Het is niet verboden je toegang te verschaffen tot je eigen huis. Maar die vordering kun je vergeten.cjarbuur18 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:53:
Stel dat hij zijn sleutel in de deur heeft laten zitten zodat ik niet binnen kan, zou ik dan de slotenmaker kunnen bellen om hem te openen en de kosten verhalen op mijn ex?
Hij heeft er immers voor gezorgd dat ik niet binnen kan.
Kan ik ook volgen. Het is ook maar net hoe je erin staat. Je verlies nemen kan de slimme optie zijn. Maar ik heb in m'n leven wel vaker de niet-slimme optie gekozen, vanuit principe. En principes kosten geld, en energie.Furion2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:52:
In mijn hoofd zie ik het al afspelen: 1 filmend met een telefoontje wild schreewend commentaar gevend hoe TS uit huis geduwd word. Man, man, man wat een armoe.
@Pannencouque
Denk je dat ex van TS zelf in de gaten heeft dat TS hem een goede deal heeft gegeven? Eigenlijk 100% kans dat de Ex een totaal andere versie in zijn hoofd heeft zitten en zich ook slachtoffer voelt.
Als ik nog wat verder speculeer en een hard werkende praktische man voor mij neem die lekker eigenwijs is en wat bezitterig zoals TS een beetje omschrijft. Die zijn recht door zee en zal zijn harde werk in huis echt meer waard vinden dan TS gok ik. Beetje terzijde, maar voor dat stukje van het verhaal heb ik toch wel empathie voor de ex. Maar goed, wat kan er dan gebeuren:
- Het kan fysiek uit de hand lopen
- Het kan een jarenlange stroom van pesterijen blijven, want iemand kan zich door zo'n actie zomaar voor jaren gerechtvaardigd voelen voor allemaal narigheid
Rechtvaardigheid zijn we goed in hier op tweakers, maar realisme en het analyseren van de risico's komt te weinig aan de orde in dit soort zaken vind ik.
Ik zou het verlies nemen als het op 'normale' manieren niet lukt.
We kunnen ons best doen door proberen niet in dit soort situaties te komen, maar als je eenmaal in een slechte situatie zit zijn er maar weinig echte regels die worden nageleefd om 'rechtvaardigheid' te verkrijgen. Ik heb ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar vroeg in mijn leven moeten leren dat je deze opzij moet zetten om de beste keuzes te maken. Zo sterk dat ik tegenwoordig bijna niks meer op tv kijk omdat ik dan constant cringe.
Ik zou vooral even afwegen welke last er komt voor de kinderen. Maar ook die last moet je delen, daar mag de ex ook een verantwoordelijkheid in nemen/krijgen.