Toon posts:

[Event/Keynote] WWDC22

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 14.785 views

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • +6Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
Mede-auteur:
  • Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Apple heeft vandaag aangekondigd dat het zijn jaarlijkse Worldwide Developers Conference (WWDC) van 6 tot en met 10 juni in een online-format zal organiseren, dat voor alle ontwikkelaars gratis toegankelijk zal zijn. WWDC22 bouwt voort op het succes van de afgelopen twee jaar van virtuele evenementen, waarbij de nieuwste innovaties in iOS, iPadOS, macOS, watchOS en tvOS onder de aandacht worden gebracht en ontwikkelaars toegang krijgen tot technici en technologieën van Apple om te leren hoe ze baanbrekende apps en interactieve ervaringen kunnen maken.

Naast de online conferentie organiseert Apple op 6 juni een speciale dag voor ontwikkelaars en studenten in Apple Park om samen met de online community de keynote en de State of the Union-video's te bekijken. Het aantal plaatsen is beperkt en op de Apple Developer-site en -app worden binnenkort details bekendgemaakt over hoe je je kunt aanmelden.

Voor het derde jaar ondersteunt Apple ook scholieren die graag coderen met de Swift Student Challenge. Swift Playgrounds is een revolutionaire app voor iPad en Mac die het leren van de programmeertaal Swift interactief en leuk maakt. Voor de uitdaging van dit jaar worden leerlingen uit de hele wereld uitgenodigd om een Swift Playgrounds-app-project te maken over een onderwerp naar keuze, en ze kunnen hun werk tot 25 april insturen. Ga voor meer informatie naar de website van de Swift Student Challenge.

Laat in dit topic jullie verwachtingen/wensen achter en laten we er een mooie WWDC van maken :)

Bronvermelding

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Wat zijn jullie wensen voor iOS 16?

Ik weet dat het beslist niet zal gebeuren maar zelf zou ik het fijnste vinden als iOS 16 een update gaat zijn, gericht op bug-fixes en performance en niet op nieuwe features.

Daarnaast is mijn allergrootste wens (naast split-screen multitasking op de iPhone) dat Apple eens de lokalisatie van bepaalde producten/diensten gelijk gaat trekken met de rest van de landen.

Denk daarbij aan het verbeteren van de live text functie voor Nederlanders, in de vertaalapp Nederlands aanbieden, ID-kaarten uitrollen in de Waller app, vernieuwde Apple Maps incl. fietsnavigatie, offline Siri (al is Siri online al een drama), Apple News, Apple Fitness etc.

Er zijn vele zaken welke wel beschikbaar zijn buiten Nederland maar nog niet beschikbaar zijn gesteld in de Nederlandse iOS.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:25

alienfruit

the alien you never expected

Zelf wil ik betere ondersteuning voor externe schermen bij de iPad’s Nu heb je gewoon altijd zwarte balken

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 16:19
Een mens kan hopen, maar echt voor iPadOS 16 zou ik zo ontzettend blij zijn met meerdere user accounts per iPad. Bij ons thuis wordt de iPad gedeeld, maar het is juist daarom dat ik hem niet optimaal benut, bijv email, messages, chat apps etc staan er allemaal niet op, juist omdat je niet wil dat iedereen zomaar overal bij kan.

Als die mogelijkheid er komt dan gaat de iPad zonder voor mij twijfel van leuk ding voor te browsen en streaming naar het meest gebruikte apparaat in huis.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• robcoenen
Ik ben benieuwd welke modellen dit jaar afvallen. Ik heb voor het gemak even een lijstje in Numbers gemaakt.

De langst ondersteunde iPhone qua feature-updates (gaat al 7 versies mee).
iPhone 6s (Plus): iOS 9 (1), iOS 10 (2), iOS 11 (3), iOS 12 (4), iOS 13 (5), iOS 14 (6) en iOS 15 (7)

&

De langst ondersteunde iPad gaat zelfs al 8 versies mee:
iPad Air 2: iOS 8 (1), iOS 9 (2), iOS 10 (3), iOS 11 (4), iOS 12 (5), iPadOS 13 (6), iPadOS 14 (7) en iPadOS 15 (8).

Echt indrukwekkend.

robcoenen schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:12:
Ik ben benieuwd welke modellen dit jaar afvallen. Ik heb voor het gemak even een lijstje in Numbers gemaakt.
Ik denk zelf dat iOS 16 vanaf iPhone 7 zal gaan draaien en watchOS 9 vanaf Apple Watch Series 4 te installeren is. Van iPadOS te weinig verstand, maar dat zal ook een generatie doorschuiven, denk ik.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
THE_BASE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:03:
[...]

Ik denk zelf dat iOS 16 vanaf iPhone 7 zal gaan draaien en watchOS 9 vanaf Apple Watch Series 4 te installeren is. Van iPadOS te weinig verstand, maar dat zal ook een generatie doorschuiven, denk ik.
Ik sta er eigenlijk nog van te kijken dat watchOS 8 op de Series 3 draait.
Vanaf de Series 4 is het RAM geheugen omhoog gegaan, is de processor 64-bits geworden en de opslag is toegenomen. Het zou inderdaad niet vreemd zijn dat de Series 3 eindelijk de nagel in de kist gaat krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:10
MenN schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:54:
Een mens kan hopen, maar echt voor iPadOS 16 zou ik zo ontzettend blij zijn met meerdere user accounts per iPad. Bij ons thuis wordt de iPad gedeeld, maar het is juist daarom dat ik hem niet optimaal benut, bijv email, messages, chat apps etc staan er allemaal niet op, juist omdat je niet wil dat iedereen zomaar overal bij kan.

Als die mogelijkheid er komt dan gaat de iPad zonder voor mij twijfel van leuk ding voor te browsen en streaming naar het meest gebruikte apparaat in huis.
Lijkt mij ook mooi, echter moet het dan wel anders gaan dan op de Apple TV aangezien er daar bijvoorbeeld niet met meerdere accounts in te loggen is. ik heb bijvoorbeeld een andere spotify dan mijn vriendin maar dat wil niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:11

TheVMaster

Moderator WOS
klokkert1 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Lijkt mij ook mooi, echter moet het dan wel anders gaan dan op de Apple TV aangezien er daar bijvoorbeeld niet met meerdere accounts in te loggen is. ik heb bijvoorbeeld een andere spotify dan mijn vriendin maar dat wil niet.
Voor Apple Music (en Apple TV+) werkt dit dan weer wel, het lijkt erop dat het met 3rd party apps niet werkt :-( Zou fijn zijn als 3rd party apps (videoland, netflix, spotify, nlziet) het goed zouden ondersteunen op de ATV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:57
Ik hoop dat in iOS 16 eindelijk een bug wordt gefixt met AVPlayer Foundation die met iOS 15.4 is geïntroduceerd. Als je een streaming audo URL zoals live radio gebruikt, stopt de speler zodra je overschakelt vanaf de iPhone naar bijvoorbeeld een HomePod of MacBook Pro. Ik heb al meerdere bugreports ingediend, maar Apple doet er niets aan. :(

Edit: Toch wel. Apple heeft het opgelost in iOS 15.5 beta 4.

[Voor 8% gewijzigd door Dennisweb op 04-05-2022 18:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-06 11:27
Ik hoop op:
- Sideloaden mogelijk onder IOS
- Universal control ook naar de iPhone
- IOS apps draaien onder macOS zonder dat de app developer dat kan blokkeren
- TVOS krijgt webkit / browser ondersteuning
- Nieuwe grote ontwikkeling op gebied van airplay en synchronisatie weergave.

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat er ook maar eentje uit mijn lijstje er dit jaar gaat aankomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robcoenen
Een andere, grote, ergernis waar ik dagelijks tegenaan loop is het feit dat notificaties niet onderling gesynchroniseerd worden. Het is zo ontzettend hinderlijk dat op meerdere Apple apparaten steeds dezelfde notificaties weergeven worden en individueel gewist moeten worden.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 07:25
Vooral benieuwd wat macOS gaat doen en welke apparaten nog ondersteund worden… heb nog een MacBook Pro early 2015 die op de laatste versie draait…

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:13

nelizmastr

Goed wies kapot

koentjuh1987 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:58:
Vooral benieuwd wat macOS gaat doen en welke apparaten nog ondersteund worden… heb nog een MacBook Pro early 2015 die op de laatste versie draait…
Ik vond zelf de 13” 2015 op Monterey dusdanig sloom dat ik maar een M1 MBA heb gekocht. Denk dat het einde oefening is voor de 13” pre-2016 modellen.

I reject your reality and substitute my own

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik ben sinds kort voor het eerst naar iOS geswitcht na jaren van android toestellen. Een paar dingen die ik hoop dat iOS 16 toevoegt/verbetert op basis van wat ik een beetje mis van android:
- Een overzichtelijke Bestanden app waar alle bestanden automatisch georganiseerd worden (downloads, foto's, video's, documenten etc.). Vind het nu vrij onoverzichtelijk met dingen die wel in je Foto's app zitten, maar niet in je Bestanden app, of wel weer in de icloud..
- De mogelijkheid om instellingen te wijzigen in apps zelf ipv alleen in de Instellingen app
- Deze dingen gaat Apple waarschijnlijk niet doen maar zou ik wel graag zien: mogelijkheid om de folders in de app library aan te kunnen passen, bestanden verplaatsen van/naar pc zonder itunes, iets meer customisation qua homescreen en app icons.

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Andreasvers schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:12:
Ik ben sinds kort voor het eerst naar iOS geswitcht na jaren van android toestellen. Een paar dingen die ik hoop dat iOS 16 toevoegt/verbetert op basis van wat ik een beetje mis van android:
- Een overzichtelijke Bestanden app waar alle bestanden automatisch georganiseerd worden (downloads, foto's, video's, documenten etc.). Vind het nu vrij onoverzichtelijk met dingen die wel in je Foto's app zitten, maar niet in je Bestanden app, of wel weer in de icloud..
- De mogelijkheid om instellingen te wijzigen in apps zelf ipv alleen in de Instellingen app
- Deze dingen gaat Apple waarschijnlijk niet doen maar zou ik wel graag zien: mogelijkheid om de folders in de app library aan te kunnen passen, bestanden verplaatsen van/naar pc zonder itunes, iets meer customisation qua homescreen en app icons.
Ik zou teruggaan naar ios. Je denkt veel te veel in Andriod/windows. Bij ios staan consumeren centraal. Function over form.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 07:25
nelizmastr schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Ik vond zelf de 13” 2015 op Monterey dusdanig sloom dat ik maar een M1 MBA heb gekocht. Denk dat het einde oefening is voor de 13” pre-2016 modellen.
Het is werkbaar maar snelheid is niet top… dus heb je wel een punt..

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Mezkeijou schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:28:
[...]

Ik zou teruggaan naar ios. Je denkt veel te veel in Andriod/windows. Bij ios staan consumeren centraal. Function over form.
Ik ben niet ontevreden over iOS hoor. Alles wat het doet werkt zeer goed en soepel. En ik begrijp dat beide operating systems een eigen filosofie hebben die niet per se volledig te combineren zijn. Ik deelde simpelweg mijn wensen/dromen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:39
Ik zou het gaaf vinden als op tvOS er meer mogelijkheden komen om 2 apps tegelijk te draaien. Bijv, een streaming app op het grote deel van het scherm en dan aan de zijkant een iPhone versie van een app.
In mijn situatie: HBo Max lekker serie kijken terwijl ik via Swift aan het fietsen ben, en dat ik dat kan volgen via de rechterkant van het beeld. Beetje zoals het ook op de iPad kan.
Of op het grote deel van het beeld F1 kijken, en rechts een webbrowser met tweakers.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:55
robcoenen schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:12:

De langst ondersteunde iPhone qua feature-updates (gaat al 7 versies mee).
iPhone 6s (Plus): iOS 9 (1), iOS 10 (2), iOS 11 (3), iOS 12 (4), iOS 13 (5), iOS 14 (6) en iOS 15 (7)

&

De langst ondersteunde iPad gaat zelfs al 8 versies mee:
iPad Air 2: iOS 8 (1), iOS 9 (2), iOS 10 (3), iOS 11 (4), iOS 12 (5), iPadOS 13 (6), iPadOS 14 (7) en iPadOS 15 (8).

Echt indrukwekkend.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Volgens mij klopt je overzicht niet. Ik heb een iPad 2017, maar die krijgt al een tijdje geen update meer.

• robcoenen
grote_oever schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:10:
[...]

Volgens mij klopt je overzicht niet. Ik heb een iPad 2017, maar die krijgt al een tijdje geen update meer.
Jawel hoor. 16 mei heb je nog iPadOS 15.5 ontvangen ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 05:25

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou graag een externe scherm als extra monitor/scherm willen kunnen gebruiken maar precies zo als de ingebouwde scherm. Dus betere multi-tasking en tweede scherm ondersteuning. Dat moet een M1 tablet wel aankunnen.

Verder meerdere profielen hoeft van mij pas als het bovenstaande mogelijk is tot nu is de tablet niet echt fijn om op te werken. Gebruik het nu alleen voor Books/Tijdscheift.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:42
Hoop dat we wat meer info gaan krijgen of de Apple creditcard eens buiten Amerika komt.. Zou daar wel willen inspringen eigenlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 22:03
M2-powered 14″ MacBook Air and 13″ MacBook Pro product listings hidden on B&H website

Die B&H website heeft van alles aangemaakt. Doe je zoiets niet gewoon als gok om hoger in Google te staan mochten deze producten daadwerkelijk worden gepresenteerd? 14" MacBook Air laat maar komen hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05

4POX

Everybody is wired

Mijn voorspellingen:

- Macos krijgt HDR kleuren/ondersteuning in de GUI
- Een soort van time machine voor Macos. Maar dan net als IOS. Alleen één snapshot naar icloud. Apple wil natuurlijk niet dat je de 2TB icloud gaat vullen met oude backups.
- Als een nieuwe Mac Mini komt. Deze dan ook PD power input kijgt. De Mac Mini krijgt zijn power van de Studio Display. Je hebt maar 1 kabel nodig.
- IOS gaat de machine learning kernen meer gebruiken. Speech to text gaat beter worden.

Er gaan verhalen rond dat interne malware code in macos gaat verdwijnen. Misschien gaat de volgende macos geen ongesigneerde code meer draaien.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15
DBreda schreef op maandag 6 juni 2022 @ 06:19:
M2-powered 14″ MacBook Air and 13″ MacBook Pro product listings hidden on B&H website

Die B&H website heeft van alles aangemaakt. Doe je zoiets niet gewoon als gok om hoger in Google te staan mochten deze producten daadwerkelijk worden gepresenteerd? 14" MacBook Air laat maar komen hoor.
Helaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:55
robcoenen schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Jawel hoor. 16 mei heb je nog iPadOS 15.5 ontvangen ;-)
Je hebt gelijk. Geen idee hoe ik erbij kom dan mijn iPad geen update krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vorig jaar viel het WWDC wat mij betreft tegen, en daarom heb ik er ook dit jaar lage verwachtingen van. Niettemin ben ik benieuwd wat de M2 gaat brengen; na 2 jaar met de M1 gedraaid te hebben hoop ik dat ze de single core on par weten te brengen met de nieuwste Intel/AMD chips. Multi core boeit me vrij weinig, want voor coding/office/photoshop is single core belangrijker. :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 15:11

Splinter Cell

AMD HD7850

Goodmorning.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Wegens vakantie zal ik er voor het eerst sinds jaren niet live bij zijn in dit topic.

Alvast veel plezier voor iedereen die het wel gaat volgen en ik lees later wel weer bij ;)

Uiteraard zeer benieuwd naar de nieuwe MacOS en een paar hardware aankondigingen zijn altijd wel leuk als ze die doen.

Hier nog een overzicht van de afgelopen jaren op dat gebied.

https://www.macrumors.com...ry-lane-hardware-at-wwdc/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:36
Ik kan me niet meteen herinneren of de Apple store ook offline ging ik tijdens WWDC zonder hardware aankondigingen. Indien dat niet is, dan kunnen we toch hardware verwachten vanavond.
Of het is om ons op het verkeerde spoor te zetten.

[Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 06-06-2022 13:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
AppleFan2007 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:06:
Ik kan me niet meteen herinneren of de Apple store ook offline ging ik tijdens WWDC zonder hardware aankondigingen. Indien dat niet is, dan kunnen we toch hardware verwachten vanavond.
[Afbeelding]
Dit kan ik me ook niet van vorige jaren herinneren. Het lijkt me - heel kort door de bocht - dat we tenminste één nieuw product gaan zien. Alleen hoeft dat niet iets groots te zijn. Het kan ook een iPhone in een andere kleur zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:06:
[Afbeelding]
new hardware = new watchbands ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 21:33
_Bailey_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Daar zou ik al heel blij mee zijn! Ik krijg brandplekken van hun silliconen bandjes, dus moet helaas andere bandjes gebruiken, en daar is de keuze niet heel super in op betaalbaar niveau

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppleFan2007
Dennisweb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Dit kan ik me ook niet van vorige jaren herinneren. Het lijkt me - heel kort door de bocht - dat we tenminste één nieuw product gaan zien. Alleen hoeft dat niet iets groots te zijn. Het kan ook een iPhone in een andere kleur zijn.
Het meest logische lijkt dat ze een Mac Pro gaan aankondigen. Ze hebben tijdens het vorige event al aangekondigd dat die eraan komt dus misschien wel nu. Maar zoals je zegt kan het ook een product zijn in een andere kleur dus hou ik mijn verwachtingen laag.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
of de nieuwe Polishing Cloth Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 21:36
Spannend ik hoop op nieuwe Ossen!
Voor de iPhone,watch,ipad ! (y)

[Voor 5% gewijzigd door CarolV op 06-06-2022 16:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
CarolV schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:49:
Spannend ik hoop op nieuwe Ossen!
Voor de iPhone,watch,ipad ! (y)
Die hoop hoef je niet te hebben: dat komt zeker met WWDC. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 21:36
Dennisweb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Die hoop hoef je niet te hebben: dat komt zeker met WWDC. :+
Top! Bring it ON Apple! _/-\o_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 17:00

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kijkend naar de geruchtenmachine verwacht ik persoonlijk vooral weer veel teleurgestelde mensen ;)

Qua hardware lijken er dingen onderweg te zijn, maar het is de vraag hoeveel we daar tijdens WWDC van gaan zien. Misschien niets, misschien iets, maar zeker niet alles. Zélfs als Apple een nieuwe Mac Pro én een volledige M2-based MacBook/Mini lineup klaar heeft staan, zullen ze het niet tijdens WWDC gaan shippen, en dat zou ook niet logisch zijn. Apple is een beursgenoteerd bedrijf, en alle nieuwe dingen ineens lanceren betekent precies 1x nieuws met impact op de koers. Hierdoor raken kleinere vernieuwingen al snel ondergesneeuwd en profiteert je beurskoers dus niet echt.

Als de OS updates die 100% zeker aangekondigd gaan worden aan de magere kant gaan zijn (meer polish, minder features) dan is er een reële kans dat er ook hardware aangekondigd gaat worden omdat een keynote anders als tegenvallend kan worden ervaren wat negatief is voor de beurskoers. Als de OS updates voldoende body hebben om op zichzelf als 'positief (beurs) nieuws' te dienen, dan kan het zomaar zijn dat we helemaal geen hardware gaan zien. Dat kan je immers bewaren voor volgende events.

Dit is ook een beeld wat we al jaren zien bij Apple. Niet meer traditiegetrouw de WWDC en een paar MacWorld of Mac Expo events, maar bijna maandelijks wel _iets_.

Dat wil niet zeggen dat er 0% kans is op nieuwe hardware, of alleen als de OS updates mager zijn, maar het lijkt me zeer onrealistisch om te verwachten dat we én toffe OS updates krijgen, én nieuwe MacBooks, én Mini's, én een Mac Pro, én... Maar hopen mag altijd natuurlijk :+

Voor vanavond hoop ik vooral dat de iPadOS update wat verbeteringen brengt op het gebied van multitasking en ondersteuning voor beeldschermen. Ik verwacht geen volledige macOS-like window-based UI, want zo is iPadOS ook nooit ontworpen. Maar een flexibelere implementatie met meerdere pop-over windows en variable width splits zou, gecombineerd met 100% support voor externe monitors (in 'Docked mode' met een muis/trackpad) een gigantische verbetering zijn.

Verder hoop ik dat Logic Pro nog eens naar de iPad komt, maar daar verwacht ik vanavond niet echt iets over te horen.

[Voor 6% gewijzigd door Whieee op 06-06-2022 17:11]

Launching containers into space

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:10:
Kijkend naar de geruchtenmachine verwacht ik persoonlijk vooral weer veel teleurgestelde mensen ;)

Als de OS updates die 100% zeker aangekondigd gaan worden aan de magere kant gaan zijn (meer polish, minder features) dan is er een reële kans dat er ook hardware aangekondigd gaat worden omdat een keynote anders als tegenvallend kan worden ervaren wat negatief is voor de beurskoers. Als de OS updates voldoende body hebben om op zichzelf als 'positief (beurs) nieuws' te dienen, dan kan het zomaar zijn dat we helemaal geen hardware gaan zien. Dat kan je immers bewaren voor volgende events.
Ik verwacht net als de vorige keren weer veel 'updates' die alleen zin hebben als je en je hele vriendenkring tot en met in het Apple ecosysteem zit. Net zoals vorige keer met Monterey. Wat heb ik als multi-OS persoon nou aan updates aan Facetime, messages enz. Niemand die ik ken gebruikt dat. Sommigen zitten wel op Mac of iOS maar gebruiken die functies niet omdat ook van hun contacten maar een kleine minderheid ook Apple heeft. Zelfs Safari gebruik ik niet (ik gebruik exclusief firefox) omdat ik anders niet met mijn andere apparaten kan Syncen (Windows, FreeBSD, Linux, Android).

Natuurlijk is dat een van mijn 'rariteiten' dat ik elk OS onder de zon door elkaar gebruik, maar veel mensen zullen wel het probleem hebben dat hun vriendenkring niet op Apple zit. Daarom is iMessage ook eigenlijk alleen in Amerika echt populair (daar is iOS veruit het grootste mobiele OS, hier niet).

Ik vind het gewoon jammer dat Apple steeds meer voor de walled garden gaat (en dat is wel iets relatief nieuws, 10 jaar geleden waren ze nog behoorlijk pro-open source). Vanuit hun verdienmodel naar steeds meer diensten kan ik het me wel voorstellen maar het blijft jammer.

Niettemin ben ik wel benieuwd.. Op mijn werk gebruik ik nog steeds veel Mac. We gaan het zien. Ik verwacht wel dat de M2 wordt aangekondigd eigenlijk. Op mobiel gebied doen ze al jaren elk jaar een iteratie en op de Mac lopen ze dus al achter.

[Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 06-06-2022 17:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Dit is altijd al zo geweest. Immers is het niet alleen produkten die op de apple store staan. Er staan ook referenties naar diensten en software. En screenshots van nieuwe functies die nog worden aagekondigd. Dus dat de store down is zegt niet zo heel veel.

Edit: Ik heb het dus helemaal fout, sorry @Dennisweb

[Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 06-06-2022 18:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:37
GekkePrutser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Ik verwacht net als de vorige keren weer veel 'updates' die alleen zin hebben als je en je hele vriendenkring tot en met in het Apple ecosysteem zit. Net zoals vorige keer met Monterey. Wat heb ik als multi-OS persoon nou aan updates aan Facetime, messages enz. Niemand die ik ken gebruikt dat. Sommigen zitten wel op Mac of iOS maar gebruiken die functies niet omdat ook van hun contacten maar een kleine minderheid ook Apple heeft. Zelfs Safari gebruik ik niet (ik gebruik exclusief firefox) omdat ik anders niet met mijn andere apparaten kan Syncen (Windows, FreeBSD, Linux, Android).

Natuurlijk is dat een van mijn 'rariteiten' dat ik elk OS onder de zon door elkaar gebruik, maar veel mensen zullen wel het probleem hebben dat hun vriendenkring niet op Apple zit. Daarom is iMessage ook eigenlijk alleen in Amerika echt populair (daar is iOS veruit het grootste mobiele OS, hier niet).

Ik vind het gewoon jammer dat Apple steeds meer voor de walled garden gaat (en dat is wel iets relatief nieuws, 10 jaar geleden waren ze nog behoorlijk pro-open source). Vanuit hun verdienmodel naar steeds meer diensten kan ik het me wel voorstellen maar het blijft jammer.

Niettemin ben ik wel benieuwd.. Op mijn werk gebruik ik nog steeds veel Mac. We gaan het zien. Ik verwacht wel dat de M2 wordt aangekondigd eigenlijk. Op mobiel gebied doen ze al jaren elk jaar een iteratie en op de Mac lopen ze dus al achter.
Reden voor mij om steeds meer van Apple weg te bewegen. Aan de ene kant maken ze geweldig spul, aan de andere kant worden ze al net zo erg als de andere big tech bedrijven. Ik herinner me nog hoe bepaalde mensen moord en paniek zaaide toen Steve dood ging. Hoe Apple doomed wat etc etc. Nouja doomed zou ik ze niet noemen, maar voor mijn gevoel zie je her en der toch wel scheurtjes. Voor mijn gevoel gaat Apple langzaam aan steeds minder voor de echte visie, en steeds meer voor de aandeelhouders.

Maar toch ga ik vanavond even kijken :Y

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
_Bailey_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:39:
of de nieuwe Polishing Cloth Pro
Dat zou wel vet zijn. Heb bewust de eerste generatie overgeslagen ivm kinderziektes. En natuurlijk is de pro enkel goed genoeg voor me. :+ 8)7 7(8)7 :X }:O

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:15
Verwachten we al een verbeterde woning app met Matter op komst, of wordt dat iOS 17?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JHNGLT
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-03 14:41
*snip* offtopic

[Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 06-06-2022 19:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Aherin schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:00:
[...]
Reden voor mij om steeds meer van Apple weg te bewegen. Aan de ene kant maken ze geweldig spul, aan de andere kant worden ze al net zo erg als de andere “big tech” bedrijven. Ik herinner me nog hoe bepaalde mensen moord en paniek zaaide toen Steve dood ging. Hoe Apple doomed wat etc etc. Nouja doomed zou ik ze niet noemen, maar voor mijn gevoel zie je her en der toch wel scheurtjes. Voor mijn gevoel gaat Apple langzaam aan steeds minder voor de echte visie, en steeds meer voor de aandeelhouders.

Maar toch ga ik vanavond even kijken :Y
Klopt ja... Het idee van het hele bedrijf op het spel zetten om een visie rondom een nieuw produkt, is gewoon verdwenen. Tim Cook is een echte proces minmaxer. Geen wonder dat Apple keihard winst maakt, maar een echte klapper is er gewoon niet meer gekomen. Ik denk dat als de AR headset er komt ook alles op de winstgevendheid wordt gericht in het begin. Terwijl Steve Jobs daar niet zo veel om gaf tot het een succes werd.

En als er al wat nieuws komt dan is het zo dichtgetimmerd om aan het verdienmodel te voldoen, dat je er echt alleen wat mee kan binnen Apple's eigen wereldje. Vergeet niet: Zelfs op een VR headset als de Oculus Quest kan je gewoon sideloaden. Apple is best wel apart hierin.

Voor mij voelde het steeds beperkter, en de meerwaarde van elke versie begon steeds meer op diensten te liggen die ik toch niet kon gebruiken vanwege mijn multi-OS insteek. En functies die ik fijn vond verdwenen of veranderden zo dat ze niet meer goed werkten voor mij.

Sindsdien is Mac geen daily driver meer voor me (maar FreeBSD met KDE). Ik ben erg blij dat ik de controle over mijn OS terug heb, het voelt enorm opluchtend om dingen weer zo in te kunnen stellen als ik wil en niet bang te hoeven zijn wat er nu weer weggehaald wordt in de volgende update. Voor werk gebruik ik het nog wel omdat ik heel lang Macs heb beheerd voor werk, en ik heb het nog wel liever dan Windows. Thuis gebruik ik alles door elkaar: Windows voor gaming bijv want daar is het gewoon het beste voor.

[Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 06-06-2022 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 22:21
Dit is toch wel een heel orginele bingo die ik tegen kwam 😄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisweb
GekkePrutser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Dit is altijd al zo geweest. Immers is het niet alleen produkten die op de apple store staan. Er staan ook referenties naar diensten en software. En screenshots van nieuwe functies die nog worden aagekondigd. Dus dat de store down is zegt niet zo heel veel.
Helaas heb je hier geen gelijk: het is sinds 2017 niet meer voorgekomen.

https://www.macrumors.com...ad-of-wwdc-keynote-event/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Helaas heb je hier geen gelijk: het is sinds 2017 niet meer voorgekomen.

https://www.macrumors.com...ad-of-wwdc-keynote-event/
Ik zag het inmiddels ja.. Wat gek. Het staat me heel anders bij maar ik heb het inderdaad fout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
Toppe schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:11:
Verwachten we al een verbeterde woning app met Matter op komst, of wordt dat iOS 17?
Het verbeteren van de woning app kan helemaal los staan van Matter. Dit is puur techniek voor op de achtergrond. Met als voordeel de mogelijkheid tot meerdere apparaat groepen. Stofzuigers bijvoorbeeld.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2Henk 'm!
Oke net op tijd thuis, dus ga vanavond toch maar live kijken.
En belangrijker nog mijn devices daarna lekker onstabiel maken :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:37:
Oke net op tijd thuis, dus ga vanavond toch maar live kijken.
En belangrijker nog mijn devices daarna lekker onstabiel maken :P
Same here: mijn devices staan al klaar voor een beetje marteling. }:O Ook al waarschuwen ze dat je het niet moet doen, doe ik het ieder jaar toch. Ik kan wel leven met wat bugs. :)

[Voor 16% gewijzigd door Dennisweb op 06-06-2022 18:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!
_Bailey_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Ja laat de Classic Buckle maar weer terug keren.
Ik vind de leren bandjes van nu best mooi maar allemaal iets te casual.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Gezien het een dev event is zou ik alleen vanuit de Pro line up nog nieuwe hardware verwachten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nieuwe consumenten producten (Mac, etc.) vanavond gaan uitbrengen. Dat is namelijk meestal rond September en Maart het geval.

Anyway ik ben benieuwd wat hun strategie gaat worden met iCloud. Dat is in principe hun cash cow voor de komende jaren en waar de meeste vernieuwing te verwachten is.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dennisweb schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Same here: mijn iPhone staat al klaar voor een beetje marteling. }:O
Haha ja hier ook, ligt aan de lader om straks wel boven de 50% te zitten.
Mijn 2021 12,9 Pro had een defecte accu en daarvoor kwam vrijdag een nieuwe dankzij AppleCare+, die heb ik zojuist hersteld vanaf de back-up om vanavond kapot te updaten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Miki schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:39:
Anyway ik ben benieuwd wat hun strategie gaat worden met iCloud. Dat is in principe hun cash cow voor de komende jaren en waar de meeste vernieuwing te verwachten is.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, iCloud Photo's en notities gebruik ik dagelijks en vind ik verder prima maar iCloud als data opslag laat wel behoorlijk te wensen over naar mijn mening.

In tegenstelling tot wat ik hierboven ergens las zitten al mijn vrienden overigens wel op iOS/iPadOS/macOS (kan je zelf wat aan doen :+ ) en daardoor ook benieuwd naar de updates rond iMessage, FaceTime etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Verwacht ook wel een minimale aankondiging van de nieuwe Mac Pro.
Het is namelijk exact twee jaar geleden dat ze met de Apple Silicon transitie begonnen en toen riepen ze dat alle Mac's binnen twee jaar over zouden gaan op Apple Silicon. De Mac Pro is nog de enige zonder, dus die zullen ze vandaag wel gaan benoemen.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Holyshit. Start nu de stream op apple.com op m'n 14" MacBook Pro M1 Pro. Dolby Atmos tot in de perfectie! Wat klinkt dit bizar goed door de laptop speakers.

Het leek alsof het door de surround speakers van m'n Home Theatre kwam.

[Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 06-06-2022 18:48]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24
Stream is gestart.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:53

Ik vind het gewoon jammer dat Apple steeds meer voor de walled garden gaat
Voor mij viel de switch terug naar iOS nog mee... maar dat walled garden is iets waar zelfs ik last van heb (mompelt over iTunes :F )

Mijn Android telefoons gebruikte ik op exact hetzelfde manier als mijn iPhone, niks samen werken gewoon telefoon apart en PC apart, dus zelfs als ik nu thuis een iPad of Mac had, al die functionaliteiten die ervoor zorgen dat alles "naadloos" samenwerkt, zou ik uitschakelen omdat ik het niet nodig heb.

Maar dat terzijde, ik ben voor 95% wel tevreden met mijn switch alles wat onder die 95% valt werkt net zo goed als op Android of beter, en dit terwijl ik geen andere (op Airpods na) apparaten in huis heb.

Probleem begint bij die 5%, van de week wou ik een spel spelen op mijn iPhone (Monster Hunter Stories) en kreeg de audio maar niet werkend, bleek dat als mijn alert slider aan is dat games ook geen audio afspelen via speakers (maar wel via BT headset...)

Ok dan maar de slider uit en zo kreeg ik audio, mooi toch?

Tot ik erachter kwam dat al die notificaties die ik binnen krijg, en dat zijn er veel nu ook geluid maken TERWIJL ik het spel speelde.

Zucht...

Ander voorbeeld was iets waar ik dag 1 tegen aan bootste, ik had veel lokale muziek op mijn vorige telefoon in FLAC formaat (ik gebruik Spotifiy niet zo veel, meeste van die muziek staat niet op streaming diensten)

Nou wist ik dat FLAC niet ondersteund werd, dus ik gebruikte de MP3 varianten van die liedjes (het is anders ook te veel bestanden, mijn vorige telefoon had een 512GB geheugenkaart voor een reden)

Heb ik iTunes nodig... die niet werkt, mijn hele PC om zeep helpt en ik pas na veel geklooi alles ongedaan kon maken (want uninstaller verdween ook natuurlijk) en daarna pas lukte het.

Zucht...

En ik zijg over file management op iOS en foto beheer.

En het klinkt misschien wel als een rant maar bedenk dat dit die 5% is, zolang ik geen bestanden of muziek overzet en deze eenmaal al op staan werkt alles top, en dat audio verhaal heb ik inmiddels ook een oplossing voor gevonden (notificaties maken geen geluid)

Maar het lijken mij zo basic dingen? Het is niet eens dat Android dit wat beter kan (aparte audio sliders voor notificaties, multimedia en games), of betere file management (gewoon koppelen aan een Mac of PC en alles erop kopiëren).

Mijn telefoon uit 2006 kon dat laatste ook, en dat was een dumb phone van Sony Ericsson.

Ik hoop dat iOS 16 tenminste 2 dingen brengt, 1 is betere audio management en 2de is split screen multi tasking op iOS.

Want iTunes droppen (voor Windows) en normaal file management toepassen zie ik Apple never nooit doen op iOS.

maar nogmaals verder wel tevreden, alleen dit lijken mij basale dingen die iOS zou moeten kunnen doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:37

carpebios

-1 social credit

*snip* offtopic

[Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 06-06-2022 19:36]

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Lekkere soundtrack hoor. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32
Serieus, goede selectie dit jaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Geen verkeerde plek om de keynote te volgen.

[Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 06-06-2022 18:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Ik vind het gewoon jammer dat Apple steeds meer voor de walled garden gaat
Ik niet, heerlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bartje-bart schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:26:
Dit is toch wel een heel orginele bingo die ik tegen kwam 😄

[Afbeelding]
ik mis ‘5G’…😂

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
TheKerremenke schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Het verbeteren van de woning app kan helemaal los staan van Matter. Dit is puur techniek voor op de achtergrond. Met als voordeel de mogelijkheid tot meerdere apparaat groepen. Stofzuigers bijvoorbeeld.
Eens, maar Apple kennende doen ze de introductie groots en zou een verbeterde app me niets verbazen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Waarom is de stream nog niet live in de developer App op Apple TV? :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Spike_wolf schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:58:
Je moet ook de TV+ app hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
Spike_wolf schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:58:
Hij is wel al live. Hij staat alleen in de Apple TV app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Ik zal me vanavond inhouden, oke? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
Ik hoop dat dit sarcasme is?

Walled garden, ongeacht welk bedrijf is nooit goed voor de consument.

Een goed eco systeem heeft geen walled garden nodig, en als iemand anders beweert is dat best naïef.

Apple kan beide open en goed eco syteem hebben, ze willen dat logischerwijs alleen niet.

Dit probleem hebben meer bedrijven ook, alleen op kleinere schaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Rivanov schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Je moet ook de TV+ app hebben.
Weird. Waarom heeft de WWDC i nee Developer app dan een "watch" en "join us at 10. am meldingen? :P

Maar in de ATV+ app draait hij! Thx d:)b

[Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 06-06-2022 18:59]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 15:41
Denken jullie dat de hardware aan het eind komt? Heb eigenlijk alleen interesse in de nieuwe Air (als die komt) en hoef alle OS updates niet echt te zien. Vraag me af wanneer ik zal inschakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
city17 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:59:
Denken jullie dat de hardware aan het eind komt? Heb eigenlijk alleen interesse in de nieuwe Air (als die komt) en hoef alle OS updates niet echt te zien. Vraag me af wanneer ik zal inschakelen.
Software zal front and center zijn tijdens WWDC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Laatst online: 03-06 13:05
Er komt sowieso geen nieuwe air. Die is pas vernieuwd. Dan misschien eerder nieuwe pro’s.

Ik bedoel dan iPAd MacBook kan anders zijn.

[Voor 20% gewijzigd door SirLenncelot op 06-06-2022 19:01]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Ik hoop dat dit sarcasme is?
Absoluut niet!

Ik werk heel de dag op Microsoft Azure en Microsoft Server, vind het heerlijk dat het thuis dan “gewoon” werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Here we go!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Emoij in regenboog kleuren

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:44
Enig idee wat voor muziek dit is?

Acties:
  • 0Henk 'm!
SirLenncelot schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:00:
Er komt sowieso geen nieuwe air. Die is pas vernieuwd. Dan misschien eerder nieuwe pro’s.
Geruchten ging juist wel over de air toch, nieuw design enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Absoluut niet!

Ik werk heel de dag op Microsoft Azure en Microsoft Server, vind het heerlijk dat het thuis dan “gewoon” werkt.
Maar daar is geen walled garden voor nodig, een goed eco systeem is zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 15:41
Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Geruchten ging juist wel over de air toch, nieuw design enz.
Misschien dacht hij dat ik de iPad bedoelde (had het inderdaad over de Macbook)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Laatst online: 03-06 13:05
Ik dacht aan iPads. MacBook zou wel kunnen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:08
ODESZA is de muziek, weet ff niet welke track, maar sowieso ODESZA

[Voor 55% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-06-2022 19:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Over 9000 downloads!!!!!!!!!!

[Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 06-06-2022 19:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik ben benieuwd wat ze ons te brengen hebben. Veel plezier iedereen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 22:30
oohh schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:01:
Enig idee wat voor muziek dit is?
Erg vet in elk geval

 MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 14 midnight 

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dit bevalt mij wel. Gaat lekker snel elke keer. 👏

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
SidewalkSuper schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:01:
ODESZA is de muziek, weet ff niet welke track, maar sowieso ODESZA
Straks even Shazam aanzwengelen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Maar daar is geen walled garden voor nodig, een goed eco systeem is zat.
Een hoeft het ander niet uit te sluiten inderdaad, alleen als je alles zo strak Regisseert is de kans simpelweg groter dat het fijn werkt.

Wat mij betreft dus lekker zo laten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Hopelijk ook wat Apple+ filmproductie nieuws. Zoals Masters of the Air (202?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Donstil schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Nah kan het thuis beter zien :P
Mijn scherm hier is bijna net zo groot :9

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Mijn scherm hier is bijna net zo groot :9

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee