[Event/Keynote] WWDC22

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 19.650 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Oh dat is wel echt heel zuur. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze wel wat langer door zouden gaan met de 2016-2020 modellen. Maar dat is er dus niet meer bij kennelijk.

Ben bang dat ze snel van Intel af willen.

Edit: Hier de lijst van supported Macs voor Ventura
Mm ik heb nog een Mac Mini 2018 onder mijn tv (als Plex server etc), wel met i7 en 32 gb maar zie dat dit nog net mee gaat. Lijkt volgend dan ook wel klaar te zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Mm ik heb nog een Mac Mini 2018 onder mijn tv (als Plex server etc), wel met i7 en 32 gb maar zie dat dit nog net mee gaat. Lijkt volgend dan ook wel klaar te zijn.
Zo heb ik hier een MacBook Pro 15-inch 2018 met een flexgate probleem. Ik zou 'm eigenlijk gaan repareren voor een paar 100 euro. Dat laat ik dan nu toch maar even zitten denk ik.

Aan de andere kant krijg je waarschijnlijk geen upgrades meer maar nog wel updates. Wat zit er nou echt in Ventura wat op Monterey niet kan..

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:26
Gr4mpyC3t schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:16:
[...]

Ja we snappen denk ik allemaal wel dat nieuwe features soms ook gewoon niet op oudere hardware gaan. En het moet ook een keer klaar zijn met je support op modellen van een paar jaar geleden.

Maar dit zijn toch ook wel serieus dure MacBooks aan het worden. Hoe kun je er vanuit gaan dat je voor 3000/4000 euro een machine koopt die een paar jaar lang voorzien wordt van nieuwe upgrades..?

Achja. En toch kopen we weer een nieuwe :)
Ik heb ervaring als programmeur en zal dus als eerste zeggen dat niet iedere functie beschikbaar kan zijn op iedere hardware. Maar als een A9 en A10 iOS 16 krijgen met nog méér functies krijgen dan als iOS maar iOS 16 niet opdezelfde chip kan draaien dan weet je dat er iets niet volledig klopt aan het verhaal.
En als reden waarom er nog steeds Mac's worden verkocht is omdat het voor sommigen naar ervaring beter werkt. Ik heb in 5 jaar met een Mac weinig tot geen problemen gehad, en dan heb ik het voornamelijk over vasthangende apps of functie's die gewoon werken zonder dat je er veel moet achter zoeken.

Nu qua updates is het zo erg nog niet als bij Windows waar een PC van 2018/2019 niet kan upgraden naar Windows 11. En dat is dan nog steeds een pluspunt bij Apple want ze doen er nog steeds langer over van support.

[ Voor 8% gewijzigd door AppleFan2007 op 06-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Mijn 2015 Air gaat ook niet meer mee naar Ventura :) tijd om op MP te zetten :) hou ik alleen nog een iPad en iPhone tot daar de ondersteuning ook eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Gr4mpyC3t schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Oh dat is wel echt heel zuur. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze wel wat langer door zouden gaan met de 2016-2020 modellen. Maar dat is er dus niet meer bij kennelijk.

Ben bang dat ze snel van Intel af willen.

Edit: Hier de lijst van supported Macs voor Ventura
Oei, dat gaat wel erg snel. Alle Mac's ouder dan 5 jaar krijgen geen Ventura meer.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vorige week bijna een MBP 2016 gekocht. Blij dat ik nog even heb gewacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.