Eerst ff over de release datum van NWN:
Hij staat momenteel geplanned op 28 Juni (in Nederland)
[non pats mode]
Ik heb hem net ff een uurtje gespeeld (een brakke beta ben een 1/2 uur bezig geweest om hem aan de gang te krijgen

) maar nu speelt hij redelijk (totdat ik hem wou saven en toen liep ie vast).
De versie die ik gespeeld heb is een vroege BETA versie waarbij de graphics nog niet optimaal waren (gezichten blokkerig, moves worden niet afgemaakt (visueel) en de teksten bij de knoppen staan er af en toe ook niet) maar toch zag het er al redelijk uit

.
Weet niet of het al bekend was maar het filmpje met de minotaures is het intro filmpje en ik zal ff een klein beetje vertellen over het verhaal:
Je begint als een bijna afgestuurde sorceres (in mijn geval dan) en je bent bijna afgestudeerd.
Je komt er achter dat de leider van je school bezig is met een geneesmiddel tegen de pest en net als jij bij haar in de hoofdruimte v/h gebouw staat (bijna afgestudeerd) word de school aangevallen.
Jij krijgt van het hoofd de opdracht om erachter te komen wie,wat en waarom erachter zit en je gaat in je eentje de kerker in......
wil wel meer vertellen maar hier liep ie vast
Nog een paar opvallende dingen:
Je atributes (str,dex etc) heb je een standaard aantal punten voor.
En 3de editie is echt anders dan 2nd (heb alleen maar AD&D PnP gespeeld) dus dat is ff wennen.
Ben nog niet echt interresante spreuken tegen gekomen (lvl2 en brakke BETA)
NPC toont eigen initatief (of hoe je het ook schrijft

)
DM set heb ik nog niet uitgeprobeerd
Zal morgen er ff mee prutsen en kijken hoe of wat het is.
O ja reken maar niet op een illegaal lek van een BETA, ze zijn op naam en je hebt een code + reg file nodig
[/non pats mode]