Gr4mpyC3t schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Ja we snappen denk ik allemaal wel dat nieuwe features soms ook gewoon niet op oudere hardware gaan. En het moet ook een keer klaar zijn met je support op modellen van een paar jaar geleden.
Maar dit zijn toch ook wel serieus dure MacBooks aan het worden. Hoe kun je er vanuit gaan dat je voor 3000/4000 euro een machine koopt die een paar jaar lang voorzien wordt van nieuwe upgrades..?
Achja. En toch kopen we weer een nieuwe

Ik heb ervaring als programmeur en zal dus als eerste zeggen dat niet iedere functie beschikbaar kan zijn op iedere hardware. Maar als een A9 en A10 iOS 16 krijgen met nog méér functies krijgen dan als iOS maar iOS 16 niet opdezelfde chip kan draaien dan weet je dat er iets niet volledig klopt aan het verhaal.
En als reden waarom er nog steeds Mac's worden verkocht is omdat het voor sommigen naar ervaring beter werkt. Ik heb in 5 jaar met een Mac weinig tot geen problemen gehad, en dan heb ik het voornamelijk over vasthangende apps of functie's die gewoon werken zonder dat je er veel moet achter zoeken.
Nu qua updates is het zo erg nog niet als bij Windows waar een PC van 2018/2019 niet kan upgraden naar Windows 11. En dat is dan nog steeds een pluspunt bij Apple want ze doen er nog steeds langer over van support.
[
Voor 8% gewijzigd door
AppleFan2007 op 06-06-2022 22:29
]