Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 14:56
Hoi,

Ik werk voor een scale-up en we zijn nu druk bezig met het installeren van ons product bij verschillende klanten over de hele wereld. Nu heb ik binnenkort een gesprek met de werkgever over de compensatie hier voor.

Hoe is dit bij jullie geregeld? Wat is eerlijk om van de werkgever te vragen?

Dank alvast voor jullie antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Het is in mijn ogen eerlijk om betaald te krijgen voor de tijd dat je afwezig bent van thuis.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar:

https://www.caorijk.nl/do...treizen-per-1-januari2022

Misschien als voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 19:18

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26
kwint schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:03:
Hoi,

Ik werk voor een scale-up en we zijn nu druk bezig met het installeren van ons product bij verschillende klanten over de hele wereld. Nu heb ik binnenkort een gesprek met de werkgever over de compensatie hier voor.

Hang af van de totale package. In een vorige baan was ik ongeveer 75% van huis. Ik kreeg geen speciale vergoeding daarvoor, maar m'n package was dusdanig (en ik wist waar ik aan begon) dat ik dat als onderdeel van het werk beschouwde. Uiteraard wel alle expenses betaald, goede hotels, genoeg budget voor eten en drinken en alles op company credit card zodat ik geen duizenden euros voor hoef te schieten. Ik heb nog steeds profijt van de Hilton punten en airmiles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 17:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Reiskosten worden vergoed. Vliegreis en de reizen in het andere land worden vergoed incl. de randzaken zoals vaccinatie, visum, reisverzekering maar ook speciale kleding indien nodig. Indien reisverzekering niet mogelijk is dekt de organisatie eventuele ziektekosten en een maximum bedrag voor privémiddelen bij diefstal. Verblijfkosten worden vergoed op basis van een landen tabel zoals in de post van Vorkie. In uitzonderlijke gevallen kan hiervan worden afgeweken. Bijv. als de hotelprijzen omhoog schieten omdat er een evenement is in die stad waardoor je niet voor de maximum gestelde prijs kan overnachten. Eventuele borg moet je altijd zelf betalen en krijg je ook zelf terug. Reservering van het hotel wordt gedaan door de organisatie. Je kan zelf een periode opgeven en een voorkeur.

Hoe het verder met uren en eventuele extra toelagen zit is over het algemeen afspraken met de leidinggevende. Is ook afhankelijk van de situatie, iemand kan voor maanden ergens heen moeten of voor een training/cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De werkgever vergoed alle gemaakte kosten. Bij mijn vorige werkgever maakte ik die kosten op een company-provided credit card, doch in mijn naam. Zij betaalden correcte ingediende expenses weer aan de CC terug. Op basis van die ervaringen heb ik ook een CC bij dat bedrijf (Amex) genomen en die heb ik nu nog. Mijn nieuwe werkgever heeft nog geen company CC (nog een klein een beetje startup in dit opzicht, zou ik zeggen) dus ik gebruik mijn eigen CC voor alle company expenses and zij betalen aan mij terug. Ik betaal de CC zelf maar dat is mijn eigen keuze, omdat ik daarmee ook allerlei andere dekkingen geniet die ik gewoon prettig vind om te hebben.

Er is een officieel budget per dag/nacht voor eten/hotel en dat soort zaken, ik hou hier zelf rekening mee. Als ik denk dat ik meer kosten ga maken overleg/meld ik dat wel voor de volledigheid, maar in de praktijk is er nooit een probleem. Vanwege mijn lange 'standing' met Amex en de manier waarop hun CC werkt, heb ik ook geen issues met limieten (die is er, strikt genomen, niet).

Ik vind het eerlijk te vragen van de werkgever dat zij alle gemaakte onkosten vergoeden die nodig zijn om de reis uit te voeren. Vergoeding tijd van huis weg.... tja. Voor mij is het reizen onderdeel van de job. Ja, ik ben een paar avonden van huis weg, maar daar staat tegenover dat ik een soort van gratis stedentrip heb, ik mag immers lekker uit eten, wandelen, musea bezoeken - ik ben er tóch. De dag voor een event vertrekken om wat extra tijd voor jezelf te hebben, ook geen probleem, dus ik vind de balans vrij gezond en ik ben er blij mee. Eventuele punten/miles sparen, dat voordeel is ook voor jezelf. Ik heb genoeg flying blue miles voor een prive stedentrip als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
overhyped schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Hang af van de totale package. In een vorige baan was ik ongeveer 75% van huis. Ik kreeg geen speciale vergoeding daarvoor, maar m'n package was dusdanig (en ik wist waar ik aan begon) dat ik dat als onderdeel van het werk beschouwde. Uiteraard wel alle expenses betaald, goede hotels, genoeg budget voor eten en drinken en alles op company credit card zodat ik geen duizenden euros voor hoef te schieten. Ik heb nog steeds profijt van de Hilton punten en airmiles :)
Ja same hier. Groot internationaal bedrijf, stond expliciet in me contract en de normale vergoeding is er ook naar. Prima keuze uit vluchten, tickets maar geen speciale vergoeding voor de dagen dat ik weg ben. Staat tegenover dat ik wel vrij riant uit eten kan en je ook altijd een dagje hier en daar er aan kan plakken als je wat wilt zien. Daarnaast snappen ze het ook allemaal als je hier en daar een dag terug neemt na een lange reis.

Ik reis 1x per maand een aantal dagen binnen de EU op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 14:56
Dank voor al jullie reacties!

Compensatie voor hotel en eten zit er inderdaad bij, maar ik ga dus nog even praten over mijn normale vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Werk bij een grote financiele instelling en ook hier ook veel gereisd. Vluchten en hotel vooraf betaald. Riante vergoeding voor eten en drinken. Verder geen extra vergoeding. Maar dit vindt ik ook niet nodig. Ik heb de kans gehad om veel te reizen, veel te zien en in goede restaurants te eten waar ik prive niet vaak zou komen ivm de kosten.

Reisde ook veel samen met collega's wat het ook leuk maakt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Gewoon op letten dat je het reizen in alle comfort kan doen.
Bij mijn vorige werkgever was het gewoonte om langere vluchten (bijvb. naar US of verder) in 1ste klas te doen en ook een degelijk budget voor hotels te krijgen.
Op een bepaald moment werd daar ook allemaal op bezuinigd en werd het reizen veel minder aantrekkelijk.
Géén 1ste klas vluchten meer en minder budget voor hotels/eten (terwijl het leven toch echt alleen maar duurder wordt).
Effect was dat er minder onnodig gereisd werd, maar diegene die terecht moesten reizen hadden er wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26
wiemelen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:40:
Bij mijn vorige werkgever was het gewoonte om langere vluchten (bijvb. naar US of verder) in 1ste klas te doen en ook een degelijk budget voor hotels te krijgen.
Op een bepaald moment werd daar ook allemaal op bezuinigd en werd het reizen veel minder aantrekkelijk.
Géén 1ste klas vluchten meer en minder budget voor hotels/eten (terwijl het leven toch echt alleen maar duurder wordt).
Effect was dat er minder onnodig gereisd werd, maar diegene die terecht moesten reizen hadden er wel last van.
Het was voor mij een van de redenen te stoppen. Veewagon vliegen als je de wereld over vliegt voor werk houd een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

kwint schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:03:
Hoi,

Reistijd tussen woonplaats en standplaats is eigen tijd met standaard km vergoeding. Alles qua reistijd daarbuiten is werktijd en reiskosten voor de werkgever. Over extra dagvergoeding als je een week van huis bent kan je het hebben, maar niet alle werkgevers zijn daar happig op (begrijpelijk).

Probeer als je intercontinentaal gaat wel business te vliegen. Anders breekt je dat op na een tijd heen en weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 07-06-2022 19:04 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
wiemelen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:40:
Wel luxe hoor, als business class blijkbaar te min voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 15:53
Werk zelf bij een lokale vestiging van een multinational en wij hebben de volgende regeling. Alle uren betaald, reis en werk uren. Buitenland min 10 uur betaald ook als je wacht of niet kan werken. Alle reis en verblijfkosten volledig vergoed (+6 uur vliegen is business class). Dagvergoeding voor eten en drinken volgens vergoedingen lijst rijk. Daarbuiten geen vergoeding voor dagen dat je weg bent. Totale resultaat aan overuren (22 uur reistijd enkele reis is altijd leuk) en wat er overblijft van je dagvergoeding is meer dan genoeg. Oh en erg belangrijk in deze tijd, privium abonnement voor Schiphol, scheelt heel veel tijd en lounges zijn erg goed qua eten en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Hielko schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Wel luxe hoor, als business class blijkbaar te min voor je is...
Alles binnen Europa was zowieso geen business class. Maar als je zoals sommige collega's af en toe naar California of Johannesburg moest vliegen om daarna nog 1 à 2 uur met een huurauto te rijden, dan denk ik dat business class geen overbodige luxe is.

Over hotels valt te discussiëren. Sommigen kozen steevast voor een hotel midden in de stad zodat ze veel keuze hadden aan restaurants en bars. Maar die locaties zijn vaak duurder. Persoonlijk koos ik altijd voor een wat rustigere, niet toeristische locatie. Minder keuze weliswaar, maar toch gezellig en meer garantie op een goede nachtrust. En je komt zo tenminste in contact met lokale mensen i.p.v. enkel maar andere zakenmensen of toeristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
wiemelen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:37:
[...]

Alles binnen Europa was zowieso geen business class. Maar als je zoals sommige collega's af en toe naar California of Johannesburg moest vliegen om daarna nog 1 à 2 uur met een huurauto te rijden, dan denk ik dat business class geen overbodige luxe is.
Je schreef eerst dat je geen eerste klas vluchten meer kreeg. Dat is nog een stapje luxer dan business class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:53
Spacecowboy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Probeer als je intercontinentaal gaat wel business te vliegen. Anders breekt je dat op na een tijd heen en weer.
Bij de overheid (financien) was intercontinentaal Business class, en binnen europa economy, dit geldt voor alle functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:54

FreakNL

Well do ya punk?

Ik reis veel voor mijn werk.

Qua vliegen is het altijd economy. Er wordt bij ons zoveel gereisd dat het ondoenlijk is om de complete populatie middels business class te vervoeren. Ik doe daar verder niet moeilijk over.

Verblijf en lokaal transport is meestal volledig geregeld, hoef je ook niet voor te schieten.

Expenses gaan op basis van een Company CC. Dus vanaf vertrek tm thuiskomst betaal ik ALLES daarmee. Behalve dan persoonlijke luxe-artikelen zoals sigaretten, souvenirs, etc. Maar een tube tandpasta of je appartement bevoorraden (mits geen hotel) betaal ik daarmee. Net als taxi’s, rental cars, OV, uit eten, etc. Na afloop alles verantwoorden met bonnetjes.

Verder krijgen we een dagvergoeding (35 netto), die is in principe voor kleine expenses maar in de praktijk steek je die volledig in eigen zak (vanwege de CC).

Aan het eind van het jaar krijg je nog een bonus. De hoogte daarvan is afhankelijk van het aantal dagen dat je in het buitenland bent geweest en werkt exponentieel. Dat kan aardig oplopen (lees: een paar maandsalarissen) maar dan moet je wel substantieel weggeweest zijn, als je maar 14 dagen in het buitenland geweest bent is het een fooi. Ben je +-100 dagen weggeweest dan is het zo 4 maandsalarissen.

Overuren bestaan niet maar er is wel ruimte tot compensatie na terugkomst. (Lees: land je zondag hoef je echt niet maandag op kantoor te zijn).

Eigenlijk vind ik onze regeling wel ok maar het zou ook niet veel minder moeten zijn. Mensen onderschatten wat veel (internationaal) reizen met je doet. Het zijn ook geen pleziertripjes. Ik vind het nog steeds leuk maar of ik het heel mijn leven ga volhouden weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 08-06-2022 19:44 ]

Pagina: 1