Feedback op nieuwsbericht moderniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Iedereen komt ze tegen: Reacties op nieuwsberichten die over type- of grammaticafouten gaan. Tegenwoordig zie je vaak een modbreak waarin op de Feedback-knop wordt gewezen.

Maar soms wil je gewoon even zeggen: Joh, auteur, je bent een woord vergeten in "I accidentally the whole thing."

Maar dan wordt je gevraagd even de volgende taken uit te voeren en vooral op een mobiele telefoon is dat echt supervervelend:
  1. Kopiëer de titel van het nieuwsbericht;
  2. Middel-klik op Feedback voor nieuwe tab;
  3. Middel-klik op Auteur voor nieuwe tab;
  4. Ga naar Feedback-tab;
  5. Zoek of iemand anders al een Feedback-topic heeft gemaakt;
  6. Klik "Nieuw topic";
  7. Plak de titel;
  8. Schakel terug naar het nieuwsbericht;
  9. Kopiëer de URL
  10. Schakel terug naar de Feedback-tab;
  11. Plak de URL;
  12. Schakel naar de Auteur-tab;
  13. Kopiëer de "username";
  14. Schakel terug naar de Feedback-tab;
  15. Plak en mention de username;
  16. Schrijf de feedback;
  17. Submit! 🥱
Maar als er één ding is wat Tweakers goed kan, dan is het dingen automatiseren! 💪

💡 Dus klik op Feedback -> Bam! De link opent meteen een topic met al dat monnikenwerk geautomatiseerd, en als er al een topic is, dan kom je meteen in dat topic, en zie je ook direct dat iemand anders de fout al heeft gemeld!

Op deze manier krijg je meer feedback, minder duplicates, en op den duur minder feedback in de reacties die daar niet voor bedoeld zijn. d:)b

Ik weet zeker dat het netjes dan wel hacky geïmplementeerd kan worden. Een hacky oplossing is bijvoorbeeld om het nieuwsitem ID geautomatiseerd in de titel te plaatsen, e.g. [198765] Belgisch bedrijf maakt app waardoor de feedback-knop intern kan zoeken als jullie liever geen velden aan de database toevoegen, want een hacky oplossing is pragmatisch gezien 17/3=5 keer beter dan hoe het nu gaat.

In 2019 en 2020 besloten jullie hier niks aan te doen, maar ondertussen is het gebruik van de mobiele telefoon gestegen van 35% naar 65%*, en ik insinueerde het al enigszins in het begin: Men wordt zo wel een beetje ontmoedigd om feedback te geven.

*) Ik kan geen statistiek vinden over de bezoekers van Tweakers, dus ik heb de percentages van wat ik in mijn eigen projecten zie gegeven. Ik nodig iemand die deze gegevens van Tweakers heeft en mag delen uit om de percentages voor januari 2019, 2020 en 2022 hieronder te melden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 17-05-2022 01:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik sluit mij hier volledig bij aan.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:05

DaFeliX

Tnet Devver

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Dit topic is gesloten.