Boete bij verkeerd uitrijden straat: WOO verzoek indienen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.967 views

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 15:42

marapuru

db.

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Lezen is ook een vak kerel: Ik ben in 2022, en dat ik 100% zeker, 1 x iemand tegen gekomen, en die heeft 0.0 last van mij gehad omdat ik hem op een parkeerplats kon laten wachten.
Ik denk dat het verstandig is dat je dit topic laat voor wat het is. Het wordt meer leedvermaak nu dan dat het inhoudelijk is. De meningen over het al dan niet indienen van een WOB verzoek zijn je bekend.

Succes verder.

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 11:11
[...]

Lezen is ook een vak kerel: Ik ben in 2022, en dat ik 100% zeker, 1 x iemand tegen gekomen, en die heeft 0.0 last van mij gehad omdat ik hem op een parkeerplats kon laten wachten.
Wellicht dan verkeerd gelezen, maar maakt het niet minder.

JIJ vind dat hij geen last van jou heeft gehad. Maar als ik in een 1 richtingsstraat rij, en er komt een auto van de andere kant dan irriteer ik mij er per definitie aan.

Regels zijn nou eenmaal regels, en daar hebben we ons allemaal aan te houden.

En we zijn niet allemaal zo enthousiast om overal een klacht over in te dienen, maar er zijn genoeg Nederlanders die alle tijd hebben om dit wel te doen.

En nog steeds geen reactie waarom je geen melding hebt gemaakt bij de gemeente.

wat @marapuru zegt lijkt mij een goede. Tijd voor een slotje? Dit wordt meer een rage topic dan dat er nog iets bediscussieerd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door osseh op 25-05-2022 13:59 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Maar goed: Ik heb mijn antwoord.

WOO verzoek is mogelijk, wellicht verstandig eerst in gesprek te gaan met de wijkagent om te kijken wat er nu werkelijk gebeurd is.

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-11 15:38
Je zou ook in plaats van de (overbelaste) politie bezig te houden met administratieve taken een aanvraag kunnen doen bij de gemeente om de verkeerssituatie te herzien en het eenrichtingsverkeer te veranderen? Als je aangeeft dat er toch nauwelijks verkeer doorheen gaat.

Verwijderd

Weer een legendarisch topic.

Grappig dat TS ondanks gewoon fout zitten toch zijn gelijk wil hebben.
Wees een vent, slik je (terechte) boete en ga verder met je leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2022 14:00 ]

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Dat stukje polshoogte namen, dat is dus niet gebeurd, best vreemd he, als je er over nadenkt?
Blijkbaar waren er niet genoeg klachten of lag de prioriteit op dat moment anders. En ja, agenten houden elkaar wel eens het handje boven het hoofd. Het is soms net het echte leven :> Zo vreemd is het allemaal niet

Try SCE to Aux

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 14:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

bszz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:51:
Even van de andere kant bekeken: Ik stoor mij enorm aan de auto's die meerdere keren per week tegen het verkeer door de éénrichtingstraat voor mijn deur menen te mogen rijden. En allemaal hebben ze wel een goede reden (vinden ze zelf). Dat varieert van verkeer dat vast staat vanwege laden/lossen tot "buitenproportioneel ver" moeten omrijden. Dat zal allemaal best maar er zijn kennelijk ook gegronde redenen waarom er éénrichtingverkeer is ingesteld. Mijn kinderen vergeten wel eens dat er iemand onverwacht vanaf de verkeerde richting aan komt rijden, fietsers moeten auto's ontwijken omdat de straat te smal wordt etc. Kort gezegd vind ik het nogal asociaal om schijt te hebben aan de regels en te menen dat jij je er niet aan hoeft te houden. Als er dan voldoende mensen (terecht) klagen kun je verwachten een keer de klos te zijn. Als je daarvoor een WOO verzoek wilt starten toon je je een slecht verliezer.

Gewoon de goede kant de straat uitrijden. Wordt je ook niet op de bon geslingerd.
Mee eens, TS geeft meermaals aan "dat hij nog nooit iemand is tegengekomen" en dat het "niet gevaarlijk" zou zijn. Maar dat is het net wel: iemand die in de juiste richting rijdt, verwacht absoluut geen tegenliggers. Hij zegt dat hij geen overlast creeert, maar het feit dat er dus al agenten staan te wachten wil zeggen dat dat voor anderen absoluut wel zo wordt ervaren.

Ik woonde vroeger ook in een stukje eenrichtingsstraat. Er werd super vaak tegen de richting gereden, net zoals TS het dus doet. Soms hield ik wel eens iemand tegen (door te signaleren, wat doe je nu?) maar dan krijg je altijd een grote bek en de zwakste excuses.

Doe. Het. Gewoon. Niet. Stel aub gewoon je eigen gemakzucht (aka de 30 seconden die je ermee wint) even onder het veilig en voorspelbaar houden van het verkeer.

Android developer & dürüm-liefhebber

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dat het 7 jaar lang goed ging betekent niet dat je zomaar de regels kunt overtreden. De regels zijn vrij duidelijk en als weggebruiker heb je die dan ook op te volgen, geen smoesjes.

[ Voor 39% gewijzigd door souljah1h op 25-05-2022 14:03 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:58:
Maar goed: Ik heb mijn antwoord.

WOO verzoek is mogelijk, wellicht verstandig eerst in gesprek te gaan met de wijkagent om te kijken wat er nu werkelijk gebeurd is.
Val die vent niet lastig man. Jij bent echt de enige persoon die hier fout zit. De rest is gewoon zonde van onze belastingcenten en de bandbreedte van Tweakers.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Bullshit, want je geeft zelf aan dat je een paar dagen ervoor door een in de straat wonende agent "betrapt" bent met spookrijden. Dat maakt het dus sowieso al 2x.

Je kan beter stoppen met jezelf hier verdedigen, want je brengt geen enkel steekhoudend argument meer. Wil je een WOO of WOB doen om ergens achter te komen? Lekker doen en voor de rest dit topic laten voor wat het is. Ik voorspel dat het je totaal niet verder brengt met de kronkel in je gedachten. Laat het rusten, rij niet meer tegen de richting in en maak melding van andere onveilige situaties in de straat.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Als die andere op jou moet wachten terwijl hij de enige juist kant op reed dan heeft hij juist last van je gehad. |:(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
[...]

Het is natuurlijk wel een aanname dat enkel motorvoertuigen uit tegenovergestelde richting zich aan jouw acties kunnen storen.

Misschien irriteer je wel regelmatig een voetganger op het trottoir of iemand die van achter de geraniums door het raam naar buiten zit te kijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BasvanS
Mavamaarten schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:00:
[...]

Mee eens, TS geeft meermaals aan "dat hij nog nooit iemand is tegengekomen" en dat het "niet gevaarlijk" zou zijn. Maar dat is het net wel: iemand die in de juiste richting rijdt, verwacht absoluut geen tegenliggers. Hij zegt dat hij geen overlast creeert, maar het feit dat er dus al agenten staan te wachten wil zeggen dat dat voor anderen absoluut wel zo wordt ervaren.

Ik woonde vroeger ook in een stukje eenrichtingsstraat. Er werd super vaak tegen de richting gereden, net zoals TS het dus doet. Soms hield ik wel eens iemand tegen (door te signaleren, wat doe je nu?) maar dan krijg je altijd een grote bek en de zwakste excuses.

Doe. Het. Gewoon. Niet. Stel aub gewoon je eigen gemakzucht (aka de 30 seconden die je ermee wint) even onder het veilig en voorspelbaar houden van het verkeer.
Ok, een allerlaatste keer voor iedereen:

1. Heb geen enkel probleem met de boete, mijn fout, kan gevaarlijk zijn, helemaal mee eens. In mijn geval was een gevaarlijke situatie oplossen door een andere gevaarlijke situatie te creëren niet handig.

2. Waar ik een probleem mee heb, is dat er, mogelijk op basis van onjuiste informatie, een beeld geschetst word van een overlast situatie, terwijl ik 7 jaar nog geen enkel signaal heb ontvangen van ontevreden buurt bewoners, het is gedrag waarvan je zou kunnen stellen dat het in de buurt gedoogd word. Als iemand op basis van onjuiste informatie een politie auto kan laten wachten om mij te laten beboeten, dan wringt dat, en wil ik daar het fijne van weten. (als dat kan!)

Omdat ik nu dus weet dat het kan, ga ik dat ook doen, maar niet voordat ik met de wijkagent heb gesproken over de onveilige situatie in onze straat, wellicht dat we er samen uitkomen!

• BasvanS
emnich schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Als die andere op jou moet wachten terwijl hij de enige juist kant op reed dan heeft hij juist last van je gehad. |:(
Kon laten passeren moest dat zijn. Excuses.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik woon zelf op een hoekwoning en kijk uit op een eenrichtingsstraat. Daar rijden ook veel mensen de 1e ~15 meter tegen de richting in om van de doorgaande weg bij een parkeerplek te komen. Dat snap ik nog wel anders moeten ze een heel stuk omrijden.

In jouw geval zou ik die boete gewoon betalen en lekker laten rusten. Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Ze stonden op een parkeerplaats op mij te wachten he, ze reden niet toevallig langs? Toen het gebeurd was reden ze ook niet terug naar die plek, ze reden de wijk uit! Ik was eerste, en de laatste die daar een boete kreeg
Hoe weet je dit? Waar is je bewijs dat zij speciaal voor jou daar zijn gaan staan? Want DAT vind ik namelijk het ongeloofwaardige deel van je betoog: de politie heeft echt wel wat meer te doen dan een halve dag staan wachten tot BasvanS een keer langs komt.

Tenzij jouw rijgedrag zo asociaal is dat ze een heterdaadje nodig hebben, maar dan zetten ze andere middelen in (gesprekje bij jou thuis naar aanleiding van klachten, eventueel laten volgen door een onopvallende auto die jouw verkeersgedrag monitort).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik krijg hier zo'n klassiek 'Blik op de Weg' gevoel van..

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:23
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:08:
[...]

1. Heb geen enkel probleem met de boete, mijn fout, kan gevaarlijk zijn, helemaal mee eens. In mijn geval was een gevaarlijke situatie oplossen door een andere gevaarlijke situatie te creëren niet handig.

2. Waar ik een probleem mee heb, is dat er, mogelijk op basis van onjuiste informatie, een beeld geschetst word van een overlast situatie, terwijl ik 7 jaar nog geen enkel signaal heb ontvangen van ontevreden buurt bewoners, het is gedrag waarvan je zou kunnen stellen dat het in de buurt gedoogd word. Als iemand op basis van onjuiste informatie een politie auto kan laten wachten om mij te laten beboeten, dan wringt dat, en wil ik daar het fijne van weten. (als dat kan!)

Omdat ik nu dus weet dat het kan, ga ik dat ook doen, maar niet voordat ik met de wijkagent heb gesproken over de onveilige situatie in onze straat, wellicht dat we er samen uitkomen!
Ik snap alleen totaal niet waar je met de wijkagent uit wilt komen? Hij kan de boete niet intrekken. Hij kan de situatie niet veranderen.

Hoe bedoel je trouwens "op basis van onjuiste informatie"? Die scooter (agent in burger) constateerde toch een duidelijke overtreding? Hij had je op dat moment ook direct kunnen noteren en je een bon kunnen sturen. Jij weet trouwens niet hoeveel anderen dit ook doen. Dat bewoners het gedogen maakt het nog niet oké.

Schrijf de gemeente aan om er iets aan te doen. Verboden te stoppen bord o.i.d. Maar dit is echt zwaar kansloos.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
Ik denk dat ik wel weet waar je met je verhaal heen wil. Omdat het 7 jaar niet is gebeurd en nu ineens wel. Maar stel dat je op de snelweg 140 rijd waar je 100 mag, en je krijgt een boete dan is er toch geen uitleg of iets dergelijks nodig?

Dan, soms krijgen agenten klachten binnen over een verkeerssituatie. Om de buurt te laten zien dat ze er serieus iets mee doen moeten ze gewoon wat bonnen uitschrijven. Dat komt dan weer in het lokale krantje waar een waarschuwende werking vanuit gaat. Iedereen blij, nouja bijna iedereen.

Wat ik denk is dat je het te persoonlijk opvat, temeer ook omdat het jouw straatje / buurt is. Het is niet persoonlijk, het is gewoon hoe zaken soms opgepakt worden. En dat de agent / boa of wie dan ook niet echt wil luisteren? Nou, hij is slechts de uitvoerende macht. Hij bepaalt de regels niet. Hem is gevraagd daar een uurtje te staan om bonnen te schrijven. Als je mazzel hebt kan je je er nog wel eens onderuit kletsen, soms niet. Hij doet enkel wat hem is opgedragen.

Wat je wel zou kunnen doen is los hiervan een zelfde klacht indienen van auto's die aan het laden en lossen zijn. Dan zal hen hopelijk hetzelfde overkomen waarna ze het ook niet meer doen.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26
Xander schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Het is natuurlijk wel een aanname dat enkel motorvoertuigen uit tegenovergestelde richting zich aan jouw acties kunnen storen.

Misschien irriteer je wel regelmatig een voetganger op het trottoir of iemand die van achter de geraniums door het raam naar buiten zit te kijken.
Volgens mij heeft @BasvanS al uitgesloten dat andere mensen zich aan zijn gedrag kunnen ergeren.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 15:50

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@BasvanS
Ik zie zoveel aannames en gedachten van iets dat ik me nu echt afvraag of je wel inlevingsvermogen hebt.
Of alleen maar uit rancune handelt

Er is in deze wereld een groot verschil tussen recht hebben en krijgen.
Ik had in een zaak ook in beroep kunnen gaan en kunnen winnen. "Zo heb ik toch mooi gewonnen, want ik had het gelijk aan min zijde"
En wat had het me opgeleverd? Oké, € 4000,-- euro minder meer betalen, maar wel €3500,-- advocaatkosten, 10 weken van opstellen verweer, langs het hof, overleggen met advocaat enz enz enz enz.
Ik heb gekozen om niet in beroep te gaan, verder te leven en nog een keer smakelijk onder het genot van een biertje in mijn gedachten mijn ex veel succes te wensen met haar gewonnen rechtzaak over de verdeling van het geld en de boedel na 2 jaar tig rechtzaken richting mijn kant.

Tja, choice your battle denk ik dan.
Misschien iets te overdenken en je energie in te zetten (in het totaal minder energie) om je wijk veiliger te maken met als voordeel dat jij niet meer bewust de regels overtreed en mogelijk in de toekomst weer een agent aantreft die je staat op te wachten om een boete uit te schrijven?
Je eigen wijk word er beter van en wie weet bedankt die mopperkont van een kootzak je ook nog die een melding had gemaakt omdat ie ziet dat je ook kanten hebt die voor iedereen wat opbrengt.

Mijn persoonlijke gedachten en advies, nothing more nothing less

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:39

Part

Helemaal niets.....

[...]

Alleen al de melding dat iemand elke week op een bepaald tijdstip een overtreding begaat is voldoende om op die dag op deze plek te posten om te zien of dat juist is.
Misschien is door de melder het verhaal wat aangedikt maar dat maakt geen verschil. De boete voor de overtreding is juist.

Dat de bewoner jou niet direct aanspreekt is zuur. Zelf zou je dat wel doen maar nogmaals de bewoner staat
in zijn recht dit te melden bij de politie.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Wie zegt dat er over jou geklaagd is? voor hetzelfde geld wordt er door anderen ook spookgereden...

Waarom zou je er tijd en energie insteken? Steek die tijd liever in een discussie met de gemeente om de verkeerssituatie te verbeteren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Question Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Wie zegt dat er over jou geklaagd is? voor hetzelfde geld wordt er door anderen ook spookgereden...

Waarom zou je er tijd en energie insteken? Steek die tijd liever in een discussie met de gemeente om de verkeerssituatie te verbeteren.
Ben je echt zo naïef?
- vorige week de aanvaring met de agent die in de wijk woont
- toevallig staat men daar als TS vertrekt
- de agenten rijden weg nadat ze TS geverbaliseerd hebben
...

Grow up... Dit is puur machtsmisbruik

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 15:11
Lt.Mitchell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Ben je echt zo naïef?
...

Er is niets machtsmisbruik aan natuurlijk. TS voert meerdere keren beboetbaar gedrag uit, krijgt boete. Dat is een van de taken van een agent. Het zou machtsmisbruik zijn als ze TS er ook nog een boete voor het beledigen van de agent erbij gaven of iets dergelijks (als hij dat niet gedaan had).

• Xander
[...]

Ben je echt zo naïef?
...

Ben jij echt zo naïef?

Als agent die in de wijk woont hiervoor wil bekeuren, kan deze dat gewoon doen, zelfs als de overtreding in privétijd is waargenomen.

Waarom zou deze dan zoveel moeite doen voor precies hetzelfde resultaat?

• BasvanS
Ypuh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Volgens mij heeft @BasvanS al uitgesloten dat andere mensen zich aan zijn gedrag kunnen ergeren.
Laat ik het dan zo zeggen, ik kan me niet voorstellen, dat ik al 7 jaar, de verkeerde kant oprij, mensen overlast bezorg en daar niks van zie of hoor. We hebben een buurt-app, kletsen met elkaar etc.

De agent, die op zijn scooter langs mij reed enkele weken geleden was de eerste in die 7 jaar die zijn ongenoegen liet blijken, ik had hem, in de 7 jaar daarvoor, nog niet gezien. Hij zit mij overigens wel langskomen omdat ik voor zijn huis langs rijd. Heb zelfs de wijkagent nog gesproken vorig jaar na een kwestie over onze verbouwing.

Als ik niet mag aannemen dat er niemand last van heeft, waarom neemt iedereen hier dan wel aan dat de hele wijk er last van heeft gehad?

De agent die mij heeft bekeurd bekende eerst dat er geklaagd was, dat hij er daarom stond, maar toen ik concludeerde wie dat dan geweest moest zijn volgens mij, en dat van middelvingers en wilde gebaren geen sprake kon zijn, schoot hij ineens in de verdediging en begon hij van alles te ontkennen.

Heb alles voorbij horen komen, 1 klacht werd tientallen klachten en toen wisten ze ineens alleen nog maar dat ze door de wijkagent gestuurd waren. maar dat het wel echt hel ernstig was allemaal. Toen ik aangaf dat ik me niet zijn lezing kon vinden, werd hij echt boos, en vroeg of ik hem soms voor leugenaar uitmaakte. De hele ervaring maakt voor mij gewoon dat ik wil weten wat er nu echt gebeurd is. En wil ook alleen maar weten of de mogelijkheid er is om daar achter te komen.

Kan het niet vaak genoeg herhalen: De boete is terecht, er zijn geen excuses, maar de manier waarom roept vragen op. Thats it.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik begin me bijna een boomer te voelen, maar ik vind het echt compleet van de pot gerukt dat jij - na een boete die nota bene in je eigen ogen terecht is - nog je gram wil halen richting politie en buurtbewoners.

Je haalt er allemaal dingen bij die niet relevant zijn:
• Dat jij nog nooit een klacht hebt ontvangen
• Dat het volgens jou in de buurt wordt gedoogd
• Dat niemand in de straat problemen heeft met jouw gedrag omdat hier nooit een artikel over in het buurtkrantje is verschenen
• Dat je het niet vaak doet en daarom in jouw ogen minder 'terecht' is
• Je vindt dat de politie jou niet mag bekeuren zonder het geven van een waarschuwing op basis van een klacht
• Dat de agent in jouw ogen een situatie moet schetsen waar jij je volledig in kan vinden\

De politie is jouw op geen enkele manier verantwoording verschuldigd: ze hoeven niet aan te geven wie er geklaagd heeft (ze zullen wel gek zijn, straks ga je ook nog verhaal halen bij de klagers). Je kan een WOB/WOO-verzoek doen, maar ik denk dat je niet veel verder komt dan opvragen of de agent in kwestie wel bevoegd was om een boete te geven.

Als de boete nu onterecht was had ik me er nog een voorstelling bij kunnen maken, maar dit is gewoon absurd.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:46
[...]

Ben je echt zo naïef?
...

Ja, en heel toevallig rijdt TS net tegen het verkeer in als de politie er een keer staat. Hoezo is dat machtsmisbruik? Het lijkt me eerder dat volgens jouw uitleg, TS iedere week op dezelfde tijd door die straat rijdt, daar over is geklaagd en de agent er dus om een hele goede reden staat.

En stel dat het inderdaad puur en alleen door die agent komt, waar zouden we zijn als agenten al geen gevaarlijke situaties aan zouden mogen kaarten? En alsnog moet TS wel de overtreding begaan op het moment dat ze er staan, anders gebeurt er nog steeds niets.

Naar mijn idee is het dan ook logischer dat er meerdere personen daar in de straat/wijk die route nemen, daarover is geklaagd en dat TS toevallig degene was die ze pakten. Goede kans dat ze er de komende weken nog wel een paar keer komen controleren.

[removed]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het heeft niks te maken mat naïviteit. De bekeuring is (hoe vervelend ook) terecht. Een complete kruistocht beginnen waarom de politie er staat, en door wie deze getipt is veranderd daar niets door. Dat geeft TS zelf ook al aan.

Puur uit een bepaalde nieuwsgierigheid dan toch pérse willen achterhalen waarom nu juist die bewuste agent op dat moment er staat is zonde van de energie. Vandaar de vraag wáárom TS hier energie in wil stoppen. Principes zijn leuk, maar niet in alle gevallen een goede raadgever.

Stop die energie dan in het onder de aandacht brengen van de verkeerssituatie. TS heeft er kennelijk al zeven jaar last van.
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
[...]
De agent die mij heeft bekeurd bekende eerst dat er geklaagd was, dat hij er daarom stond, maar toen ik concludeerde wie dat dan geweest moest zijn volgens mij, en dat van middelvingers en wilde gebaren geen sprake kon zijn, schoot hij ineens in de verdediging en begon hij van alles te ontkennen.
Daar heb je je antwoord toch al? Agent heeft "gelogen", verkeerde dingen aangegeven, wathever... Heel vervelend, we roepen nu allemaal even heel hard "foei" richting agent..

1.... 2..... 3.... "Foei Agent!"

Case closed...

[ Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 25-05-2022 15:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• redwing
  • Laatst online: 23:46
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
[...]
Laat ik het dan zo zeggen, ik kan me niet voorstellen, dat ik al 7 jaar, de verkeerde kant oprij, mensen overlast bezorg en daar niks van zie of hoor. We hebben een buurt-app, kletsen met elkaar etc.
Tja, ik heb ook al jaren geen flitscontrole meer gezien en rijd standaard eigenlijk net te hard. Het kan goed zijn dat ik komende week een keer wel gepakt wordt en een boete krijg. Dan hoeft dat niet te zijn omdat ik gisteren een keer een politie-auto heb ingehaald ;)
De agent, die op zijn scooter langs mij reed enkele weken geleden was de eerste in die 7 jaar die zijn ongenoegen liet blijken, ik had hem, in de 7 jaar daarvoor, nog niet gezien. Hij zit mij overigens wel langskomen omdat ik voor zijn huis langs rijd. Heb zelfs de wijkagent nog gesproken vorig jaar na een kwestie over onze verbouwing.

Als ik niet mag aannemen dat er niemand last van heeft, waarom neemt iedereen hier dan wel aan dat de hele wijk er last van heeft gehad?
Beide mag en kun je niet aannemen :) Jij weet niet of er iemand last van heeft, het kan best dat een paar buurtbewoners zich er enorm aan storen. Maar het kan ook best zijn dat niemand er last van heeft. Mijn ervaring met dat soort straten is dat er altijd wel een buurtbewoner is die er last van heeft en het meldt.

Heb alles voorbij horen komen, 1 klacht werd tientallen klachten en toen wisten ze ineens alleen nog maar dat ze door de wijkagent gestuurd waren. maar dat het wel echt hel ernstig was allemaal. Toen ik aangaf dat ik me niet zijn lezing kon vinden, werd hij echt boos, en vroeg of ik hem soms voor leugenaar uitmaakte. De hele ervaring maakt voor mij gewoon dat ik wil weten wat er nu echt gebeurd is. En wil ook alleen maar weten of de mogelijkheid er is om daar achter te komen.
Hier kan ik heel simpel in zijn, jij begaat een overtreding en gaat bij de agent die je bekeurt een heel verhaal ophangen dat het allemaal niet zo erg is. Daarbij wil je ook nog eens precies weten wie geklaagd heeft en waarom. Ik snap goed dat op zo'n moment die agent chagrijnig wordt.
Kan het niet vaak genoeg herhalen: De boete is terecht, er zijn geen excuses, maar de manier waarom roept vragen op. Thats it.
Alleen klinkt je manier van posten toch anders. Als je ook op zo'n manier tegen die agenten hebt gepraat is dat waarschijnlijk de reden dat ze boos werden. Sowieso hebben die agenten van de wijkagent gehoord dat er klachten waren en zijn ze daarom aan het controleren. Een verdere reden hoeft die agent jou helemaal niet te geven.

Maar zoals ik al eerder zei, de beste kans op een goed gesprek is de wijkagent.

[removed]

• D-Ed
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Stop die energie dan in het onder de aandacht brengen van de verkeerssituatie. TS heeft er kennelijk al zeven jaar last van.

[...]

Daar heb je je antwoord toch al? Agent heeft "gelogen", verkeerde dingen aangegeven, wathever... Heel vervelend, we roepen nu allemaal even heel hard "foei" richting agent..

1.... 2..... 3.... "Foei Agent!"

Case closed...
Zie hier ook precies dé reden waarom agenten tegenwoordig niet meer zo happig zijn om 'in gesprek te gaan' met de vermeende 'slachtoffers'..

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Even een anekdote van een familielid van mij:

Het betreffende familielid is zelf agent en woonde met zijn jonge gezin op een woonerf. Op een dag hebben specifieke auto’s een boete gekregen voor verkeerd parkeren. Specifiek, omdat zij niet in de parkeervakken waren geparkeerd. Binnen een dag stonden ze boos voor de deur. Dat hij als buurman ook moest weten hoe weinig parkeerplekken er waren. Hoe hij het bovendien in zijn hoofd haalde om op zijn vrije dag buren te pesten door boetes uit te schrijven. Of hij niet wat belangrijkers te doen had. Dat soort opmerkingen. Nu wil het toeval dat ook daar door een andere wijkbewoner is geklaagd bij de politie. De dienstdoende agent is poolshoogte gaan nemen en heeft de foutparkeerders een boete gegeven. Mijn familielid stond hier dus volledig buiten.

Kortom: als jouw buurman - die toevallig ook agent is - dat had gewild, dan had hij je ook de eerste keer direct kunnen bekeuren. Sterker nog, als hij er ook al een tijdje woont heeft hij jou al jaren kunnen bekeuren als hij dat echt wilde. Het is ook gewoon mogelijk dat verschillende andere buren zich inderdaad storen aan jouw gedrag. En misschien heeft de betreffende agent inderdaad wel zijn collega’s ingelicht. Ook dan staat hij als buurman volledig in zijn recht. Het is geen klikspaan, maar gewoon een buurman die bijna is aangereden door een spookrijder die al 7 jaar de verkeersregels niet zo nauw neemt. Toevallig is hij daarnaast ook agent. :)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:55

DropjesLover

Dit dus ->

Ik geef de TS gelijk, de gang van zaken waarom net hij precies op dat moment beboet is, en ik zou, al helemaal in een wijk waar zo te lezen geregeld contact is met elkaar, ook wel willen weten hoeveel klachten er dan zouden zijn.

Van vriendelijk vragen of BMW-meneer zijn auto ergens anders wil neerzetten zou ik niks verwachten, hoogstens ruzie. Samen met die andere 2 premium Duitse merken-rijders zijn ze altijd enorm op hun pik getrapt bij dergelijke vragen.
Wel kan je daarover een klacht indienen bij de wijkagent, je mag je auto niet zo in een bocht / kruising parkeren dat er hinder of gevaarlijke situatie ontstaat. Genoeg te vinden als je googlet op "verkeersregels parkeren in bocht" of dergelijke.

De bezorgers zijn een stuk lastiger aan te pakken, die mogen gewoon elke paar meter stoppen voor laden/lossen. De enige echte oplossing daar voor is verhuizen naar ergens waar wel gewoon breed genoege wegen in de wijk zijn :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
TS moet eens begrijpen dat het wel of niet veroorzaken van overlast niks te maken heeft met wet en regelgeving.

Als ik 160 snachts op een lege snelweg rij dan ben ik ook niemand tot overlast, maar het mag gewoon niet.

Daarnaast, als een agent 'erop kan wachten' voordat TS weer eens ali-illegali door de straat sjeest... Dan is dit ook niet iets wat 'amper' voorkomt.

Hou je gewoon aan de regels en ga nu niet van mijn belastinggeld hier moeilijk over doen.

https://wren.co/join/Devian

• BasvanS
DropjesLover schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:
Ik geef de TS gelijk, de gang van zaken waarom net hij precies op dat moment beboet is, en ik zou, al helemaal in een wijk waar zo te lezen geregeld contact is met elkaar, ook wel willen weten hoeveel klachten er dan zouden zijn.

Van vriendelijk vragen of BMW-meneer zijn auto ergens anders wil neerzetten zou ik niks verwachten, hoogstens ruzie. Samen met die andere 2 premium Duitse merken-rijders zijn ze altijd enorm op hun pik getrapt bij dergelijke vragen.
Wel kan je daarover een klacht indienen bij de wijkagent, je mag je auto niet zo in een bocht / kruising parkeren dat er hinder of gevaarlijke situatie ontstaat. Genoeg te vinden als je googlet op "verkeersregels parkeren in bocht" of dergelijke.

De bezorgers zijn een stuk lastiger aan te pakken, die mogen gewoon elke paar meter stoppen voor laden/lossen. De enige echte oplossing daar voor is verhuizen naar ergens waar wel gewoon breed genoege wegen in de wijk zijn :P
Er zijn nog mensen die me begrijpen, of was je sarcastisch :+ . Omdat het klagen bij de BMW-meneer zinloos is, dacht ik dat ik beter niemand kon lastig vallen en stilletje de andere kant op kon rijden. Het gebeurt dus ook pas een jaar frequent, en daarvoor slechts sporadisch.

Ben inmiddels in gesprek de wijkagent, benieuwd of hij mijn vragen wil beantwoorden en wellicht de BMW-meneer wil verzoeken elders te parkeren.

• eric.1
DropjesLover schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:
Omdat hij een overtreding beging, de tweede in een week tijd (of iets langer) waarbij een agent het heeft geconstateerd? Met een beetje pech valt er over een paar weken nog een op de mat van de agent-in-burger. Zo niet, dan heeft de TS nog geluk gehad ;)

Uiteindelijk is nooit de gehele wijk gelijkgestemd. Dat is gewoon onmogelijk. Het zou best kunnen dat er een aantal bewoners regelmatig een klacht indienen, groot gelijk imo. Ze hoeven echt niet zelf politie-agentje te gaan spelen om aan te geven dat tegen de richting in rijden niet hoort.

Ik snap die "ik moet weten wie er heeft geklaagd"-houding totaal niet. Dat is totaal irrelevant.

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:55

DropjesLover

Dit dus ->

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:28:
[...]

Er zijn nog mensen die me begrijpen, of was je sarcastisch :+ . Omdat het klagen bij de BMW-meneer zinloos is, dacht ik dat ik beter niemand kon lastig vallen en stilletje de andere kant op kon rijden. Het gebeurt dus ook pas een jaar frequent, en daarvoor slechts sporadisch.

Ben inmiddels in gesprek de wijkagent, benieuwd of hij mijn vragen wil beantwoorden en wellicht de BMW-meneer wil verzoeken elders te parkeren.
Ik ben niet sarcastisch en begrijp je helemaal. Ook omdat je al direct aangeeft de boete gewoon te betalen, dat is het discussiepunt helemaal niet (maar maakt iedereen er wel van, Befehl ist Befehl! :+ )
eric.1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Omdat hij een overtreding beging, de tweede in een week tijd (of iets langer) waarbij een agent het heeft geconstateerd? Met een beetje pech valt er over een paar weken nog een op de mat van de agent-in-burger. Zo niet, dan heeft de TS nog geluk gehad ;)

Uiteindelijk is nooit de gehele wijk gelijkgestemd. Dat is gewoon onmogelijk. Het zou best kunnen dat er een aantal bewoners regelmatig een klacht indienen, groot gelijk imo. Ze hoeven echt niet zelf politie-agentje te gaan spelen om aan te geven dat tegen de richting in rijden niet hoort.

Ik snap die "ik moet weten wie er heeft geklaagd"-houding totaal niet. Dat is totaal irrelevant.
Als er 1 iemand in 7 jaar geklaagd heeft of als er 100 klachten zijn van 1 adres, is het heel anders dan wanneer er tientallen klachten zijn.
Ook het stukje "maakt wilde gebaren" is vreemd. Klinkt alsof er 1 oud dametje elke ochtend op die tijd voor het raam staat met een noteblock.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• eric.1
DropjesLover schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Als er 1 iemand in 7 jaar geklaagd heeft of als er 100 klachten zijn van 1 adres, is het heel anders dan wanneer er tientallen klachten zijn.
Ook het stukje "maakt wilde gebaren" is vreemd. Klinkt alsof er 1 oud dametje elke ochtend op die tijd voor het raam staat met een noteblock.
Wat maakt dat deze zaak anders?

• Hahn
  • Laatst online: 07-11 12:18
DropjesLover schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Voor je gevoel maakt 1 of 100 klachten misschien uit, want als er 100 klachten zijn, dan hebben blijkbaar mensen er echt last van, en trek je je het misschien wat meer aan.

Maar of er nou geen klachten of 300 klachten zijn, de boete is terecht (als in, legitiem).

The devil is in the details.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:37
Hahn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:39:
[...]

de boete is terecht (als in, legitiem).
Maar dat is nu al zoveel aangehaald als zijnde het probleem niet :P

TS wilt simpelweg weten waarom de agenten daar stonden via een WOO, als dat mag (ja blijkbaar), dus de vraag is hiermee beantwoord? :p

Ik zie niet in waarom iedereen hier maar blijft zeiken over die terechte boete :+

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
azerty schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:42:
[...]

TS wilt simpelweg weten waarom de agenten daar stonden via een WOO, als dat mag (ja blijkbaar), dus de vraag is hiermee beantwoord? :p

Ik zie niet in waarom iedereen hier maar blijft zeiken over die terechte boete :+
Dat heeft denk ik te maken met een stukje zelfreflectie dat lijkt te ontbreken. ;)

• BasvanS
Bij het openen van dit topic heb ik jullie niet willen overspoelen met een stortvloed aan onzinnige details.

Het enige wat voor mij van belang was, was of het mogelijk was een WOO verzoek in te dienen om deze gegevens boven tafels te krijgen. Er zijn nog meer redenen, behalve die ik al genoemd heb, om te twijfelen aan de gang van zaken. Dan gaat het niet alleen over het handelen van de politie, maar ook over de 'meldingen' van overlast die tegen mij gedaan zijn.

Om een heel lang verhaal kort te maken: Vorig jaar is er (beschreven in een eerder topic over een verbouwing) een valse aangifte tegen mij gedaan die later in de rechtbank is gebruikt als een ultieme poging een verbouwing van mij te stoppen. Ik wil met het WOO verzoek dus ook inzichtelijk krijgen of mensen valse aangifte/meldingen doen of niet. En of ze, ook na ongelijk bij de rechter, nu op een andere manier verder gaan met 'pesten'.

Ik heb daar geen enkel bewijs voor, maar ik schrok wel van de woorden van de agent, die duidelijk aan mij gericht waren. Daarom ben ik wat voorzichtig met het delen van informatie, maar heb ik wel een sterke behoefte om die vraag beantwoord te zien.

Het is jammer dat ik hier in dit topic alle (persoonlijke) feiten op tafel moet gooien om niet aan de schandpaal genageld te worden.

Het enige wat ik wilde wete is: Kan een WOO verzoek ik deze situatie. Ik verteld waarom ik die nodig had, en naar welke informatie ik op zoek was, jullie hoeven toch niet alles te weten?

[ Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 25-05-2022 15:48 ]

• Hahn
azerty schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Omdat veel mensen hier blijkbaar denken dat het niks uit zal maken waarom de agenten daar stonden.

En voor het theoretische eindresultaat, het fout zitten van TS en de boete moeten betalen, zal dat hoogstwaarschijnlijk ook zo zijn.

TS vecht nu blijkbaar vooral voor z'n gevoel, wat 'ie mag doen, maar ik en blijkbaar velen met mij vinden dat wel wat ver gaan voor iets waar 'ie zelf vooral de grote boosdoener in is, en niet de agenten.

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:46:
ik wil met het WOO verzoek dus ook inzichtelijk krijgen of mensen valse aangifte/melding doen of niet.
Je geeft zelf toe dat je al zeven jaar meer dan honderd keer tegen het verkeer bent ingereden... |:(

Hoezo valse aangifte? 8)7

• eric.1
ik wil met het WOO verzoek dus ook inzichtelijk krijgen of mensen valse aangifte/melding doen of niet.
Je doet toch precies waar ze al dan niet over klagen? Hoe kan dat dan vals zijn?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik denk dat je vraag wat anders is dan wat je hier neerschrijft. De melding is niet onterecht, want je begaat simpelweg een overtreding en dat mag men aankaarten.

De vraag die je denk ik wilt stellen is, wíe de melding gedaan heeft. Maar dat zal de politie vanwege privacy niet gaan melden. Vanuit dat oogpunt is je verzoek (hoe begrijpelijk) ook, niet heel zinvol.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-11 15:24

Ankh

|true

D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:48:
[...]

Je geeft zelf toe dat je al zeven jaar meer dan honderd keer tegen het verkeer bent ingereden... |:(

Hij wilt graag weten welke buren hij erbij kan lappen, omdat ze het gemeld hebben ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Hahn
Bij het openen van dit topic heb ik jullie niet willen overspoelen met een stortvloed aan onzinnige details.

Het enige wat voor mij van belang was, was of het mogelijk was een WOO verzoek in te dienen om deze gegevens boven tafels te krijgen. Er zijn nog meer redenen, behalve die ik al genoemd heb, om te twijfelen aan de gang van zaken. Dan gaat het niet alleen over het handelen van de politie, maar ook over de 'meldingen' van overlast die tegen mij gedaan zijn.

Om een heel lang verhaal kort te maken: Vorig jaar is er (beschreven in een eerder topic over een verbouwing) een valse aangifte tegen mij gedaan die later in de rechtbank is gebruikt als een ultieme poging een verbouwing van mij te stoppen, ik wil met het WOO verzoek dus ook inzichtelijk krijgen of mensen valse aangifte/melding doen of niet.

Het is jammer dat ik hier in dit topic alle (persoonlijke) feiten op tafel moet gooien om niet aan de schandpaal genageld te worden.

Het enige wat ik wilde wete is: Kan een WOO verzoek ik deze situatie. Ik verteld waarom ik die nodig had, en naar welke informatie ik op zoek was, jullie hoeven toch niet alles te weten?
Context is alles.

'Jullie hoeven toch niet alles te weten?' In theorie niet nee, in de praktijk geeft dit detail alleen al heel veel meer onderbouwing waarom jij zo 'moeilijk doet', om het even oneerbiedig te zeggen.

• BasvanS
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:48:
[...]

Jij denk dat de politie komt voor de volgende melding:

"Er rijd hier iemand tegen het verkeer in, hij doet heel verzichtig, er staat wel een busje van de DPD, dus de andere kant is afgesloten" kun je komen handhaven?

Of:

"Ben bijna omver gereden door iemand die met 60 km/h tegen het verkeer in rijd en zijn middelvinger opsteekt als ik vraag of dat nodig was?"

• BasvanS
Hahn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Context is alles.

'Jullie hoeven toch niet alles te weten?' In theorie niet nee, in de praktijk geeft dit detail alleen al heel veel meer onderbouwing waarom jij zo 'moeilijk doet', om het even oneerbiedig te zeggen.
Punt is wel dat ik " mijn buren " nu van iets beschuldig wat ik nog niet kan hard maken? Dat doe ik dus liever niet, is dat zo gek?

• BasvanS
Question Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat je vraag wat anders is dan wat je hier neerschrijft. De melding is niet onterecht, want je begaat simpelweg een overtreding en dat mag men aankaarten.

De vraag die je denk ik wilt stellen is, wíe de melding gedaan heeft. Maar dat zal de politie vanwege privacy niet gaan melden. Vanuit dat oogpunt is je verzoek (hoe begrijpelijk) ook, niet heel zinvol.
Als er nu boven tafel komt, dat iemand mijn grijze Mazda heeft aangewezen als verkeersaso, dan kan ik de wijkagent, met deze context wellicht overhalen de volgende keer eerst contact op te nemen.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:51:
[...]

"Er rijd hier iemand tegen het verkeer in, hij doet heel verzichtig, er staat wel een busje van de DPD, dus de andere kant is afgesloten" kun je komen handhaven?

Of:

"Ben bijna omver gereden door iemand die met 60 km/h tegen het verkeer in rijd en zijn middelvinger opsteekt als ik vraag of dat nodig was?"
Het doet er niet toe waarom de politie komt.

Als ze er eenmaal zijn, dan bega je een overtreding, of dat doe je niet. Als je dat wél doet krijg je een boete.
Als je dat niet doet krijg je geen boete.

Als iemand 100x belt met een 'valse aangifte' en je begaat telkens geen overtreding is de politie ook snel genoeg klaar met langskomen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:24

Daniel36

vernieuwde formule

Waar wil je je buren van beschuldigen dan?

• Hahn
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Punt is wel dat ik " mijn buren " nu van iets beschuldig wat ik nog niet kan hard maken? Dat doe ik dus liever niet, is dat zo gek?
Dan vertel je dat erbij.

Je verhaal nu:
"Ik rijd al jaren tegen het verkeer in, zonder enige problemen, en ik heb nu opeens een boete ervoor gekregen. Ik wil weten hoe dat zit. Kan ik een WOO-verzoek indienen?"

Wat je verhaal met dit detail erbij had kunnen zijn:
"Ik heb enige tijd geleden een valse aangifte gehad tegen mij. Nu rijd ik ook al jaren tegen het verkeer in, zonder enige problemen, maar opeens heb ik een boete. Ik wil weten of die zaken met elkaar te maken hebben. Kan ik een WOO-verzoek indienen?"

Wereld van verschil. Niet dat je geen golf van kritiek over je heen zou krijgen bij dat laatste verhaal, maar waarschijnlijk had je dan ook wel iets meer begrip gekregen ;)

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
Heb je er wel eens bij nagedacht dat die "verontschuldigende gebaren" die je maakt, als je toch iemand tegenkomt, van buiten de auto ook over kunnen komen als agressieve gebaren?

Aan alles komt een eind.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:54:
[...]

Als er nu boven tafel komt, dat iemand mijn grijze Mazda heeft aangewezen als verkeersaso, dan kan ik de wijkagent, met deze context wellicht overhalen de volgende keer eerst contact op te nemen.
Boeiend... Als de politie na vijf meldingen weer voor niks staat te posten en geen enkele verkeersovertreding van je constateren gaan ze op een gegeven moment zelf wel het gesprek aan met die buurman... Laat ze lekker..

Punt is dat ze nu getipt zijn door een buurman, en dat het gewoon terecht was.

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 25-05-2022 15:57 ]

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
TS je hebt mazzel, IN Amsterdam woonden we in kindrijke buurt waar jonge kinderen veel op straat speelden, onze straat 1 rinchting, daar kwam een andere 1 richting straat op uit en dan liep ie naar een twee richting kruising
Als er iemand van de buurt op straat was, fietsend of wandelend en iemand in een auto probeerde de verkeerde kant op de rijden dan was het gebruik dat je de weg blokkeerde en sommeerde achteruit te rijden en de regels te volgen, wijzend op de vele kinderen die gewoon waren aan rijden van auot's in 1 richting. Rustig en vriendelijk, heb het zelf 1 keer gedaan. Andere ook want we hadden een jaarlijkse straat BBQ waar het altijd wel even langs kwam. Bij ons ging niemand de politie bellen trouwens, buurbewoners deden het niet en als je binnen was als het gebeurde dan was je toch te laat.

• BasvanS
Daniel36 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:54:
Waar wil je je buren van beschuldigen dan?
Dat is niet relevant nu, de buren hebben me genaaid, mooi spel, dom van mij, maar als de wijkagent de context had geweten, dan was hij wellicht door de bestaande meldingen niet direct over gegaan tot surveillance.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 15:11
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Dat is niet relevant nu, de buren hebben me genaaid, mooi spel, dom van mij, maar als de wijkagent de context had geweten, dan was hij wellicht door de bestaande meldingen niet direct over gegaan tot surveillance.
Jij hebt jezelf genaaid door tegen het verkeer in te rijden.

• BasvanS
Question Mark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Boeiend... Als de politie na vijf meldingen weer voor niks staat te posten en geen enkele verkeersovertreding van je constateren gaan ze op een gegeven moment zelf wel het gesprek aan met die buurman... Laat ze lekker..

Punt is dat ze nu getipt zijn door een buurman, en dat het gewoon terecht was.
Bijna goed, ze zijn mogelijk vals getipt door een buurman, die het verhaal heeft aangedikt om een boete te forceren.

Overdrijven maakt een aangifte net zo vals.

• BasvanS
PatrickH89 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Jij hebt jezelf genaaid door tegen het verkeer in te rijden.
Dat zeg ik net zelf.. ;)

• Silent7
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:58:
[...]

IMHO zijn het dit soort opmerkingen waardoor je zoveel negatieve reacties krijgt.
Je kan misschien beter stoppen, zoek op de site van politie/overheid uit hoe je een WOO indienen moet en doe het :)

• Daniel36
  • Laatst online: 03:24

Daniel36

vernieuwde formule

Hoe zijn ze vals getipt?
Je beging een overtreding toch?
Oké, niet heel snel rijdend en met de middelvinger omhoog maar...

• BasvanS
Silent7 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:03:
[...]

IMHO zijn het dit soort opmerkingen waardoor je zoveel negatieve reacties krijgt.
Je kan misschien beter stoppen, zoek op de site van politie/overheid uit hoe je een WOO indienen moet en doe het :)
Waarom, omdat ik me bewust ben van mijn fouten, maar niet graag zie dat mensen valse aangifte tegen mij doen?

Zou wat wezen, als ik iemand wegduw die nogal tegen me staat te schreeuwen en ik 2 dagen later van mijn bed gelift voor een arrestatie team voor poging tot doodslag.

Waar zeur ik om, heb hem toch geduwd? Hij had zijn nek wel kunnen breken!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

_Arthur schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:45:
De boete zal zijn voor het volgende "Borden D1 t/m D7 (Niet volgen van de verplichte rijrichting) € 100,-". De rest is leuk voor de praatjes er omheen.

Je zal geen boete voor "overlast" hebben verkregen denk ik zo.
Ik denk dat deze reactie nu weer relevant is.
Heb je nou een boete voor een overdreven verhaal of een boete voor wat je gedaan hebt?
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Waarom, omdat ik me bewust ben van mijn fouten, maar niet graag zie dat mensen valse aangifte tegen mij doen?

Zou wat wezen, als ik iemand wegduw die nogal tegen me staat te schreeuwen en ik 2 dagen later van mijn bed gelift voor een arrestatie team voor poging tot doodslag.

Als je in dit scenario een boete krijgt voor 'duwen' is dat net zo terecht als de boete die je nu hebt.
(beetje scheve vergelijking)

[ Voor 39% gewijzigd door dragonhaertt op 25-05-2022 16:08 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:13
[...]

Maar stel dat de agent eerst contact had opgenomen, wat had je dan gezegd?

Dat je het geen probleem vindt dat je tegen de richting in rijdt, en daarom een boete ongepast is? Zo ken ik er nog wel een paar..

• Marc H
  • Laatst online: 23:55

Marc H

- - Is wakker - -

[...]

Voor de tienduizendste keer, het is geen valse aangifte. Jij geeft ze een prachtige gelegenheid om jou te naaien.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Of:

Voor beiden komen ze niet direct handhaven aangezien de feiten al gepleegd zijn.. Wellicht komen ze wel na een klacht:

"Er rijd hier iemand al jaren tegen het verkeer in..Hij is al eens gewaarschuwd door een agent in burger maar doet het nog steeds.. Kunnen jullie eens komen handhaven?"

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 25-05-2022 16:09 ]

• BasvanS
Deewop schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Maar stel dat de agent eerst contact had opgenomen, wat had je dan gezegd?

Dat je het geen probleem vindt dat je tegen de richting in rijdt, en daarom een boete ongepast is? Zo ken ik er nog wel een paar..
Het effect was 100% hetzelfde geweest als nu. Had een melding gemaakt van de BMW, zodat ik weer naar rechts kan, had gevraagd of ik links mag blijven gaan bij bezorgers. Case closed.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Waar gaat dit heen joh?
Hoezo een valse aangifte? De politie heeft letterlijk zelf geconstateerd dat je een overtreding begaat. Daar heeft toch niemand aangifte voor hoeven te doen?

Je bent simpelweg op heterdaad betrapt op iets wat in veel wijkjes met éénrichtingsverkeer gebeurt. Shit happens. Stuur de gemeente een brief met gevaarlijke situatie, vraag de wijkagent om dan ook de auto geparkeerd op de hoek een prent te schrijven (mag namelijk niet) en suck it up.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BasvanS
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Voor beiden komen ze niet direct handhaven aangezien de feiten al gepleegd zijn.. Wellicht komen ze wel na een klacht:

"Er rijd hier iemand al jaren tegen het verkeer in.. Kunnen jullie eens komen handhaven?"
Het WOO verzoek zal het ons leren, of de wijkagent zal het me vertellen. Ik hoop oprecht dat dat het was, maar door het verhaal van de verbalisant twijfel ik daaraan.

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Het WOO verzoek zal het ons leren, of de wijkagent zal het me vertellen. Ik hoop oprecht dat dat het was, maar door het verhaald van de verbalisant twijfel ik daaraan.
Sterkte, dat er nog maar velen boetes mogen volgen d:)b

• BasvanS
D-Ed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Sterkte, dat er nog maar velen boetes mogen volgen d:)b
Dat zal wel meevallen, dit word de eerste in 7 jaar denk ik... ben best braaf, zeker geen aso ;)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:42
Ik verwacht eigenlijk sowieso niet dat je antwoord gaat krijgen, immers namen en rugnummers zullen vast niet genoemd worden, en ik verwacht eigenlijk de exacte klacht omschrijving ook niet, dadelijk kan jij dat herleiden naar natuurlijke personen en deze mensen lastig gaan vallen omdat ze een klacht hebben ingediend, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik mag hopen dat ook de wijkagent dat soort zaken niet gaat bespreken.

• Silent7
OOOOOH en nu pas snap ik je TS
OK hier is de oplossing, iemand die een klacht indient bij de politie is niet hetzelfde als iemand die aangifte doet.
klacht indienen =/= aangifte doen
Das 1

2 je zou willen dat de politie haar werk goed doet en dat 1 (één) klacht van gevaarlijk weggedrag voldoende is voor actie

Dus of een boeteschrijvende diender zegt "een klacht" "meerdere klachten" maakt niet uit, 1 is genoeg, en zelfs zonder 1 klacht, als ze daar net staan en je bekeuren is er helemaal geen klacht nodig, dat weet je dat snap je, mooi.
Nu nog even je idee loslaten dat er mensen aangifte tegen je hebben gedaan, iemand, misschien wel meer, maakt niet uit, heeft de politie gebeld of tegen een agent gezegd dat er gereden is tegen het verkeer in en klaar.

• Xander
[...]

Daarom zal de politie als het goed is ook niet zomaar handhaven naar aanleiding van meldingen.

Ze kunnen wel besluiten om eens te komen kijken. En mochten ze dan toevallig een overtreding waarnemen, dan zullen ze handhaven.

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Dat zal wel meevallen, dit word de eerste in 7 jaar denk ik... ben best braaf, zeker geen aso ;)
Dat geloof ik zeker hoor. Maar het risico bestaat dat men straks vaker spontaan komt controleren ;)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
WOO verzoeken vind ik passen bij journalistisch onderzoek, niet dit soort situaties waar TS overduidelijk gewoon terecht een boete heeft gekregen.

Je kan moeilijk boos worden op je buren terwijl jij zelf de fout hebt begaan....

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:51
Je ziet het wel vaker, er zijn een aantal klachten over bijv te hard rijden op bepaalde wegen.
Uiteindelijk controleert de politie er meedere malen achter elkaar en schrijft een aantal bekeuringen uit voor het probleem.
Daarmee is het iedereen weer duidelijk hoe het wel moet en dan zal de politie er weer minder vaak gaan staan.
Ze hebben nou eenmaal te weinig mensen om iedereen die de wet overtreed te pakken.
Ik denk gewoon op het verkeerde moment de verkeerde keuze gemaakt....

• thunder8

thunder8

[...]

Of:

Ben je voor die melding beboet? Nope. Irrelevant dus.
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Nee dat is niet gek, net als dat het wel gek is dat je er nu al vanuit gaat dat de melding van je buren komt. Paranoïde zij doet rare dingen met je geest.
[...]

Waarom? Het zal altijd jouw woord tegen de melder zijn. Dus kan de wijkagent een eindeloze discussie gaan voeren met zowel de vermeende overtreder als de melder.

Feit blijft dat jij blijkbaar met enige regelmaat tegen het verkeer in je wijk verlaat, zoals je zelf toegeeft. Nu ben je 2x binnen een week door een agent betrapt op de bewuste overtreding en heb je 1x een boete gehad. Door de constateringen, geef je de politie alle reden om de eventuele klagers, als die er al zijn, te geloven, want binnen een week ben je hier 2x op betrapt. Echter ontbreekt het compleet aan zelfreflectie, dat er maar 1 persoon is dit bewerkstelligt. Namelijk de persoon achter het stuur die naar links stuurt en niet naar rechts.

Vooral links blijven sturen en blijven klagen dat je hiervoor bekeurd gaat worden. Want ik kan je garanderen, dat ze er de komende tijd vaker zullen staan, ongeacht of er nu iemand klaagt of niet. En het is makkelijk te stoppen, door simpelweg niet meer tegen het verkeer in te rijden. Dan valt er niets meer te klagen door anderen, dan valt er niets meer te constateren, behalve voorbeeldig verkeersgedrag en misschien vinden je buren je dan ook wel een toffere peer, waardoor ander gezeik ook achterwege blijft. Maar alles valt of staat met zelfreflectie. Als je dit allemaal wel op de spits gaat drijven met WOO verzoeken, klagen over buren die volgens jou niet moeilijk moeten doen, gaat het alleen maar erger worden.

Kijk in de spiegel, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Niet bereid je eigen gedrag aan te passen, dan ook niet miepen over de consequenties.

• BasvanS
Basekid schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:15:
WOO verzoeken vind ik passen bij journalistisch onderzoek, niet dit soort situaties waar TS overduidelijk gewoon terecht een boete heeft gekregen.

Je kan moeilijk boos worden op je buren terwijl jij zelf de fout hebt begaan....
Ok, dus ik moet nu op mijn tenen gaan lopen, omdat de buren vinden dat ze mij niet lief vinden? Heb jij enig idee hoeveel mensen hier, net als ik, de verkeerde kant op rijden? Als ik dan de enige ben die met naam en toenaam genoemd word bij de wijkagent, dan wil ik hem daar wel op wijzen ja. Dan gaat het volgens mij om pest gedrag, en heeft de melding niks meer te maken met de verkeersveiligheid.

Wist je dat ik handhaving op de stoep had staan omdat ik een fietsenrek, gedurende 1 week te veel naast mijn oprit had staan? En dat mijn buurman gedurende 2 weken geen enkele klacht ontving met zijn 6 meter lange Tabbert voor de deur?

Mensen, geloof nou maar dat ik dat WOB verzoek nodig heb (als de wijkagent geen openheid van zaken wil geven) om mezelf nog een beetje te beschermen in deze wijk, ik ga die 4 mensen (die ik hier van verdenk) dit niet laten winnen ;). Ik ga geen gemakkelijke prooi zijn voor dit soort mensen. En ik besteed mijn tijd graag om hier wat aan te doen.

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 15:32
TS die een terechte boete niet kan hebben
En TS die niet tegen terechte kritiek op een foum kan
En 11 paginas reacties hierop

Ik heb ervan genoten!

• BasvanS
thunder8 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Ben je voor die melding beboet? Nope. Irrelevant dus.

[...]

Nee dat is niet gek, net als dat het wel gek is dat je er nu al vanuit gaat dat de melding van je buren komt. Paranoïde zij doet rare dingen met je geest.

[...]

Waarom? Het zal altijd jouw woord tegen de melder zijn. Dus kan de wijkagent een eindeloze discussie gaan voeren met zowel de vermeende overtreder als de melder.

Feit blijft dat jij blijkbaar met enige regelmaat tegen het verkeer in je wijk verlaat, zoals je zelf toegeeft. Nu ben je 2x binnen een week door een agent betrapt op de bewuste overtreding en heb je 1x een boete gehad. Door de constateringen, geef je de politie alle reden om de eventuele klagers, als die er al zijn, te geloven, want binnen een week ben je hier 2x op betrapt. Echter ontbreekt het compleet aan zelfreflectie, dat er maar 1 persoon is dit bewerkstelligt. Namelijk de persoon achter het stuur die naar links stuurt en niet naar rechts.

Vooral links blijven sturen en blijven klagen dat je hiervoor bekeurd gaat worden. Want ik kan je garanderen, dat ze er de komende tijd vaker zullen staan, ongeacht of er nu iemand klaagt of niet. En het is makkelijk te stoppen, door simpelweg niet meer tegen het verkeer in te rijden. Dan valt er niets meer te klagen door anderen, dan valt er niets meer te constateren, behalve voorbeeldig verkeersgedrag en misschien vinden je buren je dan ook wel een toffere peer, waardoor ander gezeik ook achterwege blijft. Maar alles valt of staat met zelfreflectie. Als je dit allemaal wel op de spits gaat drijven met WOO verzoeken, klagen over buren die volgens jou niet moeilijk moeten doen, gaat het alleen maar erger worden.

Kijk in de spiegel, verbeter de wereld en begin bij jezelf. Niet bereid je eigen gedrag aan te passen, dan ook niet miepen over de consequenties.
Kerel, jij moet echt leren lezen, die boete is terecht! Ik betaal, ik heb al tegen de wijkagent gezegd dat ik hoe dan ook de boete betaal. Maar als hier pest gedrag achter zit, moet dat stoppen. Liever vandaag dan morgen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Kerel, jij moet echt leren lezen, die boete is terecht! Ik betaal, ik heb al tegen de wijkagent gezegd dat ik hoe dan ook de boete betaal. Maar als hier pest gedrag achter zit, moet dat stoppen. Liever vandaag dan morgen.
Maar hoe kan het pesten zijn als jij oprecht iets fout doet?

Misschien denken zij wel: god die gast rijdt nu ALWEER tegen het verkeer in! Laten we nogmaals de politie maar eens bellen, wie weet komen ze eens bonnetjes schrijven...

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:51
Je zal maar spelende kinderen hebben die er geen rekening mee houden dat er een auto vanaf de andere kant aan kan komen.....Ome Henk zou jou classificeren als "aso big" :) . Wees een vent, betaal die boete en ga voortaan netjes rechtsaf.

• eric.1
https://www.politie.nl/in...-verkeersovertreding.html

Het zou zomaar kunnen dat het hieronder valt.

...
De hoogste Nederlandse bestuursrechter (Raad van State) heeft bepaald dat het indienen van een verzoek op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) om informatie betreffende een aan een persoon opgelegde verkeersboete in beginsel wordt aangemerkt als misbruik van de Wob.

...

Ook de rechtsopvolger van de Wob, de Wet open overheid (Woo) is hiervoor niet bedoeld.

...

Het belang van een verzoeker bij kennisneming van de gevraagde informatie kan immers slechts gelegen zijn in het aanvechten van de verkeersboete en niet in het voor een ieder openbaar worden van de betreffende informatie.
Waarom ze daar stonden is direct gerelateerd aan de boete.

[ Voor 38% gewijzigd door eric.1 op 25-05-2022 16:30 ]

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Heb jij enig idee hoeveel mensen hier, net als ik, de verkeerde kant op rijden? Als ik dan de enige ben die met naam en toenaam genoemd word bij de wijkagent, dan wil ik hem daar wel op wijzen ja.

JA MAAR ZIJ OOK!!!1!!!!11!!!

Try SCE to Aux

• BasvanS
pikstert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:23:
TS die een terechte boete niet kan hebben
En TS die niet tegen terechte kritiek op een foum kan
En 11 paginas reacties hierop

Ik heb ervan genoten!
Gelukkig vind het ook heerlijk :D Dus we delen de vreugde.

Het enige waar ik op blijf reageren is mensen die denken dat ik onder boete uit wil komen. Dat is namelijk iets wat ik direct duidelijk hebt gemaakt.

Misschien is de poging alle moraalridders op hun plek te zetten niet echt geslaagd. Wel heb ik de antwoorden en adviezen gekregen die ik nodig had. Als had dat ook in 20 posts gekund denk ik ;)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
Begint een beetje hetzelfde niveau te krijgen als een gemiddeld filmpje waarin de politie iemand staande houdt, en gelijk al zijn/haar vriendjes er bij komen om de politie / handhaver ter verantwoording te roepen.

Het respect voor de politie wordt minder en minder. Beschamende en zorgwekkende ontwikkeling.

• thunder8

thunder8

[...]

Ok, de zelfreflectie is dus geen optie. Succes met de komende bekeuringen en het vermeende pestgedrag. Ga nu wel stoppen, straks zie je mij ook nog als pester. ;w

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:27:
[...]

JA MAAR ZIJ OOK!!!1!!!!11!!!

Haha, jij bent wel goed blind he, daar gaat het niet om ;) Maar goed, ik ga het niet nog eens uitleggen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ze gaan geen informatie geven wie die meldingen gemaakt hebben. Dat mag simpelweg niet door de AVG wetgeving.

Dus zoon verzoek indienen heeft gewoon geen zin. Meld bij de wijkagent dat er klachten ingedient om je te pesten dat zal hem ook opgaan vallen. Enige waar je voor moet zorgen is dat er geen terechte melding gemaakt kan worden.

• BasvanS
thunder8 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Ok, de zelfreflectie is dus geen optie. Succes met de komende bekeuringen en het vermeende pestgedrag. Ga nu wel stoppen, straks zie je mij ook nog als pester. ;w
Gewoon een beetje eigenwijs, net als ik, dat mag wel hoor!

• D-Ed
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Het enige waar ik op blijf reageren is mensen die denken dat ik onder boete uit wil komen. Dat is namelijk iets wat ik direct duidelijk hebt gemaakt.

Misschien is de poging alle moraalridders op hun plek te zetten niet echt geslaagd. Wel heb ik de antwoorden en adviezen gekregen die ik nodig had. Als had dat ook in 20 posts gekund denk ik ;)
Zo dan koekoek 8)7

Busje komt zo meneer...

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Haha, jij bent wel goed blind he, daar gaat het niet om ;) Maar goed, ik ga het niet nog eens uitleggen.
Het staat er letterlijk :+

Try SCE to Aux

• BasvanS
geforce5_guy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Ze gaan geen informatie geven wie die meldingen gemaakt hebben. Dat mag simpelweg niet door de AVG wetgeving.

Dus zoon verzoek indienen heeft gewoon geen zin. Meld bij de wijkagent dat er klachten ingedient om je te pesten dat zal hem ook opgaan vallen. Enige waar je voor moet zorgen is dat er geen terechte melding gemaakt kan worden.
Dat heb ik reeds gedaan, ik zal hem tevens een bericht sturen welke mensen/nummers ik vermoed dat een melding hebben gemakt. Dan mag hij 1+1=2 doen, en kunnen we wellicht meldingen in de toekomst eerst samen bespreken.

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Het staat er letterlijk :+
Makkelijk he, context weglaten.

• D-Ed
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:28:
Begint een beetje hetzelfde niveau te krijgen als een gemiddeld filmpje waarin de politie iemand staande houdt, en gelijk al zijn/haar vriendjes er bij komen om de politie / handhaver ter verantwoording te roepen.

Het respect voor de politie wordt minder en minder. Beschamende en zorgwekkende ontwikkeling.
Zoals al eerder gepost..

TS, wellicht familie?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-11 16:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Als je er echt nog onderuit had willen komen was wel kers op de taart geweest, maar de manier waarop je het probeert te verantwoorden (variërend van "ik ben een soort volksheld dat ik het doe" tot "ja maar zij doen het ook") is ook niet echt wat ik vind vallen onder incasseren als een vent.
Mensen op het internet op hun plek proberen te zetten lijkt me sowieso een nogal nutteloze oefening, dat gaat 'm sowieso niet worden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.