Waarom zit er weinig suiker/calorieën in NL'se Fanta Orange?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 16.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
@Josefien Je zou ook eens kunnen kijken bij die zogenaamde blikjes discounters.
Geen idee waar je woont hier in de omgeving Den Bosch heb je er diverse ( Ook bij tuincentrum Groenrijk) heb je diverse soorten frisdrank in blikjes die in diverse landen geproduceerd worden.
Best kans dat die samenstellingen ook anders zijn.

Ik ben wel eens bij deze geweest.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Ze zijn ook te kopen en beschikbaar zonder melk. En als jij flauwvalt als je niet genoeg frisdrank zuipt heb je genoeg medische issues denk ik.
En in de alternatieven (Joylent, Huel, enz) die ik eerder voorstelde zit ook geen melk als ik het me goed herinner.

Plus: als je daar bijvoorbeeld 's ochtends mee begint dan heb je op koude dagen ook nog eens een lager gasverbruik (voor de verwarming) omdat je lichaam dan zelf opwarmt. Plus het is een goede basis voor bv. sporten, wat leidt tot meer spiermassa en nog meer lichaamswarmte :p

Dat is vier keer extra voordeel dat je met een blikje suiker niet hebt omdat je dan na een uur alweer instort. En dat is dan gelijk wat ik me vooral afvraag: waarom kiest @Josefien voor iets wat gegarandeerd moe maakt?

Misschien ligt het ook een beetje aan de leeftijd, maar als ik dat doe dan haal ik de middag niet eens :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Stukfruit schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:06:
[...]

En in de alternatieven (Joylent, Huel, enz) die ik eerder voorstelde zit ook geen melk als ik het me goed herinner.
Wel melk, geen lactose. Vaak is het ook lactose wat voor een (allergische) reactie zorgt. Die alternatieve kunnen dus prima met een lactose intolerantie genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Huel bestaat geloof ik uit o.a. kikkererwten. Klinkt vies, maar is eigenlijk best goed drinkbaar!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Dennis1812

Amateur prutser

Die van Nutricia zijn er ook zonder melk/yoghurt.

Al vind ik persoonlijk de yoghurt stijl citroen best lekker. Die kreeg ik het beste weg. Ze hebben ook smaken met complete avondmaaltijden als asperges enzo.
Fresubin heeft ook meerdere goede (lactosevrij smaakjes)

Als @Josefien geïnteresseerd is in een proefpakket heb ik volgens mij nog genoeg lactosevrij ook liggen.

* Dennis1812 is blij dat hij het niet meer nodig heeft.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:23
xh3adshotx schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Wel melk, geen lactose. Vaak is het ook lactose wat voor een (allergische) reactie zorgt. Die alternatieve kunnen dus prima met een lactose intolerantie genomen worden.
Nee, huel is vegan, dus geen melkproducten, en heeft als basis haver.
Dat is nu al enkele jaren mijn lunch, en ben er wel fan van.

Kijk voor meer info: Soylent en alternatieven - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 23:13
Vroeger kon ik als puber aan het eind van de zomervakantie wel drie borden eten op; want vier weken zwemmen en actief buiten. Spieren op weten te bouwen en gebruiken resulteert in (veel) grotere energiebehoefte dan het normale school/kantoor, dan at ik vrijwel niets en dat gebrek aan eetlust en beweging was niet fijn.

Mede daarom fiets en roei tegenwoordig en ik heb die suikers (uit frisdrank bijv.) simpelweg nodig. Zeker met flink doorfietsen/wielrennen (en vetverbranding niet volstaat) heb je tijdens het fietsen suikers nodig en volstaat suikers in de vorm van koolhydraten zoals pasta en aardappelen tijdens het avondeten niet meer genoeg, ook qua timing niet.

Intake en verbruik/calorieën van voeding, suikers, etc moeten idealiter dus matchen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in italie zit de fanta op 11.8 gram per 100 ml. Is mij net iets te zoet, maar kon het ook wel gelijk merken met de 1e slok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
De reden waarom er minder suiker in de Nederlandse frisdranken zit heeft niets met gezondheid te maken, maar met smaakbeleving per land. Een Spanjaard drinkt zijn Fanta vele malen zoeter (te herkennen aan de feloranje kleur ook). Sigaretten smaken in Egypte ook zwaarder dan hier etc etc etc.

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.