Ik reis veel voor mijn werk.
Qua vliegen is het altijd economy. Er wordt bij ons zoveel gereisd dat het ondoenlijk is om de complete populatie middels business class te vervoeren. Ik doe daar verder niet moeilijk over.
Verblijf en lokaal transport is meestal volledig geregeld, hoef je ook niet voor te schieten.
Expenses gaan op basis van een Company CC. Dus vanaf vertrek tm thuiskomst betaal ik ALLES daarmee. Behalve dan persoonlijke luxe-artikelen zoals sigaretten, souvenirs, etc. Maar een tube tandpasta of je appartement bevoorraden (mits geen hotel) betaal ik daarmee. Net als taxi’s, rental cars, OV, uit eten, etc. Na afloop alles verantwoorden met bonnetjes.
Verder krijgen we een dagvergoeding (35 netto), die is in principe voor kleine expenses maar in de praktijk steek je die volledig in eigen zak (vanwege de CC).
Aan het eind van het jaar krijg je nog een bonus. De hoogte daarvan is afhankelijk van het aantal dagen dat je in het buitenland bent geweest en werkt exponentieel. Dat kan aardig oplopen (lees: een paar maandsalarissen) maar dan moet je wel substantieel weggeweest zijn, als je maar 14 dagen in het buitenland geweest bent is het een fooi. Ben je +-100 dagen weggeweest dan is het zo 4 maandsalarissen.
Overuren bestaan niet maar er is wel ruimte tot compensatie na terugkomst. (Lees: land je zondag hoef je echt niet maandag op kantoor te zijn).
Eigenlijk vind ik onze regeling wel ok maar het zou ook niet veel minder moeten zijn. Mensen onderschatten wat veel (internationaal) reizen met je doet. Het zijn ook geen pleziertripjes. Ik vind het nog steeds leuk maar of ik het heel mijn leven ga volhouden weet ik niet.
[
Voor 13% gewijzigd door
FreakNL op 08-06-2022 19:44
]