Tweakers stopt met thirdpartytracking en cookiemuur Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 19.520 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

crisp schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Je gaat hier volgens mij uit van kwade opzet, daar wil ik toch echt met klem afstand van nemen...
Geenszins, wees gerust :)
Maar je bewijst hier impliciet wel mijn punt ;)
Ook ik doe een educated guess hier door te zeggen dat "Vermoedelijk ook ingeven door de gedachte "hoe groot is die kans versus wat levert het op".
Die educated doe ik namelijk op basis van mijn eigen ervaring mbt het er in de commerciële data wereld aan toe gaat.
Het is een aanname (het antwoord op de vraag of iets mag) die niet gecheckt is. Dus je weet niet of je goed of fout zit als je checkt op blockers, maar acteert vervolgens wel alsof je goed zit. Waarna je vervolgens op basis van de uitkomst van die check verder te acteert door te vragen of je conclusie die je getrokken hebt uit de check, correct is. En daar zit volgens mij de hele onderliggende aanleiding van dit topic :)

TL;DR: je acteert en verlangt actie (pop-up) op basis van een conclusie (er is mogelijk een blocker) die je trekt op basis van een educated guess (we zien x y en z dus de kans op een blocker is groot)
Voor die educated guess geldt dat die gedaan wordt op basis van input, waarvan je niet zeker weet (aanname legaal is ja, niet gecheckt) dat je die input überhaupt zonder vooraf akkoord mag ophalen bij de gebruiker.

Daarnaast heb je te maken met een gebruikersgroep die iets meer van het volgen van gebruikers snapt dan de doorsnee internetter en daardoor bij voorbaat al vraagtekens van meerdere aard zet bij je actie (de pop-up). En kritisch genoeg is om te zeggen dat het zou sieren als vooraf het huiswerk beter gedaan werd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Geenszins, wees gerust :)
Maar je bewijst hier impliciet wel mijn punt ;)

[...]
Laat ik dan dit erover zeggen: bij mij is in ieder geval nooit de gedachte opgekomen dat dit misschien wel niet zo zou mogen. Ik heb wel intern aangegeven dat we dit soort data niet zelf moeten relateren aan gebruikers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ireyon
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ireyon

Zelf klevend memo stickertje

RobIII schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:51:

8)7 Dit vergelijk slaat als een tang op een varken. Je maakt hier gebruik van een gratis(!) dienst die wél geld kost. Servers moeten draaien, personeel moet werken, you-name-it. Jij kunt daar gratis gebruik van maken in ruil voor een ad zo-nu-en-dan. Tweakers hanteert ook nog eens een behoorlijk terughoudend advertentiebeleid vergeleken met de rest van de markt. En dan kom jij met je adblocker. Dan is het toch niet heel gek dat Tweakers je probeert te overtuigen om die -hier- uit te schakelen; zéker na alle inspanning die is gedaan om alles trackingvrij en privacyvriendelijk te maken? Ik zie echt, écht in de verste verte niet hoe dat ook maar iets met je nee/nee sticker te maken heeft.
De nee/nee referentie is behoorlijk duidelijk lijkt mij. Nee ik wil geen reclame en nee ongeadresseerd drukwerk mag ook bij de drukker blijven liggen. Vertaald naar digitaal: nee, digitale reclame en elke vorm van tracking blijft buiten mijn netwerk.

Natuurlijk is dat tegen het zere been want je mist inkomen door mij. Maar dat filantropische geneuzel over server hosting en dergelijke, die kaart trekken is ook erg makkelijk. Ieder zijn heug en meug dan maar. Een goeie regex filter en die bedelberichten zijn ook weg.

Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:17
@Ireyon Al heb je een Nee/Nee sticker, het magazine/de krant waar je lid van bent bevat evengoed advertenties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Als je een account hebt dan ben je sowieso akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van onze site, inclusief 4.2. xii ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

crisp schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 00:13:
Als je een account hebt dan ben je sowieso akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van onze site, inclusief 4.2. xii ;)
Je adviseert impleciet dus eigenlijk om géén abo aan te gaan? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:17
@Will_M Account:
het gratis lidmaatschap op grond waarvan het Lid toegang krijgt tot de interactieve onderdelen van de Website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:37

Kheos

FP ProMod
Ireyon schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:54:
[...]

De nee/nee referentie is behoorlijk duidelijk lijkt mij. Nee ik wil geen reclame en nee ongeadresseerd drukwerk mag ook bij de drukker blijven liggen. Vertaald naar digitaal: nee, digitale reclame en elke vorm van tracking blijft buiten mijn netwerk.

Natuurlijk is dat tegen het zere been want je mist inkomen door mij. Maar dat filantropische geneuzel over server hosting en dergelijke, die kaart trekken is ook erg makkelijk. Ieder zijn heug en meug dan maar. Een goeie regex filter en die bedelberichten zijn ook weg.
Jouw vergelijking slaat hier als een tang op een varken, net zoals bij jouw vorige post.
Die sticker op jouw brievenbus werkt daar en enkel daar. Analoog met jouw mailbox met een goeie spamfilter. Maar die sticker houdt de reclame op tv niet tegen, of de reclame in de winkelstraat of de reclame op die grote reclameborden langs de snelweg.
Jij maakt hier gebruik van een dienst die geld kost (je kunt dat filantropisch geneuzel noemen, maar dat verandert niks aan dat feit) en klaagt dan dat je daar wordt op aangesproken.
Alsof je een museum gratis binnenwandelt, alles uitgebreid bekijkt en als je dan naar buiten gaat weigert via de giftshop te gaan want er hangt een sticker op je brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 13:22

jelle.

Product Owner
Topicstarter
We hebben het topic van Turdie in "Tweakers stopt met thirdpartytracking en cookiemuur" inclusief reacties samengevoegd met dit topic om de discussie centraal te houden. Was je dat topic kwijt, dan kun je de reacties dus hier terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Benjamin- schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Dus het schiet in het verkeerde keelgat, dat Tweakers vraagt om te stoppen met hun ads blokkeren waardoor ze geen geld aan ze verdienen, terwijl deze gebruikers wel geld kosten?

Als jij een winkel leegjat, vind je het dan ook niet oke als de winkeleigenaar aan je vraagt om te stoppen met jatten?

Ik vind het echt nogal absurd dat mensen hier komen klagen over aangesproken te worden op wat effectief piracy is.
Mogen mensen niet uiten dat ze liever zakelijk worden aangesproken op hun gedrag, in plaats van dat er een smeekbede voor hun voeten wordt gegooid?

Verban meteen dan alle adblock gebruikers als het zo'n schadepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 12:51
Benjamin- schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Dus het schiet in het verkeerde keelgat, dat Tweakers vraagt om te stoppen met hun ads blokkeren waardoor ze geen geld aan ze verdienen, terwijl deze gebruikers wel geld kosten?

Als jij een winkel leegjat, vind je het dan ook niet oke als de winkeleigenaar aan je vraagt om te stoppen met jatten?

Ik vind het echt nogal absurd dat mensen hier komen klagen over aangesproken te worden op wat effectief piracy is.
Het is alsof je buiten gaat zitten met een kraampje met folders, boekjes en andere leuke informatie, er een bord bij zet dat het gratis is maar op het allerlaatste moment nog even vraagt of je een formulier wil invullen om allerhande persoonsgegevens te delen. De vergelijking met piracy is manker dan een eenbenige piraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
BoB_HenK schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:40:
[...]

Het is alsof je buiten gaat zitten met een kraampje met folders, boekjes en andere leuke informatie, er een bord bij zet dat het gratis is maar op het allerlaatste moment nog even vraagt of je een formulier wil invullen om allerhande persoonsgegevens te delen. De vergelijking met piracy is manker dan een eenbenige piraat.
Nee, er hangt dan bij die kraam een reclame poster

Of denk jij echt dat bij de trackingvrije advertenties op tweakers “allerhande persoonsgegevens” naar de adverteerder gaan?
Welke gegevens zou ik mij dan zorgen over morten maken?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattM
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-07-2022
RobIII schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:51:
Ik zie weinig verschil tussen bijvoorbeeld een YouTube die je elke paar dagen/weken vraagt of je Premium wil en dit. Alleen zit er nu een gezicht bij om het wat tastbaarder te maken dat je niet met een grote gezichtloze megacorp te maken hebt.

Het staat Tweakers sowieso vrij om het onder de aandacht te brengen hoe ze willen (binnen de wettelijke kaders jajaja); als "gratis" gebruiker heb je op dat vlak weinig te eisen of klagen IMHO.
De grote grap is dat er ook niet veel verschil in zit, het zijn gewoon ads.
Alleen t.net beweert voor ads een beleid te hebben en daar voldoen deze ads totaal niet aan.
En het is niet alsof een abo nou zo duur is. Dan ben je van alle "gezeur" af.
Is dit nu echt het officiele t.net standpunt, We irriteren de gebruikers wel naar abbo's toe?
[...]
Dit vergelijk slaat als een tang op een varken. Je maakt hier gebruik van een gratis(!) dienst die wél geld kost. Servers moeten draaien, personeel moet werken, you-name-it. Jij kunt daar gratis gebruik van maken in ruil voor een ad zo-nu-en-dan.
Heb jij een ad-blocker draaien? Want ditzelfde gaat op voor een Google een FB etc. etc.
Tweakers hanteert ook nog eens een behoorlijk terughoudend advertentiebeleid vergeleken met de rest van de markt.
Apart, volgens dat advertentiebeleid mogen die bonzi-buddy ads niet. Je kan wel een terughoudend beleid hebben, maar als je je zelf er niet aan houdt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

MattM schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:06:
De grote grap is dat er ook niet veel verschil in zit, het zijn gewoon ads.
Alleen t.net beweert voor ads een beleid te hebben en daar voldoen deze ads totaal niet aan.
De grote grap is dat Tweakers zoveel regels kan maken als ze willen, maar zich er zelf niet aan hoeven te houden als ze niet willen. Hun site, hun regels. Het is niet alsof je aandeelhouder bent ofzo ;)
Is dit nu echt het officiele t.net standpunt, We irriteren de gebruikers wel naar abbo's toe?
Uh, nee. Voor zover dat nog niet duidelijk is / was: Ik ben gewoon vrijwillige crew, sta niet op de loonlijst en ga niet over advertentie- en/of bannerbeleid etc. en spreek hier gewoon op eigen titel. En dat geldt voor alle vrijwilligers en altijd; tenzij het tegendeel aangegeven wordt (of het uit context overduidelijk is, zoals bijvoorbeeld als je een reprimande krijgt :P ). (Edit: Overigens, ook heeft niemand me ooit opgedragen zieltjes te winnen of abo's te pushen ofzo)
Heb jij een ad-blocker draaien? Want ditzelfde gaat op voor een Google een FB etc. etc.
Ik heb een adblocker draaien. Het verschil is dat ik geen verhaal ga halen bij een site als er dan toch een banner o.i.d. doorheen komt ;) En die adblocker draai ik uit privacy overwegingen - wat hier op Tweakers (imo, of je het er mee eens bent moet je voor jezelf bepalen) niet nodig is want Tweakers doet 't netter dan veruit de meeste sites (again: imo). Dus ik heb er geen moeite mee Tweakers te whitelisten (en heb dat ook gedaan, ook voordat ik crew werd en toen 't adverentiebeleid en privacy er nog héél anders uit zag, pre-2006).
Apart, volgens dat advertentiebeleid mogen die bonzi-buddy ads niet. Je kan wel een terughoudend beleid hebben, maar als je je zelf er niet aan houdt...
Again; wat voor adverteerders aan regels aangehouden wordt hoeven niet per-se regels te zijn waar Tweakers ziichzelf aan moeten houden. Hun site, hun regels (en uitzonderingen). Als ik in mijn huis in mijn blote kont rond ren wil dat niet zeggen dat jij dat ook mag ;)

Maar ik ben wel klaar hier; het azijngehalte is weer lekker hoog en constructief is 't al lang niet meer. Als je je stoort aan de bonzi-buddy ads dan kan ik alleen maar zeggen "neem een abo" of "negeer 'm lekker en klik 'm weg, je krijgt 'm zelden (tenzij je daar zelf voor kiest door je browser elke keer leeg te mikken bij elke herstart)".

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 13:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Het vervalt hier enorm in semantisch geneuzel.

Het is eigenlijk vrij simpel: Tweakers biedt een website aan, met onder andere artikelen, een forum, een pricewatch en wat weet ik nog allemaal.
In ruil voor de gratis toegang, plaatsen ze advertenties.

Je kan die advertenties blokkeren, maar in feite ben je dan moreel verplicht om dat dan te compenseren. Dat kan dan gaan over een abonnement, maar er zijn ongetwijfeld nog meer opties.

Als je dat niet compenseert, dan ben je in feite jouw eind van de deal niet aan het nakomen. Daar hangen geen directe consequenties aan vast, want als 1 persoon het doet, dan voel je het niet. Als 2/3e het doet, dan begint het wel serieus pijn te doen.

De vraag is dan waarom dat gebeurt. Een grote reden was, als ik het mag geloven, het feit dat de banners persoonlijke informatie trackten. Dus daar heeft Tweakers nu iets aan gedaan.
Wat is nu dan de reden waarom je deze uberhaupt nog blokkeert? Ik vind het namelijk vrij redelijk met ads aan staan: op de homepagina heb ik 1 ad (en een vrij kleine) + ICT jobs. Op een artikelpagina 2 ads + ICT jobs.

Dat valt mij toch reuze mee.

Dus mijn vraag aan ieder die nog blokkeert is, waarom blokkeer je het nog? Is er een reden waarom je nog steeds blokkeert, waarom je de (terechte) vragen van Tweakers om te deblokkeren irritant vindt, waarom je geen abonnement afgenomen hebt? Ik ben daar oprecht benieuwd naar, want het kan nieuwe inzichten geven.

Besef gewoon dat ads algemeen blocken geen positieve invloed heeft op heel lange termijn en we er allemaal slechter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Kevjoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Dus mijn vraag aan ieder die nog blokkeert is, waarom blokkeer je het nog? Is er een reden waarom je nog steeds blokkeert, waarom je de (terechte) vragen van Tweakers om te deblokkeren irritant vindt, waarom je geen abonnement afgenomen hebt? Ik ben daar oprecht benieuwd naar, want het kan nieuwe inzichten geven.

Besef gewoon dat ads algemeen blocken geen positieve invloed heeft op heel lange termijn en we er allemaal slechter van worden.
Volgens mij spelen er hier verschillende dingen:

Tracking:
Dat Tweakers nu trackingvrije advertenties heeft is geweldig. Een unicum misschien zelfs? Er is geen slecht woord over te spreken en op zich is het al een winst voor de gemiddelde Tweakers-bezoeker.

Echter staat niet álle tracking uit. Het .Plan artikel is er vrij duidelijk in dat er nog een paar partijen worden gebruikt voor analytics.
Sorry, maar ik gewoon geen zin om getracked te worden. Ik ben abonnee en nog komen de volgende trackingaanbieders voorbij:

usabilla.com
wcfbc.net

Hier blijft - ook met abbo - de adblocker gewoon aan staan zonder één uitzondering. Ja, er zijn contracten getekend dus in theorie zou het niet mis moeten kunnen gaan. Maar Tweakers kan aan mij geen verantwoording afleggen als het een keer mis mag gaan met een van de derde partijen die ze gebruiken.

Wil Tweakers feedback van mij, prima, mogen ze dat zelf transparant vragen zonder derde partijen die zitten te loeren.

De ads zelf:
Hoe mooi ads ook worden geïntegreerd, ze steken lelijk af tegen de website en stelen de aandacht met kekke animaties. Zeker als iets als Tweakers Perfect Dark wordt gebruikt.

Sommige mensen hebben verder gewoon een pleurishekel aan advertenties in het algemeen. Ik heb soms de radio aan en ram op de mute knop als het reclameblok weer voorbij komt. Is dat ook onacceptabel jegens het radiokanaal? Stel je voor dat je via RDS of TA toch wordt gevraagd even je radio te unmuten.

Gun-factor:
Tweakers heeft een redactie die mooie artikelen schrijft en een mooi communityplatform gebouwd. Maar een groot deel van Tweakers, vind ik toch de community. Gebruikersreviews. Informatieve comments onder de artikelen waardoor ze meer diepgang krijgen. Niet te vergeten de discussiefora waar communityleden gratis en voor niks adviezen weggeven.

Bijdrages worden nu amper "gecompenseerd": de meeste actieve leden zullen niet meer dan 25% korting kunnen krijgen op de abonnementen. Andere communities lossen dit bijvoorbeeld op door community-leden die actief bijdragen aan de website, geen ads meer voor te schotelen. Want het zijn juist díe leden die voor traffic zorgen en dat de site kan voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:51
In welk opzicht worden we er allemaal slechter van? Ik zie namelijk ook wel voordelen in het afschalen van de advertentiemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
Als je dat niet compenseert, dan ben je in feite jouw eind van de deal niet aan het nakomen.
Zoals ook in het abo topic genoemd. Zolang artikel 10.4 in zijn huidige vorm blijft bestaan zie ik niet in hoe ik mijn deel van de deal niet nakom:
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;
  • verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
  • verleent het Lid toestemming aan andere Leden en bezoekers van de Website om deze Content te raadplegen en daarvan kopieën te maken voor eigen gebruik;
  • geeft het Lid toestemming aan Tweakers.net voor de openbaarmaking van zijn portret, voorzover dit voorkomt in deze Content; en
  • doet het Lid, voorzover wettelijk mogelijk, afstand van de op de Content rustende persoonlijkheidsrechten.
Oftewel, tweakers eigent zich sowieso al alles wat ik op de website doe toe. Dat heeft ook gewoon zijn eigen commerciële waarde. Als actief forum lid is die bijdrage niet gering en is eerder al gebleken dat tweakers het actief gebruikt voor (betaalde) frontpage berichten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
eric.1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

In welk opzicht worden we er allemaal slechter van? Ik zie namelijk ook wel voordelen in het afschalen van de advertentiemarkt.
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens ;) De huidige advertentiemarkt (en dan heb ik het over de Googles en de Facebooks) is eigenlijk al jaren een race to the bottom, en volgens mij zijn ze zelfs al door die bodem heengezakt. De winsten zijn voor de grote jongens, en de grote verliezers zijn de publishers en de bezoekers. Wij willen juist laten zien hoe het anders kan: geen tracking, gematigd beleid, goede resultaten voor de adverteerder. Laten we hopen dat velen zullen volgen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

ikt schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:50:
[...]
Hier blijft - ook met abbo - de adblocker gewoon aan staan zonder één uitzondering.
Je kan ook gewoon trackers blocken en niet ads. Ik begrijp je hierin compleet, maar niet akkoord gaan met trackers is iets compleet losstaand van trackers-loze banners blokkeren.
Het is een kleine moeite om dan enkel de trackers te blokkeren en niet de reclame.
[...]
Hoe mooi ads ook worden geïntegreerd, ze steken lelijk af tegen de website en stelen de aandacht met kekke animaties. Zeker als iets als Tweakers Perfect Dark wordt gebruikt.

Sommige mensen hebben verder gewoon een pleurishekel aan advertenties in het algemeen. Ik heb soms de radio aan en ram op de mute knop als het reclameblok weer voorbij komt. Is dat ook onacceptabel jegens het radiokanaal? Stel je voor dat je via RDS of TA toch wordt gevraagd even je radio te unmuten.
Dus als ik jou goed begrijp, verwacht je eigenlijk een gratis product te krijgen zonder iets of wat. Dat is helaas niet mogelijk... en de banners op Tweakers zijn absoluut niet zo storend, geen pullovers of video die automatisch begint te lopen, bijvoorbeeld.
Dit vind ik persoonlijk eigenlijk geen excuus: reclame gaat altijd opvallend zijn, want dat is het doel er net van. Als je dit niet wilt, dan is in mijn ogen het enige redelijke alternatief dat je gaat betalen om de reclame niet te krijgen.

Als dit voor jou een probleem is, dan is een abonnement een oplossing die geboden wordt. Reclame niet leuk vinden is geen gegronde reden om ze te blokkeren. Niemand heeft graag reclame.
[...]
Tweakers heeft een redactie die mooie artikelen schrijft en een mooi communityplatform gebouwd. Maar een groot deel van Tweakers, vind ik toch de community. Gebruikersreviews. Informatieve comments onder de artikelen waardoor ze meer diepgang krijgen. Niet te vergeten de discussiefora waar communityleden gratis en voor niks adviezen weggeven.

Bijdrages worden nu amper "gecompenseerd": de meeste actieve leden zullen niet meer dan 25% korting kunnen krijgen op de abonnementen. Andere communities lossen dit bijvoorbeeld op door community-leden die actief bijdragen aan de website, geen ads meer voor te schotelen. Want het zijn juist díe leden die voor traffic zorgen en dat de site kan voortbestaan.
Nexus mods kan je natuurlijk moeilijk vergelijken met een platform zoals Tweakers: Nexus creeërt namelijk zelf geen content, Tweakers doet dit actief wel, heeft een eigen redactie die content maakt die de hoofdfocus van de website is (de comments, die reageren op de artikelen, komt er enkel als er uberhaupt artikelen zijn om op te reageren).

Dat er hier de stap gezet is om op basis van activiteit een korting te geven op een abonnement, vind ik een prachtige stap van Tweakers. Ik ken niet echt sites die hetzelfde doen.
Dat Nexus geen ads meer toont, vind ik oprecht een goede stap. Tweakers doet dat in de vorm van korting op een abonnement, maar er zijn meerdere manieren om dat te doen.
Maar Nexus en Tweakers vergelijken is appelen met peren vergelijken in mijn mening. Vergeet niet dat Nexus ook serieuze limitaties oplegt aan gratis gebruikers (zoals een snelheidsbeperking).
eric.1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]

Het afschalen van de advertentiemarkt mag absoluut, maar de manieren waarop we er actief al op achteruit gegaan zijn zijn duidelijk:
- Het heeft ervoor gezorgd dat we dagdagelijks geconfronteerd worden met paywalls, gezien er op andere manieren gekeken moet worden om toch inkomsten te krijgen. Bijna in alle gevallen is dit een reactie geweest op dalende inkomsten door adblockers.
- Er zijn heel wat (niche) websites die noodgedwongen zijn moeten stoppen of niet meer rendabel waren door de daling in inkomsten.
- Nieuwe manieren van monetization zijn naar boven gekomen: advertorials, sponsored content om enkele te noemen.
- Op YouTube heeft bijna elke video ondertussen een ad-read gekregen, er zijn dingen gekomen als superchats.
- Er zijn een hele hoop exclusive platformen opgekomen met exclusive content, om extra content te monetizen (of dit een positieve evolutie is, is ieder voor zich).

Zo zijn er nog wel een aantal dingen te benoemen. Zijn dit allemaal slechte evoluties? Niet noodzakelijk, maar het valt mij op dat we ergens naartoe evolueren wat mij niet gerust stelt.
Is dit allemaal te wijten aan adblocking? Niet helemaal, er zullen altijd een pak andere zaken meespelen, waaronder de greed van een paar partijen. Er zijn te weinig spelers in de ad-space, waardoor er teveel bij die partijen blijft plakken.

Algemeen gezien denk ik dat we kunnen spreken dat er meer methodes zijn gekomen om de opbrengsten van reclame te proberen compenseren, en in mijn mening is dat geen positieve evolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Kevjoe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:38:
Je kan ook gewoon trackers blocken en niet ads. Ik begrijp je hierin compleet, maar niet akkoord gaan met trackers is iets compleet losstaand van trackers-loze banners blokkeren.
Het is een kleine moeite om dan enkel de trackers te blokkeren en niet de reclame.
Tsja, adblocker aan blijft gewoon de makkelijkste manier. Wel erg sjiek dat Tweakers expliciet een whitelist-suggestie heeft voor enkel de banners. Bij andere sites heb je die optie niet.
Dus als ik jou goed begrijp, verwacht je eigenlijk een gratis product te krijgen zonder iets of wat. Dat is helaas niet mogelijk... en de banners op Tweakers zijn absoluut niet zo storend, geen pullovers of video die automatisch begint te lopen, bijvoorbeeld.
Dit vind ik persoonlijk eigenlijk geen excuus: reclame gaat altijd opvallend zijn, want dat is het doel er net van. Als je dit niet wilt, dan is in mijn ogen het enige redelijke alternatief dat je gaat betalen om de reclame niet te krijgen.

Als dit voor jou een probleem is, dan is een abonnement een oplossing die geboden wordt. Reclame niet leuk vinden is geen gegronde reden om ze te blokkeren. Niemand heeft graag reclame.
Mensen hebben nou eenmaal de optie om storende elementen snel, gebruiksvriendelijk en gratis weg te mikken. Degenen die daar last van hebben gaan dat dus zeker doen, hoe tracking-vriendelijk de zaak ook ingericht mocht zijn.

Voor mij is het inderdaad een niet insignificante bron van irritatie - daarom heb ik een abonnement voor diensten die ik graag gebruik, zodat daar geen reclame is ;)
Nexus mods kan je natuurlijk moeilijk vergelijken met een platform zoals Tweakers: Nexus creeërt namelijk zelf geen content, Tweakers doet dit actief wel, heeft een eigen redactie die content maakt die de hoofdfocus van de website is (de comments, die reageren op de artikelen, komt er enkel als er uberhaupt artikelen zijn om op te reageren).

Dat er hier de stap gezet is om op basis van activiteit een korting te geven op een abonnement, vind ik een prachtige stap van Tweakers. Ik ken niet echt sites die hetzelfde doen.
Dat Nexus geen ads meer toont, vind ik oprecht een goede stap. Tweakers doet dat in de vorm van korting op een abonnement, maar er zijn meerdere manieren om dat te doen.
Maar Nexus en Tweakers vergelijken is appelen met peren vergelijken in mijn mening. Vergeet niet dat Nexus ook serieuze limitaties oplegt aan gratis gebruikers (zoals een snelheidsbeperking).
Het ligt eraan hoe je het vergelijkt. Als platforms is het inderdaad appels met peren vergelijken, maar vanuit het gebruikersperspectief vind ik het wel een vergelijking waard. Een mooie en uitgebreide review schrijven kost naar mijn ervaring net zoveel moeite als een mod maken. Het resultaat wordt dan voor gratis en voor niks gepubliceerd en er komen advertenties van het platform naast te staan.

Als je dan merkt dat het platform iets aan je verdient, maar je verder "niks" terug krijgt én je krijgt dan te horen dat je tegen een verminderde betaling de ads weg kunt hebben, is het Adblock icoontje dan toch aantrekkelijker dan je bank-app te openen.
- Op YouTube heeft bijna elke video ondertussen een ad-read gekregen, er zijn dingen gekomen als superchats.
- Er zijn een hele hoop exclusive platformen opgekomen met exclusive content, om extra content te monetizen (of dit een positieve evolutie is, is ieder voor zich).

[...]

Algemeen gezien denk ik dat we kunnen spreken dat er meer methodes zijn gekomen om de opbrengsten van reclame te proberen compenseren, en in mijn mening is dat geen positieve evolutie.
Dat lijkt me meer een andere discussie dan tracking-vriendelijke ads, maar meer een discussie over de verhoudingen van (adverteerders + platform-aanbieders) versus (content creators + gebruikers). Dat men overstapt naar zelf voor inkomsten zorgen komt grotendeels minder door adblockers en meer door het platform dat onvoldoende naar hen luistert.

In het geval van YouTube zelfs specifiek dóórdat adverteerders zoveel te zeggen hebben gekregen en video's om de haverklap gedemonetiseerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ikt schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:36:
Mensen hebben nou eenmaal de optie om storende elementen snel, gebruiksvriendelijk en gratis weg te mikken.
Maar het is wél raar om er dan over te gaan klagen* als er dan eens een keer iets doorheen glipt terwijl men ook nog eens gratis gebruik maakt van alle faciliteiten terwijl men ondertussen actief ads (en dus inkomsten) weert :) Dat kan ik dan weer niet rijmen ;)

* Wat voorheen een eigen topic was maar gemerged is.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 15:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Maar het is wél raar om er dan over te gaan klagen* als er dan eens een keer iets doorheen glipt terwijl men ook nog eens gratis gebruik maakt van alle faciliteiten terwijl men ondertussen actief ads (en dus inkomsten) weert :) Dat kan ik dan weer niet rijmen ;)

* Wat voorheen een eigen topic was maar gemerged is.
Ja, daar is het choosing beggar gehalte nogal hoog :+

Dat er dan toch iets wordt losgemaakt en als de staf daar iets mee wil gaan doen, moet er toch iets van discussie komen.

Mijn inschatting is dat de OP het niet leuk vond om op zo'n persoonlijke toon aangesproken te worden op het gedrag, maar misschien een zakelijkere of anonieme toon geaccepteerd had.

Maar als de staf liever af en toe fora-topics over dit type aansporing ziet verschijnen, is het ook prima :P En sommige mensen stel je nooit tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Cheetah_777 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:18:
Op de frontpage genoeg "artikelen" die ook gewoon reclame zijn.
[...]
Dus tja.... Wat is de nieuwswaarde van dit soort advertenties?
Alleen zijn ze dat niet 8)7 Je mag 't reclame vinden, die artikelen zijn niet gesponsord o.i.d.:
We verkopen redactionele content niet en laten het ook niet sponsoren. In tegenstelling tot bij sommige andere sites is het bij ons niet mogelijk om content te kopen of te laten plaatsen binnen de redactionele omgeving. Onze onafhankelijkheid is ons grootste goed en daar waken we streng over.
Dus tja....

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 15:33 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Alleen zijn ze dat niet 8)7 Je mag 't reclame vinden, die artikelen zijn niet gesponsord o.i.d.:

[...]

Dus tja....
ASUS brengt compacte ZenFone 9 uit met Snapdragon 8+ Gen1 voor 799 euro

Dus tja... geen reclame... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wat snap je niet aan de link/quote die ik je gaf? Dat artikel is niet gesponsord door ASUS o.i.d., basta. Kun je op je kop gaan staan, dat maakt 't nog niet zo ;)
Het is gewoon een feitelijk artikel over een nieuw <iets> dat wordt uitgebracht waarbij de prijs vermeld wordt. Is ASUS daar blij mee? Misschien wel. Maar er is voor dat artikel geen geld van ASUS naar Tweakers geschoven.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 15:52 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Wat snap je niet aan de link/quote die ik je gaf? Dat artikel is niet gesponsord door ASUS o.i.d., basta. Kun je op je kop gaan staan, dat maakt 't nog niet zo ;)
Het is gewoon een feitelijk artikel over een nieuw <iets> dat wordt uitgebracht waarbij de prijs vermeld wordt. Is ASUS daar blij mee? Misschien wel. Maar er is voor dat artikel geen geld van ASUS naar Tweakers geschoven.
Zal allemaal best, volgende week kort er weer een actie om ding uit te proberen oid. Wat is de nieuwswaarde ervan? En van de andere berichten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Cheetah_777 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:07:
[...]

Zal allemaal best, volgende week kort er weer een actie om ding uit te proberen oid. Wat is de nieuwswaarde ervan? En van de andere berichten?
Je hoeft hier niet te komen en artikelen aan te klikken / lezen waar je geen interesse in hebt he? Niemand die een geweer tegen je hoofd houdt, toch? 8)7

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Je hoeft hier niet te komen en artikelen aan te klikken / lezen waar je geen interesse in hebt he? Niemand die een geweer tegen je hoofd houdt, toch? 8)7
Inhoudelijk geen argument.
Maar goed, het zal allemaal wel. Advertenties staan op de voorpagina onder de noemer "nieuws". Prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Nee, blijven roepen dat nieuws- en redactionele artikelen op de frontpage reclame zijn, ondanks dat dat steeds weerlegd wordt. Dat is een zinvolle discussie...
Cheetah_777 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:17:
Maar goed, het zal allemaal wel. Advertenties staan op de voorpagina onder de noemer "nieuws". Prima.
Exact dit. Wat er ook gezegd wordt, je blijft toch stug van mening dat 't reclame is. Maar ondertussen wél van ons inhoudelijke argumenten verwachten 8)7 Die heb je gehad, die geloof je om e.o.a. reden niet, prima. Dan geloof je 't niet d:)b :w

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 16:22 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Nee, blijven roepen dat nieuws- en redactionele artikelen op de frontpage reclame zijn, ondanks dat dat steeds weerlegd wordt. Dat is een zinvolle discussie...

[...]

Exact dit. Wat er ook gezegd wordt, je blijft toch stug van mening dat 't reclame is. Maar ondertussen wél van ons inhoudelijke argumenten verwachten 8)7 Die heb je gehad, die geloof je om e.o.a. reden niet, prima. Dan geloof je 't niet d:)b :w
Je hebt het over 1 linkje, die 2 anderen noem je niet.
Met reden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Cheetah_777 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Je hebt het over 1 linkje, die 2 anderen noem je niet.
Met reden?
Oh echt... :F JA, voor die andere twee geldt exact hetzelfde Heb je überhaupt de link (of de quote) die ik je gaf gelezen? |:( Ga lekker ergens anders trollen :w

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 29-07-2022 16:59 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Oh echt... :F JA, voor die andere twee geldt exact hetzelfde Heb je überhaupt de link (of de quote) die ik je gaf gelezen? |:( Ga lekker ergens anders trollen :w
Succes met het business model en de advertentie inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Voordat ik dit posten heb ik maar weer eens een maandje gekocht. Anders voel ik niet dat mijn mening waarde heeft.

Ik vind de prijs van Tweakers prima. Niks te klagen daarover.

Ik wil echter gewoon 1x betalen en klaar. Abonnement hekel ik ondanks dat ik er soms niet onderuit kom. Desondanks vermijd ik ze.

Adblockers gaan hier niet uit. Nooit.

Resultaat = dat ik soms eens een maandje betaal en dan weer maanden niet.

Dit zou niet zijn als ik gewoon per jaar kan betalen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Eens. Ik denk dat Tweakers maar snel moet stoppen met nieuwsberichten over producten en nieuwsartikelen van commerciele bedrijven. Ik heb tevens ook wel twijfels over artikelen over overheidskeuzes van technologie, wat ik heb daarmee erg sterk het gevoel dat ze zieltjes voor de VVD proberen te winnen, en verder zie ik graag alle artikelen over 'amateurs' projecten, want ja vandaag zijn ze misschien wel niet commercieel bezig, maar laten we eerlijk zijn, hoe lang duurt dat nog?

Wat hebben we dan nog als artikelen over op de FP? Juist reviews... ja maar dat kan ook niet, want die lui bij Tweakers willen ons alleen maar beinvloeden om bepaalde zooi te kopen.
Ik denk toch maar dat ze de FP moet afschaffen, dan weten we iig zeker dat niemand betaald is om positief of negatief nieuws te publiceren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Lol. Op mensen met een diep wantrouwen tegen alles en iedereen moet je gewoon niet reageren.
Zelfde als met trollen.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kheos schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:58:
[...]

Jouw vergelijking slaat hier als een tang op een varken, net zoals bij jouw vorige post.
Die sticker op jouw brievenbus werkt daar en enkel daar. Analoog met jouw mailbox met een goeie spamfilter. Maar die sticker houdt de reclame op tv niet tegen, of de reclame in de winkelstraat of de reclame op die grote reclameborden langs de snelweg.
Jij maakt hier gebruik van een dienst die geld kost (je kunt dat filantropisch geneuzel noemen, maar dat verandert niks aan dat feit) en klaagt dan dat je daar wordt op aangesproken.
Alsof je een museum gratis binnenwandelt, alles uitgebreid bekijkt en als je dan naar buiten gaat weigert via de giftshop te gaan want er hangt een sticker op je brievenbus.
Nee ik maak geen gebruikt van een dienst, ik ben onderdeel van een community, Dat een community als een dienst wordt gezien is absurd. De vraag is of je voor een community moet betalen of niet? Ik lever informatie die ook van waarde kan zijn door mijn bijdragen op het forum, die informatie kan en mag Tweakers gebruiken voor hun commerciele doeleinden, prima. Maar dan ook nog gaan betalen voor een site waar ik informatie lever die van waarde kan zijn is echt heel raar. Voor communities als reddit of stackoverflow hoef ik toch ook niet te betalen? En gehinderd wordt in mijn surfgedrag door een vervelende banner die in mijn neus wordt geduwd gaat me echt te ver, het hele idee van community is dan weg. Omdat ik koste wat kost wordt geattendeerd op graag betalen, als ik niet wil betalen dan hoef ik geen banner te zien om dat wel te moeten doen. Als je mij wil overtuigen voor een betaald abo stuur dan een directe pm naar me oid met goede argumenten zodat ik een goede beslissing kan maken en niet een regel bannertje (waarvan de ux ook erg twijfelachtig is)

Om het toch een beetje constructief mijn relaas te eindigen:
Waar ik zelf aan denk, het forum van Tweakers heeft een schat van informatie, wellicht is daar op een slimme manier iets zinnigs uit te halen en aantrekkelijk te maken voor commerciele doeleinden? Scheelt weer een banner in mijn beeld ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 02-08-2022 00:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@Turdie daarom is het forum ook vrij van banners ;) Maar daarnaast hebben wij natuurlijk ook een volledige redactie die artikelen en reviews schrijft, een testlab, een contentteam voor de pricewatch, etcetera. En aan het einde van de dag (maand) willen deze mensen toch ook graag betaald worden voor hun werk, en met alleen community content red je dat niet...

We waarderen de bijdragen van onze bezoekers, geven daarom zelfs korting op onze abonnementen aan onze actieve leden, maar je moet hetgeen je hier bijdraagt versus wat je hier 'consumeert' natuurlijk wel in de juiste verhouding zien :)

En uiteraard hoef je geen abonnement te nemen, maar dan vragen we je wel om op de frontpage niet onze banners te blokkeren :)

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 02-08-2022 01:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:43
Geen idee of dit topic de juist plek is ervoor (zo nee, @mods verplaatst gerust)

Sinds jullie dit nieuwe advertentiesysteem in gebruik hebben heb ik hier de advertentie blokkades voor Tweakers na jaren weer uitgezet, moet zeggen dat ik er niet echt veel last van heb en ze tot op heden dan nog ook nog steeds doorlaat. Wat dat betreft positief dus.

Echter, de laatste week heb ik het idee dat er steeds vaker een extra advertentie wordt geladen net boven de nieuwsberichten van 100px hoogte (het tweede rode vak in de bijgevoegde afbeelding).

In combinatie met een grote banner (250px) betekend dit dat er op een 1080P scherm op 100% grote/scaling en normale plaatsing van een 'enkelhoog' taakbalk (windows 10) letterlijk geen enkel nieuwsbericht meer zichtbaar is als ik de website open...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf4pxhmNz1X8EThMCXel4zJuFjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCrpUjCK4KlGwEDUXqlcweFU.png?f=fotoalbum_large

Ik ervaar deze combinatie van advertenties daarom als erg invasief en wil jullie dringend adviseren de combinatie hoge banner + een advertentie direct boven het nieuws niet meer te tonen, dus of alleen een hoge banner á 250px, óf een lage (90px) in combinatie met een extra advertentie van 100px direct boven het nieuws.

Ik heb even voor de gein de blocker uitgezet op andere newspagina's van DPG zoals Nu.nl en zelfs daar is het in ieder geval nog mogelijk om (op 1080P) een nieuwsbericht of ~10 te zien zonder meteen te moeten scrollen. Met deze in het voorbeeld getoonde advertenties jaag je juist de mensen wie Tweakers nu gewhitelist weer terug richting de advertentie blocker :| .

Hoe kijken jullie er zelf eigenlijk tegenaan dat op nog altijd veruit de meest gebruikte schermresolutie letterlijk geen enkel deel van hetgeen jullie belangrijkste content is zichtbaar is op de hoofdpagina? Ik mag hopen dat dit tijdens testen simpelweg een oversight is geweest en dit niet de intentie was om te bereiken?

Deze combinatie van ads krijg ik natuurlijk niet altijd, dit is prima zo en niks op aan te merken bijv. :) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVAVfLj557WqnOwnAj0BZEZv9V0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jEfL6JtwGN1sx9gB56KO5Tcm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
*knip*

Schiet een TR in wanneer iets niet gaat zoals het hoort, reageer niet in het topic zelf. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Gonadan op 04-08-2022 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Turdie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:10:
[...]

Nee ik maak geen gebruikt van een dienst, ik ben onderdeel van een community, Dat een community als een dienst wordt gezien is absurd. De vraag is of je voor een community moet betalen of niet? Ik lever informatie die ook van waarde kan zijn door mijn bijdragen op het forum, die informatie kan en mag Tweakers gebruiken voor hun commerciele doeleinden, prima. Maar dan ook nog gaan betalen voor een site waar ik informatie lever die van waarde kan zijn is echt heel raar. Voor communities als reddit of stackoverflow hoef ik toch ook niet te betalen? En gehinderd wordt in mijn surfgedrag door een vervelende banner die in mijn neus wordt geduwd gaat me echt te ver, het hele idee van community is dan weg. Omdat ik koste wat kost wordt geattendeerd op graag betalen, als ik niet wil betalen dan hoef ik geen banner te zien om dat wel te moeten doen. Als je mij wil overtuigen voor een betaald abo stuur dan een directe pm naar me oid met goede argumenten zodat ik een goede beslissing kan maken en niet een regel bannertje (waarvan de ux ook erg twijfelachtig is)

Om het toch een beetje constructief mijn relaas te eindigen:
Waar ik zelf aan denk, het forum van Tweakers heeft een schat van informatie, wellicht is daar op een slimme manier iets zinnigs uit te halen en aantrekkelijk te maken voor commerciele doeleinden? Scheelt weer een banner in mijn beeld ;)
'de tweakers' is de community, tweakers.net het platform, de functionaliteiten die dat platform aanbiedt zijn de diensten die jij gebruikt. Veel succes met jouw 'onderdeel van de community ' zonder tweakers.net te gebruiken.
Inloggen, lezen, quoten, posten, duimpjes geven, modden, reviewen... Allemaal diensten op een platform dat geld kost. Lees nu nog eens jouw eerste zin.
Ja, toch wel. Jij maakt wel gebruik van diensten. Nee, een community is geen dienst. Maar elk pad naar die community gaat wel via een dienst op tweakers.net. nee, voor een community moet je niet betalen, maar het platform is ook niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cheetah_777 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Inhoudelijk geen argument.
Ik denk dat je toch eerder paranoïde bent dan daadwerkelijk een punt hebt. Met jouw instelling is elke review reclame en is de pricewatch geen prijsvergelijker maar een reclametool.

Volgens Van Dale (waar ik nu reclame voor maak) is reclame "het geheel van middelen die worden ingezet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz.".
Het doel van Tweakers.net (reclame) is niet om de verkoop te bevorderen of aanhangers te werven. Op zijn best is het om je te informeren wat er gebeurt op technologievlak, wat er in de winkels ligt en je te helpen daar een keuze in te maken zou je daar iets van willen kopen. Op geen enkel vlak is het Tweakers.net's doel om jou er toe te bewegen iets te kopen.

Als ik je reactie zo lees dan bestaat een Tweakers.net zonder (wat jij ziet als) reclame uit een lege frontpage. Of kun je specifiek aangeven welke artikelen volgens jou reclame zijn en welke niet?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kheos schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:07:
[...]

'de tweakers' is de community, tweakers.net het platform, de functionaliteiten die dat platform aanbiedt zijn de diensten die jij gebruikt. Veel succes met jouw 'onderdeel van de community ' zonder tweakers.net te gebruiken.
Inloggen, lezen, quoten, posten, duimpjes geven, modden, reviewen... Allemaal diensten op een platform dat geld kost. Lees nu nog eens jouw eerste zin.
Ja, toch wel. Jij maakt wel gebruik van diensten. Nee, een community is geen dienst. Maar elk pad naar die community gaat wel via een dienst op tweakers.net. nee, voor een community moet je niet betalen, maar het platform is ook niet gratis.
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. Is reddit dan ook dienst? Nee platform community. Dat we met allerlei slimme woorden trucs zo graag Tweakers als dienst willen zien is natuurlijk leuk en aardig, maar een dienst is het absoluut niet. Het zou pas een dienst kunnen zijn als ik het als partner zou kunnen doorverkopen aan mijn eigen klanten en dan gaat bij Tweakers echt niet. Het is ook maar te betwijfelen of je journalistieke technische artikeltjes kan zien dienst. No way wmb. Bijdragen op een forum en een technisch journalistieke frontpage met technische artikelen een dienst noemen? Dan snap je echt niet wat een dienst is. Ik heb namelijk nergens met Tweakers een overeenkomt getekend om iets van ze af te nemen dan pas zou het een dienst zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 04-08-2022 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Turdie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:01:
Dan snap je echt niet wat een dienst is.
Ik vrees dat jij degene bent die niet snapt wat een dienst is :)
5. handeling waarmee je iem. van nut bent: iem. een dienst bewijzen; waarmee kan ik u van dienst zijn? vraag van een verkoper in een winkel
Ik heb namelijk nergens met Tweakers een overeenkomt getekend om iets van ze af te nemen dan pas zou het een dienst zijn.
Je hoeft niet iets af te nemen om het een dienst te laten zijn. Een vriend die je komt helpen verhuizen: vriendendienst. Een bibliotheek waar je kunt binnenlopen en een boek gaan zitten lezen: dienst. De zelfmoordlijn die je kunt bellen als je donkere gedachtes hebt: dienst. Een website waar je met andere mensen kunt communiceren: dienst.

Verder ben je wel degelijk akkoord gegaan met onze AV toen je een account maakte (zoals @Blokker_1999 hieronder ook opmerkt).

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 04-08-2022 13:56 . Reden: Typo ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Natuurlijk is Tweakers.net een dienst die aangeboden wordt. Dat daar op organische manier een community is op ontstaan die er gebruik van maakt neemt niet weg dat het een dienst is. Vergeet niet dat zonder de website, de community ook niet zou blijven bestaan.

En je bent wel degelijk akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Tweakers toen je een account hebt aangemaakt om hier te kunnen posten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. Is reddit dan ook dienst? Nee platform community. Dat we met allerlei slimme woorden trucs zo graag Tweakers als dienst willen zien is natuurlijk leuk en aardig, maar een dienst is het absoluut niet. Het zou pas een dienst kunnen zijn als ik het als partner zou kunnen doorverkopen aan mijn eigen klanten en dan gaat bij Tweakers echt niet. Het is ook maar te betwijfelen of je journalistieke technische artikeltjes kan zien dienst. No way wmb. Bijdragen op een forum en een technisch journalistieke frontpage met technische artikelen een dienst noemen? Dan snap je echt niet wat een dienst is. Ik heb namelijk nergens met Tweakers een overeenkomt getekend om iets van ze af te nemen dan pas zou het een dienst zijn.
Dat is dus het probleem: jij hebt geen idee wat diensten zijn.
Je vraagstelling is trouwens ook verkeerd, of toont absoluut niet aan wat jij denkt dat het aan toont.
Is Reddit een dienst? Nee, Reddit is de naam van een platform dat (oa community-) diensten aanbiedt.
Hetzelfde bij Tweakers, Discord, Twitter, Microsoft... sommige zijn bedrijven, sommige zijn tools, sommige zijn platformen. Maar ze bieden wel degelijk allemaal diensten aan.
Dat jij dat onzin vindt verandert daar absoluut niks aan, maar ik nodig je wel uit om je eerst eens even in te lezen in wat een service / dienst is voor je dingen post als
[...]
Het zou pas een dienst kunnen zijn als ik het als partner zou kunnen doorverkopen aan mijn eigen klanten en dan gaat bij Tweakers echt niet.
Da's namelijk absoluut geen definitie van een dienst. Maar zelfs als dat wel zo zou zijn zijn er wel degelijk diensten die ik zou kunnen doorverkopen. Herinner je dat er bedrijven zijn / waren die je betalend kon bellen en die je dan doorverbonden met het gratis nummer van de belastingdienst. Ik kan technisch perfect hetzelfde doen: een betalende front maken die je doorverbindt naar het tweakers forum of de Pricewatch ofzo.
Ik denk trouwens dat je je ook eens even mag inlezen in wat een platform community is. Da's namelijk maar een verzamelterm voor de groep users die van een platform gebruik maken. Een platform dat dus diensten aanbiedt.
Nogmaals, laat tweakers maar eens de servers uitzetten, dan mag jij eens kijken hoever je geraakt met jouw "platform community". Niet ver, want toegang tot die community is nu net een van de services die tweakers aanbiedt.
[...]
Het is ook maar te betwijfelen of je journalistieke technische artikeltjes kan zien dienst.
Nee, een nieuwsartikel is geen dienst, maar toegang bieden tot dat artikel is dat weer wel. Da's nog iets dat je schijnt te missen bij jouw foutieve concept van een dienst: er zit normaal gezien een actie in (een pakketje vervoeren, je haar knippen, toegang bieden tot een platform...). Een nieuwsartikel is een abstract concept (afgeprint wordt het een fysiek goed, digitaal is het een digitaal goed) maar een artikel kan dus nooit een dienst zijn; toegang geven tot dat artikel geven wel.
[...]

Bijdragen op een forum en een technisch journalistieke frontpage met technische artikelen een dienst noemen? Dan snap je echt niet wat een dienst is. Ik heb namelijk nergens met Tweakers een overeenkomt getekend om iets van ze af te nemen dan pas zou het een dienst zijn.
Bijdragen op een forum is een user actie die een user pas kan uitvoeren nadat die toegang heeft tot een forum. Toegang tot dat forum bieden is wel degelijk een dienst.
Ik denk dat we het met z'n allen eens kunnen zijn dat jij hier diegene bent die niet snapt wat een dienst is.
En zoals al eerder gezegd: je bent wel degelijk akkoord gegaan met de voorwaarden hier en nogmaals "een overeenkomst tekenen" is geen kenmerk van een dienst. Ik teken nooit een overeenkomst als ik naar de kapper ga, maar die biedt wel degelijk een dienst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
RobIII schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Ik vrees dat jij degene bent die niet snapt wat een dienst is :)

[...]

[...]

Je hoeft niet iets af te nemen om het een dienst te laten zijn. Een vriend die je komt helpen verhuizen: vriendendienst. Een bibliotheek waar je kunt binnenlopen en een boek gaan zitten lezen: dienst. De zelfmoordlijn die je kunt bellen als je donkere gedachtes hebt: dienst. Een website waar je met andere mensen kunt communiceren: dienst.

Verder ben je wel degelijk akkoord gegaan met onze AV toen je een account maakte (zoals @Blokker_1999 hieronder ook opmerkt).
Leuk en aardig die AV, maar dit is echt geen diensten overeenkomst. Ik blijf het raar dat een technologie website zich als dienst ziet maar goed die semantische discussies die ontstaan heb ik eigenlijk geen zin meer in.Want als het dienst zou zijn zou ik bijvoorbeeld resultaatafspraken kunnen maken binnen de dienst overeenkomst, dat Tweakers mij bijvoobeeld dienst x moet leveren tegen presetatie y, dat staat ech niet in de AV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Turdie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Leuk en aardig die AV, maar dit is echt geen diensten overeenkomst. Ik blijf het raar dat een technologie website zich als dienst ziet maar goed die semantische discussies die ontstaan heb ik eigenlijk geen zin meer in.Want als het dienst zou zijn zou ik bijvoorbeeld resultaatafspraken kunnen maken binnen de dienst overeenkomst, dat Tweakers mij bijvoobeeld dienst x moet leveren tegen presetatie y, dat staat ech niet in de AV.
Echt, waar héb je het over? Ja, je kunt afspraken maken over diensten en daar SLA's over afsluiten ofzo, maar je kunt ook prima een dienst leveren zonder daar afspraken over garanties en eisen over prestaties etc. te maken. Meerdere mensen hebben 't je nu proberen vertellen en nu komt 't opeens wel heel goed uit dat je geen zin hebt in een 'semantische discussie' maar de enige die er een ontzettend vreemde (en verkeerde) definitie van dienst op na houdt ben jij hoor ;)

Nogmaals: Ja, Tweakers levert een dienst, een platform, waar jij met duizenden anderen kunt kletsen, handelen, nieuwsberichten lezen en zelfs indienen enz. enz. enz. Je kunt er zélfs steggelen over wat een dienst is of niet. En die dienst levert Tweakers. En tal-lo-ze andere sites leveren ook diensten. Het woord dienst(en) staat zelfs letterlijk in onze AV (nogmaals: waar je mee akkoord gegaan bent).
Website: het geheel van webpagina's, software, databanken, services (zoals bijvoorbeeld IRC) en door Tweakers.net geplaatste Content gekoppeld aan de domeinnaam tweakers.net en aan de subdomeinen en aanverwante domeinen (zoals bijvoorbeeld tweakers.nl) en alle via deze website toegankelijke diensten zoals bijvoorbeeld het Forum, Vraag & Aanbod, Pricewatch, Shopreview, Productreview, Tweakblogs en Jobs.
[...]
9.5 Bepaalde hyperlinks of ingevoegde afbeeldingen op de Website leiden naar door derden beheerde, externe websites. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor de inhoud en het functioneren van deze externe websites, noch voor de kwaliteit van eventuele software, producten of diensten die daarop worden aangeboden en aanvaardt daarvoor geen aansprakelijkheid. Het privacybeleid van Tweakers.net is niet van toepassing op persoonsgegevens die via deze externe websites worden verzameld.
[...]
11.1 Tweakers.net verwerkt de persoonsgegevens van het Lid die nodig zijn voor het in stand houden van de Website en het verlenen van diensten aan het Lid.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 04-08-2022 19:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Turdie schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Nogmaals, jij bent diegene die niet weet wat een dienst is. En dan kun je wel zeggen dat jij geen zin hebt in semantische discussies, maar jij bent toch echt diegene die er over blijft doorgaan en die dienst foutief blijft gebruiken en daar allemaal eigenschappen blijft aan hangen die absoluut niet relevant zijn.
Koop eens een kaartje voor de bioscoop, of ga eens naar een optreden of een dancing. Mag jij mij eens vertellen welke resultaatafspraken jij daar dan maakt.
En nogmaals tweakers is het platform, geen dienst. Maar tweakers biedt wel diensten aan waar jij gretig gebruik van maakt. En die diensten kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Als ik je reactie zo lees dan bestaat een Tweakers.net zonder (wat jij ziet als) reclame uit een lege frontpage. Of kun je specifiek aangeven welke artikelen volgens jou reclame zijn en welke niet?
Die staan in eerdere linkjes
nieuws: ASUS brengt compacte ZenFone 9 uit met Snapdragon 8+ Gen1 voor 799 euro
nieuws: Backbone introduceert PlayStation-editie van BackBone One-controller
nieuws: Ook AMD 'helpt' fabrikanten en webshops om te stunten met prijzen cpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Drie nieuwsberichten over drie producten. Waarom is dat reclame? Het is toch de bedoeling dat iemand bericht dat er nieuwe producten zijn?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
RobIII schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Echt, waar héb je het over? Ja, je kunt afspraken maken over diensten en daar SLA's over afsluiten ofzo, maar je kunt ook prima een dienst leveren zonder daar afspraken over garanties en eisen over prestaties etc. te maken. Meerdere mensen hebben 't je nu proberen vertellen en nu komt 't opeens wel heel goed uit dat je geen zin hebt in een 'semantische discussie' maar de enige die er een ontzettend vreemde (en verkeerde) definitie van dienst op na houdt ben jij hoor ;)

Nogmaals: Ja, Tweakers levert een dienst, een platform, waar jij met duizenden anderen kunt kletsen, handelen, nieuwsberichten lezen en zelfs indienen enz. enz. enz. Je kunt er zélfs steggelen over wat een dienst is of niet. En die dienst levert Tweakers. En tal-lo-ze andere sites leveren ook diensten. Het woord dienst(en) staat zelfs letterlijk in onze AV (nogmaals: waar je mee akkoord gegaan bent).

[...]
Ok laten het we dan zo stellen, Tweakers is een dienst , maar eingelijk zou het zichzelf aanmeten van een community veel waardevoller zijn denk ik. Dat er redacteuren zijn die graag een salaris willen hebben als ze artikels schrijven prima, maar dat kan ook vrijwillig. Dat er tegenwoordig overal geldt voor gevraagd wordt stoort mij gewoon enorm, en zeker als je er op een drammende manier op wordt gewezen. Waarom zou ik geld betalen als ik misschien een of twee artikelen per maand lees? En de keer dat ik op de frontpage kom zie ik ineens een banner in mijn scherm waar ik totaal niet om heb gevraagd, en waarvan de UX te betwijfelen is omdat het storend is in mijn surfgedrag. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een block heb gezet op de frontpage in mijn eigen firewall en alleen nog maar het forum bezoek.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 06-08-2022 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is een dienst die o.a. een community mogelijk maakt. Maar deze semantische discussie lijkt me hier nogal onzinnig en niet relevant...

Als je schijnbaar een of twee keer per maand op de FP komt om een artikel te lezen, dan zie je maximaal een of twee keer per maand die melding. Wat is dan het probleem als je die melding niet eens hoeft te zien behalve als je actief moeite doet om niet die een of twee keer per maand een ad te zien?

Hoe dan ook is het nu eenmaal zo voor die paar artikelen: of (niet-privacy-inbreuk) ads, of abo, of uitleg waarom die twee opties er zijn.

Er wordt helemaal geen geld gevraagd. Er wordt gevraagd te kiezen. En dan wordt er zelfs de mogelijkheid geboden om hier te klagen over dat er een keuze wordt geboden. Als je niet klaagt dat de 998 vd 100 artikelen die je blijkbaar niet leest bestaan, waarom dan wel over een blokje tekst dat je desnoods kunt wegklikken? (Als het is omdat je je schuldig voelt, dan is misschien het tekstblok niet waar het mis gaat?)

Zeg ik als vrijwillige crew, geen betaalde. Die op een vd weinige plaatsen op de interwebz de adblocker heeft gewhitelisted wegens geen privacy-inbreuk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Turdie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:44:
[...]

Ok laten het we dan zo stellen, Tweakers is een dienst , maar eingelijk zou het zichzelf aanmeten van een community veel waardevoller zijn denk ik. Dat er redacteuren zijn die graag een salaris willen hebben als ze artikels schrijven prima, maar dat kan ook vrijwillig. Dat er tegenwoordig overal geldt voor gevraagd wordt stoort mij gewoon enorm, en zeker als je er op een drammende manier op wordt gewezen. Waarom zou ik geld betalen als ik misschien een of twee artikelen per maand lees? En de keer dat ik op de frontpage kom zie ik ineens een banner in mijn scherm waar ik totaal niet om heb gevraagd, en waarvan de UX te betwijfelen is omdat het storend is in mijn surfgedrag. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een block heb gezet op de frontpage in mijn eigen firewall en alleen nog maar het forum bezoek.
Je wilt niet betalen, en je wilt geen banners zien. Dan wordt het lastig om op basis van jou als bezoeker de site draaiende te houden. Want zelfs al zou alles en iedereen vrijwillig zijn, een website draaiende houden, zeker ter grootte van Tweakers, kost nou eenmaal geld. Waar zou dat geld volgens jou vandaan moeten komen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
F_J_K schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:13:
Het is een dienst die o.a. een community mogelijk maakt. Maar deze semantische discussie lijkt me hier nogal onzinnig en niet relevant...

Als je schijnbaar een of twee keer per maand op de FP komt om een artikel te lezen, dan zie je maximaal een of twee keer per maand die melding. Wat is dan het probleem als je die melding niet eens hoeft te zien behalve als je actief moeite doet om niet die een of twee keer per maand een ad te zien?

Hoe dan ook is het nu eenmaal zo voor die paar artikelen: of (niet-privacy-inbreuk) ads, of abo, of uitleg waarom die twee opties er zijn.

Er wordt helemaal geen geld gevraagd. Er wordt gevraagd te kiezen. En dan wordt er zelfs de mogelijkheid geboden om hier te klagen over dat er een keuze wordt geboden. Als je niet klaagt dat de 998 vd 100 artikelen die je blijkbaar niet leest bestaan, waarom dan wel over een blokje tekst dat je desnoods kunt wegklikken? (Als het is omdat je je schuldig voelt, dan is misschien het tekstblok niet waar het mis gaat?)

Zeg ik als vrijwillige crew, geen betaalde. Die op een vd weinige plaatsen op de interwebz de adblocker heeft gewhitelisted wegens geen privacy-inbreuk.
Wat met tegen staat is dat ik lijk gedwongen wordt een keuze te maken. Waarom wil Tweakers mij dwingen?
Ik leef in een vrij land en gedwongen worden om een keuze te maken is niet iets waar ik heel blij van wordt. Ik zou liever overtuigd worden om een keuze te maken op een niet intrusieve manier, en als ik dan geen keuze maak dient dat in mijn eigen ogen gerespecteerd te worden. @Hahn Als ik abonnee ook bijvoorbeeld een stukje aandeel in Tweakers krijg en dat ik wat aan verdien als het goed zou een betere overtuiging, maar dan ook het risico lopen bij verlies. Of dat ik met een kleine inzet kan investeren in Tweakers en meedeel in de winst, dat soort dingen spreken mij veel meer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 07-08-2022 00:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Turdie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:35:
[...]

Wat met tegen staat is dat ik lijk gedwongen wordt een keuze te maken. Waarom wil Tweakers mij dwingen?
Ik leef in een vrij land en gedwongen worden om een keuze te maken is niet iets waar ik heel blij van wordt. Ik zou liever overtuigd worden om een keuze te maken op een niet intrusieve manier, en als ik dan geen keuze maak dient dat in mijn eigen ogen gerespecteerd te worden.
Kortom, je wilt alle lusten, maar niks van de lasten.

Tweakers kan op geen enkele manier geld aan jou verdienen, voor de services die ze jou aanbieden. Dus dat je 'gedwongen' wordt om een keuze te maken lijkt me heel begrijpelijk. Wil je die keuze niet maken, of vind je de manier waarop dat gedaan wordt niet fijn, dan ben je vrij om weg te blijven. Dat is ook deel van de keuze.
Als ik abonnee ook bijvoorbeeld een stukje aandeel in Tweakers krijg en dat ik wat aan verdien als het goed zou een betere overtuiging, maar dan ook het risico lopen bij verlies. Of dat i met een kleine inzet kan investeren in Tweakers en meedeel in de winst, dat soort dingen spreken mij veel meer aan.
Wow... Ik dacht dat je net al flink ver ging met je wensen en wat je zou willen. Maar dit slaat alles :X

Tweakers moet jou ook nog eens gaan betalen dus? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 07-08-2022 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hahn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:38:
[...]

Kortom, je wilt alle lusten, maar niks van de lasten.

Tweakers kan op geen enkele manier geld aan jou verdienen, voor de services die ze jou aanbieden. Dus dat je 'gedwongen' wordt om een keuze te maken lijkt me heel begrijpelijk. Wil je die keuze niet maken, of vind je de manier waarop dat gedaan wordt niet fijn, dan ben je vrij om weg te blijven. Dat is ook deel van de keuze.

[...]

Wow... Ik dacht dat je net al flink ver ging met je wensen en wat je zou willen. Maar dit slaat alles :X

Tweakers moet jou ook nog eens gaan betalen dus? :D
Ik heb nooit gezegd dat ik niet wil betalen, ik wil alleen niet gedwongen worden met een vervelende banner.

Ik vind dwang een rare manier om mensen te overtuigen, dat je meestal met argumenten. Als ieder bedrijf dat zou doen in Nederland zouden er inmiddels veel failliet zijn, geen klant die wenst gedowngen te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 07-08-2022 00:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
Turdie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:45:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat ik niet wil betalen, ik wil alleen niet gedwongen worden met een vervelende banner.
Neem een abonnement, dan hoef je geen banners te zien.
Ik vind dwang een rare manier om mensen te overtuigen, dat je meestal met argumenten. Als ieder bedrijf dat zou doen in Nederland zouden er inmiddels veel failliet zijn, geen klant die wenst gedowngen te worden.
Het is maar wat je 'dwang' noemt. Ik kan bij Netflix niks kijken, tenzij ik een betaald abonnement neem. Word ik dan gedwongen om dat abonnement te nemen? Zoals jij het nu brengt, lijkt het erop van wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 07-08-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hahn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:46:
[...]

Neem een abonnement, dan hoef je geen banners te zien.

[...]

Het is maar wat je 'dwang' noemt. Ik kan bij Netflix niks kijken, tenzij ik een betaald abonnement neem. Word ik dan gedwongen om dat abonnement te nemen? Zoals jij het nu brengt, lijkt het erop van wel.
Dit wordt denk ik een eindeloze discussie omdat het gaat om de gebruikerservaring, de een hindert zich niet aan een banner de ander wel. Dus lijkt me niet zoveel zin hebben om hier op door te gaan, ik heb mijn zegje gedaan. Persoonlijk vind ik dat Netflix veel beter over de UX heeft nagedacht om je een abonnement te laten kopen maar dat terzijde. Zullen we is vragen aan een goede UX designer of een art director wat ie van die banners vindt? Dan kan Tweakers er ook wat van leren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 07-08-2022 06:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
Turdie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 06:29:
[...]

Dit wordt denk ik een eindeloze discussie omdat het gaat om de gebruikerservaring, de een hindert zich niet aan een banner de ander wel. Dus lijkt me niet zoveel zin hebben om hier op door te gaan, ik heb mijn zegje gedaan. Persoonlijk vind ik dat Netflix veel beter over de UX heeft nagedacht om je een abonnement te laten kopen maar dat terzijde. Zullen we is vragen aan een goede UX designer of een art director wat ie van die banners vindt? Dan kan Tweakers er ook wat van leren ;)
Ik ben Senior UX Designer bij Coolblue, met 8 jaar ervaring, telt dat? ;)

Natuurlijk zijn banners de hel qua UX, geen enkele klant wil ze zien, en geen enkele designer wil ze in een design moeten stoppen, want ze zitten de content in de weg. Maar het is een noodzakelijk kwaad.

Zijn er betere manieren om banners te integreren? Uiteraard, heel veel manieren, maar al die manieren zullen (veel) minder geld opleveren, want bedrijven betalen er minder voor als ze minder gezien/geklikt worden.

Ik stel je deze vraag voor de laatste keer: hoe zou Tweakers volgens jou geld moeten verdienen?

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 07-08-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hahn schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Ik ben Senior UX Designer bij Coolblue, met 8 jaar ervaring, telt dat? ;)

Natuurlijk zijn banners de hel qua UX, geen enkele klant wil ze zien, en geen enkele designer wil ze in een design moeten stoppen, want ze zitten de content in de weg. Maar het is een noodzakelijk kwaad.

Zijn er betere manieren om banners te integreren? Uiteraard, heel veel manieren, maar al die manieren zullen (veel) minder geld opleveren, want bedrijven betalen er minder voor als ze minder gezien/geklikt worden.

Ik stel je deze vraag voor de laatste keer: hoe zou Tweakers volgens jou geld moeten verdienen?
Waarom zou ik dat moeten bedenken? Probeer je me nu te dwingen met een verdien model te komen? Ik ben geen marketeer. Vraag dat niet aan mij maar laat de mensen die daar echt verstand van hebben over nadenken. Ik ben maar een simpele IT architect 😜.

Maar ik kan er wel een aantal verdien modellen bedenken als je kijkt naar de Tweakers doelgroepen. Denk aan meer betaalde events en promotie artikelen rondom die events die bedrijven kunnen kopen. Meer samenwerkingen met bedrijven waar mooie acties uit voortvloeien. En daarnaast zullen er nog wel wat verdienmodellen te bedenken. Betere nieuwsbrieven waar adverteerders meer ruimte krijgen

En nog het belangrijkste beter nadenken over de UX van een banner en proberen banners niet "boom in your face" te laten zijn.

Wat mij betreft is deze vorm van ban eren net als een krant van de klassieke media, je 10 keer opbellen of je toch niet een abonnement op hun geweldige krant wil kopen, en terwijl je al heel vaak nee hebt gezegd, het heel stoïcijns nog een keer 11de en 12de keer proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 07-08-2022 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Turdie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:56:
En nog het belangrijkste beter nadenken over de UX van een banner en proberen banners niet "boom in your face" te laten zijn.
Ja, inderdaad, laten we die dingen in een onopvallend hoekje wegstoppen. Dan zullen ze nét zo effectief zijn 8)7

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Waarom zou ik dat moeten bedenken? Probeer je me nu te dwingen met een verdien model te komen?
Ik vind het knap hoe jij echt overal dwang in lijkt te zien. Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat deze discussie ook nog maar ergens heen zal gaan. Dus ik laat het bij: als je overal toe gedwongen voelt, dwingt niemand je om hier te blijven komen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 07-08-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Maar ik kan er wel een aantal verdien modellen bedenken als je kijkt naar de Tweakers doelgroepen. Denk aan meer betaalde events en promotie artikelen rondom die events die bedrijven kunnen kopen.
Meer promotionele content? Alsjeblieft niet :) Ik gebruik ook wel eens tweakers in een container waar ik niet ingelogd ben en het verbaasde me dat er nu ook advertorials zijn (ik kan nu geen voorbeeld vinden maar ik weet zeker dat ik er laatst een zag tussen de nieuwsberichten, wel duidelijk aangegeven). Gelukkig niet veel, en ze worden aan abonnees niet getoond.

Maar "Tweakers Partners" zaken worden wel getoond en (veel) meer daarvan zou ik niet graag zien. Dan wordt het me gewoon te commercieel allemaal. Zoals het nu is, voelt het als een evenwicht.
[...]
Ik vind die whitelist-alsjeblieft banner ook wel irritant, laten we wel wezen. Nou ben ik abonnee, maar ik gebruik tweakers ook wel eens niet ingelogd zoals ik zei. Hij doet me een beetje denken aan die Jimmy Wales banners op Wikipedia :P Ik snap waarom ze het doen hoor, daar niet van. En het is mijn eigen schuld als ik niet ingelogd ben.

Maargoed hoe moeilijk is het voor een IT architect om het gewoon zelf te blokkeren? ;) De eerste keer dat ik die banner zag was ook meteen de laatste want hij staat nu in mijn gesyncte uBlock Origin blacklist. Kostte me 30 seconden en klaar. Ik doe dit bij zoveel sites. En nee, die ga ik niet delen

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 08-08-2022 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 11:16
Hoezo krijg ik elke ochtend (?) een bericht dat Tweakers nu cookievrij is en ander geblaat, ik heb jullie al op de whitelist - laat me met rust. "Nee nu niet" --> "Nee nooit niet" ik heb het al 100x gelezen.

Het (google) feedback formulier waarnaar verwezen wordt staat ook dicht voor reacties:
https://docs.google.com/f...vA/viewform?usp=send_form

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tweakers cookievrij? Zeker weten?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MatthiasL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:18:
Hoezo krijg ik elke ochtend (?) een bericht dat Tweakers nu cookievrij is en ander geblaat, ik heb jullie al op de whitelist - laat me met rust. "Nee nu niet" --> "Nee nooit niet" ik heb het al 100x gelezen.

Het (google) feedback formulier waarnaar verwezen wordt staat ook dicht voor reacties:
Dat formulier is specifiek voor de beta. Misschien zijn ze daar momenteel niet mee bezig.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 10-08-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MatthiasL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:18:
Zolang je die melding krijgt is er blijkbaar toch nog iets actief dat bij jou de banners blokkeert...
Dat staat los van de whitelistmelding. Daarbij werkt het formulier bij mij in ieder geval wel :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

crisp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Zolang je die melding krijgt is er blijkbaar toch nog iets actief dat bij jou de banners blokkeert...

[...]

Dat staat los van de whitelistmelding. Daarbij werkt het formulier bij mij in ieder geval wel :?
Google form werkt hier ook gewoon.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:43
!mark schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 02:14:
Hoe kijken jullie er zelf eigenlijk tegenaan dat op nog altijd veruit de meest gebruikte schermresolutie(1920x1080) letterlijk geen enkel deel van hetgeen jullie belangrijkste content is (nieuwsberichten) zichtbaar is op de hoofdpagina door de hoeveelheid reclame? Ik mag hopen dat dit tijdens testen simpelweg een oversight is geweest en dit niet de intentie was om te bereiken?
Gezien we inmiddels een week verder zijn zonder reactie vanuit de crew neem ik maar aan dat dit gewoon bewust beleid is dan :|

Oprecht zonde, jullie waren oprecht goed bezig met de beslissing 3rdpartytrackers de deur te wijzen een paar maanden gelden maar ineens zoveel advertenties tonen (meer dan elke andere site ik bezoek) is toch wel weer een aardige stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
!mark schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:58:
[...]

Gezien we inmiddels een week verder zijn zonder reactie vanuit de crew neem ik maar aan dat dit gewoon bewust beleid is dan :|
Het is in ieder geval geen nieuw beleid; deze uitingen hebben we al jaren op de frontpage op deze plekken. Ik weet ook niet hoe vaak de combinatie billboard+advertorial precies voorkomt (ik zie het zelf eigenlijk niet heel vaak). Technisch zouden we die situatie kunnen voorkomen, wat ik intern ook heb geoppert, maar uiteindelijk ga ik daar niet over..
Oprecht zonde, jullie waren oprecht goed bezig met de beslissing 3rdpartytrackers de deur te wijzen een paar maanden gelden maar ineens zoveel advertenties tonen (meer dan elke andere site ik bezoek) is toch wel weer een aardige stap terug.
Op de meeste pagina's (inclusief de frontpage) hebben we niet meer dan 3 bannerposities; vergeleken met veel andere sites die ik bezoek is dat naar mijn ervaring juist weinig.

Uiteraard willen adverteerders wel dat hun banner gezien wordt (er wordt tegenwoordig meestal ook pas afgerekend als een banner een x tijd zichtbaar is in de browser), dus in die zin is het niet raar om bepaalde uitingen het liefst 'boven de fold' te plaatsen.

Intentionally left blank

• MatthiasL
crisp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

[...]

Ik krijg zowel een advertentie als die pop-up.

Het formulier lijkt nu inderdaad te zijn gecorrigeerd, fijn!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MatthiasL schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Ik krijg zowel een advertentie als die pop-up.
Dat is apart; dat lijkt dan een genuine false-positive te zijn. Wat voor bannerblocker gebruik je?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasL
Pi-hole met *.tweakers.net (uit mijn hoofd) gewhitelist zoals in het artikel stond.

Of nee niet tweakers.net maar dat andere domein van jullie die hiervoor bedoeld is.

/Edit: Plaatje toegevoegd, bovenin een advertentie en rechts de chat pop-up.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLTuKIR8KqA7_P2bMuq07-ChE0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tuEJH9eEa8TTovr8BlyWO2hn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door MatthiasL op 12-08-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Enigszins offtopic, maar sinds kort komen er bij NU.nl advertenties langs (de native browser anti-tracking en uBlock Origin staan gewoon aan/streng).

Is DPG media tracking/cookieloze advertenties aan het uitrollen? Dan is het systeem van Tweakers best erg snel uitgerold. Hopen dat dit het begin van het einde is van overal intrusieve tracking :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R234-0XDd3F2oIRTiSmOyHH1rus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LgtjNgE0OMrC1jzOWoUkaAf0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
ikt schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:35:
Enigszins offtopic, maar sinds kort komen er bij NU.nl advertenties langs (de native browser anti-tracking en uBlock Origin staan gewoon aan/streng).

Is DPG media tracking/cookieloze advertenties aan het uitrollen? Dan is het systeem van Tweakers best erg snel uitgerold. Hopen dat dit het begin van het einde is van overal intrusieve tracking :)

[Afbeelding]
Welke advertentie bedoel je in deze screenshot? De BestGetest widget is technisch gezien geen advertentie vermoed ik. Of bedoel je banners op andere posities op de site?

DPG werkt aan diverse oplossingen voor cookieloze advertenties, al dan niet met first-party data. Kan dus goed zijn dat je af en toe tests voorbij ziet komen. Als je cookies niet accepteert in de cookiewall, kunnen op nu.nl bijvoorbeeld ook (cookieloze) advertenties van andere DPG-merken vertoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Laatst online: 22:59

[NUT]

Heppiedepeppie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUtAANcIL_6-X9wDwY6glPA2QwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAuqyJq1DyvcKsLm7TVccJ4W.png?f=fotoalbum_large

En toch blijf ik de 'laat ons toe...' meldingen ontvangen... begint erg irritant te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
[NUT] schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:43:
[Afbeelding]

En toch blijf ik de 'laat ons toe...' meldingen ontvangen... begint erg irritant te worden...
De hamvraag is: zie je wel banners? Wellicht is er nog een andere extensie oid actief die ook banners blokkeert?

Probeer anders Tweakers gewoon op de whitelist te zetten; ik weet niet of onze allow-list filter ook goed werkt in Adblocker Ultimate (daar heb ik het iig niet in getest).

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 22-08-2022 10:54 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

De hamvraag is: zie je wel banners? Wellicht is er nog een andere extensie oid actief die ook banners blokkeert?

Probeer anders Tweakers gewoon op de whitelist te zetten; ik weet niet of onze allow-list filter ook goed werkt in Adblocker Ultimate (daar heb ik het iig niet in getest).
Dat was wel zo tot voor kort (nu dat je er om vraagt zijn ze niet zichtbaar). Ik zal tweakers andermaal in de whitelist zetten. Ik heb geen extra modules geinstalleerd (het is gewoon de standaard versie van ABU).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Op woensdagmiddag 28 september 2022 organiseren we een communitybezoek bij Adhese over trackingvrij adverteren. Dit bezoek zal plaatsvinden op het kantoor van Adhese in Amsterdam (Molenpad 5-7, 1016 GL Amsterdam). Deelname is kosteloos.

Je kunt het volgende verwachten (onder voorbehoud):
  • 14:30-15:00 Inloop
  • 15:00-15:30 Presentatie van Adhese
  • 15:30-16:30 Q&A en discussie
  • 16:30-17:30 Borrel
Wil jij hierbij zijn? Meld je aan!

Voor de oplettende lezer: dit bezoek stond oorspronkelijk gepland in juni, maar kon last-minute niet doorgaan vanwege ziekte. Dit is dus de nieuwe datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Toch werkt het niet helemaal goed zo denk ik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGEofMW8Env61JjbBgc2N-YiSVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rLBJZ7mwXDFNoEJhrYTLgjPE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
[NUT] schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:46:
[...]

Toch werkt het niet helemaal goed zo denk ik...

[Afbeelding]
De 'banner' die je daar ziet is een fallback en geen banner via het bannernetwerk. Maar ik vind het formaat wel weer vreemd. Ik denk dat ik Adblocker Ultimate volgende week maar eens ga installeren om te kijken hoe de whitelisting daarin werkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:14:
[...]

De 'banner' die je daar ziet is een fallback en geen banner via het bannernetwerk. Maar ik vind het formaat wel weer vreemd. Ik denk dat ik Adblocker Ultimate volgende week maar eens ga installeren om te kijken hoe de whitelisting daarin werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHT7K4Ytv5C05IwKkuVZSkhpSXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvWFod7ZS2Wgm8jCFIx3ZJvW.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet werkt het whitelisten wel, maar regelmatig zie ik die 'backup' banners zoals je die noemt. En dus de advertentie melding na een tijdje...

Ik heb niets veranderd aan de instellingen... dit is gewoon zoals het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
[NUT] schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]

Zoals je ziet werkt het whitelisten wel, maar regelmatig zie ik die 'backup' banners zoals je die noemt. En dus de advertentie melding na een tijdje...

Ik heb niets veranderd aan de instellingen... dit is gewoon zoals het nu werkt.
Is dat met de allowlist of gewoon door je adblocker te disablen voor tweakers.net? Ik heb net zelf even getest met Adblocker Ultimate en heb al gemerkt dat de toegevoegde allowlist af en toe genegereerd lijkt te worden. Op andere momenten staat er "Filtering is inactive to avoid possible website dysfunction.".

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:15:
[...]

Is dat met de allowlist of gewoon door je adblocker te disablen voor tweakers.net? Ik heb net zelf even getest met Adblocker Ultimate en heb al gemerkt dat de toegevoegde allowlist af en toe genegereerd lijkt te worden. Op andere momenten staat er "Filtering is inactive to avoid possible website dysfunction.".
Met beiden ingesteld momenteel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ink3thX-gDlRTfsQmrGTGvIZZC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D4fUSjNlEMeDUclQ4HRmPEDF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrvJra_k7K7E5AXV1y76wXueww0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PoeuOuX1maLy09Iv5GkGFp19.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@[NUT] het is mij even een raadsel. Ik zie nu ook dat je Firefox op een Mac gebruikt (dus onderhuids gebruikt die weer Safari); dat is een lastige combinatie voor mij om te testen helaas.

Het lijkt er dus op dat het over het algemeen goed werkt, en dan in ene niet meer? EN is dat dan een enkele pageview dat je de whitelistmelding krijgt, of continue? En onder wat voor soort (netwerk)omstandigheden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een haperende 4G vervinding in bijvoorbeeld de trein dit soms zou kunnen veroorzaken.

Ik ben ook wel benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
@[NUT] het is mij even een raadsel. Ik zie nu ook dat je Firefox op een Mac gebruikt (dus onderhuids gebruikt die weer Safari); dat is een lastige combinatie voor mij om te testen helaas.

Het lijkt er dus op dat het over het algemeen goed werkt, en dan in ene niet meer? EN is dat dan een enkele pageview dat je de whitelistmelding krijgt, of continue? En onder wat voor soort (netwerk)omstandigheden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een haperende 4G vervinding in bijvoorbeeld de trein dit soms zou kunnen veroorzaken.

Ik ben ook wel benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o9g5XPP1rL3IN5_VGTX-QzTycw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/70pTjy7SgJD35ueIAcZgdHnZ.png?f=user_large

Voor de duidelijkheid, die aanname van Safari in de achtergrond, klopt alleen op iOS, niet MacOS.

Het werkte een lange tijd (een paar weken) prima, en zelfs nu ook weer. Ik zie alleen regelmatig de 'backup' banners (in de meest wazige formaten trouwens) en dan weer de gewone reclame. Ik heb normaal internet op deze MacBook Pro, glasvezel van de lokale internet boer en Ziggo kabel internet als backup (ja, heb 2 verbindingen, ik werk voornamelijk thuis en het missie kritiek, dus ik MOET werkend internet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

[NUT] schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:22:
[...]
[SNIP] Ik zie alleen regelmatig de 'backup' banners (in de meest wazige formaten trouwens) en dan weer de gewone reclame. [/SNIP]
Case in point:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqkMrQZoulyOm0hGeWbOR0w5Jd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LsWEIJuxJA6pbygSO2JTp9oT.png?f=fotoalbum_large

1 scherm, beide banners in view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
[NUT] schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid, die aanname van Safari in de achtergrond, klopt alleen op iOS, niet MacOS.
Check! Dan vergelijk ik gelukkig niet helemaal appels met peren door te testen in Firefox op Windows :)
Het werkte een lange tijd (een paar weken) prima, en zelfs nu ook weer. Ik zie alleen regelmatig de 'backup' banners (in de meest wazige formaten trouwens) en dan weer de gewone reclame. Ik heb normaal internet op deze MacBook Pro, glasvezel van de lokale internet boer en Ziggo kabel internet als backup (ja, heb 2 verbindingen, ik werk voornamelijk thuis en het missie kritiek, dus ik MOET werkend internet hebben).
De backup-banners zijn er (mede) om ruimte te reserveren voor de topbanner. Het is niet zo vreemd dat je een backup-banner bovenin krijgt en een gewone banner elders. Wat wel vreemd is dat je hem in verschillende formaten krijgt; op desktop zou het altijd de volledige breedte moeten hebben.

En wat dus absoluut niet hoort: dat je de whitelistmelding (af en toe) krijgt terwijl je tweakers.net hebt gewhitelist.

Het lijkt er op dat er ergens iets fout gaat bij het ophalen of verwerken van de topbanner. Ik ga daar wat verder in duiken. Als je het nog een keer ziet, kan je dan misschien eens kijken of je ook foutmeldingen ziet in de javascript console (F12)?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

crisp schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:02:
Wat wel vreemd is dat je hem in verschillende formaten krijgt; op desktop zou het altijd de volledige breedte moeten hebben.
Ff 104.0.2 (64-bit), Windows 10 21H2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsszfblGfT0UDVPFrCfeeMjWHgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gmMZ7Pr4ZNeBqSjcVnkajEtf.png?f=fotoalbum_large

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: Pihole en NoScript met de domeinen gewhitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:28:
[...]

Ff 104.0.2 (64-bit), Windows 10 21H2.
[Afbeelding]
Ah ja, de bèta-frontpage. Daar wijkt de stijling van de fallback inderdaad nog af...

Maar as we speak kreeg ik net wel een JS error van een specifieke banner; die ga ik sowieso even melden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

crisp schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:02:
De backup-banners zijn er (mede) om ruimte te reserveren voor de topbanner. Het is niet zo vreemd dat je een backup-banner bovenin krijgt en een gewone banner elders. Wat wel vreemd is dat je hem in verschillende formaten krijgt; op desktop zou het altijd de volledige breedte moeten hebben.
Dat is zeker niet altijd hetzelfde nee.
En wat dus absoluut niet hoort: dat je de whitelistmelding (af en toe) krijgt terwijl je tweakers.net hebt gewhitelist.

Het lijkt er op dat er ergens iets fout gaat bij het ophalen of verwerken van de topbanner. Ik ga daar wat verder in duiken. Als je het nog een keer ziet, kan je dan misschien eens kijken of je ook foutmeldingen ziet in de javascript console (F12)?
Zal ik zeker doen. Dank zover!

Ik heb de frontpage BETA uit gezet, eens zien of dit nu probleemloos werkt verder.

[ Voor 4% gewijzigd door [NUT] op 12-09-2022 14:31 . Reden: beta uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

crisp schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:26:
[...]
Ah ja, de bèta-frontpage.
Heh. Oeps :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
Ik heb hetzelfde met Firefox maar dan gewoon op Windows.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MatthiasL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:53:
Ik heb hetzelfde met Firefox maar dan gewoon op Windows.
Wat bedoel je precies met hetzelfde?

Het kan soms vrij lastig zijn om te bepalen of er sprake is van een false positive met betrekking tot de whitelistmelding, omdat we dus ook een fallback hebben voor de topbanner positie die niet van onze adserver afkomstig is (en dus minder snel geblokkeert zal worden), maar daarnaast ook nog gebruik maken van AdDefend (die zullen bij adblockende gebruikers proberen via een omweg alsnog banners te serveren).

Het is dus niet zo dat als je een keer een whitelistmelding hebt gehad, maar toch af en toe een banner of een fallback-banner ziet, dat dat dan meteen een onterechte melding betreft. Het kan dan nog steeds zo zijn dat je toch onze reguliere banners blokkeert.

Als je zeker weet dat je wel banners krijgt via onze tweakers.nl domeinen, maar toch de whitelistmelding regelmatig ziet, dan willen wij graag weten wat voor browser/os je gebruikt, welke adblocker(s) (if any) en met welke filterlists, eventuele andere privacy-settings of software en eventuele andere omstandigheden die van belang kunnen zijn :)

Intentionally left blank

• MatthiasL
Heb ik eerder al gepost.

Firefox, Windows 10, pi-hole met tweakers.nl op de whitelist.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MatthiasL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:42:
Heb ik eerder al gepost.

Firefox, Windows 10, pi-hole met tweakers.nl op de whitelist.
De banner die je hier ziet is een zogenaamde fallback-banner die niet via het advertentienetwerk wordt geserveerd. Je krijgt deze ook te zien als de requests naar tweakers.nl geblokkeerd zijn.

Het lijkt er gewoon op dat er nog iets (anders) is wat bij jou de banners blokkeerd. Je kan in je network console zien of dat het geval is (F12 - tabje Netwerk) en dan de pagina (her)laden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasL
Al het verkeer is netjes 200/304. Maar heb de chat popup volgens mij al weer even niet gezien, ik zal het in deg gaten houden.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.