Hey,
Ik wil binnenkort enkele extra sensoren toevoegen, zoals raam-/deursensoren, camera…maar eerst zijn rookmelders aan de beurt. Ik zou graag mijn oude rookmelders vervangen door smart-exemplaren, zodat ik ook een seintje krijg wanneer ik niet thuis ben.
Mijn huidige (basic) setup
Google Nest Protect
Maar mogelijk hebben jullie andere ervaringen?
Many thanks!
Ik wil binnenkort enkele extra sensoren toevoegen, zoals raam-/deursensoren, camera…maar eerst zijn rookmelders aan de beurt. Ik zou graag mijn oude rookmelders vervangen door smart-exemplaren, zodat ik ook een seintje krijg wanneer ik niet thuis ben.
Mijn huidige (basic) setup
- 1 x Aeotec SmartThings Hub V3 Z-Wave + Zigbee (hub)
- 1 x Aeotec SmartThings Motion Sensor - Zigbee
- 1 x AduroSmart ERIA® E27 lamp Flame - 2200K - warm licht – Zigbee
- 3 x Ikea Tradfri stopcontacten
Google Nest Protect
- Prijzig, model V2 al jaren oud dus V3 onderweg?, WiFi nodig, microfoon (Google vertrouwen).
- Zou wel goed werken, weinig vals alarm, looplicht.
- Heeft eigen hub nodig, iets meer meldingen van vals alarm maar nog redelijk denk/hoop ik.
- Prijzen lopen erg uit elkaar: op Amazon DE vind je de controller al voor €57 maar dat is dan een versie voor Duitsland/Oostenrijk. Anders betaal je €99. Waarin zou het verschil zitten?
- Was een kandidaat maar heeft WiFi nodig.
- Ziet er eenvoudig en goed uit, maar beperkte ervaringen te vinden.
- Fibaro homecenter nodig om alle functies te gebruiken, die homecenter is duur en niet eenduidig positieve feedback. Vraag is of de werking zonder homecenter volstaat.
Maar mogelijk hebben jullie andere ervaringen?
Many thanks!