Boete bij verkeerd uitrijden straat: WOO verzoek indienen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.967 views

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
RemcoDelft schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Onzin. Je hebt geen recht op een waarschuwing, dat zou wellicht nuttig zijn als je niet wist dat je fout zat. Maar je wist dat al 7 jaar.
Tuurlijk heb ik geen recht op een waarschuwing, maar als uit een WOO blijkt dat die agenten daar stonden op basis van 1 klacht van 1 agent die hier in de staat woont, dan wil ik de wijkagent daar, als we samen proberen een veilige situatie te creëren, wel op aanspreken.

Nogmaals, voor iedereen die denkt dat ik onder de boete uit wil komen: NEE dat wil ik niet, JA ik was fout!
Het was achteraf niet slim om een onveilig situatie op deze manier op te lossen, zie het als een beoordelingsfout.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:00

BaRF

bijna kerst

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Het gesprek met de agent was alles behalve prettig
Doe ik ook even een aanname: Het zeker vooral dat híj er een onaangenaam gesprek van maakte?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BasvanS
mr_evil08 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:46:
Waarom heb je in 7 jaar tijd geen klacht ingediend van de situatie waarbij je de wijk niet uit kan doordat er iemand staat te laden/lossen?

Nu probeer je er onderuit te komen van een overtreding die je zelf bent begaan.
Lees gewoon even alles door, ik wil nergens onder uit komen. Ik wil niet, dat een agent in deze wijk die mij niet mag, mij met 1 belletje naar de wijkagent, op de bon kan laten slingeren. Daar is de politie niet voor.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-11 15:07

Sharky

Skamn Dippy!

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:56:
Ik wil niet, dat een agent in deze wijk die mij niet mag,
Hoe weet je dat? En wat verwacht je dat er in het WOO staat "z'n kop staat me niet aan, op de bon ermee!"?
mij met 1 belletje naar de wijkagent, op de bon kan laten slingeren. Daar is de politie niet voor.
Daar zijn ze wel voor. Wees blij dat je het al 7 jaar ongestraft hebt gedaan.

This too shall pass

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:54:
[...]

Tuurlijk heb ik geen recht op een waarschuwing, maar als uit een WOO blijkt dat die agenten daar stonden op basis van 1 klacht van 1 agent die hier in de staat woont, dan wil ik de wijkagent daar, als we samen proberen een veilige situatie te creëren, wel op aanspreken.
Oké, laten we een situatieschets doen:

Bas: "Je had maar één klacht, was die boete echt nodig?"
Politie"Oké je hebt gelijk, misschien was het hele relaas over klachten wat overdreven"

En dan, voel je je dan beter? Is dit waar je je tijd an wil besteden?
"Gelijk hebben maakt niet gelukkig" is een wijze les die je misschien zou willen toepassen.
Ik wil niet, dat een agent in deze wijk die mij niet mag, mij met 1 belletje naar de wijkagent, op de bon kan laten slingeren.
Als jij geen overtreding begaat kan dat ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door dragonhaertt op 25-05-2022 13:00 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• BasvanS
BaRF schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Doe ik ook even een aanname: Het zeker vooral dat híj er een onaangenaam gesprek van maakte?
Hij wenste geen antwoord te geven op de vraag waarom hij daar stond te wachten. Toen ik daar nogmaals naar vroeg, werd hij steeds 'vijandiger'. Hij stond daar niet toevallig, maar hij was op mij aan het wachten, dat gaf hij toe. Er werden nogal al wat vijandigheden richting buurtbewoners aan mij toegeschreven die niet klopte, dus ik vroeg, waar hij die informatie vandaan had.

Hij schetste een situatie waarin ik mijn totaal niet kond vinden en leek op geen enkele manier aandacht te hebben voor mijn kant van het verhaal.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:18:
De moraalridders bestormen het topic zie ik, en vergeten en passant de hoofdvraag van de TS te beantwoorden.

Natuurlijk kun je een WOO-verzoek indienen. Wel verstandig om het zo goed als mogelijk te formuleren. Ook goed om even na te denken of het chagrijn van de boete de primaire motivatie is, of het mogelijke rookgordijn van de agenten in kwestie. Als het het eerste is, laat hem dan zitten zou ik zeggen.
Waarom moet ik als belastingbetaler betalen aan zulke WOO flauwekul? Lijkt me een duidelijk gevalletje - boeit niet, zit fout. Die ambtenaren hebben wel wat beters te doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:
[...]

Hij wenste geen antwoord te geven op de vraag waarom hij daar stond te wachten. Toen ik daar nogmaals naar vroeg, werd hij steeds 'vijandiger'. Hij stond daar niet toevallig, maar hij was op mij aan het wachten, dat gaf hij toe. Er werden nogal al wat vijandigheden richting buurtbewoners aan mij toegeschreven die niet klopte, dus ik vroeg, waar hij die informatie vandaan had.

Hij schetste een situatie waarin ik mijn totaal niet kond vinden en leek op geen enkele manier aandacht te hebben voor mijn kant van het verhaal.
Even los van waarom hij er stond, je reed op dat moment dus niet tegen het verkeer in? De boete is onterecht?

Try SCE to Aux

• thunder8
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Lees gewoon even alles door, ik wil nergens onder uit komen. Ik wil niet, dat een agent in deze wijk die mij niet mag, mij met 1 belletje naar de wijkagent, op de bon kan laten slingeren. Daar is de politie niet voor.
Als die agent in je wijk je niet mocht, had hij je meteen een boete gegeven. Dus niet zo paranoïde doen en stoppen met deze hetze. |:( Boete betalen, niet meer linksaf gaan tegen het verkeer in en andere onveilige situaties in de wijk aankaarten bij de wijkagent, om de veiligheid in je wijk te verbeteren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:59:
[...]

Oké, laten we een situatieschets doen:

Bas: "Je had maar één klacht, was die boete echt nodig?"
Politie"Oké je hebt gelijk, misschien was het hele relaas over klachten wat overdreven"

En dan, voel je je dan beter? Is dit waar je je tijd an wil besteden?
"Gelijk hebben maakt niet gelukkig" is een wijze les die je misschien zou willen toepassen.

[...]

Als jij geen overtreding begaat kan dat ook niet.
Je snapt mijn punt wel.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 10:14

LankHoar

Langharig tuig

ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Even los van waarom hij er stond, je reed op dat moment dus niet tegen het verkeer in? De boete is onterecht?
Je geeft er wel een heel andere draai aan. De TS geeft overal al toe dat hij inderdaad fout zat, en de boete dus terecht is. Ja, hij reed dus tegen het verkeer in.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Heb de beste man natuurlijk vriendelijk begroet, hij vroeg naar mijn ID, die gaf ik, en hij begon meteen te schrijven, vroeg verder niks. Dus ik gaf aan: Als het gaat om het tegen het verkeer in rijden, dan zou ik graag verklaren waarom ik dat deed. Wellicht dat u mij aan kunt geven waarom dat een reden is om mij op te wachten, heeft u soms klachten ontvangen?

Blijkbaar was dat een ongepaste vraag, want hij werd er flink pissig van.

• BasvanS
LankHoar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:06:
[...]

Je geeft er wel een heel andere draai aan. De TS geeft overal al toe dat hij inderdaad fout zat, en de boete dus terecht is. Ja, hij reed dus tegen het verkeer in.
Je moet natuurlijk wel een situatie creëren waarin je de moraalridder kunt spelen ;)

• BasvanS
psy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Waarom moet ik als belastingbetaler betalen aan zulke WOO flauwekul? Lijkt me een duidelijk gevalletje - boeit niet, zit fout. Die ambtenaren hebben wel wat beters te doen.
Waarom betaal jij als belasting betaler mee aan 2 agenten die in een auto zitten te wachten tot iemand 75 meter een eenrichtingsweg uit komt rijden? Omdat een agent uit die wijk dat irritant gedrag vind?

Waarom heeft die agent mij daar dan zelf niet op aangespreken? Waarom heeft de wijkagent dat niet gedaan? Dat is toch vele malen efficiënter?

Even voor de duidelijkheid: Ze stonden op een parkeerplaats op mij te wachten he, ze reden niet toevallig langs? Toen het gebeurd was reden ze ook niet terug naar die plek, ze reden de wijk uit! Ik was eerste, en de laatste die daar een boete kreeg. Ze stonden op 1 auto te wachten, of ik dat moest zijn weet ik niet, maar ik was het wel. Ik wil nu weten of ze op MIJ aan het wachten waren, en waarom.

• ImNotnoa
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:06:
[...]

Nee ik geef er geen andere draai aan. TS overtreedt de wet jarenlang, wordt uiteindelijk een keer gepakt en gaat dan huilie doen dat hij wil weten waarom die agent er stond.

Try SCE to Aux

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 12:35

Arrogant

S.F.W.

Pak een klapstoeltje en ga een dagje elk moment de politie bellen wanneer er een overtreding wordt begaan. Vergeet niet te filmen. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 15:50

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

[...]

Ik wil niet, dat een agent in deze wijk die mij niet mag, mij met 1 belletje naar de wijkagent, op de bon kan laten slingeren. Daar is de politie niet voor.
Aanname vanwege rancuneus gevoel?
De inzet van politie is niet iets waar burgers over gaan. Dat is de beoordeling van een agent binnen de kaders die hij heeft, de korpsleiding of de driehoek die bepaalt dat er ergens meer aandacht voor moet zijn.
MAAR NOOIT een burger/burgerbeweging/buurtinitiatief of wat dan ook.

Jammer dat je mijn vragen lijkt te ontwijken over spiegelen enz (ja je hebt het zwaar met het vele reageren hier).
Het zou mogelijk je blikveld kunnen verruimen.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26
Mania-92 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Verkeersregels zijn een middel om een doel te bereiken. Wat jij nu doet is het middel heilig stellen, terwijl ik het doel heilig stel en daarvoor soms van de middelen afwijk. Soms staat het middel ook haaks op het doel. Maargoed dat is meer een diepe discussie over hoe men in het leven staat.

Maargoed hele andere discussie, ik begrijp TS in ieder geval, maar denk ook dat het verspilde moeite is verder.
Verkeersregels zijn extreem duidelijk en laten geen interpretatie voor eigen ideologieen. Wil je meedoen aan het verkeer, dan hou je je aan de regels. Er zijn weinig zaken in het leven zo eenvoudig (als er een grijs gebied was, dan kreeg de overheid weer het verwijt dat ze niet duidelijk genoeg waren, zo is er altijd wat te zeiken). Wat voor jou volkomen normaal en volstrekt logisch is, kan een ander ervaren als overlast.

Om eerlijk te zijn interesseert het mij weinig als je te hard rijdt en jezelf tegen een boom parkeert, zo lang je maar geen schade veroorzaakt, mensen meeneemt in je gevaar of ik deel in je zorgkosten- en verzekeringspremie. Jouw persoonlijke veiligheid en efficientie zijn voor mij en de rest van Nederland geen argumenten. De hele mindset dat jij daarboven staat en jouw inzicht beter is zorgt juist voor de ergenis. Als 2 of 3 mensen op de 100 dat doen dan gaat het vaak nog wel, maar zodra meer mensen diezelfde denkwijze gaan hanteren; "Ik kan veilig rechts inhalen want dat is voor mij efficienter" of "tegen het verkeer in is korter" dan creeer je juist onveilig situaties.

Het heeft ook met gunfactor te maken. Zodra mensen zich publieke zaken toe gaan eigenen, heb je als medeweggebruiker ook niets meer om te geven. Ze hebben de voorrang al gepakt of die shortcut/parkeerplek zichzelf al toeggeeigend, het enige wat burtgenoten nog rest is aan de kant gaan of zich er bij te neerleggen. Mensen kunnen jou daarmee niet meer tevredenstellen enkel nog dwarszitten. Anderzijds is het enige wat jij terug kunt geven stoppen om iets te doen wat al niet mocht. Dat maakt dat er weinig sociaals aan is.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 25-05-2022 13:44 ]

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Nee, dat is nu net wat ik NIET snap, en veel anderen ook niet

Wat wil je bereiken. Je bent nu alleen maar bezig met een 'ik voel me onjuist behandeld' spelletje, met de meeste winst die je kan halen een verbale toezegging.

Als je om feedback vraagt in een topic dan krijg je dat. Als 95% van de mensen het niet met je eens is, moet je misschien eerst even bij jezelf zoeken naar het probleem.

Als je werkelijk al deze moeite wil doen om van een agent te horen of hij dan wel niet één of meerdere klachten heeft ontvangen, dan heb ik met je te doen.
En áls je dat punt bereikt (dat je 'bewijs' hebt van maar één of meerdere klachten, en dat de agent je gelijk geeft), wat dan? Wat ga je met al die info doen? Ga je dan een buurtfeestje geven dat je gelijk hebt gekregen?

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Nee ik geef er geen andere draai aan. TS overtreedt de wet jarenlang, wordt uiteindelijk een keer gepakt en gaat dan huilie doen dat hij wil weten waarom die agent er stond.
Je overdrijft, ik heb vrede met de boete, maar niet met de manier waarom. Zoals ik hierboven al zei:

Ze stonden op een parkeerplaats op mij te wachten he, ze reden niet toevallig langs? Toen het gebeurd was reden ze ook niet terug naar die plek, ze reden de wijk uit! Ik was eerste, en de laatste die daar een boete kreeg

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Je overdrijft, ik heb vrede met de boete, maar niet met de manier waarom. Zoals ik hierboven al zei:

Ze stonden op een parkeerplaats op mij te wachten he, ze reden niet toevallig langs? Toen het gebeurd was reden ze ook niet terug naar die plek, ze reden de wijk uit! Ik was eerste, en de laatste die daar een boete kreeg
Omdat er iemand melding heeft gemaakt, of dat een agent, buurtbewoner of de moeder van je ex was doet er niet toe toch? Je bent terecht bekeurd

Try SCE to Aux

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Nee, dat is nu net wat ik NIET snap, en veel anderen ook niet

Wat wil je bereiken. Je bent nu alleen maar bezig met een 'ik voel me onjuist behandeld' spelletje, met de meeste winst die je kan halen een verbale toezegging.

Als je om feedback vraagt in een topic dan krijg je dat. Als 95% van de mensen het niet met je eens is, moet je misschien eerst even bij jezelf zoeken naar het probleem.

Als je werkelijk al deze moeite wil doen om van een agent te horen of hij dan wel niet één of meerdere klachten heeft ontvangen, dan heb ik met je te doen.
En áls je dat punt bereikt (dat je 'bewijs' hebt van maar één of meerdere klachten, en dat de agent je gelijk geeft), wat dan? Wat ga je met al die info doen? Ga je dan een buurtfeestje geven dat je gelijk hebt gekregen?
Volgens mij vroeg ik of het mogelijk was hier een WOO verzoek op in te dienen, omdat ik wil weten waarom iemand op mij stond te wachten. Er werd een beeld geschetst door de agent van wangedrag de afgelopen weken, terwijl ik slechts 3-4 x de verkeerde kant op ben gereden de afgelopen in mei en daarbij het afgelopen JAAR slechts 2 x iemand ben tegen gekomen. Vind je dat zo gek?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik heb niet het hele topic gescand, maar vraag mij af: wat is uiteindelijk jouw doel? Zelfs als je via de WOO achterhaald dat die ene agent in burger dit heeft 'opgezet' om jou te pesten dan is de kans op vrijwaring van de boete nog steeds verwaarloosbaar. En ondertussen belast je de hele samenleving met je klacht (het aantal WOO verzoeken is zo groot dat er een enorme achterstand is ontstaan).

Ik woon zelf ook in zo'n wijk met eenrichtingsverkeer. Dat betekent wachten of gokken, en gokken gaat inderdaad vrijwel altijd goed maar als je dan één keer in 7 jaar aan het kortste eind trekt dan moet je dat ook accepteren.

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:18:
[...]

Omdat er iemand melding heeft gemaakt, of dat een agent, buurtbewoner of de moeder van je ex was doet er niet toe toch? Je bent terecht bekeurd
Ik zou overlast bezorgen in de straat op het moment dat ik mensen blokkeerde en wild gebarend mensen dirigeerde aan te kant gaan, middelvingers opsteken etc., daar kan ik mij niet in vinden, als dat de reden is dat ze er stonden, dan vind ik daar wat van.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Volgens mij vroeg ik of het mogelijk was hier een WOO verzoek op in te dienen, omdat ik wil weten waarom iemand op mij stond te wachten. Er werd een beeld geschetst door de agent van wangedrag de afgelopen weken, terwijl ik slechts 3-4 x de verkeerde kant op ben gereden de afgelopen in mei en daarbij het afgelopen JAAR slechts 2 x iemand ben tegen gekomen. Vind je dat zo gek?
Ja, ik vind het heel gek dat jij je druk maakt over wie er al dan niet een klacht heeft ingediend tegen jouw verkeersovertredingen.

Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag, en ik vraag me af of je het zelf weet.
STEL, je krijgt gelijk van de agent, wat ga je dan daarmee doen? Stel je krijgt geen gelijk, wat dan?
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Ik zou overlast bezorgen in de straat op het moment dat ik mensen blokkeerde en wild gebarend mensen dirigeerde aan te kant gaan, middelvingers opsteken etc., daar kan ik mij niet in vinden, als dat de reden is dat ze er stonden, dan vind ik daar wat van.
Oké, en heb je daar een boete van gekregen?

Als iemand langs de straat staat en roept "Je bent een eikel, leer parkeren" ga je dan ook naar de politie omdat je je onjuist behandeld voelt?

[ Voor 25% gewijzigd door dragonhaertt op 25-05-2022 13:22 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:22

Grvy

Bot

[...]

Allemaal irrelevant.

Klachten = agenten zoeken een voorbeeld en gaan hiermee aan de slag.

Helaas was jij het nu, had ook iemand anders kunnen zijn.

De wereld is niet tegen je. Dont worry. :)

Dit is een account.

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

Er is geklaagd, terecht of onterecht doet er denk ik weinig toe, de agent heeft ter plekke geconstateerd dat jij de wet overtrad en je daarvoor beboet.

Als hij je had beboet op basis van "hearsay" (je leert nog eens iets van die Depp v Heard rechtszaak) had je gelijk gehad. Maar nu zie ik je punt serieus niet

Try SCE to Aux

• Valorian
[...]

Wangedrag kan ook gaan over meer dan alleen jou. Als iedereen in de wijk in de maand mei 3-4x spook heeft gereden dan is dan in zijn totaliteit best veel 'wangedrag'. En niet iedereen zal netjes mensen laten passeren, even los van dat het soms gedoe geeft als er geen passeerruimte is. Voor jou is "even wachten op de postNL-bus" al teveel moeite. Voor een ander is "even wachten tot iemand achteruit rijdt of een passeervak gevonden heeft" minstens zo irritant. Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, en weet precies hoe het werkt in zo'n eenrichtingswijk met in de bochten geparkeerde auto's, postbezorgers, Picnic-auto's die ondanks hun compacte formaat niet de moeite nemen een parkeervakje te pakken, etc. Maar bezwaar maken na iets wat gewoon niet mag? Lijkt mij vrij kansloos. Maar goed, je betaalt net als iedereen belasting dus als het hele apparaat hiermee wil belasten dan is dat op zich je goed recht natuurlijk.... ;)

• BasvanS
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:20:
Ik heb niet het hele topic gescand, maar vraag mij af: wat is uiteindelijk jouw doel? Zelfs als je via de WOO achterhaald dat die ene agent in burger dit heeft 'opgezet' om jou te pesten dan is de kans op vrijwaring van de boete nog steeds verwaarloosbaar. En ondertussen belast je de hele samenleving met je klacht (het aantal WOO verzoeken is zo groot dat er een enorme achterstand is ontstaan).

Ik woon zelf ook in zo'n wijk met eenrichtingsverkeer. Dat betekent wachten of gokken, en gokken gaat inderdaad vrijwel altijd goed maar als je dan één keer in 7 jaar aan het kortste eind trekt dan moet je dat ook accepteren.
De agent die mij een boete uitdeelde heeft geen moment gesproken over een onveilige situatie, hij heeft gesproken over overlast in de wijk, gemeld door meerdere mensen over een periode van meerdere jaren, waarbij doormiddel van middelvingers en handgebaren werd duidelijk gemaakt dat menen (voor mij) aan de kant moesten gaan. Omdat ze daarna ook direct wegreden gaven ze mij de indruk daar voor mij te staan. Omdat ik mij niet kan vinden in het beeld dat ze schetste wil ik weten wie dat zegt en waarom.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Ik snap best dat je daar wat van vind, zou ik ook vinden maar je kan helemaal niets met die kennis. Dus doe jezelf en de belastingbetaler een lol en betaal de boete en ga door met je leven.

Pas als de agenten vaker op je af gestuurd worden en je gaan stalken moet je actie ondernemen maar als ik je verhaal goed begrijp gaat het echt alléén om dit incident waar je overduidelijk fout bent en de agenten voldoende reden hadden om je een boete te geven. Zelfs als ze op aanraden van een andere agent daar stonden.

• BasvanS
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Wangedrag kan ook gaan over meer dan alleen jou.
Maar waarom rijden ze dan direct na mij beboet te hebben weg, je gaat toch geen snelheidscontrole doen voor 1 iemand?

• Valorian
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:23:
[...]

De agent die mij een boete uitdeelde heeft geen moment gesproken over een onveilige situatie, hij heeft gesproken over overlast in de wijk, gemeld door meerdere mensen over een periode van meerdere jaren, waarbij doormiddel van middelvingers en handgebaren werd duidelijk gemaakt dat menen (voor mij) aan de kant moesten gaan. Omdat ze daarna ook direct wegreden gaven ze mij de indruk daar voor mij te staan. Omdat ik mij niet kan vinden in het beeld dat ze schetste wil ik weten wie dat zegt en waarom.
Ah, dit lees ik nu pas. Dat is inderdaad wel een andere situatie dan alleen een boete wegens verkeerde richting rijden. In dit geval zou ik ook wel nieuwschierig zijn naar het hoe/wat ja. Even los van of je er ook echt iets mee kan natuurlijk.

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Maar waarom rijden ze dan direct na mij beboet te hebben weg, je gaat toch geen snelheidscontrole doen voor 1 iemand?
Omdat er geklaagd is over iemand die regelmatig tegen het verkeer in rijdt.
Dat is geconstateerd door de agent, die heeft de overtreder beboet en de agent kan verder met andere werkzaamheden

Try SCE to Aux

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Ik snap best dat je daar wat van vind, zou ik ook vinden maar je kan helemaal niets met die kennis. Dus doe jezelf en de belastingbetaler een lol en betaal de boete en ga door met je leven.

Pas als de agenten vaker op je af gestuurd worden en je gaan stalken moet je actie ondernemen maar als ik je verhaal goed begrijp gaat het echt alléén om dit incident waar je overduidelijk fout bent en de agenten voldoende reden hadden om je een boete te geven. Zelfs als ze op aanraden van een andere agent daar stonden.
Als die agent gelogen heeft over wat ik gedaan zou hebben, dan wil ik dat ze daar wat mee doen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:26
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Ik wil graag weten waarom de wijkagent mij niet heeft aangesproken op dit gedrag. Waarom hij direct een politie auto een half uur laat staan op mij een boete uit te schrijven. Ik was me van geen kwaad bewust.

Laat 1 ding duidelijk zijn: Ik weet dat ik fout was, ik weet dat ik moet betalen, maar de agent die mij een boete uitschreef die behandelde me als een 'crimineel' en wou op geen enkele manier luisteren naar mijn verhaald, dat wringt en ik wil weten waar dat vandaan komt.
Die agent op de scooter komt je tegen en gebaarde heel sterk, je weet dat je fout zit, dus nu is het betalen. 100 EUR voor 7 jaar lang de wet overtreden, relatief goedkoop.

Lijkt mij dat je het niet kan verkroppen dat die agent zijn collega's daar heeft laten posten maar dat maakt in de kern niks uit, dat kan iedereen... Ik kan ook vragen of ze hier snelheidscontroles komen doen...
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Ja, als er word gelost, kan ik op geen enkele andere manier de wijk uit. 1/2 keer per maand moet ik verplicht keren om alsnog spookrijdend de wijk te verlaten.
Daar zit je dus fout. Je moet dan gewoon wachten of ook handhaving dan laten optreden.
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:31:
Waar ik mee zit, is dat ik werkelijk niemand tot last ben geweest, mijns inziens was een waarschuwing veel meer op zijn plaats. Er waren veel (gegronde) redenen om daar op die manier de wijk uit te rijden en ik weet zeker dat ik niemand op welke manier dan ook, ooit tot last ben geweest (met 1 uitzondering vorige week dus).

Laat ik voor het WOO verzoek eerst met de wijkagent in gesprek gaan om te kijken hoe we de situatie op een andere manier veilig kunnen maken. Blijkbaar mag ik niet meer naar links, dan maar zorgen dat ik veilig naar rechts kan ;)!
:X |:(
Die wild gesticulerende agent (off duty in burger) op zijn brommer was niet voldoende? :')

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Dat klinkt toch alsof je wel iets vaker dan heel af en toe spookrijd. Een agent gaat echt niet de hele week posten in de hoop je een keertje te snappen.

• Valorian
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Dat is geconstateerd door de agent, die heeft de overtreder beboet en de agent kan verder met andere werkzaamheden
Ik hoop serieus dat als dit het geval is TS dan in een extreem afgelopen klein dorpje woont waar verder niets gebeurt, want als een politieauto gaat "posten" om iemand aan te houden die regelmatig tegen de verkeerde richting in rijdt in een woonwijk dan is het einde wel zoek qua prioriteiten...

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Kijk, je bent dus met me eens dat ze daar voor mij stonden. Als ik dus nog nooit een middelvinger heb opgestoken en iemand heb lastig gevallen met mijn gedrag, moet ik maar accepteren dat iemand dat wel over mij zegt?

Die agent op zijn brommertje had niet eens last van mij, die kon gewoon langs mijn auto en de DPD bus verderop in de straat.

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 12:14
[...]

Je weet dat die agent die daar woont, zelfs als hij geen dienst heeft, ook die boete naar je had kunnen sturen? Eigenlijk is dit dus best netjes gegaan :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 21:39

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

[...]

Maak het niet te persoonlijk; ze stonden daar te wachten op iemand die tegen het verkeer in ging. Als ze jou persoonlijk wilde hebben dan stonden ze voor je deur.

En de situatie zoals je omschrijft met een agent die meteen begint te schrijven en niet eens in gesprek wil is erg frustrerend. Het is vervelend voor de agent dat hij regelmatig dit soort discussies moet voeren en vooral met mensen die niet volwassen kunnen communiceren, maar dan nog is een agent een professioneel die iedere situatie los moet beoordelen en in jou geval had een gesprek meer opgelost. Chagerijnig een bon uitschrijven is misschien terecht naar letter van de wet, maar als je de tijd hebt om als agent daar langere tijd te posten dan mag je ook wat tijd maken voor iemand. Als die agent gewoon verteld had, joh, helaas, hier is je bonnetje, maar er zijn de laatste tijd veel klachten geweest en we gaan dit nu strenger hanteren was het een heel ander verhaal geweest.

Strikt genomen naar de wet zit je fout en dat geef je gelukkig ook toe. Maar ik begrijp je wel. Een WOB verzoek gaat je frustratie niet wegnemen. Neem even een stapje terug en probeer op een later moment een afspraak met de wijkagent te maken.
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
Die agent op zijn brommertje had niet eens last van mij, die kon gewoon langs mijn auto en de DPD bus verderop in de straat.
Als er geen bord staat dat je daar niet stil mag staan dan kan de agent moeilijk iets doen, een waarschuwing geven of een bon schrijven voor een niet-strafbaar feit kan niet.

[ Voor 11% gewijzigd door De_Koele_Man op 25-05-2022 13:30 ]

Meh!

• ImNotnoa
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Ik hoop serieus dat als dit het geval is TS dan in een extreem afgelopen klein dorpje woont waar verder niets gebeurt, want als een politieauto gaat "posten" om iemand aan te houden die regelmatig tegen de verkeerde richting in rijdt in een woonwijk dan is het einde wel zoek qua prioriteiten...
Klager:
Hallo, bij ons in de Straatlaanweg in Hierdorp rijdt de bewoner van nummer 123 elke dag rond 8:00 uur tegen het verkeer in de straat uit.
Dan weet de P'liesie meteen hoe laat ze er moeten staan

Try SCE to Aux

• BasvanS
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
[...]

Was het maar waar.. daarom dus ook WOO.

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:56

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Na 7 jaar zal meneer agent het misschien vaker hebben gezien en jou / jouw auto herkennen. Uit plichtsoverweging zet hij deze controle op. Of uit frustratie over jullie eerdere 'aanvaging', maar dat zal hij nooit toegeven. Zelfs kan hij 'in de wandelgangen' hebben opgevangen dat er zo veel spookrijders zijn, en dat intepreteren als overlast. Al dan niet tegen jou gericht (zullen misschien meer mensen doen die er wonen?) en al dan niet op eigen houtje, wat later wordt rapporteert als 'toevallig zo gezien tijdens dienst' ook al stonden ze op een parkeerplek 'om even wat te bespreken' of 'omdat de chauffeur even moest bellen'.

Oké, je geeft toe dat het fout is en dat je de boete betaalt. Dat stuk is klaar.
Dan het deel waar de agent verklaart dat er een hetze is tegen 'de spookrijders'. Geen idee of je de onderste steen boven gaat krijgen. Misschien wel, misschien niet. Maar je zult nooit te weten komen wie er klaagt. Alleen al om de klager te beschermen tegen 'represailles'. Politie weet niet of jij enkel burgerlijk ongehoorzaam bent met spookrijden, of dat je in staat bent tot ongepast en excessief geweld.

Zelf zou ik de zaak bij de politie laten rusten en proberen de volgende keer eerder de bezorger aan te spreken, of hij zijn busje een beetje aan de kant wilt zetten zodat anderen met evenveel haast er langs kunnen.

Daarnaast zou ik met de gemeente in gesprek gaan om te kijken of de verkeerssituatie kan worden aangepast. De weg iets breder maken zodat de bezorger goed en veilig kan worden ingehaald. Of het beleid van eenrichtingsverkeer kan worden opgeheven. Ook weer met het grote argument dat de busjes van bezorgers zo vaak de boel blokkeren.

Als laatste, zou je kunnen overwegen of het mogelijk is 10 minuutjes eerder te vertrekken. Dan heb je misschien even last van een busje, maar die 2 minuten kun je dan makkelijk overzien. En je kunt een stuk relaxter de weg op. Geloof me, op lange termijn voel je je er beter bij.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Als die agent gelogen heeft over wat ik gedaan zou hebben, dan wil ik dat ze daar wat mee doen.
En wat dan precies?

Ik vermoed dat de boete gewoon is voor tegen het verkeer inrijden dus daar is weinig gelogen aan.

Je doet alsof je groot onrecht is aangedaan maar de boete is terecht, dat je daar opwachtten is m.i. ook terecht. Het enige is dat ze misschien feiten van iemand anders (middelvinger, etc) aan jou hebben gekoppeld terwijl dat niet terecht was. So what....

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Klager:

[...]

Klopt, maar waarom zeggen dan dat ik mensen blokkeer, mijn middelvinger opsteek, wil gebaar etc.? Dat is 100% niet juist!

• Hahn
  • Laatst online: 07-11 12:18
[...]

Kijk, je bent dus met me eens dat ze daar voor mij stonden. Als ik dus nog nooit een middelvinger heb opgestoken en iemand heb lastig gevallen met mijn gedrag, moet ik maar accepteren dat iemand dat wel over mij zegt?

Best kans dat ze inderdaad jou op stonden te wachten. En dat is hun goed recht. Jij geeft zelf ook al aan dat je al 7 jaar de regels aan je laars lapt, enkel omdat het voor jou wat ongemak oplevert. Maar dat is geen goede reden.

Dat de agent geen last van je had boeit niet, als ik over de stoep rijd met mijn auto heeft de politie die op de weg rijdt daar ook geen last van, maar dat zal 'ie dan toch niet toelaten.

The devil is in the details.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:42

marapuru

db.

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Klopt, maar waarom zeggen dan dat ik mensen blokkeer, mijn middelvinger opsteek, wil gebaar etc.? Dat is 100% niet juist!
Waar hoop je eigenlijk op? Wat als blijkt dat het inderdaad een vooropgezet plan was tegen jou. En dan? Wil je dan dat die agent ontslagen wordt? Dat zijn gezin uit huis geplaatst gaat worden? Hoe groot wil je dit gaan maken?

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:29:
[...]

En wat dan precies?

Ik vermoed dat de boete gewoon is voor tegen het verkeer inrijden dus daar is weinig gelogen aan.

Je doet alsof je groot onrecht is aangedaan maar de boete is terecht, dat je daar opwachtten is m.i. ook terecht. Het enige is dat ze misschien feiten van iemand anders (middelvinger, etc) aan jou hebben gekoppeld terwijl dat niet terecht was. So what....
Goed punt, met WOO opzak ga ik in gesprek met de wijkagent. Ik wil dan wel de feiten op een rij hebben.

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Wel erg nutteloos om zo niet alleen je eigen, maar ook de tijd van anderen te verspillen met zo'n verzoek. Maargoed, je kan het uiteraard gewoon doen.

Dat het je allemaal zo raakt dat een agent je zo behandeld heeft kan ik me echt niet voorstellen. Daar moet toch meer achter zitten lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door Drunken_Bear op 25-05-2022 13:32 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• BasvanS
marapuru schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Waar hoop je eigenlijk op? Wat als blijkt dat het inderdaad een vooropgezet plan was tegen jou. En dan? Wil je dan dat die agent ontslagen wordt? Dat zijn gezin uit huis geplaatst gaat worden? Hoe groot wil je dit gaan maken?
Zie hierboven..

• marapuru

marapuru

db.

Die heb ik dan gemist. Kun je die nog even quoten?

• BasvanS
marapuru schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Die heb ik dan gemist. Kun je die nog even quoten?
Met WOO opzak ga ik in gesprek met de wijkagent. Ik wil dan wel de feiten op een rij hebben.

Lezing van de verbalisant:

De afgelopen jaren is veelvuldig geklaagd over roekeloos tegen het verkeer in rijden, na jaren van overtredingen heeft de wijkagent ons gevraagd te handhaven. Middelvingers, wilde gebaren, blokkeren van medeweggebruikers etc.

Snap je dat dit totaal niet matched met 1 auto die op mij staat te wachten, en daarna meteen weg rijd de wijk uit?

[ Voor 42% gewijzigd door BasvanS op 25-05-2022 13:34 ]

• marapuru

marapuru

db.

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:31:
[...]

Goed punt, met WOO opzak ga ik in gesprek met de wijkagent. Ik wil dan wel de feiten op een rij hebben.
Oke, maar dan. Wil je dat hij voor je door het stof gaat? Wanneer is het voor jou klaar?

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Maar waarom? Dan zegt ie, 'oh misschien was jij dat niet van de middelvinger, sorry. fijne dag verder'

En dan?

Dit kost de maatschappij alleen maar geld omdat jij als een klein kind een excuus verwacht.

Move on....

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

Wat is je ultieme doel? Stel je doet zo'n verzoek, je krijgt je gelijk, je krijgt een rapport, er staat dat verbalisant Dhr B. Rom-Snor aangegeven heeft dat jij als Mr. Bean in die ene film met je middelvinger omhoog tegen het verkeer door de straat rijdt en je kunt d.m.v. camerabeelden bewijzen dat dit niet zo is.

Wat dan? Een rechtszaak en paginagrote rectificatie in de Telegraaf eisen?

Betaal de boete, kaart de verkeerssituatie aan zodat je niet meer tegen het verkeer hoeft te rijden.
Pick your battles :)

[ Voor 3% gewijzigd door ImNotnoa op 25-05-2022 13:33 ]

Try SCE to Aux

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

[...]

Je hebt door dat je jezelf, zowel hier in dit topic als in dat mogelijke gesprek, volslagen belachelijk maakt hoop ik?

• Valorian
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Klager:

[...]

Dan nog is het absurd als de politie met dienstauto werk gaat maken van zo'n individuele casus. Dan stuur je hooguit even een wijkagent even langs om aan te geven dat 'ie klachten heeft gehad uit de buurt. De politie komt in grote steden niet eens meer opdagen bij verkeersincidenten (botsingen) tenzij er letsel is, maar gaat wel zoiets opzetten? Ik kan ook de politie bellen om aan te geven dat hier om de hoek na zonsondergang minimaal elke 5 minuten een fietser zonder licht langskomt en dat dat gevaarlijk is, dan weet de politie ook precies waar ze moeten zijn, toch gaan ze er niet apart iets voor opzetten (afgezien van al geplande controles, die niet voor 1 persoon bedoeld zijn). Dit is ook vragen om problemen want de sfeer in een wijk kan wel eens erg grimmig worden als mensen alleen maar via de politie met elkaar gaan communiceren.

• marapuru

marapuru

db.

Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Dan nog is het absurd als de politie met dienstauto werk gaat maken van zo'n individuele casus. Dan stuur je hooguit even een wijkagent even langs om aan te geven dat 'ie klachten heeft gehad uit de buurt. De politie komt in grote steden niet eens meer opdagen bij verkeersincidenten (botsingen) tenzij er letsel is, maar gaat wel zoiets opzetten? Ik kan ook de politie bellen om aan te geven dat hier om de hoek na zonsondergang minimaal elke 5 minuten een fietser zonder licht langskomt en dat dat gevaarlijk is, dan weet de politie ook precies waar ze moeten zijn, toch gaan ze er niet apart iets voor opzetten (afgezien van al geplande controles, die niet voor 1 persoon bedoeld zijn). Dit is ook vragen om problemen want de sfeer in een wijk kan wel eens erg grimmig worden als mensen alleen maar via de politie met elkaar gaan communiceren.
Misschien moet je dan in het kader van maatschappelijk belang meedoen in zijn WOO verzoek. ;)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als iemand belt over een inbreker en de politie gaat poolshoogte nemen, dan gaat de inbreker toch ook niet hemel en aarde bewegen om erachter te komen wie de politie heeft gebeld en of de politie daar speciaal voor hem/haar stond?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Maar waarom? Dan zegt ie, 'oh misschien was jij dat niet van de middelvinger, sorry. fijne dag verder'

En dan?

Dit kost de maatschappij alleen maar geld omdat jij als een klein kind een excuus verwacht.

Move on....
Ik verwacht, dat een agent zijn persoonlijke ervaring niet gebruikt om mij op de bon te laten slingeren. En al helemaal niet dat er dan over gelogen word als ik word staande gehouden.

De agent die mij bekeurde had gewoon geen goed verhaal waarom hij mij stond op te wachten. Als hij toevallig passeerde, had ik pech gehad, maar hij stond me op te wachten. Dat is "next level" iemand naaien (als buurman zijnde).

• ImNotnoa
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Wellicht is het ook absurd, maar TS schijnt het al 7 jaar regelmatig te doen. Als er een bejaarde zonder sociaal leven elke keer de telefoon pakt kan ik het me voorstellen dat de politie er een keer een mannetje op zet, al is het maar om van het gezeur af te zijn

Try SCE to Aux

• marapuru

marapuru

db.

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Ik verwacht, dat een agent zijn persoonlijke ervaring niet gebruikt om mij op de bon te laten slingeren. En al helemaal niet dat er dan over gelogen word als ik word staande gehouden.

De agent die mij bekeurde had gewoon geen goed verhaal waarom hij mij stond op te wachten. Als hij toevallig passeerde, had ik pech gehad, maar hij stond me op te wachten. Dat is "next level" iemand naaien (als buurman zijnde).
Nogmaals... En dan? Wat hoop je hier uit te halen als blijkt dat de agent inderdaad vanuit zijn prive deze zaken signaleerde en heeft doorgegeven?

• Hahn
[...]

Het enige wat je met zekerheid kan zeggen, is dat 'ie er stond. Dat 'ie jou op stond te wachten, is een aanname van jou, en dat is jouw woord tegen de zijne.

Jij zat fout. Jij hebt al 100+ keer fout gezeten. Ik snap niet waar je aan begint.

In het beste geval zegt de agent "Ik stond daar toevallig, je had pech". In het ergste geval zegt de agent "We hebben tientallen keren melding gekregen van jouw nummerbord dat aan het spookrijden is, en nu hebben we je te pakken gehad. Betalen en niet meer doen dus."

• BasvanS
marapuru schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Nogmaals... En dan? Wat hoop je hier uit te halen als blijkt dat de agent inderdaad vanuit zijn prive deze zaken signaleerde en heeft doorgegeven?
Ik wil gesprek met de wijkagent, waarbij alle feiten voor beide partijen, vooraf bekend zijn. Want het kan niet de bedoeling zijn, dat je voor een ligt vergrijp als dit word opgepakt door agenten die op je staan te wachte.

Onze wijk heeft andere problemen die de aandacht van de politie veel beter kunnen gebruiken.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Die agent in burger had je gewoon zelf een boete mogen geven dus als hij je er bij had willen naaien dat had hij dat makkelijk zelf kunnen doen. Je hebt gewoon nog een kans gehad en wéér de fout in gegaan.

Wat maakt het uit of hij ze op je afgestuurd heeft? Dat is toch niet onterecht?

• BasvanS
Hahn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Het enige wat je met zekerheid kan zeggen, is dat 'ie er stond. Dat 'ie jou op stond te wachten, is een aanname van jou, en dat is jouw woord tegen de zijne.

Jij zat fout. Jij hebt al 100+ keer fout gezeten. Ik snap niet waar je aan begint.

In het beste geval zegt de agent "Ik stond daar toevallig, je had pech". In het ergste geval zegt de agent "We hebben tientallen keren melding gekregen van jouw nummerbord dat aan het spookrijden is, en nu hebben we je te pakken gehad. Betalen en niet meer doen dus."
Precies, en die aanname wil ik tot feiten maken met een WOO verzoek.. Dan kan ik een goed gesprek hebben met de wijkagent.

• Hahn
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Ik wil gesprek met de wijkagent, waarbij alle feiten voor beide partijen, vooraf bekend zijn. Want het kan niet de bedoeling zijn, dat je voor een ligt vergrijp als dit word opgepakt door agenten die op je staan te wachte.

Onze wijk heeft andere problemen die de aandacht van de politie veel beter kunnen gebruiken.
Natuurlijk vind jij jouw eigen vergrijp niet zo boeiend. Maar in plaats van ieders tijd te verdoen, kijk eens in de spiegel, betaal de boete, en stop met spookrijden.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:00

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

Die agent heeft geen goed verhaal nodig om daar te staan. Hij heeft geconstateerd dat jij tegen de richting in reed en je daar een terechte boete voor gegeven.
Die agent heeft totaal geen verantwoordelijkheid tegen jou af te leggen. Het enige wat je aan het doen bent is jezelf aan het opfokken over een agent die het misschien potentieel wel mogelijk persoonlijk tegen jou heeft gericht, maar dat nooit kan, zal en hoeft toe te geven. En ondertussen belast je het al drukke ambtenaren apparaat met nog een WOO verzoek. Als agent zijnde zou ik na zo’n verzoek elke dag gewoon een half uur daar gaan posten en jouw persoonlijk opwachten om nog meer terechte boetes uit te schrijven voor het tegen het verkeer inrijden.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 15:11
[...]

Waarom niet? Waarom zou jij mogen bepalen of agenten specifiek op jou mogen wachten (wat een aanname is) of niet? Feiten zijn: agenten waren aanwezig, hebben betrapt en je bekeurd. Terecht? Jazeker. Ik vraag me echt af waar je naar op zoek bent? Ga je hem na diensttijd even opzoeken als het een buurman is geweest?

• Valorian
[...]

Maar is dát dan niet gewoon wat je het beste kan doen: contact opnemen met de wijkagent en dit bespreken? Geef daarbij aan dat die 100 euro niet het probleem is (immers: die gaat toch nooit meer terugkomen) maar je graag de kou uit de lucht haalt en jouw kant van het verhaal geeft, en niet bekend wil staan in de wijk als "de aso met de middelvinger"). Een beetje goede wijkagent weet dan communicatie met mensen 1000x beter werkt als dingen op zijn beloop laten, dus die zal daar vast wel open voor staan. Dan is een WOO verzoek misschien helemaal niet nodig en heb je straks iemand aan je zijde als je zelfs eens last hebt van een notoire ellendeling in de wijk ;)

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Die agent in burger had je gewoon zelf een boete mogen geven dus als hij je er bij had willen naaien dat had hij dat makkelijk zelf kunnen doen. Je hebt gewoon nog een kans gehad en wéér de fout in gegaan.

Wat maakt het uit of hij ze op je afgestuurd heeft? Dat is toch niet onterecht?
Is het ook niet, maar als dat zo is, en ik vraag erna, dan beantwoord je mij eerlijk. De politie ontkende, werd boos en schreef een boete zonder mij naar mijn reden te vragen.

Ik geloof niet wat de agent mij vertelde, en wil de waarheid boven tafel.

Ik weet verder voldoende! Topic mag van mij op slot.

• marapuru

marapuru

db.

[...]

Nogmaals. En dan? Waar houdt het voor je op?

Als blijkt dat het verzoek inderdaad van hem kwam en dat het ongegrond was. Wat dan? Ga je dan instaan voor zijn ontslag? Ga je het dan hogerop zoeken? Ga je eisen dat hij verhuist?

En als blijkt dat het niet zo was. Wat dan? Hoe weet je dan zeker dat dat klopt? Ga je het dan accepteren dat het zo is en ga je daarna op de koffie bij die buurman?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:56
[...]
Ik zal het maar zeggen: Ik ben degene die een klacht heeft iemand elke woensdag om 8.15 tegen de rijrichting inreed bij ons in de straat. Niet 1x maar elke week, dus het was niet toevalig een keer omdat de straat versperd was!

Nu hoef je geen WOO verzoek meer in te dienen en kun je gewoon de rekening betalen.
Hopelijk heb je geleerd van de boete en ga je in het vervolg gewoon de juiste weg.
Aangezien je weet dat je fout zat, hoef hoeven we ook niet meer een gesprek te hebben.

Als je toch nog een goed gesprek wil, post dat dan gewoon in dit topic 8)

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Nog even los van dat ik vindt dat spookrijden (ook een klein stukje) best wat prioriteit kan gebruiken, ga je nu de capaciteit van de politie gebruiken omdat je je onterecht behandeld voelt.

Ik denk dat er andere problemen zijn die de aandacht van de politie veel beter kunnen gebruiken...

• BasvanS
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Maar is dát dan niet gewoon wat je het beste kan doen: contact opnemen met de wijkagent en dit bespreken? Geef daarbij aan dat die 100 euro niet het probleem is (immers: die gaat toch nooit meer terugkomen) maar je graag de kou uit de lucht haalt en jouw kant van het verhaal geeft, en niet bekend wil staan in de wijk als "de aso met de middelvinger"). Een beetje goede wijkagent weet dan communicatie met mensen 1000x beter werkt als dingen op zijn beloop laten, dus die zal daar vast wel open voor staan. Dan is een WOO verzoek misschien helemaal niet nodig en heb je straks iemand aan je zijde als je zelfs eens last hebt van een notoire ellendeling in de wijk ;)
De volgorde is wellicht nog een dik, wellicht dat de wijkagent wel toegeeft wie het was en wat hij vertelde over mij. Dan kan het WOO verzoek achterwegen blijven.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
[...]

Huh, heb je vastgezeten dan? Dat is inderdaad wel overdreven in mijn ogen.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Wat je doet. "Tegen de verplichte rijrichting in rijden" is gewoon gevaarlijk. Mensen verwachten geen verkeer in tegengestelde richting. Ook al geef je aan dat het voor jou veiliger is in deze specifieke situatie.

Het is jammer dat je een bekeuring nodig hebt. Eigenlijk had die passage van de buurman-agent op zijn scooter een goede waarschuwing voor je moeten zijn.

Jouw gedrag is een slecht voorbeeld voor de kinderen in de buurt. Betaal je boete, betuig spijt, laat het rusten, dien geen WOO verzoek in en houd je voortaan aan de wegenverkeerswet.

sterkte verder

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

Je bent niet opgepakt, je bent (terecht) staande gehouden

En wat de een een probleem vind, vindt de ander geen een enkel probleem. Iemand kan een notoire spookrijder een probleem vinden bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je een eigen ladekast met dossiers op het lokale politiebureau hebt staan, er heeft een enkele keer een half uurtje een agent gepost en jou beboet.

Try SCE to Aux

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-11 07:49
Echt waar TS... wat ben jij een vermoeiend persoon. Je geeft zelf al aan over een tijdspanne van 7 jaar minimaal 100 keer eenzelfde strafbaar feit hebt begaan, had in principe ook 100 keer die boete kunnen krijgen. Je hebt nu 1 keer die boete gehad omdat je gewoon fout zat en dan ga je zeuren? Echt, sommige mensen hebben tijd teveel. Die agent hoeft geen specifieke reden op te geven waarom hij/zij daar "toevallig" of niet toevallig was.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Ypuh
[...]

Je hebt helemaal geen vrede met de boete. Een paar post geleden roep je dat je de betreffende persoon wilt confronteren om hun het ongelijk te bewijzen.

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Nog even los van dat ik vindt dat spookrijden (ook een klein stukje) best wat prioriteit kan gebruiken, ga je nu de capaciteit van de politie gebruiken omdat je je onterecht behandeld voelt.

Ik denk dat er andere problemen zijn die de aandacht van de politie veel beter kunnen gebruiken...
Haha, dacht er zelf aan toen ik het zie. Geloof mij, dat spookrijden, om 8:15 in de ochtend, is volstrekt ongevaarlijk, ben in 7 jaar tijd nog nooit iemand tegen gekomen op dat tijdstip. Het is voor sommige bewoners, die nog dichterbij het begin van de straat wonen, zelf eerder regel dan uitzondering. Daarom is het ook zo vreemd dat ze er stonden te wachten op mij.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Ypuh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Verkeersregels zijn echt extreem duidelijk en laten geen interpretatie voor eigen ideologieen. Wil je meedoen aan het verkeer, dan hou je je aan de regels. Er zijn weinig zaken in het leven zo eenvoudig (als er een grijs gebied was, dan kreeg de overheid weer het verwijt dat ze niet duidelijk genoeg waren, zo is er altijd wat te zeiken). Wat voor jou volkomen normaal en volstrekt logisch is, kan een ander ervaren als overlast.

Om eerlijk te zijn; het interesseert mij geen reet als je te hard rijdt en jezelf tegen een boom parkeert, zo lang je maar geen schade veroorzaakt, mensen meeneemt in je gevaar of ik op mag dragen voor je zorgkosten- en verzekeringspremie. Jouw persoonlijke veiligheid en efficientie zijn voor mij en de rest van Nederland geen argumenten. De hele mindset dat jij daarboven staat en jouw inzicht beter is zorgt juist voor de ergenis. Als 2 of 3 mensen op de 100 dat doen dan gaat het vaak nog wel, maar zodra meer mensen diezelfde denkwijze gaan hanteren; "Ik kan veilig rechts inhalen want dat is voor mij efficienter" dan creer je juist onveilig situaties.

Het heeft ook met gunfactor te maken. Zodra mensen zich dingen toe gaan eigenen, heb je als medeweggebruiker ook niets meer om te geven. Ze hebben de voorrang al gepakt of die shortcut zichzelf al toeggeeigend, het enige wat mij nog rest is aan de kant gaan of je er bij te neerleggen. Er is niets sociaals meer aan.
Ik heb het over de algehele efficientie en veiligheid van het verkeer. Volgens jou is die het hoogst als iedereen strikt de regels volgt, volgens mij is die het hoogst als iedereen probeert zo veilig te rijden met de verkeersregels als hulpmiddel maar de specifieke situatie op dat moment als doorslaggevende factor. Je kunt mij echt niet overtuigen dat een statisch verkeersbord in alle situaties de meest veilige optie aangeeft. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het strikt vasthouden aan de verkeersregels, ook wanneer de situatie duidelijk een andere benadering vraagt, veel meer gevaar oplevert.

Maargoed volgens mij is het duidelijk waar we dan beide staan op dit vlak.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
[...]

Het lijkt er meer op dat er iemand of meerdere personen zich aan je ergeren en elke keer dat ze je betrappen een melding doen. Vaak is dat bij een klacht namelijk het antwoord van de politie; dat ze in de basis niks gaan doen tenzij je het gaat bijhouden en blijft melden. Daarna wordt het vanzelf een prioriteit.

In de basis lijkt dat systeem te werken. In eerste instantie wordt er geen mankracht verspild aan iets ogenschijnlijk onzinnigs. Iemand die 7 jaar lang bewust regelmatig dezelfde overtreding begaat is vervolgens met 30 minuten posten gepakt, bestraft en geeft aan zijn lesje te hebben geleerd en dit nooit meer te doen.

Dat die agent geïrriteerd is komt waarschijnlijk doordat jullie dezelfde mening delen, dat het in de basis een redelijk onzinnig vergrijp is om voor te gaan posten en hij op dat moment liever andere zaken wilde regelen. Maar je structurele karakter zal dit afgedwongen hebben.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• BasvanS
Ypuh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:45:
[...]

Je hebt helemaal geen vrede met de boete. Een paar post geleden roep je dat je de betreffende persoon wilt confronteren om hun het ongelijk te bewijzen.
Heb problemen met de manier waarop, niet met de boete zelf? Dat lijkt me wel degelijk een verschil.

Verder word ik niet graag beschuldigd van dingen die ik niet gedaan heb, maar wel een directe oorzaak zijn voor een boete (middel vingers, asociaal gedrag).

• thunder8
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

De agent hoeft geen goed verhaal te hebben. Jij overtreedt de wet, jij wordt betraft, jij moet op de blaren zitten. Of hij nu elke dag op je staat te wachten of niet, doet niet ter zake. Je bent nu gewoon bezig met spijkers op laag water zoeken. Ga vooral zo door en ik voorspel dat dit niet de laatste boete is die je voor dit rijgedrag gaat krijgen als je dit gedoe met een WOO gaat doorzetten. Hoe dan ook ga je aan het kortste eind trekken. Hoe vaker je wordt betrapt, hoe vaker ze op je staan te wachten. En ze staan volledig in hun recht om controles uit te voeren naar behoeven. Als niemand de regels overtreedt qua rijrichting is er ook geen noodzaak te controleren. Als iedereen netjes zich aan de snelheid houdt, hoeven ze ook geen snelheidcontroles uit te voeren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:39

Part

Helemaal niets.....

[...]

Die dingen gebeuren helaas.
Mijn oom reed dagelijks 5 meter tegen het verkeer in van de parkeerplaats linksaf naar de T splitsing.
1 bewoner vond dat niet eerlijk en belde de politie. Ze hebben hem ook opgewacht een een boete uitgeschreven. Erg zuur maar niets aan te doen. Politie moet de melding serieus nemen en handhaven. De weg is nu eenmaal niet ingericht om tegen het verkeer in te rijden.

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Heb problemen met de manier waarop, niet met de boete zelf? Dat lijkt me wel degelijk een verschil.

Verder word ik niet graag beschuldigd van dingen die ik niet gedaan heb, maar wel een directe oorzaak zijn voor een boete (middel vingers, asociaal gedrag).
De directe oorzaak van die boete is het feit dat je de wet overtrad, als je die dag niet tegen het verkeer in was gereden had je geen boete gehad, zelfs al stond het halve korps er.

Try SCE to Aux

• marapuru

marapuru

db.

Part schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Mijn oom reed dagelijks 5 meter tegen het verkeer in van de parkeerplaats linksaf naar de T splitsing.
1 bewoner vond dat niet eerlijk en belde de politie. Ze hebben hem ook opgewacht een een boete uitgeschreven. Erg zuur maar niets aan te doen. Politie moet de melding serieus nemen en handhaven. De weg is nu eenmaal niet ingericht om tegen het verkeer in te rijden.
Je vergeet te vertellen dat jouw oom nadat hij een WOO verzoek had ingediend en 6 maanden bezig was in allerlei processen dat hij zijn gelijk had gehaald en elke dag met zijn auto toeterend en feestend langs de betrokken agent is gereden. Want zijn leven was eindelijk geweldig. Helaas werd hij een jaar later opnieuw beboet, maar gelukkig heeft hij wederom elke steen omgedraaid om tot de ultieme waarheid te komen.

Rinse & Repeat.

:+

[ Voor 11% gewijzigd door marapuru op 25-05-2022 13:52 ]

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Even van de andere kant bekeken: Ik stoor mij enorm aan de auto's die meerdere keren per week tegen het verkeer door de éénrichtingstraat voor mijn deur menen te mogen rijden. En allemaal hebben ze wel een goede reden (vinden ze zelf). Dat varieert van verkeer dat vast staat vanwege laden/lossen tot "buitenproportioneel ver" moeten omrijden. Dat zal allemaal best maar er zijn kennelijk ook gegronde redenen waarom er éénrichtingverkeer is ingesteld. Mijn kinderen vergeten wel eens dat er iemand onverwacht vanaf de verkeerde richting aan komt rijden, fietsers moeten auto's ontwijken omdat de straat te smal wordt etc. Kort gezegd vind ik het nogal asociaal om schijt te hebben aan de regels en te menen dat jij je er niet aan hoeft te houden. Als er dan voldoende mensen (terecht) klagen kun je verwachten een keer de klos te zijn. Als je daarvoor een WOO verzoek wilt starten toon je je een slecht verliezer.

Gewoon de goede kant de straat uitrijden. Wordt je ook niet op de bon geslingerd.

• Ypuh
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Haha, dacht er zelf aan toen ik het zie. Geloof mij, dat spookrijden, om 8:15 in de ochtend, is volstrekt ongevaarlijk, ben in 7 jaar tijd nog nooit iemand tegen gekomen op dat tijdstip. Het is voor sommige bewoners, die nog dichterbij het begin van de straat wonen, zelf eerder regel dan uitzondering. Daarom is het ook zo vreemd dat ze er stonden te wachten op mij.
In plaats van klagen bij de wijkagent hadden ze gewoon je banden lek moeten steken. Mag ook niet van de wet, maar schijnbaar is het in jouw buurt normaal om zaken naar eigen inzicht in te vullen.

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Ik wil graag weten waarom de wijkagent mij niet heeft aangesproken op dit gedrag. Waarom hij direct een politie auto een half uur laat staan op mij een boete uit te schrijven. Ik was me van geen kwaad bewust.
Je hebt zelf gezegd dat je aan het spookrijden was. Spookrijden is een boete, geen waarschuwing. Spookrijden is (ook in dit geval) een bewuste handeling met verhoogd risico, ook binnen de stadsgrenzen.
Zoals ook eerder gezegd, steek je tijd in het verbeteren van de verkeerssituatie, schrijf de gemeente aan, mobiliseer buurtbewoners.
Sorry to bring it, maar een WOO verzoek in deze is redelijk kansloos.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
[...]

Voor iemand die al 7 jaar de wet overtreedt, vind ik wel dat je veel eisen hebt jegens jarenlang getrainde en ervaren politie agenten.

En ja, er zijn grotere problemen in dit land, maar we lossen niet één voor één een probleem op als samenleving, liefst velen tegelijk. En dan kan een kleine tijdsinvestering en een boete voor jou een structurele bijdrage leveren aan het woongenot in je wijk.

Ze zeggen niet dat je je vrouw slaat of de buurtkinderen misbruikt he... Je krijgt een terechte boete van 100 euro voor een irritatie punt in de wijk. Groei op.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Part

Part

Helemaal niets.....

marapuru schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Je vergeet te vertellen dat jouw oom nadat hij een WOO verzoek had ingediend en 6 maanden bezig was in allerlei processen dat hij zijn gelijk had gehaald en elke dag met zijn auto toeterend en feestend langs de betrokken agent is gereden. :+
Daar was hij niet slim genoeg voor.
Ik heb het verhaal wel 10 jaar lang op iedere verjaardag aan moeten horen.

• BasvanS
Part schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Boete terecht, maar daar schrijf je toch niet voor, dan laat je toch de wijkagent een babbeltje maken?

Moet ik nu elke keer gaan bellen als hij zijn caravan langer dan 3 dagen heeft staan?
Moet ik nu elke keer gaan bellen als ik hem spookrijdend met zijn scooter tegen kom op het fietspad als hij probeert door niet oversteken 25 meter minder te rijden?

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 11:11
Bekijk het misschien eens een keer van de andere kant.
de laatste 3 pagina's gaan alleen maar over dat je met de agent wil spreken.

Dit gaat hoe dan ook niet gebeuren, zelfs al dien je een WOO in.
Stel je eens even in als buurtbewoner, kom je met enige regelmaat een auto tegen die altijd tegen de richting in de straat uit gaat.

Je ziet wel dat deze auto een soort signaal geeft, maar door de weerspiegeling van de ruit en misschien wel een felle zon kan je niet zien wat voor signaal er wordt gegeven. Het kan een groet zijn, maar ook gewoon een beschuldigende hand/middelvinger.

Na al die tijd wordt het steeds irritanter, want ondanks dat je wel aan de kant gaat. Er gaat nog steeds een auto elke keer tegen het verkeer in in je eigen wijk. Het voelt niet veilig, en voornamelijk ook gewoon irritant. (of het nou mag of niet, of handiger is. Ik irriteer me mateloos aan mensen die tegen het verkeer in gaan. Ook als je een handje erbij op steekt)

Persoonlijk zou ik dan ook een seintje geven aan de wijk agent. En waar is de gemiddelde mens nou erg goed in? Het overdrijven van een klacht. Dus waarbij het misschien een wuivende hand was, wordt het beschreven als een felle beweging of wellicht zelfs een middelvinger. Doe dit meerdere keren en voila:

Een agent krijgt de opdracht om daar te gaan posten, op de vroege ochtend een taak waar helemaal niemand zin in heeft.
Dan heeft hij jou inderdaad betrapt (wat dus overeen komt met de klacht, ongeacht arm bewegingen dan wel of niet).
Waarna je dus ook nog begint over waarom hij daar staat? Er is een duidelijke klacht gekomen, daar is een duidelijk resultaat tegenover gekomen.

Hij mag inderdaad waarschuwen, maar als je toch begint te vragen waarom hij daar staat dan zou ik dat zeker niet meer doen.

Ook heb je de afgelopen 7 pagina's nog niet 1 keer geantwoord waarom je niet gewoon een melding (of meerdere) hebt gemaakt bij de gemeente dat de situatie hier gevaarlijk is. Vermoedelijk had de politie dit dan al wel gezien ,en was je er dan misschien wel vanaf gekomen met een waarschuwing.

Dus ja, je kan je WOO gaan indienen. Maar het is een complete aanfluiting om dit ook echt te gaan doen. Verspilling van geld, tijd en voornamelijk moeite voor een partij die al tijd te kort komt.

Je ontduikt de boete niet, maar accepteer nou maar gewoon dat ze daar voor jou stonden en dat dit ook gewoon een terecht iets is.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Moet ik nu elke keer gaan bellen als hij zijn caravan langer dan 3 dagen heeft staan?
Moet ik nu elke keer gaan bellen als ik hem spookrijdend met zijn scooter tegen kom op het fietspad als hij probeert door niet oversteken 25 meter minder te rijden?
Als jou dat irriteert? Zeker doen!

Als er genoeg klachten komen is er grote kans dat een BOA, (Wijk)agent of iemand van de gemeente poolshoogte komt nemen, eventueel wordt de overtreder dan op de bon geslingerd (als hij de wet overtreed) waarna hij om vage redenen een WOO traject kan starten

Try SCE to Aux

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-10 14:01

Midas.e

Is handig met dinges

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:09:
Vandaag was ik na 7 jaar af en toe 'spookrijden' in de wijk het spreekwoordelijke haasje: Een boete van EUR 100,-. De agenten stonden mij aan het eind van de wijk op te wachten. Blijkbaar was er veel geklaagd door omwonende.
[...]
Tot vorige week, ik kwam een in de wijk woonde agent tegen, in burger, die op zijn scooter zonder te kijken de straat in stuurde en dus mij tegen kwam, hij gebaarde hevig, ik verontschuldigde mij en wees nog naar et voertuig dat aan het laden en lossen was.
[...]
ga ik op dat tijdstip liever naar links dan naar rechts. Voor mijn veiligheid en die van anderen. Dat leek tot op vandaag voor niemand een probleem, maar kost me nu dus wel EUR 100,-.
[...]
HAHAHAHAHAHA

Hacktheplanet / PVOutput

• BasvanS
osseh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
Bekijk het misschien eens een keer van de andere kant.
de laatste 3 pagina's gaan alleen maar over dat je met de agent wil spreken.

Dit gaat hoe dan ook niet gebeuren, zelfs al dien je een WOO in.
Stel je eens even in als buurtbewoner, kom je met enige regelmaat een auto tegen die altijd tegen de richting in de straat uit gaat.

Je ziet wel dat deze auto een soort signaal geeft, maar door de weerspiegeling van de ruit en misschien wel een felle zon kan je niet zien wat voor signaal er wordt gegeven. Het kan een groet zijn, maar ook gewoon een beschuldigende hand/middelvinger.

Na al die tijd wordt het steeds irritanter, want ondanks dat je wel aan de kant gaat. Er gaat nog steeds een auto elke keer tegen het verkeer in in je eigen wijk. Het voelt niet veilig, en voornamelijk ook gewoon irritant. (of het nou mag of niet, of handiger is. Ik irriteer me mateloos aan mensen die tegen het verkeer in gaan. Ook als je een handje erbij op steekt)

Persoonlijk zou ik dan ook een seintje geven aan de wijk agent. En waar is de gemiddelde mens nou erg goed in? Het overdrijven van een klacht. Dus waarbij het misschien een wuivende hand was, wordt het beschreven als een felle beweging of wellicht zelfs een middelvinger. Doe dit meerdere keren en voila:

Een agent krijgt de opdracht om daar te gaan posten, op de vroege ochtend een taak waar helemaal niemand zin in heeft.
Dan heeft hij jou inderdaad betrapt (wat dus overeen komt met de klacht, ongeacht arm bewegingen dan wel of niet).
Waarna je dus ook nog begint over waarom hij daar staat? Er is een duidelijke klacht gekomen, daar is een duidelijk resultaat tegenover gekomen.

Hij mag inderdaad waarschuwen, maar als je toch begint te vragen waarom hij daar staat dan zou ik dat zeker niet meer doen.

Ook heb je de afgelopen 7 pagina's nog niet 1 keer geantwoord waarom je niet gewoon een melding (of meerdere) hebt gemaakt bij de gemeente dat de situatie hier gevaarlijk is. Vermoedelijk had de politie dit dan al wel gezien ,en was je er dan misschien wel vanaf gekomen met een waarschuwing.

Dus ja, je kan je WOO gaan indien. Maar het is een complete aanfluiting om dit ook echt te gaan doen, verspilling van geld, tijd en voornamelijk moeite voor een partij die al tijd te kort komt.

Je ontduikt de boete niet, maar accepteer nou maar gewoon dat ze daar voor jou stonden en dat dit ook gewoon een terecht iets is.
Lezen is ook een vak kerel: Ik ben in 2022, en dat ik 100% zeker, 1 x iemand tegen gekomen, en die heeft 0.0 last van mij gehad omdat ik hem op een parkeerplats kon laten wachten.

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Als jou dat irriteert? Zeker doen!

Als er genoeg klachten komen is er grote kans dat een BOA, (Wijk)agent of iemand van de gemeente poolshoogte komt nemen, eventueel wordt de overtreder dan op de bon geslingerd (als hij de wet overtreed) waarna hij om vage redenen een WOO traject kan starten
Dat stukje polshoogte namen, dat is dus niet gebeurd, best vreemd he, als je er over nadenkt?

• Part

Part

Helemaal niets.....

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Boete terecht, maar daar schrijf je toch niet voor, dan laat je toch de wijkagent een babbeltje maken?

Dat kan. Ik zou het zelf niet doen maar er zijn mensen die dat doen.
Dat recht hebben ze. Het maakt het er niet leuker op maar helaas.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.