Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Volgens mij was er nog geen topic voor dit model, dus voor de zekerheid toch maar even aangemaakt.

Tweakers heeft er inmiddels natuurlijk al een mooie review over geschreven reviews: Apple MacBook Pro M2 - Nieuw hart in oud lijf

En ook op Youtube zien we alles binnenkomen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:32

GforceNL

Out of memory....

<Zinloze tekst hier>

• Greatsword
  • Niet online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:32

GforceNL

Out of memory....

Ik ga nog een bak koffie pakken…

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 15:20
Kon je deze MacBook niet beter laten liggen en voor 100 euro goedkoper een M1 Pro bestellen die sneller was en meer aansluitingen heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 22:27

RoyK

Illustrator

Galvatron schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:55:
Kon je deze MacBook niet beter laten liggen en voor 100 euro goedkoper een M1 Pro bestellen die sneller was en meer aansluitingen heeft?
Ik wacht even af wat er verder uitgerolt gaat worden op het gebied van M2. Ik ben heel nieuwsgierig naar een Mac mini M1 / M2 pro variant :)

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Macbook.Air
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 10:59
Ik vind het wel zorgelijk dat SSD in M2 base model idg traag zijn vergeleken met M1 model. Betaal je zoveel geld maar dan heb je zo een bottleneck vind ik.

Hier een video er over:

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 12:12
Macbook.Air schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:19:
Ik vind het wel zorgelijk dat SSD in M2 base model idg traag zijn vergeleken met M1 model. Betaal je zoveel geld maar dan heb je zo een bottleneck vind ik.

Hier een video er over:

[YouTube: BIG Issues with M2 MacBook Pro SSDs...]
Zover ik begrijp is dit alleen bij de kleinste harde schijf toch? Voorheen zaten er 2 x 128GB modules in en nu 1 x 256.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet heel erg netjes dat ze dat er niet bij vermelden. Het verschil is best groot.

• Macbook.Air
Sluw schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:52:
[...]

Zover ik begrijp is dit alleen bij de kleinste harde schijf toch? Voorheen zaten er 2 x 128GB modules in en nu 1 x 256.
Het lijkt idd alleen de base model maar zeker weet ik het niet. Maar dan nog, je betaalt toch niet zoveel geld voor een gehalveerde snelheid? Zometeen bij de M3 kunnen ze weer reclame maken dat de SSD snelheid verdubbeld is als nieuwe upgrade! :s :))

• Macbook.Air
Voor de gene die toch de base model M2 Pro willen aanschaffen, hier nog wat meer info over de “trage” SSD welke er in zit:

Ik verbaas me toch echt dat Apple dit flikt.. ongelooflijk voor zoveel geld..

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 20:44
Zojuist heb ik dit model mogen uitpakken :9~ (M2/24GB/1TB SSD), hij vervangt mijn 13” Late 2017 met i7/16GB/256GB SSD

Waarom ik juist voor deze ben gegaan:

* Het model (behuizing) vind veel strakker en slanker dan de bolle vette body van de 14”, ook het hele camera-notch principe is niet echt mijn ding.
* De prijs/kwaliteit verhouding: Een 14” met ook 1TB en dan 32GB is dan weer veel duurder (+ €400,-) omdat die er niet in 24GB is.

16GB is dan net aan de magere kant en 32GB weer teveel, niet zozeer teveel maar te duur.

* Met de 1TB SSD heb ik geen last van de tragere chips dan de M1 modellen.

Dus al met al een aanrader :Y

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
crack_en_hack schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:25:
Zojuist heb ik dit model mogen uitpakken :9~ (M2/24GB/1TB SSD), hij vervangt mijn 13” Late 2017 met i7/16GB/256GB SSD

Waarom ik juist voor deze ben gegaan:

* Het model (behuizing) vind veel strakker en slanker dan de bolle vette body van de 14”, ook het hele camera-notch principe is niet echt mijn ding.
* De prijs/kwaliteit verhouding: Een 14” met ook 1TB en dan 32GB is dan weer veel duurder (+ €400,-) omdat die er niet in 24GB is.

16GB is dan net aan de magere kant en 32GB weer teveel, niet zozeer teveel maar te duur.

* Met de 1TB SSD heb ik geen last van de tragere chips dan de M1 modellen.

Dus al met al een aanrader :Y
Mooie configuratie, maar waarom is 16GB RAM aan de krappe kant?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 20:44
Pierre_nr1 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:33:
[...]

Mooie configuratie, maar waarom is 16GB RAM aan de krappe kant?
16GB is voor het lichte foto/video werk nu prima, maar over 2-3 jaar is het te weinig.
Nou weet ik dat Apple sinds het M1/M2 tijdperk het geheugen anders gebruikt, maar voor toekomstbestendigheid vond ik het verstandig om voor een kleine meerprijs gelijk naar 24GB te gaan.

Bovendien is mijn MacBook dan iets meer waardevast als ik hem over een 4-5 jaar weer verkoop.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:15
Wat ik overal hoor is dat zelfs voor een m1 air 8gb voor het lichtere videowerk voldoende is. Voor het zware spul is 16 GB een verstandige keuze.
Hoe het in de toekomst is weet ik niet.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 15:20
RoyK schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:23:
[...]

Ik wacht even af wat er verder uitgerolt gaat worden op het gebied van M2. Ik ben heel nieuwsgierig naar een Mac mini M1 / M2 pro variant :)
Doe precies hetzelfde, Apple komt meestal in September weer met nieuwe aankondigingen.Hopen dat er wat leuks (en betaalbaars) bij zit.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

16GB is voor het lichte foto/video werk nu prima, maar over 2-3 jaar is het te weinig.
Nou weet ik dat Apple sinds het M1/M2 tijdperk het geheugen anders gebruikt, maar voor toekomstbestendigheid vond ik het verstandig om voor een kleine meerprijs gelijk naar 24GB te gaan.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat over 3 laat staan 2 jaar 16 GB al te weinig is voor het "lichte foto/video werk". Natuurlijk prima als jij je aankoop zo hebt verkocht aan jezelf maar in de praktijk gaat dat zo niet uitpakken in dat tijdsbestek.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rickster23
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 20:17
Goedenavond,

Ik ben van plan een MacBook Pro m2 aan te schaffen,

Alleen ben benieuwd zie overal staan dat je maar 1 monitor kan aansluiten, nu is mijn bureau opstelling 2 monitoren, heeft iemand hier toevallig meer info over?

• TelefoniQ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:01

TelefoniQ

Moderator

Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:57:
Goedenavond,

Alleen ben benieuwd zie overal staan dat je maar 1 monitor kan aansluiten, nu is mijn bureau opstelling 2 monitoren, heeft iemand hier toevallig meer info over?
Dit kan inderdaad standaard met maar 1 monitor. Je hebt wel een displaylink adapter die je 2+ externe schermen geeft. Heb zelf met mijn m1 pro deze setup ook gebruikt en beviel prima :)

Deze (maar een andere kan natuurlijk ook):
https://www.newegg.com/wavlink-wl-ug3501h/p/2VF-000E-00006

heb m nog liggen, mag voor een zachte prijs weg, DM in dat geval

[Voor 8% gewijzigd door TelefoniQ op 08-08-2022 20:02]

• Greatsword
  • Niet online
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:57:
Goedenavond,

Als je echt 2 externe monitoren wilt gebruiken kan je beter voor een 14” MacBook Pro gaan of Mac Mini.

Het kán wel via Displaylink maar dat zijn ook weer extra kosten en is niet ideaal qua performance (afhankelijk van wat je er mee doet)

Verder wel benieuwd waarom je voor deze Mac hebt gekozen ipv een Air of de 14”

[Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 08-08-2022 20:11]

• Rickster23
Greatsword schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:03:
[...]

Als je echt 2 externe monitoren wilt gebruiken kan je beter voor een 14” MacBook Pro gaan of Mac Mini.

Het kán wel via Displaylink maar dat zijn ook weer extra kosten en is niet ideaal qua performance (afhankelijk van wat je er mee doet)

Verder wel benieuwd waarom je voor deze Mac hebt gekozen ipv een Air of de 14”
Heb nog niet gekozen, welke raden jullie van MacBook Pro 14 inch? Zoiezo moet er parrelels op komen, en die 14 inch werkt wel met twee schermen?

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Heb nog niet gekozen, welke raden jullie van MacBook Pro 14 inch? Zoiezo moet er parrelels op komen, en die 14 inch werkt wel met twee schermen?
Als je Parallels Desktop for Mac bedoelt.......ik raad dan de 16GB RAM met de1TB SSD aan. Ik heb zelf de 16" Macbook Pro M1 Pro met dezelfde configuratie. Je kan dan wat meer RAM aan de VM toekennen en ook wat meer schijfruimte.

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Als je Parallels Desktop for Mac bedoelt.......ik raad dan de 16GB RAM met de1TB SSD aan. Ik heb zelf de 16" Macbook Pro M1 Pro met dezelfde configuratie. Je kan dan wat meer RAM aan de VM toekennen en ook wat meer schijfruimte.
Ja die bedoel ik haha, oké ga ik daar even naar kijken, werkt het een beetje goed met usb en netwerk via Parallels, ik doe wat spul met alarm en brandmeld panelen waar verbinding mee gemaakt moet worden via USB of Netwerk

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Ja die bedoel ik haha, oké ga ik daar even naar kijken, werkt het een beetje goed met usb en netwerk via Parallels, ik doe wat spul met alarm en brandmeld panelen waar verbinding mee gemaakt moet worden via USB of Netwerk
Ja, USB en netwerkt werkt prima onder Parallels Desktop

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Ja, USB en netwerkt werkt prima onder Parallels Desktop
Oké ik heb een budget van 3000 welke spec’s zijn dan goed? Zat te denken aan 32gb intern,

Bij pro M2 dacht ik aan 24gb en 512gb,

• Pierre_nr1
Met een budget van €3000,- kom je heel ver. Wat ga je er verder mee doen behalve Parallels desktop? De M1 Pro is sneller dan de M2.

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:59:
Met een budget van €3000,- kom je heel ver. Wat ga je er verder mee doen behalve Parallels desktop? De M1 Pro is sneller dan de M2.
Zakelijk werk, administratie, en Autocad en veel met beveiligingscamera’s

Kwa geheugen heb ik veel in de cloud staan OneDrive,

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Zakelijk werk, administratie, en Autocad en veel met beveiligingscamera’s

Kwa geheugen heb ik veel in de cloud staan OneDrive,
Is een Windows laptop dan niet beter voor je? Of wil je specifiek iets van Apple?

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

Is een Windows laptop dan niet beter voor je? Of wil je specifiek iets van Apple?
Heb altijd Mac gehad, maar ben overgestapt naar Windows maar wil weer terug.. Mac werkt toch wat beter..

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Heb altijd Mac gehad, maar ben overgestapt naar Windows maar wil weer terug.. Mac werkt toch wat beter..
Maar bedenk wel dat Windows onder Parallels niet 100% compatible is met een native Windows versie. Er kunnen altijd dingen niet (goed) werken. Denk dan vooral aan software dat drivers nodig heeft.

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Maar bedenk wel dat Windows onder Parallels niet 100% compatible is met een native Windows versie. Er kunnen altijd dingen niet (goed) werken. Denk dan vooral aan software dat drivers nodig heeft.
Ja dat moet ik dan al testen kan ook veel online benaderen, en welke zou goed passen binnen dat budget kan je me daarmee helpen?😀

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:18:
[...]

Ja dat moet ik dan al testen kan ook veel online benaderen, en welke zou goed passen binnen dat budget kan je me daarmee helpen?😀
Ik denk zelf dat 16GB meer dan genoeg is voor wat je er mee wil doen. Oftewel een M1 Pro of een M2, de M1 pro is sneller maar of dat iets uitmaakt voor jou weet ik niet. Ik zou in ieder geval wel een 1TB SSD nemen, dan kan je namelijk even vooruit met opslag.

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Ik denk zelf dat 16GB meer dan genoeg is voor wat je er mee wil doen. Oftewel een M1 Pro of een M2, de M1 pro is sneller maar of dat iets uitmaakt voor jou weet ik niet. Ik zou in ieder geval wel een 1TB SSD nemen, dan kan je namelijk even vooruit met opslag.
Oké Dankje ga ik daar naar kijken,

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Oké Dankje ga ik daar naar kijken,
Succes! En mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten.

• Rickster23
Pierre_nr1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Succes! En mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten.
Komt goed draai je Windows 10 of 11?

• Pierre_nr1
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Komt goed draai je Windows 10 of 11?
Windows 11 ARM versie

• Greatsword
  • Niet online
Rickster23 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Ja klopt, zie ook:

https://www.apple.com/nl/macbook-pro-14-and-16/specs/

Gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display met 1 miljard kleuren en:

Tot twee externe displays met een resolutie tot 6K bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren (M1 Pro) of
Tot drie externe displays met een resolutie tot 6K en één extern display met een resolutie tot 4K bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren (M1 Max)

Verder is er een apart topic voor de 14 & 16"

[MacBook Pro (14- en 16-inch) 2021] – Ervaringen & Discussie

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf draai ik die sinds kort ook op mijn 14” MBP 2021, maar wel Home ipv Pro. Werkt volgens mij wel prima onder Parallels. Ik doe er niet veel mee, maar eigenlijk zou ik wel bepaalde Android-apps willen draaien. Ik moet alleen nog kijken hoe.

[Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 09-08-2022 00:43]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 22:27

RoyK

Illustrator

Galvatron schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Doe precies hetzelfde, Apple komt meestal in September weer met nieuwe aankondigingen.Hopen dat er wat leuks (en betaalbaars) bij zit.
Tot zo ver lees ik toch wel wat geklaag over de M2. Hij lijkt wat meer "last" te hebben van temperatuur dan de M1. Misschien omdat hij wat verder opgevoerd is. Ik ben nog steeds we geïnteresseerd in een M1 pro in een Mac mini huisje :D. Maar ik denk dat het dan wel een fan oid nodig heeft.

Wat ik vooral aantrekkelijk vind (zeker gezien de als maar stijgende energie prijzen die alleen maar erger lijken te worden) verbruikt een M1 pro rond de 30 a 40 watt als je hem flink op zijn staart trapt, wat voor mij maar een paar momenten per dag zijn. En die zijn dan vaak ook nog kort. Toch krijg je een heleboel performance en ga ik waarschijnlijk een heleboel stappen vooruit vergeleken met mijn 5 jaar oude pc die Idle tussen de 80 en 120 watt verbruikt.

[Voor 29% gewijzigd door RoyK op 10-08-2022 15:50]

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• J.vh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-08 16:05
Ik heb de Macbook Pro M2 13 met 16gb + 512gb SSD nu een week in huis. Het apparaat bevalt me uitstekend, voor mij is het de eerste mac die ik in huis heb gehaald. Na een weekje gebruik (en paar keer verplaatsen van tafel naar bureau etc) is het me opgevallen dat de in de linker onderhoek (links onder van het touchpad) een rammeltje hoorbaar is bij het neerzetten. Het is niet hoorbaar als je het apparaat licht heen en weer schudt (dus het zit niet echt los), maar wel hoorbaar bij het 'raken' van het tafelblad bij het neerzetten. Daardoor voelt het apparaat iets minder solide aan dan dat ik verwacht had. Ik heb er even een filmpje van gemaakt.
Zijn er meerdere mensen die dit ervaren? Geen big deal, maar je zou kunnen denken dat er een stukje pcb de behuizing raakt op het moment dat je 'm op tafel oid neerzet. (Het filmpje klinkt misschien hard, maar ook als je 'm normaal neerzet is het hoorbaar).
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee