Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:12
Yonix schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:48:
[...]

Voor ons morgenochtend 06:00u. Ik ga, in ieder geval, een wekkertje zetten; kan ik nog even snel spelen voordat jr. wakker wordt. :)
Ah ik had zo graag om 00:00 willen spelen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:58
Balen.. heb hem bij Coolblue besteld (scheelt 15 euro t.o.v. de PS Store). Die zijn altijd wel goed met op release dag laten bezorgen. Maar toen ik gisteren de verzendbevestiging kreeg zag ik dat er zaterdag stond. Ik vermoed dat dit wegens Koningsdag is... zal allemaal wel een dag opschuiven.

Nu maar overwegen of ik morgen even langs m'n lokale speelgoedwinkel fiets en het CB exemplaar retour doe. Zou wel lekker zijn om er morgen al mee aan de slag te kunnen!

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 27-04-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
yinx84 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:39:
Balen.. heb hem bij Coolblue besteld (scheelt 15 euro t.o.v. de PS Store). Die zijn altijd wel goed met op release dag laten bezorgen. Maar toen ik gisteren de verzendbevestiging kreeg zag ik dat er zaterdag stond. Ik vermoed dat dit wegens Koningsdag is... zal allemaal wel een dag opschuiven.

Nu maar overwegen of ik morgen even langs m'n lokale speelgoedwinkel fiets en het CB exemplaar retour doe. Zou wel lekker zijn om er morgen al mee aan de slag te kunnen!
De mijne was gisteren al onderweg met PostNL, ze hebben echter niet gered.
Dus er staat nu dat die morgen komt, ik hoop dat die nu wel eens door de bus gegooid wordt :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:05

L23

[ Voor 31% gewijzigd door L23 op 27-04-2023 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8toXkJmbioTZbJ2okeg9mpia-vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKLWdrF8SK3PrMGV5GWomxYx.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
Het draait voor geen meter. Kom niet boven de 50 fps ongeacht settings.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
HelloMeow schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:00:
Confirmed: performance is ruk. Framerate is alles behalve consistent, ergens tussen de 55-100 fps en het aanpassen van de settings lijkt niets te doen. Daarnaast moet ik het spel telkens herstarten om het geheel weer op een speelbaar niveau te krijgen.

Andere frustraties: unskipabble introfilmpjes, 'Shader Compilation Screen' dat elke herstart te zien is en de EA-app die moeilijk doet over unsynced saves - terwijl ik via Steam speel.

Ik stop even met spelen en ga eens nadenken over een refund. Dan haal ik 'm wel voor de XSX of PS5, gezien het feit dat hij daar beter draait. Sad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
HelloMeow schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:00:
misschien handig om iig te melden op welk platform je speelt..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
yinx84 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:39:

Nou lekker dan PostNL heeft al weer bijgewerkt, het komt nou weer morgen 🥲.
Jeetje hoe moeilijk moet het zijn om een brievenbus pakketje te bezorgen, dat kan zo met de gewone postbezorger mee in ze fietstas.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-04-2023 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 08:41
Melantrix schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:52:
[...]

misschien handig om iig te melden op welk platform je speelt..
Waarschijnlijk de PC versie. Die schijnt heel slecht te zijn met enorme performance problemen en bugs. De steam reviews zijn erg negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

Zoveel zin in deze game (PS5).
Ik wacht nog even op wat updates.
Maar deel 1 vond ik echt heerlijk om te spelen. En deze ziet er ook weer fantastisch uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Yonix schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:26:
[...]

Confirmed: performance is ruk. Framerate is alles behalve consistent, ergens tussen de 55-100 fps en het aanpassen van de settings lijkt niets te doen. Daarnaast moet ik het spel telkens herstarten om het geheel weer op een speelbaar niveau te krijgen.

Andere frustraties: unskipabble introfilmpjes, 'Shader Compilation Screen' dat elke herstart te zien is en de EA-app die moeilijk doet over unsynced saves - terwijl ik via Steam speel.

Ik stop even met spelen en ga eens nadenken over een refund. Dan haal ik 'm wel voor de XSX of PS5, gezien het feit dat hij daar beter draait. Sad.
Balen hoor! :'(

Zo zonde dat de PC versies van een aantal recente leuke games (Hogwarts, Last of US en nu SW JS) zo ruk zijn.

Het zal met een aantal patches vast wel wat beter worden maar je wilt gewoon lekker spelen op dag 1 !!

Zie in AMD reward center dat mijn key er staat dus straks zelf maar eens proberen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoe speelt de Xbox Series X versie ? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:42
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:41:
Hoe speelt de Xbox Series X versie ? :)
Tot nu toe speelt hij lekker op de quality mode. Geen issues met framerates gezien tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
sorted.bits schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:41:
[...]

Tot nu toe speelt hij lekker op de quality mode. Geen issues met framerates gezien tot nu toe.
Dat klinkt goed, ik twijfel nog of ik eerst de tijd neem en Dead Island 2 uitspeel en daarna ga zitten voor Star Wars Jedi: Survivor of andersom.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:43:
[...]

Dat klinkt goed, ik twijfel nog of ik eerst de tijd neem en Dead Island 2 uitspeel en daarna ga zitten voor Star Wars Jedi: Survivor of andersom.
Gisteren Dead Island 2 uitgespeeld duk ik ga nu voor deze.Hoop dat er nog een NG+ voor die game komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
jori040 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:48:
[...]

Gisteren Dead Island 2 uitgespeeld duk ik ga nu voor deze.Hoop dat er nog een NG+ voor die game komt.
Wow dat heb je snel gedaan, ik ben nog maar bij de 3e of 4e main missie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Ik ga zo de PS5 versie halen. Ben benieuwd naar de performance. Vond deel 1 zo tof dat ik deze gewoon op release wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:30

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb de game bij m’n nieuwe hardware gekregen, vanmorgen rond 07:00 begonnen.
Grafisch erg vet draait als een trein met alles op max (PC, 7700x, 4070Ti, 1440p)
Ben totaal geen StarWars fan, heb er eigenlijk niks mee, maar so far speelt het lekker, echter wel vrij veel controls om gelijk te leren. Ben benieuwd of het verhaal me als non StarWars fan ook gaat weten te boeien.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:43:
[...]

Ik heb me in weten te houden om gisteren niet te pre-orderen. 8) Was lastig aangezien de game me enorm aanspreekt. Performance patch beloftes en mooie praatjes trap ik niet meer in. Dan maar een dag later of veel later.
Eerst meer ervaringen horen en zeker weten dat performance optimaal is op console. Voor alle mensen met performance issues op pc: rot voor je maar eigen schuld, stop met pre-orderen. Al helemaal wanneer je toch al digitaal koopt. Volgende game doet men het toch weer. En maar mopperen over de staat van PC games.. snap ik echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:06:
[...]
Voor alle mensen met performance issues op pc: rot voor je maar eigen schuld, stop met pre-orderen. Al helemaal wanneer je toch al digitaal koopt. Volgende game doet men het toch weer. En maar mopperen over de staat van PC games.. snap ik echt niet.
Ik heb het spel niet eens gekocht en ben toch teleurgesteld. Maandje EA Play pro voor 15 euro om Dead Space te spelen en deze zat er blijkbaar ook bij.

Het blijft onacceptabel om half-werkende troep aan te bieden, ongeacht of men het wel of niet koopt of preordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HelloMeow schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:21:
[...]

Ik heb het spel niet eens gekocht en ben toch teleurgesteld. Maandje EA Play pro voor 15 euro om Dead Space te spelen en deze zat er blijkbaar ook bij.

Het blijft onacceptabel om half-werkende troep aan te bieden, ongeacht of men het wel of niet koopt of preordered.
Als men het onacceptabel vindt maar wel accepteerd (koopt) ben je enkel aan het zeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Yonix schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:26:
[...]

Had je van te voren kunnen lezen en weten.

Hoe draait de PS5 versie? Wil deze niet op de Series X spelen ivm geen haptics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:57
Schijnbaar is het met een AMD kaart wel goed speelbaar. Vandaag eens proberen met mijn 7900xtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De arachnafobia mode schijnt echt te zijn dus de game is hier nu ook aan het installeren.

Ben voor de PS5 versie gegaan niet vanwege de haptics maar meer omdat de Disc drive van mijn XSX niet helemaal jofel meer is.

Ik las gisteren dat die day one patch een hoop performance problemen zou oplossen maar dat schijnt nog tegen te vallen iig als je Reddit moet geloven.

We gaan het zien straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 28-05 23:55
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:47:
[...]

Hoe draait de PS5 versie? Wil deze niet op de Series X spelen ivm geen haptics.
tot nu toe draait die goed, graphics zijn ook goed, framerate komt stabiel over in quality mode.

HDR werkt niet, als je dat kiest dan zie je alleen de shaded hdr accenten en de rest van het beeld niet. Dat is overduidelijk een bug en maakt het spel onspeelbaar in hdr mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

robinez schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:38:
[...]

tot nu toe draait die goed, graphics zijn ook goed, framerate komt stabiel over in quality mode.

HDR werkt niet, als je dat kiest dan zie je alleen de shaded hdr accenten en de rest van het beeld niet. Dat is overduidelijk een bug en maakt het spel onspeelbaar in hdr mode.
Bedankt voor de reactie !

Ik had dit gevonden als fix voor de HDR ga hem straks pas zelf downloaden maar mss kan je het alvast uitproberen wanneer je tijd hebt

YouTube: Star Wars Jedi: Survivor - How To Fix HDR On PS5 - HDR Is Broken On ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 00:26
Heb de game op PS5 maar bij het eerste level is de framerate op performance echt all over the place. Zit te denken aan een refund. Mensen die roepen dat de framerate stabiel is zien denk ik niet eens het verschil tussen 30 en 60 fps.

Quality mode zou best stabiel kunnen zijn. Maar anno 2023 kan ik echt niet meer met 30 fps overweg. Althans, niet als de graphics gewoon zeer middelmatig zijn.

Jammer dat de game in deze staat gereleased wordt. En nog veel kwaijker is dat er in reviews vrijwel niet over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

swoutr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:47:
Heb de game op PS5 maar bij het eerste level is de framerate op performance echt all over the place. Zit te denken aan een refund. Mensen die roepen dat de framerate stabiel is zien denk ik niet eens het verschil tussen 30 en 60 fps.

Quality mode zou best stabiel kunnen zijn. Maar anno 2023 kan ik echt niet meer met 30 fps overweg. Althans, niet als de graphics gewoon zeer middelmatig zijn.

Jammer dat de game in deze staat gereleased wordt. En nog veel kwaijker is dat er in reviews vrijwel niet over gesproken.
Ik speel de laatste tijd meeste games in quality mode met VRR ipv performance

Ondersteund deze VRR? zoniet dan wacht ik liever als performance mode ook niet stabiel draait

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 17:08

Dhrax

Prog Lord

De steam surveys staat inmiddels al op 'grotendeels negatief'

* Star Wars CPU survivor
* Fun game, extremely bad optimization
* Runs like ass on anything
* 4090 gemiddeld 30fps in veel gebieden
* Grafische settings doen weinig tot niks
* 18+GB VRAM op 1440p lol

Zomaar een greep uit wat Steam commentaren. Mocht je de game nog niet aangeschaft hebben, dan kun je beter nog even wachten of uitkijken naar wat anders.

Het lijkt steeds erger te worden met PC releases de laatste tijd.
[...]
Eerst meer ervaringen horen en zeker weten dat performance optimaal is op console. Voor alle mensen met performance issues op pc: rot voor je maar eigen schuld, stop met pre-orderen. Al helemaal wanneer je toch al digitaal koopt. Volgende game doet men het toch weer. En maar mopperen over de staat van PC games.. snap ik echt niet.
Eigen schuld? Op basis van wat? Pre-orders bestaan niet op consoles?
Je snapt er weinig van ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Dhrax op 28-04-2023 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
De pest is dat je nooit weet hoe lang het gaat duren voordat er een performance patch uitgebracht wordt. Het kan letterlijk vanmiddag of over een maand zijn. Keek er erg naar uit om er dit weekend mee aan de slag te gaan, maar die FOMO is een stuk minder na het lezen van alle klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:38
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:16:
[...]

Jeetje hoe moeilijk moet het zijn om een brievenbus pakketje te bezorgen, dat kan zo met de gewone postbezorger mee in ze fietstas.
Dat is juist het hele probleem met brievenbus pakketjes, de postbode bepaald zelf of hij het meeneemt of niet met het oog op de totale omvang van het te bezorgen aantal poststukken.

Hier is hij zojuist geweest om een dun foldertje in de bus te gooien en daarna verder te fietsen zonder de game langs te brengen... :/

Gezien de berichten over slechte performance vind ik het niet eens zo erg meer eerlijk gezegd. :+

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 28-04-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dhrax schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:55:
Eigen schuld? Op basis van wat? Pre-orders bestaan niet op consoles?
Je snapt er weinig van ;)
Van jouw reactie snap ik inderdaad heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al ervaring met de Series X versie op performance met eventueel VRR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:12:
[...]

Van jouw reactie snap ik inderdaad heel weinig.
Reageer dan gewoon op die vreemde opmerking die je maakt?
Hoezo is het de eigen schuld van mensen dat de game in deze staat word released? Wat heeft dat met pre-orders te maken?
[...]
Voor alle mensen met performance issues op pc: rot voor je maar eigen schuld, stop met pre-orderen. Al helemaal wanneer je toch al digitaal koopt. Volgende game doet men het toch weer. En maar mopperen over de staat van PC games.. snap ik echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
TIGER1125 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:58:
[...]

Dat is juist het hele probleem met brievenbus pakketjes, de postbode bepaald zelf of hij het meeneemt of niet met het oog op de totale omvang van het te bezorgen aantal poststukken.

Hier is hij zojuist geweest om een dun foldertje in de bus te gooien en daarna verder te fietsen zonder de game langs te brengen... :/

Gezien de berichten over slechte performance vind ik het niet eens zo erg meer eerlijk gezegd. :+
1ne kant niet nee maar andere kant ik heb niks om te spelen, heb verder alles uitgespeeld.
Ben dan verder ook geen multi player persoon, dus heb geen shooters of fifa of iets(houd ook niet van sport spellen).

Dus ja baal wel een klein beetje, zeker nu het weer niet denderend is om naar buiten te gaan.
Had lekker geweest gewoon een beetje kon gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dhrax schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:16:
[...]
Reageer dan gewoon op die vreemde opmerking die je maakt?
Hoezo is het de eigen schuld van mensen dat de game in deze staat word released? Wat heeft dat met pre-orders te maken?
[...]
De staat waarin veel pc games momenteel gereleased worden is belachelijk. Schandalig maar het is zo. Als je dat weet en je kiest voor een pre-order loop je de kans daar tegen aan te lopen. Om te weten dat er geen grote issues zijn, wacht je op meer informatie.
Games horen niet gereleased te worden met dat soort problemen maar het gebeurt toch. Wil je een signaal afgeven dan wacht je met kopen tot je weet dat het goed zit.
Onbegrijpelijk standpunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:23:
[...]

De staat waarin veel pc games momenteel gereleased worden is belachelijk. Schandalig maar het is zo. Als je dat weet en je kiest voor een pre-order loop je de kans daar tegen aan te lopen. Om te weten dat er geen grote issues zijn, wacht je op meer informatie.
Games horen niet gereleased te worden met dat soort problemen maar het gebeurt toch. Wil je een signaal afgeven dan wacht je met kopen tot je weet dat het goed zit.
Onbegrijpelijk standpunt?
Nee hoor, dit is zeker een begrijpelijk standpunt maar zoals je het nu vermeld kan ik mij er ook wel in vinden. Je andere reactie was echt wel wat kort door de bocht en specifiek wijzend naar PC gamers met pre-orders vond ik wel wat makkelijk. Wat ik met mijn reactie wilde aangeven is dat er toch ook gewoon pre-orders bestaan voor console games? Het is wat dat betreft in console land toch niet anders dan in PC land.

De teleurstelling overheerst ook weer bij mij, had erg veel zin in deze titel, dagje vrij vandaag en dan moet je toch de game laten lopen omdat het een grote shitshow is ... erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dhrax schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:28:
[...]

Nee hoor, dit is zeker een begrijpelijk standpunt maar zoals je het nu vermeld kan ik mij er ook wel in vinden. Je andere reactie was echt wel wat kort door de bocht en specifiek wijzend naar PC gamers met pre-orders vond ik wel wat makkelijk. Wat ik met mijn reactie wilde aangeven is dat er toch ook gewoon pre-orders bestaan voor console games? Het is wat dat betreft is het in console land toch niet anders dan in PC land.

De teleurstelling overheerst ook weer bij mij, had erg veel zin in deze titel, dagje vrij vandaag en dan moet je toch de game laten lopen omdat het een grote shitshow is ... erg jammer.
Ik noemde pc specifiek omdat daar de meeste issues leken te zijn. Had ik beter kunnen verwoorden. :) pre-orders doen op console brengt hetzelfde risico.

Balen voor je op je vrije dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Inderdaad pre orders brengt gewoon sowieso risico's met zich mee, goed dat dit nog met day1 dag gepatched wordt prima.
Dat je dan geluk heb het spel eerder heb ontvangen, goed dan moet je maar even met een bug doen(Want je hoort in theorie het spel nog niet te hebben).

Maar hoe dit spel schijnbaar is uitgebracht is wel heel slecht, goed kan nog niet oordelen door trage PostNL.
Ik weet niet hoe het verschil is van voor en na de patch, of het dan al aanzienlijk beter is ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
Ik denk dat een grote reden voor de schommelende performance op ps5 ligt bij raytracing. Het viel me net op dat er ray traced reflecties in de game zitten. Zeker in het eerste gedeelte is dat wellicht de boosdoener.

Snap niet dat dat niet gewoon uit staat met zulke performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ps5 disc is hier nu aan het installeren. Maar liefst 147gb voor een lineaire game?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:16:
[...]

Totaal onverwacht stond er zojuist een bezorger voor de deur! Met een Coolblue doosje die niet door de brievenbus past, gek genoeg. Maar hier is hij binnen... hoop voor jou ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:54:
Ps5 disc is hier nu aan het installeren. Maar liefst 147gb voor een lineaire game?
Is niet linear zitten veel open world secties in verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:12:
[...]

Is niet linear zitten veel open world secties in verwerkt.
Ja, dat zie ik nog steeds als linear. Het is uiteindelijk geen gta of rdr2 omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:14:
[...]

Ja, dat zie ik nog steeds als linear. Het is uiteindelijk geen gta of rdr2 omvang.
Dan geef je je eigen betekenis aan een woord.

Maar als antwoord op je vraag vandaar zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:41
Net gedownload ben nu net begonnen loopt soepel op een 13400/Arc a770.
32 gig ddr4 4000 1440p high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
ik wacht wel tot deze game op ea play terecht komt , heb xbox series , dus vind het dan niet echt waard om hier nu 72 euro voor neer te leggen en dan over een half jaar staat de game waarschijnlijk op ea play .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Is er iets met Steam regional pricing?
Deluxe upgrade is 0,24€ - 17085,50€
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8kcuFyYIdNOBPZPn0X1fBqTetw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iQOxsSLFTZdZCaZ2NegepnGU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Inderdaad wat performance problems op de ps5 zoals lichte stotters en screen tearing. Maar ik las dat er hdr problemen waren hier boven, die ervaar ik niet?

Voor de rest weer een heerlijk spel tot nu toe. De problemen mogen de pret niet drukken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Stukje gespeeld (PS5) een te klein stukje om het te hebben over de performance qua fps, maar al wel een teleurstelling iig qua die fuzzy Graphics in die mode.

Imo ziet dat er echt slecht uit.

Totaal andere game maar wat een verschil bij die crispy graphics van Dead island 2

[ Voor 18% gewijzigd door Sipio op 28-04-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Laatst online: 23-05 19:09
Ben zo hyped voor deze game. Verwacht vandaag ook de dlc van horizon forbidden west uit te spelen om dan deze game aan te schaffen voor de ps5. Ik las dat er al een day one patch is gekomen. Iemand die dit kan bevestigen en vertellen of de prestaties voor de ps5 beter zijn dan voorheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
Heb om te vergelijken horizon weer eens opgestart. En jedi survivor is echt een lachertje in verhouding. Net een ps3 game. De performance is echt niet te verantwoorden. Ik ga dan ook een refund aanvragen voor de waardeloze performance.

Snap echt niet dat de reviews zo hoog scoren met zulke performance issues op alle platformen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Net een uurje de PS5 versie gespeeld.

+ Level design van de eeste missie is top
+ Personage voelt minder clunky dan bij de eerste game
- Framerate dips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

swoutr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:46:
Heb om te vergelijken horizon weer eens opgestart. En jedi survivor is echt een lachertje in verhouding. Net een ps3 game. De performance is echt niet te verantwoorden. Ik ga dan ook een refund aanvragen voor de waardeloze performance.

Snap echt niet dat de reviews zo hoog scoren met zulke performance issues op alle platformen.
Wel echt jammer ik had er veel zin in maar na het lezen van wat ervaringen en de HDR fix video heb ik hier helemaal geen zin in.

Vreemd inderdaad dat de reviewers hier weer niks over hebben gezegd en als ze het wel deden het niet meenamen in het cijfer bewijst maar weer dat 99% betaalde shills zijn.....en natuurlijk EA weer bij DS Remake was het precies hetzelfde verhaal man man man :+

Bij Callisto protocol was het het omgedraaide verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
swoutr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:46:

Als ze de framerate en andere technische dingetjes goed krijgen dan is het verre van een PS3 game hoor.Horizon 2 was bij release ook verre van top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Hier wel een eerlijke review van Skillup wel PC de slechste versie maar de rest zit ook vol fouten YouTube: I absolutely cannot recommend Star Wars Jedi: Survivor (Review)

[ Voor 17% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Zie ik dat goed? Kan je weer niet de power van je equipment upgraden bij de workbench?

Weer alleen maar wat kleurtjes wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Farabi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:36:
Zie ik dat goed? Kan je weer niet de power van je equipment upgraden bij de workbench?

Weer alleen maar wat kleurtjes wisselen?
Volgens mij klopt dat ja had ik in de revieuw gezien, maar wees eens blij dat dit niet kan.
Elk spel heeft tegenwoordig zoveel upgrade dingen, eens een keer niet is ook wel lekker.

Ik zeg ik ieder geval go mag wel eens vaker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:50:
[...]

Volgens mij klopt dat ja had ik in de revieuw gezien, maar wees eens blij dat dit niet kan.
Elk spel heeft tegenwoordig zoveel upgrade dingen, eens een keer niet is ook wel lekker.

Ik zeg ik ieder geval go mag wel eens vaker gebeuren.
Vind ook niet erg, maar stop die functie dan in het startmenu en ga geen benchmark creeeren tijdens het spel. Dan ga je andere verwachtingen inlossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:12:
Hier wel een eerlijke review van Skillup wel PC de slechste versie maar de rest zit ook vol fouten YouTube: I absolutely cannot recommend Star Wars Jedi: Survivor (Review)
De meeste reviews zijn op een PS5 gedaan.Dingen als framerate dips worden daar ook genoemd.
EA heeft gekozen om het nu te lanceren want anders ga je naar het najaar.Games zijn vandaag de dag complex.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 28-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Op de PS5 ziet het er beter uit.En nee ik heb geen haat op het PC platform.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 28-04-2023 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:03:
[...]

De meeste reviews zijn op een PS5 gedaan.Dingen als framerate dips worden daar ook genoemd.
EA heeft gekozen om het nu te lanceren want anders ga je naar het najaar.Games zijn vandaag de dag complex.
Ik zeg ook niet dat die niet benoemd zijn ze zijn door vele niet in het cijfer meegenomen het gaat niet alleen om framerate dips maar nog van allerlei andere bugs zoals een compleet broken HDR! games zijn complex is geen excuus om games in deze staat te lanceren.

Het is ook echt schandalig dat het allemaal zo doorzichtig is deze dagen BV Mr Matty plays hou ik al totaal niet van maar benoemd gewoon in zn review doodleuk dat HDR compleet kapot is maar dat het de pret niet mocht drukken.....dan kan ik je gewoon niet serieus meer nemen :+

En het heeft weldegelijk ook te maken met EA Dead Space remake was hetzelfde fiasco grafisch compleet kapot op release door een rendering techniek die ze hadden toegepast en daarna gellukig met een patch eruit hebben gesloopt.

Ik pas even in iedergeval mss later na wat patches.

[ Voor 13% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Game een half uurtje op de PS5 gespeeld, op performance mode. Kan mij niet vinden in alle haperingen en HDR bugs.

Game draait prima, een enkele scene wat framedrops gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Poulske schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:18:
Game een half uurtje op de PS5 gespeeld, op performance mode. Kan mij niet vinden in alle haperingen en HDR bugs.

Ik ervaar de dingen ook niet zo erg als anderen beweren op het web.Ik ervaar dat de framerate niet top is en dat is alles.

Vind het te ver gaan als iemdand dit een PS3 game noemt.Op de PC snap ik de frustratie maar op de Playstation is het lang niet zo erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:27:
[...]

Ik ervaar de dingen ook niet zo erg als anderen beweren op het web.Ik ervaar dat de framerate niet top is en dat is alles.

Vind het te ver gaan als iemdand dit een PS3 game noemt.Op de PC snap ik de frustratie maar op de Playstation is het lang niet zo erg.
Ik vind het er op videos grafisch echt heel mooi uitzien vooral die woestijn etc.

Als de HDR gefixt word en het loopt op een stabiele 30/40 op Quality mode met VRR dan ben ik blij

[ Voor 9% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Noem het een 'placebo-effect', maar het opnieuw installeren van driver 531.68 (Nvidia) via DDU en het controleren van de integriteit van het spelbestand via Steam heeft iets (?) gedaan.

Sommige microstutters blijven merkbaar, maar die vreemde en onverklaarbare drops in framerate - vooral na een filmpje - zijn verdwenen; de framerate lijkt nu enigszins stabiel op mijn systeem en ik had geen probleem om het tweede deel van het eerste level (Coruscant) te doorlopen.

spoiler:
Het gevecht tegen de Ninth Sister verliep erg soepel! En vanaf The Mantis zie ik de fps-teller 80+ aangeven en soms zelfs boven de 135 uitkomen.

* Yonix klopt even af. :)
jori040 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:11:
[...]

Op de PS5 ziet het er beter uit.En nee ik heb geen haat op het PC platform.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDnjiOCtyIdSivPuL6GHYA9cxOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/V5FT7kcJm3hIbo20pPiVcsfF.gif?f=user_large

Let me present you the following:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZR8zlby-Ncbmgcrr5TIzbCQGUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54zGr5bH5yEePFN0p91RJw8U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrWEyTn3VdPx7RviOAc_I2tB0H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UL7o4Ut9oXBS9tIVOMLYiJnq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1ABtHl9yx15zks3_IfziCWs8Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFij3DpEYMVIFUsufLyDKPC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ioHKM-Cc6nId5pPTQyipa9uBPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqJRrAMz3yCoZt6mmRXJYCh7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFyqCO4jNGfC-i-Lx3AoEfGNQ_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xosuGQ5k9XtFgv9psEmJGXC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9hExtjDBhyLt1dspBgEDwCLB3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPHyXIKsnlLPfHnzChSO60nr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM1LiTXBvK608nbMb6865HO7Qbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXtor2kpOIj3PbJNCsxWRvW6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM-2XgzLatRDLxkazWLP8xOjyyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4Zt674B0E5DFRH5dTiGwVSb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Pohhhh haarscherp

[ Voor 98% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Yonix is dat onzin ja ? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door jori040 op 28-04-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Maar je gaat echt nog wel wat tegenkomen later..... is niet wonderbaarlijk opgelost zonder een paar patches ;)

@Yonix

[ Voor 92% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023

Wacht maar tot je op de eerste open planeet komt 🙃 Op de XSX in de tutorial ook geen enkele problemen, maar nu is het kommer en kwel. Verder wel een leuke game, maar ze hadden beter nog een paar maandjes kunnen uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Game is aan het installeren.
Ik ga het spelen op een 10700K 32GB ram met een RTX 3090 kaart.
Als ik 1440p 60fps haal ben ik meer dan gelukkig.

Maar volgens enkele reviews zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online

Maar jij vind de graphics niet enorm blurry?
Heb film grain, motion blur etc allemaal uitgezet en volgens mij is dit de meest beroerde PS5 game die ik gezien heb.

Een salto maken met Cal en hij verdwijnt een beetje overdreven gezegd totaal uit beeld.

Misschien moet ik nog wat met settings bezig want ik heb echt enorm zin in deze game maar op Saints Row na de grootste teleurstelling tot nu toe imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Sipio schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:43:
[...]

Maar jij vind de graphics niet enorm blurry?
Heb film grain, motion blur etc allemaal uitgezet en volgens mij is dit de meest beroerde PS5 game die ik gezien heb.

Een salto maken met Cal en hij verdwijnt een beetje overdreven gezegd totaal uit beeld.

Misschien moet ik nog wat met settings bezig want ik heb echt enorm zin in deze game maar op Saints Row na de grootste teleurstelling tot nu toe imo.
Nee, vind hem totaal niet blurry. Zoals gezegd, vind hem niet anders performen dan een willekeurig andere PS5 game.

Ben wel nog niet op de eerste planeet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Poulske schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:48:
[...]

Nee, vind hem totaal niet blurry. Zoals gezegd, vind hem niet anders performen dan een willekeurig andere PS5 game.

Ben wel nog niet op de eerste planeet geweest.
Ok, ik zal nog eens goed naar alle settings kijken dan al lees ik op reddit dat meerdere het wel met me eens zijn.

Baal er wel van want haalt wel wat plezier weg voor mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop niet dat deze topic nu al naar een pc performance-issue topic verandert. anders moeten deze beste mensen even een eigen topic starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:54
Ik speel op de series x en voor mijn gevoel draait de game ronde de 45 fps op performance mode. Met ultra lelijke screen tearing. Als ik dat vergelijk met Horizon burning shores op de ps5 is het een dag en nacht verschil. Die game draait strak 60fps en ziet er ook nog veel beter uit. Ik wacht nog maar een paar patches af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedNas74 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:07:
Ik speel op de series x en voor mijn gevoel draait de game ronde de 45 fps op performance mode. Met ultra lelijke screen tearing. Als ik dat vergelijk met Horizon burning shores op de ps5 is het een dag en nacht verschil. Die game draait strak 60fps en ziet er ook nog veel beter uit. Ik wacht nog maar een paar patches af.
Ik stel de aankoop maar uit na alles wat ik hoor. Ik wacht wel een paar patches tot wanneer de boel op orde is.
VRR kunnen proberen op de X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
RedNas74 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:07:
Nogmaals Horizon 2 zag en draaide bij release ook niet top.Zag net een filmpje van de Series X en ja die ziet er minder uit dan de PS5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:54
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:19:
[...]

Ik stel de aankoop maar uit na alles wat ik hoor. Ik wacht wel een paar patches tot wanneer de boel op orde is.
VRR kunnen proberen op de X?
Ik heb helaas geen tv die vrr ondersteund, dus ik weet niet of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Die HDR fix van gamingtech werkt wel erg goed..... toch het gokje maar genomen en ziet er erg goed uit op de C1 is wel PS5 only.

Begonnen op Quality mode.

Zou wel fijn zijn dat ze nog dit weekend en anders uiterlijk maandag een patch droppen voor de HDR want nu moet je bij iedere andere game die je speelt compleet opnieuw de HDR gaan instellen in het systeem menu :+ maarjaaa

[ Voor 41% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Wat is het beste om te doen? Performance of quality mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

hotymoty schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:12:
Quality mode als je een moderne OLED tv hebt.

Wel even de HDR fix toepassen als je op PS5 speelt.... ziet er erg goed uit vind ik tot nu toe ben nog maar op het begin maar erg mooi

En motion blur, Chromatic abberation en filmgrain uitzetten :*)

[ Voor 32% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:12:
Performance, ik speel op een Series X maar na een paar minuten Quality was ik er klaar mee, frame rate is niet meer van deze tijd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:38:
[...]

Performance, ik speel op een Series X maar na een paar minuten Quality was ik er klaar mee, frame rate is niet meer van deze tijd.
Speelt met VRR gewoon bijna net zo smooth als 60 fps net zoals bv Forbidden west etc.

Weet niet hoe het op de Xbox is maar sinds VRR in veel games zit merk je dat helemaal niet eigenlijk alleen maar de slechtere resolutie valt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:40:
[...]

Speelt met VRR gewoon bijna net zo smooth als 60 fps net zoals bv Forbidden west etc.

Weet niet hoe het op de Xbox is maar sinds VRR in veel games zit merk je dat helemaal niet eigenlijk alleen maar de slechtere resolutie valt op.
Forbidden west heb ik niet gespeeld dus dat vergelijk kan ik niet maken maar voor mij is de Quality mode niet lekker speelbaar meer.

Vroeger nooit problemen met een lage frame rate en wende altijd wel maar dat had ik nu niet meer.

Ik ga dus door op performance, dan vind ik hem er overigens nog steeds prima uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:42:
[...]

Forbidden west heb ik niet gespeeld dus dat vergelijk kan ik niet maken maar voor mij is de Quality mode niet lekker speelbaar meer.

Vroeger nooit problemen met een lage frame rate en wende altijd wel maar dat had ik nu niet meer.

Ik ga dus door op performance, dan vind ik hem er overigens nog steeds prima uitzien.
Dat is maar een voorbeeld maar bij de meeste recente games met goed geimplimenteerde VRR voelt het als 60 Tv zelf geeft 59 aan in meeste scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUpGM73t5G3W7IKqrl22NMv0GQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5wqli6Gvql6PP2vPdeQ14Am.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:43:
[...]

Dat is maar een voorbeeld maar bij de meeste recente games met goed geimplimenteerde VRR voelt het als 60 Tv zelf geeft 59 aan in meeste scenes.
Nou als het jou niet stoort dan lekker zo doorgaan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:47:
[...]

Nou als het jou niet stoort dan lekker zo doorgaan 👍
Lage framerate stoort mij weldegelijk maar dankzij VRR pompt de tv hem flink op naar iets wat niet stoort.

Enige game die ik erg slecht vond was de laatste Plague tale dat liep voor geen meter.

Is zeldzaam maar de allerbeste modus zijn die van games met een 120HZ 40fps fidelity modus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Donstil schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:38:
[...]

Ik heb even op beide getest, maar frame rate is niet te doen met quality. Ik ga ook op performance spelen.

Zetten jullie bij performance ook motion blur en die troep uit?

[ Voor 8% gewijzigd door hotymoty op 28-04-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

hotymoty schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:50:
[...]

Ik heb even op beide getest, maar frame rate is niet te doen met quality. Ik ga ook op performance spelen.

Mss is het bij de Series X anders heb m ook staan maar gebruik hem weinig

Ligt ook aan welke Tv je gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 28-04-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:50:
[...]

Nee al die motion blur zaken zit ik verder niet aan. Dat stoort mij nooit zo en maakt het vaak wat meer movie dan gamie zeg maar en dat vind ik wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Speel hem op de Ps5. Net Ghost of Tsushima uitgespeeld die speelt retestrak op 60fps zonder enige framedrop, dan is dit wel even slikken.

Quality is sowieso een no-go en performance vind ik ook erg instabiel aanvoelen.

N00b vraag: mijn tv ondersteunt VRR en in system settings van de PS5 staat VRR op auto. Is VRR dan automatisch actief? Kan ik dit nog ergens controleren?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1835258 op 28-04-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Anoniem: 1835258 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:09:
Speel hem op de Ps5. Net Ghost of Tsushima uitgespeeld die speelt retestrak op 60fps zonder enige framedrop, dan is dit wel even slikken.

Quality is sowieso een no-go en performance vind ik ook erg instabiel aanvoelen.

N00b vraag: mijn tv ondersteunt VRR en in system settings van de PS5 staat VRR op auto. Is VRR dan automatisch actief? Kan ik dit nog ergens controleren?
Als je een oled hebt gewoon even op het tandwiel knopje drukken en zie je of VRR on or off staat.

Herken me verder niet in wat je zegt over de Quality mode, C1 geeft hier 59 fps aan elke speelsessie en speelt echt buttersmooth ben benieuwd of ik iets anders ga ervaren als ik straks de eerste planeet bereik degene waar mensen de meeste klachten over hebben.

Maar vind het echt niet waard hem op performance mode te zetten daarstraks een paar x getest maar doe mij maar Quality met VRR on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:27
NightShadow22 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:49:
[...]

Lage framerate stoort mij weldegelijk maar dankzij VRR pompt de tv hem flink op naar iets wat niet stoort.

Enige game die ik erg slecht vond was de laatste Plague tale dat liep voor geen meter.

Is zeldzaam maar de allerbeste modus zijn die van games met een 120HZ 40fps fidelity modus.
De laatste patch maakte Plague Tale speelbaar voor mij (bij launch na tien minuten uitgezet omdat ik hoofdpijn kreeg). Misschien een nieuwe poging wagen, want het is echt een prima spel qua verhaal en gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM-2XgzLatRDLxkazWLP8xOjyyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4Zt674B0E5DFRH5dTiGwVSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZL5xm9g3i7noscSIdnmIFORaKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1Fwo32dDk0XSrPCwux1kFPr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXRxgptTlOSEdRrnlEHUgPEo0to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bWXfI1RLpRmpXTJ2qhqvBrMR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT2dPkNStbKfRSF0wcNAhiCvgcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mbw66T4Mft5nuk8tPbXnQ9J3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGCh4xKY_xvWelSPH1wTmjYwdPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2Km988ZeTnzK8AAS76fWrpb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQDGteau62bF1jiB0cj4nXGQBYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5MdEoPmbhN0SgFXJx964GL7h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXh2IJLgCRa0rst3NI3HiNOPMao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NypxrGwhFZtw3sbTGcrjgcYn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3D0QWVShhZntM12rBMQO7psusmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pa8XMn8uul15YKJwvpDB3Wgx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik speel ook op Performance, PS5. In een game met dergelijke snelle combat ga ik echt niet op 30 fps spelen. Heb het idee dat de frame rate in het tweede gebied overigens veeeeel beter is.

Heb overigens niet de HDR fix gedaan die hier genoemd wordt... maar heb ook niet echt gemerkt dat HDR stuk is? De lampjes van BD en het licht van de Light Saber knalt het scherm af. Wat is er mis mee dan?

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 28-04-2023 22:36 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste