volgens mij trekken ze bij budget energie de keutel weer in. Ik lees nu dit op de website van budget energie:
of heb ik nou wat gemist in deze 40 pagina's en is dit al gemeld?
inclusief goede voorbeelden:Als je zonnepanelen hebt wek je stroom op. Een deel daarvan wordt direct in je woning verbruikt, het andere deel wordt teruggeleverd aan het elektriciteitsnet. Op je jaar- of eindnota staat hoeveel energie je geleverd hebt gekregen. Daarvan wordt de energie die je hebt teruggeleverd afgetrokken. Deze aftreksom heet salderen.
https://www.budgetthuis.n...oom/terugleveren-salderenIn het onderstaande voorbeeld gaan wij uit van familie B. Zij hebben net zonnepanelen op hun dak laten installeren. In de onderstaande tabel kun je zien dat familie B een jaarlijks elektriciteitsverbruik heeft van 2.500 kWh in de normaaluren en 700 kWh in de daluren. Daarnaast hebben zij een jaarlijkse elektriciteitsopwekking van 3.000 kWh in de normaaluren en 1.000 kWh in de daluren. Omdat zij een dubbele meter hebben, ontvangen zij over hun netto (negatief) verbruik in de normaal- en daluren een terugleververgoeding. Dit netto (negatief) verbruik is het jaarlijkse elektriciteitsverbruik minus de jaarlijkse elektriciteitsopwekking.
of heb ik nou wat gemist in deze 40 pagina's en is dit al gemeld?