XPeng G6 + Ratio Solar
Ik heb deze besteld: https://amzn.eu/d/foIxhiE
Ik zou voor zo'n metalen gaan voor een paar euro meer, dat ziet er mooier uit en waarschijnlijk gaat die de hele duur van het horloge mee.Frank Brouwers schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:54:
Zijn er mensen die het bandje al hebben gewisseld? Ging dat een beetje makkelijk met die exotische schroefjes?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik gebruik hem vooral voor hardlopen en dan is metaal niet fijn. Het gaat me niet om de prijsMarzman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:34:
[...]
Ik zou voor zo'n metalen gaan voor een paar euro meer, dat ziet er mooier uit en waarschijnlijk gaat die de hele duur van het horloge mee.
Net ff gekeken naar de metalen, maar ziet er strak uit. Ga die v/d week ff bestellen. ThanksMarzman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:34:
[...]
Ik zou voor zo'n metalen gaan voor een paar euro meer, dat ziet er mooier uit en waarschijnlijk gaat die de hele duur van het horloge mee.
Op mijn oude watch stelde ik altijd een timer in.. Maar nu zie ik hem niet ?
Edit: Gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 23-09-2022 17:42 ]
Miskoop, deze mickey mouse "schroevendraaier" zit erbij. Daarmee ga ik niet aan de schroefjes liggen "draaien". Grote kans op beschadigingen.Frank Brouwers schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:54:
Zijn er mensen die het bandje al hebben gewisseld? Ging dat een beetje makkelijk met die exotische schroefjes?
:strip_exif()/f/image/uxtjScYWfLpm6fRI6HQhZne5.jpg?f=fotoalbum_large)
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
En dat is gelukt bij jou neem ik aan?ArthurMorgan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:24:
Dat is toch echt de schroevendraaier die bij deze schroefjes hoort. Die zat ook bij mijn converter naar normale 22mm bandjes die ik hier boven ergens benoemde.
Yup, ben er zeer tevreden mee. Heb er een mooi nato katoenenband met 'magneten'* om nu. (ik heb echt een hekel aan die gespjes op normale bandjes.)Frank Brouwers schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:40:
[...]
En dat is gelukt bij jou neem ik aan?
Het gebruik van het schroevendraaiertje was vergelijkbaar met als het een normale schroevendraaier geweest zou zijn wat je nodig had.
* niet echt magneten, maar niet echt kliiteband ook. Geen idee wat het wel precies is. Bij de metalen versie is het wel echt magnetisch.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-09-2022 16:45 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fsCbft5lj0vVBaqbJoYaTmQ9.jpg?f=user_large)
deze zien er toch anders uit (beter). Sorry deze zijn voor de T Rex Pro
[ Voor 6% gewijzigd door Frank Brouwers op 24-09-2022 16:53 ]
https://www.google.com/search?q=screwdriver+amazfit+t-rex+2
Ik zou zeggen als je bang bent probeer het gewoon heel voorzichtig. Ik had echt geen enkel probleem, en hij schoot ook niet los of zo zodat ik ook maar de minste kans op krassen had.
/edit: Ik ben het overigens met je eens dat ze er echt vaag uit zien ja. Ik dacht in eerste instantie ook dat je er 2 nodig had. Maar zolang je aan de ene kant de schroef tegen het horloge drukt en aan de andere kant schroeft gaat het gewoon goed. Het is een lange schroef en een dun schroef/moertje waar hij in gaat. Maar ik geloof dat je gewoon aan beide kanten kunt draaien. Zelf heb ik aan de linkerkant gedraaid, daar zat in mijn geval ook de lange schroef.
[ Voor 77% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-09-2022 17:30 ]
Deze heb je toch echt nodig. En geen beschadigingen hoor. Gewoon een goeie bril en zorgen dat de MM oren in de gaten zitten en draaien maar hahaFrank Brouwers schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:22:
[...]
Miskoop, deze mickey mouse "schroevendraaier" zit erbij. Daarmee ga ik niet aan de schroefjes liggen "draaien". Grote kans op beschadigingen.
[Afbeelding]
Zou wel gek zijn als de T-Rex2 geen upgrade er naar krijgt. Ding is net een paar maanden uit.harley2009 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:00:
Komt de 2.0 versie van Zepp OS ook op de T rex 2 ??
[ Voor 73% gewijzigd door Yzord op 25-09-2022 23:33 ]
Hey, is het bij jou gelukt om een training te maken?Yzord schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:10:
[Afbeelding]
Schiet mij maar lek, maar ik zie het niet. Kan zoeken wat ik wil in de app, maar nope....iemand?
Het valt mij een beetje tegen hoe ik een training dacht te maken. Het is niet zo dat ik setjes en reps kan toevoegen (zover ik kon zien) en dan een pauze en dan weer een setje/reps.Rini1976 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:10:
[...]
Hey, is het bij jou gelukt om een training te maken?
Voor wat betreft krachttraining/bodybuilding dan
Jaa ik dacht hetzelfde te zien. Is inderdaad wat magertjes voor de bodybuilding. Maar wie weet komt er nog iets van een uitbreiding ofzoYzord schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Het valt mij een beetje tegen hoe ik een training dacht te maken. Het is niet zo dat ik setjes en reps kan toevoegen (zover ik kon zien) en dan een pauze en dan weer een setje/reps.
Voor wat betreft krachttraining/bodybuilding dan
Frank Brouwers in "[Amazfit GTR 4] Ervaringen & Discussie"
Ik kan alleen geen watchfaces installeren.... Wel die uit de Zepp app zelf, maar via AmazFaces app voor iOS werkt het niet, bij geen enkele watchface. Ook via de AmazTools lukt het niet. Horloge staat ook al in discovery mode, maakt geen verschil. Het lijkt een bug te zijn.
Via AmazTools kan ik upload doen, gaat traag en dan bij 100% krijg ik error terwijl deze geschikt is voor TR2.
Via AmazFAces blijft deze op connecting staan. Zowel bluetooth in discovery mode aan als uit.
iOS - 16.0.2
Zepp - 7.1.5
T-Rex 2 - 9.24.7.2.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met iOS / T-Rex 2 of doe ik toch wat verkeerd?
Dank voor de hulp.
Ewoud
[ Voor 18% gewijzigd door ewoud_melis op 05-10-2022 14:46 ]
Ik heb dat echt tig keer geprobeerd, maar op de een of andere manier lukt het mij via amazfaces totaal niet (iOS). Via Zepp geen problemen en daar staan tegenwoordig ook wel vette dials in, maar amazfaces heb ik opgegeven.Frank Brouwers schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:32:
Ik kan via amazfaces watchface installeren. De gtr3 faces zijn compatibel met t Rex 2. Probeer dat eens. Ik zit ook op iOS.
Thanks Frank, ik had inderdaad begrepen dat de GTR3 faces compatibel zijn. Had er eentje geprobeerd maar werkte niet. Nu net een andere geprobeerd, en deze wordt verzonden en werkt! Ook de GTR3 Pro lijkt te werken. Alleen de uitlijning werkt niet altijd op verschillende faces altijd even goed merk ik.Frank Brouwers schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:32:
Ik kan via amazfaces watchface installeren. De gtr3 faces zijn compatibel met t Rex 2. Probeer dat eens. Ik zit ook op iOS.
De T-Rex werkt niet, de T-Rex Pro ook niet... strange.
Aldus Amazfaces zijn ze bezig met een update van de app die dit probleem mogelijk oplost..... tja...Denk dus dat het niet aan mij ligt

Overigens, via de Zepp app, krijg ik nu elke keer de melding: "Verwijder enkele band displays van uw apparaat voordat u de nieuwe synchroniseert" .... Er staan maar 2 watch faces op mijn TR2, vreemd ook toch?
[ Voor 18% gewijzigd door ewoud_melis op 05-10-2022 17:33 ]
Gtr3 en gtr3 pro hebben verschillende schermformaten. dat verklaart de uitlijnings problemen. Gtr3 en T Rex 2 zijn qua formaat identiek.ewoud_melis schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
Thanks Frank, ik had inderdaad begrepen dat de GTR3 faces compatibel zijn. Had er eentje geprobeerd maar werkte niet. Nu net een andere geprobeerd, en deze wordt verzonden en werkt! Ook de GTR3 Pro lijkt te werken. Alleen de uitlijning werkt niet altijd op verschillende faces altijd even goed merk ik.
De T-Rex werkt niet, de T-Rex Pro ook niet... strange.
Aldus Amazfaces zijn ze bezig met een update van de app die dit probleem mogelijk oplost..... tja...Denk dus dat het niet aan mij ligt
Overigens, via de Zepp app, krijg ik nu elke keer de melding: "Verwijder enkele band displays van uw apparaat voordat u de nieuwe synchroniseert" .... Er staan maar 2 watch faces op mijn TR2, vreemd ook toch?
Ik moet soms de zepp app even opnieuw starten en dan downloadt de watchface.
[ Voor 8% gewijzigd door Frank Brouwers op 07-10-2022 09:42 ]
Via AmazFaces app werken de GTR3 faces wel, de overige (nog) niet. Zal de updates in de gaten houden.
Top!ewoud_melis schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:54:
Ik heb zowel telefoon als watch een reboot gegeven, kan nu weer gewoon watchfaces downloaden via de Zepp app. Dank voor de tip!
Via AmazFaces app werken de GTR3 faces wel, de overige (nog) niet. Zal de updates in de gaten houden.
https://www.bnr.nl/podcas...an-hebben-amazfit-t-rex-2De Amazfit T-Rex 2 is een robuuste smartwatch die militair getest is - en daarmee goed geschikt voor buitenactiviteiten. De batterij gaat een paar weken mee, vijf satellieten zorgen voor nauwkeurige GPS en alle denkbare gezondheidsgegevens worden bijgehouden. Dat alles voor een prima prijs, maar hoe scoort de T-Rex 2 op de Schaal van Hebben?
Net beluisterd. Dat is gewoon een verkapte reclamespot.niq schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:09:
De T-Rex 2 werd besproken op BNR en te beluisteren in de Tech Update podcast:
[...]
https://www.bnr.nl/podcas...an-hebben-amazfit-t-rex-2
Vindt je?kwaazaar schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Net beluisterd. Dat is gewoon een verkapte reclamespot.
Ik vind ze juist erg denigrerend....
Nieuwe software Zepp coach:
https://www.reddit.com/r/...availability_on_gtr4gts4/
Komt wel met sporttas, drinkfles en smart scale
https://www.amazfit.com/us/amazfit-falcon.html
/f/image/BxDwTjXa0YnOydygd1tJc3eH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 83% gewijzigd door Frank Brouwers op 16-10-2022 16:57 ]
Frank, waar heb jij trouwens die update vandaan? Ik zit nog steeds op 9.24.7.2 en Zepp zegt dat is de recentste.
Jeroen
BarnOwl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:13:
Mooi uitgevoerd in dat titanium, maar wel duur inderdaad.
Frank, waar heb jij trouwens die update vandaan? Ik zit nog steeds op 9.24.7.2 en Zepp zegt dat is de recentste.
:strip_exif()/f/image/oCb9s3AYXAl1p7MKxQnP5El9.jpg?f=fotoalbum_large)
Kreeg in de Zepp app melding dat er een update beschikbaar was....
[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 14-10-2022 16:12 ]
Dat denk ik ook, geleidelijke uitrol . Kunnen ze ook nog kijken of er onverwachte bugs optreden.BarnOwl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:17:
Ja ze zullen wel een bepaalde uitrol volgorde hebben, bijvoordbeeld serienummer o.i.d.
Geen enkel probleem hier, stond keurig op wintertijd toen ik wakker werd.ArthurMorgan schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:30:
Voor de mensen die ook gedoe hebben met geen automatische overgang naar de wintertijd. Je moet de zep app op jet telefoon geforceerd sluiten, en opnieuw opstarten. (Of de telefoon opnieuw opstarten.)
Jeroen
Dit is mijn externe HR band : https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
Heb je de update inmiddels binnen?BarnOwl schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:17:
Ja ze zullen wel een bepaalde uitrol volgorde hebben, bijvoordbeeld serienummer o.i.d.
[ Voor 199% gewijzigd door Frank Brouwers op 01-11-2022 16:57 ]
Net terug rondje wandelen 7,63 km, gemiddelde snelheid 6,15, tijd 1:14:24Frank Brouwers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:36:
Vandaag mijn externe HR band binnen gekregen. Morgen testen tijdens lange wandeling: GTR 4 met externe band t.o.v. T Rex 2 optische sensor. Woensdag hardlopen en dezelfde vergelijking. Ik zal de resultaten hier posten. Ben benieuwd. Hoop dat T Rex 2 snel een update krijgt zodat je ook een externe band kunt koppelen.
Dit is mijn externe HR band : https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
Omstandigheden: harde wind, afwisselende ondergrond, harde weg, rul zand, harde bospaden. De externe band maakt goed contact, wel een behoorlijk afwijkende registratie:
GTR 4 met band: 93 gemiddeld, min HR 80/ max HR 138.
T Rex 2 optische sensor: 90 gemiddeld, min HR 79/ max HR 98.
Met name de pieken in de GTR 4 registratie t.o.v. de T Rex 2 vind ik opvallend. Wandeltempo is vrij constant geweest. In de reviews lees je wel dat Biotracker 3.0 van de T Rex 2 niet snel reageert op interval wisselingen. Maar het vreemde is dat er hier geen interval wisselingen waren. De constante registratie van de T Rex 2 komt meer overeen met mijn eigen gevoel dan de pieken van de externe band. Morgen hardlopen en dan eens kijken wat er gebeurt. De vergelijking GTR 4 optische sensor versus GTR 4 met externe band kan ik niet maken omdat de T Rex 2 nog geen externe band kan aansluiten. Dat zou de vergelijking optische sensor en externe band completeren.
https://tweakers.net/i/TI...N7w.jpg?f=fotoalbum_large
https://tweakers.net/i/4j...KA1.jpg?f=fotoalbum_large
BarnOwl schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:27:
[...]
Ja hoor, ik had hem meteen binnen toen ik de Zepp app vernieuwde.
Je kunt wel de externe band aan een app op je gsm mee laten lopen
Dank je voor de tip, ga ik doenflorijn11 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:53:
De vergelijking GTR 4 optische sensor versus GTR 4 met externe band kan ik niet maken omdat de T Rex 2 nog geen externe band kan aansluiten. Dat zou de vergelijking optische sensor en externe band completeren.
Je kunt wel de externe band aan een app op je gsm mee laten lopen
https://www.mibandnotify....-button-actions--401.html
Setting up custom button actions on your Amazfit T-Rex is simple and straightforward:
The first step is to open the Notify app on your Android
Open Button section
Open Notify button options
Check the first tutorial showed on app to ensure you understand exactly how it works
Tap on Next track action option to choose which custom action to execute
Optionally, setup other additional custom actions, including 2x taps
Dus daar pas ik voor..........
Jeroen
Nog steeds niets binnen op m'n android. Geen Zepp update noch T-rex pro FW update. Iemand al binnen op android?Frank Brouwers schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:52:
Nieuwe grote update 9.28.7.1. Heb gemerkt dat er meestal ook een update van de Zepp app nodig is om de update op de watch binnen te halen. Althans op de Iphone.
[Afbeelding]
Update was voor de T Rex 2, niet voor de Promister006 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:09:
[...]
Nog steeds niets binnen op m'n android. Geen Zepp update noch T-rex pro FW update. Iemand al binnen op android?

+1 (Maar dan voor de T-Rex 2)mister006 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:09:
[...]
Nog steeds niets binnen op m'n android. Geen Zepp update noch T-rex pro FW update. Iemand al binnen op android?
[ Voor 5% gewijzigd door BarnOwl op 04-11-2022 16:21 ]
Jeroen
Sorry typo. Ik heb inderdaad de T rex 2. Hef nieuwste model van die 2. Masr nog geen update hier dusFrank Brouwers schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:57:
[...]
Update was voor de T Rex 2, niet voor de Pro
Zepp app update misschien? Dan volgt de firmware meestal snel daarna.mister006 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:26:
[...]
Sorry typo. Ik heb inderdaad de T rex 2. Hef nieuwste model van die 2. Masr nog geen update hier dus
Die wordt mij, en anderen, dus gewoon nog niet aangeboden.Frank Brouwers schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:53:
[...]
Zepp app update misschien? Dan volgt de firmware meestal snel daarna.
Gisteravond zepp update gekregen en meteen de nieuwe firmwareFrank Brouwers schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:53:
[...]
Zepp app update misschien? Dan volgt de firmware meestal snel daarna.
Ik denk dat je het nu per workout type de instelling kunt maken i.p.v. een algemene instelling.ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:44:
Hier is hij nu ook binnen. wat betekent die automatische startfunctie? Voor deze update had ik dat toch ook al? moet ik dat nu allemaal handmatig aanpassen om verder te laten werken of is diet wat anders?
Daar was ik al bang voor, zal alles wat ik gebruik maar snel aanzettenFrank Brouwers schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:06:
[...]
Ik denk dat je het nu per workout type de instelling kunt maken i.p.v. een algemene instelling.
/edit: wel vreemd dat onder workout - trainingsdetectie ook de zaken nog gewoon aanstaan.
[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-11-2022 14:57 ]
Kun je uitzettenMonster-E schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:36:
Krijgen jullie nu ook elke keer de melding dat je nog snel een X aa tal stappen moet zetten voordat het uur voorbij is?
In het bezit van dit pareltje van een smartwatch, maar ik krijg hem niet gekoppeld aan Strava ....
Ik heb alles geprobeerd, wat de zepp aap vraagt of andersom Strava ....
Maar continue geen synchronisatie???
Help ? Wat doe ik verkeerd?
Zoals je ziet ben ik gewoon aangemeld op de juiste manier in de zepp app?
:strip_exif()/f/image/Rra2MAJkKSsHOF0TGBWk30WI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Denman87 op 24-11-2022 18:16 ]
Maar hij is wel gekoppeld zo te zien? Misschien proces even overnieuw doen?Denman87 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:27:
Hoi,
In het bezit van dit pareltje van een smartwatch, maar ik krijg hem niet gekoppeld aan Strava ....
Ik heb alles geprobeerd, wat de zepp aap vraagt of andersom Strava ....
Maar continue geen synchronisatie???
Help ? Wat doe ik verkeerd?
Zoals je ziet ben ik gewoon aangemeld op de juiste manier in de zepp app?
[Afbeelding]
Strava: Profiel->instellingen->mijn apps->Zepp
[ Voor 9% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-11-2022 09:41 ]
Ik heb sinds een paar dagen ook synchronisatie problemen met Strava, ik los het nu op met een handmatige upload van het GPX bestand maar dat is niet de bedoeling. Zal in de Reddit thread dit probleem posten.Frank Brouwers schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:36:
Dat is raar, bij mij synchronisatie zonder problemen van zowel de T Rex 2 alsook de GTR 4. Heb je ook in Strava gekeken? Niet in de app maar in de web based versie? Soms zitten daar nog instellingen verborgen. 🤔
Strava: Profiel->instellingen->mijn apps->Zepp
https://www.reddit.com/r/...nisation_problems_strava/
[ Voor 10% gewijzigd door Frank Brouwers op 20-12-2022 09:59 ]
Mijn hardloopsessie van 6.5km afgelopen zondag, zag ik nog op het watch scherm staan, verscheen later op Strava én op de watch als 0,89km.Frank Brouwers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:45:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen ook synchronisatie problemen met Strava, ik los het nu op met een handmatige upload van het GPX bestand maar dat is niet de bedoeling. Zal in de Reddit thread dit probleem posten.
https://www.reddit.com/r/...nisation_problems_strava/
Alsof Strava de data dus corrigeert en Zepp dit overneemt.
Zepp app opnieuw geïnstalleerd en synchronisatie verloopt weer goed. Misschien dat ook doen? Verschil tussen 6,5 en 0,89 is wel erg groot. Normaal corrigeert Strava op basis van het eigen algoritme enigzins...kwaazaar schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:56:
[...]
Mijn hardloopsessie van 6.5km afgelopen zondag, zag ik nog op het watch scherm staan, verscheen later op Strava én op de watch als 0,89km.
Alsof Strava de data dus corrigeert en Zepp dit overneemt.
[ Voor 15% gewijzigd door Frank Brouwers op 20-12-2022 19:15 ]
Inmiddels weer dezelfde problemen. Lees er meer klachten over.Frank Brouwers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:13:
[...]
Zepp app opnieuw geïnstalleerd en synchronisatie verloopt weer goed. Misschien dat ook doen? Verschil tussen 6,5 en 0,89 is wel erg groot. Normaal corrigeert Strava op basis van het eigen algoritme enigzins...
https://www.reddit.com/r/...p_sync_to_strava_problem/Frank Brouwers schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:15:
[...]
Inmiddels weer dezelfde problemen. Lees er meer klachten over.
/f/image/OejA6yY7RtLPmcEePyj30nIw.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kRvOW9BQQUFZ3YIwsvbrPwjG.jpg?f=fotoalbum_large)
https://gadgetsandwearabl...ex-2-external-heart-rate/
[ Voor 93% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-12-2022 09:26 ]
Alles nagelopen, instellingen, reboot, maar mocht niet baten. komen alleen binnen op mijn iPhone. Oproepen daarin tegen komen wel binnen.
iemand de oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door loentje48 op 31-12-2022 05:21 ]
Welke versie van IOS heb je? over 16.0.3 zijn problemen gemeld met notificatiesloentje48 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:55:
Vandaag binnen gekregen, verbonden met mijn iPhone, maar krijg geen whatsapp meldingen binnen.
Alles nagelopen, instellingen, reboot, maar mocht niet baten. komen alleen binnen op mijn iPhone. Oproepen daarin tegen komen wel binnen.
iemand de oplossing?
https://www.reddit.com/r/...rsion_i_am_unable_to_get/
Ios 16.2Frank Brouwers schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:54:
[...]
Welke versie van IOS heb je? over 16.0.3 zijn problemen gemeld met notificaties
https://www.reddit.com/r/...rsion_i_am_unable_to_get/
Ik gebruik IOS 15.6.1 en geen problemen. Niet met de T Rex 2 als ook niet met de GTR 4. Ik neem aan dat je in de Zepp app bij app meldingen WhatsApp meldingen hebt aanstaan.
Ja...ik denk dat het toch met het 16.2 versie te maken heeft. mijn iPhone reageert op alles kwa aanpassingen, behalve op meldingen.Frank Brouwers schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:15:
[...]
Ik gebruik IOS 15.6.1 en geen problemen. Niet met de T Rex 2 als ook niet met de GTR 4. Ik neem aan dat je in de Zepp app bij app meldingen WhatsApp meldingen hebt aanstaan.
Downgrade IOS ?loentje48 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:32:
[...]
Ja...ik denk dat het toch met het 16.2 versie te maken heeft. mijn iPhone reageert op alles kwa aanpassingen, behalve op meldingen.
https://www.tenorshare.ne...u5jTHHlU2VqRoCawMQAvD_BwE
Gaat nu niet meer lukken denk ik, Unsigned IPSWs 😉
Since my iPhone is upgraded to iOS16, my Amazfit watch stopped receiving all notification. I wrote a message to Amazfit support, and received a response from them as follows:
Hello there,
Thank you for contacting Amazfit/Zepp Customer Support. We apologize if the product caused you any inconvenience!
Sorry to tell you that the notification issue should be caused by the update of the iOS system. And I'm afraid it couldn't be resolved from our side very soon. As a workaround, we would suggeste you use an Android phone to pair the watch so that the notification feature of the watch can work again.
Hope this helps. Any further questions, please feel free to reach out to us. We are more than happy to help! Thank you for your understanding and support!
Sincerely,
Tiffany
Dat word helaas terug sturen, bedankt voor het meedenken ✌🏼️
[ Voor 4% gewijzigd door loentje48 op 31-12-2022 16:23 ]
Jammer, de watch is fijn. Apple watch is een alternatief maar belachelijk duur en de batterij gaat hooguit een dag mee. Dan ligt ie meer aan de oplader dan om je polsloentje48 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:22:
Amazfit watches do not work with iOS16
Since my iPhone is upgraded to iOS16, my Amazfit watch stopped receiving all notification. I wrote a message to Amazfit support, and received a response from them as follows:
Hello there,
Thank you for contacting Amazfit/Zepp Customer Support. We apologize if the product caused you any inconvenience!
Sorry to tell you that the notification issue should be caused by the update of the iOS system. And I'm afraid it couldn't be resolved from our side very soon. As a workaround, we would suggeste you use an Android phone to pair the watch so that the notification feature of the watch can work again.
Hope this helps. Any further questions, please feel free to reach out to us. We are more than happy to help! Thank you for your understanding and support!
Sincerely,
Tiffany
loentje48 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:22:
Amazfit watches do not work with iOS16
Hello there,
Vond dit nog:
Works 100% on iOS.
You need to make sure Bluetooth share notifications is enabled (in iOS Bluetooth menu select “i” icon next to the paired t-Rex 2.
Then: Issues with not receiving text notifications in iOS was related to a setting on the iPhone under settings -> notifications -> show previews -> (choose either: "unlocked" or "always")
As far as issue with loading watch face thumbnails from the amazfit store (located within the Zepp app). I'm not sure what the issue was in Android OS, but in iOS (iphone) the issue was with private relay being enabled under Apple ID -> iCloud -> Private Relay (select turn off).
If you need help just ask.
Additionally:
Within the Amazfit app you can enable/disable notifications from apps (similar to how Fitbit works).
On iOS you need to wait until a notification occurs from an app(discord, Facebook, and other 3rd part apps) before it shows up in the list with Amazfit app ( to enable/disable). Again similar to how Fitbit handles notifications.
Sincerely,
Tiffany
You need to make sure Bluetooth share notifications is enabled (in iOS Bluetooth menu select “i” icon next to the paired t-Rex 2.
Then: Issues with not receiving text notifications in iOS was related to a setting on the iPhone under settings -> notifications -> show previews -> (choose either: "unlocked" or "always")
As far as issue with loading watch face thumbnails from the amazfit store (located within the Zepp app). I'm not sure what the issue was in Android OS, but in iOS (iphone) the issue was with private relay being enabled under Apple ID -> iCloud -> Private Relay (select turn off).
Additionally:
Within the Amazfit app you can enable/disable notifications from apps (similar to how Fitbit works).
On iOS you need to wait until a notification occurs from an app(discord, Facebook, and other 3rd part apps) before it shows up in the list with Amazfit app ( to enable/disable). Again similar to how Fitbit handles notifications.
Maar niet onder ios 16, al deze stappen ondernomen, en bovenstaand bericht heb ik zelf van Amazfit verkregen.Frank Brouwers schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:12:
Works 100% on iOS.
Additionally:
Jammer, ik dacht nog een poging te wagenloentje48 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:53:
[...]
Maar niet onder ios 16, al deze stappen ondernomen, en bovenstaand bericht heb ik zelf van Amazfit verkregen.
Klopt, bij mij ook sinds laatste update Zepp app.Accountant schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:20:
De Strava sync werkt volgens mij weer. De ochtendactiviteiten zijn in ieder geval geüpload!
Ik heb al geprobeerd een paar keer de zaak handmatig te starten dan doet hij het wel maar nog steeds geen automatische herkenning.
Nu heb ik als laatste redmiddel het horloge ge-reset naar fabrieksinstelling. Nu moet ik echter via de barcode op het horloge weer de app downloaden terwijl die al op mijn telefoon staat. Dan gaan toch al mijn gegevens weg of is hier een andere manier voor?
[ Voor 3% gewijzigd door BarnOwl op 12-01-2023 12:40 ]
Jeroen
Nee, gegevens zijn aan je account gekoppeld. Die worden opgehaald als je inlogt.BarnOwl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:01:
Ik had een probleem na de voorlaatste update (9.34.1.2). Mijn roeimachine wordt net meer automatisch herkend.
Ik heb al geprobeerd een paar keer de zaak handmatig te starten dan doet hij het wel maar nog steeds geen automatische herkenning.
Nu heb ik als laatste redmiddel het horloge ge-reset naar fabrieksinstelling. Nu moet ik echter via de barcode op het horloge weer de app downloaden terwijl die al op mijn telefoon staat. Dan gaan toch al mijn gegevens weg of is hier een andere manier voor?
[ Voor 31% gewijzigd door Frank Brouwers op 13-01-2023 11:01 ]
Ben ik inmiddels achter, echter herkend hij nog steeds mijn roeien niet, dus nu moet ik het steeds handmatig opstarten, ook na de laatste update (9.35.1.1)Frank Brouwers schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:15:
[...]
Nee, gegevens zijn aan je account gekoppeld. Die worden opgehaald als je inlogt.
Jeroen
In een wat ouder bericht wat ik gevonden heb bleek dit niet te kunnen, maar wellicht is dit in een recente update veranderd. Iemand die dit op zijn/haar horloge wil controleren?
[ Voor 35% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-01-2023 07:06 ]
Dank voor je reactie. Ik sport veel en gebruik de timers om mijn rust te tracken. Jammer dat dit niet kan, het lijkt me verder een erg mooi horloge.ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:06:
Nee helaas niet. Hij heeft een aantal vaste tijden. 1, 3, 5, 10 15, 30 minuten en 1 en 2 uur. Als je een andere periode wil moet je dat altijd handmatig doen.
De T Rex 2 krijgt nog regelmatig updates, misschien komt het nog ooit. De laatste tijd is Amazfit veel meer gericht op gebruikers en third party ontwikkelaars: zeppcommunity.slack.comXyanta schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:14:
[...]
Dank voor je reactie. Ik sport veel en gebruik de timers om mijn rust te tracken. Jammer dat dit niet kan, het lijkt me verder een erg mooi horloge.
Ook wensen rondom functionaliteiten worden hier gepost en beantwoord door de moderatoren.
Ik vind de watch zelf een super sporthorloge, maar ik snap je behoefte aan personaliseren timers.
Ik heb het niet kunnen laten en toch het horloge gekocht!Frank Brouwers schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:22:
[...]
De T Rex 2 krijgt nog regelmatig updates, misschien komt het nog ooit. De laatste tijd is Amazfit veel meer gericht op gebruikers en third party ontwikkelaars: zeppcommunity.slack.com
Ook wensen rondom functionaliteiten worden hier gepost en beantwoord door de moderatoren.
Ik vind de watch zelf een super sporthorloge, maar ik snap je behoefte aan personaliseren timers.
Gisteren binnen gekomen en eerste indruk is positief. Toch 2 puntjes waar ik nog even aan moet wennen tov mijn bijna 5 jaar oude Samsung Galaxy Watch.
- zoals eerder gezegd de timer functionaliteit. Blijf het vreemd vinden dat het niet mogelijk is om custom timers op te slaan. Als de handmatige timer die je instelt onthouden wordt kan ik daar nog mee leven, maar ook dat is niet het geval. Als ik 30 seconde instel en de timer is afgelopen dan moet ik het de volgende keer weer opnieuw instellen hij onthoud niet de laatste waarde. Ik werk veel met 30 seconde, 90 seconde en 120 seconde. Nu kan ik alleen kiezen tussen 1 en 3 minuten of meer.
- ik houd het horloge om bij slapen en gebruik deze als wekker. Ik wil het alarm graag zowel trillen als geluid hebben. Als ik de dnd modus aanzet krijg ik geen notificaties en werkt mijn alarm met geluid (wat goed is) maar blijft het scherm wel actief bij beweging (ik hoef geen bak licht in mijn gezicht bij iedere beweging). Als ik theater modus aanzet is het scherm wel uit (dit is goed), maar komen notificaties wel nog binnen en gaat het alarm af zonder geluid (alleen trillen wordt ik niet altijd goed wakker van). Ik gebruik nu maar zowel dnd als theater modus, maar dan gaat mijn alarm dus alleen maar met trillen af.
Op deze puntjes na lijkt het tot nu toe wel een erg fijn horloge. Ik zie op forums al berichten van een paar jaar geleden over het gebrek van de timer functionaliteit dus vraag me af of dit binnenkort mogelijk wordt.
Ik heb een ouder amazfit horloge (GTR 2e) maar je kan voor de scherm aan op beweging ook een instelling doen in de Zepp app. Vermoed dat je naar zoiets op zoek bentXyanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:29:
[...]
- ik houd het horloge om bij slapen en gebruik deze als wekker. Ik wil het alarm graag zowel trillen als geluid hebben. Als ik de dnd modus aanzet krijg ik geen notificaties en werkt mijn alarm met geluid (wat goed is) maar blijft het scherm wel actief bij beweging (ik hoef geen bak licht in mijn gezicht bij iedere beweging). Als ik theater modus aanzet is het scherm wel uit (dit is goed), maar komen notificaties wel nog binnen en gaat het alarm af zonder geluid (alleen trillen wordt ik niet altijd goed wakker van). Ik gebruik nu maar zowel dnd als theater modus, maar dan gaat mijn alarm dus alleen maar met trillen af.
Als je naar "watch settings" > "display and Brightness" > "lift wrist to view info" gaat kan je start en eindtijden invullen.
Klopt die had ik al gevonden maar ik ga niet altijd om exact dezelfde tijd slapenUtoka schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:24:
[...]
Ik heb een ouder amazfit horloge (GTR 2e) maar je kan voor de scherm aan op beweging ook een instelling doen in de Zepp app. Vermoed dat je naar zoiets op zoek bent
Als je naar "watch settings" > "display and Brightness" > "lift wrist to view info" gaat kan je start en eindtijden invullen.
Dus ik wil graag zelf controle hebben over het moment dat ik de "slapen modus" aanzet.