Mooi!!Runaque schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:13:
Mooie zonsondergangen in Scandinavië gezien afgelopen dagen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die sneeuwbrokken in het water op foto3 zijn net echt.
Dank je wel! Ik probeer zoveel mogelijk op de details te letten en iets zo "echt" mogelijk te maken.EverLast2002 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:17:
[...]
Mooi!!
Die sneeuwbrokken in het water op foto3 zijn net echt.
Ik vind de kleurschakering in het water en lucht enorm slecht. Banding.Runaque schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:13:
Mooie zonsondergangen in Scandinavië gezien afgelopen dagen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ligt het aan tweakers image processing, of aan de bron? Hier op 3 schermen gecheckt.
Basic:JDx schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:59:
Zou het ook mogelijk zijn om ComfyUI van buiten af te sturen? Dus dat ik net als Midjourney gewoon een prompt op een website invul, die stuurt het naar m'n 2e PC met GPU, daar wordt het gegenereerd en het resultaat terug gestuurd naar de website.
Net als bij Midjourney staat het model en de settings al vantevoren ingesteld, dus je stuurt alleen maar een prompt. Dan zou je ook vanaf je telefoon kunnen genereren als je ergens anders bent. Of gewoon voor het gemak, in de kelder draait je AI pc en je kan gewoon vanaf je laptop of tablet prompts sturen.
https://github.com/comfya...ples/basic_api_example.py
Commercial:
https://www.baseten.co/bl...l-behind-an-api-endpoint/
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 31-01-2024 11:36 ]
Handig als je een reeks foto's wilt maken met dezelfde prompt maar met verschillende resultaten.
Je zoekt denk ik zoiets als: instantID.wwwmarcel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:51:
bizar, wat hier allemaal voorbij komt..
ik heb geen ervaring met comfy of dreamshaper, maar heeft iemand weleens een foto geüpload, waarbij het onderwerp of persoon voor 90% nagenoeg als het origineel was?
Ligt aan Tweakers hun compressie algoritme! Hier was onlangs nog eens iets over gezegd over het uitzicht van een van de plaatjes die ik poste met enkele dames op dat de huid niet realistisch genoeg was, maar het heeft zoals je hieronder kan zien te maken met de compressie van afbeeldingen. Eerste is Tweakers, de tweede via Imgur.Get!em schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:35:
[...]
Ik vind de kleurschakering in het water en lucht enorm slecht. Banding.
Ligt het aan tweakers image processing, of aan de bron? Hier op 3 schermen gecheckt.
/f/image/yN7IBsS4ywdpijRtNUN8tGVk.png?f=fotoalbum_large)

Daarom altijd Imgur, anders moet je je elke keer weer verdedigenRunaque schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:24:
[...]
Ligt aan Tweakers hun compressie algoritme! Hier was onlangs nog eens iets over gezegd over het uitzicht van een van de plaatjes die ik poste met enkele dames op dat de huid niet realistisch genoeg was, maar het heeft zoals je hieronder kan zien te maken met de compressie van afbeeldingen. Eerste is Tweakers, de tweede via Imgur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Soms teveel werk, vooral via een mobiele telefoon!JDx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:33:
[...]
Daarom altijd Imgur, anders moet je je elke keer weer verdedigen
Als ik even de pure bron gebruik... https://i.imgur.com/EO0Bys2.jpeg
Dan heb je daar waarschijnlijk ook de PNG nog van? Ik twijfel dan namelijk of je nog effect ziet van JPEG compressie of dat het toch de generator is wat ik zie:
Zitten daar in de wolken en water ook die verticale en horizontale blokken? Ik heb dat in iedergeval in ComfyUI in de resultaten wel vaker gezien, en bij upscaling kunnen dat soort blokken leiden tot de bekende regenbogen.
Ik upload the PNG naar Imgur en ook daar vind een compressie plaats! In onderstaand screenshot kan je zien welke de bron is en welke ik vanaf Imgur heb gedownload.Get!em schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:00:
Klopt. Ik wist dat t voorkwam door tweakers, maar zo erg had ik het nog niet gezien. Weer wat geleerd. Niet voor foto's die mooi moeten zijn gebruiken dus.
Als ik even de pure bron gebruik... https://i.imgur.com/EO0Bys2.jpeg
Dan heb je daar waarschijnlijk ook de PNG nog van? Ik twijfel dan namelijk of je nog effect ziet van JPEG compressie of dat het toch de generator is wat ik zie:
Zitten daar in de wolken en water ook die verticale en horizontale blokken? Ik heb dat in iedergeval in ComfyUI in de resultaten wel vaker gezien, en bij upscaling kunnen dat soort blokken leiden tot de bekende regenbogen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kMS2qArdB289zq6mBnA1NhQi.png?f=user_large)
Als je ziet dat hij van 6,3MB naar 370,3KB gaat, dan moet er ergens een compromis gemaakt worden, zeker als je iets (ongeveer) 16 keer in omvang wil verkleinen.

:strip_exif()/f/image/MoLPLQ3iOZiuqjHiGob0w3h2.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: Is it a kind of a dream? Floating out on the tide. Following the river of death downstream. Oh, is it a dream? There's a fog along the horizon. A strange glow in the sky. And nobody seems to know where you go. And what does it mean? Oh, is it a dream? Bright eyes, burning like fire. Bright eyes, how can you close and fail? How can the light that burned so brightly Suddenly burn so pale? Bright eyes. Is it a kind of a shadow? Reaching into the night. Wandering over the hills unseen. Or is it a dream? There's a high wind in the trees. A cold sound in the air. And nobody ever knows when you go. And where do you start? Oh, into the dark. Bright eyes, burning like fire. Bright eyes, how can you close and fail? How can the light that burned so brightly Suddenly burn so pale? Bright eyes. Bright eyes, burning like fire. Bright eyes, how can you close and fail? How can the light that burned so brightly Suddenly burn so pale? Bright eyes
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Integrated Nodes hebben een aantal voordelen ten opzichte van de ComfyUI Grouped Nodes:
- Ze zijn te gebruiken in elke workflow. Grouped nodes bestaan alleen in de workflow waarin ze aangemaakt zijn.
- Je kunt aangeven welke inputs, outputs en widgets je wel / niet wilt zien. Door alleen datgene te tonen wat je ook echt gebruikt worden de nodes mooi compact en overzichtelijk.
Prompt: pencil and ink busy street in New York
:strip_exif()/f/image/LbuMpyw4eT3ysVFPX457tNpX.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Waarschijnlijk heb je in de node die je gebruikt hebt voor deze afbeelding iets verborgen.Rudy-B schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:17:
Prompt: pencil and ink busy street in New York
Alleen de prompt: "Pencil and ink" zou namelijk geen kleur op mogen leveren. (getest door 24 afbeeldingen met willekeurige seeds te laten genereren, allemaal in zwart/wit op een enkele gele taxi na wat waarschijnlijk een glitch in SD zelf is).
Als ik "Colorpencil and ink" gebruik krijg ik wel kleuren, ergens is dat ook logisch, je krijgt wat je omschrijft.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
[ Voor 9% gewijzigd door Rudy-B op 01-02-2024 14:40 ]
Wie ga jij verrassen?
:strip_exif()/f/image/gnpa3SLryGN0Xa8gKvDNCgHR.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: A heart-shaped red chocolate box with 30 chocolates in it. The packaging of the chocolates displays the text "LOVE YOU". A perfect gift for a lover. intricate details, highly detailed, trending on ArtStation
Ik heb ze geteld, zijn er geen 30Yaksa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:06:
Binnenkort weer Valentijnsdag.
Wie ga jij verrassen?
[Afbeelding]
Prompt: A heart-shaped red chocolate box with 30 chocolates in it. The packaging of the chocolates displays the text "LOVE YOU". A perfect gift for a lover. intricate details, highly detailed, trending on ArtStation
Je zou een punt hebben wanneer er maar 29 in zouden zitten, maar er zitten er wel degelijk 30 in
Ik loog ook, want ik heb ze helemaal niet geteldYaksa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:26:
[...]
Je zou een punt hebben wanneer er maar 29 in zouden zitten, maar er zitten er wel degelijk 30 in
Your Friendly Neighborhood Moderator
Volgens mij is haar schort ook van chocolade.Yaksa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:57:
[...]
Ik ken de dame in de chocoladewinkel goed, ze vindt mij aardig en daarom krijg ik meestal wat extra..........
[Afbeelding]
Irritant dat ik in de prompt heb staan no ears en in de negative ears, maar mieren hebben geen oortjes.

Beetje lastig beoordelen (sic) zonder de hele prompt te zien, maar als je dat nou 's weglaat bij allebei?JDx schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:55:
Irritant dat ik in de prompt heb staan no ears en in de negative ears, maar mieren hebben geen oortjes.

Tja, het is leer in chocoladekleur. Maar dat is haar weekend-baantje.Jorgen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:34:
[...]Volgens mij is haar schort ook van chocolade.
Doordeweeks draagt ze ook een schort, maar dan als chemicus in een Biosafety Level 3-laboratorium.
:strip_exif()/f/image/R3bYF6uhKeNT22AO0g9wQhmu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eR3GflnfLFlliIspd8UgWDnq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/420jtIvsNlDxMYv0GHMDd13x.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ze dan rondloopt zonder beschermende kledingYaksa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:55:
[...]
Tja, het is leer in chocoladekleur. Maar dat is haar weekend-baantje.
Doordeweeks draagt ze ook een schort, maar dan als chemicus in een Biosafety Level 3-laboratorium.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet op alle afdelingen wordt die kleding gedragen.Jorgen schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:23:
[...]Waar ze dan rondloopt zonder beschermende kleding
Maar wel beter werk dan haar baantje een paar jaar terug.
Ook met een schort aan, maar dan wat minder schoon werk....
:strip_exif()/f/image/NPLvIXSsumsNHRlwL6FmNvJL.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar als kind wilde ze eigenlijk de verpleging in......
:strip_exif()/f/image/zYY8vbotJv1dVaNrh56X6Xvg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Yaksa op 01-02-2024 23:25 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/RY3TThHqKhF5rE4aG2HnHzYP.png?f=user_large)
De originele prompt was:
POS Words rain from the sky, Whispered secrets, truths untold, Language paints the world. Roxy Paine Loish Anne Bachelier calligraphy style
NEG blur haze, disfigured, bad art, deformed, poorly drawn, extra limbs, close up, b&w, weird colors, blurry, watermark
Dit kwam terug van Copilot, op zich een heel aardige analyse van het plaatje:
A hyperrealistic painting that combines the elegance of a woman adorned with golden jewelry and white flowers, reminiscent of the styles of Daniel Gerhartz and Michael Parkes. The woman's face is obscured for privacy. The art style should emphasize intricate detailing, with a focus on the texture of her white gown and the golden elements that seem to be both jewelry and a natural extension of the blossoms around her. The color palette is dominated by whites, golds, and soft grays.
Het stukje in italic haalde ik eruit (Copllot maakt personen onherkenbaar), en ik copieerde de prompt naar PlaygroundAI (ik zit even niet thuis). Dit kwam eruit. Niet dezelfde stijl, maar wel kloppend met de prompt.
/f/image/IikCNFNf4k9eeuViXgvopXUU.png?f=fotoalbum_large)
Conclusie:
'reverse prompt engineering' is te doen voor Copilot, maar het is lastig om met een op zich correcte prompt de stijl van een bepaald plaatje te evenaren, daarvoor moet je blijkbaar toch de oorspronkelijk prompt kennen.
Ik ga dit weekend nog wel een paar experimentjes doen op m'n eigen PC.
Iets anders, Google komt binnenkort ook met een plaatjesgenerator (en muziek, en tekst). Is nu al te testen in enkele landen, nog niet in NL: https://blog.google/techn...efx-textfx-generative-ai/
[ Voor 6% gewijzigd door Rudy-B op 02-02-2024 14:42 ]
Maar dan wel met een linkerhand die ergens verschijnt waar deze, fysiek gezien, niet kan verschijnen, een rechterhand die niet klopt qua anatomie, een giraffenek en ze hebt iets onder d'r neus hangen wat er niet fris uit zietRudy-B schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:34:
Conclusie:
'reverse prompt engineering' is te doen voor Copilot, maar het is lastig om met een op zich correcte prompt de stijl van een bepaald plaatje te evenaren, daarvoor moet je blijkbaar toch de oorspronkelijk prompt kennen.
Ik was benieuwd als je een plaatje aanbiedt aan Copilot, of ie kan analyseren wat er op staat ... en dat lijkt ie heel aardig te doen en hij kan er een prompt voor maken, best grappig. De W14 node in ComfyUI kan ook een plaatje analyseren en de tags geven ... maar Copilot kan er ook art styles and artiesten bij noemen. Best grappig.
Dit is een plaatje zoals het uit Dreamshaper Turbo komt, met de door Copilot gegenereerde prompt. Komt al een klein beetje in de buurt van het origineel, qua sfeer.
:strip_exif()/f/image/hpmh10JqGxvGgjUKefba4uY6.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CEV2C1HNVsEJqbrjdij6xxhO.jpg?f=user_large)
De vraag aan Copilot was:
write a prompt for stable diffusion, naming at least one artist, paint style, technique, subject and colors.
Copilot kwam met dit antwoord:
Create a painting that embodies the essence of stable diffusion, drawing inspiration from Vincent van Gogh's iconic style. Utilize the impasto technique to layer and texture your paints, capturing the serene yet dynamic movement of stars in the night sky. The subject should focus on a harmonious blend of nature and cosmos, where trees rooted firmly to the ground reach up to touch a sky alive with swirling stars. Employ a rich palette of deep blues, vibrant yellows, and calming greens to breathe life into this celestial dance.
Dreamshaper Turbo kwam op basis van die prompt met dit plaatje, seed 282:
/f/image/oSe25yVWeCzTyMbCFEj70PfO.png?f=fotoalbum_large)

- GEEN AI, SCREENSHOT VAN SOUSOU NO FRIEREN-
Iets met "bangs covering eyes" ?JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:35:
Heeft iemand hier een idee wat je in de prompt kan zetten om het haar over het gezicht of 1 oog te krijgen, het is me wel half gelukt, maar niet zoals ik wil. Dit bedoel ik ongeveer.
Of ff in photoshop, misschien dat inpaint ook lukt.JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:35:
Heeft iemand hier een idee wat je in de prompt kan zetten om het haar over het gezicht of 1 oog te krijgen, het is me wel half gelukt, maar niet zoals ik wil. Dit bedoel ik ongeveer.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QhrAgViHLgu7sHzRfD5zgPvj.jpg?f=user_large)
https://imgur.com/a/Hi9YxUp
YouTube: Stable Diffusion Encyclopedia of Women's Hairstyles: Say Goodbye to ...
Zo snel even te zien zit er geen oog bedekkende stijl bij, maar misschien toch handig om diverse haarstijl namen te hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Rudy-B op 03-02-2024 10:00 ]
JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:35:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/skZGnASWmKnTLaFqLVTZY3NZ.png?f=user_large)
A girl in anime style that has one eye covered by her hair.
:strip_exif()/f/image/MYswU8pISHrQmlCaRByhhKsC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSvbWF0FaiH4bj5qdIsJgJWD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Rudy-B op 03-02-2024 10:10 ]

Zelfs als ik alleen jouw prompt exact gebruik wil SDXL er nog niet aan, moet ik aan de copilot?

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 03-02-2024 10:28 ]

vibrantHorizonTurbo

realvis heeft nog wel wat tweaking nodig voordat ze uit de beta kunnen

Had toevallig deze eruit gepoept gisteravondYaksa schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:42:
Take a look at some happy couples of the Goth subculture....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind dit toch best wel noemenswaardig op Civitai

Benieuwd hoe veel mensen lekker prompts gaan kopieren, aan de andere kant heb ik het natuurlijk ook geleerd van een beetje afkijken hier en daar.
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 03-02-2024 10:51 ]
Tsja, die handjes hè
Het publiek dat voor die plaatjes is, lijkt het zo te zien niet erg te vinden!
Ehhh ... ja.... moet ik aan de copilot?
https://www.bing.com/images/create/
punk girl, wavy purple hair hides half her face, white lacy corset
:strip_exif()/f/image/b5EzuCndYXHdcqoqf3jf6e7b.jpg?f=fotoalbum_large)
Uit realvisxl valt denk ik wel meer uit te halen, zo ver ik getest heb.JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
emad weer lekker aan het teasen, hoop op nieuw xl model.
wen will teh model drop?https://t.co/somgUIIvYd
— Emad (@EMostaque) 2 februari 2024
Zit op 12 miljoen viewsRunaque schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:57:
[...]
Het publiek dat voor die plaatjes is, lijkt het zo te zien niet erg te vinden!
Ja prachtig dit en de reacties, we gaan gewoon weer door!nFo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:43:
[...]
Uit realvisxl valt denk ik wel meer uit te halen, zo ver ik getest heb.
emad weer lekker aan het teasen, hoop op nieuw xl model.
[Twitter]
Had ook als review gezegd 4 sterren, maar als je dit model uitwerkt geef ik er 5, die wordt nog wel beter.
[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 03-02-2024 11:53 ]
Ik zou juist zeggen dat dit een realistischer weergave is dan de andere plaatjes.JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:43:
[Afbeelding]
Eindelijk eens wat natuurlijke oneffenheden aan het lichaam, zonder dat je daar specifiek je prompt op hebt aangepast waarschijnlijk.
Ik ben het deels met je eens, maar ik vind het ook wel weer overdreven vlekkerig, zo'n foto zou je denk ik nooit delen op je Insta voordat je er een kwastje overheen hebt gehaald.LA-384 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:04:
[...]
Ik zou juist zeggen dat dit een realistischer weergave is dan de andere plaatjes.
Eindelijk eens wat natuurlijke oneffenheden aan het lichaam, zonder dat je daar specifiek je prompt op hebt aangepast waarschijnlijk.
Ik luisterde net naar Time of My Life, handen enzo kut, maar AI kan wel goed zoeken voor de rest

Voor de nostalgie
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 03-02-2024 12:22 ]
Eens. Desnoods even door een matige upscaler halen en de vlekjes worden minder.Ik zou juist zeggen dat dit een realistischer weergave is dan de andere plaatjes.
Met Microsoft Bing / Copilot heb je DALL-E 3 gratis ter beschikking ... daarna img2img om het een Dreamshaper Turbo (of elk ander Checkpoint) sausje te geven.
:strip_exif()/f/image/Q3L9iBOWw57SLICw4WqH34kf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GDUyRLhfXei7VJKgp9r2dudo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Rudy-B op 03-02-2024 13:16 ]

Heb eens iets anders geprobeert en ben uiteindelijk op een resolutie van 19200*8232 uitgekomen, wat net geen 160Mp zou zijn. Deze is een stuk gedownscaled, anders hadden de servers van Tweakers vast enkele dagen offline komen te liggen...
Iets zegt mij dat weggebruikers die links- en rechtsvoor uit die straten komen de afbeelding van de juffrouw niet kunnen waarnemen zoals nu afgebeeld......Rudy-B schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:36:
Photo of Times Square with a large billboard prominently displayed.
The billboard showcases the brand ‘Tweakers’, a new tech gadgets launch.
Behind the bold text, there’s an image of a girl, showing tech gadget products, exuding confidence and elegance.
[Afbeelding]
Geldt ook voor 3D stoepkrijt art.
Checkpoint: Talmendox 11
Prompt: 3D illusion crayon street art of a hole in the ground
:strip_exif()/f/image/IwUfXBwLfpLtK6pjIxXpieDC.jpg?f=fotoalbum_large)
12 Sterrenbeelden.
Dreamshaper Turbo, IPAdapter, seed 1, prompt: Zodiac sign [naam van het sterrenbeeld]
:strip_exif()/f/image/xLHmyHlJvJa0wMVxiV3g7iwz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Rudy-B op 04-02-2024 14:44 ]
(iets teruggebracht na het genereren omdat ie anders hier niet door jullie in te laden is)
Zo zie je niks bijzonders, maar er verschuilt zich iets tussen het groen.....
:strip_exif()/f/image/ypiWpIv7ZYF50fOxZlLyj660.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel nog steeds of ik een nieuwe gpu ga kopen of niet.
Een 3060 is vrijwel net zo snel en heeft 12GB RAM. Dat zou wellicht zelfs nog beter zijn.
Dus, ja, deze plaatjes zijn te maken, met prima snelheid.
[ Voor 18% gewijzigd door Rudy-B op 05-02-2024 01:19 ]
Ik doe het allemaal met een 3060 6gb en het gaat niet het snelste, maar het gaat wel, maar dat komt deels omdat ik een laptop versie van deze GPU gebruik.EverLast2002 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:56:
Sorry voor deze vraag, maar kan een RTX 3060 gpu ook zulke mooie plaatjes maken zoals hier gepost worden?
Ik render meestal bij het zoeken van een goed prompt 2 a 4 plaatjes en van zodra ik heb wat ik zoek, dan durf ik wel batches an 8 tot 10 beginnen renderen. Ik gebruik ook voornamelijk ComfyUI voor mijn werken.
Uiteraard hoe zwaarder de GPU, des te sneller je kan werken, maar dan gaat het energieverbruik ook evenredig mee de hoogte in, dus het is een kwestie van afwegen wat je wil en een 3060 of 3070 zijn voor een beginner vast de veiligste keuze.
[ Voor 15% gewijzigd door Runaque op 05-02-2024 08:13 ]
Op een 3060ti gaat het prima!EverLast2002 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:56:
Sorry voor deze vraag, maar kan een RTX 3060 gpu ook zulke mooie plaatjes maken zoals hier gepost worden?
Als je het budget hebt om toch voor de 3060Ti te gaan, dan is die een betere en iets goedkopere keuze tegenover een 3070, maar al zeker als je je oog hebt laten vallen op de "gewone" 3060! De memory interface is bij de 3060Ti en 3070 256-bit terwijl dat bij de 3060 192-bit is. Maar waarom is dat belangrijk?
Vergelijk het met de breedte van een doorgang en om het technisch uit te lichten zit het als volgt.
Laat ons veronderstellen dat de GPU een VRAM kloksnelheid van 1,000MHz, of 1,000,000,000Hz, heeft. De GPU zal per seconde één miljard instructies kunnen berekenen. Een memory interface van 256-bit zal die één miljard instrucites vermenigvuldigen per seconde en kunnen transfereren.
Je GPU zal altijd dat ietsje sneller zijn als de memory interface een hogere bit waarde heeft en dat kan zich uitiendelijk ook tonen bij taken die vooral veel van de GPU zijn VRAM vragen, dus ook in Stable Diffusion.
Ik zou toch een "gewone" 3060 nemen, aangezien mijn moederbord PCI-e 3.0 is.
De kaart zal sowieso dus niet op volle snelheid draaien en ik vind het prijsverschil te groot met een ti.
Ik lees in vakbladen en op internet dat een 12GB vram kaart de voorkeur heeft i.p.v. een 8/6GB kaart, in verband met renderen op hogere resoluties.
nou hier dus
:strip_exif()/f/image/qkAuDhpcoSHiuVZaRjreeBGG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/REmEfgwavXBMTED78xGry0Wg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 05-02-2024 13:20 ]
ora et labora
Ik zie t nietYaksa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:52:
Ook 'ns iets op hele hoge resolutie geprobeerd (8192 x 8192).
(iets teruggebracht na het genereren omdat ie anders hier niet door jullie in te laden is)
Zo zie je niks bijzonders, maar er verschuilt zich iets tussen het groen.....
[Afbeelding]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
PCI 3 en 4 maakt in de praktijk geen verschil.EverLast2002 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:45:
Dank voor alle reacties!
Ik zou toch een "gewone" 3060 nemen, aangezien mijn moederbord PCI-e 3.0 is.
De kaart zal sowieso dus niet op volle snelheid draaien en ik vind het prijsverschil te groot met een ti.
Ik lees in vakbladen en op internet dat een 12GB vram kaart de voorkeur heeft i.p.v. een 8/6GB kaart, in verband met renderen op hogere resoluties.
Klopt, er is voor zover ik weet geen enkele GPU die PCIe 3 volledig kan benutten en al zeker geen GPU.StGermain schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:15:
[...]
PCI 3 en 4 maakt in de praktijk geen verschil.
Ditmaal heb ik me laten inspireren door het kinderboek "Alice in Wonderland".
:strip_exif()/f/image/gbKdq7n0XibcoGoGz6kBMNOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lV82XZ1vl9VDVW8azh9lEPS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6zIO12U3CP6ZnKdYHePPIpcP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iBqk0y5F8asSiio4vsPh3gNb.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen nabewerking gedaan, Easy Diffusion 3.0.7, Model: dreamshaperXL_sfwTurboDpmppSDE.
Sysinfo: CPU: I5-13500, GPU RTX 3060 12Gb, 32 Gb RAM
:strip_exif()/f/image/uca8cd33BeO9QtZI0QcZD8oC.jpg?f=fotoalbum_large)
1
2
3
| group of people at a party, with some of them wearing costumes, dancing, holding drinks, In addition to the people, fun and lively gathering, carnaval, netherlands |
:strip_exif()/f/image/ec6pBNVmnXEQZ0OryxnOpmKC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/emn481VhPt00XmF2P4AIsAfd.jpg?f=fotoalbum_large)
1
2
3
4
| group of people at a party, enjoying themselves, dancing, some holding beers in plastic cups, fun and lively gathering, carnaval, netherlands, some wearing superheroes costumes, some wearing carnaval costumes. |
Heeft toch moeite met Carnaval.
- met gewone gezichten renderen ook...
"Little Red Riding Hood"
:strip_exif()/f/image/lg65rCKvGyQCwbul8qQ05DKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Three Little Pigs"
:strip_exif()/f/image/MKMY5B0u1fzDEvw9bK4oR1s3.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Lady and the Lion"
:strip_exif()/f/image/agmTZbUFDORsRoh5vXHaqqjo.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Frog Prince"
:strip_exif()/f/image/qviNqO28wbjjgPEhDiw2zQnD.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Beauty and the Beast"
:strip_exif()/f/image/4E3FAHQUFAfgj9fy1Q7OzKzM.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Devil and his Grandmother"
:strip_exif()/f/image/GJqnxG3GBTqXosI3YxXabWZP.jpg?f=fotoalbum_large)
1e foto: 3 paarden, 13 benen. 2e foto: gebroken linkervoorbeenRudy-B schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:52:
native Indian warrior girls riding prancing horses
dramitic sunset over distant mountains
art by Lee Bogle
en
native Indian warrior girl riding a prancing horse
art by Lee Bogle
Ik ben een mierenneuker, ik weet het, maar dat zijn dus 'foutjes' van AI waar ik niet zo goed tegen kan.
Maar een paar keer vaker laten genereren levert meestal wel een plaatje op zonder deze schoonheidsfoutjes.
Het kan ook helpen om de guidance scale iets te veranderen of de inference steps te verlagen/verhogen. Of de seed wijzigen, er zijn miljoenen mogelijkheden, er zit altijd wel een goede tussen.
Ik vind het toch vrij accuraat, vooral de ogen.
Vooruit, misschien niet op dag 1 of 2, maar vanaf dag 3,5 zoiets?
En dan nog steeds de goocheltruc met de zwevende glazen kunnen uitvoeren, neu joh.....LA-384 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:44:
[...]Ik vind het toch vrij accuraat, vooral de ogen.
Vooruit, misschien niet op dag 1 of 2, maar vanaf dag 3,5 zoiets?
Het ging me erom dat ik vond dat Dreamshaper de sfeer van het werk van Lee Bogle mooi wist te raken.
Deze zijn wel echt heel gaaf!Yaksa schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:14:
Arthur Rackham (* 1867- † 1939) heeft mij een heel klein beetje geholpen bij het maken van deze sprookjes illustraties:
"Little Red Riding Hood"
[Afbeelding]
"The Three Little Pigs"
[Afbeelding]
"The Lady and the Lion"
[Afbeelding]
"The Frog Prince"
[Afbeelding]
"The Beauty and the Beast"
[Afbeelding]
"The Devil and his Grandmother"
[Afbeelding]
Beetje opgepoetst, kan ik rustig slapen.walterworld schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:23:
We mogen bijna weer.![]()
![]()
[Afbeelding]
code:
1 2 3 group of people at a party, with some of them wearing costumes, dancing, holding drinks, In addition to the people, fun and lively gathering, carnaval, netherlands
[Afbeelding]
[Afbeelding]
code:
1 2 3 4 group of people at a party, enjoying themselves, dancing, some holding beers in plastic cups, fun and lively gathering, carnaval, netherlands, some wearing superheroes costumes, some wearing carnaval costumes.
Heeft toch moeite met Carnaval.

Ik heb eens even wat testjes gedaan, want vreemd genoeg zie ik die banding eigenlijk voornamelijk bij jouw afbeeldingen... (waar je terecht over klaagt natuurlijk). Kijk maar naar wat vrijwel alle andere users hierboven rechtstreeks op tweakers hebben geupload, daar is zelden dergelijke banding te zien.. dus ik was benieuwd of er een oorzaak van dit verschil te achterhalen is.Runaque schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:44:
Jesus Christ, tegenwoordig is de hosting hier voor afbeeldingen echt bagger!![]()
[Afbeelding]
Ik heb jouw imgur bronbestand even lokaal opgeslagen, en deze in diverse uitvoeringen terug op tweakers geupload...
Jouw bronbestand: (of ja, van imgur dus)
PNG, 24 bit, 2048 x 2048, lossless LZ77 compressed.
Verkleinen in resolutie (1352x1352) :
- geen effect op banding
In Paint.net opnieuw opslaan als PNG, dan uploaden (wellicht iets in het PNG algoritme of zo) :
- geen effect op banding
In Paint.net (full res) opslaan als JPG, dan uploaden naar tweakers:
- Bingo! :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B8oIoslX68yiOmmQLIEZ9Oj5.jpg?f=user_large)
- Banding zo goed als verdwenen...
Nu heb ik de Tweakers album files eens vergeleken..
- Als je een 24 bit PNG file upload naar tweakers, dan blijft het op de site een PNG afbeelding (zie "save-as" op de afbeelding), echter blijkt de bit-diepte van de PNG gereduceerd te zijn naar slechts 8 bit
(das zo'n beetje Nintendo NES bitdiepte

Filesize is ook logischerwijs een factor 4 verkleind.
- Als je een 24 bit JPG file upload naar tweakers, dan maakt tweakers er een .WebP file van.
Wel nog gewoon 24 bit (of ja, zelfs 32 bit, dus met alpha-kanaal erbij of zo), maar opnieuw gecomprimeerd naar een ander algoritme.
Bovenstaande 880kB JPG file is omgezet naar een 500kB .WebP file.. dus nog iets minder dan de helft gecomprimeerd.
Resolutie blijft gelijk.
Er worden uiteraard iets meer compressie-blokken zichtbaar, maar omdat de bitdiepte gelijk blijft, krijg je niet de idiote banding.
Conclusie:
"foto-like" afbeeldingen met veel gradaties op dit moment maar beter uploaden vanaf een JPG bronbestand.
Dit soort PNG bitdiepte compressie werkt natuurlijk alleen maar goed met afbeeldingen van bijvoorbeeld logo's of diagrammen, met veel grote kleurvlakken en geen vloeiende gradaties.
Anderzijds lijkt het er wel op dat deze manier van comprimeren ergens in het afgelopen jaar of zo is aangepast door Tweakers. Kan natuurlijk ook prima een bug zijn.
In de huidige tijd is het immers natuurlijk idioot om een PNG file te behandelen alsof het alléén een diagram/logo file zou zijn. (dat is iets van twee decennia geleden) (net zo oud als die MiniDisc player op je tafel, zeg maar
Ik heb zelf bijna een jaar geleden ook PNG images geupload (ergens ver terug in dit topic zelfs), en daar is helemaal niks van banding op te zien... Toen ging de upload nog wel goed.
Voor de grap een van diezelfde bronbestanden van toen eens opnieuw geupload, en inderdaad: Banding.

Originele album-link van bijna een jaar geleden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lpNXrnztDfohxCcXMxuJ3jiF.jpg?f=user_large)
Exact hetzelfde bronbestand opnieuw geupload naar tweakers:
BANDING! (heel duidelijk op de background rondom haar gezicht)
:fill(white):strip_exif()/f/image/dqxvlKheXsGGNnkP1gz7m1No.png?f=user_large)
Zouden we hier een site-developer op kunnen taggen of zo? Als bug report?
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Het is een foto hé, een momentopname. De foto van het moment hierna met bier en glasscherven op de grond moet nog gegenereerd wordenYaksa schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:41:
[...]
En dan nog steeds de goocheltruc met de zwevende glazen kunnen uitvoeren, neu joh.....
Top dat je je tijd hier in gestoken hebt, maar het mag wel gezegd worden dat Tweakers ook met zijn tijd mee hoort te gaan en ook PNG in zijn geheel zou kunnen ondersteunen. Ik ben ondertussen al aan mijn derde telefoon die plaatjes niet meer in JPG opslaagd, maar in PNG, dus toch al ruim zeven jaar dat ik dat formaat dagelijk zie voorbijkomen. PNG is ook zoals TIFF lossles en heeft veel meer kleurdiepte, JPG is dat dan weer niet.BrainCrash schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:31:
[...]
Ik heb eens even wat testjes gedaan, want vreemd genoeg zie ik die banding eigenlijk voornamelijk bij jouw afbeeldingen... (waar je terecht over klaagt natuurlijk). Kijk maar naar wat vrijwel alle andere users hierboven rechtstreeks op tweakers hebben geupload, daar is zelden dergelijke banding te zien.. dus ik was benieuwd of er een oorzaak van dit verschil te achterhalen is.
Ik heb jouw imgur bronbestand even lokaal opgeslagen, en deze in diverse uitvoeringen terug op tweakers geupload...
- geen effect op banding
In Paint.net opnieuw opslaan als PNG, dan uploaden (wellicht iets in het PNG algoritme of zo) :
- geen effect op banding
- Bingo! :
[Afbeelding]
- Als je een 24 bit PNG file upload naar tweakers, dan blijft het op de site een PNG afbeelding (zie "save-as" op de afbeelding), echter blijkt de bit-diepte van de PNG gereduceerd te zijn naar slechts 8 bit
(das zo'n beetje Nintendo NES bitdiepte).. Tja, nogal wiedes dat je dan van die banding krijgt.
- Als je een 24 bit JPG file upload naar tweakers, dan maakt tweakers er een .WebP file van.
Wel nog gewoon 24 bit (of ja, zelfs 32 bit, dus met alpha-kanaal erbij of zo), maar opnieuw gecomprimeerd naar een ander algoritme.
Bovenstaande 880kB JPG file is omgezet naar een 500kB .WebP file.. dus nog iets minder dan de helft gecomprimeerd.
Resolutie blijft gelijk.
Er worden uiteraard iets meer compressie-blokken zichtbaar, maar omdat de bitdiepte gelijk blijft, krijg je niet de idiote banding.
Conclusie:
"foto-like" afbeeldingen met veel gradaties op dit moment maar beter uploaden vanaf een JPG bronbestand.
Dit soort PNG bitdiepte compressie werkt natuurlijk alleen maar goed met afbeeldingen van bijvoorbeeld logo's of diagrammen, met veel grote kleurvlakken en geen vloeiende gradaties.
Anderzijds lijkt het er wel op dat deze manier van comprimeren ergens in het afgelopen jaar of zo is aangepast door Tweakers. Kan natuurlijk ook prima een bug zijn.
In de huidige tijd is het immers natuurlijk idioot om een PNG file te behandelen alsof het alléén een diagram/logo file zou zijn. (dat is iets van twee decennia geleden) (net zo oud als die MiniDisc player op je tafel, zeg maar)
Ik heb zelf bijna een jaar geleden ook PNG images geupload (ergens ver terug in dit topic zelfs), en daar is helemaal niks van banding op te zien... Toen ging de upload nog wel goed.
Voor de grap een van diezelfde bronbestanden van toen eens opnieuw geupload, en inderdaad: Banding.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beetje bizarre zaak, maar dan zal ik maar volgende keer telkens via Imgur blijven werken, wat minder gedoe is.
Ik zou in ieder geval jouw gedetailleerde onderzoek bij de redactie van Tweakers neerleggen met de vraag of ze hier iets mee kunnen.BrainCrash schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:31:
[...]Zouden we hier een site-developer op kunnen taggen of zo? Als bug report?
Lijkt mij minstens zo belangrijk als het correct weergeven van een smiley
Als je de originele link gebruikt, waren de afbeelding wel goed dacht ik, en dan tussen de IMG tags plaatsen.BrainCrash schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:31:
[...]
Ik heb eens even wat testjes gedaan, want vreemd genoeg zie ik die banding eigenlijk voornamelijk bij jouw afbeeldingen... (waar je terecht over klaagt natuurlijk). Kijk maar naar wat vrijwel alle andere users hierboven rechtstreeks op tweakers hebben geupload, daar is zelden dergelijke banding te zien.. dus ik was benieuwd of er een oorzaak van dit verschil te achterhalen is.
- geen effect op banding
- geen effect op banding
- Bingo! :
[Afbeelding]
(das zo'n beetje Nintendo NES bitdiepte).. Tja, nogal wiedes dat je dan van die banding krijgt.
Resolutie blijft gelijk.
Conclusie:
In de huidige tijd is het immers natuurlijk idioot om een PNG file te behandelen alsof het alléén een diagram/logo file zou zijn. (dat is iets van twee decennia geleden) (net zo oud als die MiniDisc player op je tafel, zeg maar)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/pGUZNTfewm8bSk5y8I9P1wOn.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee hoor, ook dan niet. In mijn post had ik ook al die originele link codes gebruikt (via de forumcode in het onderste textveld).nFo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:41:
[...]
Als je de originele link gebruikt, waren de afbeelding wel goed dacht ik, en dan tussen de IMG tags plaatsen.
Overigens zou de manier van linken zowiezo al geen effect hebben.. ik zag de banding al meteen direct in mijn tweakers fotoalbum zelf, dus nog voordat ik iets gelinkt had op het forum. Dus de geuploade file komt al meteen kapotgecomprimeerd in mijn fotoalbum terecht.
Edit:
@nFo
I stand corrected…
Das héél vreemd….
Als ik in het fotoalbum gewoon de image detail pagina bekijk, dan is de grote afbeelding die daar weergegeven wordt vol met banding… Ook als ik op die foto klik om de “grote versie” weer te geven, zit deze vol met banding..
Als ik de onderste forum-code gebruik (veld “GoT-code”), dan eveneens vol banding.
Klik ik echter op die link bij “originele afbeelding”, dan opent ie de foto in een nieuw venster, waarbij de afbeelding GEEN banding meer heeft!!
Heel vreemd… dus zowel de “hoofd” afbeelding die in je eigen album wordt weergegeven, als de grote fullsize forumlink, zijn beiden andere afbeeldingen dan deze link naar “orginele afbeelding”…
Maar die kun je dus niet via een quicklink copy-pasten naar het forum toe…
Das erg duf.
[ Voor 40% gewijzigd door BrainCrash op 07-02-2024 19:06 ]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Kortom: 'gewoon' JPG gebruiken voor het forum en alleen via de 'officiële' weg de afbeeldingen posten.BrainCrash schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:57:
[...]Das erg duf.
(Onder voorbehoud dat de situatie blijft zoals die nu is).
Is voor de meeste gebruikers waarschijnlijk geen probleem om de uploads in JPG in een aparte DIR op hun eigen PC op te slaan en van daaruit naar hier te uploaden.
Kun je altijd nog de originele PNG file ergens anders opslaan.
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.