osseh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
Bekijk het misschien eens een keer van de andere kant.
de laatste 3 pagina's gaan alleen maar over dat je met de agent wil spreken.
Dit gaat hoe dan ook niet gebeuren, zelfs al dien je een WOO in.
Stel je eens even in als buurtbewoner, kom je met enige regelmaat een auto tegen die altijd tegen de richting in de straat uit gaat.
Je ziet wel dat deze auto een soort signaal geeft, maar door de weerspiegeling van de ruit en misschien wel een felle zon kan je niet zien wat voor signaal er wordt gegeven. Het kan een groet zijn, maar ook gewoon een beschuldigende hand/middelvinger.
Na al die tijd wordt het steeds irritanter, want ondanks dat je wel aan de kant gaat. Er gaat nog steeds een auto elke keer tegen het verkeer in in je eigen wijk. Het voelt niet veilig, en voornamelijk ook gewoon irritant. (of het nou mag of niet, of handiger is. Ik irriteer me mateloos aan mensen die tegen het verkeer in gaan. Ook als je een handje erbij op steekt)
Persoonlijk zou ik dan ook een seintje geven aan de wijk agent. En waar is de gemiddelde mens nou erg goed in? Het overdrijven van een klacht. Dus waarbij het misschien een wuivende hand was, wordt het beschreven als een felle beweging of wellicht zelfs een middelvinger. Doe dit meerdere keren en voila:
Een agent krijgt de opdracht om daar te gaan posten, op de vroege ochtend een taak waar helemaal niemand zin in heeft.
Dan heeft hij jou inderdaad betrapt (wat dus overeen komt met de klacht, ongeacht arm bewegingen dan wel of niet).
Waarna je dus ook nog begint over waarom hij daar staat? Er is een duidelijke klacht gekomen, daar is een duidelijk resultaat tegenover gekomen.
Hij mag inderdaad waarschuwen, maar als je toch begint te vragen waarom hij daar staat dan zou ik dat zeker niet meer doen.
Ook heb je de afgelopen 7 pagina's nog niet 1 keer geantwoord waarom je niet gewoon een melding (of meerdere) hebt gemaakt bij de gemeente dat de situatie hier gevaarlijk is. Vermoedelijk had de politie dit dan al wel gezien ,en was je er dan misschien wel vanaf gekomen met een waarschuwing.
Dus ja, je kan je WOO gaan indien. Maar het is een complete aanfluiting om dit ook echt te gaan doen, verspilling van geld, tijd en voornamelijk moeite voor een partij die al tijd te kort komt.
Je ontduikt de boete niet, maar accepteer nou maar gewoon dat ze daar voor jou stonden en dat dit ook gewoon een terecht iets is.