Nou er is weer veel gebeurd vandaag, dus zal weer wat updates geven
:strip_exif()/f/image/sFG3ePNsZDX0ubEhEzg4kZG7.jpg?f=fotoalbum_large)
Allereerst, de motor zit erop

de installatie van de motor is best eenvoudig, gereedschap om dingen vast te draaien wordt netjes bijgeleverd dus die had ik er met een uurtje netjes op zitten

Vervolgens de trappers van mijn originele traparmen overgezet naar de nieuwe armen en een deel van dek abels al ff weggewerkt.
Ik heb de fiets daarna naar een fietsenmaker gebracht, dit omdat ik niet handig ben met kettingen enzo, dus ja waarom zou ik dat zelf doen. Daarbij zat ik een beetje in mijn maag met de positie van het tandwiel achter en het tandwiel voor. Als je vanaf de achterkant naar de fiets kijkt, valt het op dat het achtertandwiel een stuk dichter op het wiel staat dan het voortandwiel, die staan dus scheef... Dat zorgt ervoor dat de ketting er ook scheef op komt en hij scheef slijt. Het was zo'n 2cm verschil ongeveer, best wat.
De fietsenmaker heeft iets gedaan (snap niet precies wat maar het is allemaal wat verplaatst) en nu is het minder dan 1cm verschil, ongeveer een halve cm verschil, een stuk beter dus
Verder heeft hij nog even mijn versnelling goed afgesteld (blijkbaar.. als je de versnelling in de 4e versnelling zet, zou je bij een Shimano versnelling een groen streepje moeten zien, bij mij zag ik die bij de 3e versnelling en niet de 4e. Dus, die wat afgesteld, remmen afgesteld en toen kon ik de fiets in ieder geval handmatig zelf naar huis fietsen
Vervolgens de bak er weer ongeveer op gemonteerd (ik mis nog wat schroeven enzo), leuk om eindelijk alle houten onderdelen in zijn geheel te zien, en ik ben best tevreden, de kleur en alles ziet er heel anders uit dan hoe het was

. Daarna alles getest, hij fietst goed! de ondersteuning is prima en hij stopt direct zodra ik een rem intrap. Dus voor een eerste ritje ben ik best tevreden

het fietst wel het lekkerst op de grote weg, want zo'n bakfiets rammelt nogal (helemaal als je niet alles helemaal vast hebt zitten) maar goed. Wel valt me op dat de loopfunctie (houd de - knop ingedrukt en hij gaat zonder trappen 6km per uur rijden zodat je hem makkelijk mee kunt nemen aan de hand) niet zo goed, soms blijft hij stil staan, soms gaat ie iets vooruit, maar meestal zeker geen 6km per uur...
Dan nog de accu:
:strip_exif()/f/image/4jqtslW7L439W8IdhKtHwMFU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had eigenlijk bedacht deze aan de achterkant van de bak te plaatsen, dus bij het stuur, maar dat is toch niet echt super mooi, dus heb er toch voor gekozen om hem onderin de bak te plaatsen onder het zitje. Het opladen zonder afkoppelen is dan natuurlijk wel wat lastig, maar de connector is een gewone XLR aansluiting, dus ik ben voornemens om aan de achterkant van de bak een extra XLR female aansluiting te maken en die in de bak door te lussen, zo kan ik de oplader gewoon aansluiten op de bak
Tot zover weer, er moet nog wel wat gebeuren, denk aan voor-/achterlicht, kabels verder wegwerken, accukabel verlengen en vastmaken, bak verder in elkaar zetten e.d. Maar hij werkt