• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:01
Mojo-45 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:52:
[...]

Hoofdzakelijk PLA en PLA+ en wat PETG geprint maar ik krijg de laatste tijd last van stringing kan dit er op duiden dat de hotend het begint op tegeven?
Dat klinkt wel een beetje zoals het bij mij begon ja. P1S is niet 100% gelijk, maar het begon met wat meer stringing, daarna overextrusion kenmerken.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik zit zelf aan 250-300 uur met de 3d printer en heb de nozzle al moeten vervangen en nu probeer een benchy (0.6mm nozzle) uit te printen maar dat gaat fout. De printerkop maakt wel de beweging maar er komt geen filament op de build plate. En dit is net nadat ik een cold pull heb gedaan en toen kwam de filament gewoon prima uit. Vage shit
WeeDzi schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:12:
[...]
echte diehards zijn natuurlijk begonnen met een mendel en daarna met een Mendel90, toen daarna Prusa dat modelletje kopieerde, is het kopieren van elkaar begonnen. En gelukkig maar want dat heeft de hele industrie een aantal keer verbeterd in grote stappen.
Precies. Kopieren is inderdaad de basis van de beweging geweest.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

alienfruit schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:14:
Wat is de AMS toch een waardeloos apparaat zeg. Werkt gewoon nooit. Hele tijd loopt het filament vast zelfs na het drogen van de filament voor 12 uur in de AMS 2 Pro zelf. Enige dat werkt is de externe spoel
De enige keren dat ik bij mij problemen had met de AMS lag het uiteindelijk toch aan het filament. Stukjes afgebroken, wat denk ik wel kwam door teveel vocht erin. En een keer een defecte feeder. En dat na dik 2400 uur printen.

Ik zou het nog een keer drogen als ik jou was. Vroegâh droogde ik nooit (PLA/PETG) en lag het gewoon open en bloot in de kamer. Tot ik een keer heel veel problemen had met nieuwe spools die dus blijkbaar erg veel vocht hadden geabsorbeerd. Toen die droog waren, waren de problemen voorbij.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:29
alienfruit schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:14:
Wat is de AMS toch een waardeloos apparaat zeg. Werkt gewoon nooit. Hele tijd loopt het filament vast zelfs na het drogen van de filament voor 12 uur in de AMS 2 Pro zelf. Enigste wat werkt is de externe spoel
Heb je foutmeldingen? Branden de ledjes bij de feeders misschien rood? Welk merk filamenten gebruik je? Gebruik je Bambu filament met originele spoelen of zelf geprinte spoelen? We hebben iets meer info nodig om je te kunnen helpen. Ik heb hier een AMS (1) en een AMS pro, alleen met de AMS (1) heb ik in het begin behoorlijk wat issues gehad maar het lag altijd aan het filament dat meestal gebroken was en in een van de tubes zat. Dan moest ik de heleboel demonteren. Maar ik heb er altijd wel een foutmelding bij gehad.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
Mojo-45 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:52:
[...]

Hoofdzakelijk PLA en PLA+ en wat PETG geprint maar ik krijg de laatste tijd last van stringing kan dit er op duiden dat de hotend het begint op tegeven?
Ik zeg het bijna nooit, maar ik zou zeggen dat er vocht in het filament zit, dat kan vooral bij PETG gebeuren, bij PLA bijna nooit.

(vocht in filament wordt voor 1001 redenen ingezet als oplossing)

@alienfruit
De AMS2 vind ik echt een heerlijk apparaat (gebruik m voornamelijk voor doorspoelen), maar echt zelden problemen mee. Ik denk dan toch dat er in jouw AMS iets niet goed zit.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat @chippie777 zegt, welk soort spoelen gebruik je?

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 19-12-2025 18:39 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik Sunlu PLA filament met de Bambu labs spoelen. Met de externe spoel (rechterkant) lijkt het prima te gaan maar alleen als ik het direct de printer in gaat en niet via de buffer aan de achterkant voor de AMS 2 Pro gaat. Ik denk dat het probleem in de buffer zit. Ik heb ook wat Bambulabs filament (PLA) onderweg dat komt mogelijk volgende week aan. Want als het alleen de AMS 2 Pro is dan zal ik toch prima moeten printen via de externe spoel via de buffer?

Maar ik krijg een hele sloot aan fouten als ik de AMS 2 Pro gebruik waaronder:

HMS_0700-2000-0002-0009: Failed to extrude AMS A Slot 1 filament; the extruder may be clogged or the filament may be too thin, causing the extruder to slip.

HMS_0700-2000-0002-0025: AMS A Slot 1 feed resistance is too high. Please reduce the feed resistance, decrease the rotation resistance of the spool, and avoid having the filament tube too long and excessively bent.
(en dan ook voor Slot 2 en 3)
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Voor leveringen of de blije update dat je een printer hebt besteld: Bambu Lab bestel- en levertijden topic.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.