• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:46
Yaksa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog nooit een model/checkpoint gezien wat mijn eigen creativiteit zou kunnen verbeteren. Ik zie ook niet hoe dat zou kunnen, dan zou ik een checkpoint in mijn hersenen moeten downloaden of zo. Vooralsnog heb ik daar geen interface voor.
Oke, dat wordt lastig inderdaad.
Misschien kun je met deze trefwoorden iets, om verrassing erin te krijgen :
She displays an expression of shock, surprise, and amazement, with her mouth wide open and her hands raised in alarm.

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:43
Zijn er hier mensen die ai art lokaal doen? in comfyui toevallig? zo ja, op watvoor hardware doe je dit?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GranCanaria schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:50:
Zijn er hier mensen die AI art lokaal doen? in ComfyUI toevallig? Zo ja, op wat voor hardware doe je dit?
Ja, ik met ComfyUI op Linux (Fedora 43) met een RTX 3090, AMD Ryzen 7 5800X en 48GiB RAM.
Vooral image generation maar ook wat video.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• GranCanaria
Room42 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:08:
[...]

Ja, ik met ComfyUI op Linux (Fedora 43) met een RTX 3090, AMD Ryzen 7 5800X en 48GiB RAM.
Vooral image generation maar ook wat video.
Ah gaaf. Ja de 3090 met 24gb is toch de kaart voor dit. Heb je ook complexere flows in elkaar gezet? Hoe is je ervaring met video? Is er een speciale reden waarom je in linux werkt?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GranCanaria schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:12:
[...]

Ah, gaaf. Ja de 3090 met 24GiB is toch de kaart voor dit. Heb je ook complexere flows in elkaar gezet? Hoe is je ervaring met video? Is er een speciale reden waarom je in Linux werkt?
Linux is mijn daily driver, ik draai al jaren helemaal geen Windows meer. _/-\o_
Ik speel zelf veel met workflows maar je kunt er ook enorm veel vinden online. Je kan er zo uren mee bezig zijn, erg leuke hobby. Video is ook leuk maar het duurt veel langer voordat je resultaat hebt, vooral omdat het renderen zo lang duurt. Maar nog steeds ook erg leuk om mee te spelen! Ook "muziek" maken is mogelijk in ComfyUI maar dat klinkt, imho, nog echt nergens naar. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• GranCanaria
Room42 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:25:
[...]

Linux is mijn daily driver, ik draai al jaren helemaal geen Windows meer. _/-\o_
Ik speel zelf veel met workflows maar je kunt er ook enorm veel vinden online. Je kan er zo uren mee bezig zijn, erg leuke hobby. Video is ook leuk maar het duurt veel langer voordat je resultaat hebt, vooral omdat het renderen zo lang duurt. Maar nog steeds ook erg leuk om mee te spelen! Ook "muziek" maken is mogelijk in ComfyUI maar dat klinkt, imho, nog echt nergens naar. :)
Ik wil het voornamelijk voor video gaan gebruiken ook. Het duurt inderdaad erg lang maar met de 3090 ben je nog steeds lekker rap. Ik was met mijn amd kaart bezig maar dat werkt voor geen meter. Heb toen ook linux overwogen omdat het volgens diverse youtube video's beter in zou werken met een amd kaart, ook dat heb ik opgegeven. Nu maar even in de tussentijd een simpel rtx 4060 kaartje om toch even wat dingetjes te proberen. Hierna ga ik ook naar een 3090.

• Puff_Uncle
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-12 13:26
GranCanaria schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:39:
[...]

Ik wil het voornamelijk voor video gaan gebruiken ook. Het duurt inderdaad erg lang maar met de 3090 ben je nog steeds lekker rap. Ik was met mijn amd kaart bezig maar dat werkt voor geen meter. Heb toen ook linux overwogen omdat het volgens diverse youtube video's beter in zou werken met een amd kaart, ook dat heb ik opgegeven. Nu maar even in de tussentijd een simpel rtx 4060 kaartje om toch even wat dingetjes te proberen. Hierna ga ik ook naar een 3090.
ja je kan het proberen met een AMD kaart maar ROCM werkt nog niet zo goed
ik had het werkend op mijn 6900xt maar is sws veel langzamer dan nvidia

• GranCanaria
Puff_Uncle schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:20:
[...]

ja je kan het proberen met een AMD kaart maar ROCM werkt nog niet zo goed
ik had het werkend op mijn 6900xt maar is sws veel langzamer dan nvidia
Ja inderdaad. Ik heb wat van die youtube videos gevolgd daarvoor en uiteindelijk werkt het allemaal toch sneller op een Nvidia kaart. Ik ga vanavond nog even wat testjes doen. Ben benieuwd.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb, met een privé project bezig, vandaar.

Deze heet: Crimson Velvet in the Desert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD-40UnHz4gNknWwXgGogJTuDyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqFUfWut9j15G3W9u7qsgitm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit erover te denken om een RTX 5070Ti aan te schaffen, ter vervanging van mijn RTX3060.
Of zou het beter zijn om te wachten op de 5070 Super?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12 10:49
@Yaksa de gene met de meeste vram zou ik kiezen. Zelfs als extra kaart bijvoorbeeld in PCI-E 4 x8 slot is dat voor Ai rendering nog steeds goed want die PCI-E speed is alleen voor het laden van het model, ga je offloaden naar RAM dan is het een ander verhaal

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13
Yaksa schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:33:
Tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb, met een privé project bezig, vandaar.

Deze heet: Crimson Velvet in the Desert
[Afbeelding]

Ik zit erover te denken om een RTX 5070Ti aan te schaffen, ter vervanging van mijn RTX3060.
Of zou het beter zijn om te wachten op de 5070 Super?
Mooi, maar de rechtervoet van de dame ziet er wat 'raar' uit.

• EverLast2002
Zijn er hier mensen die hun a.i. lokaal genereren op de pc?
Zoja, let dan op je stroomverbruik.....
Ik kon dus bijbetalen op onze energie afrekening. Maar ik was dan ook vele uren per dag bezig in ComfyUI.
Het is maar een tip.
Heb een energie verbruiksmeter geplaatst en met een afbeelding genereren schiet het wattage naar 300W (pc idle zit rond 140W).

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
EverLast2002 schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:42:
Ik kon dus bijbetalen op onze energie afrekening.
Dat is toch iets wat je gedurende het jaar al kan inschatten? Zelfs zonder P1 meter kan je met een slimme meter je dagverbruik inzien (via bvb enelogic of je energieleverancier). Per maand een keertje kijken en vergelijken met vorig jaar ofzo en dan zie je dat aankomen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Yaksa
Zoja, let dan op je stroomverbruik.....Ik kon dus bijbetalen op onze energie afrekening. Maar ik was dan ook vele uren per dag bezig in ComfyUI. Het is maar een tip.
Heb een energie verbruiksmeter geplaatst en met een afbeelding genereren schiet het wattage naar 300W (pc idle zit rond 140W).
Mijn energiemaatschappij stuurt mij elke maand een overzicht met het maandelijkse verbruik, de afwijking t.o.v. dezelfde maand vorig jaar en een (gemiddelde) vergelijking met een, twee en vierpersoons-huishoudens.
Wanneer ik dan een grotere en snellere GPU monteer, en een navenant grotere PSU dan zie ik na een maand mijn energieverbruik stijgen, wat ik natuurlijk zelf al had voorspeld.
Ik kan dan (maandelijks) het voorschot aanpassen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Ik weet nu al dat ik binnenkort (iets) meer energie ga gebruiken vanwege een nog aan te schaffen andere, betere GPU en PSU omdat ik verwacht daarmee betere afbeeldingen in AI te kunnen maken (grotere, betere modellen vereisen meer VRAM).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Yaksa
GorgeousMetal schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:05:[...]Mooi, maar de rechtervoet van de dame ziet er wat 'raar' uit.
Zo beter?

Titled: Stripes in the Savanne

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaWx5xZ64HeV_Z54Ec3y1WGb55I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xqih8yD1VptbGiga4f53nKo.jpg?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
Felicia schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:15:
[...]

Dat is toch iets wat je gedurende het jaar al kan inschatten? Zelfs zonder P1 meter kan je met een slimme meter je dagverbruik inzien (via bvb enelogic of je energieleverancier). Per maand een keertje kijken en vergelijken met vorig jaar ofzo en dan zie je dat aankomen.
Wij hebben geen slimme meter in huis, maar we noteren de meterstanden elke maandag met de hand.
We zagen een stijging maar wisten niet precies waar dit vandaan kwam.
Daarop ben ik alles gaan nalopen en kwam er dus achter dat het aan mijn ComfyUI acties lag.
Ik wil alleen maar zeggen met mijn verhaal dat je er op attent mag zijn dat afbeeldingen (lokaal) genereren geld kan kosten....
Maar blijkbaar wist iedereen dit hier al.

• EverLast2002
Yaksa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:28:
[...]

Mijn energiemaatschappij stuurt mij elke maand een overzicht met het maandelijkse verbruik, de afwijking t.o.v. dezelfde maand vorig jaar en een (gemiddelde) vergelijking met een, twee en vierpersoons-huishoudens.
Wanneer ik dan een grotere en snellere GPU monteer, en een navenant grotere PSU dan zie ik na een maand mijn energieverbruik stijgen, wat ik natuurlijk zelf al had voorspeld.
Ik kan dan (maandelijks) het voorschot aanpassen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Ik weet nu al dat ik binnenkort (iets) meer energie ga gebruiken vanwege een nog aan te schaffen andere, betere GPU en PSU omdat ik verwacht daarmee betere afbeeldingen in AI te kunnen maken (grotere, betere modellen vereisen meer VRAM).
Kortom, het kost je dus meer geld.
Dat wilde ik de mensen hier meegeven.
Ik schonk voorheen nooit veel aandacht aan energieverbruik met apparatuur,
vond het niet boeien en het moet gewoon werken.
Nu ben ik daar enigszins anders over gaan denken.

• EverLast2002
Yaksa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:24:
[...]

Zo beter?

Titled: Stripes in the Savanne

[Afbeelding]
Haar voeten zijn nu niet afgebeeld/gerendered. Het is niet beter maar anders :+

• Yaksa
EverLast2002 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:21:[...]Haar voeten zijn nu niet afgebeeld/gerendered. Het is niet beter maar anders :+
Hee, een AI voetfetisjist, die kende ik nog niet :+
Zo beter dan?

Title: Spotted Leopard in the Bush

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNZY9q9dl5fd9hCKcRx1FgisJgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pb6p1IrnFrjzn9wgLHO89ncG.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de liefhebbers die hier ook mee willen spelen de prompt: "Regal figure in a rainforest expanse. Female subject in tailored, leopard fur velvet attire with ornate gold embroidery on shoulders, cuffs and headdress. Long leopard fur velvet coat with dramatic split panels, fitted trousers, jeweled accents, structured silhouette. Full body shot, poised, busty, unwavering posture. Beside her, a velvet leopard with golden eyes, hyper-defined musculature, authoritative presence.Lush tropical trees in the background, diffused deep forest light, subtle atmospheric haze. Ultra-detailed fabric texture, high-end couture styling, cinematic composition, 8k, hyperrealism, sharp focus, intricate ornamentation, dynamic contrast, majestic tone. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 50mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures"

• GranCanaria
Zoja, let dan op je stroomverbruik.....
Ik kon dus bijbetalen op onze energie afrekening. Maar ik was dan ook vele uren per dag bezig in ComfyUI.
Het is maar een tip.
Valt heel erg mee hier maar dat heeft natuurlijk te maken met watvoor hardware je aan het spelen bent. Ik heb een amd ryzen 5 5600x met een rtx 5060 ti 16gb en merk er bijna niets van. Ik ben sinds een paar weken elke avond filmpjes aan het maken in comfyui.

• EverLast2002
GranCanaria schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:16:
[...]

Valt heel erg mee hier maar dat heeft natuurlijk te maken met watvoor hardware je aan het spelen bent. Ik heb een amd ryzen 5 5600x met een rtx 5060 ti 16gb en merk er bijna niets van. Ik ben sinds een paar weken elke avond filmpjes aan het maken in comfyui.
Mooi en fijn voor je. Mijn situatie was elke dag vele uren (ochtend tot 's-avonds laat) afbeeldingen genereren. En dat waren workflows met upscaling etc wat 6 a 8 minuten per afbeelding duurde.
Mijn hardware is een i5, 32GB, 500Watt Be-Quiet voeding met een NVidia12GB RTX3060.

• Yaksa
EverLast2002 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:31:[...]
Mooi en fijn voor je. Mijn situatie was elke dag vele uren (ochtend tot 's-avonds laat) afbeeldingen genereren. En dat waren workflows met upscaling etc wat 6 a 8 minuten per afbeelding duurde.
Mijn hardware is een i5, 32GB, 500Watt Be-Quiet voeding met een NVidia12GB RTX3060.
Is dat hoge stroomverbruik ook de reden dat we (bijna) geen door jou gegenereerde afbeeldingen meer zien?
Als in; 'het wordt me allemaal te duur', of zo?
Tenslotte is dit topic niet alleen bedoeld voor het kletsen over AI content creation maar ook het tonen van je resultaten.
Overigens draai ik met een vergelijkbare set-up, kan niet zeggen dat m'n stroomverbruik nou zoveel gestegen is sinds ik me met AI-beeldgeneratie bezig hou. Terwijl ik toch best vaak hele avonden aan het genereren ben.

• GranCanaria
EverLast2002 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:31:
[...]

Welke workflows gebruikte je? Zelf gemaakt of gedownload.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:44

R.G

Vraagje,

Hoe doen jullie als artist plaatjes generen of tools gebruiken om bepaalde plaatjes te maken?
Ik merk dat chatgpt en alle andere publieke betaalde versies vaak niet willen generen door restricties?

Hoe kan je dit oplossen? een local llm ? of hoe pak je dit aan?

Of moet je hiervoor eerst met photoshop een extra laag maken op een plaatje dan door AI het laten aanpassen en dan terugplaatsen met photoshop bijvoorbeeld?

Maar is dan niet het hele gemak en hulp van generative a.i niet om zeep geholpen?

Ik zie wel eens van die post hier voorbij komen van een soort generative a.i voor afbeeldingen met honderden diagloogjes met pijltjes verbonden aan het uiteindelijke plaatje wat is dat dan ?

• Yaksa
R.G schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:25:
Vraagje,
Hoe doen jullie als artist plaatjes generen of tools gebruiken om bepaalde plaatjes te maken?
Ik merk dat chatgpt en alle andere publieke betaalde versies vaak niet willen generen door restricties?
Hoe kan je dit oplossen? een local llm ? of hoe pak je dit aan?
Of moet je hiervoor eerst met photoshop een extra laag maken op een plaatje dan door AI het laten aanpassen en dan terugplaatsen met photoshop bijvoorbeeld?
Maar is dan niet het hele gemak en hulp van generative a.i niet om zeep geholpen?
Ik zie wel eens van die post hier voorbij komen van een soort generative a.i voor afbeeldingen met honderden diagloogjes met pijltjes verbonden aan het uiteindelijke plaatje wat is dat dan ?
Door lokaal te draaien omzeil je, ook een beetje afhankelijk hoe het model getraind is, de restricties.
E.e.a. hangt ook af van hoe de omschrijving in de prompt is. Sommige modellen reageren wel op bepaalde 'keywords', andere dan weer niet.
Er zijn diverse programma's om lokaal AI te generen, de een is makkelijker om te leren dan de andere.
Wat jij zag met honderden dialoogjes was waarschijnlijk het programma ComfyUI, zeer uitgebreid en daardoor ook lastiger te doorgronden.
Ikzelf werk met een webui georiënteerde versie van Stable Diffusion, genaamd ForgeUI. Die werkt (mijn mening) wat makkelijker.
En er zijn nog diverse andere, zoals MidJourney.
Ik kan je alleen maar aanraden om het hele topic door te lezen, de vraag die je stelt is al diverse keren beantwoord en er staan aardig wat tips (verspreid door het forum) die je kunnen helpen.
Lokaal AI beeldgeneratie vereist wel een moderne computer, een GPU met zoveel mogelijk VRAM en de nodige tijd om e.e.a. aan te leren. Er staan diverse tutorials op internet die je verder kunnen helpen.
Kennis van de Engelse taal is ook aan te bevelen, aangezien de prompts meestal in het Engels geschreven worden. Maar ook daar kan ChatGPT je bij helpen. Waar ChatGPT je niet bij kan helpen is de fantasie en artisticiteit die je nodig hebt om 'iets moois' te laten genereren. Dat beeld kan alleen in je eigen hersenen ontstaan wat je dan vervolgens moet omschrijven in een prompt.

• R.G

R.G

Yaksa schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:01:
[...]

Door lokaal te draaien omzeil je, ook een beetje afhankelijk hoe het model getraind is, de restricties.
E.e.a. hangt ook af van hoe de omschrijving in de prompt is. Sommige modellen reageren wel op bepaalde 'keywords', andere dan weer niet.
Er zijn diverse programma's om lokaal AI te generen, de een is makkelijker om te leren dan de andere.
Wat jij zag met honderden dialoogjes was waarschijnlijk het programma ComfyUI, zeer uitgebreid en daardoor ook lastiger te doorgronden.
Ikzelf werk met een webui georiënteerde versie van Stable Diffusion, genaamd ForgeUI. Die werkt (mijn mening) wat makkelijker.
En er zijn nog diverse andere, zoals MidJourney.
Ik kan je alleen maar aanraden om het hele topic door te lezen, de vraag die je stelt is al diverse keren beantwoord en er staan aardig wat tips (verspreid door het forum) die je kunnen helpen.
Lokaal AI beeldgeneratie vereist wel een moderne computer, een GPU met zoveel mogelijk VRAM en de nodige tijd om e.e.a. aan te leren. Er staan diverse tutorials op internet die je verder kunnen helpen.
Kennis van de Engelse taal is ook aan te bevelen, aangezien de prompts meestal in het Engels geschreven worden. Maar ook daar kan ChatGPT je bij helpen. Waar ChatGPT je niet bij kan helpen is de fantasie en artisticiteit die je nodig hebt om 'iets moois' te laten genereren. Dat beeld kan alleen in je eigen hersenen ontstaan wat je dan vervolgens moet omschrijven in een prompt.
Oke heel mooi ik ga dat doen..

maar, dit zou in mijn ogen gewoon vanaf je mobiel moeten kunnen, m.a.w. wat voro dienst online of provider heeft geen restricties hierin?

Hoe het zou moeten werken:
ik vul een prompt in en daaruit komt wat ik vroeg betaald of onbetaald maar geen restricties.

Zelf AI llm draaien of local generative ai is niet te doen voor gewone thuis pc's?

Hoe ver kom je met een rx 480?

Wat dan op zijn minst kan is online een nvidia server huren en daarmee je generative ai laten babbelen dus een json of post request naar die nvida server welke dan het plaatje genereert?

Of hoe zie jij dit?

of ik moet op een rx480 machine generative ai draaien met webui ofzo en dan vanaf je telefoon daarheen een request doen om een plaatje te generen?

• Yaksa
R.G schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:34:
[...]Oke heel mooi ik ga dat doen..
maar, dit zou in mijn ogen gewoon vanaf je mobiel moeten kunnen, m.a.w. wat voro dienst online of provider heeft geen restricties hierin?
Hoe het zou moeten werken:
ik vul een prompt in en daaruit komt wat ik vroeg betaald of onbetaald maar geen restricties.
Zelf AI llm draaien of local generative ai is niet te doen voor gewone thuis pc's?
Hoe ver kom je met een rx 480?
Wat dan op zijn minst kan is online een nvidia server huren en daarmee je generative ai laten babbelen dus een json of post request naar die nvida server welke dan het plaatje genereert?
Of hoe zie jij dit?
of ik moet op een rx480 machine generative ai draaien met webui ofzo en dan vanaf je telefoon daarheen een request doen om een plaatje te generen?
Ik zie dat je je nog aardig moet inlezen op het gebied van generatieve AI.
Een RX480 is onvoldoende voor de tegenwoordige locale AI, zit maar 8Gb Vram op, bovendien is die kaart al bijna 10 jaar oud. Locale AI beeldgeneratie begon vrij simpel met kleine afbeeldingen, lees de eerste pagina's van dit topic maar 'ns door. Maar naargelang AI beter en de modellen groter werden, werden de afbeeldingsresoluties ook hoger, echter dat bracht met zich mee dat de GPU 'mee moest groeien' qua snelheid en hoeveelheid (snel) VRAM. Ikzelf draai met een Nvidia RTX3060 met 12Gb en een snelle I5 CPU en 32Gb ramgeheugen. Dat is voor losse afbeeldingen redelijk te doen. Maar ik overweeg een snellere GPU met meer VRAM zodat ik grotere modellen in een keer in kan laden, hierdoor wordt de afbeeldingskwaliteit ook weer hoger. Vanaf een telefoon iets in de cloud laten genereren zonder restricties is voor zover ik weet niet mogelijk.

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:00

Mickey77

Allround ICT-er

@Yaksa Dank voor je korte maar duidelijke uitleg. Ik ben dus ook een newbie en de gedachte dat je iets in de cloud kan genereren vind ik niet eens zo gek (denkend aan de groei van online diensten). Wellicht dat het nu nog niet (uit) kan, maar in de toekomst wel.

Ik houd dit topic nog steeds in de gaten en dit topic ook zeker een keer vanaf het begin doornemen. _/-\o_

• EverLast2002
ben wat aan het experimenteren geweest, wilde een soort mix van realiteit en stripboek effect maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD4wAJIhcqO7Ekuv1ZT6lhPBrho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFFR9dYDflt0V9KlSuHyxOYK.png?f=fotoalbum_large

prompt:
franco-belgian comic illustration with spirouEtFantasio style. facing the camera, low angle, dark theme, amazing perspective, on the left of the image in foreground facing the camera, looking at viewer, 2 SentinelBot style massive soldiers cyborg black eyes, army helmets, Special Forces, cyber goggles, military pattern, SentinelBot arm, cybernetic arm, black and ivory, cybergun in hand, glistening, in the background mexican mountain jungle, mexican style hacienda white walls, arches, ocre and luscious garden, grass field, Hyper-realistic, cinematic composition, dynamic lighting, anamorphic depth of field, haze smoke, fog, sunny dawn, hard shadows, misty morning. The photo is captured using a Sony FX6 camera with a F1.2 lens at ISO 100.

model: fasciumSRPO_Pure_v5
lora: https://civitai.com/models/875228?modelVersionId=1312979
lora: https://civitai.com/models/750299?modelVersionId=839041

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjL7TpaX-z8BO0dYcn7QNqj7C94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ApncbCNBJdW7mk5dPLMINUdE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 16:13 ]

• EverLast2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA67WKtpVNQxJbNLpVww1VraNwE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OkOmMQEcZccCypZ57Q4nEY71.png?f=fotoalbum_large

prompt:
aidmaimageupgrader. facing the camera, low angle, dark theme, amazing perspective, on the left of the image in foreground facing the camera, looking at viewer, several Special Forces soldiers, Tactical Ops helmets, goggles, military pattern, gun in hand, glistening, in the background mexican mountain jungle, mexican style hacienda white walls, arches, ocre and luscious garden, grass field, Hyper-realistic, cinematic composition, dynamic lighting, anamorphic depth of field, haze smoke, fog, hard shadows, misty morning.

model: fasciumSRPO_Pure_v5
lora: https://civitai.com/models/562866?modelVersionId=984672

En iets met militairen, ben nog zoekende..

[ Voor 46% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 16:16 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:50:
[...]

Is dat hoge stroomverbruik ook de reden dat we (bijna) geen door jou gegenereerde afbeeldingen meer zien?
Als in; 'het wordt me allemaal te duur', of zo?
Tenslotte is dit topic niet alleen bedoeld voor het kletsen over AI content creation maar ook het tonen van je resultaten.
Overigens draai ik met een vergelijkbare set-up, kan niet zeggen dat m'n stroomverbruik nou zoveel gestegen is sinds ik me met AI-beeldgeneratie bezig hou. Terwijl ik toch best vaak hele avonden aan het genereren ben.
zie nieuw beeldmateriaal

• EverLast2002
GranCanaria schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:07:
[...]

Welke workflows gebruikte je? Zelf gemaakt of gedownload.
ik download hier en daar een workflow, pas deze iets aan en ga dan aan de slag.
vaak probeer ik de workflow te begrijpen die anderen hebben gemaakt,
zo leer ik een beetje hoe het werkt.
ik heb niet 1 master workflow, ik wissel nogal.

[ Voor 6% gewijzigd door EverLast2002 op 02-12-2025 22:37 ]

• GranCanaria
EverLast2002 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:36:
[...]

ik download hier en daar een workflow, pas deze iets aan en ga dan aan de slag.
vaak probeer ik de workflow te begrijpen die anderen hebben gemaakt,
zo leer ik een beetje hoe het werkt.
ik heb niet 1 master workflow, ik wissel nogal.
Zo doe ik het ook inderdaad. Al zoek ik nu vaker filmpjes waarin ze een flow helemaal nieuw opbouwen. Daar geven ze altijd goede tips over allemaal essentiële dingen.

• EverLast2002
Ben nu aan de slag met Z Image turbo. 8 steps en na 17 seconden een afbeelding.

YouTube: Z Image is AMAZING & UNCENSORED!

[ Voor 38% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 16:42 ]

• EverLast2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfZFqQcJXOxCM7wskmg8yYpJA7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fa9j61PJ1U0anqtEKikb1QkY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-vezmFsfhv0GQdVOTemwJWRzf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RxrGZW6Kg3ZuxGOnIfJrTa6K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiUGPTda2Vp4jB1w7JJmtpjqfd0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SNqJ862lA43JDTNmWoEGur4U.png?f=fotoalbum_large

het onderwerp en thema gaan soms alle kanten op, ik probeer allerlei lora's en ook andere modellen.
zal de prompts er nog bij zetten, voor de volledigheid.

• EverLast2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3fO9MbiekGkNYPa70KZPqmVQc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UUM3XLUIZ5nNFbqW0wyMTOvQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laMTwI4eWFXVPn4AGrpPSA6GpcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RGxhSXCT438qbx4EcBmFfFS9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBeyUoqjBMbeWrkTErY59NDWGmQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C5cDs6SH0UcHunfWe2GfF3vh.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
prompt:
MonumentValley style, artilands02, highest details, ultra hyper realism. highly detailed and realistic. intricate and highly professional artwork, an absolute masterpiece.
Beautiful glowing arch, portal to another universe, built inside a high gigantic mountain, large crowd of people walking on a dusty trail towards the arch, surrounded by high mountains, science-fiction vibe, photorealistic, vibrant natural lighting, depth of field.

model: flux1-dev
lora: https://civitai.com/models/1489259?modelVersionId=1684610
lora: https://civitai.com/models/1441966?modelVersionId=1630082
lora: https://civitai.com/models/736706?modelVersionId=863655

ik heb mijn twijfels over die toevoegingen van hyper en realism etc, en lees op fora verschillende meningen erover. Afijn, het voegt wel iets toe.

[ Voor 15% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 16:09 ]

• R.G

R.G

EverLast2002 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:06:
prompt:
MonumentValley style, artilands02, highest details, ultra hyper realism. highly detailed and realistic. intricate and highly professional artwork, an absolute masterpiece.
Beautiful glowing arch, portal to another universe, built inside a high gigantic mountain, large crowd of people walking on a dusty trail towards the arch, surrounded by high mountains, science-fiction vibe, photorealistic, vibrant natural lighting, depth of field.

ik heb mijn twijfels over die toevoegingen van hyper en realism etc, en lees op fora verschillende meningen erover. Afijn, het voegt wel iets toe.
Ja wat ik hier zo bijzonder aan vind en of ergerlijk, jouw beschrijving kan ook van alles zijn en het is nooit hetzelfde ofwel? Misschien als je een prompt veel strakker en stricter uitwerkt dat het dan 1 op 1 plaatjes genereert?

Of wil je dat juist niet?

• R.G

R.G

EverLast2002 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:06:
prompt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpQY3Rt3fupUpzXg6SOK7nOnyBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cc6uC2uIclBjVpyfvyDmKFSA.png?f=fotoalbum_large

Ik heb jouw prompt geplakt in gemini banan pro en kreeg dit?

ik zie nu een lelijk watermerk?

code:
1
2
3
Zelfs als je het zichtbare "Gemini" logo weghaalt, voegt Google vaak ook onzichtbare digitale watermerken (zoals SynthID) toe aan de pixels van de afbeelding. Deze zijn niet met het blote oog te zien, maar gespecialiseerde software kan nog steeds detecteren dat de afbeelding door Google AI is gemaakt. Het volledig "verbergen" van de bron is dus bijna onmogelijk.

Conclusie over "mag dat?": Het gebruik van de afbeelding op je website mag meestal wel. Het verwijderen van het watermerk bevindt zich in een grijs gebied in de voorwaarden. Het wordt sterk afgeraden als je doel is om te verbergen dat het AI is.

hmm je wilt toch ai gebruiken om taken en of producten te maken voor anderen? dan zou je gemini ai banana pro dus niet in 1x kunnen gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door R.G op 03-12-2025 20:39 ]

• Yaksa
R.G schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:34:
[...]Ja wat ik hier zo bijzonder aan vind en of ergerlijk, jouw beschrijving kan ook van alles zijn en het is nooit hetzelfde ofwel? Misschien als je een prompt veel strakker en stricter uitwerkt dat het dan 1 op 1 plaatjes genereert.
Daarom is het ook belangrijk dat je leert hoe je een goede prompt dient te schrijven.
Een basiscursus prompting is hier te vinden.
Gewoon simpel beginnen en dan uitbouwen. En heel veel oefenen met kleine wijzigingen in de prompt om te bezien wat de wijziging in het gegenereerde beeld doet.

• EverLast2002
@R.G
"Ja wat ik hier zo bijzonder aan vind en of ergerlijk, jouw beschrijving kan ook van alles zijn en het is nooit hetzelfde ofwel? Misschien als je een prompt veel strakker en stricter uitwerkt dat het dan 1 op 1 plaatjes genereert?

Of wil je dat juist niet?"

Ligt helemaal aan wat ik op dat moment wil, hoe mijn stemming is etc etc.
Soms is je laten verrassen leuker dan een superstrakke prompt schrijven.
Mijn interessantste afbeeldingen zijn gekomen uit "happy accidents" en toevalligheden.
Ik weet dat bepaalde mensen hier in dit topic hier niet tegen kunnen,
mij maakt het niks uit. Misschien is mijn invalshoek anders en wat ik ermee wil bereiken.
Iedereen gebruikt het op zijn manier en het delen ervan is ook leuk en leerzaam.

[ Voor 4% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 22:08 ]

• EverLast2002
R.G schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:36:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb jouw prompt geplakt in gemini banan pro en kreeg dit?

ik zie nu een lelijk watermerk?

code:
1
2
3
Zelfs als je het zichtbare "Gemini" logo weghaalt, voegt Google vaak ook onzichtbare digitale watermerken (zoals SynthID) toe aan de pixels van de afbeelding. Deze zijn niet met het blote oog te zien, maar gespecialiseerde software kan nog steeds detecteren dat de afbeelding door Google AI is gemaakt. Het volledig "verbergen" van de bron is dus bijna onmogelijk.

Conclusie over "mag dat?": Het gebruik van de afbeelding op je website mag meestal wel. Het verwijderen van het watermerk bevindt zich in een grijs gebied in de voorwaarden. Het wordt sterk afgeraden als je doel is om te verbergen dat het AI is.

hmm je wilt toch ai gebruiken om taken en of producten te maken voor anderen? dan zou je gemini ai banana pro dus niet in 1x kunnen gebruiken.
Leuk om te zien hoe een andere generator ermee omgaat :)

Ik ken Gemini wel, maar watermarks heb ik nooit gehad in hun afbeeldingen.
Vind het best jammer als dit nu in elke afbeelding erbij gezet gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door EverLast2002 op 03-12-2025 22:12 ]

• Yaksa
EverLast2002 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:33:En iets met militairen, ben nog zoekende..
Ook even iets met militairen geprobeerd...... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oy1QX6aDZdLSzLWpRXEk4sUOwVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRiJtmom7wpVhI9GPu7Uy0sV.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.