Boete bij verkeerd uitrijden straat: WOO verzoek indienen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
renegrunn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]
WOO/WOB verzoek wordt voor verkeersovertreding in beginsel als misbruik gezien, en daarmee niet in behandeling genomen (kwam een paar pagina's terug ook voorbij).

Alleen als het doel het aanvechten van de boete is. En dat is hier niet het geval. Het gaat om openbaarmaking van besluitvorming tot politiecontrole. En dat kan zeer zeker een algemeen belang dienen.

Vandaag was ik na 7 jaar af en toe 'spookrijden' in de wijk het spreekwoordelijke haasje: Een boete van EUR 100,-. De agenten stonden mij aan het eind van de wijk op te wachten. Blijkbaar was er veel geklaagd door omwonende.

Situatie: Het betreft inderdaad 1 richting. Maar er zijn 2 redenen waarom ik af en toe toch links ga (terwijl ik alleen rechts mag).

1. De straat word vrij vaak geblokkeerd door voertuigen die laden en lossen, DPD, PostNL, UPS, DHL, etc.
2. Het zicht naar rechts, en de bocht naar rechts word geblokkeerd door een op de stoep geparkeerde BMW. Dit maakt de bocht naar rechts 'blind' en erg krap om te maken.

Voor mij is rechts af ongeveer 300 meter, en linksaf ongeveer 75 meter rijden.

Nu ben ik de afgelopen, pak en beet, 100 keer, in 7 jaar, nog geen 5 x een andere auto tegen gekomen, welke ik altijd netjes de ruimte heb gegeven (via een parkeervak) om te passeren. Daarbij heb ik me altijd met gebaren verontschuldigd en kreeg ik altijd een duimpje terug. Tot vorige week, ik kwam een in de wijk woonde agent tegen, in burger, die op zijn scooter zonder te kijken de straat in stuurde en dus mij tegen kwam, hij gebaarde hevig, ik verontschuldigde mij en wees nog naar et voertuig dat aan het laden en lossen was.

Nu wil ik dus achterhalen of zijn opmerking bij de politie ervoor gezorgd heeft dat ze mij stonden op te wachten, 2 man sterk.

De agenten lieten weten dat er al jaren lang meerdere klachten zijn ingediend, er een bericht in het wijk krantje heeft gestaan, en de wijkagent na al deze klachten een verzoek heeft ingediend om te handhaven. Dat ze daarom niet waarschuwen, maar meteen schrijven, ik heb op geen enkele manier mijn verhaald mogen doen.

Jullie zullen snappen dat ik deze lezing in twijfel trek, en ik wil graag met een WOO verzoek inzicht krijgen in de klachten en de besluiten om daar om woensdag morgen aan agent neer te zetten om mij op te wachten (Want zo voelt het). Ook heb ik nooit een artikel gelezen in het buurtkrantje en lijkt er niemand in de straat te zijn die problemen heeft met dit 'gedrag'.

Het afgelopen jaar rijd ik bijna elke woensdag morgen, om 8:15 de wijk uit om mijn kinderen naar de opvang en school te brengen. Dat doe ik alleen op woensdag omdat ik de andere dagen thuis werk en de kinderen dan met de fiets breng. Het is bij ons in de wijk druk op dat moment, omdat er veel kleine kinderen op de fiets naar school gaan. Sinds ik ruim een jaar geleden, in de betreffende bocht naar recht bijna een kind heb aangereden die volledig uit het zicht, achter de op de stoep geparkeerde auto vandaan kwam, ga ik op dat tijdstip liever naar links dan naar rechts. Voor mijn veiligheid en die van anderen. Dat leek tot op vandaag voor niemand een probleem, maar kost me nu dus wel EUR 100,-.

Kan ik in deze kwestie een WOO verzoek indienen om de klachten, de plaatsing in het wijkkrantje, en het besluit om daar te gaat wachten (op mij) inzichtelijk te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 25-05-2022 17:06 ]

Acties:
  • +73 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Waarom heb je niet in die 7 jaar actie ondernomen om de situatie te verbeteren?
Nu heb je 7 jaar de wet overtreden (klinkt erger dan het is), maja nu ben je wel een keer gepakt.

Zit op de blaren en maak werk van het verbeteren van de verkeerssituatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gewoon indienen dat verzoek, nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik ben wel even benieuwd wat je er mee gaat winnen als je een antwoord krijgt? De boete blijft staan en je hebt alleen maar tijd en energie verspild denk ik.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 10:24
Tja, wat wil je ermee bereiken? Je zat fout, het mag niet en je krijgt daar een boete voor. Ja het is vervelend, en ja de verkeerssituatie is vervelend, maar dan moet je met de gemeente naar een oplossing zoeken en niet zelf bepalen dat het wel kan. De gemeente kan de stoep markeren met een gele (onderbroken) streep om stilstaan/parkeren te voorkomen zodat je beter uit kan rijden bijvoorbeeld.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +103 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Mooi man. 7 jaar last hebben van onoverzichtelijke situaties en gevaarlijk parkeergedrag en dat als excuus gebruiken om voor je eigen gemak te kiezen.

Je zit fout, je weet het. Accepteer dat dan ook en ga niet lopen janken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Beta schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:12:
Waarom heb je niet in die 7 jaar actie ondernomen om de situatie te verbeteren?
Nu heb je 7 jaar de wet overtreden (klinkt erger dan het is), maja nu ben je wel een keer gepakt.

Zit op de blaren en maak werk van het verbeteren van de verkeerssituatie.
Had er tot op vandaag geen last van, en dus geen reden om er iets over te zeggen, nu heb ik er 100 ;)

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-05 17:40
Doe niet zo moeilijk man. Je wist dat je fout zat het gaat 7 jaar goed en nu niet. Waarom zou je een waarschuwing moeten krijgen als je wel weet dat je fout zit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

Beyond

Dussssss.......

Gegokt en verloren...

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ImNotnoa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:12:
Gewoon indienen dat verzoek, nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik ben wel even benieuwd wat je er mee gaat winnen als je een antwoord krijgt? De boete blijft staan en je hebt alleen maar tijd en energie verspild denk ik.
Ik wil graag weten waarom de wijkagent mij niet heeft aangesproken op dit gedrag. Waarom hij direct een politie auto een half uur laat staan op mij een boete uit te schrijven. Ik was me van geen kwaad bewust.

Laat 1 ding duidelijk zijn: Ik weet dat ik fout was, ik weet dat ik moet betalen, maar de agent die mij een boete uitschreef die behandelde me als een 'crimineel' en wou op geen enkele manier luisteren naar mijn verhaald, dat wringt en ik wil weten waar dat vandaan komt.

[ Voor 20% gewijzigd door BasvanS op 25-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Ik was me van geen kwaad bewust.
Eh, zo klinkt het niet in de rest van dit topic. Spijtig dat de goede kant zo onoverzichtelijk is. Hopelijk kunnen ze dat verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 20:15
1 euro per keer valt mee :)

Is het de enige manier om weg te komen als er geladen en gelost wordt?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:09:
Vandaag was ik na 7 jaar af en toe 'spookrijden' in de wijk [..]
:? :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat denk je hier nou in godsnaam mee te winnen? :S Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Waarom zou je boete kwijtgescholden moeten worden als de wijkagent deze controle op je afgestuurd heeft? Waarom zou de boete uberhaupt kwijtgescholden moeten worden?
maar de agent die mij een boete uitschreef die behandelde me als een 'crimineel' en wou op geen enkele manier luisteren naar mijn verhaald, dat wringt en ik wil weten waar dat vandaan komt.
O noes, ik wordt terecht aangesproken op mijn gedrag! Ik wil de onderste steen boven :F

[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 25-05-2022 11:18 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
pennywiser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:16:
1 euro per keer valt mee :)

Is het de enige manier om weg te komen als er geladen en gelost wordt?
Ja, als er word gelost, kan ik op geen enkele andere manier de wijk uit. 1/2 keer per maand moet ik verplicht keren om alsnog spookrijdend de wijk te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

Ik wil graag weten waarom de wijkagent mij niet heeft aangesproken op dit gedrag. Waarom hij direct een politie auto een half uur laat staan op mij een boete uit te schrijven. Ik was me van geen kwaad bewust.

Laat 1 ding duidelijk zijn: Ik weet dat ik fout was, ik weet dat ik moet betalen, maar de agent die mij een boete uitschreef die behandelde me als een 'crimineel' en wou op geen enkele manier luisteren naar mijn verhaald, dat wringt en ik wil weten waar dat vandaan komt.
Je weet dat je fout was maar bent je van geen kwaad bewust.

Bij het opmaken van een proces verbaal wordt je volgens mij gevraagd om een verklaring? Heef de agent in kwestie dat niet gedaan?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:44

Sharky

Skamn Dippy!

Je toon is wat gepikeerd en je bent verontwaardigd dat de agenten je een terechte boete geven, terwijl je zelf aangeeft dat je je niet aan de regels houdt. Ik volg je niet.
FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:18:
De moraalridders bestormen het topic zie ik, en vergeten en passant de hoofdvraag van de TS te beantwoorden.
Altijd zo makkelijk he, mensen die een antwoord geven dat past bij wat met z'n allen hebben afgesproken moraalridders noemen. Enorm flauwe dooddoener vind ik dat.

[ Voor 53% gewijzigd door Sharky op 25-05-2022 11:20 ]

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De moraalridders bestormen het topic zie ik, en vergeten en passant de hoofdvraag van de TS te beantwoorden.

Natuurlijk kun je een WOO-verzoek indienen. Wel verstandig om het zo goed als mogelijk te formuleren. Ook goed om even na te denken of het chagrijn van de boete de primaire motivatie is, of het mogelijke rookgordijn van de agenten in kwestie. Als het het eerste is, laat hem dan zitten zou ik zeggen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:17:
[...]
Ja, als er word gelost, kan ik op geen enkele andere manier de wijk uit. 1/2 keer per maand moet ik verplicht keren om alsnog spookrijdend de wijk te verlaten.
Of je wacht tot ze klaar zijn zoals de rest van Nederland, Zo lang duurt het niet bij een pakket dienst.

Ze gaan je echt niet vertellen wie er geklaagd heeft, hooguit dat er klachten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door vassago op 25-05-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Had er tot op vandaag geen last van, en dus geen reden om er iets over te zeggen, nu heb ik er 100 ;)
Die 100 blijven toch staan ongeacht wat je doet. De aktie die je wil doen is dus nog steeds om een toekomstige 100 redenen te voorkomen. En dat had je de afgelopen 7 jaar ook al kunnen doen om je huidige 100 redenen te voorkomen ;)

Maar het lijkt me wel een situatie om eens met de wijkagent te bespreken.

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 25-05-2022 11:19 ]

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 14:26

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Stel je doet een WOO-verzoek, en stel je toon aan dat een agent die niet aan het werk is, jou een boete heeft aangesmeerd. Wat dán? Wat ga je dan in hemelsnaam doen? Wat hoop je te bereiken?

Neem het als een vent, je komt kleinzielig over.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
naitsoezn schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:17:
Wat denk je hier nou in godsnaam mee te winnen? :S Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Waarom zou je boete kwijtgescholden moeten worden als de wijkagent deze controle op je afgestuurd heeft? Waarom zou de boete uberhaupt kwijtgescholden moeten worden?
Ik wil de boete gewoon betalen, geen probleem, maar ik wil wel weten waarom ik op deze manier voor mijn gedrag word gecorrigeerd. Het gesprek met de agent was alles behalve prettig, er zaten extreem veel aannames in, die allemaal niet waar waren. Heb hem gevraagd te komen kijken naar de situatie, maar hij bleef doorschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
vassago schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Of je wacht tot ze klaar zijn zoals de rest van Nederland, Zo lang duurt het niet bij een pakket dienst.

Ze gaan je echt niet vertellen wie er geklaagd heeft, hooguit dat er klachten zijn.
En je dacht dat ze bij het 2e, 3e, 4e pakketje in de straat voor je aan kant gaan? Dat kan vaak niet eens.. Als je er staat, sta je er de hele route!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Ik wil de boete gewoon betalen, geen probleem, maar ik wil wel weten waarom ik op deze manier voor mijn gedrag word gecorrigeerd. Het gesprek met de agent was alles behalve prettig, er zaten extreem veel aannames in, die allemaal niet waar waren. Heb hem gevraagd te komen kijken naar de situatie, maar hij bleef doorschrijven.
Je wordt gecorrigeerd omdat je de wet overtreedt, leuker kan ik het niet maken.

Die agent kan een off-day hebben gehad en je misschien niet helemaal "netjes" hebben behandeld, hij heeft je als het goed is wel om een verklaring gevraagd en die genoteerd.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 20:15
[...]

Kan me voorstellen dat dat een minder handige situatie is. Maar als je vervolgens bijna altijd gaat spookrijden kan je er op wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18
[...]

Ik woon ook aan zo'n straat. Nou en. Dan wacht je even tot het PostNL busje klaar is.

Eenrichtingsverkeer is eenrichtingsverkeer. Je gaat dan niet als een aso alsnog spookrijden omdat jij vind dat jou anders onrecht aan word gedaan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sharky schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:18:

Altijd zo makkelijk he, mensen die een antwoord geven dat past bij wat met z'n allen hebben afgesproken moraalridders noemen. Enorm flauwe dooddoener vind ik dat.
Ik vind het makkelijk (en een enorme dooddoener) om naar regels-zijn-regels te verwijzen in plaats van enige empathie of begrip voor de situatie te tonen en daarbij de vraag van de TS volledig te negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Iedereen zal altijd honderden redenen hebben om hun gedrag goed te praten. Ik snap best dat ze daar niet op in gaan en dus ook niet verder naar je luisteren. Hoe dan ook gaat je WOO verzoek je dit antwoord niet geven. Je krijgt daarmee hooguit te horen wat voor meldingen er zijn geweest.

Zoals in mijn vorige post gezegd zou ik gewoon de wijkagent eens aanspreken op een neutraal moment. Daar is hij ten slotte voor en ik verwacht dat je dan een veel betere discussie krijgt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:20:
[...]

En je dacht dat ze bij het 2e, 3e, 4e pakketje in de straat voor je aan kant gaan? Dat kan vaak niet eens.. Als je er staat, sta je er de hele route!
Hoeveel stops kan je hebben op 300M :o

Misschien moet je daar dan eens werk van maken ipv. gewoon tegen het verkeer in gaan. Zij mogen de weg ook niet blokkeren immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
pennywiser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Kan me voorstellen dat dat een minder handige situatie is. Maar als je vervolgens bijna altijd gaat spookrijden kan je er op wachten.
Zoals ik al zei, ik rij maar om 2 redenen de verkeerde kant op. de andere 8/10 keer rijd ik op de juiste manier de wijk uit.

Het gaat er ook niet om of ik fout ben of niet, het gaat erom of ik dit geval recht op het alle informatie door een WOO verzoek in te dienen, dat is alles wat ik vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Het gaat er ook niet om of ik fout ben of niet, het gaat erom of ik dit geval recht op het alle informatie door een WOO verzoek in te dienen, dat is alles wat ik vraag.
Gewoon indienen zo'n verzoek, er zitten daar kundige mensen die jouw verzoek behandelen, wij op tweakers kunnen dat niet

Try SCE to Aux

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59

Reinier

\o/

Ik vind zo'n verzoek echt zonde van eenieders tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
vassago schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Misschien moet je daar dan eens werk van maken ipv. gewoon tegen het verkeer in gaan. Zij mogen de weg ook niet blokkeren immers.
Kom je achter, 40/50 adressen daar, met wat doodlopende hofjes links en rechts. 4/5 stops voor elk busje, minimaal. maar goed, niet relevant voor dit topic.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 21:36

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

7 jaar gegokt, 7 jaar er mee weggekomen, 7 jaar niets gemeld over gevaarlijke/hinderlijke situaties.
En dan nu een WOO, advocaten krijgen een aantekening/berisping voor oneigenlijk gebruik van het recht.....

Er is gewaarschuwd, alleen niet in jou blikveld, en daarbij men is niet verplicht te waarschuwen. Een politieagent wordt opgeleid om voordat hij bij een staande houding het gesprek aan gaat al zijn keuze van waarschuwing/boete al gemaakt te hebben. Daar van afwijken gebeurd allen als de situatie uit de hand loopt bij de opvoedkundige les van de waarschuwing.

Pak de boete en overdenk je gedrag en reactie (ook hier) een vraag je jezelf af of je zelf in een zakelijke/persoonlijk situatie ook zoiets zou doen.......

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Zoals ik al zei, ik rij maar om 2 redenen de verkeerde kant op. de andere 8/10 keer rijd ik op de juiste manier de wijk uit.

Dat is al beantwoord, dat mag en kun je doen. Gezien wat je te weten wil komen ga je die informatie niet uit dat WOO verzoek zult krijgen. Je krijgt dan hooguit te horen wat voor en hoeveel meldingen er zijn geweest.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

vassago schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Als je in de binnenstad van zeg Amsterdam, Den Haag, Utrecht en ga zo maar door woont, kan vastzitten achter de AH, Picnic, PostNL, DHL of de afvalophaal nog wel eens vies tegenvallen op 300 meter. Niet dat je dan ineens mag spookrijden, maar laten we niet doen alsof TS met 150 km/h tegen het verkeer in over de A10 raast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
redwing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Dat is al beantwoord, dat mag en kun je doen. Gezien wat je te weten wil komen ga je die informatie niet uit dat WOO verzoek zult krijgen. Je krijgt dan hooguit te horen wat voor en hoeveel meldingen er zijn geweest.
Dat is voor mij voldoende, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

1. De straat word vrij vaak geblokkeerd door voertuigen die laden en lossen, DPD, PostNL, UPS, DHL, etc.
2. Het zicht naar rechts, en de bocht naar rechts word geblokkeerd door een op de stoep geparkeerde BMW. Dit maakt de bocht naar rechts 'blind' en erg krap om te maken.

1. Lijkt mij geen issue, zijn meestal binnen 5 minuten weer weg
2. Mag je bij jullie wel op de stoep parkeren? Anders kan je het bij de wijkagent melden zodat hij even een praatje gaat maken met de BMW eigenaar, dat probleem ook weer opgelost.

En hoeveel scheelt dat qua tijd in een auto? Misschien 1 minuut?

Boete aanvechten lijkt me kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
My advice, betaal de boete en hou je gedeisd. Beetje te teovallig dat je vorige week het incident hebt met een agent die in de wijk woont en dat er 2 smurfen je nu staan op te wachten...

Opnieuw mooi voorbeeld dat de politie niet weet wat hun prioriteiten zijn. Dit gevecht kan je toch niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Dat is voor mij voldoende, dankjewel!
Wat wil je nou bereiken?
Wil je de situatie beter/veiliger maken, onder je boete uitkomen of een vrijstelling krijgen van de verkeersregels?

Voor het eerste: ga met de gemeente praten.
Voor het tweede: succes. Je hebt 7 jaar lang willens en wetens de wet overtreden. Nee het is niet heel ernstig, maar wel fout en nu heb je een boete.
Voor het derde: dat gaat niet gebeuren.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
Waar ik mee zit, is dat ik werkelijk niemand tot last ben geweest, mijns inziens was een waarschuwing veel meer op zijn plaats. Er waren veel (gegronde) redenen om daar op die manier de wijk uit te rijden en ik weet zeker dat ik niemand op welke manier dan ook, ooit tot last ben geweest (met 1 uitzondering vorige week dus).

Laat ik voor het WOO verzoek eerst met de wijkagent in gesprek gaan om te kijken hoe we de situatie op een andere manier veilig kunnen maken. Blijkbaar mag ik niet meer naar links, dan maar zorgen dat ik veilig naar rechts kan ;)!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Heb je de eigenaar van de BMW er al eens op aangesproken dat daar parkeren een gevaarlijke situatie oplevert? Misschien dat je de gemeente kunt verzoeken daar een paaltje te plaatsen zodat je goed inzicht in die bocht hebt?

Imho is het spookrijden ook gevaarlijk, mensen verwachten namelijk niet dat er in een eenrichtingsstraat verkeer van de andere kant komt. En dan kan jij wel goed opletten, maar anderen doen dat niet altijd.

Voor mij is dit topic best wel een goed voorbeeld van hoe de samenleving geindividualiseerd is: het komt mij niet uit om een bepaalde regel te volgen dus doe ik het anders. Ik heb recht op een vrije doorgang dus rijd ik die andere straat in. Nu ben ik 'gesnapt' en wil ik de onderste steen boven halen!

Het is zeker niet het meest erge of extreme voorbeeld, maar helaas wel de praktijk van tegenwoordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:29:
[...]

Wat wil je nou bereiken?
Wil je de situatie beter/veiliger maken, onder je boete uitkomen of een vrijstelling krijgen van de verkeersregels?

Voor het eerste: ga met de gemeente praten.
Voor het tweede: succes. Je hebt 7 jaar lang willens en wetens de wet overtreden. Nee het is niet heel ernstig, maar wel fout en nu heb je een boete.
Voor het derde: dat gaat niet gebeuren.
Simpel, een veilige wijk, waar op een vriendelijke manier met elkaar gecommuniceerd word. Ik kon mij volledig niet vinden in de verwijten van de agent die mij bekeurde. Ik zou in het verleden voldoende gewaarschuwd zijn, wild gebarend mensen een de kant hebben geduwd en daarom geen 'recht' hebben op een waarschuwing.

Wat ik nu wil weten is of deze verwijten aan mij persoonlijk gericht waren (persoon/kenteken) en dat er dus dingen verzonnen worden, of dat er 'andere' mensen zijn geweest die hetzelfde gedaan hebben.

Als er dingen over je gezegd worden die niet waar zijn, dan is het toch logisch dat je wil weten waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Bartske schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:33:
Heb je de eigenaar van de BMW er al eens op aangesproken dat daar parkeren een gevaarlijke situatie oplevert? Misschien dat je de gemeente kunt verzoeken daar een paaltje te plaatsen zodat je goed inzicht in die bocht hebt?

Het is zeker niet het meest erge of extreme voorbeeld, maar helaas wel de praktijk van tegenwoordig..
Ja, die staat daar omdat hij vind dat het mag en andere dat voor hem ook zo hebben gedaan. Die wil de oprit vrij houden voor gasten van de schoonheidssalon van zijn vrouw.

Allemaal totaal niet boeiend, als ik naar links kan, dan heb ik er geen last van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 08:14
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:31:
Waar ik mee zit, is dat ik werkelijk niemand tot last ben geweest, mijns inziens was een waarschuwing veel meer op zijn plaats. Er waren veel (gegronde) redenen om daar op die manier de wijk uit te rijden en ik weet zeker dat ik niemand op welke manier dan ook, ooit tot last ben geweest (met 1 uitzondering vorige week dus).
Misschien niet tot last, maar creëer je ook geen gevaar? Bijvoorbeeld iemand die de weg oversteekt en alleen de andere kant op kijkt, omdat jij niet vanaf die kant hoort te komen? Je gokt dat je niemand tot last bent, omdat je gokt dat er niemand aan komt vanaf die kant
Ik kan ook door rood rijden als er geen verkeer is, de prent die ik dan krijg moet ik toch echt betalen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29

Sabbi

je denkt aan mij.

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:31:

Laat ik voor het WOO verzoek eerst met de wijkagent in gesprek gaan om te kijken hoe we de situatie op een andere manier veilig kunnen maken. Blijkbaar mag ik niet meer naar links, dan maar zorgen dat ik veilig naar rechts kan ;)!
Als dit vanochtend gebeurd is zou ik zeggen, laat het eerst een dagje berusten voordat je iets gaat doen, en bedenk dan of het je het waard is om allerlei WOO-verzoeken te doen en wat je er zelf mee opschiet.

Daarnaast, je zegt zelf dat het bij je in de wijk druk op dat moment, omdat er veel kleine kinderen op de fiets naar school gaan. Binnenkort gaan jouw kinderen ook zelf daar fietsen, wil je dan ook dat ze spookrijders tegenkomen? imho niet heel onredelijk dat de politie daar op beboet. Liever controleren op veilig fietsen dan suffe flitsboetes van 110 op 100 wegen uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Lt.Mitchell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:28:
My advice, betaal de boete en hou je gedeisd. Beetje te teovallig dat je vorige week het incident hebt met een agent die in de wijk woont en dat er 2 smurfen je nu staan op te wachten...

Opnieuw mooi voorbeeld dat de politie niet weet wat hun prioriteiten zijn. Dit gevecht kan je toch niet winnen.
Laat dit nou precies mijn onderbuik gevoel zijn, als dit zo is, wil ik dit weten, en ze er mee confronteren.

In onze wijk is te hard rijden een veel groter probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Simpel, een veilige wijk, waar op een vriendelijke manier met elkaar gecommuniceerd word. Ik kon mij volledig niet vinden in de verwijten van de agent die mij bekeurde. Ik zou in het verleden voldoende gewaarschuwd zijn, wild gebarend mensen een de kant hebben geduwd en daarom geen 'recht' hebben op een waarschuwing.
Jouw boete, de verwijten, en het 'recht' op een waarschuwing hebben niks te maken met de veiligheid van de wijk. Ik snap dat je je oneerlijk bejegend voelt, maar dat heeft ALLEEN betrekking op je huidige (en toekomstige) boetes.
Als je iets aan de boete wil doen wens ik je veel succes en gaat waarschijnlijk niemand hier je steunen.
Je hebt 7 jaar de wet overtreden en nu mag je op de blaren zitten omdat je dat onjuist hebt aangepakt.
Wat ik nu wil weten is of deze verwijten aan mij persoonlijk gericht waren (persoon/kenteken) en dat er dus dingen verzonnen worden, of dat er 'andere' mensen zijn geweest die hetzelfde gedaan hebben.

Als er dingen over je gezegd worden die niet waar zijn, dan is het toch logisch dat je wil weten waar dat vandaan komt?
Wat andere mensen doen/gedaan hebben is ook niet relevant.
Dus nogmaals; kijk naar de toekomst

Wil je de situatie aangepast? Ga met de gemeente praten.
Wil je iets aan de boete doen, ;w
Wil je een vrijstelling van de verkeersregels? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 00:13
Je weet al 7 jaar lang dat je daar niet naar links mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Jimster schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Misschien niet tot last, maar creëer je ook geen gevaar? Bijvoorbeeld iemand die de weg oversteekt en alleen de andere kant op kijkt, omdat jij niet vanaf die kant hoort te komen? Je gokt dat je niemand tot last bent, omdat je gokt dat er niemand aan komt vanaf die kant
Ik kan ook door rood rijden als er geen verkeer is, de prent die ik dan krijg moet ik toch echt betalen
Daar is geen seconden over gesproken tijdens de boete: De reden van de boete was dat ik ander mensen tot last was als ik ze tegen kwam en daar over is geklaagd.

Er is geen seconden gesproken over veiligheid, alleen maar over mensen tot last zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
migchiell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Je weet al 7 jaar lang dat je daar niet naar links mag.
Nogmaals, die boete is 100% in zijn recht. Maar de manier waarop is NIET ok.

Ik probeer alleen uit te leggen waarom, niet mezelf eronderuit te lullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Er is geen seconden gesproken over veiligheid, alleen maar over mensen tot last zijn.
Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Jij hebt een rijbewijs en je hebt geleerd hoe het verkeer werkt, voorspelbaarheid is een belangrijk onderdeel. Ook zonder de input van oom agent zou je moeten weten dat wat jij doet niet veilig is, los van de overlast.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Jouw boete, de verwijten, en het 'recht' op een waarschuwing hebben niks te maken met de veiligheid van de wijk. Ik snap dat je je oneerlijk bejegend voelt, maar dat heeft ALLEEN betrekking op je huidige (en toekomstige) boetes.
Als je iets aan de boete wil doen wens ik je veel succes en gaat waarschijnlijk niemand hier je steunen.
Je hebt 7 jaar de wet overtreden en nu mag je op de blaren zitten omdat je dat onjuist hebt aangepakt.

[...]

Wat andere mensen doen/gedaan hebben is ook niet relevant.
Dus nogmaals; kijk naar de toekomst

Wil je de situatie aangepast? Ga met de gemeente praten.
Wil je iets aan de boete doen, ;w
Wil je een vrijstelling van de verkeersregels? 8)7
De boete, die betaal ik, geloof me maar. Die klopt gewoon. Maar de totstandkoming is NIET ok, daar wil ik over in gesprek. Maar ik wil dan wel de feiten op tafel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Daar is geen seconden over gesproken tijdens de boete: De reden van de boete was dat ik ander mensen tot last was als ik ze tegen kwam en daar over is geklaagd.
Nee, de reden voor de boete is een verkeersovertreding.
De klachten zijn de reden voor het postten.
De politie is er niet om veiligheid in te schatten of ervaringen te wegen. Ze hanteren de wet.

[ Voor 80% gewijzigd door dragonhaertt op 25-05-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Sharky schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Jij hebt een rijbewijs en je hebt geleerd hoe het verkeer werkt, voorspelbaarheid is een belangrijk onderdeel. Ook zonder de input van oom agent zou je moeten weten dat wat jij doet niet veilig is, los van de overlast.
Dat is dus geen enken moment besproken, overlast was de reden voor de boete. Het word veiligheid is alleen door mijn benoemd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Wat ik niet snap is dat je bewust bent van je gedrag en als je in dit geval gecorrigeerd wordt, dat je alsnog de discussie denkt aan te kunnen gaan om je gedrag te rechtvaardigen. De agent is niet geïnteresseerd in jouw beweegredenen, waarom zou die ook? De weg is 1-richting, niet 1-richting behalve voor BasvanS. Daar eindigt elke discussie met handhavers.

Daarnaast geef je aan dat een pakketauto niet te passeren is als deze aan het afleveren is, maar jij kan wel tegen het verkeer in rijden en zelfs inrijdend verkeer ontwijken. Dit strookt niet met elkaar, want dan zou je ook de pakketauto moeten kunnen passeren, tenzij deze asociaal midden op de weg staat. In dit laatste geval kan je de wijkagent vragen hier werk van te maken, want dan kan je wel passeren en gewoon op de juiste manier de wijk verlaten.

Een agent is er niet voor om de verkeerssituatie met jou te bespreken, zeker niet als die bezig is met handhaven. Je kan de wijkagent om een ander moment aanklampen om het probleem aan te kaarten en die zal in de meeste gevallen gaan verwijzen naar de gemeente om hier werk van te maken. Echter helpt het je zaak niet door gewoon het recht in eigen hand te nemen en te gaan spookrijden als het jou uitkomt. Je hebt waarschijnlijk bewust gekozen om aan een weg te gaan wonen waar slechts 1 kant op gereden mag worden. Dit heeft voor- en nadelen. Als de nadelen te groot zijn, kan je met de gemeente dit bespreken of kiezen om te gaan wonen aan een weg die je een keus biedt welke kant je opgaat.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Nee, de reden voor de boete is een verkeersovertreding.
De klachten zijn de reden voor het postten.

[...]

De politie is er niet om veiligheid in te schatten of ervaringen te wegen. Ze hanteren de wet.
Dat was NIET de lezing van de agent. Ze stonden op mij te wachten omdat ik overlast veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Wat ik me nu persoonlijk afvraag, stel: zakelijk/persoonlijk krijg jij iemand voor je neus met hetzelfde gedrag als jij nu doet (zowel in de situatie als hier), hoe zou jij deze persoon beoordelen en classificeren?

En met de WOO ga jij niet achterhalen wat jij zoekt. Jouw persoonlijke gegevens zijn "gelakt" tenzij jij wijst op het uitzonderings artikel. Daarbij vraag ik me ook af of dat wat je te weten wil komen ook archiefwaardig/verplicht is.
Jouw persoonlijke gegevens zijn alleen met de AVG boven water te krijgen. Maar ik zal je vreugde alvast maar even temperen, men is je niet verplicht enige kopie te geven volgens de AVG..... dat is namelijk een gunst waar je dan ook nog voor de kosten mag betalen.....

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 15:28

_Arthur

blub

De boete zal zijn voor het volgende "Borden D1 t/m D7 (Niet volgen van de verplichte rijrichting) € 100,-". De rest is leuk voor de praatjes er omheen.

Je zal geen boete voor "overlast" hebben verkregen denk ik zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Dat was NIET de lezing van de agent. Ze stonden op mij te wachten omdat ik overlast veroorzaakte.
Heb je een boete voor 'overlast' of voor 'de verkeerde kant op rijden'?
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:41:
[...]

De boete, die betaal ik, geloof me maar. Die klopt gewoon. Maar de totstandkoming is NIET ok, daar wil ik over in gesprek. Maar ik wil dan wel de feiten op tafel.
Ah, je wil dus alleen je gelijkje halen en er achter komen wie je 'genaaid' heeft.

Je zou ook even in de spiegel kunnen kijken en denken: "Al 7 jaar is deze situatie onveilig. Ik kan hier iets aan doen óf ik kan 7 jaar lang de wet overtreden en dan boos worden dat ik gepakt ben!"

Nu ben je wakker geschud dat dat misschien niet de juiste aanpak was en dit is het enigste waar je je druk over maakt?

Leer de les, ga er iets aan doen. Ga geen geesten najagen omdat je vind dat mensen niet hadden mogen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
thunder8 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Wat ik niet snap is dat je bewust bent van je gedrag en als je in dit geval gecorrigeerd wordt, dat je alsnog de discussie denkt aan te kunnen gaan om je gedrag te rechtvaardigen. De agent is niet geïnteresseerd in jouw beweegredenen, waarom zou die ook? De weg is 1-richting, niet 1-richting behalve voor BasvanS. Daar eindigt elke discussie met handhavers.

Daarnaast geef je aan dat een pakketauto niet te passeren is als deze aan het afleveren is, maar jij kan wel tegen het verkeer in rijden en zelfs inrijdend verkeer ontwijken. Dit strookt niet met elkaar, want dan zou je ook de pakketauto moeten kunnen passeren, tenzij deze asociaal midden op de weg staat. In dit laatste geval kan je de wijkagent vragen hier werk van te maken, want dan kan je wel passeren en gewoon op de juiste manier de wijk verlaten.

Een agent is er niet voor om de verkeerssituatie met jou te bespreken, zeker niet als die bezig is met handhaven. Je kan de wijkagent om een ander moment aanklampen om het probleem aan te kaarten en die zal in de meeste gevallen gaan verwijzen naar de gemeente om hier werk van te maken. Echter helpt het je zaak niet door gewoon het recht in eigen hand te nemen en te gaan spookrijden als het jou uitkomt. Je hebt waarschijnlijk bewust gekozen om aan een weg te gaan wonen waar slechts 1 kant op gereden mag worden. Dit heeft voor- en nadelen. Als de nadelen te groot zijn, kan je met de gemeente dit bespreken of kiezen om te gaan wonen aan een weg die je een keus biedt welke kant je opgaat.
Linksaf is nog geen 75 meter, bied 2 mogelijkheden tot passeren, rechts af is 300 meter en bied vaak geen mogelijkheden tot passeren. Maar nogmaals, wat ik deed was FOUT, mocht niet, ik betaal de boete, geen probleem. Maar de manier waarop was voor mijn gevoel NIET ok, ik wil de feiten op tafel met de wijkagent in gesprek om de veiligheid te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Maar wat maakt het uit? Al stond ie daar te wachten om zijn schoenveter te strikken.

Je hebt een bekeuring gekregen omdat je de regels overtreedt. Dat deel van het verhaal is zwart / wit en daar ga je echt niets meer aan doen.
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Ja, die staat daar omdat hij vind dat het mag en andere dat voor hem ook zo hebben gedaan. Die wil de oprit vrij houden voor gasten van de schoonheidssalon van zijn vrouw.

Allemaal totaal niet boeiend, als ik naar links kan, dan heb ik er geen last van ;)
Maar je kunt niet naar links, want dat mag niet.

Ga klagen bij de politie over die verkeerd geparkeerde auto, daar bereik je misschien iets mee. Zou je het jezelf vergeven dat je hier nu al 7 jaar niets mee doet als er volgende maand een kind wordt doodgereden door deze onoverzichtelijke situatie?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 15:28

_Arthur

blub

Nou, de boete is juist voor een geconstateerd feit en dat bewijs heb je nu reeds 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 16:40

Koppensneller

winterrrrrr

BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Linksaf is nog geen 75 meter, bied 2 mogelijkheden tot passeren, rechts af is 300 meter en bied vaak geen mogelijkheden tot passeren. Maar nogmaals, wat ik deed was FOUT, mocht niet, ik betaal de boete, geen probleem. Maar de manier waarop was voor mijn gevoel NIET ok, ik wil de feiten op tafel met de wijkagent in gesprek om de veiligheid te verhogen.
Vraag dan een gesprek aan en deel je inzichten over de huidige verkeerssituatie en hoe je die denkt te kunnen verbeteren. Daar is eventuele informatie over je boete wie er 'geklikt' heeft toch helemaal niet van belang? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
_Arthur schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Nou, de boete is juist voor een geconstateerd feit en dat bewijs heb je nu reeds 8)
Daarom betaal ik ook >:) En ga ik tegenwoordig altijd rechts, maar dan wel zo snel mogelijk op een veilige manier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een persoonlijke ergernis van een agent kan natuurlijk nooit de doorslaggevende factor zijn voor een verhoogde controle door twee collegae. Dat is waar de schoen wringt en waar TS duidelijkheid over wenst, dat is toch niet zo lastig te begrijpen?

Of zijn persoonlijke aanwijzingen door agenten die in hun eigen leefomgeving ergernissen ervaren ineens een uitstekende motivatie om politie-inzet te bepalen? Ik mag toch hopen van niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Hoop excuses verzin je daar, aangevuld met wat "waarom moeten ze mij hebben"-vermoedens. Dat een scooter niet goed kijkt naar tegemoetkomend verkeer in een eenrichtingsstraat (terecht) is juist een voorbeeld waarom je dus niet tegen het verkeer in moet gaan rijden.

Pak die boete en rijd aan de juiste kant, ze staan volledig in hun recht. Als het zicht slecht is zoek je de eigenaar van die BMW op.

[ Voor 28% gewijzigd door Me_Giant op 25-05-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Ze zijn er zeker wel om veiligheid in te schatten. Zie Artikel 5 WvW. Je kunt dus en de wet hanteren en de veiligheid inschatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 15-05 16:40

Koppensneller

winterrrrrr

FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:48:
Een persoonlijke ergernis van een agent kan natuurlijk nooit de doorslaggevende factor zijn voor een verhoogde controle door twee collegae. Dat is waar de schoen wringt en waar TS duidelijkheid over wenst, dat is toch niet zo lastig te begrijpen?

Of zijn persoonlijke aanwijzingen door agenten die in hun eigen leefomgeving ergernissen ervaren ineens een uitstekende motivatie om politie-inzet te bepalen? Ik mag toch hopen van niet.
Als dit (samen met het geklaag uit de buurt) het signaal is dat het gedrag van TS regelmatig gevaarlijke situaties oplevert, is het toch prima dat hier op wordt gehandhaaft? Het heeft allemaal nogal een hoog 'ga toch boeven vangen' gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34

Ik ben alleen bang dat je hier nooit duidelijk over gaat krijgen.

Misschien heeft die agent die bij TS in de wijk woont tijdens de lunch zitten klagen, is dat bij zijn collega in het achterhoofd blijven en heeft hij daarom al dan niet bewust besloten om eens een kijkje in de wijk te nemen.

Maar denk je dat hier bewijzen van zijn of dat je hier iets van op kunt vragen?

Die controle mogen ze sowieso houden, zelfs zonder enige aanleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 25-05-2022 11:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

FirePuma142 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Ze zijn er zeker wel om veiligheid in te schatten. Zie Artikel 5 WvW. Je kunt dus en de wet hanteren en de veiligheid inschatten.
Dat is een situationeel veiligheid inschatten om de wet te hanteren.
De politie gaat geen onderzoek doen naar de veiligheid van die straat, daarvoor moet je bij de gemeente zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Als je hier echt mee verder wilt dan is de beste koers om met de wijkagent in gesprek te gaan over waarom je er voor kiest spook te rijden, aan te geven dat je het met hem eens bent dat dit inderdaad geen goede oplossing is en dat je graag wilt kijken hoe de andere problemen waar je tegenaan komt aangepakt kunnen worden.

Niet vanuit de insteek "waarom moeten jullie mij hebben" maar "hoe kunnen we gezamenlijk het probleem oplossen". Daar ga je eerder wat mee bereiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Ik probeer alleen uit te leggen waarom, niet mezelf eronderuit te lullen.
Dan is een WOO toch niet de juiste route?

Je vindt eigenlijk dat die agent je, bij het op heterdaad betrappen van een overtreding waarvan je zelf al zegt dat je die al zeker 100x begaan hebt, je vriendelijk had moeten waarschuwen dat je daar niet naar links mag, terwijl je zelf al aangeeft dat je dat al jarenlang weet.

Ga dan in beroep tegen die boete en betoog voor een rechter dat je vindt dat je een waarschuwing had moeten krijgen ipv een boete, ook al omdat de agent niet begripvol reageerde toen hij je betrapte op een volkomen onnodige overtreding.

Probeer te bedenken hoe een rechter zou reageren op je betoog, zeker als je dat lardeert met opmerkingen als dat je daar "kennelijk ook al niet meer naar links mag" (nogmaals, dat is niet "kennelijk" want het is gewoon heel duidelijk dat dat daar niet mag, en het niet ook niet "niet meer" want het mag al zeker 7 jaar niet).

Als je hebt bedacht wat de meest waarschijnlijke reactie van de rechter zal zijn, bedenk dat of je er nog werk van wilt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
BasvanS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Onzin. Je hebt geen recht op een waarschuwing, dat zou wellicht nuttig zijn als je niet wist dat je fout zat. Maar je wist dat al 7 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell

Die agent heeft geen ergernis ervaren, die heeft een overtreding geconstateerd. Lijkt me volkomen terecht als daarop dan vervolgens gehandhaafd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft

Sinds ik ruim een jaar geleden, in de betreffende bocht naar recht bijna een kind heb aangereden die volledig uit het zicht, achter de op de stoep geparkeerde auto vandaan kwam, ga ik op dat tijdstip liever naar links dan naar rechts. Voor mijn veiligheid en die van anderen. Dat leek tot op vandaag voor niemand een probleem, maar kost me nu dus wel EUR 100,-.
De wetgever verwacht van jou als bestuurder dat je er vanuit gaat dat er op elk moment een kind kan oversteken. Juist bij foutgeparkeerde auto's moet je dus extra goed opletten en je snelheid aanpassen. Als jij denkt dat je voor de veiligheid moet spookrijden hoop ik dat je dit voor de rechter laat komen. Laat je weten wat de rechter ervan vindt? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Jij bent degene die tegen het verkeer inrijdt, daar waar anderen dit niet verwachten. Jij bent degene die dit blijkbaar al 7 jaar doet, zonder enig overleg met de wijkagent om andere gevaarlijke situaties te bespreken en te laten aanpakken. Ongeacht of de buren nu wel of niet geklaagd hebben, ongeacht of men je heeft opgewacht of niet, moet je gewoon hand in eigen boezem steken en realiseren dat recalcitrant gedrag zelden gaat leiden tot oplossingen. Onveilige situaties in de straat dien je te bespreken met de wijkagent en/of de gemeente. Nu sta je 10-0 achter om dat alsnog bespreekbaar te maken, omdat je nu een keer op heterdaad betrapt bent op rijgedrag die niet goed te praten is. En hoe jij je daar bij voelt, daar is maar 1 persoon debet aan. Degene in de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online

Als ze specifiek zijn gaan controleren is dat omdat het vaker is gebeurt of gemeld. Dat zal dan echt geen persoonlijke ergernis zijn.
Dat WOO verzoek kan en mag altijd, maar er wordt juist bewust voor gezorgd dat het niet naar iemand te herleiden is. Alle informatie die naar een persoon leidt zal dan ook weggestreept zijn. Je zult dus hoe dan ook niet weten of het vanwege een melding van die agent was.

Vandaar ook dat dit typisch zaken zijn waarvoor je de wijkagent hebt. Die kent de buurt en de omgeving en kan meedenken of de situatie veiliger gemaakt kan worden. Aan die boete ga je niets veranderen, aan de situatie misschien wel.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb een alternatief: parkeer 80 meter van je huis, heb je nergens last meer van. Als het even kan net voor de BMW dus, maar niet op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dragonhaertt schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Dat is een situationeel veiligheid inschatten om de wet te hanteren.
Exact. Ze schatten dus wel veiligheid in. We zijn het inmiddels eens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

migchiell schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Die agent heeft geen ergernis ervaren, die heeft een overtreding geconstateerd. Lijkt me volkomen terecht als daarop dan vervolgens gehandhaafd wordt.
Dan is dus de persoonlijke constatering van een overtreding door een politieagent de doorslaggevende factor, en niet de klachten vanuit de wijk. Dan bepaalt nog steeds de agent de inzet. Dat maakt dus bijzonder weinig uit.

Of is het normaal dat persoonlijk geconstateerde overtredingen van een agent tot verhoogde politieinzet leiden maar klachten vanuit de wijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RemcoDelft schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Onzin. Je hebt geen recht op een waarschuwing, dat zou wellicht nuttig zijn als je niet wist dat je fout zat. Maar je wist dat al 7 jaar.
Recht hebben op een waarschuwing is er zeker niet maar de vraag is vaak of je met communicatie in de wijk niet meer resultaat gaat hebben. Nu pak je een of twee mensen met een bekeuring in plaats van dat je de hele wijk aanspreekt op de overtreding en de ergernis die er door veroorzaakt wordt en dus de achterliggende reden uitlegt waarom er nu wel gecontroleerd wordt. Je kan dan zelfs aangeven open te staan voor een gesprek over de achterliggende redenen voor het spookrijden en hoe dat opgelost kan worden.

Hier gebeurde hetzelfde met parkeren aan het eind van een doodlopende straat. Het mag niet maar er is ruim 15 jaar lang niet op bekeurd. Nu gebeurt dat opeens uit het niets en heb je zes boze mensen terwijl je hetzelfde effect bereikt had met even wat briefjes in de deur stoppen.

Het nadeel is dat dit veel meer tijd kost en daar geen capaciteit voor is in veel gevallen maar de effectiviteit zal wel groter zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Recht hebben op een waarschuwing is er zeker niet maar de vraag is vaak of je met communicatie in de wijk niet meer resultaat gaat hebben. Nu pak je een of twee mensen met een bekeuring in plaats van dat je de hele wijk aanspreekt op de overtreding en de ergernis die er door veroorzaakt wordt en dus de achterliggende reden uitlegt waarom er nu wel gecontroleerd wordt. Je kan dan zelfs aangeven open te staan voor een gesprek over de achterliggende redenen voor het spookrijden en hoe dat opgelost kan worden.

Hier gebeurde hetzelfde met parkeren aan het eind van een doodlopende straat. Het mag niet maar er is ruim 15 jaar lang niet op bekeurd. Nu gebeurt dat opeens uit het niets en heb je zes boze mensen terwijl je hetzelfde effect bereikt had met even wat briefjes in de deur stoppen.
Ik zou willen dat de overheid strenger handhaaft. Juist die mensen die jarenlang bewust regels overtreden zonder enige consequentie en zoals je zegt vervolgens boos zijn als dat wel gebeurt, lijken niet te begrijpen waar de regels voor zijn.
Ik kom dagelijks meerdere spookrijders tegen, voornamelijk fietsers, en zonder boetes gaan ze dat echt niet veranderen want ze besparen zichzelf zo 30 seconden.
We hebben aan de ene kant veel te veel regels, en aan de andere kant veel te veel mensen die zich er niet aan houden. Ergens er tussenin zou wat mij betreft beter zijn: minder regels, en beter naleven.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 25-05-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:51
Ach ik begrijp TS wel, als de postNl de halve wehkamp staat uit te laden en de AH voor 200euro boodschappen naar 3 hoog bent en je kunt passeren via een korte eenrichtingsstraat in plaats van 5/10 minuten wachten, dan doet 95% van de automobilisten dat, inclusief ikzelf. Deelnemen aan het verkeer is niet strikt de borden volgen, maar zo efficient en veilig mogelijk van A naar B komen. En soms betekent dat tegen de verkeersregels ingaan. Maargoed dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak volledig bij de kit. Alleen die discussie ga je toch nooit winnen, want ze dekken elkaar toch allemaal. Dus ik zou de 100euro betalen en probeer ze de volgende keer een loer te draaien dan sta je weer gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 14:21

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Je hebt zelf heel veel invloed op de (verkeers-)veiligheid als je niet een bord negeert omdat het jou op dat moment even niet uitkomt. Dat die BMW in de weg staat of er postbezorger de weg blokkeert zijn losstaande feiten, en moet je dus ook als een losse zaak bij de wijkagent melden. Als je het nu als verweer gaat gebruiken dan kom je heel verongelijkt over, of je nou gelijk hebt of niet. Dat zie je nu ook al in dit topic gebeuren.

Dus over een paar weken gewoon bij de wijkagent vragen of ze de parkeerregels willen gaan handhaven, en eventueel bij de gemeente een aanvraag doen voor een RVV E02 aka niet-stilstaan-want-ik-wil-er-NU-door bord.

Meh!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
Boete en handhaving hadden zo te lezen al veel eerder plaats moeten vinden. Bij herhaaldelijk de fout in gaan zie je mensen zaken zichzelf toeeigenen ("ik rij regelmatig met drank op en maak nooit ongelukken, het is niet mijn schuld dat dat kind overstak zonder te kijken" of "mijn hond poept hier altijd en jij bent de eerste die me er op aanspreekt").

Ik kan me ook nodeloos ergeren aan dat gedrag. Mocht er een keer een busje staan, afijn, maar dit lijkt vrij structureel. Klagen heeft vaak geen zin evenals de betreffende persoon aanspreken. Ik geef je het voordeel van de twijfel, maar mijn ervaring is dat je meestal een snauw terug krijgt.

Overigens als ik je reactie lees zou ik helemaal niet het 'dialoog' met je aan willen gaan. Volgens mij is er ook geen sprake van een dialoog, maar wil je gewoon even haarfijn uitleggen dat jij het bij het rechte eind hebt en ze beter geen melding kunnen maken bij de wijkagent over jouw gedrag. Dit zou mijn reden zijn om het anoniem te melden (of helemaal niet, maar dan stem je toe).

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 25-05-2022 12:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Manmanman wat een walgelijk topic dit en helaas typerend voor de Nederlandse mentaliteit.

Enige vorm van zelfkritiek is TS vreemd.

Boete en wijze waarop zijn 100% terecht.
Ben zelf toezichthouder, 1 klacht of collegiaal signaal is voldoende om een handhavingstraject in te stellen. Sterker nog alleen een vermoeden kan al resulteren in het opzetten van een handhavingsproject.

Je kunt het wellicht wob-en, maar ik vraag me af wat je daar uit hoopt te halen anders dan je lokale overheid nodeloos op kosten jagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

Mania-92 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:11:
je kunt passeren via een korte eenrichtingsstraat in plaats van 5/10 minuten wachten, dan doet 95% van de automobilisten dat, inclusief ikzelf.
Laat even horen wanneer je dat in welke omgeving dit doet dan ga ik dan even ..... (zul zelf maar in :+ )
Met je 95% geef je volgens mij een niet realistisch cijfer weer, maar misschien kom ik de laatste tijd te weinig in "grote steden"
Deelnemen aan het verkeer is niet strikt de borden volgen, maar zo efficient en veilig mogelijk van A naar B komen. En soms betekent dat tegen de verkeersregels ingaan. Maargoed dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak volledig bij de kit. Alleen die discussie ga je toch nooit winnen, want ze dekken elkaar toch allemaal. Dus ik zou de 100euro betalen en probeer ze de volgende keer een loer te draaien dan sta je weer gelijk.
Ik wens je iemand toe die dit ook bij jou zou doen, kijk eens in de spiegel en vraag je eens af hoe je gedrag is t.o.v. van de samenleving (probeer ook eens de definitie van dat woord op te zoeken).
Veel succes in deze maatschappij waar jij onderdeel van bent, ik denk dat je gedrag een keer keihard in je gezicht terug komt. Niet huilen als dat gebeurd, maar gewoon opstaan en verder gaan.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RemcoDelft schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik zou willen dat de overheid strenger handhaaft. Juist die mensen die jarenlang bewust regels overtreden zonder enige consequentie en zoals je zegt vervolgens boos zijn als dat wel gebeurt, lijken niet te begrijpen waar de regels voor zijn.
Ik kom dagelijks meerdere spookrijders tegen, voornamelijk fietsers, en zonder boetes gaan ze dat echt niet veranderen want ze besparen zichzelf zo 30 seconden.
We hebben aan de ene kant veel te veel regels, en aan de andere kant veel te veel mensen die zich er niet aan houden. Ergens er tussenin zou wat mij betreft beter zijn: minder regels, en beter naleven.
De vraag is vooral of handhaving effect gaat hebben. Zou je direct automatisch een minuut later een SMS van de overheid hebben gekregen met een mooi bedrag er in dan denk je inderdaad wel twee keer na. Wordt je eens in de paar jaar gepakt dan zien mensen dat vooral als pech hebben.

En realistisch gezien, tenzij we met trackers en camera's gaan werken, zal de capaciteit om te handhaven altijd ontbreken. Dan is opvoeding en het gesprek aangaan wellicht een effectievere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
[...]

Dik gedrukte rijmt niet echt met onderstaande dik gedrukt. Daarnaast breng nu je nu als feit dat die wijkagent 'jou' moet hebben, terwijl dat m.i. hoogstens een vermoeden kan zijn. Waarbij het ook nog eens mogelijk is dat het niet eens specifiek om jou gaat, hij kan ook gewoon simpelweg melding gemaakt van het feit dat iemand daar de verkeersregels negeerde. Ik zou er niet direct vanuit gaan dat dit iets persoonlijks is, en er dus ook niet iets persoonlijks van maken.
Dat die agent niet naar je luistert snap ik ook wel, die heeft alle smoesjes waarschijnlijk wel 100x gehoord. Als ik agent was zou ik daar denk ik ook niet gevoelig voor zijn. Ander voorbeeld, ik heb een aantal jaar bij een uitgaansgelegenheid geregeld 'aan de deur gestaan', de verhalen die ik daar wel niet gehoord heb waarom ik mensen <18 / te dronken / e.d. toch wel niet binnen moest laten. Echt ieder smoesje wordt gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 22:16
Een WOO-verzoek indienen omdat je een boete krijgt omdat je willens en wetens tegen het verkeer in rijdt. Drie keer raden waarom er zo weinig blauw op straat is: de politie is veel te veel bezig met zinloze administratieve flauwekul, allemaal op kosten van de belastingbetaler natuurlijk. Betaal gewoon die boete. En als het je werkelijk gaat om de veiligheid in de wijk, schrijf je een brief naar de gemeenteraad of de lokale pers in plaats van een zinloos WOO-verzoek te doen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

eL_Jay schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:20:
Manmanman wat een walgelijk topic dit en helaas typerend voor de Nederlandse mentaliteit.
Nou nou laten we niet overdrijven. Er zijn mensen die structureel de wet overtreden, klagen over de politie/handhaving en het als een "overheid versus de burger" situatie zien. Echter is dat volgens mij bij lange na niet de meerderheid in Nederland, enkel een vocale minderheid.

Kijk naar de afgelopen lockdown en de mondkapjes, het gros van de bevolking hield zich er keurig aan. Kijk naar parkeren, door rood rijden, snelheid aanhouden, zwerfafval, dierenrechten, hondenpoep,... het gros van de mensen probeert zich er echt keurig aan te houden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
Deelnemen aan het verkeer is niet strikt de borden volgen, maar zo efficient en veilig mogelijk van A naar B komen. En soms betekent dat tegen de verkeersregels ingaan. Maargoed dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak volledig bij de kit. Alleen die discussie ga je toch nooit winnen, want ze dekken elkaar toch allemaal. Dus ik zou de 100euro betalen en probeer ze de volgende keer een loer te draaien dan sta je weer gelijk.
Deze regels verzin je gewoon ter plekke 8)7? Hoezo is zo efficient en veilig van A naar B het primaire doel van deelnemen verkeer? Het is juist andersom; door het volgens van de regels en borden kan iedereen veilig van A naar B komen.

Dat jij uiteindelijk op punt B komt of dat je het efficient doet, interesseert mij als mede-weggebruiker verrassend weinig. Dat je het veilig doet wel, maar dan vooral de veiligheid van anderen. Dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak bij de mensen die hun eigen belang hoger plaatsen dan van anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 25-05-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Ik vind het wel grappig dat je het idee hebt dat ze speciaal voor jou alleen een team op pad sturen om jou specifiek te kunnen betrappen…
Als er meerdere klachten zijn, kun je er gerust vanuit gaan dat je niet de enige bent die dit doet.

aan de andere kant: het feit dat je paranoïde bent wil natuurlijk niet zeggen dat ze je niet achterna zitten… ;) <= geintje hoor!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ach ik begrijp TS wel, als de postNl de halve wehkamp staat uit te laden en de AH voor 200euro boodschappen naar 3 hoog bent en je kunt passeren via een korte eenrichtingsstraat in plaats van 5/10 minuten wachten, dan doet 95% van de automobilisten dat, inclusief ikzelf. Deelnemen aan het verkeer is niet strikt de borden volgen, maar zo efficient en veilig mogelijk van A naar B komen. En soms betekent dat tegen de verkeersregels ingaan. Maargoed dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak volledig bij de kit. Alleen die discussie ga je toch nooit winnen, want ze dekken elkaar toch allemaal. Dus ik zou de 100euro betalen en probeer ze de volgende keer een loer te draaien dan sta je weer gelijk.
Het eerste deel van je post kan (volgens mij) iedereen zich wel in vinden en veel mensen zijn wel eens schuldig aan zo'n momentje.. Maar als je dan 'gepakt wordt' moet je ook niet zeuren en gewoon die boete accepteren.. Als hij echt iets wilde veranderen in de straat (wat nog steeds kan) had hij al jaren de mogelijkheid om dit in gang te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:38
Je bent vast niet de enige geweest die denkt dat hij dat wel kan maken. Ik zag hier pas ook in de krant dat ze al een paar weken aan het controleren zijn op snelheid op een weg waar iedereen te hard rijd. Schijnt gewaarschuwd te zijn, ik heb het niet gezien. So be it als ik gepakt word, hoop alleen niet dat ik meerdere keren gepakt ben.

Verder lijkt het me beter werk te maken van die BMW situatie in plaats van zo'n verzoek in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:51
ollie1965 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:23:
Laat even horen wanneer je dat in welke omgeving dit doet dan ga ik dan even ..... (zul zelf maar in :+ )
Met je 95% geef je volgens mij een niet realistisch cijfer weer, maar misschien kom ik de laatste tijd te weinig in "grote steden"
Ik woon juist in een klein dorpje.. Waar zeker minder dan 5% zich strikt aan de verkeersregels houdt, maar er is nooit gezeik zolang iemand dat maar op een veilige manier doet.
ollie1965 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:23:
Ik wens je iemand toe die dit ook bij jou zou doen, kijk eens in de spiegel en vraag je eens af hoe je gedrag is t.o.v. van de samenleving (probeer ook eens de definitie van dat woord op te zoeken).
Veel succes in deze maatschappij waar jij onderdeel van bent, ik denk dat je gedrag een keer keihard in je gezicht terug komt. Niet huilen als dat gebeurd, maar gewoon opstaan en verder gaan.
De maatschappij is er bij gebaat als iedereen zo veilig mogelijk aan het verkeer deelneemt. Vaak zal dat zijn door de verkeersregels te volgen, en soms niet. Volgens mij draai je het nu om en gaat de maatschappij kapot aan de regels zijn regels mentaliteit (zie ook de toeslagenaffaire wat voor ellende dat oplevert), in plaats van gewoon situaties individueel beoordelen.
Ypuh schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Deze regels verzin je gewoon ter plekke 8)7? Hoezo is zo efficient en veilig van A naar B het primaire doel van deelnemen verkeer? Het is juist andersom; door het volgens van de regels en borden kan iedereen veilig van A naar B komen.

Dat jij uiteindelijk op punt B komt of dat je het efficient doet, interesseert mij als mede-weggebruiker verrassend weinig. Dat je het veilig doet wel, maar dan vooral de veiligheid van anderen. Dat relativeringsvermogen ontbreekt vaak bij de mensen die hun eigen belang hoger plaatsen dan van anderen.
Verkeersregels zijn een middel om een doel te bereiken. Wat jij nu doet is het middel heilig stellen, terwijl ik het doel heilig stel en daarvoor soms van de middelen afwijk. Soms staat het middel ook haaks op het doel. Maargoed dat is meer een diepe discussie over hoe men in het leven staat.

Maargoed hele andere discussie, ik begrijp TS in ieder geval, maar denk ook dat het verspilde moeite is verder.

[ Voor 24% gewijzigd door Mania-92 op 25-05-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Nou nou laten we niet overdrijven. Er zijn mensen die structureel de wet overtreden, klagen over de politie/handhaving en het als een "overheid versus de burger" situatie zien. Echter is dat volgens mij bij lange na niet de meerderheid in Nederland, enkel een vocale minderheid.

Kijk naar de afgelopen lockdown en de mondkapjes, het gros van de bevolking hield zich er keurig aan. Kijk naar parkeren, door rood rijden, snelheid aanhouden, zwerfafval, dierenrechten, hondenpoep,... het gros van de mensen probeert zich er echt keurig aan te houden.
Echter is daar hier geen sprake van. De TS is hier al 7 jaar mee bezig, dus is er sprake van structureel gedrag. Dan wordt ie door een agent die in de straat woont "betrapt", maar krijgt geen boete, terwijl dit alsnog had gekund. Daar wordt ie dus al gematst. Dan gaat ie in dezelfde week weer in de fout en wordt dan door anderen agenten op heterdaad betrapt. Volledig terecht en had zijn 2de boete al kunnen zijn. En dan wil de TS ook nog eens via WOO of WOB proberen te achterhalen of iemand in de buurt hem "erbij genaaid" heeft. Hoezo kansloos? 8)7

Als er andere veiligheidsproblemen in de wijk zijn aangaande verkeer, dan hoort TS daar melding van te maken bij de wijkagent en/of de gemeente, niet door structureel dan maar tegen het verkeer in te rijden. 2 wrongs don't make a right.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:04
Zelf doe ik ook al jaren wat TS doet. Als ik in mijn straat geparkeerd sta, rijd ik ook altijd een stukje tegen het verkeer in om weg te komen, al is dat maar 5 tot 50 meter afhankelijk van de parkeerplek. Overigens doet echt iedereen dat hier omdat het overduidelijk zowel de snellere als veiligere optie is. Er zal dan ook niet snel over geklaagd worden, behalve misschien heel af en toe een boze blik vanuit een bezorgbusje.

Maar mocht het toch een keer tot een boete komen, tja dan is het gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:14
Waarom heb je in 7 jaar tijd geen klacht ingediend van de situatie waarbij je de wijk niet uit kan doordat er iemand staat te laden/lossen?

Nu probeer je er onderuit te komen van een overtreding die je zelf bent begaan.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38
Nu wil ik dus achterhalen of zijn opmerking bij de politie ervoor gezorgd heeft dat ze mij stonden op te wachten, 2 man sterk.
Dat lijkt mij zeer aannemelijk, dat is zijn werk. Dus wat is je punt, of anders gezegd, wat wil je met die info?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.