Neverwinter Nights

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 1.898 views sinds 30-01-2008

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 11:22 schreef Mage het volgende:

[..]

ik heb het gezien nu ;)

Ik speel NWN met een Wizard (Conjurer), zoals eigenlijk bij alle RPG's. Dat doe ik omdat ik die spells altijd zo cool vind. Het nadeel is dat je in het begin altijd een slapjanus bent, maar als je wat levels omhoog bent gegaan dat ben je zeer sterk :)
Hele grote slapjanus ja, mijn Evoker elf kon geen aai verdragen. Ik heb ook die half orc als henchman en hij doet het goed. Echt goeie spells heb ik alleen nog niet (ben lvl 6) en jammer dat ik geen beestjes kan summonen. Vond ik altijd wel leuk in BG2

specs

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:57 schreef UneXisT het volgende:

[..]
jammer dat ik geen beestjes kan summonen.
Daarom ben ik ook Conjurer geworden, dan kan je al meteen in het begin beestjes summonen en die de klappen laten opvangen terwijl ik lekker van een afstand met mijn pijl en boog sta te schieten :P

Ook roep ik regelmatig een family member op: een grote zwarte panter, die kan ook redelijk wat schade aanrichten :7

• Unex
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 12:42 schreef Mage het volgende:

[..]

Ook roep ik regelmatig een family member op: een grote zwarte panter, die kan ook redelijk wat schade aanrichten :7
Ja, die panter roep ik ook vaak op. Maakt het eigenlijk uit als hij dood gaat? Volgens mij niet... Maar in BG2 dacht ik dat je dan 1 punt Con verloor.

specs

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
ff een paar vraagjes aan de Wizards hier.

- Zo'n family thingy, die kank oproepen wanneer ik altijd wil ?
En blijft ie tot ik 'm "weg stuur" ?
- Kan ik een spell maar 1x per dag/rust gebruiken ? ;(

Verwijderd

Wees zuinig op de panther die is erg goed in melee. Pixie is erg goed in open maken van deuren.
Na de levelbug die meer mensen schijnen te hebben is het summonen van mijn panther veranderd in het summonen van een ...jawel KIP!!!...wat moet ik daarmee.. die vecht echt niet mee....

Effies wat antwoorden
Familiar blijft tot je hem unsummoned, hij dood is, of he levelt (familiar levelt met je mee namelijk).
Je kan die ability idd een keer per "rustbeurt" gebruiken.

Familiar die overlijdt houd daar geen schadelijke gevolgen aan over en jij zelf ook niet. Het is een magically summoned creature en ondervind daar dus geen pijn aan. Hij gaat dus ook niet echt dood maar wordt unsummoned.

• M@NIC
Mooi, ik ga ff als wizard spelen.
Vind zo'n beestje om me heen lopen wel leuk :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 20:20

JJJ

Ik ben nu een Elf Fighter, en ik heb een mooi two-bladed sword gevonden. Daar heb ik voor 500 gold een magic item van laten maken. Hij heeft 2 'requirements', level 7 (ben ik) en de feat 'Exotic'. Toen ik net gelevveled was naar level 7 wilde ik natuurlijk die feat Exotic nemen, maar dat kon toen niet. Hoe kan ik er dan toch aan komen? (Zsm graag, want ik wil dat sword graag usen :9~)

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Op dinsdag 25 juni 2002 14:23 schreef JJJ het volgende:
Ik ben nu een Elf Fighter, en ik heb een mooi two-bladed sword gevonden. Daar heb ik voor 500 gold een magic item van laten maken. Hij heeft 2 'requirements', level 7 (ben ik) en de feat 'Exotic'. Toen ik net gelevveled was naar level 7 wilde ik natuurlijk die feat Exotic nemen, maar dat kon toen niet. Hoe kan ik er dan toch aan komen? (Zsm graag, want ik wil dat sword graag usen :9~)
Heb ik ook gehad, maar als het goed is, kan je om de zoveel level ups, een Feat toevoegen. En dan kies je natuurlijk de exotic Feat.

Dusse ff snel level uppen!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Op dinsdag 25 juni 2002 13:00 schreef JesterRace het volgende:

Familiar blijft tot je hem unsummoned
Hoe unsummon je zo'n familiar?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
hoe gebruik je feats eik? ik heb die point blank bijv. maar hoe activeer je die in godsnaam? :?

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 25 juni 2002 14:27 schreef CitrusJuicer het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, maar als het goed is, kan je om de zoveel level ups, een Feat toevoegen. En dan kies je natuurlijk de exotic Feat.

Dusse ff snel level uppen!
Oh fijn... ik zit nu ook op een enorm boutstuk :r :r

In die Helms Hold staan 4 van die 'armors' die je aanvallen als je een deur opent, en die zijn echt niet te killen :r

Heeft iemand nog een leuke taktiek? Btw, die meid wil me ook niet meer healen :( Waar kan dat wel? Ik zit nu met een enorm irritante Con en Str decreased :r

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 25 juni 2002 14:44 schreef CU2morO het volgende:
hoe gebruik je feats eik? ik heb die point blank bijv. maar hoe activeer je die in godsnaam? :?
Gokje, die gebruik je automatisch :P?

• CU2morO
en weet ook iemand die quest dat ik alle tombs moet vinden? ik zit nu bijv. in de riolering van blackdale (die met die waterbrug, en waar die piraten staan) maar ik zie nergens een inham of iets klikbaars wat een deur zou kunnen zijn voor die tombe die beschreven staat in het dagboek van die gravers

oh, en ik ben nu net gepassed voor die test als cloaktower membership, maar wat heb ik hier eik aan behalve een mooi lichtgevend manteltje? (/me speelt als wizard)

• M@NIC
Hoe krijg ik weer m'n knopje op de launch bar terug voor m'n Summon Familiar :?
Heb namelijk ff m'n launch bar opgeruimt :)

[EDIT]

Trouwens, ik hoop toch echt wel dat deze game ook steden bevat zoals BG.
Dat je wapens ect. kunt kopen.
Want die kerel aan het begin is ook niet echt intressant :z

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Op dinsdag 25 juni 2002 14:55 schreef M@NIC het volgende:
Hoe krijg ik weer m'n knopje op de launch bar terug voor m'n Summon Familiar :?
Heb namelijk ff m'n launch bar opgeruimt :)
Op het lege vakje, rechtermuisknop dacht ik, dan naar specials, dan naar summon familiar. (dit is uit m'n hoofd, kan me vergissen)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 21:30 schreef xJapser het volgende:
Dynabyte...pffrt...die vertrouw ik niet meer. Altijd mooie beloftes...maar daden ho maar.
Nou, deze mail kreeg ik anders vandaag:
Geachte heer W. DE VRIES,

De bestelde artikelen met het ordernummer 912674 zijn naar u verzonden

De naar u verzonden artikelen zijn:

1 * Neverwinter Nights
1 * Age of Wonders 2

Deze bestelling zal morgen bij u worden bezorgd door de PTT.

Als u nog artikelen mist uit bovengenoemde bestelling dan zijn die artikelen op het moment niet voorradig
en worden zo spoedig mogelijk zonder meerkosten nagezonden.

We willen u vragen het door de postbode aangeboden pakket op beschadigingen te controleren en indien
dit het geval is dan de gehele bestelling te weigeren.
Wij zullen u dan opnieuw een onbeschadigde bestelling toezenden.
Met vriendelijke groet,
D Y N A B Y T E
Zou het dan eindelijk zover zijn :9 Ik laat morgen nog wel ff weten of die binnen is. Nog maar 1 nachtje slapen :z

• M@NIC
Op dinsdag 25 juni 2002 14:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op het lege vakje, rechtermuisknop dacht ik, dan naar specials, dan naar summon familiar. (dit is uit m'n hoofd, kan me vergissen)
Thanks!
En ik maar dat stomme plaatje proberen te verslepen.

Btw, heeft iemand misschien een lijst met alle wapens die er zijn ofzo ?
Armors, items ect ?
Altijd wel intressant :D
(Ondertussen scoren de Duitsers ;( :P)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Even een vraagje aan alle Baldur of Planescape spelers, is ie te vergelijken met deze serie? Dus mbt. Magic, combat etc. Of kom je er ook doorheen met hack & slash.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• M@NIC
Op dinsdag 25 juni 2002 15:06 schreef udenjpg het volgende:
Of kom je er ook doorheen met hack & slash.
Helaas :P

[EDIT]

Nee dus

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Op dinsdag 25 juni 2002 15:01 schreef Jack Frost het volgende:

[..]

Nou, deze mail kreeg ik anders vandaag:
[..]

Zou het dan eindelijk zover zijn :9 Ik laat morgen nog wel ff weten of die binnen is. Nog maar 1 nachtje slapen :z
Dimension Plus waar ik hem ge-preordered heb weet nog van niks, heb ze net nog gebeld.

Zij hebben iniedergeval nog niks binnen dus dit zou een vrij bijzondere actie van Dynabyte kunnen zijn. Of ze hebben NWN massaal in zitten kopen zodat alle winkels zonder zitten ;-)

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn mailtje naar dimplus..

---------------------
Geachte klant,

De release staat nog altijd voor 28 juni gepland volgens onze leveranciers

Wij zullen hem op die waarschijnlijk al bij de mensen thuis af kunnen laten leveren en ophalen in de winkel zal ook dan of eerder mogelijk zijn.

DIMENSION PLUS

Henk

--------------------

28ste dus!!

(mooie zinsopbouw trouwens :P )

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:03
Op dinsdag 25 juni 2002 15:52 schreef Sixkiller het volgende:

[..]

Dimension Plus waar ik hem ge-preordered heb weet nog van niks, heb ze net nog gebeld.

Zij hebben iniedergeval nog niks binnen dus dit zou een vrij bijzondere actie van Dynabyte kunnen zijn. Of ze hebben NWN massaal in zitten kopen zodat alle winkels zonder zitten ;-)
Waar ik hem besteld heb, Cybergate Tilburg, heeft ook geen tegenbericht gehoord. Ze gaan er gewoon vanuit dat Infogrames op tijd levert.
Mochten er mensen zijn die interesse hebben; donderdag begint om 20:00 de release-party van Neverwinter Nights in samenwerking met Infogrames.
Wat er in de doos zit konden ze niet met 100% zekerheid zeggen. Vooralsnog kunnen we ervan uit gaan dat we dezelfde inhoud hebben als de US-box.

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Op dinsdag 25 juni 2002 15:57 schreef GuaRRand het volgende:
Naar aanleiding van mijn mailtje naar dimplus..

---------------------
Geachte klant,

De release staat nog altijd voor 28 juni gepland volgens onze leveranciers

Wij zullen hem op die waarschijnlijk al bij de mensen thuis af kunnen laten leveren en ophalen in de winkel zal ook dan of eerder mogelijk zijn.

DIMENSION PLUS

Henk

--------------------

28ste dus!!

(mooie zinsopbouw trouwens :P )
Ah geweldig nieuws!
* Maarten is al helemaal zenuwachtig :Y)

Verwijderd

Wat is het voordeel van 2 zwaarden? Nou, je slaat gewoon 2x in 1 ronde in plaats van 1x. Dus kun je meer damage doen. Je krijgt voor je off hand wel een kleine penalty. Je hebt de feats Ambidexterity en Two Weapon Fighting nodig, een Ranger heeft deze feats automatisch als hij in Light Armor loopt (Studded Leather of Chain Shirt. Als ranger lvl 8 krijg je automatisch Improved Two Weapon Fighting, zodat je in je off hand ook een Medium Size Weapon kunt gebruiken.

Een feat als Point Blank Shot geeft je een +1 bonus als je binnen een range van 30 ft schiet, dit gaat gewoon automatisch, je bent op korte termijn gewoon iets beter.

Blij met de ontkennede berichten van Infrogames en Dynabyte en zo :) Friday it is!

• IceStorm

IceStorm

Klote, 1x raden wie er vrijdag mag werken.
Ik denk toch dat we aan de postorder gaan :P

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 10:08

Bloodclot

Jawier!

Op dinsdag 25 juni 2002 17:16 schreef IceStorm het volgende:
Klote, 1x raden wie er vrijdag mag werken.
Ik denk toch dat we aan de postorder gaan :P
IK!

Maarum, ik speel nu wel nwn via gamespy. Maar als je eerst de multiplayer optie kiest, dan heeft ie over een master server not responding. Wat doet deze als ie het wel doet? Heeft bioware een paar mega grote servers staan? speciaal voor 64 man multiplayen? Dan kun je de communitie nog niet aan met 20-30 servers.

Waar dient die master server voor? extra servers? downloads? Ik speel met iso, en als ik hem koop wil ik wel even weten wat die masterserver precies inhoud.

Verwijderd

Als je begint met multiplayer wordt eerst je cd-key weer gecheckt.Persoonlijk denk ik dat de Master Server puur bedoeld is om te controleren of je wel een cd-key hebt en om te controlleren op dubbele keys etc en van dubbele keys de IP te registreren.

• CU2morO
tijd voor een inkoopactie :Y)

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 25 juni 2002 17:37 schreef CU2morO het volgende:
tijd voor een inkoopactie :Y)
Nah, een inkoopactie doen we pas bij de collectors edition ;)

• CU2morO
BTW nog steeds kan ik de deur naar de laatste tombe vinden in docks district "northeastern quarter aqueducts"
ik kan daar beneden nix doen, er is nix "mysterieus" aan die boot, er is nix klikbaar (behalve een vant die weigerd een discussie met me aan te gaan)

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 25 juni 2002 17:39 schreef CU2morO het volgende:
BTW nog steeds kan ik de deur naar de laatste tombe vinden in docks district "northeastern quarter aqueducts"
ik kan daar beneden nix doen, er is nix "mysterieus" aan die boot, er is nix klikbaar (behalve een vant die weigerd een discussie met me aan te gaan)
Die vent moet je direct vragen of hij je stroomafwaarts wil helpen.

Ik ben al iets verder.. mijn Str. en Con. zijn decreased, hoe heal ik dat?

• CU2morO
Op dinsdag 25 juni 2002 17:57 schreef JJJ het volgende:

[..]

Die vent moet je direct vragen of hij je stroomafwaarts wil helpen.

Ik ben al iets verder.. mijn Str. en Con. zijn decreased, hoe heal ik dat?
ik kan nix maar aan hem vragen, als ik hem aanklik hoor je de standaard "hello there" en er staat een of ander zinnetje boven zijn hoofd (geen normale dialoogbox duzzz)

je kan dat volgens mij alleen maar laten healen door aribeth, ik had ook op een gegeven moment level decreased :? nix hielp, antidote, andere zût, alleen maar de frisse aanraking van aribetje :P

• Unex
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 18:01 schreef CU2morO het volgende:

[..]

ik kan nix maar aan hem vragen, als ik hem aanklik hoor je de standaard "hello there" en er staat een of ander zinnetje boven zijn hoofd (geen normale dialoogbox duzzz)
Vreemd, bij mij begon hij te praten en kon ik zo de boot meenemen.... Misschien iets overgeslagen?

specs

• Japser
  • Laatst online: 30-10 15:25

Japser

Jeej!

Vandaag gebeld naar Dynabyte, zeggen ze dat ze hem morgen al krijgen maar pas over 3 dagen mogen verkopen :( Thats torture...wie doet er mee snelkraak zetten morgennacht bij Dynabyte :? :)

• CU2morO
Op dinsdag 25 juni 2002 18:06 schreef UneXisT het volgende:

[..]

Vreemd, bij mij begon hij te praten en kon ik zo de boot meenemen.... Misschien iets overgeslagen?
de eerste keer als je hem tegenkomt BEN je al aan de andere kant volgens mij (je komt dan net van die piraten af) volgens mij ben ik toen al met hem stroomafwaarts meegegaan... :S

• CU2morO
Op dinsdag 25 juni 2002 18:09 schreef xJapser het volgende:
Vandaag gebeld naar Dynabyte, zeggen ze dat ze hem morgen al krijgen maar pas over 3 dagen mogen verkopen :( Thats torture...wie doet er mee snelkraak zetten morgennacht bij Dynabyte :? :)
wie hackt er met ze pc daar de ruiten in? :)

• JJJ

JJJ

[..]
je kan dat volgens mij alleen maar laten healen door aribeth, ik had ook op een gegeven moment level decreased :? nix hielp, antidote, andere zût, alleen maar de frisse aanraking van aribetje :P
Het fijne is nou juist dat dat klotewijf mij niet wil healen :r :r

Dat merk je dan later nog wel als je verder bent in het verhaal..

• Unex
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 18:10 schreef CU2morO het volgende:
de eerste keer als je hem tegenkomt BEN je al aan de andere kant volgens mij (je komt dan net van die piraten af) volgens mij ben ik toen al met hem stroomafwaarts meegegaan... :S
hm? Ik ben een huisje ingegaan, door een deur gegaan die ik open kreeg door een sleutel van zijn vrouw. Dan loop je daar naar beneden en staat die vent... toch? Dan ga je met die boot mee en kom je die 2 groepen piraten tegen

specs

Verwijderd

PC-Media:
Wordt verwacht:
26 - 27 Juni
Dus hopelijk vrijdag minstens bezorgd.

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54
Op dinsdag 25 juni 2002 16:59 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Wat is het voordeel van 2 zwaarden? Nou, je slaat gewoon 2x in 1 ronde in plaats van 1x.
Niet helemaal waar. Je krijgt 1 extra attack per ronde met het wapen in je off-hand, op je beste attack bonus, natuurlijk aangevuld met de penalties die er nou eenmaal zijn voor het wapperen met 2 wapens tegelijkertijd. Deze penaltijs zijn -2 voor beide handen als je de ambidexterity en two weapon fighting feat hebt gekozen.

Maar terugkomend op het aantal attacks per ronde: bij 3rd ed d&d krijgt iedereen die een base attack bonus heeft groter dan +5, een extra attack op deze bonus - 5. Dus een normale level 7 fighter krijgt (zonder andere bonuses) een attack op +7 en een attack op +2. Een level 13 fighter krijgt dan attacks op +13/+8/+3.

Eenzelfde level 7 fighter, maar dan met twee wapens en zowel ambidexterity en TWF krijgt maar 1 attack per ronde met zijn off-hand weapon, dus op +5/+5/+0. Voor level 13 zou dit dus +11/+11/+6/+1 zijn.

De enige manier om nog een attack met je off-hand wapen te maken is door de Improved Two Weapon Fighting feat. Deze geeft een extra attack met je off-hand weapon op -5. Een level 20 fighter met ambidexterity, TWF en ITWF heeft dus base attacks op +18/+18/+13/+13/+8/+3.

Let er ook nog op dat dit de 'base' attacks zijn: bonuses vanwege weapon focus, extra strength e.d. helpen hier niet bij.

• heron
Op dinsdag 25 juni 2002 14:44 schreef CU2morO het volgende:
Dit is nou zo'n feat die automatisch 'aan' staat. Staat duidelijk zowel in de manual als in de feat beschrijving!

• heron
Ander vraagje over dual-wielding: volgens mij wordt bij het vechten met enige 'dubbelle' wapens, zoals de dire mace, orcish double axe en zo'n dubbel zwaard, geen rekening gehouden met feats als two weapon fighting, maar wordt er gewoon gedaan alsof het een twee handig wapen is (zoals een speer). Dit is toch niet volgens de regels uit het PHB?

• CU2morO
Op dinsdag 25 juni 2002 18:20 schreef UneXisT het volgende:

[..]

hm? Ik ben een huisje ingegaan, door een deur gegaan die ik open kreeg door een sleutel van zijn vrouw. Dan loop je daar naar beneden en staat die vent... toch? Dan ga je met die boot mee en kom je die 2 groepen piraten tegen
als ik hem aanklik, roept ie gewoon "huhuh what, oh hello!" en staat er boven zijn hoofd iets van "it's all nice and quiet now, ive got my sewers... i mean aqueducts all for myself" oid

verder kan ik nix anders doen

hoe kom je dan aan die andere kant waar uit hoort te komen? of is het one way? en is daar aan die andere kant alleen maar die tombe
---

is er ook een lijstje met subquests en hoe te doen? ik heb bijv nu een recept van een bakker en iets wat op meel lijkt (...dust oid) daar hoort een quest bij (kan het niet sellen) maar ik weet niet welke, en wie ik daarvoor moet aanspreken :(

Verwijderd

Ik ben nu in die tombe onder die graveyard. Vind het soms best kut, dat je in 1x weer zoveel quests heb, die je later allemaal nog moet gana doen. Maja, ik loop maar gewoon door.

Kom nu een soort "eindbaas" tegen. Zo'n wijf. Redelijk taai, maar moet lukken :).

Edit: Dat dubbel-wapen is best koel! Maar ik snap dat power attack nog niet. Waarom staat dat noet altijd aan? hefet het ook nadelen? Kan je ook meer van dat soort "special moves"?.

Edit2: te zien, wara ik pas ben en hoe lang ik al bezig ben, lijkt me dat er in deze game aardig wat uurtjes gaan zitten... gelukkig binnenkort vakantie :).

• Japser

Japser

Jeej!

*GIL KRIJS SCHREEUW*

Ik wordt helemaal gek van jullie posts over hoe gaaf het wel niet is :) Ik kan echt niet langer wachten hoor... Dit is gewoon te erg voor woorden. Wat moet ik nu met mezelf :?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:23 schreef xJapser het volgende:
*GIL KRIJS SCHREEUW*

Ik wordt helemaal gek van jullie posts over hoe gaaf het wel niet is :) Ik kan echt niet langer wachten hoor... Dit is gewoon te erg voor woorden. Wat moet ik nu met mezelf :?
zoeken })

• Japser

Japser

Jeej!

Neeeee ik wil er voor betalen :)

• JJJ

JJJ

Trouwens, ik heb opgelost hoe je con en str decreased kan healen, gewoon zon potion of restoration usen :P

• Japser

Japser

Jeej!

Op dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef JJJ het volgende:
Trouwens, ik heb opgelost hoe je con en str decreased kan healen, gewoon zon potion of restoration usen :P
GRRRR ... fijn voor je :)

• CU2morO
Op dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef JJJ het volgende:
ohjah? bij mij werkte dat niet

heb btw gewoon overgeslagen die tomb quest en ben maar doorgegaan (cure).
wel jammer dat ik nu een aantal exp's mis :'(

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Heeft iemand al een site gevonden waar levels gedownload kunnen worden?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:25 schreef M a a r t e n het volgende:

[..]

Ah geweldig nieuws!
* Maarten is al helemaal zenuwachtig :Y)
Dit bericht heb ik al een paar keer ontvangen, en precies de zelfde text ;), maar goed ben er vandaag langs gelopen, en er is een kans dat ze ze morgen middag binnenkrijgen. >:)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Op dinsdag 25 juni 2002 20:23 schreef xJapser het volgende:
*GIL KRIJS SCHREEUW*

Je hebt toch altijd nog een rechterhand :Y) :P .

Steam

• Japser

Japser

Jeej!

Ik ga vreemd..ik gebruik links :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 18:57 schreef heron heel erg veel:

[..]
Ik snap het niet helemaal. Wanneer wordt daar rekening mee gehouden?
Wordt zo gekeken of je iemand raakt, of hoeveel schade je doet?

En in het spel zou je met de Two-Weapon Feat -8/-4 krijgen.. maar dan raak je toch bijna nooit (als het voor het raak-gedoe is)

Verwijderd

JAAAAAAHOE!!!!!!!
een vriend van me belde net, en vertelde dat hij het had gedownload en gebrand, en dat het werkte
dus ik kan hem morgen bij hem ophalen 8-)

• TheFes
  • Laatst online: 12:03
Als er nog iemand op zoek is naar een neutral/evil guild..
check www.guildofcorruption.tk >:)

Home Assistant configuratie

• Unex
  • Niet online
Hoe doen jullie dat eigenlijk met traps? Mijn wizard en mijn Half orc kunnen volgens mij geen traps disablen...
Ik incasseer altijd maar, of blaas gewoon een kist op :)
En iemand een idee wat ik met die ketting van masterson moet doen?

specs

• Japser

Japser

Jeej!

Op dinsdag 25 juni 2002 22:15 schreef Caspian het volgende:
JAAAAAAHOE!!!!!!!
een vriend van me belde net, en vertelde dat hij het had gedownload en gebrand, en dat het werkte
dus ik kan hem morgen bij hem ophalen 8-)
Onbegrijpelijk dat mensen dit kunnen doen, BioWare heeft er verdomme 4,5 jaar aan gewerkt en sommigen zijn nog steeds te beroerd om er € 55,-voor neer te leggen. Jaja, ik weet t . T'is een oude discussie. Maar ik wil het nogmaals even zeggen...:(

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 23:26 schreef xJapser het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat mensen dit kunnen doen, BioWare heeft er verdomme 4,5 jaar aan gewerkt en sommigen zijn nog steeds te beroerd om er € 55,-voor neer te leggen. Jaja, ik weet t . T'is een oude discussie. Maar ik wil het nogmaals even zeggen...:(
steek maar van wal hoor :)

hmm, kben nu met mijn lvl 3 hard bezig om de drowl te verslaan, hij is nogal sterk, maar telkens wegrennen en rusten is een goeie tactiek :)

Verwijderd

[..]

Ook mogelijk : Restoration (cleric spell).

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Zeg, ik heb net effe om een leveltje hoger te komen voor de gein al die Bloodhounds in hun hideout in de tavern afgeslacht.

Wat ik me nu opeens afvroeg,

Je hebt deze jongens (en meisjes) toch niet opeens later nodig in het spel he?

Verwijderd

lol, leuk dat je je dat NU al afvraagt ;)

btw over een uurtje of twee hebbik hem ook :)

(als hij in Belgie in de winkels ligt tenminste :s )

Verwijderd

3 dagen....

*BEEP*

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:23 schreef GuaRRand het volgende:
3 dagen....

*BEEP*
ik zie overal 26juni ,vandaag dus :p

• heron
Op dinsdag 25 juni 2002 21:57 schreef Terr het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Wanneer wordt daar rekening mee gehouden?
Wordt zo gekeken of je iemand raakt, of hoeveel schade je doet?

En in het spel zou je met de Two-Weapon Feat -8/-4 krijgen.. maar dan raak je toch bijna nooit (als het voor het raak-gedoe is)
Hiermee wordt alleen gekeken of je iemand raakt. Een worp van een 20-zijdige dobbelsteen + je attack bonus (incl. alle strength bonuses enzo) moet groter zijn (of gelijk aan) de AC van de tegenstander om een hit te maken.
Het aantal schade wat je doet is afhankelijk van je wapen, en je strength. Zo geeft een longsword 1d8 schade, en kan je daar bij een character met 14 strength nog 2 bij optellen, dus 3-11 schade.

En over het dual wielden: wat je zegt is niet juist: kijk maar in Table 10, blz 177 van de manual.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:44 schreef yegor het volgende:

[..]

~

het moet de 28ste zijn
waar zie jij de 26ste staan dan :?

Verwijderd

Is er niet ergens een optie dat als je gaat multiplayeren dat je niet met iedereen hoeft te babbele, maar gewoon alles wat je tegenkomt onderweg neer kunt slaan? want om nou omstebeurt met zijn 4en met iemand te gaan praten is echt suuuuuuuuuuf.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:44 schreef yegor het volgende:

[..]

Overal??
Waar ik kijk is het nogsteeds de 28ste!
Het is niet het feit dat ze NWN nog niet hebben, want al de resellers hebben NWN al lang, het is gewoon het feit dat ze hem nog niet MOGEN verkopen! (zal wel iets te maken hebben met een globale european release ofzo).

28ste is de dag, niet eerder!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-10 11:39
Hmmm, heb het spel net uitgespeeld. Het was zeker zeer verslavend, maar erg lang is het toch niet. En de verhaallijn viel me eigenlijk ook een beetje tegen.

• SimonBenson
Op dinsdag 25 juni 2002 21:17 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Heeft iemand al een site gevonden waar levels gedownload kunnen worden?
Diverse fan-sites hebben nu een files sectie waar modules gemaakt door lezers te downloaden zijn.
Kijk b.v. eens bij The Vault (zie sig.)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:45 schreef Nergunsman het volgende:
Hmmm, heb het spel net uitgespeeld. Het was zeker zeer verslavend, maar erg lang is het toch niet. En de verhaallijn viel me eigenlijk ook een beetje tegen.
Grapjas. Een campagne van 80 uur. Dan moet je echt 20 uur per dag gespeeld hebben. Ik verbaas me er altijd over hoe sommige mensen een spel spelen. Toen BG2 net uitkwam (28 september 2000, IIRC) stond er 3 dagen later al op een forum dat iemand hem had uitgespeeld. Belachelijk. Dan heeft-ie gegarandeerd 3 kwart van alle quests, en tekst gemist.

• M@NIC
Met Baldurs Gate kon je altijd je party leden armor, wapens ect. geven.
Kan dit niet met NWN ?

• SimonBenson
Op woensdag 26 juni 2002 11:08 schreef M@NIC het volgende:
Met Baldurs Gate kon je altijd je party leden armor, wapens ect. geven.
Kan dit niet met NWN ?
Heb je in NWN dan een party onder je hoede.. :?
Nee dus.
Ook is het geen D2LoD waar je je hireling equipment kunt geven.
NWN is role-playing, je bent 1 characther die dan toevallig een henchman mag meenemen als ondersteuning.

Verwijderd

Ik heb het spel net origineel gekocht!

Yep, that's right. 2 dagen voor de officiële releasedatum. Ik was net in Heerlen. Ik dacht: "Loop 's effe bij Dynabyte naar binnen." Ik had het spel daar gereserveerd. Ze hadden het al, maar ze mochten het eigenlijk pas vanaf de 28ste verkopen. Dus ik vragen: "Kan ik het nu hebben?"

Kijkt die verkoper of ik het gereserveerd had.
"Nou, veel gekocht op dit klantnummer... BG1, TotSC, BG2, ToB, IWD, HoW, en PS:T. NWN en IWD2 zijn gereserveerd. Dat is een aardig rijtje. Nou goed, ik geef hem je mee."

En om te bewijzen dat ik niet zit te zwammen, doe ik jullie een plezier met een paar pics. >:)

De inhoud van de doos:
3 cd's in paper sleeves. Effe doosjes erom doen... Reference Card, Handleiding van 200 pagina's (redelijk goed, maar niet spiral bound :( Vergelijk met het BG1 manual, beter dan het kleine crap manual van BG2). Geen stoffen kaart, maar gewoon van papier.

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwn.jpg

Voorkant van de doos:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwnfront.jpg

Achterkant van de doos:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwnback.jpg

En een cd:

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/nwncd.jpg

BTW: Het is geen DVD doosje. Het is een normale kartonnen doos, maar wel ter grootte van een DVD doosje. Ongeveer een A5 formaat. Nu ff installeren en dan spelen :9~ >:)

• M@NIC
Op woensdag 26 juni 2002 11:14 schreef SimonBenson het volgende:

[..]

Heb je in NWN dan een party onder je hoede.. :?
Nee dus.
Ook is het geen D2LoD waar je je hireling equipment kunt geven.
NWN is role-playing, je bent 1 characther die dan toevallig een henchman mag meenemen als ondersteuning.
Ik noem het een party :+

• Rudi
Op woensdag 26 juni 2002 11:07 schreef FirePower het volgende:

[..]

Grapjas. Een campagne van 80 uur. Dan moet je echt 20 uur per dag gespeeld hebben. Ik verbaas me er altijd over hoe sommige mensen een spel spelen. Toen BG2 net uitkwam (28 september 2000, IIRC) stond er 3 dagen later al op een forum dat iemand hem had uitgespeeld. Belachelijk. Dan heeft-ie gegarandeerd 3 kwart van alle quests, en tekst gemist.
Ik heb een groot deel van alle side-quests gewoon uitgespeeld hoor. Maar meer dan 30 uur heb ik er toch echt niet aan gezeten. De laatste 2 chapters waren voor een fighter, op een paar grote tegenstanders, ook niet moeilijk te noemen. Bijna overal vocht ik makkelijk doorheen.

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 25 juni 2002 20:36 schreef CU2morO het volgende:

[..]

ohjah? bij mij werkte dat niet

heb btw gewoon overgeslagen die tomb quest en ben maar doorgegaan (cure).
wel jammer dat ik nu een aantal exp's mis :'(
Welke tomb quest bedoel je precies? Die in Port Llast of heb ik wat gemist? :D

Verwijderd

HIJ HEEFT HEM AL!!

BASTARD!!! :D

Waar woon je??..kunnen we even komen "kijken" >:)

Ben wel blij dat mijn constant hameren dat die doos een normale grootte had, geverifieerd wordt hier :D
Anders zou er op mij gehamerd worden 8-)

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Shit man =D
Bel net dynabyte hier in leeuwarden. Ze hebben hem wel maar willen hem nog niet verkopen :( Uitzondering wouden ze ook niet maken. De bastards :'(

Nou ja morgen maar langs fietsen...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:32 schreef GuaRRand het volgende:
HIJ HEEFT HEM AL!!

Inderdaad. Waarschijnlijk een uitzondering gemaakt omdat ik zoveel bij Dynabyte heb gereserveerd/gekocht. Deze was al ruim 3 maanden gereserveerd. IWD2 is ook al gereserveerd. BG2 is mijn record; reservering 6 maanden van te voren. :P

BASTARD!!! :D

Who, me?! What did I do? Ik weet van niks... :+ :D

Waar woon je??..kunnen we even komen "kijken" >:)

Ergens in Limburg. Weet zelf ook niet precies waar. :o

Ben wel blij dat mijn constant hameren dat die doos een normale grootte had, geverifieerd wordt hier :D
Anders zou er op mij gehamerd worden 8-)

Yes. Een normale kartonnen doos. Al is hij kleiner dan "vroeger". De papieren map ipv stof is jammer, maar boeit me niet zo. Ik had liever een spiral bound manual gehad zoals iedereen in de USA. Nu kan ik het niet open laten liggen terwijl ik speel. :( Misschien effe het .pdf eruitknallen, en op school inbinden. Natuurlijk ook op de schoolprinter afdrukken... :7

Hehehe... smilies extreme. Waarom ook niet? 8-)

• SimonBenson
Op woensdag 26 juni 2002 11:49 schreef FirePower het volgende:

[..]
Proficiat, Limburg RULZ :)
Bedankt voor de pics!!

Verwijderd

Gelukkig zit er een Toolset Editor bij waarbij je het zelf, als je kritiek hebt, allemaal veel beter kunt doen, en er komen genoeg nieuwe avonturen uit die anderen hebben gemaakt.

Even serieus, het is nooit een geheim geweest dat NWN een Multiplayer game is dat zich vooral op multiplaying richt, en op de creativiteit van de spelers om zelf ene leuke campaign te maken. Daarbij hebben ze zelf dan nog een redelijke Single Player Campaign bij gedaan....

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:52 schreef SimonBenson het volgende:

[..]

Proficiat, Limburg RULZ :)
Bedankt voor de pics!!
Inderdaad, Limburg Rulez.
"Het is een kwestie van geduld, voordat heel Holland Limburgs lult..." :D

Alleen: ik kan op http://nwn.bioware.com mijn CD-key niet in mijn account invoeren. De pagina wordt niet gevonden. :( (Ik heb eergisteren pas eindelijk geregistreerd, na 3 de ontwikkeling te hebben gevolgd....)

De pics? Graag gedaan... ben ik nu officieel de 1ste persoon in Nederland die het spel ORIGINEEL heeft? :9 8-)

• Rudi
Marnix, weet ik ook wel. En ik bedoel het ook niet zo negatief, want het is gewoon een topspel, met zeer veel mogelijkheden. Alleen had ik van de singleplayer-campaign toch net iets meer verwacht.
Overigens laten ze in de outro ook wel blijken dat dit niet het enige is door een leuke "The story does not end, for this is a land with infinite adventures" (of iets van die strekking)
Ik ben erg benieuwd wat voor 3rd-party campaigns er gemaakt gaan worden.

• SimonBenson
Op woensdag 26 juni 2002 12:08 schreef FirePower het volgende:
Ben ik nu officieel de 1ste persoon in Nederland die het spel ORIGINEEL heeft? :9 8-)
Nee, er zijn nederlanders die het via import al binnen hebben.
Misschien wel een van de eersten of DE eerste die het in een winkel in Nederland heeft gekocht.
Wees in ieder geval blij dat je hem hebt.. ;)

Denk dat er trouwens heel veel mensen aan de telefoon hangen bij diverse game-shops... >:)

Verwijderd

HOE werk Edonkey? kan iemand me ff helpen hoe ik moet instellen dat ik kan connecten

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 26 juni 2002 11:18 schreef FirePower het volgende:
Ik heb het spel net origineel gekocht!
Woei, gefeliciteerd en uhm doos ziet er goed uit :D

Ikke kan niet wachten.

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
:9~ :9~ :9~

Ziet er fantastisch uit allemaal!!
Ook ik kan haast niet meer wachten, AAAAH :P

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:55 schreef Gamegod het volgende:

[..]

~

het moet de 28ste zijn
waar zie jij de 26ste staan dan :?
op www.gamemania.be

maar hij was pas vanmiddag/morgen binnen :'(

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:45 schreef Nergunsman het volgende:
Kerel kerel kerel toch ;)

NWN is geen spel het is een editor.
Bioware heeft enkel die campagne gemaakt om te laten zie wat je ermee kan doen .De gamers moeten dan maar proberen om betere campagnes te maken ,wat ongetwijfeld wel zal gebeuren :)

ya see???

• Belgar
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Voor mensen die weinig ervaring hebben met deze versie van AD&D mischien een leuke tip:

Maak een Dwarf Cleric. Volgende level neem 1 level fighter en voor de rest weer cleric..

Voordelen: eigen healing, alle wapens en armor, goede gesummonde creatures, stat altering spells, etc. Net begonnen, maar deze combo loopt als een trein.

...Als het maar werkt

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

[PEDANTERIK]

Ad&d was een versie van D&D, niet andersom. >:)

[/PEDANTERIK]

Mijn Library Thing catalogus

• M@NIC
Op woensdag 26 juni 2002 12:27 schreef HyperViper het volgende:
HOE werk Edonkey? kan iemand me ff helpen hoe ik moet instellen dat ik kan connecten
Wat heeft dat met NWN te maken :? |:(
Ik weet wel wat je bedoelt en waarom je het vraagt.
Maar dit ga je hier toch niet vragen :{

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 12:08 schreef FirePower het volgende:

[..]

Inderdaad, Limburg Rulez.
"Het is een kwestie van geduld, voordat heel Holland Limburgs lult..." :D

Alleen: ik kan op http://nwn.bioware.com mijn CD-key niet in mijn account invoeren. De pagina wordt niet gevonden. :( (Ik heb eergisteren pas eindelijk geregistreerd, na 3 de ontwikkeling te hebben gevolgd....)

De pics? Graag gedaan... ben ik nu officieel de 1ste persoon in Nederland die het spel ORIGINEEL heeft? :9 8-)
Dat ligt er maar net aan, hoelaat was bij jou de postbode met het dynabyte pakketje? 8-)
Afbeeldingslocatie: http://home-4.tiscali.nl/~t949219/NWN+AOW2.JPG

Verwijderd

Excuses voor de BOLD opmaak. Dit moet effe opvallen.

ER IS EEN PROBLEEM MET DE WEBUPDATE

De Europese versie van Neverwinter Nights is zo te zien 1.11, in tegenstelling tot de US versie, die 1.10 was toen hij uitkwam. Er is al een patch uit naar versie 1.18. Maar daar zit het probleem: de patch is voor 1.10 => 1.18 en niet voor 1.11 naar 1.18. (Dit is de patch van 2.5 MB, op de Bioware site.) Na het downloaden kan de installer niet de juiste files vinden; zeer waarschijnlijk dus een versieconflict. Op de supportsite van Infogrames USA staat een andere patch, die blijkbaar in staat is om ALLE versies naar 1.18 op te waarderen. Ik heb hem net gebruikt, en hij werkt.

Hieronder staat de link.

Let op: deze patch is 32 MB groot.
(Boeiuh, als je kabel hebt. 8-))

http://nwdownloads.bioware.com/neverwinternights/patch/NWNEnglish1.18Patch.exe

Uiteraard alles downloaden en installeren op eigen risico...

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 26 juni 2002 13:48 schreef Jack Frost het volgende:
Dat ligt er maar net aan, hoelaat was bij jou de postbode met het dynabyte pakketje? 8-)
Ok that does it, Dynabyte, here I come ;)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 13:48 schreef Jack Frost het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik was om 10 uur bij Dynabyte. Ze gaan niet eerder open.

Hehehe, cool.
Wie zei hier hoger in de thread dat Dynabyte niet betrouwbaar was ?! :P Sommige van die winkels verkopen de spellen zelfs al voordat ze officieel uit zijn!! :D

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik weet niet of ik het nou moet kopen of niet :(

Van Diablo 2 heb ik nooooiiiiit spijt gehad, dat speel ik al 2jaar en het is nog steeds leuk. Maar ik weet eigenlijk of ik dit ook wel zo lang ga spelen. Ik heb hem al wel illegaal maarja dan kan je niet online spelen.
Kan iemand mij misschien ff overtuigen waarom ik het wél moet kopen? Ook ben ik niet zo'n hele grote fan van een echte RPG, dus minder hack 'n slash dan Diablo 2...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 13:55 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ok that does it, Dynabyte, here I come ;)
Ga je naar Heerlen? Woon je daar in de buurt?

Oh ja:
Jij bent de mod, maar als je vrijdagmiddag om 12 uur geen -= Groot Neverwinter Nights =- topic hebt gestart, dan doe ik het. :D Het lijkt me wellicht beter om de titel van DIT topic te veranderen, naar "Groot Neverwinter Nights Topic, Deel 1" en het af te sluiten zodra het spel officieel uit is. Dan maar deel 2 starten. Zo blijft al deze informatie over NWN coherent, in 1 groot topic. Dan kan deze deel 1 worden: het anticipatie-release-van-het-spel-topic.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.