caspervc schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:23:
Ik zou als ik jou was ook de gemeente inschakelen. Die zijn (nog wel) verantwoordelijk voor kwaliteisborging.
- Hoe wordt er (door een lasser?) volgens bouwbesluit gebouwd?
- Hoe is de constructie veilig?
Juist bij dit soort verbouwklussen is het nog belangrijker dat er conform tekeningen wordt gebouwd. Dit project geeft me daar niet heel veel vertrouwen bij. Daarbij mag hij ook niet alleen in zijn tuin gaan hobby-en maar ook op de verdieping, waar iedereen dus tegenaan kijkt vanuit de omgeving.
Neem contact op met de afdeling vergunningen, vraag om een gesprek met de bouwinspecteur die deze zaak onder zich heeft. Geef hem je zorgen aan, en vertel hem dat
- het proces nu al de eerste twee maanden niet goed loopt
- je zorgen hebt over de kwaliteit van de bouw, en de oplossingen (daar kunnen de cement foto en de funderingsfoto goed bij helpen)
- dat de buurman dit in zijn vrije tijd gaat doen, en je daarbij zorgen hebt voor je avond-, ochtend- en weekendrust
- dat je geen zin hebt dat dit maand 2 van de 36 is, en ook geen zin hebt in ellelange 'help mijn man is klusser' taferelen naast je.
Concreet stel je dan voor of ze er bovenop willen zitten, en ze de voortang willen monitoren. In principe is een bouwvergunning onbeperkt geldig, maar na 26 weken of meer
kan de gemeente de bouwvergunning intrekken (of er mee dreigen). Daarbij lijkt me een dusdanige bouwperiode met alle weersinvloeden niet ideaal voor de constructie...