Denk er aan, belastingdienst kent ook een 10kWp criterium, wanneer die nu exact van toepassing is weet ik niet. Bij mij is er overheen gestapt deze week en moet ik me weer melden als ik >€1800 omzet heb.
Ik maak op moment gebruik van de registratiedrempel, de komende maanden
Ik was opzoek naar info mbt off-grid en thuisaccu, of deze voor omzet tellen en hoe dan, want >10kWp is geen mini off-grid, ik heb 2 pogingen gedaan deze week, maar beide keren eindigde met: vraag vooroverleg aan.
Ik ben verhuist en aan het opbouwen met gebruikte panelen,
Waar ik tegen aanliep deze week is dat
Dat je maar
5000Wp op een 25A afzekering|
17250Wp op een 3x25A hoofzekering.
maar mag registeren bij energieleveren.nl,
Ik ben niet heel uitvoering in discussie gegaan omdat dit tijdelijk is, daar ik van menig was dat vermogen omvormer bepalend is en nIet Wp,
In die redenering mag ik niet alle panelen aansluiten, maar goed ik was al aan het kijken voor 3x22A off-grid netje , want ik heb geen gebrek aan dakruimte
Komende tijd heb ik nog wel diverse keren contact met netwerkbeheerder en vast ook belastingdienst
Aansluitkabel of in ieder geval een stuk en HAK moeten vervangen worden voordat er een slimme meter geplaatst kan worden. (HAK bevat asbest, aansluitkabel is nog een oude met papier/linnen/teer loodmantel, wel 3 fasen, hoofdzekeringen worden vervangen door 3 C-automaten)
(Alle info mbt tot belastingdienst mbt tot deels off-grid met thuisaccu/deels netgebonden of thuisaccu icm dynamisch tarief, hoe BD dat ziet is welkom , via PM
)
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant