Wat je de laatste paar jaar heel goed ziet is dat bepaalde veranderingen geforceerd worden door veelal een minderheid vanuit een bepaald idealisme en daar vervolgens vrij rap in doorschiet. Daardoor heeft 'woke' ook zo'n negatieve lading gekregen. Veel zaken zijn direct 0 of 1 (zoals met zoveel discussies trouwens) en een middenweg bestaat nog maar nauwelijks. Je hebt een mening die niet in lijn ligt met een bepaalde ideaal? Dan word je meteen weggezet als homofoob, transfoob of welke andere 'foob' dan ook. En dat komt dan vanuit een beweging die tegelijkertijd hard roept dat men niet in hokjes moet denkenMant schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:50:
Vergelijk de reacties op het artikel eens met de reacties uit dit artikel uit 2014 met vergelijkbare strekking:
https://tweakers.net/nieu...e-sims-4-te-verhogen.html
Sommige dingen blijven gelijk, andere dingen veranderen.
Ik merk met mezelf ook dat mijn intolerantie jegens bepaalde groepen alleen maar groeit naarmate de acceptatie of tolerantie naar die groepen harder geforceerd wordt. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit issues gehad met mensen die op hetzelfde geslacht vallen, ongeacht of het om mannen of vrouwen gaat. Ook vaak genoeg samengewerkt met homo's of lesbiennes waaronder personen waar het echt enorm duidelijk was. Geen enkel probleem mee gehad, nooit niet. Vervolgens heb je mensen die op standje 11 gaan want ze zijn homo (lees: enorm overdreven gedrag vertonen, net iets te seksueel kleden en enorm aanwezig zijn) en dat moet iedereen maar accepteren want ze zijn homo. Daar zeg je wat van en direct krijg je het label homofoob. Nee, ik heb een fobie tegen whatever die ene persoon probeert uit te stralen.
Nou haal ik verder m'n schouders verder op en ga door met m'n leven, maar ik snap ergens wel de weerstand vanuit de maatschappij. Een inclusieve samenleving waarin iedereen gelijk is is een nobel streven waar denk ik de meesten wel achter zullen staan, maar het krampachtig forceren van zo'n samenleving kan goed het tegenovergestelde effect hebben. Kijk naar Zwarte Piet. Nog nooit zoveel haat rondom een verder onschuldig personage. Had dat gewoon de tijd gegund in plaats van met felle demonstraties proberen te veranderen en het had er mogelijk héél anders uit gezien. Sure, die verandering vindt dan niet plaats binnen 5 jaar maar binnen 10 jaar ofzo, maar is dat nou zo erg?