:strip_exif()/f/image/qJninJNlKiisBlWn8oMW1Gtn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PF1fD2Jkv5olTm3RlyXzPrgM.webp?f=fotoalbum_large)
Inmiddels T Rex 3 en T Rex pro (aangekondigd). Ervaringen hiermee verderop in het forum.
:strip_exif()/f/image/ynFP2nhsmUBha0EKYSIkTyWs.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NvjOj77SRGCo0WVdAylAiInk.jpg?f=user_large)
Sinds kort is de T Rex 2 verkrijgbaar. De laatste in de reeks van T Rex, T Rex Pro en nu dan T Rex 2. De logica in de naamgeving is moeilijk te achterhalen. T Rex 2 is vanaf 15 juni o.a. in Duitsland beschikbaar te komen. Prijs vermoedelijk 229,-. Hier in Nederland bij Alternate.nl. Diverse reviews op YouTube laten een vernieuwde T Rex Pro zien met een iets andere styling (minimaal), betere schermresolutie en het nieuw Zepp Os wat we kennen van GTR 3. Betere workout ondersteuning vooral voor indoor oefeningen. En wat misschien wel belangrijkste feature is, is de import GPX files en navigatiemogelijkheden. Tijdens wandelingen en workout kun je overschakelen naar dat scherm.
:strip_exif()/f/image/X9loIrATfczStxM2nNun27gR.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren mijn T Rex 2 binnen gekregen. Mijn eerste indrukken zijn positief. De 2 heeft t.o.v. de Pro een minder "plastic look". O.a. door metalen Amazift element aan de zijkant. de 2 is ook iets minder hoog, oogt daardoor minder lomp. Het scherm is fantastisch, hogere resolutie en prachtig heldere kleuren. Met het nieuwe Zepp Os wat ook in de GTR 3 en GTR 3 pro te vinden is, een duidelijke verbetering ingezet. Er is nu een App store die overigens maar matig gevuld is. Amazfit is bezig met externe ontwikkelaars om daar verbetering in aan te brengen. De trainingssoftware vertoont veel gelijkenis met de Pro. Workout schermen zijn extreem te personaliseren door eigen doelen en parameters te selecteren. Heel fijn om je eigen layout te kunnen maken. GPS was bij de Pro al erg goed maar nu nog beter met het dual band systeem. Nauwkeurigheid is groter geworden. Fix binnen 3 seconden. Navigatiemogelijkheden worden op termijn verbeterd door een OTA firmware update. Import GPX bestanden en de breadcrum functionaliteit zullen worden toegevoegd. Nu kun je terug navigeren in de kortste lijn. Wat mij betreft niet erg veel toevoeging. Vanochtend een reboot toen ik die functie selecteerde tijdens een lange wandeling van 2,5 uur. Alle data daarmee verloren. Een dergelijk probleem was er ook bij de GTR 3 maar dat werd veroorzaakt door meldingen van apps. Dit is uiteindelijk met nieuwe firmware opgelost en dat zal hier ook wel gebeuren. Er is met het nieuwe Zepp Os voor Android gebruikers de mogelijkheid om te reageren op meldingen. IOS van Apple laat deze functionaliteit niet toe, jammer maar zo kennen we Apple. Inkomende gesprekken kunnen geweigerd worden. Er is geen bluetooth call function en geen muziekopslag. Voor mij ook niet nodig. Er is sprake van een grotere batterij en er wordt nu 24 dagen op gegeven bij normaal gebruik. Nu was de batterij in de Pro ook al heel goed. Met intensief gebruik, elke dag workout haalde ik 8-9 dagen. Op YouTube circuleren filmpjes waarin de de bestendigheid van de 2 extreem op de proef worden gesteld zoals krassen met een scherp voorwerp op het scherm en het bloot stellen aan extreem lage temperatuur. De 2 lijkt dat allemaal met glans te doorstaan. Op het eerste zicht duidelijke verbeteringen en een ideale smart sport watch (150 sporten te selecteren voor de workout). Conditie, voortgang en hersteltijd wordt bijgehouden. Goede upload naar Strava is aanwezig. Is het verschil tussen de Pro (139,-) en de 2 (229,-) 90,- waard? Op termijn wel als de nieuwe toegezegde functies geïmplementeerd worden.
YouTube: AMAZFIT T-REX 2: full review and RUNNING GPS/HR comparison with CORO...
YouTube: Amazfit T-Rex 2 - Multi-Band GPS, Long Battery Life, and AMOLED for ...
YouTube: Swimming, Biking and Running With The Amazfit T-Rex 2
nieuwe videos (promotional)
YouTube: Amazfit T Rex 2 Review From 2 Runners: Great cheap Fenix and Instinc...
YouTube: Amazfit T-REX 2 Review (Part II) - A Terrific Outdoor Watch For Trek...
[ Voor 35% gewijzigd door Frank Brouwers op 30-08-2025 16:04 ]