Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4hwdwewLX1rD7Wt-1lNtSzmioA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJninJNlKiisBlWn8oMW1Gtn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MmxiLd9Gav7c0UyLWTv5CwBREg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PF1fD2Jkv5olTm3RlyXzPrgM.webp?f=fotoalbum_large

Inmiddels T Rex 3 en T Rex pro (aangekondigd). Ervaringen hiermee verderop in het forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMOIa5FBCU1nqZIQ9OA0HwzVYlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynFP2nhsmUBha0EKYSIkTyWs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5N8HhjzkHBFJd2STitjjbTjxZE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NvjOj77SRGCo0WVdAylAiInk.jpg?f=user_large

Sinds kort is de T Rex 2 verkrijgbaar. De laatste in de reeks van T Rex, T Rex Pro en nu dan T Rex 2. De logica in de naamgeving is moeilijk te achterhalen. T Rex 2 is vanaf 15 juni o.a. in Duitsland beschikbaar te komen. Prijs vermoedelijk 229,-. Hier in Nederland bij Alternate.nl. Diverse reviews op YouTube laten een vernieuwde T Rex Pro zien met een iets andere styling (minimaal), betere schermresolutie en het nieuw Zepp Os wat we kennen van GTR 3. Betere workout ondersteuning vooral voor indoor oefeningen. En wat misschien wel belangrijkste feature is, is de import GPX files en navigatiemogelijkheden. Tijdens wandelingen en workout kun je overschakelen naar dat scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7e7pebRvdaYecVVvf5oAhxuQm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9loIrATfczStxM2nNun27gR.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren mijn T Rex 2 binnen gekregen. Mijn eerste indrukken zijn positief. De 2 heeft t.o.v. de Pro een minder "plastic look". O.a. door metalen Amazift element aan de zijkant. de 2 is ook iets minder hoog, oogt daardoor minder lomp. Het scherm is fantastisch, hogere resolutie en prachtig heldere kleuren. Met het nieuwe Zepp Os wat ook in de GTR 3 en GTR 3 pro te vinden is, een duidelijke verbetering ingezet. Er is nu een App store die overigens maar matig gevuld is. Amazfit is bezig met externe ontwikkelaars om daar verbetering in aan te brengen. De trainingssoftware vertoont veel gelijkenis met de Pro. Workout schermen zijn extreem te personaliseren door eigen doelen en parameters te selecteren. Heel fijn om je eigen layout te kunnen maken. GPS was bij de Pro al erg goed maar nu nog beter met het dual band systeem. Nauwkeurigheid is groter geworden. Fix binnen 3 seconden. Navigatiemogelijkheden worden op termijn verbeterd door een OTA firmware update. Import GPX bestanden en de breadcrum functionaliteit zullen worden toegevoegd. Nu kun je terug navigeren in de kortste lijn. Wat mij betreft niet erg veel toevoeging. Vanochtend een reboot toen ik die functie selecteerde tijdens een lange wandeling van 2,5 uur. Alle data daarmee verloren. Een dergelijk probleem was er ook bij de GTR 3 maar dat werd veroorzaakt door meldingen van apps. Dit is uiteindelijk met nieuwe firmware opgelost en dat zal hier ook wel gebeuren. Er is met het nieuwe Zepp Os voor Android gebruikers de mogelijkheid om te reageren op meldingen. IOS van Apple laat deze functionaliteit niet toe, jammer maar zo kennen we Apple. Inkomende gesprekken kunnen geweigerd worden. Er is geen bluetooth call function en geen muziekopslag. Voor mij ook niet nodig. Er is sprake van een grotere batterij en er wordt nu 24 dagen op gegeven bij normaal gebruik. Nu was de batterij in de Pro ook al heel goed. Met intensief gebruik, elke dag workout haalde ik 8-9 dagen. Op YouTube circuleren filmpjes waarin de de bestendigheid van de 2 extreem op de proef worden gesteld zoals krassen met een scherp voorwerp op het scherm en het bloot stellen aan extreem lage temperatuur. De 2 lijkt dat allemaal met glans te doorstaan. Op het eerste zicht duidelijke verbeteringen en een ideale smart sport watch (150 sporten te selecteren voor de workout). Conditie, voortgang en hersteltijd wordt bijgehouden. Goede upload naar Strava is aanwezig. Is het verschil tussen de Pro (139,-) en de 2 (229,-) 90,- waard? Op termijn wel als de nieuwe toegezegde functies geïmplementeerd worden.

YouTube: AMAZFIT T-REX 2: full review and RUNNING GPS/HR comparison with CORO...

YouTube: Amazfit T-Rex 2 - Multi-Band GPS, Long Battery Life, and AMOLED for ...

YouTube: Swimming, Biking and Running With The Amazfit T-Rex 2

nieuwe videos (promotional)

YouTube: Amazfit T Rex 2 Review From 2 Runners: Great cheap Fenix and Instinc...

YouTube: Amazfit T-REX 2 Review (Part II) - A Terrific Outdoor Watch For Trek...

[ Voor 35% gewijzigd door Frank Brouwers op 30-08-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Eerste ervaringen met de T Rex 2 zijn super goed. Nu twee dagen mee kunnen "spelen". Drie workouts gedaan. De eerste ging fout vanwege het overschakelen naar het routescherm. Kennelijk nog een bug in de software. Zal wel opgelost worden, melding gemaakt bij de helpdesk. Vandaag twee workouts: vanochtend een hardloop training van 7k en daarna een wandeling van ruim 14k. Wat bij het hardlopen opvalt is de constante HR meting. Ging bij de Pro nog wel eens fout, Biotracker 3.0 lijkt een correcte weergave van de HR te geven. Afleesbaarheid van het scherm is fantastisch. Vanochtend liep ik in de felle zon en ik kon alles goed aflezen. De kleuren van het scherm zijn echt ongelooflijk. Bij de wandeling ook regelmatig gebruik gemaakt van de pauze knop om daarna weer te hervatten. Dat gaat allemaal heel soepel. Je kunt ook terugschakelen naar het startscherm om berichten te lezen of om iets anders te doen. Daarna hervat je gewoon je workout. Ook hier een HR die juist lijkt. De registratie vond plaats over drie uur en laat geen rare uitschieters zien. De 2 voelt iets zwaarder aan maar daardoor ook robuuster. Helaas ontbreekt de mogelijk om een externe HR-band via bluetooth te koppelen. Dat is voor heel fanatieke sporters toch wel een minpunt. Zeker nu je ook triatlon als workout kunt selecteren. Gisteren opgeladen en vandaag na 3uur en 40 minuten GPS gebruik nog 85% over. Geen AOD, of constante metingen zoals stress, HR of SpO2 en slaap.

Als je de commentaren en reviews op YouTube leest dan lijkt de T Rex 2 een geduchte concurrent voor de veel duurdere Garmin modellen te worden. Zeker als Amazfit blijft investeren in het verbeteren van de trainingssoftware en de navigatiemogelijkheden via een OTA update worden uitgebreid. Dat wordt eind juli begin augustus voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe werkt de navigatie dan? Met pijlen op het horloge en Google Maps?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oCq685DLamQTS-cF8GfpYJHZuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JL1rAHc1qM0ptlSBMkpHyX5K.webp?f=user_large

Geen Google maps maar een eenvoudig kaartje met zoom mogelijkheden waarlangs je kunt navigeren.
Het besturingssysteem Zepp OS kan geen apps van andere merken draaien.

De navigatiefunctionaliteit moet nog geïmplementeerd worden, nu kun je alleen nog maar de back in one line functie gebruiken. Na de OTA firmware update kun je GPX files importeren en breadcrumb functie gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Frank Brouwers op 23-06-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Frank Brouwers Thanks, voor de miband is er een (thirdparty) app die je op je telefoon draait en als je dan Google maps gebruikt zie je pijlen op de band als je links of rechtsaf moet (als notificatie). Ik dacht dat het misschien zoiets was (maar dan met iets meer info).

De functie zoals die nu is lijkt me wel handig om je geparkeerde auto terug te vinden ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Marzman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:09:
@Frank Brouwers Thanks, voor de miband is er een (thirdparty) app die je op je telefoon draait en als je dan Google maps gebruikt zie je pijlen op de band als je links of rechtsaf moet (als notificatie). Ik dacht dat het misschien zoiets was (maar dan met iets meer info).

De functie zoals die nu is lijkt me wel handig om je geparkeerde auto terug te vinden ;)
Als je Google maps gebruikt kun je , "opslaan parkeerplaats" aanvinken . Dan leidt maps je weet terug. ;)

Als je een Android telefoon gebruikt kun je deze voor Google maps navigatie gebruiken:

https://play.google.com/s...e.amazfitmaps&hl=en&gl=US

[ Voor 11% gewijzigd door Frank Brouwers op 24-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb deze sinds 2 dagen in mijn bezit en ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk van deze horloge. En geloof mij, ik ben heel erg kritisch voor wat betreft horloges. Ik heb de Samsung Gears geprobeerd en de Apple Watches in de afgelopen jaren en allemaal zijn ze de deur uit gegaan vanwege mijn tattoo sleeves. En sindsdien niet meer geprobeerd. Totdat ik een paar dagen geleden een nieuwsbericht op T.net las over deze horloge. Wat mij heeft doen overhalen is het OS wat het runt. Niet gerelateerd aan een multinational bedrijf aka Google/Apple/Samsung. Dus ik dacht, ik geef het een gooi.

Maar damn, dat beestje doet zijn werk best wel. Ik ga hier even uitgebreid over in de komende dagen, maar ik moet zeggen dat het een van mijn beste aankopen is van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
Ziet er veel belovend uit, zeker als ze de navigatie op order krijgen.
Behalve inladen van GPX bestanden bijvoorbeeld ook koppelen met app's zoals Komoot.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dag 3: ik blijf me verbazen over deze horloge. We zijn nu 36 uur verder en mijn batterij staat nog op 75% terwijl hij mijn hart, zuurstof en stress constant meet. Ook heb ik OSD aan staan en al meerdere sport activiteiten voltooid. En uiteraard heel veel met de telefoon lopen kloten, want ja, net nieuw dus dan weet je wel hoe dat gaat. Maar even snel uitgerekend zou ik een week met mijn horloge kunnen doen welke op de achtergrond mijn gezondheid continue in de gaten houdt. Ik vind het knap _/-\o_

Alleen al voor de batterij is deze horloge al de overduidelijke winnaar tegenover de Apple Watch & Samsung Gear. Ook heeft de sensor achterop de horloge geen moeite met tattoos. Waar de AW en SG volledig faalden qua hartmeting dankzij de inkt van de tattoo is de T-rex2 zeer nauwkeurig. Ik heb hier zo'n vinger hartmeter liggen welke mijn huisarts me heeft aangeraden en de T-rex2 is net zo nauwkeurig als die vingermeter. Ook qua zuurstofgehalte in mijn bloed.

Issues waar ik tegen aan ben gelopen is dat hij onder de douche niet prettig is want het scherm is zo aanrakingsgevoelig dat hij bij elke druppel reageert en voordat je het weet is hij al een of andere programma gestart of stond ik ineens in power saving mode. Ook werken bepaalde watchface apps niet op deze horloge (nog). Ook zijn er nog geen bandjes voor te krijgen en de T-rex bandjes passen niet (let daar goed voor op).

Maar dit is de eerste smartwatch waar ik echt tevreden over ben vooralsnog. De Samsung Gear zuigt als je in een Apple eco zit en kan ook niet goed overweg met tattoos. En de Apple Watch werkt ook niet goed met tattoos, maar ook het design vind ik lelijk. Daarbij loopt iedereen met zo'n frikandellending.

En laten we ook niet vergeten dat deze horloge loopt op Zepp OS. Geen connectie met een of andere grote multinational welke graag aan profileren doen. Nu zeg ik niet dat Zepp die niet zal doen, maar het voelt voor mij ook prettig om niet verbonden te zijn aan die vreselijke US based bedrijven.

Ik ga door met het testen van deze watch, maar er is nog maar weinig waar ik over kan klagen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
@Yzord Dank voor het delen van je ervaringen en je enthousiasme. Ik doe de T Rex 2 's nachts af en ook tijdens het douchen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Frank Brouwers schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:14:
@Yzord Dank voor het delen van je ervaringen en je enthousiasme. Ik doe de T Rex 2 's nachts af en ook tijdens het douchen ;)
Waarom zou je hem snachts af doen? Persoonlijk ben ik best blij met een inzicht in mijn slaap ritme haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dag 4: Op en neer gereden van Nijmegen naar Breda. En tussen alle sportmodellen zat ook driving, dus die gebruikt. Horloge stond op 66% toen ik ging en en 5 uur later toen we thuis kwamen stond deze op 57%. GPS fix binnen 5 seconden en meet accuraat de snelheid. Ik ben echt super verbaasd dat Amazfit dit allemaal wel voor elkaar kan krijgen en een Apple helemaal niet.

Nogmaals, ik heb de horloge 100% opgeladen omgedaan afgelopen donderdag avond om 2100 uur. Het is nu zondagavond 2130 en hij staat nu op 56%. En dan heb ik er echt een hoop mee gedaan de afgelopen dagen. En hij scant mijn hartslag om de minuut, mijn zuurstofgehalte, mijn stress, stappenteller en noem het allemaal maar op. En een Apple Watch houdt het iets meer dan een dag uit en dan moet je er geen gekke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:28:
Dag 4: Op en neer gereden van Nijmegen naar Breda. En tussen alle sportmodellen zat ook driving, dus die gebruikt. Horloge stond op 66% toen ik ging en en 5 uur later toen we thuis kwamen stond deze op 57%. GPS fix binnen 5 seconden en meet accuraat de snelheid. Ik ben echt super verbaasd dat Amazfit dit allemaal wel voor elkaar kan krijgen en een Apple helemaal niet.

Nogmaals, ik heb de horloge 100% opgeladen omgedaan afgelopen donderdag avond om 2100 uur. Het is nu zondagavond 2130 en hij staat nu op 56%. En dan heb ik er echt een hoop mee gedaan de afgelopen dagen. En hij scant mijn hartslag om de minuut, mijn zuurstofgehalte, mijn stress, stappenteller en noem het allemaal maar op. En een Apple Watch houdt het iets meer dan een dag uit en dan moet je er geen gekke dingen mee doen.
Mooie resultaten met de batterij. Uit ervaring met andere modellen weet ik dat de batterij duur nog verbetert na enkele keren opladen. Dus dat ziet er goed uit. Ikzelf zit nu op 31% met elke dag workouts waaronder een workout hiking van ruim 3 uur. Dus met de batterij zit het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Marzman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:09:

Ik zie dat er in de app store van Zepp een nieuwe app is toegevoegd: Notify for maps. Werkt alleen met android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik kwam vannacht hier achter https://watchface.zepp.com/ iemand ooit mee wezen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dag 5: batterij stand 43%

De horloge werkt nog steeds als ene malle. Geen vastlopers, traagheid of andere issues. De horloge voornamelijk gebruikt om mijn uitjes met de hond te tracken. Standje Walking gepakt, gps fix binnen een paar seconden en alles verliep zeer accuraat. Ook gebruik ik hem nog steeds om 24 uur mijn hartritme te checken, mijn zuurstofgehalte en mijn stress level. En nog steeds komen de cijfers overeen met de cijfers die mijn saturatie/zuurstofmeter me tonen. Enige waar ik een beetje over twijfel is de stappenmeter. Deze registreert de stappen in huis dan weer niet en dan weer wel.

Ik blijf het raar vinden dat Apple (ik ben een hardcore Apple fanaat) niet zulke Apple watches kan of wilt maken. Degene die ik ooit heb gehad (AW 1 t/m 4) konden niet overweg met mijn tattoo sleeves, moest ik elke dag opnieuw laden (snachts dus, dus geen sleep tracking) en zien er bij lange na niet zo robuust uit deze watch. De hardware die hun gebruiken (sensor, scherm, design etc.) is verouderd en zeker niet accuraat. Ik heb deze dan ook altijd na een paar dagen weer verkocht.

Het enige wat deze watch weer niet kan is berichten beantwoorden en gesprekken aannemen. Maar voor de rest komen de berichten nog eerder binnen dan op de telefoon. Maar vooralsnog ben ik meer dan tevreden over deze horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broyez
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 13:58
Waar is dit horloge.te bestellen ik kan hem nergens vinden. En het lijkt me wel een mooi en handig horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 01:52:
Enige waar ik een beetje over twijfel is de stappenmeter. Deze registreert de stappen in huis dan weer niet en dan weer wel.
Probeer eens gewoon 50 stappen te zetten, als het hetzelfde werkt als bij Xiaomi registreert hij niet elke stap omdat hij dan ook telt als je je voeten verzet bij het afwassen enzo. Je moet iets van 25 stappen gezet hebben en dan telt het pas (en dan tellen die 25 ook gewoon mee).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Broyez schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:07:
Waar is dit horloge.te bestellen ik kan hem nergens vinden. En het lijkt me wel een mooi en handig horloge
Belsimpel, Alternate , Amazon.nl en Amazon.de (duitsland)

https://www.belsimpel.nl/...ail/amazfit-t-rex-2-zwart

https://www.alternate.nl/...atch/html/product/1847208

https://www.amazon.de/dp/...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

https://www.amazon.nl/Ama...=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_atf_m

[ Voor 67% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Probeer eens gewoon 50 stappen te zetten, als het hetzelfde werkt als bij Xiaomi registreert hij niet elke stap omdat hij dan ook telt als je je voeten verzet bij het afwassen enzo. Je moet iets van 25 stappen gezet hebben en dan telt het pas (en dan tellen die 25 ook gewoon mee).
Ja dat vermoeden had ik al ja. En is eigenlijk ook wel logisch ook haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dag 6: batterijstand 37%

Nog steeds geen issues ondervonden, behalve dat de app Water Time niet echt zijn werk doet. Deze zou mij om een bepaalde periode op de hoogte stellen om een hoeveelheid water in te nemen. Dag 1 ging goed, maar sindsdien niet meer gehoord.

Sleep tracking werkt ok, alleen als je even opstaat om bijvoorbeeld de kids naar buiten te gooien voor school en je duikt je bed weer in dan vervolgt hij niet meer de vorige slaap, maar wordt de vervolging gezien als een nap. Op zich logisch, maar je moet het wel weten.

De band zit verassend goed comfortabel. Maar morgen is de echte test tijdens een warme dag. Ik kan mij zo voorstellen dat het een zweterige boel wordt. Ik douche er express mee om te zien hoe hij het houdt en daar heeft hij dus geen problemen mee, mits je het scherm wel lockt. Anders gaat hij een eigen leven leiden ivm de druppels die op het scherm vallen.

Vooralsnog geen issues ondervonden met iOS. De verbinding tussen de telefoon en de watch is rete stabiel. Wel hoop ik dat de horloge binnenkort wordt ondersteund door Amazfitwatchfaces.com. Daar staan vele coolere watchfaces op dan in de app zelf. Wel ben ik bezig met een eigen watchface te creeeren via de officiele watchfacemaker app van Zepp, maar dat is nog niet zomaar even gedaan.

Nogmaals, deze horloge (of merk) verdient echt meer expose, want het is imo toch echt een competatieve smartwatch welke zijn credits verdiend. Maar dat is mijn mening dan. En ik ben echt heel kritisch voor wat betreft horloges haha. Ik draag nu dan dus ook twee horloges, want ik wil geen afstand doen van mijn normale horloges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dag 7: batterijstand 25%

Niet veel bijzonders gedaan vandaag ermee. Nog steeds alles op aan (hartritme, zuurstof, stress, OSD etc. etc.). Wel naar de Thai geweest voor een massage dus hij heeft lekker liggen soppen in de olie. Doet hem ook geen fuck. Een week ermee doen en dan nog 25% overhouden is voor mij geslaagd. Ik heb nog drie weken om te zien of ik hem terug stuur, maar vooralsnog ben ik content met de gegevens die het mij geeft alsmede inzicht in mijn lichamelijke gesteldheid.

Wel heb ik natuurlijk wat onderzoek gedaan naar wie of wat is Zepp en of het OS te hacken valt alsmede bootloader unlocken. Maar er is nog te weinig informatie over Zepp OS. Ook zijn vele watchface makers nog steeds niet compatible met deze horloge.

25 Juli zou er een grote update komen voor deze horloge wat met GPS en kaarten te maken zou hebben. Dit zou om een feature gaan waarmee ze nu wel adverteren, maar wat er nog niet in zou zitten. Dus we wachten af.

Al met al, na een week deze gedragen te hebben non stop, moet ik zeggen dat het een aardig stabiel smartwatchje is. Nog geen rare software issues ondervonden en het doet wat het moet doen. Het is robuust en kan dus tegen stootjes. De band heb ik niet als vervelend ervaren tijdens deze warme dag.

En dan een kleine sneak preview

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zGGYZ2mQ/IMG-3636.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Productreview staat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Eerste firmware update net binnen 9.19.15.2

Geen bijzondere nieuwe functies, algemene systeem verbetering en bugfixes

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 30-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 02:12:
Dag 7: batterijstand 25%

Niet veel bijzonders gedaan vandaag ermee. Nog steeds alles op aan (hartritme, zuurstof, stress, OSD etc. etc.). Wel naar de Thai geweest voor een massage dus hij heeft lekker liggen soppen in de olie. Doet hem ook geen fuck. Een week ermee doen en dan nog 25% overhouden is voor mij geslaagd. Ik heb nog drie weken om te zien of ik hem terug stuur, maar vooralsnog ben ik content met de gegevens die het mij geeft alsmede inzicht in mijn lichamelijke gesteldheid.

Wel heb ik natuurlijk wat onderzoek gedaan naar wie of wat is Zepp en of het OS te hacken valt alsmede bootloader unlocken. Maar er is nog te weinig informatie over Zepp OS. Ook zijn vele watchface makers nog steeds niet compatible met deze horloge.

25 Juli zou er een grote update komen voor deze horloge wat met GPS en kaarten te maken zou hebben. Dit zou om een feature gaan waarmee ze nu wel adverteren, maar wat er nog niet in zou zitten. Dus we wachten af.

Al met al, na een week deze gedragen te hebben non stop, moet ik zeggen dat het een aardig stabiel smartwatchje is. Nog geen rare software issues ondervonden en het doet wat het moet doen. Het is robuust en kan dus tegen stootjes. De band heb ik niet als vervelend ervaren tijdens deze warme dag.

En dan een kleine sneak preview

[Afbeelding]
Dit is al mijn zesde Amazfit, bij voorgaande modellen zoals Stratos 3 was er nog wat mogelijk met het OS. Het nieuwe Zepp OS zit redelijk dicht getimmerd. Wel worden ontwikkelaars uitgenodigd om nieuwe apps voor de app store te ontwikkelen. Bootloader unlocken lijkt mij niet waarschijnlijk, als er al een bootloader is zoals in Android :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Frank Brouwers schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:07:
Eerste firmware update net binnen 9.19.15.2

Geen bijzondere nieuwe functies, algemene systeem verbetering en bugfixes
Thanks, update geinstalleerd.

En ja, ik las op XDA ook niet echt nog nieuws over Zepp OS, maar elk OS moet te hacken zijn, dus ik maak me vooralsnog niet druk. De T-rex2 is nog maar net uit, dus er zal de komende maanden wel wat uitkomen lijkt mij.

Maar gezien de apps die er nu al zijn (zoals Home Connect, GoPro) lijkt er dus al een hoop mogelijk. Hopelijk springen er wat app developers erop in.

En ik blijf genieten dat er geen lijntje is naar Google of Apple. Want dat is wat ik al jaren roep in mijn comments wanneer er nieuwe hardware wordt aangekondigd. Het is altijd van een US based multinational en dan haak ik vaak al af.

Dit is bijv. een smartwatch welke geen microfoon heeft. Geeft mij ook een veilig gevoel. Ja, ik kan geen telefoontjes aannemen, maar wat je ook niet gewend bent hoef je ook niet af te leren. Ik ben fan van Amazfit en ik zal dit bedrijf zeker in de gaten houden voor wat betreft toekomstige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Na een kleine twee weken gebruik van de T Rex 2 uitermate tevreden. De watch voelt zeer robuust en solide aan. De materialen die gebruikt zijn lijken van een betere kwaliteit dan bij de T Rex Pro. Doordat de watch iets minder hoog is oogt hij minder lomp dan de Pro. Het scherm is verbluffend goed, diverse workouts in de felle zon en de afleesbaarheid is top. De hogere resolutie dan de Pro geeft mooie beelden. Sinds het gebruik van Zepp OS kun je de taal van de watch ook op Nederlands instellen. Vaak gaf dat dan in het verleden (bij de app) veel vertaalfouten maar dat is nu duidelijk minder. Volledige navigatie is nog niet geïmplementeerd maar dat schijnt in juli te komen. Tijdens een workout overschakelen naar het navigatie scherm geeft elke keer een crash en reboot. Inmiddels wel al een firmware update gehad maar de crash is niet opgelost. De HR sensor lijkt het goed te doen. Ik doe voornamelijk duurlopen en de HR blijft constant. Bij de Pro had ik nog wel eens rare uitschieters. Betrouwbaarheid blijft natuurlijk wel minder dan een een externe band. Jammer dat je die niet kunt toevoegen. Batterij is super, met elke dag intensief GPS gebruik, 7-8 dagen. Alleszins acceptabel. De beschikbaarheid is inmiddels goed in Nederland: alternate, Belsimpel en amazon.nl hebben de T Rex 2 op voorraad. Prijs overal 229,-

Kortom ik denk dat Amazfit goede zaken gaat doen met de derde generatie T Rex. Als Amazfit aftersales en customer care zou verbeteren dan wordt het een top merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:45:
[...]

En ik blijf genieten dat er geen lijntje is naar Google of Apple. Want dat is wat ik al jaren roep in mijn comments wanneer er nieuwe hardware wordt aangekondigd. Het is altijd van een US based multinational en dan haak ik vaak al af.

Dit is bijv. een smartwatch welke geen microfoon heeft. Geeft mij ook een veilig gevoel. Ja, ik kan geen telefoontjes aannemen, maar wat je ook niet gewend bent hoef je ook niet af te leren. Ik ben fan van Amazfit en ik zal dit bedrijf zeker in de gaten houden voor wat betreft toekomstige hardware.
Mooi horloge, mooie producten (kwaliteit voor het geld, batterijduur) maar ik snap niet helemaal waarom je een chinese multinational meer vertrouwd dan een amerikaanse multinational. Van allebei valt wat te zeggen, in de VS zijn de multinationals de overheid, in China is de overheid de multinationals ;) Als land vertrouw ik de VS meer dan China, China heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ze niet aan onze kant staan de VS stond vooral (onder Trump) onder druk door onze Navo investeringen. Dat laatste zal geen probleem meer zijn als Trump herkozen wordt (had hij toch gelijk op dat vlak).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Marzman schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Mooi horloge, mooie producten (kwaliteit voor het geld, batterijduur) maar ik snap niet helemaal waarom je een chinese multinational meer vertrouwd dan een amerikaanse multinational. Van allebei valt wat te zeggen, in de VS zijn de multinationals de overheid, in China is de overheid de multinationals ;) Als land vertrouw ik de VS meer dan China, China heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ze niet aan onze kant staan de VS stond vooral (onder Trump) onder druk door onze Navo investeringen. Dat laatste zal geen probleem meer zijn als Trump herkozen wordt (had hij toch gelijk op dat vlak).
Het zijn eerlijke vragen, maar ik zou wel eens willen weten wat China met mijn gegevens moet? Ads van AliExpress pushen :? ze komen me halen om te dienen in het Chinese leger? Zeg het maar.

Van US based bedrijven weet ik waar ze het wel om doen. Duidelijke profilering. Ze weten meer over ons dan onze eigen regering iets over ons weet. Dus ik wil mijn gezondheid status ook niet die kant op hebben. Ik sync dan dus ook niet met de Health app van Apple.

Dus de komst van Zepp OS omarm ik. Ja, dat de chinezen weten hoe hoog mijn hartslag is en of ik een goede zuurstofgehalte heb zal me echt een biet wezen. Want hun hebben weer geen andere gegevens van me (denk ik).

En ow ja, ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat China niet aan onze kant zou staan. Want al die 'feiten' lezen we ook alleen maar in de main stream media die ik inmiddels al niet meer lees of vertrouw. Vooralsnog zijn de Chinezen in Nederland hardwerkende mensen en hebben we van die groep nooit last.

En is de US vooralsnog het enige westerse land die overal dood en verderf aan het rondzaaien zijn met hun oorlogen en spionage praktijken bij hun eigen bondgenoten (Snowden, weet je nog?). Dus nee, laat de Chinezen maar mooi weten hoe beroerd mijn fysieke gesteldheid is lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zonder het Amerika vs China te willen maken, maar dat is natuurlijk wel heel makkelijk: Al het nieuws over China (eg concentratiekampen gevuld met Oeigoeren) is toch alleen Westerse propaganda van de MSM, en alles wat Amerika doet is slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sinds vandaag zijn er ook betaalde watchfaces in de store. Op zich wel mooi, maar 4 euro waard?]]Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ncB0cLL6/IMG-3644.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Yzord op 02-07-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Yzord schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:47:
Sinds vandaag zijn er ook betaalde watchfaces in de store. Op zich wel mooi, maar 4 euro waard?]][Afbeelding]
Wat is €4 op de kosten van je horloge? En dat is het ding waar je altijd naar kijkt. (Zegt iemand die een gratis watchface op zijn horloge heeft hoor).

Overigens die specifieke zou ik echt nooit nemen. Ja hij ziet er fancy uit. En als je heel goed kijkt met een vergrootglas kan je ergens nog de huidige tijd zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Sissors schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Wat is €4 op de kosten van je horloge? En dat is het ding waar je altijd naar kijkt. (Zegt iemand die een gratis watchface op zijn horloge heeft hoor).

Overigens die specifieke zou ik echt nooit nemen. Ja hij ziet er fancy uit. En als je heel goed kijkt met een vergrootglas kan je ergens nog de huidige tijd zien.
Haha, ik heb hem juist genomen. Want ik heb de horloge niet om de tijd er mee te zien. Daar heb ik mijn andere horloge voor lol. Ik vind hem cool.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1Fbrn3T/IMG-3645.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord zou Yzord niet zijn als hij niet in de donkere grotten van het interweb zou zoeken waar de data van ons allemaal bewaard wordt.

Want het wordt niet bewaard bij Amazfit of Zepp. Nee het zat goed verstopt bij Huami. Hier kan je data opvragen wat ze van je hebben of laten verwijderen.

Er is alleen 1 ding. Ik heb het dus opgevraagd en je kan dan dus een zip file downloaden welke beveiligd is met een wachtwoord welke je van hun krijgt. Maar bij mij werkt het ww niet. Hij wordt geweigerd door de unzip tool.

Iemand die hier een gooi naar wilt doen? Je kan gewoon inloggen met je Zepp account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-09 11:19
Heb de watch vandaag binnen gekregen, en heb het meeste wel ingesteld. Leuk speleding, en ga eens kijken wat alle sportmodus doen :)

Ik krijg alleen de kompas functie niet aan de praat. Hij blijft in de calibratie modus hangen.
Ik kan het bolletje draaien tot ik scheel zie, ik zie geen kompas ;)

In eerste instantie werkte de calibratie, en zag ik twee sec. een kompas scherm, maar daarna hup gelijk weer de calibratie in.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
RobWu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:41:
Heb de watch vandaag binnen gekregen, en heb het meeste wel ingesteld. Leuk speleding, en ga eens kijken wat alle sportmodus doen :)

Ik krijg alleen de kompas functie niet aan de praat. Hij blijft in de calibratie modus hangen.
Ik kan het bolletje draaien tot ik scheel zie, ik zie geen kompas ;)

In eerste instantie werkte de calibratie, en zag ik twee sec. een kompas scherm, maar daarna hup gelijk weer de calibratie in.

Iemand een tip?
Bij mij werkt het kompas na calibratie wel goed. Heb je opnieuw opgestart? Je kunt ook altijd een factory reset proberen. Als het dan nog niet lukt dan zou het ook hardware matig een probleem met de sensor kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWu
hm.. vreemd.

Ik had het geprobeerd terwijl de watch aan de laadkabel hing, daar deed hij het niet.
Na het volledig opladen van de lader, en om m'n pols en toen was het zo gepiept.
Misschien de magnetische oplader die roet in het eten gooide?

Maar alles werkt nu naar behoren en verwachting.
En wat een bak data kun je instellen en opvragen!! Gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Het mooie van de watch is dat alles rondom data te personaliseren is. Je richt de watch geheel naar eigen behoefte en smaak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
RobWu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:31:
hm.. vreemd.

Ik had het geprobeerd terwijl de watch aan de laadkabel hing, daar deed hij het niet.
Na het volledig opladen van de lader, en om m'n pols en toen was het zo gepiept.
Misschien de magnetische oplader die roet in het eten gooide?

Maar alles werkt nu naar behoren en verwachting.
En wat een bak data kun je instellen en opvragen!! Gaaf hoor :)
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broyez
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik ben nu ook in het bezit van de T-Rex 2 en bevalt goed.
Alleen vraag ik mij af als er ook een screen protector voor is. Als iemand dit weet hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Broyez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:23:
Ik ben nu ook in het bezit van de T-Rex 2 en bevalt goed.
Alleen vraag ik mij af als er ook een screen protector voor is. Als iemand dit weet hoor ik dat graag.
https://www.amazon.nl/BRO...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Ik heb toch gekke problemen met het horloge.

Elke monitor test, heart stress etc. eindigt met een foutmelding.
Ook laat de watchface mijn activiteit niet zien bv. hoeveelheid stappen.
Eea is dan wel weer te zien in de app als ik die open op m'n telefoon.

Iemand anders deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RobWu schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:52:
Ik heb toch gekke problemen met het horloge.

Elke monitor test, heart stress etc. eindigt met een foutmelding.
Ook laat de watchface mijn activiteit niet zien bv. hoeveelheid stappen.
Eea is dan wel weer te zien in de app als ik die open op m'n telefoon.

Iemand anders deze issues?
Weird, kan je er een screenie van maken? En heb je een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 03:03:
[...]

Weird, kan je er een screenie van maken? En heb je een factory reset geprobeerd?
Ja heel vreemd.
Ik heb het horloge al een paar keer een restart gegeven, naast de reset. Het maakt niet uit.
Het monitoren van hartslag, Vox en stress werkt gewoon niet.

Je ziet het geanimeerde icoon, en als de cycle dan klaar is springt hij vrijwel direct van het resultaat scherm naar de foutmelding.

Het vreemde is ook dat niet alle watchfaces het stappen probleem hebben. Ik heb nu de 'Prosperity' draaien vanuit de ingebouwde faces, en die laat gewoon alles netjes zien.

Begin heel langzaam te denken dat de bio sensor gewoon kaduuk is, of de firmware update niet goed gegaan is..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RobWu schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Ja heel vreemd.
Ik heb het horloge al een paar keer een restart gegeven, naast de reset. Het maakt niet uit.
Het monitoren van hartslag, Vox en stress werkt gewoon niet.

Je ziet het geanimeerde icoon, en als de cycle dan klaar is springt hij vrijwel direct van het resultaat scherm naar de foutmelding.

Het vreemde is ook dat niet alle watchfaces het stappen probleem hebben. Ik heb nu de 'Prosperity' draaien vanuit de ingebouwde faces, en die laat gewoon alles netjes zien.

Begin heel langzaam te denken dat de bio sensor gewoon kaduuk is, of de firmware update niet goed gegaan is..... :'(
Hmm, das ruk.Maar gezien je issues zou ik hem mooi terugsturen voordat je je geloof erin verliest :9

Maaruh, ik zie dat je hem een paar hebt gerestart, maar heb je ook al een factory reset gedaan? Gewoon ff voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Yzord schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:50:
[...]

Hmm, das ruk.Maar gezien je issues zou ik hem mooi terugsturen voordat je je geloof erin verliest :9

Maaruh, ik zie dat je hem een paar hebt gerestart, maar heb je ook al een factory reset gedaan? Gewoon ff voor de zekerheid.
Ja, ook twee keer. En de restarts. Het werkt gewoon niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
RobWu schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Ja, ook twee keer. En de restarts. Het werkt gewoon niet helaas...
Hardware probleem, lijkt me. Return!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja, dat is niet leuk. Moet zeggen dat ik het op XDA ook tegen ben gekomen van dit soort berichten, maar dan van de T-Rex en T-Rex Pro. Schijnbaar gaat er toch iets niet jofel bij de algehele controle ofzo voordat het ingepakt wordt. Beetje jammer.

@RobWu Ik weet niet waar je het gekocht hebt (hopelijk geen Amazon), maar een RMA lijkt me op zijn plek al is het wel behoorlijk vervelend.

Op welke firmware zit je en welke telefoon? Toch even kijken of we nog iets kunnen bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
@Yzord
Telefoon is een Mi10 met MIUI global 13.03.
De Zepp app is versie 6.10.1, firmware op de t-rex is 9.19.15.2

Heb nogmaals een system reset gedaan en twee restarts. Zelfde resultaat.
Denk dat het anders toch een RMA gaat worden 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RobWu schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:30:
@Yzord
Telefoon is een Mi10 met MIUI global 13.03.
De Zepp app is versie 6.10.1, firmware op de t-rex is 9.19.15.2

Heb nogmaals een system reset gedaan en twee restarts. Zelfde resultaat.
Denk dat het anders toch een RMA gaat worden 🤔
Mja, ik denk het ook. Kan je bijv. wel je kompas en hoogtemeter kalibreren? Of doet hij dan ook raar? Ik zal eens zoeken voor je of de firmware volledig opnieuw geflashed kan worden. Kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
@Yzord
Nee kompas en hoogtemeter doen het wel, alhoewel de hoogtemeter er continu naast zit als ik er naar kijk.
Ook na handmatige instelling. Kompas pakt het prima op, ook na snelle hercalibratie. Geeft exact dezelfde waardes als mijn Suunto.

Maar misschien is een re-flash een optie, thanks voor het kijken of dit kan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Maarja, tis gewoon balen dus. Beetje jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baken
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:22
Gisteren besteld, net Track&Track van DHL ontvangen, hij is onderweg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Tip: Voor langere batterijtijd zet je "beeldscherm en helderheid => til pols op om info te tonen" op normaal ipv gevoelig. Scheelt behoorlijk en reactiesnelheid is voldoende.

12 dagen met elke dag flinke wandeling of run => 14 % over

[ Voor 17% gewijzigd door Frank Brouwers op 19-07-2022 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWu
Ben nog even een rondje aan het zoeken geweest op het web, maar er zijn meer mensen met gelijksoortige problemen. Wordt dus toch terugsturen ben ik bang.

Jammer want het horloge doet verder zijn ding ok. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baken
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:22
Weet iemand of er een manier om ervoor te zorgen dat het scherm niet oplicht wanneer je in bed ligt en je je pols draait? Wil graag mn slaap tracken zonder dat mn horloge elke keer aanspringt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Baken schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:58:
Weet iemand of er een manier om ervoor te zorgen dat het scherm niet oplicht wanneer je in bed ligt en je je pols draait? Wil graag mn slaap tracken zonder dat mn horloge elke keer aanspringt :D
Yup, zet hem in Smart modus by Settings, Display, Always On, Enable Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Yup, zet hem in Smart modus by Settings, Display, Always On, Enable Status
Je kunt ook een tijdsperiode instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Irritatie puntje. De band van de T-Rex 2 is met dit weer niet fijn. Het plakt en het zorgt nog steeds voor rode vlekken op mijn pols. Dat is dus een dingetje. Maar Ali is weer druk op dreef, want er zijn een paar bandjes voor de T-Rex 2 te verkrijgen, zoals een milanees type of gewoon een stalen band. Dus meteen maar besteld, want die siliconen band is niks voor mij.

En ergens wist ik dat al, want ik had ooit een Everest band besteld voor mijn Daytona. En daar had ik zelfde issues mee in de zomer. Dus hopelijk komen de bandjes snel binnen, want dit broeifestijn irriteert me een beetje.

Hoe is het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
Jullie al ervaring met de track-back functie?
En al enig zicht op navigatie functies..?

Gezien de prijs vind ik dit wel een erg interessante horloge, in vergelijking met b.v. Polar, Garmin, …

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
hansie_k schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:01:
Jullie al ervaring met de track-back functie?
En al enig zicht op navigatie functies..?

Gezien de prijs vind ik dit wel een erg interessante horloge, in vergelijking met b.v. Polar, Garmin, …
25 juli wordt genoemd als de firmware update voor navigatie. Als ik track back gebruik crashed de watch. Software issue denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Frank Brouwers schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:18:
[...]

25 juli wordt genoemd als de firmware update voor navigatie. Als ik track back gebruik crashed de watch. Software issue denk ik.
Dit wil ik wel even testen. Wat moet ik doen, want ik heb track back nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Tijdens een workout naar boven swipen. Dan zie je de afgelegde route en een rechte lijn naar het startpunt. Dan volgt bij mij een systeem crash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Z1V4KGT/9-FC7590-C-7-AC3-48-E9-902-F-F80-B4-F2-B9-BD5.jpg

Na zeven dagen staat hij op 53% met OSD uit en screen off by wrist turn (of zoiets). De rest staat 24/7 aan.

Ik vind het netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Zepp app heeft nu de mogelijkheid om route op te slaan. Terug te vinden onder mijn routes. Later kun je die dan inlezen/sturen in de watch. Dit kan vanaf firmware versie 9.22.2.1 Dus nog even geduld, recente firmwareversie is 9.19.15.2

Maar het lijkt erop dat men werkt aan de implementatie van verdere navigatie mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6X98kt5P3Y3kD4y4q9twfKEaxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS8BOuLX1S2H52bLsH7YsP0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hCocYoiBq2UHSBl4_3-EEi-Y7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMEbmy8FOrMltJaOomx9ltXl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, das wel nice. Heb jij toegang tot beta versies? En weet jij hoe ik daar ook aan kan deel nemen?

Is er ook iets bekend over je eigen workout programma's maken, zoals krachttraining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:43:
Hmm, das wel nice. Heb jij toegang tot beta versies? En weet jij hoe ik daar ook aan kan deel nemen?

Is er ook iets bekend over je eigen workout programma's maken, zoals krachttraining?
Gewoon de reguliere Zepp app, geen beta. Eigen workout heb ik niets over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Frank Brouwers schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Gewoon de reguliere Zepp app, geen beta. Eigen workout heb ik niets over gelezen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SsZyVnNr/Schermafbeelding-2022-07-21-om-16-00-09.png
Consistency is the key to success. Create your own training templates for 11 different sports (9) in the Zepp App, which you can follow on your Amazfit T-Rex 2.
En de 9 tussen haakjes staat voor:
9. Training templates and interval training templates will be added via OTA update, and will include: Outdoor running, Treadmill, Outdoor cycling, Indoor cycling, Pool swimming, Rope skipping, Rowing machine, Indoor fitness, Core training, Strength training and Stair climbing. Training templates need to be created on the Zepp App, and up to 40 templates can be stored at a time; interval training can be set directly on the watch.
Vandaar mijn vraag want ik zit hier op te wachten :) wil mijn eigen krachttraining schema's maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Yzord op 21-07-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:58:
[...]

[Afbeelding]

[...]

En de 9 tussen haakjes staat voor:

[...]

Vandaar mijn vraag want ik zit hier op te wachten :) wil mijn eigen krachttraining schema's maken.
Thanks, ik had idd het in de advertenties gelezen maar verder nog geen berichten over wanneer de OTA opdate eraan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Persoonlijk lijkt het mij wel vet om mijn eigen krachttrainingsschema's te kunnen maken qua sets/reps/rust. Ik zit er eigenlijk wel op te wachten.

Dus hopelijk komen ze er snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Ik heb inmiddels een vervangend horloge mogen ontvangen van Alternate (prima service btw...), en deze doet wat moe(s)t doen. Alle metingen gaan supersnel nu, en geen uitvallers meer. Ook langdurige metingen kan ik nu allemaal terugzien.
Dit weekend wil ik het horloge even uitgebreid testen met wat sporten etc. om te zien wat ik allemaal terug kan zien later.

Weet iemand nog waar je wat mooiere watchface kunt vinden dan die nu in de app staan? In the play store staan volgens mij ook nog geen faces voor de trex2. En zelf bouwen is misschien een stap te ver voor nu haha.

En @Frank Brouwers welke watchface is degene in je eerste post? Die vindt ik wel lekker duidelijk, je hebt niet altijd de info overload nodig 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
RobWu schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:05:
Ik heb inmiddels een vervangend horloge mogen ontvangen van Alternate (prima service btw...), en deze doet wat moe(s)t doen. Alle metingen gaan supersnel nu, en geen uitvallers meer. Ook langdurige metingen kan ik nu allemaal terugzien.
Dit weekend wil ik het horloge even uitgebreid testen met wat sporten etc. om te zien wat ik allemaal terug kan zien later.

Weet iemand nog waar je wat mooiere watchface kunt vinden dan die nu in de app staan? In the play store staan volgens mij ook nog geen faces voor de trex2. En zelf bouwen is misschien een stap te ver voor nu haha.

En @Frank Brouwers welke watchface is degene in je eerste post? Die vindt ik wel lekker duidelijk, je hebt niet altijd de info overload nodig 😉
Is een van de standaard watchfaces in zepp app. Ik gebruik nu al weer een tijdje deze uit de zepp app. Bevalt ook goed. Dit is een site met veel watchfaces Ook de watchfaces van de GTR3 zijn te gebruiken. Ik zelf hou van sobere watchfaces en niet teveel toeters en bellen zoals animaties e.d.

https://amazfitwatchfaces.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYHSA7z2k_HJ8UQUUNl3Y9OmsWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2oG2zKG54jJCuex3dferwNK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWu
Ah... Wist niet dat je ook de GTR3 watchface kan inlezen. 👍
Zal eens kijken op de website. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bYQnRPv4/Screenshot-2022-07-25-at-16-51-10.png

Alles aan. Qua sensors op 1min. Alleen OSD staat uit en turn display on when wrist nogwattes staat uit.

Ik zeg geslaagd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ook besteld (groen). Eens kijken of dit iets voor mij is.

Ik bel al blij als ik zonder problemen de dag door kom. Dat is met mijn Galaxy Gear S3 vaak een probleem (hoewel nu met Wear OS stuk beter). Dus 3, 7 of 12dg... allemaal prachtig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kwaazaar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:01:

Ik bel al blij als ik zonder problemen de dag door kom. Dat is met mijn Galaxy Gear S3 vaak een probleem (hoewel nu met Wear OS stuk beter). Dus 3, 7 of 12dg... allemaal prachtig :-)
Gaat zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
Frank Brouwers schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Iemand al nieuwe firmware ontvangen of zo met deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
mister006 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Iemand al nieuwe firmware ontvangen of zo met deze functionaliteit?
Hier nog niets, ook op andere fora zoals Reddit nog niets over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Goedenavond,

Zou je, als je de groene binnen hebt, een foto willen posten, ben benieuwd hoe ie r in echt uitziet.....
Thx alvast.
kwaazaar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:01:

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van de review van @Yzord beetje geschrokken van dat de bandjes niet standaard waren. Ik heb zelf ook gevoelige polsen waardoor ik geen bandjes met gesp of andere drukpunten wil, en sowieso geen kunststof. Dus even op zoek gegaan naar oplossingen.

Bij Aliexpress (en vast ook op andere plekken) heb je dus convertors die je erop kunt zetten zodat je je standaard 22mm bandjes erop kunt zetten.

Heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/1005004528640743.html

(Leuke is dat ik nog niet 100% zeker ben of ik van de Gears 3 overga op de T-rex 2, maar voor deze prijs is het in elk geval al fijn als ik het heb liggen :D )

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-07-2022 09:17 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik zag ook al losse bandjes op AliExpress, bv deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Zo, heb de watch binnen en heb er even een kwartiertje mee gespeeld.

Dit is wel echt een stap terug in ervaring zeg. Die Zepp-app hangt iedere keer als ik op "Smartwatch-instellingen" klik. Ook blijft de app aangeven dat de watch opgeladen wordt, terwijl dat al zeker 15m niet meer het geval is. En een hele hoop tekst over handmatige instellingen die je moet doen om de app actief te houden. De app heeft wat gelijkenissen met die Tuya apps van die smart lampen van Action, etc.

Maar ook de watch zelf vallen wat dingen om:
- vreemde wrapping van text op sommige plekken
- auto-brightness is te laag en alleen te verhogen door auto-brightness helemaal uit te zetten
- always on heeft vaak een alternatieve weergave (versimpeld). De watchface van de verpakking/ads heeft in always-on alleen wijzers (gelukkig kun je dat wel overriden)
- notificaties komen 2x binnen (iig van Gmail)

Design vind ik wel fraai. Ik heb voor de groene gekozen (zwart vind ik te plastikky) en die is toch vrij subtiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoE0xplTzFYNp9SCC_YUDpaKXIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qv13HwMiUSIfZG5NqcHyg6aa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgwbceyI8VuAT8UGBMV8Kxh0O84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZ30Zy7oNrCJF7O6JeQUQj0Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door kwaazaar op 28-07-2022 15:21 . Reden: Images, notificatie issue ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:16
Ik fiets veel
Wil mijn Stratos 2 vervangen
Hoe is de HR sensor bij interval training
Vooral bij het versnellen bv op een viaduct is belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kwaazaar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:41:

Dit is wel echt een stap terug in ervaring zeg. Die Zepp-app hangt iedere keer als ik op "Smartwatch-instellingen" klik. Ook blijft de app aangeven dat de watch opgeladen wordt, terwijl dat al zeker 15m niet meer het geval is. En een hele hoop tekst over handmatige instellingen die je moet doen om de app actief te houden. De app heeft wat gelijkenissen met die Tuya apps van die smart lampen van Action, etc.

- auto-brightness is te laag en alleen te verhogen door auto-brightness helemaal uit te zetten
- always on heeft vaak een alternatieve weergave (versimpeld). De watchface van de verpakking/ads heeft in always-on alleen wijzers (gelukkig kun je dat wel overriden)

Design vind ik wel fraai. Ik heb voor de groene gekozen (zwart vind ik te plastikky) en die is toch vrij subtiel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruik je Android of iOS? Ik het laatste en bij mij loopt de app zonder problemen. In en uitloggen wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Thx voor t posten van de foto's, ziet r mooi uit !

Wel jammer dat je t als een stap terug ervaart, overweeg r ook 1 aan te schaffen, maar of ik dat nou gelijk ga doen🤔, zeker omdat ik net als jij ook op Android draai.......
Blijf dit forum nog wel ff in de gaten houden.
kwaazaar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ook hier ‘nergens’ last van. Ik heb ook iOS en tot nu toe een goede ervaring met de connectie.

Wel heb ik sinds een week last van een notificatie bericht welke elke keer weer komt als mijn horloge uit de buurt was van de telefoon en opnieuw verbindt ermee. Het is een notificatie van een mailtje van Paypal welke maar 1 keer in mijn mailbox is belandt. Maar toch denk mijn watch dat het een nieuw mailtje is ofzo 🤷🏼

Voor de rest nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Na restart van de watch werkt de Zepp app weer goed. Notificaties zijn ook niet meer dubbel.

@robotjoek Ik zou gewoon bestellen bij Coolblue. Kun je eenvoudig terugsturen als je het niks vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:29:
Ik fiets veel
Wil mijn Stratos 2 vervangen
Hoe is de HR sensor bij interval training
Vooral bij het versnellen bv op een viaduct is belangrijk
Ik doe vooral lange duurlopen en hierbij is HR sensor betrouwbaar, geen interval meer, genoeg gedaan in mijn leven😉
Van HR sensoren in smart watches is bekend dat ze traag reageren op interval. Daar heb je eigenlijk een externe band voor nodig. Gemiste kans van Amazfit dat dit bij de T Rex 2 niet mogelijk is. Dit terwijl sporters toch een duidelijke doelgroep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De Zepp app heeft een update op iOS waarin je nu dus routes kan invoeren maar ook je eigen workout schemas kan maken, maar ik kan niks vinden hoor in de app. Wel de routes invoeren, maar je eigen schemas maken niet.

Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Yzord schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:33:
De Zepp app heeft een update op iOS waarin je nu dus routes kan invoeren maar ook je eigen workout schemas kan maken, maar ik kan niks vinden hoor in de app. Wel de routes invoeren, maar je eigen schemas maken niet.

Jullie?
Route kon je al invoeren, zie nergens een nieuwe functie voor je eigen workout maken. Is waarschijnlijk ook een nieuwe update firmware voor nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Circuleren berichten dat 1 augustus de firmware update komt, vandaag alweer een update Zepp app (iOS). Is meestal een voorbode van een firmware update.....😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben benieuwd...had de nieuwe update ook geinstalleerd, maar ik zie nog steeds geen mogelijkheid om een eigen workout te maken. Heb de hele app door gestruind.

Afijn, inmiddels heb ik de Ali bandjes binnen. En voor wat betreft de nylon versie ben ik wel tevreden. Het is minder mooi dan het originele bandje, maar het voelt en zit gewoon echt beter met warm weer. Hopelijk komen er nog bandjes met een connector eraan vast zoals de originele, want deze constructie is ja...een beetje Ali dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgN0y5KF/IMG-3753.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YjK8vcg0/IMG-3754.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe update is binnen! Navigatie en training templates. Nu even uitzoeken hoe het werkt 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8W8I0UsfCqkmEPDdGkeMxznjgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GybRVs19VfVSYSdQXIlNUFJc.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste