Corrigan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Spreek je jezelf nu niet tegen? De afbeeldingen in de links die je stuurt zijn niet identiek, zoals je daar ook zelf aangeeft. En dat is precies mijn punt, het blijft altijd gokwerk. Met HiDream heb ik geen ervaring, als je dit soms bedoeld. ChatGPT doet het ook een stuk beter maar nog niet voorspelbaar genoeg.
De AI in mij is af en toe wat verwarrend
De plaatjes in de links hebben allemaal een andere seed. Daarom zijn ze verschillend, maar de mate van verschil wordt voornamelijk bepaald door de sampler/scheduler, niet door het AI model.
Ik kan deze plaatjes dus gewoon weer reproduceren. Het slepen van het plaatje naar ComfyUI en op run drukken is voldoende.
Local AI is vooral dit. Vermakelijk maar (nog) niet geschikt voor het meer serieuze werk.
[
Afbeelding]
Daarom ben ik ook erg nieuwsgierig wat er bij Flux.1 Kontext Dev overblijfrt van de mogelijkheden van Pro/Max.
Prompt:
Hyperrealistic supermarket blister pack on clean olive green surface. No shadows. Inside: bright pink 3D letters spelling "FLUX" pressing against stretched plastic film, creating realistic deformation and reflective highlights. Bottom left corner: barcode sticker with text "GENERATE NOW" and "PLAYGROUND". Plastic
shows tension wrinkles and realistic shine where stretched by the volumetric letters.
ChatGPT:
Ziet er op zich leuk uit, maar de letters lijken OP de verpakking te liggen, niet IN de verpakking.
De stikker is dan weer erg scherp/helder, maar heeft dus ook geen last van de "wrinkles" in de verpakking.
Flux Kontext Pro:
Niks mis mee. Letters zitten duidelijk in een extra plastic verpakking die zelfs OM de letters heengaat.
De stikker is dan weer beetje minder, alsof een slechte printer is gebruikt
Nu maar wachten totdat "Soon", naar enkel "Available" gaat voor de open weights Dev versie, waar vanzelfsprekend de community weer vol opduikt om dingen te verbeteren en wijzigen.
Dan blijkt ook of de showcase in de praktijk te reproduceren valt.