Dit weekend het spel 100% uitgespeeld. Leuk spel en heb er vele uren plezier aan gehad. Maar de game laat hier en daar wat te wensen over.
Het verhaal spelen was veruit het leukst. Episode I, II en III hadden wat mij betreft uitgebreider gemogen qua gameplay. VII, VIII en IX heeft leukere levels. Geëindigd met originele trilogie IV, V en VI en dat waren wat mij betreft de beste Episodes in de game. De Lego humor is ook weer erg goed.
Het collect-a-thon gedeelte van de game vond ik teveel. Zelfs als je tijdens het spelen van de Episodes zoveel mogelijk tussen door probeert te verzamelen wordt het op een gegeven moment eentonig. Kyber Bricks verzamelen op locatie is nog redelijk vlot te doen. Maar om een character vrij te spelen moet je vaak meerdere planeten langs om iets op te halen en dat kost met de laadtijden veel tijd. Voor mij de eerste keer en de laatste keer dat ik een Lego games 100% uit speel. Wel vond ik het tof om al die characters en schepen uit de Star Wars wereld vrij te spelen, feest van herkenning.
Deze game draait prima op de Nintendo Switch, een stuk beter dan Lego City Undercover. Maar de game voelt in het algemeen nog niet helemaal af. Veel bugs. Ook meerdere game breaking bugs voorbij zien komen waar ik zelf op heb kunnen voorbereiden of gelukkig geen last van heb gehad. Ik vind het apart dat twee maanden na release een boel simpele bugs nog steeds niet zijn opgelost. Bij het Mandalorian schip The Razor Crest zit nog steeds de voorruit en de achterklep omgekeerd. In de menu's kan je aan de gele stip zien wat nieuw is en wat je al gelezen hebt, maar start je de game opnieuw op dan zit er overal weer een gele stip, dus compleet nutteloos. Het is dat ik graag de Deluxe Edition met minifigure wou hebben, maar ik koop niet meer een Lego game op release dag. Verstandiger om een paar maanden te wachten tot de bugs weggewerkt zijn.
Qua verbeterpunten zou het handig zijn als je een Episode gewoon opnieuw kan beleven zoals de eerste keer. Nu moet je een nieuwe savegame beginnen, maar dan mis je ook al je upgrades.