Intolerantie en discriminatie in FP-reacties

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.452 views

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27
Hi mods en andere Tweakers,

Vandaag was het weer zo ver. Een nieuwsbericht waarin wordt bericht over nieuwe functionaliteit in De Sims 4, waarbij het mogelijk wordt om seksuele identiteit en voorkeuren toe te voegen: nieuws: The Sims 4 krijgt optie om seksuele geaardheid aan te geven

De reacties onder dit bericht zijn een waarlijk gedrocht waar ik me enorm voor zou schamen als dit mijn website zou zijn geweest. Een aantal berichten is duidelijk discriminerend en behalve dat zoiets omlaag gemod wordt (en niet eens altijd) gebeurt er in de praktijk vaak weinig.

Wat betreft inclusiviteit en hoe je je een beetje normaal gedraagt hebben veel users nog veel te leren. Wat er nu gebeurt is een soort sociale incontinentie waarbij iedereen hardop z'n voorkeuren blijft herhalen. Ja, ik vind sommige mensen ook meer of minder aantrekkelijk, maar het is een beetje sneu als je daar heel uitgebreid een punt van maakt en anderen nodeloos kwetst. Terwijl het om jouw persoonlijke voorkeur gaat en jij tot de meerderheid van 90% behoort, en niemand jou dwingt om iets te doen of niet te doen.

Een groot probleem is juist dat anderen met een minderheids-voorkeur telkens door een laag drek heen moeten van (een deel van) de 90% meerderheid die continu aangeven dat ze ergens een afkeer van hebben.

De aanwezigheid van die laag drek is juist een belangrijk ding wat inclusiviteit in de weg staat. Het is juist de reden dat mensen in de kast blijven zitten bijvoorbeeld, en niet durven zich te uiten naar anderen toe. Door dit toe te staan helpt Tweakers nou niet bepaald mee met het teweegbrengen van meer inclusiviteit, terwijl dit in de VS bijvoorbeeld in tech community nu wel steeds meer een groot goed is.

En in de praktijk gaat het bij het soort dingen in deze game juist erom dat mensen hun identiteit kunnen aangeven. Dus dat je als je in de 10%-groep zit nu ook eindelijk een karakter kunt kiezen of aanmaken dat een beetje op jezelf lijkt en waardoor je niet wordt gedwongen je weer aan die 90%-groep te conformeren. Want dat laatste is de standaard en de status quo. En dit telkens benadrukken is een vorm van óf discriminatie óf ontkenning van de identiteit van bepaalde mensen.

Wat ik zou willen voorstellen is dat Tweakers zich hier toch nog eens over achter de oren krabt, en kijkt naar bijvoorbeeld:
1. harder optreden tegen reacties die wel kwetsend zijn maar niets toevoegen, en naar de definitie van wat er dan wel en niet in een reactie past ipv een vaag gevoels-iets waar over gediscussieerd mag worden
2. reacties onder dit soort artikelen uitschakelen
3. geen artikelen meer schrijven over dit soort onderwerpen

En serieus ja, optie 3 kan ook overwogen worden. Want op deze manier doet het meer kwaad dan goed. Een deel van de tweakers zit zich op te winden, en een ander deel wordt de facto buitengesloten.

Ik hoop dat de redactie zich realiseert dat een grote website als Tweakers waar gebruikersbijdragen een niet te onderschatten rol spelen in het maatschappelijk debat, zeker binnen de tech scene. Een keuze om niets te doen is ook een valide keuze, maar tegelijkertijd ook een keuze voor onverdraagzaamheid.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +66 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:42
Mensen, die net als jij, een mening hebben moet tegen opgetreden worden. Behalve als het jouw mening is, want dat is de enige mening die er toe doet?

Was dat hele woke niet ontstaan uit elkaar respecteren en in elkaars waarde laten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:55
Drardollan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:31:
Mensen, die net als jij, een mening hebben moet tegen opgetreden worden. Behalve als het jouw mening is, want dat is de enige mening die er toe doet?

Was dat hele woke niet ontstaan uit elkaar respecteren en in elkaars waarde laten?
Niet alle meningen zijn gelijk. Sommige mensen zijn van mening zijn dat gediscrimineerde minderheden geen bescherming hoeven te krijgen, of pleiten er zelfs voor dat mensen hun identiteit moeten verbergen om geen aanstoot te geven. Tweakers hoeft geen podium te bieden aan dergelijke intolerante meningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thomas_n schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Niet alle meningen zijn gelijk.
Natuurlijk zijn alle meningen gelijk, het wetboek stelt de grenzen.
Sommige mensen zijn van mening zijn dat gediscrimineerde minderheden geen bescherming hoeven te krijgen, of pleiten er zelfs voor dat mensen hun identiteit moeten verbergen om geen aanstoot te geven. Tweakers hoeft geen podium te bieden aan dergelijke intolerante meningen.
Zijn die meningen verboden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Wolly schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:15:
[...]

Natuurlijk zijn alle meningen gelijk, het wetboek stelt de grenzen.

[...]

Zijn die meningen verboden?
Tweakers kan prima grenzen stellen die verder gaan dan de wettelijke grenzen. Daar gaat de discussie hier namelijk over. Wanneer er wetten overtreden waren, was het niet nodig deze discussie te voeren, dan waren (neem ik aan) de reacties direct verwijderd en kon er eventueel aangifte gedaan worden.

Wil Tweakers een forum zijn zoals 4chan, waar aan alles een podium geboden wordt dat niet wettelijk verboden is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thomas_n schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Tweakers kan prima grenzen stellen die verder gaan dan de wettelijke grenzen. Daar gaat de discussie hier namelijk over. Wanneer er wetten overtreden waren, was het niet nodig deze discussie te voeren, dan waren (neem ik aan) de reacties direct verwijderd en kon er eventueel aangifte gedaan worden.

Wil Tweakers een forum zijn zoals 4chan, waar aan alles een podium geboden wordt dat niet wettelijk verboden is?
De vraag stellen is hem beantwoorden. Wil Tweakers alleen reacties die voldoen aan de Zwitsal norm?

Terzijde, het lezen van de reacties is een keuze, je kan er ook voor kiezen om ze niet te lezen (onder meer een reden dat ik 4chan niet bezoek).

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 16-07-2022 17:22 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12
Wolly schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:21:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Wil Tweakers alleen reacties die voldoen aan de Zwitsal norm?

Terzijde, het lezen van de reacties is een keuze, je kan er ook voor kiezen om ze niet te lezen (onder meer een reden dat ik 4chan niet bezoek).
Het is ook een keuze om er een zoveelste 'ja maar ik vind dat het niet moet in dit spel' reactie neer te plempen zodat je weer eens lekker je mening hebt geventileerd. Maar je kan het ook niet doen. Wat mensen eens zouden moeten leren is wat het spreekwoord 'spreken is zilver, zwijgen is goud' betekent. Je hoeft niet te zeggen dat je het onzin vind, of juist niet, als dat er al 100 keer staat. Wat op internet al sinds dat het commercieel is, de norm is. Kijk naar de vele haatreviews op youtube of welk ander medium. Iedereen moet even laten weten dat hij ook ergens tegen is. Dat hoef je niet te doen. Net zo min dat je niet van de daken hoeft te schreeuwen dat je non binair bent of het liefste in je blote reet door je huiskamer hobbelt. Dat gaat primair niemand wat aan behalve jezelf.

Bij een dergelijk nieuws artikel waarbij een games ontwikkelaar er voor kiest om een extra gender inclusieve functie toe te voegen kun je er ook voor kiezen hier niets over te zeggen en je er het jouwe van te vinden. Dan zit je niemand in de weg en hebben de mensen die het wel betreft een klein feestje. Het wordt wat anders als een bepaalde stuk van het spel, of iets in je maatschappij, alleen maar mag wanneer je tot die minderheid behoort terwijl dat eigenlijk totaal geen voorwaarde zou moeten zijn om dat deel uit te kunnen voeren.

Om even terug te gaan op het originele nieuws item. Het gaat over een spel dat al sinds 2014 (als ik het goed heb) bestaat. Daar voegen ze nu iets aan toen. Gezien het aantal reacties ( op dit moment 355) kan ik niet anders dan concluderen dat daar een hele shitshow aan reacties tussen zit. Als het ging om Sims 4 die een nieuw kleurtje voor een avatar hadden toegevoegd had je er waarschijnlijk helemaal niemand over gehoord.. Precies het probleem dat ik hierboven beschrijf. Iedereen moet even laten weten hoe erg/goed hij het vind.

just my 2 cents.

[ Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 16-07-2022 17:39 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Wolly schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:21:
[...]

In de algemene voorwaarden van Tweakers staan genoeg regels die verder gaan dan de wet, dus het was inderdaad een retorische vraag. ;) Op het artikel waar @Sorcerer8472 naar verwijst kwam ook wel degelijk aardig wat reacties waarvan je kan beargumenteren dat ze tegen de algemene voorwaarden van Tweakers ingaan. (reacties die bijvoorbeeld strijdig zijn met het verbod op plaatsen van beledigende en/of discriminerende content)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Het moet wel héél gek worden als mods niet welvallige meningen gaan weren onder het mom van inclusiviteit, maar useful idiots en bewuste trolls Russische desinformatie gewoon laten plaatsen omdat ze 'neutraal' willen zijn.

Dat heeft mijn inziens dan niks te maken met 'het juiste' willen doen maar jezelf tot overgave laten treiteren/pesten door een vocale minderheid. Mocht Tweakers één van deze drie voorstellen overwegen dan dring ik sterk aan om eerst eens desinformatie in diezelfde comments een halte toe te roepen - want tot die tijd is óók Tweakers 'gewoon' een platform waarvandaan democratische normen en waarden onder vuur worden genomen en de community bizarre inspanningen moet leveren om daar wat aan te doen (wat overigens niet altijd lukt door meningmodders en de aantallen waarmee deze aanvallen komen).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:23
Volgens mij leunt de moderatie vanuit de community al de goede kant op, toch? Dat zou op zich al een positief teken zijn.

Maar we zien dit ook terug op het forum;
Gevoelig onderwerp, alle soorten meningen en reacties komen voorbij, sommigen raken geïrriteerd en dan gaat het weer van kwaad tot erger - aan beide kanten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
thomas_n schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Niet alle meningen zijn gelijk. ...
Vooral degene waar jij (of ik) het niet mee eens zijn? ;)

Wat betreft de voorstellen van TS;
1: harder optreden tegen andere meningen naar een definitie (wie defineert deze definitie?) oftewel niets wat jou (of mij) niet bevalt?...
2: Reacties uitschakelen, dus omdat jij het niet eens bent met sommige meningen mag niemand meer zijn mening uiten?
3: Tja, je kan er ook voor kiezen dergelijke artikelen niet te lezen (of iig de comments te negeren), ik lees bij de meeste Apple/Samsung artikelen ook de comments niet, is altijd een puinhoop van 'mijn merk is de beste', geen zin in ;)

Ik heb een paar comments gezien en echt grof zijn ze niet, de uitschieters heb je altijd en kan je gewoon op -1 zetten als ze daaronder vallen...

Als je de mening van anderen niet wilt lezen/horen is het misschien niet heel handig om hun comments te lezen, zo ga je er zelf ook wel een beetje naar op zoek ;) Niet iedereen heeft dezelfde mening als jij en dat zijn ze ook niet verplicht natuurlijk.
Als je alleen maar gelijke meningen wilt zit je al gauw op een soort facebook, ook een optie maar lijkt mij niet de voorkeur te hebben... Daarnaast vraag ik mij af wat het nut van comments zou zijn als iedereen dezelfde mening heeft, dan valt er niets meer te zeggen, toch? ;)
Een keuze om niets te doen is ook een valide keuze, maar tegelijkertijd ook een keuze voor onverdraagzaamheid.
Dat soort uitspraken zijn dan weer erg jammer, hiermee dwing je Tweakers direct zwart/wit te denken, alles of niets, voor of tegen, voor enige nuance is geen plek :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@Sorcerer8472 het zou helpen al je een paar specifieke comments noemt en benoemd waarom jij deze offensive vind. Ik heb het topic een stukje doorgelezen, en ik vind het nog erg meevallen tov wat je op andere plekken op het internet tegen komt.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jeanj schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:08:
@Sorcerer8472 het zou helpen al je een paar specifieke comments noemt en benoemd waarom jij deze offensive vind. Ik heb het topic een stukje doorgelezen, en ik vind het nog erg meevallen tov wat je op andere plekken op het internet tegen komt.
En daar zit het probleem.. er is geen 'ondergrens'.

Laten we reacties voor het voorbeeld een cijfer tussen 1 en 10 tegen. 10 is ronduit racistisch, 1 is gewoon 'een mening'. 10 hoort er zeker niet toch? 9 en 8 natuurlijk evenmin, dus opzouten. 7 en 6 zijn 'reddit niveau', maar voor de vrede, weghalen die zooi.

Maar waar komt die ondergrens? Wanneer is zo'n 'ander kamp' tevreden? Moet 3 nog kunnen? 2 anders? Nee, zelfs 1 is niet genoeg?

En dat zijn de cijfers die jij plakt op reacties, een ander kan alles standaard in de 8-10 gooien en slechts de zeer positieve, ondersteunende en 'woke' antwoorden zitten op het 0 punt en die mogen blijven staan.

Wat maar een perfect voorbeeld is van de 'opties' die worden voorgesteld.
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:19:
Wat ik zou willen voorstellen is dat Tweakers zich hier toch nog eens over achter de oren krabt, en kijkt naar bijvoorbeeld:
1. harder optreden tegen reacties die wel kwetsend zijn maar niets toevoegen, en naar de definitie van wat er dan wel en niet in een reactie past ipv een vaag gevoels-iets waar over gediscussieerd mag worden

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 16-07-2022 18:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472
RGAT schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Dat soort uitspraken zijn dan weer erg jammer, hiermee dwing je Tweakers direct zwart/wit te denken, alles of niets, voor of tegen, voor enige nuance is geen plek :/
Daar ben ik het niet mee eens.

Helaas is het wel degelijk zo dat als je niets eraan doet en een vocale groep users die representatie van een minderheid wil tegengaan volop de comments laat volblaffen, daardoor indirect de minderheid puur op identiteit gediscrimineerd of zelfs ontkend wordt.

Tweakers kan er wel of niet voor kiezen om een onverdraagzame omgeving te laten ontstaan, net zoals ze ervoor kiest om bepaalde soorten spam of zeer grove reacties wél te verwijderen. Op dit moment wordt ervoor gekozen om een onverdraagzame omgeving te laten bestaan.

Eén van de dingen waar je naar kan kijken om de kwaliteit van comments hoog te houden, maar discussies hierover zeker niet te schuwen, is kijken naar wat zo'n comment dan inhoudelijk toevoegt. Is het een toevoeging aan een discussie bijv. over virtue signaling, pinkwashing, hypocrisie van een bedrijf, anderszins, prima hoor. Is het weer iemand die alleen z'n persoonlijke mening dumpt zonder enige verdere inhoud? Heeft niemand iets aan behalve de poster zelf.

Tuurlijk is een hoop in de comments ook onwetendheid. Dingen als "er is een haatcampagne tegen de norm: hetero" (dit is echt een reactie die erbij staat), dat laat zowel onwetendheid als homofobie zien. Hetero's zijn de meerderheid, het vaakst voorkomend, maar het is geen norm. En representatie van een ander zien als haat tegen een reeds bestaande meerderheid is een beeld vanuit angst van de schrijver. Dit is dan wel geen openlijk zeer grove reactie, maar pesten is vaak ook niet één heel grof iets.

Ik begrijp dat sommigen zoiets hebben van "kom op, je moet tegen een stootje kunnen", wellicht hebben die mensen zelf een geschiedenis waarin ze gepest zijn en zijn ze daar prima overheen gegroeid. Alleen gaat het nu om een groep mensen die continu achtergesteld worden omdat ze zichzelf willen zijn. Woorden kunnen gevolgen hebben: volwassenen die zichzelf als lgbtq identificeren hebben in Nederland 5x vaker zelfmoordgedachten dan de algemene volwassen bevolking.

Het gaat er dan ook niet om dat je mensen niet offendt. Het gaat om mensen buitensluiten door telkens negatieve uitingen te doen. Als jij telkens mensen grove dingen hoort zeggen over jouw identiteit, dan kies je op een gegeven moment ervoor om je maar niet in die groep te begeven omdat je je er niet welkom voelt. Dát is hier aan de hand en dát is het probleem. Niet dat iemand een grove opmerking maakt, want dat hoort er juist wel een beetje bij bij Tweakers. Het probleem dat ik wil aanstippen is een systematisch patroon dat bij dit soort artikelen duidelijk te zien is.

Ik hoop dat er intern toch echt een keer over wordt gesproken, en dat daar expliciet beleid uit komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens.

Helaas is het wel degelijk zo dat als je niets eraan doet en een vocale groep users die representatie van een minderheid wil tegengaan volop de comments laat volblaffen, daardoor indirect de minderheid puur op identiteit gediscrimineerd of zelfs ontkend wordt.
Oke, maar echt 'volblaffen' lijkt het niet om te gaan hier, ik zie een flink aantal reacties tegengas/discussie geven hierover, niet een toon dat X niet goed is of Y niet mag?
Tweakers kan er wel of niet voor kiezen om een onverdraagzame omgeving te laten ontstaan, net zoals ze ervoor kiest om bepaalde soorten spam of zeer grove reacties wél te verwijderen. Op dit moment wordt ervoor gekozen om een onverdraagzame omgeving te laten bestaan.
Volgens mij worden extreme reacties (zoals je zelf hier al zegt) dus al gewoon verwijderd, reacties die niet te ver gaan mogen, maar worden wel op relevantie beoordeeld, oftewel dat gaat al zoals (grotendeels) gewenst?
Eén van de dingen waar je naar kan kijken om de kwaliteit van comments hoog te houden, maar discussies hierover zeker niet te schuwen, is kijken naar wat zo'n comment dan inhoudelijk toevoegt.
Dat is exact wat Tweakers nu (en al jarenlang doet)?
Is het een toevoeging aan een discussie bijv. over virtue signaling, pinkwashing, hypocrisie van een bedrijf, anderszins, prima hoor. Is het weer iemand die alleen z'n persoonlijke mening dumpt zonder enige verdere inhoud? Heeft niemand iets aan behalve de poster zelf.

Tuurlijk is een hoop in de comments ook onwetendheid. Dingen als "er is een haatcampagne tegen de norm: hetero" (dit is echt een reactie die erbij staat), dat laat zowel onwetendheid als homofobie zien.
En wordt dan ook op irrelevant gescoort, verder is het een andere mening maar niet een extreme die het verbiedt om 'anders' te zijn dan de norm. Het is misschien niet jouw of mijn mening maar echt grof is het nou niet?
Hetero's zijn de meerderheid, het vaakst voorkomend, maar het is geen norm.
Die moet je toch even uitleggen ;) Of is het een kwestie van dat jij de term 'norm' graag anders ziet dan 'wat de meerderheid doet/is'?
En representatie van een ander zien als haat tegen een reeds bestaande meerderheid is een beeld vanuit angst van de schrijver.
Zoals de mening van een (zoals je zelf al stelt) minderheid zien als haat?...
Dit is dan wel geen openlijk zeer grove reactie, maar pesten is vaak ook niet één heel grof iets.

Ik begrijp dat sommigen zoiets hebben van "kom op, je moet tegen een stootje kunnen", wellicht hebben die mensen zelf een geschiedenis waarin ze gepest zijn en zijn ze daar prima overheen gegroeid. Alleen gaat het nu om een groep mensen die continu achtergesteld worden omdat ze zichzelf willen zijn. Woorden kunnen gevolgen hebben: volwassenen die zichzelf als lgbtq identificeren hebben in Nederland 5x vaker zelfmoordgedachten dan de algemene volwassen bevolking.
Pijnlijke statistiek (neem ik maar even aan dat je daar gelijk hebt :)) maar dat voegt weinig toe aan de discussie behalve het naar het extreme te trekken ;)
Het gaat er dan ook niet om dat je mensen niet offendt. Het gaat om mensen buitensluiten door telkens negatieve uitingen te doen. Als jij telkens mensen grove dingen hoort zeggen over jouw identiteit, dan kies je op een gegeven moment ervoor om je maar niet in die groep te begeven omdat je je er niet welkom voelt. Dát is hier aan de hand en dát is het probleem. Niet dat iemand een grove opmerking maakt, want dat hoort er juist wel een beetje bij bij Tweakers. Het probleem dat ik wil aanstippen is een systematisch patroon dat bij dit soort artikelen duidelijk te zien is.

Ik hoop dat er intern toch echt een keer over wordt gesproken, en dat daar expliciet beleid uit komt.
Maar je hebt hier niet aangegeven/aangestipt dat het 'telkens' en 'systematisch' gebeurt, je hebt nu 1 comment uit 1 artikel aangestipt, als je een discussie wilt openen over 'telkens' en 'systematisch' grove/discriminerende comments is het wel handig dat eerst duidelijk te maken dat dit echt gebeurt, nu komt het over alsof je 1 artikel hebt waar de comments je niet aanstaan en dus 'alles' maar moet verbieden.
Ik zie ook wel dat je genoeg reacties enz. hebt om bekend te zijn op de FP en GoT, maar ik herken dan weer niet dat er echt haat/afkeer zou zijn tegen dit soort onderwerpen, misschien dat je wat meer voorbeelden hebt van artikelen waar het mis gaat, je hoeft dan niet de individuele gebruikers 'aan de schandpaal te nagelen' maar bijvoorbeeld wat meer achtergrond waar en wat er dan mis gaat maakt het hopelijk wat makkelijker voor 'anderen' om te begrjipen wat je exact bedoeld :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:40

AlphaRomeo

FP PowerMod
Als moderatoren (en dat zijn we in principe allemaal) houden we in de gaten welke reacties we standaard zichtbaar maken (0+) en welke reacties we ongepast vinden, niet omdat de mening ons niet aanstaat, maar omdat de inhoud in het afvalputje hoort zoals de FAQ dat zo mooi schrijft:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties die echt zwaar over de schreef gaan kunnen wij verwijderen. Dat doen we echter niet heel vaak conform diezelfde FAQ:
PowerMods hebben de mogelijkheid om reacties onzichtbaar te maken door deze naar het niveau -2 te verplaatsen. Deze maatregel wordt alleen in uitzonderlijke situaties uitgevoerd als er sprake is van inhoud die strijdig is met de wet of de policy's van Tweakers.
Het nadeel van een post verwijderen is dat het ook de thread eronder verwijdert en dus ook mensen de kans ontneemt om iemands ongelijk te bewijzen. Vandaag zijn er veel reacties als 'transfoob' of 'homofoob' gerapporteerd, het gros daarvan hebben we echter niet verwijderd omdat de inhoud wellicht een bekrompen blik geeft, maar er wel een discussie ontstaat.

De vergelijking met bijvoorbeeld AMD/Nvidia of Android/Apple gaat ook wel redelijk op. Zelfs een reactie als 'ik blijft toch lekker bij merk X' kan nog een fatsoenlijke discussie onder zich krijgen. Als we dat soort reacties allemaal zouden willen verwijderen moeten wij politie gaan spelen over de inhoud van reacties, je krijgt dan een werkelijke vorm van censuur en ik ben er van overtuigd dat geen van ons (inclusief mijn collega's en ikzelf) in staat zijn om werkelijk te toetsen wanneer een reactie wel of niet toegelaten zou moeten worden en al helemaal niet rondom alle onderwerpen (Corona, Boeren, LHBTI, Apple, GPU).

TL;DR: Het moderatiesysteem voorziet in een mooie mogelijkheid om reacties op inhoud (dus niet op mening!) te beoordelen zonder dat er censuur toegepast wordt. Eventuele mismoderaties kunnen individueel gemeld worden in het kleine mismoderatie topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
*knip* discussie doen we hier op constructieve toon, en dus niet op deze manier.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 16-07-2022 22:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:36
Onacceptabel dat hier niet adequaat wordt ingegrepen. Door dit gedrag vallen doden. Tweakers helpt hier direct aan mee door dit gedrag toe te staan.

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
NickyVDP schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:49:
Onacceptabel dat hier niet adequaat wordt ingegrepen. Door dit gedrag vallen doden. Tweakers helpt hier direct aan mee door dit gedrag toe te staan.
Doden? Care to elaborate?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:36
Webgnome schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:50:
[...]

Doden? Care to elaborate?
De suicides onder transgender personen zijn ongekend hoog. Ik zelf val in deze groep en kan hier over meepraten. Elke dag haatdragende reacties zien, Uitgescholden worden en het gevoel hebben dat gross van de maatschapij je uitspuugt doet dit met mensen. Ook met mij, en vele andere met mij.

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NickyVDP schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:53:
[...]

De suicides onder transgender personen zijn ongekend hoog. Ik zelf val in deze groep en kan hier over meepraten. Elke dag haatdragende reacties zien, Uitgescholden worden en het gevoel hebben dat gross van de maatschapij je uitspuugt doet dit met mensen. Ook met mij, en vele andere met mij.
Haatdragende reacties en schelden staan we simpelweg niet toe. Dus dat soort reacties kan je rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
nst6ldr schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:47:
Het moet wel héél gek worden als mods niet welvallige meningen gaan weren onder het mom van inclusiviteit, maar useful idiots en bewuste trolls Russische desinformatie gewoon laten plaatsen omdat ze 'neutraal' willen zijn.

Dat heeft mijn inziens dan niks te maken met 'het juiste' willen doen maar jezelf tot overgave laten treiteren/pesten door een vocale minderheid. Mocht Tweakers één van deze drie voorstellen overwegen dan dring ik sterk aan om eerst eens desinformatie in diezelfde comments een halte toe te roepen - want tot die tijd is óók Tweakers 'gewoon' een platform waarvandaan democratische normen en waarden onder vuur worden genomen en de community bizarre inspanningen moet leveren om daar wat aan te doen (wat overigens niet altijd lukt door meningmodders en de aantallen waarmee deze aanvallen komen).
Desinformatie staan we niet toe. Ja, er lopen hier useful idiots rond, maar als iemand per se een stompzinnige mening wil hebben, dan mag dat. Desinformatie staan we echter niet toe. Het kan echter wel lastig zijn om dit hard te maken, dus het is niet per se waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1582350

Als ik naar de moderaties kijk in dat nieuwsitem, dan zijn verborgen reacties dan zijn merendeel zesmaal min één.

Het kan natuurlijk zijn dat zes mede Tweaker precies hetzelfde manier modereren of iemands moderatie telt voor zes.

Het was anderen ook al opgevallen dat het tekens precies zes was.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1582350 op 16-07-2022 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22

Lordy79

Vastberaden

[...]

Dat is vreselijk.
Ik ben zelf even door het Sims FP topic gelopen en zie gelukkig weinig gescheld. Wel ongevoelige reacties van sommigen.

Toch vind ik het belangrijk dat mensen hun mening kunnen uiten. In de Tweakers lounge is ook een topic over LHBTQIA+ en er is over het algemeen een positieve sfeer maar er worden soms ook stevige discussies gevoerd. Insteek is dat we van elkaar kunnen leren en we ondanks dat we verschillend over sommige dingen denken, we veel meer gemeen hebben met elkaar en de verschillen niet op een negatieve manier in de schijnwerpers hoeven te zetten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Anoniem: 1582350 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:43:
Als ik naar de moderaties kijk in dat nieuwsitem, dan zijn verborgen reacties dan zijn merendeel zesmaal min één.
Dat zijn dan waarschijnlijk mening-modders en dat is een heel breed probleem op deze website. Is ook een topic voor.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik ben blij dat de meeste reacties zijn blijven staan. Als die weg moeten is Tweakers geen plek meer voor mij. Het zijn juist dit soort reacties waardoor ik het 'woke zijn' zat ben. Je mag wel een mening vormen, zolang die maar voldoet aan wat 'goed' is. Zo niet dan is die mening blijkbaar gevaarlijk of zelfs dodelijk zoals gezegd wordt. Ik laat mij niet dwingen een andere mening te vormen omdat ik daarmee zogezegd een ander zou kwetsen. Ik heb overigens niet gereageerd bij het artikel, maar wil hier vermelden dat het (naar mijn mening) doordrammen van je gelijk enkel averrechts werkt. De meeste reacties zijn behoorlijk subtiel en geven simpelweg een mening weer. Die reacties willen onderdrukken roept bij mij enkel weerstand op. Op die manier sta ik steeds minder open voor een discussie en de mogelijkheid om een ander geluid te horen. Wil je mijn mening wegduwen? Prima. Maar waarom verwacht je dan wel tolerantie van mijn kant?

Tweakers hoeft zich wat mij betreft nergens voor te schamen, deze discussie mag er zijn.

Toevoeging:
Ik zal nu wel weer gehaat worden. Toch jammer, want ik sta helemaal achter de nieuwe mogelijkheden in Sims. Je hebt nu gewoon meer keuzes en vrijheid. Hoe je er ook over denkt, je kunt een personage aanmaken die aansluit bij jouw wensen en gevoelens. En als dat totaal anders is dan mijn (seksuele) voorkeur dan vind ik dat helemaal prima. Maar ik smeek je om mijn mening gewoon mijn mening te laten en mijn voorkeur mijn voorkeur te laten. Ook als dat niet aansluit bij de jouwe.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenomyscus op 16-07-2022 23:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Ik word ook erg verdrietig van veel reacties. Als ik een user wijs op het feit dat de persoon onzin verkondigt word ik weggemod. Weet je, laat ook maar denk ik dan. Zelf heb in de familie sfeer ook te maken met transgender problematiek en het is echt vechten tegen de bierkaai. Zoveel onbegrip, Je vecht tegen de grote meute en hun onderbuikgevoel en die kan je niet winnen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

psy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:35:
Ik word ook erg verdrietig van veel reacties. Als ik een user wijs op het feit dat de persoon onzin verkondigt word ik weggemod. Weet je, laat ook maar denk ik dan. Zelf heb in de familie sfeer ook te maken met transgender problematiek en het is echt vechten tegen de bierkaai. Zoveel onbegrip, Je vecht tegen de grote meute en hun onderbuikgevoel en die kan je niet winnen.
Puntje van kritiek is dat je eigenlijk niet wegkomt met enkel een veroordeling. Had je er een al dan niet beknopte uitleg bij gegeven dan had jouw bijdrage ook iets bijgedragen.

Maar in het algemeen is bijna heel het draadje ontspoord zoals ik het zie. Er is echt maar heel weinig ontopic (het spel) de rest is eigenlijk alleen maar voors en tegens t.o.v. het genderthema. Blijkbaar hebben mensen daar een mening over, helaas heel weinig feiten voorbij zien komen.
Niets nieuws dat de frontpage het gemiddelde AWM niveau niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@psy, ik ben het met Hippocampus eens. Je had kunnen aangeven waarom het onzin is dat het de mensen alleen om geld verdienen gaat en welke waarborgen er zijn om zeker van te zijn dat de persoon de juiste keuze maakt. En of het wel / of niet terug te draaien is.

Ik kan me best voorstellen dat je, zoals je zegt moedeloos van wordt van vechten tegen de bierkaai, maar tegen iemand zeggen dat ie onzin uitkraamt zonder onderbouwing leert hem, maar ook vooral de anderen die het lezen, niets. Ik ben oprecht geïnteresseerd, in je argumenten, dus als je de puf hebt laat ze horen..... Zo niet, ook prima!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
De inhoud van de meeste reacties is idd niet onacceptabel, maar de omvang ervan wel. Er is blijkbaar een enorme groep mensen die het nodig vinden om zich uit te spreken tegen het wat meer "gendervariabel" worden van Sims4. De meeste reacties gaan zelfs niet eens over Sims4 maar over mensen die anders zijn en dat niet mogen "opdringen" lijkt de overheersende mening.
Kortom die meningdominantie is volgens mij wel een probleem waar tweakers best iets mee zou mogen doen om wat inclusiever te worden voor de minderheid die zich hierdoor buitengesloten voelt.
Als iemand in een techtopic naar de bekende weg vraagt en te weinig zelf heeft uitgezocht wordt er wel streng gemodereerd omdat anders alle topics vervuild raken met steeds dezelfde vragen.
Waarom is dit in het sims4 topic anders? Dit topic is vervuild met steeds dezelfde afkeuring van de zichtbaarheid van een minderheid. Dat kun je ook modereren, zodat er een gebalanceerder topic komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik lees hier veel argumenten die door elkaar heen lopen.

Sowieso is het hele stuk 'woke' compleet zijn eigen leven gaan leiden. Waar het begon om bewust te zijn van de wereld om je heen, heeft een kleine groep het gebruikt om mensen te forceren om te doen wat zij willen, en anders worden ze gecancelled.

Maar laten we even dat stukje achterwegen, en opbouwend kijken en welke community Tweakers wilt hebben.

Het bovenste bericht in het artikel spreekt over de film Thor. De schrijver heeft moeite er mee dat een man moest worden gered door een vrouw, en dat er homo koppels waren te zien.

Het bericht is massaal naar beneden gemod, en massaal naar boven gemod. Waarom?

Marvel staat bekend om het pushen van blanke heteromannen in hun films, dus blijkbaar is de tolerantie bij de poster erg laag, want anders zou je niet het idee hebben dat het gepusht wordt.

En dit is iets wat ik vaker heb gezien op Tweakers maar ook andere techcommunities. Wanneer mensen geconfronteerd worden met iets wat buiten de cis hetero norm valt, dan hebben zij hier moeite mee, noemen ze het woke en begrijpen ze niet waarom alles maar moet worden aangepast.

Dit is was mij betreft niet de community die je wilt, kijk hoeft het allemaal niet van je, dan moet je bijv niet naar een Sense8 kijken, dat is prima. Maar dit is de normale wereld, en omdat jij geen behoefte hebt om iets te zien, betekent niet dat het daarom er niet in hoeft te zitten.

Je hebt het hier gewoon over homofobie. Ze willen het niet zien, ze willen er niet mee geconfronteerd worden, ondanks dat dit doodnormaal is. 15 jaar lang kijken ze hetero Marvel films, en nu klagen.

Deze community is echt absurd intolerant, en ja Tweakers mag daar zeker wat aan doen, want hier is het normaal om dit soort uitspraken te doen, is het normaal om lekker intolerant te blijven.
En dan kan je zeggen: "ja maar vrijheid, en eigen mening enz", en dat is prima, maar Tweakers bepaalt hoe deze community er uit ziet.
Als ik hier ga verkondigen dat ik pedofilie normaal vind, of dat het neonazisme prima is, dan zal ik ook snel genoeg een ban krijgen.
Dat mag je misschien anders vinden dan bij dit soort onderwerpen, maar het punt is dat meningen die buiten de norm vallen, of als verwerpelijk worden gezien, geen plek hebben in een community.

Persoonlijk vind ik dit soort uitspraken verwerpelijk, want de wereld draait niet om 1 groep mensen, dat is wel lang zo geweest, waarbij alles daarbuiten werd geboycot, maar die tijd is voorbij, en je moet willen dat kinderen met een ander beeld opgroeien dan wij.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Als de woke beweging een platform als Tweakers al niet in het gareel krijgt dan heb je nog een hele kluif aan de rest van de samenleving :') Succes ermee hè!

@Benjamin- Tweakers community intolerant? Haha, nou als ergens buitenbeentjes van de samenleving samen kwamen was het hier wel. Maar als we tegenwoordig niet zwaaien met een regenboog vlag zijn we direct intolerant? Okay..

[ Voor 41% gewijzigd door Ebayzo op 17-07-2022 07:35 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Tegenwoordig moet ook alles maar een naam hebben. Dat is ook wat ik zo irritant aan dit hele gedoe vind. Je bent niet meer gewoon hetero, maar je bent ineens cis hetero. Nog nooit van gehoord maar ineens heeft alles een naam.

En je moet tolerant zijn tov alles en iedereen. En als je een andere mening hebt dan ben je anti en discriminerend.
Hoe ik erin sta; iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft. Ik laat je in je waarde hoe je je leven ook leeft. Maar misschien denk ik bij mezelf wel van 'wtf 8)7'. Als je ziet hoe hard de genderdiscussie nu door ieders strot wordt geduwd dan komt dat gewoon zeer irritant over. Dat gaat in heel veel gevallen niet eens over mensen, maar meer over de discussie zelf. Je kunt geen modern tv programma / film kijken zonder dat het over gender gaat (of een afgeleide ervan) en dat vinden mensen irritant. Als je dan op je geliefde tech forum komt en één of ander kutspel moet ook zo nodig weer in het nieuws komen met een genderding dan kan ik me goed voorstellen dat dat irritatie opwekt. Ze hadden die feature ook gewoon stil kunnen introduceren hé. Maar nee, het moet weer aan de grote klok gehangen worden want we zijn zo lekker woke met z'n allen. Alles wat met gender te maken heeft moet extra uitvergroot worden lijkt het en dat begrijp ik persoonlijk niet echt zo.

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 17-07-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
edit

[ Voor 99% gewijzigd door PLAE op 17-07-2022 08:31 . Reden: Trekt de discussie wellicht iets te breed ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PLAE
Benjamin- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 02:45:
Ik lees hier veel argumenten die door elkaar heen lopen.
Klopt, kijk maar hieronder
Persoonlijk vind ik dit soort uitspraken verwerpelijk, want de wereld draait niet om 1 groep mensen, dat is wel lang zo geweest, waarbij alles daarbuiten werd geboycot, maar die tijd is voorbij, en je moet willen dat kinderen met een ander beeld opgroeien dan wij.
Je hele verhaal slaat dan ook als een tang op een varken. Dat vat ook meteen samen wat woke zo vermoeiend maakt. Dat films vol zaten met blanke hetero's was omdat blanke hetero's de wereld domineerden in de zin van wetenschap/geld/macht et cetera. Dat ook de slechteriken standaard blanke hetero's waren laat je gemakshalve buiten beschouwing.

Waar mensen tegen ageren is het door de strot duwen / overcompensatie. Het simpelste voorbeeld zijn tv-reclames. In Nederland is 14% van niet westerse komaf. Maar als je de gemiddelde tv reclame ziet is het alsof die standaard in Amsterdam Noord worden opgenomen.

Zo kan ik nog talloze voorbeelden noemen. Maar ik ben blij dat er nog een beetje ruimte is voor mensen om daarop te reageren. In plaats van te doen alsof het de realiteit is in plaats van overcompensatie. Want dat is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

spokje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:26:

En je moet tolerant zijn tov alles en iedereen. En als je een andere mening hebt dan ben je anti en discriminerend.
Het lijkt me goed om tolerant te zijn naar de meeste mensen. Al vind ik dat zelfs een beetje een enge term: ik TOLEREER jou klinkt een beetje als: eigenlijk heb ik liever dat je er niet bent maar goed, ik tolereer het dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Lordy79 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Het lijkt me goed om tolerant te zijn naar de meeste mensen. Al vind ik dat zelfs een beetje een enge term: ik TOLEREER jou klinkt een beetje als: eigenlijk heb ik liever dat je er niet bent maar goed, ik tolereer het dan maar.
Wat wi je dan; iedereen die je tegenkomt op straat om de nek vliegen puur en alleen omdat ze er zijn? :+

Vandale:
to·le·ran·tie (de; v)
verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden
offtopic:
wel vrouwelijk woord, fuck >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Dat is heel naar. Maar wel slechts een deel van het totale plaatje. Het is niet fair om de verantwoordelijkheid voor de hoge verhouding zelfdodingen in die groep helemaal bij de buitenwereld neer te leggen.

"Stressoren die samenhangen met de seksuele oriëntatie en/of genderidentiteit vormen maar één factor in het ontwikkelen van zelfmoordgedachten en gedrag en zijn niet dé oorzaak. Ook biologische, psychologische en (andere) sociale factoren spelen een rol."

https://www.zelfmoord1813...tsheet-zelfmoord-bij-lgbt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
spokje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:26:
Tegenwoordig moet ook alles maar een naam hebben. Dat is ook wat ik zo irritant aan dit hele gedoe vind. Je bent niet meer gewoon hetero, maar je bent ineens cis hetero. Nog nooit van gehoord maar ineens heeft alles een naam.

Hoe ik erin sta; iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft. Ik laat je in je waarde hoe je je leven ook leeft. Maar misschien denk ik bij mezelf wel van 'wtf 8)7'. Als je ziet hoe hard de genderdiscussie nu door ieders strot wordt geduwd dan komt dat gewoon zeer irritant over. Dat gaat in heel veel gevallen niet eens over mensen, maar meer over de discussie zelf. Je kunt geen modern tv programma / film kijken zonder dat het over gender gaat (of een afgeleide ervan) en dat vinden mensen irritant. Als je dan op je geliefde tech forum komt en één of ander kutspel moet ook zo nodig weer in het nieuws komen met een genderding dan kan ik me goed voorstellen dat dat irritatie opwekt. Ze hadden die feature ook gewoon stil kunnen introduceren hé. Maar nee, het moet weer aan de grote klok gehangen worden want we zijn zo lekker woke met z'n allen. Alles wat met gender te maken heeft moet extra uitvergroot worden lijkt het en dat begrijp ik persoonlijk niet echt zo.
Je schrijft het vetgedrukte om vervolgens een heel verhaal te houden over hoe irritant het wel niet is.. Lees mijn eerdere reactie nog eens en dan vooral over dat spreekwoord..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nee hoor, ik denk bij mezelf regelmatig WTF hoe hard deze discussie door je strot wordt geduwd. Dat doet weinig af aan het feit dat ik mensen gewoon laat zijn wie ze willen zijn. Maar ik word wel schijtziek van dat je geen film of nieuws meer aan kunt zetten zonder dat het over deze discussie gaat ;)

Daarnaast reageerde ik op TS en niet specifiek op jouw reactie. Tevens staat geen spreekwoord in m'n reply...

[ Voor 15% gewijzigd door spokje op 17-07-2022 09:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:21
spokje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:21:
Nee hoor, ik denk bij mezelf regelmatig WTF hoe hard deze discussie door je strot wordt geduwd. Dat doet weinig af aan het feit dat ik mensen gewoon laat zijn wie ze willen zijn. Maar ik word wel schijtziek van dat je geen film of nieuws meer aan kunt zetten zonder dat het over deze discussie gaat ;)

Daarnaast reageerde ik op TS en niet specifiek op jouw reactie. Tevens staat geen spreekwoord in m'n reply...
Maar wordt die "discussie" niet juist vaak aangezwengeld door de mensen die met een rood aangelopen hoofd staan te brullen dat ze er zo "schijtziek" van worden dat het hier steeds over moet gaan? In het onderhavige geval gaat het er zelfs om dat er een optie komt om aan te geven of je virtuele poppetje liever likt of zuigt. Volgens mij wordt er niks opgelegd en gaat het überhaupt niet om de genderdiscussie (tenzij het nieuwsbericht niet klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15

The Chosen One

Zie signature!

En als je niks zegt (zelfs bijv neutrale of misschien zelfs (licht) negatieve manier) lijkt het alsof iedereen het ergens mee eens is. En dat hoeft natuurlijk niet perse.
Ik ben erg open voor veel zaken maar er zijn ook bepaalde 'zaken' waarvan ik denk, hou er is mee op of dring het niet bij andere mensen op maar ik maar niks zeg want anders ben je weer discriminerend/racist/vrouwonvriendelijk etc.

Als iemand bijvoorbeeld denkt een vrouw te zijn terwijl die persoon man is en van geslacht wil 'veranderen'. Ok. Maar mag je dat proces al beginnen op 5 jaar oud bijvoorbeeld?
Ik zou zeggen nee maar ik weet zeker dat je op bepaalde plekken (internet) afgeslacht wordt voor zo'n reactie, "bigot" etc.

Grenzen en zo... fysiek of niet fysiek er woeden hele oorlogen om waar ze liggen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:18
Persoonlijk vergelijk ik deze situatie nog wel eens met de verkiezingstijd. Rond die tijd staan er op stations en in de stad regelmatig groepjes mensen een politieke partij te promoten. Links, rechts, midden, allen staan ze er. Na een week word ik daar schijtziek van, je moet er iedere keer omheen en inmiddels weet ik ook wel dat verkiezingen belangrijk zijn, maar ben ik het zat dat die mensen zich opdringen en mij niet gewoon met rust laten. Na mijn werk heb ik geen zin in politiek, zeker niet van allerlei partijen die met mij in discussie willen gaan en flyers geven.

Iemand die daar staat zou mij intolerant kunnen noemen tegenover politiek. Je zou kunnen roepen dat het belang niet begrijp of dat ik politiek haat.

Dat terwijl ik altijd stem en ik regelmatig politieke debatten volg. Als ik een flyer niet aanneem en de persoon negeer dan haat ik die persoon niet. Ik haat die partij niet, wellicht was ik al van plan er op te stemmen zelfs. Ik heb ook geen hekel aan politiek. Ik ben het echter zat dat ik op dat moment geconfronteerd word met iets wat een ander belangrijk vind waar ik dan geen zin in heb. Ik wilde na een dag werken immers gewoon naar huis.

Ik vind het dan ook niet leuk als iemand mij daarom antipolitiek zou noemen of een vvd-hater of ...

(Leuk detail: bovenstaande gebeurd me enkel in de stad, niet in een dorpje achteraf)

Ik hoop dat met dit uitstapje duidelijk word dat hoewel ik dingen zat kan zijn, ik niet direct ook tegen ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spokje
Mink Z. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Maar wordt die "discussie" niet juist vaak aangezwengeld door de mensen die met een rood aangelopen hoofd staan te brullen dat ze er zo "schijtziek" van worden dat het hier steeds over moet gaan? In het onderhavige geval gaat het er zelfs om dat er een optie komt om aan te geven of je virtuele poppetje liever likt of zuigt. Volgens mij wordt er niks opgelegd en gaat het überhaupt niet om de genderdiscussie (tenzij het nieuwsbericht niet klopt).
Deels vast, maar dit topic is geopend omdat TS blijkbaar vond dat bepaalde mensen de mond gesnoerd moesten worden. Bij het Sims nieuwsbericht dacht ik "oh god, gaan we weer" maar daar heb ik niet gereageerd want whatever. Maar als er een topic wordt geopend omdat iemand het niet eens is met hoe mensen reageren en dat daarom op een andere manier gemodereerd moet worden, dan mag ik daar wat van vinden en daarop reageren met mijn mening om tegengeluid te geven. Een tegengeluid tegen een vorm van onderdrukking van de vrije meningsuiting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
  1. racisme is niet acceptabel. degene die daar anders over denkt kan het beter voor zich houden. die lijkt mij simpel.
  2. discriminatie daarentegen is ook het vermogen om te kunnen onderscheiden. combineer dat met het recht op vrijheid van meningsuiting en er ontstaat een grijs gebied waarin een mod in een split seconde moet afwegen of censuur moet worden toegepast, wat de discussie kan beïnvloeden.
  3. tweakers fp comments hebben een papegaai neiging doordat de mening verkondigen van de meerderheid door diezelfde meerderheid gewaardeerd zal worden in moderatie.
combineer het bovenstaande met hete hangijzers over LBGTQ en de perfecte condities voor een shit storm zijn gecreëerd.
Dan denk ik: zet comment-sectie voor dit soort topics in zijn geheel uit en iedereen mag er het zijne van denken. Dit kan ook achteraf: trash de comment-thread en gooi 'm dicht.

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 02:03:
De inhoud van de meeste reacties is idd niet onacceptabel, maar de omvang ervan wel. Er is blijkbaar een enorme groep mensen die het nodig vinden om zich uit te spreken tegen het wat meer "gendervariabel" worden van Sims4. De meeste reacties gaan zelfs niet eens over Sims4 maar over mensen die anders zijn en dat niet mogen "opdringen" lijkt de overheersende mening.
Kortom die meningdominantie is volgens mij wel een probleem waar tweakers best iets mee zou mogen doen om wat inclusiever te worden voor de minderheid die zich hierdoor buitengesloten voelt.
Als iemand in een techtopic naar de bekende weg vraagt en te weinig zelf heeft uitgezocht wordt er wel streng gemodereerd omdat anders alle topics vervuild raken met steeds dezelfde vragen.
Waarom is dit in het sims4 topic anders? Dit topic is vervuild met steeds dezelfde afkeuring van de zichtbaarheid van een minderheid. Dat kun je ook modereren, zodat er een gebalanceerder topic komt.
Omdat om inclusiever te worden, dan wel het gevoel te geven erbij te horen, we dus het geluid van een hele kleine minderheid moeten laten horen, waarna er geen geluid mag komen van andersdenkenden.

Dat verklaart de omvang van het aantal reacties. Ik vraag me ook af hoe je dit in vredesnaam wil gaan modereren.

De lhbtiq gemeenschap staat altijd 'aan', in de zin van altijd de discussie aan gaan, en dat is hen goed recht (immers is die strijd nodig (geweest) om gelijke rechten te behalen).

Maar om daarmee dus een groep (dat is niet per definitie 'de andere' meerderheid!) die dat aan staan in ieder geval op GoT zat is omdat er niets te verdedigen dan wel te halen valt omdat we al zeer inclusief zijn(?), De mond te snoeren, gaat hem niet worden.

Kortom, leuk ding van Sims, zal een heeeeeel klein steentje bijdragen in de totale acceptatie en normalisering van lhbtiq. Leuk dat die keuze er is, maar ik denk niet dat de problemen waar lhbtiq-ers tegen aanlopen hiermee zijn opgelost.

Andere vraag, advocaat van de duivel, kan ik meegeven in sims4 dat ik streng katholiek/moslim/joods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
FlowSnake schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Omdat om inclusiever te worden, dan wel het gevoel te geven erbij te horen, we dus het geluid van een hele kleine minderheid moeten laten horen, waarna er geen geluid mag komen van andersdenkenden.

Dat verklaart de omvang van het aantal reacties. Ik vraag me ook af hoe je dit in vredesnaam wil gaan modereren.
Geen geluid van andersdenkenden? Dat geluid is overweldigend en dat is nou juist het probleem. De balans is weg.

Het geluid mag er zijn want vvmu, maar het is zeer dominant en in de polarisatie over en weer sneuvelt het neutralere geluid. Het lijkt de zwartepieten discussie wel en daar kwam ook alleen polarisatie uit.

Ik ken de Sims niet goed, maar volgens mij kun je je avatar gewoon een hoofddoekje laten dragen. Sieraden met een kruisje kan vast ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 20:22
Jong geleerd, oud gedaan…

Ik als oud militair verbaasde over de reactie van mijn 65 jarige oud buurvrouw: oh je spreekt Nederlands. Yep, zelfs mensen met Indische achtergrond mogen anno 201x dienen bij Defensie. Huidige buren zijn 3 jonge militairen en die nodigen me regelmatig uit voor een biertje. Ben ik daar verbaast over? Nee, want dit “gedrag” komt vanzelf.

Eerder in topic al voorbij zien komen: spreken is zilver, zwijgen is goud.

Je hoeft het niet met de wereld eens te zijn en voor niemand je mening te verbergen, mits deze mening geen kwetsende inhoud betreft.

Neem een review als voorbeeld, als daar inhoudelijk slecht gereviewt is, door bijv teveel vaktermen te gebruiken dan is de feedback: gebruik minder vaktermen, niet leer normaal Nederlands te schrijven.

Of dit voorbeeld; Ik vind de politie maar irritant is zeker niet hetzelfde als een agent benaderen met de begroeting: Irritante agent, heb je niets beters te doen. Oversimplification, maar zo is simpel moet je het soms maken.

De Sims wordt gespeeld door een jong publiek en die zien zo ook dat dit ook een manier van dagelijkse realiteit is, life sim tot slot. Dus ergens vind ik het wel goed dat dit erin komt.

Jong geleerd, oud gedaan..

@FlowSnake of je geloof erin moet zetten? Ja dat kan, zeker. Ik heb genoeg gehandhaafd in de wereld om te zien dat geen geloof in de regel kwaad met zich meebrengt.

Je hebt in de regel helaas extremen, maar dat is prima zolang er niemand kwaad gedaan wordt. Anders heb je gelukkig nog wetten en regels die stellen dat we als mens goed moeten omgaan met ons medemens.

Soms gaat dat de ene dag beter af dan de andere, zelfs aan mijn kant van het scherm.

My gedachten op de zondag ochtend, goede dag mede Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Geen geluid van andersdenkenden? Dat geluid is overweldigend en dat is nou juist het probleem. De balans is weg.

Het geluid mag er zijn want vvmu, maar het is zeer dominant en in de polarisatie over en weer sneuvelt het neutralere geluid. Het lijkt de zwartepieten discussie wel en daar kwam ook alleen polarisatie uit.

Ik ken de Sims niet goed, maar volgens mij kun je je avatar gewoon een hoofddoekje laten dragen. Sieraden met een kruisje kan vast ook.
Ik denk dat er een misverstand is, ik geef een mogelijke verklaring voor het volume van niet onacceptabele reacties, maar waarmee een streng mod-beleid zaken ook niet eerlijk verdeelt.

@logix147 thx voor je uitleg. Denk wel dat ik een andere mening heb rondom het geloof, maar desalniettemin denk ik dat het voor het individu een reddingsboei kan zijn in het soms complexe leven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 21:25
Valt me op hoe snel de term ‘woke’ ingeroepen wordt in dit soort discussies door mensen die er tegen zijn. Wat woke dan precies is, wordt niet echt duidelijk.

Als je dan sommige reacties leest dan komt het er eigenlijk op neer dat deze personen zichzelf als slachtoffer zien omdat hen iets opgedrongen wordt. Kennelijk is het opdringen om in spellen, films en media te laten zien dat er ook andere type mensen zijn. Is het dan de bedoeling dat alles maar weer verstopt wordt? Zoals dat eeuwenlang het geval is geweest. Wat proberen dit soort reacties nou eigenlijk te zeggen? Het is prima als ik het maar niet zie? Tolerantie tot aan de voordeur?

Eigenlijk vind ik het erg sneu dat deze personen dit met droge ogen durven optypen zonder even stil te staan bij mensen die daadwerkelijk slachtoffer zijn, omdat ze dag in dag uit te maken krijgen met discriminatie. Maar kennelijk is het vooral belangrijk dat de hetero witte tweaker man vooral niet geconfronteerd wordt met mensen die ‘anders’ zijn dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@badbadpresident Denk er eens over na dat de blanke mensen (niet wit) wel eens de zwijgende groep kunnen zijn. Waarom zwijgen zij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

badbadpresident schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:44:
Valt me op hoe snel de term ‘woke’ ingeroepen wordt in dit soort discussies door mensen die er tegen zijn. Wat woke dan precies is, wordt niet echt duidelijk.

Als je dan sommige reacties leest dan komt het er eigenlijk op neer dat deze personen zichzelf als slachtoffer zien omdat hen iets opgedrongen wordt. Kennelijk is het opdringen om in spellen, films en media te laten zien dat er ook andere type mensen zijn. Is het dan de bedoeling dat alles maar weer verstopt wordt? Zoals dat eeuwenlang het geval is geweest. Wat proberen dit soort reacties nou eigenlijk te zeggen? Het is prima als ik het maar niet zie? Tolerantie tot aan de voordeur?

Eigenlijk vind ik het erg sneu dat deze personen dit met droge ogen durven optypen zonder even stil te staan bij mensen die daadwerkelijk slachtoffer zijn, omdat ze dag in dag uit te maken krijgen met discriminatie. Maar kennelijk is het vooral belangrijk dat de hetero witte tweaker man vooral niet geconfronteerd wordt met mensen die ‘anders’ zijn dan hij.
Pot verwijt de ketel weer zoals gewoonlijk :') Cancelen maar weer ;w

De cis hetero blanke man is weer aan de kant gezet en mag niet meepraten met alle andere smaakjes van seksuele geaardheden en sekses welke vandaag relevant (zijn gemaakt).

Succes ermee hè ;)

Ik ga mijn zorgeloze cis leventje weer leiden

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
Volgens mij mis ik iets.
De grote meerderheid wordt volgens jullie gecanceld? Waar dan?
TS vind de overweldigend negatieve reacties problematisch en vraagt om enige moderatie.
Hoe is idd lastig want je wilt die mening ook niet weg censureren of helemaal cancelen, maar nu wordt er helemaal niet gecanceld er wordt juist overweldigd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eric.1
Maar kennelijk is het vooral belangrijk dat de hetero witte tweaker man vooral niet geconfronteerd wordt met mensen die ‘anders’ zijn dan hij.
Zullen we dit gewoon niet doen? Erg specifiek generaliseren, daar ga je geen positieve verandering mee teweeg brengen. Sterker nog, zoiets werkt alleen maar averechts.

We weten allemaal dat sommige personen overal op tegen zijn. Het maakt echt niet uit waar het over gaat. Volgens mij zijn Tweakers bij uitstek een groep die zelf al net buiten de 'standaard' beweegt en waar acceptatie relatief hoog ligt.

Maar ja, de FrontPage kom je niet meer op zonder een vraag te krijgen of je niet alsjeblieft in wilt loggen. Inloggen maakt de drempel lager om een comment achter te laten. En voila, iedere hersenspinsel wordt gedeeld in zo'n topic met een actuele lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
Even een analogie:
Als een stel dronken mannen op een F1 tribune richting een vrouw begint te zingen: "daar moet een piemel in".
Is dat dan vvmu?
Is hiertegen optreden cancelcultuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Hi mods en andere Tweakers,

Vandaag was het weer zo ver. Een nieuwsbericht waarin wordt bericht over nieuwe functionaliteit in De Sims 4, waarbij het mogelijk wordt om seksuele identiteit en voorkeuren toe te voegen: nieuws: The Sims 4 krijgt optie om seksuele geaardheid aan te geven

De reacties onder dit bericht zijn een waarlijk gedrocht waar ik me enorm voor zou schamen als dit mijn website zou zijn geweest. Een aantal berichten is duidelijk discriminerend en behalve dat zoiets omlaag gemod wordt (en niet eens altijd) gebeurt er in de praktijk vaak weinig.

Wat betreft inclusiviteit en hoe je je een beetje normaal gedraagt hebben veel users nog veel te leren. Wat er nu gebeurt is een soort sociale incontinentie waarbij iedereen hardop z'n voorkeuren blijft herhalen. Ja, ik vind sommige mensen ook meer of minder aantrekkelijk, maar het is een beetje sneu als je daar heel uitgebreid een punt van maakt en anderen nodeloos kwetst. Terwijl het om jouw persoonlijke voorkeur gaat en jij tot de meerderheid van 90% behoort, en niemand jou dwingt om iets te doen of niet te doen.

Een groot probleem is juist dat anderen met een minderheids-voorkeur telkens door een laag drek heen moeten van (een deel van) de 90% meerderheid die continu aangeven dat ze ergens een afkeer van hebben.

De aanwezigheid van die laag drek is juist een belangrijk ding wat inclusiviteit in de weg staat. Het is juist de reden dat mensen in de kast blijven zitten bijvoorbeeld, en niet durven zich te uiten naar anderen toe. Door dit toe te staan helpt Tweakers nou niet bepaald mee met het teweegbrengen van meer inclusiviteit, terwijl dit in de VS bijvoorbeeld in tech community nu wel steeds meer een groot goed is.

En in de praktijk gaat het bij het soort dingen in deze game juist erom dat mensen hun identiteit kunnen aangeven. Dus dat je als je in de 10%-groep zit nu ook eindelijk een karakter kunt kiezen of aanmaken dat een beetje op jezelf lijkt en waardoor je niet wordt gedwongen je weer aan die 90%-groep te conformeren. Want dat laatste is de standaard en de status quo. En dit telkens benadrukken is een vorm van óf discriminatie óf ontkenning van de identiteit van bepaalde mensen.

En serieus ja, optie 3 kan ook overwogen worden. Want op deze manier doet het meer kwaad dan goed. Een deel van de tweakers zit zich op te winden, en een ander deel wordt de facto buitengesloten.

Ik hoop dat de redactie zich realiseert dat een grote website als Tweakers waar gebruikersbijdragen een niet te onderschatten rol spelen in het maatschappelijk debat, zeker binnen de tech scene. Een keuze om niets te doen is ook een valide keuze, maar tegelijkertijd ook een keuze voor onverdraagzaamheid.
Je hebt het over intolerantie maar heb je je eigen pleidooi wel eens teruggelezen?
Intolerantie zou het best goed omschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheZenMeister schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Je hebt het over intolerantie maar heb je je eigen pleidooi wel eens teruggelezen?
Vind jij het aan de kaak stellen van intolerantie en wokefobe reacties intolerant?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eric.1
TheZenMeister schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Wikipedia: Paradox van tolerantie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FlowSnake

Oh brother, je slaat de plank finaal mis in deze discussie. Wat woke is? Jouw antwoord in alle geuren en kleuren, dat is woke, tot en met je verwijzing naar de hetero witte tweaker man.

Lhbtiq, ik kijk er niet van weg of op, ook niet dat een game als sims deze keuze aanbiedt, zoals gezegd, het zal heel langzaam een klein steentje bijdragen in alle pijlers in de maatschappij ter normalisering van lhbtiq, in ieder geval in de opvoeding.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat een groep woke sjw's mij om mijn uiterlijk, mijn sexuele voorkeur, en eigenlijk mijn neutraliteit rondom dit onderwerp, afschilderen als een beest dat alleen nog maar on the right side kan staan in een discussie door zelf maar trans te worden, want anders moet ik mijn bek maar houden.

En dát geluid, dat is wat de neutrale, welwillende 'hEtEro wItTe tWeAkEr mAn', in ieder geval mij dan, wel zat is.

Met deze bullshit jaag je de verkeerde groep mensen tegen je in het harnas, en de groep die werkelijk lhbtiq-ers discrimineert, ridiculiseert, of zelfs fysiek aanvalt, ga je met deze schreeuw om aandacht niet om praten.

Waarom het een onderwerp is dat elke film en serie tegenwoordig een lhbtiq-er heeft? Omdat het gemonetized wordt, om 'goed te doen', want als er geen lhbtiq-er in zit de entire fucking woke sjw gestapo alles de tyfus in cancelt omdat het niet inclusief is.

Groetjes,

Een witte hetero tweaker man.
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:37:
Even een analogie:
Als een stel dronken mannen op een F1 tribune richting een vrouw begint te zingen: "daar moet een piemel in".
Is dat dan vvmu?
Dat is gewoon dom en tevens strafbaar, maar zie hier het intellect van een gemiddelde burger, of dat nu bij voetbal is of de F1.

Dit ga je niet verhelpen met deze discussies, dit ga je zelfs met de doodstraf niet voorkomen. Ik hoef er ook niet over na te denken als 2 lhbtiq-ers in de pits elkaar volop op de bek gepakt hadden wat voor reacties daaruit waren gekomen, ik mag op zijn minst hopen dat men niet fysiek zou worden.

Dit herken ik in ieder geval niet uit andere festiviteiten waar ik zelf ben, maar goed.

Enige dat hiertegen helpt is handhaven.

[ Voor 14% gewijzigd door FlowSnake op 17-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ebayzo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:32:
Als de woke beweging een platform als Tweakers al niet in het gareel krijgt dan heb je nog een hele kluif aan de rest van de samenleving :') Succes ermee hè!

@Benjamin- Tweakers community intolerant? Haha, nou als ergens buitenbeentjes van de samenleving samen kwamen was het hier wel. Maar als we tegenwoordig niet zwaaien met een regenboog vlag zijn we direct intolerant? Okay..
Want buitenbeentjes kunnen niet intolerant zijn? Hoe is dat relevant?

En dit is dus een typische anti woke opmerking. Echt denk eens na over wat je zegt. Denk je dat mij het boeit of je een regenboog vlag heb? Ik heb er ook geen 1, nooit vastgehouden, boeit me totaal niet.

Dit gaat om andere mensen accepteren. The Sims krijgt de mogelijkheid om homos en lesbiennes in het spel te doen, en jullie gaan tekeer of dat het allemaal door jullie strot wordt geduwd. Oh en ook nog homo koppels in films en series, wat afschuwelijk zeg, wat worden we toch weer gediscrimineerd door al die woke lui die niet alleen blanke heteros in hun films gebruiken.

Ik zocht n.a.v. dat bericht naar lhbti in de Marvel films, het was een lijstje van geloof ik 7 karakters, dit was na iets van 25 films. Als je dan durft te zeggen dat het allemaal zoveel is, dan mankeer je echt iets.

En voor de duidelijkheid, jij kan dit ook onzin vinden, maar mensen hebben massaal op +3 gestemd, ondanks dst het totaal niet +3 waardig is, stemmen ze het er wel op, want ja ook zij hebben erg veel moeite in een paar homo karakters in een film.
PLAE schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:36:
[...]

Klopt, kijk maar hieronder

[...]

Je hele verhaal slaat dan ook als een tang op een varken. Dat vat ook meteen samen wat woke zo vermoeiend maakt. Dat films vol zaten met blanke hetero's was omdat blanke hetero's de wereld domineerden in de zin van wetenschap/geld/macht et cetera. Dat ook de slechteriken standaard blanke hetero's waren laat je gemakshalve buiten beschouwing.

Waar mensen tegen ageren is het door de strot duwen / overcompensatie. Het simpelste voorbeeld zijn tv-reclames. In Nederland is 14% van niet westerse komaf. Maar als je de gemiddelde tv reclame ziet is het alsof die standaard in Amsterdam Noord worden opgenomen.

Zo kan ik nog talloze voorbeelden noemen. Maar ik ben blij dat er nog een beetje ruimte is voor mensen om daarop te reageren. In plaats van te doen alsof het de realiteit is in plaats van overcompensatie. Want dat is het.
Sorry wat? Wat laat ik gemakshalve buiten beschouwing? Ik zei dat die films vol met blanke heteros zit, en jij corrigeert mij door te zeggen dat het inderdaad vol met blanke heteros zit?

Weet je waarom er overcompensatie is in sommige gedeeltes? Omdat er volop discriminatie is, omdat zo enorm lang alles blank en hetero moest zijn.

Echt dat deze community zo gestoord doet over een aankondiging die 20 jaar geleden al in de game had moeten zitten, is echt absurd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
@FlowSnake
Waar word je in betreffende topics dan afgeschilderd als beest omdat je een heteroseksuele man bent? Dat ben ik ook, maar ik heb dat geluid nergens aangetroffen?

[ Voor 4% gewijzigd door wlmpie op 17-07-2022 12:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 1582350 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:12:
@badbadpresident Denk er eens over na dat de blanke mensen (niet wit) wel eens de zwijgende groep kunnen zijn. Waarom zwijgen zij?
In zijn algemeenheid moet ik ook zeggen dat ik het hele gedoe dat "blank" fout is ook echt niet begrijp. We moeten elke groep de naam geven die ze zelf willen. Nou prima. Behalve blanken. Dan moet het wit zijn. Want anders kopieren we niet genoeg uit Amerika zou het een positieve connotatie hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een stuk leven en laten leven, met het begrip en fatsoen om het elkaar niet (te) moeilijk te maken.
Ik hang hier al wat jaren rond, en zie zelf een community die vooral op de inhoud zit, van een grapje houdt en de hand in eigen boezem steekt als ze er een keer naast zitten.
Natuurlijk zitten er wat 'olie gooiers' tussen die af en toe wel van een fikkie houden, maar het zelfcorrigerend vermogen naar een (maatschappelijk gezien hoge) standaard voert binnen tweakers de boventoon.

Oprecht jammer dat je je gekwetst voelt, maar vertrouw er gewoon op dat de zooi die echt niet dor de beugel kan verdwijnt of genoeg tegengas ontvangt. En de mensen die het gewoon simpel binair willen houden, iedereen heeft (recht op) z'n eigen frame en kaders om de wereld te begrijpen, en sommigen vinden 't niet nodig om meer onderscheid te maken (zo vind ik een schaar een schaar, en een plant een plant, niet mijn interesse dus cba om de juiste namen te leren)

En op je slotzin, het is geen keuze voor onverdraagzaamheid, maar een keuze om ons op het schoolplein ook zelf verantwoordelijkheid te geven. Als iedereen alleen maar om de juf roept (of om nog strengere regeltjes) dan verliest de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
@dyrc
Even terug naar mijn analogie van dronken mannen die een vrouw toezingen.
Is dat ook leven en laten leven en eigen verantwoordelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:11:
@FlowSnake
Waar word je in betreffende topics dan afgeschilderd als beest omdat je een heteroseksuele man bent? Dat ben ik ook, maar ik heb dat geluid nergens aangetroffen?
De hetero witte tweaker man wordt aangehaald, en laten we wel zijn, dé witte hetero man staat doorgaans voor all evil in the world in de sjw woke discussies. Het staat symbool voor alles dat niet tolerant en oneerlijk is, en ja, zelfs als je er zelf een bent. Het is net een klassenstrijd binnen de rangen van de sjw communities wie als oberstormkeyboardfuhrer mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:29:
@dyrc
Nee, dat is over de schreef en dat zou een -2 plus waarschuwing geven op Tweakers. Alles wat dusdanig over de schreef is, is geen discussiepunt hier. Reacties van dat kaliber mag je gewoon rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:29:
@dyrc
Zelf denk ik dat je daar nog context bij nodig hebt. De stemming op het moment, wordt er doorgegaan als men ziet dat het niet op prijs gesteld wordt, wordt er over en weer geplaagd met een sexuele ondertoon of is het duidelijk lastig vallen.
Vrouwen zijn niet van glas, maar mensen lastigvallen strookt niet met leven en laten leven (en de stijlvorm 'ten koste van een ander' is sowieso jammer).
Kan het op het juiste moment op een hockey tournooi met gelijkgestemden en wederzijdse banter? jawel. Kan het op een familietribune tijdens een groot evenement? nope.

(en is deze discussie onhandig op een geschreven forum? zeer zeker want mn intonatie en goede bedoeling komt niet over in platte tekst :) )

[ Voor 8% gewijzigd door dyrc op 17-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
AlphaRomeo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Nee, dat is over de schreef en dat zou een -2 plus waarschuwing geven op Tweakers. Alles wat dusdanig over de schreef is, is geen discussiepunt hier. Reacties van dat kaliber mag je gewoon rapporteren.
Maar dat is volgens mij het punt van de TS, dat het volume aan negatieve reacties leidt tot "over de schreef"
Terwijl een één op één flirt acceptabel is is een meute zingende mannen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Maar dat is volgens mij het punt van de TS, dat het volume aan negatieve reacties leidt tot "over de schreef"
Terwijl een één op één flirt acceptabel is is een meute zingende mannen dat niet.
Ik weet niet hoe dat flirten tegenwoordig gaat, maar vroeger kon je dat ook niet in je eentje als openingszin gebruiken. :)

Dus een slecht voorbeeld, want fout in elke context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
AlphaRomeo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet hoe dat flirten tegenwoordig gaat, maar vroeger kon je dat ook niet in je eentje als openingszin gebruiken. :)

Dus een slecht voorbeeld, want fout in elke context.
Sure, maar jij begrijpt ook best dat ik met "flirt" iets anders bedoel dan stellen dat je een vrouw wilt penetreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Sure, maar jij begrijpt ook best dat ik met "flirt" iets anders bedoel dan stellen dat je een vrouw wilt penetreren
Dan maakt het toch nog steeds niet uit of een enkeling dat doet of een hele groep? Een uitspraak wordt niet fouter (ook niet minder fout) als die door een grotere groep gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
Dus het is niet fout als een groep boeren bij de minister thuis het gesprek wil aangaan?
Droom verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:57:
Dus het is niet fout als een groep boeren bij de minister thuis het gesprek wil aangaan?
Droom verder
Misschien wat minder in analogieën werken en meer concreet zeggen wat je bedoelt. Het zwabbert nu alle kanten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
eric.1 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Misschien wat minder in analogieën werken en meer concreet zeggen wat je bedoelt. Het zwabbert nu alle kanten op.
Ik bedoel dat een kwetsbare minderheid zich geïntimideerd voelt door een luidruchtige meerderheid en dat Tweakers daar best op mag modereren zonder echter alles te censureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Ik bedoel dat een kwetsbare minderheid zich geïntimideerd voelt door een luidruchtige meerderheid en dat Tweakers daar best op mag modereren zonder echter alles te censureren.
En hoe zie je dat dan precies voor je?
Hoe modereer je een mening zonder censuur?

Alles dan maar op 0 (offtopic) zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
[...]

Dat is een stuk duidelijker, dank daarvoor.

Volgens mij is alleen die luidruchtige meerderheid eerder een vocale minderheid. De moderaties leunen veelal de goede kant op. Een hele rits nietszeggende of denigrerende reacties staan terecht op -1. De overige reacties zijn ook niet allemaal even bevorderlijk, maar echt als grensoverschrijdend zie ik het niet; niet de grote meute i.i.g.

Heb je misschien voorbeelden van een hele rits reacties die positief worden beoordeeld maar echt te ver gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
Op microniveau zijn de individuele reacties veelal geen censuur waardig. Maar het overkoepelende beeld is toch intolerant naar gender variabiliteit en het is lastig om daar iets aan te doen, maar omdat het lastig is dus maar niets doen vind ik ook te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Ik ben van MENING dat normaal niet meer bestaat.
Vroeger was man en vrouw normaal.
Maar nu weet niemand meer wat normaal is.
Iedereen kan zelf bepalen wat hij of zij is of hoe die gene zich op dat moment voelt.
Dit zit allemaal tussen je oren want je ziet er aan de buitenkant niks van.
Het is dus een geestelijke verstoring van je zelfbeeld.

En de rest van de wereld MOET hierin mee gaan en net doen alsof die mensen zijn wat ze zeggen te zijn.
En als je dat niet doet ben jij raar en rasistisch.
Maar waar stopt dit?
Vroeger was het raar als je als man een jurk droeg.
Tegenwoordig niet.
Want sexuele geaardheid.
Nu is het (nog) raar als iemand van 18+ een (sexuele)relatie heeft met een minderjarige.
Maar voor hoe lang nog?
Waarom zou dat dan niet mogen die mensen voelen zich toch zo.
Kun je niks aan doen dus laten we dat ook maar normaal gaan vinden.
En zo gaat het steeds een stapje verder en komt er meer en meer haat tussen mensen.
En gaan we met de samenleving bergafwaards.

Dit LGBTQ verhaal MOET iedereen dus willen.
En daarom wordt dit zoveel als mogelijk gepromoot.
In Scholen https://www.gelderlander....-genderneutraal~a0cd23a9/
In het nieuws, in boeken, in films, op tv, en nu dus ook in spellen.
Want hoe vaker we iets zien of horen hoe meer NORMAAL het wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door 3dmazter op 17-07-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]

Maar niet iedere afwijkende mening waardoor je beledigd wordt is fout.

Het mag misschien als een schok komen, maar is het niet in Nederland strafbaar om te vinden dat homo niet normaal zijn of dat het een zonde, zie het christelijke en islam geloof. Je mag alleen niet discrimineren op homo zijn, want dat is strafbaar, ongeacht je geloof (en toch zal het wel gebeuren)
Er zijn veel mensen die op religieuze of andere gronden homoseksualiteit verwerpelijk, zondig of oneerbaar vinden. Zo’n houding wordt vaak aangeduid als homofobie of homohaat. De vrijheid van meningsuiting laat in het algemeen negatieve oordelen toe. Of negatieve uitspraken over homoseksuelen een vorm van haatzaaien zijn, en dus strafbaar, hangt in de Nederlandse rechtspraak af van de omstandigheden. Lang niet elke laatdunkende uitlating is reden voor rechtsvervolging.
Dus als het OM/rechter al niet in elke laatdunkende uitlating over homo's een reden tot vervolging ziet, geeft wel aan dat de grens hierin niet helder is, dus laat staan dat tweakers op die stoel kan gaan zitten
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:57:
Droom verder
Sommigen mensen vinden van wel, sommige mensen vinden van niet. Verschil van meningen........

Overigens was dit niet nieuw, we hebben de fakkel bij Kaag gehad, die Kaag bedreigend vond maar waarbij geen bedreigingen zijn geuit. En boeren waren al eens eerder bij een politicus langs geweest om wat producten te brengen... Wat dit verder met dit topic te maken heeft, snap ik even niet.

[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 17-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
@3dmazter

Jaaa pedofilie erbij halen. Heb je ook nog een Godwin?

[ Voor 12% gewijzigd door wlmpie op 17-07-2022 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens mijn WC thuis is ook genderneutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:29:
@3dmazter

Jaaa pedofilie erbij halen. Heb je ook nog een Godwin?
Nu vind je dat nog raar.
Over 10 jaar denk je "nou laat die mensen in hun waarde als diegene en de minderjarige het zelf willen en er goed bij voelen."

Ik bedoel dat er steeds wat bij komt in hele kleine stapjes zodat je rustig kan wennen aan het nieuwe normaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:20
Waar ik vooral mee zit is precies waar flowsnake zijn vinger op legt: als je niet om het hardst schreeuwt dat je geen blanke heteroseksuele man bent, dan ben je fout bezig.

Wat is er mis met "gewoon" blank zijn?
Kan ik er iets aan doen? Nee. Dus stop met het onderscheid maken tussen lbhtiq community van de rest. We zijn allemaal gewoon maar 1 mens hoor.
Dus makkelijkste is als we een "human" community maken, ipv hele groepen mensen buiten sluiten . Want dit gaat nergens meer over, ik word juist gediscrimineerd omdat ik tot geen enkele minderheid mag behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
jeanj schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Dus als het OM/rechter al niet in elke laatdunkende uitlating over homo's een reden tot vervolging ziet, geeft wel aan dat de grens hierin niet helder is, dus laat staan dat tweakers op die stoel kan gaan zitten
Door niets te doen gaat Tweakers ook op een stoel zitten.
Spreekkoren in voetbalstadions is net zoiets, lastig, maar nietsdoen is m.i. ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:21:
Op microniveau zijn de individuele reacties veelal geen censuur waardig. Maar het overkoepelende beeld is toch intolerant naar gender variabiliteit en het is lastig om daar iets aan te doen, maar omdat het lastig is dus maar niets doen vind ik ook te gemakkelijk.
De vraag is wel, wat kunnen we redelijkerwijs doen wat niet al wordt gedaan en wat door Tweakers als acceptabel wordt gezien?

De drie opties in de TS;
1.) Er wordt al opgetreden
2.) Is denk ik het tegenovergestelde van wat het zou moeten zijn; creëeren van onbespreekbaarheid.
3.) De redactie is eerder al duidelijk geweest dat dit niet gaat gebeuren.

Ik weet het niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 3dmazter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kih0swuIQUO_Rr_H7ZvliKba_ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxXVRTWu7Iei4iUgyUHkE61B.jpg?f=fotoalbum_large

Ojee daar heb je het geduvel al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
3dmazter schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Nu vind je dat nog raar.
Over 10 jaar denk je "nou laat die mensen in hun waarde als diegene en de minderjarige het zelf willen en er goed bij voelen."

Ik bedoel dat er steeds wat bij komt in hele kleine stapjes zodat je rustig kan wennen aan het nieuwe normaal.
De wereld verandert. Deal with it. Of wordt een oude zeikerd die boos op alles is.

De reden waarom sexuele relaties tussen minder en meerderjarige (en dan heb ik het dus niet over 18 en 17) fout zijn, heeft helemaal niks te maken met waarom twee mannen wel lekker met elkaar in bed mogen rollen als ze dat leuk vinden. Als meerderjarige met hun volle verstand ergens voor kiezen, dan is dat hun keuze.

Overigens voor mij persoonlijk ligt de grens dan wanneer hun keuze, problemen voor andere veroorzaken. En dan bedoel ik niet dat andere heel boos zijn omdat verandering eng is. Maar wel bijvoorbeeld transgender m->v's die daarna competitief in sport mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Sissors schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:37:
[...]

De wereld verandert. Deal with it. Of wordt een oude zeikerd die boos op alles is.

De reden waarom sexuele relaties tussen minder en meerderjarige (en dan heb ik het dus niet over 18 en 17) fout zijn, heeft helemaal niks te maken met waarom twee mannen wel lekker met elkaar in bed mogen rollen als ze dat leuk vinden. Als meerderjarige met hun volle verstand ergens voor kiezen, dan is dat hun keuze.

Overigens voor mij persoonlijk ligt de grens dan wanneer hun keuze, problemen voor andere veroorzaken. En dan bedoel ik niet dat andere heel boos zijn omdat verandering eng is. Maar wel bijvoorbeeld transgender m->v's die daarna competitief in sport mee doen.
Het gaat mij niet om mogen het gaat om het normaliseren van alles wat eerst niet normaal was.
En nu normaal MOET zijn en anders ben jij het probleem.

Als meerderjarige met hun volle verstand ergens voor kiezen, dan is dat hun keuze.

Als minderjarigen jongen(5jaar soms) een jurk aan willen moet er nodig gepusht worden om dan maar meteen helemaal vrouw te worden.
Want dat wil hij met zijn volle verstand.

[ Voor 12% gewijzigd door 3dmazter op 17-07-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:37:
Even een analogie:
Is dat dan vvmu?
"als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
3dmazter schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Het gaat mij niet om mogen het gaat om het normaliseren van alles wat eerst niet normaal was.
En nu normaal MOET zijn en anders ben jij het probleem.

Als meerderjarige met hun volle verstand ergens voor kiezen, dan is dat hun keuze.
Dan zijn we toch klaar? Wat bedoel je dan nog met normaliseren? Moet er wel een bordje bij elk homo huwelijk komen dat het toch niet normaal is?
Als minderjarigen jongen(5jaar soms) een jurk aan willen moet er nodig gepusht worden om dan maar meteen helemaal vrouw te worden.
Want dat wil hij met zijn volle verstand.
Dat gebeurd helaas ja. Maar als we het toch over normaliseren hebben: Laten we niet doen alsof zulke uitzonderingen normaal zijn. Ik kan niet ontkennen helaas dat die voorbeelden wel gebeuren, waarbij een jongetje wat een pop wil hebben, dus meteen door ietwat te progressieve ouders meteen maar meisje moet worden. Er zijn er ook nog steeds die vinden dat een jongen geen pop mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:33:
Overigens mijn WC thuis is ook genderneutraal.
En voor vrouwen is er een plastuit om staande te kunnen plassen. Zij doen zo ook niet onder tussen de mannen die voor een plasgoot/bak staan op een evenementen terrein.

Geheel genderneutraal op deze wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
Sissors schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Laten we niet doen alsof zulke uitzonderingen normaal zijn.
Maar dat doen we al wel.
En je bent al bijna verplicht dat ook te vinden.
Hier misschien niet maar in de USA zijn ze al een stuk verder (heen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
3dmazter schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Maar dat doen we al wel.
En waarop is dat gebaseerd?

Eén van de grote problemen die ik momenteel zie in de samenleving, is dat rechts wijst naar extreme vormen aan de linker kant, en wil doen alsof dat 'normaal links' is, dus als je niet rechts bent, ben je het daarmee eens! En andersom doet links exact hetzelfde, wijzen naar extreem/alt right dingen, claimen dat het normaal rechts is, en als je niet links bent, ben je het dus daarmee eens.

Terwijl in de realiteit veruit de meeste mensen niks met die extremen aan beide kanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

3dmazter schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Maar dat doen we al wel.
En je bent al bijna verplicht dat ook te vinden.
Hier misschien niet maar in de USA zijn ze al een stuk verder (heen)
Doe nou niet alsof Tumblr en Twitter een afspiegeling zijn van de maatschappij.

Wat Tweakers in 2000 voor de nerd was, zijn die sites anno nu voor SJW's. Ze kunnen heel hard dingen roepen, en nieuwssites smullen ervan, maar wat je daar leest is en wordt nooit de standaard.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

....
Ik wil hier nog even op reageren. Woke is een beweging met ontwikkelende doelen. In mijn ogen staat woke op dit moment voor inclusie (voor rassen, seksualiteit en genders), en daar mee anti racistisch en anti discriminatie.

Echter woke komt met meer dan dat, en @Benjamin- schreef hierboven al
Benjamin- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 02:45:
...

Sowieso is het hele stuk 'woke' compleet zijn eigen leven gaan leiden. Waar het begon om bewust te zijn van de wereld om je heen, heeft een kleine groep het gebruikt om mensen te forceren om te doen wat zij willen, en anders worden ze gecancelled.
....
En met name het Amerikaanse je bent voor ons of je bent tegen ons, is een van de concepten wat ik niet waardeer, dat polariseert enorm

Een paar voorbeelden
- Een bepaalde schrijfster is het niet eens met de nieuwe (woke?) definitie van vrouw en houd vast aan de oude, en ze is meteen transfoob
- Als je voor zwarte piet bent, ben je racistisch
- Je maq als blanke geen dreads dragen want dat is culturele toe eigening van iets wat een politiek-spirituele betekenis heeft voor sommige zwarten.

Nou is het een bekende tactiek om iemand te framen als iets ergs om zo de inhoudelijke discussie te vermijden. En sterker nog men gebruikt dit dan ook nog om mensen te gaan cancelen. Zo heeft men het ook geprobeerd bij Paul Clitteur. En het cancelen kan ook komen omdat mensen door de frame niet meer met die persoon geassocieerd willen worden, en worden mensen al proactief gecanceld, een voorbeeld deze blanke mevrouw was in eens niet meer welkom op een klimaat festival vanwege haar dreads. Ook deze cancel cultuur, zie ik als een zorgelijke ontwikkeling gevolg van woke.

En daarnaast is het een Amerikaans ding dat wordt geëxporteerd (o.a. via media en internet) naar Nederland en staat het op sommigen punten haaks op de normen en waarden van Nederland. Een voorbeeld,
Nederland is een multiculturele samenleving waarbij we delen van elkaars cultuur overnemen, of het nou gaat om eten (pinda satesaus -> patatje oorlog, shoarma->kapsalon etc) of haardracht. Het uitsluiten van 1 of meer bevolkings groepen in het gebruik van haardracht of woorden (the n-word), vind ik niet in lijn met de waarden van inclusie en anti discriminatie van woke die ik juist zou willen steunen.
Benjamin- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Dit gaat om andere mensen accepteren. The Sims krijgt de mogelijkheid om homos en lesbiennes in het spel te doen, en jullie gaan tekeer of dat het allemaal door jullie strot wordt geduwd. Oh en ook nog homo koppels in films en series, wat afschuwelijk zeg, wat worden we toch weer gediscrimineerd door al die woke lui die niet alleen blanke heteros in hun films gebruiken.

[...]
En hier scheer je alle tweakers over 1 kam, vooral ook de tweakers die deze post hebben gedown vote (om welke reden dan ook)
op dit moment heeft de post waar de TS aanstoot aan neemt de volgende score, het lijkt me toch dat meer als de helft het niet met de post eens is
+3 Spotlight 2
+2 Informatief 9
+1 On-topic 9
0 Off-topic / Irrelevant 6
-1 Ongewenst 28
Mediaan -1
Effectief -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
CodeCaster schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Doe nou niet alsof Tumblr en Twitter een afspiegeling zijn van de maatschappij.
Dat is het zeker niet nee maar de USA is de weg wel flink kwijt. Nu wordt er daar een transgender genomineerd voor zwemster van het jaar. Gekkenwerk natuurlijk:

https://nypost.com/2022/0...m_campaign=site%20buttons

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Vergelijk de reacties op het artikel eens met de reacties uit dit artikel uit 2014 met vergelijkbare strekking:

https://tweakers.net/nieu...e-sims-4-te-verhogen.html

Sommige dingen blijven gelijk, andere dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Sydney08 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is het zeker niet nee maar de USA is de weg wel flink kwijt. Nu wordt er daar een transgender genomineerd voor zwemster van het jaar. Gekkenwerk natuurlijk:

https://nypost.com/2022/0...m_campaign=site%20buttons
Dit is fucking retarded, want probeer daar nu als universiteit, of als vrouw, maar tegen te protesteren. Je zou maar 2e zijn geworden; jammer dat je niet als man bent geboren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Sissors schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:59:
[...]

En waarop is dat gebaseerd?
Hierop bijvoorbeeld.
https://www.nbcnews.com/s...gender-5-year-old-n345131

Nu nog niet helemaal normaal maar dat was de hele LGBTQ vroeger ook niet.
En moet je nu eens kijken.

Kleine stapjes...

[ Voor 5% gewijzigd door 3dmazter op 17-07-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
wlmpie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 02:03:
Exact dit. Dank voor het mooi verwoorden!
Ebayzo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:32:

Het probleem is dat veel mensen hun eigen intolerantie niet eens zien.

Je hoeft geen regenboogvlag uit te hangen, je hoeft niet ineens seks met iemand te hebben tot wie je je niet aangetrokken voelt, je hoeft helemaal niets. Het toevoegen van genderopties kun je misschien woke vinden (hoewel ik dat bij Sims 4 overdreven vind gezien de beperkte opties), maar hier een uitspraak doen over intolerantie vind ik niets met woke te maken hebben. Het gaat gewoon om beschaafd en sociaal gedrag naar je medemens toe.

Het enige is dat er extra opties in een computerspel ontstaan. Die opties hoef je niet te gebruiken. Je kunt ze negeren en er niets mee doen. Je kunt het bestaan ervan opmerkelijk of onnodig vinden, en dan haal je je schouders op en helemaal prima.

Wat er juist gebeurt is dat een groot aantal mensen nu comments gaat plaatsen, niet eens over het spel, maar het afkeuren van representatie van bepaalde seksualiteit, en die mensen afwijkend noemen. Dat voegt niets toe en het is letterlijk de definitie van intolerant. Juist een hele groep dit soort dingen horen zeggen zoals @wlmpie zegt is juist wat het zo pijnlijk maakt.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.