met ZEPP OS 4.0?
https://www.chinesesmartwatches.com/amazfit-active-edge/
https://www.notebookcheck...rafbeelding.761714.0.html
Geen T Rex 3 dus, lijkt eerder op een T Rex 2 lite
https://www.notebookcheck...rafbeelding.761714.0.html
Geen T Rex 3 dus, lijkt eerder op een T Rex 2 lite
[ Voor 33% gewijzigd door Frank Brouwers op 25-10-2023 11:52 ]
https://www.amazfit.com/products/amazfit-active-edge
een ander profiel gebruiker/doelgroep dan de T Rex 2, prijs $149,-
dus nog even wachten op een opvolger T Rex 2
T Rex Ultra is in de aanbieding $359,-
een ander profiel gebruiker/doelgroep dan de T Rex 2, prijs $149,-
dus nog even wachten op een opvolger T Rex 2
T Rex Ultra is in de aanbieding $359,-
[ Voor 18% gewijzigd door Frank Brouwers op 25-10-2023 17:17 ]
Hoe is de integratie van de Zepp OS inmiddels? Binnen m'n vriendengroep delen we nog wel eens routes of activiteiten via Whatsapp. Zoals misschien een aantal die Amazfit wel zien zitten is dat het los staat van de grote Google/Apple/Samsung's van deze wereld. Echter zou ik enige integratie met m'n iPhone wel kunnen waarderen.
Voor zakelijk misschien de GTR wat geschikter. Ik twijfel nog..
Ik gebruik verschillende Amazfit modellen al jaren met mijn iPhone en heb geen klachten. Wel beperkt Apple Amazfit in bepaalde functionaliteiten zoals het op de watch beantwoorden van Whatsapp berichten. Dat kan bij Android wel. Evenals navigatieaanwijzingen van Maps die je via een app op de Android phone door krijgt. Dat kan dus bij de iPhone niet. Verder ben ik erg tevreden. Gebruik nu de T Rex 2, Cheetah Pro en de GTR4. De laatste zakelijk, met de T rex 2 om je arm ziet het er niet helemaal je dat uit onder een colbertThinlanet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:41:
Hoe is de integratie van de Zepp OS inmiddels? Binnen m'n vriendengroep delen we nog wel eens routes of activiteiten via Whatsapp. Zoals misschien een aantal die Amazfit wel zien zitten is dat het los staat van de grote Google/Apple/Samsung's van deze wereld. Echter zou ik enige integratie met m'n iPhone wel kunnen waarderen.
Dank je Frank, goed om te weten. Lange tijd stond de Apple Watch SE (2022) bovenaan de lijst maar downside is/was de accuduur. Een jaar of 6 geleden een Fitbit (2?) via mijn werk ontvangen (vitaliteits programma) en ik vond het eigenlijk wel een fijn ding maar jammer van de beperkte mgoelijkheden voor programma's laden of notificaties. Uiteindelijk is de fitbit bezweken aan corrosie van lichaamszweet. De batterij duur ging ook al sterk naar beneden na een jaar of 3 gebruik. Nu dus 3-4 jaar zonder moeten doen en mis ik het toch best wel.Frank Brouwers schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:17:
[...]
Ik gebruik verschillende Amazfit modellen al jaren met mijn iPhone en heb geen klachten. Wel beperkt Apple Amazfit in bepaalde functionaliteiten zoals het op de watch beantwoorden van Whatsapp berichten. Dat kan bij Android wel. Evenals navigatieaanwijzingen van Maps die je via een app op de Android phone door krijgt. Dat kan dus bij de iPhone niet. Verder ben ik erg tevreden. Gebruik nu de T Rex 2, Cheetah Pro en de GTR4. De laatste zakelijk, met de T rex 2 om je arm ziet het er niet helemaal je dat uit onder een colbert. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Amazfit Balance, feitelijk de GTR 5. Heeft dezelfde functionaliteiten als T Rex 2 en Cheetah Pro maar wel met de nieuwste sensoren, Succes met kiezen en als je meer wil weten laat maar horen.
In een druk leven met werk, jong gezin, zou mij een smart/sportwatch helpen om mij wat regelmatiger een rondje te laten hardlopen/mtben/fitness en wat beter naar een doel (halve marathon/trial) te helpen. In die zin ben ik wel gevoelig voor statistieken en inzichten wat mij ook weer motiveerd om tijd vrij te maken. Met een hernieuwde zoektocht en potentiele kandidaat in vorm van GTR4 / Balance iets moois om naar uit te kijken!
Je zult zeker niet teleurgesteld worden in de data die de smartwatch oplevert. De schermen voor de verschillende workout types zijn te personaliseren zodat je tijdens de workout die gegevens ziet die voor jou belangrijk zijn. De koppeling met Strava verloopt probleemloos. Je hebt daardoor al je data en de analyses mooi bij elkaar dat bevalt erg goed. Op de nieuwe modellen o.a. de Balance, Cheetah Pro en de GTR 4 is de coach functie toegevoegd. Een AI tool die je naar bepaalde doelen kan toeleiden zoals een halve marathon. Geeft ook een melding als je je doel niet gehaald hebtThinlanet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:26:
[...]
Dank je Frank, goed om te weten. Lange tijd stond de Apple Watch SE (2022) bovenaan de lijst maar downside is/was de accuduur. Een jaar of 6 geleden een Fitbit (2?) via mijn werk ontvangen (vitaliteits programma) en ik vond het eigenlijk wel een fijn ding maar jammer van de beperkte mgoelijkheden voor programma's laden of notificaties. Uiteindelijk is de fitbit bezweken aan corrosie van lichaamszweet. De batterij duur ging ook al sterk naar beneden na een jaar of 3 gebruik. Nu dus 3-4 jaar zonder moeten doen en mis ik het toch best wel.
In een druk leven met werk, jong gezin, zou mij een smart/sportwatch helpen om mij wat regelmatiger een rondje te laten hardlopen/mtben/fitness en wat beter naar een doel (halve marathon/trial) te helpen. In die zin ben ik wel gevoelig voor statistieken en inzichten wat mij ook weer motiveerd om tijd vrij te maken. Met een hernieuwde zoektocht en potentiele kandidaat in vorm van GTR4 / Balance iets moois om naar uit te kijken!
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 03-11-2023 16:02 ]
De Balance besteld en hopelijk woensdag binnen. Ik ben erg benieuwd! Beperkte push van notificaties zijn voor mij geen showstopper, daarnaast zal ik er ook niet mee gaan betalen.
Nu nog even een bandje scoren.
[ Voor 64% gewijzigd door Thinlanet op 04-11-2023 15:47 ]
Top, ben benieuwd hoe het bevalt. Heb je de grijze of de zwarte? Amazon.nl heeft een massa bandjes.Thinlanet schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:45:
De Balance besteld en hopelijk woensdag binnen. Ik ben erg benieuwd! Beperkte push van notificaties zijn voor mij geen showstopper, daarnaast zal ik er ook niet mee gaan betalen.
Vandaag binnen (de zwarte, grijze was niet op vooraad) en straks m'n eerste loopje maken. Eerst indruk is mooi en strak. Ik ben niet hele grote mechanische klokken gewend, m'n Pulsar Titanium is iets zwaarder en een stuk compacter wat een ander gevoel geeft om je pols. Unboxing was even schrikken toen de pin van de gesp van het bandje eruit vloog maar kon hem er weer in pielen.Frank Brouwers schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:12:
[...]
Top, ben benieuwd hoe het bevalt. Heb je de grijze of de zwarte? Amazon.nl heeft een massa bandjes.
Gezien m'n niet optimale nachtrust van de afgelopen weken ben ik wel erg beniewd wat de statistieken laten zien. Verder maar even goed bestuderen welke apps/widgets nuttig zijn. Zepp-app werkt overigens erg fijn!
beste Thinlanet
vraagje over de balance heb je de mogelijkheid om er mee te betalen kunnen inschakelen en gebruiken?
dat zou voor mij de enige reden zijn om vanaf een gtr 4 over te stappen.
ik hoor het graag
goet henk
vraagje over de balance heb je de mogelijkheid om er mee te betalen kunnen inschakelen en gebruiken?
dat zou voor mij de enige reden zijn om vanaf een gtr 4 over te stappen.
ik hoor het graag
goet henk
als ik van een Amazefot GTR 3 pro naar deze overga. wat win ik er dan aan?
zag dat er een nieuw besturingssysteem is en ik vind het robuuste erg mooi,
maar..... functionaliteit van het nieuwe OS? sensor aanpassingen? ik kan zo snel niet vinden wat de aanpassingen zijn
maar..... functionaliteit van het nieuwe OS? sensor aanpassingen? ik kan zo snel niet vinden wat de aanpassingen zijn
Wat bedoel je met "deze" de GTR 4 of de Balance? Over het algemeen zijn de nieuwe modellen van Amazfit altijd een verbetering t.o.v. de sensoren (HR) en vaak ook de GPS. GTR 4 en Balance hebben multi sattelite GPS: snelle fix en accuraat. het nieuwe OS heeft vooral veel voordelen t.o.v de app ontwikkeling. Maar dat hangt er van af of je die veel gebruikt. De coach functie is nu toegevoegd (AI ondersteuning voor training)gupfishy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:08:
als ik van een Amazefot GTR 3 pro naar deze overga. wat win ik er dan aan?
Ik bedoel de trex 2. Het topic is van de trex 2 vandaar mijn verwijzing maar zie nu dat er ook over andere werd gesproken
Klopt, je zit in het topic T Rex 2, maar de laatste tijd ook nog wel veel berichtjes over GTR 4 en Balancegupfishy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:47:
Ik bedoel de trex 2. Het topic is van de trex 2 vandaar mijn verwijzing maar zie nu dat er ook over andere werd gesproken
T Rex 2 t.o.v. GTR3 is een duidelijke verbetering. Onlangs heeft de T Rex 2 een grote firmware update gehad naar ZeppOS 2.1. Draait nu super stabiel, HR sensor is verbeterd, mogelijkheid om externe HR band aan te sluiten waardoor HR registratie nog nauwkeuriger wordt. GPS is super. Navigatiefunctie is beschikbaar. Ik gebruik die niet omdat ik vaste routes loop. De T Rex 2 is "rugged" : een stoere en zeer degelijke body, geschikt voor het ruige werk. Je hoeft niet bang te zijn voor beschadiging of zoiets. De T Rex 2 heeft 4 fysieke knoppen voor bediening, je hoeft dus niet met touchscreen te werken. Dat is fijn bij workouts zoals running. De T Rex 2 is vanwege zijn ruige uiterlijk iets minder geschikt voor zakelijk gebruik onder een colbert. Dan is de GTR 3 meer stylish.
Hopelijk kun je hiermee verder en als er nog vragen zijn dan laat maar weten.
Dank je wel. Dit helpt al enorm. Heb geen werk waar ik netjes moet lopen dus dan is die trex denk een stuk beter
Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik vind het een geweldige watch.gupfishy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:13:
Dank je wel. Dit helpt al enorm. Heb geen werk waar ik netjes moet lopen dus dan is die trex denk een stuk beter
Even een update na 2 maanden gebruik. Over het algemeen voldoet de Balance prima.
Helaas merk ik af en toe dat het of lang duurt voordat de gps satellieten zijn gevonden of dat de verbinding halverwege onderbroken is. Toevallig is de buurt van Hilversum dat ik gister met een maatje ging hardlopen. De eerste 3 kilometer leek er geen tracking via gps te zijn geweest (startpunt op de map was 3km verder dan waar we waren gestart) en rekent de Balance met gemiddelde stapafstand (?). Enfin dat resulteerde in 500 meter langere workout afstand op mijn Balance dan de Garmin Instict 2 Solar van m’n maatje. Niet dat ik volledig vertrouw op de Garmin maar ik had het verschil wat kleiner verwacht. Nu ik voor een halve marathon train wil ik mij niet al te rooskleurige ontwikkeling voorspiegelen.
Ik zal de aankomende weken m’n hardloop trajecten ook met andere sources controleren, om met een foutmarge rekening te kunnen houden danwel mijn vermoeden te ontkrachten.
Helaas merk ik af en toe dat het of lang duurt voordat de gps satellieten zijn gevonden of dat de verbinding halverwege onderbroken is. Toevallig is de buurt van Hilversum dat ik gister met een maatje ging hardlopen. De eerste 3 kilometer leek er geen tracking via gps te zijn geweest (startpunt op de map was 3km verder dan waar we waren gestart) en rekent de Balance met gemiddelde stapafstand (?). Enfin dat resulteerde in 500 meter langere workout afstand op mijn Balance dan de Garmin Instict 2 Solar van m’n maatje. Niet dat ik volledig vertrouw op de Garmin maar ik had het verschil wat kleiner verwacht. Nu ik voor een halve marathon train wil ik mij niet al te rooskleurige ontwikkeling voorspiegelen.
Ik zal de aankomende weken m’n hardloop trajecten ook met andere sources controleren, om met een foutmarge rekening te kunnen houden danwel mijn vermoeden te ontkrachten.
Hier geen problemen met GPS op mijn T-Rex, mijn wandel/loop routes worden altijd erg nauwkeurig bijgehouden.
Qua meters heb ik een keer wat routes nagemeten op Google Maps, en ook dit komt goed overeen met elkaar.
Stapafstand is idd meer een gemiddelde die de software ergens uit destilleert.
Als je GPS probleem blijft bestaan, zou ik toch eens denken aan retourneren. Tenzij iemand anders hier met een Balance wat dingen kan bevestigen voor je.
Qua meters heb ik een keer wat routes nagemeten op Google Maps, en ook dit komt goed overeen met elkaar.
Stapafstand is idd meer een gemiddelde die de software ergens uit destilleert.
Als je GPS probleem blijft bestaan, zou ik toch eens denken aan retourneren. Tenzij iemand anders hier met een Balance wat dingen kan bevestigen voor je.
Ik merk bij mijn Balance geen GPS afwijkingen of fouten. Snelle fix na 3 seconden. Komt overeen met ervaringen op T Rex 2 en Cheetah Pro. Heb je al naar je GPS instellingen gekeken? Bij smartwatch instellingen onder het kopje activiteiten kun je veel instellen. Misschien dat dat soelaas biedt. Het ultieme middel van een harde reset is vaak een laatste redmiddel. Je bent dan wel al je instellingen kwijt. Een andere mogelijkheid is een hardware probleem met de GPS "chip". In dat geval kun je retourneren (bij Amazon is men daar over het algemeen erg coulant mee). Succes en ik hoor graag je ervaringen.Thinlanet schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:49:
Even een update na 2 maanden gebruik. Over het algemeen voldoet de Balance prima.
Ervaringen met de Balance worden ook gedeeld in: Frank Brouwers in "[Amazfit GTR 4] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-01-2024 22:07 ]
Vorige week vrijdag een route van 21.2km hardgelopen. Via Google Maps/afstand-meten.nl gecheckt en daar zat ik zelfs 400 meter lager dan mijn Balance aangaf. Wat dat betreft wat meer gerust gesteld. De ackward weergave van mijn eerdere loop vorige week alsmede onterechte aanname dat de Garmin van mijn loop maat wel accuraat is/was, zaaide twijfel. Ik zal in de instellingen even nagaan hoe het staat.Frank Brouwers schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Ik merk bij mijn Balance geen GPS afwijkingen of fouten. Snelle fix na 3 seconden. Komt overeen met ervaringen op T Rex 2 en Cheetah Pro. Heb je al naar je GPS instellingen gekeken? Bij smartwatch instellingen onder het kopje activiteiten kun je veel instellen. Misschien dat dat soelaas biedt. Het ultieme middel van een harde reset is vaak een laatste redmiddel. Je bent dan wel al je instellingen kwijt. Een andere mogelijkheid is een hardware probleem met de GPS "chip". In dat geval kun je retourneren (bij Amazon is men daar over het algemeen erg coulant mee). Succes en ik hoor graag je ervaringen.
Ervaringen met de Balance worden ook gedeeld in: Frank Brouwers in "[Amazfit GTR 4] Ervaringen & Discussie"
Kijk, mooi resultaat en geruststellendThinlanet schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Vorige week vrijdag een route van 21.2km hardgelopen. Via Google Maps/afstand-meten.nl gecheckt en daar zat ik zelfs 400 meter lager dan mijn Balance aangaf. Wat dat betreft wat meer gerust gesteld. De ackward weergave van mijn eerdere loop vorige week alsmede onterechte aanname dat de Garmin van mijn loop maat wel accuraat is/was, zaaide twijfel. Ik zal in de instellingen even nagaan hoe het staat.
Wordt bevestigd door scientific review:
YouTube: Amazfit Balance : Full Scientific Review (Best Amazfit Yet!)
[ Voor 13% gewijzigd door Frank Brouwers op 03-01-2024 15:32 ]
nieuwe firmware T Rex 2: 9.55.3.2
voor snelle download systeemtaal even op engels zetten.
voor snelle download systeemtaal even op engels zetten.
:strip_exif()/f/image/QU2cvJS2VXRrGC2JXc8hV1u6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 17-01-2024 15:09 ]
Ik heb tijdens de laatste update (9.55.3.2) geen band instelling meer. Na de update bleek hij niet meer op te lichten bij pols omhoog houden en de enige mogelijkheid is nu iedere keer op de knop drukken om te kijken hoe laat het is.
Ik krijg de foutmelding: No save als ik de setting probeer aan te passen.
Ik heb al ruim voldoende geheugen vrij gemaakt.
Iemand suggesties?
*EDIT* Factory reset heeft het probleem opgelost
Ik krijg de foutmelding: No save als ik de setting probeer aan te passen.
Ik heb al ruim voldoende geheugen vrij gemaakt.
Iemand suggesties?
*EDIT* Factory reset heeft het probleem opgelost
[ Voor 6% gewijzigd door BarnOwl op 20-01-2024 13:23 ]
Jeroen
Hoi allen,
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een vervangende horlogeband voor mijn T-rex2 en heb uiteindelijk deze besteld:
https://www.hemsutwatchba...x-2-military-nylon-loops/
Ik had voor mijn vorige smartwatch ook een soortgelijke Velcro loop-band sluiting en vindt dit super prettig werken.
Helaas kreeg ik de band niet vervangen, omdat de schroef/pen niet volledig door de aansluiting van horloge en band paste. Op de een of andere manier lagen de gaatjes niet 100% in 1 lijn. Dus uiteindelijk geretourneerd.
Heeft iemand ooit ergens een soortgelijke horlogeband besteld, die wel paste op de T-rex2?
Thanks!
rob
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een vervangende horlogeband voor mijn T-rex2 en heb uiteindelijk deze besteld:
Ik had voor mijn vorige smartwatch ook een soortgelijke Velcro loop-band sluiting en vindt dit super prettig werken.
Helaas kreeg ik de band niet vervangen, omdat de schroef/pen niet volledig door de aansluiting van horloge en band paste. Op de een of andere manier lagen de gaatjes niet 100% in 1 lijn. Dus uiteindelijk geretourneerd.
Heeft iemand ooit ergens een soortgelijke horlogeband besteld, die wel paste op de T-rex2?
Thanks!
rob
geen ervaring met specifiek dit bandje, maar ik blijf de rare schroeven van de T Rex 2 lastig vinden ivm wisselen van bandjesRobWu schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:55:
Hoi allen,
Thanks!![]()
rob
Hetzelfde.
Dit was eigenlijk poging 3, de andere twee banden met een magneetsluiting heb ik uiteindelijk ook geretourneerd. :\
Voor mijn oude Bip was het een stuk eenvoudiger..
Dit was eigenlijk poging 3, de andere twee banden met een magneetsluiting heb ik uiteindelijk ook geretourneerd. :\
Voor mijn oude Bip was het een stuk eenvoudiger..
Ik ben eens gaan kijken op de site van Gard Pro omdat ik daar de laatste tijd veel advertenties van zag. Dit trof ik aan als reactie van Gard Pro ultra 2 plus
, dit is een schaamteloze kopie van T Rex 2. Dus Gard Pro reageert op een koper die een goedkopere kopie van een kopie heeft gevonden 
https://gardpro.nl/products/gard-pro-ultra-2-plus
Antwoord van Gard Pro
7 uur geleden
Beste Marleen,
Helaas is het algemeen bekend dat er veel dingen worden nagemaakt (lookalike producten) en ook wij hebben daar veel last van.. Wij willen enkele belangrijke punten onder je aandacht brengen. Je beweert een soortgelijke smartwatch te hebben gevonden voor een fractie van onze prijs, maar heb je stilgestaan bij de werkelijke waarde van wat je krijgt?
Ons GardPro-horloge is het resultaat van uitgebreid onderzoek/ontwikkeling, hoge kwaliteit materialen en uiteraard geavanceerde technologieën, iets wat niet gezegd kan worden van veel goedkopere (lookalike) producten. Deze producten lijken misschien op het eerste gezicht identiek, maar vaak ontbreekt het hen aan duurzaamheid, betrouwbaarheid en veiligheid. Bovendien bieden wij een ervaring, 2 jaar garantie en een goede klantenservice die je bij deze goedkopere alternatieven niet zult vinden.
Door te kiezen voor een lookalike, riskeer je een miskoop waarbij je uiteindelijk toch bij ons terugkomt voor de kwaliteit en zekerheid die je had kunnen hebben. We vinden het belangrijk dat onze klanten geïnformeerde keuzes maken. We moedigen je aan om verder te kijken dan alleen de prijs en te investeren in een product dat op de lange termijn waarde biedt.
We hopen dat je dit in overweging neemt en de ware kosten van een "goedkope" aankoop begrijpt.
Je betaald niet altijd een bepaalde prijs voor alleen een product. Ook de service, ervaring en zekerheid eromheen zorgt voor een bepaalde prijs.
Wij hebben je retourzending gisteren behandeld en afgemeld bij Klarna, je hebt hier bericht over gekregen via de mail!
Met vriendelijke groet,
Team GardPro

https://gardpro.nl/products/gard-pro-ultra-2-plus
Antwoord van Gard Pro
7 uur geleden
Beste Marleen,
Helaas is het algemeen bekend dat er veel dingen worden nagemaakt (lookalike producten) en ook wij hebben daar veel last van.. Wij willen enkele belangrijke punten onder je aandacht brengen. Je beweert een soortgelijke smartwatch te hebben gevonden voor een fractie van onze prijs, maar heb je stilgestaan bij de werkelijke waarde van wat je krijgt?
Ons GardPro-horloge is het resultaat van uitgebreid onderzoek/ontwikkeling, hoge kwaliteit materialen en uiteraard geavanceerde technologieën, iets wat niet gezegd kan worden van veel goedkopere (lookalike) producten. Deze producten lijken misschien op het eerste gezicht identiek, maar vaak ontbreekt het hen aan duurzaamheid, betrouwbaarheid en veiligheid. Bovendien bieden wij een ervaring, 2 jaar garantie en een goede klantenservice die je bij deze goedkopere alternatieven niet zult vinden.
Door te kiezen voor een lookalike, riskeer je een miskoop waarbij je uiteindelijk toch bij ons terugkomt voor de kwaliteit en zekerheid die je had kunnen hebben. We vinden het belangrijk dat onze klanten geïnformeerde keuzes maken. We moedigen je aan om verder te kijken dan alleen de prijs en te investeren in een product dat op de lange termijn waarde biedt.
We hopen dat je dit in overweging neemt en de ware kosten van een "goedkope" aankoop begrijpt.
Je betaald niet altijd een bepaalde prijs voor alleen een product. Ook de service, ervaring en zekerheid eromheen zorgt voor een bepaalde prijs.
Wij hebben je retourzending gisteren behandeld en afgemeld bij Klarna, je hebt hier bericht over gekregen via de mail!
Met vriendelijke groet,
Team GardPro
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 08-03-2024 16:50 ]
Gard Pro producten zijn white-labels die gewoon goedkope Chinese smartwatches blijken. Zie Ervaringen Gard Pro Ultra 2+Frank Brouwers schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:46:
Ik ben eens gaan kijken op de site van Gard Pro omdat ik daar de laatste tijd veel advertenties van zag. Dit trof ik aan als reactie van Gard Pro ultra 2 plus, dit is een schaamteloze kopie van T Rex 2.
T Rex 2 ultra nu in de aanbieding bij Amazon.nl van 469,- voor 339,-. Ik vind het nog steeds duur voor de verschillen met de T Rex 2. Misschien een indicatie dat de opvolger T Rex 2 in aantocht is? Deze zal ongetwijfeld nieuwe sensoren en functionaliteiten hebben, dus....
271.-Frank Brouwers schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:53:
Momenteel 319,- sterke prijsdaling 🙃
Sinds gisteren werkt op mijn T Rex 2 mijn touchscreen niet meer. Er zit een blauwe gloed aan de rand van het scherm, alsof het backlight aan blijft, en de accu loopt in een dag leeg. Na een soft en hard reset nog steeds hetzelfde. Helaas lijkt het echt een hardware probleem 😩 Precies 2 jaar en 2 weken dus buiten garantie... Coolblue geeft aan dat de reparatie ook alleen tegen betaling kan omdat de garantie verlopen is. Dus zelf fixen met een nieuw display is nog een optie.
:strip_exif()/f/image/PtmVWGi5XdYflMD512xMSG8w.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door virtualjoe op 20-08-2024 16:18 ]
Ik zou wachten op de T Rex 3, voorzien september.virtualjoe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:49:
Sinds gisteren werkt op mijn T Rex 2 mijn touchscreen niet meer. Er zit een blauwe gloed aan de rand van het scherm, alsof het backlight aan blijft, en de accu loopt in een dag leeg. Na een soft en hard reset nog steeds hetzelfde. Helaas lijkt het echt een hardware probleem 😩 Precies 2 jaar en 2 weken dus buiten garantie... Coolblue geeft aan dat de reparatie ook alleen tegen betaling kan omdat de garantie verlopen is. Dus zelf fixen met een nieuw display is nog een op
[Afbeelding]
Dat kan maar dan moeten ze wel normale prijzen gaan vragen 🧐 Ik vind de nieuwe prijsstellingen tov de veranderingen/vernieuwingen die ze erin stoppen niet erg aantrekkelijk. Heb nu 2ehands een gtr4 gekocht. Daar maar eens ervaring mee opdoen 😊Frank Brouwers schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:52:
[...]
Ik zou wachten op de T Rex 3, voorzien september.
Amazfit steekt erg veel effort in de ontwikkeling van AI. Op de Balance en Cheetah pro zit nu de functie Flow. Ook de coach functie ontwikkelt door. Dit om met Garmin en andere sportwatches te concurreren. Qua prijsstelling is Amazfit in de afgelopen jaren wel duurder geworden maar steekt nog gunstig af bij merken zoals Garmin. Het is maar net waar je de watch voor je wil gebruiken en dat bepaalt ook wel de prijs. AI, BT calling en andere apps installeren hoeft voor mij niet zo maar dat is persoonlijk.virtualjoe schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:17:
[...]
Dat kan maar dan moeten ze wel normale prijzen gaan vragen 🧐 Ik vind de nieuwe prijsstellingen tov de veranderingen/vernieuwingen die ze erin stoppen niet erg aantrekkelijk. Heb nu 2ehands een gtr4 gekocht. Daar maar eens ervaring mee opdoen 😊
Ik verwacht dat de T Rex 3 tussen de 250,- en 300,- zal gaan kosten.
De GTR 4 vond ik een heel fijne watch, veel gebruikt en door verkocht toen de Balance kwam.
Is de T-Rex 3 niet de T-Rex Ultra? Of is er nog een ander model onderweg? De Ultra is ook alweer een jaar uit zie ik nu..
De Ultra is al ruim $100 duurder dan de T-Rex 2, en draait zo te zien op ZeppOS 3.5, met wat meer koppelingen naar apps en hardware.
De Ultra is al ruim $100 duurder dan de T-Rex 2, en draait zo te zien op ZeppOS 3.5, met wat meer koppelingen naar apps en hardware.
[ Voor 8% gewijzigd door RobWu op 27-08-2024 10:32 ]
De T Rex Ultra is niet de T Rex 3, je hebt dus T Rex 2, T Rex Ultra en nu de T Rex 3
Zie hier de aankondiging:
https://www.chinesesmartw...em_VtqVeznnSp36-WivdlsCBA
https://www.notebookcheck...y-uitgelekt.880880.0.html
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pM5SVRkDaU7v9g1U0nb8Z0M9.webp?f=user_large)
Ik vind een super lelijk design. Lijkt een "beetje" afgekeken van de nieuwe Samsung Ultra.
:strip_exif()/f/image/iSo8k4NmdmDDjJkB2LxJug0e.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder lijken er weinig verbeteringen tov de T Rex 2 en de Ultra. Ik denk dat ik maar eens oversla deze keer. Samen met de Balance en de Cheetah Pro redelijk komplete verzameling 😉
Zie hier de aankondiging:
https://www.chinesesmartw...em_VtqVeznnSp36-WivdlsCBA
https://www.notebookcheck...y-uitgelekt.880880.0.html
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pM5SVRkDaU7v9g1U0nb8Z0M9.webp?f=user_large)
Ik vind een super lelijk design. Lijkt een "beetje" afgekeken van de nieuwe Samsung Ultra.
:strip_exif()/f/image/iSo8k4NmdmDDjJkB2LxJug0e.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder lijken er weinig verbeteringen tov de T Rex 2 en de Ultra. Ik denk dat ik maar eens oversla deze keer. Samen met de Balance en de Cheetah Pro redelijk komplete verzameling 😉
[ Voor 71% gewijzigd door Frank Brouwers op 29-08-2024 13:23 ]
En dan is er ook nog de PRO 😊 Hier alle T-rexen naast elkaar: https://tweakers.net/pric...;1694538;1831808;2081060/
Prijs voor de T Rex 3 wordt op 245,- in geschat. Veel commentaar op ontbreken van speaker en microfoon. We wachten de officiële specificaties maar af.
https://us.amazfit.com/pr...em_6MxQFMnBgQJYX8wDy3uqoA
YouTube: Amazfit T-Rex 3 In-Depth Review - A Garmin Fenix 8 Rival at 1/4 the ...
YouTube: Amazfit T-Rex 3 In-Depth Review - A Garmin Fenix 8 Rival at 1/4 the ...
[ Voor 98% gewijzigd door Frank Brouwers op 06-09-2024 14:09 ]
Thanks, fijne review. En zo op het eerste gezicht een hele goede watch voor die prijs!
De Ultra is momenteel nog duurder maar waarom zou je die nu nog kopen?
[ Voor 30% gewijzigd door virtualjoe op 07-09-2024 10:44 ]
Klopt, ziet er goed uit. Toch niet zo lelijk als ik op het eerste zicht dacht. Vooral met het gekleurde bandje vind ik wel gaaf 😉virtualjoe schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:41:
Thanks, fijne review. En zo op het eerste gezicht een hele goede watch voor die prijs!
Op Amazon.de al beschikbaar 299,-
https://www.amazon.de/-/e...t+rex+3%2Caps%2C83&sr=8-3
[ Voor 81% gewijzigd door Frank Brouwers op 07-09-2024 15:07 ]
Toevallig zit ik in “.de” 😊 Maar ik wacht er nog even mee.
Ik zie daar een voucher voor €20.Frank Brouwers schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:51:
Op Amazon.de al beschikbaar 299,-
Ik heb momenteel een Garmin Fenix 5+ en mijn hartslag meter werkt niet zo goed meer en de GPS werkt niet betrouwbaar tijdens het zwemmen.
Ik hou van freediven, dus oorspronkelijk zat ik te denken om de Fenix 8 te nemen, tot ik de prijs zag...
Toevallig kwam ik de t rex 3 tegen en ben wel geïnspireerd!
enige waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe goed de statistieken zijn en is het mogelijk om je dagelijkse stappen te delen? Ik hou met een vriend vaak wedstrijden om stappen te tellen en wil met mijn vriendin onze slaap scores vergelijken.
Heeft de Trex ook dergelijke deel functies? Vind het wel spannend om met zo weinig reviews over te stappen.
Ik hou van freediven, dus oorspronkelijk zat ik te denken om de Fenix 8 te nemen, tot ik de prijs zag...
enige waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe goed de statistieken zijn en is het mogelijk om je dagelijkse stappen te delen? Ik hou met een vriend vaak wedstrijden om stappen te tellen en wil met mijn vriendin onze slaap scores vergelijken.
Heeft de Trex ook dergelijke deel functies? Vind het wel spannend om met zo weinig reviews over te stappen.
Ik gebruik de T Rex 2 al vanaf het begin, automatische synchronisatie met Strava en ander gezondheids app's is mogelijk. Amazfit timmert het laatste jaar behoorlijk aan de weg. Ik gebruik de Cheeta Pro voor hardlopen, de T Rex 2 voor wandelen en dagelijks gebruik en de Balance voor iets formelere gelegenhedenRolucious schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:40:
Ik heb momenteel een Garmin Fenix 5+ en mijn hartslag meter werkt niet zo goed meer en de GPS werkt niet betrouwbaar tijdens het zwemmen.
T-rex 3 nu ook op Amazon.nl: https://amzn.eu/d/hV7WoGu
[ Voor 10% gewijzigd door virtualjoe op 10-09-2024 18:19 ]
Iets duurder dan amazon.de en die heeft ook nog een couponkorting van 20,-virtualjoe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:18:
T-rex 3 nu ook op Amazon.nl: https://amzn.eu/d/hV7WoGu
De Fenix 8 heeft wel een dieptemeter (tot 40m), de T-Rex 3 niet. Het ideale budget alternatief voor duiken is het helaas dus nog niet.Rolucious schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:40:
Ik denk dat de T Rex Ulta wel een dieptemeter heeft, 390,-RepareerDroid schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:45:
[...]
De Fenix 8 heeft wel een dieptemeter (tot 40m), de T-Rex 3 niet. Het ideale budget alternatief voor duiken is het helaas dus nog niet.
https://www.amazon.de/-/n...x=%2Caps%2C76&sr=8-5&th=1
【Ondersteuning voor vrijduiken tot 30 meter】 Als de ultieme smartwatch voor buiten voor verschillende omgevingen ondersteunt de Amazfit T-Rex Ultra vrijduiken binnen en buiten tot een diepte van 30 meter. Bovendien is hij bestand tegen een waterdruk tot 100 meter, waardoor hij perfect is voor al uw activiteiten zoals zwemmen, surfen en kitesurfen.
Op de website van Amazfit staat inderdaad dat de Ultra een diepte meter heeft.Frank Brouwers schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:47:
[...]
Ik denk dat de T Rex Ulta wel een dieptemeter heeft, 390,-
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BW2WLYFF
【Ondersteuning voor vrijduiken tot 30 meter】 Als de ultieme smartwatch voor buiten voor verschillende omgevingen ondersteunt de Amazfit T-Rex Ultra vrijduiken binnen en buiten tot een diepte van 30 meter. Bovendien is hij bestand tegen een waterdruk tot 100 meter, waardoor hij perfect is voor al uw activiteiten zoals zwemmen, surfen en kitesurfen.
"Go freediving up to 30 meters with the Amazfit T-Rex Ultra. The ultra-bright AMOLED display keeps key information like depth and water temperature easily visible, even underwater."
En onder specs (sensors):
"Barometric altimeter / Depth gauge (with water temperature readings)" (De T-Rex 3 heeft enkel de Barometric altimeter.)
https://us.amazfit.com/products/amazfit-t-rex-ultra
:strip_exif()/f/image/nmrwJo04QYF82dpoWrFTR0t2.jpg?f=fotoalbum_large)
T Rex 3 watchface, zie link, "lava" bandje zie link
https://ko-fi.com/s/0f25b5d125
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
T Rex 3 lava zal in oktober beschikbaar zijn volgens Amazfit
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OiXxr3pi1isbmgQerM6JPjIP.jpg?f=user_large)
Ooit een Bip 2 gehad, erg fijn horloge maar heb nu een Galaxy Watch 5 Pro. Alleen batterijduur is echt verschrikkelijk 1,5 dag maximaal.
Dus ik wil zeker terug naar een nieuwe Amazfit watch maar is er al eentje die YT music (oid) heeft, liefst ook NFC betalingen en Nuki support die laatste is echt een must have.
Dus ik wil zeker terug naar een nieuwe Amazfit watch maar is er al eentje die YT music (oid) heeft, liefst ook NFC betalingen en Nuki support die laatste is echt een must have.
Ik doe met mijn T Rex 2 10-12 dagenVaevictis_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:12:
Ooit een Bip 2 gehad, erg fijn horloge maar heb nu een Galaxy Watch 5 Pro. Alleen batterijduur is echt verschrikkelijk 1,5 dag maximaal.
Als je een Android telefoon hebt dan kun je een "spotify" app gebruiken. NFC is er wel maar met een omweg, je kunt nog niet je eigen bank gebruiken. Is Nuki een smart lock ? Zie ik nog niet in de app lijst staan.
[ Voor 19% gewijzigd door Frank Brouwers op 23-09-2024 16:30 ]
Nfc hoeft niet perse maar nuki (smartlock) wel anders moet ik een sleutel meenemen.Frank Brouwers schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:28:
[...]
Ik doe met mijn T Rex 2 10-12 dagenregelmatig hiking workouts met langdurig GPS gebruik
Als je een Android telefoon hebt dan kun je een "spotify" app gebruiken. NFC is er wel maar met een omweg, je kunt nog niet je eigen bank gebruiken. Is Nuki een smart lock ? Zie ik nog niet in de app lijst staan.
Trex 3 wel officieel gelanceerd maar alleen bij Amazon nog maar te krijgen.
Had gehoopt dat de andere winkels als Belsimpel of zo hem al zouden hebben
Ik denk dat Amazfit en Amazon een grote deal hebben gesloten. Ook globaal nog geen andere aanbieders. Dus dat duurt nog wel even voordat Belsimpel de T Rex 3 in zijn assortiment heeft.gupfishy schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:18:
@Frank Brouwers
Heeft de TRex-3 nu dezelfde horlogeband aansluiting als de 2?
Had eigenlijk gehoopt op een meer standaard aansluiting, zodat alternatieve bandjes iets minder problemen geven.
Had eigenlijk gehoopt op een meer standaard aansluiting, zodat alternatieve bandjes iets minder problemen geven.
Daar lees je verschillende berichten over. Op het eerste zicht lijkt het hetzelfde, is ook 22 mm maar soms zie ik berichten waarin bandjes voor T Rex 2 niet passen op een T Rex 3. Bij de T Rex 3 wordt een tool meegeleverd waarmee je de schroeven beter los kunt krijgen. Ik blijf het ook een wat vreemde onhandige constructie vinden. Ook worden twee adapters meegeleverd waardoor je standaard 22 mm bandjes kunt gebruiken. Ze hebben dus wel en niet geluisterd naar de feedback.RobWu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:41:
@Frank Brouwers
Zie instructie op YouTube: YouTube: How to use the Amazfit T Rex 3 strap adapter
[ Voor 8% gewijzigd door Frank Brouwers op 24-09-2024 13:45 ]
Het ziet er idd min of meer hetzelfde uit, en ook jammer dat ze niet naar een meer standaard aansluiting gaan.
Voor het ontwerp hoeft het niet veel uit te maken, en het is voor de gebruiker vele malen makkelijker een horlogeband naar wens te monteren. Nu is het of een custom bandje, of die rare adapters. Beide is het eigenlijk allemaal net niet.
Voor het ontwerp hoeft het niet veel uit te maken, en het is voor de gebruiker vele malen makkelijker een horlogeband naar wens te monteren. Nu is het of een custom bandje, of die rare adapters. Beide is het eigenlijk allemaal net niet.
Klopt, mee eensRobWu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:08:
Het ziet er idd min of meer hetzelfde uit, en ook jammer dat ze niet naar een meer standaard aansluiting gaan.
review: YouTube: Amazfit T-Rex 3 im Test: Kann sie Garmin & Co. das Wasser reichen?
https://geertvannispen.nl...ontuurlijke-krachtpatser/
[ Voor 22% gewijzigd door Frank Brouwers op 27-09-2024 09:35 ]
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shoppinggupfishy schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:18:
4 oktober beschikbaar bij Bol.com
Nu ook bij Decathlon
https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-369924?mc=8953936
[ Voor 13% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-10-2024 09:22 ]
Toch beginnen de prijzen langzaam richting o.a. Polar horloges te kruipen....
Batterijduur is zeker een plus hier, maar als Amazfit nog duurder gaat worden, is de keuze wellicht niet meer zo voor de hand liggend?
Batterijduur is zeker een plus hier, maar als Amazfit nog duurder gaat worden, is de keuze wellicht niet meer zo voor de hand liggend?
Maar nog wel een groot verschil met GarminRobWu schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:23:
Toch beginnen de prijzen langzaam richting o.a. Polar horloges te kruipen....
Bol is die niet meer. Daar is die ook niet gekomen hoorde ik. Decathlon gaat het dan wordenFrank Brouwers schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:26:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping
4 oktober beschikbaar bij Bol.com
Nu ook bij Decathlon
https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-369924?mc=8953936
[ Voor 18% gewijzigd door gupfishy op 04-10-2024 22:40 ]
Decathlon ook uitverkocht. Amazfit heeft toch wel wat logistieke uitdagingen. De lava versie hier ook nog niet verkrijgbaar, wel in Hong Kong of Singaporegupfishy schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:27:
[...]
Bol is die niet meer. Daar is die ook niet gekomen hoorde ik. Decathlon gaat het dan worden
Bij Bol, 273,- op voorraad
Amazon.de, 279,-
https://www.amazon.de/-/n..._btf_ci_mcx_mr_ca_id_hp_d
Amazon.de, 279,-
https://www.amazon.de/-/n..._btf_ci_mcx_mr_ca_id_hp_d
[ Voor 54% gewijzigd door Frank Brouwers op 19-10-2024 10:02 ]
https://www.belsimpel.nl/...ijs-zwarte-siliconenband-
Ook hier te koop, nog steeds geen lava color
Ook hier te koop, nog steeds geen lava color
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 22-10-2024 21:29 ]
Op Amazon inmiddels Lava bandje voor de T Rex 3: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Ik heb er een besteld, verwachte leverdatum 9-21 november. Als de officiële Lava er dan nog niet is bestel ik de T-Rex 3 Onyx zwart.
Amazfit weet nog niet wanneer de T Rex 3 Lava in Europa beschikbaar komt. Beetje rare marketing: er reclame voor maken en het niet beschikbaar hebben. Heeft kennelijk iemand zitten slapen bij de afdeling inkoop en logistiek
Dear Customer,
Thank you for reaching out to us.
Currently, we do not have a specific release date for the availability of the Amazfit T-Rex 3 Lava in Europe or the Netherlands. We recommend staying tuned to our official website and social media channels for the latest updates.
Ik heb er een besteld, verwachte leverdatum 9-21 november. Als de officiële Lava er dan nog niet is bestel ik de T-Rex 3 Onyx zwart.
Amazfit weet nog niet wanneer de T Rex 3 Lava in Europa beschikbaar komt. Beetje rare marketing: er reclame voor maken en het niet beschikbaar hebben. Heeft kennelijk iemand zitten slapen bij de afdeling inkoop en logistiek
Dear Customer,
Thank you for reaching out to us.
Currently, we do not have a specific release date for the availability of the Amazfit T-Rex 3 Lava in Europe or the Netherlands. We recommend staying tuned to our official website and social media channels for the latest updates.
[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 31-10-2024 16:07 ]
Gisteravond de T Rex 3 binnen gekregen. Net mijn eerste trainingsrondje van 9,5 km gedaan. Eerste indruk is goed. Ziet er mooi strak uit ondanks de achthoekige vorm. Ben eigenlijk meer gecharmeerd van de de ronde vorm van de T Rex 2 maar ja. Materiaal is beter dan de T Rex 2 met name de stalen bezel. Voelt aan de pols niet zwaar aan. De Cheetah Pro is wel een stuk lichter. Software is de laatste versie van ZeppOs 4.0.
ZeppFlow (AI) werkt (watch heeft een microfoon maar geen speaker) en ook de navigatiefunctie is verbeterd t.o.v. T Rex 2. Met name het downloaden van kaarten. Heb ik op de Balance al een keer gebruikt en het turn by turn is een duidelijke vooruitgang t.o.v. de vroegere navigatiefunctionaliteit. Nu vind ik navigeren op je horloge niet je van het. Bellen hoeft voor mij ook niet maar ik zal wel ouderwets zijn. Mooie standaard wijzerplaten zijn beschikbaar. De HR sensor zou verbeterd zijn en uit laatste testen ook vergelijkbaar met Garmin en Coros. In de training zag ik wel de HR sensor iets sneller reageren op tempo wisselingen. De GPS was al super goed bij de T Rex 2 en is dat nu nog steeds. Scherm is met 2000 nits nog duidelijker en goed afleesbaar in de zon. De batterij is groter dan in de T Rex 2 maar daar was ook al geen klagen over. Ik haalde regelmatig 12-14 dagen op de T Rex 2 met elke dag een workout.
De hamvraag is nu of de T Rex 3 een duidelijke verbetering is t.o.v. de T Rex 2. Dat hangt er een beetje vanaf welke functionaliteiten je gebruikt. Met Zepp Os 4.0 en Zepp Flow is de 3 helemaal klaar voor de toekomst, de sensoren lijken iets beter dan van de 2. Materiaal keuze is degelijk. Maar dat was bij de T Rex 2 ook al best wel goed. T Rex 2 lijkt bijna niet meer leverbaar. Bij Amazon.nl is de 3 nu verkrijgbaar voor 320,- Bij Amazon.de staat de watch voor 299,- Ik denk dat ik mijn T Rex 2 maar op de verkoop pagina van Tweakers ga zetten (staat inmiddels). Nu nog even wachten op het rode bandje wat besteld is. Ik zal mijn ervaringen updaten na enkele weken gebruik.
:strip_exif()/f/image/ynFP2nhsmUBha0EKYSIkTyWs.jpg?f=fotoalbum_large)
T Rex 3 en T Rex 2
:strip_exif()/f/image/nqcnFOpwk7RxcNgBMBfmUqgG.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: Amazfit T-Rex 3 | Deep-Dive Review | Maps, Navigation & Hiking
ZeppFlow (AI) werkt (watch heeft een microfoon maar geen speaker) en ook de navigatiefunctie is verbeterd t.o.v. T Rex 2. Met name het downloaden van kaarten. Heb ik op de Balance al een keer gebruikt en het turn by turn is een duidelijke vooruitgang t.o.v. de vroegere navigatiefunctionaliteit. Nu vind ik navigeren op je horloge niet je van het. Bellen hoeft voor mij ook niet maar ik zal wel ouderwets zijn. Mooie standaard wijzerplaten zijn beschikbaar. De HR sensor zou verbeterd zijn en uit laatste testen ook vergelijkbaar met Garmin en Coros. In de training zag ik wel de HR sensor iets sneller reageren op tempo wisselingen. De GPS was al super goed bij de T Rex 2 en is dat nu nog steeds. Scherm is met 2000 nits nog duidelijker en goed afleesbaar in de zon. De batterij is groter dan in de T Rex 2 maar daar was ook al geen klagen over. Ik haalde regelmatig 12-14 dagen op de T Rex 2 met elke dag een workout.
De hamvraag is nu of de T Rex 3 een duidelijke verbetering is t.o.v. de T Rex 2. Dat hangt er een beetje vanaf welke functionaliteiten je gebruikt. Met Zepp Os 4.0 en Zepp Flow is de 3 helemaal klaar voor de toekomst, de sensoren lijken iets beter dan van de 2. Materiaal keuze is degelijk. Maar dat was bij de T Rex 2 ook al best wel goed. T Rex 2 lijkt bijna niet meer leverbaar. Bij Amazon.nl is de 3 nu verkrijgbaar voor 320,- Bij Amazon.de staat de watch voor 299,- Ik denk dat ik mijn T Rex 2 maar op de verkoop pagina van Tweakers ga zetten (staat inmiddels). Nu nog even wachten op het rode bandje wat besteld is. Ik zal mijn ervaringen updaten na enkele weken gebruik.
:strip_exif()/f/image/ynFP2nhsmUBha0EKYSIkTyWs.jpg?f=fotoalbum_large)
T Rex 3 en T Rex 2
:strip_exif()/f/image/nqcnFOpwk7RxcNgBMBfmUqgG.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: Amazfit T-Rex 3 | Deep-Dive Review | Maps, Navigation & Hiking
[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 13-11-2024 15:53 ]
:strip_exif()/f/image/l2GfS3Bc8KF1mXMqhSWkEAbC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/STExeoDQOCjVCldNgVAgVekv.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe "lava" bandje is binnen. Iets stugger materiaal dan het originele bandje van Amazfit maar verder een exacte kopie. Met de bij de T Rex 3 bijgeleverde schroevendraaier is het verwisselen een stuk makkelijker. De schroefjes blijven wel klein
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
De T-rex 3 is nu €254,90 bij amazon.de: https://amzn.eu/d/bnE8NaF
Ik heb em nu ook besteld dus ik kan er over mee praten vanaf volgende week 😉
Ben benieuwd naar je ervaringen, bevalt mij super goedvirtualjoe schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:41:
De T-rex 3 is nu €254,90 bij amazon.de: https://amzn.eu/d/bnE8NaF
Mijn ervaringen na 10 dagen gebruik zijn zeer positief. Aanvankelijk dacht ik dat de nieuwe T Rex 3 niet zoveel zou toevoegen aan de T Rex 2 waar ik zeer tevreden over was en die ik ruim twee jaar heb gebruikt. De build kwaliteit is beter. Stalen bezel ipv kunststof/plastic bezel bij de 2. Het scherm met 2000 nits is supergoed afleesbaar ook bij zonlicht. Ik heb ook de nieuwe turn by turn navigatie gebruikt en dat is een mega verbetering t.o.v. de navigatie functionaliteit op de T Rex 2. Een signaal als je ergens een afslag moet nemen en signaal als je te ver van de route afraakt. Het downloaden van de kaart en het importeren van de route is eenvoudig. Je hoeft dus niet de hele tijd je telefoon bij de hand te hebben om te navigeren.
:strip_exif()/f/image/PcDR7EeQvTS2gp8Y10ZzHG9Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterij duur lijkt die van de 2 te overtreffen. Ik zit nu op 43 % en heb 9 dagen geleden opgeladen. Elke dag een workout met GPS en verder niet zoveel metingen aan. Men zegt dat de batterij capaciteit pas na een aantal keren opladen optimaal is. Dus ik ben benieuwd maar zoals het zich nu laat aanzien is de batterij weer geweldig. Zepp Flow gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. GPS fix als vanouds binnen een paar seconden en nauwkeurige weergave van wandelingen en hardloopsessies. Ik gebruikte tot nu toe Cheetah Pro voor hardlopen maar die gaf onlangs problemen met HR meting (zie ander forum) maar na een factory reset lijkt dat weer opgelost. Gewicht van de T Rex 3 is duidelijk zwaarder dan de Cheetah Pro maar ik heb er tijdens het hardlopen geen last van. De nauwkeurigheid van de HR sensor lijkt verbeterd. Met name de snelheid waarop de sensor reageert op tempoversnellingen lijkt beter.
Kortom ik ben zeer tevreden. Rechtvaardigen de verbeteringen t.o.v. de T Rex 2 aankoop van de T rex 3? Dat blijft subjectief. Met de 3 ben je in ieder geval verzekerd van de laatste software en firmware updates de komende jaren. Dat zal bij de 2 een keer stoppen.
:strip_exif()/f/image/PcDR7EeQvTS2gp8Y10ZzHG9Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterij duur lijkt die van de 2 te overtreffen. Ik zit nu op 43 % en heb 9 dagen geleden opgeladen. Elke dag een workout met GPS en verder niet zoveel metingen aan. Men zegt dat de batterij capaciteit pas na een aantal keren opladen optimaal is. Dus ik ben benieuwd maar zoals het zich nu laat aanzien is de batterij weer geweldig. Zepp Flow gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen. GPS fix als vanouds binnen een paar seconden en nauwkeurige weergave van wandelingen en hardloopsessies. Ik gebruikte tot nu toe Cheetah Pro voor hardlopen maar die gaf onlangs problemen met HR meting (zie ander forum) maar na een factory reset lijkt dat weer opgelost. Gewicht van de T Rex 3 is duidelijk zwaarder dan de Cheetah Pro maar ik heb er tijdens het hardlopen geen last van. De nauwkeurigheid van de HR sensor lijkt verbeterd. Met name de snelheid waarop de sensor reageert op tempoversnellingen lijkt beter.
Kortom ik ben zeer tevreden. Rechtvaardigen de verbeteringen t.o.v. de T Rex 2 aankoop van de T rex 3? Dat blijft subjectief. Met de 3 ben je in ieder geval verzekerd van de laatste software en firmware updates de komende jaren. Dat zal bij de 2 een keer stoppen.
nieuwe firmware update T Rex 3. o.a. tap to wake functie 
https://www.chinesesmartw...6-1-tap-to-wake-and-more/
https://www.chinesesmartw...6-1-tap-to-wake-and-more/
[ Voor 53% gewijzigd door Frank Brouwers op 01-12-2024 09:08 ]
YouTube: Amazfit T-Rex 3 Scientific Review (Garmin Alternative, And Cheap!)
Uitgebreide wetenschappelijke test met goede uitkomsten behalve sleep tracking.
Uitgebreide wetenschappelijke test met goede uitkomsten behalve sleep tracking.
nieuwe firmware update 3.4.4.7
https://www.chinesesmartw...e-update-version-3-4-4-7/
https://gadgetsandwearabl...em_cxLsvHHosyrdhuzNnP3Bpg
https://www.chinesesmartw...e-update-version-3-4-4-7/
https://gadgetsandwearabl...em_cxLsvHHosyrdhuzNnP3Bpg
[ Voor 202% gewijzigd door Frank Brouwers op 07-01-2025 17:12 ]
Out of stock volgende maand weer beschikbaar 👍Frank Brouwers schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:09:
T Rex 3 originele banden beschikbaar
https://eu.amazfit.com/co...ps?variant=50858826793173
Nieuwe update 3.4.4.7 beschikbaar 29,54MB
kan verwijderd worden, staat al in een eerder bericht
kan verwijderd worden, staat al in een eerder bericht
[ Voor 41% gewijzigd door WippertNL op 09-01-2025 12:09 ]
Exacte kopie van T Rex 3 in de aanbieding voor 68,-
https://nl.aliexpress.com..._A6romT0brHxoCzckQAvD_BwE
Niet helemaal exact want deze heeft een speaker
https://nl.aliexpress.com..._A6romT0brHxoCzckQAvD_BwE
Niet helemaal exact want deze heeft een speaker

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 12-01-2025 22:39 ]
https://www.facebook.com/...IzOTk1NQ==/?view_single=1
T Rex 3 Haze Gray
T Rex 3 Haze Gray
[ Voor 9% gewijzigd door Frank Brouwers op 18-01-2025 13:46 ]
💶239,99 vandaag. Voor wie nog twijfelde :-) uitvoering: Amazfit T-Rex 3, Zwart (Zwart)
Heb je hier al gekeken?WippertNL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:19:
Weet iemand waar ik deze 'Watch face' voor de Amazfit T-Rex 3 kan vinden..?!?
[Afbeelding]
https://amazfitwatchfaces.com/
Ja maar nog niet gevonden, alvast bedankt voor je tip
:strip_exif()/f/image/N4LNCtjFzT4RMDM4JJKCDACX.jpg?f=fotoalbum_large)
Originele Lava color band is binnen (onderste). Veel betere kwaliteit (soepeler en zachter) dan de Amazon kloon en ook kleurverschil. (Ook prijsverschil 29,-/9,99)
:strip_exif()/f/image/GGVjIVblyRxalfMm3dDpruKY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Frank Brouwers op 27-01-2025 19:10 ]