Grappig, komt ongeveer overeen met deze site: https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxICde2xnis schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:37:
Ik was toch even benieuwd naar de verdeling tussen team blauw en team zwart op dit forum. Ben daarom zo vrij geweest om rechtsboven in de sheet een procentuele en absolute counter te maken. Team zwart wint onder de Tweakers :-)
Spanning is nu wel hoog! Excel ingevuld en al tijdje bijgehouden. 11 augustus besteld en kijk elke 10 min. of er al een mailtje binnenkomt. Hangt nogal wat vanaf aangezien mijn huidige private lease binnenkort afloopt en dan wel een auto nodig heb. Anders moet ik nog iets regelen. Maakt mij niet eens meer uit of ie zwart of blauw is als die maar snel geleverd kan worden. Als ik bericht krijg ga ik vragen of het toch niet sneller gaat als ik om op kan halen ipv leveren ook al moet ik dan naar de Randstad afreizen.
Houd ook je spam in de gaten!FBO schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:36:
Spanning is nu wel hoog! Excel ingevuld en al tijdje bijgehouden. 11 augustus besteld en kijk elke 10 min. of er al een mailtje binnenkomt. Hangt nogal wat vanaf aangezien mijn huidige private lease binnenkort afloopt en dan wel een auto nodig heb. Anders moet ik nog iets regelen. Maakt mij niet eens meer uit of ie zwart of blauw is als die maar snel geleverd kan worden. Als ik bericht krijg ga ik vragen of het toch niet sneller gaat als ik om op kan halen ipv leveren ook al moet ik dan naar de Randstad afreizen.
Ik zie nu mijn VIN op mijn accountoverzicht en mijn status is van "gereserveerd" naar "order bevestigd" gegaan. Zou ik nu dan eindelijk gebeld worden? Ik kreeg de mail al op 5 oktober...
Ohhh spannend, deze stap is voor mij nieuw! Hoor ik voor het eerst, maar het klinkt logisch jaoldostofjas schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:05:
Ik zie nu mijn VIN op mijn accountoverzicht en mijn status is van "gereserveerd" naar "order bevestigd" gegaan. Zou ik nu dan eindelijk gebeld worden? Ik kreeg de mail al op 5 oktober...

@oldostofjas : voor mij geldt hetzelfde, VIN zichtbaar en status “Order bevestigd”. Hoop dat ze vandaag bellen :)….
Of wil dit zeggen, dat de auto's nog op trasnport moeten vanuit China? Neem aan dat de VIN nummers beschikbaar komen zodra de auto's van de band rollen.
Of kan iemand hier aan een VIN nummer zien of ze al op kenteken staan?
Nee, niet in lijn met de excel sheet en eerdere ervaringen (hier en Facebook groepen). Ze zullen het wel wat drukker hebben met afhalen dus afspraken inplannen zal wat vertraagd zijn.arjan571 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:41:
Of wil dit zeggen, dat de auto's nog op trasnport moeten vanuit China? Neem aan dat de VIN nummers beschikbaar komen zodra de auto's van de band rollen.
Kan je zelf niet bellen voor een afspraak?
Wel eens verhalen gelezen van mensen die telefoongesprek hebben gemist en dan terugbellen: klantenservice weet dan van niks. Dus dat zal via een andere route lopen (ja I know, gek gedoe al die systemen). Maar kortom: nee is niet mogelijk (of iemand moet het nu proberen, dan is het antwoord geüpdatet).Tremio schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:53:
Kan je zelf niet bellen voor een afspraak?
Hi Guys,
Ik ben gisteren achter deze topic gekomen en had zelf een zwarte zonder trekhaak (m2m) besteld op 8 juli.
Enig idee wanneer ik een bevestiging kan ontvangen?
P.s. complimenten voor de excel sheet.
Ik ben gisteren achter deze topic gekomen en had zelf een zwarte zonder trekhaak (m2m) besteld op 8 juli.
Als je de Excel sheet bekijkt dan zou je verwachten dat je eind september iets gehoord zou moeten hebben. Er is ook wel eens aangegeven dat een e-mail in de SPAM verzeild kan raken.A_s schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:56:
Hi Guys,
Vul ook zelf de Excelsheet aan, hoe meer data hoe robuuster de informatie en conclusies de we eruit trekken.
Wat houd het eerste veld in JA/NEE van het excel sheet.FBO schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:09:
[...]
Als je de Excel sheet bekijkt dan zou je verwachten dat je eind september iets gehoord zou moeten hebben. Er is ook wel eens aangegeven dat een e-mail in de SPAM verzeild kan raken.
Vul ook zelf de Excelsheet aan, hoe meer data hoe robuuster de informatie en conclusies de we eruit trekken.
En hoe sla ik mijn input op in de onedrive?
[ Voor 6% gewijzigd door arjan571 op 13-10-2022 14:18 ]
Betekent trekhaak ja/nee. Ik heb de kolomkop aangepast, het begon een beetje een rommeltje te wordenarjan571 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:16:
[...]
Wat houd het eerste veld in JA/NEE van het excel sheet.
En hoe sla ik mijn input op in de onedrive?
Niet als je filtert op zwart, zonder trekhaak. Lijkt erop dat bestellingen rond eind juni nu de verlossende mail beginnen te krijgen. Ik heb zelf op 28 juni besteld (zwart M2M zonder trekhaak), verwacht deze of komende week toch wel een mailtje te ontvangen.FBO schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:09:
[...]
Als je de Excel sheet bekijkt dan zou je verwachten dat je eind september iets gehoord zou moeten hebben. Er is ook wel eens aangegeven dat een e-mail in de SPAM verzeild kan raken.
Heb mijn gegevens ook in de sheet gezet.
Bovenstaande had ik via mail aangekaart bij L&C. Ik kreeg een mail terug dat er een ander, voor mij onbekend mailadres aan m'n order gekoppeld stond. Dus gebeld maar aan de telefoon zeggen ze dat m'n mailadres wel goed is. Daar geven ze aan dat het zou kunnen dat m'n order niet te zien is omdat het een zakelijke order is en dat net iets anders gaat blijkbaar. Wel konden ze me vertellen dat er een 2022 VIN aan m'n order is gekoppeld maar nog geen kenteken. Hij gaf aan dat het dan zou kunnen dat de auto nog vanuit België moet komen. Maar goed nieuws dus. Ik heb ook een VIN nummer. Ik zal de excel lijst aanpassen. Nu wachten op het telefoontje.DJ1978 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:24:
5 juli besteld, Blauw met trekhaak, M2M zakelijk. Als ik inlog dan zie ik m'n order niet. Bij betaalgeschiedenis staat dat ik geen order heb. Als ik mail en bel dan zeggen ze dat de order in orde en akkoord is. Ze zouden dit nu gaan escaleren naar de technische dienst. Er wordt ook nog steeds 5 a 6 maanden gezegd qua levering maar als ik de sheet zo zie heb ik het gevoel dat ik elk moment gebeld zou kunnen worden.
Na de aanvraag ook nooit een bestellink ofzo ontvangen maar kreeg van een medewerker een pdf contract dat ik digitaal moest tekenen, dat heb ik gedaan. Een maand later, dus op 5 juli bevestigde die medewerker dat de order akkoord was.
Nou ja, heel verhaal maar moraal is dat ik dus nog vol spanning zit te wachten en het me nog steeds niet helemaal lekker zit dat ik m'n order niet kan zien online
In het andere Lynk&Co topic zie ik dat er ook auto's geswapt worden (oudere modellen voor het 2022 model). Er schijnt aangegeven te zijn dat auto's dan al wel 30.000 KM en/of min. 1 jaar oud moeten zijn.
Als dat waar blijkt te zijn dan zal dat ongetwijfeld negatief uitpakken voor een snelle levering van auto's aan nieuwe klanten.
Vanuit een commercieel perspectief lijkt het mij beter om eerst nieuwe klanten aan te haken maar ik weet ook niet waarom er nu al geswapt moet worden.
Als dat waar blijkt te zijn dan zal dat ongetwijfeld negatief uitpakken voor een snelle levering van auto's aan nieuwe klanten.
Vanuit een commercieel perspectief lijkt het mij beter om eerst nieuwe klanten aan te haken maar ik weet ook niet waarom er nu al geswapt moet worden.
Het staat ook gewoon op de site, dat je na een bepaald moment (exacte criteria zijn wat onduidelijk maar het gaat natuurlijk om km/leeftijd zoals je zegt)FBO schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:59:
In het andere Lynk&Co topic zie ik dat er ook auto's geswapt worden (oudere modellen voor het 2022 model). Er schijnt aangegeven te zijn dat auto's dan al wel 30.000 KM en/of min. 1 jaar oud moeten zijn.
Wat betreft het commerciële, dat betwijfel ik, wij hebben wetende dat er een levertijd werd gegeven van 5 mnd 'gewoon' besteld, alles eerder is dus een plus. Voor bestaande klanten is het natuurlijk harstikke mooi dat je, zeg na een jaar, een 'vernieuwde' (nergens staat namelijk nieuwe, je zou dus ook een 3mnd oude kunnen krijgen bijv) auto krijgt. Vanuit klantenbinding natuurlijk helemaal top. De 'ouden' gaan verkocht worden, dus die brengen ook nog wel aardig wat op (geen idee wat ze voor een jong gebruikte vragen maar ik denk nog wel aardig wat) en ze hebben er geen onderhoud aan.
11 en 12 okt zijn er weer 26 blauwen op kenteken gezet, dus 't blijft wel gestaag doorlopen... :-)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ik heb weer een nieuwe status in mijn profiel: "De auto komt eraan". Ondertussen nog steeds niet gebeld...
Lol, ik blijf in verbazing van de stappen die er eigenlijk zijn. Maar dit is wel exciting! Dan staat je order iig niet stil, hopelijk krijg je vandaag een belletje!oldostofjas schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:09:
Ik heb weer een nieuwe status in mijn profiel: "De auto komt eraan". Ondertussen nog steeds niet gebeld...
Ik vond je niet in de sheet volgens mij..... zelf een blauwe besteld op 24-9-22 besteld en ik heb de indruk dat het aantal bestellingen afneemt (in augustus en september minder was dan mei, juni en juli) en het aantal leveringen toeneemt..... maw dat de levertijd korter wordtMakaash schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:24:
Vandaag gebeld, 28 oktober thuis afgeleverd!
Dat ging toch wel flink sneller dan verwacht!
Hij staat wel in de sheet. 74 dagen wachttijd, dat is inderdaad supersnel.DutchyR schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:09:
[...]
Ik vond je niet in de sheet volgens mij..... zelf een blauwe besteld op 24-9-22 besteld en ik heb de indruk dat het aantal bestellingen afneemt (in augustus en september minder was dan mei, juni en juli) en het aantal leveringen toeneemt..... maw dat de levertijd korter wordt
Goed om te horen Makaash! Ik zie dat die bij jou thuis wordt geleverd. Is er nog besproken of ophalen in Diemen sneller zou gaan? Ikzelf laat hem ook thuis bezorgen maar gezien ik wel enige haast heb vraag ik me af of het proces op die wijze versneld kan worden.Makaash schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:24:
Vandaag gebeld, 28 oktober thuis afgeleverd!
Dat ging toch wel flink sneller dan verwacht!
Thuisbezorgen wordt door de Volvo-dealer gedaan. Dat betekent dat de auto na rijklaar maken niet terug hoeft naar Lynk&Co en dat ze daar geen afspraak hoeven in te plannen. Ik denk dus dat thuis af laten leveren sneller gaat.FBO schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
Goed om te horen Makaash! Ik zie dat die bij jou thuis wordt geleverd. Is er nog besproken of ophalen in Diemen sneller zou gaan? Ikzelf laat hem ook thuis bezorgen maar gezien ik wel enige haast heb vraag ik me af of het proces op die wijze versneld kan worden.
Hey,FBO schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
Goed om te horen Makaash! Ik zie dat die bij jou thuis wordt geleverd. Is er nog besproken of ophalen in Diemen sneller zou gaan? Ikzelf laat hem ook thuis bezorgen maar gezien ik wel enige haast heb vraag ik me af of het proces op die wijze versneld kan worden.
Opportunist als ik ben heb ik dat inderdaad gevraagd. Helaas was dat niet mogelijk omdat het twee volledig losstaande orderprocessen zijn is wat me verteld werd, en die ook niet meer te koppelen waren op dat moment.
De auto's die afgeleverd worden komen ook vanaf een ander punt. In mijn geval de volvo dealer in Den Bosch.
3 augustus een blauwe zonder trekhaak besteld, vandaag gebeld om 26 oktober af te halen ! 🤞🏼🍀
Dat dacht ik ook wel, eenmaal een bepaalde keuze gemaakt is dat niet meer terug te draaien. Die flexibiliteit zit niet in dit concept. Dat is verder ook begrijpelijk.Makaash schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Hey,
Opportunist als ik ben heb ik dat inderdaad gevraagd. Helaas was dat niet mogelijk omdat het twee volledig losstaande orderprocessen zijn is wat me verteld werd, en die ook niet meer te koppelen waren op dat moment.
De auto's die afgeleverd worden komen ook vanaf een ander punt. In mijn geval de volvo dealer in 's-Hertogenbosch.
Denk dat de mijn ook vanuit de dealer van 's-Hertogenbosch gaat komen.
Update 17 nov: De mijne komt dus juist niet uit 's-Hertogenbosch maar vanuit de dealer in Zaltbommel.
[ Voor 8% gewijzigd door FBO op 17-11-2022 13:19 ]
Ik op 4 augustus maar nog geen telefoontje gehad....Toledo08 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:08:
5 augustus een blauwe zonder trekhaak besteld, vandaag gebeld om 26 oktober af te halen ! 🤞🏼🍀
Volgens de sheet 3 augustus 👀. Maar ze slaan je heus niet over hoor! Wellicht dat ze bellen op volgorde van aanvraag kenteken (?) als er bijvoorbeeld verschillende dealers auto’s klaarmaken kan de ene dealer sneller zijn dan de ander.arjan571 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:53:
[...]
Ik op 4 augustus maar nog geen telefoontje gehad....
Ik heb wel het idee dat als je er 'snel' eentje wilt hebben je een blauwe moet hebben 😉
Nou eindelijk zeg! En dat is nog best snel dat je hem kan ophalen 🥳oldostofjas schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:33:
Net gebeld, 24 oktober ophalen!
Vond ik ook!Skybox_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Nou eindelijk zeg! En dat is nog best snel dat je hem kan ophalen 🥳
Vandaag verschillende emails gekregen.
We mogen de auto 24 oktober ophalen:strip_exif()/f/image/5oCAuTyD4LlDgtfIgnhj20Zb.jpg?f=fotoalbum_large)
We mogen de auto 24 oktober ophalen
:strip_exif()/f/image/5oCAuTyD4LlDgtfIgnhj20Zb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m3kWdSCOA5ZfbC0FNq2b0w5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 83% gewijzigd door Jansen1404 op 14-10-2022 21:38 . Reden: Fotos toegevoegd ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Vaeriah op 19-01-2024 18:20 . Reden: . ]
Dankjewel voor die gene die mijn gegevens in de Exel sheet bijwerkt!
Super!
Super!
Op 13 oktober onze lynk en co m2m besteld
Zwart met trekhaak.
En nu is het grote wachten begonnen
Zwart met trekhaak.
En nu is het grote wachten begonnen
De lijst is er niet meer ??Jansen1404 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:50:
Dankjewel voor die gene die mijn gegevens in de Exel sheet bijwerkt!
Super!
Ik kreeg ook al vage meldingen. Ik moet nu weg, maar als ik thuiskom ga ik erachteraan.
Hij was inderdaad verdwenen. Geen idee hoe dat kan. Ik heb mijn offline bestand opnieuw gedeeld, maar het kan zijn dat de laatste wijzigingen daar niet in verwerkt zijn.
Dit is de link: https://1drv.ms/x/s!AmjeU5lm0Il60kqQOI1aGOyK0Y7_?e=ztB6Go
Misschien kan de beheerder dit onderaan het topic ook even aanpassen.
Dit is de link: https://1drv.ms/x/s!AmjeU5lm0Il60kqQOI1aGOyK0Y7_?e=ztB6Go
Misschien kan de beheerder dit onderaan het topic ook even aanpassen.
Ook mijn eerste klantenservice-contact gehad. Ik heb afgelopen vrijdag een ophaalafspraak gemaakt en toen gaven ze aan dat ik een e-mail zou krijgen. Die kwam maar niet. En ik zag in screenshots hierboven dat je die meteen zou moeten krijgen. Vanmorgen dus maar even gebeld. Ik kreeg eerst een aardige dame aan de telefoon. Die kon in ieder geval bevestigen dat de afspraak stond. Dat was al fijn, maar zij vond dat ik die mail ook gewoon moest krijgen, dus verbond ze me door met de administratie. Daar kreeg ik een aardige jongen aan de lijn en die zag meteen waarom de mail niet verstuurd was (al is dat mij niet duidelijk geworden) en met een druk op de knop had ik hem alsnog in mijn mailbox.
Nu met een gerust hart wachten tot maandag
.
Nu met een gerust hart wachten tot maandag
Dan hebik het niet goed ingevuld blijkbaar, maar ik heb m op 04-08 besteld en op 10-10 de 2e mail gehad, We hebben je order ontvangen en ik heb al een VIN nummer kunnen achterhalen.Skybox_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Volgens de sheet 3 augustus 👀. Maar ze slaan je heus niet over hoor! Wellicht dat ze bellen op volgorde van aanvraag kenteken (?) als er bijvoorbeeld verschillende dealers auto’s klaarmaken kan de ene dealer sneller zijn dan de ander.
Misschien kun je het Excel sheet aanpassen?
Heb een blauwe besteld zonder trekhaak.
En nog steeds geen telefoon gehad en kan ook nog steeds niets zien op mijn persoonlijke pagina, behalve dat ik er 1 besteld heb.
[ Voor 9% gewijzigd door arjan571 op 17-10-2022 11:00 ]
Bij mij is er weer een status update: van “is gereserveerd (sinds vorige week maandag, 10 okt)” naar “order bevestigd” en VIN nummer in UI zichtbaar (voorheen alleen via de json file). Dus in lijn met @oldostofjas zou dat moeten betekenen dat het belletje dichtbij is!
Op de dag dat je status wijzigt naar "De Auto komt eraan" bellen zeSkybox_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:59:
Bij mij is er weer een status update: van “is gereserveerd (sinds vorige week maandag, 10 okt)” naar “order bevestigd” en VIN nummer in UI zichtbaar (voorheen alleen via de json file). Dus in lijn met @oldostofjas zou dat moeten betekenen dat het belletje dichtbij is!
Als we dit allemaal hadden geweten hadden we het ook in de sheet gezet
[ Voor 20% gewijzigd door oldostofjas op 17-10-2022 12:41 ]
Had even terug zitten scrollen en zag inderdaad dat jij de volgende dag de “besteld” status kreeg en later op de dag je belletje. Maar inderdaad, lijkt erop dat het allemaal een beetje anders gaat dan voorheen. Want toen werd je vrij snel (dag zelf of erna) gebeld na het e-mailtje. Dus de sheet is goed voor zo, heb zelf voor de fun een opmerking geplaatst met de status update 😄.oldostofjas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:36:
[...]
Op de dag dat je status wijzigt naar "De Auto komt eraan" bellen ze. Dat was bij mij één dag na de status die jij nu hebt.
Als we dit allemaal hadden geweten hadden we het ook in de sheet gezet. Maar dan moet je wel elke dag je status in de gaten houden, gaat ook wat ver.
Stiekem hoop ik toch op een belletje vandaag 👀
28 juni besteld
29 september bericht over levering
Vandaag (17 oktober) ontvangen.
De medewerker van L&C gaf aan dat hij vermoedt, dat de leveringen nu sneller gaan, omdat de huidige batch waarschijnlijk in eerste instantie voor rusland bedoeld was.
De medewerker van L&C gaf aan dat hij vermoedt, dat de leveringen nu sneller gaan, omdat de huidige batch waarschijnlijk in eerste instantie voor rusland bedoeld was.
Ben zojuist gebeld!
7 augustus bestelling geplaatst: huur, blauw zonder trekhaak
10 oktober mail ontvangen: "We hebben je order ontvangen!" en status change naar "gereserveerd"
17 oktober status change: "order bevestigd"
17 oktober rond 13u belletje
27 oktober ophalen in Diemen
🥳
10 oktober mail ontvangen: "We hebben je order ontvangen!" en status change naar "gereserveerd"
🥳
Ik zie nu dit staan, zit gespannen naast de telefoon ;-)Skybox_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:02:
Ben zojuist gebeld!
🥳
:strip_exif()/f/image/ZBGPtmnSynoMhohMHrgDvyPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Spannend! Is je order status bij betaalgeschiedenis ook al aangepast?arjan571 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:55:
[...]
Ik zie nu dit staan, zit gespannen naast de telefoon ;-)
[Afbeelding]
Staat er binnenkort een Rus voor de deur om zijn auto te claimenKdk739 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:58:
28 juni besteld
Skybox_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Spannend! Is je order status bij betaalgeschiedenis ook al aangepast?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mFAHqzmG5kCOujMrdRaCqWb4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BRxAMrjap9jQdotlpiKijj6L.jpg?f=user_large)
Dan is de besteltijd vooral afhankelijk van de beschikbare auto's en niet van het aantal beschikbare medewerkers in Diemen.Kdk739 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:58:
28 juni besteld
Lekker binnen 3mnd, ik heb 'm 24 sept besteld en hoop op binnen 2mnd en dan maar de Russische versie:-)Skybox_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:02:
Ben zojuist gebeld!
🥳
Ter info: vorige week (10 okt) werd de status van mijn bestelling aangepast naar "gereserveerd", een of twee dagen later naar "order bevestigd" en vanochtend naar "de auto komt er aan". Ik wacht nog op een belletje.
Update van vandaag:DenFT schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:53:
Vanochtend e-mail ontvangen "We hebben je order ontvangen". VIN is toegewezen en een N nummer.
Besteld op 18 augustus
Zwart met trekhaak
sheet aangepast
- vanochtend is de status is aangepast van "gereserveerd" naar "order bevestigd"
- vanmiddag gebeld voor een afspraak om de auto op te komen halen. Dat gaat gebeuren op vrijdag 4 november.
Sheet lijkt niet meer beschikbaar, pas ik aan zodra ik er weer bij kan
[ Voor 42% gewijzigd door DenFT op 18-10-2022 13:42 ]
Yes eindelijk! Vandaag is mijn orderstatus gewijzigd naar 'gereserveerd' en kan ik mijn VIN zien (2022 model). Net ook een mail ontvangen, ben benieuwd wanneer ik gebeld word.
Sheet heb ik net aangepast, had 28 juni een zwarte besteld zonder trekhaak (m2m).
Sheet, voor degene die hem niet meer kan terugvinden: https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=7A89D0669953DE68!10570&ithint=file%2cxlsx&authkey=!AJA4jVoY7IrRjv8
Sheet heb ik net aangepast, had 28 juni een zwarte besteld zonder trekhaak (m2m).
Sheet, voor degene die hem niet meer kan terugvinden: https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=7A89D0669953DE68!10570&ithint=file%2cxlsx&authkey=!AJA4jVoY7IrRjv8
Yes, status bijgewerkt naar gereserveerd! 28 juni besteld Zwart zonder trekhaak. Ga de sheet bijwerken :-)
N in de Vin dus 2022 model!
[ Voor 13% gewijzigd door dennisvvugt op 18-10-2022 14:04 ]
Zojuist telefoontje gehad! 27 oktober ophalen. Zwart zonder trekhaak.
In september zijn er relatief veel nieuw auto's tenaam gesteld
Hoeveel tijd zit er tussen de datum tenaamstelling en datum telefoontje?
Iemand enig idee?
https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC
Iemand enig idee?
Ik werd gisteren gebeld (ook kenteken gevraagd) en die was dezelfde dag geregistreerd. Tenaamstelling is nog niet eens te zien in RDW. Ophalen is de 27steDutchyR schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:25:
In september zijn er relatief veel nieuw auto's tenaam gesteld
Iemand enig idee?
Vandaag de mail ontvangen "We hebben je order ontvangen " . Nu kan ik de gedachte van begin 2023 wel loslaten :-)Kaaks2022 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:30:
[...]
Een blauwe besteld op 25-08 en ik probeer nog steeds de gedachten vast te houden dat ik pas begin 2023 aan de beurt ben , maar met dit soort berichten wordt het steeds moeilijker :-) .
Dat zijn goede berichten. Ik kom nagenoeg een plekje na jou op de lijst (besteldatum: 01/07) dus ik verwachtdennisvvugt schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:02:
Yes, status bijgewerkt naar gereserveerd! 28 juni besteld Zwart zonder trekhaak. Ga de sheet bijwerken :-)
vandaag
ook een statuswijziging. Ik hou het vanaf nu strak in de gaten, hahaha.Ow Nice.. Jij was een een beetje mijn benchmark, aangezien je voor mij was in 't excel lijstje..Kaaks2022 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:58:
[...]
Vandaag de mail ontvangen "We hebben je order ontvangen " . Nu kan ik de gedachte van begin 2023 wel loslaten :-)
(blauw, zonder trekhaak dan)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Vindt het nogal moeilijk te verkroppen dat alles behalve de zwarte zonder trekhaak zo snel lijkt te gaan. Allerlei figuren die ruim na mij besteld hebben krijgen nu bevestigingen. Ik zit echt te springen om die auto.
Stille hoop dat het nu wat sneller gaat met die zwarte zonder trekhaak, wordt wel echt spannend.
Achteraf had ik beter een blauwe kunnen kiezen want de kleur maakte mij nog niet eens zoveel uit.
Desalniettemin ben ik uiteraard blij dat andere zo snel hun auto krijgen, dat wil ik ze zeker niet ontnemen.
Stille hoop dat het nu wat sneller gaat met die zwarte zonder trekhaak, wordt wel echt spannend.
Achteraf had ik beter een blauwe kunnen kiezen want de kleur maakte mij nog niet eens zoveel uit.
Desalniettemin ben ik uiteraard blij dat andere zo snel hun auto krijgen, dat wil ik ze zeker niet ontnemen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GMSGbSlD5k20s5fbj84J9E7J.gif?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door FBO op 18-10-2022 15:44 ]
[Afbeelding]
[/quote]
Hoop voor je dat de volgende batch voornamelijke zwarte zullen zijn .
[/quote]
Ik snap je heel goed , Ik heb 2 maanden getwijfeld over de kleur en qua levertijd de juiste keuze gemaakt .FBO schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:43:
Vindt het nogal moeilijk te verkroppen dat alles behalve de zwarte zonder trekhaak zo snel lijkt te gaan. Allerlei figuren die ruim na mij besteld hebben krijgen nu bevestigingen. Ik zit echt te springen om die auto.
[Afbeelding]
Hoop voor je dat de volgende batch voornamelijke zwarte zullen zijn .
[ Voor 20% gewijzigd door Kaaks2022 op 18-10-2022 15:56 ]
Idd gaat vast niet lang meer duren!M0202 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Dat zijn goede berichten. Ik kom nagenoeg een plekje na jou op de lijst (besteldatum: 01/07) dus ik verwachtvandaag
ook een statuswijziging. Ik hou het vanaf nu strak in de gaten, hahaha.
Hier ook vandaag eindelijk de mail “we hebben je order ontvangen” en status in de app veranderd in gereserveerd en via het trucje te zien dat het een 2022 model betreft🙏Nu wachten op het verlossende belletje voor de ophaalafspraak!#happy
Besteld op 28 juni/ zwart zonder trekhaak
Besteld op 28 juni/ zwart zonder trekhaak
[ Voor 6% gewijzigd door Pascal01 op 18-10-2022 18:32 ]
Oeeew spannend. Ik sta, met nog 1 persoon ertussen, na jou op de excel-lijst.
Ik hoop een deze dagen ook goed nieuws te mogen ontvangen
Ik heb vandaag HET telefoontje gehad en hij wordt 1 november geleverd! Komt perfect uit voor mij. Heel erg benieuwd en nu lekker in alle rust afwachten tot die voor de deur staat!
Snel even dan een referendum houden of jouw auto in NL wordt geleverd aan jou, of aan de Russen 🤪oldostofjas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Staat er binnenkort een Rus voor de deur om zijn auto te claimen
Zonder gekkigheid…misschien dat er Idd wat 01’s nu in de EU markt blijven ipv die kant op te gaan.
Nou ik heb gister de knoop doorgehakt: ik heb mijn L&C geannuleerd ( blauw met trekhaar ) . het was een 2022 model.Androo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:10:
Oke hier ook de mail ontvangen, 27 juni besteld, blauw trekhaak.
Dus verwacht binnenkort wel een telefoontje.
Maar ik zit wel met een dilemma;
Na deze week opnieuw mijn berekeningen te hebben gemaakt, kom ik tot de conclusie ( vooral nu met huidige energie prijzen ) dat het niet meer rendabel voor mij is om deze auto te rijden.
Ik heb dus gister ( toevallig? ) nieuwe private lease contract ( VW T-Roc )aangegaan. Deze auto zal geleverd worden ongeveer eind december.
Momenteel rij ik nog een lease auto , welke tot mei'23 doorloopt. deze kan ik afkopen voor 300 euro in December.
Dilemma is dus:
Huidige auto doorrijden tot de T-roc geleverd wordt
Huidige auto opzeggen, Lynk en Co voor 2 maanden rijden, en dan de T-Roc
vervelend deze keuze... uiteraard is de eerste optie wel de goedkoopste optie.
Dus iemand zal de gelukkige zijn binnenkort , hopelijk iemand van hier?
Wat betaal je voor de private lease van de T-Roc als ik vragen mag?Androo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:58:
[...]
Nou ik heb gister de knoop doorgehakt: ik heb mijn L&C geannuleerd ( blauw met trekhaar ) . het was een 2022 model.
Dus iemand zal de gelukkige zijn binnenkort , hopelijk iemand van hier?
mag je zeker vragenDutchyR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:25:
[...]
Wat betaal je voor de private lease van de T-Roc als ik vragen mag?
524 euro, met trekhaak
20K km voor 5 jaar
bij L&C was het 590 voor 15K km per jaar
En met de huidige energie prijzen, is het een stuk goedkoper dus om voor de t-roc te gaan.
Klinkt inderdaad als een mooie deal, 20k per jaar, dus 500km per jaar extra? Verder zijn de energieprijzen natuurlijk wel variabel en invloed afhankelijk. 'Straks' verdwijnt de verlaging op brandstof en zullen de energieprijzen wellicht weer stabiel raken (zakken). Dus dat blijft natuurlijk altijd een gok en in de hoop dat het tijdelijk is. Maar brandstof, daarvan weet je dat de politieke agenda is om het verder af te bouwen dus dat kan komende jaren juist weer veel stijgen. Wie weet stijgen de energieprijzen mee omdat elektrisch rijden ook groeit, maar dat is altijd gissen.Androo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:44:
[...]
mag je zeker vragen![]()
524 euro, met trekhaak
20K km voor 5 jaar
En met de huidige energie prijzen, is het een stuk goedkoper dus om voor de t-roc te gaan.
In ieder geval; altijd persoonlijk en t-roc is cool!
5000KM per jaar extra jaSkybox_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
Klinkt inderdaad als een mooie deal, 20k per jaar, dus 500km per jaar extra? Verder zijn de energieprijzen natuurlijk wel variabel en invloed afhankelijk. 'Straks' verdwijnt de verlaging op brandstof en zullen de energieprijzen wellicht weer stabiel raken (zakken). Dus dat blijft natuurlijk altijd een gok en in de hoop dat het tijdelijk is. Maar brandstof, daarvan weet je dat de politieke agenda is om het verder af te bouwen dus dat kan komende jaren juist weer veel stijgen. Wie weet stijgen de energieprijzen mee omdat elektrisch rijden ook groeit, maar dat is altijd gissen.
In ieder geval; altijd persoonlijk en t-roc is cool!
Schilt dat ik in de grensregio woon ( dicht bij Duitsland ) , waar in de 'normale' tijden, ik altijd tank in DE, voor ~25 cent lager als in NL
En dat is ook zeker een belangrijke factor! Dan denk ik dat je zeker een verstandige keuze (voor nu) hebt gemaakt. Wel jammer dat je Lynk niet hebt kunnen proevenAndroo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:03:
[...]
5000KM per jaar extra ja![]()
Schilt dat ik in de grensregio woon ( dicht bij Duitsland ) , waar in de 'normale' tijden, ik altijd tank in DE, voor ~25 cent lager als in NL
Update: 1 november komen ze hem brengen Zwart zonder trekhaak! 2022 model. 28 juni besteld.
Vandaag groene kaart ontvangen met kenteken en dat is volgens de RDW inderdaad nog niet tenaamgesteld.Skybox_ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
Ik werd gisteren gebeld (ook kenteken gevraagd) en die was dezelfde dag geregistreerd. Tenaamstelling is nog niet eens te zien in RDW. Ophalen is de 27ste
Had een beetje zitten rond snuffen in laatst aangemaakte kentekens (ook andere automerken) en zag dat tenaamstelling bij meeste nog niet actief is. Komt wel wat vaker voor dat de data van RDW achterloopt, kan zijn dat het later vandaag of deze week ineens wordt bijgewerkt.oldostofjas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:41:
[...]
Vandaag groene kaart ontvangen met kenteken en dat is volgens de RDW inderdaad nog niet tenaamgesteld.
De datastudios grafiek van Lynk&Co is namelijk ook nog ‘outdated’, nieuwste kentekens staan er nog niet op. Dus RDW heeft een inhaalslag te maken

Maar verder al wel snel dat je groene kaart hebt ontvangen!
Tja, maandag ophalen! Komt toch wel dichtbijSkybox_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:00:
[...]
Maar verder al wel snel dat je groene kaart hebt ontvangen!
Jaaa excitingoldostofjas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Tja, maandag ophalen! Komt toch wel dichtbij

Ik mag die van mij volgende week donderdag ophalen, gelukkig in de ochtend. Dan hoef ik minder lang te wachten 😌
We zijn toch weer kleine jongens hè, als we een nieuwe auto krijgenSkybox_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:05:
[...]
Jaaa exciting![]()
Ik mag die van mij volgende week donderdag ophalen, gelukkig in de ochtend. Dan hoef ik minder lang te wachten 😌
Haha zeg dat wel! Voor mij gaat het sowieso een flinke upgrade zijn. Van een auto uit 2003 naar 2022. Dus de komende dagen ben ik zoet met het ontdekken en uitproberen van alle snufjesoldostofjas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
We zijn toch weer kleine jongens hè, als we een nieuwe auto krijgen
En is dat appels met peren vergelijken? Of appels met appels? Een T-Roc 1.0 TSI Style met handbak is natuurlijk weer iets anders als een T-Roc 1.5 TSI DSG in R-Line trim met zo'n mooi panorama dak als de 01.Androo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:44:
[...]
mag je zeker vragen![]()
524 euro, met trekhaak
20K km voor 5 jaar
Overigens rijden ze allebei totaal anders.
Het gaat om een 1.0 style idd.MvdV schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:40:
[...]
En is dat appels met peren vergelijken? Of appels met appels? Een T-Roc 1.0 TSI Style met handbak is natuurlijk weer iets anders als een T-Roc 1.5 TSI DSG in R-Line trim met zo'n mooi panorama dak als de 01.
Overigens rijden ze allebei totaal anders.
Ik kom af van een ibiza 1.0.
Ik had de lynk besteld omdat ik een nieuwe moest ( mijn ibiza loopt af ) , en iets groter wil rijden.
Uiteraard is de lynk meer uitgebreid, maar ik had hem alleen besteld ivm electrisch rijden. En dat vervalt in mijn case. de opties zijn leuk meegenomen, maar mijn eisen zijn: Apple carplay + adaptive cruise control. dat heeft de T-roc ook.
Het lukt mij niet meer om het bestand te openen, ik wil mijn data bijwerken met de datum waarop ik de auto ophaal. ik kom op een pagina met de melding; "Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar" Doe ik iets verkeerd?thijsie1988 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:59:
Yes eindelijk! Vandaag is mijn orderstatus gewijzigd naar 'gereserveerd' en kan ik mijn VIN zien (2022 model). Net ook een mail ontvangen, ben benieuwd wanneer ik gebeld word.
Omdat ik nog geen belletje had gehad, Dinsdag toch zelf maar eens gebeld met Lynk & Co, de uiterst vriendelijke dame vertelde mij wel dat de auto er al was, maar dat er een tekort wad aan monteurs om de auto's rijklaar te maken, dus het kon nog wel een paar weken duren.
Blauw zonder trekhaak
04-08-2022 besteld 1e mail
10-10-2022 order ontvangen 2e mail
VIN nummer staat ook al op mijn persoonlijke pagina, 2022 model.
Het kan mij niet snel genoeg gaan...
Blauw zonder trekhaak
[ Voor 8% gewijzigd door arjan571 op 20-10-2022 09:56 ]
Er is een nieuwe: https://onedrive.live.com...&authkey=!AJA4jVoY7IrRjv8DenFT schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:53:
[...]
Het lukt mij niet meer om het bestand te openen, ik wil mijn data bijwerken met de datum waarop ik de auto ophaal. ik kom op een pagina met de melding; "Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar" Doe ik iets verkeerd?
Dank je. Helaas werkt deze ook niet:
Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar
Het item is verwijderd of verlopen, of er is geen machtiging verleend om het te bekijken. Neem voor meer informatie over het item contact op met de eigenaar.
Oh dat is gek, want ik kan hem nog openen en bewerken. @oldostofjas weet jij dit?DenFT schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:58:
[...]
Dank je. Helaas werkt deze ook niet:
Het item bestaat niet of is niet meer beschikbaar
Het item is verwijderd of verlopen, of er is geen machtiging verleend om het te bekijken. Neem voor meer informatie over het item contact op met de eigenaar.
Bij mij werkt het bestand nog wel en kan ik dus gewoon openen
Even op een andere computer geprobeerd en de nieuwe link werkt, wellicht gevolg van cookies. excuses voor de spam en dank voor het meekijken ik ga de ophaaldatum toevoegen.JS2022 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:03:
Bij mij werkt het bestand nog wel en kan ik dus gewoon openen
Bij mij werkt het ook gewoonSkybox_ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:01:
[...]
Oh dat is gek, want ik kan hem nog openen en bewerken. @oldostofjas weet jij dit?
No worries! Alleen maar leuk dat je inmiddels een datum hebt om je auto te mogen ophalen!DenFT schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:07:
[...]
Even op een andere computer geprobeerd en de nieuwe link werkt, wellicht gevolg van cookies. excuses voor de spam en dank voor het meekijken ik ga de ophaaldatum toevoegen.
Ook ik heb gebeld om een richting te krijgen van mijn bestelling. Ze kon totaal niet aangeven wanneer de auto kan komen, kan nog maanden duren. Had de auto al maanden geleden besteld maar er was iets niet goed gegaan tijdens de bestelling waardoor ik pas 2 a 3 maanden later op 11 augustus een definitieve bestelling kon plaatsen.
Het is uiterst jammer dat er niet een richting gegeven kan worden over de levertijd behalve dat er over maanden gesproken wordt. Dit maakt het plannen wel erg lastig. Als je, net als ik, een lease hebt die komt te vervallen moet je wel ongeveer weten wanneer die vervangen kan worden. Dat bepaalt hoe je de tussenliggende periode oplost.
Ze hebben simpelweg geen grip op leveringen en beschikbaarheden van personele inzet. Lijkt met lastig om te werken op de helpdesk om mensen met terechte vragen steeds terug het bos in te moeten sturen.
Het is uiterst jammer dat er niet een richting gegeven kan worden over de levertijd behalve dat er over maanden gesproken wordt. Dit maakt het plannen wel erg lastig. Als je, net als ik, een lease hebt die komt te vervallen moet je wel ongeveer weten wanneer die vervangen kan worden. Dat bepaalt hoe je de tussenliggende periode oplost.
Ze hebben simpelweg geen grip op leveringen en beschikbaarheden van personele inzet. Lijkt met lastig om te werken op de helpdesk om mensen met terechte vragen steeds terug het bos in te moeten sturen.
Na een paar daagjes weg te zijn geweest vond ik gisteren avond bij thuiskomst de groene kaart in de bus. Nog steeds geen belletje terwijl de bevestigingsmail al op 10-10 werd ontvangen en sinds vrijdag al de status “de auto komt eraan”…
Ze zijn erg zuinig met het uitgeven van de zwarte 01 zonder trekhaak bij het uitgiftepunt lijkt het. Nog steeds afwachten
Ze zijn erg zuinig met het uitgeven van de zwarte 01 zonder trekhaak bij het uitgiftepunt lijkt het. Nog steeds afwachten
Gaat het hier om een lokale regionale (Volvo) dealer waar jou auto toevallig klaar gemaakt moet worden of om monteurs op de hoofdvestiging? Anders kan het tekort aan monteurs impact hebben op alle leveringen en doorlooptijd.arjan571 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:55:
Omdat ik nog geen belletje had gehad, Dinsdag toch zelf maar eens gebeld met Lynk & Co, de uiterst vriendelijke dame vertelde mij wel dat de auto er al was, maar dat er een tekort wad aan monteurs om de auto's rijklaar te maken, dus het kon nog wel een paar weken duren.
Blauw zonder trekhaak
Let op:
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)