Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06
Yaksa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:36:
[...]
Ik denk dat @Mars Warrior FLUX.1 Context Dev bedoeld, die is (voor zover ik weet) nog niet uit.
Yep het gaat over Flux Kontext Dev. Die is nog niet uit en gezien de mogelijkheden is het ff afwachten hoeveel VRAM dat beestje nodig heeft om fatsoenlijk te draaien.

Flux Pro en Flux Max zijn sowieso beter dan de Dev versie. Ook niet raar gezien je daarvoor moet betalen en ze zullen ook wel een stuk meer VRAM nodig hebben.

De gewone Flux Dev fp8 draait netjes binnen de 16GB VRAM. Net als HiDream Full en HiDream Dev (fp8 versies).
De gguf versies zijn bij mij trager dan de fp8 variant.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik vraag me de laatste tijd wel af of de gratis versie van ChatGPT af en toe geknepen wordt.

De aap is fuzzy, onscherp, etc. Dat heb ik vaker. Maar snap niet waarom.

Zou het Pro abbo betere plaatjes maken met dezelfde prompt?

Als dat zo is, dan gaat mijn vergelijking natuurlijk mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mars Warrior schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:08:
[...]

Dan gaat er toch niets mis bij jou als je met dezelfde seed verschillende plaatjes krijgt :+

Ik heb daar met HiDream in ieder geval geen last van: zelfde seed + scaler/sampler = IDENTIEK plaatje.
Spreek je jezelf nu niet tegen? De afbeeldingen in de links die je stuurt zijn niet identiek, zoals je daar ook zelf aangeeft. En dat is precies mijn punt, het blijft altijd gokwerk. Met HiDream heb ik geen ervaring, als je dit soms bedoeld. ChatGPT doet het ook een stuk beter maar nog niet voorspelbaar genoeg.

*knip* op de man

Local AI is vooral dit. Vermakelijk maar (nog) niet geschikt voor het meer serieuze werk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX1NKFnc34SIr2rUg61j3PjftoQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xwZMtKKaO37bnMV4fYq0bsal.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2025 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Corrigan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Spreek je jezelf nu niet tegen? De afbeeldingen in de links die je stuurt zijn niet identiek, zoals je daar ook zelf aangeeft. En dat is precies mijn punt, het blijft altijd gokwerk. Met HiDream heb ik geen ervaring, als je dit soms bedoeld. ChatGPT doet het ook een stuk beter maar nog niet voorspelbaar genoeg.
De AI in mij is af en toe wat verwarrend :+

De plaatjes in de links hebben allemaal een andere seed. Daarom zijn ze verschillend, maar de mate van verschil wordt voornamelijk bepaald door de sampler/scheduler, niet door het AI model.

Ik kan deze plaatjes dus gewoon weer reproduceren. Het slepen van het plaatje naar ComfyUI en op run drukken is voldoende.
Local AI is vooral dit. Vermakelijk maar (nog) niet geschikt voor het meer serieuze werk.
[Afbeelding]
Daarom ben ik ook erg nieuwsgierig wat er bij Flux.1 Kontext Dev overblijfrt van de mogelijkheden van Pro/Max.

Prompt:
Hyperrealistic supermarket blister pack on clean olive green surface. No shadows. Inside: bright pink 3D letters spelling "FLUX" pressing against stretched plastic film, creating realistic deformation and reflective highlights. Bottom left corner: barcode sticker with text "GENERATE NOW" and "PLAYGROUND". Plastic
shows tension wrinkles and realistic shine where stretched by the volumetric letters.

ChatGPT:
Ziet er op zich leuk uit, maar de letters lijken OP de verpakking te liggen, niet IN de verpakking.
De stikker is dan weer erg scherp/helder, maar heeft dus ook geen last van de "wrinkles" in de verpakking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSPGibSERXNZ0Xsqh7EV063_suQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zt6NWSNhEVJxtvyPDZvfFqGl.png?f=fotoalbum_large

Flux Kontext Pro:
Niks mis mee. Letters zitten duidelijk in een extra plastic verpakking die zelfs OM de letters heengaat.
De stikker is dan weer beetje minder, alsof een slechte printer is gebruikt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BseZHv8sjz60jjM4Jho7g5mTZU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t0MKg7fTO3yV0bKeFdKy9QBw.png?f=fotoalbum_large

Nu maar wachten totdat "Soon", naar enkel "Available" gaat voor de open weights Dev versie, waar vanzelfsprekend de community weer vol opduikt om dingen te verbeteren en wijzigen.

Dan blijkt ook of de showcase in de praktijk te reproduceren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hè, hè, eindelijk een afbeelding die iets laat zien wat mij wel kan bekoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8_pRROgciobIsnDwYS91TQgS4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKg7eP4sQuTHrFRQ8DYYEYp3.jpg?f=fotoalbum_large

Kennen jullie misschien een bedrijfje die nog deze prachtige wenteltrappen maakt?

Wanneer je ook zo'n mooie trap wilt laten genereren volgt hierbij de prompt:
"Art Nouveau pencil drawing. Picture a darkly elegant, Art Nouveau-inspired woman in a flowing transparent black gown adorned with floral embroidery and intricate lace. She stands poised on a wrought-iron spiral staircase in front of a large stained-glass window glowing softly with moonlight. Her voluminous, curly black hair flows with a mysterious breeze, and her expression is serene yet powerful. The background features ornate ironwork, gothic arches, and softly glowing sepia tones, evoking a romantic, fantasy-like atmosphere. Emphasize intricate textures, graceful curves, and a dreamlike, ethereal quality throughout"

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Dat is simpel uit te leggen, maar voor sommige mensen lastig toe te passen; Kwestie van een diepgaand inzicht verwerven in het desbetreffende model en de daarbij horende complexe vraagstukken volledig begrijpen. Dat doe je onder meer door het analyseren van informatie, het identificeren van specifieke patronen of kenmerken die na een iteratie uit het model komen en het daarna ontwikkelen van strategische oplossingen teneinde een prompt te kunnen definiëren die voor het specifieke model 'begrijpbaar" is.
Lang verhaal kort: It takes two to tango.
Komt deze tekst uit een oud LLM gerold? Serieuze vraag. Zo leest het voor mij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Komt deze tekst uit een oud LLM gerold? Serieuze vraag. Zo leest het voor mij namelijk.
Wat wil je inhoudelijk zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niks, pure procesvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:12:
[...]
offtopic:
offtopic:
Serieus antwoord: Nee, komt voort een management opleiding die ik al lang geleden succesvol heb afgesloten.
Wat geleid heeft tot inzichten die je ook op andere deelgebieden kunt toepassen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
The-Source schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:25:
Voorlopig is mijn gpu even bezig met een film en serie library naar x265 aan het transcode, met gemiddeld 360fps = 14s video/s gaat dat nog aan even duren. Bij animatie gaat het overigens wel sneller(uitschieters naar 700fps) maar het is puur de encoding streams die nu vol zitten, gpu doet zijn best zeggen we dan maar ;)
Morgen ochtend eens beoordelen hoe snel het nu echt gaat, dan zijn er meer statistieken bekend
Mocht e.e.a. toch niet helemaal gelukt zijn zoals bedoeld, dan niet in de put blijven zitten hè ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR157wBybpd_VNDOH_PmSpGd00g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaK20rw73eXkLVd8j0Ho34Va.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Yaksa schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Mocht e.e.a. toch niet helemaal gelukt zijn zoals bedoeld, dan niet in de put blijven zitten hè ;)

[Afbeelding]
Het draait na wat tweaking van vanochtend nu wel continu goed door :) nog maar 875 files te gaan en dan de fails eens bekijken.
Maar kan tijdens de gpu transcoding nog steeds vrij snel plaatjes maken.
Van 38s naar 55s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTglg0mtZcp1TwCtund3ck9ZZuI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rKBRYku1ZnuRqjLAsPynv63a.png?f=user_large
Een mix van een brunette en cheetah
1e generatie was meer cheetah maar ook iets te expliciet vrouwelijke kenmerken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 19-06-2025 22:14 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
The-Source schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:12:
[...]Het draait na wat tweaking van vanochtend nu wel continu goed door :) nog maar 875 files te gaan en dan de fails eens bekijken.
Maar kan tijdens de gpu transcoding nog steeds vrij snel plaatjes maken.
Van 38s naar 55s
[Afbeelding]
Een mix van een brunette en cheetah
1e generatie was meer cheetah maar ook iets te expliciet vrouwelijke kenmerken ;)
Die 17 seconden meer had AI waarschijnlijk nodig om een extra vinger uit te rekenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:19:
[...]

Die 17 seconden meer had AI waarschijnlijk nodig om een extra vinger uit te rekenen 8)
Denk dat ik meer afgeleid was ;) en een vinger extra is goed voor de grip 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een AI artwork van 40cm (breedte) x 60cm (hoogte) formaat om in de keuken op te hangen op een witte muur. Ik wil iets in gelijkaardige stijl als de afbeelding hieronder. Dit werk van Martin Whatson is namelijk zichtbaar in dezelfde ruimte.

Idee: een giraf die spaghetti eet in gelijkaardige stijl.

Ik heb al veel geprobeerd met gratis tools, maar krijg na veel prullen niet echt een bevredigend resultaat. Mogelijk een knappe Tweaker kop die eens een poging wil/kan wagen? Alle creatieve pogingen zijn welkom 🙏

PS: andere ludieke ideeën om in een keuken op te hangen zijn ook altijd welkom. Mijn idee is gebaseerd op het feit dat mijn moeder haar lievelingsdier een giraf is en ze enorm houdt van spaghetti en de stijl van onderstaand werk. Het kan wellicht origineler 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7GUtQ7M2QPTwtNsaNBn3qShveY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAgs276uErMyUr80JO4tYgtf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door DimiDee op 20-06-2025 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@DimiDee
Ben je op zoek naar zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZqKvEtN4r6g3SFMqCsXNQP-M68=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/dQe4NTj3pbIJrK9FHWutxeK0.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxNl-ZGusp64k2vlVuhazBp2_h0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/AcRYUAtlxaQgFBsoxg0EgAC5.png?f=fotoalbum_small

Hoe ben ik daar gekomen..
In chatgpt je foto geüpload,
Met: "Kan je de foto omschrijven in style en kenmerken, deze details moeten vervolgens als basis voor een nieuwe system prompt gebruikt worden. Maar in de nieuwe system prompt moet een giraffe die spaghetti eet verwerkt worden.
De image generator is flux.dev deze kan zeer lange uitgewerkte prompts aan.

"
Fine tune van de 1e output dat oriëntatie portret moet zijn.
En dat kwam naast een lap tekst ook de volgende prompt uit.
a surreal and vivid portrait-oriented street art mural, blending photorealism with explosive graffiti. In the center of the image, a tall, grayscale giraffe stands upright on two legs like a human. It pulls aside a towering curtain made of canvas, also in grayscale. The curtain opens diagonally upward, revealing a colorful, chaotic graffiti world behind it.

The giraffe’s body should span most of the vertical space, making it the central figure. Its pose should feel curious and gentle. Behind the curtain, vibrant and multi-layered graffiti bursts upward and outward — full of neon colors, bold tags, arrows, scribbles, wild shapes, and dripping spray paint.

At the giraffe’s feet — partially behind the curtain — show a bowl of spaghetti. The giraffe, now in full color (not grayscale), leans slightly forward, slurping one comically long strand of spaghetti that snakes upward through the graffiti, intertwining with painted lines and shapes.

The scene must be vertically composed (portrait orientation), with dynamic depth and height: from the base of the giraffe’s feet at the bottom of the frame, to the spaghetti strand and graffiti patterns climbing toward the top. The left edge of the frame stays minimal in grayscale, while the upper-right is an explosion of color and urban chaos.

Include humorous graffiti words like “SPAGHETTI”, “SLURP”, and “URBAN BITE” hidden in the wall behind. Add tomato sauce drips and noodles incorporated into the graffiti. Let the giraffe wear small quirky accessories, like retro sunglasses or a bib.

Finish the mural with a spray-painted signature at the bottom right, and subtle grayscale smudges or handprints in the curtain area for added realism.
Ps dit is nog in lage resolutie maar upscale kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DimiDee schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 02:06:
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een AI artwork van 40cm (breedte) x 60cm (hoogte) formaat om in de keuken op te hangen op een witte muur. Ik wil iets in gelijkaardige stijl als de afbeelding hieronder. Dit werk van Martin Whatson is namelijk zichtbaar in dezelfde ruimte.

Ik heb al veel geprobeerd met gratis tools, maar krijg na veel prullen niet echt een bevredigend resultaat. Mogelijk een knappe Tweaker kop die eens een poging wil/kan wagen? Alle creatieve pogingen zijn welkom 🙏

PS: andere ludieke ideeën om in een keuken op te hangen zijn ook altijd welkom. Mijn idee is gebaseerd op het feit dat mijn moeder haar lievelingsdier een giraf is en ze enorm houdt van spaghetti en de stijl van onderstaand werk. Het kan wellicht origineler 😅

[Afbeelding]
Dezelfde vraag heb je een jaar geleden ook al hier gesteld: DimiDee in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Toen antwoordde ik dat het met de toenmalige tools nogal lastig was omdat de modellen niet getraind zijn op giraffen die spaghetti eten.
Maar inmiddels kan er iets meer en heb ik even snel wat geprobeerd, laat maar weten of dit in de richting komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lT-2hBoFmkFajXSv4D2UQTASqs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rUC0UVt8YcRTQu1mgGjOiFAO.png?f=fotoalbum_large

Door de oriëntatie naar landscape te zetten lijkt het al iets meer op hetgeen je voor ogen staat (denk ik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DO5Ufd-xktJrZ7C1-JsgmETNrAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MeTQm93sbdlKY5NLXGG1uqG7.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik in de buurt begin te komen, maar bij AI beeldgeneratie is het vaak van 'de laatste loodjes wegen het zwaarst'. Ik ga nog wat doortesten, misschien dat ik er kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdwUvy0ExSpz148UCogSQ-1uhLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lFNBGUvhwCN3i0pC8FQZbRJV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Yaksa op 20-06-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DimiDee schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 02:06:

ChatGPT is hiervoor ideaal. Enorm gebruiksvriendelijk en vaak direct in goede kwaliteit. Vraag stellen in de chat en de AI helpt je verder op weg. Zonder dat je ook maar iets van prompts of instellingen hoeft te weten. Wil je hierna meer veranderen dan gewoon doorvragen.

Ik heb je foto geupload en daarna deze vraag gesteld.
Voeg in deze foto een giraffe toe die lekker een bord spaghetti aan het eten is. Verander verder niet de stijl en het formaat.

Een gratis ChatGPT account aanmaken is alles wat je hiervoor nodig hebt. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syez3qcB4n78QFlVE4W_PrDIpko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuY5ZoIWiRJAR6UyJ15b5LGT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 20-06-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:40:
[...]ChatGPT is hiervoor ideaal. Zo gebruiksvriendelijk en vaak goede kwaliteit. Je hoeft alleen de vraag te stellen in de chat en de AI helpt je verder op weg. Zonder dat je ook maar iets van prompts of instellingen hoeft te weten. Wil je hierna meer veranderen dan gewoon doorvragen.
Voeg in deze foto een giraffe toe die lekker een bord spaghetti aan het eten is. Verander verder niet de stijl en het formaat.
[Afbeelding]
Een spaghetti etende giraf op een andere foto plakken kan natuurlijk iedereen, sterker nog dat kon 15 jaar terug al met een gemiddeld photoshop programma.
Ik denk niet dat de vraagsteller dit bedoeld heeft, bovendien klopt de 'storytelling' in jouw voorbeeld niet meer, waarom bijvoorbeeld schuift het jongetje het gordijn open? De stijl klopt niet meer met dit knip en plakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een vraagje her en der lees ik dat mensen het lokaal hosten, zijn daar ergens goede guides voor hoe je dat als complete AI noob opzet? Ik heb opzich een prima systeem ervoor, en zou er weleens op een makkelijke manier opensource mee oefenen, voornamelijk omdat ChatGPT qua resolutie toch beperkt is. Ik lees hier dan her iets over flux, online kom je dan ook op stable diffusion.

Iemand die mij kan aanraden wat voor een beginner het best is om eens mee te oefenen, en: kost het ook echt nog wat tijd of is het echt in een uurtje op te zetten en testen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:55:
Even een vraagje her en der lees ik dat mensen het lokaal hosten, zijn daar ergens goede guides voor hoe je dat als complete AI noob opzet? Ik heb opzich een prima systeem ervoor, en zou er weleens op een makkelijke manier opensource mee oefenen, voornamelijk omdat ChatGPT qua resolutie toch beperkt is. Ik lees hier dan her iets over flux, online kom je dan ook op stable diffusion.

Iemand die mij kan aanraden wat voor een beginner het best is om eens mee te oefenen, en: kost het ook echt nog wat tijd of is het echt in een uurtje op te zetten en testen?
Alstu: YouTube: How to Install Forge UI & FLUX Models: The Ultimate Guide
Er zijn ook andere mogelijkheden zoals bijvoorbeel ComfyUI, maar dat zou ik een beginner niet aanraden.
Ik had ForgeUI in een half uurtje up and running. Het luistert wel nauw, je zal het e.e.a. moeten downloaden en zelf op de goede plek op je PC moeten zetten, echte installers die alles voor je doen heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, dit ging in principe nog vrij makkelijk, de nog kortere versie:
Download Forge CUDA 12.1 van https://github.com/lllyas...-forge?tab=readme-ov-file en unzip die file, run update, wacht tot die klaar is en run run.bat
ga naar CivitAI.com en download een model
plaats dat in het Stable Diffusion mapje in WebUI / Models

Maar mijn vraag is dan wel; ik wil nu bijvoorbeeld een plaatje van een WO2 oorlogsscene genereren. Moet je daar dan een specifek model voor hebben? Het lijkt alsof er daar voor elk type gebruik wel een apar model is, klopt dat? En zo nee zijn er ook aan te raden generieke modelen die modern zijn en goed?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:28:
Maar mijn vraag is dan wel; ik wil nu bijvoorbeeld een plaatje van een WO2 oorlogsscene genereren. Moet je daar dan een specifek model voor hebben? Het lijkt alsof er daar voor elk type gebruik wel een apar model is, klopt dat? En zo nee zijn er ook aan te raden generieke modelen die modern zijn en goed?
Dat zou in principe met zowat elk model moeten kunnen.
Het schrijven van een goede prompt die weergeeft wat je in gedachten had is eigenlijk het lastigste, aangezien AI niet altijd 'begrijpt' wat je bedoeld. AI kan niet logisch nadenken of redeneren omtrent het inrichten van scenes, AI doet dat op basis van tokens in de prompt zelf.
Wel zijn er LoRa's die je extra (buiten het model zelf om) in kunt laden en die zich specifiek op een bepaald onderwerp richten.
Het hangt er ook een beetje van af wat je zoekt.
Dit is een afbeelding van soldaten die terugtrekken na de slag om Arnhem (even snel gemaakt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oh5_6qj1SHQ9zmQTDvWgBGmm7U4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7708wp9Xvwl3y21ymHxbnvdy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, en wat voor prompt en model heb je in dit geval dan bijvoorbeeld gebruikt? Bij mij komt er eigenlijk redelijk flauwekul uit. Met een RTX 4090, is er een specifiek model dat je dan aanraadt voor de mooiste resultaten?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:07:
Dank, en wat voor prompt en model heb je in dit geval dan bijvoorbeeld gebruikt? Bij mij komt er eigenlijk redelijk flauwekul uit. Met een RTX 4090, is er een specifiek model dat je dan aanraadt voor de mooiste resultaten?
Met zowat elk model zijn wel mooie resultaten te behalen.
Ik gebruik flux1-dev-Q6_K.gguf.
Het is eerder het goed schrijven van een prompt om goede resultaten te krijgen.
Hier een beginners-guide om prompts voor FLUX te leren schrijven.
Hier nog een voorbeeldje, dezelfde prompt, andere seed.
Onder de afbeelding de prompt en de afbeeldingsgegevens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5v4o5bmOWbBZ4M3KoJDnzy4bfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZpYlvm434WaQdDJgYcgSpJw2.png?f=fotoalbum_large

Prompt: A haunting WWII scene at twilight, moments after the failed assault at Arnhem — soldiers retreating across a ruined Dutch village, their silhouettes blurred by smoke and dust. Abandoned gear and shattered dreams lie scattered on cobblestone streets. In the distance, the broken remains of the Arnhem bridge loom like a monument to lost hope. The sky bleeds amber and ash, with surreal war ghosts fading into the mist. A wounded paratrooper is helped along by a comrade, eyes vacant. Artistic style merges gritty realism with impressionist melancholy, soft cinematic grain, muted greens and browns, cold light, atmosphere heavy with defeat and valor.
Afbeeldingsgegevens: Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 2185186239, Size: 1200x800, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Een spaghetti etende giraf op een andere foto plakken kan natuurlijk iedereen, sterker nog dat kon 15 jaar terug al met een gemiddeld photoshop programma.
Ik denk niet dat de vraagsteller dit bedoeld heeft, bovendien klopt de 'storytelling' in jouw voorbeeld niet meer, waarom bijvoorbeeld schuift het jongetje het gordijn open? De stijl klopt niet meer met dit knip en plakwerk.
Foei, foei. Beter opletten graag. Het zijn niet dezelfde afbeeldingen en ChatGPT blijft ook netjes in de stijl van Martin Whatson. Het is precies wat wordt gevraagd. ChatGPT heeft hier allemaal weinig moeite mee.

In tegenstelling tot die laatste giraffes van je, dit heeft niets met de gevraagde stijl te maken. Een heel andere tekenfilm stijl meer voor kinderen is het opeens geworden, en giraffe's met handen...

Martin Whatson staat bekend om zijn stencil art, wat soms een beetje aan Banksy doet denken.
Ik vind het ook een leuke stijl voor aan de muur. https://www.artsy.net/artist/martin-whatson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yaksa schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Met zowat elk model zijn wel mooie resultaten te behalen.
Ik gebruik flux1-dev-Q6_K.gguf.
Waar heb je die vandaan? Als ik flux1-dev-Q8_K.gguf van Hugging Face of van Civtai pluk krijg ik namelijk een error ineens "You do not have CLIP state dict!"

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het beste kun je gelijk ComfyUI installeren. Dan heb je zoveel meer mogelijkheden en flexibiliteit. Eigen workflows helemaal bouwen zoals je zelf wilt met ook lora's. Anders blijft het maar behelpen met alleen maar wat aan prompts schrijven wat te beperkt is.

ComfyUI kan in het begin wat overweldigend lijken, maar dat valt reuze mee. Je kunt hiermee ook eenvoudig mee beginnen en daarna helemaal los gaan. Bekijk ook een paar YouTube video's.

https://github.com/comfyanonymous/ComfyUI

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 20-06-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source

Weet niet op welk OS je zit maar de maker van die YouTube kanaal heeft een zover ik het op video mag geloven best leuke verzameling van tools via 1 ui gemaakt. Zou nu nog gratis moeten zijn ( gebruik het zelf niet want heb alles al draaien)
https://youtube.com/@thea...ainer?si=AdGFeDlBtUwy3Eq0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:53:
[...]Waar heb je die vandaan? Als ik flux1-dev-Q8_K.gguf van Hugging Face of van Civtai pluk krijg ik namelijk een error ineens "You do not have CLIP state dict!"
Dat komt omdat je buiten de FLUX ook een aantal andere modules in moet laden die jouw prompt interpreteren.
Wanneer je in mijn afbeeldingsgegevens kijkt dan zie je dat ik er drie heb ingeladen: Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae en Module 3: clip_l
Volgens mij mis je die laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yaksa schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Dat komt omdat je buiten de FLUX ook een aantal andere modules in moet laden die jouw prompt interpreteren.
Wanneer je in mijn afbeeldingsgegevens kijkt dan zie je dat ik er drie heb ingeladen: Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae en Module 3: clip_l
Volgens mij mis je die laatste.
Ah ik zie het in je prompt, maar waar voeg ik dat toe dan? Ik snap deze niet goed. Er mist kennelijk een module die ik nog moet downloaden? Of moet ik een verwijzing goed zetten?
Sommige van die modellen werken direct zonder deze setting, maar die flux Q8 heeft iets extra's nodig alleen nergens kan ik vinden hoe ik dat instel.

Is het deze? En zo ja dan kom ik er niet goed uit in welke map ik die clip file moet plaatsen.
https://huggingface.co/co...x_text_encoders/tree/main

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-06-2025 23:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@CR2032 dank, daar ga ik ook eens naar kijken. Maar voor nu ziet dat flux werkend krijgen er ook al wel uit als een leuke eerste stap.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:14:
[...]Ah ik zie het in je prompt, maar waar voeg ik dat toe dan? Ik snap deze niet goed. Er mist kennelijk een module die ik nog moet downloaden? Of moet ik een verwijzing goed zetten?
Sommige van die modellen werken direct zonder deze setting, maar die flux Q8 heeft iets extra's nodig alleen nergens kan ik vinden hoe ik dat instel.
Is het deze? En zo ja dan kom ik er niet goed uit in welke map ik die clip file moet plaatsen.
https://huggingface.co/co...x_text_encoders/tree/main
Die zouden als het goed is onder het volgende installatiepad moeten staan:
VAE encoder onder : \webui_forge_cu121_torch231\webui\models\VAE
En de text encoder onder: \webui_forge_cu121_torch231\webui\models\text_encoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:18
DeNachtwacht schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:14:
[...]

Ah ik zie het in je prompt, maar waar voeg ik dat toe dan? Ik snap deze niet goed. Er mist kennelijk een module die ik nog moet downloaden? Of moet ik een verwijzing goed zetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B1kGxpmcnJhmIXTdKCPQaWeGCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p26Mx6jIkeEjXMfgSV6dBeLm.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien heb je hier iets aan, dit zijn mijn settings met Forge en flux Q8 op een 3060ti met 8GB VRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank voor de snelle reacties
ik heb een mapje VAE en en mapje text_encoder die allebei leeg zijn. Maar waar haal ik die files dan vandaan?

Ik heb alles geinstalleerd met de stappen die ik hierboven beschreef en met het eerste model dat ik kon downloaden van het meest populaire model van civitAI werkte alles meteen out of the box door die in dat model mapje onder stable diffusion te plaatsen. Maar zo te zien moet ik voor die Flux modellen ergens anders nog bestanden vandaan halen en in andere mapjes plaatsen (VAE en text_encoder, of ook nog CLIP?), maar ik vind het gekke dat ik die nergens kan vinden en ook nergens online uitleg kan vinden hoe ik die moet installeren of andere toelichting?

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2025 11:14 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:13:
ik heb een mapje VAE en en mapje text_encoder die allebei leeg zijn. Maar waar haal ik die files dan vandaan?
Maar zo te zien moet ik voor die Flux modellen ergens anders nog bestanden vandaan halen en in andere mapjes plaatsen (VAE en text_encoder, of ook nog CLIP?), maar ik vind het gekke dat ik die nergens kan vinden en ook nergens online uitleg kan vinden hoe ik die moet installeren of andere toelichting?
Hier een PDF waar zowat alle encoders op staan, inclusief downloadlinks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:13:
Dank voor de snelle reacties

Ik heb alles geinstalleerd met de stappen die ik hierboven beschreef en met het eerste model dat ik kon downloaden van het meest populaire model van civitAI werkte alles meteen out of the box door die in dat model mapje onder stable diffusion te plaatsen. Maar zo te zien moet ik voor die Flux modellen ergens anders nog bestanden vandaan halen en in andere mapjes plaatsen (VAE en text_encoder, of ook nog CLIP?), maar ik vind het gekke dat ik die nergens kan vinden en ook nergens online uitleg kan vinden hoe ik die moet installeren of andere toelichting?
https://github.com/lllyas...ui-forge/discussions/1050

Put vae in models\VAE

Put clip-l and t5 in models\text_encoder

beide staan in je Forge directory onder webui

[ Voor 4% gewijzigd door StGermain op 21-06-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StGermain schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:50:
https://github.com/lllyas...ui-forge/discussions/1050

Put vae in models\VAE

Put clip-l and t5 in models\text_encoder

beide staan in je Forge directory onder webui
Top, op die website staat het idd snel en simpel uitgelegd, ik was al aan de slag gegaan met het linkje van @Yaksa maar nu ook dus meteen duidelijk waar alles in moet. Ik kon die CLip_L en text encoders nog steeds niet goed aan elkaar koppelen.

Vraag 1: Nu dan dus aan de slag met Flux Dev Safetensors FP16, dat levert dan dus de mooiste beelden op? Met een RTX 4090 ga ik dan het liefst meteen voor het mooiste model. Of is de 24GB versie van Schnell (Guff Q8) dan eigenlijk juist relatief toch weer mooier?
Vraag 2: ik heb de stappen op deze site gevolgd, alles staat in de bekende mapjes maar nu krijg ik dan geen foutmelding meer, maar alleen maar een zwarte afbeelding op de gewenste pixels. Help :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Vraag 1: Nu dan dus aan de slag met Flux Dev Safetensors FP16, dat levert dan dus de mooiste beelden op? Met een RTX 4090 ga ik dan het liefst meteen voor het mooiste model. Of is de 24GB versie van Schnell (Guff Q8) dan eigenlijk juist relatief toch weer mooier?
Vraag 2: ik heb de stappen op deze site gevolgd, alles staat in de bekende mapjes maar nu krijg ik dan geen foutmelding meer, maar alleen maar een zwarte afbeelding op de gewenste pixels. Help :+
1: Geen idee... ik heb maar een beperkte videokaart :)

2. Als alles staat zoals op dat screenshot van mij moet het werken. Ik vermoed dat je UI niet op flux staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StGermain schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:09:
[...]

1: Geen idee... ik heb maar een beperkte videokaart :)

2. Als alles staat zoals op dat screenshot van mij moet het werken. Ik vermoed dat je UI niet op flux staat ingesteld.
Haha lol, ja zo simpel was het dus. Zoals ik al zei, ik ben echt nog maar een enorme beginner. Maar goed, het is inderdaad wel gaaf. Ik zie nog wel verbeterpuntjes in de banaan :P maar de kwaliteit valt me niet tegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHRWpiL5f_lQXKY0PIEZuxludN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c3fNQNjlJqDKOMCY1AIvZwIR.png?f=fotoalbum_large

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
Seed staat op -1 dwz dat als je opnieuw laat genereren je een ander plaatje zal krijgen, het is niet ongewoon dat je er een aantal moet maken voordat je echt hebt wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:06:
[...]Vraag 1: Nu dan dus aan de slag met Flux Dev Safetensors FP16, dat levert dan dus de mooiste beelden op? Met een RTX 4090 ga ik dan het liefst meteen voor het mooiste model. Of is de 24GB versie van Schnell (Guff Q8) dan eigenlijk juist relatief toch weer mooier?
In deze tutorial wordt het verschil tussen Schnell en DEV redelijk goed uitgelegd. Tevens wat uitleg hoe je een goede prompt voor FLUX zou moeten schrijven.
Deze pagina geeft ook wat uitleg omtrent prompt writing voor FLUX.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat het beheersen van het schrijven van een goede prompt uiteindelijk het eindresultaat het meest beïnvloedt. Tenminste, wanneer je het beeld wat je in gedachten had ook op je beeldscherm wilt zien verschijnen.
Wanneer je gewoon van leuke, voorgeschotelde plaatjes houdt dan heb je aan ChatGPT waarschijnlijk voldoende.
Hou er rekening mee dat geen enkel AI programma kan nadenken, technisch inzicht heeft of gedachten kan lezen. AI kan alleen voorspellen (op basis van de getrainde input) wat de meest waarschijnlijke overeenkomst is. Dan is het zaak om de in prompt je onderwerp e.d. nauwkeurig te omschrijven zodat AI zo min mogelijk zelf gaat aanvullen. Voorbeeld: "Een metalen pot" kan veel kleuren hebben en laat interpretatie aan de AI over. "Een gouden pot" is veel specifieker, en de emmer zal een gouden kleur krijgen. Dit gaat in principe voor alles op wat je in je prompt zet. Specificeer je weinig, dan kan er alsnog een 'leuk' plaatje uit komen, maar dan wijkt het waarschijnlijk nogal af van hetgeen je in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, die website heeft wel goede uitleg en stap voor stap wat mooie voorbeelden van prompts. Ik ben druk aan het testen, leuk om zo te oefenen :).

Wel valt mij op dat de foto's die hier de laatste pagina's worden gegenereerd een stuk hogere kwaliteit zijn, zijn dat dan andere tools / betaalde modellen, of is het puur dat ik nog moet leren prompten en gebruiken hier velen flux om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2025 14:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:57:
Dank, die website heeft wel goede uitleg en stap voor stap wat mooie voorbeelden van prompts. Wel valt mij op dat de foto's die hier de laatste pagina's worden gegenereerd een stuk hogere kwaliteit zijn, zijn dat dan andere tools / betaalde modellen, of is het puur dat ik nog moet leren prompten en gebruiken hier velen flux om dit voor elkaar te krijgen?
Wat een aantal posters hier doen (me included) is een afbeelding genereren en wanneer deze bevalt met dezelfde seed de resolutie met de HiRes optie aan, nog een keer laten genereren. De zwaarte van de HiRes kun je instellen, meestal voldoet 2x, waardoor de afbeelding eens zo groot wordt (qua pixels).
Dat heeft ook te maken dat met het feit dat de meeste stand alone modellen het beste genereren tot een afbeeldingsgrootte van rond de 1 megapixels, groter levert soms/vaak onscherpere afbeeldingen op.
Verder heeft FLUX een voorkeur voor afmetingen die deelbaar zijn door 24 (dat heeft met de achterliggende berekeningen te maken). Dus bijvoorbeeld 528 bij 1080.
Overigens, opnieuw laten genereren op dubbele afbeeldingsgrootte kost tijd, tijden van 5 minuten tot een half uur zijn niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:01
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:57:
Dank, die website heeft wel goede uitleg en stap voor stap wat mooie voorbeelden van prompts. Ik ben druk aan het testen, leuk om zo te oefenen :).

Wel valt mij op dat de foto's die hier de laatste pagina's worden gegenereerd een stuk hogere kwaliteit zijn, zijn dat dan andere tools / betaalde modellen, of is het puur dat ik nog moet leren prompten en gebruiken hier velen flux om dit voor elkaar te krijgen?
Persoonlijk gebruik ik een paar LoRa's en een upscaler om realisme te genereren.
Hangt sterk af van de sampler die je gebruikt i.c.m. de scheduler.
En zeker doet een prompt veel met een afbeelding, voeg wat goede woorden toe of laat juist iets weg en je krijgt hele andere resultaten. Laat jezelf daardoor ook niet ontmoedigen, dat het in het begin tegenvalt.
Veel doen en soms afwijken van de gebaande paden.
Mijn leukste afbeeldingen zijn ontstaan uit ongelukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Wat een aantal posters hier doen (me included) is een afbeelding genereren en wanneer deze bevalt met dezelfde seed de resolutie met de HiRes optie aan, nog een keer laten genereren. De zwaarte van de HiRes kun je instellen, meestal voldoet 2x, waardoor de afbeelding eens zo groot wordt (qua pixels).
Dat heeft ook te maken dat met het feit dat de meeste stand alone modellen het beste genereren tot een afbeeldingsgrootte van rond de 1 megapixels, groter levert soms/vaak onscherpere afbeeldingen op.
Verder heeft FLUX een voorkeur voor afmetingen die deelbaar zijn door 24 (dat heeft met de achterliggende berekeningen te maken). Dus bijvoorbeeld 528 bij 1080.
Overigens, opnieuw laten genereren op dubbele afbeeldingsgrootte kost tijd, tijden van 5 minuten tot een half uur zijn niet abnormaal.
Upscale tijd is bij mij vrij lineair, als image in low-res 40s duurt dan is upscale 4x vaak rond de 220s en dat is inclusief nieuwe low-res dus 5x de tijd in totaal. Nu past het bij mij allemaal prima in de VRAM wellicht dat daar verschillen in zijn maar daar in tegen zijn de meeste upscale modellen vrij klein in vram usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, ik ben lekker aan het knutselen. Het levert wel echt mooie dingen op soms, en lekker dat het ook een stuk sneller gaat dan ChatGPT tegenwoordig (en hogere kwaliteit is). Nadeel is alleen wel dat je daar stapje voor stapje dezelfde foto kan tweaken, maar hier is het dus meer goed je prompt bekijken en hopen dat het volgende 'lucky shot' beter wordt.

Ben nu trouwens wel blij dat ik toevallig laatst 32GB extra DDR4 geheugen erbij had geplaatst met de gedachte "ach, het is nu zo goedkoop, laat ik het meteen maar even doen". Eigenlijk had ik daar de afgelopen tijd wat spijt van, eigenlijk is het altijd overkill. Maar nu zie ik dus met Forge gebruik dat het geheugen toch vrolijk richting 40 tot zelfs uitschieters van 55GB gaat soms. Dus toch handig geweest ;)

[ Voor 36% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2025 14:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Yaksa schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Ik stuur een goeie afbeelding naar de EXTRAS tab in Forge en upscale daar, dat gaat veel en veel sneller en veroorzaakt geen artifacts zoals hires wel eens durft te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:46:
Dank, ik ben lekker aan het knutselen. Het levert wel echt mooie dingen op soms, en lekker dat het ook een stuk sneller gaat dan ChatGPT tegenwoordig (en hogere kwaliteit is). Nadeel is alleen wel dat je daar stapje voor stapje dezelfde foto kan tweaken, maar hier is het dus meer goed je prompt bekijken en hopen dat het volgende 'lucky shot' beter wordt.

Ben nu trouwens wel blij dat ik toevallig laatst 32GB extra DDR4 geheugen erbij had geplaatst met de gedachte "ach, het is nu zo goedkoop, laat ik het meteen maar even doen". Eigenlijk had ik daar de afgelopen tijd wat spijt van, eigenlijk is het altijd overkill. Maar nu zie ik dus met Forge gebruik dat het geheugen toch vrolijk richting 40 tot zelfs uitschieters van 55GB gaat soms. Dus toch handig geweest ;)
Lucky shot's zullen naarmate je prompting skills toenemen steeds minder worden.
Ik zou zeggen, begin simpel met de tutorials, kijk hoe e.e.a. werkt en vooral niet te veel of ingewikkeld ineens willen.
Er zijn ook best veel sites (zoals Prompt Hero) die FLUX afbeeldingen hosten met de prompt erbij. Zo'n prompt kun je dan ook gebruiken om te kijken hoe e.e.a. in jouw werkomgeving werkt en eventueel combineren met een zelf geschreven deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Lol, handig linkje maar waarom verrast het mij weer niet dat je direct op de startpagina daar wordt overspoeld met gegenereerde plaatjes van vrouwen in bikini. De simpelheid van de mens is een stuk beter te voorspellen dan die van een AI prompt, dat is weer duidelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2025 15:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Ik vermoed op het moment dat je finetuning aan bestaande foto doet bij chatgpt dat je dan dezelfde seed behoud. Puur en vermoeden wat heb geen inzicht tot de code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:05:
Lol, handig linkje maar waarom verrast het mij weer niet dat je direct op de startpagina daar wordt overspoeld met gegenereerde plaatjes van vrouwen in bikini. De simpelheid van de mens is een stuk beter te voorspellen dan die van een AI prompt, dat is weer duidelijk ;)
Met het (via AI) creëren van de vrouw van je dromen is toch niks mis mee?
Overigens heeft AI ook geen moeite met het creëren van meer voluptueuze gestaltes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iu65Lu03QDcKlnqCw88jVfCwP9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEDwsLx9E4YfhO6ZFSZpBjhO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StGermain schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Ik stuur een goeie afbeelding naar de EXTRAS tab in Forge en upscale daar, dat gaat veel en veel sneller en veroorzaakt geen artifacts zoals hires wel eens durft te doen.
Wat zijn je settings daar?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Maar weer 'ns iets anders geprobeerd, soort magisch realisme in een tekening die ook in een kinderboek had kunnen staan.
Het vergde een enorme prompt om het in grote lijnen te laten lijken op hetgeen ik in m'n hoofd had zitten, desalniettemin in mijn ogen toch redelijk geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7YWZbZz_BeFrYYy8APEmiOhQFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVlb7CDSKAgqBYUlA3pxSpcT.jpg?f=fotoalbum_large

De prompt:
Watercolor painting on handcrafted, antique stained cotton paper. A whimsical steampunk fantasy world filled with intricate detail and imaginative charm. At the center stands a large, pear-shaped mechanical bird with a glossy blue-green metallic body, assembled from copper plates, brass gears, valves, wires, and tiny switches. Its enormous eyes resemble rotating lenses with clockwork mechanisms inside, giving it an intelligent and curious expression. The bird has a bright orange geometric beak and wears a tall, elegantly curved top hat, adding a sense of quirky sophistication. Attached to its chest is a worn leather satchel embedded with dials, pressure gauges, and winding keys. Surrounding the bird is a fantastical steampunk landscape suspended in a dreamy, gravity-defying atmosphere. Floating airships, powered by gears and steam, drift gracefully in the sky, some shaped like fish, others like hot-air balloons, piloted by tiny people with goggles and mechanical tools. Spindly towers and whimsical houses rise from the ground, complete with spiral staircases, turreted roofs and mechanical weather vanes. Delicate flying contraptions, oversized gears, hovering lamps, and whimsical machinery fill the scene, along with tiny creatures like snails, birds, and rodents, all enhanced with mechanical features such as springs and gears. The overall tone is magical and surreal, evoking a sense of childlike wonder and playful invention. The art style is richly illustrated, with warm watercolor textures, soft lines, and a color palette dominated by sepia tones, muted blues, brass, and pale orange. The atmosphere feels weightless, nostalgic, and slightly dreamlike, blending the imaginative essence of Hayao Miyazaki, Shaun Tan, and Escher into a cohesive, storybook-like universe. Style tags: watercolor, steampunk, surrealism, whimsical fantasy, retro-futurism, storybook illustration, magical realism, mechanical dreamscape. Highly detailed, soft lighting, warm color tones, with an imaginative, slightly eccentric narrative flair

Wanneer je de prompt goed leest dan zie je dat heel veel (maar niet altijd alle) tokens overgenomen worden in de afbeelding.

Nou zijn er mensen die zeggen: "Realiteit is dat een lokale AI zelf een random pick maakt uit steekwoorden waar je nauwelijks invloed op hebt wat wel of niet wordt meegenomen. Ondanks dezelfde seed en instellingen. Anders zou je continue dezefde afbeeldingen kunnen aanmaken."

Er zitten nogal wat steekwoorden/tokens in de prompt, en volgens de quote zouden daar dus nooit gelijkwaardige afbeeldingen uit kunnen komen.
Daarom hieronder een reeks afbeeldingen die achter elkaar gegenereerd zijn met dezelfde prompt maar telkens met een andere seed. Je ziet de afbeelding wel enigszins veranderen, maar de basis blijft voor het grootste deel wel hetzelfde. De scene en de sfeer is ook in alle afbeeldingen hetgeen ik voor ogen had, Een grote blauwe mechanische vogel met oranje snavel, een hoge hoed, steampunk stijl, met een achtergrond waar 'rare' dingen gebeuren, in een 'soort van' waterverftekening op oud, handgeschept papier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvuaRu3pEAVW1DA5zJ2YUoSXCOU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0HuVAVAEB6CDLUVwqABuGIuC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUda21FWZRYClAuJOmCZXF7sF68=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VLcD9EbP6JxMsLOClbtezRXO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1_GR7Jdk-cNkcgqRrB8eYr_IuY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/p9hMM84EuAUcLzR9sLFcxisE.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZAOYNxjNaPz0TTXVabcwc-rcYo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nGrT8rDPtk5oXl3Ps03fSstk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kTHhmHyMD2bnJupxn5vk0z_sNQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OCu7UFU0cZsOnQvbjnTV8Mzc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4DlCtPAmA5Xx3ISYLVuiCQQWeE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SlzhXQ6dm8VJVO04SFJm8oyJ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHHhK4Ich-aNJiAVhGC73NQKm-Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ejEVlA0cdAWDFf6A7VKnmOFI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgJj15rQZ3Kx7VKNG2iHTVdCjzI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dpPavl8JTMNKryHKnP7OsCvy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CzGSEWmipsPEo2EcalqXvLnmFY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ok8ud2NRAG9OChPprGMOTBQG.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Gewoon x2 of X4 kiezen met de slider en één van de opties kiezen, daar moet je zelf een beetje mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StGermain schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Gewoon x2 of X4 kiezen met de slider en één van de opties kiezen, daar moet je zelf een beetje mee experimenteren.
Ik bedoel meer al die modellen die je daar als optie hebt, DAT 2x, 4x, 8x, maar ook Lanczos, Nearest, en nog een heel rijtje. Ik heb geen idee wat ze doen namelijk. Op zich werkt het wel aardig hoor, ik heb inderdaad e.e.a. geprobeerd maar het is meer dat ik gene idee heb wat ik aanklik :P

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-06-2025 18:53 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:44:
[...]Ik bedoel meer al die modellen die je daar als optie hebt, DAT 2x, 4x, 8x, maar ook Lanczos, Nearest, en nog een heel rijtje. Ik heb geen idee wat ze doen namelijk. Op zich werkt het wel aardig, hoor, ik heb inderdaad e.e.a. geprobeerd maar het is meer dat ik gene idee heb wat ik aanklik :P
Term intoetsen in google en dan kijken wat het brengt?
AI image generation is nou eenmaal iets waar je zelf ook wat aandacht en tijd in zult moeten stoppen wil je het een beetje onder de knie krijgen. Er staan op internet genoeg tutorials waar je kennis op kunt doen.
Maar je weet wat experimenteren is?
Gewoon uitproberen, dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Wat misschien wel helpt (en wat ik ook doe) is op de achtergrond een document aanmaken en daar dingen noteren die wel en dingen die niet werken.
Ook je prompts en afbeeldingsgegevens daar naar toe kopiëren, daar heb je later profijt van.
Misschien zijn er over 4 maanden nog wel meer of betere modellen, dan is het handig om je oude prompts achter de hand te hebben, dan zie je de verschillen / verbeteringen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb inderdaad maar verder gepuzzeld, er staat ook online wel e.e.a. om via Extra's de beste upscaler te vinden. Het hangt een beetje van het soort tekening af welke het best is om te gebruiken, maar er komen af en toe al zeer mooie dingen uitgerold. Is echt leuk om mee te stoeien, ik ben alleen wel bang voor de energierekening volgende maand :9

Mij valt ook wel op dat een groot verschil met chatGPT en copilot inderdaad het verschil in 'denkkracht' is. Tegen de online chatbots kun je iets vrijer praten over de impressie die je wil, en dat wordt dan toch wel aardig gesnapt. Tegen Flux moet je echt heel directief precies zeggen wat je in beeld wil en dan kunnen er dingen uitrollen die veel mooier zijn dan ChatGPT valt mij op. Maar nadeel is dan dus weer dat je Chat gewoon een paar keer kan vragen e.e.a. te verbeteren, dat is er bij Flux helaas nog niet bij. Hopen dat er ook op dat gebied weer een paar mooie verbeteringen komen binnenkort, want je kan lokaal echt al veel meer en mooiere dingen maken dan ik had gedacht op een makkelijke manier met dat Stable Diffusion.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
DeNachtwacht schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:14:
Heb inderdaad maar verder gepuzzeld, er staat ook online wel e.e.a. om via Extra's de beste upscaler te vinden. Het hangt een beetje van het soort tekening af welke het best is om te gebruiken, maar er komen af en toe al zeer mooie dingen uitgerold. Is echt leuk om mee te stoeien, ik ben alleen wel bang voor de energierekening volgende maand :9

Mij valt ook wel op dat een groot verschil met chatGPT en copilot inderdaad het verschil in 'denkkracht' is. Tegen de online chatbots kun je iets vrijer praten over de impressie die je wil, en dat wordt dan toch wel aardig gesnapt. Tegen Flux moet je echt heel directief precies zeggen wat je in beeld wil en dan kunnen er dingen uitrollen die veel mooier zijn dan ChatGPT valt mij op. Maar nadeel is dan dus weer dat je Chat gewoon een paar keer kan vragen e.e.a. te verbeteren, dat is er bij Flux helaas nog niet bij. Hopen dat er ook op dat gebied weer een paar mooie verbeteringen komen binnenkort, want je kan lokaal echt al veel meer en mooiere dingen maken dan ik had gedacht op een makkelijke manier met dat Stable Diffusion.
Het grootste nadeel (mijn mening) van ChatGPT is de prijs ( 25 euro per maand) die je moet betalen wanneer je onbeperkt van alle mogelijkheden gebruik wilt maken. En je weet niet wat er met je beelden en data uitgevroten wordt. Met de gratis versie zit je met een beperkte resolutie en een beperking in het aantal beelden wat je per dag mag maken.
Stable Diffusion daarentegen is gratis, onbeperkt te gebruiken en qua resolutie veel beter.
En naarmate je beter wordt in het promptwriting zul je zien dat je ChatGPT helemaal niet nodig hebt om een afbeelding te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:14:

Als je ChatGPT, Copilot en Gemini bent gewend is het inderdaad best even wennen om naar een minder geavanceerde AI over te gaan. Een die totaal niet met je meedenkt. Al heeft dit ook zijn charme.

Wil je het meeste uit Flux of Stable Diffusion halen dan is een geavanceerde tool als ComfyUI wel een must. Anders blijf je met een eenvoudige tool toch hangen in een mode van alleen maar beperkte afbeeldingen kunnen maken. ComfyUI is nu zo ongeveer de referentie tool voor lokale AI imaging met eindeloos veel mogelijkheden en uitbreidingen. Online is hier ook voor beginners veel over te vinden.
https://www.pixcores.com/...custom-nodes-for-comfy-ui

Voor mij is ChatGPT echter vaak wel de meester voor AI imaging. Vooral voor de meer complexere en artistieke technieken. En het chat ook zo gemakkelijk weg met alle extra hulp.
> Fine. What would be a good name for it?

An appropriate name for this mirror artwork could be:

"Reflections of Time"

It conveys the concept of aging, self-perception, and the passage of life — all captured in a single, elegantly framed mirror.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hbFPmbL/dsdfer-e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Titel: Desert Mystic of the Feline Court

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDsgTgnFZSoTEYcHdFbXh1XhDbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9b70lVlvCWTpLJCdDMjEjSal.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk ook even aan ChatGPT gevraagd wat ie van deze afbeelding vond en dit kwam er uit:
"This image is a surreal and beautifully detailed digital artwork that features an anthropomorphic cat in a mystical desert setting. It blends fantasy and elegance, presenting a mystical, regal cat in a serene desert night. It evokes themes of ancient magic, wisdom, and tranquility, as if this being is a desert sage or magical guardian of old knowledge."

Bedankt voor het compliment, ChatGPT..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:09:
[...]
Wil je het meeste uit Flux of Stable Diffusion halen dan is een geavanceerde tool als ComfyUI wel een must. Anders blijf je met een eenvoudige tool toch hangen in een mode van alleen maar beperkte afbeeldingen kunnen maken. ComfyUI is nu zo ongeveer de referentie tool voor lokale AI imaging met eindeloos veel mogelijkheden en uitbreidingen. Online is hier ook voor beginners veel over te vinden.
https://www.pixcores.com/...custom-nodes-for-comfy-ui
Alle voorbeeldplaatjes die ik de laatste tijd download zijn inderdaad met ComfyUI gemaakt: als ik het plaatje naar ComfyUI sleep, dan heb ik meteen de hele workflow.

Het is wel zo dat ik hierdoor honderden nodes heb geinstalleerd omdat alles wel op een andere manier is opgebouwd, met andere custom nodes dus.

Ik ben ooit met EasyDiffusion gestart, maar al snel overgeschakeld op ComfyUI. Dat was wel ff een flinke leercurve in het begin, maar dus ook de meest eenvoudige vanwege de vele voorbeelden die ComfyUI gebruiken.

Met een drag-and-drop kon ik daarmee verder experimenteren, zonder de noodzaak om alles exact te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:17:
Titel: Desert Mystic of the Feline Court

[Afbeelding]

Natuurlijk ook even aan ChatGPT gevraagd wat ie van deze afbeelding vond en dit kwam er uit:
"This image is a surreal and beautifully detailed digital artwork that features an anthropomorphic cat in a mystical desert setting. It blends fantasy and elegance, presenting a mystical, regal cat in a serene desert night. It evokes themes of ancient magic, wisdom, and tranquility, as if this being is a desert sage or magical guardian of old knowledge."

Bedankt voor het compliment, ChatGPT..........
Het is maar net hoe je het vraagt. Als ik hetzelfde over deze afbeelding vraag aan ChatGPT heeft die anders een lange lijst met kritiek over deze afbeelding. Positief kritisch, de AI komt ook met allerlei tips om het een stuk beter te maken.
Belangrijkste kritiek over deze afbeelding:
1. De compositie is te statisch. Het onderwerp zit symmetrisch in het midden, wat rust biedt, maar ook te voorspelbaar en gebrek aan dynamiek. Er ontbreekt visuele spanning of leidende lijnen.

2. Er is te weinig interactie tussen voorgrond, middengrond en achtergrond. De afbeelding mist dieptewerking, waardoor het meer voelt als een geïsoleerd personage op een achtergrond in plaats van een geïntegreerde scène.

3. Anatomisch probleem: De overgang van het katachtige hoofd naar het mensachtige lichaam is onnatuurlijk. De schouders en armen zijn te breed en gespierd voor het lichte, gracieuze karakter van een katachtige.

4. Belichting inconsistente: De blauwe gloed van het vuur in de kom heeft nauwelijks invloed op de directe omgeving. In een realistisch scenario zou deze magische lichtbron blauwe highlights werpen op de vacht, sieraden en metalen voorwerpen.

5. De maan- en sterverlichting beïnvloedt de scène te weinig. Het lijkt alsof het personage onder een softbox zit i.p.v. natuurlijk maanlicht — er ontbreekt subtiel schaduwgebruik.

6. De potten lijken visueel los te staan van het kleed en zand; hun schaduwen zijn te zwak of inconsistent, waardoor ze onnatuurlijk in de scène geplaatst lijken (lichte ‘cutout’-effect).

7. Het kleed zelf mist diepte en interactie met de zandstructuur; het lijkt erop gelegd zonder enige druk of vervorming van het oppervlak.

8. Het verhaal blijft echter te impliciet. Wat doet dit personage? Is het een sjamaan, een magiër, een koning? Een kleine toevoeging (bijv. magisch object, boekrol, symbool in het zand) had het narratief sterker gemaakt.

9. De ogen te ‘plat’, zonder leven.

10. De vacht of huid is vaak te glad of perfect, wat onnatuurlijk oogt.

11. De lucht en omgeving zijn te schoon of generiek.

Concrete Verbeterpunten voor Professionele Kwaliteit:
Anatomie – Werk aan de overgang tussen dier en mens. Maak de armen, schouders en handen subtieler afgestemd op de sierlijke aard van een kat.

Licht- en kleurreflectie – Laat het blauwe vuur zichtbaar reflecteren op nabije objecten. Pas het maanlicht subtieler toe voor sfeer en realisme.

Dynamiek – Overweeg een asymmetrischere compositie of voeg beweging/diepte toe, bijvoorbeeld door een voorgrondobject gedeeltelijk onscherp of een stofwolk rond de potten.

4. Narratief detail – Introduceer een klein visueel element dat context biedt (bijv. een amulet met symboliek, schriftrollen, of een schaduwfiguur in de verte).
Wanneer je een veel meer geavanceerde tool als ComfyAI gebruikt wordt de hulp van ChatGPT nog veel interessanter. Tot en met advies welke custom nodes en compleet voor je geschreven .json workflows.

Ideaal. Direct kwalitatief betere AI-afbeeldingen lokaal maken is op deze manier nog nooit zo gemakkelijk geweest. 8)
Aanbevolen Custom Nodes voor deze verbeterde AI-afbeelding in ComfyUI
🧠 1. [Impactful Prompt Enhancement]
🔹 Node: Zho’s Prompt Generator (or Prompt_Enhancer)
Waarom: Past automatisch nuance, gewicht en keyword-richting toe aan je prompt zonder het te overbelasten.

Toepassing: Laat je prompt "zwaarder wegen" op dingen als cinematic lighting, fur texture, of blue fire reflections.

🔥 2. [Realistische Belichting & Materialen]
🔹 Node: LightMix (from ComfyUI-Advanced-Lightning)
Waarom: Biedt multi-light control over je afbeelding, zoals maanlicht + blauw vuur + rimlight.
Toepassing: Voor nauwkeurige simulatie van lichtreflectie op vacht, goud en zand.

🔹 Node: Refiner with Adetailer (e.g. UltimateSDUpscale)
Waarom: Voor het verfijnen van microdetails en materiaalgedrag (vouwen, glans, textuur).
Toepassing: Kattenvacht, kledingplooien, en glimmende metalen worden realistischer.

🧍 3. [Anatomie & Hands Refinement]
🔹 Node: ADetailer met hand-model targeting (comfyui-adetailer)
Waarom: Verbetert handen, schouders en verhoudingen — cruciaal bij kat/humanoïde figuren.
Toepassing: Past refinements toe op hands only met bounding box — voorkomt vreemde poses.

🎨 4. [Hyperrealistische Post-Processing]
🔹 Node: RealisticVision Refiner (LoRA/Checkpoint node)
Waarom: Maakt de afbeelding minder “AI-achtig” door cinematografische kleurtoon en lensflair.
Toepassing: Simuleert professionele camera-uitvoer (DoF, bloom, chromatische aberratie).

🔹 Node: Depth Merge & Z-Combiner (for layered DoF)
Waarom: Combineert scherpte/diepte met layers, perfect voor voorgrond blur + achtergrond scherpte.
Toepassing: Scrolls vooraan licht vervaagd, kat scherp, woestijn mistig in verte.

🌫️ 5. [Atmosferische Fysica / Sfeer]
🔹 Node: Noise Mask / Weather Overlay (e.g. from ComfyUI-Atmospheric-Pack)
Waarom: Toevoegen van zandstof, nevel, lichte ruis of sterrenflair — voor natuurlijke lucht.
Toepassing: Helpt bij simulatie van wind, subtiele sfeerlagen en nachtgevoel.

🛠️ 6. [ControlNet + Depth / Pose Guidance]
🔹 Nodes:
ControlNetOpenPose → voor goede lichaamshouding
ControlNetDepth → voor landschapsstructuur / realistische diepte
ControlNetLineArt → om silhouetten (zoals de figuur op de achtergrond) scherp te houden

Waarom: Zorgt dat kat elegant zit, juiste pose, en dat objecten visueel correct worden ingebed.

Als je wilt, kan ik ook een .json ComfyUI-workflow voor je genereren (met placeholders voor jouw model & LoRA). Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, ik ga me later ook nog eens in ComfyUI verdiepen denk ik, inderdaad in combinatie met ChatGPT wordt dat ook wel heel veelzijdig en redelijk goed te doen. Maar eerst maar eens ForgeUI onder de knie krijgen qua prompten. Bovendien lijkt ComfyUI me vooral interessant als je er ook met film op 1080P of liever nog 4K langere scenes mee kan maken en/of aanpassen, dat is nog even van ons verwijderd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:32:
Het is maar net hoe je het vraagt. Als ik hetzelfde over deze afbeelding vraag aan ChatGPT heeft die anders een lange lijst met kritiek over deze afbeelding. Positief kritisch, de AI komt ook met allerlei tips om het een stuk beter te maken.
Wanneer je een veel meer geavanceerde tool als ComfyAI gebruikt wordt de hulp van ChatGPT nog veel interessanter. Tot en met advies welke custom nodes en compleet voor je geschreven .json workflows.
Ideaal. Direct kwalitatief betere AI-afbeeldingen lokaal maken is op deze manier nog nooit zo gemakkelijk geweest. 8)
Allemaal leuk en aardig, maar je zal toch eerst zelf een prompt moeten schrijven die überhaupt een afbeelding genereert die overeenkomt met hetgeen je in gedachten had.
Dat ChatGPT dan 'verbeteringen' voor kan stellen is leuk, maar die 'verbeteringen' doen misschien wel afbreuk aan hetgeen de bedenker oorspronkelijk in gedachten had.
Je loopt het risico dat AI dingen gaat 'opdringen' die je niet wil.

Dat ChatGPT je kan helpen bij ComfyUI kan kloppen, maar hier geldt weer hetzelfde; zonder goede prompt geen afbeelding. Dat ChatGPT vervolgens allerlei nodes voorstelt om een afbeelding te 'verbeteren' is misschien handing, maar dan nog is niet elke node bruikbaar voor elke afbeelding, je moet dus specifieke nodes (met de juiste instellingen) gaan gebruiken, wat voor een beginner best wel lastig is.
Plus dat bij een uitgebreide workflow bij ComfyUI al snel het VRAM volloopt zodat je eigenlijk een stevige GPU nodig hebt (liefst 16Gb of meer geheugen) terwijl je met StableDiffusion meestal al genoeg aan 12 Gb hebt.

Mijn mening is dan ook dat je het beste eerst kunt leren wat prompts zijn, hoe ze (voor je) werken en hoe je ze zo schrijft dat ze ook reproduceren wat je in gedachten had. Zodra je dat een beetje door hebt is het makkelijker om over te stappen naar wat uitgebreidere programma's of misschien wel (als je er je beroep, promptwriter, van wilt maken) betaalde programma's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:32:
[...]
[...]
Haha. Ik ken die lijst en van een deel van die nodes gaat mijn 4060 Ti 16GB flink roken :X

Een deel van die nodes (detailer/upscale) kosten veel tijd, en hebben bij mij enkel nut als je van plan bent om echt grote(re) plaatjes te maken. Sommige detailverbeteringen zijn namelijk niet zo duidelijk te zien op het scherm bij normale afmetingen (zeg rond de 1024/1536). Ga ik naar 4k of zelfs 8k, dan is dat wel zichtbaar, maar kan ik ook bijna gaan lunchen voordat die resultaten klaar zijn.

Ik zou dat soort nodes dus optioneel maken in mijn workflow. Ben er alleen nog nooit aan toegekomen om dat via een vinkje te doen. Nu disable/enable ik nodes.

Dit is een mega pack: https://www.runcomfy.com/comfyui-nodes/ComfyUI-Impact-Pack

En ik vind IC-Light | Image Relighting een fijne omdat je bestaande plaatjes kunt wijzigen...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.runcomfy.net/images/comfyui-ic-light-image-relighting-tool-comfyui-demo-1096.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:01
@Mars Warrior
"Ik zou dat soort nodes dus optioneel maken in mijn workflow. Ben er alleen nog nooit aan toegekomen om dat via een vinkje te doen. Nu disable/enable ik nodes."

Dat kan via een node i.c.m. een groep.
Zo kun je groepen aan- of uitzetten en hoef je dat niet per node te doen.
(ik heb geen concreet voorbeeld voor je, ik ga even zoeken).

edit:
zoiets
https://github.com/rgthre...readme-ov-file#fast-muter

[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 23-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
The-Source schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:18:
@DimiDee
Ben je op zoek naar zoiets?
[Afbeelding][Afbeelding]

Hoe ben ik daar gekomen..
In chatgpt je foto geüpload,
Met: "Kan je de foto omschrijven in style en kenmerken, deze details moeten vervolgens als basis voor een nieuwe system prompt gebruikt worden. Maar in de nieuwe system prompt moet een giraffe die spaghetti eet verwerkt worden.
De image generator is flux.dev deze kan zeer lange uitgewerkte prompts aan.

"
Fine tune van de 1e output dat oriëntatie portret moet zijn.
En dat kwam naast een lap tekst ook de volgende prompt uit.

[...]

Ps dit is nog in lage resolutie maar upscale kan natuurlijk ook.
Thanks @The-Source , ook om je werkwijze mee te delen! Hoe zou je een resultaat uit AI dan precies upscalen? Zelf handmatig doen of ook aan AI vragen? En wat vraag je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Yaksa schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:17:
[...]

Dezelfde vraag heb je een jaar geleden ook al hier gesteld: DimiDee in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Toen antwoordde ik dat het met de toenmalige tools nogal lastig was omdat de modellen niet getraind zijn op giraffen die spaghetti eten.
Maar inmiddels kan er iets meer en heb ik even snel wat geprobeerd, laat maar weten of dit in de richting komt.

[Afbeelding]

Door de oriëntatie naar landscape te zetten lijkt het al iets meer op hetgeen je voor ogen staat (denk ik)
[Afbeelding]

Ik denk dat ik in de buurt begin te komen, maar bij AI beeldgeneratie is het vaak van 'de laatste loodjes wegen het zwaarst'. Ik ga nog wat doortesten, misschien dat ik er kom.

[Afbeelding]
Sterk geheugen @Yaksa - ik heb er idd een periode over laten heen gaan, maar dacht dat het intussen toch wél mogelijk zou moeten zijn. Bedankt ook voor je leuke pogingen! In de afbeelding die ik zoek zou er geen kind op de afbeelding staan, zouden er ook geen gordijnen te zien zijn en is de giraf ook niet full in beeld (eerder de bovenkant van de giraf tot aan het 'middel'). Het hoofdobject van de afbeelding moet nog steeds spaghetti in kleur zijn. De giraf zou dan bv in het grijs afgebeeld kunnen worden en ergens in de achtergrond zou dan verder de typische stijl van Martin Whatson (graffiti achtige accenten) zichtbaar zijn. Ik ben zelf ook nog volop aan't proberen. Thanks nogmaals voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
CR2032 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:40:
[...]

ChatGPT is hiervoor ideaal. Enorm gebruiksvriendelijk en vaak direct in goede kwaliteit. Vraag stellen in de chat en de AI helpt je verder op weg. Zonder dat je ook maar iets van prompts of instellingen hoeft te weten. Wil je hierna meer veranderen dan gewoon doorvragen.

[Afbeelding]
Bedankt voor je input. ChatGPT gebruik ik uiteraard ook, maar het is hier niet de bedoeling om iets toe te voegen aan de afbeelding die ik uploadde. Het gaat hier om een volledig nieuwe afbeelding die gegenereerd dient te worden, enkel in dezelfde stijl als de afbeelding die ik uploadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
DimiDee schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 01:48:
[...]

Thanks @The-Source , ook om je werkwijze mee te delen! Hoe zou je een resultaat uit AI dan precies upscalen? Zelf handmatig doen of ook aan AI vragen? En wat vraag je dan precies?
Je kan een simpele image upscale kunnen doen maar ik doelde meer op het feit dat de gebruikte workflow aan mijn zijde er 1 was zonder upscaler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Katten, het blijven dankbare onderwerpen, ook voor surrealistische afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHXXxfJcdowACLx4ssslxM5bzZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xc9l3Z36aGbGHGCry0yOTDg5.jpg?f=fotoalbum_large

De prompt: "A colossal, mythical mossgreen cat covered in natural thick moss and vines, sitting majestically on the ruins and rocks of a long-abandoned city reclaimed by nature. The cat's fur is lush like mossgreen vegetation, blending into the environment like a guardian spirit of the forest. Its eyes are bright, wise, with an ethereal green hue, exuding intelligence and ancient power. It wears ornate, weathered armor which is partially hidden beneath the moss, featuring intricate bronze filigree and druidic symbols. The ancient city around it is crumbling, overgrown by dense greenery, ivy-covered towers, broken stone paths and buildings shrouded in mist. Small birds and insects flit around the giant creature, reinforcing the harmony between beast and wilderness. The scene is bathed in a soft, diffuse daylight filtering through a misty atmosphere, with shafts of light piercing the dense foliage. Water flows gently in the foreground, reflecting the mossy stones and the ancient feline guardian spirit. Highly detailed, photorealistic textures with fantasy and post-apocalyptic overtones"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itEn1yz3c31qOcBtX2A-AyWW7l0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LCeOwXa6jVje4ZvPsjcWrBbG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuZcpHNLpLDe88apbD0r4d3QL3M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Za3CLdP6O3cBVR5QYXNdwGhP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYXlLJypDHhUikQH2E1gpZ7p7PM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YBT2R7iQdAwi91J6R91WBce1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p03CAfTf5DUbnK1ILFiXJMRSCKo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JkDFTHSDrEYd1g4fKO8703Tx.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JjhSrVgreJjI7_rdjeh4JCELT4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7JxirT8LRAwXtvadE7SlWUx3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LMOS6hM2HYckFHCDV_1449MMpk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U4cGNwX56QQxbeiZzS1kxhvm.png?f=fotoalbum_tile

workflow:

https://pastebin.com/NWS9fUsv

Ik heb helaas nog wel erg veel moeite voor een beetje consistentie in de decals e.d. Had gehoopt dat flux dat al een beetje automagisch deed, maar helaas :)

[ Voor 90% gewijzigd door SkyStreaker op 24-06-2025 19:47 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Jakkie, dat blauw 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXt38I7bnf6D0D7v4SmdmSdUM1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRajfEtGeiIlykqDQzMO5826.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Tsja, ik heb maar een beperkt budget, dus dan ook maar een klein autootje.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm8Pn9e3UIazUewgrXgNQEAbhwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f75vokR8rSd40gqqwa86yffY.jpg?f=fotoalbum_large

Ach, da's mijn boodschappenautootje, dit is mijn andere, grotere.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PggbNAUKYTdEsaXlVXiaTGO4hAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2G7FxP2BAublojOCoZIoAno7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Yaksa op 24-06-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Apart hoedje............

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZplsVucMvKl0NWGJKw_FoP2-bU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSvHJzWFhgn5M9Tp59Otaoie.jpg?f=fotoalbum_large

FLUX is behoorlijk goed in het creëren van surrealistische beelden, mits je je prompt zo schrijft dat het voor flux zelf een beetje te 'volgen' is.

Prompt en afbeeldingsdata voor wie er ook mee willen spelen:
A surreal portrait of a woman in profile, her head adorned with a large extravagant hat, entirely made of large, vibrant, flowing goldfish with long, delicate fins. The goldfish are arranged to mimic voluminous hair, creating an ethereal underwater effect. The key subject is the extravagant hat, with a focus on the detailed goldfish. The background is dark and softly textured to highlight the glowing oranges, silvers, and whites of the fish. The woman's expression is serene and dreamlike, with soft lighting accentuating her porcelain skin. Hyperrealistic, fairy tale inspired, highly detailed textures, cinematic lighting
Steps: 20, Sampler: Euler, Schedule type: Simple, CFG scale: 1, Distilled CFG Scale: 3.5, Seed: 2292621264, Size: 960x1440, Model hash: 2f5d1875de, Model: flux1-dev-Q6_K, Version: f2.0.1v1.10.1-previous-417-g8ff0dc6f, Module 1: t5xxl_fp16, Module 2: ae, Module 3: clip_l

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:31:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar je zal toch eerst zelf een prompt moeten schrijven die überhaupt een afbeelding genereert die overeenkomt met hetgeen je in gedachten had.
Dat ChatGPT dan 'verbeteringen' voor kan stellen is leuk, maar die 'verbeteringen' doen misschien wel afbreuk aan hetgeen de bedenker oorspronkelijk in gedachten had.
Je loopt het risico dat AI dingen gaat 'opdringen' die je niet wil.

Dat ChatGPT je kan helpen bij ComfyUI kan kloppen, maar hier geldt weer hetzelfde; zonder goede prompt geen afbeelding. Dat ChatGPT vervolgens allerlei nodes voorstelt om een afbeelding te 'verbeteren' is misschien handing, maar dan nog is niet elke node bruikbaar voor elke afbeelding, je moet dus specifieke nodes (met de juiste instellingen) gaan gebruiken, wat voor een beginner best wel lastig is.
Plus dat bij een uitgebreide workflow bij ComfyUI al snel het VRAM volloopt zodat je eigenlijk een stevige GPU nodig hebt (liefst 16Gb of meer geheugen) terwijl je met StableDiffusion meestal al genoeg aan 12 Gb hebt.

Mijn mening is dan ook dat je het beste eerst kunt leren wat prompts zijn, hoe ze (voor je) werken en hoe je ze zo schrijft dat ze ook reproduceren wat je in gedachten had. Zodra je dat een beetje door hebt is het makkelijker om over te stappen naar wat uitgebreidere programma's of misschien wel (als je er je beroep, promptwriter, van wilt maken) betaalde programma's.
Je denkt nog wat teveel vanuit de vorige AI-technieken met veel handmatig werk. Een beroep als promptschrijver is naar mijn mening dan ook heel korte termijn denken, prompts zullen niet meer relevant zijn.

ChatGPT maakt op basis van de chats inmiddels onderwater al beter dynamische prompts, ook voor de geavanceerde beeldtechnieken en rekening houdend met de gebruikte custom nodes.

Je hebt nu ook de nodige ChatGPT integraties die direct integreren in ComfyUI als een Custom node.
Dan kun je gelijk al heel wat stappen overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:29:
[...]Je denkt nog wat teveel vanuit de vorige AI-technieken met veel handmatig werk. Een beroep als promptschrijver is naar mijn mening dan ook heel korte termijn denken, prompts zullen niet meer relevant zijn.
ChatGPT maakt op basis van de chats inmiddels onderwater al beter dynamische prompts, ook voor de geavanceerde beeldtechnieken en rekening houdend met de gebruikte custom nodes.
Je hebt nu ook de nodige ChatGPT integraties die direct integreren in ComfyUI als een Custom node.
Dan kun je gelijk al heel wat stappen overslaan.
De kern van beeldgeneratie is nog steeds een beeld wat gegenereerd moet worden. Het beeld is er nog niet. Aangezien AI nooit zover zal komen dat het gedachten kan lezen blijft het maken van een initiële prompt noodzakelijk. (Al is het maar: "An astronaut riding a horse on the moon" :+ )
Overigens ben ik wel benieuwd naar die 'onderwater' prompts en in hoeverre die dan beter zouden zijn.
Een van de redenen dat ik ChatGPT afkeur is dat zodra je er een beetje leuk mee om wil gaan je stevige prijzen daarvoor moet gaan betalen. Plus dat je geen idee hebt wat er met je data gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
https://huggingface.co/bl...1-Kontext-dev/discussions
Flux 1-kontext-dev is beschikbaar om te downloaden. Je hebt wel een HF account nodig om dat te kunnen doen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Van het weekend maar eens kijken of ik kan gaan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
The-Source schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:46:
Flux 1-kontext-dev is beschikbaar in te downloaden. Je hebt wel een HF account nodig om dat te kunnen doen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Van het weekend maar eens kijken of ik kan gaan testen
Mooi, ik hoop dat deze ook in Forge beschikbaar komt.
Zo te zien heb je wel een deftige GPU nodig, het model alleen al is zo'n 24Gb.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 09:20
Yaksa schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:23:
[...]

Mooi, ik hoop dat deze ook in Forge beschikbaar komt.
Zo te zien heb je wel een deftige GPU nodig, het model alleen al is zo'n 24Gb.......
The GGUF's zijn ook al beschikbaar. Zelfs met 6GB aan VRAM kan je al renderen. En een groter model kan altijd he? Alleen gebruik je dan je RAM en CPU, dus duurt het een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
The-Source schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:46:
Flux 1-kontext-dev is beschikbaar om te downloaden. Je hebt wel een HF account nodig om dat te kunnen doen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Van het weekend maar eens kijken of ik kan gaan testen
Yep, kreeg al mailings van bedrijven die Flux betaald aanbieden 8)

Eerste ervaringen van mensen die de pilot deden gaven wel aan dat het volledige model niet eens op een 5090 met 32GB te draaien valt. Flux.1.Kontext.Dev vraagt ca 35-40GB VRAM.

De fp8 versie rond de 20-24GB (4090 territorium).

Dus ben benieuwd hoe de performance van de 16GB versies is, en hoeveel kwaliteit/mogelijkheden je dan verliest. GGUF versies zijn bij mij altijd trager dan de fp8 versies. Een scaled.fp8 versie is altijd mijn favoriet omdat deze kleiner is dan een volledige fp8 versie, en domweg sneller dan de GGUFs op mijn 4060 Ti.

Je hebt wel een recente versie van ComfyUI nodig overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 27-06-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:25:
[...]Dus ben benieuwd hoe de performance van de 16GB versies is, en hoeveel kwaliteit/mogelijkheden je dan verliest. GGUF versies zijn bij mij altijd trager dan de fp8 versies. Een scaled.fp8 versie is altijd mijn favoriet omdat deze kleiner is dan een volledige fp8 versie, en domweg sneller dan de GGUFs op mijn 4060 Ti.

Je hebt wel een recente versie van ComfyUI nodig overigens.
Of je schaft een Nvidia RTX PRO 6000 Blackwell aan, kan ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Of ga gelijk voor een H100 cluster :p
Of een aftermarket mod van de 4090 met 48GB VRAM maar heb zelf wel mijn twijfels hoe goed die werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yaksa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Goed punt. Meteen even besteld ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar even serieus ik ben wel benieuwd, zo te lezen doet dit precies wat ik paar pagina’s terug hier vroeg, namelijk de mogelijkheid toevoegen om afbeeldingen aan te passen / te verbeteren zodat je stapje voor stapje steeds meer krijgt wat je wil. Maakt het prompten een stuk makkelijker.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:59:
Maar even serieus ik ben wel benieuwd, zo te lezen doet dit precies wat ik paar pagina’s terug hier vroeg, namelijk de mogelijkheid toevoegen om afbeeldingen aan te passen / te verbeteren zodat je stapje voor stapje steeds meer krijgt wat je wil. Maakt het prompten een stuk makkelijker.
Er zit wel een grens aan het aantal edits voordat de kwaliteit flink achteruit gaat. Dat is al bij het Pro/Max model, dus ik vermoed bij het Dev model zeker het geval.

Maar omdat het Flux is, zulle LoRa's gaan werken, Redux etc.

Dus het kan over een paar maanden een leuk model zijn om standaard te gebruiken.

Het lijkt erop dat het scaled fp8 model binnen de 16GB past. Ik wacht nog ff totdat er voldoende voorbeelden zijn. Beetje zonde van mijn tijd anders.

Edit: werkt gewoon dus. Zie: https://comfyanonymous.gi...ntext-image-editing-model

De scaled versie pakt 14GB VRAM.

De voorbeeld prompt met het de fennec girl is 103.39 seconden. Dat is inclusief laden van model van 14GB.
Voorbeeld gebruikt 20 steps. Mijn 4060 Ti doet ca 4,5s/it voor het editen van een 1024x1024 plaatje.

Een tweede run doet het in 93 seconden.

Met een random seed krijg je daarmee elke keer een ander plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni2_5VNwwG1j3LHd8dg9gGNHkNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBbFSOJkhBLFIWogf1LLowD2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Mars Warrior op 27-06-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De Lora’s snap ik allemaal nog niet, dat is de volgende stap in de leercurve voor mij. Misschien dat ik meteen hiermee dan direct aan de bak ga om te leren, en daarna een keer een guide voor die lora’s om mee door te gaan

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Wie kent de zilveren/chromen auto nog...

"Make car red"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUE-IaTrRqgbT7DoPJNGOSNhH_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mhnZiQbG1QA66c0GK97Als4S.png?f=fotoalbum_large

"Make car red. Put sitting blond girl on top of the car"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhbPBt-I3cCg5Vvv2gme4EbDz_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUKoKR97MJMANQrzKt0Pq6hV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Mars Warrior op 27-06-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Mars Warrior schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:39:
Wie kent de zilveren/chromen auto nog...
"Make car red. Put sitting blond girl on top of the car"
[Afbeelding]
"De terugkeer van de worstenvingertjes".........
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik nog niet overtuigd ben van de grafische kwaliteiten.
Met de nadruk op "nog", ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel enige verbetering aan komt.

Voorlopig blijf ik nog even bij FLUX1.dev, nog genoeg mogelijkheden te ontdekken.
Zoals deze, een poging om de cover van een populair tijdschrift uit de 50er jaren van de vorige eeuw te reproduceren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIYldEPU9TMLDHRXy4xVNPoc_Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2C1r1hjeNZIQTFXldd3UEI6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:30
Yaksa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:13:
[...]

"De terugkeer van de worstenvingertjes".........
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik nog niet overtuigd ben van de grafische kwaliteiten.
Met de nadruk op "nog", ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel enige verbetering aan komt.

Voorlopig blijf ik nog even bij FLUX1.dev, nog genoeg mogelijkheden te ontdekken.
Zoals deze, een poging om de cover van een populair tijdschrift uit de 50er jaren van de vorige eeuw te reproduceren:

[Afbeelding]
Hoeveel tenen heeft een kikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Deleon78 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:01:
[...]Hoeveel tenen heeft een kikker?
Tsja, het is een poging hè, plus een tekening uit de jaren '50.
Het was ook een excercitie om zoveel mogelijk fauna te benoemen in de prompt zelf om te bezien waar de limieten van het specifieke model zouden liggen.
Maar juist om dit soort 'spijkers op laag water zoeken' af te vangen had ik ook de token "a hint of surrealism" in de prompt opgenomen. Surrealisme laat wel vaker zogenaamd 'foute' dingen zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:44:
[...]

De kern van beeldgeneratie is nog steeds een beeld wat gegenereerd moet worden. Het beeld is er nog niet. Aangezien AI nooit zover zal komen dat het gedachten kan lezen blijft het maken van een initiële prompt noodzakelijk. (Al is het maar: "An astronaut riding a horse on the moon" :+ )
Overigens ben ik wel benieuwd naar die 'onderwater' prompts en in hoeverre die dan beter zouden zijn.
Een van de redenen dat ik ChatGPT afkeur is dat zodra je er een beetje leuk mee om wil gaan je stevige prijzen daarvoor moet gaan betalen. Plus dat je geen idee hebt wat er met je data gedaan wordt.
De AI kan al gedachten lezen. Zoek maar eens op Neuralink van Elon Musk of Syncron. Wellicht is de toekomst dat iedereen later aan de chip gaat en heb je geen smartphone of tv meer nodig. Black Mirror is er niets bij.

Zo duur is ChatGPT ook niet met $ 20 per maand. Reken hier nog eens bij het hoge gebruiksgemak, kwaliteit, energiekosten besparing, geen zware computer of videokaart meer nodig, altijd een cloud backup, etc. Plus dat ChatGPT voor nog zoveel meer dingen is te gebruiken, het is ook een meester in programmeren.

Je hoeft met ChatGPT alleen nog maar een onderwerp te bedenken en alles gaat verder in natuurlijke gespreksvorm. Zo kun je eenvoudig met aanpassingen doen blijven doorgaan in de chat tot het goed genoeg is. Ideaal. Je hoeft niets meer te leren over hoe je prompts nog moet schrijven, workflows maakt. Dit is allemaal overbodig geworden, de AI kan het toch beter en consistenter. Nu alleen nog hogere resoluties en snellere generaties.
> Maak een realistische foto van een springende kangaroo met een skippy bal met een lachende jongen met een rode baseball cap. Op een mooie zomerdag in het gras.

> De objecten lijken wat te zweven van de achtergrond, kun je dit aanpassen. Verbeter ook de belichting en beeldfouten. En geen gespring meer. De jongen is ook wat ouder, zijn shirt heeft een logo met, etc
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nLKmT3q3/Casdfkj6-00.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7TybR82/adkfjk.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 28-06-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:50:
[...]De AI kan al gedachten lezen. Zoek maar eens op Neuralink van Elon Musk of Syncron. Wellicht is de toekomst dat iedereen later aan de chip gaat en heb je geen smartphone of tv meer nodig. Black Mirror is er niets bij.

Zo duur is ChatGPT ook niet met $ 20 per maand. Reken hier nog eens bij het hoge gebruiksgemak, kwaliteit, energiekosten besparing, geen zware computer of videokaart meer nodig, altijd een cloud backup, etc. Plus dat ChatGPT voor nog zoveel meer dingen is te gebruiken, het is ook een meester in programmeren.

Je hoeft met ChatGPT alleen nog maar een onderwerp te bedenken en alles gaat verder in natuurlijke gespreksvorm. Zo kun je eenvoudig met aanpassingen doen blijven doorgaan in de chat tot het goed genoeg is. Ideaal. Je hoeft niets meer te leren over hoe je prompts nog moet schrijven, workflows maakt. Dit is allemaal overbodig geworden, de AI kan het toch beter en consistenter. Nu alleen nog hogere resoluties en snellere generaties.
Dus jij wilt dat je hersenen afhankelijk worden van een commercieel bedrijf?
Mij niet gezien.

200 euro per jaar betalen voor iets wat niet eens doet wat je vraagt en waar je ellenlang op moet wachten (Quote: "Afbeelding verwerken........Op dit moment maken veel mensen een afbeelding, dus het kan even duren. We laten je weten wanneer de afbeelding klaar is."). Ik wacht inmiddels al meer dan 45(!) minuten.
Plus dat ChatGPT nogal genegen is om 'verbeteringen' aan te brengen waar je helemaal niet om hebt gevraagd. En ChatGPT is helemaal geen meester in programmeren, genoeg info daarover te vinden, code moet altijd nog weer nagekeken worden door een programmeur.

Voor iemand die geen levendig voorstellingsvermogen heeft, weinig fantasie heeft, slecht is in het omzetten van eigen gedachten naar engelse volzinnen, geen zin heeft om promptwriting eigen te maken en tevreden is met een 'leuk' plaatje wat door AI aan elkaar is geplakt (met de nodige fouten daarin) kan het misschien voldoen aan de behoefte.
Voor iemand die artistiek bezig wil zijn, volledige controle wil hebben over zijn eigen data en AI beeldgeneratie lokaal wil gebruiken als zijnde een nieuwe elektronische kwast in de gereedschapskist van de kunstenaar in hem is ChatGPT als elektronische kwast dus volledig onbruikbaar.
ChatGPT is zoiets als een brede blokkwast en een potje verf aan een kunstschilder geven en zeggen: "Maak voor mij een fotorealistische muurschildering van een zomerweide in bloei. En o ja, het moet op deze baksteen komen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CR2032 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:50:
[...]

De AI kan al gedachten lezen. Zoek maar eens op Neuralink van Elon Musk of Syncron. Wellicht is de toekomst dat iedereen later aan de chip gaat en heb je geen smartphone of tv meer nodig. Black Mirror is er niets bij.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic:
Ik heb het idee dat je hier en daar wel wat overdrijft. ChatGPT is bijvoorbeeld nog lang geen meester in programmeren. Het blijft een stuk turbostatistiek dat dingen bij elkaar gokt. En betalen voor ChatGPT om energiekosten te besparen voelt ergens ook wat krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yaksa Dat lange wachten met ChatGPT is een recente en bekende bug. Na een paar minuten staat de afbeelding vaal al lang gereed in de Galerij. Of je voldoet niet aan de content policy en dan moet je erom vragen in de chat.

ChatGPT is een veel geavanceerdere tool dan een lokal AI imager. Je gebruikt die ieder op een andere manier. Het verschil dat lokale AI generatie in kwaliteit in vergelijking flink achterblijft. Wat je ook doet aan de prompt ziet het er vaak niet uit met steeds dezelfde fouten. Genoeg voorbeelden zijn hiervan te vinden in dit topic. Achterhaalde AI wat mij betreft. Met een uitgebreide workflow en loRA's kun je de boel wel verbeteren. Kost alleen veel te veel tijd.

@Verwijderd Besparen aan energieverbruik bij image generatie door ChatGPT was een van de redenen die ik aangaf. Als je een zware videokaart hebt die heel regelmatig steeds een paar honderd Watt extra trekt voor ieder plaatje zul je dat zeker gaat merken in de energieafrekening.

offtopic:
ChatGPT is ook ideaal voor programmeren en integratie. De AI kent zoveel technieken dat je dingen blijft ontdekken. Het legt ook goed uit, spoort fouten op in bestaande code, etc. Al moet je natuurlijk niet alles klakkeloos vertrouwen. YouTube is een ideale bron bij het ontdekken wat ChatGPT allemaal in huis heeft. Ik blijf mij nog steeds verbazen.

[video=,,"How to create any n8n workflow using ChatGPT"]https://youtu.be/lZuxqbw8IX4[/video]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
CR2032 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:50:
@Yaksa Dat lange wachten met ChatGPT is een recente en bekende bug. Na een paar minuten staat de afbeelding vaal al lang gereed in de Galerij. Of je voldoet niet aan de content policy en dan moet je erom vragen in de chat.
Ik wacht nog steeds en heb al ettelijke keren gevraagd "Nog niet klaar?" . Maar dan krijg ik nog steeds de melding dat het druk is.
ChatGPT is een veel geavanceerdere tool dan een lokal AI imager. Je gebruikt die ieder op een andere manier. Het verschil dat lokale AI generatie in kwaliteit in vergelijking flink achterblijft. Wat je ook doet aan de prompt ziet het er vaak niet uit met steeds dezelfde fouten. Genoeg voorbeelden zijn hiervan te vinden in dit topic. Achterhaalde AI wat mij betreft. Met een uitgebreide workflow en loRA's kun je de boel wel verbeteren. Kost alleen veel te veel tijd.
Laat maar zien dan, die ChatGPT afbeeldingen op hoge resolutie die er haarscherp zonder enige fouten uitkomen. En dan ook met de prompt erbij zodat je kunt zien hoe het gegenereerd is.
@Verwijderd Besparen aan energieverbruik bij image generatie door ChatGPT was een van de redenen die ik aangaf. Als je een zware videokaart hebt die heel regelmatig steeds een paar honderd Watt extra trekt voor ieder plaatje zul je dat zeker gaat merken in de energieafrekening.
Dat maakt voor de CO2 uitstoot wel uit omdat er bij ChatGPT een compleet serverpark staat te buffelen plus dat de data moet nog naar jouw PC gestuurd worden. Dus er wordt niks bespaard, ChatGPT zou nog milieutechnisch gezien nog wel 'ns slechter uit de bus kunnen komen dan een lokale PC.
offtopic:
ChatGPT is ook ideaal voor programmeren en integratie. De AI kent zoveel technieken dat je dingen blijft ontdekken. Het legt ook goed uit, spoort fouten op in bestaande code, etc. Al moet je natuurlijk niet alles klakkeloos vertrouwen. YouTube is een ideale bron bij het ontdekken wat ChatGPT allemaal in huis heeft. Ik blijf mij nog steeds verbazen.
Ik blijf mij ook nog steeds verbazen over mensen die ChatGPT maar blijven prijzen terwijl gerenommeerde programmeurs inmiddels toch duidelijk aangeven dat ChatGPT niet te vertrouwen is omdat het zich niet in het op te lossen probleem in kan leven, puur omdat ChatGPT niet als een mens kan nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
Zojuist even mijn eerste flux kontext testje gedaan. En het 1e resultaat is gelijk raak :D
Bewust een screenshot foto als source gebruikt om wellicht het model van slag te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1ml22V2J_mZS1czmS22JngyQmI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/axIJcKC5vABNo6wJmkisxxJd.png?f=user_large
Prompt heel simpel gehouden:
"The blond woman is wearing a black bikini"
Piek zat rond de 21GB vRAM met fp8_scaled model, t5xxl_fp16 & clip_l

Edit:
IMG merge, deze is wat prompt gevoeliger ben ik al achter maar een te groot verschil en de 2 foto's is ook te veel gevraagd.
De workflow (standaard van comfyui website btw)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYtCvcUKJ3NTevsXqrQP973L-9s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/niQihzuZ22n39MZ3f1HlJRbs.png?f=user_large
En het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-JFrcX0B1WWuuXxqKrsbljq-aY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6Tl1CsBPczB5it7ZJ34rHB7o.png?f=user_large
En wel onder de indruk dat de voet van de dame rechits wel in style is van een danspas, wel is de stof die in de basis foto over linker arm heen zat nu verdwenen maar moet zeggen die is best grappig om mee te spelen.

[ Voor 43% gewijzigd door The-Source op 28-06-2025 19:51 . Reden: IMG merge toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
The-Source schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:29:
Edit:
IMG merge, deze is wat prompt gevoeliger ben ik al achter maar een te groot verschil en de 2 foto's is ook te veel gevraagd.
En wel onder de indruk dat de voet van de dame rechits wel in style is van een danspas, wel is de stof die in de basis foto over linker arm heen zat nu verdwenen maar moet zeggen die is best grappig om mee te spelen.
Maar als ik heel kritisch kijk dan zijn de voeten van de linkerdame nogal misvormd, evenals de handen die elkaar vastpakken. Tevens klopt er volgens mij iets niet bij de rechter dame; op de oorspronkelijke foto lijkt het alsof haar linkerbeen naar voren staat en is haar rechterbeen haar standbeen. Bij de merge is dat op een vreemde manier omgedraaid in een positie die mij raar overkomt, die split van de jurk zit normaliter opzij en niet voor haar kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Met de warme dagen in het vooruitzicht kun je maar beter met je vriendinnetje in een bootje op het water zitten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDmH7sIqJ7fUvU-6ZDCke9Qsg8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbRdMDBizUhen2hXNGdDEzRF.jpg?f=fotoalbum_large

De nog wat meer expliciete NSFW plaatjes laat ik maar even weg O+

[ Voor 8% gewijzigd door Yaksa op 28-06-2025 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17
Flux Kontext is wel heel erg goed bezig, ben er zeker enthousiast over op het realistisch vlak!

Seed: 1390027282

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbnPNBB3GMbHnoJH720KnL_9ZxA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LOHlvuaH7dG6JiEOER4lDQB3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9bEAeywvDYGDA7tz1NawCe5gfA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/reDengmJYP7jXoExmBwpX8FK.png?f=fotoalbum_tile
masterpiece, best quality, high resolution, extremely detailed, intricate details, realistic

natural film lighting, low light shot, muted tones

(full body, centered frame), location, dimlit alleyway at dusk, abandoned, neglected alley

(blonde hair color, blue eyes), (european 30 years woman, realistic wet hair)(blue and silver based tuxedo)(one outstretched hand, palm faced downward in and fingers slightly spread, the hand is extended forward to stop someone from leaving)

(Softly curved lips,parted with a reveal of her (upper teeth)+ (cupid's bow shape), (create a naturally full and approachable mouth shape)(mouth closed:1.05)

(tears of joy, tears flowing)(wet hair because heavy rain)(crying in the rain, tears lost in rain)(wettened face)(expression of love, heartfelt)(straight stare at viewer:1.2)(eyes open:1.2)(hair rained very wet)(bokeh raindrops)(wet face from rain:1.3)(matrix code raindrops:1.4)
Maar nu zonder weighted zooi en een beetje pro camerawerk erbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/318AL6U-J6oNsBZsVco-YbA-4Io=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FidPs2lJCVdZXU9f3GOVJ61m.png?f=fotoalbum_large
Shot on Canon EOS R5 with RF 85mm f/1.2L lens, aperture f/1.2, shallow depth of field, cinematic color grading, high detail, dramatic moody lighting, gritty texture, soft highlights, deep shadows, strong bokeh. A cinematic portrait of a woman about 30 years old, standing in a rain-soaked, narrow urban alley at night. She has light blonde, damp hair framing her face. Her expression is tense and worried, eyes wide and lips parted as if urgently trying to convince the viewer not to leave, reaching one hand forward in a gentle, pleading gesture. Her teeth are neat and white. She wears a fitted dark blue leather blazer over a dark shirt, slick and modern. Raindrops glisten on her jacket, adding to the tense, noir atmosphere.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 29-06-2025 11:08 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1 ... 69 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.