Ja in de bak is een mooi onzichtbare oplossing. Enige is wel dat bij deze bakfiets de accu vastgemonteerd zit aan de onderkant van het bankje, waardoor hij vrij hoog van de grond verwijderd is. Het lijkt er ook op dat bij de babboe Mountain de stoeltjes niet opklapbaar zijn, wat dit dan al wat praktischer maakt. Maar ik snap ook dat de fabrikant hem wel verhoogd MOET plaatsen, want inderdaad, bij een flinke regenbui kan er een beste laag water ontstaan in de bak en dat gaat die accu niet grappig vinden natuurlijk.
In ons geval heb ik her en der kieren in de bak zitten van een halve cm breed, dus het water kan eigenlijk nooit blijven staan, en ik laat hem in principe nooit buiten in de regen staan. Thuis bewaar ik hem in de garage, en bij een weersverwachting met regen gaan wij niet met de bakfiets maar met de auto. Dus de kans dat er echt water in de bak komt te staan is bij ons wel erg klein, en een beetje water kan hij wel hebben, maar geen onderdompeling. Misschien een note to self dat mocht de onverwachte situatie zich toch voordoen dat het ineens regent en ik de bakfiets nergens onder kan zetten, dan kan ik beter even de accu eruit halen en met mij meenemen...
Verder zou ik het onderstel wel verstevigen, kans op scheuren in het frame wat je met een volle lading en een snelheid van meer dan misschien wel 25 km per uur niet wil.
[
Afbeelding]
Tja nu nog weer een extra buis er tussen lassen is nog wel weer een gedoetje, dan moet de motor er wellicht af, de ketting, weer primen en weet ik wat... ik hoop dat iemand zoals @
FRANQ wellicht een keer nog de tijd heeft om de krachten echt te berekenen om te zien hoe erg het nou gesteld is. Die engelsman in het youtube filmpje gaf aan dat hij ook een plaatje erin gelast heeft maar van de fabrikant begrepen had dat dat eigenlijk al overkill was, en die had zelfs een BBSHD motor (1000 watt) erin, dus potentieel meer krachten en meer snelheid.
Ik wil niet de eigenwijze uithangen, maar ik zou het fijner vinden die afweging te kunnen maken vanuit kennis ipv vanuit angst

Voor ons nooit meer Babboe, de houten bak is in vergelijking met andere bakfietsen wel mooi groot maar after sales en service is dikke drama bij dit bedrijf.
Wij hebben zelf een City Mountain.
snap ik, tja aftersales is bij mij toch niet aan de orde haha

, ik vind het wel leuk dat je bij babboe vrijwel alles kunt nabestellen, de remmen, de bak, de stoeltjes, tandwielen, noem maar op.