Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
cjarbuur18 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:53:
Stel dat hij zijn sleutel in de deur heeft laten zitten zodat ik niet binnen kan, zou ik dan de slotenmaker kunnen bellen om hem te openen en de kosten verhalen op mijn ex?
Hij heeft er immers voor gezorgd dat ik niet binnen kan.
Het is niet verboden je toegang te verschaffen tot je eigen huis. Maar die vordering kun je vergeten.
Furion2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:52:
In mijn hoofd zie ik het al afspelen: 1 filmend met een telefoontje wild schreewend commentaar gevend hoe TS uit huis geduwd word. Man, man, man wat een armoe.

@Pannencouque
Denk je dat ex van TS zelf in de gaten heeft dat TS hem een goede deal heeft gegeven? Eigenlijk 100% kans dat de Ex een totaal andere versie in zijn hoofd heeft zitten en zich ook slachtoffer voelt.

Als ik nog wat verder speculeer en een hard werkende praktische man voor mij neem die lekker eigenwijs is en wat bezitterig zoals TS een beetje omschrijft. Die zijn recht door zee en zal zijn harde werk in huis echt meer waard vinden dan TS gok ik. Beetje terzijde, maar voor dat stukje van het verhaal heb ik toch wel empathie voor de ex. Maar goed, wat kan er dan gebeuren:

- Het kan fysiek uit de hand lopen
- Het kan een jarenlange stroom van pesterijen blijven, want iemand kan zich door zo'n actie zomaar voor jaren gerechtvaardigd voelen voor allemaal narigheid

Rechtvaardigheid zijn we goed in hier op tweakers, maar realisme en het analyseren van de risico's komt te weinig aan de orde in dit soort zaken vind ik.

Ik zou het verlies nemen als het op 'normale' manieren niet lukt.

We kunnen ons best doen door proberen niet in dit soort situaties te komen, maar als je eenmaal in een slechte situatie zit zijn er maar weinig echte regels die worden nageleefd om 'rechtvaardigheid' te verkrijgen. Ik heb ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar vroeg in mijn leven moeten leren dat je deze opzij moet zetten om de beste keuzes te maken. Zo sterk dat ik tegenwoordig bijna niks meer op tv kijk omdat ik dan constant cringe. :+
Kan ik ook volgen. Het is ook maar net hoe je erin staat. Je verlies nemen kan de slimme optie zijn. Maar ik heb in m'n leven wel vaker de niet-slimme optie gekozen, vanuit principe. En principes kosten geld, en energie.
Ik zou vooral even afwegen welke last er komt voor de kinderen. Maar ook die last moet je delen, daar mag de ex ook een verantwoordelijkheid in nemen/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjarbuur18
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-12-2022
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het niet zo moeilijk maken, je hoeft er niet meer te zijn, lever gewoon de sleutel in, en stuur een berichtje dat het zo allemaal afgedaan is.

Hoewel je misschien juridisch verantwoordelijk bent voor de helft van de hypotheek van Augustus, neem ik aan dat het al betaald is, dus dan is het zijn probleem om dat weer bij jou te verhalen. Sowieso heb je al een berichtje waarin hij stelt dat als je de sleutel inlevert jij niet mee betaald voor augustus.

Ik zou gewoon deescaleren en de sleutel inleveren. Hoewel je prima in je recht staat schiet je er ook niks mee op om moeilijk te doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjarbuur18
Woy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:57:
Ik zou het niet zo moeilijk maken, je hoeft er niet meer te zijn, lever gewoon de sleutel in, en stuur een berichtje dat het zo allemaal afgedaan is.

Hoewel je misschien juridisch verantwoordelijk bent voor de helft van de hypotheek van Augustus, neem ik aan dat het al betaald is, dus dan is het zijn probleem om dat weer bij jou te verhalen. Sowieso heb je al een berichtje waarin hij stelt dat als je de sleutel inlevert jij niet mee betaald voor augustus.

Ik zou gewoon deescaleren en de sleutel inleveren. Hoewel je prima in je recht staat schiet je er ook niks mee op om moeilijk te doen.
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee sleutels inleveren veranderd niks aan je rechten, alleen aan de mogelijkheid om makkelijk je eigen huis in te komen. Pas bij de overdracht veranderd er daadwerkelijk iets in het eigendom.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Members only:

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 18:39
Uit eigen ervaring weet ik je kan je huis laten taxeren door een onafhankelijke taxateur.
Die is niet partijdig. Taxatie waarde kan soms in 2 jaar soms tientallen duizend euro schelen.
Kan soms in je voordeel werken.
Bepaal samen wat het moment is waar de waarde op wordt vast gesteld.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
Raoul.TLS schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:03:
Uit eigen ervaring weet ik je kan je huis laten taxeren door een onafhankelijke taxateur.
Die is niet partijdig. Taxatie waarde kan soms in 2 jaar soms tientallen duizend euro schelen.
Kan soms in je voordeel werken.
Bepaal samen wat het moment is waar de waarde op wordt vast gesteld.
Als je even had teruggelezen, dan had je kunnen weten dat nou net precies is wat er ook is gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 15:37
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door bvdbos op 17-08-2022 13:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Laat voor 5 euro een sleutel bijmaken en geef de oude terug.

Heb je altijd nog iets achter de hand, mocht het misgaan bij de notaris oid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Thomas18GT schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Laat voor 5 euro een sleutel bijmaken en geef de oude terug.

Heb je altijd nog iets achter de hand, mocht het misgaan bij de notaris oid :)
Dit dus. Gewoon nog een kopie laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Ik zou die sleutel helemaal niet inleveren.
Je bent nog verantwoordelijk voor dat huis en het staat nog op jouw naam. Pas als de boel van je naam af is, lever je de sleutel in. Als ex morgen onder een bus komt, kun jij je eigen huis niet eens in?
Juist met al zijn pogingen tot chantage zou ik je positie niet zomaar 'opgeven'.

Je kunt hem wel sturen dat je belooft het huis niet zomaar te betreden zonder hem vooraf in kennis te stellen of te overleggen. Dat zal mogelijk ook zijn waar hij naar op zoek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjarbuur18
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:51
Taxatiewaarde gewoon even vragen aan notaris, die krijgt daar goed voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Members only:

'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjarbuur18
Ik bedoel eigenlijk meer; staat er niks in waardoor ik mezelf in de vingers ga snijden o.i.d.?
Er staat bijvoorbeeld: "Vervreemder kwiteert Verkrijger voor die betaling." Wat betekent dit? Als ik het google kom ik uit op dat ik de verkrijger kwijtscheld voor de betaling..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:43
Als ik het goed begrijp is dat pas nadat het bedrag voldaan is op rekening xx (van de notaris?). Je kunt dat morgen voor de zekerheid even navragen ook.

[edit]De VanDale geeft bij kwiteren naast vrijstelling verlenen ook de betekenis voor vol­daan te­ke­nen. Oftewel, op het moment dat het bedrag op de derdenrekening staat bevestig jij dat het bedrag voldaan is.

[ Voor 44% gewijzigd door Het_Eendje op 05-09-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
De verkrijger (ex) maakt het bedrag inderdaad over naar de notaris. De notaris maakt het bedrag daarna weer over naar vervreemder (jij).

Is de afgesproken waarde dan wel in lijn met het te ontvangen bedrag van Jb?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• cjarbuur18
Ja, het is gegaan zoals afgesproken.
Zojuist getekend en alles is helder en afgerond. Bedankt iedereen voor de adviezen en het mee volgen van dit (verschrikkelijk) avontuur.
Topic mag derhalve worden gesloten :)
Pagina: 1 2 3 Laatste