Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:
Dosio schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:14:
Feit is dat een AI kan meedenken, het is alleen een definitie kwestie. Een AI zoals Gemini is kunstmatig/functioneel intelligent te noemen, het is niet menselijk en bewust intelligent. Nog niet, in ieder geval. Een Gemini en ChatGPT kunnen nu al uitstekend 'meedenken' als creatieve en analytische denkpartner. Dit meedenken is een functioneel proces: Gemini gebruikt de verstrekte context, herkent patronen in menselijke denkprocessen en stelt op basis daarvan oplossingen, alternatieven of verdiepende perspectieven voor. Die laatste zin komt trouwens van Gemini vandaan. :P

Aardig beeld experiment is om aan de AI te vragen:

Maak een realistische foto van iets willekeurigs

Kreeg ik dit van Gemini 3.6 Flash Uitgebreid. Veel realisme, de mensen, een bekende trein, de infoborden kloppen niet helemaal. Was dit op basis van een echte foto. Waarom komen die sleutels opeens vandaan, waarom deze foto? Haha, het resultaat vindt ik integrerend. :)

[Afbeelding]

Gemini oeens om wat meer uitleg over deze beeldgeneratie gevraagd. Het gaat dus om meer dan alleen een enkele prompt insturen.

[...]

Dit is een zeer interessante vraag die de brug slaat tussen pure logica en creatieve uitvoering. Het genereren van afbeeldingen met Gemini werkt inderdaad anders dan het geven van een tekstueel antwoord, en de term "AI slop" is essentieel om de huidige discussie over de kwaliteit van deze generaties te begrijpen.

Laten we beide aspecten uitdiepen. Wanneer Gemini afbeeldingen genereert, past het zijn functionele intelligentie toe om de gebruikersprompt te verrijken en context toe te voegen, waardoor het resultaat beter wordt.
  • Generatie is het overkoepelende proces en de output.
  • AI slop is een specifieke, negatieve beoordeling van een mislukte generatie, gekenmerkt door fouten en slechte kwaliteit.
Het doel van Gemini's verrijkingsproces en meedenkvermogen is juist om te voorkomen dat een generatie wordt gezien als 'AI slop'.
Voor de liefhebber ook het lange antwoord.
[...]
Ik dacht dat AI antwoorden hier niet mochten?
Wat heb ik er aan dat AI zijn eigen vlees keurt, buiten dat AI bij een willekeurige prompt gewoon aan het hallucineren slaat. Dan kan de gegenereerde afbeelding er wel 'echt' uitzien maar het staat natuurlijk verre van hetgeen waar de meeste AI prompt schrijvers mee bezig zijn, namelijk het proberen te visualiseren wat ze mooi of apart vinden.
Overigens heb ik zelf AI wel 'ns aan het werk gezet met een prompt opgebouwd uit 'smileys", leverde hele leuke resultaten op, maar niet altijd voorspelbaar of consequent.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Dosio
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:20:
[...]

Ik dacht dat AI antwoorden hier niet mochten?
Wat heb ik er aan dat AI zijn eigen vlees keurt, buiten dat AI bij een willekeurige prompt gewoon aan het hallucineren slaat. Dan kan de gegenereerde afbeelding er wel 'echt' uitzien maar het staat natuurlijk verre van hetgeen waar de meeste AI prompt schrijvers mee bezig zijn, namelijk het proberen te visualiseren wat ze mooi of apart vinden.
Overigens heb ik zelf AI wel 'ns aan het werk gezet met een prompt opgebouwd uit 'smileys", leverde hele leuke resultaten op, maar niet altijd voorspelbaar of consequent.
Wie kun je het beter vragen dan de bron? Heb je de uitleg tussen het verschil van AI-slop en generatie gelezen? De term hallucineren geeft gelijk een negatieve toon, het is genereren.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
Welke flux.2 4b modellen raden jullie aan? Realisme gebaseerd ☺️

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Laten we beide aspecten uitdiepen. Wanneer Gemini afbeeldingen genereert, past het zijn functionele intelligentie toe om de gebruikersprompt te verrijken en context toe te voegen, waardoor het resultaat beter wordt.
  • Generatie is het overkoepelende proces en de output.
  • AI slop is een specifieke, negatieve beoordeling van een mislukte generatie, gekenmerkt door fouten en slechte kwaliteit.
Het doel van Gemini's verrijkingsproces en meedenkvermogen is juist om te voorkomen dat een generatie wordt gezien als 'AI slop'.
Leuk verhaal, maar een AI is een meester in Gaslighting. Een AI beweert eigenlijk altijd dat deze perfect werk levert en als je commentaar hebt, dat deze gelijk heeft en dat jij het helemaal mis hebt. ChatGPT was hier voorheen een meester in, maar die is beter geworden. Gemini is wat mij betreft nu heer en meester op dat gebied :Y)

Ik doe van alles met hulp van AI. Soms gaat het goed, vaak is het letterlijk rommel en onzin.

Ik heb oa een bijna wiskundig model gemaakt van een specificatie. Die is 12.000 regels groot en gebruik ik als test om te zien wat een AI model kan maken voor mij.

Eén van de instructies is om ALTIJD alles te valideren tegen het "contract". Dan denk je: dat moet zo'n AI toch kunnen. 2 + 2 = 4 en 2 * 5 = 10.

Als ik Gemini vraag om iets te maken, dan krijg ik in de regel dit soort 100%, gevalideerde en waterdicht antwoorden zoals je hieronder ziet. Echt waar, geloof mij maar! Ik doe het goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atqVgnYmofgJ9PNk4ZCSPXup87s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwEOw7u8ICs29SQcGDbkhQlh.png?f=fotoalbum_large

Maar dat is helemaal niet zo. Zelfs als ik een onderbouwing vraag hoe het kan dat een wave en een lijn een radius hebben, blijft Gemini stug volhouden en een compleet onzinverhaal ophangen. Want IK ben fout. Gemini heeft het goed... Gaslighting in optima forma!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eyvdx8_sGEy5kbmE0zb9ZCLQXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuDNxK3YTHohbCfYQNipFnVG.png?f=fotoalbum_large

Pas als ik zelf hard tegengas geef, en woorden als ONZIN, FLAUWEKUL. Je bent KNETTERGEK ga gebruiken, dan wil Gemini nog wel eens aan reflectie doen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FftZhNiv_THW1cVEzHQywYltXaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KDtOiEdyUcg32cvolvVwEHCU.png?f=fotoalbum_large

Dus Nee. Je kunt een (bijna) wiskundig model erin gooien, een AGENTS.md, een SKILLS.md en een llms.txt, maar dat betekent niet dat een AI een correcte controle / feedback lus weet uit te voeren om te voorkomen dat het resultaat geen onzin (slop) is.

Ik moet gemiddeld 5x vragen (als het fout gaat) om een controle. En JA. Na elke controle beweert de AI dat de output gecorrigeerd is en nu 100% perfect en waterdicht volgens de spec is gebouwd.

Ditzelfde heb ik ook met plaatjes maken: bij elke iteratie is de blunder hersteld volgens de AI, maar zit deze er in de meeste gevallen nog gewoon in. En ja, ik let op details. Voorheen moest ik dat ook als bruidsfotograaf doen. Anders had je geen werk meer.

Ze (ChatGPT / Gemini) kunnen lullen als brugman, maar er is er maar één die altijd gelijk heeft, en dat ben ik :D

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

Dosio schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:30:Wie kun je het beter vragen dan de bron?
De makers van een van de bekendste AI beeldgeneratieprogramma's misschien?
Writing a correct and well-structured prompt for AI image generating programs is crucial because the AI does not think like a human; instead, it translates text into mathematical tokens and guides pixel generation based strictly on weights, word order, and specific keywords.
Voorbeeldpagina van Stable Diffusions zelf: link

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:24:
[...]

Het lijkt mij dat je beter je tijd kunt stoppen in het doorgronden van het model wat je gebruikt met daaraan gekoppeld het schrijven van goede prompts die precies datgene op de gevoelige plaat zetten wat je wilde. Dat doorgronden van een specifiek model kun je doen door prompts van oudere AI afbeeldingen (gemaakt met een ouder model) te voeren aan het nieuwe model. Dan zie je vrij snel waar een nieuw model beter in is. Alles vergt natuurlijk wel tijd en oefening, waardoor je begrijpt wat een bepaald model doet, iets waarvan ik merk dat sommigen daar een substantieel tekort van hebben en die wijken dan uit naar een online AI generator die weliswaar 'leuke' plaatjes geeft, maar waarbij je de controle zelf compleet uit handen geeft en iets terugkrijgt waarvan AI 'vindt' dat het precies datgene is wat je bedoelde.
Want of je nou een oude of nieuwe zelfgemaakte foto gebruikt, een boom blijft gewoon een boom en een waterval blijft een waterval, ook in een AI model.
Het wordt pas leuk wanneer je je prompt zo schrijft dat de afbeelding het gewone alledaagse gaat combineren met iets wat nog nooit op de foto gezet kan zijn:
[Afbeelding]
code:
1
Picture a Woman working in her garden and  living on an alien Gaia planet which has a serene nature and ecological human cities. The woman is looking straight ahead in an intricated pose, she has large symetrical identical eyes, a natural skin and a few tattoos. Picture the serene alien Gaia atmosphere of the woman and her garden, mesmeric, highly detailed, high quality, Art by Jacek Jercka
Maar dan ben je wel nog steeds aan het gokken wat er in is gestopt en hoe de toegevoegde trucjes resultaten geven. Het punt van zelf of in lagen input verzorgen is dat je die stap deels kan overslaan om sneller bij het doel te komen.

Als je code laat genereren doe je dat ook niet met 1 prompt omdat je dan iets krijgt wat 99 uit 100 keer niet overeenkomt met wat je zoekt. Dan kun je urenlang proberen om de agent wijs te maken dat 1 + 1 niet 3 is, maar waarom zou je dat doen?

De Blender-tag uit m'n profiel staat er trouwens niet per ongeluk :P dus wat ik vooral hoop te bereiken met dit soort posts is dat mensen het gaan combineren zodat o.a. de oude Photoshop-topics en misschien zelfs de GFX-contests wel weer eens uit het slop (pun intended?) getrokken kunnen worden ;)

Dat zit wel Schnorr.

Stukfruit schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:01:
[...]Maar dan ben je wel nog steeds aan het gokken wat er in is gestopt en hoe de toegevoegde trucjes resultaten geven. Het punt van zelf of in lagen input verzorgen is dat je die stap deels kan overslaan om sneller bij het doel te komen.
Als je code laat genereren doe je dat ook niet met 1 prompt omdat je dan iets krijgt wat 99 uit 100 keer niet overeenkomt met wat je zoekt. Dan kun je urenlang proberen om de agent wijs te maken dat 1 + 1 niet 3 is, maar waarom zou je dat doen?
Ik ben niet aan het gokken, het is wel de bedoeling dat je mijn posts leest (en begrijpt).
AI beeldgeneratie kun je niet vergelijken met het (laten) schrijven van code of het commanderen van agents. Ik krijg verder de indruk dat je zelf nog nooit iets qua lokale AI beeldgeneratie gedaan hebt maar wanneer jij een betere en snellere methode weet om gedachten en ideeën op AI over te brengen om nog mooiere afbeeldingen te kunnen maken dan houden wij ons hier graag aanbevolen voor jouw resultaten.

• Mars Warrior
Stukfruit schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:01:
[...]

Maar dan ben je wel nog steeds aan het gokken wat er in is gestopt en hoe de toegevoegde trucjes resultaten geven. Het punt van zelf of in lagen input verzorgen is dat je die stap deels kan overslaan om sneller bij het doel te komen.
Dat klopt ja. Elk imaging model reageert anders op EXACT dezelfde prompt. Simpel en alleen omdat ze allemaal anders zijn getraind en een andere bias hebben. Geen van de prompts die ik met SDXL ooit heb gemaakt geeft dezelfde output als ik die in Krea of Flux invoer. En soms zijn de SDXL-plaatjes domweg ook nog mooier en moet ik erg mijn best doen om dat met Krea of Flux voor elkaar te krijgen.
Wil je code laten genereren die ook maar in de buurt komt van wat je wilt (technisch, dus architectuur, layering, hergebruik, naamgevingen, verbod op clean code), dan zul je een flink "/plan" moeten maken.

En dan nog: datzelfde plan geeft andere output afhankelijk van of je Claude of Codex gebruikt. En dan maakt het nog een keer uit welk model: ChatGPT 5.6-Sol/Luna of ChatGPT 6-Astra kan enorm uitmaken in de logica en kwaliteit van de code. En dat met exact dezelfde instructies.

Ook in die gevallen zul je je model moeten "leren kennen" om te snappen hoe je die moet sturen (of babysitten volgens sommigen) en wat de valkuilen zijn.

• Dosio
  • Niet online
@Yaksa Die bron die je geeft is bijna 4 jaar oud. Dat is inmiddels antiek in AI-termen. :D Ik heb jaren geleden wel met Stable Diffusion en daarna Flux gewerkt. No fun.

Het was vooral traag, matige kwaliteit en had te dure hardware nodig en vrat stroom met steeds dezelfde irritante fouten. Handmatig prompt schrijven is voor mij ook iets wat achterhaald is. De snelheid, kwaliteit en meer natuurlijke gebruiksvriendelijke workflow als een gesprek van een ChatGPT en Gemini spreekt mij veel meer aan. Online AI ontwikkelingen gaan daarbij veel sneller, doordat het continue zelflerend is. En er miljarden tegenaan gaan.
Mars Warrior schreef op zondag 20 september 2026 @ 17:03:
[...]

Leuk verhaal, maar een AI is een meester in Gaslighting. Een AI beweert eigenlijk altijd dat deze perfect werk levert en als je commentaar hebt, dat deze gelijk heeft en dat jij het helemaal mis hebt. ChatGPT was hier voorheen een meester in, maar die is beter geworden. Gemini is wat mij betreft nu heer en meester op dat gebied :Y)
Zoals met alles moet je kritisch blijven. Gemini gaf bij die post bij de stellingen steeds ook referenties mee als links. Het is gemakkelijk na gaan. Bijvoorbeeld deze bij de definitie. https://www.rdi.nl/onderwerpen/technologische-ontwikkelingen/kunstmatige-intelligentie/wat-is-kunstmatige-intelligentie

Hier een reeks hoe gemakkelijk deze cowboy afbeeldingen te sturen zijn, in losse houdingen en in een consistente reeks. En dit alles in een paar seconden tijd, zodat je in de creatieve flow blijft. Iets waar je met Stable Diffusion alleen maar van kon dromen. Zoals de variatie van de handen, belichting en een koe die het hek heeft gesloopt. }:O
Gemini 3.6 Flex Uitgebreid:

Maak een realistische gedetailleerde foto van twee cowboys. De linker heeft een tattoo op zijn onderarm met de tekst 'COWBOY', wat gespierd, blond krullend haar en kijkt wat opzij van de camera naar rechts. De ander staat rechts, lijkt wat op de zanger van Role Model, heeft donker haar, draagt een blauw gebleekt spijkerjack met daaronder een gekleurd overhemd met een hawai fantasy blauwe print, draagt een zwarte cowboy hoed en kijkt recht in de camera. half body close up, landscape mode.
onbewerkt | klik voor groot

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T2ms89zc/ecowboys001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3tZ9nry/ecowboys002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JzkVpkNj/ecowboy005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2yMjBxxT/ecowboys003.jpg

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:28
SkyStreaker schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:38:
Welke flux.2 4b modellen raden jullie aan? Realisme gebaseerd ☺️
Misschien niet het antwoord dat je had willen horen, maar ik zou Krea2 Turbo eens proberen. Flux heeft ook zijn charmes, maar Krea2 Turbo geeft voor mij persoonlijk beter resultaat.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 22:37:
Leuk, @EverLast2002. Kun je nog iets doen aan haar rechterarm? Je ziet er af en toe wel heel raar uit. De linkerarm kan ook nog wel wat gebruiken denk ik.
I fixed the arm....(en de Dutch angle + de Porsche 935) :+ :+

onder het mom van aaaaaawwwwwwwww wat lief......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QuEKhYG_zVIVkdedl1-NndVYNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wx2CgfZR0lwOwZU4pIbJIlxx.png?f=fotoalbum_large

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:16:
[...]

Ik ben niet aan het gokken, het is wel de bedoeling dat je mijn posts leest (en begrijpt).
AI beeldgeneratie kun je niet vergelijken met het (laten) schrijven van code of het commanderen van agents. Ik krijg verder de indruk dat je zelf nog nooit iets qua lokale AI beeldgeneratie gedaan hebt maar wanneer jij een betere en snellere methode weet om gedachten en ideeën op AI over te brengen om nog mooiere afbeeldingen te kunnen maken dan houden wij ons hier graag aanbevolen voor jouw resultaten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Waar zit jij op die schaal en waarom krijg ik het gevoel dat er wat hakken verkeerd in het zand staan terwijl ik niet eens kritiek heb geleverd? Ik zie vooral een leuke mogelijkheid om het oude /GFX (oud subforum hier op GoT) weer great again te maken nu er steeds meer nieuwe mogelijkheden zijn om het minder overdreven arbeidsintensief te maken :)

De dingen die ik hier soms voorbij zie komen zouden prima in bv. de Photoshop-topics van toen passen, om eerlijk te zijn.

Overigens vergelijk ik geen agents met modellen, net zoals ik geen appels met peren vergelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 21-09-2026 06:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Dosio schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:11:
@Yaksa Die bron die je geeft is bijna 4 jaar oud. Dat is inmiddels antiek in AI-termen. :D Ik heb jaren geleden wel met Stable Diffusion en daarna Flux gewerkt. No fun.
Tsja, mijn elektronicaboeken zijn al 25 jaar oud. Maar bevatten nog steeds de basics die je moet leren om schakelingen te kunnen maken of te repareren. En prompts schrijven moet je ook leren en de basis daarvoor is nog steeds hetzelfde als 4 jaar geleden. Maar als je niet wilt leren dan willen die commerciële AI-bedrijven dat stukje best (tegen betaling) voor je overnemen.
Terug naar hetgeen waarvoor dit forum eigenlijk voor gestart is, het tonen van resultaten en de prompts waarmee het gemaakt is zodat anderen daar ook weer iets mee kunnen doen:

Titel: Peacock Lady
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhavcNebph4qpzzQOWe6XmHs8AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlRXmLhFfpgBRlmg1HkpxJzU.jpg?f=fotoalbum_large
code:
1
A high resolution , very detailed, surreal portrait of a person with a full-body transformation into a peacock. The figure is sitting gracefully with its back turned, revealing a vibrant display of iridescent feathers that blend seamlessly with human skin. Its body is covered in intricate, multicolored feather-like plumage with luminous, scale-like textures and threads in shades of blue, green and purple. Long peacock tail feathers cascade down its entire back, each featuring the iconic eye pattern with vivid blues and golds. Its head is adorned with a feathered crown and elegant crest, mimicking a peacock's head. The black background is minimal and softly lit to accentuate the rich textures and colors. Dutch angle, hyperrealistic, fashion-fantasy, body art, highly detailed, studio lighting

• Mars Warrior
Leuke prompt!

Blijkbaar zo nauwkeurig dat ChatGPT bijna een kopie weet te maken in ieder geval qua houding en stijl :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cOYrzjyhC78AbTWXStqeopwSc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AK54JbOulRfPwrn0r1yaxC37.png?f=fotoalbum_large

• Mars Warrior
Stukfruit schreef op zondag 20 september 2026 De dingen die ik hier soms voorbij zie komen zouden prima in bv. de Photoshop-topics van toen passen, om eerlijk te zijn
Oh, dat is zeker waar. De volgende plaat zou mij waarschijnlijk uren hebben gekost als ik dit in Photoshop had willen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8u6AmdGBTRCx4SBOyyD0b1WLD8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lvaMk7Ui5OzQOBG2KdJ9GoT3.png?f=fotoalbum_large

Maar met AI is het een kwestie van de juiste, iteratieve prompt in elkaar flansen en je krijgt al snel het gewenste resultaat.

Neem de handen, rook en achtergrond als vast gegeven en een schip is dan ook niet moeilijk 😞

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLO4pAdrAl4P9qJziQ9_0_YTAtI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BVPt10pc2zGYH7eaeuxPp11H.png?f=fotoalbum_large

Of een variatie op datzelfde thema. Je moet het alleen wel zelf bedenken, visualiseren, en weten om te zetten naar een prompt. Maar dat staat niet in verhouding tot het werk wat ik in Photoshop hier had moeten doen. Met verschillende foto’s qua resolutie oplijnen, contrast en meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NSPjEeLrVfvE916qHegMmsgUKI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rRvV8Ze5NP9xPCS3oG2q81Qn.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
https://tweakers.net/i/In9R9OuIYuVNrwTcCNr6bybF3Kk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pHa5437nDigu0myZtveuxoTl.png?f=user_large

Deze afbeelding is echt zo gaaf! Waar ik steeds aan moet denken is, wanneer je zijn hoofd zou "repareren" dan heeft ie twee gezichten.... of denk ik nou verkeerd? :?

Nogmaals, top afbeelding (ook die vrouwelijke versie).

[ Voor 28% gewijzigd door EverLast2002 op 21-09-2026 13:05 ]

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:02:
https://tweakers.net/i/In9R9OuIYuVNrwTcCNr6bybF3Kk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pHa5437nDigu0myZtveuxoTl.png?f=user_large

Deze afbeelding is echt zo gaaf! Waar ik steeds aan moet denken is, wanneer je zijn hoofd zou "repareren" dan heeft ie twee gezichten.... of denk ik nou verkeerd? :?

Nogmaals, top afbeelding (ook die vrouwelijke versie).
Ik heb wat pogingen ondernomen. Het punt is - zoals ook al in die post staat - dat ik met deze afbeeldingen op het randje zit van richtlijnen rondom "geweld", "inhoudsbeleid" (wat dat ook is) en "naaktheid, seksualiteit of erotische inhoud" van OpenAI.

Een misvormd lichaam, of een vrouw (met borsten) is dus gewoon een probleem met dit soort afbeeldingen. Ik kreeg dus niet alles voor elkaar. En na 20 beleids-/richtlijnmeldingen achter elkaar was ik het ook ff zat, moet ik zeggen.

De man (met bedekking):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKdfpTbLJf4FC7OLr-zazHZyv64=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rDcJdkdQfQ15FS7jNyItVrtI.png?f=fotoalbum_large

De man met nog een lichte "lijn/scheur" in het midden van het naakte lichaam (zonder piemel, dat dan weer wel _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V1-d6thXEdycBzJaHPcJfFKlHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZQTOJ23UmNY98jSCpIO26AEL.png?f=fotoalbum_large

Bij de vrouw kwam ik niet tot een volledig bevredigend resultaat. Het aantal "inhouds"- en "erotiek" -meldingen kreeg op een gegeven moment de overhand.

Deze mocht dus wel raar genoeg, maar het volledig sluiten van de scheur bij het hoofd kreeg ik niet fatsoenlijk voor elkaar, zonder haar een stuk verder aan te kleden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3hnI5O6uZkcTSzOucwsnAedskU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7IjSUMvNm4dPtPkRpz2SBtPY.png?f=fotoalbum_large

Zo dus!
Maar de hoofden tegen elkaar bleek een brug te ver in dit geval. Zelfs met volledige bedekking. Continu het "Inhoudsbeleid", wat dat ook precies mag inhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKszdsvpnmZVj5cy_MEK1Vc4GuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2IUH5D7osJdTZbtIYSbaCgm7.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk lukte het wel door haar van marmer te maken en de borsten lichtjes te draperen. Dat de tepels door de draperie heen komen is dan weer geen probleem. Dat stond niet in de prompt overigens, dat heeft ChatGPT of de image generator er zelf van gemaakt.

Maar ja. Dit lijkt voor geen meter meer op het origineel qua materiaal, pose en sfeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5pyWOnLYdt8c4eawdmVMbLUswY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4hunMEL8L08JyAgVtPw5P0ZG.png?f=fotoalbum_large

Het is wat het is, als je van de cloud gebruikmaakt.
Voor open weight-modellen zijn er inmiddels mods die alle restricties verwijderen. Dat zal voor de cloudmodellen wel nooit gebeuren.

QED :F

[ Voor 9% gewijzigd door Mars Warrior op 21-09-2026 19:25 ]

• Dosio
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:44:
[...]

Tsja, mijn elektronicaboeken zijn al 25 jaar oud. Maar bevatten nog steeds de basics die je moet leren om schakelingen te kunnen maken of te repareren. En prompts schrijven moet je ook leren en de basis daarvoor is nog steeds hetzelfde als 4 jaar geleden. Maar als je niet wilt leren dan willen die commerciële AI-bedrijven dat stukje best (tegen betaling) voor je overnemen.
Terug naar hetgeen waarvoor dit forum eigenlijk voor gestart is, het tonen van resultaten en de prompts waarmee het gemaakt is zodat anderen daar ook weer iets mee kunnen doen:
Het gaat er meer om je die prompts voor oude modellen nog zou willen leren als je steeds dezelfde fouten en matige resultaten blijft houden. Terwijl er met online AI betere en betrouwbare resultaten direct beschikbaar zijn. Ook gratis met beperkingen, waarbij je geen betaalgegevens hoeft achter te laten.

Je pauwenafbeelding is onbedoeld een goed voorbeeld. De prompt is prima, maar de uitwerking niet. De ogen van de pauwenveren zijn chaotisch geplaatst, het gezicht heeft vier ogen, rug is vreemd, de loop en plaatsing van de armen, handen rechterbeen klopt niets van. Het is veel te veel AI-slop. Dezelfde prompt generatie van ChatGPT geeft die verschillen nog eens extra aan van @Mars Warrior.

Tip: Best of both worlds. Zet een lokaal gegeneerde afbeelding in een online AI generator en vraag om een analyse met de verbeterpunten. Laat deze ook uitvoeren en vraag om de prompt voor je gebruikte AI-model. Zo leer je ook om beter consistente prompts te schrijven.

Die prompt in Gemini geeft een wat geraffineerder resultaat bij de eerste generatie. Met een portrait mode daarna voor het visuele effect. Is daarna ook fraai als een 4K-generatie, zonder upscale. Daarvoor heb je dan wel een abonnement nodig.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k4pDwPCg/e-Gemini-Generated-pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wxnQTSmV/e-Gemini-Generated-pc.jpg
Gemini Prompt:
A vertical portrait orientation of a surreal fashion-fantasy body art transformation. A person sits gracefully on a stone bench with their back turned to the camera, seamlessly transforming into a peacock. Their back and shoulders are adorned with intricate, iridescent peacock scales and feathers in vibrant shades of emerald green, deep blue, and purple that blend directly into smooth skin. A long, lavish cascade of dramatic peacock tail feathers spreads out densely beneath them, overflowing down the bench and onto the dark floor, with highly detailed golden-blue eye patterns. The head is decorated with a matching feathered crown and crest. Soft, dramatic studio lighting against a dark, moody background highlights the rich textures and luminous metallic details. Hyperrealistic, highly detailed, dark cinematic fine art style.

[ Voor 3% gewijzigd door Dosio op 21-09-2026 17:56 ]

Dosio schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:52:
[...]Het gaat er meer om je die prompts voor oude modellen nog zou willen leren als je steeds dezelfde fouten en matige resultaten blijft houden. Terwijl er met online AI betere en betrouwbare resultaten direct beschikbaar zijn. Ook gratis met beperkingen, waarbij je geen betaalgegevens hoeft achter te laten.
Tsja, het zal allemaal wel, ik ga er niet verder meer op in.
Ik werk zoals ik werk en that's it, deal with it.
Vooralsnog weet Gemini het beeld wat ikzelf in gedachten had behoorlijk te verkloten, getuige alleen al die sjaal om de nek. Dat jij het een betere afbeelding vindt is prima, maar realiseer je wel dat je die afbeelding nooit had kunnen laten maken zonder mijn originele prompt.

• Mars Warrior
Ik heb een nieuw thema ontdekt 🫣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57HbiAtczNmNAmOydpWvxTTfT5g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JCoSliKe4yFSdpKuE0YCZNpY.png?f=fotoalbum_large

Met dank aan ChatGPT voor de teksten 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czgHh_RM-K999KTb1URvjJDNsJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbyeqMi1N1g59pRRrGitpKZ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Mars Warrior op 21-09-2026 19:37 ]

Titel: A bourbon street barfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZNtR6S3rT4k5QVoEQKqTu0FMF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CMu2tG5KncOGQHaUCu7Huge.jpg?f=fotoalbum_large
code:
1
A surreal, creepy black hairy housefly standing upright on a cobblestone street in autumn, dressed in an elegant, vibrant red lace dress with intricate floral patterns, and wearing shiny red Victorian-style ankle boots. The fly has large, detailed compound eyes in a vivid red color and delicate, translucent wings with golden veining. It is leaning casually against an ornate, vintage green streetlamp, holding a small bottle of red liqueur with an antique label saying 'Yellowstone'. Fallen autumn leaves scatter the wet stone pavement, reflecting the moody, misty atmosphere of a foggy park in the background. Soft, diffused lighting gives the scene a dreamy, fairytale-like quality, with a blurred, old-fashioned lantern glowing gently in the distance. The style is hyper-realistic with a blend of cinema noir and high fashion editorial photography. Cinematic depth of field, vibrant colors, high detail, full-body character shot, 4K render
Deze prompt al eerder gebruikt met een ouder model. Mooi om te zien hoe de nieuwere modellen een veel realistischer beeld opleveren.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Voor de volledigheid, de vrouwelijke pauw ziet er niet zo uit ;)

• EverLast2002
Ben weer een ander pad ingeslagen, onder het mom van 'gaat nergens over maar wel leuk'...(klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgoiErZvCgpSUM3lKU0G1HjXUWQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I7Fi7aKsEldJh4ubSyObuUJk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_CszFIojqYUTdIySMeb1OGMV-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LyPPgQaX0OCDfLYH5iEGjVoN.png?f=fotoalbum_large

dat sci-fi thema boeit me wel, ben dat nog aan het verder uitwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFtLF-E5-ShLKhanX-Ht6FleH2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3KQDlPNrzCfbqdV29TAMM1im.png?f=fotoalbum_large

dit is een drone vlucht op hoge snelheid. wordt ook nog verder uitgewerkt. zijn probeersels en kijken waar het naartoe gaat.

Krea2 Turbo, 2x KSamplers beide 8 steps, euler_a/beta57.

Misschien leuk om eens te proberen : dezelfde LoRa 2x of 3x toepassen in 1 render, dat geeft soms hele verrassende resultaten..... Ik heb deze afbeeldingen gedaan met LoRa's actief alleen op de 2e KSampler.

prompt:
Shot on IMAX 65mm large format film with 2x anamorphic 40mm lens, 2.39:1 frame, f/8. Camera 1 meter above a rubble-strewn cavern floor, low-angle wide view along a colossal passageway of matte-white modular pylons. High in the cavern ceiling, a collapsed aperture 180 meters in diameter admits a single shaft of direct sunlight at 5600 K. The sun is only 0.53 degrees across, so the beam is nearly parallel with sharp edges. Suspended mineral dust scatters the light forward and makes the whole shaft visible as a solid column that lands on a single pylon at frame-right.

The lit pylon is matte ceramic-composite alloy at near-blown-out white, CIE Lab L* 95, a* 0, b* 2, Ra 3.2 µm, with flowing organic-industrial curves, sweeping ribs, deep bays, gigantic arches and extreme greebling of valves, cooling fins, conduits, hatches and fasteners. Its Dayglow Orange markings, L* 66, a* 62, b* 76, with stenciled text "TOXIC", warning symbols and serial numbers, glow at full saturation in direct sun. Outside the beam, the remaining pylons sit in blue-black shadow, lit only by the cyan emission of their 40-meter translucent aqua-glass power cells, L* 85, a* -45, b* -12, which show copper-wound engines, turbines and fiber-optic trunks inside.

At the foot of the lit pylon, six human engineers, 1.8 meters tall, stand as tiny silhouettes on a rubble cone that fell through the aperture. The pylon is 120 meters wide at its base. Fresh dust hangs over the debris and settles as a pale film on nearby surfaces, while older paint elsewhere is chipped and scratched.

Rock walls, hanging formations and fractured pillars surround the aperture and fall to absolute black away from the beam. Distant gantries and bridges are marked by small lights. 8k, path-traced, physically accurate volumetric scattering, monumental scale.
prompt:
Shot on IMAX 65mm large format film, 35mm prime lens, f/22. Camera 0.5 meters above the cavern floor, one-point linear perspective down a colossal passageway of matte-white modular pylons. The composition is a graphic poster: large simplified shapes, strong silhouettes and roughly 40 percent negative space of pure black. A single hard key lamp, small in angular size and placed 15 degrees above the horizon at camera-left, produces razor-edged shadows that fall in long diagonals across the floor and the pylon faces.

Palette is near-monochrome. Lit alloy is almost blown-out white, matte ceramic-composite at CIE Lab L* 94, a* 0, b* 1, Ra 3.2 µm. Shadow planes and voids sit at L* 2. The only chromatic accents are Dayglow Orange markings, L* 66, a* 62, b* 76, with stenciled text "TOXIC", hazard symbols and serial numbers, and a thin cyan line of light, L* 85, a* -45, b* -12, where the 40-meter aqua-glass power cells glow inside deep recesses.

At bottom-center, six human engineers, 1.8 meters tall, are solid black silhouettes on the white floor plane. The pylon beside them is 120 meters wide at its base.

Detail is concentrated on the lit planes only: millions of greebles such as valves, cooling fins, conduits, hatches and fasteners, with flowing organic-industrial curves, sweeping ribs, deep bays and gigantic arches. Shadowed areas collapse into solid black shapes with no interior detail. Orange paint is scratched and chipped, with a thin film of mineral dust on upward faces.

The cavern has no sky. Rock walls, pillars and hanging formations are pure black silhouettes against a faint gray haze. Distant structures lose contrast in steps. 8k, path-traced, high-contrast graphic composition, overwhelming scale.
prompt:
Shot on IMAX 65mm large format film, 18mm wide-angle lens, f/8, 24 fps at a 180-degree shutter (1/48 s). First-person drone view flying at 35 meters per second, 4 meters above the cavern floor, along the central axis of a colossal passageway of matte-white modular pylons. Foreground rock 3 meters away is smeared into radial motion blur (about 0.7 meters of travel during the exposure), while the pylons 150 meters ahead stay nearly sharp. The frame is slightly banked at about 8 degrees.

Ahead, on a lit maintenance platform 300 meters away, six human engineers, 1.8 meters tall, appear as tiny vertical marks (about 0.34 degrees of arc). The pylons are 120 meters wide at their base and pass at both frame edges as streaking white walls.

Alloy: matte ceramic-composite, CIE Lab L* 92, a* -0.5, b* 2, Ra 3.2 µm, with flowing organic-industrial curves, sweeping ribs, deep bays and gigantic arches, covered in fine greebles that dissolve into motion streaks toward the frame edges. 40-meter translucent aqua-glass power cells, emission L* 85, a* -45, b* -12, flash past with their internal turbines and copper-wound engines visible as flickering silhouettes. Dayglow Orange markings, L* 66, a* 62, b* 76, with stenciled text "TOXIC", stretched into orange streaks at the periphery and sharp near the vanishing point.

The cavern has no sky. Rock walls and hanging formations blur past on both sides, the ceiling is lost in darkness, and distant gantries and bridges are marked by small lights that stretch into short lines. Cyan illumination from the cells, hard white lamps in pools, and black recesses. Dust and haze are pulled into long streaks by the airflow of the flight. 8k, path-traced, extreme sense of speed and depth.

• Mars Warrior
@EverLast2002 is er een Max prompt lengte voor Krea2 eigenlijk voordat deze zaken gaat vergeten?

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:10:
@EverLast2002 is er een Max prompt lengte voor Krea2 eigenlijk voordat deze zaken gaat vergeten?
Technisch gezien, geen idee (zal vast ergens beschreven staan). Ik gebruik zelf een bf16 8GB text model i.p.v. het 4GB model, dus daar kan ie veel info uithalen. Daarnaast merk ik dat een goede one-liner of twee regels prompt vaak al hele goede resultaten geven. In mijn eigen workflow gebruik ik de 'Krea2_TextFusion_Refusal_Reduction.safetensors' LoRa, die haalt de rem eraf en haalt veel meer uit het Krea2 model naar boven (wat er al in zit maar standaard wordt gecensureerd).
edit:
The hard character limit for a Krea 2 Turbo prompt is 5,000 characters, which roughly corresponds to a token limit of around 500 tokens (or roughly 350 to 400 words maximum depending on the specific text encoder setup).

[ Voor 15% gewijzigd door EverLast2002 op 22-09-2026 12:16 ]

• Mars Warrior
Als variant op de vlieg :o

The Drunk Mantis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tt3FZ8NFyNnW4kk0oSttQ0I2rgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/79BT3S1dP6Kr24XIQVosechi.png?f=fotoalbum_large

The Sting and the Bottle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlZQCFqcywae5--QdliYYkkaADc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OR49J5cDv8PVg75q6s4pW02T.png?f=fotoalbum_large

Poison In Lace

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q72PhBJjqLFqAQjZMdKa0uw6otk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M5i53SAdW8LDfhkyAeqBF4M4.png?f=fotoalbum_large

(De laatste was wederom lastig vanwege "beleid")

Deleon78 schreef op maandag 21 september 2026 @ 23:11:
Voor de volledigheid, de vrouwelijke pauw ziet er niet zo uit ;)
De prompt niet gelezen? "Surreal......."

• Mars Warrior
Als sluitstuk heb ik een slak geprobeerd. Zelfde achtergrond en lantaarn bij de 1ste...

Enkel de fles is op magische wijze verdwenen :D. De "slijmjurk" is dan wel weer aardig gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoXciP6fE1QgU7wdBaJQfMZ3Gww=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ejpfauA8mp2YeJeiMOvUwgVy.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens heb ik ChatGPT collages laten maken van 4 afbeeldingen. Dat werkt op zich best goed. Is ook snel klaar. Normaliter zeg ik vervolgens tegen ChatGPT: maak er maar losse afbeeldingen van, en dan is dat ook snel gedaan.

Nou ja. Deze keer bleek dat lastig te zijn. Blijkbaar is de beoordeling van het "beleid" op het hele beeld en kan ChatGPT dan variaties maken die als losse afbeeldingen niet mogen. Pffffffffffffffff. Raar beleid hoor.

Een zittende slak die wat drinkt mocht uiteindelijk weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcRh8wNpzptS3rJ9mOCtjam1Jn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cb1UNYZEmVpT5Wj83xB719Im.png?f=fotoalbum_large

De tweede uit de collage bleek een groot probleem te zijn als losse afbeelding. Ik vermoed omdat ChatGPT een naaktslak als variant had genomen! Een slak zonder huisje dus. Ach ja. Zo leer je wel prompts schrijven hoor door "verboden" woorden te vermijden. "Een vrouwelijke slak zonder huisje die zich omhoog drukt dus".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsL7HTi7aYbWXfc_7n949ZYN2sI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1soaApJII2O78ILO2pdRDHya.png?f=fotoalbum_large

Soms vraag ik me wel af op welk materiaal ChatGPT getraind is :X

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

SkyStreaker schreef op zondag 13 september 2026 @ 23:00:
Ik wou hier toch graag een Suno tune van mij droppen; https://suno.com/s/3sJDVS5gYYF7Wb9I

Ik was al onder de indruk van v5.x maar v6 - Jeetje.
Wat is je eigen inbreng/input hiervoor precies geweest?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• SkyStreaker
Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:36:
[...]

Wat is je eigen inbreng/input hiervoor precies geweest?
De tekst komt uit losse gedachten van mezelf, beetje samen met hulp van een lokaal LLM wat consistenter gemaakt, eerlijk is eerlijk - ik ben geen songwriter. Daarna meerdere iteraties gedraaid, want v6 reageert merkbaar anders op dezelfde steekwoorden dan v5.x. Het verschil zit vooral in volume en body: bij v5 at Will Smith nog een beetje spaghetti, bij v6 zie je hem echt kauwen als ik het metaforisch zou willen uitleggen.

Leuk dat je ook eens langskomt in het topic trouwens. Opvallend dat je specifiek een post van tien dagen terug uitpikt, die ik gewoon voor de leuk had neergeplempt omdat ik blij was met het resultaat. Heb je zelf ook iets gemaakt om te delen?
EverLast2002 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:12:
Ben weer een ander pad ingeslagen, onder het mom van 'gaat nergens over maar wel leuk'...(klikbaar):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

dat sci-fi thema boeit me wel, ben dat nog aan het verder uitwerken.

[Afbeelding]

dit is een drone vlucht op hoge snelheid. wordt ook nog verder uitgewerkt. zijn probeersels en kijken waar het naartoe gaat.

Krea2 Turbo, 2x KSamplers beide 8 steps, euler_a/beta57.

Misschien leuk om eens te proberen : dezelfde LoRa 2x of 3x toepassen in 1 render, dat geeft soms hele verrassende resultaten..... Ik heb deze afbeeldingen gedaan met LoRa's actief alleen op de 2e KSampler.

prompt:

[...]

prompt:

[...]

prompt:

[...]
DIE MIDDELSTE IS VET! :o :o :o _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 16:49 ]

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:43:
[...]

De tekst komt uit losse gedachten van mezelf, beetje samen met hulp van een lokaal LLM wat consistenter gemaakt, eerlijk is eerlijk - ik ben geen songwriter. Daarna meerdere iteraties gedraaid, want v6 reageert merkbaar anders op dezelfde steekwoorden dan v5.x. Het verschil zit vooral in volume en body: bij v5 at Will Smith nog een beetje spaghetti, bij v6 zie je hem echt kauwen als ik het metaforisch zou willen uitleggen.

Leuk dat je ook eens langskomt in het topic trouwens. Opvallend dat je specifiek een post van tien dagen terug uitpikt, die ik gewoon voor de leuk had neergeplempt omdat ik blij was met het resultaat. Heb je zelf ook iets gemaakt om te delen?
Ik probeer te achterhalen wat ik eigenlijk hoor. Wat was je inbreng in de muziek zelf?

Ik hoor een soort lo-fi-achtige vibe met wat variatie in percussie en effecten bij de zang, en vooral telkens dezelfde twee akkoorden. Was dat ook wat je voor ogen had?

Zucmantaks, nu 💰 !

• SkyStreaker
Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:55:
[...]

Ik probeer te achterhalen wat ik eigenlijk hoor. Wat was je inbreng in de muziek zelf?

Ik hoor een soort lo-fi-achtige vibe met wat variatie in percussie en effecten bij de zang, en vooral telkens dezelfde twee akkoorden. Was dat ook wat je voor ogen had?
De stijltags staan gewoon bij het nummer als je het opent op Suno. Die gebruik ik om de richting te sturen. Ik ben geen muzikant, dus welke akkoorden erin zitten heb ik niet zelf bepaald. Dat is wat het model ervan maakt. Die lo-fi-sfeer was bij dit nummer wel wat ik zocht: het maakt het wat rustiger en meer downtempo, met minder rare sprongen. Wat meer consistente harmonie, if you will. Ik kies wel specifiek wat tags en probeer weg te blijven van het commerciële geluid. Natuurlijk is dit vrij lastig, maar stel dat ik bijvoorbeeld de nylon gitaar vervang met een bassoon of een didgeridoo. Dan wordt het al vrij anders en stuurt het meer van "common grounds" af. Dat probeer ik dus wel bewust te doen. Drumfunk sub-genre is een nieuwere poging, neurofunk heb ik nog wel eens eerder geprobeerd maar die wil naar mijn gevoel niet zo lekker op Suno met v6/6-Wild.

Op dit moment wanneer ik de tijd ook heb, probeer ik instrumentele aansturing via de lyrics, Suno maakt dit mogelijk door korte instrumentale beschrijving tussen haakjes (start with detuned piano, occasional muffled trumpet tones) etc.

Bij dit nummer pas ik dat bijv. toe -> Warp Speed

V.6-Wild voegt wel wat dingen toe die je niet altijd direct verwacht. Soms hangt het ook echt net af waar je de settings zet. Wat ik sowieso probeer is om vanaf de standaard "textures" die Suno nogal probeert erin te stouwen af te stappen. Vrij lastig in mijn beleving.

Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat ik graag in het D&B-hoekje zit :+

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 17:31 ]

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 17:20:
[...]De stijltags staan gewoon bij het nummer als je het opent op Suno. Die gebruik ik om de richting te sturen. Ik ben geen muzikant, dus welke akkoorden erin zitten heb ik niet zelf bepaald. Dat is wat het model ervan maakt. Die lo-fi-sfeer was bij dit nummer wel wat ik zocht: het maakt het wat rustiger en meer downtempo, met minder rare sprongen. Wat meer consistente harmonie, if you will. Ik kies wel specifiek wat tags en probeer weg te blijven van het commerciële geluid. Natuurlijk is dit vrij lastig, maar stel dat ik bijvoorbeeld de nylon gitaar vervang met een bassoon of een didgeridoo. Dan wordt het al vrij anders en stuurt het meer van "common grounds" af. Dat probeer ik dus wel bewust te doen. Drumfunk sub-genre is een nieuwere poging, neurofunk heb ik nog wel eens eerder geprobeerd maar die wil naar mijn gevoel niet zo lekker op Suno met v6/6-Wild.

Op dit moment wanneer ik de tijd ook heb, probeer ik instrumentele aansturing via de lyrics, Suno maakt dit mogelijk door korte instrumentale beschrijving tussen haakjes (start with detuned piano, occasional muffled trumpet tones) etc.
Bij dit nummer pas ik dat bijv. toe -> Warp Speed
V.6-Wild voegt wel wat dingen toe die je niet altijd direct verwacht. Soms hangt het ook echt net af waar je de settings zet. Wat ik sowieso probeer is om vanaf de standaard "textures" die Suno nogal probeert erin te stouwen af te stappen. Vrij lastig in mijn beleving.
Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat ik graag in het D&B-hoekje zit :+
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je voor muziek beter je kostbare tijd in een programma zoals Fruity Loops kunt stoppen om een song te schrijven. Met een beetje oefening komt er dan iets uit wat 10 x beter klinkt dan die AI-slop en waarvan je ook nog kunt zeggen dat je het (op de samples na) helemaal zelf gemaakt hebt. Muziek maken is iets waar AI nooit echt goed in zal worden.

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Als je helemaal geen hand had in de melodie, de harmonie of ritmiek, wat ben je er dan mee opgeschoten? Je had blijkbaar geen muzikaal vocabulaire en je hebt dat hiermee ook niet opgedaan.

Ik kan me er iets bij voorstellen als je wat op een keyboard hebt gepingeld je AI gebruikt om te verkennen van hoe je idee zou klinken bij bepaalde instrumentatie die buiten je bereik ligt, maar dan heb je een significant deel van het creatieve werk ook daadwerkelijk zelf gedaan.

Zucmantaks, nu 💰 !

• SkyStreaker
Jongens, het is gewoon voor de leuk. Af en toe eens even tussendoor. Jullie reacties komen op mij best wel negatief over eerlijk gezegd. Wat is nou het verschil hier met Stable Diffusion en soortgelijk? Hetzelfde laken een pak toch? Daar post iedereen hier ook z'n plaatjes van zonder dat er gevraagd wordt of je het niet gewoon zelf had moeten tekenen.

@Yaksa , ik snap dat je het goed bedoelt met die Fruity Loops tip, maar AI-slop komt gewoon niet zo lekker binnen. Dit topic is toch juist bedoeld voor AI content creation en om elkaar een beetje verder te helpen? Staat zelfs bovenaan in dat gele balkje.

@Bananenplant , dat stukje over AI gebruiken om instrumenten te verkennen die buiten je bereik liggen snap ik wel, daar zit wat in. Maar dat ik geen muzikaal vocabulaire zou hebben klopt niet helemaal. Met "geen muzikant" bedoelde ik dat ik geen instrument speel, maar ik ben in Reason best redelijk bedreven geweest. Dus helemaal blanco ben ik niet, Suno is voor mij gewoon een andere manier van spelen. Ik deel iets waar ik blij mee was.

Edit: reply op Yaksa aangepast. Die was té en niet als zodanig bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 23-09-2026 18:38 ]

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:27:
Jongens, het is gewoon voor de leuk. Af en toe eens even tussendoor. Jullie reacties komen op mij best wel negatief over eerlijk gezegd. Wat is nou het verschil hier met Stable Diffusion en soortgelijk? Hetzelfde laken een pak toch? Daar post iedereen hier ook z'n plaatjes van zonder dat er gevraagd wordt of je het niet gewoon zelf had moeten tekenen.
Dat is mijn observatie bij veel van die plaatjes ook: hoe weinig concreets er in de prompts staat over creatieve keuzes zoals bijvoorbeeld de compositie. Dingen waar je normaal gesproken controle over zou nemen als je het zelf maakte.

Zucmantaks, nu 💰 !

SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:27:

@Yaksa , ik snap dat je het goed bedoelt met die Fruity Loops tip, maar AI-slop komt gewoon niet zo lekker binnen. Dit topic is toch juist bedoeld voor AI content creation en om elkaar een beetje verder te helpen? Staat zelfs bovenaan in dat gele balkje.

@Bananenplant , dat stukje over AI gebruiken om instrumenten te verkennen die buiten je bereik liggen snap ik wel, daar zit wat in. Maar dat ik geen muzikaal vocabulaire zou hebben klopt niet helemaal. Met "geen muzikant" bedoelde ik dat ik geen instrument speel, maar ik ben in Reason best redelijk bedreven geweest. Dus helemaal blanco ben ik niet, Suno is voor mij gewoon een andere manier van spelen. Ik deel iets waar ik blij mee was.

Edit: reply op Yaksa aangepast. Die was té en niet als zodanig bedoeld.
Nou, het schrijven van een goed prompt waar een plaatje uit komt wat je in gedachten had is toch wel ff wat anders dan AI opdracht te geven wat noten achter elkaar te gooien en een AI ritme er onder te zetten. Da's alles behalve hetzelfde laken.
En als je aangeeft best goed te zijn in Reason dan zou ik daar mee verder gaan voor wat muziek betreft. Bij muziek maken geldt dat de artiest volledige controle had op het eindresultaat en dat is meestal ook te horen. AI gegenereerde muziek mist de vibe, tempowisselingen, variëteit in solo's en nog meer. En je kunt het zelf niet afmixen of achteraf een spoor wijzigen.
Bij (lokaal) AI gegenereerde afbeeldingen heb ik zowat alles in eigen hand, kwestie van goede promptbuilding en sturing van het model. Afbeeldingen zijn eigenlijk ook alleen meer 2d visualisaties, muziek is zoveel meer.
Maar misschien is het ook een kwestie van smaak, en daar mag iedereen een mening over hebben toch. Het was ook niet bedoeld om af te kraken, ik had misschien beter kunnen zeggen dat jouw nummer nooit Alarmschijf van de Week zou kunnen worden. En v.w.b. helpen betreft; dat doe ik al, ga verder met Reason, ga je veel meer plezier aan hebben. Er loopt hier een heel leuk topic (How to become a Producer - Deel IV) waar je je muziekstukken kunt posten en waar mensen zitten die heel veel verstand van goede muziek hebben en die je verder kunnen helpen.

Bananenplant schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:48:
[...]Dat is mijn observatie bij veel van die plaatjes ook: hoe weinig concreets er in de prompts staat over creatieve keuzes zoals bijvoorbeeld de compositie. Dingen waar je normaal gesproken controle over zou nemen als je het zelf maakte.
Geef 's een voorbeeld?
Want over het algemeen ben ik toch wel redelijk kritisch dat mijn prompts ook daadwerkelijk datgene weergeven wat er in de prompt staat. E.e.a. hangt ook van het model af en of je wel of niet LoRa's gebruikt. Sommige modellen reageren gewoon goed op bepaalde prompts en zetten meteen de compositie neer die je in gedachten had en soms moet je dingen zoals camerapositie, scherptediepte, lenstype, belichting en achtergrond goed in prompt omschrijven.

• Deleon78
Elke pixelartist zou hetzelfde kunnen zeggen over alle afbeeldingen die hier gepost worden. De meningen zijn slechts een andere tint grijs. Leven en laten leven?

• Dosio
  • Niet online
SkyStreaker schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:43:
[...]

Leuk hoor. Dit topic is inderdaad voor alle AI content.

Ik heb uit nieuwsgierigheid ook eens een song gemaakt met het gratis Remixy.ai. Lyrics samen met ChatGPT bedacht, song met prompt in Remixy, paar klikken en klaar. Ik ben verrast hoe razendsnel deze AI gaat en het klinkt best lekker. Vooral het volume even goed hoog zetten.

Deze kan zo op Spotify. :P

prompt en klik de link.
Make it catchy, uptempo, and country, with a sticky, sing-along superglue hook, while keeping it distinct from Neon Moon. The singer is a young male about 23 years old, with an American Texas sound and a voice like the singer of Role model.
https://remixy.ai/song/30574abc-5c9a-4a24-828b-da64130d0810

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcbgmSvwgG22DJeP1c8l5NHfc8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LHDJsHhWSQXDQByCZNHulKr.png?f=fotoalbum_large
Deleon78 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:40:
Elke pixelartist zou hetzelfde kunnen zeggen over alle afbeeldingen die hier gepost worden. De meningen zijn slechts een andere tint grijs. Leven en laten leven?
Definieer pixelartist.

Titel: Where There are no Roads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmJ9-DCBdZjni0hW4D67mFvKmiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InrXlu9DaQgnf2rkqjFSH2Bp.jpg?f=fotoalbum_large
(dubbel)klikbaar
code:
1
Retro-futuristic charging station in a post-apocalyptic desert landscape, 1950s American diner architecture with a large rounded roof, faded red signage reading 'ABB', surrounded by rusted charging points and cracked concrete. A sleek, teal-colored atomic-age flying car with fin-like thrusters is hovering, plugged into an old-fashioned 'ABB' charging station with tangled cables. The car has an aerodynamic, submarine-inspired design, glossy paint, and retro vents. Background features vast open plains, distant snow-capped mountains, and a hazy green sky. A lone man in a trench coat and fedora stands near a red Coca-Cola vending machine, evoking noir mystery. Atmospheric lighting, worn textures, vintage sci-fi aesthetic, dieselpunk meets Fallout-style environment, cinematic, richly detailed, 4K resolution, ultra-realistic rendering
Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.

• Deleon78
Pixelpainter, iemand die elke pixel met de hand plaatst.
Deleon78 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 21:54:
[...]Pixelpainter, iemand die elke pixel met de hand plaatst.
Oh, dat. Heb ik lang geleden ook gedaan. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2UpryGg8czyE-OTKnW0SmNZ5Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxkcVJNK3Wymtc3Dx8EV9p4s.jpg?f=fotoalbum_large

Maar tegenwoordig hou ik het even bij AI art:

Titel: White and Pure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxuR_EVdaulP9dm2OgQqggnmEi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLrtQ2pMC53MFWSbQXcCKpr3.jpg?f=fotoalbum_large
Ook weer een wat oudere prompt, nu met Krea2 Turbo gegenereerd.
Let vooral op de opbouw van de prompt, deze is wat anders dan anders. Op het eind leg je met separate zinnen de camera, het licht, de stijl en de sfeer vast. Dat werkt goed en is ook leesbaarder.
code:
1
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature,  a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.

• EverLast2002
@Yaksa

“Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.”

Leuk om te lezen, ik heb namelijk hetzelfde: ook oude prompts opnieuw uitproberen met Krea2 Turbo 👍🏼😎

• EverLast2002
@SkyStreaker

“DIE MIDDELSTE IS VET!”

Dit soort reacties maakt je dag weer helemaal goed 😊 thanks!

Overigens is de prompt hiervan herschreven (van een oude flux.2 prompt) door……. claude.ai

Claude maakt in mijn beleving hele goede prompts. Uitwerking ervan en het omzetten naar een afbeelding (veel experimenteren) ligt bij jezelf.

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:36:
[...]

Titel: White and Pure
[Afbeelding]
Ook weer een wat oudere prompt, nu met Krea2 Turbo gegenereerd.
Let vooral op de opbouw van de prompt, deze is wat anders dan anders. Op het eind leg je met separate zinnen de camera, het licht, de stijl en de sfeer vast. Dat werkt goed en is ook leesbaarder.
code:
1
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature,  a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.
Omdat je er gisteren naar vroeg :) : bij dingen die door AI gegenereerd zijn zit ik me vaak af te vragen "is dit nu kunst?". En dat prikkelde me wel tot nadenken over wat ik daar eigenlijk precies mee bedoel. Artistieke intentie en dat iemand zelf artistieke keuzes maakt zijn dingen die ik belangrijk vind, daarzonder heb ik simpelweg geen interesse in een afbeelding (of nummer). Als ik deze afbeelding nu bekijk vraag ik me af waarom ik zie wat ik zie, waarom wat waar staat en waarom het eruit ziet als het eruit ziet. En ik lees inderdaad bijna alles terug :) . Hoe het meisje haar handen houdt niet, maar dat valt denk ik binnen de dingen die je bij toeval cadeau krijgt, dat gebeurt ook als je een foto maakt of experimenteert met schilderen of iets dergelijks.

En wat ik eerder al bedacht: dat schilderij met die waterval en die verzopen kat vond ik ook duidelijk positief opvallen :) .

Dat gezegd hebbende vraag ik me wel iets af. Een wijs iemand vertelde me eens dat beperkingen creativiteit drijven. Bijvoorbeeld: je gebruikt een bepaalde schildertechniek en hebt maar een beperkt aantal kleuren verf. Of: je bespeelt een instrument als amateur en beheerst een beperkt aantal toonladders en technieken. Het proces van daar meer uit melken dan je vantevoren had kunnen bedenken en zo je creatieve vocabulaire uitbreiden, ik zie nog niet helemaal hoe dat werkt als je AI gebruikt.

Zucmantaks, nu 💰 !

• Dosio
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:26:
[...]

Titel: Where There are no Roads
[Afbeelding]
(dubbel)klikbaar
code:
1
Retro-futuristic charging station in a post-apocalyptic desert landscape, 1950s American diner architecture with a large rounded roof, faded red signage reading 'ABB', surrounded by rusted charging points and cracked concrete. A sleek, teal-colored atomic-age flying car with fin-like thrusters is hovering, plugged into an old-fashioned 'ABB' charging station with tangled cables. The car has an aerodynamic, submarine-inspired design, glossy paint, and retro vents. Background features vast open plains, distant snow-capped mountains, and a hazy green sky. A lone man in a trench coat and fedora stands near a red Coca-Cola vending machine, evoking noir mystery. Atmospheric lighting, worn textures, vintage sci-fi aesthetic, dieselpunk meets Fallout-style environment, cinematic, richly detailed, 4K resolution, ultra-realistic rendering
Ook deze prompt al 'ns eerder gebruikt met een ouder model. Krea2 Turbo maakt 'm weer mooier.
Om een vergelijking te maken post dan ook het origineel met de prompt erbij. Anders is het zo nietszeggend. Je plaatst nu achter elkaar een aantal van deze reposts met een ander model, hier kunnen wij niet op zoeken.

Wat is dan precies mooier, of wat gaat dan volgens jou beter? Ik ben benieuwd naar de verschillen en onderbouwing.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een schitterende creaties komen hier voorbij zeg.

Ik gebruik hem eigenlijk voor aanpassen van afbeeldingen (auto's) om te kijken hoe kleuren-velgen combinaties staan. Vroeger zat ik zelf altijd te rommelen, maar dit is toch wel enorm handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BVV7sMnz/AIEnhancer-AI-Image-Gemini-Generated-Image-io7mmbio7mmbio7m.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 24-09-2026 10:56 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Deleon78
Mad-Matt schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:56:
Wat een schitterende creaties komen hier voorbij zeg.

Ik gebruik hem eigenlijk voor aanpassen van afbeeldingen (auto's) om te kijken hoe kleuren-velgen combinaties staan. Vroeger zat ik zelf altijd te rommelen, maar dit is toch wel enorm handig.

[Afbeelding]
Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deleon78 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:28:
[...]

Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)
Dit is ook trial and error. Vaak 5 spaken ipv 6, verkeerd ontwerp, ga zo maar door. maar deze was succesvol

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Mars Warrior
Ik ben de laatste tijd eens lekker aan het spelen met tig modellen die ik dezelfde prompt geef. Daarmee zie ik dat hoe goed of slecht de prompt ook is, dat elk model òf dingen zelf verzint, òf dingen uit de prompt totaal negeert.

Het lijkt niet uit te maken of ik een lokaal oud of nieuw model pak, of een Lite, Pro, Max, Turbo, Ultra of hoe die modellen ook genoemd worden.

Het "verbeteren" van de prompt is elke keer wel een uitdaging. Sommige modellen blijken lastig bij te sturen te zijn, of je krijgt weer andere afwijkingen cadeau. Dus ik kies dan altijd maar de afbeelding die ik het beste vind.

Ik heb voor dit voorbeeld de prompt van de Yak en het meisje genomen:
Create a hyper-realistic, ethereal fantasy portrait in a soft, dreamlike atmosphere. The scene features a serene, mythical setting bathed in diffused white light. The focal point is a massive, majestic white creature resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands. Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence. Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety. The girl is small, pale-skinned, and ethereal in appearance, with long, silvery-white hair cascading down her shoulders. She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony. Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur. The color palette is entirely in shades of white, cream, and light grey high key, with extremely soft shadows and no harsh contrast. Set the background as a minimalist, light-filled room or misty void with no distractions, enhancing the purity and surrealism of the moment. Capture the deep emotional connection between the girl and the creature, a sense of unity, peace, and trust in a tranquil, fantasy realm. Camera: Medium shot, objects centered in view, low angle, straight-on. Lighting: Soft, diffused, ethereal. Color palette: Monochrome whites and creams, minimal contrast. Style: Hyperrealism meets magical realism. Studio-quality image, ultra high detail. Mood: Calm, otherworldly, nurturing, protective. Tags: fantasy creature, white yak, albino girl, surreal friendship, harmony, dreamlike setting, magical realism, peaceful bond.
Hier zitten een aantal zaken in die het ene model wel, en het andere niet goed meeneemt:
resembling a highland yak or mythical beast entirely covered in long, flowing, snow-white fur with thick, textured strands.
Its large, curved horns arc gracefully upward, giving it a peaceful yet regal presence
Its eyes are closed, leaning its massive head gently against a young girl seated beside it, suggesting a deep bond and sense of safety

Her expression is one of quiet joy and contentment as she leans her head into the beast's fur
She is wearing a delicate, all-white outfit made of soft knits and linen, evoking innocence and harmony.
Het origineel zie ik dan zo qua indrukken:
  • De vacht van de Yak is oké
  • De hoorns lijken niet direct op die van een Yak, maar voldoen wel aan de prompt (curved horns), dus de AI heeft in dit geval meer voorrang gegeven aan dat deel van de prompt
  • Het "leaning" gedeelte mis ik zowel bij de Yak als het meisje. Daarmee mis ik ook een beetje het "deep bond and safety" gedeelte
  • Kleding van het meisje klopt best goed met de prompt: wol en katoen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxuR_EVdaulP9dm2OgQqggnmEi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLrtQ2pMC53MFWSbQXcCKpr3.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de volgende
  • De vacht van de Yak is oké. Net wat ruwer dan de vorige interpretatie
  • De hoorns zijn echt van een Yak. Het deel van de prompt (curved horns) is daarmee, wat mij betreft, gedeeltelijk genegeerd.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik wel bij het meisje, niet bij de Yak. Waarom de Yak een soort gevlochten paardenstaart heeft die het meisje vasthoudt, ontgaat mij volledig.
  • Kleding van het meisje is erg simpel ingevuld gezien de gewenste sfeer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dPp_QhuqaucNEoffLGAVu897Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0QXQakGBvyVXjy9wX6xMzcR.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de volgende
  • De vacht van de Yak is enorm "fluffy". Voldoet niet echt aan de prompt. Het maakt het geheel wel lekker dromerig.
  • De hoorns zijn echt van een Yak. Het deel van de prompt (curved horns) is daarmee, wat mij betreft, gedeeltelijk genegeerd.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik zowel bij de Yak als bij het meisje.
  • Kleding van het meisje is netjes ingevuld. Wol en katoen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLFSM9DefeT_5HjK7CWpze76ZcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu0u3NUd8FTp7Er6nHDR2v2n.jpg?f=fotoalbum_large

Dan de laatste twee (zelfde model):
  • De vacht van de Yak is oké
  • De hoorns in de 1ste versie zijn conform de prompt (curved). Bij de tweede heb ik voorrang gegeven aan de Yak.
  • Het "leaning" gedeelte zie ik heel duidelijk bij zowel de Yak als bij het meisje. In dit geval vind ik deze versies de intieme en veilige sfeer het beste weergeven.
    Ook de verhouding tussen de enorme yak en het meisje vind ik beter kloppen dan in sommige eerdere afbeeldingen. Dat verstrekt de sfeer van veiligheid moet ik zeggen, samen met de ruwe vacht.
  • Kleding van het meisje is behoorlijk luxe (meer gebreid, lieflijker) ingevuld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgwbTkmQVW-DNsnIvFNQ9PCJIhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Ja1F7DgQhca4tmLObhezj1y.png?f=fotoalbum_large

De tweede versie met als correctie om meer de vorm van de Yak te volgen voor de hoorns.

Qua sfeer (leaning-gedeelte, dus veiligheid en bonding) vind ik deze overigens het beste uitkomen omdat de Yak nog net wat meer zijn kop heeft gekanteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BixeGmTq69TI1rov4Xvl0qtRyhA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hW4yJOxopWEykkq3kCCdGg6a.png?f=fotoalbum_large

Vanzelfsprekend zijn dit allemaal mijn interpretaties van hoe de prompt zich zou moeten vertalen naar een afbeelding. Ik heb met een aantal experimenten gemerkt dat ik dat lang niet altijd goed kan "inbeelden". Dus soms denk ik: dit is hem! Maar twee modellen later denk ik: nahhh, nee. Die ik net gemaakt heb, is veel beter.

En mijn voorkeur komt lang niet altijd uit op hetzelfde model. Zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik oude SDXL-afbeeldingen, waar de prompt vaak minder goed werd gevolgd (met daarbij ook nog een beperkt aantal woorden/karakters), soms beter dan de huidige modellen.

Deleon78 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:28:
[...]Ik heb het een tijdje geprobeerd om auto's te modden, bv andere koplampen, body aanpassen op plekken etc, maar daar was het duidelijk niet op getraind ;) Mooi dat dit wel werkt :)
Dat is mede een kwestie van een ander model gebruiken of een LoRa opzoeken die speciaal op auto's (met de bijbehorende triggers) getraind is. (Voorbeeldje, misschien niet exact wat je zoekt, maar er bestaat wel het e.e.a.)

Dosio schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:39:
[...]

Om een vergelijking te maken post dan ook het origineel met de prompt erbij. Anders is het zo nietszeggend. Je plaatst nu achter elkaar een aantal van deze reposts met een ander model, hier kunnen wij niet op zoeken.
Wat is dan precies mooier, of wat gaat dan volgens jou beter? Ik ben benieuwd naar de verschillen en onderbouwing.
Je hoeft "alleen maar" het hele forum door te nemen, ik post hier al enkele jaren.
Het lijkt mij niet handig om hele lange posts met allerlei oude posts te herhalen.
De gebruikers die hier al langere tijd zitten weten wat ik bedoel.
Lang verhaal kort: De modellen van nu zijn in staat om details beter weer te geven dan de oude modellen. En de compositie is vaak beter, minder rommelig. Plus dat de prompts consequenter worden gevolgd wat de reproduceerbaarheid bij verschillende seeds verbeterd.
Ik kan hier een hele cursus promptbuilding gaan geven, maar wanneer ik dan een link naar een site geef die dat allemaal probeert uit te leggen dan wordt mij verweten dat het lesmateriaal 'oud' is.

Mars Warrior schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:58:
Ik ben de laatste tijd eens lekker aan het spelen met tig modellen die ik dezelfde prompt geef. Daarmee zie ik dat hoe goed of slecht de prompt ook is, dat elk model òf dingen zelf verzint, òf dingen uit de prompt totaal negeert.
...................................................................
En mijn voorkeur komt lang niet altijd uit op hetzelfde model. Zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik oude SDXL-afbeeldingen, waar de prompt vaak minder goed werd gevolgd (met daarbij ook nog een beperkt aantal woorden/karakters), soms beter dan de huidige modellen.
Maar je leert er elke keer weer van!
Blijven experimenteren dus, er is nog genoeg te ontdekken....

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.