Goedemiddag,
Wij zijn alvast aan het nadenken over onze CV ketel die inmiddels 14 jaar oud is (en ook door de hoge gasprijzen), dus ik wil alvast weten wat mijn opties zijn om de CV ketel + gasaansluiting gedag te zeggen.
Zie hieronder alle informatie.
Het gaat om een vrijstaand huis uit 2008.
Huidige situatie:
CV ketel - Nefit Topline aquapower HRC 30/CW5 (uit 2008, zit in een ruimte boven de garage op de 1e verdieping)
Ventilatiesysteem met wtw - DucoBox Energy Comfort (uit 2020, zit op zolder)
Gasverbruik: ±1500 m3/jaar
Houtkachel: Wordt nu een stuk vaker gebruikt, dus gasverbruik ligt daardoor wel lager. Alleen de vraag is wel een beetje hoe lang wordt het nog toegestaan en ga ik de houtkachel dus meenemen in m'n berekening of niet.
Zonnepanelen: 14 stuks, leveren nu ongeveer net zoveel op als we jaarlijks verbruiken.
Benedenverdieping: vloerverwarming
Bovenverdieping: radiatoren (maar staan nauwelijks aan)
Gewenste situatie:
Warmtepomp - wat voor type?
Boilervat ±300L
Gasaansluiting helemaal weg
Waar moet ik allemaal over nadenken en wat zijn mijn beste opties? Het liefst zie ik een soort oplossing welke prijstechnisch ook haalbaar, dus niet per se de duurste oplossing (tenzij het niet anders is).
Ik hoor het graag!
Wij zijn alvast aan het nadenken over onze CV ketel die inmiddels 14 jaar oud is (en ook door de hoge gasprijzen), dus ik wil alvast weten wat mijn opties zijn om de CV ketel + gasaansluiting gedag te zeggen.
Zie hieronder alle informatie.
Het gaat om een vrijstaand huis uit 2008.
Huidige situatie:
CV ketel - Nefit Topline aquapower HRC 30/CW5 (uit 2008, zit in een ruimte boven de garage op de 1e verdieping)
Ventilatiesysteem met wtw - DucoBox Energy Comfort (uit 2020, zit op zolder)
Gasverbruik: ±1500 m3/jaar
Houtkachel: Wordt nu een stuk vaker gebruikt, dus gasverbruik ligt daardoor wel lager. Alleen de vraag is wel een beetje hoe lang wordt het nog toegestaan en ga ik de houtkachel dus meenemen in m'n berekening of niet.
Zonnepanelen: 14 stuks, leveren nu ongeveer net zoveel op als we jaarlijks verbruiken.
Benedenverdieping: vloerverwarming
Bovenverdieping: radiatoren (maar staan nauwelijks aan)
Gewenste situatie:
Warmtepomp - wat voor type?
Boilervat ±300L
Gasaansluiting helemaal weg
Waar moet ik allemaal over nadenken en wat zijn mijn beste opties? Het liefst zie ik een soort oplossing welke prijstechnisch ook haalbaar, dus niet per se de duurste oplossing (tenzij het niet anders is).
Ik hoor het graag!
[ Voor 3% gewijzigd door sdop op 23-03-2022 10:45 ]