Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
blue13x schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:34:
[...]

Waarom? Samsung kwaliteit en je kan kiezen of een standaard of spen, gwn een kwestie van dat stukje deraf halen. Spigen hoesjes zijn lelijk en sommige kunnen je toestel krassen.
Dik, kwaliteit idd. Maar Spigen is ook gewoon top kwaliteit.. En als ik de Spen eraf haal en toch niet gebruik is die 90 euro hoes best wel zonde.. Heb het toestel al een week in gebruik en buiten even spelen met de Spen heb ik er nog niks nuttigs mee gedaan. Dit was met de Note's die ik voorheen had wel het geval mede door het gemakkelijk uithalen van de pen. Nu ben je sneller klaar met je vinger dan dat je de pen eruit haalt en dan je scherm openklapt. Want met open geklapte scherm is het best onhandig allemaal. Maar heb nog 20 dagen bedenk tijd ofzo..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Ik heb sinds gisteren de fold 4 binnen. Wat me opvalt is dat het niveau vd beveiliging patch nog op 1 juli staat. Verder nog geen update beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsjo
Zit bij jullie het niveau vd beveiligingspatch ook nog steeds op 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Nadat ik volgens de instructies direct na ontvangst van de Fold 4, mijn oude ipad heb opgestuurd, blijf ik email krijgen van buyback.be dat ik het op moet sturen (ik woon in NL). Anders krijg ik extra kosten. Ik heb uiteraard een verzendbewijs. Ik weet niet hoe ik ze moet contacten. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Iksie schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:44:
Nadat ik volgens de instructies direct na ontvangst van de Fold 4, mijn oude ipad heb opgestuurd, blijf ik email krijgen van buyback.be dat ik het op moet sturen (ik woon in NL). Anders krijg ik extra kosten. Ik heb uiteraard een verzendbewijs. Ik weet niet hoe ik ze moet contacten. Iemand een idee?
Je kunt het bedrijf gewoon bellen..

L8P NV opzoeken in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
038Robijno schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:10:
[...]

Je kunt het bedrijf gewoon bellen..

L8P NV opzoeken in Google.
Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Bij mij is Samsung het aan het checken. Ik had ze ge-appt. Vandaag wss toch dat bedrijf ff bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:37
Hier kreeg ik dezelfde mail dat ik mn telefoon moet opsturen binnen 7 dagen etc. Heb ze gewoon terug gemaild en kreeg keurig antwoord dat toestel binnen was. Misschien ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Nadat ik volgens de instructies direct na ontvangst van de Fold 4, mijn oude ipad heb opgestuurd, blijf ik email krijgen
Ik kreeg ook telkens het initiele mailtje weer elke week, terwijl ik het toestel al direct had opgestuurd.
Heb het gewoon genegeerd want ik heb verzend bewijs ,en had nog netjes foto's van alles gemaakt hoe ik het ingepakt had/staat van het inruil toestel.

Gisteren , week 3 een bevestiging dat hun alles in goede orde ontvangen en bekeken hebben en de inruil accepteren. Dus case closed.

Maar idd, als het je stoort zou ik zeggen reply en/of kijk of er niet een reply address staat of bel ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

blue13x schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:34:
[...]

Waarom? Samsung kwaliteit en je kan kiezen of een standaard of spen, gwn een kwestie van dat stukje deraf halen. Spigen hoesjes zijn lelijk en sommige kunnen je toestel krassen.
Wat "Samsung kwaliteit" betreft heb ik nu de samsung cover met de kickstand. Fold 4 gaat niet meer 100% 180 graden open, scheelt net 1,5 graad ofzo maar je merkt het net wel dat de crease toch iets "extra"is dan zonder de case en open. Daarnaast het zacht-achtige materiaal waar de case op de achterkant van gemaakt is, is letterlijk een vingerafdruk magneet. Het absobeert bijna je vingerafdruk lijkt wel. En nee ik kom er niet aan met vette handen, moet voor m`n werk redelijk vaak steriel werken dus dat ben je dan ook prive gewend.

Heb hiervoor letterlijk terug tot en met de Z2 van Sony, Spigen hoesjes gehad en daar had ik zulke vingerafdruk magneten nooit bij.

De voorkant op de Fold 4 zijn cover scherm heb ik wel het Spigen glazen screen protector waar een Oleophobic coating op zit (anti-vingerafdruk, werkt in de praktijk ook) vind ik gewoon fijner aanvoelen dan dat "gel plastic" like film protection sheet van Samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 06-09-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Er is inmiddels een nieuwe software-update vrijgegeven en te downloaden.. alleen niet zo hele grote update helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:57:
Er is inmiddels een nieuwe software-update vrijgegeven en te downloaden.. alleen niet zo hele grote update helaas.
Helaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
Helaas nog steeds juli security patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Wat voor grote update moet er komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ikbenjelly schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:39:
Helaas nog steeds juli security patch
geen? Staat hier op 1juli 2022. Wel knap dat het al 7 september is en hij dan nog op juli staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Rohit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:01:
[...]

geen? Staat hier op 1juli 2022. Wel knap dat het al 7 september is en hij dan nog op juli staat..
Dat bedoelde ik ook... net update geïnstalleerd....maar nog steeds juli beveiliging....

Maar valt wel op dat er minder " klachten" zijn bij de fold dan de s22ultra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ikbenjelly schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:10:
[...]

Dat bedoelde ik ook... net update geïnstalleerd....maar nog steeds juli beveiliging....

Maar valt wel op dat er minder " klachten" zijn bij de fold dan de s22ultra...
Er zijn ook 5dubbele van de s22 ultra verkocht of wel meer haha. Toen de S22 uitkwam kende ik persoonlijk al 8-9 mensen die hem besteld hadden. Nu ken ik geen 1 die een fold 4 heeft alleen mezelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Rohit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:15:
[...]

Er zijn ook 5dubbele van de s22 ultra verkocht of wel meer haha. Toen de S22 uitkwam kende ik persoonlijk al 8-9 mensen die hem besteld hadden. Nu ken ik geen 1 die een fold 4 heeft alleen mezelf..
Denk meer dat te maken heeft dat iedereen snapdragon heeft..vorige galaxy s exynos modellen hadden bijna altijd meerdere camera updates nodig 😅...en andere optimalisaties.. merk wel dat deze chipset combo een stuk sneller/ koeler is dan mn s22ultra exynos... met oa. Casten/ dex mode multitasken en dan uren lang zonder dat de phone warm word terwijl het zomer is...de s22 ultra merk je zeker wel temperatuur verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ikbenjelly schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:31:
[...]

Denk meer dat te maken heeft dat iedereen snapdragon heeft..vorige galaxy s exynos modellen hadden bijna altijd meerdere camera updates nodig 😅...en andere optimalisaties.. merk wel dat deze chipset combo een stuk sneller/ koeler is dan mn s22ultra exynos... met oa. Casten/ dex mode multitasken en dan uren lang zonder dat de phone warm word terwijl het zomer is...de s22 ultra merk je zeker wel temperatuur verschil
Denk eerder dat het te maken heeft met de prijs. S22 met abo is gewoon een normale prijs. Bij de Fold 4 zit je toch nog met een forse bijbetaling. Echt voor de liefhebbers.

Verder lijkt Samsung het goed gedaan te hebben dit keer. De verwachtingen zijn zelfs overtroffen..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Rohit
B-Bandit schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:44:
[...]

Denk eerder dat het te maken heeft met de prijs. S22 met abo is gewoon een normale prijs. Bij de Fold 4 zit je toch nog met een forse bijbetaling. Echt voor de liefhebbers.

Verder lijkt Samsung het goed gedaan te hebben dit keer. De verwachtingen zijn zelfs overtroffen..
idd tenzij je de kortingen hebt opgestapeld +inruil dan kwam je nog op een normaal bedrag uit.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Even oppassen met de Samsung standing cover voor de fold 4. Ik heb sterk het vermoeden dat dit de lak v.d zijkant van het toestel bij mij aan het afchippen is elke keer als ik de toestel uitklap.

Het begon gisternacht dat het me opviel dat er een stukje verf weg was, op de zijkant. Dus niet de hinge maar het stukje daaronder als je ernaar kijkt terwijl het toestel dichtgeklapt is.Baalde ervan, zat dag 1 meteen de case op + glazen screenprotector. En ik ben uitermate zuinig op m`n spullen. Zelfs zo zuinig dat toen ik de case van m`n 2 jaar oude toestel afhaalde om bij de simtray te komen, die gewoon kosmetish 100% in orde was. Dus dit viel mij persoonelijk tegen van mezelf.

M`n fold 4 heeft vandaag m`n buro nooit verlaten (grote leren deskmat op buro ook) want WFH en druk. En ja hoor, ik mis nog meer stukjes verf, precies in het midden weer. Zie foto.
P.S mijn hinge is wat meer " shiny " dankzij een gel-film protector eroverheeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTYoHNceRqviXlK7laeqShXLE7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNie0lbFAQ4mkyb721hxk0E9.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden is de case, want behalve een paar keer open en dicht geklapt te hebben, heeft het toestel nooit m`n buro verlaten. De hinge stekt verdere uit dan deze gedeelte, dus lijkt het me niet dat het mijn schuld is dat ik het ding telkens ergens zijwaarts tegen aan knal. Dan had de hinge schade.

Ik ga het vanavond ff goed bekijken, zowieso dankzij de case ging m`n fold niet meer volledig 180 graden open, wat ie wel deed alvorens de case eropzat. Het scheelt echt een graad of 2 maar je ziet daardoor de crease meer. Vandaar m`n vermoeoden dat de case mischien op dat stukje "wrijft" als ik hem open/dicht doe.

Ik update als ik meer weet. En ook ff ga rondgooglen of andere mensen hier last van hebben.
Ik zat ook al gelijk naar een Dbrand skin te kijken, maar ik denk niet dat die net om dit stukje heen wrapen om te beschermen. https://dbrand.com/shop/grip/galaxy-z-fold-4-cases

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 08-09-2022 17:05 ]

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hoesjes hebben vaker de neiging om het toestel te beschadigen. Zonde is dat.

• Ikbenjelly
Geen folie op de hinge plakken... tolerantie/ruimte is klein ivm waterdichtheid...onnodige slijtage door dikte van de folie... die krassen lijken meer te komen doordat zandkorrels op je hingefolie bleven plakken en daarna bij unfolden tussen de rand is blijven zitten ..ipv dat het tussen de hinge valt vang je de korrels tussen de 2 randen

• Rohit
Meer mensen last van dat de camera onder het display altijd zichtbaar is sinds de laatste update? Ik was mijn Fold 2 gewend dus ik dacht het is normaal tot ik net ff goed nadacht en opeens herinnerde dat hij natuurlijk gewoon "verborgen" moet zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Rohit schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:00:
Meer mensen last van dat de camera onder het display altijd zichtbaar is sinds de laatste update? Ik was mijn Fold 2 gewend dus ik dacht het is normaal tot ik net ff goed nadacht en opeens herinnerde dat hij natuurlijk gewoon "verborgen" moet zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tv69M65_emet08BSA9zLqGdo73I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3YuQSxxxeM8yfeaHygFkr7z.jpg?f=fotoalbum_large

Goodlock...multistar... :)
Fill udc with black uitzetten

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ikbenjelly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:15:Geen folie op de hinge plakken... tolerantie/ruimte is klein ivm waterdichtheid...onnodige slijtage door dikte van de folie...
Ik had er een beetje hard hoofd in, want ik vertrouw het merk Spigen enorm. Zag voor de rest ook geen andere slijtage op de hinge protector zelf wat ik dan zou verwachten als dat de culprit was. Maar vele andere in reviews lees ik dat hun protection film wel gescheurd was en/of bekrast of nog erger; zelfs tussen de hinge bleef zitten. amazon reviews hier.

Dus hinge protector verwijderd en nu gaat m`n fold 4 wel minder stroef open en dicht gedurende de hele motion van het openen of dichtklappen. Nu is het alleen "stroef" net voordat hij bijna helemaal open is, ik denk een mechanisme dat het wat langzamer maakt zodat je hem niet te hard openklapt. Beetje moeilijk uit leggen maar ik denk dat als je zelf een Fold hebt je dit wel begrijpt.

Dus ik denk dat je gelijk hebt en de hinge protector helaas ervoor zorgde dat de verf er af chipte daar. De clue is ook dat Samsung alleen een protection film voor de cover display verkoopt, en niet voor de hinge. Dus als hun het niet konden uitvogelen kan niemand het.

Jammer, maar hopelijk wijze les voor de volgende die dit leest; geen hinge protector film eroverheen !
En als je toch een hinge protector wilt, dan de Spigen Tougg Armor case. De hinge protector zit "extern"dus slide niet in het mechanisme. Vond alleen de case toch echt te lomp in totaal. Nog dikker dan de standing cover.

Ik zal het nog een paar dagen aanhouden. Ik heb inmiddels ook de Samsung Leather Cover besteld.
Komt Zaterdag binnen, even kijken of dat wat is. Ik hou namelijk niet van het feit dat de Standing cover zo`n enorme vingerafdruk magneet is.

[ Voor 26% gewijzigd door lithiumangel op 09-09-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
lithiumangel schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:39:
[...]

Ik zal het nog een paar dagen aanhouden. Ik heb inmiddels ook de Samsung Leather Cover besteld.
Komt Zaterdag binnen, even kijken of dat wat is. Ik hou namelijk niet van het feit dat de Standing cover zo`n enorme vingerafdruk magneet is.
Hier vandaag de leather cover binnen. Vind hem echt fijn! Voelt goed en degelijk en voegt bijna geen volume toe aan de Fold 4. Zonder hoes is altijd strakker uiteraard. Enige jammere is dat ik de graygreen variant heb genomen. Ziet er toch minder uit. Denk dat ik voor de zwarte ga. De schermen zijn immers zwart en het enige graygreen aan de telefoon is de achterkant, maar die zit nu in de hoes.

Het liefste zou ik de Fold 4 zonder hoes gebruiken...Had al speciaal een Fitbag hiervoor aangeschaft. Maar dit toestel is te groot om te gebruiken zonder iets van een ring of strap erop om hem goed vast te kunnen houden. Helaas kleeft de Momostick niet aan de matte achterkant van de telefoon en moet er toch iets omheen. Voor nu dan de leather cover, met als voordeel extra bescherming :+

Mocht ik het toch te veel vinden dan maar een dbrand skin en daarop de Momostick.

[ Voor 21% gewijzigd door B-Bandit op 09-09-2022 12:12 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
lithiumangel schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:39:
[...]

Ik had er een beetje hard hoofd in, want ik vertrouw het merk Spigen enorm. Zag voor de rest ook geen andere slijtage op de hinge protector zelf wat ik dan zou verwachten als dat de culprit was. Maar vele andere in reviews lees ik dat hun protection film wel gescheurd was en/of bekrast of nog erger; zelfs tussen de hinge bleef zitten. amazon reviews hier.

Dus hinge protector verwijderd en nu gaat m`n fold 4 wel minder stroef open en dicht gedurende de hele motion van het openen of dichtklappen. Nu is het alleen "stroef" net voordat hij bijna helemaal open is, ik denk een mechanisme dat het wat langzamer maakt zodat je hem niet te hard openklapt. Beetje moeilijk uit leggen maar ik denk dat als je zelf een Fold hebt je dit wel begrijpt.

Dus ik denk dat je gelijk hebt en de hinge protector helaas ervoor zorgde dat de verf er af chipte daar. De clue is ook dat Samsung alleen een protection film voor de cover display verkoopt, en niet voor de hinge. Dus als hun het niet konden uitvogelen kan niemand het.

Jammer, maar hopelijk wijze les voor de volgende die dit leest; geen hinge protector film eroverheen !
En als je toch een hinge protector wilt, dan de Spigen Tougg Armor case. De hinge protector zit "extern"dus slide niet in het mechanisme. Vond alleen de case toch echt te lomp in totaal. Nog dikker dan de standing cover.

Hier bijna 2 jaar de Fold 2 zonder hinge protector gebruikt en geen enkele kras of beschadiging op de hinge..

Merk na bijna 2 weken gebruik dat ik echt veel minder het scherm openklap omdat het voorscherm nu zoveel beter is! mocht nog wel een paar mm breder als het aan mij lag maar het is echt een super verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:35
B-Bandit schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:00:
[...]

Hier vandaag de leather cover binnen. Vind hem echt fijn! Voelt goed en degelijk en voegt bijna geen volume toe aan de Fold 4. Zonder hoes is altijd strakker uiteraard. Enige jammere is dat ik de graygreen variant heb genomen. Ziet er toch minder uit. Denk dat ik voor de zwarte ga. De schermen zijn immers zwart en het enige graygreen aan de telefoon is de achterkant, maar die zit nu in de hoes.

Het liefste zou ik de Fold 4 zonder hoes gebruiken...Had al speciaal een Fitbag hiervoor aangeschaft. Maar dit toestel is te groot om te gebruiken zonder iets van een ring of strap erop om hem goed vast te kunnen houden. Helaas kleeft de Momostick niet aan de matte achterkant van de telefoon en moet er toch iets omheen. Voor nu dan de leather cover, met als voordeel extra bescherming :+

Mocht ik het toch te veel vinden dan maar een dbrand skin en daarop de Momostick.
Fijn om te horen dat de leather cover je bevalt. Ik hem een code gekregen om voor €100 aan accessories te kunnen besteden via mobiel.nl.

Dacht dus aan leather cover in het zwart en een losse 25W oplader. Met 10 cent onder de €100 komt dat mooi uit.

Hebben jullie bij het installeren van het hoesje de blauwe plakkertjes eraf gehaald?

[ Voor 3% gewijzigd door Pakhtun op 09-09-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Pakhtun schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:44:
[...]

Fijn om te horen dat de leather cover je bevalt. Ik hem een code gekregen om voor €100 aan accessories te kunnen besteden via mobiel.nl.

Dacht dus aan leather cover in het zwart en een losse 25W oplader. Met 10 cent onder de €100 komt dat mooi uit.

Hebben jullie bij het installeren van het hoesje de blauwe plakkertjes eraf gehaald?
Voor wat betreft de kleur. Mijn vrouw vindt de graygreen leather variant dus wel mooi staan...ik ga nog een paar dagen proberen te wennen.

Ik heb de plakkertjes nog niet gebruikt. Denk ook niet dat ik het ga doen. Haal regelmatig de hoes weg. Ook omdat er stof en zand tussen kan komen, of als hij nat wordt. Enige is dat hij bij een val eraf kan springen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

B-Bandit schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:00:
[...]Hier vandaag de leather cover binnen. Vind hem echt fijn! Voelt goed en degelijk en voegt bijna geen volume toe aan de Fold 4. Zonder hoes is altijd strakker uiteraard.
Kijk ! Dit klinkt enorm positief, kan niet wachten tot de case er morgen is om hem zelf uit te proberen.

Maar inderdaad, vooral bij de Fold 4 omdat hij ingeklapt natuurlijk een stuk dikker is dan je gemiddelde smartphone is in dit geval "nude" (of met Dbrand skin als minimale) het beste en verruit het meest elegante. Terwijl ik m`n werk telefoon ook "nude" heb gebruikt voor een paar jaar zonder vallen .. ben ik bij de Fold 4 vanwege het prijskaartje, plus de gewoon uit zijn nature fragielere constructie gewoon te huiverig om nude te gaan.
Rohit schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:36:
[...]

Hier bijna 2 jaar de Fold 2 zonder hinge protector gebruikt en geen enkele kras of beschadiging op de hinge..
Mooi, dit stelt me wat meer gerust dat die protection folie gewoon onzin is en ik hem er nooit op had moeten zetten. Ik ben het wel met je eens dat het cover display toch net ietsies breder had moeten zijn. Niet dat ik het zelf consumeer maar krijg af en toe wel tik-tok/youtube shorts doorgestuurd, en dan zie je dat die niet passen in de breedte op het cover scherm. Ik had hem gewoon een 21:9 aspect ratio gegeven net zoals m`n Xperia 1 MK 2. Dat was fijn toen ik daar op overstapte want het toestel was smaller, en de extra hoogte kon je goed gebruiken door 2 apps boven-elkaar te stapelen.
B-Bandit schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:52:
[...] Ik heb de plakkertjes nog niet gebruikt. Denk ook niet dat ik het ga doen.
Als het een case is die uit 2 delen bestaat, en apart op de cover display, en de back klikt. Dan zijn de dubbel-sided tape stickers eigenlijk min of meer vereist op de cover display. Hoe je het toestel op de natuurlijke wijze opent, druk je als het ware de front case eraf.

Van de 3 cases die ik heb getest (zie eerdere post) incl de officiele Samsung Standing Cover dat er nu op zit ; zonder plakkertjes = snap-off om de haverklap, en/of het voelt niet fijn aan dat je hem net half afsnapt en ff terug moet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
Ben ik de enige die na een software update het toestel reset, zodat alles soepel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-09 18:12
iPhone 12 Pro Max user hier die morgen zijn Fold 4 gaat ontvangen van KPN :)

Heb nog heel even de kat uit de boom gekeken met de iphone 14 presentatie, maar ik geloof dat ze bij Apple knettergek zijn geworden met de nieuwe prijzen. Een 14 Pro Max is volgens mij zelfs duurder dan een Fold 4.. wow!

Ben erg exited om sinds lange tijd weer over te stappen naar Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PredCaliber2 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:27:

Heb nog heel even de kat uit de boom gekeken met de iphone 14 presentatie, maar ik geloof dat ze bij Apple knettergek zijn geworden met de nieuwe prijzen. Een 14 Pro Max is volgens mij zelfs duurder dan een Fold 4.. wow!

Komt ook door de dollarkoers. Die is 15% gestegen in een jaar dus gaat alles mee. Boek maar eens een week New York, dan schrik je je een hoedje. 2 keer zo duur als 3 jaar terug (toevallig ga ik volgende maand). Probeer wat terug te verdienen door 2 iPhones te scoren. Reserveren bij Apple Store in New York kan helaas niet voor buitenlanders. Je kunt wel legaal uitvoeren. Krijg je de btw terug maar dan moet je hier invoeren dus illegaal is goedkoper. Doosje platvouwen en thuis weer in mekaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

blue13x schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:19:
Ben ik de enige die na een software update het toestel reset, zodat alles soepel werkt?
Een normale reset neem ik aan ? Nee, doe ik nooit in de jaren dat ik Android heb.
Heb mijn fold 4 eergisteren ? Ook geupdat en nergens last van zonder restart erna.
PredCaliber2 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:27:iPhone 12 Pro Max user hier die morgen zijn Fold 4 gaat ontvangen van KPN :)
Heb nog heel even de kat uit de boom gekeken met de iphone 14 presentatie, maar ik geloof dat ze bij Apple knettergek zijn geworden met de nieuwe prijzen. Een 14 Pro Max is volgens mij zelfs duurder dan een Fold 4.. wow
Ik heb zelf uiteindelijk 940 voor mijn Fold 4 512GB betaald bij Samsung (ING korting voucher, oudere toestel inruil wat verbazing nog genoeg opleverde, pre-order discount op de 512GB upgrade)
Een standaard iPhone 14 128GB is dus al duurder.

Maar welkom, hopelijk bevalt de Fold 4. Ik zelf ben van mening dat dit toestel, desondanks de marketing en wat elke Tech-Youtuber zegt, het niet zozeer geschikt is voor Multi-tasking.

Maar voor enhanced single-tasking. En d.w.z dat je 1 taak , gewoon veel beter doet dan je zou doen op een "normaal toestel" .Ik geef als voorbeeld een complete editing workflow in Adobe Lightroom op de fold.
Op het opengeklapte scherm heb je nu opeens een zee van ruimte, je UI zit dus niet in de weg zodat je direct ziet wat je edit. Op "normale telefoons" en ik noem ff een iphone 13 en Xperia 1 MK 2 met zijn langwerpige 21:9 scherm. Op die telefoons nam de UI al 50% van je beeld in beslag. Wat betekent dat je een kleine preview hebt voor je image, en je dus constant in/uit zoomen bent op bepaalde gedeeltes terwijl je aan het editen bent. Hierdoor raak je je overzicht kwijt en doe je soms dubbel-werk.

Zo is e-mail lezen/verwerken (outlook) vele malen prettiger en heeft MS ook netjes de UI van hun apps optimized, dus een Teams is ook prettiger en het doornemen en/of editen (signen/corrigeren/notes maken) van PDF bestanden gaat ook echt heerlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 09-09-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ook door de dollarkoers. Die is 15% gestegen in een jaar dus gaat alles mee. Boek maar eens een week New York, dan schrik je je een hoedje. 2 keer zo duur als 3 jaar terug (toevallig ga ik volgende maand). Probeer wat terug te verdienen door 2 iPhones te scoren. Reserveren bij Apple Store in New York kan helaas niet voor buitenlanders. Je kunt wel legaal uitvoeren. Krijg je de btw terug maar dan moet je hier invoeren dus illegaal is goedkoper. Doosje platvouwen en thuis weer in mekaar plakken.

Ik twijfel ook. Heb fold 3 gehad maar ging binnen 4 maanden kapot, binnenscherm doormidden. Toen maar iPhone 13 pro. Nu lonkt de Fold 4 maar lees toch nog wisselende berichten over het scherm. En volgende maand zit ik in New York, heel dicht bij de Apple store…. Ga toch maar eens kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

ja3

Ik ben in de gelukkige positie dat ik beide toestellen uitgebreid heb getest (iPhone&Fold) en ik geef altijd de volgende review aan wie er naar vraagt:
Als ik in de wereld maar 1 personal device zou hebben zou ik de Fold 4 kiezen. Maar in een wereld waarin ik een Laptop/Watch/Phone heb ga ik voor de Apple combinatie. Dus ook al is de Fold 4 (voor mij) losstaand een beter device kan/wil ik toch niet van Apple af.

• NeWSJuNK

Hier heb ik nu net de Fold 4 en zit nu soms te denken te switchen naar de iPhone 14pro max. Die notch eiland is wel geniaal bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

NeWSJuNK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 01:27:
[...]

Hier heb ik nu net de Fold 4 en zit nu soms te denken te switchen naar de iPhone 14pro max. Die notch eiland is wel geniaal bedacht.
Functioneel gezien is het gewoon een leuke notification animatie, en doet functioneel niks anders dan hoe notifications nu werken op zowel IOS alsmede Android, om voor een klein beetje visuele flair compleet van toestel en OS te veranderen ? Mja. Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Maar mischien toch maar ff de kat uit de boom kijken met de Fold 4, het duurt immers een tijdje voor je gewent bent met wat het kan en hoe je het toepast in je dagelijkse leven.

Ben na 1,5 week nu pas dingen aan het afstellen op hoe ik het wil en m`n mobiele workflows aan het aanpssen nu ik een "ipad air" dagelijks bij me heb in m`n pocket.

Enfin.

Samsung Leather case binnen. Ja. direct te merken dat dit de betere keuze is dan de Standing cover case.
Hij is net een tandje dunner vanwege het feit dat je geen kickstand hebt, dus voelt hij minder als een baksteen aan ingeklapt. En omdat de case niet van zo`n zacht rubber-achtig-vingerafdruk magneet materiaal gemaakt is. Is het ook prettiger om vast te houden kwa textuur. Dikke aanrader. Desodanks de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 10-09-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
lithiumangel schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:32:
[...]

Functioneel gezien is het gewoon een leuke notification animatie, en doet functioneel niks anders dan hoe notifications nu werken op zowel IOS alsmede Android, om voor een klein beetje visuele flair compleet van toestel en OS te veranderen ? Mja. Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Maar mischien toch maar ff de kat uit de boom kijken met de Fold 4, het duurt immers een tijdje voor je gewent bent met wat het kan en hoe je het toepast in je dagelijkse leven.

Ben na 1,5 week nu pas dingen aan het afstellen op hoe ik het wil en m`n mobiele workflows aan het aanpssen nu ik een "ipad air" dagelijks bij me heb in m`n pocket.

Enfin.

Samsung Leather case binnen. Ja. direct te merken dat dit de betere keuze is dan de Standing cover case.
Hij is net een tandje dunner vanwege het feit dat je geen kickstand hebt, dus voelt hij minder als een baksteen aan ingeklapt. En omdat de case niet van zo`n zacht rubber-achtig-vingerafdruk magneet materiaal gemaakt is. Is het ook prettiger om vast te houden kwa textuur. Dikke aanrader. Desodanks de prijs.
Wat de Fold kan weet ik al wel. Kom van de Fold 3 die praktisch onverkoopbaar is. Ik kijk het het inderdaad nog even aan.

• 038Robijno
Iemand enig idee wanneer de security patch van September kunnen ontvangen? Ook op de Flip 4 heb ik nog steeds Juli staan..

• B-Bandit
NeWSJuNK schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:42:
[...]

Wat de Fold kan weet ik al wel. Kom van de Fold 3 die praktisch onverkoopbaar is. Ik kijk het het inderdaad nog even aan.
Wat bedoel je met onverkoopbaar?

• NeWSJuNK
Niet veel waard op de tweedehands markt.

• blue13x
NeWSJuNK schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:37:
Niet veel waard op de tweedehands markt.
Voor de 512GB had ik em verkocht voor 900. 256GB moet je denken aan 750 a 800 euro. Flinke daling vergeleken met het aankoopbedrag.

• NeWSJuNK
blue13x schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:37:
[...]

Voor de 512GB had ik em verkocht voor 900. 256GB moet je denken aan 750 a 800 euro. Flinke daling vergeleken met het aankoopbedrag.
Klopt, dat is bij Apple wel anders. Misschien dan switchen naar iPhone 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
NeWSJuNK schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:44:
[...]

Klopt, dat is bij Apple wel anders. Misschien dan switchen naar iPhone 15.
Je koopt iets voor het gebruik, gemak en het plezier dat je uit een toestel haalt, maar dat de waarde bij verkoop, je keuze bepaalt, is ongebruikelijk. Maar ja, to each their own.

Wat de Fold biedt ga je no way bij Apple krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Elke keer bij een nieuwe Samsung gaat het topic voor tweederde direct of indirect over Apple. Zo dodelijk vermoeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

ja3

Even weer ontopic.
Ik probeer het android 12 notificatie menu op de fold te begrijpen. Als ik een 'ping' geluidje hoor en ik kijk in het notificatie menu (met de swipe down) om te zien welke notificatie ik heb gekregen dan blijkt dat deze vaak ergens onderop of in het midden staat. Zit hier nog een bepaalde logica achter want die mis ik nog even? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik merk dat ik op het voorscherm best wel veel last heb van slecht pakken van me aanrakingen.. Ik denk zelf dat het door de screenprotector van Samsung komt, heb die erop geplakt maar hij is echt glad.. Moet soms paar keer tikken voordat hij het pas doet. Meer mensen last van? Ook lijkt er een kleine bug in de rotatie te zitten.. Telefoon ligt op me bureau verticaal, open de app lijst klik een app aan bijvoorbeeld FB opeens draait die hem horizontaal, ik draai mijn telefoon niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen om android auto te verbinden. Via Carsifi lukt het praktisch nooit meer, maar zelfs met een kabel krijg ik vaak problemen. Na wat Googlen kwam ik er achter dat het wel vaker voorkomt. Hebben meer mensen hier nu last van? Eerst werkte dit gewoon allemaal goed, sowieso altijd via kabel. Ik heb via APK pure al een nieuwere versie gedownload een 8.1 variant ipv een 8.0 variant, maar dat maakt geen verschil.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@MrBlueEyes Bij mij geen problemen, heb zelfs het idee dat hij beter zijn verbinding houdt dan de Galaxy S20 die ik hiervoor had.

Een probleempje dat ik heb, is dat mijn oude beltoon niet meer gepakt wordt :(. Ik had een wma bestand van een oude rinkelende telefoon, maar die doet het niet meer. Hij staat in de map /storage/emulated/0/Ringtones, waar hij door Samsung Smart Switch is neergezet. Andere (MP3) bestanden in die map staan wel in de lijst van te kiezen geluiden als ik een ringtone wil wisselen. Een MP3 versie die ik gisteravond gedownload heb verschijnt ook niet in de lijst.

Volgens deze Samsung support pagina worden zowel MP3 als WMA ondersteund. Ik heb zelfs Samsung Music gedownload om via daar "instellen als ringtone" te gebruiken, maar dat werkt ook niet.
Iemand nog ideeën?

edit: never mind. Ik heb een andere ringtone gedownload en in die map gezet, en die doet het wel als ik hem in die map zet 8)7 :?

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 16-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Rohit schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:30:
Ik merk dat ik op het voorscherm best wel veel last heb van slecht pakken van me aanrakingen.. Ik denk zelf dat het door de screenprotector van Samsung komt, heb die erop geplakt maar hij is echt glad.. Moet soms paar keer tikken voordat hij het pas doet. Meer mensen last van? Ook lijkt er een kleine bug in de rotatie te zitten.. Telefoon ligt op me bureau verticaal, open de app lijst klik een app aan bijvoorbeeld FB opeens draait die hem horizontaal, ik draai mijn telefoon niet eens..
Ik heb dezelfde display folie, ik herken dat probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
De rotatie bug is herkenbaar...heb em ook. Met een software update zal het hopelijk opeglost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
blue13x schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:08:
[...]

De rotatie bug is herkenbaar...heb em ook. Met een software update zal het hopelijk opeglost worden.
Ik vind het sowieso een gemiste kans dat je niet je rotation kunt locken per scherm. Main screen gebruik ik heel vaak geroteerd. Mijn front screen eigenlijk nooit. Dus ik zou die setting graag gesplitst zien

• 038Robijno
Is nu al medio September geweest, en nog steeds de Juli patch.. dit heb ik ook op de Flip 4.
Vindt dit best slecht in verhouding met de S series.

• blue13x
Is dat niet toevallig alleen in Outlook mail app? Merk dat ik links 2 keer moet clicken. De rest werkt prima, ook de officiele samsung screenprotector. Ben wel van plan km over te gaan naar glas voor de frontscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Stubby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:15:
[...]

Ik vind het sowieso een gemiste kans dat je niet je rotation kunt locken per scherm. Main screen gebruik ik heel vaak geroteerd. Mijn front screen eigenlijk nooit. Dus ik zou die setting graag gesplitst zien
Bixby routine aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Kan zijn dat ik er alleen zo over denk, maar het update beleid is nou niet echt bepaald goed te noemen bij de Fold4 en de Flip4.. nog steeds de beveiliging patch van 1 juli.

Ben wel anders gewend met de vouw telefoons van de vorige generaties van Samsung.

Hoe vinden jullie dit zelf?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
038Robijno schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 00:18:
Kan zijn dat ik er alleen zo over denk, maar het update beleid is nou niet echt bepaald goed te noemen bij de Fold4 en de Flip4.. nog steeds de beveiliging patch van 1 juli.

Ben wel anders gewend met de vouw telefoons van de vorige generaties van Samsung.

Hoe vinden jullie dit zelf?
...
Ik heb er geen probleem mee.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaulvdmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 12:56
Wanneer ik de telefoon een aantal seconden dicht heb zitten en weer open hoor ik een wat plakkerig geluid, 🤣 beschrijf t maar eens 😉 het is niet echt een krakend geluid. Daarbij wanneer ik het toestel dicht doen en weer direct open is dit geluid er niet.. Samsung gebeld die zeggen naar een servicepunt welke een eind van het zuidoosten vandaan is of laten ophalen en vervolgens een paar weken kwijt...

Is er iemand bekend met dit geluid met bijvoorbeeld vorige modelen?

En heeft er iemand ervaring met Samsung service punten? (Met name Utrecht)
Hebben ze daar een omruilbeleid zoals apple of sturen de apparaten vanuit daar ook naar Dynafix?

• blue13x
Jeanpaulvdmost schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:04:
Wanneer ik de telefoon een aantal seconden dicht heb zitten en weer open hoor ik een wat plakkerig geluid, 🤣 beschrijf t maar eens 😉 het is niet echt een krakend geluid. Daarbij wanneer ik het toestel dicht doen en weer direct open is dit geluid er niet.. Samsung gebeld die zeggen naar een servicepunt welke een eind van het zuidoosten vandaan is of laten ophalen en vervolgens een paar weken kwijt...

Hebben ze daar een omruilbeleid zoals apple of sturen de apparaten vanuit daar ook naar Dynafix?
Op reddit was er een thread over dit, ik heb precies hetzelfde....volgens mij is dit normaal. Volgens mij zijn dit de haartjes die stof buiten het toestel moeten houden.

• dust419

Exact hetzelfde hier. Zou mij er niet druk om maken.

• Jeanpaulvdmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 12:56
dust419 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:51:
[...]

Exact hetzelfde hier. Zou mij er niet druk om maken.
Hmm t probleem was in begin nog niet vandaar.. ik lees het id terug op reddit dat t meer voorkomt.
Maakt me er iets geruster op 😉 wanneer ik in de buurt ben van een service punt zal ik eens binnenlopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Jeanpaulvdmost schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:07:
[...]

Hmm t probleem was in begin nog niet vandaar.. ik lees het id terug op reddit dat t meer voorkomt.
Maakt me er iets geruster op 😉 wanneer ik in de buurt ben van een service punt zal ik eens binnenlopen..
Nu ik het bij jou lees hoor ik het ook bij mij. Eerder nooit gehoord, nu met de telefoon tegen me oor hoor ik het ook. Lijkt mij dus niks aan de hand.

Trouwens gister in de winkel in Utrecht geweest en daar nogmaals bevestigd dat ze daar gratis de screenprotector op het hoofdscherm vervangen als dat nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Rohit op 26-09-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Rohit schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:05:
[...]

Nu ik het bij jou lees hoor ik het ook bij mij. Eerder nooit gehoord, nu met de telefoon tegen me oor hoor ik het ook. Lijkt mij dus niks aan de hand.

Trouwens gister in de winkel in Utrecht geweest en daar nogmaals bevestigd dat ze daar gratis de screenprotector op het hoofdscherm vervangen als dat nodig is.
Ik heb het ook, verwacht ook dat het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Rohit schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:05:
[...]

Doen ze dat ter plekke of moet je een paar dagen zonder toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
blue13x schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:36:
[...]

Doen ze dat ter plekke of moet je een paar dagen zonder toestel?
Ter plekke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
Net een bericht aan de Samsung Experience Store Utrecht verstuurd via Google Maps. Dit was hun antwoord:
Goedemorgen,
Helaas kunnen wij voor de fold4 en flip4 nog geen screenprotectors vervangen, wij hebben hiervoor de juiste apparatuur nog niet :(
De snelste oplossing momenteel zou zijn met de thuis ophaal service, dan komt het toestel terecht bij Dynafix als het goed is hebben zij de juiste apparatuur wel hiervoor al.
Update:
Voor de fold3 en flip3 wel, de fold2 helaas niet. Ik durf ook niet te zeggen op welk termijn wij de machine verwachten om de fold4 en flip4 te kunnen gaan behandelen
Update 2:
Ik heb het nagevraagd bij de engineers, en die geven hetzelfde aan. en zij zijn degenen die de screenprotectors vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door blue13x op 28-09-2022 11:06 ]

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:14

Had ik met mijn Fold3 ook. Dat is de screenprotector die er binnenin op zit die nog wat gestretched wordt volgens mij. Gaat idd weer voorbij. Inmiddels gebruik ik mijn Fold3 al een tijdje zonder screenprotector en dat gaat echt prima. Hij gaat ook veel soepeler open en dicht zonder vreemde geluiden.

Here's to you Nicola and Bart

• blue13x
Unrealiac schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:31:
[...]

Had ik met mijn Fold3 ook. Dat is de screenprotector die er binnenin op zit die nog wat gestretched wordt volgens mij. Gaat idd weer voorbij. Inmiddels gebruik ik mijn Fold3 al een tijdje zonder screenprotector en dat gaat echt prima. Hij gaat ook veel soepeler open en dicht zonder vreemde geluiden.
Nee dat zijn de haartjes die stof uit de scharnier moeten houden.

• Rohit
blue13x schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:46:
Net een bericht aan de Samsung Experience Store Utrecht verstuurd via Google Maps. Dit was hun antwoord:

[...]

Update:

[...]

Update 2:

[...]
Haha wtf vaag. Medewerker daar zei dat ze het gewoon doen, en 2weken geleden zei een ander dat ook...

[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 28-09-2022 15:36 ]

• 038Robijno
Ik vindt het heel slecht, dat een dure flag-ship smartphone, nog steeds de Juli beveiliging patch heeft.
Dit geld voor zowel de Fold 4 als de Flip 4.
Ook al zijn er een paar hier, waarbij het niet veel uitmaakt of die actueel is. Ik vindt dat als je veel geld betaald voor een top Phone, je ook mag verwachten dat deze regelmatig geupdate word.
De S22 ultra en zelfs de S21 ultra modellen, worden netjes maandelijks geupdate.

• Rohit
038Robijno schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:44:
Ik vindt het heel slecht, dat een dure flag-ship smartphone, nog steeds de Juli beveiliging patch heeft.
Dit geld voor zowel de Fold 4 als de Flip 4.
Ook al zijn er een paar hier, waarbij het niet veel uitmaakt of die actueel is. Ik vindt dat als je veel geld betaald voor een top Phone, je ook mag verwachten dat deze regelmatig geupdate word.
De S22 ultra en zelfs de S21 ultra modellen, worden netjes maandelijks geupdate.
Snap ik maar volgens mij zeg je dit elke week?

• blue13x
Rohit schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:35:
[...]

Haha wtf vaag. Medewerker daar zei dat ze het gewoon doen, en 2weken geleden zei een ander dat ook...
Ze doen het, maar nog niet voor de Fold 4.

• Rohit
blue13x schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:05:
[...]

Ze doen het, maar nog niet voor de Fold 4.
Tja 2x gevraagd en 2x zeiden ze ja doen we haha. 1e x zei die nog we hebben een speciaal apparaat daarvoor. Maar goed ik ga hem iig nooit opsturen daarvoor.. dan plak ik hem zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
Rohit schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:08:
[...]

Tja 2x gevraagd en 2x zeiden ze ja doen we haha. 1e x zei die nog we hebben een speciaal apparaat daarvoor. Maar goed ik ga hem iig nooit opsturen daarvoor.. dan plak ik hem zelf wel.
Denk dat ze voor het einde van het jaar zo'n apparaat moeten hebben. Ik vind het ook vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door blue13x op 28-09-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu8UqgaBXil98HE0iyrVufeIOR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/802h8SxWylhlrBBcIxGHdV1y.jpg?f=fotoalbum_large
Een voorproefje van de nieuwe software update. Zulke enorme update krijg je meestal bij een nieuwe Android versie....bijna 1.5GB .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
blue13x schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:44:
[Afbeelding]
Een voorproefje van de nieuwe software update. Zulke enorme update krijg je meestal bij een nieuwe Android versie....bijna 1.5GB .
Wanneer wordt deze verwacht?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
MrBlueEyes schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Wanneer wordt deze verwacht?
Nu al uit in bepaald gebieden, verwacht em binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Waarschijnlijk is het al gevraagd maar kan het niet direct terugvinden

Kan je font op buiten en binnendisplay afzonderlijk aanpassen?

Eventueel via software?

😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
  • Laatst online: 28-03-2024
De update komt met binnen! 1.4GB security patch september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Yup, hier nu ook binnen. Downloading as we speak. Ben benieuwd of er nog merkbare veranderingen/verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hoelang houd jullie Fold4 het ongeveer vol? Ik heb niet van die gekke instellingen gedaan en alleen de apps in sluimerstand laten zetten etc. Maar ik haal denk ik zo een 3-4 sot.. 5G staat uit dus alleen 4. AOD staat wel aan de hele dag, bluetooth i.c.m. Watch 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hier ook binnen. Voelt veel stabieler aan. Zal hem nu minder snel laten kletteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Taakbalk lijkt stabieler...blijft niet hangen op homescreen

[ Voor 65% gewijzigd door Ikbenjelly op 11-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dust419
Rohit schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:20:
Hoelang houd jullie Fold4 het ongeveer vol? Ik heb niet van die gekke instellingen gedaan en alleen de apps in sluimerstand laten zetten etc. Maar ik haal denk ik zo een 3-4 sot.. 5G staat uit dus alleen 4. AOD staat wel aan de hele dag, bluetooth i.c.m. Watch 5.
Ik kijk nooit naar mijn SOT. Ik laad hem in de avond altijd op tot 85%. Daarmee red ik het normaal gesproken de hele dag. Wat nieuws lezen, social media checken, anderhalf uur muziek luisteren in de trein, uurtje Youtube video's kijken etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Tijdens het opladen van de z4 is er iets van statische elektriciteit voelbaar op de metalen hinge...dacht eerst dat er reliëf op zat maar zodra lader eraf dan is glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ikbenjelly schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:37:
Tijdens het opladen van de z4 is er iets van statische elektriciteit voelbaar op de metalen hinge...dacht eerst dat er reliëf op zat maar zodra lader eraf dan is glad
Hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:32
Hallo, ik ga hoogst waarschijnlijk de fold4 aanschaffen wanneer ik mn abbo mag verlengen.. dit kan mn eerste foldable worden. Ik heb veel gelezezn en gezien dat de durability meer dan prima is, gaat deze telefoon dan ook goed mee voor 2 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Slicey Dat hangt er natuurlijk voor een deel van af hoe je er mee omgaat.
Qua snelheid maak ik me iig geen zorgen. Ik vond mijn inmiddels 3 jaar oude (?) S20 4G nog vlot genoeg, maar de Fold4 is echt een stuk sneller. Ook merk ik dat hij meer/zwaardere programma's open kan hebben omdat hij meer geheugen heeft.

Ik heb hem zelf nu iets meer dan een maand, en met de Samsung standing cover met S pen is hij volgens mij aardig beschermd zonder dat hij veel dikker is geworden. Verder is het een combinatie van geluk en proberen er netjes mee om te gaan. Op dit moment heeft hij nog geen krasje (ook niet op het binnenscherm), en als ik naar mijn S20 kijk kan dat ook meer dan 2 jaar zo blijven. Ik heb echter ook wel eens een toestel aan mijn vader gegeven, die het dan voor elkaar kreeg om het scherm binnen een maand aan gruzelementen te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:32
gwystyl schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:20:
@Slicey Dat hangt er natuurlijk voor een deel van af hoe je er mee omgaat.
Qua snelheid maak ik me iig geen zorgen. Ik vond mijn inmiddels 3 jaar oude (?) S20 4G nog vlot genoeg, maar de Fold4 is echt een stuk sneller. Ook merk ik dat hij meer/zwaardere programma's open kan hebben omdat hij meer geheugen heeft.

Ik heb hem zelf nu iets meer dan een maand, en met de Samsung standing cover met S pen is hij volgens mij aardig beschermd zonder dat hij veel dikker is geworden. Verder is het een combinatie van geluk en proberen er netjes mee om te gaan. Op dit moment heeft hij nog geen krasje (ook niet op het binnenscherm), en als ik naar mijn S20 kijk kan dat ook meer dan 2 jaar zo blijven. Ik heb echter ook wel eens een toestel aan mijn vader gegeven, die het dan voor elkaar kreeg om het scherm binnen een maand aan gruzelementen te krijgen :X
Ja ik heb nu zelf de Samsung S20 FE voor bijna 2 jaar, geen enkel krasje te bekennen zonder screenprotector.. Ik maak me alleen zorgen over het binnenscherm wat toch nog vrij zacht is vergeleken met non-foldables. Krijg je nou nog steeds die extended warranty bij Samsung voor het eerste repair bij beschadiging van het inner scherm of is dat iets uit het verleden?

Technisch gezien heb ik al eerder een Sony gehad die ik per ongeluk tot een Sony Xperia z1 Flip maakte :x dat ging niet helemaal goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*Het ledlampje kan alleen gedimd worden op modellen uit de Galaxy S10-serie of hoger. **Er kan een dimschema worden ingesteld in het Instellingenmenu om Fast Wireless Charging op een bepaalde tijd uit te schakelen en het LED-licht te dimmen.
Werkt dus niet op de Fold4? Oplaad lichtje schijnt namelijk best fel van de Samsung wireless charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

xileS schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:30:
[...]

Werkt dus niet op de Fold4? Oplaad lichtje schijnt namelijk best fel van de Samsung wireless charger.
Waar komt die quote uit?
Ik lees het als "vanaf een bepaalde versie van OneUI". Ik mag hopen dat de Fold4 wel nieuwere/uitgebreidere versie heeft dan de S10, dus ik zou verwachten dat dat wel werkt.
Zoek anders even in de instellingen? Of als je nog geen Fold hebt, geef dan aan waar het zou moeten staan dan wil ik wel kijken of ik het kan vinden. Ik heb geen Samsung Wireless charger, maar ik gok dat het in de instellingen van de telefoon zou moeten staan? Ik kan er bij "Instellingen - Batterij en apparaatonderhoud - Batterij - Meer batterij-instellingen" iig niets over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 20-10-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:43:
[...]

Waar komt die quote uit?
Ik lees het als "vanaf een bepaalde versie van OneUI". Ik mag hopen dat de Fold4 wel nieuwere/uitgebreidere versie heeft dan de S10, dus ik zou verwachten dat dat wel werkt.
Zoek anders even in de instellingen? Of als je nog geen Fold hebt, geef dan aan waar het zou moeten staan dan wil ik wel kijken of ik het kan vinden. Ik heb geen Samsung Wireless charger, maar ik gok dat het in de instellingen van de telefoon zou moeten staan? Ik kan er bij "Instellingen - Batterij en apparaatonderhoud - Batterij - Meer batterij-instellingen" iig niets over vinden.
https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p2400tbegeu/

Hier staat het en zo las ik het idd ook en ging ervan uit dat ik het ergens in het menu wel kan dimmen. Echter kan ik deze optie niet vinden. Wel zie ik idd een optie om snel draadloos opladen uit te schakelen, maar niet om het ledje te dimmen van de lader. Enige truuc dat ik nu weet is tel over het lichtje leggen :').

Mochten jullie deze optie wel vinden, hoor ik het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsjo
De security update van oktober komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nielsjo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
De security update van oktober komt nu binnen.
Idd ik zie hem nu ook na software update aan geklikt te hebben. Was een update van 1 okt al.

Update:
Na de update was de koppeling met mijn Versu 2 Plus weg en moest opnieuw gekoppeld worden. Vermoed ook een bluetooth update. De rest van de apparatuur nog checken.

[ Voor 31% gewijzigd door Cevel op 20-10-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is om de Samsung Pass te vervangen voor de google wachtwoordmanager. Wil ik inloggen in een app, krijg ik niet de keuze om wachtwoord automatisch in te vullen. Terwijl dit op een ander Android telefoon wel lukt. Wordt een beetje gedwongen om Samsung Pass te gebruiken lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
xileS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:38:
Wat ik ook niet voor elkaar krijg is om de Samsung Pass te vervangen voor de google wachtwoordmanager. Wil ik inloggen in een app, krijg ik niet de keuze om wachtwoord automatisch in te vullen. Terwijl dit op een ander Android telefoon wel lukt. Wordt een beetje gedwongen om Samsung Pass te gebruiken lijkt het.
Ik gebruik zelf Bitwarden. Je kan in de instellingen aangeven dat een app die rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Ik gebruik zelf Bitwarden. Je kan in de instellingen aangeven dat een app die rechten heeft.
Toch vreemd dat bijna alle apps niet de wachtwoorden uit Google's wachtwoordmanager automatisch kan invullen. Op andere Android toestellen, kan je vaak nog wel doorklikken naar de juiste wachtwoord. Op de Samsung Fold moet je gewoon eerst de wachtwoord kopiëren vanuit Google en dan krijg je de vraag of je het wilt opslaan op Samsung Fold.

Beetje omslachtig wel, dat je voor apps een aparte app nodig hebt voor wachtwoorden. Via Google in Chrome laten aanvullen werkt wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
xileS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:38:
Bij mij werkt dat prima met Google. Heb je de autofill service veranderd naar Google? Scherm vergrendeling is vereist...

[ Voor 9% gewijzigd door blue13x op 20-10-2022 18:37 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Z Fold 4] Levertijden & Prijzen