Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Cute it is...JDx schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:07:
[...]
Cute.
Heb ze op een of andere manier niet opgeslagen, maar nog wel in Discord gevonden, andere stijl weer
[Afbeelding]
Maar op het moment dat ik "Intricate details, highly detailed" toevoeg aan dat cute plaatje, dan komt er toch heel iets anders uit. Heeft niks meer met cute te maken.
:strip_exif()/f/image/I0VzXxOXEjQZn3ld8EQ3NeaM.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar heb je eenmaal iets cutes, dan doet een hondje het ook wel leuk.
:strip_exif()/f/image/A44BP3DyZyP1ZSQI24MWWSwp.jpg?f=fotoalbum_large)
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Of een pussyMars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:18:
[...]
Cute it is...
Maar op het moment dat ik "Intricate details, highly detailed" toevoeg aan dat cute plaatje, dan komt er toch heel iets anders uit. Heeft niks meer met cute te maken.
[Afbeelding]
Maar heb je eenmaal iets cutes, dan doet een hondje het ook wel leuk.
[Afbeelding]

Google Gemini
Nee Google Gemini ik kan ook andere pussiesTheir gallery includes a mix of traditional and digital art. They seem to be particularly skilled at creating portraits of women, often in a pin-up style. Their work is quite detailed and often features dramatic lighting effects.
Het was eigenlijk Puss in Boots, maar in deze generatie die het leukste was, was ie z'n laarzen kwijt.
[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 19-07-2024 12:29 ]
Vreemd, wanneer ik een rode pussy laat genereren komt er iets heel anders uit:JDx schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:26:
[...]Of een pussy
:strip_exif()/f/image/OlfEL5FCKK9fyKYHbYpbfnuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik denk dat ik dit pas 'leuk' ga vinden wanneer niet alleen het hoofd, maar de rest van het lichaam ook meebeweegt. Het blijft nu toch wat 'eng' om te zien.....
Vanmiddag een feestje gehad, 50 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig.
Zou ik ook zijn wanneer ik meer dan 1000 Euro OZB zou moeten betalen.
:strip_exif()/f/image/jXhART3Ulhyk0e5DTO6Beplv.jpg?f=fotoalbum_large)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is ook het enige wat het doet, ogen kunnen open en dicht, net als de mond, dat de rest van het hoofd wat mee schommelt is meer een bug.Yaksa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat ik dit pas 'leuk' ga vinden wanneer niet alleen het hoofd, maar de rest van het lichaam ook meebeweegt. Het blijft nu toch wat 'eng' om te zien.....
Vanmiddag een feestje gehad, 50 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig.
Zou ik ook zijn wanneer ik meer dan 1000 Euro OZB zou moeten betalen.
[Afbeelding]
De poging is op basis van deze prompt:
"anime version of the famous puss-in-boots movie character, high boots, high hat with big white feather on it, big eyes, drawing, looking like a confused emoji.Standing, full body shot"
En dan al dan niet met die "high hat with big white feather on it"... En af en toe een andere kleur van het lichaam "Blue/Green body".
Poging 1: De boots zijn er, de kat is er. Maar dat is ook alles.
:strip_exif()/f/image/RwgXQbfPKnqNz36dXgi7vjSw.jpg?f=fotoalbum_large)
Poging 2: Nu met hat erbij met daarop een grote witte veer. Hmm. Het lichaam krijgt nu ook veren...
:strip_exif()/f/image/WJnFJtVGATwPldQa6I0yShrb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan maar wat varianten proberen met andere dieren. Eens kijken wat dat wordt...
Variant 1: Zelfde als vorige, maar nu als dragon.
:strip_exif()/f/image/Q7VN7bLfdvG17LA8JnXKrTQ6.jpg?f=fotoalbum_large)
Variant 2: Zelfde als vorige, maar nu als kip/uil met een "blue body". Hallo Meneer de Uil
:strip_exif()/f/image/UmqlmEvNa4O9Aj1tIOun5sL9.jpg?f=fotoalbum_large)
Variant 3: Nu als giraffe. Nog steeds met dat "Blue body", maar dat is nu een pak geworden.
:strip_exif()/f/image/3uWBfGkMembTAa2KZrql9Yqx.jpg?f=fotoalbum_large)
Variant 4: Een groene krokodil dan?
:strip_exif()/f/image/jHNjo8eb8pdnAmO2nPP3INsV.jpg?f=fotoalbum_large)
Variant 5: Je had er op kunnen wachten: Een vrouwelijke groene krokodil dan? Yep! Verder niks aan de prompt gewijzigd. Aanschouw de groene krokodil met boots en een hat
:strip_exif()/f/image/QoSWtgU5IWd4NfNq4maiVAFk.jpg?f=fotoalbum_large)
Variant 6: De laatste. Zelfde als vorige prompt, maar nu geen "Green body". Het is nog steeds een vrouwelijke krokodil. Dat zie je nog een beetje op de rechter foto...
:strip_exif()/f/image/wiqoA8CT8a8mvF2UufatoEfF.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch de enige echte "Puss in boots" ?
Maar je zocht zoiets?: Yaksa in "Het grote AI art show- & kletstopic"Mars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:44:
Die "Puss in Boots" aka "De Gelaarsde Kat" is erg lastig te maken, of eigenlijk niet tot nu toe...
Ik weet alleen niet of ik de prompt daarvan nog heb opgeslagen.
Zoveel in de prompt is nog te veel gevraagd voor de huidige AI's. Je kunt wel eerst een andere AI gebruiken die de prompt omzet naar het Engels en de belangrijkse key woorden er probeert uit te pikken.DimiDee schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:31:
Ik zou graag een uniek kunstwerk in mijn living hangen, maar ik twijfel serieus of het mogelijk is om met AI te maken. Ik kom immers in de verste verte niet in de buurt van het beoogde resultaat. Is er hier iemand die meer kennis van zaken heeft die zijn visie hierop kan delen?
[Afbeelding]
Ik zou ruwweg willen vertrekken vanuit een foto gelijkaardig aan bovenstaande:
Hierop worden een vader en zoon afgebeeld. De kleine jongen, in zwart-wit en met zijn rug afgebeeld, straalt nieuwsgierigheid en hoop uit. Hij trekt een groot rood gordijn open om een verborgen werkelijkheid te onthullen. Achter dit gordijn zit ‘de toekomst’. Enkel deze toekomst, de moderne samenleving, wordt in kleur afgebeeld in popart stijl. In dit levendige en kleurrijke tafereel zien we:
• Een jonge vriendengroep die in een café allen op hun smartphone zitten
• Een auto die voorbijrijdt en doordat hij op zijn smartphone zit, dreigt hij een overstekende voetganger (die ook al oortjes in heeft) omver te rijden
• Mensen van verschillende generaties die op de bus of trein wachten: een oudere leest op zijn e-reader, iemand zit op zijn smartphone, nog een andere draagt een VR-bril, iemand heeft oortjes in en nog een andere leest zijn berichten via zijn smartwatch
• Een laatste klein tafereeltje is een verjaardagsfeestje van een 1-jarige waarbij mensen van verschillende generaties allen bezig zijn met het nemen van foto’s en video’s met hun smartphone. De baby kijkt echter niet naar zijn taart met 1 kaarsje en dus ook niet naar de vele cameralenzen omdat hij afgeleid wordt door de tekenfilm op zijn tablet
Bovenstaande kleurrijke 'tafereeltjes' zouden veruit het grootste gedeelte van de afbeelding moeten zijn, pakweg 75-80% van het geheel.
Helemaal rechts van de foto duikt de vader van het kind op, in zwart-wit en met zijn rug afgebeeld. Hij straalt terughoudendheid uit en ziet de nieuwe werkelijkheid niet zitten. Daarom wil hij de gordijn terug toetrekken (het tegenovergestelde dus van de getoonde afbeelding hierboven).
Is bovenstaande simpelweg té gedetailleerd om hier een goeie AI afbeelding over te genereren? Is dit enkel mogelijk in Photoshop? Mijn eerste conclusie na heel wat uren prullen met diverse AI generators is namelijk dat ik in de verste verte niet bij een wenselijk resultaat uitkom dat ik in mijn living zou willen ophangen. Maar het moet wel gezegd dat ik een AI-prompt-leek ben.
Ik ben benieuwd of één van de kenners hier een resultaat kan bekomen dat dichter bij de vooropgestelde wensen ligt? Zeg ook gerust als het simpelweg een onhaalbaar project is, dan kijk ik uit naar een bestaand kunstwerk om in mijn living op te hangen.
Waarna die AI de prompt verder aanpassen hoe je maar wilt. Bijvoorbeeld meer detail, andere focus op begrippen, etc.
Dit maakte ChatGPT van jouw uitgebreide prompt in keywords voor Stable Diffusion:
Positive Prompt
highly detailed street art, Banksy style, painted on a building, young boy, shown from the back in black-and-white, radiating curiosity and hope, pulling large red curtain, revealing hidden reality, "the future," colorful pop art style, future dominating 75-80% of image, modern society, young friends in café, all on smartphones, distracted driver, almost hitting pedestrian, both using smartphones and earphones, bus stop, train stop, various generations, older person reading e-reader, someone on smartphone, person with VR headset, another with earphones, someone checking smartwatch, 1-year-old birthday party, people taking photos and videos with smartphones, baby distracted by tablet, ignoring cake and cameras, black-and-white father, reluctance, pulling curtain back
Negative Prompt
lack of detail, no contrast, visible faces of boy or father, incomplete artwork, unclear message, no technology distractions, missing modern scenes, lack of immersion in technology, no profound message
Soms gaat het dan weer een andere kant met alleen een paar elementen die ook weer vet is.
SD3

Het lijkt allemaal wel wat richting die Funko poppetjes te gaan.Mars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:44:
Die "Puss in Boots" aka "De Gelaarsde Kat" is erg lastig te maken, of eigenlijk niet tot nu toe...
De poging is op basis van deze prompt:
"anime version of the famous puss-in-boots movie character, high boots, high hat with big white feather on it, big eyes, drawing, looking like a confused emoji.Standing, full body shot"
En dan al dan niet met die "high hat with big white feather on it"... En af en toe een andere kleur van het lichaam "Blue/Green body".
Poging 1: De boots zijn er, de kat is er. Maar dat is ook alles.
[Afbeelding]
Poging 2: Nu met hat erbij met daarop een grote witte veer. Hmm. Het lichaam krijgt nu ook veren...
[Afbeelding]
Dan maar wat varianten proberen met andere dieren. Eens kijken wat dat wordt...
Variant 1: Zelfde als vorige, maar nu als dragon.
[Afbeelding]
Variant 2: Zelfde als vorige, maar nu als kip/uil met een "blue body". Hallo Meneer de Uil![]()
[Afbeelding]
Variant 3: Nu als giraffe. Nog steeds met dat "Blue body", maar dat is nu een pak geworden.
[Afbeelding]
Variant 4: Een groene krokodil dan?
[Afbeelding]
Variant 5: Je had er op kunnen wachten: Een vrouwelijke groene krokodil dan? Yep! Verder niks aan de prompt gewijzigd. Aanschouw de groene krokodil met boots en een hat
[Afbeelding]
Variant 6: De laatste. Zelfde als vorige prompt, maar nu geen "Green body". Het is nog steeds een vrouwelijke krokodil. Dat zie je nog een beetje op de rechter foto...
[Afbeelding]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, eerder deze:Yaksa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:03:
[...]
Maar je zocht zoiets?: Yaksa in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Ik weet alleen niet of ik de prompt daarvan nog heb opgeslagen.
:strip_exif()/f/image/wZh3XuoYNbwdnbfgZ7GjiKUb.jpg?f=fotoalbum_large)
O, zeg dat dan:
:strip_exif()/f/image/f2LmQWsgslKkiNzEzRCdR6Fh.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt (zo simpel): Puss in Boots, from DreamWorks Animation, fairytale
[ Voor 7% gewijzigd door Yaksa op 19-07-2024 20:35 ]
Man, man, man, man. Dat kostte ff wat pogingen. Blijkbaar is het erg afhankelijk (bij mij dan) van het formaat, dus de hoogte/breedteverhouding. En vervolens natuurlijk de seed en de sampler...Yaksa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:38:
Even wat anders.
Titel: The All-Seeing Eye
[Afbeelding]
Prompt: Abstract art with nightmare feelings, ominous, mixed techniques, dark intense palette, highly detailed, Pointillism
Maar uiteindelijk gelukt. Zelfs redelijk wat "stipjes" op het beste resultaat na 50 pogingen:
:strip_exif()/f/image/W7F3bPIOCBvH9KWUmAl2LOsk.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar eerst kreeg ik dus enkel een vrouw. Wel een enge vrouw met doorlopen ogen. Dat dan weer wel, maar het oog wilde maar niet verschijnen ondanks allerhande wijzigingen...
:strip_exif()/f/image/3nS5ZmRP6m2Xp3XHDN2wChP9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eJiRXD2ii3RaSRb8qKRoXQs1.jpg?f=fotoalbum_large)
Totdat ik de hoogte/breedteverhouding ging wijzigen: zowaar een vrouw met 1 oog erbij!
:strip_exif()/f/image/rPVKTtK4nIHrfNCukEIkdcLW.jpg?f=fotoalbum_large)
En uiteindelijk na nog een wijziging van hoogte/breedte kreeg ik weliswaar nog steeds regelmatig een vrouw, maar dus ook het oog. Soms zelfs 2 ogen aan elkaar vast
:strip_exif()/f/image/Z9ODdg7J55GlEe6GmLJrK4Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3tXYVAtGPHvgWoBmjkzgpvnI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iaHXa4R28YHttm3yPUVAlvsf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w9tgsGC5jhy6EE9tKBpHRW8t.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker creepy resultaat. Soms is het gewoon leuk wat een AI van een prompt maakt, waarvan ik geen enkele voorstelling kan maken wat daar uit komt.
Weer wat geleerd toch?Mars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:17:
[...]Man, man, man, man. Dat kostte ff wat pogingen. Blijkbaar is het erg afhankelijk (bij mij dan) van het formaat, dus de hoogte/breedteverhouding. En vervolens natuurlijk de seed en de sampler...
Maar uiteindelijk gelukt. Zelfs redelijk wat "stipjes" op het beste resultaat na 50 pogingen:
Lekker creepy resultaat. Soms is het gewoon leuk wat een AI van een prompt maakt, waarvan ik geen enkele voorstelling kan maken wat daar uit komt.
Je kan Pointilism ook nog vervangen door een andere kunststroming; Cubism bijvoorbeeld, of Futurism.
Krijg je weer hele andere resultaten....
Zeker weten

Voorbeelden met een prompt is leuk om na te maken en de afhankelijkheid van instellingen te achterhalen.
Ga ik proberen. Ik vond de echte puntjes van Pointilism wel tegenvallen. Je moet er naar zoeken in het gegenereerde plaatje.Je kan Pointilism ook nog vervangen door een andere kunststroming; Cubism bijvoorbeeld, of Futurism.
Krijg je weer hele andere resultaten....
OK, dan heb ik nog een leuke voor je. Welke twee termen heb ik bij deze afbeelding in de prompt op de plek van Pointilism gezet?Mars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:55:
[...]Voorbeelden met een prompt is leuk om na te maken en de afhankelijkheid van instellingen te achterhalen.
Ga ik proberen. Ik vond de echte puntjes van Pointilism wel tegenvallen. Je moet er naar zoeken in het gegenereerde plaatje.
Morgen de oplossing.........
:strip_exif()/f/image/VynNUpR4Rcw8THczW4Vl5KIv.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom gebruik je telkens Chatgpt? Naar mijn idee komt dat gewoon als een onnodige stap over! Een AI vragen om iets dat je wil om dan in een andere AI in te voeren? Is naar mijn idee gewoon je eigen creatief denken aan de kant zetten. Dat is geen promptengineering meer en het is juist daar waar je het verschil kan maken.CR2032 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:57:
[...]
Zoveel in de prompt is nog te veel gevraagd voor de huidige AI's. Je kunt wel eerst een andere AI gebruiken die de prompt omzet naar het Engels en de belangrijkse key woorden er probeert uit te pikken.
Waarna die AI de prompt verder aanpassen hoe je maar wilt. Bijvoorbeeld meer detail, andere focus op begrippen, etc.
Dit maakte ChatGPT van jouw uitgebreide prompt in keywords voor Stable Diffusion:
Positive Prompt
highly detailed street art, Banksy style, painted on a building, young boy, shown from the back in black-and-white, radiating curiosity and hope, pulling large red curtain, revealing hidden reality, "the future," colorful pop art style, future dominating 75-80% of image, modern society, young friends in café, all on smartphones, distracted driver, almost hitting pedestrian, both using smartphones and earphones, bus stop, train stop, various generations, older person reading e-reader, someone on smartphone, person with VR headset, another with earphones, someone checking smartwatch, 1-year-old birthday party, people taking photos and videos with smartphones, baby distracted by tablet, ignoring cake and cameras, black-and-white father, reluctance, pulling curtain back
Negative Prompt
lack of detail, no contrast, visible faces of boy or father, incomplete artwork, unclear message, no technology distractions, missing modern scenes, lack of immersion in technology, no profound message
Soms gaat het dan weer een andere kant met alleen een paar elementen die ook weer vet is.
SD3
[Afbeelding]
Vanuit jouw voorbeelden vind ik interessant om te zien dat er meestal een vrouw wordt afgebeeld en soms een afbeelding die qua compositie lijkt op het volgende (met bijsturen beeldverhouding):Mars Warrior schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:55:
[...]
Ga ik proberen. Ik vond de echte puntjes van Pointilism wel tegenvallen. Je moet er naar zoeken in het gegenereerde plaatje.

Ergens in het proces van 'leren' lijkt er dan een atrributiefoutje te zitten.
Het geeft, grappig genoeg, best veel inzicht in hoe het proces fundamenteel werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Grozno op 20-07-2024 06:07 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ja, ja. Ik ben geen kunstkenner, dus heb een paar pogingen gedaan. Walgelijke platen maken lukt me wel als ik Pointilism vervang door 2 andere woorden...Yaksa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:09:
[...]
OK, dan heb ik nog een leuke voor je. Welke twee termen heb ik bij deze afbeelding in de prompt op de plek van Pointilism gezet?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/jzAAiePEcfHt9vTSAXWApBWx.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderdeel van deze serie:
:strip_exif()/f/image/HHzszj97GmwG7INv1hLR08qv.jpg?f=fotoalbum_large)
Salvador Dali is geen suc6...
:strip_exif()/f/image/KIA4tkBnQFaS4aFC3pGtLE7T.jpg?f=fotoalbum_large)
En Goth of Witches zijn het ook niet...
:strip_exif()/f/image/AHAznjZ5RBtDPBqiIzkuZAhq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CCJB3GiGAE4OdrLRrU7al5eR.jpg?f=fotoalbum_large)
De oplossing: Abstract art With nightmare feelings, ominous, mixed techniques, dark intense palette, highly detailed, Surrealism, Hieronymus BoschYaksa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:09:
[...]Welke twee termen heb ik bij deze afbeelding in de prompt op de plek van Pointilism gezet?
Je kunt dus ook de naam van een kunstenaar 'lenen' om diens 'stijl' te laten verwerken in de berekening van de afbeelding. Dat gaat niet altijd even goed, hangt ook een beetje af van de complexiteit van de prompt zelf. In dit geval (korte prompt) is e.e.a. redelijk goed te 'sturen'.
Gemaakt via een transfer van het plaatje van een tepel...
Helaas moeilijk reproduceerbaar omdat img2txt bijna elke batch een andere omschrijving oplevert. Vreselijk irritant als je wat aan het experimenten bent.
:strip_exif()/f/image/hxkcXIzChUQADJ8FulFajB1s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bn0EfKAEvi202vJCXySb73jj.jpg?f=fotoalbum_large)
apollo13
Afhankelijk van het beeldformaat/verhouding krijg ik wel of niet de "pointy ears" en de "closed/empty eyes".Yaksa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:19:
[...]
De oplossing: Abstract art With nightmare feelings, ominous, mixed techniques, dark intense palette, highly detailed, Surrealism, Hieronymus Bosch
Je kunt dus ook de naam van een kunstenaar 'lenen' om diens 'stijl' te laten verwerken in de berekening van de afbeelding. Dat gaat niet altijd even goed, hangt ook een beetje af van de complexiteit van de prompt zelf. In dit geval (korte prompt) is e.e.a. redelijk goed te 'sturen'.
In andere gevallen dus dames/heren die gewoon vooruit kijken en gewone oren hebben, terwijl de rest van de omgeving wel creepy is...
:strip_exif()/f/image/aXSKXbBFqEsXn3F0OA65TwJf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bUp6mK7y41aVNvsSJWJA9YWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Mars Warrior op 20-07-2024 09:48 ]
![]() | ![]() | ![]() |
hands behind back
banding op de achtergrond is een Tweakers compressie dingetje
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 20-07-2024 10:14 ]
Ergens in oktober 2022 deden we dat ook, bij SD1.5. Iets met throwback Thursday of zo..JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:13:
Dé oplossing voor het handenprobleem van SD3
[hands behind back
Eigenlijk is het belachelijk dat het SD3 model zo'n 10 miljoen dollar heeft gekost qua training en dan geen fatsoenlijk resultaat oplevert. In tegenstelling tot het trainen van het SDXL Turbo model wat 'maar' 600.000 dollar heeft gekost en hele mooie resultaten levert.
Maar ja, the upcoming weeks is ook volgend jaar ergens in oktober.Continuous Improvement: SD3 Medium is still a work in progress. We aim to release a much improved version in the coming weeks.
Model usage: We are all researching how to best use this new architecture and model. As we learn more about the best ways to use the model and to fine-tune it, we will share our findings as well as those of others In the community.
Serieuze ommezwaai ivm die licencing! Zal wel een stevige deuk in hun imago geweest zijn om tot die conclusie te komen.JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:13:
https://stability.ai/news/license-update
[...]
Maar ja, the upcoming weeks is ook volgend jaar ergens in oktober.
En het bericht zelf is al twee weken oud........JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:13:
https://stability.ai/news/license-update[...]
Maar ja, the upcoming weeks is ook volgend jaar ergens in oktober.
Klopt, mensen dachten toen ook dat Civitai het ook wel vrij zou geven, maar die blokkeren SD3 en dus ook het maken (maar vooral delen) van custom models.Yaksa schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:35:
[...]
En het bericht zelf is al twee weken oud........
Werkt inderdaad verassend goed, zo eng vind ik het nog niet.JDx schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:25:
Ik vind dat live portrait gewoon bijna eng, zo lang de source image maar een voor AI herkenbaar gezicht heeft, want dieren werken bijvoorbeeld niet echt goed en de source video 1:1 is en duidelijk is gaat het goed.
[Streamable: ComfyUI_01236_--d14_trim_concat]
Heb bovenstaande er even bij gezet zodat je kan zien dat dat rare geknipper ook in de bron video zit.
Source image nog wat kleiner maken zie ik. 512x512 raden ze aan.
[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 20-07-2024 12:15 ]
Hoe ver kan je gaannFo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:11:
[...]
Werkt inderdaad verassend goed, zo eng vind ik het nog niet.
[Streamable: GFVOdJ8W8AElb6N--d0]
- verkeerde link -
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 20-07-2024 12:23 ]
Raar Streamable wil het niet pakken, lama nu welJDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:20:
[...]
Hoe ver kan je gaan
[Streamable: ComfyUI_00333_]
SD3 + LivePortrait
Neem een verhaaltje op, vervang de stem en het wordt eng.
Hoeveel mensen denken dat het echt is...
[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 20-07-2024 12:25 ]
Als je in Premiere het filmpje kopieert en reversed erachter plakt krijg je een perfecte loop zonder stotter.nFo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:11:
[...]
Werkt inderdaad verassend goed, zo eng vind ik het nog niet.
[Streamable: GFVOdJ8W8AElb6N--d0]
Niet dat ik zin heb in al die moeite, maar voor YouTube shorts is dat fijner.
Of TikTok, maar daar zijn ze volgens mij wel streng op AI. YouTube moet je trouwens ook AI taggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/uvPdrCqopkZx7ZJYlCE4lOTN.png?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 20-07-2024 12:29 ]
Niet elke artiest is bekend bij SDXL: ik kreeg dus ook veel ongeveer dezelfde platen. Die heb ik er zo goed mogelijk ff tussenuit gehaalt.
Prompt: Abstract art with nightmare feelings, ominous, mixed techniques, dark intense palette, highly detailed
Afmeting: 1024x1024 + 2x scale-up
Steps: 16, Cfg: 2, Sampler: Euler Ancestral / Normal
Er zitten toch wel sterk afwijkende platen tussen zo, waarin de artiest duidelijk is meegenomen!
Dat geldt dus ook voor de plaat met de dubbele ogen bovenelkaar: Antionio Mora heeft vaak dubbele gezichten. Best wel geinig om te doen dit! Banksy zit er ook bij
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Doe je dit allemaal 1 voor 1? Met de efficiency nodes kan je zulke dingen maken.Mars Warrior schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:59:
Ff uit me dak gegaan met de nodige artiesten...
Niet elke artiest is bekend bij SDXL: ik kreeg dus ook veel ongeveer dezelfde platen. Die heb ik er zo goed mogelijk ff tussenuit gehaalt.
Prompt: Abstract art with nightmare feelings, ominous, mixed techniques, dark intense palette, highly detailed
Afmeting: 1024x1024 + 2x scale-up
Steps: 16, Cfg: 2, Sampler: Euler Ancestral / Normal
Er zitten toch wel sterk afwijkende platen tussen zo, waarin de artiest duidelijk is meegenomen!
Dat geldt dus ook voor de plaat met de dubbele ogen bovenelkaar: Antionio Mora heeft vaak dubbele gezichten. Best wel geinig om te doen dit! Banksy zit er ook bij![]()
Misschien wat voor jou aangezien je altijd van die vergelijkingen maakt.

En je kan ook de Y-as nog gebruiken natuurlijk
/f/image/DQD7UYuqudpztDBMg3pMvGrV.png?f=fotoalbum_large)
Een soortgelijke pagina waar je meteen ziet wat je kunt verwachten vind je hier:Mars Warrior schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:59:
Ff uit me dak gegaan met de nodige artiesten...
https://stablediffusion.fr/artists
Die had ik al eerder gezien. Maar dit is elke keer aanpassen prompt met de naam van de artiest. Zo een node ben ik nog niet tegengekomen.JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:29:
[...]
Doe je dit allemaal 1 voor 1? Met de efficiency nodes kan je zulke dingen maken.
Misschien wat voor jou aangezien je altijd van die vergelijkingen maakt.
Dynamic prompt gebruiken, dat kon tenminste wel in A1111, dan zeg je a girl in a [black|red|white] dress, of a painting made by [van gogh|rembrandt|vermeer] en dan krijg je meerdere afbeeldingen.Mars Warrior schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:08:
[...]
Die had ik al eerder gezien. Maar dit is elke keer aanpassen prompt met de naam van de artiest. Zo een node ben ik nog niet tegengekomen.
Exacte prompting ben ik vergeten, maar het was zoiets.
A1111 is daar erg sterk in. Ik zie een issue op Github uit 2023 voor ComfyUI die nog steeds open is, en waar anderen wel refereren naar custom nodes die de A1111 syntax implementeren.JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:30:
[...]
Dynamic prompt gebruiken, dat kon tenminste wel in A1111, dan zeg je a girl in a [black|red|white] dress, of a painting made by [van gogh|rembrandt|vermeer] en dan krijg je meerdere afbeeldingen.
Exacte prompting ben ik vergeten, maar het was zoiets.
Misschien daar eens naar kijken.
Het is af en toe boom en bos met al die custom nodes, die iets wel of niet of deels of enkel in combiantie met ondersteunen. Dat maakt een workflow oozetten niet eenvoudiger.
Ja sinds ik over ben heb ik nooit meer omgekeken naar A1111, ook niet meer dit kon zo, dat kon zo, eigenlijk kan je alles wel met Comfy, je moet alleen even zoeken, van Civitai verwoord de gasthost dat mooiMars Warrior schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:11:
[...]
A1111 is daar erg sterk in. Ik zie een issue op Github uit 2023 voor ComfyUI die nog steeds open is, en waar anderen wel refereren naar custom nodes die de A1111 syntax implementeren.
Misschien daar eens naar kijken.
Het is af en toe boom en bos met al die custom nodes, die iets wel of niet of deels of enkel in combiantie met ondersteunen. Dat maakt een workflow oozetten niet eenvoudiger.
IMDB: Sunny (TV Series 2024– )

Prompt
in the city of tokyo i a lonely AI robot, it's and has a round screen that looks like a face, it's a typical japanase home bot

komt aardig in de buurt

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de inspiratie was voor zowel AI als de makers van die serie. De ogen, pupillen, afrondingen van de mond en wenkbrauwen zijn allemaal hetzelfde.JDx schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:36:
in the city of tokyo is a lonely AI domestic robot, it's and has a round screen that looks like a face, it's a typical japanase home bot, realistic photo taken in a japanese livingroom, grainy image, like a frame of a movie, cinematic light, the robot is standin in front of a couch, the round face looks like a smiley or emoji
[Afbeelding]
komt aardig in de buurt
[Afbeelding]
De inspiratie van AI kan niet uit die serie komen, want die is pas net uit, misschien hebben de makers van de serie AI als inspiratie gebruikt die het weer uit een oudere film heeft?
Nou niet echt, als ik zoek op Google hebben ze vaak alleen 2 ogen, of de ogen zijn 2 camera's en wenkbrauwen zie je ook amperDeleon78 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:50:
Vrij standaard model droid toch?
https://www.google.com/se...Rv_peMUknxnM&vssid=mosaic
https://www.google.com/se...eTTg&sclient=gws-wiz-serp
Er moet toch ergens iets zijn wat er iets op lijkt.
[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 21-07-2024 11:50 ]
https://www.harpersbazaar...y-tv-show-interview-2024/
Stukje van de videoclip geript waar je alleen haar (Sinéad O'Connor) gezicht ziet en resized naar 1:1 met Premiere en toen gebruikt als driving video op Huggingface.
https://huggingface.co/spaces/KwaiVGI/LivePortrait
[ Voor 49% gewijzigd door JDx op 21-07-2024 11:58 ]
Bij mij wordt altijd de hele afbeeldindsruimte gebruikt, dus geen idee hoe je dit voor elkaar krijgtTheDudez schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:01:
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik niet een vierkant afbeelding krijg? maar dat de afbeelding overloopt in de achtergrond?[Afbeelding] zoals deze afbeelding?

(An ornate Art Nouveau style masterpiece, luminism, dark tales, double exposure art reminiscent of Andy Kehoe, detailed ink, liquid ink, paint dripping, action painting, transparency, a close-up detailed filigree of a gracious young water spirit lady holding a white water lily at sunset, in the style of Alfons Mucha, with a dynamic pose, sharp eyes, a detailed face, a cute yet scary appearance, art depicted on cracked paper, vintage, with tiny and beautiful details, mystical, an intricate pose, evoking the works of Ray Caesar and James Jean, fairytale-like, with a patchwork of tiny, intricate details), Detailed Textures, high quality, high resolution, high Accuracy, realism, color correction, Proper lighting settings, harmonious composition, Behance works,majien
Is niet mijn prompt, vond ik op TensorArt zo.
Als de prompt enkel een gevoel/omgeving beschrijft dan wordt de stijl veel beter overgenomen, als dat je expliciet een onderwerp (vrouw, auto, huis etc.) beschrijft.
Er is in ieder geval een duidelijk verschil met "style transfer", die de stijl altijd wel overbrengt.
Maar goed.
The Dark Side of Life volgens Georgia O'Keeffe.
:strip_exif()/f/image/1CmAzlXiy4jYw2FtpTeDHmNA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de meeste ander artiesten lijkt de prompt vertaalt te worden in de context van Star Wars.
The Dark Side of Life volgens Doug Hide.
:strip_exif()/f/image/KZ5BWoDzA6Mf0JobZxNvpmgJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik deze zelf run krijg ik ditJDx schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:20:
Beetje lucky shot, van deze prompt
(An ornate Art Nouveau style masterpiece, luminism, dark tales, double exposure art reminiscent of Andy Kehoe, detailed ink, liquid ink, paint dripping, action painting, transparency, a close-up detailed filigree of a gracious young water spirit lady holding a white water lily at sunset, in the style of Alfons Mucha, with a dynamic pose, sharp eyes, a detailed face, a cute yet scary appearance, art depicted on cracked paper, vintage, with tiny and beautiful details, mystical, an intricate pose, evoking the works of Ray Caesar and James Jean, fairytale-like, with a patchwork of tiny, intricate details), Detailed Textures, high quality, high resolution, high Accuracy, realism, color correction, Proper lighting settings, harmonious composition, Behance works,majien
Is niet mijn prompt, vond ik op TensorArt zo.
Ik vind het zelf trouwens helemaal niks met al die art by style of bla, leuker om zelf die stijl te benaderen door allerlei kenmerken van die stijl te gebruiken.
Net zoals een LoRA nabootsen, meer werk, maar wel leuker. Is maar net wat je doel is.

Dus ergens in de prompt zit iets wat je (@TheDudez) kan gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 21-07-2024 13:32 ]

a detailed drawing of a realistic big skull accompanied by two halloween pumpkins on the left and right, the image is in the center of the frame, the edges fade into the white background
Dat wordt lastig, maar het kan, met een beetje steggelen, wel:TheDudez schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:01:
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik niet een vierkant afbeelding krijg? maar dat de afbeelding overloopt in de achtergrond?[Afbeelding] zoals deze afbeelding?
:strip_exif()/f/image/hbgANk6sSVJiytuGxzgs01Hh.jpg?f=fotoalbum_large)
Maak de afbeelding die je wil, in tekenprogramma inladen en dan met de wisser de rand 'smooth' maken.
Aan de randen met 100% dekking beginnen en verder naar het midden met een lager percentage.
Vanuit AI zelf zie ik geen manier om dit met een afbeelding te doen, soms lukt het wel met abstract art, splash art of dripping art, maar dat is dan min of meer een toevalstreffer.
/f/image/NfAWEbldUxyN2ky9aOvMtt7P.png?f=fotoalbum_large)
Net een workflow on CivitAI gezet, welke niet alleen handig is om je gerenderde plaatjes te upscalen, maar net zo goed die vakantieplaatjes van Center Parcs!
https://civitai.com/models/592804
Kan dat ook gewoon vanuit een prompt of "moet" ik GIF/MP4/etc als input gebruiken?
Stel je voor dat ik "guy running for his life towards viewer from lightning bolts" in een 512x512 (of beter formaat) gedaan wil krijgen.
Hoop stiekem niet via ComfyUI... Maar wat moet, dat moet

Of point me to the juiste Civit.AI article, denk ik - het is lastig kiezen welke de juiste is. Al begin ik met gemak ook dat CUDA-gez.. gedoe zat te worden en wellicht maar nVidia-kant te gaan.
[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 21-07-2024 19:59 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik ben ook weer even bezig daar met een LoRA trainen, benieuwd wat er uit komt, kost weer 500 buzz en soms is het complete baggerRunaque schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:41:
[Afbeelding]
Net een workflow on CivitAI gezet, welke niet alleen handig is om je gerenderde plaatjes te upscalen, maar net zo goed die vakantieplaatjes van Center Parcs!
Wat is precies je vraag, je wil iets maken, maar je weet niet wat? Je kan hele korte filmpjes maken met AnimateDiff, daar maken mensen soms hele films van of muziek videos van.SkyStreaker schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:43:
Het lijkt mij inmiddels leuk om wat kleine animaties te gaan maken. Inmiddels heb ik mijn weg gevonden naar Stability Matrix, inmiddels is mijn 7900XTX ook goed te gebruiken in Windows (Ubuntu gebruik ik ook), e n vroeg mij af welke weg ik het beste in kan slaan?
Kan dat ook gewoon vanuit een prompt of "moet" ik GIF/MP4/etc als input gebruiken?
Stel je voor dat ik "guy running for his life towards viewer from lightning bolts" in een 512x512 (of beter formaat) gedaan wil krijgen.
Of point me to the juiste Civit.AI article, denk ik - het is lastig kiezen welke de juiste is. Al begin ik met gemak ook dat CUDA-gez.. gedoe zat te worden en wellicht maar nVidia-kant te gaan.
Je hebt ook Suno of Luma ofzo wat veel gebruiken en LivePortrait.
https://lumalabs.ai/dream-machine
En je stukje over AMD en CUDA-gez snap ik ook niet helemaal. Wat wil je maken, wat is je vraag?
Gewoon even bij de collection kijken en zoeken hoe en waarmee het gemaakt is, de video workflows die ik je kan aanraden zijn allemaal in Comfy.
Zoals deze twee
https://civitai.com/model...2vid-sd15-animatediff-lcm
https://civitai.com/model...-animatediff-lcm-hyper-sd
Heb 'm ook live gegooid.Runaque schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:41:
[Afbeelding]

https://civitai.com/models/593135
De text 2 video workflows doen trouwens niet veel anders dan alsnog van tekst een plaatje maken en daarna van dat plaatje een video bakken. Kan je vaak beter zelf eerst een plaatje maken en daarna omzetten naar video.SkyStreaker schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:43:
Het lijkt mij inmiddels leuk om wat kleine animaties te gaan maken. Inmiddels heb ik mijn weg gevonden naar Stability Matrix, inmiddels is mijn 7900XTX ook goed te gebruiken in Windows (Ubuntu gebruik ik ook), e n vroeg mij af welke weg ik het beste in kan slaan?
Als compensatie even wat ultra korte - 1 of 2 woorden - prompts.
De titel is de prompt
The Dark Side of Life
:strip_exif()/f/image/PSmDOlUxKVcCKfh34T1EK8Y7.jpg?f=fotoalbum_large)
Do You See Me
:strip_exif()/f/image/L6H84Ymi1opESyg1bUmQgSH2.jpg?f=fotoalbum_large)
Kissing
:strip_exif()/f/image/TkkZ6Hwn0cxyZEsNC9QO2K7r.jpg?f=fotoalbum_large)
First Date
:strip_exif()/f/image/e1rtgfiq9Kq0Xa4hY0SLgEHw.jpg?f=fotoalbum_large)
In Love
Party Pooper
:strip_exif()/f/image/zYdDyOrzoVQLZH2jXo6tQbMb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb natuurlijk wel een beetje hulp gehad van wat schilders en tekenaars...
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 23-07-2024 10:07 . Reden: spoiler toegevoegd ]
De 1ste ontwerpen bleken wat praktische onvolkomenheden te hebben
Maar dat kan komen doordat ik enkel "Car" als prompt had ingevoerd.
:strip_exif()/f/image/P3feaVORc7pBI1CEXbnr9Tda.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NE0xX5Jw57sZThMqy0RLLTOr.jpg?f=fotoalbum_large)
De 1ste zijwaarts rijdende auto, aka "The Crab"
:strip_exif()/f/image/IaogiTNUQkxt40xz4XTguPXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
...maar uiteindelijk is het gelukt met de ZZ over-the-Top car
:strip_exif()/f/image/2fhpdUeUS0iPPVQJUyCfJxeE.jpg?f=fotoalbum_large)
De artistieke inbreng deze keer komt van Valeri Joudon (1945).
De prompt is wederom simpel "Iceberg".
En mijn default settings van Steps 16, Cfg 2, en Scaler Euler Ancestral / Normal.
:strip_exif()/f/image/ZhIMRnCcjE5AZ87zqgX8zgtE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5cDk4fPWizgGg7AYR45rUzuF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dankje!JDx schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:33:
Nu met eigen prompt @TheDudez
[Afbeelding]
a detailed drawing of a realistic big skull accompanied by two halloween pumpkins on the left and right, the image is in the center of the frame, the edges fade into the white background
@Yaksa Yaksa Ik denk dat het inderdaad maar in tekenprogramma inladen wordt en dan met de wisser de rand 'smooth' maken. Wel jammer je zou verwachten dat het niet zo moeilijk moet zijn en dat ai dit zelf kan als je het aangeeft.
Maar het kan het toch ook? Dat plaatje was poging 1 haha. Ging niet altijd goed daarna, maar met bla bla on a white background krijg je al snel iets.TheDudez schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:02:
[...]
Dankje!
@Yaksa Yaksa Ik denk dat het inderdaad maar in tekenprogramma inladen wordt en dan met de wisser de rand 'smooth' maken. Wel jammer je zou verwachten dat het niet zo moeilijk moet zijn en dat ai dit zelf kan als je het aangeeft.
/f/image/ohISAZCIq024vxNu3yCpOTsn.png?f=fotoalbum_large)
Er zijn voor ComfyUI padding nodes: https://github.com/ealkanat/comfyui-easy-paddingTheDudez schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:02:
[...]
Dankje!
Mogelijk dat je daar nog wat mee kan...
Enkele weken geleden ook een setje gemaakt met een ijsberg als thema. Het prompt was welliswaar iets complexer dan dat van jouw.Mars Warrior schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:52:
De Titanic zal de pracht en praal van een ijsberg niet zo hebben kunnen waarderen, laat staan dat ze drones hadden om deze eens mooi van boven te kijken, maar mooi zijn ze.
De artistieke inbreng deze keer komt van Valeri Joudon (1945).
De prompt is wederom simpel "Iceberg".
En mijn default settings van Steps 16, Cfg 2, en Scaler Euler Ancestral / Normal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bqTFATC9STHVdWmu4WQXKgFL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hsw47N2FVoByflIP99yvu3IY.jpg?f=fotoalbum_large)
(1)
/f/image/l6hRO34dczxNfrua0ztsDpKP.png?f=fotoalbum_large)
(2)
:strip_exif()/f/image/MYJq27NegHZrnq9GA99MOnzQ.jpg?f=fotoalbum_large)
(3)
:strip_exif()/f/image/umdFIYsQUkZN4q5XvjkcTgFU.jpg?f=fotoalbum_large)
(4)
:strip_exif()/f/image/UbNXKepQlSvelhsogNZICPif.jpg?f=fotoalbum_large)
(5)
:strip_exif()/f/image/RNOWWCzAIQZtiUFmbRFst0p2.jpg?f=fotoalbum_large)
(6)
:strip_exif()/f/image/KcbtwHyPTOMyek05s25TRFys.jpg?f=fotoalbum_large)
(7)
:strip_exif()/f/image/Go3p9XMt5H8Dlfm1B4t8SeSx.jpg?f=fotoalbum_large)
( 8 )
:strip_exif()/f/image/bcNC3Jvk5eq8JLRiVv9NuyaV.jpg?f=fotoalbum_large)
(9)
:strip_exif()/f/image/LLlnpur03yVNYgSMmCSRyDqj.jpg?f=fotoalbum_large)
(10)
:strip_exif()/f/image/PliVyLfWdPKNaHQdkbLQ4v4w.jpg?f=fotoalbum_large)
Eating? Ik dacht het prompt a giraffe puking spaghetti with candy wasDimiDee schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:49:
Voor een canvas of print in de keuken heb ik voornamelijk geëxperimenteerd met DALL-E 3. Doel: een giraf die spaghetti eet, in een kleurrijke stijl met wat graffiti accenten. Onderstaand - in willekeurige volgorde - de volgens mij 10 leukste resultaten. Welke is jouw favoriet?
(1)
[Afbeelding]
(2)
[Afbeelding]
(3)
[Afbeelding]
(4)
[Afbeelding]
(5)
[Afbeelding]
(6)
[Afbeelding]
(7)
[Afbeelding]
( 8 )
[Afbeelding]
(9)
[Afbeelding]
(10)
[Afbeelding]
Die allemaal lijken op kots zou in ieder geval niet doen, dan is die met zo'n bordje leuker.
En 1 is een beetje sufjes, dus zou 4 of 9 verder uitwerken.
Ik vind zelf idd ook dat het er soms uitziet als "puking", maar weet niet goed hoe ik dat kan vermijden. Heb ook in elke prompt "happy giraffe" geschreven, maar dat komt er ook lang niet altijd goed uit.JDx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:06:
[...]
Eating? Ik dacht het prompt a giraffe puking spaghetti with candy was
Die allemaal lijken op kots zou in ieder geval niet doen, dan is die met zo'n bordje leuker.
Jij vloog een stuk lager dan ik...Runaque schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:33:
[...]
Enkele weken geleden ook een setje gemaakt met een ijsberg als thema. Het prompt was welliswaar iets complexer dan dat van jouw.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maarre die gekke groene waas rondom een ijsberg is dus zoals het in het echt ook is
:strip_exif()/f/image/PduMTNaHZ69ZD4UFgpyi4DME.jpg?f=fotoalbum_large)
Die groene waas die je ziet is de rest van de ijsberg onder zee dat die verkleuring geeft. Donkerblauw en wit, en je hebt die groene kleur.Mars Warrior schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:23:
[...]
Jij vloog een stuk lager dan ik...
Maarre die gekke groene waas rondom een ijsberg is dus zoals het in het echt ook is![]()
[Afbeelding]
En ja, mijn DJI drone kan zo hoog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Runaque op 22-07-2024 16:53 ]
Dat komt gewoon omdat er in real life niet zoveel foto's voor de training van AI beschikbaar waren van giraffen die spaghetti eten. AI heeft gewoon 'moeite' met prompts waarin dingen omschreven staan die niet in de trainingsdata zitten. AI beeldgeneratie kan namelijk niet nadenken en moet het dan doen met een soort van ChatGPT achtige voorspelling wat de prompt zou kunnen betekenen. Vandaar dat het in veel gevallen niet hetgeen oplevert wat je in gedachten had, maar af en toe dus wel. Kwestie van vaak met een andere seed opnieuw laten genereren.DimiDee schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:22:
[...]Ik vind zelf idd ook dat het er soms uitziet als "puking", maar weet niet goed hoe ik dat kan vermijden. Heb ook in elke prompt "happy giraffe" geschreven, maar dat komt er ook lang niet altijd goed uit.
Lijkt dit er al meer op?JDx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:06:
[...]
Eating? Ik dacht het prompt a giraffe puking spaghetti with candy was
:strip_exif()/f/image/rIv0VBDuNZB1cMfjtP6SNv3L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZDBtygWAAdiwmewhNZHcwbqU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/At5DWfd93f9eCN2ybHYmwnWB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nCgIQrYn5lhrheQ0nk1q3AQG.jpg?f=fotoalbum_large)
All who wanted SD3 unbanned, gather here and rejoice:
https://civitai.com/artic...-on-its-future-at-civitai
Nu hopen dat de jongens (of dames) van Dreamshaper, Realvis, Juggernaut en andere toppers er mee aan de gang gaan om er nog wat van te maken. En hopen dat er gauw een Turbo* versie komt natuurlijk!
Al denk ik dat die wachten op de revised version.
*want meer dan een minuut wachten op bagger is frustrerend
[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 22-07-2024 21:06 ]
/f/image/Lh1p5kg1zJH9zsps81Y7sk6m.png?f=fotoalbum_large)
https://civitai.com/models/595230/jaynl-sd3-workflow
Dit stukje ook gelezen?JDx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:04:
SD3 Unbanned: Community Decision on Its Future at Civitai | Civitai
[i]All who wanted SD3 unbanned, gather here and rejoice:
Nu hopen dat de jongens (of dames) van Dreamshaper, Realvis, Juggernaut en andere toppers er mee aan de gang gaan om er nog wat van te maken. En hopen dat er gauw een Turbo* versie komt natuurlijk!
Model Quality and Community Contributions
Let's be real – the current SD3 model is... well, it's got room for improvement. We've seen time and time again how our incredible community can take a so-so model and turn it into something amazing. It's like magic, really. But here's where things get tricky:
In a semi-closed ecosystem like SD3, it's incredibly challenging to attribute specific improvements to individual contributors. This makes fair compensation for community efforts nearly impossible. Sure, we'd all get to use a better model, but is that enough?
Here's the rub: any company with more than $1M in revenue needs to acquire an Enterprise license and pay Stability to use SD3 or any derivative – even if that derivative came from our community's blood, sweat, and pixels. So while Stability stands to profit significantly from our community's innovations, there's no clear mechanism for the community to share in that success.
This imbalance could potentially demotivate our community from contributing their best work. After all, why pour your energy into improving a model when the benefits largely flow to a single company?
Zoals ik het lees blijft SD3 dus (soort van) closed source system waarbij nieuwe modellen / LoRa's en afgeleiden niet zomaar vrij gedownload of ge-upload kunnen worden tenzij je een nogal dure licentie aanschaft.
Dat lijkt mij voor die Dreamshaper, RealVis of Juggernaut ook lastig worden, het verdienmodel ligt bij SD.
Welk verdienmodel, die modellen zijn gewoon hobby projecten, zij verdienen helemaal niet via Civitai, ze zijn er wel mee bezig, maar op Civitai verdien momenteel je geen cent met het delen van je modellen.Yaksa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:38:
[...]
Dit stukje ook gelezen?
Model Quality and Community Contributions
Let's be real – the current SD3 model is... well, it's got room for improvement. We've seen time and time again how our incredible community can take a so-so model and turn it into something amazing. It's like magic, really. But here's where things get tricky:
In a semi-closed ecosystem like SD3, it's incredibly challenging to attribute specific improvements to individual contributors. This makes fair compensation for community efforts nearly impossible. Sure, we'd all get to use a better model, but is that enough?
Here's the rub: any company with more than $1M in revenue needs to acquire an Enterprise license and pay Stability to use SD3 or any derivative – even if that derivative came from our community's blood, sweat, and pixels. So while Stability stands to profit significantly from our community's innovations, there's no clear mechanism for the community to share in that success.
This imbalance could potentially demotivate our community from contributing their best work. After all, why pour your energy into improving a model when the benefits largely flow to a single company?
Zoals ik het lees blijft SD3 dus (soort van) closed source system waarbij nieuwe modellen / LoRa's en afgeleiden niet zomaar vrij gedownload of ge-upload kunnen worden tenzij je een nogal dure licentie aanschaft.
Dat lijkt mij voor die Dreamshaper, RealVis of Juggernaut ook lastig worden, het verdienmodel ligt bij SD.
Bijna iedereen maakt en deelt zijn/haar modellen als hobby. Het enige is dat als Civitai zelf de licentie verliest dat zij dan alles wat met SD3 te maken heeft moet wissen. Hoe het allemaal werkt geen idee, maar ik verwacht een shitload aan custom models de komende weken.
Die van mij had ik al voor gebruik op TensorArt, dus dat was enkel een kwestie van uploaden.
Ben vooral benieuwd wat mensen er uiteindelijk toch nog van kunnen maken, op TA leuke dingen gezien.
waar iedereen het wel over eens is op zowel Civitai, Discord en andere sites, is dat het basis model gewoon kak is
Waar ik 'bang' voor ben is dat Stability AI die hobbymodellen gaat 'ownen', in eigen, nieuwe, modellen gaat verwerken die je vervolgens alleen online (eventueel tegen 'betaling' van credits, coins o.i.d.) kunt gebruiken. Waarmee ze dus effectief het lokaal gebruik van SD proberen uit te sluiten.JDx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:38:
[...]Welk verdienmodel, die modellen zijn gewoon hobby projecten, zij verdienen helemaal niet via Civitai, ze zijn er wel mee bezig, maar op Civitai verdien momenteel je geen cent met het delen van je modellen.
Bijna iedereen maakt en deelt zijn/haar modellen als hobby. Het enige is dat als Civitai zelf de licentie verliest dat zij dan alles wat met SD3 te maken heeft moet wissen. Hoe het allemaal werkt geen idee, maar ik verwacht een shitload aan custom models de komende weken.
Die van mij had ik al voor gebruik op TensorArt, dus dat was enkel een kwestie van uploaden.
Ben vooral benieuwd wat mensen er uiteindelijk toch nog van kunnen maken, op TA leuke dingen gezien.
Maar misschien zie ik het wel te somber in, kan ook.
Dan hebben we altijd SDXL nog lokaal draaien, we hebben de software, de modellen, de kennis.Yaksa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:53:
[...]
Waar ik 'bang' voor ben is dat Stability AI die hobbymodellen gaat 'ownen', in eigen, nieuwe, modellen gaat verwerken die je vervolgens alleen online (eventueel tegen 'betaling' van credits, coins o.i.d.) kunt gebruiken. Waarmee ze dus effectief het lokaal gebruik van SD proberen uit te sluiten.
Maar misschien zie ik het wel te somber in, kan ook.
Niemand heeft nog SD3 ergens voor nodig, behalve voor leer-doeleinden misschien. Het is absurd hoeveel mensen (vooral de oudjes op Discord) nog vasthouden aan SD 1.5 zelfs.
![]() | ![]() | ![]() |
Soms lijkt AI wel te mergen met realiteit, deze reacties vallen nog mee, maar zie soms comments die lijken op reacties op echte personen, zelfs op anime/cartoons, dingen als she is so beautiful, I love her, etc.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hypTo6DfQJG5lpTHYmWS6AkZ.png?f=user_large)
Dat heb ik ook wel, die reacties. Ik zet wel 's een landschapsplaatje op mijn facebookpagina en dan staan er reacties onder in de trant van: "Leuke vakantie gehad?" of "Daar ben ik ook wel eens geweest".JDx schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:58:
[...]Dan hebben we altijd SDXL nog lokaal draaien, we hebben de software, de modellen, de kennis.
Soms lijkt AI wel te mergen met realiteit, deze reacties vallen nog mee, maar zie soms comments die lijken op reacties op echte personen, zelfs op anime/cartoons, dingen als she is so beautiful, I love her, etc.
Ik doelde niet op dat ze zo realistisch lijken, maar dat er mensen zijn die bijna "verliefd" worden op AI gegenereerde plaatjes, ook al zijn het soms zelfs cartoons. Ik heb iemand gehad die was helemaal verliefd op een anime plaatje en wilde het hebben, ik zei voor de grap $15 en nog geen 5 minuten later had ie het gekocht. Had meer moeten vragenYaksa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:04:
[...]
Dat heb ik ook wel, die reacties. Ik zet wel 's een landschapsplaatje op mijn facebookpagina en dan staan er reacties onder in de trant van: "Leuke vakantie gehad?" of "Daar ben ik ook wel eens geweest".
Die gare Tweakers compressie doet trouwens wel elke keer extreem veel afbreuk aan de plaatjes in dit topic, kan dit echt niet beter, volgens mij zijn er veel betere methodes die ook niet veel ruimte meer innemen.JDx schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:58:
[...]
Dan hebben we altijd SDXL nog lokaal draaien, we hebben de software, de modellen, de kennis.
Niemand heeft nog SD3 ergens voor nodig, behalve voor leer-doeleinden misschien. Het is absurd hoeveel mensen (vooral de oudjes op Discord) nog vasthouden aan SD 1.5 zelfs.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]

Die rare hoektanden komen heel vaak terug, zitten ook in SD3 medium base model, krijg ze soms weg door te mergen met wat LoRA's, maar niet goed genoeg. Met een Lada win je de F1 niet.
Al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 23-07-2024 23:18 ]

in a mystical forest, where no man has every been, is a beautiful flowing creek with rocks and little waterfalls, on the sides are colorful flowers, the background is foggy with sunrays shinging through the tree tops, the water of the creek is blue and clear, but WAIT... it's not summer... it's the middle of winter, the creek turned into crystal clear ice and the forest is covered in snow, it's a winter wonderland

:strip_exif()/f/image/lJSlzlQruwyWm7wstgPzOKZM.jpg?f=fotoalbum_large)
Titel: Anno 1650: De Alchemist
:strip_exif()/f/image/jHFdMqIrtGe2wV7Fm6xUrIZT.jpg?f=fotoalbum_large)
Titel: Anno 1650: De Klokkenmaker
:strip_exif()/f/image/Yj6PLNjWb58DqVbNPwGCkW7R.jpg?f=fotoalbum_large)
Titel: Anno 1650: De Xylograaf
:strip_exif()/f/image/M4eMmkr3TlCgJxH8Iz8fjc0T.jpg?f=fotoalbum_large)
SDXL, Model: artfusionXLSurreal_v16Lightning
[ Voor 63% gewijzigd door Yaksa op 24-07-2024 17:35 ]
Daar hadden we maanden geleden toch al twee verschillende workarounds voor gevonden?JDx schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:13:
[...]
Die gare Tweakers compressie doet trouwens wel elke keer extreem veel afbreuk aan de plaatjes in dit topic, kan dit echt niet beter, volgens mij zijn er veel betere methodes die ook niet veel ruimte meer innemen.
Een manier was om JPG files te uploaden, in plaats van PNG’s
(had ik toendertijd hier getest en gepost volgens mij, zal het eens even opzoeken).
De andere optie was om de ander type tags te gebruiken in het bericht, dan ging het ook goed…
Edit:
Hier de post waar we het er ook al over hadden:
BrainCrash in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Daarin had ik getest dat het sowieso met een JPG sourcefile wel goed gaat.
In het bericht van nFo een paar posts daaronder staat een manier om het ook met een PNG goed te laten gaan, met wellicht echter wel wat minder goede forumintegratie, al weet ik niet precies wat de mogelijkheden en beperkingen hierbij zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door BrainCrash op 25-07-2024 00:10 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Ik scale mijn plaatjes down naar 30% van de grootte (komende van 4096*4096) en bewaar ze dan als .jpg en dat gaat een stuk beter. Niet alleen zijn ze kleiner in omvang, ze uploaden en openen gaat ook gewoon sneller.BrainCrash schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:57:
[...]
Daar hadden we maanden geleden toch al twee verschillende workarounds voor gevonden?
Een manier was om JPG files te uploaden, in plaats van PNG’s
(had ik toendertijd hier getest en gepost volgens mij, zal het eens even opzoeken).
De andere optie was om de ander type tags te gebruiken in het bericht, dan ging het ook goed…
Edit:
Hier de post waar we het er ook al over hadden:
BrainCrash in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Daarin had ik getest dat het sowieso met een JPG sourcefile wel goed gaat.
In het bericht van nFo een paar posts daaronder staat een manier om het ook met een PNG goed te laten gaan, met wellicht echter wel wat minder goede forumintegratie, al weet ik niet precies wat de mogelijkheden en beperkingen hierbij zijn.
ik denk 1 of 4. 9 is ook leuk, maar die lijkt meer op een zebraDimiDee schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:49:
Voor een canvas of print in de keuken heb ik voornamelijk geëxperimenteerd met DALL-E 3. Doel: een giraf die spaghetti eet, in een kleurrijke stijl met wat graffiti accenten. Onderstaand - in willekeurige volgorde - de volgens mij 10 leukste resultaten. Welke is jouw favoriet?
(1)
[Afbeelding]
(2)
[Afbeelding]
(3)
[Afbeelding]
(4)
[Afbeelding]
(5)
[Afbeelding]
(6)
[Afbeelding]
(7)
[Afbeelding]
( 8 )
[Afbeelding]
(9)
[Afbeelding]
(10)
[Afbeelding]
ora et labora
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.