Barrycade schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:16:
Wat wellicht niet helpt is dat TS na zijn aanschaf gewoon niet meer fysiek bij de verkoper is geweest en blijkbaar zijn initiële klachten alleen maar schriftelijk heeft gedaan.
Zo te lezen is deze auto nog bij een good old fashioned autohandelaar gekocht en die vinden dat niet leuk.
Net zo min als zijn klanten het leuk vinden dat hij een auto zonder kat aflevert, die vervolgens niet door de APK komt. Een autobedrijf moet toch een beetje inspecteren wat de staat van de auto is voordat ze er een prijs op kunnen plakken, of bedoel je dat ze eigenlijk gewoon maar wat doen uit de losse pols?
En TS geeft aan: ja kost heel wat om uurtje heen en terug te rijden zeker in de huidige tijd. Ok, je hebt wel een 9 jaar oude auto van 16k onder de bips maar niet geld om te zorgen dat het je niet meer gaat kosten?
Ik kan me goed voorstellen dat als ik een auto van 16k koop, met aankoopkeuring, van een BOVAG-garage, ik ook niet blij zou zijn met een afkeur en een kostenpost van 1500 euro. Anders had je eigenlijk net zo goed een auto van 18k kunnen kopen. Hoe het normaal gaat, bij "old fashioned" mensen/handelaren, is dat de prijs 1.5k zakt naar 14.5k (of nog verder) op het moment dat zo'n gebrek wordt geconstateerd voordat de verkoop rond is, het moet immers in orde gemaakt worden en de 16k was voor een auto waarvan gedacht werd dat die in orde was.
En dan zelf ook niet naar de garage maar een familielid. Snap ik helemaal niet, dat was het moment om samen kijkende onder die bak te zeggen, hoe gaan we dit fixen maat?
Die instelling kan ik me eerder voorstellen bij particulieren onderling, bij hobby-aankopen of bij een beun-garage. Van mensen die bij een BOVAG-autobedrijf een auto kopen verwacht ik niet dat ze samen mee hoeven gaan kijken, dan moet het gewoon in orde gemaakt zijn/worden. En als je een beetje klantvriendelijk bent ingesteld doe je dat zonder al teveel gezeur, zeker als je zelf weet dat je fout zit omdat je een beroepsmatige blunder hebt gemaakt, en dan ga je al helemaal niet de kosten op de koper afschuiven die hier allemaal geen flauw idee van had. Dan kan je een klant treffen die het allemaal niet zo erg vindt, dat is dan mooi meegenomen, maar zat mensen hebben niet zomaar op elk moment zin en tijd om vrij te maken voor een blunder van iemand anders. De garagehouder had ook even naar TS kunnen rijden, met z'n telefoon een foto onder de auto kunnen maken en met z'n laptopje even de boel uit kunnen lezen om dan te zeggen "zo ga ik dit fixen maat!"
[
Voor 3% gewijzigd door
DataGhost op 06-09-2022 00:59
]