@DSM2112 dit is inderdaad normaal. Wees ook gerust dat je pas gaat betalen bij levering en niet eerder. Dus tot die tijd geen risico. Sit back and relax, de vraag is of ze levertijd gaan halen,
Ik blijf in herhaling vallen maar inmiddels hebben de bestellingen van 28 april hun leverdatum op 16 juli volgens het document.
Dan moet er toch wel iets megalomaans gebeuren in de tussentijd moeten de bestellingen van ~6 dagen later ineens tot oktober wachten.
Dan moet er toch wel iets megalomaans gebeuren in de tussentijd moeten de bestellingen van ~6 dagen later ineens tot oktober wachten.
Ik heb op 8mei besteld, toen stond de levertijd op 16-17 weken. Gister gechat met de klantenservice of er al een VIN bekend was. Helaas nog niet maar medewerker gaf aan dat het niet lang meer zal duren voor ik een bevestiging en VIN krijg. Hij gaf aan dat ik deze in de maand Juli kan verwachten.olaf85 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:54:
Ik blijf in herhaling vallen maar inmiddels hebben de bestellingen van 28 april hun leverdatum op 16 juli volgens het document.
Ik heb antwoord van Lynk en Co. De mailing over uitstel tot oktober is er nog steeds niet.mavanderwelle schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Ik heb er ook maar weer een mailtje tegenaan gegooid.
Je raadt het al: die mailing over 'oktober' is er nog steeds niet.
De Lynk 01 is qua auto een prima product.
Maar qua communicatie en planning is Lynk NL een amateuristisch flauwekulbedrijf.
Ikzelf heb hem in ieder geval niet gekregen. Dat heb ik in reactie ook weer aangegeven.
Wel werd mij als compensatie 500 km extra aangeboden, in mijn huidige 'contract' dat 19 juli afloopt.
Ik mag dus 5500 km in plaats van 5000 km rijden in 4 maanden. Is toch 10% extra. Vind ik dan wel weer netjes.
Ondanks dat de service nog niet optimaal is er hier en daar andere problemen zijn.
Join ik toch
Heb zojuist zakelijk een blauwe 01 besteld met trekhaak als abonnement.
Mijn eigen auto moet ik September inleveren en denk dat ik de periode tot Lynk en Co maar moet overbruggen met een shortlease ergens vandaan.
Join ik toch
Heb zojuist zakelijk een blauwe 01 besteld met trekhaak als abonnement.
Mijn eigen auto moet ik September inleveren en denk dat ik de periode tot Lynk en Co maar moet overbruggen met een shortlease ergens vandaan.
Ik ben gewoon benieuwd of ze de leverdatum gaan halen. Ik heb geanticipeerd dat de auto echt daadwerkelijk beschikbaar komt over die 7 maanden levertijd. Voor mij zou dat dan eerste week/weken van januari zijn.
Zou voorzichtig zijn met die aanname. Ze kunnen gewoon geen harde garanties geven qua levering.loewie1984 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:14:
Ik ben gewoon benieuwd of ze de leverdatum gaan halen. Ik heb geanticipeerd dat de auto echt daadwerkelijk beschikbaar komt over die 7 maanden levertijd. Voor mij zou dat dan eerste week/weken van januari zijn.
stel, je gebruik de auto tijdens de wintermaanden en in het voorjaar besluit je om op te zeggen omdat je met het OV i.c.m. fiets naar je werk gaat bijvoorbeeld. Als je dan in de herfst weer gebruik wil maken van de auto, is de procedure dan gewoon hetzelfde als het bestellen van een nieuwe?
Het zou mooi zijn dat als je al een tijdje betalend member bent je de abo aan/uit kan zetten in bepaalde maanden. Het zou mooi zijn als je niet het hele jaar 40 euro extra moet betalen terwijl de trekhaak eigenlijk maar 1x per jaar nodig heb tijdens de zomervakantie. Soort frequent flyer privileges o.i.d. Of ben ik dan heel erg uitgekookt?
Zijn er ook Lynk & Co poolauto's die sneller beschikbaar zijn? Of, hoe gaat Lynk & Co om met de auto's die terugkomen vanwege een opzegging, gaan deze de verkoop in?
Het zou mooi zijn dat als je al een tijdje betalend member bent je de abo aan/uit kan zetten in bepaalde maanden. Het zou mooi zijn als je niet het hele jaar 40 euro extra moet betalen terwijl de trekhaak eigenlijk maar 1x per jaar nodig heb tijdens de zomervakantie. Soort frequent flyer privileges o.i.d. Of ben ik dan heel erg uitgekookt?

Zijn er ook Lynk & Co poolauto's die sneller beschikbaar zijn? Of, hoe gaat Lynk & Co om met de auto's die terugkomen vanwege een opzegging, gaan deze de verkoop in?
[ Voor 2% gewijzigd door dvdr op 03-07-2023 11:20 . Reden: verplaatst naar juiste forum topic ;-) ]
Zonde... iemand heeft een deel van de Google Docs lijst verwijderd.
Alle bestellingen na 3 maart zijn weg.
De sortering is nu van nieuw naar oud zie ik, dit was eerst andersom.DSM2112 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:01:
Zonde... iemand heeft een deel van de Google Docs lijst verwijderd.![]()
Och, ik had niet goed gekeken inderdaad.loewie1984 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:03:
[...]
De sortering is nu van nieuw naar oud zie ik, dit was eerst andersom.
Ik zag vandaag een volledig zwarte Lynk & Co 01, dus zonder blauwe accenten. Iemand enig idee wat dit voor uitvoering is?
Gewrapt/plastidipJaspertjee schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:33:
Ik zag vandaag een volledig zwarte Lynk & Co 01, dus zonder blauwe accenten. Iemand enig idee wat dit voor uitvoering is?
19 mei besteld ZZTH
2 juni mail: "Je krijgt de komende weken nog een e-mail met daarin de bevestiging van een leverdatum"
Zonet via de chat een update gevraagd. De mail waarin staat "komende weken" moet komende maanden zijn ivm leveringsproblemen. Levertijd 5-6 maanden.
2 juni mail: "Je krijgt de komende weken nog een e-mail met daarin de bevestiging van een leverdatum"
Zonet via de chat een update gevraagd. De mail waarin staat "komende weken" moet komende maanden zijn ivm leveringsproblemen. Levertijd 5-6 maanden.
Dat is het befaamde bevestigingsmailtje dat geen bevestiging is
Vandaag onderstaand antwoord ontvangen op mijn vraag of de levertijd van auto's met trekhaak uitgesteld zijn tot oktober......
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ha3NDgVGELJyzU55jzh7xk6d.jpg?f=user_large)
Ik heb nu maar een 2e order voor een auto zonder trekhaak gedaan. Benieuwd of die eerder gaat komen. Dan zeg ik die wel op als ik zeker een trekhaak auto levertijd heb.Alfabokkie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:28:
Vandaag onderstaand antwoord ontvangen op mijn vraag of de levertijd van auto's met trekhaak uitgesteld zijn tot oktober......
[Afbeelding]
"Als het goed is komt de communicatie vandaag..."Alfabokkie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:28:
[Afbeelding]
Dat zeggen ze dus al bijna 2 weken inmiddels. Jaja

Opmerkelijk dat iemand volgens de Excel op 22 juni een L&C auto heeft besteld en deze vandaag al bevestigd heeft gekregen.
Dit zal wel om de standaard mail gaan die iedereen krijgt na 2 weken. Vind het zelf ook een verwarrende eerste mail.Opmerkelijk dat iemand volgens de Excel op 22 juni een L&C auto heeft besteld en deze vandaag al bevestigd heeft gekregen.
@Tobix ik zie dat jij op 10-05 hebt besteld, en op 04-07 bevestiging hebt gehad en gebeld bent en op 14-08 de auto op kan halen. Super fijn. Heb jij particulier of zakelijk besteld? Ik heb namelijk op 08-05 besteld, maar nog niks vernomen. En via de chat net nagevraagd en ze geven aan dat er nog geen auto aan mij gekoppeld is en ook nog geen VIN bekend is. Helaas
Ik heb zelf 02-05 besteld, helaas nog geen bevestiging gekregen en via de chat weten ze ook nog niks. Lijkt er op dat ik net te laat heb besteld aangezien orders van 28-04 wel al een bevestiging binnen hebben gekregen.
Zal vast snel gaan.Adml schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:30:
Ik heb zelf 02-05 besteld, helaas nog geen bevestiging gekregen en via de chat weten ze ook nog niks. Lijkt er op dat ik net te laat heb besteld aangezien orders van 28-04 wel al een bevestiging binnen hebben gekregen.
Ik zag net een post van iemand op Facebook voorbij komen die de auto (Blauw zonder trekhaak) op 5 Mei had besteld en vandaag een afspraak kon maken voor de pick-up op 20 juli.
Dat gaat dan sneller dan verwacht.
De wachttijd voor blauw is korter dan voor zwart. Kan dat het niet zijn? Of is hier tot nu toe geen onderscheid in?Zal vast snel gaan.
Ik zag net een post van iemand op Facebook voorbij komen die de auto (Blauw zonder trekhaak) op 5 Mei had besteld en vandaag een afspraak kon maken voor de pick-up op 20 juli.
Dat gaat dan sneller dan verwacht.
Ja ondanks alle stories blijven we nog op de 60 dagen wachttijd voor bevestiging. Maar let wel op dit zijn bestellingen nog van voordat het 5-6 maanden werd. De besteltijd begin mei was 2-3 maanden. Ik heb zelf op 19 mei besteld en zover ik mij kan herinneren was het medio mei dat de besteltijd naar 5-6 maanden ging.
Zojuist een bevestiging gekregen dat mijn order is ontvangen, status is ook veranderd naar "de auto komt er aan"
Op 2 mei besteld? Ik op 4, dus het zal niet lang meer duren.Adml schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:14:
Zojuist een bevestiging gekregen dat mijn order is ontvangen, status is ook veranderd naar "de auto komt er aan"
Ik heb een kolom toegevoegd aan het Google Doc formulier namelijk zakelijk of privé.
Ik heb de indruk dat zakelijk eerder bediend wordt dus dat kan helderheid geven voor mensen die zich afvragen waarom latere bestellingen eerder geleverd worden.
ok voor iedereen?
Ik heb de indruk dat zakelijk eerder bediend wordt dus dat kan helderheid geven voor mensen die zich afvragen waarom latere bestellingen eerder geleverd worden.
ok voor iedereen?
Iemand enig idee waarom bestellingen met trekhaak pas in oktober uitgeleverd worden? Er zijn sinds de eind mei en begin juni tientallen met trekhaak op kenteken gezet…
Ik begreep dat degene die nu op kenteken waren gezet voor de bestellingen van vorig jaar waren. Pin me er niet op vast though😅Pauldnl schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:56:
Iemand enig idee waarom bestellingen met trekhaak pas in oktober uitgeleverd worden? Er zijn sinds de eind mei en begin juni tientallen met trekhaak op kenteken gezet…
Hoe is de google-docs-lijst tot stand gekomen? Ik sta er niet tussen, heb op 4 mei zakelijk besteld, dit bevestigd gekregen (mail en telefonisch)
Je zet jezelf erinHozala schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:04:
Hoe is de google-docs-lijst tot stand gekomen? Ik sta er niet tussen, heb op 4 mei zakelijk besteld, dit bevestigd gekregen (mail en telefonisch)
Ik denk er ook over om maar een bestelling te plaatsen voor een auto zonder trekhaak. Eerder al (08/03/23) een mail ontvangen dat wanneer je bestelling (met trekhaak) annuleert en een nieuwe plaatst voor auto zonder trekhaak dat ze die dan met voorrang in behandeling zouden nemen. ben wel benieuwd of dat nog steeds zo is....Mjelnir schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu maar een 2e order voor een auto zonder trekhaak gedaan. Benieuwd of die eerder gaat komen. Dan zeg ik die wel op als ik zeker een trekhaak auto levertijd heb.
"Als je wilt, kun je een nieuwe bestelling plaatsen zonder trekhaak en we zullen die met voorrang behandelen. Houd er rekening mee dat we eerst je huidige bestelling moeten annuleren voordat je een nieuwe kunt plaatsen via de website".......
Eindelijk... Ik heb de trekhaak-mail gehad.
Belangrijke informatie over de levering van je auto
Helaas moeten we je mededelen dat we wat vertraging hebben opgelopen door een lage voorraad trekhaken. De nieuwe geschatte levertijd is oktober.
We begrijpen dat dit een teleurstelling kan zijn en wellicht onverwacht komt.
Je kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen zonder trekhaak en we zullen die met voorrang behandelen. Houd er rekening mee dat we eerst je huidige bestelling moeten annuleren voordat je een nieuwe kunt plaatsen via de website.
Je kunt erover nadenken en ons je voorkeur via e-mail laten weten in de komende weken. Als we geen reactie van je ontvangen, veranderen we niets aan je bestelling en nemen we opnieuw contact met je op zodra we een leverdatum kunnen boeken.
Helaas moeten we je mededelen dat we wat vertraging hebben opgelopen door een lage voorraad trekhaken. De nieuwe geschatte levertijd is oktober.
Je kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen zonder trekhaak en we zullen die met voorrang behandelen. Houd er rekening mee dat we eerst je huidige bestelling moeten annuleren voordat je een nieuwe kunt plaatsen via de website.
Je kunt erover nadenken en ons je voorkeur via e-mail laten weten in de komende weken. Als we geen reactie van je ontvangen, veranderen we niets aan je bestelling en nemen we opnieuw contact met je op zodra we een leverdatum kunnen boeken.
Hopelijk zijn deze week de 12-16 mei bestellers aan de beurt 😊
Hier zelfde mail ontvangenmavanderwelle schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:45:
Eindelijk... Ik heb de trekhaak-mail gehad.
Hier 08-05 besteld en nog niks gehoord en nog geen vin! Afwachten maar😮💨Mikeymikedb schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:17:
Hopelijk zijn deze week de 12-16 mei bestellers aan de beurt 😊
Gisteren nog gechat met Lynk.Rickkert_93 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:24:
[...]
Hier 08-05 besteld en nog niks gehoord en nog geen vin! Afwachten maar😮💨
Ik heb 04-05 besteld en 02-05 hebben al een bevestiging en een afspraak. Dus ik vroeg of er al een update was.
Ik heb nog geen vin nummer of een update. Behalve wederom dat het september/oktober gaat worden.
Dus ik vroeg, hoe kan het dat twee dagen verschil in bestellen, twee maanden in levertijd uit maakt.
Volgens haar is alles vertraagd wat na 28 april besteld is en dat bij hoge uitzondering bestellingen daarna eerder een auto krijgen.
vaag en ik geloof het niet helemaal.
Ik heb op 08-05 besteld. Ik kreeg vorige week als antwoord dat wij in Juli dan ook nog een bevestiging zouden krijgen aangezien 02-05 al bericht had gehad. Raar dat de antwoorden van medewerkers zo uiteen lopen.olaf85 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:54:
[...]
Gisteren nog gechat met Lynk.
Ik heb 04-05 besteld en 02-05 hebben al een bevestiging en een afspraak. Dus ik vroeg of er al een update was.
Ik heb nog geen vin nummer of een update. Behalve wederom dat het september/oktober gaat worden.
Dus ik vroeg, hoe kan het dat twee dagen verschil in bestellen, twee maanden in levertijd uit maakt.
Volgens haar is alles vertraagd wat na 28 april besteld is en dat bij hoge uitzondering bestellingen daarna eerder een auto krijgen.
vaag en ik geloof het niet helemaal.
Heel vreemd. Gebrek aan personeel? Gebrek aan training? Protocol om worst case scenario te communiceren, waar niet iedereen zich aan houdt?Tamashab schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:24:
[...]
Ik heb op 08-05 besteld. Ik kreeg vorige week als antwoord dat wij in Juli dan ook nog een bevestiging zouden krijgen aangezien 02-05 al bericht had gehad. Raar dat de antwoorden van medewerkers zo uiteen lopen.
7 Mei besteld vandaag bevestiging mail ontvangen
Welke kleur? En zakelijk of privé?Planetx1980 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:22:
7 Mei besteld vandaag bevestiging mail ontvangen
Wat ik persoonlijk niet goed begrijp is: We weten dat levertijden opgelopen zijn door de belangstelling in Lynk en Co, als je in dit topic zit dan kun je lezen dat je ca 6 weken na bestelling pas iets van communicatie op mail ontvangt over je bestelling (bevestiging). En dan is er een excel sheet met info van en door tweakers.
Dan nog gaan we mailen/bellen met de klantenservice voor levertijden/ of er al schot in de zaak zit. Ik denk dan, stel je erop in dat de auto geleverd wordt op de indicatieve tijd. Ik heb een zwarte met trekhaak besteld. Dat is dan 7 maanden wachten. Geen haar op mijn hoofd die er nu al aan denkt laat staan in oktober te informeren of het goed gaat komen?
Wij zijn er toch mede debet aan dat de klantenservice van L&C het zo druk heeft. Steek die energie dan zonodig in de Excel voor een trend analyse tussen besteltijd en levertijd.
Vragen over wanneer die komt lijkt me in deze fase waar L&C zich in bevindt echt onnodig druk leggen op een organisatie die het toch al druk genoeg heeft. En een in 24 uurs economie waarin Coolblue op zondag je bestelling nog aflevert zijn we gewoon super verwend qua verwachtingen. Maar ik zou zeggen, wacht rustig je beurt af. De systemen lijken me dermate geautomatiseerd dat iedereen met de tijd aan de beurt komt en er niemand vergeten of tussen wal en schip beland.
Ditzelfde geld voor dubbele bestellingen in zwart/blauw en met of zonder trekhaak. Leuk dat je aan jezelf denkt maar er zijn nog genoeg anderen die op een auto zitten te wachten. Nog een administratieve handeling erbij vind ik eerlijk en persoonlijk gezegd onnodig.
Iedereen moet doen wat hij/zij dat denkt dat goed is. Maar denk ook eens aan de ander, het bedrijf en handel niet alleen in eigen belang.
Schade en service klachten daargelaten.
Dan nog gaan we mailen/bellen met de klantenservice voor levertijden/ of er al schot in de zaak zit. Ik denk dan, stel je erop in dat de auto geleverd wordt op de indicatieve tijd. Ik heb een zwarte met trekhaak besteld. Dat is dan 7 maanden wachten. Geen haar op mijn hoofd die er nu al aan denkt laat staan in oktober te informeren of het goed gaat komen?
Wij zijn er toch mede debet aan dat de klantenservice van L&C het zo druk heeft. Steek die energie dan zonodig in de Excel voor een trend analyse tussen besteltijd en levertijd.
Vragen over wanneer die komt lijkt me in deze fase waar L&C zich in bevindt echt onnodig druk leggen op een organisatie die het toch al druk genoeg heeft. En een in 24 uurs economie waarin Coolblue op zondag je bestelling nog aflevert zijn we gewoon super verwend qua verwachtingen. Maar ik zou zeggen, wacht rustig je beurt af. De systemen lijken me dermate geautomatiseerd dat iedereen met de tijd aan de beurt komt en er niemand vergeten of tussen wal en schip beland.
Ditzelfde geld voor dubbele bestellingen in zwart/blauw en met of zonder trekhaak. Leuk dat je aan jezelf denkt maar er zijn nog genoeg anderen die op een auto zitten te wachten. Nog een administratieve handeling erbij vind ik eerlijk en persoonlijk gezegd onnodig.
Iedereen moet doen wat hij/zij dat denkt dat goed is. Maar denk ook eens aan de ander, het bedrijf en handel niet alleen in eigen belang.
Wat bedoel je precies hiermee? Never mind, na een paar keer lezen snap ik 'm.olaf85 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:54:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door scotchrr op 13-07-2023 06:19 ]
Je hebt natuurlijk 100% gelijk. Desalniettemin is niks menselijks ons vreemd en door testosteron (of wat daar van over is) gevoed verlangen met een een vleugje enthousiasme doen ons af een toe een incheckje plegen.loewie1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:54:
Wat ik persoonlijk niet goed begrijp is: We weten dat levertijden opgelopen zijn door de belangstelling in Lynk en Co, als je in dit topic zit dan kun je lezen dat je ca 6 weken na bestelling pas iets van communicatie op mail ontvangt over je bestelling (bevestiging). En dan is er een excel sheet met info van en door tweakers.
29 juni besteld en zojuist het eerste bekende mailtje gekregen: 'We wilden laten weten dat je bestelling bijna klaar is'.
Ik weet dat dit mailtje niets betekend en ik ga er vanuit dat de bevestiging over ongeveer anderhalve maand komt (obv de Excel).
Ik weet dat dit mailtje niets betekend en ik ga er vanuit dat de bevestiging over ongeveer anderhalve maand komt (obv de Excel).
Ook dat is waar, dat zwakt wel af als je richting de 40 gaat 😂olaf85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Je hebt natuurlijk 100% gelijk. Desalniettemin is niks menselijks ons vreemd en door testosteron (of wat daar van over is) gevoed verlangen met een een vleugje enthousiasme doen ons af een toe een incheckje plegen.
Op 08-05 een blauwe prive besteld, ophalen in Diemen. Vandaag 13-07 bevestiging gehad per mail
Hopelijk ook snel de zwarte dan 🥹Tamashab schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:57:
Op 08-05 een blauwe prive besteld, ophalen in Diemen. Vandaag 13-07 bevestiging gehad per mail
Jij wel😔. Ik heb op 5 mei besteld maar nog niks gehoord.Tamashab schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:57:
Wat raar! Ik zie dat jij ook een blauwe hebt besteld gek zeg. Hopelijk hoor je vandaag nog wat.Nielsvanv schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:20:
[...]
Jij wel😔. Ik heb op 5 mei besteld maar nog niks gehoord.
Jij hebt net zoals ik voor levering thuis gekozen, wellicht dat dat het verschil maakt. Ik heb op 7 mei besteld en ook nog niets gehoord. Al heb ik zelf geen haast, ik heb nu een private lease die loopt tot eind september.Nielsvanv schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:20:
[...]
Jij wel😔. Ik heb op 5 mei besteld maar nog niks gehoord.
Zojuist gebeld, 27juli kan ik de auto ophalen!
Vandaag de auto opgehaald, besteld op 28 april.
Ging erg soepel en de auto rijdt erg fijn. Leuk al die snufjes.
Snelwegassistent werkt ook prima. Scherpe bochten is wel even zelf sturen, maar het recht toe recht aan snelweg gebeuren is erg ontspannen zo.
Ging erg soepel en de auto rijdt erg fijn. Leuk al die snufjes.
Snelwegassistent werkt ook prima. Scherpe bochten is wel even zelf sturen, maar het recht toe recht aan snelweg gebeuren is erg ontspannen zo.
-
Ik heb dat na gevraagd bij de klantenservice. Ze zeiden dat het geen invloed had. Daarnaast kon ik dat ook niet meer wijzigen…MadBear schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:34:
[...]
Jij hebt net zoals ik voor levering thuis gekozen, wellicht dat dat het verschil maakt. Ik heb op 7 mei besteld en ook nog niets gehoord. Al heb ik zelf geen haast, ik heb nu een private lease die loopt tot eind september.
@Tobix ik zie dat die van jou na de bevestiging pas een maand later afgeleverd wordt? Is dat door vakantie, of hebben ze het druk met afleveren?
Ja, dat is de bevestiging. Gefeliciteerd!olaf85 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:01:
[Afbeelding]
Ik weet niet of dit de bevestiging is, maar in dat geval is die bevestigd. zwzt op 4 mei besteld privé

Het zou mooi zijn als in de Excel sheet ook was aangegeven welk model iedereen krijgt.
Ik hoop natuurlijk dat ik een 2023 model toegewezen krijg (die oprolbare hoedenplank is wel echt fijn).
Ik hoop natuurlijk dat ik een 2023 model toegewezen krijg (die oprolbare hoedenplank is wel echt fijn).
Eens gechat met de klantenservice net.
Dat veel mensen begin mei besteld hebben al iets gehoord hadden en ik niet, hierop kreeg ik als Antwoord wat een bofkonten.
Omdat ik begin mei besteld had kon het nog wel eens lang duren zei ze, blijf het maar een vaag verhaal vinden
Dat veel mensen begin mei besteld hebben al iets gehoord hadden en ik niet, hierop kreeg ik als Antwoord wat een bofkonten.
Omdat ik begin mei besteld had kon het nog wel eens lang duren zei ze, blijf het maar een vaag verhaal vinden
In de Facebookgroep reageerde iemand op een poster die een gebruikte en ondergescheten Lynk ophaalde in Diemen “zij die met smart zitten te wachten (lees: vaak om updates vragen” krijgen als ‘hoge uitzondering’ eerder een Lynk maar dus wel een gebruikte.Rickkert_93 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:53:
Lijkt meer een standaard reactie. Wellicht omdat ze bij Lynk & Co verwachten dat veel mensen met trekhaak overgaan op een bestelling zonder trekhaak (en dus voorrang krijgen op anderen).Rickkert_93 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:53:
Vandaag mijn bevestiging gekregen (9 mei BZTH besteld) voor een 2022 model :-)! Lijkt erop dat ze toch meer gebruikte modellen uit gaan leveren.
1 juli bzth besteld en nooit een mail gehad dat de bestelling ontvangen is. Lees nu in dit topic dat dit vaker voor komt maar wel dat er met 14 dagen een mail wordt gestuurd met een eerste bevestiging. Ook die heb ik niet gekregen.
Iemand hier ook ervaring mee?
Ja had ik ook, de eerste mail die ik kreeg na mijn bestelling duurde lang en was de bevestiging.aaanouk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 01:14:
1 juli bzth besteld en nooit een mail gehad dat de bestelling ontvangen is. Lees nu in dit topic dat dit vaker voor komt maar wel dat er met 14 dagen een mail wordt gestuurd met een eerste bevestiging. Ook die heb ik niet gekregen.
Ik heb ook het 2023 model, is wel erg fijn hoorPlanetx schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:18:
Ik krijg wel een 2023 model
Was dat de bevestiging dat de auto er binnenkort aan zou komen of de bevestiging waarna je nog maanden moest wachten?-Bowser- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:33:
[...]
Ja had ik ook, de eerste mail die ik kreeg na mijn bestelling duurde lang en was de bevestiging.
Ik kreeg 2 maanden na bestellen mijn 1e mailtje van Lynk, dat was het mailtje dat de auto er binnenkort aan kwam. 2 weken later kwam het mailtje dat ze gingen bellen om en afspraak te maken.aaanouk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:36:
[...]
Was dat de bevestiging dat de auto er binnenkort aan zou komen of de bevestiging waarna je nog maanden moest wachten?
Op pagina 78 staan foto's van het twitter-account van Lynk&Co. Volgens mij heeft een gebruiker ook foto's gemaakt, maar dat is misschien in het andere topic.olaf85 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:11:
Heeft iemand een foto van de hemel voor de upgrade van 2023?
Voor:olaf85 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:11:
Heeft iemand een foto van de hemel voor de upgrade van 2023?
:strip_exif()/f/image/k4Ytxf0cls55kFBcdURPEAzF.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
/f/image/1lQoDhLaufsVGNwiQrzMtQmp.webp?f=fotoalbum_large)
Sow.... ben ik blij dat ik vorige maand een bestelling heb geplaatst......Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:
Let op! Vanaf 24 juli gaat maandbedrag voor nieuwe bestellingen naar €650![Afbeelding]
Vraag is wel of de rest die ook niet voor hun kiezen krijgt op enig moment...Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:
Let op! Vanaf 24 juli gaat maandbedrag voor nieuwe bestellingen naar €650![Afbeelding]
Is nogal een verhoging voor nieuwe klanten Van 550 naar 650 euri's , is toch 18%Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:20:
Wat is jullie inschatting wanneer bestaande klanten deze verhoging voor de kiezen gaan krijgen?
Vorige keer was het 3 maanden: €550 per 1 juni 2022. Voor bestaande members per 1 september.geertjb61 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:54:
[...]
Is nogal een verhoging voor nieuwe klanten Van 550 naar 650 euri's , is toch 18%
Wat is jullie inschatting wanneer bestaande klanten deze verhoging voor de kiezen gaan krijgen?
Ik heb het bij de klantenservice nagevraagd en die zeiden dat er geen plannen waren voor een verhoging en dat we het huidig tarief behouden. Maaaaaar.. we weten allemaal wel waar het uiteindelijk naar leid, je zou zeggen kwestie van paar maanden en dan zijn we ook aan de beurt. Die van mij gaat dan weg.
[ Voor 2% gewijzigd door erikbruinsma op 20-07-2023 16:29 . Reden: typos ]
Je zou bijna zeggen dat dit een afschrikkingsmiddel is voor nieuwe klanten. In België wordt het €600. Voor de auto een aanvaardbaar bedrag, maar dan moet de service ook in orde zijn en dat is toch een ongelooflijk groot probleem
Wat….. €650… heb de auto nog niet eens hahah. Ongekend…. Dat is wel een stuk duurder.
Dat gevoel heb ik ook deels. De auto's zijn niet aan te slepen en ze kunnen het qua service amper aan. De luxe positie die ze hebben is dat ze met nieuwe abonnementen een proef kunnen doen.Tjappe schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:05:
Je zou bijna zeggen dat dit een afschrikkingsmiddel is voor nieuwe klanten. In België wordt het €600. Voor de auto een aanvaardbaar bedrag, maar dan moet de service ook in orde zijn en dat is toch een ongelooflijk groot probleem
Als de orders voor de auto in hetzelfde tempo door lopen als ze voor €550,- deden dan weten de huidige huurders waar ze aan toe zijn, dan gaan de prijzen omhoog. Als er minder orders binnen komen dan weten ze hoe de (nieuwe) markt er op reageert, en dan is er verder geen probleem, want ze hebben het waarschijnlijk nog steeds druk genoeg om alles rond te krijgen.
Maar de bestaande members kregen dat al wel meteen op 1 juni te horen toch?Oizo1981 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:18:
[...]
Vorige keer was het 3 maanden: €550 per 1 juni 2022. Voor bestaande members per 1 september.
Dat klopt inderdaad.oldostofjas schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Maar de bestaande members kregen dat al wel meteen op 1 juni te horen toch?
Het is nog geen 24 juli hè?oldostofjas schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Maar de bestaande members kregen dat al wel meteen op 1 juni te horen toch?
We hebben zojuist onze bestelling gecanceld vanwege deze enorme prijsstijging. ZMTH en besteld in maart. Jammer, hadden er graag in gereden, maar gaan nu lekker op zoek naar een alternatief.
De prijsstijging geldt niet voor lopende bestellingen. Dus waarom niet afwachten of en wanneer de prijs voor jou wordt verhoogd? Dan kun je toch alsnog binnen een maand opzeggen?CD130nl schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:48:
We hebben zojuist onze bestelling gecanceld vanwege deze enorme prijsstijging. ZMTH en besteld in maart. Jammer, hadden er graag in gereden, maar gaan nu lekker op zoek naar een alternatief.
Je hebt gelijk hoor. Moet alleen m’n huidige auto vanaf de levering van de Lynk verkopen en verwacht niet dat ze een jaar gaan wachten met het verhogen voor bestaande klanten. Ben er vanuit gegaan dat dit 2-4 maanden zal duren en dan hou ik liever m’n huidige autoOizo1981 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:12:
[...]
De prijsstijging geldt niet voor lopende bestellingen. Dus waarom niet afwachten of en wanneer de prijs voor jou wordt verhoogd? Dan kun je toch alsnog binnen een maand opzeggen?
Ik volg dit topic nu al een tijdje, en van die leveringen en bestellingen worden wij thuis niet echt wijzer. We hebben de bestelling geplaatst op 18/07. En op 21/07 hebben we een bestelbevestiging gekregen met de titel er wacht een auto op je, nou zijn we eens benieuwd begint het lange wachten nu pas of zou die er echt bijna zijn.
:strip_exif()/f/image/m80Ogzt5PpyAf5wSXCb6zbCF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga maar ff zitten. Want nu begint het lange wachten! En mogelijk, maar daar is nog geen zekerheid over ga je toch de €650,- betalen tegen de tijd dat je ‘m hebt. Althans dat lijkt er nu op volgens de meesten.
Ik merk dat de wachttijd tussen 'besteld en bevestigd' (kolom M excel sheet) nu redelijk begint op te lopen, +60 dagen, voor de mensen die medio mei '23 besteld hebben. Ben benieuwd of die 'backlog' snel wordt weggewerkt.
Kleine ontwikkeling, ik heb mijn bestelling geannuleerd.
En vervolgens een Lynk en Co occasion met 18k op de teller aangeschaft bij de bekende dealer in Franeker.
Moet nog een trekhaak onder gezet worden naar verwachting gaan wij aankomende vrijdag op vakantie ermee met de sleurhut erachter.
En vervolgens een Lynk en Co occasion met 18k op de teller aangeschaft bij de bekende dealer in Franeker.
Moet nog een trekhaak onder gezet worden naar verwachting gaan wij aankomende vrijdag op vakantie ermee met de sleurhut erachter.
Ik heb mijn bestelling op 29 juni geplaats, maar ik heb dit mailtje nog niet ontvangen.
Wel positief!
EDIT: Zojuist het mailtje ook ontvangen van Lynk & Co.
Wel positief!
EDIT: Zojuist het mailtje ook ontvangen van Lynk & Co.
[ Voor 22% gewijzigd door DSM2112 op 24-07-2023 13:31 ]
Let op:
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)