Glasvezel Delta aansluiten op UDM pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 18:07
Hi,

Voor mijn nieuwe huis wil ik een glasvezel abonnement afsluiten. Ik heb op verschillende forums gelezen dat je de glasvezel kan aansluiten op een glasvezel naar UTP converter, deze als WAN gebruiken op de UDM en vervolgens een vlan ID instellen.

Echter was ik benieuwd of ik niet meteen de glasvezel kan aansluiten op de SFP+ poort. Dit helpt mij voor de beslissing om een glasvezel kabel te trekken naar zolder of een UTP kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgRo4Sx0oyhpX5o6Q_89UhL_N8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RNDH8rfW0BUwMeC0b4ZwHSY.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.allekabels.nl...vezel_kabel/20-meter.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat zul je aan je beoogde provider moeten vragen.
Aan dat kastje, dat verzegeld lijkt te zijn, kan ik niet zien wat voor opties je hebt,
of wat de onderliggende techniek (AON/PON) is en of je dus met een SFP en de juiste instellingen klaar bent.

Zit er al een UTP of glas aansluiting aan de onderkant?

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 14-08-2022 21:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ken Delta niet maar hier thuis heb ik KPN, in een variant dat ik zelf een SFP+ module kon gebruiken.

Ik heb deze gekocht: https://www.fs.com/de-en/products/74512.html. Moet wel de snelheid op 1000 forceren, op auto werkte de interface eerst niet.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
nelizmastr schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:42:
Dat zul je aan je beoogde provider moeten vragen.
Aan dat kastje, dat verzegeld lijkt te zijn, kan ik niet zien wat voor opties je hebt,
of wat de onderliggende techniek (AON/PON) is en of je dus met een SFP en de juiste instellingen klaar bent.

Zit er al een UTP of glas aansluiting aan de onderkant?
In de "1" zou een soort module kunnen. Ik heb even bij Delta nagevraagd hoe dit zit! Je kan gratis tot de nok installatie aanvragen maar denk niet dat ze letterlijk voor mij een glasvezel kabel naar zolder trekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
@jancoow lees even mee in het Delta topic!

Afhangend van je gebied waar je woont worden je keuzes beperkt.
Heb je het “oude” gebied, tot max 1Gbps, dan zou het moeten lukken met vlan 100.
Zit je in het “nieuwe” gebied, tot max 8Gbps, dan houd het op. Er is nog geen bruikbare XSG-PON modem beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47

lier

MikroTik nerd

@Deshmir verwijst (onder andere) naar dit topic:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren

Daarnaast zijn deze ook interessant:
[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Hier staat voldoende informatie om al je vragen beantwoord te krijgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Deshmir schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:20:
@jancoow lees even mee in het Delta topic!

Afhangend van je gebied waar je woont worden je keuzes beperkt.
Heb je het “oude” gebied, tot max 1Gbps, dan zou het moeten lukken met vlan 100.
Zit je in het “nieuwe” gebied, tot max 8Gbps, dan houd het op. Er is nog geen bruikbare XSG-PON modem beschikbaar.
Hoe kan ik controleren of ik oud of nieuw gebied heb? Zoverre ik kan zien heb ik nog geen 8gbps optie. Het huidige kastje wat er hangt is van caiway.

Ik heb de verschillende topics al ruwweg doorgenomen. Echter snap ik niet hoe ik hier nu een eigen glasvezelkabel aan koppel.

[ Voor 10% gewijzigd door jancoow op 14-08-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:20
jancoow schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Hoe kan ik controleren of ik oud of nieuw gebied heb? Zoverre ik kan zien heb ik nog geen 8gbps optie. Het huidige kastje wat er hangt is van caiway.

Ik heb de verschillende topics al ruwweg doorgenomen. Echter snap ik niet hoe ik hier nu een eigen glasvezelkabel aan koppel.
Dan verwacht ik dat je in het oude gebied zit nog.

Wat je dan krijgt is een modem/router met een glasvezel patch en een wit houdertje.
Witte houder klik je onderin bij de “1”.

Als je beide fora even doorzoekt dan zie je een aantal voorbeelden van fs.com langskomen
Pagina: 1