• appie1985
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-06 09:26
Binnenkort moet ik (voor het eerst) voor m'n werk een paar dagen naar het buitenland. Mijn vragen hierover:
  • Hoe is het bij jullie geregeld als je voor je werk een paar dagen weg van huis moet zijn?
  • Ik ga ervan uit dat reis- en verblijfskosten door de werkgever wordt vergoed. Maar zijn er nog extra vergoedingen gebruikelijk?
  • Hoe zit het met de tijd dat je niet werkt, maar ook weer niet naar huis kan (vanwege oa de afstand). Wordt dat vergoedt?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:12
De incidentele keer dat ik op reis moet:

Vliegreis wordt van tevoren door het bedrijf betaald, hotel zelf betalen (creditcard) en achteraf declareren.

Extra vergoedingen: geen

Tijd die je niet werkt: tsja, zelfde als thuis, mag je zelf invullen ;)

Dus geen extra's oid, normale kosten worden natuurlijk vergoed. Hoort gewoon bij het werk, en als het incidenteel is blijft het nog leuk ook. Als je vaak moet reizen kun je natuurlijk om een extra vergoeding vragen en dan is een company creditcard ook wel handig.

no animals were harmed during the production of this message

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-09 10:24
Heb het zelf nog niet bij de hand gehad maar als ik kijk waar ik werk in de regeltjes en van een maat van me die wel eens voor zijn bedrijf weg moest.

Vliegreis betaald.
Hotel betaald, of declareren.
Eten + drinken binnen redelijke grenzen betaald.
Eventueel een kleine vergoeding omdat je niet naar huis kan. Meestal een paar 10tjes niet wereldschokkend.

Als het voor een paar dagen is dan blijft het wel leuk als het echter structureel is en je in het weekend niet meer thuis komt lijkt me dat toch best vervelend worden.

• roelieboelie
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:35
Dit kun je toch gewoon aan personeelszaken / baas vragen....? Die kunnen het zo voor je opzoeken ;).

Lego steentjes kopen?!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een keer 5 weken in Amerika gezeten voor werk.
Vlucht, taxi en verblijf in corporate housing (appartement) werden betaald.
Lunch kreeg ik op werk :9 en voor persoonlijke uitgaven kreeg ik daily allowance, ongeveer 20 dollar per dag.
Per ongeluk had ik dat totaalbedrag in euro's gedeclareerd :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:48
Bij ons is het als volgt:

- Reiskosten worden vergoed door werk
- Hotel eerst zelf betalen, daarna declareren
- Reisuren worden ook vergoed, wanneer je hierdoor langer dan 8 uur werkt op een dag, wordt het niet uitbetaald, maar kun je in ruil daarvoor de uren op een andere dag vrij nemen (tijd voor tijd).
- Vrije tijd wordt uiteraard niet vergoed
- Voor kosten voor eten/drinken is er wat zakgeld, de hoeveelheid wordt bepaald door de reisbestemming

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

* Hoe is het bij jullie geregeld als je voor je werk een paar dagen weg van huis moet zijn?
Ik ben een paar jaar terug regelmatig naar België, Frankrijk en Spanje geweest voor mijn werk. Naar België ben ik gewoon heen en weer gereden (ik woon toch al vlak bij de grens), dat was met 1 uurtje enkele reis nog wel te doen.

Naar Frankrijk en Spanje ben ik op kosten van de zaak met het vliegtuig gegaan (vanaf Brussel Airport), en zijn de hotelovernachtingen voor mij betaald.

Meestal betrof het klussen van 2-5 dagen, soms ook maar een enkele dag (bij klussen in België).
* Ik ga ervan uit dat reis- en verblijfskosten door de werkgever wordt vergoed. Maar zijn er nog extra vergoedingen gebruikelijk?
Eventueel vergoeding voor gemaakte kosten voor eten/drinken (anders dan in het hotel), taxikosten van vliegveld naar hotel, en van het hotel naar de werklocatie etc, dat soort zaken word allemaal vergoed. Zolang je maar bonnetjes hebt.
* Hoe zit het met de tijd dat je niet werkt, maar ook weer niet naar huis kan (vanwege oa de afstand). Wordt dat vergoedt?
Uiteraard niet, zou wat zijn zeg ;)

Dat is gewoon vrije tijd, die je bijvoorbeeld kan gebruiken om ff de stad in te gaan, te winkelen etc :)

[Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 22-10-2010 10:54]

Virussen? Scan ze hier!

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-09 17:44

Apache

amateur software devver

Ik ken iemand die consequent 3 dagen/week naar Amsterdam moet om daar te overnachten/werken. Uiteraard krijgt hij nog een extra dagvergoeding omdat hij niet thuis kan zijn.

Ja ziet je vriendin/vrouw/kinderen niet, je kan thuis niet werken/klusjes doen, etc, daar mag wat mij betreft zeker iets tov staan. Anders zie ik niet in waarom je dat consequent zou doen als je er niet meer aan overhoud dan iemand die hetzelfde werk doet op 10min van zijn deur?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Zerveza
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-03-2013

Zerveza

DoS porfavor

ik ben al vanalles tegengekomen
- Vluchten betaald door werkgever (klant) of zelf betalen en declareren
- Hotel betaald door werkgever (klant) of zelf betalen
- Additonele kosten (e.g.: eten, drinken, taxi, internet, ...) vergoed op bonnetje, of vergoed door dagvergoeding
- Overuren / reistijd / non-werk tijd: meestal niet van toepassing bij salarisschaal van mensen die reizen

Dagvergoeding is meestal afhankelijk van het land en schommelde bij ons toen tussen de 60 en 160 euro. Daar kun je goed van eten.... ;-), meestal houdt je wat over, maar dat is zoals eerder vermeld tientjeswerk.

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 07:55
Van een vriend weet ik:
-Verblijf betaald
-reis betaald
-Reistijd geen idee
- Dagvergoeding €50 (daarvan eten en drinken betalen)

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:34
In het buitenland (Marokko, Ghana, Dubai etc) krijg ik een dagvergoeding naar gelang de valuta + een toelage.

In Nederland bij bijv. een curcus of bijenkomst een dagvergoeding van 4 nog wat, reiskosten worden volledig vergoed. Standaard kunnen we een lunch en indien later dan 19.00 ook een avondmaal vergoeding declareren.

Hotel in het buitenland wordt geregeld. Hotel in Nederland moet ik zelf aangeven of het ivm de reisafstand niet te doen is.

[Voor 11% gewijzigd door Cobb op 22-10-2010 16:32]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:29
Bij mij op het werk:
- Vliegreis vooraf geboekt en betaald bij travel agency door werkgever
- Hotel, zelf voorschieten, achteraf declareren
- Eten en drinken, zelf voorschieten, achteraf declareren
- Reistijd en verblijf, tijd buiten kantooruren voor eigen rekening, binnen kantooruren op klant schrijven. Nadrukkelijke aandrang om zoveel mogelijk buiten kantoortijd te reizen. (dus vaak zondag heen, of 's ochtends om 7 uur vlucht)
Ik ken iemand die consequent 3 dagen/week naar Amsterdam moet om daar te overnachten/werken. Uiteraard krijgt hij nog een extra dagvergoeding omdat hij niet thuis kan zijn.

Ja ziet je vriendin/vrouw/kinderen niet, je kan thuis niet werken/klusjes doen, etc, daar mag wat mij betreft zeker iets tov staan. Anders zie ik niet in waarom je dat consequent zou doen als je er niet meer aan overhoud dan iemand die hetzelfde werk doet op 10min van zijn deur?
Als je een type functie hebt waarbij het reizen erbij hoort ligt het mijns inziens anders dan wanneer je door managers die weinig rekeninghouden met je woonplaats dagelijks vanuit Limburg naar Amsterdam of vice versa wordt gestuurd. Zelf ga ik akkoord met bovenstaande voorwaarden omdat het een erg leuke klus is en ik ook minder interessant werk dicht bij huis kan doen. Als ik elke dag voor schijtwerk naar Groningen zou moeten, zou ik dat weigeren, tenzij het interessant wordt gemaakt.

Verder kan je trips naar het buitenland ook beschouwen als een privilege, er zijn genoeg functies waarbij je niet verder komt dan dezelfde cubicle-omgeving. Maar zo heeft iedereen z'n grens, het is een balans tussen wat je er voor krijgt en wat je inlevert die je zelf in de gaten moet houden.

[Voor 78% gewijzigd door PHiXioN op 22-10-2010 20:54]

• Floppus
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Vanaf vertrek van huis tot terugkomst is alles declarabel kwa reis/verblijf/voeding. Meer uren? Weekend reizen / werken? Je kan weekenddagen nog wel weer als vakantie terugkrijgen maar ik kom toch al niet door dagen heen, en voor de rest is het part of the job - niet dat het zo concreet gesteld is, maar dat is normaal bij bepaalde functies. Er wordt niet verwacht dat er >40 uur gewerkt wordt, er wordt verwacht dat ik mijn taken naar behoren uitvoer. Als dat de ene week in 32 uur gaat en de volgende in 44, of 200 of wat dan ook dan hoor je daar niemand over.

Kwestie van verantwoordelijkheid, wederzijds respect en flexibiliteit.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Rukapul

Moderator General Chat
Floppus schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:41:
Vanaf vertrek van huis tot terugkomst is alles declarabel kwa reis/verblijf/voeding.
Idem, wel met bepaalde dagmaxima maar daar kom je in de praktijk niet eens bij in de buurt. Ik tel m'n dubbeltjes (in alle valuta) vooraf en achteraf, trek daar de expliciet persoonlijke uitgaven vanaf en het saldo declareer ik. Moet wel voor een bepaald percentage aan bonnen kunnen overleggen, maar heb slechts eenmaal een disccussie met compliance gehad met als uitkomst dat alles uitbetaald is. Ik weiger toe te leggen op een dienstreis. Dat relateert sterk aan onderstaande:
Meer uren? Weekend reizen / werken? Je kan weekenddagen nog wel weer als vakantie terugkrijgen maar ik kom toch al niet door dagen heen, en voor de rest is het part of the job - niet dat het zo concreet gesteld is, maar dat is normaal bij bepaalde functies. Er wordt niet verwacht dat er >40 uur gewerkt wordt, er wordt verwacht dat ik mijn taken naar behoren uitvoer. Als dat de ene week in 32 uur gaat en de volgende in 44, of 200 of wat dan ook dan hoor je daar niemand over.
Uitbetalen: nope. Tijd voor tijd: nope. Een bureaucratisch declaratietool die het lastig maakt alles te declareren: check. Bureaucratische controle: check. Bureaucratisch zeuren bij <40 uur werken/aanwezig: check.

De bureaucraten regeren en het moderne werken zit er nog niet zo in zegmaar, maar ook daar valt mee om te gaan ;)
Kwestie van verantwoordelijkheid, wederzijds respect en flexibiliteit.
fixed :P

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-09 00:00
* MuddyMagical meld zich vanuit Lyon.

Ik ben hier op het moment aan het werk voor mijn werkgever. Bij mij is het zoals bij de meeste: Reiskosten en hotel vergoed. Eten en onkosten zoals taxi naar kantoor, etc worden vergoed. Ik geloof dat er ook nog een kleine vergoeding per dag is, maar daar heb ik nooit echt naar gekeken.

Morgen heb ik niets te doen dus duik ik de stad in. Dat is ook een soort vergoeding in mijn ogen. Ik ben hier nog nooit geweest en ik vind het wel leuk om Lyon eens een keer te zien (zonder de rellen dan).

404 error.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
MuddyMagical schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:12:
Morgen heb ik niets te doen dus duik ik de stad in. Dat is ook een soort vergoeding in mijn ogen. Ik ben hier nog nooit geweest en ik vind het wel leuk om Lyon eens een keer te zien (zonder de rellen dan).
Imho moet je erg opletten met dat soort uitspraken.

Als het echt incidenteel is, dan is het leuk om in een andere stad te zijn.
Als het structureel wordt, dan moet het wmb gewoon uit het salaris blijken of er moet een goede dagvergoeding tegenover staan.

Ik ken iemand die een half jaar lang 3 dagen per week in Parijs zat, dan is het niet echt meer een vergoeding om daar te zijn hoor. Dan gaat het niet thuis komen toch wel aan je relatie knabbelen

• tony1985
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-06-2019
Leuk Topic!

Werk zelf structureel ook zo'n 3 dagen per week in het buitenland. Is inherent aan deze baan.

voorwaarden:
- Alles zelf voor schieten met CC en zoek het maar uit. Geen declaratie tool, expenses komen soms alleen wat laat op de rekening. Voordeel van eigen CC is wel dat je een hele boel airmiles spaart.
- Geen extra buitenland vergoeding, wel een goed basis salaris.
- Uren? Gewoon werk afmaken. Soms werk je als een slaaf, soms heb je een paar dagen weinig te doen.

Verder vind ik het wel een privilege om zoveel wereld steden te kunnen zien. Je krijgt een kijkje in de bedrijfscultuur van andere landen. Ik denk dat dit ook een boost geeft aan je CV.

Ik vind het wel een groot minpunt dat je vriendin/vrienden minder ziet.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
tony1985 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:10:
voorwaarden:
- Alles zelf voor schieten met CC en zoek het maar uit. Geen declaratie tool, expenses komen soms alleen wat laat op de rekening. Voordeel van eigen CC is wel dat je een hele boel airmiles spaart.
- Geen extra buitenland vergoeding, wel een goed basis salaris.
- Uren? Gewoon werk afmaken. Soms werk je als een slaaf, soms heb je een paar dagen weinig te doen.
De laatste tijd ben ik niet meer zo vaak in het buitenland. Ik mis het soms wel een beetje omdat ik ter plekke altijd veel vrije tijd had en dus veel van de plaatselijke cultuur kon bewonderen. Privezaken mocht ik tot op zekere hoogte ook declareren. Tijdvulling/vrije tijd werd niet doorbetaald maar mocht bijvoorbeeld wel worden gedeclareerd zolang het binnen het redelijke viel (bezoek aan musea, taxikosten voor priveritten, bezoek aan lokale attracties, duurdere restaurants etc.). Ik denk dat mijn werkgever in dat opzicht erg gul is t.o.v. andere werkgevers. Toch verbaast het mij dat bijvoorbeeld daboytim in "Uitgaven voor zakenreizen en declaraties" zo slecht op pad wordt gestuurd.

Voorschieten doe ik met de CC, maar alleen omdat declaraties door de werkgever snel werden vergoed. Niet met het salaris aan het einde van de maand, maar gewoon meteen bij terugkomst. Anders had ik om een bedrijfscreditcard gevraagd, wat overigens wel mogelijk is. Voor sommige landen kreeg ik ook een voorschot mee. Het geeft een fijn gevoel dat je werkgever wel voor je klaar staat en met mij meedenkt in het extreme geval dat er calamiteiten zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 23-10-2010 13:10]

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

appie1985 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:18:
Binnenkort moet ik (voor het eerst) voor m'n werk een paar dagen naar het buitenland. Mijn vragen hierover:
  • Hoe is het bij jullie geregeld als je voor je werk een paar dagen weg van huis moet zijn?
  • Ik ga ervan uit dat reis- en verblijfskosten door de werkgever wordt vergoed. Maar zijn er nog extra vergoedingen gebruikelijk?
  • Hoe zit het met de tijd dat je niet werkt, maar ook weer niet naar huis kan (vanwege oa de afstand). Wordt dat vergoedt?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zit voor mijn werk doordeweeks in het buitenland, zo'n 100km van huis af, heb een auto van de zaak mee (incl tankpas, zonder eigen bijdrage), en alle hotelovernachtingen worden via het bedrijf geboekt en betaald, geldt ook voor het avondeten, ontbijt, drankjes etc.
Moet zeggen dat ik nog nooit zo goed heb kunnen sparen als nu :D, heb prive vrij weinig uitgaven (ja huur enzo loopt wel door natuurlijk).

[Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 23-10-2010 23:57]

• Floppus
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ja, dat is inderdaad ook zo; als je op weg bent wordt alles betaald en geef je dus een stuk minder uit. Verwarming staat uit, nauwelijks electra, geen douchegebruik, niet koken, geen eten kopen, geen woon-werkverkeerskosten, borreltje 's avonds wordt ook vergoed. Zelfs zonder extra vergoeding levert het een besparing op - voor mij als vrijgezel nog wat meer, tenzij mensen hier hun vriendin in een koud huis achterlaten :P

[Voor 3% gewijzigd door Floppus op 24-10-2010 10:52]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Floppus schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:52:
Ja, dat is inderdaad ook zo; als je op weg bent wordt alles betaald en geef je dus een stuk minder uit. Verwarming staat uit, nauwelijks electra, geen douchegebruik, niet koken, geen eten kopen, geen woon-werkverkeerskosten, borreltje 's avonds wordt ook vergoed. Zelfs zonder extra vergoeding levert het een besparing op - voor mij als vrijgezel nog wat meer, tenzij mensen hier hun vriendin in een koud huis achterlaten :P
Ik bespaar voornamelijk op eten, toch wel zo'n 50 euro per week (= 200 eur per maand), GWE loopt wel door ivm vriendin die thuis zit ;). Kon de afgelopen 2 maanden gemiddeld 850 euro naar mijn spaarrekening overboeken! O-) _/-\o_

• SlasZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:29
In mijn bedrijf wordt alles (vlucht / hotel / taxis) geregeld op voorhand door de mensen van HR.
Als extra krijgen we 35 euro per werkdag voor dichte bestemmingen (Belgie -> Luxemburg) of 50 euro voor alle andere bestemmingen. Afhankelijk van de situatie (hoe lang je blijft) krijg je nog 25 euro extra voor vervoer / eten / ...
Ik zit bijvoorbeeld voor 2 jaar in Dublin en krijg ik per gewerkte dag 75 euro extra. Dat tikt aardig aan :D

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bij mijn vorige werkgever was reistijd werktijd tot een maximum van 8 uur per enkele reis geloof ik. Hotel voorschieten vlucht werd geboekt/kon je zelf boeken via een webtool. Verder werden alle kosten gewoon betaald. Rekeningetje in de kroeg geen probleem.
Tja je bent van huis maar zeker als het niet vaak voorkomt is het wel leuk om met collega's een biertje te drinken enzo.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik reis eigenlijk altijd voor m'n werk.

Voor mij is het als volgt geregeld:
  • Vlucht geheel geregeld door bedrijf
  • Huur auto declareren na gebruik en dus zelf betalen via creditcard (bedrag is normaal eerder gestort dan dat
    het van de CC word afgeschreven).
  • Hotel geregeld door bedrijf maar gaat hetzelfde als de auto.
  • Eten: 60euro per dag. Als bij het hotel eten (ontbijt) is inbegrepen gaat er 9euro vanaf. Regelt de klant de lunch dan gaat er nog eens 16 vanaf. Dit omdat, de kosten worden doorberekend aan de klant.
  • Reistijd volledig betaald. Aantal uren is dus onbeperkt.
Extra vergoeding voor verblijf in het buitenland is wat moeilijker

Ongemakken toeslag
  • EU en doordeweeks 0.6% van basis maandsalaris per dag
  • EU weekend 2% per dag
  • Buiten EU altijd 2% per dag
Overnachten in buitenland (dus ook EU)
  • 2% van basis maandsalaris per nacht
Dus tezamen voor ongemak in het buitenland
  • Weekdag in de EU 2.6% van het basis maandsalaris per dag
  • Weekend of buiten EU 4% van basis maandsalaris per dag
Weet niet waar je naartoe gaat maar, nog wat tips:
  • Zorg voor een creditcard. MasterCard word 9/10 geaccepteerd. AmericanExpress is leuk voor de flyer-miles als je met SkyTeam vliegt.
  • Als je naar Afrika/Midden-oosten gaat. Koop een first-aid kit met injectie naalden. Ik heb altijd een set bij me. Dit voor het geval je behandelt moet worden. Setje is te koop op Schiphol.
  • Laatste geval ook vitamine pillen en eet alleen gekookte groente!

[Voor 28% gewijzigd door Steefph op 24-10-2010 18:08]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Cabbie_86
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09 18:35
Bij mij gaat het als volgt als application engineer:
  • De reis wordt geboekt bij een travel agency, hier heb ik geen kosten aan
  • Het hotel moet ik vooraf betalen met een Creditkaart op mijn naam maar met garantie van mijn werkgever.
Werken doordeweeks
  • Maandag t/m vrijdag indien > 8 uur, meeruren x 130%
  • Zaterdag, zondag en feestdag minimaal 8 uur, waarvan gewerkte uren x 130%, en overige uren x 100%
  • Scheidingstoelage: € 28,00 bruto per nacht
  • Indien er gewerkt wordt op varende schepen, platforms offshore en remote camps(= geïsoleerde omgeving) dan geldt een extra vergoeding:
  • Hardship allowance: € 33,00 bruto per nacht
Niet werken in het weekend en/of feestdagen op site
  • 8 uur x 100% per dag
  • Scheidingstoelage: € 28,00 bruto per nacht
    Indien er (niet) gewerkt wordt op varende schepen, platforms offshore en remote camps (= geïsoleerde omgeving) dan geldt een extra vergoeding:
  • Hardship allowance: € 33,00 bruto per nacht
Reisuren
  • Maandag t/m vrijdag indien > 8 uur, meeruren tot max. 12 uur tijd voor tijd
  • Zaterdag en zondag max. 12 uur tijd voor tijd.
Onze veldmensen hebben een gelijksoortige regeling maar dan wat voordeliger voor hun, zoals 150% bij overuren en 200% op feestdagen. daarnaast worden alle reisuren betaald met ook 125% overuren en 150% op zon en feestdagen.
Hier staat dan wel tegenover dat het salaris lager is dan de functie waar ik in werk.

Het is altijd wel leuk om naar andere landen te reizen, daarom heb ik ook (deels) voor deze functie gekozen. Ik ben afgelopen jaar niet al te vaak maar wel genoeg naar het buitenland geweest, zo'n 20 tripjes van gemiddeld 1 week. Het jammere is dat je toch maar weinig van het land wat je bezoekt ziet, aangezien je aankomt op het vliegveld -> hotel -> klant -> hotel -> vliegveld. soms heb je wel eens een weekendje vrij en kan je wat bezoeken in het land. Anderzijds zijn er ook dagen dat je gewoon niets te doen hebt, en alleen maar meekijkt naar wat andere mensen doen, wachten of alles loopt op rolletjes! Dat zijn de dagen waar ik van hou >:) .

PVOutput: 4200 Wp op SE3680H

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
PHiXioN schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:46:
Bij mij op het werk:
- Vliegreis vooraf geboekt en betaald bij travel agency door werkgever
- Hotel, zelf voorschieten, achteraf declareren
- Eten en drinken, zelf voorschieten, achteraf declareren
- Reistijd en verblijf, tijd buiten kantooruren voor eigen rekening, binnen kantooruren op klant schrijven. Nadrukkelijke aandrang om zoveel mogelijk buiten kantoortijd te reizen. (dus vaak zondag heen, of 's ochtends om 7 uur vlucht)
Dus je reistijd is eigen tijd?
Bizar! Jij gaat op zondag al van huis voor je baas en ziet daar niets voor terug?

Youtube: DashcamNL

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:44
dfrenner schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:09:
Dus je reistijd is eigen tijd?
Bizar! Jij gaat op zondag al van huis voor je baas en ziet daar niets voor terug?
Bij ons niet als je zondagavond vertrekt ofzo, maar we krijgen in princiepe vakantiedagen als we de 'hele' zondag wegzijn.

Daarnaast is dit wel iets wat over het algemeen bij een bepaalde functie hoort. Als jij vindt dat dit neit genoeg gecompenseerd wordt moet je natuurlijk in de eerste plaats bij je werkgever zijn. Bij ons is het ook min of meer op vrijwillige basis. Ik vind reizen leuk (nouja, niet het in het vliegtuig zitten natuurlijk, maar het ergens anders zijn), andere mensen niet, dus ik doe niet moeilijk over af en toe een weekenddag. En daar staat ook tegenover dat als ik een keer vrijdagochtendvroeg op Schiphol aankom de rest van de dag ook gewoon vrij ben.

https://niels.nu

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:13
Inderdaad. Vaak zijn er voor de lagere functies strakke regelingen en afspraken en is het hoger in de organisatie een stuk flexibeler. Er wordt dan verwacht dat je voor je werk wel eens overwerkt en dat dan vervolgens zelf compenseert door bijvoorbeeld een dag vrij te nemen.

Dit soort zaken moet je ook terug kunnen vinden in je functieomschrijving. Daar staat bij mij bijvoorbeeld in dat ik geen overuren kan schrijven. Daar staat wel tegenover dat ik alles mag declareren wat ik redelijk acht.

[Voor 32% gewijzigd door BCC op 27-10-2010 17:10]

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
* johnnyv.nl meldt zich vanuit Penang, Maleisië

Je moet natuurlijk náást al de vergoedingen je ook beseffen wat de ervaring, zeker van werken en wonen in een andere cultuur, met je doet. Zowel qua werk/op je CV als voor je eigen persoon is het (imho) een bijzondere ervaring om te mogen/moeten reizen voor je werk. Je leert andere culturen écht kennen (niet ala vakantiereisjes van Fox ofzo), je leert een hoop bij qua zelfstandigheid, zelfvertrouwen e.d. (jezelf redden in den vreemde)

Tuurlijk er mag wat tegenover staan qua geld, maar dat is voor mij niet de drijfveer waarom ik hier zit.

(zoals het er nu naar uit ziet wordt het regelmatig voor enige weken naar Maleisië, Singapore en de VS)

[Voor 8% gewijzigd door pagani op 27-10-2010 18:02]

Amiga CD32 collectie op V&A NES collectie op V&A

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik verblijf vaak in het buitenland voor mijn werk. Meestal 1-2 dagen binnen de EU, en een dag of 5 als het in de US is.

Vergoed wordt:
  • Alle reiskosten
  • Alle verblijfskosten (goed hotel, 4 sterren+)
  • Alle ontbijten, lunches en diners
  • Drankjes, in het redelijke
  • Eventuele autohuur voor uitstapje buiten werkzaamheden
Niet betaald, de rest. Dus ook geen extra salaris o.i.d. Aangezien ik alleen op leuke locaties/steden kom, geen probleem voor mij. Daarbij lig ik altijd in tophotels en ik eet ik mooie restaurants. Ik vind het prima. Ik heb nu 10 maanden een functie gehad zonder reizen, en ga snel weer terug (per 1 jan) naar een functie met reizen. Ik mis het :)

[Voor 19% gewijzigd door PWM op 27-10-2010 18:23]

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:51

Bommes

Capo del formaggio

Mijn vorige werkgever:

Hotels op rekening (indien geaccepteerd) of afrekenen met creditcard van de zaak.
Alles vergoed, kamer, eten, drinken, internet kosten (prepaid kaartjes van t-mobile o.i.d.)
Indien hotel geen bar of eet mogelijkheid heeft dan geld ook de "alles vergoed" regeling voor bars/eettenten.
Na overnachting lunch ook altijd vergoed (pakketje mee uit hotel of ergens even lunchen).
GSM van de zaak en alle gevoerde gesprekken (ook prive gesprekken) werden zonder opmerkingen betaald.

De uren:
Werk en reis uren werden altijd betaald (of tijd voor tijd regeling).
Geen maximum daaraan, werkdagen (inclusief reizen) waren soms 15uur of meer.
Ritje Luxemburg stad met de aanhanger + inrichten complete werkplaats loopt wel op in de uurtjes..:)

Huidige werkgever:
In de basis de zelfde regeling, alles vergoed.
Credit card van de zaak, hotels zelf regelen.
Parkeren, koffie, tol en dergelijke zaken zelf voorschieten en onbeperkt vergoed.

uren vergoeding is wel anders nu.
Er wordt verschil gemaakt in reis en werk uren (lagere vergoeding voor reis uren).

Bij huidige werkgever en bij de vorige was er geen extra dag vergoeding omdat je/ik "van huis" bent/was.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Anoniem: 35872
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Leuk dat mijn topic nog in de openingspost staat.

Mijn situatie:
- Vliegticket word van te voren vergoed, indien met auto heb ik europese tankcard.
- Hotel en eten betaal ik zelf en declareer ik achteraf (3 maaltijden per dag tot max 50 euro totaal per dag). (Hotel tot maximaal 100 euro per nacht excl ontbijt)
- Reizen buiten werktijden word 50% vergoed - aftrek van je standaard reistijd naar je vaste lokatie
- Overuren worden normaal vergoed volgens CAO,

- Indien nodig kan ik een voorschot krijgen van max 500 euro voor hotel en eten.

Vaak reis ik gewoon tijdens kantoortijden, en overwerk komt veel voor. (maarja dom vooruit kijken in een hotel is ook niets).
Tot nu toe ben ik max 3-4 dagen weg geweest, het bevalt mij redelijk, al zit ik liever thuis bij de vrouw. Straks vanaf januari ben ik weer gemiddeld 1x per maand weg voor 2-3 dagen, en zie er best wel tegenop. Het werk is leuk maar ben sindskort vader en ben bang dat ik mijn gezin veel ga missen.
Maarja dat zie ik volgend jaar wel.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee