Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
You ready?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ESPOdFu.jpg

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik sluit net af met een vrolijk plaatje, ik ga een filmpje kijken, morgen verder :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q0Rr3SL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
JDx schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:13:
Valt me op dat jullie altijd van die lange prompts gebruiken en vaak met looking like of in the style of...

Ik kom bijna nooit verder dan 10 woorden ofzo :9
Inderdaad, enorme complexe constructies waarvan ik denk "heeft dit uberhaupt wel nut".

Valt me op dat @Rudy-B geen komma's in zijn prompt heeft staan. Ik dacht dat komma's juist belangrijk waren om e.e.a. goed te laten renderen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

De eerder genoemde link naar een overzicht van artiesten was voor SD 1.5, dat zijn er zo'n 2000:
https://supagruen.github.io/StableDiffusion-CheatSheet/

Dit is een link voor SDXL, daar schijnen er zo'n 4000 in te zitten:
https://weirdwonderfulai....ion-xl-sdxl-artist-study/

Deze laat het effect zien van het noemen van een 'art style' met daarachter een en dezelfde prompt:
https://weirdwonderfulai....usion-xl-sdxl-art-medium/

En deze tool is ook wel verrekt handig:
https://www.reddit.com/r/...style_explorer/?rdt=38487

[ Voor 14% gewijzigd door Rudy-B op 19-01-2024 22:55 ]

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
EverLast2002 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:19:
[...]Inderdaad, enorme complexe constructies waarvan ik denk "heeft dit uberhaupt wel nut".
Valt me op dat @Rudy-B geen komma's in zijn prompt heeft staan. Ik dacht dat komma's juist belangrijk waren om e.e.a. goed te laten renderen?!
Misschien goed om deze minicursus prompt writing even door te nemen. Dan zie je dat het schrijven van een goede (soms uitgebreide) prompt gewoon nodig is om exact datgene (inclusief bepaalde kleuren, lichtinstellingen, gelaatsuitdrukkingen, stemmingen, weersituaties, plaats in geschiedenis, etc. ) te laten genereren wat je in gedachten had.
Een astronaut op een paard in de ruimte laten genereren kan iedereen.
Maar een close up van een nog niet bestaand insect in het juiste licht en omgeving zetten is toch wat lastiger....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD0hNhvhr6NRkv4ILb-PbciGGWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txOabNz7cCetKWEpxfHrrgd1.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@EverLast2002 Ik schrijf m'n prompts meestal zelfs op verschillende regels:
portrait photo
low light
woman
blonde hair
necklace earrings nose piercing
Richard Avedon

Zo kan ik ze het makkelijkst lezen en snel veranderen. Komma's maken wel verschil, maar dat doet elk karakter dat je toevoegt. Wat trouwens een handige manier is om een serie plaatjes te maken die slechts subtiele verschillen vertonen, gewoon 1 2 3 of A B C aan het eind toevoegen.

Die hele kermis van masterpiece, ultra-high-res, en al die fancy woorden waar sommige prompts mee vol staan probeer ik te vermijden. Ze doen wel wat, maar dat doet het toevoegen van een paar nepwoorden ook. Het wordt dan toch meer een toevalstreffer wat voor plaatje er uit gaat komen in plaats van een enigzins gecoordineerde weloverwogen actie.

[ Voor 30% gewijzigd door Rudy-B op 19-01-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Kwam net iemand tegen die allemaal werk van mij kopieert, maar net iets anders, waarschijnlijk met img2img, is al een plaatje van mei vorige jaar ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/km0XRgV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VrC2f1Y.png

Dus ik reageer met "very original", kreeg allemaal excuses en dat als hij/zij ze moest verwijderen dat meteen zou doen, toen had ik zoiets van nja fuck it, AI is eigenlijk ook kopieerwerk toch. Dus maar zo gereageerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wU6UZjS.png

Je voorkomt dat toch niet met zo veel views, zag dat de images tegenwoordig ook geindexeerd worden op Google, kwam daar een eigen AI plaatje tegen terwijl ik referentiemateriaal zocht lol.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t5JG2bx.png

Zie onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JDx schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:14:
De resultaten komen meer in de buurt van realismEngine dan de originele Dreamshaper

beauty, facing camera, twintails, in abandoned building, at night, moonlight
[Afbeelding]
Over views gesproken, meestal strand je bij 500-1000 views ofzo na een dag, nu 100.000 na 6 uur, hoe de F?!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXWRUFu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wel vreemd overigens dat Google AI materiaal gaat indexeren, was tot voor kort nog niet zo, zeker als het levensecht wordt gaan mensen dus echt het verschil niet meer weten tussen echt en AI... wel apart.

Zie je straks je eigen AI werk ergens in een werkstuk van een middelbare scholier :+

[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ook incognito kom ik eigen AI werk tegen op Google, zouden ze dit niet kunnen blocken? Wie weet hoe veel meer er inmiddels AI is op Google Images.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xRZEBVI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Lastig voor de toekomst van AI. De eerste AI modellen zijn gebaseerd op de 5 miljoen getagde plaatjes die door een USA Uni en Duitse partner ooit open source gemaakt zijn. Allemaal van het internet gescraped, maar dat waren toen nog wel allemaal originele plaatjes. Als je nu opnieuw gaat scrapen voor de volgende generatie AI modellen ga je als je niet oppast de vele inmiddels gemaakte AI plaatjes meenemen. Er is al voorspeld dat er zoiets als een soort van AI incest kan gaan ontstaan en de hele boel uiteindelijk slechter wordt in plaats van beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:21:
Ook incognito kom ik eigen AI werk tegen op Google, zouden ze dit niet kunnen blocken? Wie weet hoe veel meer er inmiddels AI is op Google Images.

[Afbeelding]
Dat is toch geen probleem? Er zitten ook getekende, gephotoshopte of anders gemaakte dan wel bewerkte plaatjes tussen. Wat is er anders aan de jouwe?

(Los van learning, maar dat is een eventueel AI probleem, niet een google probleem)

[ Voor 8% gewijzigd door Deleon78 op 20-01-2024 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Deleon78 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:28:
[...]

Dat is toch geen probleem? Er zitten ook getekende, gephotoshopte of anders gemaakte dan wel bewerkte plaatjes tussen. Wat is er anders aan de jouwe?

(Los van learning, maar dat is een eventueel AI probleem, niet een google probleem)
Nou deze vallen nog mee, maar je kan inmiddels zulke realistische plaatjes maken dat mensen dat toch voor echt aan gaan zien, want het staat op Google. Een tekening, schilderij of Photoshop zie je meestal wel.

Ik vind het vreemd, op een of andere manier ga je er van uit dat het wel echt is, een tekening is duidelijk een tekening, maar als ik referentiemateriaal zoek, bijvoorbeeld de jachthouding van een leeuw ofzo, dan kan dat dus gewoon helemaal niet kloppen.

Of ik wil een Australische Herder kopen en zien hoe die eruit ziet, ik zie een (wat ik niet weet) AI plaatje van een prachtbeest en ga op zoek naar een fokker, ik zeg maar wat hoor, maar ik zie wel echt problemen komen, gelukkig kan je de bron nog wel zien als je erop klikt, maar dan nog.

Bijvoorbeeld @Runaque heeft laatst nog een contest gewonnen op een fotografen site :+

Je kan niets wat je ziet meer geloven, maar goed, dat was ook al zo met deepfake, ik dacht ook dat die TikTok van Keanu Reeves echt was :9

(deze https://www.tiktok.com/@unreal_keanu inmiddels is de naam wel veranderd naar unreal)

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
EverLast2002 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:19:
[...]

Inderdaad, enorme complexe constructies waarvan ik denk "heeft dit uberhaupt wel nut".

Die puppies was ook gewoon "happy puppies running in the field" meer niet, niet "puppies, running, happy, in a field" ofzo, zit soms wel te klooien met kleuren, wil ik blauwe ogen en dan krijgen ze ook blauw haar, of andersom, maar dan moet je weer wat doen met BREAK ofzo, dan helpt een komma ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
JDx schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:13:
Valt me op dat jullie altijd van die lange prompts gebruiken en vaak met looking like of in the style of...

Ik kom bijna nooit verder dan 10 woorden ofzo :9
Ik heb in het verleden een prompt van 270 woorden en 1590 toetsaanslagen weten te produceren. Dit ging over enkele wildlife plaatjes die ik gemaakt had. Maar soms als ik geen enkele inspiratie heb, speel ik eens met woorden en kijk wat er naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:36:
[...]
Bijvoorbeeld @Runaque heeft laatst nog een contest gewonnen op een fotografen site :+

Je kan niets wat je ziet meer geloven, maar goed, dat was ook al zo met deepfake, ik dacht ook dat die TikTok van Keanu Reeves echt was :9

(deze https://www.tiktok.com/@unreal_keanu inmiddels is de naam wel veranderd naar unreal)
Klopt, dit zijn van die kleine experimentjes om te kijken hoe realistisch ik iets weet te maken en als ik daar al in slaag, dan kan je toch stilaan gaan stellen dat het beangstigend begint te worden.

Van die Keanu Reeves had ik van de eerste keer al door dat het niet echt was, maar wel interessant dat dit kan en dit vind ik nog angstwekkender dat men dat nu thuis al kan voortbrengen! De eerste keer ik zulke deepfake zag was toen men (op zeer slechte wijze) Paul Walker zijn gezicht op het einde van een Fast and Furious film hadden gefaked over zijn broer zijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Maar, je kan ook teveel kleur hebben.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP-RJu5rHR_x4GQ5o0LwfAWuLJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDBBX1939vGgUMxiH5K9q7UP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Klopt, dit zijn van die kleine experimentjes om te kijken hoe realistisch ik iets weet te maken en als ik daar al in slaag, dan kan je toch stilaan gaan stellen dat het beangstigend begint te worden.

Van die Keanu Reeves had ik van de eerste keer al door dat het niet echt was, maar wel interessant dat dit kan en dit vind ik nog angstwekkender dat men dat nu thuis al kan voortbrengen! De eerste keer ik zulke deepfake zag was toen men (op zeer slechte wijze) Paul Walker zijn gezicht op het einde van een Fast and Furious film hadden gefaked over zijn broer zijn gezicht.
Ja ik kreeg gister nog een DM op DeviantArt of ik fotograaf was en of ik in de buurt van Los Angeles woonde, want hij zocht een goede fotograaf voor een project ofzo, het wordt te echt, eerst zag je nog wel van die dingen waardoor je als je zelf AI deed meteen wist dat het AI is.

Maar nu is het op sommige plaatjes echt zoeken naar dingetjes om te bewijzen dat het AI is. Nog een maandje of wat en wij zien het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:34:
[...]Maar nu is het op sommige plaatjes echt zoeken naar dingetjes om te bewijzen dat het AI is. Nog een maandje of wat en wij zien het ook niet meer.
Voor mensen, dieren, gebouwen en landschappen zal dat heus wel opgaan.
Maar voor expliciete zaken zoals een 19e eeuwse fietsherstel inrichting krijgt AI het nog lastig.
Ik kan nog steeds geen steeksleutel, waterpomptang of spakenspanner herkennen.
Sfeertje is wel goed getroffen overigens, maar dat zit 'm ook in de prompt.
Wel weer een verbetering qua uitvoering, details als de ramen en de vloer worden nu wel goed weergegeven zoals ik het beschreven had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMGPIhS7EPyZc5QffSfYlEtrx8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FimJ1HszTA8lLdMFkVRwiFbF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Beschouwen jullie je als de kunstenaar of de opdrachtgever? Of iets heel anders misschien)

[ Voor 20% gewijzigd door Deleon78 op 20-01-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Deleon78 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:06:
Beschouwen jullie je als de kunstenaar of de opdrachtgever? Of iets heel anders misschien)
Zoals een kunstschilder te werk gaat met inspiratie, verf, kwasten en doeken ga ik te werk met hetgeen zich in mijn geest afspeelt proberen te vertalen in een beeld met behulp van AI modellen en een computer. In essentie is de computer mijn verf geworden en het beeldscherm is mijn doek.
Of zoals een steenhouwer uit een brok marmer een beeld maakt en achteraf zegt: "Het zat er al in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Denk dat het gewoon afhankelijk is van hoe creatief je wil zijn! Op DeviantArt heb ik gewoon "Artist // Hobbyist // Digital Art" staan omdat dit het beste aansloot bij wat ik doe, maar gewoon "creator" is denk ik meer van toepassing. Ik ben van mening dat het gehele creatieve process in het prompt zit, wat ook gelijk het enige is waar je echt controle over hebt en wat vaak ook uniek is tegenover wat anderen gebruiken om plaatjes te maken.

Ik laat me ook vaak inspireren door zaken die ik zie, ervaar of waar ik van weet weg te dromen en ga heus geen plaatje properen na te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Runaque op 20-01-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik noem het nooit art, dat is echt not-done online haha, noem het meestal gewoon creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Zoals een kunstschilder te werk gaat met inspiratie, verf, kwasten en doeken ga ik te werk met hetgeen zich in mijn geest afspeelt proberen te vertalen in een beeld met behulp van AI modellen en een computer. In essentie is de computer mijn verf geworden en het beeldscherm is mijn doek.
Of zoals een steenhouwer uit een brok marmer een beeld maakt en achteraf zegt: "Het zat er al in".
Of zoals een opdrachtgever tegen een kunstenaar zegt: maak x in deze stijl met dit onderwerp?
Goed opdrachtgeverschap is moeilijk trouwens hoor. Voor veel opdrachtnemers is het een belangrijke skill om de wensen uit de gever te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Dreamshaper XL Turbo gaat best goed om met de fotografie termen voor afstand.

Prompt: photo [term] woman clothed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hosiltTdyO02fG3LZacEYmDHsjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzFi1sT5EvIOqzbGHZ5muxJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Deleon78 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:30:
[...]Of zoals een opdrachtgever tegen een kunstenaar zegt: maak x in deze stijl met dit onderwerp?
Goed opdrachtgeverschap is moeilijk trouwens hoor. Voor veel opdrachtnemers is het een belangrijke skill om de wensen uit de gever te halen.
Zo ongeveer wel ja. Alleen is het met AI soms lastig communiceren. AI heeft namelijk geen fantasie en kan zich derhalve geen beeld (sic) vormen van wat je precies bedoeld. De enige (verborgen) communicatie die je krijgt is in de vorm van (foute, ongewenste of onbedoelde artefacten) beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Rudy-B schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:37:
Dreamshaper XL Turbo gaat best goed om met de fotografie termen voor afstand.
Dat deden alle eerdere modellen ook al hoor.
Diezelfde benamingen gebruik ik al een tijdje (plus nog wat andere zoals birds view, fish eye, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Hier zijn vele fotografietermen netjes samengevat:
https://weirdwonderfulai....camera-framing-and-angle/

Dit is trouwens ook een heel mooi overzicht, voor wie een artiestnaam in de prompt noemen 'cheaten' vindt:
https://weirdwonderfulai....usion-xl-sdxl-art-medium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Rudy-B schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:52:
@EverLast2002 Ik schrijf m'n prompts meestal zelfs op verschillende regels:
portrait photo
low light
woman
blonde hair
necklace earrings nose piercing
Richard Avedon
ik las ergens dat het woord "BREAK" hiervoor diende. Dan ziet AI dit als een "nieuw" segment om te renderen.
Dus zo:

portrait photo
BREAK
low light
BREAK
woman
BREAK
blonde hair
etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:25:
[...]ik las ergens dat het woord "BREAK" hiervoor diende. Dan ziet AI dit als een "nieuw" segment om te renderen.
Starting a new prompt chunk

What if you want to start a new prompt chunk before reaching 75 tokens? Sometimes you want to do that because the token in the beginning of a chunk can be more effective, and you may want to group related keywords in a chunk.

You can use the keyword BREAK to start a chunk. The following prompt uses two chunks to specify the hat is white and the dress is blue.

photo of a woman in white hat
BREAK
blue dress

Without the BREAK, Stable Diffusion is more likely to mix up the color of the hat and the dress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Er wordt weer regen voorspeld.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/107X_sjP_uuITxojTIzJZDzJXS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IATtpOGMgBSGdzzBjIkU1SOP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7iTsnOYCKOookngdlV77D6Q2gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NJ9IYAQNobLRlc7pT5vQQdq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkUTTVhoyu6kT5GWomoaegv6CW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foeKoTxOUfImRpFKTSl17956.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Raw award winning photo DSLR, Bokeh, Backlit, atmospheric lighting, dark stormy sky, blooming highlights, natural skin, (gentle rain), (Masterpiece,Best Quality, Detailed), (rich dark shadows) , highly detailed, wet skimpy clothing, clinging to body, her skin glistening with wetness, sharp focus, Instagram model, twirling, parted lips, long straight red wet hair blowing in the breeze, dust, haze, ((textured skin)), ((Vellus hair)), ((chapped lips)), catch lights in eyes, rosacea, ultra hd, realistic, vivid colors, highly detailed, UHD drawing, pen and ink, perfect composition, beautiful detailed intricate insanely detailed octane render, trending on artstation, 8k artistic photography, photorealistic concept art, soft natural volumetric cinematic perfect light

En ja, een lange prompt helpt AI om te begrijpen wat je nou precies hebben wilt, anders maakt 'ie er zelf maar wat van. Dat kan ook leuk of mooi zijn, maar dat is niet iets zelf creëren. AI is een hulpmiddel in je creativiteit, niet een creatief middel om te kunnen zeggen: "Kijk 'ns wat ik heb gemaakt".

[ Voor 31% gewijzigd door Yaksa op 20-01-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@EverLast2002 Die BREAK hoeft niet als je het niet nodig hebt. Het kan helpen als je verschillende kleuren wilt benoemen, zoals ..., white t_shirt, blue jeans, ... dan wil ie de kleuren nogal eens door elkaar gooien en/of andere delen van het plaatje worden ook blauw. Soms kan dan helpen:
...
BREAK
white t_shirt
BREAK
blue jeans
...

Maar even zo vaak helpt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:12:
Er wordt weer regen voorspeld.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prompt: Raw award winning photo DSLR, Bokeh, Backlit, atmospheric lighting, dark stormy sky, blooming highlights, natural skin, (gentle rain), (Masterpiece,Best Quality, Detailed), (rich dark shadows) , highly detailed, wet skimpy clothing, clinging to body, her skin glistening with wetness, sharp focus, Instagram model, twirling, parted lips, long straight red wet hair blowing in the breeze, dust, haze, ((textured skin)), ((Vellus hair)), ((chapped lips)), catch lights in eyes, rosacea, ultra hd, realistic, vivid colors, highly detailed, UHD drawing, pen and ink, perfect composition, beautiful detailed intricate insanely detailed octane render, trending on artstation, 8k artistic photography, photorealistic concept art, soft natural volumetric cinematic perfect light

En ja, een lange prompt helpt AI om te begrijpen wat je nou precies hebben wilt, anders maakt 'ie er zelf maar wat van. Dat kan ook leuk of mooi zijn, maar dat is niet iets zelf creëren. AI is een hulpmiddel in je creativiteit, niet een creatief middel om te kunnen zeggen: "Kijk 'ns wat ik heb gemaakt".
Een award winning photo dslr en render, drawing, ink. Klinkt tegenstrijdig, waarom die combo? Dan heeft ie meer om uit te picken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Rudy-B schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:14:
@EverLast2002 Die BREAK hoeft niet als je het niet nodig hebt. Het kan helpen als je verschillende kleuren wilt benoemen, zoals ..., white t_shirt, blue jeans, ... dan wil ie de kleuren nogal eens door elkaar gooien en/of andere delen van het plaatje worden ook blauw. Soms kan dan helpen:
...
BREAK
white t_shirt
BREAK
blue jeans
...

Maar even zo vaak helpt het ook niet.
Kweenie of je wel eens terugleest, maar wat je nu zegt is exact hetzelfde als ik een paar posts terug ook al had gemeld.
Dit topic gaat behoorlijk hard, laten we dan proberen te vermijden om informatie dubbel er in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:23:
[...]

Kweenie of je wel eens terugleest, maar wat je nu zegt is exact hetzelfde als ik een paar posts terug ook al had gemeld.
Dit topic gaat behoorlijk hard, laten we dan proberen te vermijden om informatie dubbel er in te zetten.
Op zich niet erg dat het zo hard gaat, de eerste weken liep het amper ;) pagina 1 is een complete maand.

Heb een super drukke dag gehad, zelfs de kerstboom weer ingepakt, op 20 januari :') en vanalles en nogwat gedaan, nu eens kijken of ik er weer wat leuke dingetjes uit kan poepen.

Ik zie dat m'n laatste prompt er nog in staat

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/20Cg0wSl.png

a lot of happy puppies running in the field :D

[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
casper the friendly ghost, but realistic.

Ik ga stuk, lijkt de paus wel :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wkwl5be.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@Yaksa Dat zijn mooie plaatjes. Toch vind ik het altijd jammer als die hele kretologiemixer in de prompt zit, waar zoals Deleon78 al zei (ik lees wel terug :) ) vaak ook tegenstrijdigheden in zitten. Ik doe het zelf ook vaak, copy / paste van een hele ‘masterpiece, hi-octane’ riedel, maar ik vind het dan toch jammer dat je eigenlijk niet meer snapt welke termen in de prompt nu precies welke bijdrage hebben. Het voelt zo weinig ‘bestuurd’.

Ik wilde eens kijken wat er uit jouw prompt zou kunnen komen als we ons zouden beperken tot de essentie, zonder 'beautiful detailed intricate insanely detailed octane render’ (twee maal detailed). De prompt van onderstaande plaatjes beschrijft alleen wat we willen zien:

low key backlit high contrast scene
bokeh light sparkles in background
vivid colors
straight red wet hair blows in the wind
eyes wide open
lips parted
raining
dripping wet skin

Dreamshaper XL Turbo, dpmpp sde, karras, steps 6, cfg 2. seeds 13,14,15

De plaatjes zijn OK, maar toch net iets minder 'pakkend'. Plaatjes waar die hele kretologie bij staat hebben vaak net even dat beetje extra karakter of pit … ze zijn vaak net even spannender, kleurrijker, scherper, fijner belicht. Het lijkt erop dat SD toch enigszins gevoelig is voor de ‘hi-octane, trending on art-station’ kretologiemixer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVmnJ0Di78srsDQWiQUi6-9TgjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zutekCjmfSXD7H83Wn2o6UyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JPNNWT6iaLD5hUWpZKsaQXUWvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLda4naDmSctSze7U5tSCu8O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwxWDbNyWL65PuLB-BAssY0RQz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlaTWjItxNOdp9ULXj22wlty.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Rudy-B op 20-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik heb ook nog ergens zo'n megaprompt van SD1.5 ofzo, maar daar kwam dan wel net ff iets interessanters uit dan gewoon hot girl on a couch ofzo. Kijken of ik die nog kan vinden en door SDXL kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Op PlaygroundAI staat het er vol mee. Dit is er bijvoorbeeld eentje.
[jouw onderwerp hier] gevolgd door:
Captured with exquisite detail on a canvas painting, the mesmerizing image evokes a sense of wonder and enchantment, showcasing the exquisite beauty of this unique creature. 3D, Magical, Fabulous, Masterpiece Painting, Highly Detailed, Captivating, Enchanting, Diffuse Light, Perfect Composition, Watercolor, Trending on Artstation, Sharp Focus, Studio Photo, Intricate Details, Highly Detailed, by Greg Rutkowski, Watercolor, Trending on Artstation, Sharp Focus, studio photo, intricate details, very detailed

Het grappige ervan is dat het eerst gaat om een canvas painting, dan om 3D, dan watercolor, dan een studio foto met sharp focus, en dan nog een tweede maal studio foto. En het mooie is ... het werkt wel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rudy-B op 20-01-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Komt nu totaaaal iets anders uit dan toen zie ik, maar zoveel shit in die prompts toen :9

(is van 18 maart 2023)

Positive
Highest Quality, masterpiece, (Split lighting photography), Highly detailed photo, of (attractive swedish woman with bright shiny blonde hair), portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing shirt and bloomers:1.2), (highly detailed skin), freckles, (tattoos:0.6), toned body, small breasts, sfw, (key light:0.4), split lighting portrait, medium depth of field, photographed on a Canon EOS R5, 100mm lens, F/4 aperture, (hyperdetailed, intricate details), sharp focus, 8k, absurdres, 8mm film grain, extremely long blonde hair, long ponytail

Negative
(monochrome:1.3), (oversaturated:1.3), bad hands, lowers, 3d render, cartoon, long body, ((blurry)), duplicate, ((duplicate body parts)), [wrong|anatomy], (disfigured), (poorly drawn), (extra limbs), fused fingers, extra fingers, (twisted), malformed hands, ((((mutated hands and fingers)))), contorted, conjoined, ((missing limbs)), logo, signature, text, words, low res, boring, mutated, artifacts, bad art, gross, ugly, poor quality, low quality, missing asshole, (bad_prompt_version2:0.8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLsaooV.jpg

Positive
professional modelshoot style photo elegant woman with pink yogapants, black detailed lingerie croptop, in bedroom, full body, hands up against wall, view from the back, facing against wall, realistic, sharp focus, 8k high definition, insanely detailed, intricate, elegant, at night, lace top, underboob, thick eyeliner, red yoga pants, hyper-realistic, ultra detailed, upshirt, underboob, <lora:upshirtUnderboob_v10:0.6>, red sweatpants, black detailed lace top

Negative
cartoon, 3d, obese, fat, panties, ((disfigured)), ((bad art)), ((deformed)), ((poorly drawn)), ((extra limbs)), ((close up)), ((b&amp;w)), weird colors, blurry, woman China, woman Japanese, woman Vietnam, naked, nipples, blur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kYS1625.jpg

Wat er destijds uit kwam waren deze, maar dat was natuurlijk ook met een ander model, Deliberate denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KLQGnho.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JVnFKWQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Inderdaad "Hi Octane" . :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
octane render, 4K, 8K, absurdres, highly detailed, hyper-realistic, masterpiece, highest quality :D

En elke keer weer aanpassen of iets toevoegen tot er niets meer bij kon.

Ik zie nu bij negative bij die eerste: missing asshole WTF??? :9 :*)

dit komt allemaal rechtstreeks uit de PNG info

[ Voor 30% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Die eerste lange wat aangepast en dan krijg je dit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1vPjKvd.jpg

Nu eens kijken hoe veel troep ik eruit kan krijgen om alsnog iets leuks te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Eerst die hele negative leeg en al die Canon EOS troep en highest quality en 8k etc weg, hou ik dit over en helemaal niets in de negative.

(Split lighting photography), Highly detailed photo, of (attractive swedish woman with bright shiny red hair), portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing loose top and jeans), (highly detailed skin), toned body, small breasts, sfw, (key light:0.4), split lighting portrait

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZClCygY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qPA4SO6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Nog een voorbeeldje: In de Turbo versie is ook de diversiteit van de afgebeelde voorwerpen verbeterd.
In onderstaande afbeelding van wat een deel van een 19e-eeuwse apotheek moet voorstellen zie je een enorm aantal verschillende potjes en flesjes.
Dat was in de 'oude' versie beperkt tot een stuk of 10 verschillende die min of meer herhaald werden.
Maakt het in sommige gevallen wel realistischer.
In dit geval niet helemaal, want ik weet (als restaurator van antieke voorwerpen) dat in de 19e eeuw de potjes en flesjes al standaard inhoudsmaten hadden. Al werden er ook wel afwijkende maten (her)gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQB38Fl5oojoI4FUEjvvBHhSQJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuEj9DtYmUvL1WoZOC9MLnEg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:49:
Nog een voorbeeldje: In de Turbo versie is ook de diversiteit van de afgebeelde voorwerpen verbeterd.
In onderstaande afbeelding van wat een deel van een 19e-eeuwse apotheek moet voorstellen zie je een enorm aantal verschillende potjes en flesjes.
Dat was in de 'oude' versie beperkt tot een stuk of 10 verschillende die min of meer herhaald werden.
Maakt het in sommige gevallen wel realistischer.
In dit geval niet helemaal, want ik weet (als restaurator van antieke voorwerpen) dat in de 19e eeuw de potjes en flesjes al standaard inhoudsmaten hadden. Al werden er ook wel afwijkende maten (her)gebruikt.

[Afbeelding]
Klopt dat viel me ook meteen op, bij meerdere vrouwen kreeg je altijd zussen, de laatste keer kreeg ik dit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vCA2eQG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36

de Peer

under peer review

JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Ik zie nu bij negative bij die eerste: missing asshole WTF??? :9 :*)
Ja daar herken je tegenwoordig Ai-plaatjes aan. :+
Vinger te veel, kontgat te weinig... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
van dit

Positive
Highest Quality, masterpiece, (Split lighting photography), Highly detailed photo, of (attractive swedish woman with bright shiny blonde hair), portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing shirt and bloomers:1.2), (highly detailed skin), freckles, (tattoos:0.6), toned body, small breasts, sfw, (key light:0.4), split lighting portrait, medium depth of field, photographed on a Canon EOS R5, 100mm lens, F/4 aperture, (hyperdetailed, intricate details), sharp focus, 8k, absurdres, 8mm film grain, extremely long blonde hair, long ponytail

Negative
(monochrome:1.3), (oversaturated:1.3), bad hands, lowers, 3d render, cartoon, long body, ((blurry)), duplicate, ((duplicate body parts)), [wrong|anatomy], (disfigured), (poorly drawn), (extra limbs), fused fingers, extra fingers, (twisted), malformed hands, ((((mutated hands and fingers)))), contorted, conjoined, ((missing limbs)), logo, signature, text, words, low res, boring, mutated, artifacts, bad art, gross, ugly, poor quality, low quality, missing asshole, (bad_prompt_version2:0.8)

Naar dit

attractive swedish woman with bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing shirt and bloomers:1.2), (highly detailed skin)

Er mist wel net iets spannends, maar waar dat nou zit in die mega prompt weet ik niet. Sowieso is die achtergrond heel kaal nu en mist er iets spannends in het licht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dOYhTgc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
De negative prompt terugzetten doet helemaal niets, dus in de positive zit iets wat het spannender maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Het lukt me nu ook om mooie ronde pupillen te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDsDynWcz7-svtqmpYv0APeGcXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWsOvmOm8oKjADbKUX8ZlVcv.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Nothing but color in her beautiful eyes, natural skin, trending on artstation
4 Steps, 1.1 Guidance Scale
And that's all there is folks, nothing more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:14:
Het lukt me nu ook om mooie ronde pupillen te krijgen.
Ja dat zit in dat model, dat lukt nu bijna elke keer, zie bovenstaande afbeeldingen.

Interessant, alleen het stukje (hyperdetailed, intricate details) maakt het alweer spannender

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fyn7i5y.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg4TSKoTbDpPCnoGLgdIyovq46k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NunIznujo0xlyq2gyXKRIKnR.jpg?f=fotoalbum_large

ik vroeg eigenlijk om ningguang uit genshin inpact, maar dit is ook wel grappig.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
mrc4nl schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:29:
ik vroeg eigenlijk om ningguang uit genshin inpact, maar dit is ook wel grappig.
Je bedoelt deze dame zeker?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLKMgmRPIBuOmD8ANT3Fssp63K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTbyjo1T0hKHBo4YQbD8ZRCr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
attractive swedish woman with bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing shirt and bloomers:1.2), (highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, highly detailed photo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jg1PTNO.jpg

masterpiece, attractive swedish woman with bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (wearing shirt and bloomers:1.2), (highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTBXRnU.jpg

attractive woman with bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes
wool top
BREAK
denim jeans
(highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed, dark livingroom, medium depth of field, high contrast

Op zich interessant nu, alleen dat denim gaat in de koude kleren zitten :9 ik wil een wollen trui/top, weet iemand hoe ik dit uit elkaar trek? Die BREAK doet dus niets en met haakjes werken doet ook niks.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qByV1yD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Al is dit best een leuk topje, het is niet wat ik wil dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D0EjPuI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

haha, het haar komt wel overeen, maar het gezicht doet mij er niet direct aan denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGtMGwa7hF4kOxWzhP9XbYsSr0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nspFTv1cmawZFvY5PcUArw9v.webp?f=user_large

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:51:
Op zich interessant nu, alleen dat denim gaat in de koude kleren zitten :9 ik wil een wollen trui/top, weet iemand hoe ik dit uit elkaar trek? Die BREAK doet dus niets en met haakjes werken doet ook niks.
Zoiets:?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn_AjOLoG0lzzglOPAAZEByGPTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvN9xv43BFTMaql6oh2vh0nx.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: attractive woman wearing a woollen sweater and denim trousers, bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed, dark livingroom, medium depth of field, high contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:59:
[...]

Zoiets:?

[Afbeelding]

Prompt: attractive woman wearing a woollen sweater and denim trousers, bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes, (highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed, dark livingroom, medium depth of field, high contrast
Ja dat is de makkelijke weg, ik kan die hele denim jeans weg laten, maar ik wil straks ook een full body shot doen waar je de broek wel ziet, vandaar.

Oh wacht je zegt niet jeans maar trousers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:01:
[...]Ja dat is de makkelijke weg, ik kan die hele denim jeans weg laten, maar ik wil straks ook een full body shot doen waar je de broek wel ziet, vandaar.
Oh wacht je zegt niet jeans maar trousers.
Pcies, ze heeft de broek al aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDfNBG-rJWRTmIL-MHCcuaJDG2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48hGcAmsbOjuwd98L9VeEai4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Topper!

attractive woman with bright shiny blonde hair, split lighting portrait, perfect face, alluring eyes
(wearing white woollen sweater and denim trousers)
(highly detailed skin), (freckles:0.6), intricate details, hyperdetailed, dark livingroom, medium depth of field, high contrast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4GtIhjE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wat heb jij anders in de settings dat er zo'n witte waas over zit elke keer?

Yaksa in "Het grote AI art show- & kletstopic"

Bij deze viel me dat ook al op.

[ Voor 42% gewijzigd door JDx op 20-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39
Naar aanleiding van @Yaksa zijn prompt, ben ik ook even bezig geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr33lOwe83jMxo34M3lZcMvg3Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmZdy1alZ9wW5AbRPKKtyKcm.jpg?f=fotoalbum_large
Weer een hoop wijzer geworden over hoe je een prompt schrijft, thanks. Gebruikt model is: newrealityxl_20

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:07:
nvm, aantal steps was te laag

[ Voor 11% gewijzigd door Yaksa op 20-01-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:14:
[...]

Er staat nog een LoRa aan (add-detail-xl met een waarde van 0.54), Denk dat dat het is.
Ah ok, weet jij trouwens wat die safetensor van 3 dagen geleden is?
https://huggingface.co/Lykon/dreamshaper-xl-turbo/tree/main

Ik gebruik die van 2 months ago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ze wordt steeds leuker, jammer van de ogen in deze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TiWWyO2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:16:
[...]Ah ok, weet jij trouwens wat die safetensor van 3 dagen geleden is?
https://huggingface.co/Lykon/dreamshaper-xl-turbo/tree/main
Ik gebruik die van 2 months ago.
Ik gebruik er nu ook eentje die drie dagen oud is.
Deze: https://civitai.com/models/112902?modelVersionId=302806
Zit volgens mij niet zoveel verschil met die van 2 maanden oud
Deze: https://civitai.com/models/112902?modelVersionId=251662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:32:
Ze wordt steeds leuker, jammer van de ogen in deze
Ze worden steeds leuker inderdaad.... :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPhsXsqQnS_rTTD3B0VCkGFQSnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsR5iOGLBTxd21pz9hkRKErE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Poeh wat een tocht vanavond, van mega prompt naar redelijk kort prompt.

Hier de eerste full body shots, ben al aardig tevreden, wat een schatje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vWBFfUM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OOCLHfE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rQdjPeT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uexLywr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:07:
Dat heeft (in mijn geval) te maken met het aantal Inference Steps.
Stond op 4, dat is laag. Bij 6 of 7 wordt het contrast hoger en verdwijnt de witte waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:35:
[...]

Dat heeft (in mijn geval) te maken met het aantal Inference Steps.
Stond op 4, dat is laag. Bij 6 of 7 wordt het contrast hoger en verdwijnt de witte waas.
Ah zo, ik heb alles op 6 steps gedaan en CFG op 2, sick dat je dit soort resultaten kan krijgen inmiddels met slechts 6 steps, wat een model die Turbo, damn.

M'n PC stond trouwens wel zo te loeien onder m'n bureau dat ik niet eens door had dat de verwarming al een uur niet meer aan staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Waarom ben je nog wakker?

[ Voor 52% gewijzigd door JDx op 21-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Omdat ik nog even m'n haar moest verven 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7N5F6HF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wU8cNxm.jpg

Zelfde prompt maar dan met andere kleren en andere haarkleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Gaaf hoe jullie nu aan het onderzoeken zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Doet me plots aan een serie denken die ik ooit gedaan heb met als thema "Voyeurisme". Zal ze eens zoeken waar ik ermee gebleven ben en straks enkele plaatjes delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiYEIaGeOnWLkcR-15Ujym-nzAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KwT1nnyvFrlHDc6rZejEJRnP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6Ty1DzPhuSgfh9zTS-IbwFsZt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZEjyPZkkFQnKA0W0c1QOJBQH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KC7W0x7aHGWmlrqY39BEpJKGLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5bGGr6F6SXzydJIznhaZToVq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uz4T3N3l5Y1qY9E01FHb2CfjMQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7WG9pBZNz37RKpbutQ7NIMSJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Vanmiddag een nieuwe video online gezet.

Deze keer over het gelijktijdig gebruik van een Controlnet en IPAdapter stack in m'n default workflow, zodat zowel de compositie als de styling van de plaatjes te sturen zijn.

Download link voor de workflows staat in de text bij de video.

YouTube: ComfyUI 16 Controlnet + IPAdapter Workflow (free download)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@Runaque Mooie plaatjes ... as always.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Poging met prompt zonder poespas. Geen nabewerking gedaan, ogen zijn matig, maar het ging me er even om, om te zien of je zonder de kretologie-mixer toch een aardig plaatje kunt krijgen.

Dreamshaper XL Turbo, dpmpp-sde, karras, steps 6, cfg 2, seed 24,27, prompt:
professional model portfolio photo
medium long shot
low light
attractive Scandinavian woman
knit wool sweater
jeans

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRAtIw3HL7AxG_Sla7pKGa2CMDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VV5kbcl86Q9WKdGRddQBIFdH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBpIhc6R4yVQ9nObPrSHo8U48b4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D14622xCLrigIcBGsgZzpfFw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Rudy-B schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:25:
Poging met prompt zonder poespas. Geen nabewerking gedaan, ogen zijn matig, maar het ging me er even om, om te zien of je zonder de kretologie-mixer toch een aardig plaatje kunt krijgen.

Dreamshaper XL Turbo, dpmpp-sde, karras, steps 6, cfg 2, seed 24,27, prompt:
professional model portfolio photo
medium long shot
low light
attractive Scandinavian woman
knit wool sweater
jeans

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijne look is dat he die warme truien, had net zelf nog een portret variatie gemaakt (ook straight outta comfy).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yrKgpso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Cute! Ja, haha, het voelt wel warm aan. :)

Dit vind ik nou zo'n gekmakende prompt. Hoe weet je nu wat hier uit gaat komen? Plaatje is dan wel aardig, maar dat moet toch gemakkelijker kunnen ... (DSTurbo, seed 24)

POS:
best quality, Sophia Coto, blue eyes, black and white, ink painting, outline, intricate line drawings, in the style of artists like Russ Mills, Sakimichan, Wlop, Loish, Artgerm, Darek Zabrocki, Takato Yamamoto and Jean-Baptiste Monge, white highlights, half tone, sensual, beautiful eyes, Pino Daheny, Jeremy Mann, Alex Maleev, surrealism, takato yamamoto, inkpunk minimalism, realistic colors, hyperrealistic, hdr, delicate detail, highly detailed, masterpiece, very beautiful, adorable gracious face, marvelous, exquisite, captivating, alluring, award winning, spectacular, trendy, polished, very cute, glorious, fabulous, excellent, astonishing, warm colors, Alasdair McLellan, digital painting, by Daniel Merriam, Nikolina Petolas, Peter Gric, Dariusz Klimcza full colors, hair backlighting, back lighting, volumetric lighting, 8K, perfect eyes, perfect pupils, expressive eyes, hands by Albrecht Durer, Broken Glass effect, no background, stunning, something that even doesn't exist, mythical being, energy, molecular, textures, iridescent and luminescent scales, breathtaking beauty, pure perfection, divine presence, unforgettable, impressive, breathtaking beauty, Volumetric light, auras, rays, vivid colors reflects, Broken Glass effect, no background, stunning, something that even doesn't exist, mythical being, energy, molecular, textures, iridescent and luminescent scales, breathtaking beauty, pure perfection, divine presence, unforgettable, impressive, breathtaking beauty, Volumetric light, auras, rays, vivid colors reflects

NEG:
two heads, two faces, three hands, ((crooked hands)), ((many fingers)), ((crooked feet)), V deformed hand, Francis bacon, toy, sculpture, ugly, tiled, poorly drawn hands, poorly drawn hands, ((strabismus)), ((different eyes)), slanted eyes, crooked eyes, ear defects, extra ears, ugly face shapes, double copying facial elements, poorly drawn face, out of frame, off center, superfluous limbs, mutilated, deformed, body out of frame, blurred, poor anatomy, blurred, watermark, grainy, signature, cropped, draft, duplicate, distorted aspect ratio, anatomy, copy, multi, disfigured, kitsch, oversaturated, grain, low resolution, mutation, mutated, extra limb, missing limb, floating limb, severed limb, deformed arms, blurred, out of focus, mutilated, text, letters, crooked letters, distorted, old, heterochromia, dots, poor quality, weapons, draft, low resolution, bad hands, error, missing fingers, extra digit, less digits, cropped, worse quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, watermark, photo frame, low resolution, bad hands, extra digits, less digits, cropped, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, photo frame, low resolution, bad hands, missing fingers, extra digits, less digits, cropped, worse quality, low quality, normal quality, caption, watermark, photo frame, low resolution, bad hands, missing fingers, cropped, worst quality, low quality, normal quality, caption, image frame, blur, bad anatomy, extra limbs, poorly drawn face, poorly drawn hands, missing fingers, cartoon, 3d, mutilated, bad art, deformed, poorly drawn, b/w, weird colors, blurry, low resolution, bad hands, missing fingers, extra digits, less digits, cropped, worst quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, caption, watermark, photo frame, blurred, blurred, ugly, deformed, noisy, blurry, distorted, grainy, ugly, deformed, noisy, blurry, distorted, grainy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sxv9R7d2NuUocH2_hH5vTtJ1Slc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i7p6YjgmNWGUEU8YqXfL9rst.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Rudy-B schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:47:
Cute! Ja, haha, het voelt wel warm aan. :)

Dit vind ik nou zo'n gekmakende prompt. Hoe weet je nu wat hier uit gaat komen? Plaatje is dan wel aardig, maar dat moet toch gemakkelijker kunnen ... (DSTurbo, seed 24)

POS:
best quality, Sophia Coto, blue eyes, black and white, ink painting, outline, intricate line drawings, in the style of artists like Russ Mills, Sakimichan, Wlop, Loish, Artgerm, Darek Zabrocki, Takato Yamamoto and Jean-Baptiste Monge, white highlights, half tone, sensual, beautiful eyes, Pino Daheny, Jeremy Mann, Alex Maleev, surrealism, takato yamamoto, inkpunk minimalism, realistic colors, hyperrealistic, hdr, delicate detail, highly detailed, masterpiece, very beautiful, adorable gracious face, marvelous, exquisite, captivating, alluring, award winning, spectacular, trendy, polished, very cute, glorious, fabulous, excellent, astonishing, warm colors, Alasdair McLellan, digital painting, by Daniel Merriam, Nikolina Petolas, Peter Gric, Dariusz Klimcza full colors, hair backlighting, back lighting, volumetric lighting, 8K, perfect eyes, perfect pupils, expressive eyes, hands by Albrecht Durer, Broken Glass effect, no background, stunning, something that even doesn't exist, mythical being, energy, molecular, textures, iridescent and luminescent scales, breathtaking beauty, pure perfection, divine presence, unforgettable, impressive, breathtaking beauty, Volumetric light, auras, rays, vivid colors reflects, Broken Glass effect, no background, stunning, something that even doesn't exist, mythical being, energy, molecular, textures, iridescent and luminescent scales, breathtaking beauty, pure perfection, divine presence, unforgettable, impressive, breathtaking beauty, Volumetric light, auras, rays, vivid colors reflects

NEG:
two heads, two faces, three hands, ((crooked hands)), ((many fingers)), ((crooked feet)), V deformed hand, Francis bacon, toy, sculpture, ugly, tiled, poorly drawn hands, poorly drawn hands, ((strabismus)), ((different eyes)), slanted eyes, crooked eyes, ear defects, extra ears, ugly face shapes, double copying facial elements, poorly drawn face, out of frame, off center, superfluous limbs, mutilated, deformed, body out of frame, blurred, poor anatomy, blurred, watermark, grainy, signature, cropped, draft, duplicate, distorted aspect ratio, anatomy, copy, multi, disfigured, kitsch, oversaturated, grain, low resolution, mutation, mutated, extra limb, missing limb, floating limb, severed limb, deformed arms, blurred, out of focus, mutilated, text, letters, crooked letters, distorted, old, heterochromia, dots, poor quality, weapons, draft, low resolution, bad hands, error, missing fingers, extra digit, less digits, cropped, worse quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, watermark, photo frame, low resolution, bad hands, extra digits, less digits, cropped, low quality, normal quality, jpeg artifacts, signature, photo frame, low resolution, bad hands, missing fingers, extra digits, less digits, cropped, worse quality, low quality, normal quality, caption, watermark, photo frame, low resolution, bad hands, missing fingers, cropped, worst quality, low quality, normal quality, caption, image frame, blur, bad anatomy, extra limbs, poorly drawn face, poorly drawn hands, missing fingers, cartoon, 3d, mutilated, bad art, deformed, poorly drawn, b/w, weird colors, blurry, low resolution, bad hands, missing fingers, extra digits, less digits, cropped, worst quality, low quality, normal quality, jpeg artifacts, caption, watermark, photo frame, blurred, blurred, ugly, deformed, noisy, blurry, distorted, grainy, ugly, deformed, noisy, blurry, distorted, grainy

[Afbeelding]
Haha de tering, dat was de hele tour gisteravond ook, van een misselijkmakende mega prompt een prompt te maken van slechts 30 woorden. Ben benieuwd hoeveel zooi je hier uit kan schrappen, succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Die hele NEG is al bijna onnodig en dan deze :D

Hoe veel namen en onzin zitten er wel niet in, ook realistic willen, maar toch een painting, ik weet niet wat diegene bezielde, maar dat prompt slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Zie net dat er een heel stuk dubbel in staat.
Valt in de categorie copy / paste broddelwerk, met toevallig een leuke uitkomst.

Dan gebruik ik toch liever de naam van een artiest, dan weet je wat je krijgt;
photo by Peter Coulson
full shot
glamour woman
clothed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbqYMzEKQs6vLbKnlSiKlUJ6iNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qmNThrUxFdQOVjSfgj1x8vE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ik zag een tijdje terug de afbeeldingen van @Runaque met het Noorderlicht.
Het blijft leuk om daarmee te 'spelen'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q458c6xCA4xsDlNFTM4AY9pWSkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sJyV3UMegMwU9ksrc9Svh6S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjkISjjHhx7jb_Gd3s55FM4-KSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmqhvZ9xPjgb2jLvXl9bBZ59.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNv9mCk3i98-sT7YctEUbk8nFno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z47kUXNqjQQXK6uTRObTTetb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Rudy-B schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:59:
@Yaksa Dat zijn mooie plaatjes. Toch vind ik het altijd jammer als die hele kretologiemixer in de prompt zit, waar zoals Deleon78 al zei (ik lees wel terug :) ) vaak ook tegenstrijdigheden in zitten. Ik doe het zelf ook vaak, copy / paste van een hele ‘masterpiece, hi-octane’ riedel, maar ik vind het dan toch jammer dat je eigenlijk niet meer snapt welke termen in de prompt nu precies welke bijdrage hebben. Het voelt zo weinig ‘bestuurd’.

Ik wilde eens kijken wat er uit jouw prompt zou kunnen komen als we ons zouden beperken tot de essentie, zonder 'beautiful detailed intricate insanely detailed octane render’ (twee maal detailed). De prompt van onderstaande plaatjes beschrijft alleen wat we willen zien:

low key backlit high contrast scene
bokeh light sparkles in background
vivid colors
straight red wet hair blows in the wind
eyes wide open
lips parted
raining
dripping wet skin

Dreamshaper XL Turbo, dpmpp sde, karras, steps 6, cfg 2. seeds 13,14,15

De plaatjes zijn OK, maar toch net iets minder 'pakkend'. Plaatjes waar die hele kretologie bij staat hebben vaak net even dat beetje extra karakter of pit … ze zijn vaak net even spannender, kleurrijker, scherper, fijner belicht. Het lijkt erop dat SD toch enigszins gevoelig is voor de ‘hi-octane, trending on art-station’ kretologiemixer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 2e foto in close up is wel errug mooi. Veel huidoneffenheden etc. Net echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Irriteer me eraan dat er toch elke keer een klein foutje in zit, zoals die duim en stukje onder neus, vooral bij full body shots en bij de laatste die mond/tanden. Closeups gaan veel vaker meteen goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/30YVKFm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qSoRd4I.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lYJVcFI.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door JDx op 21-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Rudy-B schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:06:
Zie net dat er een heel stuk dubbel in staat.
Valt in de categorie copy / paste broddelwerk, met toevallig een leuke uitkomst.
Ook is het doel helemaal niet bereikt, zie net dat Coto helemaal geen anime character is maar een kindactrice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Hoewel de uitkomst prima is, is dit totaal niet wat ik wilde, blijkbaar kent hij de term full body shot wel, maar termen als long shot worden genegeerd. Ik wil dus echt een shot van verder af in de stad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JZQDl9T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9HTe5iR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
En nog even wat mooie halskettingen met een semi-religieus tintje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JgxTnrqsmhKHwLnvPrSeGcr6ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl2n9cYO4kFysoWs2e0XMowO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2sTqfPuNM4grF-Xq8ysWsb2p48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcwEmtuu1NmRdQFjGD24YGkn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaEpMSrZ_C4cSiWIgf4v44SLeBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93ymrfQYGO2jIVBLr6MZjQJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:40:
En nog even wat mooie halskettingen met een semi-religieus tintje....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, jewelry, ketting, oorbellen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
JDx schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:46:
[...]Daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht, jewelry, ketting, oorbellen enzo.
Er kwam ook nog het e.e.a. aan NSFW getint materiaal voorbij, maar dat matcht dan eigenlijk niet zo denderend met de kruisjes........ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Yaksa schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:51:
[...]

Er kwam ook nog het e.e.a. aan NSFW getint materiaal voorbij, maar dat matcht dan eigenlijk niet zo denderend met de kruisjes........ O+
Dan moet het kruisje andersom :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@JDx
Hoewel de uitkomst prima is, is dit totaal niet wat ik wilde, blijkbaar kent hij de term full body shot wel, maar termen als long shot worden genegeerd. Ik wil dus echt een shot van verder af in de stad.
Dat heeft meestal te maken met de rest van de prompt. Als je vraagt om een 'long shot' dan schiet ie in principe ongeveer vanaf de knie, maar als je tegelijk iets zegt als 'detailed eyes', of zelfs alleen maar 'beautiful', dan gaat ie automatisch toch weer inzoomen op het gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@JDx
Irriteer me eraan dat er toch elke keer een klein foutje in zit, zoals die duim en stukje onder neus, vooral bij full body shots en bij de laatste die mond/tanden. Closeups gaan veel vaker meteen goed.
Ja, dat is inderdaad heel iri ... van hoe verderaf geschoten, hoe meer problemen met ogen, monden, tanden, handen. Soms helpt een tweede keer door de sampler halen om het iets op te poetsen, maar ook niet altijd. En de Face Detailer is ook niet altijd even geweldidig. Het blijft vaak toch een kwestie van veel plaatjes draaien als je een 'prompt met potentie' denkt te hebben, er dan weer veel weggooien en hopen dat je een paar mooie plaatjes overhoudt. Dat is nu met de Turbo checkpoints wel sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Rudy-B schreef op maandag 22 januari 2024 @ 01:09:
@JDx
[...]

Dat heeft meestal te maken met de rest van de prompt. Als je vraagt om een 'long shot' dan schiet ie in principe ongeveer vanaf de knie, maar als je tegelijk iets zegt als 'detailed eyes', of zelfs alleen maar 'beautiful', dan gaat ie automatisch toch weer inzoomen op het gezicht.
Dat viel me ook al op inderdaad, als je zegt oversized hoodie, full body shot gaat het niet goed, maar zet je erbij iets over de broek of boots dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Misschien moet ik alluring eyes er ook uit halen, dat voegt niet veel toe volgens mij.

Maar met "long boots" of "stockings" lukt het wel, alsnog niet full body, maar geen portret meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LafOIwp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lev49rg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ze kopen wel allemaal hun trui bij dezelfde winkel, altijd zelfde kraagje of motiefje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Het is maandag!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HPuYURM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:05:
Ze kopen wel allemaal hun trui bij dezelfde winkel, altijd zelfde kraagje of motiefje :+
Mijn vrouw heeft ook zulke trui, best wel kinky als dat het enige is dat ze draagt. :+
Pagina: 1 ... 25 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.