iichel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:31:
Inmiddels getuigenverklaring binnen van mijn klant dat ik bij hem was rondom tijdstip en kwestie en van mijn partner dat ze de hele dag op d'r werk was.
@
Frozen ik vind het prima dat DHL laat zien dat de bezorger hier was aan de hand van GPS gegevens. Dat betwist ik niet, sterker nog, dat wil ik wel bevestigen. En ik kan aantonen dat ik er niet was om het aan te nemen, dat mijn partner er niet was om aan te nemen, en ik heb getuigen die het pakket hebben zien liggen voor de deur. Dus daar schieten ze niks mee op.
Ik heb niet het hele thread gelezen, dus misschien klein beetje herhaling maar hopelijk heb je er toch wat aan.
In het verleden heb ik precies dezelfde situatie gehad, ook zelfde verhaal over GPS gegevens. Je kan het beste blijven betwisten dat er geleverd is - als het niet aan een persoon die op jouw adres open doet is overhandigd, heeft er volgens de wet geen levering plaatsgevonden. De verkopende partij is verantwoordelijk voor levering, aangezien dit niet is gebeurd moeten zij alsnog leveren, of als ze dat niet willen/kunnen dan kun je ontbinden (geld terug).
Ga niet in discussie over de omstandigheden van levering en overhandigd aan een vrouw blabla - nee, het is simpel, er is niet geleverd. Er was niemand thuis op jouw adres dus er kan geen levering plaatsgevonden hebben.
Ook "levering" bij de buren is geen wettelijke levering - pas als het pakket op jouw adres aan een persoon is overhandigd, mocht de verkoper het nog over deze boeg gooien.
Bezorger die namens jou tekent is inderdaad valsheid in geschrifte dus hier kun je zeker aangifte van doen, dat zet de zaak zeker kracht bij vanuit jouw kant. Zo'n aangifte geeft jouw verhaal meer geloofwaardigheid, dat doe je niet zo snel als jij zelf de boel zou flessen.
Wat je alleen niet moet doen is aangifte van diefstal of iets dergelijks, want dan zeg je in feite dat het pakket in jouw bezit was en toen is gestolen. Nee, het pakket is nooit in jouw bezit geweest, de verkoper moet aangifte van diefstal doen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Nycrea op 07-07-2022 11:03
]