Dit lijkt mij eerder een prompt voor een video, mede gezien de termen 'declassified Cold War surveillance video', 'The footage feels unsteady', 'rolling static', 'flickering timecode' en 'intermittently', Allemaal omschrijvingen waar je in een statische afbeelding niks van ziet, maar die je wel moet gebruiken in een film.EverLast2002 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:08:In de sfeer van Roswell, 1947...
prompt:
Leaked intelligence footage frame, black-and-white with degraded VHS quality, resembling declassified Cold War surveillance video. A surgeon in a white lab coat and surgical mask conducts a sterile autopsy on a humanoid alien inside a covert military medical facility. The alien has an elongated skull, smooth pale skin, thin limbs, and large closed eyes, lying motionless on a steel examination table. The footage feels unsteady, as if recorded from a fixed security camera or hidden observation point.
Visual artifacts dominate the image, rolling static, scan lines, tracking errors, light warping, and heavy film grain. A flickering timecode runs along the bottom edge that says “JULY 1947” “CLASSIFIED” and unintelligible alphanumeric clearance codes intermittently burn into the frame. Harsh overhead lighting creates stark, clinical shadows. Surroundings include concrete walls, analog monitoring equipment, dangling cables, clipboards, and indistinct military figures partially obscured by darkness.
Low resolution, imperfect focus, washed-out highlights, crushed blacks. The image feels illicit and unsettling—unauthorized disclosure, forbidden evidence, suppressed history. Authentic, documentary realism. Ominous, restrained, covert, intelligence-leak aesthetic. Roswell alien autopsy vibe.
Waarom heb je die termen in de prompt gezet als ik vragen mag?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik heb willen aansturen op een "still frame" uit de beruchte alien autopsie videofilm (die later nep bleek te zijn), met een vleugje Area 51 en top secret erbij.Yaksa schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]
Dit lijkt mij eerder een prompt voor een video, mede gezien de termen 'declassified Cold War surveillance video', 'The footage feels unsteady', 'rolling static', 'flickering timecode' en 'intermittently', Allemaal omschrijvingen waar je in een statische afbeelding niks van ziet, maar die je wel moet gebruiken in een film.
Waarom heb je die termen in de prompt gezet als ik vragen mag?
Zelf eerst een paar prompt pogingen gedaan en later met hulp van chatgpt.
Het lijkt heel erg op iemand die zijn opblaaspop op een specifieke plek aan het plakken isEverLast2002 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:31:
ik heb er nog meer, maar het idee lijkt me duidelijk.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik zat hier nog even over na te denken. Vind het concept heel tof maar er knaagde iets. En ik denk dat het komt door het kleurgebruik. De stijl is anders maar de kleuren zitten in precies dezelfde range. Wellicht kun je het verschil nog versterken door hier mee te spelen. Maar zoals eerder gezegd. Tof concept en ik zie je kunst graag voorbij komen.Yaksa schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:35:
Vanmiddag een beetje aan het schilderen geweest......
[Afbeelding]
Let op verschil in surrealisme in het schilderij en realisme in de rest van de afbeelding. Dat viel nog niet mee om dat in een prompt te vatten.
Voor wie zich ook extravagant uit wil dossen geef ik hier alvast wat voorbeelden.
Slinger de naaimachine maar aan......
:strip_exif()/f/image/SSIH5dVkP2LDOWQSIDsdQJ5M.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere kleurtjes en textiles kan natuurlijk ook:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Ik werk momenteel met een model (flux1-dev.safetensors) wat eigenlijk niet in het VRAM van mijn GPU past, een gedeelte van het model wordt derhalve in het RAM geladen en door de CPU verwerkt. Ik merk nauwelijks verschil in tijd van genereren, duurt ongeveer een halve minuut langer, maar het resultaat is beter.
/f/image/VNsQm5aDXH5d2TRl2VWwmVw7.png?f=fotoalbum_large)
Deze is mooi gelukt voor mijn doen
Model: https://civitai.com/models/24350?modelVersionId=2315492
quote: POSmasterpiece, best quality
fantasy illustration,
vibrant saturated colors, high contrast, dramatic lighting,
<lora:F4st>
(dutch angle:1.2)
zoomed in female warrior face, (focus on eyes), anger, hurt, vengeful
((intense stare at viewer, crying blood, scars))
(correct eyes, correct pupils, correct iris)
opening katana, unsheathing katanana, light reflection in eyes, light reflection from katana
<embedding:BSY_Anatomy_Positives_V1_PRO>
Embeddings zijn optioneel - maar zijn gekocht: https://www.patreon.com/posts/anatomy-realism-134893265quote: NEG<embedding:BSY_Anatomy_Negatives_V1_PRO>
obstructed face, glowing eyes, glowing pupils
(voor mij doen ze wat ze moeten doen, de lazyembeddings bijv. zijn het vaak voor mij net niet...)
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Wat ik me dan afvraag is of je nou een tekening wilt of een zo realistisch mogelijke afbeelding. In je prompt staat illustration en de LoRa maakt de boel juist weer realistisch. Ik heb situaties meegemaakt dat die twee elkaar gaan tegenwerken terwijl dit te ondervangen is door in de prompt iets als 'ultra-detailed anime-style portrait' op te nemen. Het is ook wel handig om in de prompt aan te geven waar de 'scars' moeten zitten, anders gaat AI dat zelf (verkeerd) interpreteren en krijg je littekens op hele rara plaatsen. En ik zie die betraande ogen niet als zodanig in de prompt omschreven (of ik kijk er over heen).SkyStreaker schreef op donderdag 25 december 2025 @ 08:54:
[Afbeelding]
Deze is mooi gelukt voor mijn doenAlhoewel haar rechterduim (voor ons links) een beetje F'd up is
![]()
Model: https://civitai.com/models/24350?modelVersionId=2315492
Embeddings zijn optioneel - maar zijn gekocht: https://www.patreon.com/posts/anatomy-realism-134893265
(voor mij doen ze wat ze moeten doen, de lazyembeddings bijv. zijn het vaak voor mij net niet...)
Wel een mooie compositie trouwens, zit spanning in.
Ook even In Forge (Stable Diffusion) geprobeerd, meer in de anime style:
Wauw, mooie afbeeldingen !Yaksa schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:01:
Over ruim een maand start het Carnaval in Venetië.
Voor wie zich ook extravagant uit wil dossen geef ik hier alvast wat voorbeelden.
Slinger de naaimachine maar aan......
[Afbeelding]
Andere kleurtjes en textiles kan natuurlijk ook:Voor hen die ook hiermee willen spelen de prompt: 'Masked photomodel and her masked partner both dressed in extravagant purple, indigo and gold Venetian costumes adorned with jewels and wearing extremely large artistic hats with large tubelar feather spirals at the carneval in Venice. Three-quarter view. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 75mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures. <lora:flux_realism_lora:.61>'
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik werk momenteel met een model (flux1-dev.safetensors) wat eigenlijk niet in het VRAM van mijn GPU past, een gedeelte van het model wordt derhalve in het RAM geladen en door de CPU verwerkt. Ik merk nauwelijks verschil in tijd van genereren, duurt ongeveer een halve minuut langer, maar het resultaat is beter.
Eindelijk gebruik je het volwaardige flux.dev model. Ik wisselde zelf ook tussen de gguf-Q modellen en het dev model, en echt je merkt gewoon verschil. Inderdaad duurt het renderen iets langer (is het zeker waard).
Niet om azijn te willen pissen, maar jouw afbeeldingen kunnen nog mooier worden als je er een upscale op loslaat. In ComfyUI is dit vrij makkelijk te doen, alleen in Forge weet ik niet hoe dit werkt (nog nooit gebruikt).
"Deze is mooi gelukt voor mijn doen
Super, de afbeelding knalt van het scherm.
(In ComfyUI kan die duim vrij makkelijk met InPaint gecorrigeerd worden).
Goede aanwijzingen, zeker - ik probeer prompting minimaal te houden en ben nog veel aan het tweakenYaksa schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:03:
[...]
Wat ik me dan afvraag is of je nou een tekening wilt of een zo realistisch mogelijke afbeelding. In je prompt staat illustration en de LoRa maakt de boel juist weer realistisch. Ik heb situaties meegemaakt dat die twee elkaar gaan tegenwerken terwijl dit te ondervangen is door in de prompt iets als 'ultra-detailed anime-style portrait' op te nemen. Het is ook wel handig om in de prompt aan te geven waar de 'scars' moeten zitten, anders gaat AI dat zelf (verkeerd) interpreteren en krijg je littekens op hele rara plaatsen. En ik zie die betraande ogen niet als zodanig in de prompt omschreven (of ik kijk er over heen).
Wel een mooie compositie trouwens, zit spanning in.
Ook even In Forge (Stable Diffusion) geprobeerd, meer in de anime style:
[Afbeelding]
De F4st heeft waarschijnlijk niet het beoogde effect, daarom werk ik veel met statische prompts en maak ik van sommige dingen een comment via #, werkt fijn voor overslaan, maar niet vergeten
"Crying Blood" begrijpen maar heel, heel weinig modellen. lijken weinig modellen te begrijpen.
Misschien iets proberen met BREAK, maar die begrijp ik niet helemaal. Qua realisme, ik probeer wel structuur toe te voegen, maar misschien moet ik meer doen via filmnoise, ISO ruis. oid.
Maar, ben blij dat de compositie bevalt, daar probeer ik nu meer mee te doen!
Dank! En voel je vrij om jouw resultaat te laten zienEverLast2002 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:25:
@SkyStreaker
"Deze is mooi gelukt voor mijn doenAlhoewel haar rechterduim (voor ons links) een beetje F'd up is :+"
Super, de afbeelding knalt van het scherm.
(In ComfyUI kan die duim vrij makkelijk met InPaint gecorrigeerd worden).
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 25-12-2025 13:49 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
/f/image/Cxoa6kUg1eMzNp6wml7oFN1I.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AQ0NQGbqUDVyunnhCbA6dNSk.png?f=fotoalbum_large)
model: Red-Z-Image-Turbo
sampler: euler_ancestral
scheduler: FlowMatchEulerDiscreteScheduler
steps 10
no lora
prompt:
Extreme close-up of an abandoned Santa Claus hat with a human skull discarded in the Arizona desert, half-buried in sand, ultra-realistic. A snake is crawling out of the eye of the skull. Hat surface severely weathered, embedded grit. Sand packed into vents and seams, erosion from years of wind and heat.
Golden hour light, low and warm but muted, filtered through dust in the air, soft shadows stretching across the ground. Bleak, quiet atmosphere, sense of long-term abandonment. Shallow depth of field, sharp focus on damaged textures, blurred barren desert background. Natural color grading, subdued contrast, desaturated tones. Photorealistic cinematic realism, grounded VFX quality, handheld-film still look.
![]() | ![]() |
p.s. - geen adetailer/hiresfix er nog over.
/f/image/NfjR4GyhYEz1W4dbgSHsCUa9.png?f=fotoalbum_large)
Het enige waar ik nog niet helemaal tevreden over ben is het lemmet, maarreh... Prima dit verder
PerfectDeliberate v5, supreme/normal 40s/7cfg, 832x1216, 795486034
Afterdetailer met nomos8khatlotf v20 (al kan dit ook gewoon met swinir/remacri/realesrgan) x2, 20s/5cfg, denoise op .44
quote: POSmasterpiece, best quality
<embedding:lazypos>
complex background, bokeh fireflies
(dutch angle, dutch angle, dutch angle)
(((zoomed in female warrior face))), (focus on eyes), anger, hurt, vengeful, (evident anger look, angry expression, )
((intense stare at viewer, evident crying, (tears mixing with blood:1.2), bloodied face, blood streaks on face))
battle scars on face, scars along nosebridge and cheeks
(correct eyes, correct pupils, correct iris)
(correct hands)
grabs katana by handle, draws katana from scabbard in front of her face,
opening katana, unsheathing katanana, draws katana from scabbard, blade visible
light reflection in eyes, light reflection from katana
(((filmgrain, noise, ISO noise)))
quote: NEG<embedding:lazyhand>
<embedding:lazyneg>
(missing fingers), medieval armor, medieval clothing
obstructed face, glowing eyes, glowing pupils, (weapon close to mouth, close to chin)(crosshatching scar)
modern architecture, stainless steel, metal railings, handrails, glass, concrete, minimalist design, urban, clean geometry, polished surfaces, contemporary, industrial design
[ Voor 54% gewijzigd door SkyStreaker op 25-12-2025 13:59 ]
Top, maar na deze toch lichte kerst-terror moet er natuurlijk nog even een sfeervolle herbalancering zijnEverLast2002 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:40:
Extreme close-up of an abandoned Santa Claus hat with a human skull discarded in the Arizona desert, half-buried in sand, ultra-realistic. A snake is crawling out of the eye of the skull. Hat surface severely weathered, embedded grit. Sand packed into vents and seams, erosion from years of wind and heat.
Golden hour light, low and warm but muted, filtered through dust in the air, soft shadows stretching across the ground. Bleak, quiet atmosphere, sense of long-term abandonment. Shallow depth of field, sharp focus on damaged textures, blurred barren desert background. Natural color grading, subdued contrast, desaturated tones. Photorealistic cinematic realism, grounded VFX quality, handheld-film still look.
Flux 2 Dev, geen lora's, 2560x1440:A journey back in time to the early 20th century in a snowy Amsterdam on Christmas Eve. On the frozen canal, we see people in period clothing skating on the ice. It's snowing. High above the houses, a sleigh carrying Santa Claus flies, pulled by reindeer. The houses are traditionally illuminated on this dark, cold evening. Shot on a Canon 5D with an 85mm lens.
youtube.com/@hisrep
Ik upscale al mijn hier geplaatste afbeeldingen al (ze zijn dubbel klikbaar voor de echte resolutie), maar dat doe ik in PSP, die heeft ook een AI upscaling optie.EverLast2002 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 12:17:
[...]Niet om azijn te willen pissen, maar jouw afbeeldingen kunnen nog mooier worden als je er een upscale op loslaat. In ComfyUI is dit vrij makkelijk te doen, alleen in Forge weet ik niet hoe dit werkt (nog nooit gebruikt).
In Forge kan het ook, maar dat duurt me veel te lang (meer dan een half uur per afbeelding).
Ik begrijp dat je flux.2 gebruikt?
Render je dan lokaal op je pc, zoja wat voor beest van een videokaart/systeem heb je dan?
Ik lees dat het Q2 (eventueel Q3) model aanbevolen wordt als je een 12GB videokaart hebt.
Mijn favoriete model is momenteel RED Z-Image-Turbo en het origineel Z-Image-Turbo
De RED versie is een verbeterd model (o.a. belichting, kijkhoek).
De prompt met tekst volgen beide modellen zeer goed op.
edit: betere downloadlink voor Z-Image-Turbo
Voor low VRAM videokaarten de fp8 versie
[ Voor 17% gewijzigd door EverLast2002 op 25-12-2025 23:25 ]
[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-12-2025 22:41 ]
youtube.com/@hisrep
Tja, er zijn niet zo heel veel mensen die zich een RTX5090 kunnen veroorloven. Overigens wel een redelijk alternatief voor een straalkacheltje in deze koude dagenDeNachtwacht schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:36:
@EverLast2002 ik heb de fp8 versie van het model, met een RTX 5090 kost het dan zo’n 3 minuten om 1 afbeelding te genereren. Het model heeft een 4MP max dus je kan 2560x1440p zonder te hoeven upscalen dan generen. Er zijn van dat model ook Q2,4 en 6 gguf varianten van te vinden, daar ga ik ook nog eens mee testen want het is voor af en toe prima maar ik vind idd z image turbo ook wel heerlijk snel. Ik denk dat met 32GB ram de Q6 net moet lukken? Voor close ups van mensen / objecten vind ik z image turbo trouwens zelfs mooier dan flux 2, maar wil je meer een straatbeeld zoals dit dan genereert z image her en der toch wel gekke dingen (1 persoon met rendierkop, mens met 3 benen, kerstversiering die onder de boom door gaat, dat soort dingen).
Iemand nog zin in een potje kaarten?
Nog steeds geen fan van Comfyui, al wordt het wel steeds beter.
Comfui Cloud nog even geprobeerd maar veel nodes worden nog niet ondersteund, maar wel lekker snel met een RTX Pro 6000, templates werken natuurlijk wel probleemloos ook Gemini, OpenAI ect.
Zal is morgen Forge Neo is proberen met ZIT support.
https://github.com/Haoming02/sd-webui-forge-classic/tree/neo

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 26-12-2025 02:55 ]
@Yaksa eens hoor, maar het is ook een kwestie van keuzes maken. toen ik begin dit jaar mijn 4,5 jaar oude pc ging upgraden ben ik er even in gedoken en ipv een RTX 5080 systeem voor rond de €2000, gegaan voor 32GB extra ddr4 (toen nog €58
youtube.com/@hisrep
Comfyui Cloud draait op een RTX Pro 6000, zelf helaas geen, maar kun je inderdaad Flux 2 even proberen.DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:32:
@nFo eens hoor, zoals ik zei mij verbaasde de kwaliteit van close ups van z image ook. Maar met een RTX 6000 pro ben je toch één van de geluksvogels die zelfs een volle flux in het vram kunnen draaien?
@Yaksa tsja, het is ook een kwestie van keuzes maken, toen ik begin dit jaar mijn 4,5 jaar oude pc ging upgraden ben ik er even in gedoken en ipv een RTX 5080 systeem voor €2000, gegaan voor 32GB extra ddr4 (toen nog €58) en een RTX 5090 in mijn am4 systeem voor nagenoeg hetzelfde bedrag.
youtube.com/@hisrep
ZIT is inderdaad makkelijker mee te werken, met Flux 2 wil het mij nog niet goed lukken.DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:42:
@nFo ah zo. Ach, zoals al gezegd eigenlijk vind ik z imago turbo (en die red variant die jij noemde) interessanter verder mee te gaan experimenteren, het is echt een enorm snelheidsverschil dat je daarmee al in een paar seconden een mooie afbeelding hebt.
Maar zal het lokaal is gaan draaien, tenminste als het past in 16GB Vram en de SSD ook weer vol.
https://www.reddit.com/r/...bo_vs_flux_2_dev_for_art/?
Het makkelijker werken bij ZIT zit 'm vooral in het feit dat het een 'distilled' model is. Daardoor werkt het sneller bij simpele prompts maar de output is dan ook simpeler.nFo schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:09:
[...]ZIT is inderdaad makkelijker mee te werken, met Flux 2 wil het mij nog niet goed lukken.
Maar zal het lokaal is gaan draaien, tenminste als het past in 16GB Vram en de SSD ook weer vol.
https://www.reddit.com/r/...bo_vs_flux_2_dev_for_art/?
Daarentegen werkt Flux2 beter bij uitgebreide prompts omdat het model textueel beter onderlegd is. Maar dan dien je wel je prompt zo in te richten dat Flux2 er goed mee overweg kan. Het duurt daardoor ook wat langer om een afbeelding te genereren. Maar ook promptwriting voor Flux2 kun je leren, een prompting guide voor Flux2 is hier te vinden. Doe er Uw voordeel mee.
https://huggingface.co/city96/FLUX.2-dev-gguf/tree/main
[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-12-2025 11:49 ]
youtube.com/@hisrep
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.
/f/image/qiUqwls0Mv5zhzw9s7iknCTY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/I88ovJ9QUuH1Binrw2UDR2HA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5EpUosTvUGGxh9sofv91UzQp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DJuxGmvVNS8sQZluhBjdEi0B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kQGw7Z9KG6LJwHYNgoyvEN0f.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FDscGD7Njhr9CBMiwnhZEzGy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BFXiTtTv7jJGWZFAnlviOFZY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qPbgj4CWsVaxljFa60nGGI57.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v9TWjGcbwg3J4C3HyfRhQdcM.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/ByIUHRL7rEAWQJa4ylH3JRQQ.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/3WcqAcqg5zm6YdhgTUklHFVU.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Hro5kfRDcime09dsUYslMcJB.png?f=fotoalbum_large)