Kan je de grip er dan weer opzetten of is het dan permanent?tomhster schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 00:31:
Het elastiek/de extra grip die op de originele silicone case zit kun je er makkelijk vanaf halen. Gedaan en nu ligt ie keurig stabiel.
Kun je er zonder problemen of schade weer opzetten. Heb nu (denk ik) het ideale compromis gevonden door wel het elastiek er op te laten, maar niet de strip met Fold er op. Kun je wel je vingers achter het elastiek doen als je op een plek staat te filmen waar je je toestel niet wil laten vallen en het maakt het toestel niet dikker en je hebt er geen last van als je 'm neerlegt. Je moet wel van groen houden ;-)
Heeft iemand enig idee wat je minimaal moet inleveren voor de inruilactie bij KPN? Gaat via re!commerce. Ze bieden voor een iphone x maar 92 euro, terwijl online deze nog voor 200 te verkopen is. Een iphone 4 krijg ik niet de optie voor de actie van 150 euro. Wat is de grens, wat zijn de voorwaarden?
Ik vind het scharnier van de Fold4 niet echt een verbetering t.o.v. de Fold3, als ik de Fold3 openklapte kreeg ik een meer duidelijke feedback dat hij helemaal open was. Heb nu meer het idee dat ik er nog niet ben. Meer mensen last van?
Als ik de Fold3 openklapte stond hij ook meteen kaarsrecht van de bovenkant gekeken, als ik dat bij de Fold4 doe dan staat hij meestal net iets uit het lood.
Het zijn maar kleine verschillen maar ben benieuwd of andere mensen dit ook zo ervaren.
Als ik de Fold3 openklapte stond hij ook meteen kaarsrecht van de bovenkant gekeken, als ik dat bij de Fold4 doe dan staat hij meestal net iets uit het lood.
Het zijn maar kleine verschillen maar ben benieuwd of andere mensen dit ook zo ervaren.
[ Voor 35% gewijzigd door Jackson6 op 16-08-2022 15:46 ]
Heb mijne nog niet binnen, maar in de winkel leek alsof de beweging minder soepel was en dat het moeilijker te openen is.Jackson6 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:43:
Ik vind het scharnier van de Fold4 niet echt een verbetering t.o.v. de Fold3, als ik de Fold3 openklapte kreeg ik een meer duidelijke feedback dat hij helemaal open was. Heb nu meer het idee dat ik er nog niet ben. Meer mensen last van?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de batterij duur in de praktijk.
edit: nvm zit in het verkeerde topic
[ Voor 76% gewijzigd door PuttPutt op 17-08-2022 16:30 ]
Je kunt hem weer monteren maar het probleem is dat je de backcover gedeeltelijk op het toestel plakt. Dat plakken moet je dan opnieuw doen en ik weet niet of die plakkers daar goed tegen kunnen.wjnieuw schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Kan je de grip er dan weer opzetten of is het dan permanent?
Vind hem wel erg vet eruit zien die grip (de witte versie in ieder geval). Nu nog kijken of het ook effect heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door ja3 op 17-08-2022 19:49 ]
Ik ben wat aan het rondkijken naar een dunne case (skin) maar kan niet echt wat vinden. Suggesties welkom.
Ik heb het gevoel dat de Fold 4 in Europa tenminste niet zo populair is als voorgaande releases. En dit komt mede door de pre-order verschillen. Loyale Europeanen worden genaaid met de deals.
Heb hem ook besteld vandaag voor 1170 met inruil van buds live. Mijn Fold 2 verkoop ik zelf wel, hopelijk voor een mooi bedrag.. in ieder geval meer dan 250 euro... Dus vond dat wel een mooi bedrag. Heb de 512 GB black gekocht. Vond de spen cover er best cool uitzien en handig dat de pen er meteen achterop zit alleen bang dat hij te dik is.. iemand deze in bezit?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
@Rohit hoe kom je aan de 1170 dan? Dat is wel erg veel korting.
Ik heb zojuist de S-Pen cover besteld. Ik laat het je vanavond weten of het wat isRohit schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:31:
Heb hem ook besteld vandaag voor 1170 met inruil van buds live. Mijn Fold 2 verkoop ik zelf wel, hopelijk voor een mooi bedrag.. in ieder geval meer dan 250 euro... Dus vond dat wel een mooi bedrag. Heb de 512 GB black gekocht. Vond de spen cover er best cool uitzien en handig dat de pen er meteen achterop zit alleen bang dat hij te dik is.. iemand deze in bezit?
Ik heb hem met spen cover. Ik vind hem persoonlijk wel erg dik dan. En is ook nog eens aan een kant, dus je telefoon ligt altijd schuin als je hem neerlegt. Je krijgt ook de stand variant die je erin kan schuiven en dan is hij wel mooi plat. Dus je kan wel makkelijk afwisselen als je wilt.Rohit schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:31:
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
vip korting + 60 pre registratie + inruil buds live 9 euro +200 extra inruil + wireless charger duo gratis. Dus hopelijk straks me Fold 2 voor 400 weg doen en kost die me maar 710 euro. Ook nog 60 euro cashbackxl gehad dus dat is een mooi bedrag zo vind ikja3 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:05:
@Rohit hoe kom je aan de 1170 dan? Dat is wel erg veel korting.
Laad hij dan nog wel goed draadloos op? Ook geen zin om elke avond dat ding eraf te halen..MrBlueEyes schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:27:
[...]
Ik heb hem met spen cover. Ik vind hem persoonlijk wel erg dik dan. En is ook nog eens aan een kant, dus je telefoon ligt altijd schuin als je hem neerlegt. Je krijgt ook de stand variant die je erin kan schuiven en dan is hij wel mooi plat. Dus je kan wel makkelijk afwisselen als je wilt.
https://www.amazon.nl/sto...5fdcbbe657dc&ref_=ast_blnNeWSJuNK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:57:
Ik ben wat aan het rondkijken naar een dunne case (skin) maar kan niet echt wat vinden. Suggesties welkom.
[ Voor 52% gewijzigd door Rohit op 18-08-2022 11:28 ]
Ik had het nog niet geprobeerd, maar het lijkt wel te lukken als je hem op de juiste plek neerlegt.Rohit schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:43:
[...]
vip korting + 60 pre registratie + inruil buds live 9 euro +200 extra inruil + wireless charger duo gratis. Dus hopelijk straks me Fold 2 voor 400 weg doen en kost die me maar 710 euro. Ook nog 60 euro cashbackxl gehad dus dat is een mooi bedrag zo vind ik
[...]
Laad hij dan nog wel goed draadloos op? Ook geen zin om elke avond dat ding eraf te halen..
[...]
https://www.amazon.nl/sto...5fdcbbe657dc&ref_=ast_bln
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Heb ook de S-pen cover besteld. Al was het maar omdat ie maar 54 euro was als je hem nu meebestelde en de pen er dan bij krijgt. Ben ook erg bang voor het dikke. Tot op heden op al mijn telefoons hooguit een carbon cover gehad die niet superveel beschermt, maar de telefoon ook niet dikker maakt.MrBlueEyes schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:27:
[...]
Ik heb hem met spen cover. Ik vind hem persoonlijk wel erg dik dan. En is ook nog eens aan een kant, dus je telefoon ligt altijd schuin als je hem neerlegt. Je krijgt ook de stand variant die je erin kan schuiven en dan is hij wel mooi plat. Dus je kan wel makkelijk afwisselen als je wilt.
Bijna alle hoesjes voor de Fold 4 maken hem dikker en dan ook nog eens x2 natuurlijk vanwege de 2 zijden. Ik overweeg sterk om gewoon een Fitbag te halen. Dat is een soort van pouch waar je je telefoon in bewaart. Vervolgens een momostick erop voor extra grip aan de achterkant en dan zijn we er wel.
Iemand ook de Samsung slim cover besteld? Lijkt ook nog een alternatief...ben benieuwd of je kan "ruilen" met behoud van de 40% accessoirekorting.
Eerst nog binnenkrijgen, baal wel een beetje. Zat zo lang te treuzelen vanwege de diverse vage kortingen die je her en der kreeg dat ik pas 4 dagen geleden heb besteld. Levering pas 27 augustus...terwijl hij direct na de introductie direct geleverd zou worden (greengrey variant).
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Snap ook niet dat het zo lang moet duren. Moeten ze nog worden geproduceerd etc
Ik heb hem gelukkig dinsdag ontvangen. Alleen omdat toen pas het hoesje verzonden kon worden.NeWSJuNK schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:47:
Snap ook niet dat het zo lang moet duren. Moeten ze nog worden geproduceerd etc
Ik had de S-pen cover van Samsung even in gebruik gehad, en is weer geretourneerd.B-Bandit schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:24:
[...]
Heb ook de S-pen cover besteld. Al was het maar omdat ie maar 54 euro was als je hem nu meebestelde en de pen er dan bij krijgt. Ben ook erg bang voor het dikke. Tot op heden op al mijn telefoons hooguit een carbon cover gehad die niet superveel beschermt, maar de telefoon ook niet dikker maakt.
Iemand ook de Samsung slim cover besteld? Lijkt ook nog een alternatief...ben benieuwd of je kan "ruilen" met behoud van de 40% accessoirekorting.
De cover voelde voor mij ook wat gladder aan, en vondt het ook behoorlijk wat dikker maken en lag daardoor niet echt fijn in de hand.
Ik heb nu dus een Samsung Slim Standing Cover, waarbij je de achterkant kan ' open vouwen' en dus als een standaard kunt gebruiken. Deze is vlak in de cover zelf, dus je merkt er totaal niks van.
Vind hem zelf erg fijn en een keeper
Ik heb zojuist ook mijn spen cover binnen gekregen. Wordt inderdaad dikker en de spen durf ik er niet in te laten omdat dat nogal een typische signature in je broekzak geeft zullen we maar zeggen.
BTW enig idee waar die drie pinnetjes voor zijn die erbij zitten?
Stubby schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:27:
de spen durf ik er niet in te laten omdat dat nogal een typische signature in je broekzak geeft zullen we maar zeggen.

Vandaag heeft mijn vrouw haar Flip 4 ontvangen. Vind die al een hele dikke verschijning in mijn broek (17mm dik). De Fold 4 is weliswaar 1mm dunner, maar dat zal dus ook niet heel veel schelen. What to do what to do...
Gebruiken jullie de S-pen veel? In het verleden deed ik bij mijn Samsung Note niet veel ermee dus twijfel er nogal over.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik heb het even aangekeken maar geef mijn medetweaker gelijk. Het ligt totaal niet meer lekker in de hand. Ik ga nu dus omruilen naar de slim cover.B-Bandit schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:52:
[...]
![]()
Vandaag heeft mijn vrouw haar Flip 4 ontvangen. Vind die al een hele dikke verschijning in mijn broek (17mm dik). De Fold 4 is weliswaar 1mm dunner, maar dat zal dus ook niet heel veel schelen. What to do what to do...
Gebruiken jullie de S-pen veel? In het verleden deed ik bij mijn Samsung Note niet veel ermee dus twijfel er nogal over.
Die zijn er voor om de 'tipjes' in de s-pen te vervangen.Stubby schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:27:
Ik heb zojuist ook mijn spen cover binnen gekregen. Wordt inderdaad dikker en de spen durf ik er niet in te laten omdat dat nogal een typische signature in je broekzak geeft zullen we maar zeggen.
Pff shitt door jullie ben ik wel aan het twijfelen nu voor die spen cover.. Ga het denk ik wel proberen en anders retour..
Ach verschilt van persoon tot persoon toch. Zie mensen rondlopen met een hele tank om hun telefoon terwijl ik zelf altijd 'naked' hoesjes gebruik die enkel beschermen tegen krasjes bij dagelijks gebruik maar niet tegen een val.Rohit schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:55:
Pff shitt door jullie ben ik wel aan het twijfelen nu voor die spen cover.. Ga het denk ik wel proberen en anders retour..
Het is jammer dat de hoesjes vastgeplakt moeten worden (in elk geval de frontbumper). Hierdoor kan je ook niet makkelijk meerdere hoesjes gebruiken.
Heb verschillende hoesjes voor mijn Fold 3 en heb nog nooit ze vastgeplakt. Blijft gewoon zitten en beschermt tegen stoot schade. Waarschijnlijk niet tegen een val.B-Bandit schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:59:
[...]
Ach verschilt van persoon tot persoon toch. Zie mensen rondlopen met een hele tank om hun telefoon terwijl ik zelf altijd 'naked' hoesjes gebruik die enkel beschermen tegen krasjes bij dagelijks gebruik maar niet tegen een val.
Het is jammer dat de hoesjes vastgeplakt moeten worden (in elk geval de frontbumper). Hierdoor kan je ook niet makkelijk meerdere hoesjes gebruiken.
Met een kleine aanpassing (de siliconen strook van het elastiek halen) heb je een mooie, dunne en prettige cover. De 49,95 voor de originele silicone cover is nog redelijk in vergelijking tot de andere varianten. Ik had 'm ook op mijn Fold3 en kan bevestigen dat deze een valpartij laat overleven.
Ik vind een hoesje om je Fold 4 weinig toevoegen, zolang het scharnier niet beschermd wordt. Ik loop nu bijna twee jaar zonder hoesje op mijn Fold 2 en nog geen één krasje op de behuizing. Screenprotector wel inmiddels 3 keer omgewisseld.
Vind de spen cover ook helemaal niks. Terug gestuurd en de spigen air skin gehaald.
Vroeger had je van die full body stickers voor je hele toestel. Kan ze tegenwoordig nergens meer vinden. Weet iemand of er een merk is die dat nog maakt? Ik hoef hem niet echt te beschermen tegen een val, maar meer tegen krassen.
Vroeger had je van die full body stickers voor je hele toestel. Kan ze tegenwoordig nergens meer vinden. Weet iemand of er een merk is die dat nog maakt? Ik hoef hem niet echt te beschermen tegen een val, maar meer tegen krassen.
[ Voor 58% gewijzigd door M-W op 19-08-2022 14:51 ]
Ben ik de enige die de S pen cover zo geweldig vind? Eindelijke altijd de Spen meenemen. Wanneer het niet handig is...gwn de Spen houder deraf en platte standaard derop...geweldig.
Ja wel chill dat je kan wisselen ja. Ik moet sowieso nog ondervinden waarvoor ik de spen ga gebruiken. Heb nu al jaren weer een telefoon zonder spen.blue13x schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:20:
Ben ik de enige die de S pen cover zo geweldig vind? Eindelijke altijd de Spen meenemen. Wanneer het niet handig is...gwn de Spen houder deraf en platte standaard derop...geweldig.
De usual suspects armorsuit, iqshield en skinomi hebben enkel nog screen protectors, nog geen full body skin helaasM-W schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:49:
Vind de spen cover ook helemaal niks. Terug gestuurd en de spigen air skin gehaald.
Bedankt.Sanny1987 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:07:
@M-W ah ik zie nog andere opties:
dbrand of slickwraps, ben zelf ook aan het zoeken voor de flip 4
Zie inderdaad vaak dit soort voorbij komen. Echter hebben ze geen doorzichtige tussen zitten...
de naked serie van slickwraps is volgens de text transparant. enkel geen wrap op de dunne zijkanten, wel op de grote vlakkenM-W schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:29:
[...]
Bedankt.
Zie inderdaad vaak dit soort voorbij komen. Echter hebben ze geen doorzichtige tussen zitten...
Zonder de zijkanten vertrouw ik niet helemaal.Sanny1987 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:36:
[...]
de naked serie van slickwraps is volgens de text transparant. enkel geen wrap op de dunne zijkanten, wel op de grote vlakken
Vroeger had je volgens mij invisible shield waarmee je de hele telefoon kon wrappen. Die zie ik al jaren niet meer
Ik gebruikte altijd de swipe based navigatie op de Fold 3. Als ik deze op de Fold 4 probeer te activeren blijft er een lege taskbar onder aan het scherm over (ook als de taskbar uit staat). Zou dit nog een bug zijn in de Fold 4 software of mis ik een bepaalde optie?
Ik kan met de Fold 4 niet verbinden met Android Auto. Met mijn Fold 3 werkt dit wel.
Heb al een hoop geprobeerd maar Android Auto lijkt te blijven stoppen na verbinden. Via kabel of bluetooth maakt geen verschil.
Zag verder op het web ook een paar mensen met dit probleem.
Zijn hier ook mensen die dit ervaren?
Heb al een hoop geprobeerd maar Android Auto lijkt te blijven stoppen na verbinden. Via kabel of bluetooth maakt geen verschil.
Verwijderd
[ Voor 126% gewijzigd door blue13x op 21-08-2022 17:20 ]
Hoe komt dat ik sommige hoor praten over een "vip code" 20% korting..? Ik heb alleen maar de -60euro code gekregen. Daarmee vind ik de prijs aan de hoge kant maar met z'n vipcode wel de moeite waard.. Hoe kan ik die bemachtigen?
Hier zonder problemen gelukkig.jan_dijkstra schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:20:
Ik kan met de Fold 4 niet verbinden met Android Auto. Met mijn Fold 3 werkt dit wel.
Ik heb Android Auto aan de praat gekregen met een beta APK. De versie in de Play Store is 7.x en de beta versie is 8.x. In mijn rit naar het werk vandaag lijkt deze stabiel te werken. Voor nu heb ik gelukkig een werkende work-around.
Heeft nog bijna niemand de Galaxy Z Fold4? Of geniet iedereen zo van deze telefoon waardoor het zo stil is hier?
Dit is mijn eerste fold, maar hij bevalt in ieder geval erg goed.
Dit is mijn eerste fold, maar hij bevalt in ieder geval erg goed.
@MrBlueEyes Hier bevalt hij goed dus vandaar geen discussies denk ik. Maar nu je er toch naar vraagt:
Top:
- Snelheid processor
- Schermkwaliteit
- Er zit een supergroot scherm in!
- Screenprotector op het hoofdscherm nu eindelijk netjes weggewerkt dus ik verwacht veel minder screenprotector issues
Gemiddeld:
- Voorkant scherm (beter dan Fold 3 maar nog te klein). Ik zou graag 6.5-6.7 inch scherm zien maar ik hou gewoon van zoveel mogelijk scherm.
- Video experience binnenste scherm. Goede kwaliteit maar beeldverhouding is totaal niet geschikt voor video's. (minder dan Fold 3 want die was 'breder')
Slecht:
- Camerakwaliteit front camera's
- Batterijduur vind ik toch nog vrij kort. Kleine laadsessie nodig met avondeten.
Top:
- Snelheid processor
- Schermkwaliteit
- Screenprotector op het hoofdscherm nu eindelijk netjes weggewerkt dus ik verwacht veel minder screenprotector issues
Gemiddeld:
- Voorkant scherm (beter dan Fold 3 maar nog te klein). Ik zou graag 6.5-6.7 inch scherm zien maar ik hou gewoon van zoveel mogelijk scherm.
- Video experience binnenste scherm. Goede kwaliteit maar beeldverhouding is totaal niet geschikt voor video's. (minder dan Fold 3 want die was 'breder')
Slecht:
- Batterijduur vind ik toch nog vrij kort. Kleine laadsessie nodig met avondeten.
Batterijduur is voor mij nu erg goed, hele dag lukt wel. Met mobiele hotspot aan gaat de batterij wel snel zie ik.ja3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:30:
@MrBlueEyes Hier bevalt hij goed dus vandaar geen discussies denk ik. Maar nu je er toch naar vraagt:
Top:
- Snelheid processor
- Schermkwaliteit
Gemiddeld:
Slecht:
Een groter scherm aan de voorkant heeft denk ik ook wel mijn voorkeur, ik vraag mij alleen af hoe vaak ik hem nog uitklap als het scherm aan de buitenkant ongeveer zo groot is als de Ultra variant van de S serie.
Anoniem: 111759
Ik denk dat Samsung het voorste scherm niet groter gaat maken. Ten eerste wordt het geheel dan wel erg lomp en ten tweede denk ik dat dan het succes én de basis van de Fold teniet gaat: niemand gebruikt dan nog de binnenkant omdat de kwaliteit van het voorste scherm nu (nog) beter is dan het vouwbare scherm.
Ik kan trouwens als ik nog geen apps op het scherm open heb alleen via het edge menu meteen deze naar een deel van het scherm slepen. Apps vanuit het menu of het standaard menu onderaan kan dat niet mee. Of doe ik wat verkeerd?
Dan ga jij volgend jaar teleurgesteld zijn. Alles wijst erop dat men volgend jaar opnieuw een ander scharnier gaat gebruiken, waarbij het buitenscherm groter zal zijn.Anoniem: 111759 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:45:
Ik denk dat Samsung het voorste scherm niet groter gaat maken. Ten eerste wordt het geheel dan wel erg lomp en ten tweede denk ik dat dan het succes én de basis van de Fold teniet gaat: niemand gebruikt dan nog de binnenkant omdat de kwaliteit van het voorste scherm nu (nog) beter is dan het vouwbare scherm.
25w opladen valt wel erg tegen....met s22 ultra gewoon tussen de 30w en 45w opladen maar de fold 4 herkent wel gewoon de snelle oplader en start dan rond de 18w...maar na een paar minuten zakt die naar 15.... en nu net naar 9w terwijl pas op 50% zat....27° omgevingstemperatuur....misschien daarom ?
Dan gaat toch iedereen voor een s-ultra. Groot scherm met stylus. Beetje weer de oude note. We zullen het zien….BramViking schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Dan ga jij volgend jaar teleurgesteld zijn. Alles wijst erop dat men volgend jaar opnieuw een ander scharnier gaat gebruiken, waarbij het buitenscherm groter zal zijn.
Je beredeneerd het vanuit jezelf. Ik ben een totaal andere mening gedaan toegedaan. Ik vind het scherm aan de buitenkant verschrikkelijk. Ook één van de redenen om niet te upgraden vanaf de Fold 2. Samsung zal de hete adem nu zo langzamerhand wel voelen, nu er best wat Chinese fabrikanten hun foladables op de westerse markt gaan uitbrengen.Anoniem: 111759 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:54:
[...]
Dan gaat toch iedereen voor een s-ultra. Groot scherm met stylus. Beetje weer de oude note. We zullen het zien….
Heb mijn F4 nog niet maar verwacht er ook niet heel veel meer van dan de F3 die ik nu heb. Ben wel benieuwd naar de Google Pixel Fold die er ook aan schijnt te komen.
Het verschil tussen 25w en 45w in the real world is minimaal. Opladen gaat nooit dmv het volledige wattage en start snel en zakt naarmate je het maximum nadert, dit is normaal.Ikbenjelly schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:40:
25w opladen valt wel erg tegen....met s22 ultra gewoon tussen de 30w en 45w opladen maar de fold 4 herkent wel gewoon de snelle oplader en start dan rond de 18w...maar na een paar minuten zakt die naar 15.... en nu net naar 9w terwijl pas op 50% zat....27° omgevingstemperatuur....misschien daarom ?
Heb er vandaag mee gespeeld in Parijs maar vind de binnenste camera bar slecht! Had me fold 2 er naast en echt een groot verschil! Alsof je de pixels op mijn gezicht zag ofzo! Buitenste front cam viel nog wel mee.. en zo onopvallend is die binnenste ook weer niet dus redelijk nutteloos denk ik. Mijn fold 4 ligt bij een afhaalpunt sinds dinsdag dus morgen meteen ophalen! Voorscherm vond ik op zich wel fijn maar tekort mee gespeeld om er echt wat zinnigs over te zeggen. Scherm kwaliteit lijkt verbeterd t.o.v. Fold2. Verder de hinge dunner wat fijn is denk ik. Er zaten wel lijnen in het binnenscherm van de Spen.. hopelijk gaat dat geen issue worden... De groene lijkt trouwens meer op blauw dan op groen maar goed kan ook aan het licht daar bij Fnac liggen.. wel jammer dat ze niet gewoon wat meer kleuren hebben want blauw zou wel mooi zijn.. heb nu de zwarte besteld, heb zelf nu een mystic bronze fold 2.
Niks hete adem ...BramViking schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Je beredeneerd het vanuit jezelf. Ik ben een totaal andere mening gedaan toegedaan. Ik vind het scherm aan de buitenkant verschrikkelijk. Ook één van de redenen om niet te upgraden vanaf de Fold 2. Samsung zal de hete adem nu zo langzamerhand wel voelen, nu er best wat Chinese fabrikanten hun foladables op de westerse markt gaan uitbrengen.

Al die andere merken brengen amper wat uit buiten Azie.
Merken zoals Xiaomi doet sowieso niets in Noord Amerika en ook hier in de EU doen ze in het topsegment nauwelijks mee. Alleen in het budget en midrange segment doen ze mee maar flagships hebben we hier nauwelijks gehad en ik zie dat ook niet echt veranderen.
Merken zoals Vivo en Oppo, hetzelfde verhaal om maar te zwijgen over de software en support die bij Samsung wel op orde is en bij de Chinese merken nog lang niet in de buurt komt.
....verschil real world is juist merkbaar als je bijv.camera en maps intensief gebruikt...en dan tussendoor ff wilt bijladen.blue13x schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:48:
[...]
Het verschil tussen 25w en 45w in the real world is minimaal. Opladen gaat nooit dmv het volledige wattage en start snel en zakt naarmate je het maximum nadert, dit is normaal.
Als je de phone niet leeg krijgt in 1 dag dan maakt niet uit nee.
Maar het is gewoon fijn als je phone bijna leeg is of vergeet op te laden dan even 20 min in de auto of powerbank 45% erbij...op mijn s20ultra of s22ultra 5000mah accu..dan geeft die ook aan supersnel opladen (2.0 voor samsung 45w) en dan 1 uur voor 100%
![]() | ![]() |
Fold 4 lijkt geen 25w supersnel te ondersteunen zie foto rechts...vandaar dat die ook voornamelijk met 15w oplaad...wat jammer is terwijl die 2 accu's heeft bijelkaar maar 4400mah en dan nog bijna anderhalf uur voor 100%..mn tab s7+... s20ultra en s22ultra gaan met dezelfde kabel en laders wel rond 40/45w..fold4 adverteren met 50% in 30 minuten... maar dat haal ik dus niet omdat die eerst de supersnelle opladen melding geeft en dan daarna terugvalt naar normaal opladen...misschien beter na 1e software update.
Alleen als jouw uitgangspunt vandaag is. Echter zal dit jaar, Oppo met een foldable uitgaan komen, welke wel in Europa beschikbaar wordt gemaakt. Volgend jaar zal Oneplus en Xiaomi zich daaraan toevoegen. Tevens zal Google ook (dit jaar) met een foldable op de markt gaan uitkomen. Het alleenrecht, dat Samsung in principe op dit moment heeft, zal op zeer korte termijn er anders uitzien.Bomberman71 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 01:28:
[...]
Niks hete adem ...![]()
Al die andere merken brengen amper wat uit buiten Azie.
Merken zoals Xiaomi doet sowieso niets in Noord Amerika en ook hier in de EU doen ze in het topsegment nauwelijks mee. Alleen in het budget en midrange segment doen ze mee maar flagships hebben we hier nauwelijks gehad en ik zie dat ook niet echt veranderen.
Merken zoals Vivo en Oppo, hetzelfde verhaal om maar te zwijgen over de software en support die bij Samsung wel op orde is en bij de Chinese merken nog lang niet in de buurt komt.
Ik denk dat Samsung pas echt concurrentie krijgt als Apple er aan gaat beginnen.BramViking schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
Alleen als jouw uitgangspunt vandaag is. Echter zal dit jaar, Oppo met een foldable uitgaan komen, welke wel in Europa beschikbaar wordt gemaakt. Volgend jaar zal Oneplus en Xiaomi zich daaraan toevoegen. Tevens zal Google ook (dit jaar) met een foldable op de markt gaan uitkomen. Het alleenrecht, dat Samsung in principe op dit moment heeft, zal op zeer korte termijn er anders uitzien.
Precies !Jackson6 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat Samsung pas echt concurrentie krijgt als Apple er aan gaat beginnen.
Google komt met een fold ? Dat hoorde we verleden jaar ook. Ze hebben anno 2022 nog steeds moeite een fatsoenlijke fingerprint sensor probleemloos werkend te krijgen op hun current flagship. Om maar te zwijgen over de lange updates en vele bugs.
Dat is voorlopig echt geen concurrent en hun afzetmarkt is nog steeds erbarmelijk want je kunt de pixels nog steeds niet via de gebruikelijke kanalen kopen zoals in andere landen.
Dat tech merken met flagships hier uitkomen horen we al jaren.
Nog nooit is hier een andere folding phone officeel gereleased, en er zijn er heel wat geweest.
Folding phones bestaan nu al ruim 3 jaar.
Het probleem is dat Chinese merken NOOIT hun hele gamma flagships buiten Azië releasen. Als iets hier wel uit komt dan zijn het vaak downgraded versies, met minder storage opties, en hier en daar wat mindere specs.
Al zo vaak gezien, aantoonbaar en dus feiten.
Het voornemen dit jaar of volgend jaar het nu wel te doen is tot nu toe niets anders dan een leuk voornemen en daar hebben consumenten weinig aan.
Daarbij gaan velen niet dat geld betalen voor merken die 90% van NL niet eens kent. Merken zoals Oppo, Vivo, IQOO, etc zeggen de meestennop straat echt niets.
Zelfs Xiaomi is niet iets dat deel uitmaakt van het huidige straatbeeld.
Geeks, nerds en Techheads zijn absoluut NIET representatief voor de markt.
De meesten kopen nog steeds gewoon bij een Abo en daar zitten straks niet of nauwelijks van deze exoten bij.
Nogmaals, Ik geloof niet dat we echt serieuze tegengas gaan zien in dit exotische segment. We zien het na al die jaren niet eens in de reguliere flagship phones, laat staan bij dit soort exoten.
Allemaal roddels, wensen en voornemens maar niks is gebaseerd op iets concreets.BramViking schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
Alleen als jouw uitgangspunt vandaag is. Echter zal dit jaar, Oppo met een foldable uitgaan komen, welke wel in Europa beschikbaar wordt gemaakt. Volgend jaar zal Oneplus en Xiaomi zich daaraan toevoegen. Tevens zal Google ook (dit jaar) met een foldable op de markt gaan uitkomen. Het alleenrecht, dat Samsung in principe op dit moment heeft, zal op zeer korte termijn er anders uitzien.
Laat mij nu hier eens de Xiaomi 12S Ultra zien in de Global versie ....
En dan zou de veel duurdere folding van hun wel opeens komennvia de officiële kanalen ??
Ik krijg nu voor de 3e keer nieuwe inruilorder ontvangen mail. Ik heb hem al lang opgestuurd en is ook al aangekomen. Ik zie alleen nergens een optie om contact te zoeken of alles goed gaat. Iemand een idee?
Dat jij achterloopt en in waanbeelden gelooft wil nog niet zeggen dat dit de realiteit is.Bomberman71 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:45:
[...]
Allemaal roddels, wensen en voornemens maar niks is gebaseerd op iets concreets.
Laat mij nu hier eens de Xiaomi 12S Ultra zien in de Global versie ....
En dan zou de veel duurdere folding van hun wel opeens komennvia de officiële kanalen ??
Oppo
https://www.notebookcheck...axy-Z-Flip4.639182.0.html
Oneplus
https://www.androidpolice...ses-foldable-phone-hinge/
Xiaomi
https://www.gearrice.com/...pain-but-we-have-to-wait/
Loop achter met wat ? Anno 2022 kan je officieel niet eens een Pixel kopen.BramViking schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Dat jij achterloopt en in waanbeelden gelooft wil nog niet zeggen dat dit de realiteit is.
Oppo
Oneplus
Xiaomi
Jij loopt te schermen met allemaal buitenlandse links en neemt aan dat het daarom ook automatisch naar NL komt.
Allemaal aannames en nada concreet.
Kom maar eens terug als ze hier gewoon normaal te koop zijn en niet via grijze import en weet ik wat.
Sterker nog, wanneer de gewone consument ze gewoon tegen komt bij de MM of de Vodafone store en dat soort zaken waar veel toestellen vandaan komen.
Maar jij bent schijnbaar de fan en vraag me af waarom je er nog niet 1 hebt .... Je kunt hem toch importeren als het allemaal zo geweldig is ?
[ Voor 8% gewijzigd door Bomberman71 op 26-08-2022 18:46 ]
Je moet leren lezen, dan begrijp je tenminste wat er staat. Nergens wordt hier over een Nederlandse release gesproken. De hele tijd gaat het over een continent, Europa. En dan de getoonde links bagatelliseren, omdat het zogenaamd "buitenlands" zou zijn. Wie probeer je nu voor de gek te houden? Het slaat als een tang op een varken. Dan kun je net zo goed van het internet gaan; als je de beginselen van een bronvermelding niet begrijpt. In tegenstelling tot jouw geblaat, staan er wel verwijzingen, patenten en quotes, van mensen uit de eerste hand (werknemers) vermeldt. Maar goed, jij mag in je waanbeelden blijven geloven.Bomberman71 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:44:
[...]
Loop achter met wat ? Anno 2022 kan je officieel niet eens een Pixel kopen.
Jij loopt te schermen met allemaal buitenlandse links en neemt aan dat het daarom ook automatisch naar NL komt.
Allemaal aannames en nada concreet.
Kom maar eens terug als ze hier gewoon normaal te koop zijn en niet via grijze import en weet ik wat.
Sterker nog, wanneer de gewone consument ze gewoon tegen komt bij de MM of de Vodafone store en dat soort zaken waar veel toestellen vandaan komen.
Maar jij bent schijnbaar de fan en vraag me af waarom je er nog niet 1 hebt .... Je kunt hem toch importeren als het allemaal zo geweldig is ?
Is het je niet opgevallen dat nog Apple nog Samsung toestellen hebben die 100w+ hebben? En alleen chineze toestellen dit hebben? Super duper fast opladen is nooit goed voor de accu op lange termijn....Ikbenjelly schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
....verschil real world is juist merkbaar als je bijv.camera en maps intensief gebruikt...en dan tussendoor ff wilt bijladen.
Als je de phone niet leeg krijgt in 1 dag dan maakt niet uit nee.
Maar het is gewoon fijn als je phone bijna leeg is of vergeet op te laden dan even 20 min in de auto of powerbank 45% erbij...op mijn s20ultra of s22ultra 5000mah accu..dan geeft die ook aan supersnel opladen (2.0 voor samsung 45w) en dan 1 uur voor 100%
[Afbeelding] [Afbeelding]
Fold 4 lijkt geen 25w supersnel te ondersteunen zie foto rechts...vandaar dat die ook voornamelijk met 15w oplaad...wat jammer is terwijl die 2 accu's heeft bijelkaar maar 4400mah en dan nog bijna anderhalf uur voor 100%..mn tab s7+... s20ultra en s22ultra gaan met dezelfde kabel en laders wel rond 40/45w..fold4 adverteren met 50% in 30 minuten... maar dat haal ik dus niet omdat die eerst de supersnelle opladen melding geeft en dan daarna terugvalt naar normaal opladen...misschien beter na 1e software update.
Ik kom van een Oneplus 7t pro nu naar een Fold 4.blue13x schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:58:
[...]
Is het je niet opgevallen dat nog Apple nog Samsung toestellen hebben die 100w+ hebben? En alleen chineze toestellen dit hebben? Super duper fast opladen is nooit goed voor de accu op lange termijn....
Dat is het ergste wat ik mis, de Warp/Dash charge. Mijn batterij van mn Oneplus is in 3,5 jaar tijd misschien wat slechter geworden, maar daartegenover was die in 30 minuten ook vol vanaf 0%. Ook na 3,5 jaar. Je weet pas wat je mist als je t niet meer hebt.
Verder vind ik de Fold 4 een prima toestel, alleen de camera's vallen me wel tegen. Zowel front als back.
De enige “concurrent” die wel leverbaar is, is de Microsoft duo 2. Foldable maar met scharnier tussen de 2 schermen. Best mooi om te zien en bellen gaat prima. Je koopt ze nu voor rond de 1000. De gebruikers zijn goed tevredenBramViking schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Dat jij achterloopt en in waanbeelden gelooft wil nog niet zeggen dat dit de realiteit is.
Oppo
Oneplus
Xiaomi
Hoi ! Sinds begin deze week trotse eigenaar van een Fold 4 en ik heb een vraag m.b.t dual-sim.
Dit is de 1e keer dat ik dual-sim gebruik. Sim 1 T-mobile/5G unlimited , SIm 2 Vodafone/20GB
SIM1 = persoonelijk en SIM2 werk. SIM1 staat ingesteld als default voor calls/messages/mobile data.
Sim 2 staat on. Dus met deze setup zou ik wel telefoontjes moeten ontvangen van sim 2, maar data , uitbellen en uit sms'sen is via SIM1.
8 uur sochtends gaat ie van de lader op 100%, het einde v.d avond zit ik op 40%.
Bijna elke dag WFH deze week dus connected met WiFi 6 met max signaal sterkte. Beide simkaarten laten 2 streepjes zien gemiddeld. Voornamelijk data gebruikt, geen normale telefoontjes. 50-60 mins gemiddeld screen on time, waarbij 80% daarvan op de cover display is en de SoT was voornamelijk ff outlook/whatsapp/teams - dus geen game of iets spannends.
Vind ik enorm tegenvallen. Het enige wat ik me kan bedenken is de 2e simkaart. Want voor de rest doe ik absoluut niks intensiefs. Weet iemand hier meer over?
Dit is de 1e keer dat ik dual-sim gebruik. Sim 1 T-mobile/5G unlimited , SIm 2 Vodafone/20GB
SIM1 = persoonelijk en SIM2 werk. SIM1 staat ingesteld als default voor calls/messages/mobile data.
Sim 2 staat on. Dus met deze setup zou ik wel telefoontjes moeten ontvangen van sim 2, maar data , uitbellen en uit sms'sen is via SIM1.
8 uur sochtends gaat ie van de lader op 100%, het einde v.d avond zit ik op 40%.
Bijna elke dag WFH deze week dus connected met WiFi 6 met max signaal sterkte. Beide simkaarten laten 2 streepjes zien gemiddeld. Voornamelijk data gebruikt, geen normale telefoontjes. 50-60 mins gemiddeld screen on time, waarbij 80% daarvan op de cover display is en de SoT was voornamelijk ff outlook/whatsapp/teams - dus geen game of iets spannends.
Vind ik enorm tegenvallen. Het enige wat ik me kan bedenken is de 2e simkaart. Want voor de rest doe ik absoluut niks intensiefs. Weet iemand hier meer over?
Dat roept men al jaren en nergens zien we echt bewijs dat het zo is.blue13x schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:58:
[...]
Is het je niet opgevallen dat nog Apple nog Samsung toestellen hebben die 100w+ hebben? En alleen chineze toestellen dit hebben? Super duper fast opladen is nooit goed voor de accu op lange termijn....
Vaak gebruiken ze 2x accu die samen als 1 fungeren en je dus in korte tijd 2 kleinere accu's snel kan laden zo der issues maar uiteindelijk gedragen die zich als 1.
Bovendien is de software erg intelligent en is het laden met hoge wattage absoluut niet van begin tot eind.
Ondertussen zien we al jaren echt snelle laad systemen en zien er nergens issues.
Even andersom beredeneren:
Snel laden is slecht en langzaam lade beter voor de accu.
Okay, dan hangen die oudere toestellen met mega traag laden (5W) van pak hem beet 5 tot 10 jaar geleden, het eeuwige leven moeten hebben.
Wat zagen we echter ?? Juist ja, toestellen die na 1 jaar al gingen degraderen en na 2 jaar was het tijd om de accu te wisselen.
Van dure iPhone destijds tot goedkope Android.
Kortom, kletskoek maar onbekend maakt onbemind.
Het is voor velen waardeloos tot ze het zelf hebben en dan hoor je nooit meer iemand.
Hebben we zo vaak gezien met features van Wireless charge, tot groot scherm, IP rating en ga zo maar door.
Toestellen tegenwoordig hebben de tijd nodig om zich optimaal in te regelen en voor de accu ook maximale capaciteit te krijgen.lithiumangel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:15:
Hoi ! Sinds begin deze week trotse eigenaar van een Fold 4 en ik heb een vraag m.b.t dual-sim.
Ik zou nog 2 weken wachten en kijken of het beter wordt.
Van de week m'n Fold4 Green/Gray omgeruild voor een Beige.
Ben er wel blij mee, die Beige is meer zilver en wit en dan Beige.
Dat scharnier van m'n green/gray Fold4 was iets mee, bij het openvouwen klapte hij niet eens 180 graden open. eerder 178 graden, ik irriteerde me er dood aan.. M'n nieuwe Fold4 doet dat wel weer gewoon netjes zoals bij m'n Fold3.
Blijkbaar zitten er dus toch wel maandagmorgen modellen tussen.
Dat scharnier van m'n green/gray Fold4 was iets mee, bij het openvouwen klapte hij niet eens 180 graden open. eerder 178 graden, ik irriteerde me er dood aan.. M'n nieuwe Fold4 doet dat wel weer gewoon netjes zoals bij m'n Fold3.
[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 27-08-2022 15:31 ]
Concurrentie ?Anoniem: 111759 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:37:
[...]
De enige “concurrent” die wel leverbaar is, is de Microsoft duo 2. Foldable maar met scharnier tussen de 2 schermen. Best mooi om te zien en bellen gaat prima. Je koopt ze nu voor rond de 1000. De gebruikers zijn goed tevreden
Qua display is het niet te vergelijken want het zijn en blijven 2 schermen. De hardware is niet bijzonder dlonder motorkap en sommige specs zelfs wat gedateerd. 90hz refresh is midrange tot budget te noemen en ook qua accustamina is het niks bijzonders.
Geen ipx rating, geen wireless charging, 8GB Ram voor een multitask monster, geen BT 5.2, geen Wifi 6E en ga zo maar door.
Ook de software is niet optimaal en MS heeft niet een beste reputatie mbt lange ondersteuning. De cameras hoeven we het niet over te hebben want die doen absoluut niet mee gezien de huidige standaard.
Dat zeggende is de prijs van 1000 euro gewoon duur.
Ok. Ik kijk het wel even de komende 2 weken aan voordat ik aanpassingen ga maken zoals sim2 disablen etc.Bomberman71 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:19:
[...]
Toestellen tegenwoordig hebben de tijd nodig om zich optimaal in te regelen en voor de accu ook maximale capaciteit te krijgen.
Ik zou nog 2 weken wachten en kijken of het beter wordt.
Ik kan wel even ervaringen delen van verscheidene cases en screen protectors. Had v.d week 3 cases, en 2 screen protectors besteld. Kijken wat het beste fit was.
Samsung Folding Cover
Spigen Air Skin (black)
Spigen Tough Armor (black)
Samsung Protection film
Spigen GLAS.tR Full Cover Glass + Hinge Film
Mijn ervaringen.
Spigen Air Skin. Enkel en alleen als je maximaal het design van je toestel wilt tonen en zo min mogelijk bulk wilt hebben. Puur en alleen voor kras bescherming. Dat je niet onnodig krassen op je toestel krijgt. Voorkant heeft een "lip" zodat je cover display niet direct tegen een tafel zit als je hem op een tafel legt. Het materiaal is echt ultra-dun, absoluut niet schok bestendig. Maar daar is hij dus ook niet voor bedoeld.
Spigen Tough Armor
Ultra shock bestendige case, zeer dik met meerdere air-cushions ingebouwd. Heeft ook een gedeelte wat over je hinge blijft zodat die geen krassen krijgt, en wat minor shock protectie voor als je toestel op de hinge valt terwijl hij ingeklapt is. Uitermate stevig en solide, wel dik. Maakt je telefoon echt een deluxe chunky boi.
Enige reden dat ik hem niet heb gekozen is omdat aan de voorkant, de linker lip enorm hoog en dik is. De rechterkant heeft een normale lip. Je ziet dit niet echt duidelijk op promo materiaal. De bedoeling is als je het toestel openklapt deze dikke hoge lip samenvalt met de achterkant v.d case.
Samsung Folding cover.
Medium-dikke cover, bied wel wat schok protectie, maar lang niet zoveel als de Tough armor van Spigen.
Heeft een ingebouwde kickstand die magnetish dichtklapt tegen de case als je hem niet gebruikt.
Kickstand is niet ala Surface Pro/Go dat je hem in meerdere "standen" kan zetten zoals je wenst.
Je hebt altijd dus 1 vaste kijkhoek. Maar de kijkhoek is wel prettig. Kickstand werkt alleen in zijwaartse orientatie (landscape) niet in portrait.
Samsung Protection Film: Bedenkt niet 100% de voorkant, ongeveer 95%
Dit is een soort plastic/gel achtige film. Niet toegepast, want ik heb liever het gevoel van glas ipv plastic.
Spigen Glas Tr
Mijn go-to screen-protector op al m`n toestellen de afgelopen paar jaar. 9H glas, met oleophobic coating zodat je minder last hebt van vingerafdrukken. Behoud het "premium gevoel" dat je vinger op glas glijd.
Maar bedekt ook niet de volledige voorkant v.d Fold 4, iets minder dan de officiele Samsung protection film. Schat 90% maar met een case met raised lips is dit geen probleem. Er zit wel een protection film in voor de hinge, zodat deze geen krasjes oploopt als je die ergens in een tas doet met andere kleine objecten. Deze is niet van glas maar een soort gel/plastic achtige film.
Ben zelf voor de combinatie van Slim Standing Cover + Spigen Glas Tr gegaan.
Van wat ik heb begrepen is dat temperatuur (en dat heb je bij super super fast charging) een rol heeft op de batterij. Maar ook constant onder de 30/40% en constant op en nabij 100%. Ideal is dus lage temperatuur (niet te laag) en liefst tussen de de 40 a 80% zitten.Bomberman71 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:16:
[...]
Dat roept men al jaren en nergens zien we echt bewijs dat het zo is.
Vaak gebruiken ze 2x accu die samen als 1 fungeren en je dus in korte tijd 2 kleinere accu's snel kan laden zo der issues maar uiteindelijk gedragen die zich als 1.
Bovendien is de software erg intelligent en is het laden met hoge wattage absoluut niet van begin tot eind.
Ondertussen zien we al jaren echt snelle laad systemen en zien er nergens issues.
Even andersom beredeneren:
Snel laden is slecht en langzaam lade beter voor de accu.
Okay, dan hangen die oudere toestellen met mega traag laden (5W) van pak hem beet 5 tot 10 jaar geleden, het eeuwige leven moeten hebben.
Wat zagen we echter ?? Juist ja, toestellen die na 1 jaar al gingen degraderen en na 2 jaar was het tijd om de accu te wisselen.
Van dure iPhone destijds tot goedkope Android.
Kortom, kletskoek maar onbekend maakt onbemind.
Het is voor velen waardeloos tot ze het zelf hebben en dan hoor je nooit meer iemand.
Hebben we zo vaak gezien met features van Wireless charge, tot groot scherm, IP rating en ga zo maar door.
Je ziet (en dat is ook mijn ervaring) dat mensen met fast charging veel vaker tussen die 30-80% zitten omdat ze niet perse nachts laden. Ze laden als het nodig is en laden dan even 40-50% bij in een kwartier ... Nog even laden voor vertrek en het is prima.blue13x schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:51:
[...]
Van wat ik heb begrepen is dat temperatuur (en dat heb je bij super super fast charging) een rol heeft op de batterij. Maar ook constant onder de 30/40% en constant op en nabij 100%. Ideal is dus lage temperatuur (niet te laag) en liefst tussen de de 40 a 80% zitten.
MKBHD heeft ook een hele video besteed aan dit fenomeen en het is meer dan een dikke lader. Heel veel slimme software en technieken zorgen ook voor veilig laden.
Maar, de mensen die er huiverig voor In moeten het vooral niet doen.
Ik heb concurrent ook niet voor niets gequoteerd. Wat ik wilde zeggen is dat dat het enige foldable toestel buiten de Samsung op de markt is. Geen vergelijking, geen poging tot afbreuk. Wat ik op tweakers heb gelezen is dat de gebruikers tevreden zijn. Punt, en niet meer. Geen vergelijkend warenonderzoek oidBomberman71 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:32:
[...]
Concurrentie ?
Qua display is het niet te vergelijken want het zijn en blijven 2 schermen. De hardware is niet bijzonder dlonder motorkap en sommige specs zelfs wat gedateerd. 90hz refresh is midrange tot budget te noemen en ook qua accustamina is het niks bijzonders.
Geen ipx rating, geen wireless charging, 8GB Ram voor een multitask monster, geen BT 5.2, geen Wifi 6E en ga zo maar door.
Ook de software is niet optimaal en MS heeft niet een beste reputatie mbt lange ondersteuning. De cameras hoeven we het niet over te hebben want die doen absoluut niet mee gezien de huidige standaard.
Dat zeggende is de prijs van 1000 euro gewoon duur.
Dual sim standby kost altijd extra stroom...met slechte dekking is helemaal erg. Verder het hele 5G verhaal...de snellere frequentie word pas eind 2023 uitgerold dus als je 5g op je telefoon gebruikt...heb je gewoon 4g+ data snelheid...maar wel extra stroom verbruik van je 5g modem...telefonie is nog steeds via 4g dus misschien heb je alleen meer upload bandbreedte bij 5g...lithiumangel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:15:
Een andere batterij slurper is google services... irritant dat google alles bijhoud waar ik ben geweest welke websites ik bezoek etc. Ik probeer altijd die google shit uit te zetten. Vond de eerste dag batterij beetje tegenvallen . Toen even gekeken naar google account web activiteiten en locatie geschiedenis...is niet normaal wat ze van je weten
Ff google en flitsmeister achtergrond locatie service uitgezet...nu wel redelijke accuduur..alleen moet nog steeds wennen dat die bijna half uur langer aan de lader moet dan mn s20...s22...

:strip_exif()/f/image/YZmttjM4uh1Oh6aXwjejwOev.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7B4PCQMOGfHKn1PimrGdgmJ4.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand toevallig aodNotify geprobeerd? Deze werkte perfect op mijn Fold 2, maar op de Fold 4 krijg ik de notification preview (waar tekst op aod wordt getoond) op geen een manier zichtbaar. De led optie werkt daarintegen prima, maar gebruik de Edge Lighting van samsung zelf.
Woops, gebruikte de verkeerde. Deze werkt wel
Woops, gebruikte de verkeerde. Deze werkt wel
[ Voor 20% gewijzigd door PhoDB op 28-08-2022 10:54 ]
Mijn Fold 3 klapt ook niet 180 graden open. Mijn Fold 4 wel. Volgens mij heeft Samsung dat aangepakt.Jackson6 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:30:
Van de week m'n Fold4 Green/Gray omgeruild voor een Beige.
Mijne is niet zo hoog. Er is een update in de Galaxy Store.NeWSJuNK schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:58:
Zijn er meer mensen die last hebben van een hoog batterij verbruik door startpagina one UI ? Deze vreet zo'n 12,3 % van m'n accu. Kun je dit uitschakelen of wat doet het ?
Misschien even een domme opmerking maar waar vind ik de Galaxy Storeblue13x schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:45:
[...]
Mijne is niet zo hoog. Er is een update in de Galaxy Store.

Al gevonden. Bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door NeWSJuNK op 28-08-2022 19:49 ]
Was er een update voor One UI?NeWSJuNK schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:38:
[...]
Misschien even een domme opmerking maar waar vind ik de Galaxy Store
Al gevonden. Bedankt.
Bij mijn weten niet. Hij heeft een aantal apps bijgewerkt. Is er ergens te zien welke versie actief is ?
Weet iemand een goede applicatie om op de fold 4 manga te lezen ?
Dus eigen files in CBZ formaat, niet zo`n reader dat een soort HTML schil is naar zo`n pagina waar dingen online staan.
Dus eigen files in CBZ formaat, niet zo`n reader dat een soort HTML schil is naar zo`n pagina waar dingen online staan.
[ Voor 37% gewijzigd door lithiumangel op 29-08-2022 20:32 ]
Tachiyomilithiumangel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:30:
Weet iemand een goede applicatie om op de fold 4 manga te lezen ?
Heb je een spen standing cover, haal dan niet de cover van de smalle display los want die blijkt een plakstrip te hebben. Bij mij kwam er wat tussen waardoor ik de case eraf haalde en nu zit de rechterkant los. Super irritant! Hoe zou ik die weer vast kunnen plakken zonder iets te beschadigen?
Als het goed is moeten er 2 additionele plakstrippen in de doos zitten.Iksie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:44:
Heb je een spen standing cover, haal dan niet de cover van de smalle display los want die blijkt een plakstrip te hebben. Bij mij kwam er wat tussen waardoor ik de case eraf haalde en nu zit de rechterkant los. Super irritant! Hoe zou ik die weer vast kunnen plakken zonder iets te beschadigen?
Oh echt? Zou mooi zijn. Ga straks thuis kijken. Thx!!lithiumangel schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:49:
[...]
Als het goed is moeten er 2 additionele plakstrippen in de doos zitten.
Het is mij opgevallen dat de screenprotector op het binnenscherm niet helemaal recht loopt. Helemaal onderaan bij de vouw zit een klein inhammetje. Nu hoop ik niet dat het op den duur los gaat laten.
Dat is mij ook opgevallen. Volgens Samsung is zou er verbeterde screenprotector en plakmiddel zijn gebruikt, waar het niet meer zou moeten gebeuren.NeWSJuNK schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:29:
Het is mij opgevallen dat de screenprotector op het binnenscherm niet helemaal recht loopt. Helemaal onderaan bij de vouw zit een klein inhammetje. Nu hoop ik niet dat het op den duur los gaat laten.
Had daar last van met mijn Fold3, moest die op sturen. Kwam wel terug met een nieuwe screenprotector.
Jammer dat drag&split niet helemaal lekker werkt op samsung internet met tweakers.net
Je kan wel gewoon op een link drukken en openen in split screen maar drag/split is net wat sneller.
Je kan wel gewoon op een link drukken en openen in split screen maar drag/split is net wat sneller.
Nou ik ga die Spen cover ook maar weer terugsturen denk ik... Hij is echt te dik, draadloos laden gaat zo moeilijk ben gvd lang bezig om hem goed te plaatsen! Uiteindelijk geïrriteerd haal ik dat stukje er maar uit en leg hem dan erop.. Spen leuk om mee te schrijven, maar 1. bang om scherm te beschadigen en 2. geen draadloze functionaliteit zoals op de Note en S22 Ultra... Vooral het maken van foto's was leuk. Spen Pro kopen dan maar maar weet niet of die in zo een backcover gaat passen want die is volgens mij een stukkie langer.. Kan wel dat andere opzet stukje erop zetten en de spen erop zetten als ik hem ga gebruiken maar Koop dan liever een doorzichtige backcover want alleen door dat uitschuif stukje is de cover extra dik..
Ik ga er nog even over nadenken maar weet eigenlijk het antwoord al..
@Rohit heb je enig idee of er al andere hoesjes zijn waar de S Pen in kan? Ik krijg mijn Fold 4 binnenkort binnen en heb ook de S Pen cover besteld, maar wil als het kan ook zoveel mogelijk draadloos laden. Ik ben dus een beetje in dubio wat handig is. Bij de Fold 3 zat de pen bij de hinge. Daardoor wordt de telefoon wel breder, maar dat is wel een veel handigere plek icm draadloos laden. Ik ben wel van plan de S Pen te gebruiken, dus hoop dat ik een handige manier kan vinden om die mee te nemen en toch draadloos te kunnen laden.
Bij Amazon hebben ze er 1 van Spigen.. wel prijzig: Spigen Slim Armor Pro Pen Edition Case Compatibel met Samsung Galaxy Z Fold 4 5G hoesje -Zwart.gwystyl schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:31:
@Rohit heb je enig idee of er al andere hoesjes zijn waar de S Pen in kan? Ik krijg mijn Fold 4 binnenkort binnen en heb ook de S Pen cover besteld, maar wil als het kan ook zoveel mogelijk draadloos laden. Ik ben dus een beetje in dubio wat handig is. Bij de Fold 3 zat de pen bij de hinge. Daardoor wordt de telefoon wel breder, maar dat is wel een veel handigere plek icm draadloos laden. Ik ben wel van plan de S Pen te gebruiken, dus hoop dat ik een handige manier kan vinden om die mee te nemen en toch draadloos te kunnen laden.
OK verwarrend.... dat ding heet Pro Pen Edition, maar hij is geschikt voor de Fold pen. Naast duur is die ook wel erg bulky.038Robijno schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:19:
[...]
Bij Amazon hebben ze er 1 van Spigen.. wel prijzig: Spigen Slim Armor Pro Pen Edition Case Compatibel met Samsung Galaxy Z Fold 4 5G hoesje -Zwart.
Zo te zien is er nog één van Spigen, de Thin Fit P Case. Die is een stuk betaalbaarder, en ik verwacht vanuit mijn eerdere ervaring met thin fit hoesjes van Spigen dat hij ook minder bulky is. Ik ga eerst wel de Samsung case gebruiken, en als die niet bevalt op zoek naar een alternatief. Ik wil sowieso het pennetje, dus dan heb ik die iig vast.
edit: hier is een lijstje met verschillende cases met ruimte voor een S Pen
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 02-09-2022 11:50 ]
Waarom? Samsung kwaliteit en je kan kiezen of een standaard of spen, gwn een kwestie van dat stukje deraf halen. Spigen hoesjes zijn lelijk en sommige kunnen je toestel krassen.Rohit schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:16:
Nou ik ga die Spen cover ook maar weer terugsturen denk ik... Hij is echt te dik, draadloos laden gaat zo moeilijk ben gvd lang bezig om hem goed te plaatsen! Uiteindelijk geïrriteerd haal ik dat stukje er maar uit en leg hem dan erop.. Spen leuk om mee te schrijven, maar 1. bang om scherm te beschadigen en 2. geen draadloze functionaliteit zoals op de Note en S22 Ultra... Vooral het maken van foto's was leuk. Spen Pro kopen dan maar maar weet niet of die in zo een backcover gaat passen want die is volgens mij een stukkie langer.. Kan wel dat andere opzet stukje erop zetten en de spen erop zetten als ik hem ga gebruiken maar Koop dan liever een doorzichtige backcover want alleen door dat uitschuif stukje is de cover extra dik..
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Z Fold 4] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Z Fold 4] Levertijden & Prijzen