[Multi] Star Wars Jedi: Survivor

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 306567

RedNas74 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:07:
Ik speel op de series x en voor mijn gevoel draait de game ronde de 45 fps op performance mode. Met ultra lelijke screen tearing. Als ik dat vergelijk met Horizon burning shores op de ps5 is het een dag en nacht verschil. Die game draait strak 60fps en ziet er ook nog veel beter uit. Ik wacht nog maar een paar patches af.
Die 45fps zou best eens kunnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1js1Wcoprpft6-7-vnuMLiDaZYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9PfjNg33aTN2MQpETs4Ued8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
yinx84 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:25:
Ik speel ook op Performance, PS5. In een game met dergelijke snelle combat ga ik echt niet op 30 fps spelen. Heb het idee dat de frame rate in het tweede gebied overigens veeeeel beter is.

Heb overigens niet de HDR fix gedaan die hier genoemd wordt... maar heb ook niet echt gemerkt dat HDR stuk is? De lampjes van BD en het licht van de Light Saber knalt het scherm af. Wat is er mis mee dan?
Ik moest op mn PS5 mn HDR inderdaad wel fixen. Voor de fix zag alles er super oversaturated en helemaal uit balans uit, met de HDR "fix" van de PS5 HDR setting met 1 verhogen maakt het gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Exactor it schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:16:
[...]

De laatste patch maakte Plague Tale speelbaar voor mij (bij launch na tien minuten uitgezet omdat ik hoofdpijn kreeg). Misschien een nieuwe poging wagen, want het is echt een prima spel qua verhaal en gameplay.
Bedankt voor de tip! ik hem m toen alsnog uitgespeeld vond deel 1 ook echt geweldig en deel 2 idd ook een zeer goede game!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 21:54
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:49:
[...]

Lage framerate stoort mij weldegelijk maar dankzij VRR pompt de tv hem flink op naar iets wat niet stoort.

Enige game die ik erg slecht vond was de laatste Plague tale dat liep voor geen meter.

Is zeldzaam maar de allerbeste modus zijn die van games met een 120HZ 40fps fidelity modus.
VRR doet niks met je framerate. De framerate uit de console blijft hetzelfde. Het enige wat VRR doet is zorgen dat de refreshrate van de game gelijk loopt met die van de tv, om zo tearing etc te voorkomen.

Onder de 48hz gebruikt hij daarvoor LFC, vandaar dat 30 fps 60hz aangeeft.

Verder is het gewoon 30 fps en voelt het ook als zodanig. De rest is placebo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind hem op performance ook best wel veel droppen en ik ben nog in de eerste zone zelfs.
(Net na het schip daar zo). Twijfel een beetje of ik hiermee door wil of nog even wat patches afwacht, het speelt verder wel weer fantastisch overigens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:00
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:23:
[...]

Quality mode als je een moderne OLED tv hebt.

Wel even de HDR fix toepassen als je op PS5 speelt.... ziet er erg goed uit vind ik tot nu toe ben nog maar op het begin maar erg mooi

En motion blur, Chromatic abberation en filmgrain uitzetten :*)
Ik wist nog niet van een HDR fix af. Zal eens opzoeken wat het inhoudt. Tot nu toe speelt het inderdaad super op quality mode op mijn C2. Zal die overige settings ook meteen even uitzetten. Thanks!

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:16:
[...]

Ik wist nog niet van een HDR fix af. Zal eens opzoeken wat het inhoudt. Tot nu toe speelt het inderdaad super op quality mode op mijn C2. Zal die overige settings ook meteen even uitzetten. Thanks!
Dit is de hdr fix YouTube: Star Wars Jedi: Survivor - How To Fix HDR On PS5 - HDR Is Broken On ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

FrankoNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:38:
[...]

VRR doet niks met je framerate. De framerate uit de console blijft hetzelfde. Het enige wat VRR doet is zorgen dat de refreshrate van de game gelijk loopt met die van de tv, om zo tearing etc te voorkomen.

Onder de 48hz gebruikt hij daarvoor LFC, vandaar dat 30 fps 60hz aangeeft.

Verder is het gewoon 30 fps en voelt het ook als zodanig. De rest is placebo.
Dat wist ik niet weer wat bijgeleerd! :*)

Ik vond quality wel lekker spelen tot de eerste boss, maar performance stuttered ook zowel tijdens de gameplay als de cutscenes ga zo eens kijken op de eerste planeet waar de meeste mensen alle klachten ondervinden als dat nog erger is dan maar wachten op een patch.

Speelt wel erg goed verder maar jammer van de mankementjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:20
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:43:
[...]

Dat wist ik niet weer wat bijgeleerd! :*)

Ik vond quality wel lekker spelen tot de eerste boss, maar performance stuttered ook zowel tijdens de gameplay als de cutscenes ga zo eens kijken op de eerste planeet waar de meeste mensen alle klachten ondervinden als dat nog erger is dan maar wachten op een patch.

Speelt wel erg goed verder maar jammer van de mankementjes.
Op PS5 of Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:58
Bij het filmpje naar mijn eerste planeet kreeg ik echt kippenvel!!!

Bij de 1ste planeet heb ik niet meer framerate problemen dan bij het begin stuk.

[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 29-04-2023 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-06 11:53
Wederom een game die niet released had mogen worden in deze staat. Mensen leren het toch nooit en blijven blindelings pre-orderen en dat weten de publishers dus dit zal toch nooit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
jori040 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:13:
Bij het filmpje naar mijn eerste planeet kreeg ik echt kippenvel!!!

Bij de 1ste planeet heb ik niet meer framerate problemen dan bij het begin stuk.
In het begin van de eerste planeet had ik ook nog geen problemen. Pas zodra je op het open gedeelte komt begint het feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Thanks. Maar van die instelling blijf ik wel af. Ik heb zowel de C2 als de PS5 een keer gekalibreerd aan de hand van deze video. YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...

En die instellingen lijken voor de game ook goed te werken, of ik zie het gewoon niet. EA raadt aan op Twitter om HDR voor de game uit te schakelen, ik kan dat wel proberen om te zien of het veel verschil maakt.

Toch best jammer eigenlijk dat er bij zo’n grote release weer van alles mis is, ik baal gewoon een beetje dat je zelfs met een console moet gaan rommelen met dit soort settings.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:24
ZeroY85 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
Wederom een game die niet released had mogen worden in deze staat. Mensen leren het toch nooit en blijven blindelings pre-orderen en dat weten de publishers dus dit zal toch nooit veranderen.
Waarom zou ik niet mogen Pre orderen ?, zoveel spellen per jaar speel ik niet.
Ik heb dit jaar tot nu toe alleen Hogwarts Legacy gekocht, en dit is pas mijn 2de spel die ik dit jaar koop.

Aangezien ik net klaar ben met Hogwarts wou ik graag wat nieuws, dus het was of Jedi Survivor of nog een maand wachten op The Lord Of The Rings: Gollum.
Dus ja dan koop ik liever het spel wat eerder uit komt.

Goed dat ik helemaal niks te spelen heb klopt niet, ik wil ook nog graag A Plague Tale: Requiem spelen.
Maar goed die moet ik ook nog kopen, en aangezien ik net klaar ben met Hogwarts Legacy, ga ik niet en Requiem kopen en Jedi Survivor hopelijk straks eens door in de bus krijgen.
Ik had meer zin in Jedi Survivor dan Requiem, die koop wellicht na Jedi survivor.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-04-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:
[...]

Thanks. Maar van die instelling blijf ik wel af. Ik heb zowel de C2 als de PS5 een keer gekalibreerd aan de hand van deze video. YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...

En die instellingen lijken voor de game ook goed te werken, of ik zie het gewoon niet. EA raadt aan op Twitter om HDR voor de game uit te schakelen, ik kan dat wel proberen om te zien of het veel verschil maakt.

Toch best jammer eigenlijk dat er bij zo’n grote release weer van alles mis is, ik baal gewoon een beetje dat je zelfs met een console moet gaan rommelen met dit soort settings.
Ja eens, altijd console-gamer geweest vanwege het plug&play principe. Maar nu zijn de consoles eigenlijk gewoon pc's aan het worden. Eerst qua hardware, maar langzaam ook qua software(settings).

Twijfel heel erg om het spelen even on-hold te zetten tot er een aantal patches zijn geweest. Vind het erg gaaf tot nu toe, maar heb de hele tijd zo'n stemmetje wat zegt 'als dit straks soepel loopt is het pas echt een awesome experience...' zou jammer zijn als ik de game tegen die tijd al lang en breed heb uitgespeeld. Een tweede playthrough is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 01:07
LadyVodka schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:55:
Is er iets met Steam regional pricing?
Deluxe upgrade is 0,24€ - 17085,50€
[Afbeelding]
Voordeeltjes om met turkse lira te betalen heeft ook zin meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Anoniem: 1835258 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:55:
[...]

Ja eens, altijd console-gamer geweest vanwege het plug&play principe. Maar nu zijn de consoles eigenlijk gewoon pc's aan het worden. Eerst qua hardware, maar langzaam ook qua software(settings).

Twijfel heel erg om het spelen even on-hold te zetten tot er een aantal patches zijn geweest. Vind het erg gaaf tot nu toe, maar heb de hele tijd zo'n stemmetje wat zegt 'als dit straks soepel loopt is het pas echt een awesome experience...' zou jammer zijn als ik de game tegen die tijd al lang en breed heb uitgespeeld. Een tweede playthrough is toch anders.
Heeft in dit geval denk ik niet zo zeer te maken met het aanpassen van settings. Deze game is gewoon kapot, zeker op de pc. Ze hadden hem gewoon 6 maanden moeten pushen om de boel af te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 17:01
FrankoNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:07:
[...]

Heeft in dit geval denk ik niet zo zeer te maken met het aanpassen van settings. Deze game is gewoon kapot, zeker op de pc. Ze hadden hem gewoon 6 maanden moeten pushen om de boel af te maken.
Mee eens ik ben blij dat ik een maandje EA pro heb genomen en maar 15 euro kwijt ben dan de algehele 60 euro bij aanschaf. Maar ik vind het schandalig om een product zo te verkopen en ik begin me dood te ergeren aan het feit dat tegenwoordig spelen maar half klaar worden verkocht en pas achteraf worden gerepareerd. Zou je moeten gebeuren bij aanschaf van bv huishoudelijk apparatuur. Ja de stofzuiger zuigt niet zo goed maar kom over een tijdje terug dan weten we waar het aan ligt en dan repareren we het voor je..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:
[...]

Ik ook via die video inderdaad....maarja is zo weer teruggezet kwestie van 3 minuten.

Ik ga straks eens uitproberen wat jij zegt en kijken of het mij ook niet opvalt ik heb hem vanaf het begin namelijk al op de fix staan moet zeggen ziet er wel echt goed uit!

Eensgelijks ik baal er ook echt van ik vind het bizar dat ze de game in deze staat losgelaten hebben in het wild 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:34:
[...]

Ik ook via die video inderdaad....maarja is zo weer teruggezet kwestie van 3 minuten.

Ik ga straks eens uitproberen wat jij zegt en kijken of het mij ook niet opvalt ik heb hem vanaf het begin namelijk al op de fix staan moet zeggen ziet er wel echt goed uit!

Eensgelijks ik baal er ook echt van ik vind het bizar dat ze de game in deze staat losgelaten hebben in het wild 😒
Ik ben er inmiddels achter dat je op de PS5 HDR kalibratie bij stap 3 van 3 de donkerste instelling moet kiezen en dan 1 klik omhoog. Dan werkt HDR perfect voor de game. Deze had ik eigenlijk op de donkerste instelling staan. Zodat je op de C2 het diepste zwart te zien krijgt. Echter een klik omhoog maakt weinig uit en dus valt het eigenlijk wel mee met wat je moet aanpassen.

Je moet het echter wel maar weer weten. Maar stap 1 en 2 kan je dus ongemoeid laten.
Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb dit jaar tot nu toe alleen Hogwarts Legacy gekocht, en dit is pas mijn 2de spel die ik dit jaar koop.

Aangezien ik net klaar ben met Hogwarts wou ik graag wat nieuws, dus het was of Jedi Survivor of nog een maand wachten op The Lord Of The Rings: Gollum.

Goed dat ik helemaal niks te spelen heb klopt niet, ik wil ook nog graag A Plague Tale: Requiem spelen.
Maar goed die moet ik ook nog kopen, en aangezien ik net klaar ben met Hogwarts Legacy, ga ik niet en Requiem kopen en Jedi Survivor hopelijk straks eens door in de bus krijgen.
Ik had meer zin in Jedi Survivor dan Requiem, die koop wellicht na Jedi survivor.
Ja eens, het is altijd weer hetzelfde gezeur en volgens mij zijn het ook altijd dezelfde mensen.

Eigenlijk is het een heel mooi jaar om gamer te zijn, drie grote IP’s in een jaar tijd, dat maak je niet veel mee. Harry Potter, Star Wars en dit jaar ook nog Lord of the Rings. Ik koop standaard de Deluxe versie, omdat ik dat gewoon leuk vind. Hoeveel gezeur je daar wel niet over te horen krijgt.

[ Voor 39% gewijzigd door ZesBarkiePK op 29-04-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beetje speculeren maar ik kwam op reddit iets tegen dat de console versies RT gebruiken op beide modes vandaar wellicht de slechte performance.

Ik kan me zelf er eerlijk nog niet toe zetten om verder te spelen vanwege de fuzzy Graphics op de PS5 maar ik ga zo nog ff verder tweaken.

Het gekke lijkt dat sommige er wel last van hebben en anderen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:41:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat je op de PS5 HDR kalibratie bij stap 3 van 3 de donkerste instelling moet kiezen en dan 1 klik omhoog. Dan werkt HDR perfect voor de game. Deze had ik eigenlijk op de donkerste instelling staan. Zodat je op de C2 het diepste zwart te zien krijgt. Echter een klik omhoog maakt weinig uit en dus valt het eigenlijk wel mee met wat je moet aanpassen.

Je moet het echter wel maar weer weten. Maar stap 1 en 2 kan je dus ongemoeid laten.

[...]

Ja eens, het is altijd weer hetzelfde gezeur en volgens mij zijn het ook altijd dezelfde mensen.

Eigenlijk is het een heel mooi jaar om gamer te zijn, drie grote IP’s in een jaar tijd, dat maak je niet veel mee. Harry Potter, Star Wars en dit jaar ook nog Lord of the Rings. Ik koop standaard de Deluxe versie, omdat ik dat gewoon leuk vind. Hoeveel gezeur je daar wel niet over te horen krijgt.
Bedankt hiervoor ik ga het straks even uitproberen op deze manier.

Dus dan kan Hgig ook weer aan?

En hoe zit dat verder in de opties van het hdr ingame menu? Alles op default?

[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 29-04-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nou benieuwd of het vandaag wel gaat lukken, de postnl bezorger is weer onderweg.

Woensdag was die al onderweg, heeft het niet gered.
Donderdag: deed postnl niks zou vrijdag komen
Vrijdag: Ik kijk om 08:15 en er stond al sorry bezorging is gewijzigd, we komen zaterdag.

Nu is het zaterdag hij is weer onderweg, nou het zal mij benieuwen haha.

[ Voor 51% gewijzigd door Carlos0_0 op 29-04-2023 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:55:
[...]

offtopic:
In de eerste plaats mag je natuurlijk alles wat je zelf wilt.

Echter pre-orderen is natuurlijk wat anders dan een spel kopen op of na release. Het idee is dat het geven van geld aan een grote publisher/ontwikkelaar, voordat je weet wat de staat van de game is, in de hand werkt dat games in een deplorabele staat released worden. Het geld is voor een belangrijk deel al binnen. Een praktijk die helaas al zeer lang gemeengoed is.

Ik pre-order derhalve zelf eigenlijk nooit.

ps: Heb de game gedownload (had 'gratis' key via AMD cpu aankoop maar zou deze game uiteindelijk toch wel kopen) en veel zin in maar wacht nog even een paar patches af.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 29-04-2023 12:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:02:
[...]

Bedankt hiervoor ik ga het straks even uitproberen op deze manier.

Dus dan kan Hgig ook weer aan?

En hoe zit dat verder in de opties van het hdr ingame menu? Alles op default?
Ja Hgig moet aan, de game settings op 50/50 default en voor de PS5 doorloop je de HDR stappen als volgt;

Stap 1/3 naar de aller donkerste setting en dan 14 klikken omhoog
Stap 2/3 naar de aller donkerste setting en dan 14 klikken omhoog
Stap 3/3 naar de aller donkerste setting en dan 1 klik omhoog

Als EA de HDR problemen opgelost kan je dit zo laten staan alleen stap 3/3 zet je dan terug op de donkerste setting. Dit zijn de beste HDR instellingen voor een OLED tv.

Meer info vind je eventueel hier: YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Help!!!! schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:11:
[...]

offtopic:
In de eerste plaats mag je natuurlijk alles wat je zelf wilt.

Echter pre-orderen is natuurlijk wat anders dan een spel kopen op of na release. Het idee is dat het geven van geld aan een grote publisher/ontwikkelaar, voordat je weet wat de staat van de game is, in de hand werkt dat games in een deplorabele staat released worden. Het geld is voor een belangrijk deel al binnen. Een praktijk die helaas al zeer lang gemeengoed is.

Ik pre-order derhalve zelf eigenlijk nooit.

ps: Heb de game gedownload (had 'gratis' key via AMD cpu aankoop maar zou deze game uiteindelijk toch wel kopen) en veel zin in maar wacht nog even een paar patches af.
Tja maar zijn ook zat spellen die wel prima zijn op de dag van de release, ik heb met Hogwarts Legacy geen issues bijv gehad.
Ik zag juist soms wat gekke dingen in de wereld na een aantal updates, maar op de dag van de release deed het spel het prima.

Ik heb over algemeen nooit gekke dingen gehad, goed ik speel ook niet zoveel dan dus dat scheelt.
Ik heb bijv geen cyberpunk gehad(Wel eens geprobeerd een keer later), of Saints rows 4 die ook vol bugs schijnbaar zat.
Voor Hogwarts Legacy had ik God of War Raknarok, en ook die deed het vanaf dag 1 prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Stefan! schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:45:
[...]

In het begin van de eerste planeet had ik ook nog geen problemen. Pas zodra je op het open gedeelte komt begint het feest.
Valt heel erg mee.[PS5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar kom af en toe een plek tegen waar het wel heel gemakkelijk is om even wat XP te grinden. Ik weet niet of dit de bedoeling is van de game, maar met een paar sterke vijanden vlakbij een meditation point heb je binnen no time een paar skills er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:16:
[...]

Ja Hgig moet aan, de game settings op 50/50 default en voor de PS5 doorloop je de HDR stappen als volgt;

Als EA de HDR problemen opgelost kan je dit zo laten staan alleen stap 3/3 zet je dan terug op de donkerste setting. Dit zijn de beste HDR instellingen voor een OLED tv.

Meer info vind je eventueel hier: YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...
Harstikke bedankt! ga ik zo even instellen.

Ik had inderdaad mn instellingen altijd als naar de aanbeveling van Vincent Theo staan daarom vond ik het net als jij eerder al zei heel vervelend dat ik de settings zo zwaar moest aanpassen dus ga het zo gelijk terugzetten en dit toepassen zo is toch een stuk minder omslachtig dan de fix van gamingtech en ook handig als ik wat anders wil spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:16:
[...]

Wat was ook alweer de black point default? als ik hem op restaut to defaults zet reset alleen die niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:47:
[...]

Wat was ook alweer de black point default? als ik hem op restaut to defaults zet reset alleen die niet
Is dat op de PS5 of de tv? Ik kan dat zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb het spel verkocht. de magie was er af merkte ik. en het was net iets teveel open wereld waardoor ik verdwaald raakte met wat ik nu aan het doen was. begon op een gegeven moment alleen maar rondjes te rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:54:
[...]

Is dat op de PS5 of de tv? Ik kan dat zo snel niet vinden.
Op de ps5 ik heb het al gevonden thanks!

Viel jou dit toevallig ook op? de game is echt zo stuk dat bij het opstarten hij niet eens net als alle normale games het HDR logo laat zien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben benieuwd de installatie is gestart, dit gaat nog wel effe duren denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:50:
[...]

Ben benieuwd de installatie is gestart, dit gaat nog wel effe duren denk ik haha.
Neemt idd wat tijd in beslag ja.Veel plezier straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Farabi schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:02:
heb het spel verkocht. de magie was er af merkte ik. en het was net iets teveel open wereld waardoor ik verdwaald raakte met wat ik nu aan het doen was. begon op een gegeven moment alleen maar rondjes te rennen.
Is dat niet allemaal beter te doen door het fast travelen tegenwoordig? Ik kan mij nog herinneren dat ik dat in fallen order al irritant vond soms en al helemaal wanneer de boel respawnde wanneer je reste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 1486766 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:00:
[...]

Is dat niet allemaal beter te doen door het fast travelen tegenwoordig? Ik kan mij nog herinneren dat ik dat in fallen order al irritant vond soms en al helemaal wanneer de boel respawnde wanneer je reste.
Het heeft heel erg die Dark Souls & MetroidVania structuur.

Sound design is echt geweldig in deze game. :)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 29-04-2023 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik ga lekker andere games spelen uit de backlog. Ik kijk over 2 maanden wel weer eens of deze ramp speelbaar is op pc.

79 euro, wat een scam.

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 29-04-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
FrankoNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:09:
Ik ga lekker andere games spelen uit de backlog. Ik kijk over 2 maanden wel weer eens of deze ramp speelbaar is op pc.

79 euro, wat een scam.
Dit gaat echt wel snel beter worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Anoniem: 1486766 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:00:
[...]

Is wel easy XP. Tenzij je op de hoogste difficulty speelt misschien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrankoNL
jori040 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:12:
[...]

Dit gaat echt wel snel beter worden hoor.
Heb er sterk mijn twijfels bij. Hij draait nu echt heel erg slecht.

Het is gewoon onacceptabel dat er wordt verwacht dat wij 79 euro betalen en dat ze dan achteraf kunnen zeggen: we gaan het wel fixen, ooit, misschien. Wanneer? Geen idee, je ziet het wel.

Het is op zijn best misleidend en op zijn slechts gewoon een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
FrankoNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:16:
[...]

Heb er sterk mijn twijfels bij. Hij draait nu echt heel erg slecht.

Het is gewoon onacceptabel dat er wordt verwacht dat wij 79 euro betalen en dat ze dan achteraf kunnen zeggen: we gaan het wel fixen, ooit, misschien. Wanneer? Geen idee, je ziet het wel.

Het is op zijn best misleidend en op zijn slechts gewoon een scam.
Hebben gisteren al laten weten dat ze er druk mee bezig zijn.Meteen 100% fixen gaat nooit lukken maar binnen nu en een paar dagen kan je een patch verwachten.

Misleidend ?
Er zijn genoeg reviews die melden dat er framerate problemen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 29-04-2023 14:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankoNL
jori040 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:21:
[...]

Hebben gisteren al laten weten dat ze er druk mee bezig zijn.Meteen 100% fixen gaat nooit lukken maar binnen nu en een paar dagen kan je een patch verwachten.
Maar dat is toch onacceptabel? Ze hebben bewust deze rommel uitgebracht. Dan moet je de boel gewoon uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
FrankoNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:23:
[...]

Maar dat is toch onacceptabel? Ze hebben bewust deze rommel uitgebracht. Dan moet je de boel gewoon uitstellen.
Op de PC is het idd ernstig.

De PS5 versie heeft hier ook framerate dips maar ik heb dikke fun met de game.Bij die eerste game was de framerate ook niet oke.

Welke versie heb jij ?

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 29-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

FrankoNL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:09:

79 euro, wat een scam.
Same ik moet deel 1 nog spelen heb ook besloten hem weg te leggen tot er patches zijn.

Zo maar de Series X afstoffen en een maandje gamepass kopen.

Bedankt EA🤌🏼🤌🏼🤌🏼🤌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De game heeft nu al zoveel schade opgelopen dat er een wonder moet gebeuren wil hij nog kans maken op een GotY prijs.Ik vind dit heel jammer want onder de mankemanten schuilt een geweldige game.

Voor mijzelf is dit zelfs het beste stukje Star Wars van de laatste jaren.De details zijn door de studio zo goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Farabi schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:02:
Ik snap dat wel, ik hoor van vele andere dat ze teleurgesteld zijn en het eerste deel eigenlijk veel beter vonden. Als dan ook nog de performance niet is wat het zou moeten zijn gaat de lol er snel vanaf.

Wat deze game misschien nog kan redden is een dikke vette patch die in ieder geval de pc problemen oplost. Maar ook consoles hebben nog wat aandacht nodig. Daar moet EA dan wel snel mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:02:
De game heeft nu al zoveel schade opgelopen dat er een wonder moet gebeuren wil hij nog kans maken op een GotY prijs.Ik vind dit heel jammer want onder de mankemanten schuilt een geweldige game.

Voor mijzelf is dit zelfs het beste stukje Star Wars van de laatste jaren.De details zijn door de studio zo goed gedaan.
Game of the year had sowieso moeilijk geworden met alles wat er nog uit gaat komen en al is uitgekomen dit jaar.

Maar je hebt gelijk het is gewoon zonde echt een hele vette game! super sound design etc maar de performance is echt ondermaats vind het jammer dat ik hem even weg moet leggen had veel zin om verder te spelen maar denk dat ik er meer plezier aan heb na een paar patches......Benieuwd naar Fallen order zometeen op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:20:
[...]

Game of the year had sowieso moeilijk geworden met alles wat er nog uit gaat komen en al is uitgekomen dit jaar.

Maar je hebt gelijk het is gewoon zonde echt een hele vette game! super sound design etc maar de performance is echt ondermaats vind het jammer dat ik hem even weg moet leggen had veel zin om verder te spelen maar denk dat ik er meer plezier aan heb na een paar patches......Benieuwd naar Fallen order zometeen op de Series X.
Er is idd al veel goeds uit en het najaar moet nog komen ;)
Hoop voor de gamer en de ontwikkelaar dat het snel goed komt.Ondertussen heb ik er niet veel last van[PS5]

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 29-04-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nah ja hij loopt in bepaalde situaties best wel matig maar verkopen of het een Scam noemen lijkt mij wel iets overdreven. Lijken geen zaken die ze niet kunnen fixen in een patch op korte termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zit nu in de 1ste grote wereld eindelijk ontsnapt, maar zie tot nu toe echt niks geks.
Ik heb ook eens menu van de tv geopend, en spel blijft gewoon op 60fps staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:17:
Zit nu in de 1ste grote wereld eindelijk ontsnapt, maar zie tot nu toe echt niks geks.
Ik heb ook eens menu van de tv geopend, en spel blijft gewoon op 60fps staan.
PS5 toevallig? Ik heb op PS5 nog geen grote performance issues gehad ook. Behalve een probleem met HDR op OLED tv. Maar dat is eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:20:
[...]

PS5 toevallig? Ik heb op PS5 nog geen grote performance issues gehad ook. Behalve een probleem met HDR op OLED tv. Maar dat is eenvoudig op te lossen.
Ja ps5 en LG C2 oled tv inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Performance mode op de Ps5 is ook redelijk ruk hoor... No way dat dat 60 fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:30:
Nah ja hij loopt in bepaalde situaties best wel matig maar verkopen of het een Scam noemen lijkt mij wel iets overdreven. Lijken geen zaken die ze niet kunnen fixen in een patch op korte termijn.
Dat word niet zomaar een patch..... Er is echt flink wat mis met je game als Fallen order die cross gen is er vele malen beter uit ziet dan het vervolg wat current gen only is.

Zit nu Fallen order te spelen moest die nog gaan spelen en is een verschil van dag en nacht Survivor is echt een verschrikking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Basekid schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:29:
Performance mode op de Ps5 is ook redelijk ruk hoor... No way dat dat 60 fps is.
Over de resolutie nog niet eens gesproken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ook al was het 60fps, persoonlijk vind ik het er zo slecht uit zien dat het mijn speel plezier goed bederft.

Beetje snelle actie, snel achter elkaar aanvallen of saltos maken en Cal wordt overdreven gezegd bijna doorzichtig zo blurry.

Ik wacht eerst nog ff een nieuwe patch af en dan nog maar eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Sipio schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:52:
[...]

Ook al was het 60fps, persoonlijk vind ik het er zo slecht uit zien dat het mijn speel plezier goed bederft.

Beetje snelle actie, snel achter elkaar aanvallen of saltos maken en Cal wordt overdreven gezegd bijna doorzichtig zo blurry.

Echt geen last van dat Cak blur begint te worden ofzo, de landschappen enzo zien er ook mooi uit.
Jullie zullen wel speciale game ogen hebben ofzo, ik zie echt niks slechts eraan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:55:
[...]

Echt geen last van dat Cak blur begint te worden ofzo, de landschappen enzo zien er ook mooi uit.
Jullie zullen wel speciale game ogen hebben ofzo, ik zie echt niks slechts eraan ;).
Haha ja ik weet het ook niet, ik lees van meerdere dat de één het er prima uit vind zien en anderen zoals ik juist niet.

Ik wil verder ook niet haten op de game, het is meer een balen gevoel en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet beter kan vandaar dat ik nog ff wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:21
Klopt, alles behalve soepel. Ook merk ik ook echt dat de cutscenes 25fps zijn ofzo? Groot verschil iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:36
Voor de liefhebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:44:
[...]

Dat word niet zomaar een patch..... Er is echt flink wat mis met je game als Fallen order die cross gen is er vele malen beter uit ziet dan het vervolg wat current gen only is.

Zit nu Fallen order te spelen moest die nog gaan spelen en is een verschil van dag en nacht Survivor is echt een verschrikking.
Wil niet veel zeggen maar bij Fallen order heeft het lang geduurd voor die puur technisch goed goed was.
In mijn hoofd is deze game niet veel slechter bij release dan Fallen Order dat was.[heb het wel over de console versie]

Deze PS5 versie is los van wat dips prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Fallen Order op de PC kan ik me niet echt materiële issues herinneren. Speelde lekker soepel weg. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:49
Dat deze problemen snel verholpen gaan worden heb ik grote twijfels bij. Fallen order had op de PC last van micro stutter en dat is tot op de dag van vandaag nog steeds niet helemaal gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Help!!!! schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:33:
^
Fallen Order op de PC kan ik me niet echt materiële issues herinneren. Speelde lekker soepel weg. :)
kijk dan even naar het begin van deze video[DF video/PC versie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Vreemd, het is natuurlijk een video die ik op mijn telefoon kijk maar als ik die beelden zie van de performance mode op de PS5 dan lijkt het daar echt niet zo blurry als bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:25:
[...]

Wil niet veel zeggen maar bij Fallen order heeft het lang geduurd voor die puur technisch goed goed was.
In mijn hoofd is deze game niet veel slechter bij release dan Fallen Order dat was.[heb het wel over de console versie]

Deze PS5 versie is los van wat dips prima speelbaar.
Daar heb ik inderdaad ook veel over gelezen ja maar alsnog zou je denken en ervanuit gaan dat ze hun 2de game toch meer polished afleveren dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:19
Was zeer sterk geneigd de game te bestellen voor PC, blij dat ik het nog even afwacht.
Misschien na de Zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 15:12
Zijn er mensen op de PS5 in het tweede gebied? Ik heb het idee dat de framerate veel beter is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-05 19:09
Jammer dat het voornamelijk over de issues gaat hier. Ik heb zelf een ps5 en heb hopelijk geen issues als ik het spel kan spelen morgen, maar ben wel benieuwd naar het spel zelf qua sfeer en gameplay. Bevalt dat bij jullie wel of is dat niet meer relevant door de issues?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40
Zijn er ook mensen die het spel gewoon spelen zonder issues? Ik lees alleen maar over issues en niks over t spel zelf.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Vestendrie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:35:
Jammer dat het voornamelijk over de issues gaat hier. Ik heb zelf een ps5 en heb hopelijk geen issues als ik het spel kan spelen morgen, maar ben wel benieuwd naar het spel zelf qua sfeer en gameplay. Bevalt dat bij jullie wel of is dat niet meer relevant door de issues?
Zou gewoon voor je eigen plezier en om een top ervaring te hebben even wat patches afwachten.

Game is top maar niet in deze vorm zo een mooie game wil je gewoon in zn beste vorm ervaren en niet op deze manier, allemaal haperende cutscenes etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 29-04-2023 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Sipio schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:52:
[...]

Inderdaad helemaal mee eens ik had deel 1 nog nooit gespeeld dus ben die gaan spelen en sta echt versteld van hoe slecht dit eruitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:38:
[...]

Zou gewoon voor je eigen plezier en om een top ervaring te hebben even wat patches afwachten.

Game is top maar niet in deze vorm zo een mooie game wil je gewoon in zn beste vorm ervaren en niet op deze manier, allemaal haperende cutscenes etc etc.
Thanks voor je reactie, maar ook net zo heftig als destijds met Cyberpunk of is het voor een casual gamer zoals ik, die niet omkijkt voor een buggetje hier of daar, nog te doen? Cyberpunk was gewoon onspeelbaar, maar dat is deze game toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:41:
[...]

Inderdaad helemaal mee eens ik had deel 1 nog nooit gespeeld dus ben die gaan spelen en sta echt versteld van hoe slecht dit eruitziet.
Die moest ik helaas skippen en heb survivor gekocht vanwege de arachnafobia mode.

Maar ik heb van meerdere gehoord dat die game er beter uitziet, daarom wacht ik nog ff af, volgens mij moet dit beter kunnen.

Het gekke is dat in die vergelijkings video de performance mode er beter uit lijkt te zien dan bij mij maar dat kan natuurlijk ook aan de video liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vestendrie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:42:
[...]

Thanks voor je reactie, maar ook net zo heftig als destijds met Cyberpunk of is het voor een casual gamer zoals ik, die niet omkijkt voor een buggetje hier of daar, nog te doen? Cyberpunk was gewoon onspeelbaar, maar dat is deze game toch niet?
Op de ps5 is het prima te doen voor mij, merk vrij weinig van al die dingen die hier gezegd worden.
Ik ben wellicht niet zo snel geïrriteerd als vele, dat ik gewoon lekker door speel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Vestendrie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:42:
[...]

Nee zo erg is het totaal niet! maar wel aardig immersie brekend.... ik ben zelf ook totaal niet moeilijk daarin maar vind dit kwa visuals en performance wel echt ondermaats.

Cyberpunk had ik op wat audio bugs na weinig problemen mee speelde die toen op de release op de Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Sipio schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:46:
[...]

Die moest ik helaas skippen en heb survivor gekocht vanwege de arachnafobia mode.

Maar ik heb van meerdere gehoord dat die game er beter uitziet, daarom wacht ik nog ff af, volgens mij moet dit beter kunnen.

Het gekke is dat in die vergelijkings video de performance mode er beter uit lijkt te zien dan bij mij maar dat kan natuurlijk ook aan de video liggen.
Ohja was ik even vergeten las inderdaad dat je daar last van had wat verder terug in the gathering.

Ik heb ook wat videos gezien waar het er beter uit lijkt te zien dan ik hier ervaar komt waarschijnlijk door de compressie van de video want heb de instellingen wel goed staan denk jij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 01:07
Ben nog in het begin. Ik haal ongeveer 60-80 fps. Met alles op het hoogst op 1440p. en met die scaling op quality. Vind dit ook vreemd als ik RT uit en dan weer aan zet verlies ik zo 20 fps.Herlaad ik mn save weer. Dan draait het weer op de oude fps.

Systeem:
geforce 4090
ryzen 5800x3d
32 gig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
JohnnyV76 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:35:
Zijn er ook mensen die het spel gewoon spelen zonder issues? Ik lees alleen maar over issues en niks over t spel zelf.
Na Fallen order is dit echt weer zo'n gaaf verhaal! Wat dat betreft is er echt weer wat moois neergezet.

Speel hem op XsX en ben tot nu toe geen issues tegengekomen 🤷🏻‍♂️
Zonde als er door alle berichten online niet gewoon gespeeld wordt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

https://www.bloomberg.com...r-was-made-in-record-time

Dit maakt het allemaal nog veel beschamender Nog leuk erover doen ook toi toi toi EA..... echt nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Michieleke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:48:
[...]

Na Fallen order is dit echt weer zo'n gaaf verhaal! Wat dat betreft is er echt weer wat moois neergezet.

Speel hem op XsX en ben tot nu toe geen issues tegengekomen 🤷🏻‍♂️
Zonde als er door alle berichten online niet gewoon gespeeld wordt ..
Voor mij en ik hoop een grote meerderheid nooit meer een EA game op launch day na het DS Remake fiasco en deze vote with your wallet zeggen ze dan en dat moet ook maar eens gaan gebeuren zodat het stopt van die gedrochten op launch day af te leveren het is bijna een scam eigenlijk gewoon een scam.

[ Voor 41% gewijzigd door BM op 30-04-2023 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:09:
[...]

Voor mij en ik hoop een grote meerderheid nooit meer een EA game op launch day na het DS Remake fiasco en deze vote with your wallet zeggen ze dan en dat moet ook maar eens gaan gebeuren zodat het stopt van die gedrochten op launch day af te leveren het is bijna een scam eigenlijk gewoon een scam.
Er zijn veel gamers die niet weten wat een framerate is.Wel of niet weet de game is op PS5 prima te spelen.
De game scoort op Metacritc niet voor niets een 86[90 reviews]Veel lui schrijven zelfs over de framerate.

De user-score zal straks beroerd zijn denk ik.

Van wat ik tot nu toe heb gespeeld sta ik 100% achter de hoge cijfers.De game zal snel in een betere staat zijn. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 30-04-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw: TPU: Star Wars Jedi: Survivor PC Benchmark Test & Performance Analysis Review

".....It's good to see that both AMD and NVIDIA have released game-ready drivers for the game in the days leading up the launch. We've used those, the game version tested is not the buggy press beta, but the final public release. Our test scene is not in the Coruscant intro level, which is even more CPU limited than the rest of the game, but the open world areas after that. While gaming on NVIDIA was crash-free, I've encountered several display driver crashes on AMD—a bit unexpected for a WHQL driver release, but I'm sure they'll fix it in no time.

As expected, VRAM requirements are high. With 9 GB in 1080p, older hardware probably won't have an easy time running the new Star Wars adventure. At higher resolutions like 1440p and 4K we've measured 9.6 GB and 10.5 GB, which should be fine, given the base GPU requirements. If you enable ray tracing at 4K, VRAM usage grows to 13 GB—not that bad, considering that typical "4K" cards have 16 GB or more memory.

If you've been looking at the Steam ratings of Star Wars Jedi Survivor, you've been surprised by a "mostly negative" score, which has now improved to "mixed." The negative reviews are not due to the gameplay, but due to various technical issues.
In their infinite wisdom, EA told everyone just hours after launch that they are aware of the technical issues that affect "a minority of players." No doubt they knew about the issues and still decided to launch like that. We're now paying $70 to beta-test an unpolished turd that they call an AAA game—not the first time this year. I'm starting to wonder if these companies aren't slowly eroding their customer base by delivering broken products over and over again."

Stevige woorden voor TPU.

[ Voor 80% gewijzigd door Help!!!! op 29-04-2023 21:44 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieleke
Al het commentaar komt van pc of PlayStation spelers. Goed, zelfs ea zegt dat er iets mis is. Heel kut voor iedereen die er naar uit keek en teleurgesteld is.

Maar misschien, heel misschien, is er meer aandacht besteed aan de xbox versie. Weet ik veel

Reviewers die hem wel gespeeld hebben op de series x zeggen namelijk ook dat performance mode 60fps en quality mode 30fps probleemloos draaien.

En als er dan, net als ik mensen zijn die graag willen horen hoe de game en het verhaal zijn, dan zeg ik dus dat het oprecht een vette game is. Die het echt wel verdiend om gespeeld te worden

[ Voor 7% gewijzigd door Michieleke op 29-04-2023 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:36
Michieleke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:26:
Schitterend, ik weet niet waar ik over praat, weet niet wat framerates zijn.

Al het commentaar komt van pc of PlayStation spelers. Goed, zelfs ea zegt dat er iets mis is. Heel kut voor iedereen die er naar uit keek en teleurgesteld is.

Maar misschien, heel misschien is er meer aandacht besteed aan de xbox versie.

Reviewers die hem wel gespeeld hebben op de series x zeggen namelijk ook dat performance mode 60fps en quality mode 30fps probleemloos draaien.

En als er dan, net als ik mensen zijn die graag willen horen hoe de game en het verhaal zijn, dan zeg ik dus dat het oprecht een vette game is. Die het echt wel verdiend om gespeeld te worden
Ik heb de game op de series x en het draait in de performance mode echt als poep. De framerates zijn nog lager dan op de ps5. Ben blij dat ik er niet de volle mep voor heb betaald. Game mag dan wel op zich goed zijn, maar het ziet er echt niet uit met die slechte framerate en ontzettende screen tearing. Zelfs Cyberpunk op het begin draaide beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
RedNas74 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:33:
[...]

Ik heb de game op de series x en het draait in de performance mode echt als poep. De framerates zijn nog lager dan op de ps5. Ben blij dat ik er niet de volle melk voor heb betaald. Game mag dan wel op zich goed zijn, maar het ziet er echt niet uit met die slechte framerate en ontzettende screen tearing. Zelfs Cyberpunk op het begin draaide beter dan dit.
Ok, dat vind ik wel interessant, zelfde console en toch twee hele verschillende resultaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:17
Michieleke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:35:
[...]

Ok, dat vind ik wel interessant, zelfde console en toch twee hele verschillende resultaten.
Waarschijnlijk heb jij een VRR display en hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
Ik weet of het een bug is of dat het erbij hoort, ben benieuwd of er meer mensen hetzelfde hebben. (Speel op ps5)

In het begin (ontsnapping) blijft mijn stance hangen op dubble blades, zelf bij het rennen blijf je deze je light saber zien, kan het ook niet in de holster doen met pijltjes. Alleen als je gaat klimmen gaat het weg. Herkenbaar voor meer mensen?

Heb helaas ook behoorlijk wat framedrops, de hdr fix heb ik al toegepast, maar het resultaat is minimaal.

Op zich haalt het mij niet uit mijn spelplezier want ik word dankzij de muziek en sfeer meteen in het wereldje gezogen. Verwacht dat het over een paar dagen wel rechtgetrokken is met wat patches. Dat is helaas eerder regel dan uitzondering tegenwoordig (hoe kwalijk dat ook is).

Maar wie serieus roept dat het bij Cyberpunk in het begin beter was dan dit, heeft echt een high end pc gehad oid. Zelf op ps5 was het nagenoeg onspeelbaar, over ps4 nog maar te zwijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:38
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMssUdHKchTN4hiWskODvF9Rgzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PWQzcJnA7i4uvHdM8oWgphAa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQbqVeb9RndJqa9y9ustPQn0GN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yGraip28esKLU0q8rC5xXi0O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDFavq2h8uhY52ffsJJyMCGLHiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85uR82tj47Ui1gnDaneamOm0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q2B7lSgJ1zVHZA4u7SICWn1Hdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eSSExvoRMBlZ13FKYKTMPHNz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMQHLkthLVfo7yDPx9-e30whcQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDGtiednD7w7xuV4iZQ6pxCR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O5z5s05LUu9ud8T_TiVE5x4nQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6T7sAxtsmu9fOWrbGpTqdHh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 30-04-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Antigo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:40:
[...]

Zelfs VRR kan dit niet redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Spoiler tags. @Yonix :F

[ Voor 97% gewijzigd door NightShadow22 op 29-04-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44
Na alle horror stories voor de pc versie vandaag maar even een maandje EA Pro afgesloten. Zo kan ik voor 15 euro even een maandje spelen en kijken hoe het draait op mijn toch wat gedateerde systeem (I7-8700k met 1080Ti 11G).
Ik herken de framedrops wel, maar draai over het algemeen op low settings op 1440p ultrawide stabiel rond de 40 fps. De drops zitten met name bij de start van cutscenes en zijn daardoor jammer maar wel te overzien.

Tuurlijk, het had vloeiend horen te draaien met alles op low settings (voldoe tenslotte aan de minimum specs) maar ben wel blij verrast dat ik het spel tot nu toe goed kan spelen (ben aan het einde van eerste chapter, dus moet het 2e gebied nog in).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Antigo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb ‘m ook op de XSX én een VRR display, maar toch is de framerate ontzettend slecht. Enkel in de kleinere zones of indoors draait fatsoenlijk. Maatje van me heeft ‘m op de PS5 met een VRR display en ervaart hetzelfde 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NightShadow22 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:44:
[...]

Tuurlijk wel, dit gaan ze heus wel patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:19:
[...]

Ja absoluut maar ik denk niet dat het zomaar met de eerste en beste patch word opgelost bedoelde ik.

Ik ben benieuwd waar ze volgende week mee komen ik hoop dat het zsm is opgelost In iedergeval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NightShadow22 schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:27:
[...]

Ja absoluut maar ik denk niet dat het zomaar met de eerste en beste patch word opgelost bedoelde ik.

Ik ben benieuwd waar ze volgende week mee komen ik hoop dat het zsm is opgelost In iedergeval
Ooh zo, nee het voelt wel als iets wat langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 15:09
Donstil schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:19:
[...]

Dat is nog maar de vraag. Hoewel Fallen Order een stuk beter draait dan Survivor, heeft het nu, ruim 3 jaar na release, nog steeds last van problemen op dit gebied.

Respawn doet vrij weinig om hun games te ondersteunen na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik ben nu in het semi open wereld gedeelte terecht gekomen. Voelt toch een beetje vreemd aan. Deze game speelt eigenlijk prima in een lineaire wereld voor mij, en dat mis ik nu een beetje. We gaan het maar rustig aan verkennen, ik heb sowieso geen haast met deze game.

[ Voor 5% gewijzigd door ZesBarkiePK op 30-04-2023 01:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vestendrie
Verbaast me niets, user rating op metacritic is momenteel een 4.3 na 77 ratings. Eensgezind: game is tof, maar niet af vanwege performance issues. Ik zou het momenteel een 5.5 geven, maar puur omdat de game meteen die vibe afgeeft. Heb zelf teveel klachten en heb het maar weggelegd voor nu. Over paar dagen verder kijken als er wat patches zijn. Moet toch nog horizon forbidden west + dlc uitspelen.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste