Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Het zal voor niemand een verrassing zijn dat Dreamshaper er als beste uit komt (althans wat mij betreft, but views may differ).
YouTube: ComfyUI 23 Six Turbo Checkpoints Compared
Geen info gezien over wijzigingen of verbeteringen.
Vers van de pers: gemaakt met de nieuwe DreamshaperXL_v2TurboDpmppSDE.Rudy-B schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:15:
By the way ... ik zie dat twee dagen geleden Dreamshaper Turbo v2 gelanceerd is.
Geen info gezien over wijzigingen of verbeteringen.
Nog weer sneller geworden, en ik krijg vooralsnog het gevoel dat er verbetering zit in het genereren van ogen.
Ik ga er nog even mee spelen, kijken of ik nog meer verbeteringen zie.
:strip_exif()/f/image/1CpFQMLcBJdlnNPvOixbBtL3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LP8vkY1ejwicHr8Ul3vPCkDf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J9i3hMKyg9mD3wFcLWm9Mlcl.jpg?f=fotoalbum_large)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Fluffy creature with big eyes 😍Yaksa schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:01:
Nog 2 voorbeelden.
Refiner is niet meer nodig en ik heb het idee dat reflecties ook verbeterd zijn.
Klik op de afbeelding om deze te openen en dan nog een keer om de echte resolutie te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Actually it was: Pluffy cute creature eating some food, Big eyes, Creative, Vivid light, masterpiece, fantasy, abstraction, surrealism, ultra detailed, high resolutionEverLast2002 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:10:
[...]Fluffy creature with big eyes 😍
Heb nu een RTX 2060 Super van iemand gekregen, ding zit nu net in mijn i9 machine. Wil ff snel wat leuke plaatjes kunnen maken zonder eerst uit te gaan zoeken wat voor modellen en runtimes er tegenwoordig zijn. Als ik ff snel wat wil make, welke softwaare raden jullie me aan om weer mee te beginnen?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Sorry, maar er is geen software om ff snel wat leuke plaatjes te kunnen maken.Stormtrooper schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:09:
Na heel lang met de "geleende GPU" in Google Colab Stable Diffusions te hebben gespeeld nu al een tijdje helemaal niet meer naar AI Art omgekeken.
Heb nu een RTX 2060 Super van iemand gekregen, ding zit nu net in mijn i9 machine. Wil ff snel wat leuke plaatjes kunnen maken zonder eerst uit te gaan zoeken wat voor modellen en runtimes er tegenwoordig zijn. Als ik ff snel wat wil make, welke softwaare raden jullie me aan om weer mee te beginnen?
Er gaat een tijdje overheen alvorens je de meeste progjes snapt en ermee kunt werken.
Jouw videokaart zit op het minimum aan RAM wat nodig is, dus echt grote, complexe plaatjes gaan lang duren om te genereren.
Maar je zou Stable Diffusion kunnen proberen, ik werk er ook mee. Hier te downloaden
Ik heb er (nu) ook nog geen hoge verwachtingen van. Gewoon weer ff lekker splen. Thanks voor de link!Yaksa schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:51:
[...]
Sorry, maar er is geen software om ff snel wat leuke plaatjes te kunnen maken.
Er gaat een tijdje overheen alvorens je de meeste progjes snapt en ermee kunt werken.
Jouw videokaart zit op het minimum aan RAM wat nodig is, dus echt grote, complexe plaatjes gaan lang duren om te genereren.
Maar je zou Stable Diffusion kunnen proberen, ik werk er ook mee. Hier te downloaden
Als ik het nog steeds leuk vind om te doen, ga ik me er weer verder in verdiepen.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
:strip_exif()/f/image/Z6Vlst3ZZQ0VpS8TMgzkBsWc.jpg?f=fotoalbum_large)

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Echt sick wat eruit komt, al lijkt dit gewoon een foto van Wehkamp ofzo
In het breiwerk laat 'ie toch wel wat steken vallen, zeker bij de kabels....JDx schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:29:
Hoe staan jullie er zelf in? Is het een goede ontwikkeling dat het overal stikt van AI-gegenereerde clickbait?
:strip_exif()/f/image/XE1JSSRJFZQpVuba8muhktdM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HD2dQJjaB9MDJqUslY1C1Wz9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Spotmatic op 12-02-2024 16:42 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Persoonlijk denk ik dat AI niet meer te stoppen is, en dat het veel banen gaat kosten (en ja het levert ook banen op, maar niet veel in verhouding).Spotmatic schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:36:
Hoe staan jullie er zelf in? Is het een goede ontwikkeling dat het overal stikt van AI-gegenereerde clickbait?
Verder denk ik dat we (= instanties en toezichthouders) al de controle kwijt zijn en achter de feiten aanlopen.
Nerveus wordt er snel nieuwe regelgeving bedacht en wetten aangepast.
:strip_exif()/f/image/oII6mymUR694Pa10QjPQjjou.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Sunrise op 13-02-2024 00:07 . Reden: Grammatica ]
Idd, het wordt steeds beter:JDx schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:29:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/xigcBfbOkqpz57R54YaBxt5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben nog een beetje aan het 'spelen' met bovenstaand model, ik denk dat er nog meer uit te halen is.
Voordat AI beeldgeneratie er was zwierven er ook al van dat soort plaatjes rond in die kringen.Spotmatic schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:36:
Ik moet toegeven: AI art was in het begin even leuk, maar bijvoorbeeld Facebook wordt op het moment overspoeld met spam waarbij AI plaatjes worden gebruikt als zijnde echt. Ik ben dan nog wel zo "onderlegd" en bekend met AI dat ik dat herken, maar dit soort dingen waren rond in "alternatieve kringen" (om het nog vriendelijk te houden). Ik ben bang dat er door deze AI mogelijkheden steeds meer wappies en aluhoedjes bij komen.![]()
Foto's vervalsen / aanpassen / dubbel belichten en zo doet men al heel lang.
Bovendien, AI beeldgeneratie heeft nog steeds behoorlijk moeite met vingers, voetjes, oogjes en dat soort details, dus meestal makkelijk te herkennen als fake (en anders gewoon je gezonde verstand gebruiken en ver weg blijven van dat soort social media).
Wat als Indiana Jones een nichtje had? Maak kennis met Carolina ‘Cara’ Jones. Verbluffend mooi, vindingrijk, enthousiast en zeer intelligent. Ze is de jongste professor in decennia aan het Marshall College; en de jongste vrouw ooit die een leerstoel bekleedde aan dezelfde universiteit waar Indiana Jones lezingen gaf. Haar specialiteiten zijn Midden-Amerika en Afrika. Ze weet ook veel over West-Europese kunst en houdt ervan om lang verloren schatten te ontdekken. Cara heeft de avonturen van haar oom Indy op de voet gevolgd en nu gaat ze zelf op avontuur.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Hier doen we er niet aan mee, maar toch is er iets kleins voorzien.
:strip_exif()/f/image/TXfiOlaS3x5nNYhXDbOZ3qpH.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het kan nog altijd erger
:strip_exif()/f/image/BNV6QiN5xVmA5lnvSXgggme9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wJHmPfxh3EzNhBCAlQe67wYs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 14-02-2024 13:17 ]
ora et labora
Met deze Git repository kun je fraaie resultaten genereren op 1280x1280 met slechts 12 GB VRAM: https://github.com/another-ai/stable_cascade_easy/tree/main
Is erg sterk in tekst ook!
/f/image/Sob0XrzH6r9IbevXofwl82qQ.png?f=fotoalbum_medium)
A blonde girl holding up a sign saying "Wasp is cool", standing on a paradise beach, clear azure water in background
/f/image/faE2psEXyvN0YvSfVtRZeWMh.png?f=fotoalbum_medium)
The word "Wasp" sprayed in yellow color on a concrete wall, graffiti
Dit is nog het basismodel, gecensureerd etc... maar dit wordt de komende tijd natuurlijk enorm met alle finetunes.
Even wat willekeurige prompts uit dit topic geprobeerd. First tries, geen cherrypicking...
/f/image/7gpomn6E7X45sNMkukRou3s7.png?f=fotoalbum_medium)
"beautiful landscape from the Kalahari desert, a dead intricate tree in the foreground, warm sunset, dramatic lighting"
/f/image/vdVeTLtsRMCQ5IHnOWfm4D7S.png?f=fotoalbum_medium)
"A cat wizard casting spells high detailed 4K"
/f/image/GzkYvP2nYqmht1IdbCjnlItW.png?f=fotoalbum_medium)
(Split lighting photography), Highly detailed photo, of (attractive swedish woman with bright shiny red hair), portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing loose top and jeans), (highly detailed skin), toned body, small breasts, sfw, (key light:0.4), split lighting portrait
/f/image/Ghc86M2XeyYvN3KLq7UWiEja.png?f=fotoalbum_medium)
attractive woman wearing a woollen sweater and denim trousers, bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed, dark livingroom, medium depth of field, high contrast
/f/image/kM6uA2vGkeZYuoeSqY3PPhm6.png?f=fotoalbum_medium)
The word "RED" written on a green table
/f/image/Pwli3aaiRDvFZ0Yfs0fe6Tua.png?f=fotoalbum_medium)
A photo of a creature from hell, angry, scary, blood, evil, fire, dark, horror
/f/image/jC63er1XjqNJTwS8oronLnyn.png?f=fotoalbum_medium)
The word "ICE" made of fire
/f/image/Dhv9waRzFSG7MCcTGQBUTAe7.png?f=fotoalbum_medium)
The word "VERY NICE" written by a child on a piece of wrinkled paper
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
https://www.nvidia.com/en...t-with-rtx-generative-ai/
/f/image/EXV4eTlZWcTPlrCpgjYPzDYS.png?f=fotoalbum_large)
Wat ze er niet bij vertellen is dat het bestand maar liefst 35Gb groot is!
"met slechts 12 GB VRAM"Wasp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:50:
Iemand al met Stable Cascade gespeeld? In basis de opvolger van SDXL...
Met deze Git repository kun je fraaie resultaten genereren op 1280x1280 met slechts 12 GB VRAM: https://github.com/another-ai/stable_cascade_easy/tree/main
Volgens mij is 8Gb nog steeds het gemiddelde dat gebruikt wordt door het overgrote merendeel, er zijn zelfs nieuwere GPU's van Nvidia worden met minder VRAM verkocht dan de vorige generatie.
Ja die taal modellen gebruiken nogal veel GB, had al een tijdje deze text generation webui geinstalleerd: , kun zelf een model kiezen afhankelijk van de grote van de VRAM: https://github.com/oobabooga/text-generation-webui, is nog wat buggy.Runaque schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:56:
Wie wat ruimte op zijn schijfje over heeft kan nu "Chat with RTX" op zijn systeem zetten en een LLM lokaal draaien op je computer. Het zou een demo zijn en laat je toe je eigen gepersonaliseerd ChatGPT-achtig model op je eigen systeem te laten werken.
https://www.nvidia.com/en...t-with-rtx-generative-ai/
[Afbeelding]
Wat ze er niet bij vertellen is dat het bestand maar liefst 35Gb groot is!
Taal models: https://huggingface.co/TheBloke
Die van nvidia ook is testen.
Die van Nvidia stopt gewoon in de installer als deze merkt dat je geen 7gb of meer VRAM hebt.nFo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Ja die taal modellen gebruiken nogal veel GB, had al een tijdje deze text generation webui geinstalleerd: , kun zelf een model kiezen afhankelijk van de grote van de VRAM: https://github.com/oobabooga/text-generation-webui, is nog wat buggy.
Taal models: https://huggingface.co/TheBloke
Die van nvidia ook is testen.
Fair enough, maar het punt is vooral dat Stability.ai zelf zegt dat je 20 GB VRAM nodig hebt voor Stable Cascade. Dat had ik er even niet bij vermeld. Maar die dude van die Git repository heeft een slim trucje toegepast (deelmodellen om en om in VRAM laden) om ervoor te zorgen dat je het tóch werkend krijgt met 12 GB VRAMRunaque schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:00:
[...]
"met slechts 12 GB VRAM"
Volgens mij is 8Gb nog steeds het gemiddelde dat gebruikt wordt door het overgrote merendeel, er zijn zelfs nieuwere GPU's van Nvidia worden met minder VRAM verkocht dan de vorige generatie.
Ja minimaal 8GB Vram vereist, ben zelf wel te spreken over LM studio.Runaque schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:39:
[...]
Die van Nvidia stopt gewoon in de installer als deze merkt dat je geen 7gb of meer VRAM hebt.
https://lmstudio.ai/
Kun je de taal model ook in systeem RAM laden in plaats van VRAM, niet de snelste oplossing maar werkt wel goed.
In de settings an Nvidia kan je ook een soort "fallback" instellen voor je GPU op het geheugen van je systeem, dus zal ook wel deels met deze truuk te maken hebben.Wasp schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:42:
[...]
Fair enough, maar het punt is vooral dat Stability.ai zelf zegt dat je 20 GB VRAM nodig hebt voor Stable Cascade. Dat had ik er even niet bij vermeld. Maar die dude van die Git repository heeft een slim trucje toegepast (deelmodellen om en om in VRAM laden) om ervoor te zorgen dat je het tóch werkend krijgt met 12 GB VRAM
Die fallback is er inderdaad, maar die heb ik bewust uitgeschakeld. Ik wil liever dat het genereren stopt omdat ik teveel VRAM vraag, ipv dat het proces systeem RAM gaat gebruiken. Dit vertraagt het genereerproces dermate dat ik dan maar liever de resolutie oid naar beneden gooi. Ik praat dan echt over ipv 30 seconden, 20 minuten....Runaque schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:04:
[...]
In de settings an Nvidia kan je ook een soort "fallback" instellen voor je GPU op het geheugen van je systeem, dus zal ook wel deels met deze truuk te maken hebben.
Voor de volledigheid, dit is mijn instelling:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CNhDX6i9cTiYId2KD41r5wb1.png?f=user_large)
Tsja, SDXL Turbo is volgens mij net zo snel (zo niet sneller) en kan ook op 1280 X 1280 met 12 Gb VRAM genereren. Tekst kan ook, mits je het slim in de prompt zet.Wasp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:50:
Iemand al met Stable Cascade gespeeld? In basis de opvolger van SDXL...
Ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet?
Of deze versie moet beter zijn in het iedere keer genereren van correcte ogen, vingers en tenen........
Tips zijn altijd welkom want met tekst heb ik hier toch wel wat problemen.Tekst kan ook, mits je het slim in de prompt zet.
Hier wordt e.e.a. uitgelegd.StGermain schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:20:[...]Tips zijn altijd welkom want met tekst heb ik hier toch wel wat problemen.
Of Stable Cascade proberen, zal het straks testen.StGermain schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:20:
[...]
Tips zijn altijd welkom want met tekst heb ik hier toch wel wat problemen.
Zal binnenkort ook wel ondersteunt worden in auto1111/comfyui ect.
https://huggingface.co/stabilityai/stable-cascade
[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 15-02-2024 14:58 ]
Helaas, tong verbrand

Vraag me af wie het 3e wiel is, of is het een double date?

Vet die haarstijlen.Yaksa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:43:
Punk, maar dan stylish.......
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar dit is dan ook in 15 minuten in elkaar geflanst
[ Voor 19% gewijzigd door JDx op 15-02-2024 21:14 ]
Probeer eens "baroque mohawk silver hair".JDx schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:12:
Ik weet niet wat ik allemaal mis in mijn prompt, maar ik wil echt dat vette haar en veel details
Maar dit is dan ook in 15 minuten in elkaar geflanst
Ik had "tightened white hair with knot"Yaksa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:31:
[...]
Probeer eens "baroque mohawk silver hair".
Als ik doe wat jij zegt blijft het nog bij dit haha.

Ik hoef je niet per se helemaal na te apen natuurlijk, maar ik vind die middelste knot zo vet.
Op zich wel tevreden met deze
[ Voor 50% gewijzigd door JDx op 16-02-2024 09:06 ]

En dit kan ook zomaar een bardame tijdens octoberfest zijn

Nog een opvallende, handen over elkaar lijkt gewoon goed te gaan

Of was dat specifiek iets van A1111?
[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 16-02-2024 10:14 ]

En nog een casual manier van dragen

[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 16-02-2024 12:42 ]

Do you come here often?

Ook wel op 1920x1080 met 8GB. Tenminste op mijn 3060 Ti wel.Yaksa schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Tsja, SDXL Turbo is volgens mij net zo snel (zo niet sneller) en kan ook op 1280 X 1280 met 12 Gb VRAM genereren. Tekst kan ook, mits je het slim in de prompt zet.
Ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet?
Of deze versie moet beter zijn in het iedere keer genereren van correcte ogen, vingers en tenen........
En dan heb ik ook nog 4 Twitch streams open en Tweakers zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 16-02-2024 13:28 ]
Leuk mens jammer van haar handycap.Jorgen schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 02:05:
Ik heb met Yodayo een serie van 40 foto's gemaakt over deze avonturierster. Basis is zoals je ziet Indiana Jones, aangevuld met een vleugje Lara Croft (de reboot film/games) en Nathan Drake.
[i]Wat als Indiana Jones een nichtje had? Maak kennis met Carolina ‘Cara’ Jones. Verbluffend mooi, vindingrijk, enthousiast en zeer intelligent. Ze is de jongste professor in decennia aan het Marshall College; en de jongste vrouw ooit die een leerstoel bekleedde aan dezelfde universiteit waar Indiana Jones lezingen gaf. Haar specialiteiten zijn Midden-Amerika en Afrika. Ze weet ook veel over West-Europese kunst en houdt ervan om lang verloren schatten te ontdekken. Cara heeft de avonturen van haar oom Indy op de voet gevolgd en nu gaat ze zelf
6 vingers en moeite met kaarten vasthouden

Super vet, maar wel goor, elke ochtend een kopje spuugYaksa schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:23:
It's International Innovation Day today.
Meet Abigail, a female AI robot.
Every morning she will serve you a fresh cup of coffee, exactly the way you prefer......
[Afbeelding]
Ik ben toch benieuwd wat hier de bedoeling van is, ga je dit doorsturen naar een designer als inspiratie?walterworld schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:16:
Ben eens met LoraStudio aan de slag gegaan voor onze familie cereal brand, mijn zus vind de 3e het beste aangezien haar dochter daar ook opstaat.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel tof oldschool sfeertje.

YouTube: ComfyUI 25 - 14 Keywords That Improve Your AI Images
:strip_exif()/f/image/w57Jm3M0vYQjmoKsZmlILGHd.jpg?f=fotoalbum_large)
https://stable-diffusion-art.com/dreambooth/
Dreambooth is a way to put anything — your loved one, your dog, your favorite toy — into a Stable Diffusion model.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Als je ze tagged met video kunnen we ze direct zien, zoietsRudy-B schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:19:
Een nieuwe video is online, over 14 keywords die meestal een mooier plaatje geven.
YouTube: ComfyUI 25 - 14 Keywords That Improve Your AI Images
[Afbeelding]
Nauwelijks nieuw te noemen, deze info is al langer dan een jaar bekend, ondanks dat sommigen hier beweerden dat de prompt zo kort en simpel mogelijk moest zijn.Rudy-B schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:19:
Een nieuwe video is online, over 14 keywords die meestal een mooier plaatje geven.
Maar wat ik al eerder heb gezegd: "It's all about the prompt, garbage in is garbage out".
:strip_exif()/f/image/7dYnTeLf7wdTvfMAOmKMZWqP.jpg?f=fotoalbum_large)
Even with "a beautiful model, trending on ArtStation".
[ Voor 3% gewijzigd door Yaksa op 17-02-2024 11:07 ]
Ik niet, Dreambooth is gebaseerd op een oudere versie van SD, bovendien bestaat zoiets al langer in de vorm van LoRa's die ook voor SD XL (een nieuwere versie) gebruikt kunnen worden (LoRa's kun je ook zelf maken) en (niet onbelangrijk) je moet er voor betalen. Het lijkt mij dat de persoon die dit gemaakt heeft (Andrewongai.gumroad.com) iemand is die goed wil verdienen aan AI in plaats van er gewoon Open Source van te maken zodat iedereen (ook de creatieve geest die van een bijstandsuitkering rond moet komen) er mee kan werken.Salvatron schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:48:
zijn er hier ook mensen die hun eigen plaatjes/foto's gebruiken om een AI te trainen. Ik lees dat je voor stable diffusion 7-10 foto's nodig hebt om een bestaand model uit te breiden:
https://stable-diffusion-art.com/dreambooth/
Dreambooth is a way to put anything — your loved one, your dog, your favorite toy — into a Stable Diffusion model.
Bovendien, dan maak je dus een model van je speelgoedkonijn en dan? Zit de wereld te wachten op plaatjes van jouw speelgoedkonijn op een paard zwevend in de ruimte?
1) Verfijn je terminologie nog iets meer voor je probeert te argumenteren. OS zegt bv niets over of iets gratis is. Bovendien ben je zelf ook terughoudend met alles delen. Jouw wereldvisie is zeker niet de enige (en ook zeker niet de enige juiste).Yaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Ik niet, Dreambooth is gebaseerd op een oudere versie van SD, bovendien bestaat zoiets al langer in de vorm van LoRa's die ook voor SD XL (een nieuwere versie) gebruikt kunnen worden (LoRa's kun je ook zelf maken) en (niet onbelangrijk) je moet er voor betalen. Het lijkt mij dat de persoon die dit gemaakt heeft (Andrewongai.gumroad.com) iemand is die goed wil verdienen aan AI in plaats van er gewoon Open Source van te maken zodat iedereen (ook de creatieve geest die van een bijstandsuitkering rond moet komen) er mee kan werken.
Bovendien, dan maak je dus een model van je speelgoedkonijn en dan? Zit de wereld te wachten op plaatjes van jouw speelgoedkonijn op een paard zwevend in de ruimte?
2) Zit de wereld wel te wachten op jouw plaatjes?
Relax and have a <chocolate bar of your choice>
Probeer je nou een out of topic discussie uit te lokken hiero?Deleon78 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:58:
[...]1) Verfijn je terminologie nog iets meer voor je probeert te argumenteren. OS zegt bv niets over of iets gratis is. Bovendien ben je zelf ook terughoudend met alles delen. Jouw wereldvisie is zeker niet de enige (en ook zeker niet de enige juiste).
2) Zit de wereld wel te wachten op jouw plaatjes?
Relax and have a <chocolate bar of your choice>
Andere vraag: Wat doe je zelf eigenlijk met AI Art, alleen commentaar geven op wat beter kan of mogen we jouw creaties niet zien?
Overigens ben ik helemaal niet terughoudend met delen, wanneer iemand er om vraagt mag ie alles hebben.
Enne, het is International Kindness Day vandaag, hou die glimlach vast
Ik wijs je er alleen op dat je aan het oordelen bent over anderen, met een blinde vlek voor jezelf.Yaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:25:
[...]
Probeer je nou een out of topic discussie uit te lokken hiero?
Andere vraag: Wat doe je zelf eigenlijk met AI Art, alleen commentaar geven op wat beter kan of mogen we jouw creaties niet zien?
Overigens ben ik helemaal niet terughoudend met delen, wanneer iemand er om vraagt mag ie alles hebben.
Enne, het is International Kindness Day vandaag, hou die glimlach vast
Ik ben me er bewust van dat ik verder weinig inhoudelijk bijdraag aan het topic, maar ik probeer het wel gezond te houden.
Ik ben zelf maar kort bezig geweest met image generation. Ik vind het een reuze interessant onderwerp dus volg het graag, maar het kan nog niet wat ik er mee wil, dus heeft het voor mij zelf geen zin om er op dit moment verder mee te gaan. Maar ik kijk met veel plezier naar jullie creaties.
Opbouw is als volgt: Subject, Medium, Style, Art-sharing website, Resolution, Additional details, Color, Lighting
:strip_exif()/f/image/17pd3h5JKXFIxjco2JUwRH7B.jpg?f=fotoalbum_large)
"prompt": "a beautiful and powerful mysterious sorceress, smile, sitting on a rock, lightning magic, hat, detailed leather clothing with gemstones, dress, gloves, leather boots, castle background, digital art, hyperrealistic, fantasy, dark art, artstation, highly detailed, sharp focus, sci-fi, dystopian, iridescent gold, studio lighting",
"negative_prompt": "ugly, Bad anatomy, missing fingers, incorrect number of fingers, missing limbs, incorrect number of limbs, incorrect proportions.",
"seed": 651654038, "num_inference_steps": 6, "guidance_scale": 2, "use_upscale": "RealESRGAN_x4plus", "upscale_amount": "4", "latent_upscaler_steps": "20", "sampler_name": "dpmpp_sde", "use_stable_diffusion_model": "dreamshaperXL_v2TurboDpmppSDE", "clip_skip": false, "tiling": "none", "use_vae_model": "", "use_controlnet_model": "", "control_filter_to_apply": "", "use_lora_model": [], "lora_alpha": [], "num_outputs": 1, "stream_image_progress": false, "show_only_filtered_image": true, "output_format": "jpeg"}
het gaat natuurlijk niet om een model van een speelgoedkonijn, maar om plaatjes van jezelf of bijv. om plaatjes van kleding, of bijv. plaatjes te maken voor een website, etc. Die lora's zou ik nog moeten checken.Yaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Ik niet, Dreambooth is gebaseerd op een oudere versie van SD, bovendien bestaat zoiets al langer in de vorm van LoRa's die ook voor SD XL (een nieuwere versie) gebruikt kunnen worden (LoRa's kun je ook zelf maken) en (niet onbelangrijk) je moet er voor betalen. Het lijkt mij dat de persoon die dit gemaakt heeft (Andrewongai.gumroad.com) iemand is die goed wil verdienen aan AI in plaats van er gewoon Open Source van te maken zodat iedereen (ook de creatieve geest die van een bijstandsuitkering rond moet komen) er mee kan werken.
overigens lees ik dat die Dreambooth van google afkomstig is:
Published in 2022 by the Google research team, Dreambooth is a technique to fine-tune diffusion models (like Stable Diffusion) by injecting a custom subject into the model.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Hee, da's toevallig, ik was met iets soortgelijks bezig.Rudy-B schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:19:
Dreamshaper Turbo v2, DPM++SDE, steps 6, CFG 2.
Prompt:
cover of female singer jazz LP
art by Pino Daeni
Aankondigings posters uit de jaren '70 van popconcerten:
:strip_exif()/f/image/CD6sUcA61WsKw54Yo57NSEWe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yrWphR68AsQC5vzHKjk6it5E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/buX79rRiOlI2pPnLxaRz5lpU.jpg?f=fotoalbum_large)

Na wat aanpassingen kwamen deze eruit, laatste is in volle resolutie

Wel in de makeup, maar toch net niet te smooth (klik voor groter)

Foto 2 zijn de pupillen allebei rond, daarna begint de pupil in het rechter oog (voor de kijkers links) wat af te wijken en is de ronding enigszins 'weg'.JDx schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:51:
Weer eens wat meer realistische plaatjes gemaakt waar ik bij de eerste weer een te zacht gezicht vond hebben, dus daar wat mee bezig geweest
Na wat aanpassingen kwamen deze eruit, laatste is in volle resolutie
Ik merk dat zelf ook, soms helpt het door de term 'identical symmetrical eyes' toe te voegen.
Maar soms, in een erg uitgebreide prompt al helemaal, helpt het geen f..k.
Oh ja ik zie het, niet op gelet, was bezig met de huid, maar voor finals doe ik de ogen toch met PhotoshopYaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:26:
[...]
Foto 2 zijn de pupillen allebei rond, daarna begint de pupil in het rechter oog (voor de kijkers links) wat af te wijken en is de ronding enigszins 'weg'.
Ik merk dat zelf ook, soms helpt het door de term 'identical symmetrical eyes' toe te voegen.
Maar soms, in een erg uitgebreide prompt al helemaal, helpt het geen f..k.

Vind dit echt een mooi topje haha

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 17-02-2024 23:05 ]
Beetje bijsnijden aan de onderkant.JDx schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:31:
Vind dit echt een mooi topje haha
Iets wurmt zich door het knoopsgat van d'r jeans
Haha ja ik weet het, maar ga nu niet meer met Photoshop klooien, morgen wat uitkiezen afwerken en posten.Yaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:37:
[...]
Beetje bijsnijden aan de onderkant.
Nog even een filmpje voor het slapen gaan. Kon het toch niet laten, heb er gewoon een high waist broek van gemaakt. Niet heel netjes, maar nu trekt dat deel waar het niet om gaat in ieder geval niet de aandacht meer.
[ Voor 19% gewijzigd door JDx op 17-02-2024 23:13 ]
Black washed jeans. Grappig dat als je zegt view from behind, iedereen ook de andere kant op looptYaksa schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:37:
[...]
Beetje bijsnijden aan de onderkant.
Valt me wel op dat omstanders tegenwoordig ook geen smudgie faces meer hebben in voorgaande plaatjes.

(Dank JDx

What I got

Turbo V2? Is die weer beter?Rudy-B schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:58:
De prompt zei "short skirt" ... dat neemt Dreamshaper Turbo v2 wel heel letterlijk.
beautiful girl
side view
looking over shoulder
short skirt
embroidered denim jacket
long black hair
painting
Carne Griffiths
Frank Frazetta
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens wel jammer dat er een signature van weet ik wie in die 2e komt.
[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 19-02-2024 16:24 ]

Is denk ik een Featured Image geweest, maar dat heb ik helemaal gemist
Lastig na te gaan of v2 beter is, er is geen beschrijving bij, maar ongetwijfeld heeft de maker hier en daar wat ge-fine-tuned.
Die signatures zijn vast wel weg te krijgen met een negatieve prompt.
Nog twee schilderwerkjes, zonder signature (toeval, want nog steeds zonder negatieve prompt).
Cinque Terra / Mont Saint-Michel
art by Evgeni Dinev
:strip_exif()/f/image/u99Io9ASHV977JIWpiWlGQVu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AGkcrNAdkccfLmF7C86XtLss.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie afbeeldingen, waarbij ik nog zou proberen om wat aan de 'verlichting' te doen.Rudy-B schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:21:
Nog twee schilderwerkjes, zonder signature (toeval, want nog steeds zonder negatieve prompt).
Cinque Terra / Mont Saint-Michel
art by Evgeni Dinev
De reflecties van de lampen in het water kloppen niet.
In de tweede afbeelding is het wat minder zichtbaar, maar in de reflectie hebben ze de lamp in de toren aangelaten.
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.