Boete bij verkeerd uitrijden straat: WOO verzoek indienen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.693 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Zo dan koekoek 8)7

Busje komt zo meneer...
Laat ik het zo zeggen, heb jij de vraag: kan ik hiervoor een WOO verzoek indienen beantwoord? Nee toch? Je kwam me vertellen hoe slecht/dom/eigenwijs/slim ik wel niet was. Vroeg ik daarom... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Patriot schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Als je er echt nog onderuit had willen komen was wel kers op de taart geweest, maar de manier waarop je het probeert te verantwoorden (variërend van "ik ben een soort volksheld dat ik het doe" tot "ja maar zij doen het ook") is ook niet echt wat ik vind vallen onder incasseren als een vent.

[...]

Mensen op het internet op hun plek proberen te zetten lijkt me sowieso een nogal nutteloze oefening, dat gaat 'm sowieso niet worden.
Maar kerel, ik probeer er helemaal niet onderuit te komen? Als ik nu had kunnen pinnen, had ik het voor je gedaan. Als jij dat niet wil geloven, is jou probleem. Ga dan iemand anders lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:37
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Dat heb ik reeds gedaan, ik zal hem tevens een bericht sturen welke mensen/nummers ik vermoed dat een melding hebben gemakt. Dan mag hij 1+1=2 doen, en kunnen we wellicht meldingen in de toekomst eerst samen bespreken.
Jij vindt jezelf wel erg speciaal, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Mink Z. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Jij vindt jezelf wel erg speciaal, of niet?
Nee, vooral tijd te veel vandaag, morgen vakantie.. vandaag al klaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Laat ik het zo zeggen, heb jij de vraag: kan ik hiervoor een WOO verzoek indienen beantwoord? Nee toch? Je kwam me vertellen hoe slecht/dom/eigenwijs/slim ik wel niet was. Vroeg ik daarom... ?
https://www.politie.nl/in...-verkeersovertreding.html

Case closed, topic closed ;)

(Staat ergens anders de procedure om toch een aanvraag te doen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:59
Welke mod gaat hier een einde aan breien? TS gaat niet veranderen van standpunt ondanks allerlei andere visies en argumenten. Dit is niet echt meer een discussie geworden maar twee groepen honden die naar elkaar staan te blaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Dat heb ik reeds gedaan, ik zal hem tevens een bericht sturen welke mensen/nummers ik vermoed dat een melding hebben gemakt. Dan mag hij 1+1=2 doen, en kunnen we wellicht meldingen in de toekomst eerst samen bespreken.
Nee hoor, ik denk dat ze in de toekomst graag weer langskomen om je een boete te geven.
Zeker als je de verkeersregels blijft overtreden.

Als je nou
óf A: de situatie laat wijzigen
óf B: je gewoon aan de huidige verkeersregels houd
dan is er in de toekomst toch niks aan de hand?

Dus ik ga het nog één keer vragen voordat ik het opgeef, wat wil je nou bereiken?
Je doet allemaal aannames over je buren, de politie, een valse aangifte/melding, andere bestuurders etc etc, maar we weten nog steeds niet wat je nou wíl (afgezien van excuses van meneer agent ofzo, voor je eigen gemoedsrust ofzo, omdat je vals wordt bejegend ofzo, door je buren ofzo, met een valse aangifte ofzo)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Die vraag werd al verschillende keren door anderen beantwoord die er meer kijk op hebben.. Ik heb getracht je op ander gedachten te brengen maar nu zit ik met een bakje popcorn mee te lezen.

Zelfreflectie is je (wereld)vreemd en volgens mij spelen er veel meer zaken daar in je buurt dan dat je hier post.. (je eerste post miste namelijk wat context over hoe het er bij jullie in de buurt aan toegaat..)

Ik weet niet of je kinderen hebt maar volgens mij niet, als je mijn buurman was en mijn kinderen speelde in de straat en je had meerdere keren tegen het verkeer ingereden dan had je al meerdere bekeuringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Clubbers schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:37:
Welke mod gaat hier een einde aan breien? TS gaat niet veranderen van standpunt ondanks allerlei andere visies en argumenten. Dit is niet echt meer een discussie geworden maar twee groepen honden die naar elkaar staan te blaffen.
Ik vraag ook helemaal niet om mij te veranderen? Jullie denken allemaal dat ik moet worden overgehaald om wat anders toe doen, waarom?

Welke visie heb ik nodig voor: Kan ik hiervoor een WOO verzoek indienen?

Wellicht had ik beter niet kunnen reageren, maar daar was dit, met name in het begin, veel te leuk voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Clubbers schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:37:
Helemaal mee eens (y) Deze ongein heeft lang genoeg geduurd.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:59
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Ik vraag ook helemaal niet om mij te veranderen? Jullie denken allemaal dat ik moet worden overgehaald om wat anders toe doen, waarom?

Wellicht had ik beter niet kunnen reageren, maar daar was dit, met name in het begin, veel te leuk voor :)
Je zei ergens in het begin van dit topic al dat je je antwoord op die vraag hebt gekregen. Dan lijkt me dat ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:28
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Ja hoor dat kan, en dat weet je best. Of het wordt ingewilligd is een 2e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Maar kerel, ik probeer er helemaal niet onderuit te komen?
Misschien even tot tien tellen en opnieuw lezen. Dat zei ik namelijk ook niet. Ik zei dat het de spreekwoordelijke kers op de taart geweest zou zijn als dat wel het geval was.

De essentie van mijn reactie was dat er een verschil is en het goede doen en het wettelijk minimaal verplichte (de boete betalen) doen. Goed was geweest om je gedrag te herzien. Jij wenst te ventileren, dat is uit frustratie begrijpelijk maar al niet zo netjes (so be it, we leven in een vrij land). De mate waarin je je gedrag goedpraat neigt imo naar asociaal (sta je nog net zo vrij in, maar de mensen die je erop wijzen ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Dat zal wel meevallen, dit word de eerste in 7 jaar denk ik... ben best braaf, zeker geen aso ;)
Je maakt alleen aan de lopende band verkeersovertredingen...

Dat vind ik best aso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Die vraag werd al verschillende keren door anderen beantwoord die er meer kijk op hebben.. Ik heb getracht je op ander gedachten te brengen maar nu zit ik met een bakje popcorn mee te lezen.

Zelfreflectie is je (wereld)vreemd en volgens mij spelen er veel meer zaken daar in je buurt dan dat je hier post.. (je eerste post miste namelijk wat context over hoe het er bij jullie in de buurt aan toegaat..)

Ik weet niet of je kinderen hebt maar volgens mij niet, als je mijn buurman was en mijn kinderen speelde in de straat en je had meerdere keren tegen het verkeer ingereden dan had je al meerdere bekeuringen gehad.
Heb kinderen, en het feit dat ik er al 1 x bijna 1 heb aangereden, is de reden dat ik nu die bocht mijd. Lezen is ook een vak.

Zelfreflectie? Mij vreemd? Volgens mij heb ik al 20x gezegd dat de boete terecht is, dat is ook alles waar 95% van alle reacties in dit topic over gaan, dat ik er niet onderuit moet willen komen. Maar dat wil ik helemaal niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Ik verwacht, dat een agent zijn persoonlijke ervaring niet gebruikt om mij op de bon te laten slingeren. En al helemaal niet dat er dan over gelogen word als ik word staande gehouden.

De agent die mij bekeurde had gewoon geen goed verhaal waarom hij mij stond op te wachten. Als hij toevallig passeerde, had ik pech gehad, maar hij stond me op te wachten. Dat is "next level" iemand naaien (als buurman zijnde).
Ik snap even niet waarom jij vind dat de beste man liegt, alleen omdat jij 1x iemand tegen kwam die wel moeilijk deed. Er zijn genoeg mensen in de straat die gewoon anoniem kunnen hebben geklaagd toch? Wat doe je als het WOO aangeeft dat er inderdaad (ik noem maar wat) 100 klachten zijn geweest? Steek je dan ook de hand in eigen boezem dat je eigenlijk best wel asociaal bezig bent geweest de afgelopen jaren en geef je dan toe dat de agent naar eer en geweten gehandeld hebt? Zeg je dan ook sorry tegen iedereen die met jouw verzoek aan de slag moest en er tijd aan kwijt was omdat jij perse vond dat je een agent moest betuttelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Drunken_Bear op 25-05-2022 16:45 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
migchiell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Je maakt alleen aan de lopende band verkeersovertredingen...

Dat vind ik best aso.
Nou nou, dat kun je toch niet menen, heb je mij ooit zien rijden hier in de wijk? Ik durf met het hand op mijn hart te zeggen dat ik met de 75 meter linksaf, in 99% van de situaties een veiligere situatie heb gecreëerd dan blind rechts af te slaan en te hopen dat er niemand aan kwam.

Links af slaan was een bewuste keuze, en daar ben ik voor beboet. Heb ik vrede mee _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

DropjesLover

Dit dus ->

Hahn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Voor je gevoel maakt 1 of 100 klachten misschien uit, want als er 100 klachten zijn, dan hebben blijkbaar mensen er echt last van, en trek je je het misschien wat meer aan.
Dit inderdaad
Maar of er nou geen klachten of 300 klachten zijn, de boete is terecht (als in, legitiem).
En dit, wat de TS ook gewoon erkent.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Heb kinderen, en het feit dat ik er al 1 x bijna 1 heb aangereden, is de reden dat ik nu die bocht mijd. Lezen is ook een vak.

Zelfreflectie? Mij vreemd? Volgens mij heb ik al 20x gezegd dat de boete terecht is, dat is ook alles waar 95% van alle reacties in dit topic over gaan, dat ik er niet onderuit moet willen komen. Maar dat wil ik helemaal niet!?
Geniet van je vakantie en lees het allemaal nog eens na aub want erkennen dat een boete terecht is bedoel ik niet met zelfreflectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Nou nou, dat kun je toch niet menen, heb je mij ooit zien rijden hier in de wijk? Ik durf met het hand op mijn hart te zeggen dat ik met de 75 meter linksaf, in 99% van de situaties een veiligere situatie heb gecreëerd dan blind rechts af te slaan en te hopen dat er niemand aan kwam.

Links af slaan was een bewuste keuze, en daar ben ik voor beboet. Heb ik vrede mee _/-\o_ .
"Blind" rechtsaf slaan in een eenrichtingsweg? daar komt dan toch niemand aan? ;-) een fietser wijkt wel uit als je gewoon rustig de bocht om gaat en je kan tevens door ramen van auto's heenkijken of de ramen van woningen gebruiken om te zien of er wat komt.

Je bent wel standvastig. dat moet ik toegeven. dit hele topic staat vol met mensen die het maar raar vinden dat je dit doet, en jij gaat vrolijk verder, Kudos haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Nou nou, dat kun je toch niet menen, heb je mij ooit zien rijden hier in de wijk?
Deze twee uitspraken schuren wel met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Drunken_Bear schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Ik snap even niet waarom jij vind dat de beste man liegt, alleen omdat jij 1x iemand tegen kwam die wel moeilijk deed. Er zijn genoeg mensen in de straat die gewoon anoniem kunnen hebben geklaagd toch? Wat doe je als het WOO aangeeft dat er inderdaad (ik noem maar wat) 100 klachten zijn geweest? Steek je dan ook de hand in eigen boezem dat je eigenlijk best wel asociaal bezig bent geweest de afgelopen jaren en geef je dan toe dat de agent naar eer en geweten gehandeld hebt?
Ik wil best terugkoppelen wat de meldingen zijn geweest, en als echt blijkt dat veel mensen dat vinden, dan zou ik daar van schrikken en daar wat mee doen. Maar ik kan me dat dus echt niets bij voorstellen, want ik weet hoe ik rijd, en welke reacties ik dagelijks van omwonende krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:47:
[...]

Ik wil best terugkoppelen wat de meldingen zijn geweest, en als echt blijkt dat veel mensen dat vinden, dan zou ik daar van schrikken en daar wat mee doen. Maar ik kan me dat dus echt niets bij voorstellen, want ik weet hoe ik rijd, en welke reacties ik dagelijks van omwonende krijg.
En als er blijkt dat niet veel mensen dat vinden, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:47:
[...]

[...]

Deze twee uitspraken schuren wel met elkaar.
Waarom, omdat ik iemand achter een toetsenbord, 100km verderop, die mij nog nooit heeft zien rijden, die de bewuste situatie niet kent, mij een aso noemt, niet serieus neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:47:
[...]

Het zou echt niet de eerste keer zijn dat iemand tegen een ander persoon zegt "nee hoor, niets aan de hand" maar achter de rug om vervolgens iets heel anders vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

psy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Waarom moet ik als belastingbetaler betalen aan zulke WOO flauwekul? Lijkt me een duidelijk gevalletje - boeit niet, zit fout. Die ambtenaren hebben wel wat beters te doen.
Omdat een ieder dat recht heeft, of je het er nu mee eens bent of niet. Gaan we nu anderen dat recht ontzeggen omdat de reden je niet aanstaat? Dat lijkt me in de verste verte niet de bedoeling.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Koppensneller schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Als dit (samen met het geklaag uit de buurt) het signaal is dat het gedrag van TS regelmatig gevaarlijke situaties oplevert, is het toch prima dat hier op wordt gehandhaaft? Het heeft allemaal nogal een hoog 'ga toch boeven vangen' gehalte.
Ik vind het helemaal niet prima dat een enkele agent doorslaggevend is bij de prioriteitsbepaling van korpsinzet. Sterker nog, dat lijkt me precies hoet het niet moet. Het kan een factor zijn, niet de factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Waarom, omdat ik iemand achter een toetsenbord, 100km verderop, die mij nog nooit heeft zien rijden, die de bewuste situatie niet kent, mij een aso noemt, niet serieus neem?
Omdat je niet eens de optie overweegt dat je zelf misschien toch ongelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
[...]

Alleen gaat die wijkagent dat echt niet doen. Bekijk het heel simpel van zijn kant, hij heeft een melding gehad en de 1e keer dat ze controleren zien ze jou inderdaad door die straat rijden. Oftewel als ie weer een melding krijgt, wordt er weer gecontroleerd zonder dat ze jou dat eerst gaan vertellen. En wordt je dan weer gepakt ben je echt al je geloofwaardigheid kwijt.

Maar volgens mij zei je dat je doel is om de situatie veiliger te krijgen en niet om onder die boetes uit te komen. Oftewel je moet het met die wijkagent niet over die meldingen hebben (gaat ie je toch geen duidelijkheid over geven), maar je moet overleggen wat er gedaan kan worden om ervoor te zorgen dat rechtsaf wel veilig is (of desnoods kijken of linksaf een 2-richtingsweg maken niet veiliger is).

Even goed bedenken wat je nu dus wil bereiken. Want je zegt nu dat je het veiliger wil maken, maar je akties wijzen er op dat je onder die boete uit wilt komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:48:
[...]

En als er blijkt dat niet veel mensen dat vinden, wat dan?
Dan hoop ik, dat de wijkagent, bij toekomstige klachten aan mijn adres, van die specifieke groep mensen, wat meer context heeft, en dan mogelijk andere beslissingen neemt als het gaan om handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

heheh je zegt dus "als ik weer fout rijd, dan verwacht ik dat de politie met mij komt overleggen over dat er klachten zijn" dang ik hoop dat je dan weer een boete krijgt en wel ffies een upate geeft in dit topic natuurlijk :D Misschien kan je bij het Europese Hog iets doen met URVM of zo lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Omdat een ieder dat recht heeft, of je het er nu mee eens bent of niet. Gaan we nu anderen dat recht ontzeggen omdat de reden je niet aanstaat? Dat lijkt me in de verste verte niet de bedoeling.
Klopt, daarom is het bij voorbaat al kansloos, en wordt het ook niet in behandeling opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Dan hoop ik, dat de wijkagent, bij toekomstige klachten aan mijn adres, van die specifieke groep mensen, wat meer context heeft, en dan mogelijk andere beslissingen neemt als het gaan om handhaven.
Top, hij zal al die context gebruiken om je nog steeds te beboeten als je de verkeersregels overtreed!
En hij zal al die context gebruiken om je niet te beboeten voor andere zaken net zoals hij dat nu ook niet heeft gedaan!

Wat een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Omdat je niet eens de optie overweegt dat je zelf misschien toch ongelijk hebt.
Dan heb je niet helemaal goed opgelet vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Aangezien het over een verkeersovertreding gaat, is dit geen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik denk echt dat men hier moet stoppen met over elkaar heen buitelen om TS te vertellen dat het wel een verschrikkelijk domme, kinderen graag doodrijdende aso is die willens en wetens tegen de richting van het verkeer inrijdt, dat was na twintig keer wel duidelijk, en het enige nut dat dat blijven posten heeft, is het strelen van het ego van de poster.

Diezelfde moraalridders, want dat zijn het, TS heeft zijn fout nu namelijk wel genoeg keren toegegeven, missen de empathie om zich de kern van de zaak voor te stellen: hij heeft het idee dat een handvol buurtbewoners te pas en te onpas oom agent bellen, die daar graag op ingaat, terwijl TS liever eerst het gesprek met z'n buren aangaat.

Kunnen de "TS, je bent een lul!"-posters daar wellicht mee stoppen totdat ze een antwoord op dat tweede onderwerp hebben?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Als je het je ooit afvraagt, deze manier van goedpraten van wat je hebt gedaan is precies waar mensen op reageren. Ik twijfel er niet aan dat je het relatief best veilig hebt gedaan, maar dat doet er niet toe. Als je niet (goed) kunt zien wat er van rechts aankomt dan betekent dat dat dat je heel erg voorzichtig kunt afslaan. Dat kan altijd, je bent echt niet de eerste die een moeilijk overzichtelijke bocht naar rechts moet maken. Zelf de afweging maken dat het dan maar de kant op moet waar je niet op mag (en er dan terloops nog even bij vermelden dat je het bovendien verdomd irritant vind als je rechts ook nog achter ander verkeer komt te staan) is voor de meeste mensen niet aanvaardbaar en zeker niet als het al zeven jaar speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

renegrunn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Klopt, daarom is het bij voorbaat al kansloos, en wordt het ook niet in behandeling opgenomen.
Het is bij voorbaat al kansloos omdat? Ik volg je conclusie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
[...]

|:( de huidige boete betaal je, maar in t vervolg liever geen handhaving maar een telefoontje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TL;DR.

14 pagina's over "ik weet dat ik fout was, maar ik was me van geen kwaad bewust en vind het heel vervelend".

Pffff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

eric.1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Aangezien het over een verkeersovertreding gaat, is dit geen gegeven.
Prima, dat is ook een antwoord. Maar iemand het recht ontzeggen om zijn recht te halen omdat de reden je niet aanstaat, zoals sommigen blijkbaar heel acceptabel vinden onder het mom van verspilling van belastinggeld, is gewoon niet kies. Dat mag hoop ik als een paal boven water staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
redwing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Alleen gaat die wijkagent dat echt niet doen. Bekijk het heel simpel van zijn kant, hij heeft een melding gehad en de 1e keer dat ze controleren zien ze jou inderdaad door die straat rijden. Oftewel als ie weer een melding krijgt, wordt er weer gecontroleerd zonder dat ze jou dat eerst gaan vertellen. En wordt je dan weer gepakt ben je echt al je geloofwaardigheid kwijt.

Maar volgens mij zei je dat je doel is om de situatie veiliger te krijgen en niet om onder die boetes uit te komen. Oftewel je moet het met die wijkagent niet over die meldingen hebben (gaat ie je toch geen duidelijkheid over geven), maar je moet overleggen wat er gedaan kan worden om ervoor te zorgen dat rechtsaf wel veilig is (of desnoods kijken of linksaf een 2-richtingsweg maken niet veiliger is).

Even goed bedenken wat je nu dus wil bereiken. Want je zegt nu dat je het veiliger wil maken, maar je akties wijzen er op dat je onder die boete uit wilt komen.
De wijkagent heb ik direct laten weten dat ik de boete hoe dan ook direct betaal, en dat het mijn fout was. Ook heb ik hem laten weten, dat het beeld dan van mij geschetst werd, niet juist is, en dat ik het vervelend vind dat ik wel op die manier werd weggezet door verbalisant. Dat ik me oprecht afvraag hoe het mogelijk is dat de agent " de middelvinger " en " Wilde gebaren" aan mij toebedeelde, terwijl hij mij dat nooit had zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Patriot schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Als je het je ooit afvraagt, deze manier van goedpraten van wat je hebt gedaan is precies waar mensen op reageren. Ik twijfel er niet aan dat je het relatief best veilig hebt gedaan, maar dat doet er niet toe. Als je niet (goed) kunt zien wat er van rechts aankomt dan betekent dat dat dat je heel erg voorzichtig kunt afslaan. Dat kan altijd, je bent echt niet de eerste die een moeilijk overzichtelijke bocht naar rechts moet maken. Zelf de afweging maken dat het dan maar de kant op moet waar je niet op mag (en er dan terloops nog even bij vermelden dat je het bovendien verdomd irritant vind als je rechts ook nog achter ander verkeer komt te staan) is voor de meeste mensen niet aanvaardbaar en zeker niet als het al zeven jaar speelt.
Maar hoeveel meer kan ik fouten toegeven. Heb het gedaan, heb het bewust gedaan, ga het niet meer doen? Wat willen mensen nog meer? 0 excuses, niks, ik geef alleen aan waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:54:
[...]

De wijkagent heb ik direct laten weten dat ik de boete hoe dan ook direct betaal, en dat het mijn fout was. Ook heb ik hem laten weten, dat het beeld dan van mij geschetst werd, niet juist is, en dat ik het vervelend vind dat ik wel op die manier werd weggezet door verbalisant. Dat ik me oprecht afvraag hoe het mogelijk is dat de agent " de middelvinger " en " Wilde gebaren" aan mij toebedeelde, terwijl hij mij dat nooit had zien doen.
Question Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:01:
1.... 2..... 3.... "Foei Agent!"

Case closed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CodeCaster schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:51:
Ik denk echt dat men hier moet stoppen met over elkaar heen buitelen om TS te vertellen dat het wel een verschrikkelijk domme, kinderen graag doodrijdende aso is die willens en wetens tegen de richting van het verkeer inrijdt, dat was na twintig keer wel duidelijk, en het enige nut dat dat blijven posten heeft, is het strelen van het ego van de poster.

Diezelfde moraalridders, want dat zijn het, TS heeft zijn fout nu namelijk wel genoeg keren toegegeven, missen de empathie om zich de kern van de zaak voor te stellen: hij heeft het idee dat een handvol buurtbewoners te pas en te onpas oom agent bellen, die daar graag op ingaat, terwijl TS liever eerst het gesprek met z'n buren aangaat.

Kunnen de "TS, je bent een lul!"-posters daar wellicht mee stoppen totdat ze een antwoord op dat tweede onderwerp hebben?
Het grote probleem hiermee is dat ie (zoals ie zelf ook zegt) een overtreding begaat en die klachten dus gegrond zijn. De enige manier om dat te veranderen is door de situatie te veranderen. En dan moet je met de wijkagent praten, maar dan dus niet over de meldingen zelf, maar over hoe je de verkeerssituatie kunt veranderen.
En dat buurtbewoners te pas en te onpas bellen met een wijkagent die daar graag op ingaat lijkt me sterk aangezien er pas na 7 jaar voor de eerste keer gecontroleerd wordt :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Het is bij voorbaat al kansloos omdat? Ik volg je conclusie niet.
WOO/WOB verzoek wordt voor verkeersovertreding in beginsel als misbruik gezien, en daarmee niet in behandeling genomen (kwam een paar pagina's terug ook voorbij).

Het staat TS uiteraard vrij om in beroep te gaan. Maar deze accepteert de boete al, dus dat is het probleem niet. Wat TS volgens mij lastig vindt te verkroppen is dat men (handhavers) TS direct een boete heeft gegeven, alvorens niet eerst in gesprek te zijn gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 25-05-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
gysman11 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:53:
TL;DR.

14 pagina's over "ik weet dat ik fout was, maar ik was me van geen kwaad bewust en vind het heel vervelend".

Pffff.
Neem het me vooral niet kwalijk dat ik mezelf probeer te verdedigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat poog je te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Lees de rest van die post maar voor context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Dat is iig een goede stap. Naar mijn idee focus je je hierbij alleen teveel op die specifieke mensen. Daar zal die wijkagent nl. helemaal niets mee doen en al helemaal niet iets over aan jou vertellen.
Dat je wilt weten waar dat verhaal vandaan komt snap ik wel, maar de wijkagent kan in het dossier nakijken of er iets over jou bijstaat. Ik zou daar dus niet teveel over pushen en zelf aannames maken, maar dat die wijkagent laten doen. Daar is ie ten slotte voor, en als jij teveel gaat pushen richting specifieke mensen zal ie juist eerder zijn hakken in het zand zetten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Neem het me vooral niet kwalijk dat ik mezelf probeer te verdedigen ;)
Zeven jaar willens en wetens tegen het verkeer inrijden, géén aanstalten maken om die ‘onveilige situatie’ veilig te maken (doe het voor je kinderen..?).. Je zaak staat niet zo sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
renegrunn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]

WOO/WOB verzoek wordt voor verkeersovertreding in beginsel als misbruik gezien, en daarmee niet in behandeling genomen.

Het staat TS uiteraard vrij om in beroep te gaan. Maar deze accepteert de boete al, dus dat is het probleem niet. Wat TS volgens mij lastig vindt te verkroppen is dat men (handhavers) TS direct een boete heeft gegeven, alvorens niet eerst in gesprek te zijn gegaan.
Boeit me ook niks, het enige wat me boeit is of meldingen die tot de surveillance leiden, feitelijk juist waren. Van de verbalisant heb ik genoeg gehoord om een sterk vermoeden te hebben dat daar het een en ander niet klopt. Daarom wil ik ook dat de waarheid boven tafel komt omtrent die meldingen.

Een deel van die meldingen klopt iig wel, ik reed de verkeerde kant op. Maar de agent gaf OOK aan, dat ze daar normaal niet voor komen, het was de overlast die er voor zorgde dat ze kwamen handhaven en op me stonden te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

renegrunn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]

WOO/WOB verzoek wordt voor verkeersovertreding in beginsel als misbruik gezien, en daarmee niet in behandeling genomen (kwam een paar pagina's terug ook voorbij).
Alleen als het doel het aanvechten van de boete is. En dat is hier niet het geval. Het gaat om openbaarmaking van besluitvorming tot politiecontrole. En dat kan zeer zeker een algemeen belang dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Zeven jaar willens en wetens tegen het verkeer inrijden, géén aanstalten maken om die ‘onveilige situatie’ veilig te maken (doe het voor je kinderen..?).. Je zaak staat niet zo sterk..
Hij heeft geen zaak, dit is puur een kruistocht om zijn geweten te sussen die eindigt bij een agent die 'sorry' zegt of geen sorry zegt. Daarna niks, want TS probeert niks te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Lees de rest van die post maar voor context.
Dat lijkt me niet de bedoeling van een discussie voeren. Of je zegt het zelf, maar ik ga niet terugzoeken en interpreteren wat jij denkt te concluderen uit andermans bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Een deel van die meldingen klopt iig wel, ik reed de verkeerde kant op. Maar de agent gaf OOK aan, dat ze daar normaal niet voor komen, het was de overlast die er voor zorgde dat ze kwamen handhaven en op me stonden te wachten.
Huh, maar hier heb je toch je antwoord al? Veel duidelijker dan dit kun je het niet krijgen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

redwing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Het grote probleem hiermee is dat ie (zoals ie zelf ook zegt) een overtreding begaat en die klachten dus gegrond zijn. De enige manier om dat te veranderen is door de situatie te veranderen. En dan moet je met de wijkagent praten, maar dan dus niet over de meldingen zelf, maar over hoe je de verkeerssituatie kunt veranderen.
En dat buurtbewoners te pas en te onpas bellen met een wijkagent die daar graag op ingaat lijkt me sterk aangezien er pas na 7 jaar voor de eerste keer gecontroleerd wordt :+
Ik lees dingen over een fietsenrek in z'n voortuin waarvoor de politie zelfs langskomt?

Klinkt als sneu VVE-volk dat al jaren niets beters te doen heeft dan de buurt te bespioneren en 0900-8844 te bellen bij alles wat hen niet aanstaat.

Persoonlijk vind ik het posten van een dergelijke (gefantaseerde, laat dat duidelijk wezen) insteek interessanter dan de (even tellen) vierhonderdste post die zegt dat TS niet tegen de richting in moet rijden en gewoon de boete moet betalen, volledig de insteek van het topic missend.

Dus, ontopic: WOB/WOO over je eigen overtreding mag niet, zo lijkt men te claimen, en de rest van de klachten zal waarschijnlijk anoniem gemeld zijn, dus fat chance, TS. Probeer je buren eens uit te nodigen voor een goed gesprek, da's dan altijd de dooddoener die wordt gepost. Misschien helpt het in dit geval wel.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling van een discussie voeren. Of je zegt het zelf, maar ik ga niet terugzoeken en interpreteren wat jij denkt te concluderen uit andermans bijdrage.
Prima, dan doe je dat niet.
Als je wil reageren zonder de rest van de discussie te lezen is dat je goed recht. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Stop nou eens met een punt maken van die boete. Daar gaat het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Alleen als het doel het aanvechten van de boete is. En dat is hier niet het geval. Het gaat om openbaarmaking van besluitvorming tot politiecontrole. En dat kan zeer zeker een algemeen belang dienen.
Kerel, wat een verademing om dit te lezen! Zet het meteen over in de TS!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Prima, dan doe je dat niet.
Als je wil reageren zonder de rest van de discussie te lezen is dat je goed recht. (y)
Jij refereert en interpreteert, en maakt dat zeer ambigu kenbaar. En dan verwacht je van mij dat ik die referentie voor jou ga interpreteren, omdat je zelf de moeite niet nemen wil? Omgekeerde wereld. Of je doet moeite, of je doet niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Kerel, wat een verademing om dit te lezen! Zet het meteen over in de TS!!
Top, het is gelukt om na 10 pagina's iemand te vinden die het met je eens is!
Laat je horen hoe het ging?
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Jij refereert en interpreteert, en maakt dat zeer ambigu kenbaar. En dan verwacht je van mij dat ik die referentie voor jou ga interpreteren, omdat je zelf de moeite niet nemen wil? Omgekeerde wereld. Of je doet moeite, of je doet niet mee.
Nee hoor, ik verwacht niks van jou.
Omgekeerde wereld, jij stelt een vraag (verwacht iets van mij) en nu wil je meer uitleg. Je kan ook even terug lezen.
Succes met mij niet meer mee laten doen, ik doe namelijk geen moeite na dezelfde vragen 5x stellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Maar hoeveel meer kan ik fouten toegeven. Heb het gedaan, heb het bewust gedaan, ga het niet meer doen? Wat willen mensen nog meer? 0 excuses, niks, ik geef alleen aan waarom.
Zoals ik probeerde duidelijk te maken, ik denk dat de meeste mensen die hier reageren gewoon niet helemaal eens zijn met het idee dat de dingen die jij zegt vallen onder het toegeven van fouten en niet maken van excuses :+

In die zin gaan ze door om dezelfde reden als waarom jij vermoedelijk doorgaat. Ze zijn het niet eens met wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
[...]

[...]

Omgekeerde wereld, jij stelt een vraag (verwacht iets van mij) en nu wil je meer uitleg. Je kan ook even terug lezen.
Succes met mij niet meer mee laten doen, ik doe namelijk geen moeite na dezelfde vragen 5x stellen :o
Nouja, je hebt mij wel 10x gewezen op dezelfde fout, die ik al 10 x toegegeven heb, dus zo gek is dat nog niet eens ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ruim 360 berichten in 6 uur tijd vind ik best knap voor een topic (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Patriot schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Zoals ik probeerde duidelijk te maken, ik denk dat de meeste mensen die hier reageren gewoon niet helemaal eens zijn met het idee dat de dingen die jij zegt vallen onder het toegeven van fouten en niet maken van excuses :+

In die zin gaan ze door om dezelfde reden als waarom jij vermoedelijk doorgaat. Ze zijn het niet eens met wat je zegt.
Welke fout moet ik nog meer toegeven? Dat ik een WOO verzoek wil doen om er achter te komen wat de reden voor de surveillance was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Wat een onnodig cynisme.
Andermans post kan niet tot jouw deelname of bijdrage gerekend worden. Simpeler kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Technomania schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:09:
Ruim 360 berichten in 6 uur tijd vind ik best knap voor een topic (y)
Slow chat ;)! Het lijkt de F1 op race day wel! Misschien is een Topic warning een idee?

Volgens mij zitten alle Modjes ook met een bak popcorn mee te lezen!

[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 25-05-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Misschien omdat je niet alleen structureel regels overtreedt, regels die bestaan om de verkeersveiligheid te vergroten, maar dat je ook daadwerkelijk lijkt te vinden dat jij, juist door die regels structureel te overtreden de verkeersveiligheid juist vergroot.

Dit soort waanbeelden is precies de reden waarom de emg bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:04:
[...]

Stop nou eens met een punt maken van die boete. Daar gaat het niet over.
Nee, mijn punt is dat je het hebt over een onveilige situatie in je straat.. Al zeven jaar waar je willens en wetens geen verandering in probeert te krijgen.. Maar je laat wel je kinderen spelen in die straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:12:
[...]

Nee, mijn punt is dat je het hebt over een onveilige situatie in je straat.. Al zeven jaar waar je willens en wetens geen verandering in probeert te krijgen.. Maar je laat wel je kinderen spelen in die straat?
Totaal irrelevant, gaat om WOO-verzoek, niet om aanpassing aan bestaande situatie of de verantwoordelijkheid van de TS daar in, if any.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit topic is onderhand ontspoort. Ik doe hem dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.