Anoniem: 454358 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:59:
[...]
Ik heb ook een paar van die vrienden.
Ik heb alleen btc, mij kan dus niets gebeuren, ok, soms wat hoger of lager, maar uiteindelijk gaat het alleen omhoog.
Uiteindelijk nis dat gevoel toch alleen gebaseerd omdat btc de eerste was? Ik hoop het voor je, maar ik denk dat er binnenkort (1-3) jaar een vervanger komt die in alles beter is. En het zou me niet verbazen als die van een bekende grote multinational is.
"dat gevoel", daarmee doe je het al af als onzin, wat erg jammer is. Er zijn talloze redenen waarom nou precies Bitcoin degene is die de kar trekt, die veel verder gaan dan 'want het is de eerste'. Er zijn inmiddels letterlijk duizenden coins die helemaal niet zoveel korter bestaan, en (dit is de crux) afhankelijk van wat jij als 'beter' kwalificeert, ook meerdere malen beter zijn.
En toch praat iedereen over Bitcoin.
En toch, zijn er al zo'n 3 halvings, zelfs tijdens een bear, nog altijd mensen die denken dat het 'this time different' is.
Als 'ie van een grote multinational zou zijn, is het in ieder geval volledig onmogelijk om 'beter' te worden.
In essentie is het goed om je eerst af te vragen wat cryptocurrencies eigenlijk zijn, en welk doel ze dienen, denk ik
Vermoed dat je nu niet veel verder komt als 'magische internetmunten waar iedereen rijk van gaat worden'. Als dat het is: ja, er zal ongetwijfeld een tech startup of multinational komen die een piramidespel nog verder kan opblazen waar een beperkt aantal mensen stinkend rijk van gaan worden.
Da's echter niet waar crypto naar mijn mening om draait.
[
Voor 12% gewijzigd door
Richh op 16-05-2022 01:09
]