Frank Brouwers schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Fijn om te lezen dat je tevreden bent over de T Rex 2. accuduur is idd formidabel. Ik haal makkelijk 14 dagen met elke dag een workout, running of hiking. Duur: 1-2 uur. GPS is ook supergoed, 5 satellieten geeft een nauwkeurige registratie van de route. Fix in vijf seconden. Ook de navigatiefunctie is een fijne toevoeging. Je kunt je eigen GPX file uploaden of de trackback functie gebruiken. De schermen van de workouts zijn te personaliseren zodat je de data te zien krijgt die je fijn vindt. Ik gebruik sinds de laatste firmware update een externe HR band. Deze is toch wat nauwkeuriger dan de polsregistratie van de watch. Met name reageert de polsregistratie minder snel op interval HR. Over het algemeen en bij lange workouts is de HR registratie watch redelijk nauwkeurig.
Wat betreft het hufterproof zijn van de watch zou ik me geen zorgen maken. Veel berichten van mensen die de watch onder extreme omstandigheden gebruiken en nauwelijks beschadigingen of gebruikssporen zien. De krasbestendigheid van het scherm is groot. De helderheid van het scherm ook in volle zon is super. Tijdens workouts blijft alles goed af te lezen. Inmiddels heeft Amazfit de Falcon uitgebracht. Titanium body maakt de watch nog meer "rugged". Functioneel nauwelijks verschillen met de T Rex 2. Wel een coach functie maar die verwacht ik ook nog wel voor de T Rex 2. Notificaties en incoming calls komen goed binnen. Verder ben ik niet zo geïnteresseerd in de apps die je kunt installeren. Voor mij is het vooral een smart fitness/sport horloge.
Zoals je schrijft is de prijs kwaliteit verhouding onovertroffen. Als je een Garmin wil met vergelijkbare functionaliteiten dan ben je zeker 3x zoveel kwijt. Maar Garmin liefhebbers zweren bij hun merk

Ja Garmin gebruikers genoeg in mijn omgeving, ik begrijp deze mensen wel, deze hebben namelijk ook de Garmin fietscomputers en alles kan gekoppeld worden, zoals zij zeggen (ik ben er verder niet in gedoken). Die externe functie heb ik nog niet getest, maar zag hem inderdaad voorbijkomen. Dat terwijl alle reviews zeiden dat deze het nog niet deden. Dus die gaan we binnenkort ook maar eens testen.
Ik heb wel een paar vragen waar jullie misschien een antwoord op hebben:
- Standaardmetabolisme en calorieverbruik, ik zie dit onder activiteit scherm 4 staan op de watch zelf, in de app zie ik deze niet terugkomen in de app, iemand al uitgevonden hoe je dit vind?
(het blauwe calorie indicatortje)
- Traplopen, hij geeft het wel aan in de activiteit scherm 4 weer, maar deze kan ik ook niet terugvinden in de app.
- Traplopen is inaccuraat bij mij en pakt niet echt verdiepingen op, na 10x een trap heb ik het 1 keer gedaan, is er een optie om de hoogte van verdiepingen in te stellen?
Mochten jullie nog andere leuke opties weten in het horloge wat de gemiddelde sporter een beetje gelukkiger maakt. Geef de tips alsjeblieft door want ik ben nieuw met smartwatches en vind dus nu nog allemaal leuke goodies (instellen van trilprofielen en dergelijke).
alvast bedankt!