Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-07-2022
👍ben al opzoek naar installateur van Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Wat bedoelen ze om een andere fase te hangen?
In de zekering kast op een andere zekering?deze hangt nu op de 300ma
Of wat bedoelen ze ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

redwing schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:52:
Je zult toch echt het probleem in het grote spanningsverlies tussen meterkast en omvormer moeten zoeken.
^ dat. Dus nameten om een foute meting van de omvormer uit te sluiten.
Klusje van vijf minuten voor iemand die weet wat hij doet.
Hier heb ik trouwens over een afstand van ruim 30meter met 2.5mm2 en een 3-fase opstelling
Dat is valsspelen ;) Driefase heeft over 0.75mm² nog minder verlies/spanningsverhoging dan 1fase over 4mm².

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:12

Proton_

Team Welles

PAUL50 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:07:
Wat bedoelen ze om een andere fase te hangen?
In de zekering kast op een andere zekering?deze hangt nu op de 300ma
Of wat bedoelen ze ermee?
Je hebt drie hoofdzekeringen. De aardlek/zekering van de PV wordt op een andere hoofdzekering gezet, namelijk degene waar de laagste spanning te meten is.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Er zijn 2 zekeringen 1 staat rem op geschreven en 1 zonnepanelen die zijn dan op de 300ma aangesloten.
Dus moet de gene die van de 300ma afkoppelen en op bv de 30ma hangen als daar de spanning lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-06 20:07
Proton_ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:11:
[...]

^ dat. Dus nameten om een foute meting van de omvormer uit te sluiten.
Klusje van vijf minuten voor iemand die weet wat hij doet.

[...]

Dat is valsspelen ;) Driefase heeft over 0.75mm² nog minder verlies/spanningsverhoging dan 1fase over 4mm².
Daarom zet ik het er ook bij :) Gezien het om 30m gaat is het alsnog aardig vergelijkbaar wat spanningsverlies betreft. Punt blijft daarmee dat het genoemde systeem met het vermogen dat er overheen gaat zou moeten zorgen voor een spanningsverlies vergelijkbaar of lager met wat ik heb. En dus niet richting de 10V zou moeten gaan. Iets zit er dus gewoon niet goed.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 08:38
PAUL50 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:36:
Er zijn 2 zekeringen 1 staat rem op geschreven en 1 zonnepanelen die zijn dan op de 300ma aangesloten.
Dus moet de gene die van de 300ma afkoppelen en op bv de 30ma hangen als daar de spanning lager is?
Nee, als je 3fasig net hebt werk je tussen 2 fasen, en heb je dus 3 opties (L1-L2, L2-L3 en L3-L1). Met een eenfasige omvormer, is het interessant om de 3 spanningen te meten, en eventueel je omvormer te zetten op de 2 fasen die de laagste spanning geven (dus waar het minste buren zonnepanelen op hebben zitten). Als iedereen dat doet, zijn de spanningen mooi gelijk en is de netbeheerder ook tevreden; maar vaak zit er wel wat verschil op.

(Je moet dus niet aan de zekeringen gaan prutsen, zeker als je niet weet wat je doet. Een willekeurige electricien zou je perfect moeten helpen, als je vraagt "kan je de eenfasige omvormer op de fasen met laagste spanning zetten" en het antwoord is "ah, je hebt 3fasig net?"; dan is ie mee. Krijg je een schaapachtige blik, dan kan je beter verder zoeken. En normaal zal die terwijl ie bezig is even alle schroeven aanspannen, om daar ook slechte contacten te vermijden (een hele goeie checkt even met de IR camera of niets warm wordt).).

Die REM is om te vermijden dat er teveel stroom door de 30mA aardlek komt (35A van net en 20A van zonnepanelen, is meer dan 40A wat de normale aardlek aankan).

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 18-05-2022 10:15 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:04
naftebakje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Nee, als je 3fasig net hebt werk je tussen 2 fasen, en heb je dus 3 opties (L1-L2, L2-L3 en L3-L1). Met een eenfasige omvormer, is het interessant om de 3 spanningen te meten, en eventueel je omvormer te zetten op de 2 fasen die de laagste spanning geven (dus waar het minste buren zonnepanelen op hebben zitten). Als iedereen dat doet, zijn de spanningen mooi gelijk en is de netbeheerder ook tevreden; maar vaak zit er wel wat verschil op.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bedoel je hier echt te zeggen dat je een 1-fase omvormer moet aansluiten op twee verschillende fasen?
Dat is dus echt niet de bedoeling. Een 1-fase omvormer verwacht ~230 V tussen de klemmen, niet 400 V. Als je hem tussen 2 fasen aansluit geeft hij een foutmelding in het gunstigste geval en een rookwolk of erger in het minst gunstige geval.

Je moet hem dus aansluiten tussen 1 fase en nul.

De enige uitzondering die ik me kan bedenken is voor het geval er nog een antiek net ligt met 133 V tussen nul en aarde en dan 230 V tussen de fasen. Maar dat is onderhand een zeldzaamheid, als het nog voorkomt in Nederland.
Geen idee hoe het in België zit, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar nog veel voorkomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ik dit topic zo even doorlees, moet @PAUL50 zelf helemaal niets doen, maar een elektricien zoeken die hem verder helpt.

We weten namelijk niet of hij 1 of 3 fases binnenkrijgt
in Belgie bestaan er ook nog rare hoekjes met rare stroom

Hier krijg je toch, over het algemeen, "nederlands" advies.

@PAUL50 kan je anders eens foto's maken van je opstelling / accu / meterkast / meters ?
Logging / instellingen in de omvormer?

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 18-05-2022 11:10 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Out.of.Control schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bedoel je hier echt te zeggen dat je een 1-fase omvormer moet aansluiten op twee verschillende fasen?
Dat is dus echt niet de bedoeling. Een 1-fase omvormer verwacht ~230 V tussen de klemmen, niet 400 V. Als je hem tussen 2 fasen aansluit geeft hij een foutmelding in het gunstigste geval en een rookwolk of erger in het minst gunstige geval.

Je moet hem dus aansluiten tussen 1 fase en nul.

De enige uitzondering die ik me kan bedenken is voor het geval er nog een antiek net ligt met 133 V tussen nul en aarde en dan 230 V tussen de fasen. Maar dat is onderhand een zeldzaamheid, als het nog voorkomt in Nederland.
Geen idee hoe het in België zit, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar nog veel voorkomt.
In België is het ook niet gebruikelijk, maar komt het wel vaker voor.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PAUL50 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:36:
Gezien je vragen moet jij eerst een electricien zoeken die doormeet wat er aan de hand is. Er zit simpelweg iets mis in je systeem en verschuiven naar andere fases gaat dat niet oplossen. Sowieso is dat niet iets dat je zelf moet doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 08:37
matthys70 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:30:
Hmmmm .... misschien een beetje off-topic, maar zou de te hoge spanning veroorzaakt worden door zonnepanelen? Lees net dit stukje in de krant:

Zeker 75.000 huishoudens met zonnepanelen op het dak kunnen regelmatig hun opgewekte zonnestroom niet terugleveren. Er is dan zó veel zonnestroom in de wijk dat de netspanning te hoog oploopt en het veiligheidssysteem de zonnepanelen uitschakelt.
Dit is precies waar het topic over gaat...
Doordat teveel huishoudens stroom opwekken middels zonnepanelen gaat de spanning op het net omhoog.
Daardoor schakelen de omvormers uit als beveiliging.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naftebakje
Ach, ik woon idd in BE en zit op zo'n net met 230V tussen de fasen; even vergeten dat ik de uitzondering ben :X

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

naftebakje schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:11:
Ach, ik woon idd in BE en zit op zo'n net met 230V tussen de fasen; even vergeten dat ik de uitzondering ben :X
Dat bedoelde ik met raar hoekje ;)
heb je dan ook een 0 en kan je 127V maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyvt91wGgzuQVX5d6iU4M76Hmxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWhGDGW4IcnM3hW0sQqqbkqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmxj9yoR83jwMvS31YwZW-J_Qgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkDExQnRvTvyIJ82c2cdrboO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDEGi1KODIv5mPu3XxjJN1tIJWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8tejbn1SKeiDpun1dLRknnn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuDEgjCI1BC7tcKs2bvgJP5vvyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kik4vxGk36AR9gpGXb7wwDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSlV9lV76AVNpXYUg412fiDOPio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmteR2mZCKp0Cc67W7K3JIjV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Is 1fase en woon in BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Nee ik doe zelf niets...🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Vandaag gezien via digitale meter dat er 247v binnen kwam en omvormer 250v had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06 14:15
Even voor mijn begrip. In welke range zou mijn omvormer die max 3200 watt levert het voltage kunnen verhogen op 1 fase.

Ik zie dat de fase waarop mijn installatie aangesloten is hoger ligt dan de andere fases maar ik vraag me af wanneer ik de fases omwissel ik het probleem niet gewoon verplaats van de ene fase naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

PAUL50 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:40:
Vandaag gezien via digitale meter dat er 247v binnen kwam en omvormer 250v had
Hoeveel afstand zit er tussen omvormer en de meter?
Wordt het ergens warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Dacht 3m maar tis 5m...
Omvormer en de stroom kabel aan omvormer is warm...rest nog niet gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
De meter zit ook in een andere ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
teacher schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:21:
[...]Dat bedoelde ik met raar hoekje ;)
heb je dan ook een 0 en kan je 127V maken? :+
Nee, dat dan weer niet. Heb 2 fasen; maar in de meterkast komen de 3 fasen toe zonder nulleider. Ooit schakelen ze vast nog over hoor; mss samen met riolering, dat is er ook nog niet (zo in de sloot 8)7 ).
mathijshooi schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:15:
Even voor mijn begrip. In welke range zou mijn omvormer die max 3200 watt levert het voltage kunnen verhogen op 1 fase.

Ik zie dat de fase waarop mijn installatie aangesloten is hoger ligt dan de andere fases maar ik vraag me af wanneer ik de fases omwissel ik het probleem niet gewoon verplaats van de ene fase naar de andere.
Normaal gaat het probleem niet mee, daarvoor moet je veel meer energie het net opsteken dan je op een normaal dak kan opwekken. En het voltage zal normaal enkel veranderen in het stuk tussen je meterkast en je omvormer, rest is dik uitgevoerd dus nauwelijks spanningsval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Hoi allen,

Vandaag hebben ze zekeringen en ac kabel uitgemeten en deze gaf mooi 234v aan terwijl de omvormer 240v aan geeft...
Ben benieuwd wat growatt hier gaat op antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Nu is er nog een probleem bij gekomen dat de batterij niet meer lager dan 20% ontlaad sinds 1week.
Heb ik ook aangehaald bij growatt...
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:57:
Hoi allen,

Vandaag hebben ze zekeringen en ac kabel uitgemeten en deze gaf mooi 234v aan terwijl de omvormer 240v aan geeft...
Ben benieuwd wat growatt hier gaat op antwoorden
Maar hebben ze dit nu bij de omvormer gemeten of bij de meter? Ik zou van zo'n meting nl. verwachten dat ze zowel met een spanning bij de meter als net voor de omvormer komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Bij alles is er gemeten,zekering,ac kabel enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 08-06 09:08
Het is normaal dat er X volt spanningsverschil is tussen omvormer en meterkast.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

PAUL50 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:56:
Dacht 3m maar tis 5m...
Omvormer en de stroom kabel aan omvormer is warm...rest nog niet gekeken
Dat de omvormer warm is dat is niet vreemd. Dat de kabel warm is is wel vreemd.
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:21:
Je geeft geen antwoord op de vraag. Waar op de kabel is gemeten. Als dat in de meterkast is en hij geeft 234v aan en de omvormer geeft 240 aan dan verklaart dat gelijk waarom de kabel warm is

[ Voor 16% gewijzigd door Janoz op 30-05-2022 13:47 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:33

Septillion

Alles uitgemeten maar je geeft maar één spanning... Maar 234V bij aansluiting en 240V op de omvormer is maar 6V drop. Dat zou bij 2,5qmm kabel ergens tussen de 20m en 25m kabel betekenen. En bij 4kW zal 2,5qmm wel merkbaar warmer worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Kabbel is maar 5m lang en dikte 4cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:02:
Kabbel is maar 5m lang en dikte 4cm
wow, dat is echt een gruwelijk dikke kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bbexbdb3Fd0zb0GugYCrl7d31b8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc4GKykvrgM9HYU6ed9LGa0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Wat staat er op de grijze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:21:
Dus wat is dan het voltage dat gemeten is bij je meter en wat is er gemeten bij de omvormer zelf? Want allebei 234V kan niet, zelfs met 4m goede draad zou daar een V verschil in moeten zitten. En als je 6V kwijt raakt over 5m kabel gaat er binnenkort iets affikken.

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 30-05-2022 15:21 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
CEBE 579 LTC XVB 0.6
Rest kan ik nie lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAUL50
@redwing...daar heb ik ook bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:28:
@redwing...daar heb ik ook bang voor.
Daarom dat de spanningen nodig zijn van zowel bij de meter als bij de omvormer. Daarmee kun je al heel snel zeggen of en waar het probleem zit :) Ik zou dus meer spanningen verwachten dan alleen die 234V. Want dat je omvormer 240V aangeeft is leuk, maar dat kan ook een meetfout bij de omvormer zijn. Oftewel als de spanning bij de omvormer gemeten 240V is moeten die kabels heel rap worden nagekeken. Is die spanning b.v. 235V dan moet je omvormer juist worden nagekeken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PAUL50
Spanning voor omvormer is 231v terwijl omvormer 243v geeft.
Foto van gemaakt en naar growatt gestuurd.
Voor hun is het nu duidelijk en ze gaan verder kijken.
Ook dat de batterij niet meer minder dan 20% ontlaad sinds 1week moet het probleem bij de omvormer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas00
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 12:53
Ik heb een vraag. Wordt er door de omvormer ook naar de spanning tussen de fase gekeken en zonodig afgeschakeld. Ik heb 2 omvormers van SMA 6KW 3 fase. 1 daarvan valt bij veel zon steeds eind van de middag uit. Melding in de logging "zelfdiagnose" dit start ie dan soms wel 8x om dan vervolgens in storing te gaan zonder speciefike code.
Heb de leverancier gebeld en die is geweest en die heeft het over te hoge spanning.
Ik geloof daar niets van omdat de omvormer dan de foutcode daarvoor zou moeten geven en wij de spanning monitoren en deze vlak voor de uitval niet boven de 244V komt per fase en tussen de fases 421V.
Ik weet niet wat de maximale spanning tussen de fases mag zijn.
In denk aan een fout in de omvormer. Ook omdat omvormer nr2 niet uitvalt. ( en maar 1 a 2 volt lager zit in de waardes)
Omvormer nr 2 ( zuid gericht) zit weliswaar op een langere 4mm2 kabel en produceert juist in de ochtend tot 14u veel waarna nr1 (west gericht) dit "overneemt".
Omvormer 1 heeft 20 panelen 340Wp, Omvormer 2 heeft 21 panelen 360Wp. Er is bewust overgedimensioneerd om een betere overall productie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
PAUL50 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:39:
Spanning voor omvormer is 231v terwijl omvormer 243v geeft.
Foto van gemaakt en naar growatt gestuurd.
Voor hun is het nu duidelijk en ze gaan verder kijken.
Ook dat de batterij niet meer minder dan 20% ontlaad sinds 1week moet het probleem bij de omvormer liggen.
Mooi, ben benieuwd wat er uit komt.

Let er met die batterij wel op dat het ook een niet gerelateerd probleem kan zijn. Dus even goed in de gaten houden dat dat probleem ook serieus wordt opgepakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine201
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo allen
Ik heb problemen met een 3 fase omvormer ( 8 KW) die steeds uitschakelt door een te hoge netspanning tussen 13.00 en 17.00 uur op zonnige dagen
Ik heb uitgevonden dat er 1 fase is die 3-4 volt hoger is dan de rest, als ik op die fase een kacheltje van 500 watt aansluit dan slaat m’n omvormer niet af
Mijn omvormer is al wat ouder en slaat af bij 250 volt en dit is volgens de installateur niet aan te passen naar 253 volt
Bestaat er een schakelaar die aangaat bij bijvoorbeeld 248 volt om het kacheltje aan te zetten en bijvoorbeeld bij 244 volt weer uit te schakelen en ik zo dus voorkom dat m’n omvormer steeds uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Misschien te programmeren in een Shelly PM, die meet de netspanning dus zou moeten kunnen werken.
Heb je geen boiler voor warm water, die je hiervoor kan gebruiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom_hz
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 23:23
Ik had ook last van regelmatig tijdelijk uitschakelen van mijn omvormer overdag door te hoge spanning. Ik heb hem door een electricien op een andere fase laten zetten. Dat hielp iets maar het gebeurde toch nog steeds, met name op zondag. Ik vermoed doordat in de wijk dan minder stroom wordt verbruikt.

Ik heb de netbeheerder ingelicht en zij meldden dat er mogelijk wel iets aan te doen was. Ze hebben gemeten en waren het met me eens dat de basisspanning, dus als de zon niet schijnt, al hoog was. Mijn omvormer gaf dan 230-235V aan.
Een paar weken later hebben ze een aanpassing gedaan (ik denk in een wijkkast) en daardoor is de spanning ruim 5V lager geworden. Ik heb sindsdien, 5 dagen geleden, geen storingen meer gehad.

• R19i80k
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2023
@PAUL50 Is wel wat laat, maar misschien is dit iets voor je, heb er verder geen ervaring mee.

knip, dit soort elektrische kwakzalverij gaan we niet eens aanprijzen

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 27-09-2023 11:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.