• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
SkyStreaker schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:57:
Inmiddels heb ik via-via de hele workflow (van die meid aan de gang) maar iig voor de B570 is het geen doen. 17 minuten wachten voor een plaatje ... hm, nee :+
huh...dat is inderdaad erg lang ja. welk verschil zit er in hoe je eerst werkte (bijv afbeelding met de 3 zwarte poppetjes) en 'mijn' workflow manier? ik neem aan dat die eerste geen 17 minuten duurde.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39

SkyStreaker

Move on up!

Dat ging heel echt via inference van StabilityMatrix, de Pre1-release 2.16.x - die maken gebruik van een eigen workflow onder de motorkap. Het kan wezen dat de nodes ook niet helemaal compatibel zijn met IPEX.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:41:
Dat ging heel echt via inference van StabilityMatrix, de Pre1-release 2.16.x - die maken gebruik van een eigen workflow onder de motorkap. Het kan wezen dat de nodes ook niet helemaal compatibel zijn met IPEX.
hoe lang duurt een render wanneer je de node Universal NN LatentUpscale uitzet en gewoon een 1024x1024 afbeelding maakt?

• EverLast2002
misschien eens van model wisselen, deze bijv: flux-2-klein-9b-fp8.safetensors

dit is een 8GB model, ipv van de 16GB uit mijn wf.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

https://civitai.com/model...in?modelVersionId=2898226
https://civitai.com/model...p8?modelVersionId=2600878

Ik ga deze 2 straks/vanavond ook even proberen :) Het zal zonder twijfel user-error zijn ^^

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het probleem zat bij Klein Detail Controller o.a. die stond up CUDA:0, moest op Auto staan en ik denk de vorige keer dat hij ook hardcore via CPU ging ipv de intel "XPU".

Edit: helaas lijkt het erop dat de clownsharksampler niet werkt met IPEX, ik zal een andere sampler ertussen moeten zetten of ff wachten tot ik de AMD heb :)

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 19-05-2026 17:03 ]

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:31:
Het probleem zat bij Klein Detail Controller o.a. die stond up CUDA:0, moest op Auto staan en ik denk de vorige keer dat hij ook hardcore via CPU ging ipv de intel "XPU".

Edit: helaas lijkt het erop dat de clownsharksampler niet werkt met IPEX, ik zal een andere sampler ertussen moeten zetten of ff wachten tot ik de AMD heb :)
wat ik al eerder zei, mijn workflow is niet 100% plug&play. maar die Klein Detail Controller node staat standaard uit (Bypass, paars van kleur). ik gebruik die node zelf niet vaak eigenlijk.

ik moet me even inlezen wat IPEX is/doet, maar je kan sowieso altijd een andere KSampler gebruiken inderdaad. Ik ben wel gecharmeerd van die ClownShark node, maar ben er niet mee getrouwd...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Jaaa, ik heb het e.e.a. uit kunnen vogelen ook. Alleen hoe ik die clown vervangend ik heb geen idee met wat vooralsnog omdat ksampler of ksampler advanced niet dezelfde "aansluitingen" heeft.

• EverLast2002
SkyStreaker schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 04:59:
Jaaa, ik heb het e.e.a. uit kunnen vogelen ook. Alleen hoe ik die clown vervangend ik heb geen idee met wat vooralsnog omdat ksampler of ksampler advanced niet dezelfde "aansluitingen" heeft.
ik heb de online template bewerkt, dwz ik heb hem uit elkaar gehaald en opnieuw verbonden met andere nodes. dus het klopt dat je nu aansluitingen mist etc.

je kan de online template bekijken (linksboven in ComfyUI, menu > browse templates), en dan de template zoeken met de geparkeerde motorfiets voor een roadcafé.

als je die bekijkt en de subgraph aanklikt/opent, dan zie je de default aansluitingen en nodes.

je kan sowieso vanuit een node 'omgekeerd' werken, dan trek je vanuit een input (het bolletje) een draad en dan krijg je vanzelf opties te zien die hij ondersteunt (snap je wat ik bedoel?).

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb comfyui in stabilitymatrix in linux geinstalleerd, vallen hier nog goede resultaten mee te behalen? Ik kan de manager nergens vinden, als ik workflows download doen nodes het niet, veel foutmeldingen. Ik snap er geen hol van. Ik zie echter dat anderen hier er wel wat zinnigs mee lijken te kunnen.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 05:30:
Ik heb comfyui in stabilitymatrix in linux geinstalleerd, vallen hier nog goede resultaten mee te behalen? Ik kan de manager nergens vinden, als ik workflows download doen nodes het niet, veel foutmeldingen. Ik snap er geen hol van. Ik zie echter dat anderen hier er wel wat zinnigs mee lijken te kunnen.
Misschien dat je door deze video te bekijken iets verder komt. Het feit dat je onder Linux werkt kan het e.e.a. wel wat veranderen, de meeste gebruikers van ComfyUI hier draaien het onder Windows. Maar ook daar is wel het een en ander over te vinden.
Verwacht echter niet dat je als beginner aan de slag gaat en de meest fantastische plaatjes er uit krijgt, het vergt nou eenmaal wat tijd, inzet en proberen alvorens je alles snapt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yaksa schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:42:
Maar ook daar is wel het een en ander over te vinden.
Maakt het wat uit hoe je het installeert? Ik heb Comfyui onder Stabilitymatrix draaien. (met een AMD RX9060 RT)

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2026 11:56 ]

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Yaksa
Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:55:
[...]Maakt het wat uit hoe je het installeert? Ik heb Comfyui onder Stabilitymatrix draaien. (met een AMD RX9060 RT)
Tsja, daar vraag je me wat. Ik draai geen Linux.
Ik weet wel dat AI beeldgeneratie het makkelijkste aan het draaien te krijgen is op een NVidia kaart, vanwege de CUDA dependencies. Maar AMD kan, met de nodige workarounds, ook.
Maar zoals ik al aangaf, een klip en klaar antwoord heb ik zelf niet, je zult toch echt de diverse tutorials op YouTube moeten raadplegen.
Vertrouw niet op een AI-gegenereerd antwoord, de kans is groot dat daar fouten in zitten die jijzelf niet kunt ontdekken waardoor je misschien van de regen in de drup terecht komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@Salvatron Als je stability matrix draait met comfyui dan kan je de inference optie gebruiken :) die gebruikt comfyui namelijk op de achtergrond! Je kan bij onze Discord natuurlijk terecht voor al je vragen waar ik ook zelf moderator ben ☺️ https://discord.gg/jbkhtqbrn
Onze LLM Bot is Lykos (@ ervoor zetten).

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yaksa schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Tsja, daar vraag je me wat. Ik draai geen Linux.[/quote]
ik bedoelde of het wat uitmaakt of je comfyui gewoon draait, of vanuit Stabilitymatrix. In Stabilitymatrix zie ik bijv nergens de managerbutton in Comfyui, dus ik kan de manager niet gebruiken, ook niet na die manager geïnstalleerd te hebben. Linux zal verder gewoon hetzelfde zijn als Windows, zal weinig uitmaken welke je gebruikt denk ik. Stabilitymatrix werkt vanuit een webinterface dus je moet een ip-adres en poort in een browser invullen.
Ik weet wel dat AI beeldgeneratie het makkelijkste aan het draaien te krijgen is op een NVidia kaart, vanwege de CUDA dependencies. Maar AMD kan, met de nodige workarounds, ook.
Maar zoals ik al aangaf, een klip en klaar antwoord heb ik zelf niet, je zult toch echt de diverse tutorials op YouTube moeten raadplegen.
Vertrouw niet op een AI-gegenereerd antwoord, de kans is groot dat daar fouten in zitten die jijzelf niet kunt ontdekken waardoor je misschien van de regen in de drup terecht komt.
Mijn AMD kaart ( Radeon RX 9600 XT) werkt prima, als ik plaatjes genereer in Comfyui doet hij er een aantal seconden over en de GPU gaat vaak naar 100% belasting, dus dit lijkt me geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2026 17:23 ]

• Yaksa
Stability Matrix is een front end die maar weinig geheugen inneemt, ComfyUI heeft daar geen last van.
Tevens zorgt dit programma dat ook AMD kaarten goed aangestuurd worden, dat was een tijdje terug wel anders.
Dit is info die ik in twee seconden op intenet kon vinden en ik gebruik Stability Matrix niet eens.
Voordat ik het zelf ga gebruiken moet je er wat wat dieper induiken, ik kan je daar niet verder helpen.

• EverLast2002
Salvatron schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 05:30:
Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren. Zie : https://github.com/Comfy-Org/ComfyUI#manual-install-windows-linux

De ComfyUI Manager heb ik zelf altijd als extra erbij moeten installeren, die zit er niet standaard bij. Staat volgens mij beschreven op diezelfde webpagina.

Stability Matrix ken ik niet, het lijkt me een beetje dubbelop hoe jij het hebt geinstalleerd. Ik zou ComfyUI gewoon op zichzelf installeren want daar kun je al mee renderen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EverLast2002 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:32:
[...]

Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren. Zie : https://github.com/Comfy-Org/ComfyUI#manual-install-windows-linux

De ComfyUI Manager heb ik zelf altijd als extra erbij moeten installeren, die zit er niet standaard bij. Staat volgens mij beschreven op diezelfde webpagina.

Stability Matrix ken ik niet, het lijkt me een beetje dubbelop hoe jij het hebt geinstalleerd. Ik zou ComfyUI gewoon op zichzelf installeren want daar kun je al mee renderen.
Stability Matrix IS inderdaad een frontend, temeer om alle modellen bijv. op 1 plek te kunnen houden waar alle pakketten die je via SM installeert, ze vinden het allemaal op 1 centrale plek. Het is niet echt dubbelop. StabilityMatrix heeft ook een AppImage voor Linux beschikbaar. Via een member van onze community worden AMD kaarten nu ook proper geinstalleerd via wat scripting. Zo hoef je verder niet ComfyUI zelf installeren en hier en daar en zus en zo te doen.

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 13:21
Yaksa schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Zo beter? :

[Afbeelding]

De prompt: "Intricately detailed professional photograph of a seductive royal vampire female, clothed as a steampunk vampire with steampung binoculars, steampunk watch and steampunk hat, sitting on a chair in a luxurious fantasy castle, toned abs, tattoos, pretty face, bright red ambereyes, succubus demon style. Looking at viewer, full body shot. Small black raven on the chair. Shallow depth of field, cinematic lighting. Camera Settings: Olympus OM-1 Mark II with OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 55mm lens, f/8 aperture for sharp details, balanced exposure to emphasize all textures"
Dit is jouw prompt 1-op-1 in Flux2-Klein 9b model met ComfyUI gegenereerd, alhoewel ik niet weet of dit model de camera typen/settings kent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_19QiLBM4LLUCnkb9qq9wsL2Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN2mQiSoSAUSU9fVcys6dVxu.jpg?f=fotoalbum_large

• Yaksa
imagica schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:21:
[...]Dit is jouw prompt 1-op-1 in Flux2-Klein 9b model met ComfyUI gegenereerd, alhoewel ik niet weet of dit model de camera typen/settings kent.
[Afbeelding]
Dat ziet er mooi uit (op die knokige knieën na dan).
Zou je je setup qua GPU en CPU willen delen en welke text encoder je gebruikt hebt?

• imagica
SkyStreaker schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:51:
[...]

Waarmee doe je dat eigenlijk? Inpaint of img2img met bijv. Flux.Krea?
Voor Flux.2 en Qwen-Image-Edit heb je lora's die anime-2-real of real-to-anime kunnen doen.

• imagica
Yaksa schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:41:
[...]

Zou je je setup qua GPU en CPU willen delen en welke text encoder je gebruikt hebt?
Ik heb een Intel 12700 met een NVidia RTX 5080 16GB en 64GB DDR4 memory.

Voor de text encoder gebruik ik de qwen3_8B_fp8mixed model, moet wel zeggen dat ik zie dat de Flux MovieClips lora aan staat, dit is een lora voor Klein die meer cinematische beelden genereerd dan de out of the box.

• imagica
Yaksa schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:41:
[...]

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn workflow, ik heb hem gepost op Discord in de forum sectie van PixaRoma kanaal.

https://discord.com/channels/1245221993746399232/1497212013410124007

(is een SFW kanaal)

[ Voor 19% gewijzigd door imagica op 28-05-2026 12:53 ]

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
EverLast2002 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:32:
[...]

Linux heeft geen portable kant-en-klare ComfyUI versie, je moet het handmatig installeren.
Onder Linux kun je ComfyUI ook kant en klaar onder Docker of Podman installeren. Zoals met Podman Quadlet vanuit systemd met bijvoorbeeld Fedora.

Werken vanuit een container is zonder meer veel veiliger en ook voor het gemak. Geen software uit onbekende bronnen. Met ComfyUI ook nog eens heel veel onbekende python meuk in je base OS.

Daarna is het container weggooien en je OS blijft schoon.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 28-05-2026 18:41 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12
Voor degene die Bonsai Ternary in de gaten hebben gehouden, ze hebben nu ook een demo uitgebracht die een 1.7bit quant van Flux Klein 4B heeft. Daar hebben ze alleen Mlx en CUDA support voor, en die heb ik natuurlijk niet met mijn Intel Arc kaart.

Codex to the rescue and Intel XPU support toegevoegd (en dan alleen voor de Ternary, de Binary versie heb ik weggelaten): https://github.com/FeliciaFiction/Bonsai-image-demo-XPU

Voorbeeld op 11xx nogwat bij 8xx nogwat. 12 steps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKb5o_7BiyDLmOukcDsHsFmFKas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tAjEjLw82OdeUE0xJUqJN259.png?f=fotoalbum_large

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• EverLast2002
CR2032 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:40:
[...]

Onder Linux kun je ComfyUI ook kant en klaar onder Docker of Podman installeren. Zoals met Podman Quadlet vanuit systemd met bijvoorbeeld Fedora.

Werken vanuit een container is zonder meer veel veiliger en ook voor het gemak. Geen software uit onbekende bronnen. Met ComfyUI ook nog eens heel veel onbekende python meuk in je base OS.

Daarna is het container weggooien en je OS blijft schoon.
Kun je met Docker je VGA kaart nog aanspreken, of gebruik je dan een hardware passthrough?

• EverLast2002
imagica schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:50:
[...]

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn workflow, ik heb hem gepost op Discord in de forum sectie van PixaRoma kanaal.

https://discord.com/channels/1245221993746399232/1497212013410124007

(is een SFW kanaal)
kun je je workflow misschien via een andere manier delen, ik heb geen discord account.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
EverLast2002 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:53:
[...]

Kun je met Docker je VGA kaart nog aanspreken, of gebruik je dan een hardware passthrough?
Met Docker compose je videokaart aanspreken is geen probleem. Voor Podman werkt het iets anders met CDI-specs. De uitleg wijst zich vanzelf.

https://docs.docker.com/compose/how-tos/gpu-support/

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 29-05-2026 18:10 ]

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.