Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:51:
[...]

Licht is een kwestie van de prompt zo schrijven dat het niet te hard of te licht wordt.
Zoiets als dit bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.

Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zf0hZkY6/auggs.jpg

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-07 22:58
Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Ik ga een poging wagen....
Kan ik wel dezelfde VAE en text encoder blijven gebruiken of moet ik daarvoor speciale versies downloaden en installeren?

Edit: Geprobeerd (alleen de grotere versie ingeladen) maar dan ik krijg een foutmelding; AssertionError: You do not have Qwen3 state dict!
Ik denk dat ik wat depencies mis of zo.
je gebruikt de verkeerde QWEN versie. je moet de versie hebben die bij 9b hoort. ik gebruik zelf "qwen_3_8b_fp8mixed.safetensors". en vaak gebruik ik de GGUF versie ervan, die is beter met handen en gezichten renderen (Qwen3-8B-Q8_0.gguf). voor de GGUF versie moet je wel de GGUF loader node gebruiken, maar jij werkt met Forge Neo? daar ben ik niet mee bekend, ik gebruik ComfyUI.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:58
CR2032 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:07:
[...]Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.
Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.
Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4NJkEI0dx9gVKaPA6eeZU3OYX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBgP34NNqytDad5WNN5HwTKl.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Yaksa
Even iets totaal anders geprobeerd.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4orx-g9dphwdw4AMBXtqzLjMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ep1utbmdzvRoHsyEJrCf5WU.jpg?f=fotoalbum_large

Het beste bekijk je de afbeelding met deze song op de achtergrond; Dance On A Vulcano - Genesis

Prompt: chaotic, surreal realistic photo of a mad artist's complex imaginary vision, filled with weird surreal distorted creatures, ghosts and spirits from hell in a magical fantastical non existant scenery dancing around the top of an active vulcano, Jheronimus Bosch style. Miki Asai Macro photography, close-up, hyper detailed, sharp focus, studio photo, intricate details, highly detailed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• EverLast2002
De afgelopen dagen bezig geweest met Krea2 Turbo model, even Flux-2 gelaten voor wat het was. Beetje zoeken en uitvinden hoe bepaalde nodes verbonden moeten worden en wat de effecten zijn etc. Ben best enthousiast, nog veel testen te doen.

model: Krea-2-Turbo, 2x 8 steps (2x Ksamplers met euler/simple)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Cs3UeyLnC4U2-G4rLDCFzrW-jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r7cxndgspRPDo7l3umdH6Cji.png?f=fotoalbum_large

prompt:

Ultra-realistic documentary-style photograph shot on a 35mm lens, sharp focus throughout, cinematic composition, high detail. A Norwegian woman with Scandinavian facial features and braided blond hair leans against a dark BMW M5 E60 with her arms crossed and a gentle smile, wearing a pink Hello Kitty tank top, white spandex leggings, and pink Nike sneakers. The setting is a Shell gas station at noon, bright overhead sunlight beating down and casting harsh, hard-edged shadows across the concrete forecourt. Fuel pumps and industrial structures recede into the background, the whole scene washed in the flat, high-contrast glare of midday sun.

• CR2032
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:25:
[...]

Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
[Afbeelding]
Je ziet zelf het verschil blijkbaar niet. Met Lora's kun je bijvoorbeeld voor het licht veel meer spelen dan je ooit met alleen prompts kunt doen. Lora's hebben veel voordelen, het wordt vaak aktief getriggerd door steekwoorden in de prompt op te nemen. Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden. Dit is een voorbeeld van een belichtings lora , zoek de verschillen.

https://huggingface.co/linoyts/Flux2-Klein-Delight-LoRA

Afbeeldingslocatie: https://huggingface.co/linoyts/Flux2-Klein-Delight-LoRA/resolve/main/image_0.png

• Yaksa
CR2032 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:14:[...]Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden.
Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."

Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbv1DAOIP8NDi_jlGLqTTieIajo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr0vCDnZVMvzAE4yE4kf3gtU.jpg?f=fotoalbum_large

• CR2032
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]

Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."

Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
[Afbeelding]
Het gaat niet om donkere beelden of dat AI prompts schrijven. Laat maar, *knip, niet op de man spelen…

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2026 20:43 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
even los van de eerdere discussie, ik vind dit een mooie afbeelding. :)

• Yaksa
Op zoek naar de perfecte belichting.......

klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWve5V2gmhHxBS4HWWfAg2At0Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNLHmQ7WeBcrWwMdVGjan2Ke.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: a love couple of two lovely red squirrels in an autumn forest, searching for walnuts. Stunning nature photography, golden hour

No LoRa's where abused during the making of this picture

• Yaksa
Soms wil je wel 'ns weten wat een model allemaal kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eE-e3kqtzBpMCKyrQrdtoF2hcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6G3VXuG48IMyvkysiv2fFN7G.jpg?f=fotoalbum_large

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:32
Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:

[Afbeelding]
Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwd

• Yaksa
Tarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:09:[...]Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwd
Het model is Flux.2 klein, maar dat had je denk ik al door.
De prompt: Surreal dream sequence, time-bending narrative, fantastical creatures, ethereal landscapes, subconscious exploration, dreamlike atmosphere, symbolic elements, intricate details, subconscious symbolism, mind-bending perspective. Steampunk environment, clockwork machinery, Victorian elegance, industrial fantasy, intricate gears, retro-futuristic technology, mechanical wonders, detailed craftsmanship, brass and leather, imaginative world-building. Underwater fantasy realm, bioluminescent creatures, mystical ocean depths, mermaid folklore, vibrant coral reefs, aquatic magic, deep-sea exploration, ethereal lighting, mesmerizing underwater scene, marine fantasy. Time-traveling adventure, historical fusion, anachronistic elements, period costumes, paradoxical landscapes, time portals, temporal anomalies, historical figures in unexpected settings, visual storytelling through time. Psychedelic album cover, vibrant psychedelic colors, abstract patterns, mind-altering visuals, music-inspired art, synesthetic experience, visual representation of sound, trippy composition, transcendent atmosphere. small white text centered at the bottom in the picture: "FLUX.2 klein 4B"
Deze is gegenereerd in Forge Neo, met 20 steps (ja, veel te hoog, ik weet het).

• EverLast2002
This is Hank saying "hi" from Route 66. Zomaar even een test run met Krea2 Turbo. Ik zat even op een verkeerd spoor met upscalen en samplen, maar heb nu een goede setting te pakken (althans dat vind ik zelf).

model: Krea2 Turbo (int8), steps 8 (sampler1), steps 4 (sampler2), 16:9 resolution. (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDw8kOHSlJ6VeokcAk1099Wcxfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nXEUFlPjieD47pp8pywy09zA.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
@Yaksa

"(ja, veel te hoog, ik weet het)"

zonde van de overbodige extra rendertijd, zou ik denken..

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:

[Afbeelding]
Ontwerp en kleurenpallet is mooi, maar er zitten wel veel fouten in...jammer. Vooralsnog, mooi. :)

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• EverLast2002
een ander soort "men in black" :o

model: Krea2 Turbo, 8 steps er_sde sampler1, 4 steps euler sampler2 (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k3ul9G4Q5hAlLTcWSwzvrCAEGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sCJykVaJG1PGRAsVaPgGWfqZ.png?f=fotoalbum_large

nu ik terugkijk zie ik een patroon ontstaan.......mensen leunend tegen een auto aan ofzo. Tijd voor iets anders!

• Yaksa
EverLast2002 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:23:
nu ik terugkijk zie ik een patroon ontstaan.......mensen leunend tegen een auto aan ofzo. Tijd voor iets anders!
Inderdaad, iets anders.

Helemaal ZEN!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siydAhKbJxmi4Kt-YH4Yo0vANJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nraemTs1EK6hCCi9mdx9kZS1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b

• Yaksa
Of juist helemaal niet zen.

Titel: "A woman's nightmare from the 18th century"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldPfhNfV_3e21c4-TbXyKoiKI4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBXJkSamUSDMjce8VR0GtB1n.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: a woman's nightmare from the 18th century, dressed In a thin translucent night gown, lying on a bed, covering her terrified face with her hands. with scary little monsters surrounding on all sides and flying in the air in the form of strange Jheronimus Bosch-style beasts, in a 18th century baroque interior with many details, dark style Caravaggio, rich colors, play of light and shadow trough a stained glass window, painting in the style of Henry Fuseli, Nicolai Abraham Abildgaard, centered, symmetry, painted, intricate details, highly detailed, volumetric lighting, beautiful rich deep colors, masterpiece, sharp focus, astrophotography

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-07 16:06
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.

In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuHWlKY3o5t3eLnMlJu0M2F0MY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LUA3z73WWVxjKTaD5mHyvyCw.png?f=fotoalbum_large

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.

In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.

~[Afbeelding]
Met Trigie moest ik ook direct aan Storm denken. :) Mooie strips!

En ook een mooie wallpaper. :)

[ Voor 3% gewijzigd door WeirdScience op 11-07-2026 16:15 ]

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Yaksa
De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.

• drakiesoft
Yaksa schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:21:
[...]

De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.
Oh ja dat is een goed idee, ga ik doen al denk ik niet dat Krea2 getraind is met deze specifieke stijl.

[ Voor 48% gewijzigd door drakiesoft op 11-07-2026 16:28 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Inderdaad, iets anders.

Helemaal ZEN!

[Afbeelding]

Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b
deze bosgeest leeft in het ZEN bos van jouw afbeelding.... :+

even iets anders dan mensen leunend tegen een auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CHa4sJSvodXpfoO4MLT7wLVc3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTuc4TFQ3U7thBbvjgW37AJ4.png?f=fotoalbum_large

model: Krea2 Turbo

• Yaksa
Flux.2 is ook aardig goed in het maken fotorealistische schilderijen.
Titel: Orkaan Bavi trekt over Japanse eilanden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yBh3hnE-43ka7g4kssYCF2JiXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgeH5yHYlbVmmikXzY6D4i7d.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Ancient Japanese village on a small island, large hurricane storm is arriving, darknes is coming, Great Waves, foam, heavy rain and wind, waterdrops, splashing water, by Catrin Welz-Stein, Jean Metzinge and Takato Yamamoto, inkpunk minimalism, dark colors, hyperrealistic, hdr, delicate details, highly detailed, masterpiece, exquisite, captivating, alluring, spectacular, polished, glorious, fabulous, excellent, astonishing, intricate details

• EverLast2002

[Afbeelding]
Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.

• Yaksa
EverLast2002 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:16:[...]Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.
Getracht om aan de hand van de geplaatste afbeelding een prompt af te leiden die ongeveer hetzelfde plaatje geeft: (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LC1oMWLruyvktPUJ3R3RJKFMbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1SbA4TMAWI6F6gMi6wCKQwU.jpg?f=fotoalbum_large

De prompt en afbeeldingsinfo:
Vintage comic book style by Don Lawrence. Colored drawing of a jet fighter for the Trigan Empire. The vintage picture includes the pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him. Top left aligned text saying "TRIGIE". Distant high sharp mountains. Sunset in a desert environment.
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1171980496, Size: 2048x1024, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26

• EverLast2002
Bedankt voor dit "nabootsen" van een afbeelding. Ik kom er net achter dat dit in Krea2 Turbo ook kan, paar nodes erbij zetten en ik ben weer aan het experimenteren.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Getracht om aan de hand van de geplaatste afbeelding een prompt af te leiden die ongeveer hetzelfde plaatje geeft: (klikbaar)

[Afbeelding]

De prompt en afbeeldingsinfo:
Vintage comic book style by Don Lawrence. Colored drawing of a jet fighter for the Trigan Empire. The vintage picture includes the pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him. Top left aligned text saying "TRIGIE". Distant high sharp mountains. Sunset in a desert environment.
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1171980496, Size: 2048x1024, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26
Wat me opvalt alleen:
  • Prompt komt niet overeen met dat plaatje
  • Plaatje komt niet overeen met de prompt
Dan voornamelijk dit deel: "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him"

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:31:
[...]Wat me opvalt alleen:
  • Prompt komt niet overeen met dat plaatje
  • Plaatje komt niet overeen met de prompt
Dan voornamelijk dit deel: "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him"
De woordjes 'getracht' en 'ongeveer' misschien gemist?
Het was een probeersel van 5 minuten om een aanzet voor @EverLast2002 te geven aangezien degene die het originele plaatje had geplaatst zijn prompt (nog) niet vrijgaf.
Overigens ben je vrij om de door mij geschreven prompt zo aan te passen dat er naar jouw inzicht niets meer opvalt wat je als 'fout' zou kunnen interpreteren.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:56:
[...]

De woordjes 'getracht' en 'ongeveer' misschien gemist?
Het was een probeersel van 5 minuten om een aanzet voor @EverLast2002 te geven aangezien degene die het originele plaatje had geplaatst zijn prompt (nog) niet vrijgaf.
Overigens ben je vrij om de door mij geschreven prompt zo aan te passen dat er naar jouw inzicht niets meer opvalt wat je als 'fout' zou kunnen interpreteren.
Het viel mij gewoon op.

Dus de prompt gemaakt vanuit het plaatje (door AI natuurlijk) gaat mis op "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him". De dame kijkt helemaal niet naar de piloot.

En het gemaakte plaatje adv de prompt klopt ook niet, immers: "pilot who is standing next to the fighter jet and a girl looking at him". De piloot zit in het toestel en staat er niet naast.

Prompt lijkt me helder. Maar de AI doet weer eigenwijs...

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 17:49:[...]Het viel mij gewoon op.
Dus de prompt gemaakt vanuit het plaatje (door AI natuurlijk) gaat mis op
Het was mij ook allang opgevallen. En je hoeft niet te insinueren dat AI die prompt geschreven heeft, ik schrijf al mijn prompts zonder gebruik daarvan. Probeer dat zelf ook maar eens...

• Yaksa
Prachtige illustratie uit een pas ontdekt getijdenboek uit de Middeleeuwen.
De maker is beïnvloed door de stijlen van Gustav Klimt, Hieronymus Bosch en Paulus Potter.
Het thema is een ietwat futuristisch landschap met mythische figuren en futuristische elementen, verenigd in een mix van het verleden, het heden en de toekomst. Het kleurenpalet is sterk beïnvloed door de metallics van Klimt, de felle kleuren van Bosch en natuurlijke tonen van Potter. Dit meesterwerk is een visuele reis door een wereld waar de grenzen van tijd en genre naadloos in elkaar overlopen en daarbij de toeschouwer uitnodigen om dit tijdsoverschrijdend meesterwerk te verkennen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrICEylVqey3dhCxXaKC6LX_JGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuOlnSakdE8deoQVwJd8L588.jpg?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Als iemand interesse heeft, er is een text encoder zonder censuur voor flux2-klein-9b

Voor 4b ook, wel in GGUF formaat, maar die kun je gewoon in een safetensor workflow draaien naast elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door EverLast2002 op 12-07-2026 21:24 ]

• Mars Warrior

Mars Warrior

EverLast2002 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:21:
Als iemand interesse heeft, er is een text encoder zonder censuur voor flux2-klein-9b

Voor 4b ook, wel in GGUF formaat, maar die kun je gewoon in een safetensor workflow draaien naast elkaar.
Geweldig. Ik heb namelijk altijd al een schaap met 5 poten willen genereren. Of een hand met 6 vingers. Of een mens met 1 of 3 benen.

Dat werd voorheen altijd geblokkeerd door zo’n model vanwege die verrotte censuur 🫨😇🫣🙃

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:30:
[...]

Geweldig. Ik heb namelijk altijd al een schaap met 5 poten willen genereren. Of een hand met 6 vingers. Of een mens met 1 of 3 benen.

Dat werd voorheen altijd geblokkeerd door zo’n model vanwege die verrotte censuur 🫨😇🫣🙃
ik begrijp dat het NSFW content vrijgeeft. details daargelaten, er wordt bij vermeld dat het bepaalde restricties opheft waardoor er nog mooiere eindresultaten mogelijk zijn.

• drakiesoft
EverLast2002 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:16:
[...]

Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.
Ik zit nu op werk, zal eens kijken of ik de prompt nog kan achterhalen, als ik weer thuis ben. Heb meerdere varianten van die wallpaper gemaakt. Die zal ik hieronder meenemen. Van minstens eentje heb ik de prompt en dacht ook seed bewaard, dus dan zou reproductie redelijk moeten lukken.

Leuke reacties trouwens. Ook het proberen namaken van de afbeelding met afbeelding naar prompt en weer terug. Geniaal.

Ik heb geen prompt enhancer gebruikt, want 8gb kaart trekt dat niet echt. Dus ik heb m'n prompt gemaakt mbv co pilot haha. Heb daarvoor wel het format gebruikt die voor krea2 (turbo volgens mij) geadviseerd werd.

Hier wat varianten. Hoop dat ze in de smaak vallen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2RjHdEy-v6kAJy64E3Pe8dxVAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUfz4OQU2NVeZnIQjRKCU2ct.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glk8vAGkzMw12Yi_f3HzuQl-YJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fc2Yawq47EsqspPCKnYl8oyl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDr_7XgfbwiDyLbyzvUnBT5WA2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YErnZ81g2TQDzzxDvbUAoAUJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcCCi-3HNQNSbQEETYuD8DRtk9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qhiMULGb85RM2CwPMuaGFSSc.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002

[Afbeelding]
mijn probeersels (klikbaar)...... gebaseerd op jouw afbeelding EN de bedachte prompt van Yaksa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgKk5Y1ucBTtgRqYIR6lB0654xY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jaj71ZlCNzORGXKWdGwZh55J.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKCICGH2JKQE85hQaO8F99q5DFU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tQQdu98zMCS0G6Ri8aR6EJTX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J28OHXVBk2z6Z5nNdQ69AlHkEeI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dxgRrQt0yj7q8tJKuj7AXPHG.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNmy7Q6M_YJES2XyaiqTmPGGvCE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AvjrgeZIE7evAKge7H1oiusi.png?f=fotoalbum_tile

• Yaksa
drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:55:
[...]Ik zit nu op werk, zal eens kijken of ik de prompt nog kan achterhalen, als ik weer thuis ben. Heb meerdere varianten van die wallpaper gemaakt. Die zal ik hieronder meenemen. Van minstens eentje heb ik de prompt en dacht ook seed bewaard, dus dan zou reproductie redelijk moeten lukken.
Wanneer je de afbeelding via het programma wat je gebruikt hebt opgeslagen dan kun je de prompt achterhalen door de desbetreffende afbeelding in het Kladblok van Windows te openen.
In de afbeelding zelf zijn namelijk de Meta data (prompt en instellingen) opgeslagen.

• drakiesoft
EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:37:
[...]

mijn probeersels (klikbaar)...... gebaseerd op jouw afbeelding.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
De eerste 2 lijkt een geschilderde variant, niet echt de striplook, maar komt wel in de buurt kwa stijl. De laatste 2 is een aanpassing van mijn strip variant in meer realistische stijl.

• EverLast2002
drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:45:
[...]

De eerste 2 lijkt een geschilderde variant, niet echt de striplook, maar komt wel in de buurt kwa stijl. De laatste 2 is een aanpassing van mijn strip variant in meer realistische stijl.
Ze zijn niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar wilde ze je ook niet onthouden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld leuk dat je prikkels krijgt om iets te doen, naast het zelf bedenken van prompts. Soms zit ik op een dood spoor qua prompting en bedenksels. Nieuwe impulsen zijn dan welkom (en ik heb meteen mijn oude workflow kunnen aanpassen, want die was niet helemaal correct geconfigureerd).

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:38:
[...]

Wanneer je de afbeelding via het programma wat je gebruikt hebt opgeslagen dan kun je de prompt achterhalen door de desbetreffende afbeelding in het Kladblok van Windows te openen.
In de afbeelding zelf zijn namelijk de Meta data (prompt en instellingen) opgeslagen.
is dat niet omslachtig? ik drag en drop een ooit gemaakte afbeelding terug in ComfyUI en daar komt meteen de bijbehorende prompt weer te staan (gewoon de hele workflow in zijn geheel).

• Yaksa
EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:47:[...]
is dat niet omslachtig? ik drag en drop een ooit gemaakte afbeelding terug in ComfyUI en daar komt meteen de bijbehorende prompt weer te staan (gewoon de hele workflow in zijn geheel).
Misschien, maar aangezien ik met Forge Neo werk heb ik vooralsnog geen snellere manier gevonden. Op zich ervaar ik het niet als omslachtig, kwestie van Verkenner openen in de juiste directory. En zo vaak gebruik ik de optie om prompts opnieuw te gebruiken nou ook weer niet.

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:53:
[...]

Misschien, maar aangezien ik met Forge Neo werk heb ik vooralsnog geen snellere manier gevonden. Op zich ervaar ik het niet als omslachtig, kwestie van Verkenner openen in de juiste directory. En zo vaak gebruik ik de optie om prompts opnieuw te gebruiken nou ook weer niet.
Net geprobeerd, in mijn .png bestand geopend met Notepad/Kladblok krijg ik voor de helft leesbare tekst (helaas niet de prompt zelf, grrrr) en de andere helft is garbled/jibberisch.

• EverLast2002
Ik ben op zoek naar een ComfyUI node die de prompt weergeeft bij voorkeur ook de sampler en resolution erbij, zodat ik die automatisch in een bestandje heb voor later. Heb al iets geprobeerd uiteraard, maar daar komt een hele lap tekst tevoorschijn over settings en weet ik veel, niks bruikbaars. Als iemand tips heeft, graag...

• Yaksa
Tijdens een zolderopruiming in Acquoy is een heel oud kistje gevonden.
Met daarop de vreemde tekst: Waerschuwinghe: En openet niet vore den vijfden dach van april tweedusent drieensestich. Zefram Cochrane - Metamorphosis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kY5buYPEx-Wt-8oNlfe8GZWIc1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBeWR2913fiNcFGUdgYxNDYL.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Small group, side by side, of deformed humanoids, mixed males and females placed side by side in an wooden display box, of earthy colors, insects, beetles, spiders, flies and centipedes. The creatures are varied in size, deformed shapes with various skin colors, while carrying a staff, bow or spear.

• drakiesoft
EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:47:
[...]

Oh ja, nooit geweten. Nou probeer maar eens met mijn foto's die zijn met comfyui gemaakt.

• drakiesoft
EverLast2002 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ze zijn niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar wilde ze je ook niet onthouden. Ik vind het zelf bijvoorbeeld leuk dat je prikkels krijgt om iets te doen, naast het zelf bedenken van prompts. Soms zit ik op een dood spoor qua prompting en bedenksels. Nieuwe impulsen zijn dan welkom (en ik heb meteen mijn oude workflow kunnen aanpassen, want die was niet helemaal correct geconfigureerd).
Ik vind ze cool hoor, leuk dat je het deelt, brengt idd weer op ideeën. Die schilder look ga ik ook eens proberen.

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
Yaksa schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:53:
[...]

In de oude Forge werkt dat ook, in Neo niet?

• Yaksa
StGermain schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:57:
[...]In de oude Forge werkt dat ook, in Neo niet?
Het slepen van een afbeelding naar PNG info kan, maar levert voor mijn gevoel nauwelijks tijdswinst op ten opzichte van even kladblok openen. Het is waarschijnlijk ook gewoon gewenning van mijn kant.

• EverLast2002
drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:57:
[...]

Oh ja, nooit geweten. Nou probeer maar eens met mijn foto's die zijn met comfyui gemaakt.
Tweakers verwijdert standaard de metadata als je een afbeelding upload. maar ik zal eens proberen met je afbeelding of het werkt.

-edit: waarom sla jij je bestanden op als .avif en niet als .png ?

-edit2: helaas, mij lukt het niet. EXIF data is al verwijderd uit je afbeelding.

[ Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 13-07-2026 21:48 ]

• EverLast2002
Dit is Roy, hij werkt bij een benzinepomp en gaat graag op de foto met andermans motor...... uiteraard volkomen fictief. Ik ben overigens wel onder de indruk van Krea2 Turbo. Als ik dit met Flux.2 Klein weleens probeerde dan kwamen daar "minder geslaagde" afbeeldingen uit.

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9akJYZ5uXC7Ph39E8eaybsuagk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vgQlfaMI6MQ9ezJtBRUZTJ7q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U4ZVVEcIusZc86PTrSMsg-RikA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GfS7gCG30yto1m6VLh4QnSb3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfWaOffqkDyyqBnIntM94dRvGo4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ddbndz8TvLMddQavdEGbjYW4.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYxW0pzYii451k3kRkjakbGHcD8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eHov31F7wbaKLJhaFsibVZqu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fSFEjHpOoKno-j9hH88XVeBg58=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nDEnhz7IoCQvsDgllPRlRKqX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LRS9rFTO50LrGND3TZAUmq2Ea0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g9rqgbOATbvz5BZX0bcvSbg2.png?f=fotoalbum_tile
dit is 1 van de prompts gebruikt:

Ultra-realistic documentary-style photograph shot on a 35mm lens, sharp focus throughout, cinematic composition, high detail. A caucasian young man with a smile, wearing a baseball cap, sunglasses, a darkblue polo shirt, tight jeans and sneakers, sits on his red with white accents Ducati 998 motorbike. The tank reads "DUCATI" and the fairing reads "998". The setting is a Shell gas station at noon, bright overhead sunlight beating down and casting harsh, hard-edged shadows across the concrete forecourt. Fuel pumps and high mountains recede into the background, the whole scene washed in the flat, high-contrast glare of midday sun.

[ Voor 12% gewijzigd door EverLast2002 op 16-07-2026 23:15 ]

• Yaksa
EverLast2002 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:14:
Dit is Roy, hij werkt bij een benzinepomp en gaat graag op de foto met andermans motor...... uiteraard volkomen fictief. Ik ben overigens wel onder de indruk van Krea2 Turbo. Als ik dit met Flux.2 Klein weleens probeerde dan kwamen daar "minder geslaagde" afbeeldingen uit.
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Welke VAE en welke Text Encoder gebruik je bij Krea2 Turbo?
Ik ga 'ns kijken of dit model ook voor Forge Neo te installeren is.

• EverLast2002
Yaksa schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:29:
[...]

Dat ziet er inderdaad goed uit.
Welke VAE en welke Text Encoder gebruik je bij Krea2 Turbo?
Ik ga 'ns kijken of dit model ook voor Forge Neo te installeren is.
VAE is : https://huggingface.co/Comfy-Org/Krea-2/tree/main/vae

Text Encoder is een ongecensureerde fp8_scaled variant (abliterated) : https://huggingface.co/artsyww/fp8mix-clips/tree/main

Ik las ergens dat de abliterated variant geen censuur heeft op bijv auto logo's en emblemen, merknamen dat soort dingen.

• EverLast2002
@Yaksa

even om de boel te verduidelijken en om teleurstelling te voorkomen: in mijn workflow (afgekeken van Pixaroma) zitten 2 KSamplers, om de afbeelding te perfectioneren. Daarbij draait er nog een Text Generator node die de (simpele) prompt even extra "mooi" maakt. Dit m.b.v. een instructie tekst. Dus wat ik wil zeggen, deze afbeeldingen met de motorfietsen krijg je niet standaard met Krea2 Turbo en een simpele 8 step render.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:18

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dEx4287O2xZqgOcZkQFsl4rodg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JBN0bPrbDPQpyXeaFJhJ0H6v.webp?f=fotoalbum_large

Ooit aan een kleine gag gedacht waarbij Orco het juiste zwaard misplaatst waardoor Adam eigenlijk veranderd in She-man. Skeletor is zo enorm teleurgesteld dat hij in depressie valt en zich compleet verveeld. En zichzelf omdoopt tot "Skelebore".

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Yaksa
EverLast2002 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:06:@Yaksa even om de boel te verduidelijken en om teleurstelling te voorkomen: in mijn workflow (afgekeken van Pixaroma) zitten 2 KSamplers, om de afbeelding te perfectioneren. Daarbij draait er nog een Text Generator node die de (simpele) prompt even extra "mooi" maakt. Dit m.b.v. een instructie tekst. Dus wat ik wil zeggen, deze afbeeldingen met de motorfietsen krijg je niet standaard met Krea2 Turbo en een simpele 8 step render.
Bedankt voor de info.
Overigens vind ik dat Flux.2 er (met wat hulp van jouw prompt) er toch nog wel een redelijke plaat van maakt: (Maar het kan altijd beter) dubbel klikbaar voor de hoge resolutie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03V2Uq6l-oeC9tPfpK4g5U_pqBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BJZp981Gr2Te3sLrrfhefx7.jpg?f=fotoalbum_large

• Yaksa
Titel: What are you looking at?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVL-MWas5Q4jBJvA1mDTpSTA4pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0xSYYQFvgIsWGu0aw1iPCoN.jpg?f=fotoalbum_large

Zomaar 'ns een heel ander perspectief proberen, om te laten zien dat je met AI wel degelijk als een fotograaf kunt 'sturen', 'gewoon' door de prompt goed op te bouwen. Tevens correcte nachtbelichting in een moderne stad.
Afbeeldingsgegevens:
Woman from an extreme low angle perspective as seen from ground level looking up, engaging in intense eye contact with the viewer, stark contrast against serene gaze, sporting black denim shorts, close up, ultra fine realism, overwhelming urban landscape stretching into the distance, perfect perspective, luminescent city lights, fast paced city life, vivid colors, high-definition digital render
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1705319535, Size: 1600x1216, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

~[b]Yaksa schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:56:
Zomaar 'ns een heel ander perspectief proberen, om te laten zien dat je met AI wel degelijk als een fotograaf kunt 'sturen', 'gewoon' door de prompt goed op te bouwen. Tevens correcte nachtbelichting in een moderne stad.
Afbeeldingsgegevens:
Woman from an extreme low angle perspective as seen from ground level looking up, engaging in intense eye contact with the viewer, stark contrast against serene gaze, sporting black denim shorts, close up, ultra fine realism, overwhelming urban landscape stretching into the distance, perfect perspective, luminescent city lights, fast paced city life, vivid colors, high-definition digital render
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1705319535, Size: 1600x1216, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b, RNG: CPU, Version: neo-2.26
Daarbij wel dat het model de instructie ook begrijpt. Die vlieger gaat niet altijd op. Op dit moment heb ik de capaciteit niet om Krea2 of anders vlot te kunnen gebruiken afgezien van ZIT. Maar zelfs bij laatstgenoemde kan het tricky zijn.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Yaksa
SkyStreaker schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:37:
[...]Daarbij wel dat het model de instructie ook begrijpt. Die vlieger gaat niet altijd op. Op dit moment heb ik de capaciteit niet om Krea2 of anders vlot te kunnen gebruiken afgezien van ZIT. Maar zelfs bij laatstgenoemde kan het tricky zijn.
Het helpt om oude prompts te gebruiken die nog met andere modellen werkten. Als je weet hoe je 'oude' afbeelding met de oude prompt er uit ziet en je bent in staat om de veranderingen met het nieuwe model op te merken dan kun je de prompt vaak zo aanpassen dat je de oude afbeelding er uit krijgt maar dan met betere belichting, meer scherpte, hogere resolutie en details.
Toen we een aantal jaren geleden begonnen met AI beeldgeneratie bouwden we ook al prompts, en die prompts waren ontworpen om een bepaald idee wat we in ons hoofd hadden zitten vorm te geven. Echter, de prompts van toen hadden hele andere tokens dan de modellen van nu gebruiken. Soms heb je er zelfs veel minder nodig dan toen. Maar zoals altijd; bij elk model moet je heel veel proberen om goed te doorgronden waar dat specifieke model goed op reageert.

• Yaksa
Om bovenstaande post even een voorbeeld te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMq32PYmlvLjspXLfAMUysLHAbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwVnrQIMfnfOXzIJsKpuLih4.jpg?f=fotoalbum_large

In februari 2024 al 'ns hier geplaatst, maar toen met gebruikmaking van een veel beperkter model.
Flux.2 maakt een veel mooiere plaat met dezelfde, toendertijd door mij geschreven, prompt.

Prompt: Sideways medium shot of a mysterious dark silhouette of a model, breathtaking 3D rendering of a minimalist, monochrome dark fantasy artwork, gradually transitioning from dark to light, revealing delicate facial and fysical features, the dark blue eyes appear to be windows into a mysterious and intriguing world, the overall atmosphere is cinematic and reminiscent of a dark, magical realm, complemented by smooth gradients and depth, dark fantasy artwork by Frank Frazetta, monochrome art, dark fantasy style, gradient work, backlight, dark blue background, 3D and photorealism composition in dark blue style, intricate details, highly detailed

• Mars Warrior

Mars Warrior

Leuk. Ik heb die prompt ff door ChatGPT 5.6 Sol gehaald...

Krijg een iets ander plaatje 8)

Sol maakt er volgens de omschrijving een "Gothic strijdster onder de maan" van. De GPT versie lijkt niet uit te maken. Blijkbaar gebruiken ze allemaal of dezelfde engine, of daar is niets aan veranderd sinds GPT 5.x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdV7LLJCWZ3uCdeW2h9mlL-AnCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pafMqkGsjsuVp65UiT9lgFqk.png?f=fotoalbum_large

De prompt van de dame gaf initieel wat kleine probleempjes...
Het spijt ons, maar de afbeelding die we hebben gemaakt, is mogelijk in strijd met onze richtlijnen inzake mogelijke frauduleuze of oplichtingsactiviteiten. Als je denkt dat we het mis hebben, probeer het dan opnieuw of wijzig je prompt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feFFPFR3pDksORpbfwHqs5vtc0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SIOC9MMJDTseoYl3wPxdbbxI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Mars Warrior op 18-07-2026 20:53 ]

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 20:42:
Leuk. Ik heb die prompt ff door ChatGPT 5.6 Sol gehaald...
Krijg een iets ander plaatje 8)
Sol maakt er volgens de omschrijving een "Gothic strijdster onder de maan" van. De GPT versie lijkt niet uit te maken. Blijkbaar gebruiken ze allemaal of dezelfde engine, of daar is niets aan veranderd sinds GPT 5.x
De prompt van de dame gaf initieel wat kleine probleempjes...
Misschien wel zo leuk om dan de afbeeldingsinfo (incl. prompt) van de eerste ook te laten zien. Het lijkt er op dat ChatGPT hier aan het hallucineren is geslagen want die afbeelding komt totaal niet overeen met de prompt die ik geschreven heb.
En ik ben ook benieuwd naar de prompt van de tweede afbeelding.
Overigens wordt een engine bij AI-beeldgeneratie helemaal niet gebruikt, dat is wel het geval bij het ontwikkelen van games en zo. Het zou wel kunnen dat een bepaald AI model getraind is met afbeeldingen die met behulp van een bepaalde engine, zoals de Unreal Engine, zijn gemaakt.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:22:
[...]

Misschien wel zo leuk om dan de afbeeldingsinfo (incl. prompt) van de eerste ook te laten zien. Het lijkt er op dat ChatGPT hier aan het hallucineren is geslagen want die afbeelding komt totaal niet overeen met de prompt die ik geschreven heb.
En ik ben ook benieuwd naar de prompt van de tweede afbeelding.
Overigens wordt een engine bij AI-beeldgeneratie helemaal niet gebruikt, dat is wel het geval bij het ontwikkelen van games en zo. Het zou wel kunnen dat een bepaald AI model getraind is met afbeeldingen die met behulp van een bepaalde engine, zoals de Unreal Engine, zijn gemaakt.
Het zijn jou prompts 😛

Voor de eerste dame heb ik even aan ChatGPT gevraagd waarom deze zo’n afwijkende afbeelding bouwt

Het antwoord:
Ja. Vooral deze delen sturen sterk weg:
  • “dark fantasy artwork by Frank Frazetta”
    Dat trekt het beeld richting krijgers, wapens, dramatische poses, kastelen en pulp-fantasy.
  • “mysterious dark silhouette of a model”
    “Silhouette” en “revealing delicate facial features” botsen. Het model kiest dan vaak voor een half verlicht fantasyportret.
  • “3D rendering”, “photorealism”, “monochrome art”, “minimalist” en “highly detailed”
    Dat zijn deels tegenstrijdige stijlopdrachten.
  • “dark magical realm”
    Nodigt uit tot extra wereldbouw: mist, maan, ruïnes, pantser, wapens.
  • “fysical”
    Spelfout; vermoedelijk genegeerd of verkeerd geïnterpreteerd.
Deze generator lijkt bovendien veel sterker zelf een fantasyverhaal toe te voegen dan andere generatoren. Daardoor krijg je een krijger in plaats van een minimalistische modelsilhouet.
Dus ik heb een nieuwe prompt laten maken door ChatGPT.

Een strakkere versie zou zijn:

Side-profile medium shot of an elegant female model, mostly in silhouette. Minimalist monochrome dark-blue composition. Soft backlight gradually reveals subtle facial contours, shoulder and upper-body shape. Deep blue eyes, calm mysterious expression. Smooth dark-to-light gradients, atmospheric depth, clean empty background, cinematic lighting, refined 3D photorealism, no armor, no weapon, no castle, no landscape, no fantasy creatures.

en toen kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OxyFeUus8-6UTNK1XrdBL6S88U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y2HFfH9Gv2zucwR8vThXUnA1.png?f=fotoalbum_large

• Yaksa
Mars Warrior schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:44:
[...]Het zijn jou prompts 😛
Voor de eerste dame heb ik even aan ChatGPT gevraagd waarom deze zo’n afwijkende afbeelding bouwt
Het antwoord:
Deze generator lijkt bovendien veel sterker zelf een fantasyverhaal toe te voegen dan andere generatoren. Daardoor krijg je een krijger in plaats van een minimalistische modelsilhouet.
Dus ik heb een nieuwe prompt laten maken door ChatGPT.
Een strakkere versie zou zijn:
Wederom een bevestiging (fantasyverhaal toevoegen) dat ChatGPT dingen doet waar je zelf om vraagt.
En een bevestiging dat je weliswaar met ChatGPT een afbeelding kunt laten onderzoeken en er dat er dan een soortgelijke prompt (en afbeelding) uit komt die ik in eerste instantie al verzonnen had.
Of er dan iets strakkers uitkomt is eenieders eigen smaak, de ChatGPT afbeelding mist in ieder geval de verwonderlijke sfeer die ik oorspronkelijk in gedachten had en waarvoor ik bepaalde tokens in de prompt gezet heb (na veel proberen) om die sfeer te bereiken.
Het is ook geen afwijkende afbeelding, dat maak je er zelf van door ChatGPT die vraag te stellen.
Dan gaat ChatGPT jou namelijk pleasen door te zoeken naar dingen die misschien voor jou afwijkend kunnen zijn en bouwt op basis daarvan een nieuw beeld op.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:00:
[...]

Wederom een bevestiging (fantasyverhaal toevoegen) dat ChatGPT dingen doet waar je zelf om vraagt.
Misschien was mijn tekst niet duidelijk: ik heb nergens om gevraagd. Niks veranderd. Niks. Ik heb dezelfde prompt gebruikt. En daarna - doordat het er heel anders uitziet - is ChatGPT gevraagd, waardoor mogelijk de verschillen tussen de 2 plaatjes komen. Ik heb dus letterlijk het antwoord van ChatGPT in de reactie gezet. Meer niet.
En een bevestiging dat je weliswaar met ChatGPT een afbeelding kunt laten onderzoeken en er dat er dan een soortgelijke prompt (en afbeelding) uit komt die ik in eerste instantie al verzonnen had.
Elke generator komt met wat anders, met exact dezelfde prompt is mijn ervaring. Aan de andere kant kun je door de prompt aan te passen de generator weer bijsturen. Dat was dus mijn vraag aan ChatGPT: pas de prompt aan zodat de 2 plaatjes meer op elkaar gaan lijken.

Dat ChatGPT dat strakker noemt, boeit mij niet. Het is 'strakker' qua aansturing van de eigen generator in ieder geval, want het resultaat lijkt een stuk meer op wat jij eruit krijgt.

ChatrGPT, Gemini en QWEN klagen overigens heel vaak over ingewikkelde prompts die volgens hun niets toevoegen aan het resultaat. Ik heb daarmee zelf wisselende ervaringen: soms kan ik een prompt halveren qua tekst en komt er nog steeds hetzelfde uit. En soms niet :o

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mars Warrior schreef op zondag 19 juli 2026 @ 14:34:
[...]

ChatrGPT, Gemini en QWEN klagen overigens heel vaak over ingewikkelde prompts die volgens hun niets toevoegen aan het resultaat. Ik heb daarmee zelf wisselende ervaringen: soms kan ik een prompt halveren qua tekst en komt er nog steeds hetzelfde uit. En soms niet :o
Doet mij denken aan iets wat ik getracht heb te doen door een prompt op te delen in stukken voor ZIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
# EXAMPLE SETUP
# This preset is intended to be broadly usable across most ZIT checkpoints and Text Encoders.
# The following checkpoint and Text Encoder are used as example references

# CHECKPOINT
# Z-Image Turbo FP8 (Kijai)
# https://civitai.com/models/2170391/z-image-turbo-fp8-kijai?modelVersionId=2444102

# TEXT ENCODER
# Z-Image Turbo Quantized (Low VRAM)
# https://civitai.com/models/2169712/z-image-turbo-quantized-for-low-vram?modelVersionId=2474529

# PURPOSE
# Proof-of-concept preset.
# Designed for broad compatibility.
# There is no universal 100% solution.

# MEMORY ISSUES
# Running out of memory?
# Try --force-non-blocking --disable-smart-memory --cache-none as flags for your ComfyUI package.
# This may reduce memory pressure at the cost of additional disk activity.

# PROMPTING
# Fill as many sections as possible.
# More structure often makes refinement and debugging easier.

# ADDITIONAL MODELS
# Place LoRAs, Textual Inversions and LyCORIS here by default.
# For object-specific use, place them near the relevant object description.
# Experiment with both approaches.

# --> --> HOW TO USE <-- <-- Copy and paste this entire prompt into your preferred LLM if you would like assistance refining it. 

# -# [@LLM: Semantic Integrity Directive]Treat each #-commented section as an immutable semantic module. Preserve original names, order, formatting, and spacing exactly. For any request, apply only minimal, localized edits to the single most relevant section. You are strictly forbidden from relocating content between sections, duplicating concepts, or restructuring the template (adding, removing, renaming, merging, splitting, or reordering sections) without prior approval. If a request semantically overlaps multiple sections, identify the single most relevant section and modify only that section to prevent duplication. Propose structural improvements for review rather than applying them automatically.

# --> DID I MENTION: KEEP THE SEED STATIC. CHANGE ONE VARIABLE AT A TIME. <-- 

# If you're finally happy with the result, go let loose! :3

# --- here we go -->

#quality (examples: masterpiece, best quality, highly detailed, sharp focus)

masterpiece,
best quality,
highly detailed,

#scene (example: a mascot demonstrating prompt structure)

A cheerful white wolf named Lykos proudly presenting a large informational sign on the moon.

#environment (example: location, surroundings, architecture)

Beach surface,
Fluffy clouds visible in the sky,
subtle horizon,
clean landscape,

#environment effects (example: particles, special effects)

soft drifting beach dust,

#atmosphere (example: hopeful, educational, approachable)

playful,
friendly,
encouraging,
curious,

#composition (example: centered composition, clear focal point)

clear focal point,
balanced composition,
Lykos on the left,
large information board on the right,

#camera framing (example: medium shot, full body shot)

medium-wide shot,

#perspective (example: natural perspective)

natural perspective,

#character (example: white wolf, astronaut, knight)

Lykos,
a cheerful white wolf,
bright eyes,
healthy white fur,
fluffy tail,
clearly a wolf,
non-anthropomorphic,

#wardrobe (example: clothing and accessories)

small cute backpack with belts

#physical condition (example: tired, wet, injured)

healthy,
energetic,

#action (example: investigating, reaching, presenting)

sitting calmly beside the information board,

#gesture (example: body language and pose)

both front paws resting on the sand,
paws clearly visible on the ground,
not pointing,
not gesturing toward the sign,
tail wagging,
looking toward the viewer,

#eye contact (example: where the subject is looking)

looking at the viewer,

#emotion (example: curious, determined, joyful)

friendly,
helpful,
enthusiastic,

#facial detailing (example: expression details)

bright attentive eyes,
gentle expression,

#objects (example: props and important items)
# ----------- TEXT IS HARD. Each letter behaves like its own little object. More letters = more things that can go wrong. Keep text short whenever possible. Also, every little change has an effect on the entire picture. Meaning, spelling or font-errors popping up where they weren't before.

large educational sign, shadow of Lykos the white wolf casted upon the sign,
sign contains the following written text, 

"A PROMPT TIP!" directly followed with "Break up pieces of text", directly followed with "so the model you're using" directly followed with "may better understand the intent."

#lighting (example: lighting style)

cinematic lighting,
soft shadows,

#materials (example: surface properties)

realistic fur,
realistic beach dust,

#style (example: semi-realistic, realistic, anime)

semi-realistic,
whimsical,
meme-worthy,

#story (example: what happened before this moment)

Lykos discovered that structured prompts are easier for both humans and image models to understand.

#intent (example: what the character is trying to achieve)

Trying to teach new users how prompt structure improves communication.

#render intent (example: visual goal)

looks like a charming educational meme,
easy to read,
clear and memorable
Het doel is dat je dan wat meer een semantische aanpak ipv een syntactische aanpak. Ik ga er dan wel vanuit dat een promptvenster #-comments ondersteund.

Vooral belangrijk is het LLM-stukje die (hopelijk) universeel opgepakt zou moeten worden.
# --> --> HOW TO USE <-- <-- Copy and paste this entire prompt into your preferred LLM if you would like assistance refining it.

# -# [@LLM: Semantic Integrity Directive]Treat each #-commented section as an immutable semantic module. Preserve original names, order, formatting, and spacing exactly. For any request, apply only minimal, localized edits to the single most relevant section. You are strictly forbidden from relocating content between sections, duplicating concepts, or restructuring the template (adding, removing, renaming, merging, splitting, or reordering sections) without prior approval. If a request semantically overlaps multiple sections, identify the single most relevant section and modify only that section to prevent duplication. Propose structural improvements for review rather than applying them automatically.
De prompt is een WIP-projectje van mij - dus onderhevig aan verandering :)

Het zorgt ervoor dat een gebruiker veel gerichter iets kan aanpakken, wat mijn doel is, ook beetje voor de iets meer gevorderde gebruiker die inmiddels een beetje prompt-sturing in de gaten heeft. Het resultaat zou dit plaatje moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU_J98Ca6CwRyooFX7kpUHoKBIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RFTcpEgwRcIIFQcKtlvnPCtY.webp?f=fotoalbum_large

Edit: ik weet 2x "the the", maar text kan een lastig iets blijven, want fonts zijn het niet :+

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Doet mij denken aan iets wat ik getracht heb te doen door een prompt op te delen in stukken voor ZIT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
# EXAMPLE SETUP
# This preset is intended to be broadly usable across most ZIT checkpoints and Text Encoders.
# The following checkpoint and Text Encoder are used as example references

# CHECKPOINT
# Z-Image Turbo FP8 (Kijai)
# https://civitai.com/models/2170391/z-image-turbo-fp8-kijai?modelVersionId=2444102

# TEXT ENCODER
# Z-Image Turbo Quantized (Low VRAM)
# https://civitai.com/models/2169712/z-image-turbo-quantized-for-low-vram?modelVersionId=2474529

# PURPOSE
# Proof-of-concept preset.
# Designed for broad compatibility.
# There is no universal 100% solution.

# MEMORY ISSUES
# Running out of memory?
# Try --force-non-blocking --disable-smart-memory --cache-none as flags for your ComfyUI package.
# This may reduce memory pressure at the cost of additional disk activity.

# PROMPTING
# Fill as many sections as possible.
# More structure often makes refinement and debugging easier.

# ADDITIONAL MODELS
# Place LoRAs, Textual Inversions and LyCORIS here by default.
# For object-specific use, place them near the relevant object description.
# Experiment with both approaches.

# --> DID I MENTION: KEEP THE SEED STATIC. CHANGE ONE VARIABLE AT A TIME. <-- 

# If you're finally happy with the result, go let loose! :3

# --- here we go -->

#quality (examples: masterpiece, best quality, highly detailed, sharp focus)

masterpiece,
best quality,
highly detailed,

#scene (example: a mascot demonstrating prompt structure)

A cheerful white wolf named Lykos proudly presenting a large informational sign on the moon.

#environment (example: location, surroundings, architecture)

Beach surface,
Fluffy clouds visible in the sky,
subtle horizon,
clean landscape,

#environment effects (example: particles, special effects)

soft drifting beach dust,

#atmosphere (example: hopeful, educational, approachable)

playful,
friendly,
encouraging,
curious,

#composition (example: centered composition, clear focal point)

clear focal point,
balanced composition,
Lykos on the left,
large information board on the right,

#camera framing (example: medium shot, full body shot)

medium-wide shot,

#perspective (example: natural perspective)

natural perspective,

#character (example: white wolf, astronaut, knight)

Lykos,
a cheerful white wolf,
bright eyes,
healthy white fur,
fluffy tail,
clearly a wolf,
non-anthropomorphic,

#wardrobe (example: clothing and accessories)

small cute backpack with belts

#physical condition (example: tired, wet, injured)

healthy,
energetic,

#action (example: investigating, reaching, presenting)

sitting calmly beside the information board,

#gesture (example: body language and pose)

paws clearly visible on the ground,
not pointing,
not gesturing toward the sign,
tail wagging,
looking toward the viewer,

#eye contact (example: where the subject is looking)

looking at the viewer,

#emotion (example: curious, determined, joyful)

friendly,
helpful,
enthusiastic,

#facial detailing (example: expression details)

bright attentive eyes,
gentle expression,

#objects (example: props and important items)
# ----------- TEXT IS HARD. Each letter behaves like its own little object. More letters = more things that can go wrong. Keep text short whenever possible. Also, every little change has an effect on the entire picture. Meaning, spelling or font-errors popping up where they weren't before.

large educational sign, shadow of Lykos the white wolf casted upon the sign,
sign contains the following written text, 

"A PROMPT TIP!" directly followed with "Break up pieces of text", directly followed with "so the model you're using" directly followed with "may better understand the intent."

#lighting (example: lighting style)

cinematic lighting,
soft shadows,

#materials (example: surface properties)

realistic fur,
realistic beach dust,

#style (example: semi-realistic, realistic, anime)

semi-realistic,
whimsical,
meme-worthy,

#story (example: what happened before this moment)

Lykos discovered that structured prompts are easier for both humans and image models to understand.

#intent (example: what the character is trying to achieve)

Trying to teach new users how prompt structure improves communication.

#render intent (example: visual goal)

looks like a charming educational meme,
easy to read,
clear and memorable
Het doel is dat je dan wat meer een semantische aanpak ipv een syntactische aanpak. Ik ga er dan wel vanuit dat een promptvenster #-comments ondersteund.

Vooral belangrijk is het LLM-stukje die (hopelijk) universeel opgepakt zou moeten worden.

[...]

De prompt is een WIP-projectje van mij - dus onderhevig aan verandering :)

Het zorgt ervoor dat een gebruiker veel gerichter iets kan aanpakken, wat mijn doel is, ook beetje voor de iets meer gevorderde gebruiker die inmiddels een beetje prompt-sturing in de gaten heeft. Het resultaat zou dit plaatje moeten zijn:

[Afbeelding]

Edit: ik weet 2x "the the", maar text kan een lastig iets blijven, want fonts zijn het niet :+
Wat voor mij persoonlijk ook overzicht geeft : JSON.

Ik copy/paste mijn bedachte tekstprompt in bijv Claude.ai met de opdracht: convert this text to a structured JSON format.

Zo kun je makkelijk items vinden dan wel aanpassen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:04:
[...]

Wat voor mij persoonlijk ook overzicht geeft : JSON.

Ik copy/paste mijn bedachte tekstprompt in bijv Claude.ai met de opdracht: convert this text to a structured JSON format.

Zo kun je makkelijk items vinden dan wel aanpassen.
Het is ook afgeleid van dat idee :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yaksa schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:56:
Titel: What are you looking at?

[Afbeelding]

Afbeeldingsgegevens:
Nog steeds vind ik dat sturen 'gewoon' bar slecht gaan als ik eerlijk ben, maar hij luistert wel naar meer details dan de vorige keer dat je dat probeerde.

Ik denk gezien je recentere post dat er inderdaad onbewust nogal wat dingen conflicteren soms waardoor het model ook niet precies weet wat je wilt.

Want wanneer je een levend model vertelt dat je kikvors perspectief én close-up wilt zal die ook in de war raken. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yaksa
Gonadan schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:53:
[...]Ik denk gezien je recentere post dat er inderdaad onbewust nogal wat dingen conflicteren soms waardoor het model ook niet precies weet wat je wilt.
Het model doet exact wat ik wil, meerdere iteraties van die prompt met andere seeds leverden vrijwel dezelfde afbeelding op.
Een prompt mag gerust enigszins conflicterende tokens bevatten, wanneer de uitkomst datgene is wat je er van had verwacht dan vind ik dat prima.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yaksa schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Het model doet exact wat ik wil, meerdere iteraties van die prompt met andere seeds leverden vrijwel dezelfde afbeelding op.
Een prompt mag gerust enigszins conflicterende tokens bevatten, wanneer de uitkomst datgene is wat je er van had verwacht dan vind ik dat prima.
Interessant, dat zou dan voor het eerst zijn. Wat is hier anders dan eerder? Beter model of zelf genoeg bijgestuurd? Of gewoon toevallig een prompt waar hij geen twijfel over heeft?

En ik snap wel dat het om de uitkomst gaat, want je krijgt sowieso niet letterlijk wat het vraagt. Het is een beetje spelen met interpretatie en hopen dat je termen vindt die structureel geven wat je zoekt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• EverLast2002
Iedereen heeft zijn/haar persoonlijke voorkeur voor een ai model blijkt wel. Ik heb lang met Flux.2 “gewerkt”, beviel prima. Nu ben ik met Krea2 Turbo bezig en wat mij aan dit model bevalt is de flexibiliteit maar vooral de gemaakte afbeeldingen. Bijvoorbeeld met Flux.2 om daar een Ford Mustang uit de film Bullitt te realiseren lukte redelijk, maar vaak met veel fouten (links 2 en rechts 3 achterlichten). Vooral veel foutjes en irritatie. En dat ligt niet aan de prompt input. Doe ik hetzelfde met Krea2 Turbo en de Bullitt Mustang: hoppatee. Bijna precies wat ik wilde, veel actie gevoel en een correcte auto en omgeving. Nogmaals, iedereen heeft zijn eigen use case scenario en voorkeur. Er is geen “beste” in de zin van gebruik die en je krijgt exact wat je wilt. En ja prompting kan een resultaat totaal laten (mis)lukken. Het blijft spelen en experimenteren met vooral veel teveel mogelijkheden en combinaties.

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:54

RA7

Een goede vriend van mij had het nummer gegenereerd in Suno, ik had en een ide voor een music video.
Gemaakt met Grok, Photoshop, Capcut Dreamina en Midjourney

We are all accidents waiting to happen

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.