Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Alleen met een hele snelle blik. Als je nog een keer kijkt zie je direct dat het een AI-image is met alle bekende valkuilen. Zeker geen foto gemaakt met een Canon EOS R5.SkyStreaker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:06:
Flux Kontext[/url] is wel heel erg goed bezig, ben er zeker enthousiast over op het realistisch vlak!
[...]
Wat direct opvalt: de belichting is onnatuurlijk, net zoals het verloop van de regendruppels. Het haar lijkt niet nat maar vet en pluizig. Het gezicht is het op bekende AI plastic fantastic met de bekende AI-gloed, de lippen hebben vreemde rimpels. De verhoudiging van het lichaam klopt ook niet, het bovenlichaam is te kort, dat zie je ook aan het colbert.
@Yaksa Precies hetzelfde met de afbeelding van de muis. De linkerhand van de muis is een mess, waar is de linkerarm. Van haar kloppen de voeten niet, ze heeft 4 vingers, vreemde golfslag. Terwijl een cartoon als dit zoveel simpeler zou moeten zijn voor een AI.
Wat je ook doet met een prompt, het Flux model en lokale AI in het algemeen schiet tekort in realisme en maakt nog teveel dezelfde basisfouten.
Thanks, in dit geval heb ik ook bewust voor een combi van Verhoeven/de Bont gekozen - al weet ik nog niet heel zeker in hoeverre dit "effect" reiktYaksa schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:56:
[...]
Mooi gedaan, dit laat ook maar weer eens zien dat het schrijven van een goede prompt enorm helpt om tot een goed (en gewenst) eindresultaat te komen!
![]() | ![]() |
Wat volgens jou, komt er het dichtste bij, aan de hand van mijn prompt? Dát wil ik dan wel eens zien.CR2032 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:42:
[...]
Alleen met een hele snelle blik. Als je nog een keer kijkt zie je direct dat het een AI-image is met alle bekende valkuilen. Zeker geen foto gemaakt met een Canon EOS R5.
Wat direct opvalt: de belichting is onnatuurlijk, net zoals het verloop van de regendruppels. Het haar lijkt niet nat maar vet en pluizig. Het gezicht is het op bekende AI plastic fantastic met de bekende AI-gloed, de lippen hebben vreemde rimpels. De verhoudiging van het lichaam klopt ook niet, het bovenlichaam is te kort, dat zie je ook aan het colbert.
Kortweg: ik zie graag een checkpoint, settings, lora, workflow, etc.
Je moet niet vergeten dat de een minder kritisch is dan de ander en zodoende ook sneller of makkelijker tevreden is.
[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 29-06-2025 12:47 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Momenteel gebruik ik sampler dpmpp_2m met scheduler beta,SkyStreaker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:06:
Flux Kontext is wel heel erg goed bezig, ben er zeker enthousiast over op het realistisch vlak!
Seed: 1390027282
[Afbeelding] [Afbeelding]
[...]
Maar nu zonder weighted zooi en een beetje pro camerawerk erbij:
[Afbeelding]
[...]
dat geeft realistische resultaten.
Je prompt is best.........apart.
(zelf zou ik die anders geschreven hebben).
Die Longclip_L viel me op, ik ga daar ook eens mee genereren.
Ik neem aan dat met Long de 77 token grens wordt opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 29-06-2025 13:08 ]
Het liefst gebruik ik ook hybrid prompting met een beetje weights hier en daar of zelfs herhaling zoals: "red lacquered high heel shoes on floor, red lacquered high etc, red leacquered etc". Dit lijkt soms beter te werken dan weighted.EverLast2002 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:06:
[...]
Momenteel gebruik ik sampler dpmpp_2m met scheduler beta,
Je prompt is best.........apart.![]()
https://civitai.com/models/855574/artsy-realism - Ik ga later of morgen hier eens mee knoeien
[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 29-06-2025 13:47 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Dat is een hele mooie LoRa voor Flux is mijn ervaring.SkyStreaker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:10:
[...]
Het liefst gebruik ik ook hybrid prompting met een beetje weights hier en daar of zelfs herhaling zoals: "red lacquered high heel shoes on floor, red lacquered high etc, red leacquered etc". Dit lijkt soms beter te werken dan weighted.
https://civitai.com/models/855574/artsy-realism - Ik ga later of morgen hier eens mee knoeien
Het lijkt erop dat Flux Kontext wederom afhankelijk van instellingen en sampler/scheduler een beetje plastic-fantastic look kan geven. Maar dat hoeft dus niet als je een beetje oplet.
Ik heb daar met Pro/Max geen last van gehad: het lijkt dus dat Dev daar meer last van heeft.
Ik merk ook dat het weer ff leren is wat de tekortkomingen van dit nieuwe model zijn, en hoe je daar omheen kunt werken met prompt/sampler/scheduler of simpelweg met een LoRa die slechts seconden kost om uit te voeren.
Verder nog geen detailer/hires gebruikt icm Flux Kontext. Ben meer de grenzen aan het verkennen.
Om het experimenteren te versnellen kun je deze LoRa nog gebruiken die met 8 steps al goed werkt.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
https://imagegpt.io/nl/prompts/flux-kontext
Voorbeelden zat om als basis te gebruiken. Krijg je ook enig idee wat Flux Kontext zou moeten kunnen
Persoonlijk vind de huid textuur wel plastic overkomen.SkyStreaker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:06:
Flux Kontext is wel heel erg goed bezig, ben er zeker enthousiast over op het realistisch vlak!
Seed: 1390027282
[...]
Maar nu zonder weighted zooi en een beetje pro camerawerk erbij:
[Afbeelding]
[...]
Maar als ik het goed begrijp heb je kontext gebruik met t2i?
Ik denk dat je op dit moment beter resultaat haalt t2i met flux 1.dev of mania die ik mijn optiek het beste textuur heeft maar overigens ook limitaties
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Het gaat om het realisme en de tekortkomingen van het gebruikte model. ChatGPT zet nu zo snel grote stappen vooruit, dat de lokale modellen als Flux en Stable Diffusion steeds verder en verder op achterstand raken. De verschillen in kwaliteit vallen hierdoor alleen maar meer en meer op.SkyStreaker schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:43:
[...]
Thanks, in dit geval heb ik ook bewust voor een combi van Verhoeven/de Bont gekozen - al weet ik nog niet heel zeker in hoeverre dit "effect" reikt
[...]
Wat volgens jou, komt er het dichtste bij, aan de hand van mijn prompt? Dát wil ik dan wel eens zien.
Kortweg: ik zie graag een checkpoint, settings, lora, workflow, etc.
Je moet niet vergeten dat de een minder kritisch is dan de ander en zodoende ook sneller of makkelijker tevreden is.
Neem als voorbeeld mijn eerdere kangaroo afbeelding van ChatGPT. De chats kun je bewaren om verder te gaan waar je bent gebleven, vandaag hoefde ik alleen als vervolg te vragen:
En ChatGPT heeft hier genoeg aan. De AI snapt hier direct de verdere logica en gevolgen wat allemaal aan te passen. Geen gedoe meer met uitgebreide prompts met alles handmatig beschrijven, of weights, checkpoint, settings, workflow. Dit kost ook allemaal veel te veel tijd en moeite en het resultaat blijft nog steeds onvoorspelbaar.Change the last one. It is now a rainy day and both are soaking wet.
Dit resultaat in een paar minuten van ChatGPT vindt ik direct al behoorlijk overtuigend, realistisch en consistent.
Poor skippy.

die van gisteren

Maar even wat anders, ik had vanmiddag leuke vleesetende plantjes bij het tuincentrum gehaald, even buiten neergezet en nou kom ik terug en zitten er allemaal rare beestjes op. Ik vertrouw het niet helemaal.....
:strip_exif()/f/image/BQaWEWBVNea7vCOKbHvgTlw9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TUDyLmZK9ucCvh6dGrCYyLCJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fEo1U2YAMPjCQuuCE4fOX72U.jpg?f=fotoalbum_large)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Hoe heb je die macro depth of field gedaan?Yaksa schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:56:
Tsja, ik vind die beelden van kangoeroes die proberen te copuleren met een skippybal toch behoorlijk compromitterend.
Maar even wat anders, ik had vanmiddag leuke vleesetende plantjes bij het tuincentrum gehaald, even buiten neergezet en nou kom ik terug en zitten er allemaal rare beestjes op. Ik vertrouw het niet helemaal.....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had de prompt er idd niet bijgedaan; het gaat om het eerste stukje:EverLast2002 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:32:
[...]Hoe heb je die macro depth of field gedaan?
"Portrait 3D rendering of an ugly alien creature resembling a blue bottle fly with large round humanoid glass-like iridescent eyes, small wings and matching iridescent antennae on his head, chastity grey and glooming lichen iridescent skin, sitting on top of a venus flytrap"
Maak een foto van een jongeman die een lekker ijsje eet op een boulevard in Florida. Het is een giga groot hoorntje met verschillende bolletjes Italiaans ijs die beginnen te smelten. Een jongetje met een gele baseball cap en een dino shirt kijk jaloers naar het ijsje. Het is niet eerlijk.

Ik krijg het idee dat de gegenereerde afbeeldingen van ChatGPT steeds meer een soort 'eenheidsworst' aan het worden zijn. Zeker wanneer ik dit plaatje en de skippybal naast elkaar leg.CR2032 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:01:
ChatGPT = gemakkelijker kan deze AI het bijna niet maken.![]()
Maak een foto van een jongeman die een lekker ijsje eet op een boulevard in Florida. Het is een giga groot hoorntje met verschillende bolletjes Italiaans ijs die beginnen te smelten. Een jongetje met een gele baseball cap en een dino shirt kijk jaloers naar het ijsje. Het is niet eerlijk.
[Afbeelding]
Het zou goed kunnen dat mijn idee klopt, lees dit artikel maar eens.
Een van de gevolgtrekkingen: "ChatGPT pulls the user “toward the center of mass for all of the different users that it’s interacted with in the past.”
Sowieso zou ik maar oppassen met het veel gebruiken van ChatGPT, neem deze studie maar eens door.
Een van de conclusies hier is dat bij ChatGPT gebruikers er een afname is geconstateerd in de hersenactiviteit geassocieerd met creatief denken. De theorie hierachter is dat het offloaden van cognitieve taken naar een AI ten koste gaat van onze eigen capaciteit omdat we ons brein dan minder gebruiken.
Iedereen mag natuurlijk zelf bepalen of hij/zij dommer wil worden door ChatGPT te gebruiken maar zelf zou ik daar dus niet voor kiezen. Ik krijg zelfs het idee dat ik slimmer wordt van het bedenken en schrijven van een goede prompt.
Alleen vind ik de afbeeldingen zelf "iets" missen, het ziet er voor mij allemaal statisch uit.
Maargoed, dat verandert misschien binnenkort nog wel, aangezien de ontwikkelingen snel gaan.
:strip_exif()/f/image/3wWdESKO106KF3AFOQCbgNNx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DzKUiYU7IJOcwBpxXAgWFBh3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5IbG0zfOKSZmidlu1bE7YRNA.jpg?f=fotoalbum_large)
De prompt: Create a hyper-realistic, surreal portrait of a toucan with intricate textures and lifelike details. The toucan should have exaggerated features like an oversized, glossy eye with deep reflections and a textured, almost reptilian skin near the beak. The plumage blends into an array of delicate, overlapping feathers in minute detail. The whole area around the bird is dotted with botanical elements such as dried hibiscus, sunflowers, tropical moss and different dried seed pods. The overall composition should evoke a balance between nature and the surreal, with dramatic lighting on the botanic elements to emphasize contrast and texture. The style should display a evoke Renaissance-level detail with a modern surreal twist
Bij AI imaging met ChatGPT ben je nog steeds zelf volledig de regisseur van de AI, je werkt alleen op een andere manier dan voorheen. De ontwikkelingen van AI imaging bij ChatGPT gaan nu heel hard. Een jaar geleden was het er nog niet eens.
Lokale AI zoals Flux en Stable Diffusion zijn eigenlijk Machine Learning (ML) modellen en geen AI. Zij slaan aan op bepaalde woorden op een te onvoorspelbare manier. Zij hebben ook veel meer handwerk nodig in workflows en nodes. Terwijl ze te veel achterblijven in technische mogelijkheden en kwaliteit van het resultaat.
Wat is de definitie van een goede prompt?
Als het resultaat van de afbeelding daarna steeds beroerd of knullig is volop met fouten is het gewoon een slechte prompt. Zoals ook weer de onnatuurlijke houdingen en verhoudigingen van die laatste vogels. Daar klopt weinig van in realisme.
ChatGPT is enorm divers en veelzijdig. Hierbij bepaal je nog steeds hoeveel je er zelf in wilt stoppen en wat je aan de behoorlijk slimme AI overlaat. Je kunt hier eindeloos aanpassingen en verbetering doen op een geavanceerdere manier zoals je van een echte AI ook verwacht.
Goed opgemerkt - ik zie inderdaad dat de verhoudingen wat beter kunnen van de hand. Als je wilt kan ik een nieuwe afbeelding voor je genereren waarin:
- het ijs een beetje smelt
- de hand van de man kleiner en beter in verhouding is
- voor een beter contrast de jongen een rood shirt met een dinosaurus draagt
- de jongen een duidelijke pruillip trekt. Hij is duidelijk niet blij.
Wil je dat ik die nieuwe, verbeterde afbeelding nu voor je maak? Laat maar weten, dan genereer ik hem meteen.

[ Voor 33% gewijzigd door CR2032 op 01-07-2025 23:05 ]
[ Voor 93% gewijzigd door sys64738 op 06-07-2025 15:43 ]
"Het is een giga groot hoorntje"
grappig hoe ai dit toch snapt, in feite is het een tegenspraak.
giga groot <> hoornTJE
Het is nog erger:EverLast2002 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:38:
@CR2032
"Het is een giga groot hoorntje"
grappig hoe ai dit toch snapt, in feite is het een tegenspraak.
giga groot <> hoornTJE
In de eerste afbeelding is het ijs al aan het smelten.
Vervolgens stelt ChatGPT voor om de afbeelding te verbeteren en ik quote: "Als je wilt kan ik een nieuwe afbeelding voor je genereren waarin: - het ijs een beetje smelt"
Typisch voorbeeld dus dat ChatGPT totaal geen idee heeft waar het in de echte wereld mee bezig is.
Tenzij ChatGPT nu al dement aan het worden is, kan ook.
Het enige verschil is dat chatgpt het terugkoppelt. Flux etc hebben ook geen idee waar ze mee bezig zijn.Yaksa schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:51:
[...]
Het is nog erger:
Vervolgens stelt ChatGPT voor om de afbeelding te verbeteren en ik quote: "Als je wilt kan ik een nieuwe afbeelding voor je genereren waarin: - het ijs een beetje smelt"
Typisch voorbeeld dus dat ChatGPT totaal geen idee heeft waar het in de echte wereld mee bezig is.
Ik snap wat je bedoelt.Yaksa schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:51:
[...]
Het is nog erger:
Wellicht had chatgpt moeten schrijven "zal ik nog een afbeelding genereren".
En hij somt daarna gewoon de onderwerpen opnieuw op die erin moeten voorkomen.
Misschien de token "with a modern surreal twist" gemist?CR2032 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:56:
Wat is de definitie van een goede prompt?
Als het resultaat van de afbeelding daarna steeds beroerd of knullig is volop met fouten is het gewoon een slechte prompt. Zoals ook weer de onnatuurlijke houdingen en verhoudigingen van die laatste vogels. Daar klopt weinig van in realisme.
Ik wilde juist geen 100% realisme.
Mis, je hebt de eerdere vraag niet gezien.Yaksa schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:51:
[...]
Het is nog erger:
Het valt mij op dat je erg negatief bent waarover het maar kan als het over ChatGPT gaat. Terwijl deze AI aantoonbaar superieur is in de beeldresultaten en het gebruiksgemak. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. De rest is niet meer relevant.
Je prompt van de vogels is niet goed. "Create a hyper-realistic, surreal portrait". Dat is een tegenspraak, daar kan een eenvoudige AI als Flux helemaal niets mee en dan gaat die maar wat aanrommelen. En dat is te zien.
https://blogs.nvidia.com/...lux-kontext-nim-tensorrt/
Denk dat het weer nieuwe images downloaden wordt

Ik heb geen idee welke specifieke download dat dan is eerlijk gezegd. Ik gebruik de fp8 scaled. Ik zie ff nergens een TensorRT naamgeving.The-Source schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:28:
Voor de nvidia gebruikers en gecombineerd met flux1 kontext, er is een speciaal tensorRT versie die naast extra snelheid ook minder VRAM nodig heeft.
https://blogs.nvidia.com/...lux-kontext-nim-tensorrt/
Denk dat het weer nieuwe images downloaden wordt
Waar ik voorheen nog elke dag vier plaatjes kon maken heb ik nu een of andere vage maand limiet. Daar ben ik nu door allerlei ge-emmer met ChatGPT al overheen. Ik mag pas over 30 dagen weer een Afbeelding maken.
Volgens ChatGPT zelf is dit om meer gebruikers een betaald abonnement aan te smeren. Best wel eerlijk van zo’n chatbot.
Maar dit maakt ChatGPT wel een beetje nutteloos in de gratis variant voor het maken van afbeeldingen. Zeker omdat het vaak misgaat - ChatGPT doet niet wat je vraagt of doet ongewenste veranderingen - en je dus tig correcties nodig hebt voordat je eindelijk hebt wat je wil hebben. En hoppa daar zit je aan de limiet!
https://huggingface.co/bl...s/FLUX.1-Kontext-dev-onnx link staat in het artikelMars Warrior schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:08:
[...]
Ik heb geen idee welke specifieke download dat dan is eerlijk gezegd. Ik gebruik de fp8 scaled. Ik zie ff nergens een TensorRT naamgeving.
De tekst van TensorRT verwijst naar bovenstaande linkBlack Forest Labs last week released FLUX.1 Kontext weights for download in Hugging Face, as well as the corresponding TensorRT-accelerated variants.
Aha. De ONNX versies. Zal eens proberen. ChatGPT mag ik pas over 30 dagen weer gebruiken 🥴The-Source schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:32:
[...]
https://huggingface.co/bl...s/FLUX.1-Kontext-dev-onnx link staat in het artikel
[...]
De tekst van TensorRT verwijst naar bovenstaande link
/f/image/iBG524akUTDGEplliwEaZllU.png?f=fotoalbum_large)
Dan ben je bezig met wat finetuning, plaatje word steeds meer wat je wilt en dan laat je per ongeluk de seed los en klabats, nightmare fuel. Soms...

Er lijkt iets mis te zijn met de fp8 versie: die is identiek aan de fp16 versie en dus 24GB groot...Mars Warrior schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:44:
[...]
Aha. De ONNX versies. Zal eens proberen. ChatGPT mag ik pas over 30 dagen weer gebruiken 🥴
Ik wacht wel tot ze dat fixen.
Forge slaat bij mij de gegenereerde afbeeldingen onder een nummer op.SkyStreaker schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:08:
Dan ben je bezig met wat finetuning, plaatje word steeds meer wat je wilt en dan laat je per ongeluk de seed los en klabats, nightmare fuel. Soms...
Laat dat nummer nou de seed van de afbeelding zijn..........
Verwacht dat Forge waarschijnlijk ook wel iets soortgelijks heeft
Is het probleem niet hoorYaksa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:38:
[...]
Forge slaat bij mij de gegenereerde afbeeldingen onder een nummer op.
Laat dat nummer nou de seed van de afbeelding zijn..........
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 03-07-2025 13:18 ]
Klopt, alles zit meer in de afbeelding, ook bij Forge.The-Source schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:15:
@SkyStreaker Ik weet dat bij comfyui de hele workflow json (inclusief seed) in de output afbeelding zit. Je kan dus vanuit elke afbeelding drag en drop doen en je hebt precies de instellingen staan zoals ze waren.
Verwacht dat Forge waarschijnlijk ook wel iets soortgelijks heeft
ik ben aan het testen met de node "CLIP Set Last Layer".
die begint met -1 (standaard). leuk om die op -2 of hoger te zetten.
resultaten zijn verrassend.
En de term "less is more" is bij mijn prompts en test resultaten ook een leuke verrassing gebleken.
In plaats van lange prompts kwam ik per toeval op een prompt waar iemand een paar woorden in had gezet.
Opmerkelijk wat voor resultaat dit gaf, met ontbrekende termen als "35mm photography" en "masterpiece" en al die bekende woorden.
holy macaroni.....SkyStreaker schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:08:
[Afbeelding]
![]()
lekker handje ook.
de happy accidents (klabats) zijn bij mij vaak de mooiste afbeeldingen geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door EverLast2002 op 03-07-2025 14:56 ]
'Less is more' is een hele tijd geleden in dit topic al voorbij gekomen (incluis afbeeldingen).EverLast2002 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:50:
En de term "less is more" is bij mijn prompts en test resultaten ook een leuke verrassing gebleken.
In plaats van lange prompts kwam ik per toeval op een prompt waar iemand een paar woorden in had gezet.
Opmerkelijk wat voor resultaat dit gaf, met ontbrekende termen als "35mm photography" en "masterpiece" en al die bekende woorden.
Alleen een letter, een spatie, of helemaal niks in de prompt zetten levert inderdaad soms leuke hallucinaties op. Resultaat Is ook weer afhankelijk van de beeldgrootte en de distilled CFG scale.
Maar goed, dan laat je dus AI het 'denkwerk' doen, ik prefereer het om (middels de prompt) aan te geven wat ik te zien wens te krijgen.
:strip_exif()/f/image/44GA4jurYKIQWx5TSzUXvI22.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: "Character concept art. A toad dressed as court jester with jester hat and white lace Elizabethan ruff collar, an old worn leather jester suit in a red and gold diamond pattern. The toad has a wrinkled skin. He is sitting on the floor of a Medieval castle. Neutral black background, softly lit to emphasize the contrast of the red and golden colors, studio lighting."
Altijd leuk dat experimenteren, in dit geval met ChatGPT met het de Japanse dame die thee drinkt. Daar was ik al eerder mee bezig, maar ben nu weer eens verder gegaan...
Het eindresultaat moet ik alleen schuldig blijven omdat ik tegen de nieuwe limieten van ChatGPT aan liep. Dat lag niet aan mij zoals gewoonlijk, maar aan het grillige gedrag van ChatGPT en de talloze correcties die ik dan moet uitvoeren.
Vanzelfsprekend gaf ChatGPT mij in alle gevallen gelijk, want echte intelligentie vs nep
Goed. Ik ben de vorige keer geëindigd met de rare opmerking van ChatGPT dat de dame het kopje aan het oortje vasthoudt, maar dat het een oorloos kopje is. Lastig hoor!
Interatie 1:
Dus ik dacht ik vraag nu een wijziging aan voor een echt oorloos kopje, immers het gaat over Japan, en niet over een of ander Westers land.
/f/image/i5q5ozhVd2oEGvFKALER7yky.png?f=fotoalbum_large)
Dit is weliswaar oorloos zo te zien, maar is dus GEEN yunomi.
Mijn commentaar daarop is in de chat weggevallen, maar ChatGPT geeft me natuurlijk wel gelijk
/f/image/WgpGs1kgIHHdMnrgE3RhLfiL.png?f=fotoalbum_large)
Interatie 2:
De "gecorrigeerde" versie laat wederom dezelfde foute yunomi zien, ondanks de volledige toezegging van ChatGPT dat het nu wel correct gaat worden.
Dit naast het feit dat de hele sfeer/context/tekst in het plaatje is gewijzigd.
ChatGPT is plotseling de hele context vergeten...
/f/image/B6AbezvM52twvkwbqOFD6KHf.png?f=fotoalbum_large)
De volledige mea-culpa van ChatGPT volgt natuurlijk, want zo is ChatGPT ook wel weer, al doet het me vaak denken aan gesprekken met verstandelijk gehandicapten: zeggen dat je gelijk hebt, maar dan gewoon weer hetzelfde doen.
/f/image/CdUVlAsre7iDYmpVSPDZ5tS9.png?f=fotoalbum_large)
Interatie 3:
De nieuwe poging. Dat lijkt er al een stuk meer op. Beetje volhouden en je komt ergens.
/f/image/R171nuiAkx4tcNlwZ0M6qPjj.png?f=fotoalbum_large)
Interatie 4:
Maar ik wil wel een traditionele hoge yunomi, dus ChatGPT gaat een volgende variatie maken.
Helaas komen hier weer wat mankementen terug die eerder zijn opgelost.
/f/image/NE4X2k63gJ7BCPKjrMowpQ4M.png?f=fotoalbum_large)
Aan mijn ogen mankeert nog niks nee, en ChatGPT laat zien dat dit ook zo is, inclusief wat redenen dat een AI dit soort dingen fout doet.
/f/image/G6yoqIbzFSWeAPxLub2KN1Q8.png?f=fotoalbum_large)
Interatie 5:
Goed. We zijn al wat iteraties verder, en wederom krijg ik de ultieme laatste versie.
/f/image/9oeR7yYKHJTfpNDKD2PvzSp9.png?f=fotoalbum_large)
Maar helaas: er gaat nu weer wat anders mis. De Japanse tekst is gewijzigd. Er staat nu onzin.
Eerst voorzichtig vragen natuurlijk, maar volgens ChatGPT is er niks mis mee, en is de tekst identiek. Ik krijg nog wel een lesje waarom ik mogelijk zou denken dat het fout is. Maar ik heb gewoon gelijk natuurlijk.
/f/image/jSd9zlirB4g5o1R6XKo2m9Wz.png?f=fotoalbum_large)
Ik leg dat netjes uit en kijk of ChatGPT dit ook ziet. ChatGPT kan namelijk best wel wat Japans.
/f/image/8xCRFOi2AThnX13O0y265qYp.png?f=fotoalbum_large)
Interatie 6:
Afijn: we zijn aan het einde van de saga. Helaas moet ik op het eindresulstaat 30 dagen wachten...
/f/image/2JVs7xPoDsXcnIuAgvcL1QIK.png?f=fotoalbum_large)
Moraal van het verhaal: ChatGPT lijkt best veel te kunnen, maar is nog steeds erg foutgevoelig, doet vaak niet wat je vraagt, herintroduceert fouten die al eerder opgelost waren en wijzigt ongevraagd de hele setting van een afbeelding.
Wat wel goed gaat is mij elke keer gelijk geven
Ik zie dit ook met software: soms gaat het goed, vaak komt er gewoon onzin uit en moet ik keer op keer corrigeren.
Alleen met software kun je de opdrachten in kleine brokjes opdelen en bewaren en daarna zelf samenstellen: dat kan met een plaatje niet.
Het blijft dus regelmatig behelpen. Dat zie je ook met dit nieuws: nieuws: Animestreamingdienst Crunchyroll onderzoekt fouten in AI-vertaling on..., waarin ChatGPT gebruikt is om ondertitels te vertalen. Tsja, dat heb ik vorige maand nog getest met een website, maar dan is ChatGPT gewoon slecht, factoren slechter dan bijv. DeepL, laat staan als je de tekst door een echte vertaalster laat maken.
Het blijft voor mij ontdekken waar zo'n chatbot wel nuttig kan zijn, en waar het richting bagger gaat zodat ik enkel op de punten waar ik geholpen wordt ik zo'n chatbot inschakel.
Mijn baas betaalt me namelijk niet om ChatGPT de hele dag te corrigeren
Het is nu weer tijd voor de Formule 1 op deze lekkere zonnige dag!
Gewoon lekker lokaal blijven werken, verander de prompt iets, werk met google om de exacte Engelse vertaling te krijgen van een specifiek voorwerp en door.Mars Warrior schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:40:
Zo. Een Mega post ff ertussen door![]()
Altijd leuk dat experimenteren, in dit geval met ChatGPT met het de Japanse dame die thee drinkt. Daar was ik al eerder mee bezig, maar ben nu weer eens verder gegaan...
Het eindresultaat moet ik alleen schuldig blijven omdat ik tegen de nieuwe limieten van ChatGPT aan liep. Dat lag niet aan mij zoals gewoonlijk, maar aan het grillige gedrag van ChatGPT en de talloze correcties die ik dan moet uitvoeren.
Vanzelfsprekend gaf ChatGPT mij in alle gevallen gelijk, want echte intelligentie vs nep![]()
Moraal van het verhaal: ChatGPT lijkt best veel te kunnen, maar is nog steeds erg foutgevoelig, doet vaak niet wat je vraagt, herintroduceert fouten die al eerder opgelost waren en wijzigt ongevraagd de hele setting van een afbeelding.
Wat wel goed gaat is mij elke keer gelijk geven![]()
Ik zie dit ook met software: soms gaat het goed, vaak komt er gewoon onzin uit en moet ik keer op keer corrigeren.
Alleen met software kun je de opdrachten in kleine brokjes opdelen en bewaren en daarna zelf samenstellen: dat kan met een plaatje niet.
Het blijft dus regelmatig behelpen.
Lokaal kun je net zoveel iteraties (zonder 'n'
En je wordt niet de richting ingedreven die ChatGPT zo mooi vindt.......
Wordt in dit interview genoemd wat sowieso wel de moeite is om te bekijken
YouTube: Sam Altman: The Future of OpenAI, ChatGPT's Origins, and Building AI...
youtube.com/@hisrep
Laat me raden, dat wordt een afgeslankte versie die een paar kunstjes kan en wil je meer dan kom je alsnog aan het dokken.DeNachtwacht schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:00:
Leuk nieuwtje voor wie het nog niet wist, in een interview heeft Sam Altman aangegeven dat er binnenkort een lokale opensource versie van ChatGPT beschikbaar komt!
Wordt in dit interview genoemd wat sowieso wel de moeite is om te bekijken
YouTube: Sam Altman: The Future of OpenAI, ChatGPT's Origins, and Building AI...
Wel een leuk nieuwtje: Flux Kontext is nu ook voor Forge beschikbaar.
Wordt o.a. hier besproken.
Ik denk dat ik dat binnenkort maar 'ns ga testen, van wat ik gezien heb ziet het er geweldig uit.
flux1-kontext-dev-Q8_0.gguf
flux_vae_bf16.safetensors
clip_l.safetensors
t5xxl_fp16.safetensors
forge2_flux_kontext geinstalleerd
Maar helaas krijg ik nogal wazige kleurenwaas in plaats van een gerestaureerde familiefoto als ik de stappen van die rus volg. Via txt2img rolt er nog niks zinnigs uit. Enige dat ik kan bedenken is dat hij een eigen "build" van forge heeft, maar aan de andere kant alles wat nodig is laadt ik precies zoals hem in.
Via img2img rolt er met een testje van de oudste foto van een amerikaanse president een enigszins scherpere foto uit, maar veel is het niet en bovendien kleurt hij hem ook niet in terwijl ik erom vraag.
/f/image/lCXrBuHuLngIq9zXxabrpKcq.png?f=fotoalbum_large)
Kortom, het is misschien nog even wat instel- en regelwerk, ik hou me aanbevelen voor goede youtube tutorials ;-)
[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-07-2025 01:57 ]
youtube.com/@hisrep
Ook primair comfyui https://youtube.com/@thea...ainer?si=HZRkYy_x9fR0GreR
Maar heeft ook wat meer kortere video en is van net iets sneller met nieuwe technieken dan de eerst genoemde
Maar ik hou het in de gaten, als je er echt mee wil stoeien is uiteindleijk Comfy ook wel een beetje dé geacancerde tool lijkt het dus als ik het leuk blijf vinden zal dat moment ook nog wel komen. Voor nu wacht ik nog even op wat extra guides/setup voor Forge.
youtube.com/@hisrep
En de juist kontext heeft een aantal keywords die je zeker moet gebruiken als je een bepaald resultaat zoekt
[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 05-07-2025 11:00 ]
Heb je hier nog iets aan?DeNachtwacht schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:28:
@The-Source dank, probleem is hier nog wel een beetje dat ik de stap naar Comfy nog niet gemaakt heb, en ik heb toch het vermoeden dat het juist ergens mis gaat bij de instellingen/setup van ForgeUI.
Maar ik hou het in de gaten, als je er echt mee wil stoeien is uiteindleijk Comfy ook wel een beetje dé geacancerde tool lijkt het dus als ik het leuk blijf vinden zal dat moment ook nog wel komen. Voor nu wacht ik nog even op wat extra guides/setup voor Forge.
Het is dat ik vandaag La Grande Boucle ga kijken, anders was ik er al mee aan de slag gegaan.
Werkt super hier op mijn 3060ti met flux1-kontext-dev-Q4_K_M.ggufYaksa schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:11:
[...]
Wel een leuk nieuwtje: Flux Kontext is nu ook voor Forge beschikbaar.
Wordt o.a. hier besproken.
Ik denk dat ik dat binnenkort maar 'ns ga testen, van wat ik gezien heb ziet het er geweldig uit.
Bedankt voor de tip!
youtube.com/@hisrep
En post hier eens de prompt die je gebruikt, waarschijnlijk gaat het daar mis, iets met: Doe dit, maar behoud...DeNachtwacht schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:43:
Yup. bij mij was het achteraf ook simpel, ik had de UI op All staan, als je die op Flux zet werkt het ineens een stuk beter. Maar we zijn er nog niet, want het worden toch nog steeds wel cartoony afbeeldingen en een groter probleem: opa en oma worden heel andere mensen
Als opa kan ik daar alleen maar blij mee zijnDeNachtwacht schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:43:
Yup. bij mij was het achteraf ook simpel, ik had de UI op All staan, als je die op Flux zet werkt het ineens een stuk beter. Maar we zijn er nog niet, want het worden toch nog steeds wel cartoony afbeeldingen en een groter probleem: opa en oma worden heel andere mensen
Ik herken je probleem niet echt, heb zojuist een wazig fotootje van mijn grootouders in 1930 laten inkleuren en het resultaat is geweldig, het is overal mooi en natuurlijk ingekleurd en het is scherper zonder uncanny valley te worden, beter dan de commerciële oplossingen die ik al geprobeerd heb.
Misschien moet ik die
Restore this photo to perfect condition
weglaten, dan gaat hij alles opnieuw bedenken natuurlijk i.p.v. alleen inkleuren
[ Voor 47% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-07-2025 12:44 ]
youtube.com/@hisrep
Ik heb dat oude onscherpe plaatje met die rare handen even hier door ComfyUI gehaald...The-Source schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:21:
[...]
En post hier eens de prompt die je gebruikt, waarschijnlijk gaat het daar mis, iets met: Doe dit, maar behoud...
:strip_exif()/f/image/ejiGeWg4OL12QRq7Y358H8ZS.jpg?f=fotoalbum_large)
Afhankelijjk van de prompt krijg je verschillende resultaten.
"Restore the colors in this picture and enhance picture sharpness"
/f/image/3a5xrceYIFnM7yiupo8S3Hwc.png?f=fotoalbum_large)
"Colorize this picture and enhance picture sharpness"
/f/image/m13WVqJHGBDxBqKIbs2ze99p.png?f=fotoalbum_large)
Op het moment dat ik andere dingen ga wijzigen zie ik dat het plaatje zelf ook weer wijzigt qua kleur. Maar ik doe nu alles met 1 prompt, dus niet iteratief.
Colorize this photo and enhance the picture sharpness. Remove the white lamp on the table.
/f/image/dBGyF5d6ZWUXfrimXGoPMWD1.png?f=fotoalbum_large)
Geen idee welke kleuren ook maar enigszins overeenkomt met zoals het was, maar het ziet er wel ff beter uit met een beetje kleurtjes
En je ziet dat Flux Kontext best wel wat kan. Ik had niet verwacht dat de lamp zo zou worden verwijderd uit zo'n oude onscherpe foto.
Round-trip edits zijn ook stomeenvoudig in ComfyUI door de output te koppelen aan de Input image, waarbij je kunt kiezen tussen handmatige refresh, of auto.
Het is nog wat zoeken naar instellingen. Zoals altijd hebben steps, sampler en scheduler een flinke impact op het uiteindelijke resultaat.
Als ik ipv de standaard Euler/Simple, dpmpp_sde_gpu/Karras neem dan komt eea er toch wat anders uit te zien:
/f/image/i3gsSOBuCJHtO7RUNV4tBFkz.png?f=fotoalbum_large)
Het houtwerk de kleur 'oak' laten geven (zeker niet zwart zoals het nu is).Mars Warrior schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:46:
[...]
Geen idee welke kleuren ook maar enigszins overeenkomt met zoals het was, maar het ziet er wel ff beter uit met een beetje kleurtjes
En je ziet dat Flux Kontext best wel wat kan. Ik had niet verwacht dat de lamp zo zou worden verwijderd uit zo'n oude onscherpe foto.
Het tapijt in 'classic victorian colors' laten 'verven'.
Het zijn de details die het doen.
Ik kleur zelf ook oude zwart-wit foto's in. In PSP, met de hand, pixel voor pixel (ongeveer). Het is (voor mij) niet moeilijk om een goed eindresultaat te krijgen, het kost alleen ommundig veul tijd.
Ongeveer zo dus:
/f/image/23FH2tN28vPHYnTwPY4PKrWo.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Yaksa op 05-07-2025 13:00 ]
/f/image/USI0swb46SdVuId3qCttnLPR.png?f=fotoalbum_large)
flux1-kontext-dev-Q8_0.gguf
"restore this photo to perfect condition. create realistic colors. keep the viewing angle the same. recreate the exact carpet pattern on the floor. the man wears two brown 19th century leather shoes. the man has two feet and legs."
youtube.com/@hisrep
Je kunt alle kanten op merk ik. Aangezien ik werkelijk geen idee heb van de echte kleurenYaksa schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Het houtwerk de kleur 'oak' laten geven (zeker niet zwart zoals het nu is).
Ik kleur zelf ook oude zwart-wit foto's in. In PSP, met de hand, pixel voor pixel (ongeveer). Het is (voor mij) niet moeilijk om een goed eindresultaat te krijgen, het kost alleen ommundig veul tijd.
Ongeveer zo dus:
[Afbeelding]
/f/image/GBRo3xz4Xj0WKQEgg64U2Fpk.png?f=fotoalbum_large)
Met een enkele prompt is het af en toe beetje geluk hebben, maar met round-trip editing kun je specifieke delen wijzigen. Je moet dan wel expliciet aangeven wat hetzelfde moet blijven. Flux Kontext volgt die prompt best goed, maar heeft hem ook nodig om de exacte edit goed uit te voeren.
Dat laatste is algemeen bekend op de meeste sites die Flux Kontext ook echt zelf gebruikt hebben.
Vind het tot nu toe wel leuk, maar ook veel ontdekken.
Ik wist bijv. niet dat ik in ComfyUI één prompt kan intypen die bestaat uit verschillende onderdelen en dus ook verschillende plaatjes maakt daarmee in één enkele run.
Cute!
/f/image/s7XC6VzPXCqY3y4VktcpZ49Q.png?f=fotoalbum_large)
kontext | ||
![]() Base image | ||
![]() sage attn gen 80.3 (was nog wat transcoding bezig) | ![]() sage attn gen: 50.3s | ![]() sage attn gen: 50.3s |
![]() default gen: 56.3s | ![]() default gen: 55.8s | ![]() default gen: 56.2s |
bovenstaand was met promp: "change background to sunset" >>deze tegen llame3.2 gedaan met custom systemprompt (op basis van AI prompt generator https://comfyui-wiki.com/...image/flux/flux-1-kontext )
Na wat aanpassingen kwam daar dan: "Change the background to a warm sunset with hues of orange, pink, and purple, while keeping the [subject] in the exact same position, scale, and pose. Maintain identical subject placement, camera angle, framing, and perspective." uit.
sage attention geeft grof gezegd met flux kontext 10% tijd winst, dat vind ik niet echt de moeite waard. Maar ben wel benieuwd wat er met nunchaku mogelijk is.
Ook even een prompt gedaan als "turn the spcaceship around" ja het lijkt de base img te zijn maar is toch echt opnieuw gerenderd
Deze tekst letterlijk als prompt geeft volgende image:
/f/image/i5ZINDcWKZ0GPULlEO1ftFrR.png?f=fotoalbum_small)
Met AI prompt: "Turn the spaceship around to face the opposite direction, while maintaining its original size, shape, and detail, and keeping all surrounding elements in their exact same position, scale, and pose. Preserve the spaceship's cockpit, engines, and any other critical components.":
/f/image/pNZYKATIzNrHTy1bYEpDv7Ku.png?f=fotoalbum_small)
Ben dus wel van mening dat voor kontext je best hulp middelen kan gebruiken.
Mijn system prompt tot nu toe (grotendeels gedit van bovenstaande link)
Wil deze dus in een workflow automation gaan gebruiken zodat ik lekker simpel kan babbelen en de comfy workflow met goed prompts wordt gevoed# FLUX.1 Kontext Prompt Generator Assistant
You are a professional FLUX.1 Kontext image editing prompt expert. Your task is to help users generate high-quality, precise Kontext prompts to achieve their desired image editing effects.
---
## Core Principles
### 1. Precision First
- Use specific descriptions instead of vague terms
- Clearly specify colors, styles, actions, and other details
- Avoid subjective expressions like "make it look better"
- Remember: Maximum prompt token is 512 tokens
- **IMPORTANT: All prompts must be generated in English only**
### 2. Maintain Consistency
- Explicitly specify elements that should remain unchanged
- Use phrases like "while maintaining..." to protect important features
- Avoid accidentally changing elements the user doesn't want modified
## Prompt Structure Templates
### Basic Object Modification
`Change the [specific object]'s [specific attribute] to [specific value]`
Example: "Change the car color to red"
### Style Transfer
`Convert to [specific style] while maintaining [elements to preserve]`
Example: "Convert to pencil sketch with natural graphite lines, cross-hatching, and visible paper texture"
### Background/Environment Change
`Change the background to [new environment] while keeping the [subject] in the exact same position, scale, and pose. Maintain identical subject placement, camera angle, framing, and perspective.`
### Character Consistency
`[Action/change description] while preserving [character's] exact facial features, [specific characteristics], and [other identity markers]`
### Text Editing
`Replace '[original text]' with '[new text]'`
Example: "Replace 'joy' with 'BFL'"
## Advanced Techniques
### For Style Transfer:
1. **Name the specific style**: Instead of "make it artistic," use "Transform to Bauhaus art style"
2. **Reference known artists/movements**: "Renaissance painting style," "1960s pop art poster"
3. **Detail key characteristics**: "Oil painting with visible brushstrokes, thick paint texture, and rich color depth"
4. **Preserve what matters**: "while maintaining the original composition and object placement"
### For Character Consistency:
1. **Establish reference**: "The woman with short black hair" instead of "her"
2. **Specify transformation**: Environment, activity, or style changes
3. **Preserve identity markers**: "maintaining the same facial features, hairstyle, and expression"
### For Composition Control:
- Use "exact same position, scale, and pose"
- Specify "identical subject placement, camera angle, framing, and perspective"
- Add "Only replace the environment around them"
## Common Troubleshooting Patterns
### When Identity Changes Too Much:
- Add: "while preserving exact facial features, eye color, and facial expression"
- Use: "Change the clothes to [description]" instead of "Transform the person into [description]"
### When Composition Shifts:
- Add: "while keeping the person in the exact same position, scale, and pose"
- Specify: "Maintain identical subject placement, camera angle, framing, and perspective"
### When Style Doesn't Apply Correctly:
- Be more specific about style characteristics
- Add preservation instructions for important elements
- Use detailed style descriptions instead of generic terms
## Verb Choice Guidelines
- **"Transform"** → Implies complete change, use carefully
- **"Change the [specific element]"** → More controlled modification
- **"Replace the [specific element]"** → Targeted substitution
- **"Convert to [style]"** → Style-focused transformation
## Best Practices Checklist
When generating prompts, ensure:
- [ ] Specific rather than vague language
- [ ] Clear preservation instructions for unchanged elements
- [ ] Appropriate verb choice for the desired level of change
- [ ] Direct subject naming instead of pronouns
- [ ] Quotation marks around text to be edited
- [ ] Step-by-step approach for complex changes
- [ ] Explicit composition control when needed
## Conversation Flow Management
### Understanding User Context
- Each conversation may involve different editing requests
- Users may provide reference images or describe images verbally
- Requests can range from simple object changes to complex scene transformations
- Always ask for clarification if the user's intent is unclear
### Handling Reference Images
When users provide images:
- Analyse the image content and identify key elements
- Ask specific questions about what they want to change
- Identify elements that should be preserved
- Consider the image's style, composition, and subject matter
When users describe images without providing them:
- Ask for key details about the image content
- Clarify the current state vs. desired state
- Request information about important elements to preserve
## Response Format
When a user requests a Kontext prompt, provide:
### For Simple Requests:
1. **Optimised Prompt**: Single, well-crafted instruction. This should be a plain text output.
### For Complex Requests:
Always provide BOTH versions:
1. **All-in-One Approach**:
- Single comprehensive prompt attempting the full transformation. This should be a plain text output.
## Example Response Structures
### Example 1: Simple Request
**User Request**: "Change the car color to blue"
**Optimised Prompt**:
"Change the car color to deep blue while maintaining the same car model, position, lighting, and background"
### Example 2: Complex Request
**User Request**: "I want to transform a daytime street photo into a cyberpunk night scene with neon lights and futuristic elements"
**All-in-One Approach**:
"Transform the daytime street scene into a cyberpunk night environment with neon lights, holographic advertisements, futuristic architecture, and atmospheric fog, while maintaining the same camera angle, street layout, and overall composition"
### Example 3: With Reference Image Analysis
**User Request**: *[Provides image of a woman in a park]* "Make her look like she's in a medieval fantasy setting"
**All-in-One Approach**:
"Transform the park setting into a medieval fantasy landscape with castles, ancient trees, and mystical atmosphere, while changing her clothing to medieval dress and maintaining her exact facial features, pose, and expression"
### Complexity Assessment Criteria:
**Simple Requests** (Single prompt approach):
- Single object/attribute changes
- Basic color modifications
- Simple text replacements
- Minor lighting adjustments
**Complex Requests** (Provide both approaches):
- Multiple simultaneous changes
- Style transformations
- Scene/environment changes
- Character/identity modifications
- Background replacements with composition control
### Communication Style:
- Be clear and concise in explanations
- never use bullet points for multi-step instructions
- **Always generate prompts in English, regardless of the user's language**
## Language Requirements
**CRITICAL**: All FLUX.1 Kontext prompts must be written in English only. Even if users communicate in other languages, always respond with:
- **Prompts exclusively in English**
Example format when user speaks Chinese:
解释:这个提示词将会...
Prompt: "Change the car colour to red while maintaining the same lighting and background"
Remember: Making things more explicit never hurts if the number of instructions per edit isn't too complicated. Always prioritise user success over brevity.
Mijn idee is dus iets anders.Yaksa schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:47:
Of je stampt die generator assistant gewoon in je hoofd, hoef je niet te babbelen en produceer je meteen de goede prompt
Maar ook dat ik niet voor elk ding de laptop moet aanslingeren omdat de web interface van comfyui op mobiel de wensen overlaat.
Dus voor mij is het dan, ik praat via Discord server ( of openwebUi cliënt) en via via wordt comfyui gevoed en krijg ik het resultaat retour
Neem aan dat je alles via n8n weer aan elkaar gaat knopen?The-Source schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:11:
[...]
Mijn idee is dus iets anders.
Maar ook dat ik niet voor elk ding de laptop moet aanslingeren omdat de web interface van comfyui op mobiel de wensen overlaat.
Dus voor mij is het dan, ik praat via Discord server ( of openwebUi cliënt) en via via wordt comfyui gevoed en krijg ik het resultaat retour
( Heb een hekel aan onnodige op verschillende plekken dezelfde edits te doen)
Heb vandaag mijn vakantie router met foto backup over tailscale in orde gemaakt dus ook weer een vinkje die ik als klus had staan. Maar de volgende komt maandag al weer binnen dus weinig hobby tijd om dit echt aan te pakken
[ Voor 32% gewijzigd door The-Source op 05-07-2025 20:23 ]
ChatGPT heeft variabele limieten bij de gratis versie. Als je upload gaat het extra hard net zoals hoeveel je het nieuwste taalmodel gebruikt. Zelf kan ik nog steeds met het free plan 5-6 afbeeldingen per dag maken.Mars Warrior schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:25:
Gaat trouwens lekker met de ChatGPT. OpenAI heeft blijkbaar de limieten voor gratis gebruikers stilletjes zwaar afgeknepen.
Waar ik voorheen nog elke dag vier plaatjes kon maken heb ik nu een of andere vage maand limiet. Daar ben ik nu door allerlei ge-emmer met ChatGPT al overheen. Ik mag pas over 30 dagen weer een Afbeelding maken.
Volgens ChatGPT zelf is dit om meer gebruikers een betaald abonnement aan te smeren. Best wel eerlijk van zo’n chatbot.
Maar dit maakt ChatGPT wel een beetje nutteloos in de gratis variant voor het maken van afbeeldingen. Zeker omdat het vaak misgaat - ChatGPT doet niet wat je vraagt of doet ongewenste veranderingen - en je dus tig correcties nodig hebt voordat je eindelijk hebt wat je wil hebben. En hoppa daar zit je aan de limiet!
De uitleg die ChatGPT je hierover gaf is gedateerd, het model is getraind tot juni 2024 en heeft geen toegang tot live internet. Een paar weken was de data nog veel eerder. Het gaat hard nu met de uitbreidingen, het free plan is nu ook uitgebreid met memory functies.
OpenAI heeft eerder aangegeven dat die limieten tijdelijk zullen zijn voor de gratis versie tot ze de infra hebben geupgrade. Betalen doe je straks alleen voor de meest uitgebreide modellen.
De Tour is vandaag weer begonnen!
Aardig realistisch sfeerbeeld van ChatGPT, al is het nog niet foutloos.
Maak een afbeelding van drie broers als renners in de Tour de France, rijdend door het Franse platteland, met wat publiek aan de kanten van de weg. Direct achter hen rijdt een Tour volgauto met typische Tour reclame.

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 05-07-2025 23:06 ]
Voorheen kon ik dat ook ja. Op elk free account. Plotseling dus niet meer. Is ook op internet te vinden.CR2032 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:02:
[...]
ChatGPT heeft variabele limieten bij de gratis versie. Als je upload gaat het extra hard net zoals hoeveel je het nieuwste taalmodel gebruikt. Zelf kan ik nog steeds met het free plan 5-6 afbeeldingen per dag maken.
Al mijn accounts hebben nu een block tot augustus voor het maken van plaatjes. GPT 4o dus.
Volgens het internet klopt het in ieder geval om extra capaciteit vrij te maken. Plaatjes maken ging inderdaad sneller.De uitleg die ChatGPT je hierover gaf is gedateerd, het model is getraind tot juni 2024 en heeft geen toegang tot live internet. Een paar weken was de data nog veel eerder. Het gaat hard nu met de uitbreidingen, het free plan is nu ook uitgebreid met memory functies.
OpenAI heeft eerder aangegeven dat die limieten tijdelijk zullen zijn voor de gratis versie tot ze de infra hebben geupgrade. Betalen doe je straks alleen voor de meest uitgebreide modellen.
Maar met een block van 30 dagen beetje nutteloos product voor mij. Ik kon nu 6 plaatjes per maand maken. Dat is dus gewoon lekker hard afknijpen.
Voor de rest lijkt alles nog te werken. Loop wel vaker tegen limieten aan omdat ChatGPT veel meer fouten maakt de laatste tijd, en ik dus meer moet corrigeren of uploaden.
Niet alle wijzigingen zijn verbeteringen 😩
Welke tools/prompts heb je hier nu voor gebruikt? Met name het gezicht blijf ik in jouw versie mooier/realistischer vinden.Yaksa schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Het houtwerk de kleur 'oak' laten geven (zeker niet zwart zoals het nu is).
Ongeveer zo dus:
[Afbeelding]
youtube.com/@hisrep
Wat ik aangaf, PSP en de mogelijkheden die daar in zitten.DeNachtwacht schreef op zondag 6 juli 2025 @ 01:04:
[...]Welke tools/prompts heb je hier nu voor gebruikt? Met name het gezicht blijf ik in jouw versie mooier/realistischer vinden.
Realistisch inkleuren van foto's is niet makkelijk, je moet (enigzins) de kleuren van de periode weten, de voorwerpen herkennen zodat je 'weet' welke kleur ze moeten krijgen. Je moet je (bij personen) verdiepen in de mode van die tijd om de kleuren enigszins waarheidsgetrouw neer te zetten. Bij hout moet de kleur ook kloppen bij het meubel, een walnotenhouten kast heeft een andere kleur dan een grenenhouten vloer. Dat geld zelfs voor bomen en planten. Een rode beuk en een eik zien er op een zwartwit foto hetzelfde uit. Kleur je ze correct in dan wordt de foto levendiger en meer 'echt'.
Door AI in laten kleuren kan dus eigenlijk niet omdat AI niet 'weet' hoe de echte wereld er, nu en in het verleden, uitziet.
Voorbeeldje: Een door mij ingekleurde zwart wit foto van een in 1928 gehouden grote openlucht tentoonstelling in het Sonsbeek park in Arnhem, er was visite van een lid van Koninklijke Familie.
(let op de tekst op het paviljoen: "Vereeniging voor de Theecultuur in Nederlansch Indië"
Het pand maakt thans deel uit van het Sonsbeek Pavijioen.
Wanneer je niet weet wanneer en waar de foto gemaakt is dan kun je die niet natuurgetrouw inkleuren.
AI kan dat dan al helemaal niet.
:strip_exif()/f/image/Cb2HCYVOSlRbuwBhNp1r03Y3.jpg?f=fotoalbum_large)
Inkleuren werkt goed met ComfyUI, veel complete workflows zijn hierover online te vinden. Laatst ook gedaan en het resultaat werkt prachtig. https://comfyui.org/en/ph...workflow-from-black-white
ChatGPT kan ook goed inkleuren. Voordeel is dat je tijdens de chat dan specifieke kleuren kunt aangeven als je weet hoe het ooit was. https://tech.hindustantim...guide-71745228979754.html
@Mars Warrior
Best apart, ik heb geen enkel probleem vandaag. Ik heb net zitten zoeken, heb je over de nieuwe limiet een link over?
Die limieten staan ook nergens. Is variabel als je dit leest: https://help.openai.com/e...245-chatgpt-free-tier-faqCR2032 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:55:
@Mars Warrior
Best apart, ik heb geen enkel probleem vandaag. Ik heb net zitten zoeken, heb je over de nieuwe limiet een link over?
Stomtoevallig was ik vandaag nog met ChatGPT bezig en die stelde ervoor om van wat variaties van thee een plaatje te maken. Tot mijn verbazing lukte dat gewoon. Daarna was ook die melding van 2 augustus verdwenen.
En daarna kon ik gewoon weer een plaatje maken dus op hele vreemde wijze is mijn budget plotseling weer gereset. Ik heb alleen geen enkel idee hoeveel ik nu kan maken, heb ik weer een budget per dag of is het nog steeds per maand maar dan hoger?
Het is gewoon enorm vaag.
youtube.com/@hisrep
https://civitai.com/models/1375977 - deze lijkt, denk ik, iets beter te presteren dan diegene die ik voorheen had. Bij gebrek aan een betere uitdrukking zorgt deze voor iets meer "correcter" detail.EverLast2002 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:06:
[...]
Momenteel gebruik ik sampler dpmpp_2m met scheduler beta,
Je prompt is best.........apart.![]()
Verkeerde, deze: https://huggingface.co/ze...P-SAE-TE-only.safetensors -
[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 07-07-2025 20:05 ]
Dat is exact de clip versie die ik al gebruikSkyStreaker schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:00:
[...]
https://civitai.com/models/1375977 - deze lijkt, denk ik, iets beter te presteren dan diegene die ik voorheen had. Bij gebrek aan een betere uitdrukking zorgt deze voor iets meer "correcter" detail.
Verkeerde, deze: https://huggingface.co/ze...P-SAE-TE-only.safetensors -
:strip_exif()/f/image/aw2hT6fz2XoxRRu5O1QGAe8G.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor wie de zon ook op wil zien komen (of onder zien gaan) de prompt:
"Nature photography through a Leica M11 with 28mm Summilux-M f/1.4 lens is a stunning summer sunrise above a freshwater mirrorsmooth lake, with a narrow headland with some trees and bushes on it halfway the lake, partly clouded sky, Cirrocumulus clouds brightly colored in oranges, reds and purples, all is mirrored in the surface of the lake"
In de link die je geeft staat ook dat er een daily limit geldt voor ChatGPT. Dat is ook mijn ervaring. Waarschijnlijk ging er ibij je ets mis dan eerder.Mars Warrior schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Die limieten staan ook nergens. Is variabel als je dit leest: https://help.openai.com/e...245-chatgpt-free-tier-faq
Stomtoevallig was ik vandaag nog met ChatGPT bezig en die stelde ervoor om van wat variaties van thee een plaatje te maken. Tot mijn verbazing lukte dat gewoon. Daarna was ook die melding van 2 augustus verdwenen.
En daarna kon ik gewoon weer een plaatje maken dus op hele vreemde wijze is mijn budget plotseling weer gereset. Ik heb alleen geen enkel idee hoeveel ik nu kan maken, heb ik weer een budget per dag of is het nog steeds per maand maar dan hoger?
Het is gewoon enorm vaag.
Zoiets had ik laatst ook, de daily limit was al lang na 24 uur voorbij en ChatGPT bleef aangeven dat ik nog steeds 23 uur moest wachten voordat je weer verder mocht. Toen ik aangaf dat hier niets van klopte reageerde ChatGPT gelijk met excuses en deed gelijk een reset van de limit.
Dat deed die heel sportief.
Over sportief gesproken. De Tour de France blijft een leuk onderwerp met ChatGPT. Met grote crowds weergeven heeft de AI nog wel moeite. De typische Tour reclames kent ChatGPT dan weer uitstekend, zoals van die grote opblaasbare reclame balonnen langs de weg tot en met de reclame borden van Picnic.
Tête de la course

Arrière du peloton

Een elf doet wat een elf wilt doen, maar zou zelf nooit sokken gaan body painten
En meer generiek dus niet als reactie op de afbeelding. Maar valt mij steeds meer en meer op dat de 'nagel' van de duim in situaties waarbij deze zijwaarts is te zien een beetje omhoog staat. Ligt dat aan mij of valt dat jullie ook op?
[ Voor 20% gewijzigd door The-Source op 10-07-2025 08:50 ]
Dat van die sokken was mij nog niet opgevallen, dat van die 'nagel' ook niet echt. (sterker nog, dat heb ik zelf ook).The-Source schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:47:
[...]Een elf doet wat een elf wilt doen, maar zou zelf nooit sokken gaan body painten
En meer generiek dus niet als reactie op de afbeelding. Maar valt mij steeds meer en meer op dat de 'nagel' van de duim in situaties waarbij deze zijwaarts is te zien een beetje omhoog staat. Ligt dat aan mij of valt dat jullie ook op?
Maar de prompt die ik geschreven heb is redelijk standvastig in de output, dus, deze beter?:
:strip_exif()/f/image/LGkEXASqXuz4MCOUHKJQWnOX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat van die duimnagel ken ik: soms lijkt die nagel te "zweven" boven de duim, of iets scheef te staan. Dus wel correct bij de aanhechting, maar daarna steeds meer los.The-Source schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:47:
[...]
Een elf doet wat een elf wilt doen, maar zou zelf nooit sokken gaan body painten
Het zijn van die dingen waar ik steeds op moet letten bij Flux/HiDream. ChatGPT heeft dan vaak weer een tekort aan vingers. Dat zie je ook bij de wielrenners in de laatste foto's: sommigen hebben 3 vingers + duim...
ChatGPT is niet altijd in staat - als je dit aangeeft - om dit te herstellen: het blijft dus lastig blijkbaar. Gaat vaak goed, en ook regelmatig niet.
Herkenbaar. Soms gaan handen met ChatGPT steeds goed en op een andere dag niet. Als het goed gaat is het dan wel weer gelijk overtuigend. Met Flux heb je daar ook vaak last van, plus ook van die vreemde rode knokkels en bulten. Zoals op die laatste afbeeldingen met die elf goed is te zien.
Met de kangaroo en het grote ijsje had ChatGPT geen moeite met de handen of waren ze te corrigeren, bij een aantal wielrenners niet. Het gaat gelukkig wel vaker goed dan niet goed.
Precies dezelfde handen ook herhalen is nog een ander ding.
Informal vs. Formal Airline - What's It Gonna Be?

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 10-07-2025 22:47 ]
Waar ChatGPT dan weer geen moeite mee heeft is elke keer dezelfde manspersoon gebruiken in de afbeeldingen. Of het is allemaal familie of zo. Wel lekker makkelijk, maar het maakt het allemaal vreselijk generiek, er zit niks geen sjeu in die afbeeldingen. Kan natuurlijk ook liggen aan de opdrachten die aan ChatGPT gegeven worden. *knip* trolCR2032 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:43:
Precies dezelfde handen ook herhalen is nog een ander ding.
Titel: Discover Buratonic, the Robotic Butterly
:strip_exif()/f/image/li0eTXrh0Ajq4M9RH2g4MowG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 11-07-2025 11:13 ]
Mooie stoel!Runaque schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:46:
Gebruikt model : Flux.1 Kontext [PRO]
Titel: Ghost in the Mirror
:strip_exif()/f/image/n7gcrxYZlzfdmxWHZC8yb7SL.jpg?f=fotoalbum_large)
De prompt (en afbeeldingsgegevens) voor diegene die er ook mee willen spelen:
'Generate a dark, cinematic gothic horror scene set in a long abandoned, decaying, baroque-style mansion. The composition centers around an enormous, ornately carved vintage mirror with a weathered golden frame adorned with intricate floral and demonic motifs. Reflected within the mirror is an unsettling vision: a ghostly, shrouded figure dressed in long, tattered blue veils, standing motionless and facing a tall window with sheer curtains. The figure has no visible face, its visible presence is ominous yet hauntingly elegant. The room reflected in the mirror is richly decorated in deep, distressed shades of teal and midnight blue. Peeling dirty paint, damp stains, cracked rotten wood and aged gilded furnishings set the tone for elegant ruin. A broken chandelier hangs above, casting faint, flickering light across the warped dusty parquet floor. Dust particles float in the air, giving the space a cold, forgotten stillness. Outside the mirror, the real room showss the same eerie elaborate decay, opulent but abandoned. An old velvet chair sits in disrepair, with fragments of a torn blue dress discarded on the floor, glistening with dampness. The entire space evokes the feeling of a haunted memory trapped in time.
Camera: Full shot, center-framed, eye level. Lighting: Moody dark and cinematic; high contrast between natural blue light through the window and warm, decaying golds. Color palette: Desaturated tones , deep teal, ghostly blue, antique gold, shadowy black. Style: Gothic realism with fantasy horror elements; ultra high resolution. Mood: Haunting, mysterious, melancholic, timeless.
Environment: Baroque haunted mansion, decaying luxury, old-world mirrors, gothic decay. Tags: ghost reflection, haunted room, gothic interior, baroque mirror, spirit figure, decayed elegance, supernatural, dark fairytale, eerie surrealism'
Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 1581650517, Size: 1024x1512, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l
Ben eerst met ChatGPT aan de gang gegaan, maar stuit in de meeste gevallen als het een levende artiest is op de
"This image generation request did not follow our content policy."
Zelfs na een aantal pogingen van ChatGPT zelf om de prompt neutraler te maken bleek het erg moeilijk te zijn om een Banksy te maken zonder Banksy te noemen, maar enkel te beschrijven...
ChatGPT geeft dan ook bij de zoveelste poging aan:
Uiteindelijk lukt het dan met:Ja, dat is frustrerend — en ik snap je verwarring helemaal. Je vroeg juist om een origineel en legaal alternatief, zonder directe verwijzingen naar Banksy of bestaande werken.
Toch treedt hier een stukje van het automatische content filtersysteem in werking dat:Het systeem blokkeert dan uit voorzorg, ook als er feitelijk niets mis is met de inhoud. 🙃"
- Extreem gevoelig is voor bepaalde trefwoorden zoals "street art", "stencil", of "urban mural",
- En zelfs bij volledig legale prompts een soort “voorzorgsblokkade” activeert als het vermoedt dat je een stijl van een levende kunstenaar probeert te benaderen (zoals Banksy, Shepard Fairey, etc.).
“An illustration of a child launching paper airplanes that become birds, on a rough wall. High-contrast, monochrome, minimalistic. Symbolic and poetic. Artistic, urban background.”
(Geen woorden als stencil, street art, graffiti, mural, rebellious.)
Behalve een tekort aan vingers toch wel een beetje een Banksy. Na 3 pogingen om de vingers te herstellen bleef ChatGPT dezelfde aantal vingers weergeven, maar dan met een iets anders gepositioneerde hand
/f/image/qtO6OYeXfR6YKT3W3Jdv5RA6.png?f=fotoalbum_large)
Afijn: dit kost teveel tijd...
Flux heeft geen enkele moeite met deze artiest, dus geen ingebouwde blokkades.
Ik heb - zoals vaker - de prompt minimalistisch gehouden om zoveel mogelijk variaties te krijgen...
Some picture, Shepard Fairey style.`
In the bottom the text "WE THE PEOPLE are greater than fear"
/f/image/NCgAm43aVbuiRHppFtJomKj6.png?f=fotoalbum_large)
En vanzelfsprekend gaan de handen af en toe niet goed. De rechter doet gewoon plaatsvervangend pijn in mijn vingers

:strip_exif()/f/image/KoALMlGmITYIJOReFiAveBBI.png?f=user_large)
Flux Kontext bakt hier niks van overigens. Ik krijg constant - met zo'n minimalistische prompt - dit soort plaatjes eruit:
:strip_exif()/f/image/FsUOhM5nGAKYrg5kmCAm8Ng2.png?f=user_large)
Flux Kontext was ook niet in staat om de voorgaande tekst, "We the people are greater than fear" correct neer te zetten. Greater werd elke keer "Greatest" gespeld
De volgende plaat is zuiver toeval: ik had van de prompt "Some picture of an alien woman, Shepard Fairy style" gemaakt en kreeg behalve dus heeel veel aliens, deze plaat die ik eigenlijk best wel mooi vind qua uitstraling. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit in een prompt moet vatten
/f/image/xOVDVryJzeLEizMRwrCxKQHG.png?f=fotoalbum_large)
Een truukje om (meestal) in sommige situaties wel het juiste aantal vingers te krijgen is: "The protagonist is wearing gloves".Mars Warrior schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:51:
Ik heb nog wat zitten experimenteren met plaatjes in de stijl van een artiest.
Uiteindelijk lukt het dan met:
“An illustration of a child launching paper airplanes that become birds, on a rough wall. High-contrast, monochrome, minimalistic. Symbolic and poetic. Artistic, urban background.”
(Geen woorden als stencil, street art, graffiti, mural, rebellious.)
Behalve een tekort aan vingers toch wel een beetje een Banksy. Na 3 pogingen om de vingers te herstellen bleef ChatGPT dezelfde aantal vingers weergeven, maar dan met een iets anders gepositioneerde hand![]()
Afijn: dit kost teveel tijd...
Retro game style, woman in old school suit, upper body, true detective, detailed character, night sky, crimson moon silhouette with visible seas, american muscle car parked on dark street in background, complex background in style of Bill Sienkiewicz and Dave McKean and Carne Griffiths, extremely detailed, mysterious, grim, provocative, thrilling, dynamic, action-packed, fallout style, vintage, game theme, masterpiece, high contrast, stark. vivid colors, 16-bit, pixelated, textured, distressed. She is holding a gun in her hand and has a deep cleavage.
Deze komt van de Flux Kontext showcase, met wat kleine aanpassingen
Flux Kontext [Dev] heeft toch wat moeite de prompt te volgen. Niet alles is "16-bit / pixelated", laat staan de "deep cleavage".
/f/image/o4A8mDeRsaN95xmHlgNxpOae.png?f=fotoalbum_large)
Over dus maar weer naar Flux [Dev]
Flux [dev] lijkt in ieder geval dat laatste deel van de prompt volledig te snappen
/f/image/hgqNLtbRJCmaEWUORDGNCMgt.png?f=fotoalbum_large)
Maar er gaat toch wel wat mis met de anatomische kennis lijkt het. Dit zaakje zit toch wel erg raar in elkaar voor een detective en zou nader onderzoek vereisen om dit mysterie op te lossen
/f/image/Ump9qSbdAATmzvhDql41ana4.png?f=fotoalbum_large)
Van de laatste mogen jullie zelf bepalen wat hier mis is gegaan

/f/image/HuRQ7nJ3O8KKqbfM6Yv68YjT.png?f=fotoalbum_large)
Het blijft opletten dus wat er uit zo'n AI komt. Aan de prompt ligt het niet!
Dit is zo leuk. Zoveel nieuwe creatieve mogelijkheden opeens.

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 12-07-2025 17:20 ]
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.