge verwachtingen na Dark 😅
Mwah Dark vond ik super. Ik probeer ze niet te veel met elkaar te vergelijken ook al hebben ze dezelfde showrunners. Het zijn allebei hele goede shows die ondanks kleine problemen toch het verhaal afmaken. Er zijn een hoop series die dat niet normaal kunnen * batumulia looking at Manifest

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

wiemelen schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:21:
The mosquito coast seizoen 2 is begonnen.
Ik hoop dat dit seizoen even goed is als het 1ste.
Tnx voor de reminder, die was ik alweer helemaal vergeten.

Nomen nescio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:38
Gangs of London seizoen 2 valt niet tegen moet ik zeggen jammer dat het maar 8 afleveringen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wednesday is te vinden :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hopelijk weer een van de betere toevoegingen op Netflix. Maar ik ga toch echt pas op donderdag beginnen met kijken :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Stukfruit Ik heb eerst nog een paar ep's Warrior Nun, een van The Good Doctor, 2 van New Amsterdam (9+10 kwamen tegelijkertijd), Andor en Winchesters te kijken :P

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Voor de liefhebbers van het thriller/horror genre is deze nieuwe reeks hier nog niet vermeld:
Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities
https://www.imdb.com/title/tt8415836/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:59
Mag ik een appreciation post plaatsen voor Andor? Bij deze! Dit is Star Wars zoals het bedoeld is, imho.

De sfeer, de leads, de omgeving, de character development (ook van de "bad guys"), ik vind het allemaal erg goed in elkaar zitten! Alleen jammer dat Andy Serkis zn rol niet groter is (no spoilers)

Zonde dat seizoen 1 nu klaar is...

[ Voor 5% gewijzigd door Loen op 23-11-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
@Loen waar is die te zien?

* Raymond volgt nu strange new worlds via skyshowtime

[ Voor 52% gewijzigd door Raymond op 23-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Loen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:26:
Mag ik een appreciation post plaatsen voor Andor? Bij deze! Dit is Star Wars zoals het bedoeld is, imho.

De sfeer, de leads, de omgeving, de character development (ook van de "bad guys"), ik vind het allemaal erg goed in elkaar zitten! Alleen jammer dat Andy Serkis zn rol niet groter is (no spoilers)

Zonde dat seizoen 1 nu klaar is...
Helemaal mee eens! Vind het echt een super goeie serie, zeker vergeleken met de wat mindere "short intro" series die ze de afgelopen jaren gedaan hebben.
Raymond schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:48:
@Loen waar is die te zien?

* Raymond volgt nu strange new worlds via skyshowtime
Star Wars dus Disney+ :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Copenhagen Cowboy, een zesdelige serie van van Nicolas Winding Refn. Lijkt er wel één om in de gaten te houden :Y

Zijn films hebben ook wel iets. Deze keer is het alleen wel in het Deens ipv Engels.

Dat zit wel Schnorr.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Criminal Minds is terug :D IMDB noemt het een nieuwe serie IMDB: Criminal Minds: Evolution (TV Series 2022– ) , de gebruikelijke bronnen noemen het Criminal Minds S16**.

edit: Voor degenen die Andor volgen, en die net als ik bij end credits de video stoppen, er is een scene na de end credits.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 24-11-2022 18:55 ]

Oscar Wilde

• sig69
3DDude schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 00:12:
[...]

Dit ik was bij episode 2.. en nu heb ik geen eens zin ep 3 meer te kijken.
La brea, delete :+
Mmm Fear rhe Walking Dead gaat helaas dezelfde kant op. Vooral de tijdlijn van Madison, die alles in d'r eentje weet te verkloten elke keer.
Die Daniel is nog wel interessant maar weinig in beeld helaas.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Korte review na één aflevering van Wednesday:

Eigenlijk verwachtte ik er weinig van. Het zou vast weer zo'n simpele freak of the week show worden die je kan kijken op regenachtige dagen.

Maar met een soort kruisbestuiving tussen de school van Harry Potter, Supernatural, Pushing Daisies en de visuele flair van Tim Burton, lijk..t het echter meer te zijn.

Hierdoor voelde ik binnen de eerste 3 minuten van aflevering 1 een donker gevoel opkomen: ik wist eigenlijk niet eens dat Burton zelf als regisseur aan het roer stond en mijn meest recente ervaring met zijn werk was Dumbo ;(

Daar op afgaan (spatiegebruik is slim) was dom. Alsof ik een zwart-wit denker ben.

Perfecte serie dus.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 20:37

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben begonnen met SAS Rogue Heroes en Tulsa King, beide bevallen goed, eindelijk weer eens 2 nieuwe series. Dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Croods: Family Tree seizoen 5 is er :)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 13:56

The Legend

*Plop*

Gisteren begonnen aan Echo 3 (AppleTV+), wel aardig tot nu toe (eerste 2 eps).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
The Peripheral - helaas vind ik deze wat tegenvallen. Ziet er allemaal gelikt uit, maar het doet zich complexer en grootser voor dan het eigenlijk is. Er zijn nu ook een paar behoorlijk domme momenten geweest (i.e. slechte script). Ik kan het niet exact uitleggen. Het "ik moet de volgende aflevering zien!" gevoel ontbreekt totaal.

Gangs of London S2 - vergeleken met S1 is het OK. Ik had waarschijnlijk te hoge verwachtingen.

Dragon Prince S4 - t/m S3 heb ik van deze mooie animatie genoten, maar S4 was niet meer dan een zesje waard. Het verhaal was niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
mister_S schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:07:
The Peripheral - helaas vind ik deze wat tegenvallen. Ziet er allemaal gelikt uit, maar het doet zich complexer en grootser voor dan het eigenlijk is. Er zijn nu ook een paar behoorlijk domme momenten geweest (i.e. slechte script). Ik kan het niet exact uitleggen. Het "ik moet de volgende aflevering zien!" gevoel ontbreekt totaal.
Mee eens. Het had een goede start maar het lijkt behoorlijk in te zakken.

Wednesday daarentegen is op een paar minimale minpuntjes na geweldig :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52
Stukfruit schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 00:52:
Korte review na één aflevering van Wednesday:

Eigenlijk verwachtte ik er weinig van. Het zou vast weer zo'n simpele freak of the week show worden die je kan kijken op regenachtige dagen.

Maar met een soort kruisbestuiving tussen de school van Harry Potter, Supernatural, Pushing Daisies en de visuele flair van Tim Burton, lijk..t het echter meer te zijn.

Hierdoor voelde ik binnen de eerste 3 minuten van aflevering 1 een donker gevoel opkomen: ik wist eigenlijk niet eens dat Burton zelf als regisseur aan het roer stond en mijn meest recente ervaring met zijn werk was Dumbo ;(

Daar op afgaan (spatiegebruik is slim) was dom. Alsof ik een zwart-wit denker ben.

Perfecte serie dus.
De serie is echt wel leuk, maar het is maar goed dat de rest vd familie niet teveel in beeld komt....
Gomez is echt het meest verschrikkelijk van allemaal, hij hoort een charmante man te zijn ipv een dikke mexicaan die zn franse woorden niet kan uitspreken.
Pugsley is neergezet als een mietje, wat hij allesbehalve is...
Lurch....dit is toch geen Lurch....

Morticia en Fester zijn wel aardig maar meer ook niet.

Alleen Thing is wel echt tof.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:59
Wednesday dit weekend uitgekeken met mijn dochters; vonden ze allebei erg leuk. En mijn vrouw en ik tot onze eigen verbazing eigenlijk ook wel.
Eens met @DraZ666; ik heb inderdaad een wat ander beeld had bij de rest van de family. Vooral Gomez vond ik een vette (pun intended) tegenvaller. Maar als losstaand geheel vond ik deze serie prima te doen.

Ook onze 10 jarige vond het erg interessant allemaal (uiteraard moest we soms wel iets toelichten, en er zitten een paar schrikmomentjes in, en wat vreemde monsters. Maar ze is inmiddels dr who gewend, dus dat zat wel goed ;-) ). Dus (bij ons iig) niet perse 12+.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 17:38

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DraZ666 schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:22:
[...]

Gomez is echt het meest verschrikkelijk van allemaal, hij hoort een charmante man te zijn ipv een dikke mexicaan die zn franse woorden niet kan uitspreken.

[…]
Tim Burton wilde graag dichtbij de originele comic blijven dus dan kun je dus betwisten of je uitspraak over hoe het hoort hout snijdt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUXvruJN3Cdaw_Z76ba-kfI6UXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xIUfcUdHOmAH2Yu3Xn0QO7QL.jpg?f=user_large
(Neemt niet weg dat t op mij ook vreemd over komt maar goed dat had ik in t begin ook met de roetveeg Piet bijvoorbeeld dus t went vast :p )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
wiemelen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:47:
Voor de liefhebbers van het thriller/horror genre is deze nieuwe reeks hier nog niet vermeld:
Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities
https://www.imdb.com/title/tt8415836/
Zojuist de laatste aflevering van deze serie gezien.

Sommige afleveringen zijn goed gemaakt. Zeker de één na laatste. Erg mooi om naar te kijken (en luisteren trouwens).

Maar iedere aflevering gaat over weinig meer dan een vaag demonisch ding, zoals het meeste werk van Del Toro waarin hij niet iets unieks probeert of anderen laat helpen.

Het komt op mij over alsof dit (in ieder geval qua scripts) op de automatische piloot is gemaakt. Ziet er cool uit en inhoudelijk is er voor het grootste deel weinig in te vinden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Eerste aflevering van "Let the right one in" op Skyshowtime gezien. Kwa verhaal hoewel in een andere setting is het duidelijk gebaseerd op de Zweedse film "Låt den rätte komma in" uit 2008.

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, want de eerder aangegeven film was zeer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Slaiter schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:55:
Eerste aflevering van "Let the right one in" op Skyshowtime gezien. Kwa verhaal hoewel in een andere setting is het duidelijk gebaseerd op de Zweedse film "Låt den rätte komma in" uit 2008.

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, want de eerder aangegeven film was zeer goed te doen.
vind het wat taai worden, zo heb ik deze daarom 2 weken laten liggen blijkt dat er 1 aflevering een flash-back is
Op zich vind ik die aflevering wel weer goed, zonder ook maar een spoiler te willen weggeven. Als je de voorspelbaarheid maar even negeert maar inzoomt op het persoonlijke.

de aflevering daarop borduurt daar dan weer verder op. Puzzelstukjes vallen in elkaar, maar ik hoop maar niet dat ze dat over meerdere seizoenen gaan uitspreiden.
want daarvoor is het verhaal te dun.

[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 30-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

zeroday schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:03:
[...]

vind het wat taai worden, zo heb ik deze daarom 2 weken laten liggen blijkt dat er 1 aflevering een flash-back is
Op zich vind ik die aflevering wel weer goed, zonder ook maar een spoiler te willen weggeven. Als je de voorspelbaarheid maar even negeert maar inzoomt op het persoonlijke.

de aflevering daarop borduurt daar dan weer verder op. Puzzelstukjes vallen in elkaar, maar ik hoop maar niet dat ze dat over meerdere seizoenen gaan uitspreiden.
want daarvoor is het verhaal te dun.
Zou zo maar kunnen dat het taai wordt.
Vind is wel vaker het geval bij series die op films gebaseerd zijn. Met name als het een gelijksoortige verhaal lijn betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:27
Snabba cash uitgekeken.

Voor mij zeer hoog "binge gehalte" kijkt heerlijk weg. Meeslepend door sterk acteerwerk. Kijkt zeer goed weg. Jammer dat het na 2 seizoenen al klaar is. Lijkt weer zo'n seizoen te zijn dat succesvol is maar toch snel stopt. Waar er veels te veel van zijn op Netflix. Maar... laten we hopen een seizoen 3. Het verhaal is er!

https://www.filmvandaag.n...an-snabba-cash-op-netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:27
Stukfruit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:58:
De eerste aflevering van 1899 (op Netflix) is redelijk... Dark :+

Voor zover ik kan zien is het wel weer een serie die je wakker (niet de wapperende variant) moet kijken omdat je anders waarschijnlijk details mist.

De eerste seconden zetten goed de toon neer voor de rest van de serie. En de makers lijken een beetje de Europese Nolan te willen worden, maar dan met hun eigen typische stijl. Ik klaag in ieder geval niet :p

Vind je series zoals Dark, of misschien Andor, leuk? Dan moet je kijken. Maar als je een hekel hebt aan die twee series dan valt deze waarschijnlijk ook af.
Al een klein stukje van gekeken. Ben er voorlopig nog "neutraal" over.. Heb nog niet de WOW ik moet kijken factor maar ben er ook niet op afgeknapt. Ik zie nog potentie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MetalSonic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:59:
[...]

Al een klein stukje van gekeken. Ben er voorlopig nog "neutraal" over.. Heb nog niet de WOW ik moet kijken factor maar ben er ook niet op afgeknapt. Ik zie nog potentie..
Pas bij aflevering 5 en later dacht ik pas "ik moet de volgende NU zien!", dus dat kan nog even duren :Y

De opbouw is redelijk traag.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:26
Die WOW factor gaat zeker niet voor iedereen op. Ik begreep er in het begin ook niets van waarom iedereen zo lyrisch was over Breaking Bad. Het heeft me twee seizoenen gekost om me te realiseren dat dat WOW gevoel er voor mij nooit ging komen.

Ik vond 1899 ook maar meh. Ten eerste zijn de helft van de afleveringen eigenlijk veel te donker, waardoor je constant bezig bent met achterhalen wat er gebeurt. Dan heb je de diverse talen en het feit dat mensen elkaar niet begrijpen. In deze setting realistisch*, maar voegt werkelijk niets toe aan het plot. Er wordt eigenlijk zeer weinig tot niets zinvols verteld en daar hebben ze dan 8 afleveringen van 50 minuten voor nodig**
Geen van de karakters vond ik interessant genoeg dat deze mij bijgebleven is.

De visuele stijl is dan wel een pluspunt, maar dat is niet genoeg om deze serie boven het gemiddelde uit te tillen.

Seizoen 2 zal veel goed moeten maken, want vooralsnog lijkt het alsof het succes van Dark, de makers naar het hoofd gestegen is en ze nu iets proberen te maken wat ze eigenlijk niet kunnen.

Edit:
Spoilers uit voorzorg maar weggehaald, omdat het zelfs in spoilertags ongewenst lijkt. Je zult de serie tot het eind moeten zien voordat je * en ** kunt plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 30-11-2022 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
De eerste afleveringen van Willow zijn te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door breew op 30-11-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Wel weer typisch een serie die vooral lekker vaag is en je daarom wilt doorkijken maar zodra de kat uit de zak is eigenlijk niet zo sterk meer is.

Als je het mij vraagt is Dark wel de betere in ieder geval en die vond ik stiekem ook wel wat overgewaardeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-11-2022 17:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

breew schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:05:
Ja moet er wel even inkomen. Wellicht komt het omdat ik me niets meer herinner van Willow en vraag me af of ik hem uberhaubt heb gezien.

Grappig dat eerste prologue stukje maar gaat wel errug snel dat stukkie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

breew schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:05:
Ik vond de film echt geweldig. Samen met Labyrinth, Neverending Story en Dark Chrystal (en vooruit, de serie Robin of Sherwood en Crossbow) was het één van mijn favoriete films uit het fantasy genre.

Als ik de trailer zie, ik weet het niet. Willow zelf zit er in, een soort Mad Martiganesque karakter en de Brownies ook. Maar het ziet er zo CW uit, zo generiek hedendaags fantasy met een té grote main cast (zes, in tegenstelling tot de originele drie). Zelfs de trollen zijn netjes met een geborstelde en geföhnde witte vacht.

Vergeleken met de film die toch net een tikkeltje grimmiger is (generaal Kael met een bebloed zwaard, en zijn dood, de trollen op de brug etc. lijkt dit wel weer een typisch rubbertegelproduct van deze tijd. En omdat het Disney is, vrees ik een hoog gehalte "de wereld zoals die waar we vandaag in leven" gedoe.

Ik wacht eerst nog wel wat reviews enzo af. En ik hoop voor het beste, want het is wel een flink stuk nostalgie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
S02 van slow horses is begonnen.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.